abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 00:43:35 #1
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_180909482


Bassie en Adriaan (Bas van Toor en Aad van Toor) was een Nederlands artiestenduo tot aan 2003, dat bekend werd via de Bassie en Adriaan televisieserie, voorstellingen en vele merchandising. Bassie is een clown die vooral te herkennen is aan zijn rood geruite pak en zijn groene broek, ook is hij opvallend door zijn platte rode neus. Adriaan is een acrobaat en is vooral te herkennen aan zijn paars/blauw blouse met ruches in de stijl van de jaren 70 van de 20e eeuw.

Vorige & extra topics:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 3 augustus 2018 @ 00:58:27 #2
186611 Haags
pi_180909762
B&A _O_
Zonder wrijving geen glans
  Redactie Sport vrijdag 3 augustus 2018 @ 02:18:59 #3
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180910659
Bamihap, waarom doet het logo het niet?

SPOILER: Waar is de boem?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_181234869
Iemand die deze nog kent. https://www.amazon.com/Team-Play/dp/B01M4MIK2Z

Vond hem pas, zit in de plaaggeest.
pi_181234936
Ik ben benieuwd hoe de B&A Boys het dit seizoen gaan doen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:47:26 #6
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_181256817
https://twitter.com/MatthijsSneppie/status/1030402581389107200
quote:
Wat zijn eigenlijk de meest opzienbarende Bassie en Adriaan-feitjes die je kent? Dit is mijn favoriet: Danny Verbiest speelde mee in 'de Verzonken Stad'. In die serie deed ook de hond Lara mee. Dat gaf Verbiest het idee voor Samson. De hond die hij zelf een paar jaar speelde.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_181877793
De Baron is blijkbaar weer actief:
https://nos.nl/artikel/22(...)se-kroonjuwelen.html
pi_181879086
quote:
Getuigen zagen dat de dieven er in een motorboot vandoor gingen. Via de vele Zweedse meren wisten ze te vluchten.
Ze bedoelen vast een amfibie auto.
't Echte en 't ware!
pi_182866574
Tegenwoordig worden de series dus uitgezonden op het Telekids kanaal van RTL in de nacht. Daardoor heb ik er eens een paar terug gekeken, en nu valt het me op hoe repetitief de laatste series in Europa en Amerika eigenlijk waren. Ál die afleveringen zijn hetzelfde opgebouwd. De boeven komen in de buurt van B&A en trappen uiteindelijk in hun eigen val.

In Europa valt het nog niet zo op, omdat het de eerste van twee reisseries is en de queeste naar de pakjes hier nog voor de nodige spanning zorgt. Ook de verschillende vervoersmiddelen en wijzes waarop die zich tegen B100 keren zijn nog redelijk afwisselend. In de Reis vol Verrassingen gaat het echt opvallen, omdat Bassie en Adriaan in Amerika zelf niet echt iets beleven. Zonder dat ze het weten ontsnappen ze steeds aan de Baron, maar voor henzelf is er geen spanning om het vinden van een pakje of zo. Nu zal het nooit de bedoeling geweest zijn om die series achter elkaar te bingen, maar bij vroegere series zoals professor of kroon is het verhaal toch een stuk uitgebalanceerder.

Eigenlijk jammer, want Bas en Aad wisten dat Amerika hun laatste serie zou worden. Als je ziet hoe ingenieus er met de boeven afgerekend wordt in bijvoorbeeld de Diamant, Professor of Kroon dan is het vrij lullig hoe de Baron uiteindelijk voorgoed achter de tralies belandt. Handige Harry is zelfs helemaal niet in beeld, omdat Paul van Soest de laatste opnames moest missen vanwege een toneelstuk in Nederland. Vanaf Orlando zie je iedereen alleen nog maar in hotels rondhangen, niet de meest spannende tv..
't Echte en 't ware!
pi_182866961
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 22:19 schreef Japepk het volgende:
Tegenwoordig worden de series dus uitgezonden op het Telekids kanaal van RTL in de nacht. Daardoor heb ik er eens een paar terug gekeken, en nu valt het me op hoe repetitief de laatste series in Europa en Amerika eigenlijk waren. Ál die afleveringen zijn hetzelfde opgebouwd. De boeven komen in de buurt van B&A en trappen uiteindelijk in hun eigen val.

In Europa valt het nog niet zo op, omdat het de eerste van twee reisseries is en de queeste naar de pakjes hier nog voor de nodige spanning zorgt. Ook de verschillende vervoersmiddelen en wijzes waarop die zich tegen B100 keren zijn nog redelijk afwisselend. In de Reis vol Verrassingen gaat het echt opvallen, omdat Bassie en Adriaan in Amerika zelf niet echt iets beleven. Zonder dat ze het weten ontsnappen ze steeds aan de Baron, maar voor henzelf is er geen spanning om het vinden van een pakje of zo. Nu zal het nooit de bedoeling geweest zijn om die series achter elkaar te bingen, maar bij vroegere series zoals professor of kroon is het verhaal toch een stuk uitgebalanceerder.

Eigenlijk jammer, want Bas en Aad wisten dat Amerika hun laatste serie zou worden. Als je ziet hoe ingenieus er met de boeven afgerekend wordt in bijvoorbeeld de Diamant, Professor of Kroon dan is het vrij lullig hoe de Baron uiteindelijk voorgoed achter de tralies belandt. Handige Harry is zelfs helemaal niet in beeld, omdat Paul van Soest de laatste opnames moest missen vanwege een toneelstuk in Nederland. Vanaf Orlando zie je iedereen alleen nog maar in hotels rondhangen, niet de meest spannende tv..
De series met het trio Baron, B2 en Vlugge Japie waren het beste, keek vandaag wat stukjes terug op hun YouTube-kanaal en de gesprekken tussen hun blijft gewoon genot.
Oh.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 november 2018 @ 08:23:02 #12
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_182870314
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 22:37 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

De series met het trio Baron, B2 en Vlugge Japie waren het beste, keek vandaag wat stukjes terug op hun YouTube-kanaal en de gesprekken tussen hun blijft gewoon genot.
:Y
"Dat was de poort" :D
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_182870773
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 22:19 schreef Japepk het volgende:
Tegenwoordig worden de series dus uitgezonden op het Telekids kanaal van RTL in de nacht. Daardoor heb ik er eens een paar terug gekeken, en nu valt het me op hoe repetitief de laatste series in Europa en Amerika eigenlijk waren. Ál die afleveringen zijn hetzelfde opgebouwd. De boeven komen in de buurt van B&A en trappen uiteindelijk in hun eigen val.

In Europa valt het nog niet zo op, omdat het de eerste van twee reisseries is en de queeste naar de pakjes hier nog voor de nodige spanning zorgt. Ook de verschillende vervoersmiddelen en wijzes waarop die zich tegen B100 keren zijn nog redelijk afwisselend. In de Reis vol Verrassingen gaat het echt opvallen, omdat Bassie en Adriaan in Amerika zelf niet echt iets beleven. Zonder dat ze het weten ontsnappen ze steeds aan de Baron, maar voor henzelf is er geen spanning om het vinden van een pakje of zo. Nu zal het nooit de bedoeling geweest zijn om die series achter elkaar te bingen, maar bij vroegere series zoals professor of kroon is het verhaal toch een stuk uitgebalanceerder.

Eigenlijk jammer, want Bas en Aad wisten dat Amerika hun laatste serie zou worden. Als je ziet hoe ingenieus er met de boeven afgerekend wordt in bijvoorbeeld de Diamant, Professor of Kroon dan is het vrij lullig hoe de Baron uiteindelijk voorgoed achter de tralies belandt. Handige Harry is zelfs helemaal niet in beeld, omdat Paul van Soest de laatste opnames moest missen vanwege een toneelstuk in Nederland. Vanaf Orlando zie je iedereen alleen nog maar in hotels rondhangen, niet de meest spannende tv..
Ik ben het wel met je eens dat de reis door Amerika qua spanning wat achterblijft bij de meeste andere series, maar toch heb ik die altijd een van de mooiste series gevonden. Puur en alleen al door het fantastische decor, als kind heeft Amerika met zijn gevarieerde steden en landschappen echt iets magisch.

Het ontbreken van Paul van Soest in Florida, Curaçao en Sint Maarten en de gebroken enkel van Bassie zijn daarnaast ook wel beperkende factoren geweest in het script van de serie. Toch vind ik het knap dat je daar als onwetende kijker nauwelijks iets van terugziet. Adriaan heeft dat best wel inventief opgelost.
  donderdag 1 november 2018 @ 09:10:51 #14
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_182870848
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 22:19 schreef Japepk het volgende:
Tegenwoordig worden de series dus uitgezonden op het Telekids kanaal van RTL in de nacht. Daardoor heb ik er eens een paar terug gekeken, en nu valt het me op hoe repetitief de laatste series in Europa en Amerika eigenlijk waren. Ál die afleveringen zijn hetzelfde opgebouwd. De boeven komen in de buurt van B&A en trappen uiteindelijk in hun eigen val.

Ja dat vind/vond ik ook. Die series waren veel meer stand-alone afleveringen in een format. In elk land hetzelfde taalliedje, meh. De eerdere series (plaaggeest, de kroon, sleutel) waren meer een doorlopend geheel. Daarvoor ging ik echt op gezette tijden kijken om het verhaal te volgen. Ik vond ze ook een stuk spannender. De boeven (hoe stompzinnig ook) waren een echte bedreiging. In de Europa/Amerika series eigenlijk niet meer dan wat comic relief. Adriaan heeft bijna de hele serie niet eens door dat ze hun überhaupt aan het volgen zijn. In eerde series, zoals de Kroon was er een race tegen de klok om te bewijzen dat ze onschuldig zijn van de diefstal. Echt een ratrace ipv een vakantie langs pretparken en bezienswaardighe den.

Maar ook in de oudere series zat herhaling. De 'binnenkant van mijn ogen' sketches waren wel leuk, maar leidden voor mij toch vaak af van het hoofdverhaal. Net als de liedjes. B&A zeggen zelf dat de plaaggeest te eng was, en daar kwamen domme boeven voor in de plaats. Begrijpelijk, maar wmb miste die spanning wel degelijk in de laatste twee series.
:')
pi_182873876
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 09:06 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens dat de reis door Amerika qua spanning wat achterblijft bij de meeste andere series, maar toch heb ik die altijd een van de mooiste series gevonden. Puur en alleen al door het fantastische decor, als kind heeft Amerika met zijn gevarieerde steden en landschappen echt iets magisch.

Het ontbreken van Paul van Soest in Florida, Curaçao en Sint Maarten en de gebroken enkel van Bassie zijn daarnaast ook wel beperkende factoren geweest in het script van de serie. Toch vind ik het knap dat je daar als onwetende kijker nauwelijks iets van terugziet. Adriaan heeft dat best wel inventief opgelost.
Eens. Als kind vond ik de Amerikaserie ook leuk. Al moet ik bekennen dat ik alleen de professor serie compleet had en daarnaast twee banden van Amerika. Andere series vond ik maar lastig te volgen als kind. Amerika is inderdaad meer kijken en genieten.

Het valt inderdaad totaal niet op dat Paul van Soest uit beeld was. Enkel in Sint Maarten is het jammer, maar überhaupt mis ik in die serie een goede confrontatie met de boeven. De scènes in de hotelkamer zijn natuurlijk in Nederland opgenomen. In Orlando heeft hij dat vliegtuigje gekocht en zie je de achterbank van de limo volgebouwd met dozen. Je hoort Harry terugpraten tegen de Baron en B100. Dat zijn wel leuke slimmigheidjes ja.

Achteraf zit ik me te bedenken dat ze toch de volgorde van uitzending hadden kunnen veranderen, en na curacao naar st maarten gaan om met de drie boeven het einde op te nemen. Enfin.
't Echte en 't ware!
  donderdag 1 november 2018 @ 12:42:25 #16
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_182875081
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:50 schreef Japepk het volgende:

[..]

Eens. Als kind vond ik de Amerikaserie ook leuk. Al moet ik bekennen dat ik alleen de professor serie compleet had en daarnaast twee banden van Amerika. Andere series vond ik maar lastig te volgen als kind. Amerika is inderdaad meer kijken en genieten.

Het valt inderdaad totaal niet op dat Paul van Soest uit beeld was. Enkel in Sint Maarten is het jammer, maar überhaupt mis ik in die serie een goede confrontatie met de boeven. De scènes in de hotelkamer zijn natuurlijk in Nederland opgenomen. In Orlando heeft hij dat vliegtuigje gekocht en zie je de achterbank van de limo volgebouwd met dozen. Je hoort Harry terugpraten tegen de Baron en B100. Dat zijn wel leuke slimmigheidjes ja.

Achteraf zit ik me te bedenken dat ze toch de volgorde van uitzending hadden kunnen veranderen, en na curacao naar st maarten gaan om met de drie boeven het einde op te nemen. Enfin.
Nooit geweten dit :o nooit opgevallen. Hooguit dat het geluid anders was, maar wij keken alles via videobanden (zelf opgenomen van tv en grijsgespeeld) dus er waren wel meer scenes met raar geluid.
Ik vond Amerika + Europa juist erg leuk, het hoefde van mij nooit zo spannend :@
  vrijdag 2 november 2018 @ 20:33:37 #18
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_182905879
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 22:19 schreef Japepk het volgende:
Tegenwoordig worden de series dus uitgezonden op het Telekids kanaal van RTL in de nacht. Daardoor heb ik er eens een paar terug gekeken, en nu valt het me op hoe repetitief de laatste series in Europa en Amerika eigenlijk waren. Ál die afleveringen zijn hetzelfde opgebouwd. De boeven komen in de buurt van B&A en trappen uiteindelijk in hun eigen val.

In Europa valt het nog niet zo op, omdat het de eerste van twee reisseries is en de queeste naar de pakjes hier nog voor de nodige spanning zorgt. Ook de verschillende vervoersmiddelen en wijzes waarop die zich tegen B100 keren zijn nog redelijk afwisselend. In de Reis vol Verrassingen gaat het echt opvallen, omdat Bassie en Adriaan in Amerika zelf niet echt iets beleven. Zonder dat ze het weten ontsnappen ze steeds aan de Baron, maar voor henzelf is er geen spanning om het vinden van een pakje of zo. Nu zal het nooit de bedoeling geweest zijn om die series achter elkaar te bingen, maar bij vroegere series zoals professor of kroon is het verhaal toch een stuk uitgebalanceerder.

Eigenlijk jammer, want Bas en Aad wisten dat Amerika hun laatste serie zou worden. Als je ziet hoe ingenieus er met de boeven afgerekend wordt in bijvoorbeeld de Diamant, Professor of Kroon dan is het vrij lullig hoe de Baron uiteindelijk voorgoed achter de tralies belandt. Handige Harry is zelfs helemaal niet in beeld, omdat Paul van Soest de laatste opnames moest missen vanwege een toneelstuk in Nederland. Vanaf Orlando zie je iedereen alleen nog maar in hotels rondhangen, niet de meest spannende tv..
Aad heeft meermaals gezegd dat De Amerika-serie het kroonstuk op de series was... Tja. Productietechnisch was De Reis Vol Verrassingen hun beste werk, omdat ze daar ALLES zelf deden. Ze stonden daar voor ALLES garant en daar zat vokr het grootste deel eigen investering in. Maar inhoudelijk waren De Diamant en De Verdwenen Kroon gewoon de beste reeksen, ook qua flow en sfeer. Die twee verhalen, let er maar op, lijken ook qua stijl op elkaar; B&A worden een streek geleverd en beschuldigd van iets wat ze niet hebben gedaan, en moeten alles op alles zetten om hun onschuld te bewijzen.

Bas heeft zelf wel eens gezegd dat zijn favoriet De Diamant is. :)
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  vrijdag 2 november 2018 @ 20:34:05 #19
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_182905894
Also, die opleving van '1 2 3 Is Uno Dos Tres' op Dumpert was wel echt even heerlijk :D
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_183049362
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 18:20 schreef doeska1987 het volgende:
Iemand die deze nog kent. https://www.amazon.com/Team-Play/dp/B01M4MIK2Z

Vond hem pas, zit in de plaaggeest.
Hebben hem zelf nu ook online gezet:

Friettent dikke Willie, met Willie
pi_183049366
dubbel
Friettent dikke Willie, met Willie
  vrijdag 9 november 2018 @ 20:37:09 #22
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_183049403
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 20:33 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Aad heeft meermaals gezegd dat De Amerika-serie het kroonstuk op de series was... Tja. Productietechnisch was De Reis Vol Verrassingen hun beste werk, omdat ze daar ALLES zelf deden. Ze stonden daar voor ALLES garant en daar zat vokr het grootste deel eigen investering in. Maar inhoudelijk waren De Diamant en De Verdwenen Kroon gewoon de beste reeksen, ook qua flow en sfeer. Die twee verhalen, let er maar op, lijken ook qua stijl op elkaar; B&A worden een streek geleverd en beschuldigd van iets wat ze niet hebben gedaan, en moeten alles op alles zetten om hun onschuld te bewijzen.

Bas heeft zelf wel eens gezegd dat zijn favoriet De Diamant is. :)
De boeven waren wel saaier in De Diamant, B1 en die Boevenbaas vond ik nooit zoveel aan. En dat einde was ook maar matig met dat racen op die karretjes.
Oh.
pi_183049471
Ik heb niet echt een favoriet. Ik heb reis door Europa en reis door Amerika wel het meest gezien denk ik.
AFCA!
  vrijdag 9 november 2018 @ 20:51:23 #24
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_183049761
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 20:39 schreef RensAjacied het volgende:
Ik heb niet echt een favoriet. Ik heb reis door Europa en reis door Amerika wel het meest gezien denk ik.
Mijn favoriet is denk ik die van De Schatkaart.

Lekker man, eitje in de rug en vogeltjes horen blaffen.
Oh.
pi_183050163
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 20:51 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Mijn favoriet is denk ik die van De Schatkaart.
Mijn favoriet is De Kroon denk ik toch wel, met de legendarische achtervolgingsscene, de lugubere schuilplaats in het kasteel, de vangen van de boeven met die kooi in de tunnel...en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Ik weet nog wel dat ik als kind aan de buis gekluisterd zat (en nog steeds, alleen nu met pils voor me in plaats van chocomel).
  vrijdag 9 november 2018 @ 21:11:54 #26
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_183050233
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 21:09 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Mijn favoriet is De Kroon denk ik toch wel, met de legendarische achtervolgingsscene, de lugubere schuilplaats in het kasteel, de vangen van de boeven met die kooi in de tunnel...en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Ik weet nog wel dat ik als kind aan de buis gekluisterd zat (en nog steeds, alleen nu met pils voor me in plaats van chocomel).
Ja de drie series met De Baron, Vlugge Japie en B2 zijn mijn favoriet ja. Maar De Schatkaart had wel vernieuwende elementen als de B&A Boys en de verhaallijn was één van de sterkere wel denk ik.
Oh.
pi_183050347
De B&A Boys vond ik juist het allerslechtste idee van hun, ik zie nog steeds dat fikkie achter die cardboard muur dat de kleedkamer moest voorstellen. Hoewel die scène bij de rommelmarkt met die voetbal wel legendarisch was! _O_
  vrijdag 9 november 2018 @ 21:21:15 #28
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_183050432
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 21:16 schreef JayHovah het volgende:
De B&A Boys vond ik juist het allerslechtste idee van hun, ik zie nog steeds dat fikkie achter die cardboard muur dat de kleedkamer moest voorstellen. Hoewel die scène bij de rommelmarkt met die voetbal wel legendarisch was! _O_
Lekker toch twee mannen verkleed als acrobaat en clown alleen samen met een hele hoop jonge jochies.
Oh.
  vrijdag 9 november 2018 @ 21:27:42 #29
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_183050572
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 21:16 schreef JayHovah het volgende:
De B&A Boys vond ik juist het allerslechtste idee van hun, ik zie nog steeds dat fikkie achter die cardboard muur dat de kleedkamer moest voorstellen. Hoewel die scène bij de rommelmarkt met die voetbal wel legendarisch was! _O_
Vond ik wel leuk juist, ik vond B&A het leukst als ze dat soort dingen deden, nooit veel opgehad met achtervolgingen en boeven in de val lokken enzo..
  vrijdag 9 november 2018 @ 21:53:23 #30
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_183051250
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 21:27 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Vond ik wel leuk juist, ik vond B&A het leukst als ze dat soort dingen deden, nooit veel opgehad met achtervolgingen en boeven in de val lokken enzo..
De interacties tussen de boeven vond je ook niet leuk?
Oh.
  vrijdag 9 november 2018 @ 22:26:33 #31
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_183052021
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 21:53 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

De interacties tussen de boeven vond je ook niet leuk?
Dat wel, maar ik vond het niks als het spannend werd. Dus de boeven in het busje in Griekenland wel, de ontvoering van B&A vond ik dan weer te spannend. Het einde van die serie met de B&A poppen vond ik wel altijd leuk om te kijken, maar die scene bij Danny met de bonbons ook :P
Vooral de scènes waar er een heel plan was om de boeven te vangen vond ik niks, bijvoorbeeld in de diamant vond ik de eerste 2 of 3 afleveringen leuk, en het einde met de videobeelden, maar de rest van de serie vond ik saai.
Amerika kan ik echt oneindig kijken. Valt me in dit topic altijd op dat ik hele andere dingen aan de series leuk vond.

Misschien vond ik de series zonder boeven/plaaggeest nog wel het leukste :@

[ Bericht 22% gewijzigd door Ceviche op 09-11-2018 22:32:50 ]
  vrijdag 9 november 2018 @ 22:29:12 #32
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183052066
Plan voor Bassie en Adriaan-pretpark in Vlaardingen
Vlaardingen moet een heus Bassie & Adriaan-pretpark krijgen. ONS Vlaardingen, de grootste partij van de stad, ontwikkelt een plan voor een blijvend eerbetoon aan het wereldberoemde koppel in de vorm van een attractiepark op een oud braakliggend sportpark. Het duo zelf is gekend in de plannen en is zeer enthousiast.

https://www.ad.nl/waterwe(...)laardingen~a4237546/
  vrijdag 9 november 2018 @ 22:29:37 #33
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_183052078
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 22:26 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Dat wel, maar ik vond het niks als het spannend werd. Dus de boeven in het busje in Griekenland wel, de ontvoering van B&A vond ik dan weer te spannend. Het einde van die serie met de B&A poppen vond ik wel altijd leuk om te kijken, maar die scene bij Danny met de bonbons ook.
Ik vond de verkeerde scenes leuk denk ik :D
Oh achtervolgingen boeien mij ook nooit zo hoor, meer de scènes waarin de boeven elkaar gewoon lopen te trollen.
Oh.
  vrijdag 9 november 2018 @ 22:30:16 #34
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_183052096
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 22:29 schreef BasEnAad het volgende:
Plan voor Bassie en Adriaan-pretpark in Vlaardingen
Vlaardingen moet een heus Bassie & Adriaan-pretpark krijgen. ONS Vlaardingen, de grootste partij van de stad, ontwikkelt een plan voor een blijvend eerbetoon aan het wereldberoemde koppel in de vorm van een attractiepark op een oud braakliggend sportpark. Het duo zelf is gekend in de plannen en is zeer enthousiast.

https://www.ad.nl/waterwe(...)laardingen~a4237546/
Maar dat gaat toch helemaal niet meer lopen? Dit omdat B&A toch niet meer echt populair is bij de kinderen van nu lijkt me?
Oh.
  vrijdag 9 november 2018 @ 22:31:39 #35
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183052122
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 22:30 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Maar dat gaat toch helemaal niet meer lopen? Dit omdat B&A toch niet meer echt populair is bij de kinderen van nu lijkt me?
Kinderen kennen Bas en Aad nauwelijks denk ik.
Misschien tijd voor het Ronnie Flex en Famke Louise-park
  vrijdag 9 november 2018 @ 22:32:26 #36
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_183052140
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 22:31 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Kinderen kennen Bas en Aad nauwelijks denk ik.
Misschien tijd voor het Ronnie Flex en Famke Louise-park
Daarom, en zo'n pretpark is dan alleen leuk voor de oudere generatie die niet perse meer voor zichzelf naar het pretpark hoeven.
Oh.
  vrijdag 9 november 2018 @ 22:33:41 #37
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183052168
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 22:32 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Daarom, en zo'n pretpark is dan alleen leuk voor de oudere generatie die niet perse meer voor zichzelf naar het pretpark hoeven.
Desondanks vind ik het idee erg leuk, alleen is het niet levensvatbaar vrees ik, zoals je al zei.
  vrijdag 9 november 2018 @ 22:38:12 #38
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_183052295
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 22:29 schreef BasEnAad het volgende:
Plan voor Bassie en Adriaan-pretpark in Vlaardingen
Vlaardingen moet een heus Bassie & Adriaan-pretpark krijgen. ONS Vlaardingen, de grootste partij van de stad, ontwikkelt een plan voor een blijvend eerbetoon aan het wereldberoemde koppel in de vorm van een attractiepark op een oud braakliggend sportpark. Het duo zelf is gekend in de plannen en is zeer enthousiast.

https://www.ad.nl/waterwe(...)laardingen~a4237546/
Eerst nog maar eens zien, waren er niet ook plannen voor een computerspel en tekenfilm?
En ik vraag me af of het gaat lopen. Er staat me nog vaag iets bij van de tegel van B&A op de Rotterdamse walk of fame, toen die walk moest verhuizen konden niet alle tegels mee en hebben ze alleen de populairste meegenomen (niet B&A helaas).
  vrijdag 9 november 2018 @ 22:39:57 #39
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183052334
Och het is alweer een soap hehehehe

Politieke partijen ‘vechten’ om idee pretpark Bassie en Adriaan
Het Bassie en Adriaan-pretpark een idee van ONS. Vlaardingen? „Echt niet”, zegt Ben Trooster van de politieke partij Beter voor Vlaardingen. ,,Nieuw is het idee alles behalve. Dit staat letterlijk in ons verkiezingsprogramma.’’

https://www.ad.nl/waterwe(...)en-adriaan~a492edb6/
pi_183343116
Is er ooit GEEN soap rondom de heren? Als een van de 2 overlijdt dan word er nog geruziet om geld
  zaterdag 8 december 2018 @ 19:30:32 #41
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_183610574
Hoewel ik het groter had verwacht om de een of andere reden is het wel echt heel logisch ingedeeld!
En die prijs is eigenlijk best laag gezien de locatie.
Het is dat ik dat geld niet even 1.2.3 had anders had ik't zo gekocht :')
pi_183646724
quote:
Bouwjaar 1900. Wel apart zo met die studio in de kelder. Vraag me af of daar nog iets van B&A gemaakt / gemonteerd is.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_184160227


Dat is een echte fan :D
Wel goed gelukt.

Dvd's, cd's, boeken en videobanden van Bassie en Adriaan. De 29-jarige Maurice van Gestel heeft ze allemaal. De enorme collectie was echter niet genoeg voor de Vlaardinger, dus liet hij de mannen Bas en Aad tatoeëren op zijn bovenbenen.
"Mijn vader was schilder en mijn moeder heeft me ooit verteld dat hij het huis van Bassie heeft geschilderd. Toen heb ik van mijn vader wat cd's gekregen van Bassie en Adriaan en als vijfjarige was ik gelijk verkocht," vertelt Maurice.
Met zijn moeder bezocht hij ongeveer zeven 'lachspektakelshows' van de clown en de acrobaat. "Dat was gewoon geweldig." Maar toen hij ouder werd, vond zijn vader dat het adoreren van de jeugdhelden maar eens moest stoppen. Daar is Maurice het zelf niet mee eens. Hij bleef niet alleen kijken en luisteren, maar liet nu zelfs twee portretten van zijn helden op zijn lichaam vereeuwigen.

Reacties
Zo'n tatoeage roept in de zomer natuurlijk reacties op. Ook op sociale media ziet Maurice die reacties. "Mensen taggen elkaar dan en zeggen 'oh mijn god moet je nou kijken', maar ik krijg ook reacties van 'oh wat mooi'."

Zijn favoriete aflevering van Bassie en Adriaan is van 10 januari 1976 en gaat over de plaaggeest. Maar eigenlijk kan Maurice sowieso bijna elke aflevering napraten. Zijn grootste wens is nu de handtekening van Bas en Aad op een papiertje te krijgen, zodat hij deze onder de portretten kan laten tatoeëren.
"Maar ik denk dat het niet zo best met hem gaat", geeft de fan toe over clown Bassie. De Vlaardinger is inmiddels ook al 83. Het is dus hopen dat Maurice zijn handtekening op tijd binnen heeft.


https://www.rijnmond.nl/n(...)driaan-op-bovenbenen
pi_184160451
Dit gaat iets te ver :')
Maar als 't echt zo'n grote fan is mag 'ie van mij nóg wel een grote fan op scharrelen en een podcast beginnen hoor O+
pi_185053147
Op facebook stond dat over 7 weken de verloren aflevering Het Spaanse Restaurant op youtube komt te staan. De filmrol is nog zoek, maar de versie die er is hebben ze zo goed mogelijk proberen op te knappen.
  Redactie Sport zaterdag 16 februari 2019 @ 21:07:31 #47
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_185053990
Is het over 7 weken niet toevallig rondom 1 april?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 27 februari 2019 @ 10:39:07 #48
311340 J83
New kid, be nice
  zondag 3 maart 2019 @ 21:52:10 #49
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_185371797
https://www.rtvnoord.nl/n(...)n-staat-in-Muntendam

De ECHTE Bassie en Adriaan auto!!!

https://www.rtvnoord.nl/n(...)is-niet-de-originele

Jammer, toch niet. Blijkbaar gekocht met valse kentekenplaten :P
pi_186926717
Op het youtube kanaal van B&A wordt wekelijks een nieuwe aflevering geplaatst van De Diamant.

https://www.youtube.com/p(...)xWpdKa-URYuPUBVudTlc
Website: Sneaker-forum.nl
pi_187400061
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 13:05 schreef BasNijmegen het volgende:
Op het youtube kanaal van B&A wordt wekelijks een nieuwe aflevering geplaatst van De Diamant.

https://www.youtube.com/p(...)xWpdKa-URYuPUBVudTlc
Eigenlijk wel apart dat ze dit nu doen. De verkoop van dvd's zakt zo. En niet te vergeten geen reden meer om Videoland te betalen of Ziggo waarop RTL Telekids ook de series uitzend.
Maar die caravan box zie ik nergens meer. Zouden die echt allemaal uitverkocht zijn?
Friettent dikke Willie, met Willie
  donderdag 13 juni 2019 @ 22:13:47 #52
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_187411893
Zojuist heb ik ontdekt dat in de bewerkte versie van Bassie en Adriaan en de Verzonken Stad nog de oude muziek van Clannad gebruikt wordt.

Op 2:14:06 uur begint even de muziek van Clannad - Child of the Sea waarna deze omslaat in de alternatieve B&A muziek. :)

Oh ja, de B&A fan-site van info.nietoverdrijven.com ligt eruit.
@wonderer, mijn PM ontvangen :P?
  vrijdag 14 juni 2019 @ 10:58:41 #53
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_187416943
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 22:13 schreef Claude_Viole het volgende:
Zojuist heb ik ontdekt dat in de bewerkte versie van Bassie en Adriaan en de Verzonken Stad nog de oude muziek van Clannad gebruikt wordt.

Op 2:14:06 uur begint even de muziek van Clannad - Child of the Sea waarna deze omslaat in de alternatieve B&A muziek. :)

Oh ja, de B&A fan-site van info.nietoverdrijven.com ligt eruit.
@:wonderer, mijn PM ontvangen :P?
Oh, die ook? Serverupdate, oude scripts... Als ik tijd heb, zal ik eens kijken of ik het kan fixen, thanks.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_187510448
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:58 schreef wonderer het volgende:

[..]

Oh, die ook? Serverupdate, oude scripts... Als ik tijd heb, zal ik eens kijken of ik het kan fixen, thanks.
Zou mooi zijn, ik kijk er nog wel eens op :)
Friettent dikke Willie, met Willie
  zondag 7 juli 2019 @ 00:31:23 #55
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_187788926
@wonderer Wat is de status om de site weer online te zetten?
  zondag 7 juli 2019 @ 14:46:57 #56
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_187794468
Nee. Het heeft ongetwijfeld iets te maken met de code die gebruikt is en de nieuwe PHP-update op mijn server, maar ik heb al veel te lang niks met PHP gedaan om te snappen waar het aan ligt. Ik kan er misschien (ooit) een Wordpress-site van maken, maar dan moet ik eerst gaan nadenken over hoe ik die info allemaal in een werkbare structuur gooi.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 7 juli 2019 @ 22:29:35 #57
174940 W00fer
Maar echt
pi_187804733
Bassie en Adriaan waren te gast met een kort video gesprek in de allerlaatste aflevering van Van der Vorst ziet Sterren, waarin Peter zelf terugkijkt op 16 seizoenen. Bas en Aad spreken Peter nog toe in een filmpje. Daarin is Aad met de Honda en Robin te zien en ook Bas.
Friettent dikke Willie, met Willie
  maandag 8 juli 2019 @ 00:42:20 #58
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_187806853
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 14:46 schreef wonderer het volgende:
Nee. Het heeft ongetwijfeld iets te maken met de code die gebruikt is en de nieuwe PHP-update op mijn server, maar ik heb al veel te lang niks met PHP gedaan om te snappen waar het aan ligt. Ik kan er misschien (ooit) een Wordpress-site van maken, maar dan moet ik eerst gaan nadenken over hoe ik die info allemaal in een werkbare structuur gooi.
Wat voor fouten zijn het in de logs?
Ik vermoed een ombouw van mysql naar mysqli? Dat is in de meeste gevallen wat een site doet breken bij een migratie van PHP 5 naar 7. Je mag mij ook even een PM sturen, ik weet er een hoop vanaf :)

Anders kan je misschien hier wat mee doen om de oude functies te emuleren:
https://github.com/kijin/mysql-compat

Enkel include.php includeren en voila! Handig als snelle fix :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Claude_Viole op 08-07-2019 00:48:18 ]
  vrijdag 1 november 2019 @ 20:49:08 #59
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_189735657
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
  donderdag 14 november 2019 @ 09:45:30 #60
311340 J83
New kid, be nice
pi_189944143
quote:
Grappig om dit te zien, ik ben op alle locaties (behalve Death Valley) geweest.

Er komt ook nog een deel 3 en er is een episode van De Huilende Professor op Lanzarote. Het nadeel van die episode is dat de originele serie in 1986 is opgenomen en er is (logischerwijs) veel veranderd in 32 jaar...

  zaterdag 23 november 2019 @ 00:24:22 #62
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_190077849
@wonderer, is er nog zicht of de huidige site nog online komt? De content is niet zichtbaar, wel de layout, dus volgens mij is het geen groot probleem meer. Eventueel ben ik wel bereid om naar de code te kijken.
pi_190078682
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 november 2019 00:24 schreef Claude_Viole het volgende:
@:wonderer, is er nog zicht of de huidige site nog online komt? De content is niet zichtbaar, wel de layout, dus volgens mij is het geen groot probleem meer. Eventueel ben ik wel bereid om naar de code te kijken.
Ik hoop ook dat de site weer online komt @wonderer
Friettent dikke Willie, met Willie
  dinsdag 17 december 2019 @ 10:16:16 #66
311340 J83
New kid, be nice
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 13 januari 2020 @ 20:37:28 #67
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191014606
Ik lees de berichten van 75 jaar bevrijding trouw op de site van NOS. Viel vandaag mijn oog op dit artikel:
https://nos.nl/75jaarbevr(...)-front-gestuurd.html

Met daarin een bijzondere passage:
De 38-jarige Hannes van Toor uit Maasluis is een van de mannen die vastzit. Zijn vrouw liep de volgende dag met haar zoon Basje van tien en de 2-jarige Adrie in de kinderwagen naar Schiedam om haar man uit te zwaaien. Het maakte grote indruk op Bas.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 13 januari 2020 @ 20:43:27 #68
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191014741
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 20:37 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik lees de berichten van 75 jaar bevrijding trouw op de site van NOS. Viel vandaag mijn oog op dit artikel:
https://nos.nl/75jaarbevr(...)-front-gestuurd.html

Met daarin een bijzondere passage:
De 38-jarige Hannes van Toor uit Maasluis is een van de mannen die vastzit. Zijn vrouw liep de volgende dag met haar zoon Basje van tien en de 2-jarige Adrie in de kinderwagen naar Schiedam om haar man uit te zwaaien. Het maakte grote indruk op Bas.
:o goed gezien! Inderdaad bijzonder om zo te lezen.
  Redactie Sport maandag 13 januari 2020 @ 21:09:49 #69
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_191015274
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 20:37 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik lees de berichten van 75 jaar bevrijding trouw op de site van NOS. Viel vandaag mijn oog op dit artikel:
https://nos.nl/75jaarbevr(...)-front-gestuurd.html

Met daarin een bijzondere passage:
De 38-jarige Hannes van Toor uit Maasluis is een van de mannen die vastzit. Zijn vrouw liep de volgende dag met haar zoon Basje van tien en de 2-jarige Adrie in de kinderwagen naar Schiedam om haar man uit te zwaaien. Het maakte grote indruk op Bas.
Adriaan heeft de eerste week van het dagboek op zijn website gezet: https://www.adriaan-homepage.nl/dagboek-hannes-van-toor/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 januari 2020 @ 08:12:21 #70
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191019997
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 21:09 schreef dennistd het volgende:

[..]

Adriaan heeft de eerste week van het dagboek op zijn website gezet: https://www.adriaan-homepage.nl/dagboek-hannes-van-toor/
Wauw heftig, hij heeft het einde van de oorlog dus niet mogen meemaken. Wat een bijzonder stukje familiegeschiedenis zo, en geeft een hele persoonlijke benadering aan de oorlog. Bedankt voor het delen, ik ga dit zeker lezen.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 14:05:36 #71
311340 J83
New kid, be nice
pi_191373832
Ik heb dus pas onlangs ontdekt dat superheld Adriaan zijn website zelf bijhoudt en regelmatig van alles schrijft.
Ge-wel-dig! _O_
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 6 maart 2020 @ 17:29:26 #73
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191867961
quote:
Kwam dit toevallig tegen op youtube en wilde ff kieken of t hier al geplaatst was. JA dus. Heel gaaf om te zien dit :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 7 maart 2020 @ 13:49:27 #74
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_191880637
Leuk dat iemand de moeite doet en dat het geen irritante vlogger is
:')
  maandag 9 maart 2020 @ 08:57:16 #75
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_191917068
https://www.noordhollands(...)e&utm_medium=organic

quote:
Bassie en Adriaan krijgen eigen expositie in Museum Vlaardingen
Bassie en Adriaan krijgen eigen expositie in Museum Vlaardingen
ANP Producties
Vandaag om 07:30
Vlaardingen

Bas en Aad van Toor, beter bekend als het populaire kinderduo Bassie & Adriaan, worden de komende zomer in Museum Vlaardingen geëerd met een eigen tentoonstelling. De expositie Een schat aan herinneringen bestaat uit originele attributen en rekwisieten uit de series en foto- en filmmateriaal van hun carrière in en buiten het circus.

De tentoonstelling is van 15 juli tot 25 oktober 2020 te zien in Museum Vlaardingen, maakten de broers Van Toor maandag bekend. Zij noemen de expositie "een kroon op ons levenswerk". De expositie is ingedeeld in drie thema’s: The Crocksons (over hun beginjaren in acrobatiek), de live-optredens (waaronder het Circus Bassie & Adriaan) en hun televisiecarrière. Ook krijgen bezoekers een kijkje in het persoonlijke leven van de broers en kunnen ze bij de wall of fame alle awards en onderscheidingen van het kinderduo zien.

Daarnaast worden er diverse activiteiten georganiseerd, van speurtochten tot een stadstour langs diverse opnamelocaties uit de televisieserie. "Het is prachtig dat we deze bijzondere tentoonstelling tijdens het 100-jarig bestaan van ons museum kunnen openen", stelt directeur Léanne Salles van Museum Vlaardingen.
*O* Nog even geduld *O*
pi_191932959
Dat is wel een lang getouwtrek geweest. In 2017 wilde het museum niet, toen werd het het Flamingo Theater. Daar ontplofte het bezoek. Elke dag stampvol mensen. En nu komt het dan wél in museum Vlaardingen. Eigenlijk niet meer dan terecht.


en we wachten nog altijd op hét B&A pretpark

Friettent dikke Willie, met Willie
  donderdag 12 maart 2020 @ 22:31:51 #77
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_191993064
Jaap Stobbe vorige maand overleden :o ;(
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 00:01:35 #78
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191995198
:o spijtig.
pi_192595838
Heb vandaag dan toch éindelijk die vervelende Keet En Koen film gekeken. Het is een halve Studio 100 productie geworden :') Slecht (en raar) acteerwerk, overdreven gedoe, totaal niet B&A waardig. De momenten dat ze te zien waren vond ik ook totaal niet respectvol toe naar hen als duo eigenlijk :')

In other news, de site http://info.nietoverdrijven.com/ Ligt er uit... Eeuwig zonde, leuke weetjes altijd.. Wilde daar gisteravond weer wat op lezen maar zag dat het niet meer kan ;( Komt die ooit nog online?

*Gaat straks beginnen aan een B&A Marathon met De reis door Europa en Amerika _O_
.
pi_192614376
So we just called him Fred too
pi_192620108
quote:
Adriaan reed alleen in een Honda Prelude ;)
pi_192620203
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2020 20:38 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Adriaan reed alleen in een Honda Prelude ;)
Daarom ook "een rode auto" en niet "dé rode auto" ;)
So we just called him Fred too
pi_192623859
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 13:32 schreef ItsTheBradgeHere het volgende:
Heb vandaag dan toch éindelijk die vervelende Keet En Koen film gekeken. Het is een halve Studio 100 productie geworden :') Slecht (en raar) acteerwerk, overdreven gedoe, totaal niet B&A waardig. De momenten dat ze te zien waren vond ik ook totaal niet respectvol toe naar hen als duo eigenlijk :')

In other news, de site http://info.nietoverdrijven.com/ Ligt er uit... Eeuwig zonde, leuke weetjes altijd.. Wilde daar gisteravond weer wat op lezen maar zag dat het niet meer kan ;( Komt die ooit nog online?

*Gaat straks beginnen aan een B&A Marathon met De reis door Europa en Amerika _O_
Wonderer zei dat het lastig was om die online weer te brengen. Maar niets is onmogelijk.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_192628070
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 23:53 schreef W00fer het volgende:

[..]

Wonderer zei dat het lastig was om die online weer te brengen. Maar niets is onmogelijk.
Jammer ;( Vond dat echt een leuke site
.
pi_192657226
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 11:12 schreef ItsTheBradgeHere het volgende:

[..]

Jammer ;( Vond dat echt een leuke site
Het is ook een geweldig naslagwerk maar door een of andere PHP fout is het de soep in gegaan.
Ik had eigenlijk een kopie moeten maken van die site.
Friettent dikke Willie, met Willie
  dinsdag 19 mei 2020 @ 23:53:12 #86
174940 W00fer
Maar echt
pi_193217431
Helaas moeten B&A opnieuw voor de rechter verschijnen in het geval van betalingen aan de acteurs. Aangezien ze er met hen niet uit kwamen.

https://kijk.nl/programma(...)20-05-19/0eDjY0GIo4J
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 20 mei 2020 @ 12:18:21 #87
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_193222353
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:53 schreef W00fer het volgende:
Helaas moeten B&A opnieuw voor de rechter verschijnen in het geval van betalingen aan de acteurs. Aangezien ze er met hen niet uit kwamen.

https://kijk.nl/programma(...)20-05-19/0eDjY0GIo4J
Gvd Adriaantje 500 euro :')
Paul gaat sowieso incasseren.
:')
pi_193222857
quote:
4s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:18 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Gvd Adriaantje 500 euro :')
Paul gaat sowieso incasseren.
Alles is voor Bassie :Y
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_193223057
quote:
4s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:18 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Gvd Adriaantje 500 euro :')
Paul gaat sowieso incasseren.
Misschien kon ie toch maar beter De Kroon omsmelten voor z’n centjes...
pi_193223937
https://www.ad.nl/show/ba(...)ootste-fan~a2de02c1/

Ik neem aan dat iedereen hier ook gaat meedoen.
pi_193249442
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:52 schreef WcPot het volgende:

[..]

Alles is voor Bassie :Y
Weet je ergens vind ik ook van als je op een gegeven moment de 80 gepasseerd bent laat zitten dat geld. Ik snap dat het een principekwestie is maar stress is niet goed voor de mens. Er zijn zoveel ruzies op deze wereld om geld.
En ik zou het ook sneu vinden als B&A nu tonnen moeten betalen waardoor er geen nieuwe merchandise of videobeelden meer online komen. Hun bedrijf moet ook geld in kas hebben terwijl ze niet meer op kunnen treden. Ik bedoel waarvan leven ze nu van de licenties van RTL, de verkoop van boeken en merchandise en ze geven alle series gratis weg op Youtube. Vervolgens gaat Google er vandoor met advertentie inkomsten. Het zal contract technisch niet helemaal in de haak zijn maar ik zie B&A niet als enorme bad evil corp die mensen kapot maken. Bovendien de contracten waren getekend in de jaren 70/80 het is nu een totaal andere tijd. Jammer is wel dat Aad in simpele minuten lijkt te tellen want dat is nogal denigrerend.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_193257622
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 14:03 schreef Chiappucci het volgende:
https://www.ad.nl/show/ba(...)ootste-fan~a2de02c1/

Ik neem aan dat iedereen hier ook gaat meedoen.
Yessss *O*
The only way you can be original, is to be yourself.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 16:06:32 #93
436222 Japepk
Padvinder
pi_193258441
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 23:42 schreef W00fer het volgende:

[..]

Weet je ergens vind ik ook van als je op een gegeven moment de 80 gepasseerd bent laat zitten dat geld. Ik snap dat het een principekwestie is maar stress is niet goed voor de mens. Er zijn zoveel ruzies op deze wereld om geld.
En ik zou het ook sneu vinden als B&A nu tonnen moeten betalen waardoor er geen nieuwe merchandise of videobeelden meer online komen. Hun bedrijf moet ook geld in kas hebben terwijl ze niet meer op kunnen treden. Ik bedoel waarvan leven ze nu van de licenties van RTL, de verkoop van boeken en merchandise en ze geven alle series gratis weg op Youtube. Vervolgens gaat Google er vandoor met advertentie inkomsten. Het zal contract technisch niet helemaal in de haak zijn maar ik zie B&A niet als enorme bad evil corp die mensen kapot maken. Bovendien de contracten waren getekend in de jaren 70/80 het is nu een totaal andere tijd. Jammer is wel dat Aad in simpele minuten lijkt te tellen want dat is nogal denigrerend.
Mwah, het is niet de eerste keer dat B&A de regeltjes een beetje voor zichzelf ombuigen. Ze geven zelf in die miniserie '35 jaar op tv' ook aan dat ze wat dat betreft een aparte arbeidsethos hebben. De details ervan ken ik niet, maar het is wel zo dat je als acteur tekent voor opname en uitgave van een serie. Als die dan buitengewoon veel vaker verkoopt dat van tevoren gedacht kun je inderdaad aanspraak maken op een extra betaling. De acteurs van Flodder pleiten voor hetzelfde, bijvoorbeeld.
't Echte en 't ware!
  woensdag 27 mei 2020 @ 12:31:48 #94
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_193335642
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
  woensdag 27 mei 2020 @ 12:38:30 #95
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_193335737
Bijna zaterdag *O*
Hebben jullie al een teamnaam? Of doen jullie niet mee :{w
  woensdag 27 mei 2020 @ 14:25:37 #96
436222 Japepk
Padvinder
pi_193337157
quote:
Het originele intro van De Schatkaart _O_
Het originele intro van De Huilende Professor _O_ _O_
Het originele intro van De Verzonken Stad _O_ _O_ _O_

De verzonken stad wordt nu op YouTube gezet met de nieuwe leadermuziek, maar de 'Griekse' tekst. Dat klinkt echt nergens naar:

't Echte en 't ware!
pi_193338985
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 12:38 schreef Ceviche het volgende:
Bijna zaterdag *O*
Hebben jullie al een teamnaam? Of doen jullie niet mee :{w
Effe met een maat overleggen. Moet je je van tevoren aanmelden trouwens, of is het gewoon zaterdag 19.30 uur op de website een formuliertje invullen? (Van wat ik gelezen heb.)
The only way you can be original, is to be yourself.
  woensdag 27 mei 2020 @ 17:14:25 #98
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_193339318
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:46 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]

Effe met een maat overleggen. Moet je je van tevoren aanmelden trouwens, of is het gewoon zaterdag 19.30 uur op de website een formuliertje invullen? (Van wat ik gelezen heb.)
Je hoeft je niet op te geven, de quiz begint 20:00 maar het 'voorprogramma' begint 19:30. https://www.bassie-adriaan.nl/pub-quiz/
pi_193339554
Aight, had ik het toch goed onthouden. ^O^
The only way you can be original, is to be yourself.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 01:10:12 #100
174940 W00fer
Maar echt
pi_193362746
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 16:06 schreef Japepk het volgende:

[..]

Mwah, het is niet de eerste keer dat B&A de regeltjes een beetje voor zichzelf ombuigen. Ze geven zelf in die miniserie '35 jaar op tv' ook aan dat ze wat dat betreft een aparte arbeidsethos hebben. De details ervan ken ik niet, maar het is wel zo dat je als acteur tekent voor opname en uitgave van een serie. Als die dan buitengewoon veel vaker verkoopt dat van tevoren gedacht kun je inderdaad aanspraak maken op een extra betaling. De acteurs van Flodder pleiten voor hetzelfde, bijvoorbeeld.
Vind je het gek? Ze kwamen uit pure armoede. De eerste paar series zijn met no-budget gemaakt. Niet low budget maar no budget. Als ik ergens voor teken, dan teken ik ergens voor. Als later blijkt dat het 10x zoveel waard is, had het ook 10x zo weinig waard kunnen zijn. Dat is het risico. De Flodder zaak is een totaal andere zaak trouwens, want daar willen de acteurs betaalt hebben voor elke re-run. Dus elke herhaling. Plus dat er iets was met het vijfde seizoen wat daardoor niet meer herhaalt wordt.

Met Flodder is het zelfs zo gek dat Canal in Duitsland een compleet opgepoetste blu-ray uitgeeft en die later aan NL verkoopt zodat hier een "Dick Maas" box ligt bij Mediamarkt. En Dick Maas ziet herhalingen van zijn films op RTL7 die in de verkeerde aspect ratio worden uitgezonden, slechte kopieën of waar een deel van Amsterdamned is weggeknipt (wat ik heb vernomen).

Ik ben niet persé pro makers want eerlijk zullen we alles delen, maar contract is contract.
Ik vind wel dat als je als maker meer risico loopt.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_193386364
Allememaggies, ik ben nu al zenuwwappig voor de kwis. Heel schiewnierig.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
pi_193386489
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 14:03 schreef Chiappucci het volgende:
https://www.ad.nl/show/ba(...)ootste-fan~a2de02c1/

Ik neem aan dat iedereen hier ook gaat meedoen.
Ja ga zo zekers ook kijken 😀😀😀
pi_193386523
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 18:29 schreef Madhouse11 het volgende:
Allememaggies, ik ben nu al zenuwwappig voor de kwis. Heel schiewnierig.
Haha leuk dat ze dit doen nog een klein uurtje voor het voor voorprogramma 😀
pi_193387960
Present :-D
  zaterdag 30 mei 2020 @ 20:14:46 #105
255640 Flitskikker
Forumkikker
pi_193388242
Nou, geen idee met die vragen. :P Alles wordt ook gewoon in de chat gegooid.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 20:22:02 #106
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_193388375
Met die boeken :')
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_193389019


De Honda Prelude was samen met de Knight Rider en de DeLorean uit BTTF mijn absolute droom auto's O+

Ik heb later nog een Mazda 323F gekocht en was echt van plan om de auto een B&A look te geven. Dat idee werd overigens razendsnel afgeschoten door mijn toenmalige vriendinnetje :')
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zaterdag 30 mei 2020 @ 23:02:48 #108
174940 W00fer
Maar echt
pi_193392685
Nou meegedaan aan die pubquiz en ik post al jaren mee op dit forum, ook op Retroforum, facebook. Ik keek op nietoverdrijven.com en heb alles meerdere keren gezien en ook de tentoonstelling bezocht, de anekdotes van Adriaan bekeken die hij tijdens de tentoonstelling vertelde.

Deze pubquiz was wel echt van buitenaards niveau vond ik. Welke liedjes Bassie op zijn mondharmonica speelde in welke serie, welke zin door welke acteur in welke serie werd gezegd.
Zelfs de vraag over welk achtergrond geluidje was er te horen in de CNR videobanden.

Meedoen voor de prijzen is denk ik zinnig als je huis eruit ziet als een B&A museum, en je alle boeken, cd's en cassettebandjes uit je hoofd kent.

Ik moet zeggen het was leuk, leerzaam en zinnig, maar de volgende keer iets verzinnen waardoor je niet 2000 kijkers van je livestream ziet verdwijnen. Productietechnisch zat het allemaal zeer goed in elkaar, met Google Docs antwoordformulieren, goede videoovergangen, opnamestudio.

Ik ben benieuwd of ik er naast zat en echt een noob ben, dat er mensen zijn die zeker meer dan de helft goed hadden.

Hier terug te kijken

Friettent dikke Willie, met Willie
pi_193392744
De quiz zat zeker leuk in elkaar inderdaad. ^O^ Maar de vragen waren pittiger dan ik dacht!

"Hoeveel telefoons heeft de Baron gesloopt?" Damn, ik zat er net naast met 15 _O-
The only way you can be original, is to be yourself.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 23:13:18 #110
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_193392891
Slechts gekeken, maar er zaten inderdaad wat absurde vragen tussen, terwijl de makkelijkste vragen nog meerkeuzemogelijkheden kregen. Jammer van die chat, maar dat was natuurlijk te verwachten. Wat een ontzettend sneu volk zat er weer tussen dat het verpestte voor de echte fans die gewoon lekker samen wilde chatten tijdens de quiz.
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_193393029
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 23:05 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
De quiz zat zeker leuk in elkaar inderdaad. ^O^ Maar de vragen waren pittiger dan ik dacht!

"Hoeveel telefoons heeft de Baron gesloopt?" Damn, ik zat er net naast met 15 _O-
Was heel leuk gedaan de quiz vond ik al was het wat lang. Maar zo'n vraag over het aantal telefoons, ik had iets van 20 gegokt. Achteraf dacht ik nog had B100 dat aantal naar Curaçao meegenomen voor de baron, en was dat dus uit een andere serie. Zulk soort vragen zou je alleen als een echte die-hard fan kunnen weten.
pi_193393565
Quiz zat heel goed in elkaar. Prima georganiseerd en leuke vragen over allerlei onderwerpen.

Maar de moeilijkheidsgraad lag vrij hoog inderdaad :P
  zondag 31 mei 2020 @ 00:50:33 #113
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_193394502
Ik vond het ook wel pittig, maar ik vond dat helemaal prima. Het meeste was niet ondoenlijk.
De laatste vraag was niet te doen, als je al de juiste volgorde weet van de amerikareeks, 10 gebeurtenissen was wel echt te veel. En ze waren niet genummerd en konden meerdere keren ingevoerd worden, en de tijd was vrij kort voor deze vraag.

Ook veel vragen bijna goed, bijv potverdorie in plaats van potjandorie, kikkerprins in plaats van de prins en de kikker, dat soort dingen.

Hadden jullie de Ping Poen vraag goed?
  zondag 31 mei 2020 @ 02:03:13 #114
174940 W00fer
Maar echt
pi_193395508
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 00:50 schreef Ceviche het volgende:
Ik vond het ook wel pittig, maar ik vond dat helemaal prima. Het meeste was niet ondoenlijk.
De laatste vraag was niet te doen, als je al de juiste volgorde weet van de amerikareeks, 10 gebeurtenissen was wel echt te veel. En ze waren niet genummerd en konden meerdere keren ingevoerd worden, en de tijd was vrij kort voor deze vraag.

Ook veel vragen bijna goed, bijv potverdorie in plaats van potjandorie, kikkerprins in plaats van de prins en de kikker, dat soort dingen.

Hadden jullie de Ping Poen vraag goed?
Natuurlijk niet, dit soort dingen weet 99% van de mensen niet. Net zoals deze. Wie let daar nou op en is het relevant als je de serie aan het kijken bent?

Friettent dikke Willie, met Willie
pi_193396452
Leuk gedaan, sommige vragen inderdaad van een absurd niveau maar ach..
Ook duurde het geheel te lang.

Best weer een hoop wijzer geworden, ik gok dat we zo'n 90% wel goed hadden (met wat Googlen)
Ik zou een volgende keer weer meedoen ^O^
Gelijk weer zin om Moe, ik kan een salto weer te lezen :D
  zondag 31 mei 2020 @ 09:29:43 #116
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_193397083
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 02:03 schreef W00fer het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, dit soort dingen weet 99% van de mensen niet. Net zoals deze. Wie let daar nou op en is het relevant als je de serie aan het kijken bent?

[ afbeelding ]
Ik had vroeger een hoorspel Cd van de schatkaart, die is met Ping Poen. Was een soort Chinees die in plaats van de r een l zei, als ik het me goed herinner :')

Deze was ook wel een mooie ja :D
Of die random weg, in welke serie die zat.
  zondag 31 mei 2020 @ 10:49:57 #117
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193397980
Wij schakelden wat later in dus voor de lol meegedaan, maar dit was de moeilijkste quiz die ik ooit heb gezien. Wellicht zaten er vragen tussen die B&A zelf niet eens goed hadden gehad _O-.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zondag 31 mei 2020 @ 11:19:58 #118
186807 Madhouse11
A je To !
pi_193398311
Wij hebben ons prima vermaakt gisteravond ^O^
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
  zondag 31 mei 2020 @ 11:27:05 #119
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_193398431
_O- wij hebben meegedaan.
Een vraag kon je het beroep van b&a niet invullen want max 5 tekens in het formulier terwijl het antwoord bordenwasser was.

Telefoons gokte we op 22, dat was net teveel.

Wat me vooral opviel was hoe later het werd hoe sneller de vragen werden gesteld. In het begin had je dus veel meer tijd.

Ohja en Lanzarote is geen stad :(
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  zondag 31 mei 2020 @ 11:28:14 #120
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_193398451
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 07:46 schreef Mip1988 het volgende:
Leuk gedaan, sommige vragen inderdaad van een absurd niveau maar ach..
Ook duurde het geheel te lang.

Best weer een hoop wijzer geworden, ik gok dat we zo'n 90% wel goed hadden (met wat Googlen)
Ik zou een volgende keer weer meedoen ^O^
Gelijk weer zin om Moe, ik kan een salto weer te lezen :D
Heb je niet nagekeken? Dan weet je toch hoeveel fout je had?
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  zondag 31 mei 2020 @ 11:32:17 #121
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_193398527
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 02:03 schreef W00fer het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, dit soort dingen weet 99% van de mensen niet. Net zoals deze. Wie let daar nou op en is het relevant als je de serie aan het kijken bent?

[ afbeelding ]
Deze drie hadden we allemaal goed :@
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  zondag 31 mei 2020 @ 12:29:41 #122
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_193399242
Ik vond de quiz ook steeds moeilijker worden.
De lastigste was toch wel die over die cameraman, wie weet dat nou _O-
  zondag 31 mei 2020 @ 14:49:59 #123
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_193401222
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:27 schreef KapiteinIglo het volgende:
_O- wij hebben meegedaan.
Een vraag kon je het beroep van b&a niet invullen want max 5 tekens in het formulier terwijl het antwoord bordenwasser was.

Telefoons gokte we op 22, dat was net teveel.

Wat me vooral opviel was hoe later het werd hoe sneller de vragen werden gesteld. In het begin had je dus veel meer tijd.

Ohja en Lanzarote is geen stad :(
Dat was wel jammer ja. Net als Santorini. Uiteindelijk beide wel goed omdat ik niks anders kon bedenken.
En bij Hollywood cq Los Angeles gingen ze ineens moeilijk doen :P

En die laatste vraag inderdaad over de Reis door Amerika... Was al moeilijk genoeg als je daar 10 minuten bedenktijd voor had gehad. Maar dit moest in 1 minuut ongeveer _O-

Ik snap wel dat ze er een aantal moeilijke vragen in gooien om het kaf van het koren te scheiden. Maar nu had je misschien wel 30 van de 90 vragen die alleen de echte freaks konden weten.
  zondag 31 mei 2020 @ 15:16:04 #124
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_193401608
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 14:49 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Dat was wel jammer ja. Net als Santorini. Uiteindelijk beide wel goed omdat ik niks anders kon bedenken.
En bij Hollywood cq Los Angeles gingen ze ineens moeilijk doen :P

En die laatste vraag inderdaad over de Reis door Amerika... Was al moeilijk genoeg als je daar 10 minuten bedenktijd voor had gehad. Maar dit moest in 1 minuut ongeveer _O-

Ik snap wel dat ze er een aantal moeilijke vragen in gooien om het kaf van het koren te scheiden. Maar nu had je misschien wel 30 van de 90 vragen die alleen de echte freaks konden weten.
Maar iedereen klaagt over die volgorde vraag van op reis door Amerika. Maar die zat eerder ook al in de quiz over de series. Die was ook niet te doen binnen de tijd :{w
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  zondag 31 mei 2020 @ 15:17:27 #125
436222 Japepk
Padvinder
pi_193401625
Ik had niets anders verwacht dan dit niveau van vragen hoor jongens. Dat maakt zo'n quiz toch net leuk :P Alleen de vragen waarbij 10 gebeurtenissen op volgorde gezet moesten worden vond ik irritant, daar was de tijd te kort voor en je kon niet goed zien wat je al gekozen had.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 23:20 schreef doeska1987 het volgende:

[..]

Was heel leuk gedaan de quiz vond ik al was het wat lang. Maar zo'n vraag over het aantal telefoons, ik had iets van 20 gegokt. Achteraf dacht ik nog had B100 dat aantal naar Curaçao meegenomen voor de baron, en was dat dus uit een andere serie. Zulk soort vragen zou je alleen als een echte die-hard fan kunnen weten.
Ik vond dat wel leuk. Er was ook een vraag over het aantal takes wat nodig was om de steen-scène in Luxemburg goed op te nemen. Dat is iets wat je niet kunt weten als je alleen de series hebt gekeken, maar het komt dan weer vrij uitgebreid aan bodin de aflevering van 'Laat ze maar lachen' waarin B&A te gast waren. Dat zijn dingetjes die de fans dus wel weten, en waar de leken iets van 'leren'. Alle informatie die nodig was om de quiz te maken is dus wel voor iedereen toegankelijk.
't Echte en 't ware!
  zondag 31 mei 2020 @ 15:17:43 #126
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_193401628
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 02:03 schreef W00fer het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, dit soort dingen weet 99% van de mensen niet. Net zoals deze. Wie let daar nou op en is het relevant als je de serie aan het kijken bent?

[ afbeelding ]
Ik stem op B. :P

Waar is de site van @wonderer als je hem nodig hebt bij het vooraf uit je hoofd leren :P?
http://info.nietoverdrijven.com/

Anyway, als hij zijn PM checkt, heb ik hem een mooi aanbod gedaan ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door Claude_Viole op 31-05-2020 15:27:34 ]
  zondag 31 mei 2020 @ 16:25:18 #127
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_193402675
quote:
99s.gif Op zondag 31 mei 2020 15:17 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]

Ik stem op B. :P

Waar is de site van @:wonderer als je hem nodig hebt bij het vooraf uit je hoofd leren :P?
http://info.nietoverdrijven.com/

Anyway, als hij zijn PM checkt, heb ik hem een mooi aanbod gedaan ;)
Het was volgens mij ook B. :o
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_193403357
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:27 schreef KapiteinIglo het volgende:
_O- wij hebben meegedaan.
Een vraag kon je het beroep van b&a niet invullen want max 5 tekens in het formulier terwijl het antwoord bordenwasser was.
Waarom was het antwoord bordenwasser? Eerste baantje?
Want ze zijn ook een tijdje beide clown geweest maar Adriaan was dat beu geraakt.
  zondag 31 mei 2020 @ 18:22:05 #129
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_193404523
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 17:10 schreef vencodark het volgende:

[..]

Waarom was het antwoord bordenwasser? Eerste baantje?
Want ze zijn ook een tijdje beide clown geweest maar Adriaan was dat beu geraakt.
De vraag was wat het eerste baantje was in een droomwereld in de serie.
  zondag 31 mei 2020 @ 20:44:05 #130
184637 RedWhiteArmy1983
JG14 hooligan
pi_193407254
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:27 schreef KapiteinIglo het volgende:
Een vraag kon je het beroep van b&a niet invullen want max 5 tekens in het formulier terwijl het antwoord bordenwasser was.
Ja, dat vond ik zó raar. Ik wist het antwoord ook niet (De Plaaggeest heb ik slechts 1x in mijn leven gezien) dus heb ik ook maar "Kok" ingevuld _O- Wist dat dat fout was :') maja beter iets dan niets invullen, plus ivm de waarschuwing die ze erbij gaven dacht ik ergens dat ze dan langere antwoorden ook niet zouden meerekenen (terwijl het goede antwoord gewoon langer was :') ). Net zoals met die bedragenvraag van de Diamant en de Kroon, ik vulde "9 miljoen" in maar dat antwoord was ook te lang, gaven ze aan. Heb ik er maar "9 milj" van gemaakt. :') _O-

Wist ook veel dingen van "achter de schermen" niet en ook bijvoorbeeld "Liedjes uit grootmoeders tijd" heb ik nooit gekeken. Allemaal maar gokken. :D
The only way you can be original, is to be yourself.
  zondag 31 mei 2020 @ 22:51:53 #131
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_193409769
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:44 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]

Ja, dat vond ik zó raar. Ik wist het antwoord ook niet (De Plaaggeest heb ik slechts 1x in mijn leven gezien) dus heb ik ook maar "Kok" ingevuld _O- Wist dat dat fout was :') maja beter iets dan niets invullen, plus ivm de waarschuwing die ze erbij gaven dacht ik ergens dat ze dan langere antwoorden ook niet zouden meerekenen (terwijl het goede antwoord gewoon langer was :') ). Net zoals met die bedragenvraag van de Diamant en de Kroon, ik vulde "9 miljoen" in maar dat antwoord was ook te lang, gaven ze aan. Heb ik er maar "9 milj" van gemaakt. :') _O-

Wist ook veel dingen van "achter de schermen" niet en ook bijvoorbeeld "Liedjes uit grootmoeders tijd" heb ik nooit gekeken. Allemaal maar gokken. :D
Ja en Lanzarote is geen stad. Terwijl ze bij Los Angeles er strikt op waren. Er zaten wel wat slordigheidsdingen in :'(
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  zondag 31 mei 2020 @ 23:04:02 #132
436222 Japepk
Padvinder
pi_193410010
Ik heb de antwoordbesprekingen niet helemaal gezien steeds, maar er is nog geen uitslag bekend toch?
't Echte en 't ware!
  zondag 31 mei 2020 @ 23:05:03 #133
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_193410040
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 23:04 schreef Japepk het volgende:
Ik heb de antwoordbesprekingen niet helemaal gezien steeds, maar er is nog geen uitslag bekend toch?
Nee zou van de week komen...
Ben benieuwd of iemand 0 fout heeft :o
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  maandag 1 juni 2020 @ 16:01:51 #134
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_193419584
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 23:04 schreef Japepk het volgende:
Ik heb de antwoordbesprekingen niet helemaal gezien steeds, maar er is nog geen uitslag bekend toch?
Woensdag is de uitslag bekend :o
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  maandag 1 juni 2020 @ 19:39:14 #135
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_193423022
Nvm :+

Die vraag hoe vaak die scène met B100 over moest is ook dubieus, ik dacht dat het een heel hoog getal was (ik dacht 98) maar het antwoord was 32. Maar blijkbaar hebben ze het 88 keer moeten doen in 32 takes. Dus de vraag hoe vaak die scène overmoest is niet echt eenduidig.

Ik hoop dat ze een lijst bekendmaken met alle teams en hun scores *O*

[ Bericht 79% gewijzigd door Ceviche op 01-06-2020 23:18:22 ]
  dinsdag 2 juni 2020 @ 02:08:16 #136
174940 W00fer
Maar echt
pi_193430021
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:27 schreef KapiteinIglo het volgende:
_O- wij hebben meegedaan.
Een vraag kon je het beroep van b&a niet invullen want max 5 tekens in het formulier terwijl het antwoord bordenwasser was.

Telefoons gokte we op 22, dat was net teveel.

Wat me vooral opviel was hoe later het werd hoe sneller de vragen werden gesteld. In het begin had je dus veel meer tijd.

Ohja en Lanzarote is geen stad :(
Ik had El Golfo, want in de recent geposte video's op Youtube waarin ze teruggaan naar de filmlocaties benoemen ze die. Maarja zal wel niet goed gerekend worden.

Heb Moe ik kan een Salto nog niet gelezen (wel in huis met handtekening van Aad :) )
Overigens was ik in de war met dat de eerste B2 (de broer van) B1 was. Maar dat was dus die lange acteur :') Er waren dus 2 B2's... Vreemd wel dat er geen vragen waren over Joris.
Ik dacht namelijk dat Operatie Geniaal uit de Huilende Professor kwam, waarin de groene mannetjes B&A achterna zaten. Dat bleek dus niet het geval.

Liedjes uit Grootmoederstijd heb ik denk ik 1 of 2 afleveringen van gezien, nooit interesse in de dvd's gehad daarvan.

[ Bericht 12% gewijzigd door W00fer op 02-06-2020 02:15:43 ]
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_193431569
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 19:39 schreef Ceviche het volgende:
Die vraag hoe vaak die scène met B100 over moest is ook dubieus, ik dacht dat het een heel hoog getal was (ik dacht 98) maar het antwoord was 32. Maar blijkbaar hebben ze het 88 keer moeten doen in 32 takes. Dus de vraag hoe vaak die scène overmoest is niet echt eenduidig.
Lol, volgens mij heb ik serieus 32 ingevuld met veel onzekerheid. Ik weet dat het ooit een keer verteld is (ik dacht in Aads biografie?), obv die ene keer dus goed onthouden. _O_ Maar oké, nu is het de vraag hoe je de vraag moet interpreteren idd...
The only way you can be original, is to be yourself.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 10:26:57 #138
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_193432685
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 09:12 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]

Lol, volgens mij heb ik serieus 32 ingevuld met veel onzekerheid. Ik weet dat het ooit een keer verteld is (ik dacht in Aads biografie?), obv die ene keer dus goed onthouden. _O_ Maar oké, nu is het de vraag hoe je de vraag moet interpreteren idd...
Bij nakijken hadden wij 18 fout. En dan heb ik de 2 onduidelijke zoals bordenwasser, Lanzarote (wij hadden ook El golfo) niet meegeteld :D

Ik hoop ook op een lijst met teamnamen en scores :D
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 17:19:51 #139
174940 W00fer
Maar echt
pi_193438850
18 fout
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 10:26 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]

Bij nakijken hadden wij 18 fout. En dan heb ik de 2 onduidelijke zoals bordenwasser, Lanzarote (wij hadden ook El golfo) niet meegeteld :D

Ik hoop ook op een lijst met teamnamen en scores :D
18 fout dan moet je zo onderhand elke dag B&A kijken, alle boeken gelezen hebben, alle cassettebandjes, lp's, strips enz enz.
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:12:50 #140
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_193452943
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:19 schreef W00fer het volgende:
18 fout
[..]

18 fout dan moet je zo onderhand elke dag B&A kijken, alle boeken gelezen hebben, alle cassettebandjes, lp's, strips enz enz.
;) dat klopt wel zo'n beetje ja hahaha. Maargoed, er zijn vast mensen met 0 fout :7
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:23:59 #141
436222 Japepk
Padvinder
pi_193453141
Vandaag zou de uitslag komen toch? Ik heb überhaupt niets van de quiz gehoord, jullie wel? Ik heb geen mails ofzo gehad.
't Echte en 't ware!
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:24:30 #142
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_193453148
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:23 schreef Japepk het volgende:
Vandaag zou de uitslag komen toch? Ik heb überhaupt niets van de quiz gehoord, jullie wel? Ik heb geen mails ofzo gehad.
Wij ook niks gehoord :o
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:25:57 #143
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_193453167
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:12 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]

;) dat klopt wel zo'n beetje ja hahaha. Maargoed, er zijn vast mensen met 0 fout :7
Ik denk het niet, omdat er voor sommige vragen echt weinig tijd was.

De vragen over Lanzarote en de afwasser tellen niet mee, bij de vragen over de taalliedjes en de quote 'hoor je al wat' worden Nederland en de kroon ook meegerekend :)
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:26:36 #144
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_193453176
Volgens Twitter zijn ze bijna klaar maar kun je het beste uitgaan van dit weekend, zodat het alleen maar mee kan vallen :D
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:45:26 #145
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_193454921
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:25 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik denk het niet, omdat er voor sommige vragen echt weinig tijd was.

De vragen over Lanzarote en de afwasser tellen niet mee, bij de vragen over de taalliedjes en de quote 'hoor je al wat' worden Nederland en de kroon ook meegerekend :)
_O- bekende issues dit
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:50:52 #146
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_193454988
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:45 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]

_O- bekende issues dit
Ik vind dat zo tof hè, dat er een vraag komt over een quote, en dat vervolgens mensen twitteren dat dat in een andere serie ook gezegd wordt :D soort van ultrakennis van B&A.

Ik hoop stiekem op nog een pubquiz over Bassie en Adriaan _O_
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:30:20 #147
436222 Japepk
Padvinder
pi_193455586
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:25 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik denk het niet, omdat er voor sommige vragen echt weinig tijd was.

De vragen over Lanzarote en de afwasser tellen niet mee, bij de vragen over de taalliedjes en de quote 'hoor je al wat' worden Nederland en de kroon ook meegerekend :)
Nederland als in, de geheimzinnige opdracht? Ik kan me de context daarin niet voorstellen. Wel gaaf inderdaad dat de echte die-hards zulke vragen onderuit weten te halen, dat zie je hier met de lokale pubquiz ook altijd :P
't Echte en 't ware!
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:35:32 #148
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_193455671
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:30 schreef Japepk het volgende:

[..]

Nederland als in, de geheimzinnige opdracht? Ik kan me de context daarin niet voorstellen. Wel gaaf inderdaad dat de echte die-hards zulke vragen onderuit weten te halen, dat zie je hier met de lokale pubquiz ook altijd :P
De vraag was, welke vier landen uit de europaserie hadden geen taalliedje, maar Nederland stond niet tussen de antwoorden terwijl dat ook klopt.
Of bedoelde je wat anders?
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:37:35 #149
436222 Japepk
Padvinder
pi_193455697
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:35 schreef Ceviche het volgende:

[..]

De vraag was, welke vier landen uit de europaserie hadden geen taalliedje, maar Nederland stond niet tussen de antwoorden terwijl dat ook klopt.
Of bedoelde je wat anders?
Jup, ik las je vorige opmerking verkeerd. De 'hoor je al wat' opmerking hoort dan bij de kroon. Ik snap hem.
't Echte en 't ware!
pi_193465739
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:37 schreef Japepk het volgende:
Jup, ik las je vorige opmerking verkeerd. De 'hoor je al wat' opmerking hoort dan bij de kroon. Ik snap hem.
Ja, "Hoor je al wat?" komt zowel in de Sleutel als in de Kroon voor eigenlijk. Bij het uitleggen van de antwoorden gaven ze de Sleutel als antwoord, maar de Kroon kunnen ze toch eigenlijk niet fout rekenen?
Hetzelfde als met "Dadadadadadaaa", dat zegt de Baron in een Reis vol Verrassingen maar dat zegt ook Bassie in De Geheimzinnige Opdracht als-ie weer 's B100 ziet lopen (in Portugal) en dan begint te stotteren. :D
En de Europese landen zonder taalliedje waren Ierland, Denemarken, België, Luxemburg en Nederland, ik neem ff aan dat ze alle 5 de antwoorden goed rekenen (je moest er 4 noemen)?? Hopelijk zijn ze schappelijk bij het nakijken, want de quiz was lastig genoeg. :Y
The only way you can be original, is to be yourself.
  donderdag 4 juni 2020 @ 12:26:49 #151
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_193468715
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 09:00 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]

Ja, "Hoor je al wat?" komt zowel in de Sleutel als in de Kroon voor eigenlijk. Bij het uitleggen van de antwoorden gaven ze de Sleutel als antwoord, maar de Kroon kunnen ze toch eigenlijk niet fout rekenen?
Hetzelfde als met "Dadadadadadaaa", dat zegt de Baron in een Reis vol Verrassingen maar dat zegt ook Bassie in De Geheimzinnige Opdracht als-ie weer 's B100 ziet lopen (in Portugal) en dan begint te stotteren. :D
En de Europese landen zonder taalliedje waren Ierland, Denemarken, België, Luxemburg en Nederland, ik neem ff aan dat ze alle 5 de antwoorden goed rekenen (je moest er 4 noemen)?? Hopelijk zijn ze schappelijk bij het nakijken, want de quiz was lastig genoeg. :Y
Neejoh easy

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  donderdag 4 juni 2020 @ 12:38:46 #152
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_193468886
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 09:00 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]

Ja, "Hoor je al wat?" komt zowel in de Sleutel als in de Kroon voor eigenlijk. Bij het uitleggen van de antwoorden gaven ze de Sleutel als antwoord, maar de Kroon kunnen ze toch eigenlijk niet fout rekenen?
Hetzelfde als met "Dadadadadadaaa", dat zegt de Baron in een Reis vol Verrassingen maar dat zegt ook Bassie in De Geheimzinnige Opdracht als-ie weer 's B100 ziet lopen (in Portugal) en dan begint te stotteren. :D
En de Europese landen zonder taalliedje waren Ierland, Denemarken, België, Luxemburg en Nederland, ik neem ff aan dat ze alle 5 de antwoorden goed rekenen (je moest er 4 noemen)?? Hopelijk zijn ze schappelijk bij het nakijken, want de quiz was lastig genoeg. :Y
Dat rekenen ze ook goed! Over dat dadadada heb ik niks gelezen.
  donderdag 4 juni 2020 @ 13:59:38 #153
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_193469992
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:38 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Dat rekenen ze ook goed! Over dat dadadada heb ik niks gelezen.
Waar lees je dat dan?
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  donderdag 4 juni 2020 @ 14:22:16 #154
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_193470358
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 13:59 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]

Waar lees je dat dan?
Twitter :D
Een van de twee broers heeft op een paar tweets gereageerd (#benapubquiz)
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:53:15 #155
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_193472686
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 14:22 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Twitter :D
Een van de twee broers heeft op een paar tweets gereageerd (#benapubquiz)
Ahh ik had al gezocht, maar dat antwoorden niet gezien.
Wachten duurt wel lang hoor, volgend jaar mag dat wel sneller... :{w
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:09:57 #156
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_193472961
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:53 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]

Ahh ik had al gezocht, maar dat antwoorden niet gezien.
Wachten duurt wel lang hoor, volgend jaar mag dat wel sneller... :{w
Aan de andere kant: er waren erg veel teams, veel vragen, en veel open vragen, dat zal een hoop tijd vragen.
Ik had bijvoorbeeld bij die vraag over 'welk liedje uit grootmoeders tijd zingen ze hier' geantwoord 'twee kleine kleutertjes' maar het moet zijn klein klein kleutertje (drie kleine kleutertjes is weer een ander liedje). Ik zag meteen welk liedje het was maar raakte toch in de war. Het zal wel worden afgekeurd maar dat soort dingen kost vast ook een hoop tijd.
En je wil ook niet achteraf gedoe van 'waarom is dit wel goedgekeurd en dit niet'.

Maar het duurt wel lang ja :D
Ik hoop ook op een jaarlijke editie *O*
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:35:20 #157
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_193473266
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:09 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Aan de andere kant: er waren erg veel teams, veel vragen, en veel open vragen, dat zal een hoop tijd vragen.
Ik had bijvoorbeeld bij die vraag over 'welk liedje uit grootmoeders tijd zingen ze hier' geantwoord 'twee kleine kleutertjes' maar het moet zijn klein klein kleutertje (drie kleine kleutertjes is weer een ander liedje). Ik zag meteen welk liedje het was maar raakte toch in de war. Het zal wel worden afgekeurd maar dat soort dingen kost vast ook een hoop tijd.
En je wil ook niet achteraf gedoe van 'waarom is dit wel goedgekeurd en dit niet'.

Maar het duurt wel lang ja :D
Ik hoop ook op een jaarlijke editie *O*
Hoeveel vragen had jij goed? Als je de antwoorden die die avond gegeven zijn ernaast houdt?
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:05:17 #158
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_193473771
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:35 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]

Hoeveel vragen had jij goed? Als je de antwoorden die die avond gegeven zijn ernaast houdt?
Geen idee, weet alleen dat het enorm tegenviel. Zo van: oh deze wist ik! Toch niet :')
Geloof dat wij de eerste ronde een paar fout hadden, en het steeds slechter ging en in ronde vier hadden we er maar een paar goed.
Maar het was wel hartstikke leuk en bij heel veel zaten we voor ons gevoel ook erg dichtbij. Heb jij het bijgehouden?
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:55:06 #159
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_193474732
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:05 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Geen idee, weet alleen dat het enorm tegenviel. Zo van: oh deze wist ik! Toch niet :')
Geloof dat wij de eerste ronde een paar fout hadden, en het steeds slechter ging en in ronde vier hadden we er maar een paar goed.
Maar het was wel hartstikke leuk en bij heel veel zaten we voor ons gevoel ook erg dichtbij. Heb jij het bijgehouden?
Dit hadden wij ook.
Maar wij hadden volgens ons 18 fout :@
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:32:31 #160
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_193475530
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:55 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]

Dit hadden wij ook.
Maar wij hadden volgens ons 18 fout :@
Nou dan heb je misschien wel gewonnen :D
  donderdag 4 juni 2020 @ 20:55:08 #161
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_193477610
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:32 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Nou dan heb je misschien wel gewonnen :D
_O- 4000 teams! Er is vast iemand met 0 fout _O_
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  donderdag 4 juni 2020 @ 20:59:33 #162
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_193477697
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 20:55 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]

_O- 4000 teams! Er is vast iemand met 0 fout _O_
Als dat al zo is was het vast een groep van 6 die ook nog hebben gegoogeld :D
  vrijdag 5 juni 2020 @ 00:31:27 #163
174940 W00fer
Maar echt
pi_193481544
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:50 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik vind dat zo tof hè, dat er een vraag komt over een quote, en dat vervolgens mensen twitteren dat dat in een andere serie ook gezegd wordt :D soort van ultrakennis van B&A.

Ik hoop stiekem op nog een pubquiz over Bassie en Adriaan _O_
Er komt een pubquiz over Flodder, deelname is een tientje. Zie Facebook (De Echte Flodder Fans).
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_193481673
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 20:55 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]

_O- 4000 teams! Er is vast iemand met 0 fout _O_
Wow! :o
  vrijdag 5 juni 2020 @ 01:10:28 #165
174940 W00fer
Maar echt
pi_193481820
Ik geloof nooit dat er iemand is met 0 fout. Dat kan volgens mij echt niet. Misschien 1 of 2 fout, maar 0?
Friettent dikke Willie, met Willie
  vrijdag 5 juni 2020 @ 09:06:21 #166
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_193484308
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 00:31 schreef W00fer het volgende:

[..]

Er komt een pubquiz over Flodder, deelname is een tientje. Zie Facebook (De Echte Flodder Fans).
Bedankt voor de tip, dat keken wij hier vroeger ook altijd :D
Maar ik vind september wel erg ver weg :@
  vrijdag 5 juni 2020 @ 09:41:33 #167
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193484718
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 00:31 schreef W00fer het volgende:

[..]

Er komt een pubquiz over Flodder, deelname is een tientje. Zie Facebook (De Echte Flodder Fans).
@Zipportal
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 09:50:56 #168
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_193484846
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 01:10 schreef W00fer het volgende:
Ik geloof nooit dat er iemand is met 0 fout. Dat kan volgens mij echt niet. Misschien 1 of 2 fout, maar 0?
1 of 2 is wel knap want wij hadden een teamlid die echt heel heel veel wist _O-
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_193484875
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 09:41 schreef Szura het volgende:

[..]

@:zipportal
Doorgezet naar @JR-Style-93
  vrijdag 5 juni 2020 @ 20:43:58 #170
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_193494256
Morgen om 12uur de uitslag :o
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 00:12:14 #171
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_193497471
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:43 schreef KapiteinIglo het volgende:
Morgen om 12uur de uitslag :o
Hoe weet je dat? :o
  zaterdag 6 juni 2020 @ 00:24:08 #172
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_193497668
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 00:12 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? :o
Staat op de Bassie & Adriaan Facebook :D
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 00:33:01 #173
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_193497800
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 00:24 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]

Staat op de Bassie & Adriaan Facebook :D
Pff ik kijk op de website van Adriaan, de Twitter van een van die broers die het presenteerden (en organiseerden), en m'n mail, maar niet die fb pagina :')
Ben benieuwd!
  zaterdag 6 juni 2020 @ 12:34:22 #174
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_193502994
_O_ 14e van de 3245 geworden *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door KapiteinIglo op 06-06-2020 12:48:38 ]
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 13:32:24 #175
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_193503671
Gefeliciteerd! Dan heb je het ver geschopt :D

Wij komen op plek 260, wat niet eens heel slecht is, haha. Was wel een hele klus om ons team terug te vinden.
Hopelijk zijn er niet meer teams met dezelfde naam :') :D
  zaterdag 6 juni 2020 @ 13:52:00 #176
255640 Flitskikker
Forumkikker
pi_193503913
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:34 schreef KapiteinIglo het volgende:
_O_ 14e van de 3245 geworden *O*
Wauw, gefeliciteerd!
  zaterdag 6 juni 2020 @ 14:08:40 #177
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_193504123
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:52 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Wauw, gefeliciteerd!
*O* *O* *O*

We zijn denk ik nat gegaan bij die eerste volgorde vraag. Daar hadden we echt te weinig tijd :N
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_193505362
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:34 schreef KapiteinIglo het volgende:
_O_ 14e van de 3245 geworden *O*
Gefeliciteerd! Heel goed gedaan. ^O^

Ik doe het met een bescheiden 378e plek (van de 3245). :D
The only way you can be original, is to be yourself.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 16:50:54 #179
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_193505793
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:32 schreef Ceviche het volgende:
Gefeliciteerd! Dan heb je het ver geschopt :D

Wij komen op plek 260, wat niet eens heel slecht is, haha. Was wel een hele klus om ons team terug te vinden.
Hopelijk zijn er niet meer teams met dezelfde naam :') :D
_O_
Gefeliciteerd!

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 16:06 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Heel goed gedaan. ^O^

Ik doe het met een bescheiden 378e plek (van de 3245). :D
Gefeliciteerd _O_
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_193510725
Oh wow, wij zijn 120ste geworden 😗
  zondag 7 juni 2020 @ 00:20:27 #181
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_193514860
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:34 schreef KapiteinIglo het volgende:
_O_ 14e van de 3245 geworden *O*
Ik dacht ff gaat er nou serieus iemand pronken met mijn plek!? Maar je zat in mijn team :+ :+

Dus hier ook: 14e! *O*
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zondag 7 juni 2020 @ 00:23:57 #182
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_193514948
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 00:20 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Ik dacht ff gaat er nou serieus iemand pronken met mijn plek!? Maar je zat in mijn team :+ :+

Dus hier ook: 14e! *O*
_O-
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  zondag 7 juni 2020 @ 00:33:09 #183
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_193515171
In mijn eentje gedeeld 913e geworden.

Niet slecht, maar had niet verwacht dat er zo veel grote B&A kenners in Nederland zouden rondlopen :D
  zondag 7 juni 2020 @ 01:41:27 #184
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_193516093
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 00:33 schreef Chiappucci het volgende:
In mijn eentje gedeeld 913e geworden.

Niet slecht, maar had niet verwacht dat er zo veel grote B&A kenners in Nederland zouden rondlopen :D
_O- wij ook niet. Toch netjes in je eentje
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  zondag 7 juni 2020 @ 13:53:11 #185
239553 Jules4Barca
Mes Que Un Club
pi_193521456
Hallo vriendjes en vriendinnetjes,

Ik heb nog een cruciale vraag over De Verdwenen Kroon waar ik al jaren mee loop, hopelijk kunnen jullie mij helpen. In de serie is te zien dat Vlugge Japie een telefoon aansluit in de buurt van een treinbrug, waarmee De Baron naar Adriaan en de adjudant belt. Uiteindelijk kan Robin (door te kijken wanneer de treinen reden en vliegtuigen overvlogen) zien waar de Baron staat tijdens dat gesprek. Op die manier weten ze waar De Baron vandaan heeft gebeld. Ze concluderen dat hij van een locatie vandaan belde waar ze al waren geweest, namelijk het Kasteel (De Ruine van Teylingen). Maar hij belde daar niet vandaan; hij belde van die locatie naast de treinbrug... hoe kan dit nu? Of moeten we maar aannemen dat die brug naast het Kasteel lag?
Niets is wat het lijkt
  zondag 7 juni 2020 @ 15:22:39 #186
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_193522515
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 13:53 schreef Jules4Barca het volgende:
Hallo vriendjes en vriendinnetjes,

Ik heb nog een cruciale vraag over De Verdwenen Kroon waar ik al jaren mee loop, hopelijk kunnen jullie mij helpen. In de serie is te zien dat Vlugge Japie een telefoon aansluit in de buurt van een treinbrug, waarmee De Baron naar Adriaan en de adjudant belt. Uiteindelijk kan Robin (door te kijken wanneer de treinen reden en vliegtuigen overvlogen) zien waar de Baron staat tijdens dat gesprek. Op die manier weten ze waar De Baron vandaan heeft gebeld. Ze concluderen dat hij van een locatie vandaan belde waar ze al waren geweest, namelijk het Kasteel (De Ruine van Teylingen). Maar hij belde daar niet vandaan; hij belde van die locatie naast de treinbrug... hoe kan dit nu? Of moeten we maar aannemen dat die brug naast het Kasteel lag?
Volgens mij heb ik altijd aangenomen dat er niks rond dat kasteel staat (een kasteel staat meestal niet pal naast een woonwijk bijvoorbeeld), en het het dichtstbijzijnde punt is naast die treinbrug.
Bijvoorbeeld dat de treinbrug een kilometer van het kasteel ligt, maar het eerstvolgende bebouwing nog verder weg.
  zondag 7 juni 2020 @ 15:25:04 #187
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_193522537
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de prijs die de pubquizwinnaar heeft gekregen, van de foto herken ik de boeken van Aad en Bas, een dvd en een poster :P
  zondag 7 juni 2020 @ 16:49:58 #188
239553 Jules4Barca
Mes Que Un Club
pi_193523392
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:22 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik altijd aangenomen dat er niks rond dat kasteel staat (een kasteel staat meestal niet pal naast een woonwijk bijvoorbeeld), en het het dichtstbijzijnde punt is naast die treinbrug.
Bijvoorbeeld dat de treinbrug een kilometer van het kasteel ligt, maar het eerstvolgende bebouwing nog verder weg.
Dat is een plausibele uitleg... al had ik die liever in de serie gezien. Blijft een mooie serie overigens ^O^
Niets is wat het lijkt
  zondag 7 juni 2020 @ 16:57:59 #189
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_193523488
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:25 schreef Ceviche het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de prijs die de pubquizwinnaar heeft gekregen, van de foto herken ik de boeken van Aad en Bas, een dvd en een poster :P
En een CD pakket. :o
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_193529109
Deed aleen mee en zag dat ik 181ste was geworden. Had het wel wat slechter verwacht. Vooral de vragen om bepaalde gebeurtenissen in goede volgorde te zetten vond ik niet te doen/weinig tijd. Maar voor de rest was het een leuke pubquiz 😀👍
pi_193532938
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:22 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik altijd aangenomen dat er niks rond dat kasteel staat (een kasteel staat meestal niet pal naast een woonwijk bijvoorbeeld), en het het dichtstbijzijnde punt is naast die treinbrug.
Bijvoorbeeld dat de treinbrug een kilometer van het kasteel ligt, maar het eerstvolgende bebouwing nog verder weg.
Ja zoiets, we moeten maar aannemen dat die brug niet pal naast het kasteel ligt maar wel redelijk in de buurt.

In werkelijkheid ligt die treinbrug bij Schiedam (net als "de lege tu-nel") en de kasteelreünie uiteraard in Teylingen. Heb beide locaties al eens bezocht, De locatie van de treinbrug was destijds (4 à 5 jaar geleden) flink meer bebost. :D
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_193533826
Niet zeker of de daadwerkelijke locatie op deze video langskomt, anders eventjes de andere filmpjes checken van dit account :)

  maandag 8 juni 2020 @ 17:43:22 #193
174940 W00fer
Maar echt
pi_193539670
Plek 1300 nogwat en ik had graag in de top 1000 willen komen. En door m'n maten word ik wel gezien als echte B&A kenner. Blijkbaar dus nog lang niet genoeg haha.
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 17 juni 2020 @ 09:16:47 #194
239553 Jules4Barca
Mes Que Un Club
pi_193666868
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 10:21 schreef JayHovah het volgende:
Niet zeker of de daadwerkelijke locatie op deze video langskomt, anders eventjes de andere filmpjes checken van dit account :)

Haha, die heb ik allemaal al gezien inderdaad. Heel tof gemaakt! En in de video kun je zien (en ook op een website met alle locaties) dat het kasteel en de brug in het echt in een heel andere plaats liggen.

Maar goed, dat wist ik natuurlijk al wel. Maar ik zat meer met de vraag hoe dit in het verhaal van de serie is. Er wordt namelijk nooit uitgelegd/aangetoond dat die brug vlakbij het kasteel ligt. Dus op het moment dat Bassie en Adriaan met het werk van Robin uitkomen op die locatie, en Adriaan gelijk zegt: daar zijn we al geweest, dat is het kasteel, vond ik dat best gek. Je moet inderdaad maar aannemen dat die brug dan om de hoek van het kasteel ligt. Was nog wel van waarde geweest als dit in de serie iets beter was uitgelegd denk ik. Maar dat is mijn bescheiden mening :)
Niets is wat het lijkt
  woensdag 17 juni 2020 @ 09:22:47 #195
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_193666944
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 10:21 schreef JayHovah het volgende:
Niet zeker of de daadwerkelijke locatie op deze video langskomt, anders eventjes de andere filmpjes checken van dit account :)

Heel leuk die filmpjes. Binnenkort ga ik naar Wijk bij Duurstede. Even wat locaties bezoeken dan maar :)
pi_193701585
Nou zijn ineens van de week de eerste 4 series van youtube gehaald va De plaaggeest tot De huilende professor. Wat er daarna komt staat er gewoon nog op tot de eerste aflevering van Op reis door Europa van vorige week, die is er ook weer afgehaald.

Nou staat gelukkig bijna alles op Videoland en heb ik ze ook wel op dvd, maar vreemd is het wel.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 19:39:26 #197
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_193701972
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 19:17 schreef doeska1987 het volgende:
Nou zijn ineens van de week de eerste 4 series van youtube gehaald va De plaaggeest tot De huilende professor. Wat er daarna komt staat er gewoon nog op tot de eerste aflevering van Op reis door Europa van vorige week, die is er ook weer afgehaald.

Nou staat gelukkig bijna alles op Videoland en heb ik ze ook wel op dvd, maar vreemd is het wel.
Dat is inderdaad wel vreemd :o
Al vond ik het sowieso ook wel vreemd om alles op YouTube te zetten, zit je dan met al je gekochte dvd's :')
  vrijdag 19 juni 2020 @ 19:40:28 #198
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_193701987
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 19:17 schreef doeska1987 het volgende:
Nou zijn ineens van de week de eerste 4 series van youtube gehaald va De plaaggeest tot De huilende professor. Wat er daarna komt staat er gewoon nog op tot de eerste aflevering van Op reis door Europa van vorige week, die is er ook weer afgehaald.

Nou staat gelukkig bijna alles op Videoland en heb ik ze ook wel op dvd, maar vreemd is het wel.
Hmmmn wilde vanavond net het geheim van de sleutel af kijken. Jammer.
With love :*
pi_193702198
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 19:39 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel vreemd :o
Al vond ik het sowieso ook wel vreemd om alles op YouTube te zetten, zit je dan met al je gekochte dvd's :')
Vond ik idd ook wel apart. Blijkt dus toch maar weer als je dvd's hebt van een goede serie nooit weg doen. Heb al meermaals meegemaakt op Videoland ook dat ik wat zocht en ineens was het weer weg.

Al zal er hier wel een goede reden voor zijn als er nog 3 series op hun youtube kanaal staan lijkt me dat de rest ook wel terug komt.
  zaterdag 20 juni 2020 @ 01:45:44 #200
174940 W00fer
Maar echt
pi_193707485
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 19:54 schreef doeska1987 het volgende:

[..]

Vond ik idd ook wel apart. Blijkt dus toch maar weer als je dvd's hebt van een goede serie nooit weg doen. Heb al meermaals meegemaakt op Videoland ook dat ik wat zocht en ineens was het weer weg.

Al zal er hier wel een goede reden voor zijn als er nog 3 series op hun youtube kanaal staan lijkt me dat de rest ook wel terug komt.
Dat is de ziekte die online streamen heet. Floep en het is weg.
Friettent dikke Willie, met Willie
  zaterdag 20 juni 2020 @ 01:49:51 #201
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_193707516
Zie nu dat de plaaggeest op rtl telekids is. Zou die serie nog graag eens willen terugzien zoals die gemonteerd was op de Arcade-band, was een dubbelvideo voor het 20-jarig jubleum, met paarse omslag. Heb dat ding grijs gedraaid :D Totdat mn moeder vond dat het weg moest.
With love :*
  Hardste schreeuwer 2022 zaterdag 20 juni 2020 @ 02:09:29 #202
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_193707597
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 01:49 schreef girlnextdoor. het volgende:
Zie nu dat de plaaggeest op rtl telekids is. Zou die serie nog graag eens willen terugzien zoals die gemonteerd was op de Arcade-band, was een dubbelvideo voor het 20-jarig jubleum, met paarse omslag. Heb dat ding grijs gedraaid :D Totdat mn moeder vond dat het weg moest.
Die hadden wij vroeger ook thuis
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  zaterdag 20 juni 2020 @ 02:31:26 #203
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_193707717
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 02:09 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Die hadden wij vroeger ook thuis
Kreeg jij ook altijd kippenvel bij die plaaggeest tune van Aad Klaris? Die spanning.. je wist dat de plaaggeest er weer aankwam :D
With love :*
  Hardste schreeuwer 2022 zaterdag 20 juni 2020 @ 02:51:36 #204
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_193707809
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 02:31 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Kreeg jij ook altijd kippenvel bij die plaaggeest tune van Aad Klaris? Die spanning.. je wist dat de plaaggeest er weer aankwam :D
Ik. Had de plaaggeest nog nooit gezien ben van 88 en die kwam als enige serie nooit op Kindernet.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  zondag 21 juni 2020 @ 23:21:26 #205
436222 Japepk
Padvinder
pi_193731291
Ik heb dat met de oude Amerika banden. De nieuwe achtervolgingsmuziek van Smorenburg is goed, maar de achtervolging op de Emmabrug en na de inbraak in Nederland met Magnetic Fields is echt niet te overtreffen.
't Echte en 't ware!
  maandag 22 juni 2020 @ 01:05:36 #206
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_193732327
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 02:51 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Ik. Had de plaaggeest nog nooit gezien ben van 88 en die kwam als enige serie nooit op Kindernet.
Ik ben ook van 88 en ik kende die serie ook niet. Pas toen in 1996 die dubbelvideo uitkwam, kon ik hem voor het eerst kijken. Dacht eerst nog dat het een nieuwe serie was, maar bleek dus de allereerste te zijn. Leerde de serie dus ook kennen met de Klaris toevoegingen. _O_
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
  maandag 22 juni 2020 @ 13:37:17 #207
436222 Japepk
Padvinder
pi_193736406
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 02:31 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Kreeg jij ook altijd kippenvel bij die plaaggeest tune van Aad Klaris? Die spanning.. je wist dat de plaaggeest er weer aankwam :D
Bedoelen jullie dan trouwens die tune met dat korte pianoriedeltje?
't Echte en 't ware!
  maandag 22 juni 2020 @ 14:24:41 #208
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_193737062
Deze

Volgens mij was het in eerste instantie een spanningsmuziekje uit De Reis vol Verrassingen, maar het werd later vooral bekend als Thema Plaaggeest.
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
  maandag 22 juni 2020 @ 15:21:58 #209
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_193737811
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 14:24 schreef Frey het volgende:
Deze

Volgens mij was het in eerste instantie een spanningsmuziekje uit De Reis vol Verrassingen, maar het werd later vooral bekend als Thema Plaaggeest.
Ja die ja _O_ Krijg nog steeds een beetje kippenvel hierbij :')

Zo zonde dat dat muziekje weg is gehaald. Had dat niet te maken met een ruzie tussen aad klaris en de heren van Toor?
With love :*
  maandag 22 juni 2020 @ 16:59:02 #210
436222 Japepk
Padvinder
pi_193739039
Ik dacht dat je deze bedoelde, op 02:25:


Het andere deuntje is mij niet bekend.
't Echte en 't ware!
  maandag 22 juni 2020 @ 22:31:04 #211
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_193745313
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:59 schreef Japepk het volgende:
Ik dacht dat je deze bedoelde, op 02:25:


Het andere deuntje is mij niet bekend.
Nee die zit er nog in. Evengoed spannend deuntje :)
With love :*
  vrijdag 26 juni 2020 @ 22:37:31 #212
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_193808379
Later dit jaar komt er weer een pubquiz *O* *O* *O*
  vrijdag 26 juni 2020 @ 23:04:39 #213
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_193808869
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 22:37 schreef Ceviche het volgende:
Later dit jaar komt er weer een pubquiz *O* *O* *O*
*O* dit keer gaan we voor top 10
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 23:32:50 #214
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_193809343
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 23:04 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]

*O* dit keer gaan we voor top 10
Dit keer gaan we voor een naam die we makkelijker terug kunnen vinden :')
  zondag 28 juni 2020 @ 20:51:10 #215
174940 W00fer
Maar echt
pi_193835137
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 22:37 schreef Ceviche het volgende:
Later dit jaar komt er weer een pubquiz *O* *O* *O*
Wat is dat eerder uitgereikte certificaat dan nog waard?
Friettent dikke Willie, met Willie
  zondag 28 juni 2020 @ 21:23:15 #216
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_193835578
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 23:32 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Dit keer gaan we voor een naam die we makkelijker terug kunnen vinden :')
Je kan zoeken in pdf bestanden hè? :D
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  zondag 28 juni 2020 @ 21:23:18 #217
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_193835579
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 20:51 schreef W00fer het volgende:

[..]

Wat is dat eerder uitgereikte certificaat dan nog waard?
Meedoen is belangrijker dan winnen :)
  zondag 28 juni 2020 @ 21:29:32 #218
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_193835661
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 21:23 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]

Je kan zoeken in pdf bestanden hè? :D
Ja maar je weet nooit of iemand dezelfde naam heeft. Van tevoren dacht ik niet dat er zoveel mensen mee zouden doen, en het verbaasde me echt hoeveel teams 'papatouki' of een variant daarop hadden. Vond ik toch best een specifieke naam.
En zoeken lukte me niet volgens mij :@ maar dat ligt dus aan mij :P
  zondag 28 juni 2020 @ 21:37:05 #219
436222 Japepk
Padvinder
pi_193835774
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 21:29 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ja maar je weet nooit of iemand dezelfde naam heeft. Van tevoren dacht ik niet dat er zoveel mensen mee zouden doen, en het verbaasde me echt hoeveel teams 'papatouki' of een variant daarop hadden. Vond ik toch best een specifieke naam.
En zoeken lukte me niet volgens mij :@ maar dat ligt dus aan mij :P
Gebruik de sneltoets 'ctrl' 'f' en dan verschijnt er een zoekbalkje in beeld
't Echte en 't ware!
  zondag 28 juni 2020 @ 21:59:59 #220
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_193836088
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 21:37 schreef Japepk het volgende:

[..]

Gebruik de sneltoets 'ctrl' 'f' en dan verschijnt er een zoekbalkje in beeld
Ah, ik heb het gevonden. Enige met onze teamnaam *O*
  zondag 28 juni 2020 @ 22:28:17 #221
436222 Japepk
Padvinder
pi_193836597
En, wat was de uitslag? 😜
't Echte en 't ware!
  zondag 28 juni 2020 @ 22:30:33 #222
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
  zondag 28 juni 2020 @ 23:29:49 #223
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_193838459
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 22:28 schreef Japepk het volgende:
En, wat was de uitslag? 😜
260 :D
Ik heb een paar weken terug zo zitten zoeken, voor ik ons team gevonden had.
Maar nu weet ik zeker dat dat ook echt onze uitslag was :D
  maandag 29 juni 2020 @ 00:16:30 #224
436222 Japepk
Padvinder
pi_193839306
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 01:05 schreef Frey het volgende:

[..]

Ik ben ook van 88 en ik kende die serie ook niet. Pas toen in 1996 die dubbelvideo uitkwam, kon ik hem voor het eerst kijken. Dacht eerst nog dat het een nieuwe serie was, maar bleek dus de allereerste te zijn. Leerde de serie dus ook kennen met de Klaris toevoegingen. _O_
Nog even over muziek, de muziek in oa dit fragment heet 'thema achtervolging' toch? Ik was er van overtuigd dat deze soundtrack ooit ergens te beluisteren is geweest. Staat die op het original soundtrack album deel I? Alleen deel II staat namelijk maar op spotify.

't Echte en 't ware!
pi_193865337
Kunnen ze niet gewoon een clown en acrobaat van de straat halen en weer afleveringen maken?

Ik ben weer aan het genieten van het geheim van de sleutel _O_
  dinsdag 30 juni 2020 @ 23:52:20 #226
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_193866840
Aad Klaris was een grootmeester helaas is al zijn werk vervangen.
AFCA!
  Moderator donderdag 10 september 2020 @ 10:43:05 #227
9859 crew  Karina
Woman
pi_194983397
Gewoon hier verder dus :P
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 10 september 2020 @ 10:45:29 #228
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_194983418
Als ik me goed herinner was er laatst weer een video van Aad, waarin hij zei dat er in het najaar weer een pubquiz komt *O*
  donderdag 10 september 2020 @ 11:22:20 #229
311340 J83
New kid, be nice
pi_194983790
Waar blijft nou die Bluray-box met alle avonturen? :{
pi_194991707
Adriaan zal niet te zien zijn in de Sinterklaas-film van dit jaar. Heel toevallig is de producent dit jaar afgestapt van Zwarte Pieten (jammer genoeg).

de trailer van vorig jaar

In de film van 2019 waren sommige Zwarte Pieten behoorlijk zwart, ééntje was zelfs helemaal zwart. In de online versie van de trailer waren de volledig zwarte Zwarte Pieten bruin (op mijn browser en ook die van anderen), in de bioscoop bleken deze Zwarte Pieten gelukkig wel zwart.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaatje2658 op 10-09-2020 20:38:04 ]
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
  donderdag 10 september 2020 @ 20:51:05 #231
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_194992062
Sinterbram _O_
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_195073660



[ Bericht 31% gewijzigd door Kaatje2658 op 15-09-2020 18:50:16 ]
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
pi_195293688
Voor degenen die het leuk vinden volg deze groep op Friendweb https://friendweb.nl/bassieenadriaanfans
pi_195597356
Vandaag 2 berichten op de Bassie & Adriaan Facebook pagina over de tentoonstelling:

https://www.facebook.com/924767170878551/posts/3495298487158727/
https://www.facebook.com/924767170878551/posts/3496349527053623/

Wie gaat er al heen deze maand? Of wachten jullie liever? Ik zelf ga denk ik wel wat later even de omstandigheden enzo afwachten rondom covid-19.

Ik zag al wel op de homepage dat Aad er iig regelmatig is t/m de 23ste. En dat in het museum een mondkapje sowieso verplicht is.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 23:57:13 #235
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_195647054
Schrok er wel even van om Bas zo te zien ;(
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:34:17 #236
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_195670285
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:45 schreef doeska1987 het volgende:
Vandaag 2 berichten op de Bassie & Adriaan Facebook pagina over de tentoonstelling:

https://www.facebook.com/924767170878551/posts/3495298487158727/
https://www.facebook.com/924767170878551/posts/3496349527053623/

Wie gaat er al heen deze maand? Of wachten jullie liever? Ik zelf ga denk ik wel wat later even de omstandigheden enzo afwachten rondom covid-19.

Ik zag al wel op de homepage dat Aad er iig regelmatig is t/m de 23ste. En dat in het museum een mondkapje sowieso verplicht is.
@KapiteinIglo en ik gaan vandaag. Op een tijdstip dat Aad er is *O*
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:40:12 #237
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_195672220
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:34 schreef superkimmi het volgende:

[..]

@:KapiteinIglo en ik gaan vandaag. Op een tijdstip dat Aad er is *O*
:D
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:58:52 #238
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_195672470
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:34 schreef superkimmi het volgende:

[..]

@:KapiteinIglo en ik gaan vandaag. Op een tijdstip dat Aad er is *O*
Leuk! Veel plezier!

Wij zijn drie jaar geleden geweest, toen was Bas er ook en ging het nog goed met hem. Mooie herinnering :)
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:59:43 #239
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_195672478
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 11:58 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Leuk! Veel plezier!

Wij zijn drie jaar geleden geweest, toen was Bas er ook en ging het nog goed met hem. Mooie herinnering :)
thanks!
Ja, toen zijn wij er idd ook geweest, toen waren ze er beiden idd :).
Woon in Vlaardingen dus ben er zo :)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_195672901
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:34 schreef superkimmi het volgende:

[..]

@:KapiteinIglo en ik gaan vandaag. Op een tijdstip dat Aad er is *O*
Ooh, mijn zoon is 7 en vind Bassie en Adriaan ook leuk. Luistert hun liedjes ook en hij zei laatst nog dat hij hun graag wilt ontmoeten. :P
Maar hij gelooft nog dat alles qua avonturen echt is gebeurt en zij er nu uitzien zoals in de filmpjes. :+
Leuk dat Aad er gewoon bij is!
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:41:32 #241
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_195673116
Bas kan er ook maar beter niet meer bij zijn, of gewoon een beetje op de achtergrond. Het was mooi dat hij er kon zijn bij de opening, maar zo'n RTL Boulevard dat dan een interview met hem houdt waarin hij nauwelijks uit zijn woorden komt en in tranen uitbarst en Boulevard dat dit dan ook gewoon allemaal schaamteloos uitzendt, daar word ik gewoon niet goed van. :r
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:44:45 #242
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_195673166
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:26 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ooh, mijn zoon is 7 en vind Bassie en Adriaan ook leuk. Luistert hun liedjes ook en hij zei laatst nog dat hij hun graag wilt ontmoeten. :P
Maar hij gelooft nog dat alles qua avonturen echt is gebeurt en zij er nu uitzien zoals in de filmpjes. :+
Leuk dat Aad er gewoon bij is!
Blijft zo mooi he dat de nieuwe generatie er ook nog altijd naar kijkt. _O_
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_195673854
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:41 schreef Frey het volgende:
Bas kan er ook maar beter niet meer bij zijn, of gewoon een beetje op de achtergrond. Het was mooi dat hij er kon zijn bij de opening, maar zo'n RTL Boulevard dat dan een interview met hem houdt waarin hij nauwelijks uit zijn woorden komt en in tranen uitbarst en Boulevard dat dit dan ook gewoon allemaal schaamteloos uitzendt, daar word ik gewoon niet goed van. :r
Nou, inderdaad zeg! Ik wist wel dat hij veel in het ziekenhuis was, maar ik dacht eigenlijk dat dat voornamelijk slijtagekwaaltjes waren. In dat filmpje lijkt het wel alsof hij een herseninfarct heeft gehad ofzo. Is bekend wat er precies met hem is gebeurd?
't Echte en 't ware!
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:04:46 #244
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_195676579
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:26 schreef Japepk het volgende:

[..]

Nou, inderdaad zeg! Ik wist wel dat hij veel in het ziekenhuis was, maar ik dacht eigenlijk dat dat voornamelijk slijtagekwaaltjes waren. In dat filmpje lijkt het wel alsof hij een herseninfarct heeft gehad ofzo. Is bekend wat er precies met hem is gebeurd?
hierbij de uitleg!

life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:22:01 #245
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_195678903
Vond het vrij risicovol dat hij bij de opening was, als hij corona krijgt loopt dat vast niet goed af :{
Wel mooi dat ze alsnog hun museum hebben gekregen.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:13:47 #246
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_195682162
_O_ vandaag naar de tentoonstelling geweest. Was Zeker leuk!

En op de foto met Adriaan!
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_195682323
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 23:57 schreef Frey het volgende:
Schrok er wel even van om Bas zo te zien ;(
Ik ook ;( Deed pijn... Hij is in 2 jaar tijd zo ontzettend afgetakeld, lijkt niet eens meer op Bas
pi_195682583
Heb het stukje van Boulevard gekeken... Tranen sprongen mij in m'n ogen ;( Hij is zó onwijs afgetakeld.. Huilen, amper kunnen praten, hij lijkt niet meer op Bas... Vergelijk dat eens met de bas die bij Van De Vorst ziet sterren was in 2015, of met hoe hij nog was tijdens de tentoonstelling in 2017.. Man man man ;( Doet echt pijn dit
pi_195683601
Dus misschien beter niet terugkijken? ;(
Hoe Aad er bovenop gekomen is vind ik wel prachtig. Zo actief nog met de site etc. Wat een levende legende!

Arme Bas. Dat hem meer ellende bespaard blijft. :)
pi_195684884
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:09 schreef vencodark het volgende:
Dus misschien beter niet terugkijken? ;(
Hoe Aad er bovenop gekomen is vind ik wel prachtig. Zo actief nog met de site etc. Wat een levende legende!

Arme Bas. Dat hem meer ellende bespaard blijft. :)
Zou het niet terugkijken.
Bas was tot 2017 een kwieke man met een zeer scherpe geest, erg snel met antwoorden, lollig, vlot. Hij kwam bijna niet uit z'n woorden, leek niet meer op Bas en zich eigenlijk amper echt bewust van wat er gebeurde ;(
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:38:57 #251
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_195685152
Beter niet terugkijken nee.
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:51:38 #252
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_195685988
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:09 schreef vencodark het volgende:
Dus misschien beter niet terugkijken? ;(
Hoe Aad er bovenop gekomen is vind ik wel prachtig. Zo actief nog met de site etc. Wat een levende legende!

Arme Bas. Dat hem meer ellende bespaard blijft. :)
Absoluut. En altijd klaar voor een praatje met zijn fans.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_195686312
Aad is een top vent.
2 jaar geleden was hij net klaar was met een interview. Ik ben naar 'm toegelopen en gevraagd van goh Aad zou ik misschien met u op de foto mogen? En toen was het "nou toe maar" :7 En die foto koester ik voor eeuwig!
  zondag 18 oktober 2020 @ 21:56:13 #254
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_195721308
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:23 schreef DeBraad het volgende:
Aad is een top vent.
2 jaar geleden was hij net klaar was met een interview. Ik ben naar 'm toegelopen en gevraagd van goh Aad zou ik misschien met u op de foto mogen? En toen was het "nou toe maar" :7 En die foto koester ik voor eeuwig!
:o is dit debraad? Als in The Bradge?
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_195721315
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 21:56 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]

:o is dit debraad? Als in The Bradge?
Dat is dit
  maandag 19 oktober 2020 @ 14:49:37 #256
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_195730014
Heyy Braddie! Lang niet gezien :)

Ik hoop een van de twee nog eens in het echt te ontmoeten.
With love :*
  maandag 19 oktober 2020 @ 15:00:11 #257
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_195730153
quote:
10s.gif Op zondag 18 oktober 2020 21:56 schreef DeBraad het volgende:

[..]

Dat is dit
Hoi braaaad :D het is priz
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  maandag 19 oktober 2020 @ 15:00:27 #258
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_195730161
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 14:49 schreef girlnextdoor. het volgende:
Heyy Braddie! Lang niet gezien :)

Ik hoop een van de twee nog eens in het echt te ontmoeten.
Bradge of Adriaan?
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  maandag 19 oktober 2020 @ 17:27:56 #259
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_195732401
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 15:00 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]

Bradge of Adriaan?
Nee Bas kf Aad natuurlijk :D
With love :*
  maandag 19 oktober 2020 @ 18:31:28 #260
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_195733509
Waar kan je terugzien hoe Bassie een mentale breakdown krijgt?
:')
  maandag 19 oktober 2020 @ 18:32:08 #261
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_195733525
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:23 schreef DeBraad het volgende:
Aad is een top vent.
2 jaar geleden was hij net klaar was met een interview. Ik ben naar 'm toegelopen en gevraagd van goh Aad zou ik misschien met u op de foto mogen? En toen was het "nou toe maar" :7 En die foto koester ik voor eeuwig!
Braddie _O_ ik kijk trouw al je vlogs
:')
  maandag 19 oktober 2020 @ 18:33:10 #262
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_195733549
Net even dat stukje van RTL Boulevard gezien: Leuk opgezette (coronaproof) tentoonstelling. Alleen een beetje sneu van dat stuk over die rechtszaak, laat dat lekker buiten de camera. En dat ze Bassie interviewden. Echt sneu om te zien. Dit doet gewoon pijn aan mijn hart... ;(
pi_195733564
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 18:32 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Braddie _O_ ik kijk trouw al je vlogs
_O_
pi_195733570
quote:
99s.gif Op maandag 19 oktober 2020 18:33 schreef Claude_Viole het volgende:
Net even dat stukje van RTL Boulevard gezien: Leuk opgezette (coronaproof) tentoonstelling. Alleen een beetje sneu van dat stuk over die rechtszaak, laat dat lekker buiten de camera. En dat ze Bassie interviewden. Echt sneu om te zien. Dit doet gewoon pijn aan mijn hart... ;(
Echt ;( Zo sneu
  maandag 19 oktober 2020 @ 18:42:15 #265
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_195733731
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 18:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Waar kan je terugzien hoe Bassie een mentale breakdown krijgt?
Bedoel je dit filmpje van RTL Boulevard?
Aan het eind is het stukje van een emotionele Bas.
  maandag 19 oktober 2020 @ 22:43:16 #266
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_195738728
quote:
99s.gif Op maandag 19 oktober 2020 18:33 schreef Claude_Viole het volgende:
Net even dat stukje van RTL Boulevard gezien: Leuk opgezette (coronaproof) tentoonstelling. Alleen een beetje sneu van dat stuk over die rechtszaak, laat dat lekker buiten de camera. En dat ze Bassie interviewden. Echt sneu om te zien. Dit doet gewoon pijn aan mijn hart... ;(
Heb zojuist de beelden gezien. Jeetje.. wat erg voor hem. Ik vond het een beetje engig zelfs. Die kerel die altijd overal een woordje op had, nu amper uit zijn worden komend, zijn mond half verlamd. Ik voel met je mee @Claude_Viole. Het doet inderdaad pijn aan je hart als je dit ziet.

Overigens vind ik het wel mooi om te zien dat Coby, de vrouw van Bas, hem ondersteund.
With love :*
pi_195739393
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 22:43 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Heb zojuist de beelden gezien. Jeetje.. wat erg voor hem. Ik vond het een beetje engig zelfs. Die kerel die altijd overal een woordje op had, nu amper uit zijn worden komend, zijn mond half verlamd. Ik voel met je mee @:Claude_Viole. Het doet inderdaad pijn aan je hart als je dit ziet.

Overigens vind ik het wel mooi om te zien dat Coby, de vrouw van Bas, hem ondersteund.
Echt, Bas was altijd kwiek en vlot, scherpe geest, kwam perfect uit z'n woorden. Hier... eind 2018:
Wat een onwijs verschil ;( Hij lijkt ook amper nog op Bas
pi_195740263
quote:
10s.gif Op maandag 19 oktober 2020 23:14 schreef DeBraad het volgende:

[..]

Echt, Bas was altijd kwiek en vlot, scherpe geest, kwam perfect uit z'n woorden. Hier... eind 2018:
Wat een onwijs verschil ;( Hij lijkt ook amper nog op Bas
Nou precies dat! Ik schrok er echt van. Het was bekend dat hij lichamelijk veel klachten had, maar het mannetje wat ik in dat filmpje zag is nog maar een schim van wat hij bijvoorbeeld 1,5 jaar geleden was, alsof hij ook een mentale/psychische dreun heeft gehad. Triest om te zien in elk geval, ik hoop dat het hem snel beter gaat.
't Echte en 't ware!
pi_195740356
Hij heeft een zware beroerte gehad dus mentaal een onwijze tik..

[ Bericht 0% gewijzigd door DeBraad op 20-10-2020 04:20:57 ]
pi_195741444
Overigens een stukje van de opening gezien wat door een bezoeker is gefilmd, daarin hoor je Aad aan Bas vragen "heb je nog wat te vertellen?" "En dan hoor je Bas vragen "Jij bent hier geweest?" met een keelklank waardoor ik echt 50x wil schrapen, flink slissend.. Zielig hoor, ze hadden die man gewoon afzijdig moeten houden want hij riep altijd ze mogen wel met mij lachen maar niet om mij lachen maar als je dit ziet... Lachen is't niet, het is eerder huilen en het is oh, zo, sneu ;( Als dit echt is hoe Bas dit wil afsluiten.... ;(

Hij heeft door die beroerte zo'n klap gehad mentaal én fysiek dat hij gewoon niet meer in staat is om normaal te communiceren lijkt het wel.. Bij het fragment van Boulevard leek hij zich ook gewoon niet meer bewust van wat er gebeurde.. Man ;( Het stemt me echt droevig dat hij niet gewoon heeft besloten samen met Aad en Coby dat het beter is als hij nooit meer in het openbaar komt.

De interviews in 2015-16-17-18-19 met een kwieke, bij de tijd zijnde, vlotte goedsprekende man met de geest van een 50er, zo wil ik hem onthouden, en met mij veel meer anderen.. Maar zoals hij nu in het openbaar verschijnt is helaas ook het beeld wat de meeste van hem gaan meekrijgen op 't laatst.. Het is nu echt een zielige oude man geworden die heel veel klappen heeft gekregen ;(

Verdomme.

En natuurlijk is aad óók redelijk aan't verzuren, biografie met gelul over rechtzaken. Hele documenten op z'n site gooien (Echt vent, maak een blogpagina los hiervoor) en het is een 77 jarige man die zijn pak aantrekt, maar Aad is nog bij de tijd, heeft mentaal nog geen problemen en fysiek op de kanker en hartproblemen na ook niks. Al hoop ik dat hij ook hierna nou gewoon écht gaat stoppen. Ga lekker die tentoonstelling tot 2021 uitzingen al dan niet met Bas, en ga daarna nou ein-de-lijk rentenieren en laat ons jullie herinneren als sympathieke mannen die de jeugd waanzinnige TV hebben gegeven. En nog steeds met veel plezier kijken (En in mijn geval ook spelen :D )

Laat dát nou de herinnering zijn, stop hiermee.. Want dan word er straks wél om jullie gelachen en is het wel allemaal zielig, en is de status van legendes vergeten en kijken mensen alleen maar terug op de laatste schimmen.

Oke, nu ga ik echt slapen. Moest dit even kwijt, en het is fijn dat het gewoon kan in zo'n sub-forum voor B&A.

[ Bericht 22% gewijzigd door DeBraad op 20-10-2020 04:34:05 ]
pi_195807043
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
pi_195854938
Dit weekend de serie De Verzonken Stad weer eens gekeken. Was ik als kind helemaal gek op en ook nu vind ik het nog heerlijk vermaak. Met name de gesprekken tussen B2, Vluggie Japie en de Baron. Die B2 die constant iets anders verstaat, zo slecht maar toch leuk _O-

Volgens mij vond ik dit vroeger ook de leukste serie, al was Amerika ook wel tof geloof ik.
pi_195860808
ook mijn favoriet :Y
veel spanning en humor
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:02:09 #274
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_195862690
De chemie tussen Vlugge Japie en B2 was fantastisch _O_

"Stap in de wagen."
"Wat wil je vragen?"
"Stap in de wagen!"
"Hoef je niet te vragen, was ik sowieso al van plan."
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:13:34 #275
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_195862872
B2 is de GOAT
Oh.
pi_196106695
Nieuwe youtube upload:
Bassie & Adriaan te gast bij Allemaal familie (1995).

pi_196113076
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:13 schreef JR-Style-93 het volgende:
B2 is de GOAT
Joop en Harry Dikmans, zouden ze nog leven?

Harry Dikmans was de eerste B2. Volgens Bas en Aad zelf in een interview kreeg hij het te hoog in de bol. Hij vroeg om een hoger dagloon, een caravan voor zichzelf tijdens de opnames en nog veel meer. De broers vonden het te veel gevraagd en vroegen hem naar het nummer van zijn broer Joop.


Joop Dikmans speelde in de latere series de rol. In zijn autobiografie schrijft Aad van Toor dat een ruzie tijdens de laatste serie in Griekenland de druppel was. De ruzie zou zijn gegaan over enkele dubbeltjes bij het gezamenlijk afrekenen in een restaurant.

Nou hebben Bas en Aad wel vaker een samenwerking met ruzie beëindigd en ging het vaak om de centen, maar als het om zo weinig gaat...
  zaterdag 7 november 2020 @ 11:01:17 #278
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196113203
Ziehier de voorouders van elke mannelijke FOK!ker: Bassie en Adriaan!
  zaterdag 7 november 2020 @ 11:47:26 #279
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_196113769
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 10:48 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Joop en Harry Dikmans, zouden ze nog leven?

Harry Dikmans was de eerste B2. Volgens Bas en Aad zelf in een interview kreeg hij het te hoog in de bol. Hij vroeg om een hoger dagloon, een caravan voor zichzelf tijdens de opnames en nog veel meer. De broers vonden het te veel gevraagd en vroegen hem naar het nummer van zijn broer Joop.


Joop Dikmans speelde in de latere series de rol. In zijn autobiografie schrijft Aad van Toor dat een ruzie tijdens de laatste serie in Griekenland de druppel was. De ruzie zou zijn gegaan over enkele dubbeltjes bij het gezamenlijk afrekenen in een restaurant.

Nou hebben Bas en Aad wel vaker een samenwerking met ruzie beëindigd en ging het vaak om de centen, maar als het om zo weinig gaat...
Adriaan zei zelf op zijn website dat Harry om meer geld e.d. vroeg, en dat dat terecht was, maar er gewoon niet meer geld was. Is toch net een andere invalshoek dan 'hij kreeg het te hoog in z'n bol en stelde te hoge eisen'. Of er echt geen geld voor was is natuurlijk een andere vraag. Ik heb Adriaans boek niet gelezen, ik weet niet of hij daar iets anders zegt.
En het is ook wel opvallend met hoeveel mensen B&A uiteindelijk problemen kregen over geld.
pi_196119742
Zelfs de fiod heeft een keer ruzie met die twee gehad. Ze zullen de belastingambtenaren hebben uitgemaakt voor ‘gemene pikkeboeven’...
pi_196404893
Drommmels, drommels: Baron krijgt minder geld van Bassie en Adriaan

quote:
Bassie en Adriaan moeten vijftienduizend euro betalen aan vijf acteurs, die hebben meegespeeld in de tv-series over de bekende clown en acrobaat. De acteurs, onder wie de Baron, zeggen dat ze nog geld krijgen voor de videobanden en dvd's die zijn uitgebracht.
Bas en Aad van Toor hebben aangegeven dat er in de periode van februari 2002 tot mei 2015 bijna een miljoen euro is omgezet met de verkoop van dvd's en videobanden. De twee namen begin jaren negentig de rechten over van producent Joop van den Ende. Sindsdien verzuimde het Vlaardingse tv-duo om de acteurs te betalen voor hun aandeel in de producties.

De acteurs hebben berekend dat ze samen 180-duizend euro zijn misgelopen. Maar de rechtbank in Rotterdam ontkent dat en brengt het verschuldigde bedrag terug tot vijftienduizend euro. Daar komt nog wel rente over de eerdergenoemde dertien jaar bovenop.

https://www.rijnmond.nl/n(...)an-Bassie-en-Adriaan
  woensdag 25 november 2020 @ 12:57:52 #282
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_196405665
De gebroeders Dikmans zijn dus niet de enige die genaaid werden door Bas & Aad.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_196406314
Alles is voor Bassie... :'(
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_196408220
quote:
8s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:57 schreef SEMTEX het volgende:
De gebroeders Dikmans zijn dus niet de enige die genaaid werden door Bas & Aad.
Jij ook dan? :9
  woensdag 25 november 2020 @ 15:43:26 #285
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_196408336
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:34 schreef Nober het volgende:

[..]

Jij ook dan? :9
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_196408385
Nou leuk 3000 euro plus rente op je 85e
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_196408877
quote:
9s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:47 schreef KennyPowers het volgende:
Nou leuk 3000 euro plus rente op je 85e
Kan je toch een mooie kist voor uitzoeken.
Oh.
  woensdag 25 november 2020 @ 17:29:32 #288
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_196409888
quote:
De rechtbank in Rotterdam oordeelt dat de acteurs inderdaad recht hebben op een vergoeding, maar omdat ze in de series "een ondergeschikte bijrol" speelden, valt de vergoeding veel lager uit. In de series (De Plaaggeest, Het Geheim van de Sleutel, De Diamant en De Huilende Professor) draait het vooral om Bassie & Adriaan. Zij zijn voornamelijk in beeld.

Paul van Gorcum, die in de series de rol van de Baron speelde, was samen met enkele andere acteurs naar de rechter gestapt.
Stukje van de NOS.
Als het alleen om deze series gaat snap ik het wel, in mijn beleving zijn de boeven hier minder in beeld dan in Europa/US.
Zeker de baron had in deze series een kleine/geen rol (ook als professor niet veel).
De andere boeven weet ik eigenlijk niet zo goed.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 november 2020 @ 09:42:09 #289
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_196418627
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:29 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Stukje van de NOS.
Als het alleen om deze series gaat snap ik het wel, in mijn beleving zijn de boeven hier minder in beeld dan in Europa/US.
Zeker de baron had in deze series een kleine/geen rol (ook als professor niet veel).
De andere boeven weet ik eigenlijk niet zo goed.
Sterker nog, Van Gorcum speelde in De Diamant als museumdirecteur
En inderdaad de professor in De Huilende Professor.
Volgens mij deed hij helemaal niet mee in De Plaaggeest en Geheim van de Sleutel.

De baron kwam voor het eerst voor in het Geheim van de Schatkaart, hier nog gespeeld door Aad. Vanaf de Verdwenen Kroon gespeeld door Van Gorcum.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_196418843
"Het grote spel is beëindigd. Het spel met 1. de winnaar, ik de Baron, en 2. de grote verliezers, Bassie en Adriaan..." ;)
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_196419259
https://www.pzc.nl/show/b(...)5fF31c9rQ4VTkGXl4bck

Aad zegt hier dat hij en zijn broer nog maar een paar maanden hebben om te genieten? :?

1 van de laatste alinea’s. -O-
pi_196419520
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 10:34 schreef vencodark het volgende:
https://www.pzc.nl/show/b(...)5fF31c9rQ4VTkGXl4bck

Aad zegt hier dat hij en zijn broer nog maar een paar maanden hebben om te genieten? :?

1 van de laatste alinea’s. -O-
Ik heb niet de indruk dat hij dit letterlijk zo bedoelt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  donderdag 26 november 2020 @ 12:35:58 #293
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_196420711
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 09:59 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
"Het grote spel is beëindigd. Het spel met 1. de winnaar, ik de Baron, en 2. de grote verliezers, Bassie en Adriaan..." ;)
:D
  donderdag 26 november 2020 @ 12:37:48 #294
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_196420736
Ik vind het wel sympathiek dat de baron nog even vermeldt dat hij jaren met plezier met Bassie en Adriaan heeft gewerkt.
Klinkt misschien wat raar maar vaak blijft het moddergooien en kunnen mensen niks positiefs meer noemen.
  donderdag 26 november 2020 @ 14:10:53 #295
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_196421810
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 10:54 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ik heb niet de indruk dat hij dit letterlijk zo bedoelt.
Ik weet niet, Bassie is in een behoorlijke slechte staat momenteel. Ze ogen allebei nogal breekbaar.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_196421886
quote:
2s.gif Op donderdag 26 november 2020 14:10 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik weet niet, Bassie is in een behoorlijke slechte staat momenteel. Ze ogen allebei nogal breekbaar.
Ik vrees ook voor hun gezondheid, maar deze opmerking lees ik toch vooral als “We zijn nu allebei op een leeftijd dat het binnen een paar maanden klaar kan zijn, laten we ons niet verder druk maken om die rechtszaak.”
De Sahara is zonder meer erg droog.
  donderdag 26 november 2020 @ 16:51:16 #297
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_196423679
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 14:18 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ik vrees ook voor hun gezondheid, maar deze opmerking lees ik toch vooral als “We zijn nu allebei op een leeftijd dat het binnen een paar maanden klaar kan zijn, laten we ons niet verder druk maken om die rechtszaak.”
Dit denk ik ook.
pi_196423865
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 14:18 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ik vrees ook voor hun gezondheid, maar deze opmerking lees ik toch vooral als “We zijn nu allebei op een leeftijd dat het binnen een paar maanden klaar kan zijn, laten we ons niet verder druk maken om die rechtszaak.”
Laat dat maar zo zijn dan. :)
pi_196492515
De vraag was, was het voor beiden partijen nu wel waard om meer dan 10 jaar te strijden voor 15K?
Het gaat trouwens niet alleen om de on-screen-time maar dat de acteurs ook bijgedragen hebben aan het succes van B&A waar ze nu nog steeds om bekend zijn.

Ik vind de rechtszaak een schaduw werpen op wat er zo leuk is aan de Clown en Acrobaat.

Misschien dat ik nog wel naar de tentoonstelling ga tzt.
Friettent dikke Willie, met Willie
  Redactie Sport dinsdag 1 december 2020 @ 03:33:52 #300
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_196492602
Dit is wat Adriaan er zelf over schrijft:

quote:
Gisteren, 25 november 2020, ontving ik de uitspaak van de rechtszaak die diverse acteurs in 2005 tegen ons hadden aangespannen. In 2009 oordeelde de rechter dat de eis van de acteurs ongegrond was en dat Bas en Aad van Toor alle financiële verplichtingen volgens de afspraken hadden voldaan.

Tegen die uitspraak gingen de acteurs in beroep en ook in 2014 besliste de rechters in hoger beroep dat wij alle financiële verplichtingen volgens de afspraken hadden voldaan voor de series van De Schatkaart, De Verdwenen Kroon, De Verzonken Stad, De Geheimzinnige opdracht en De Reis Vol Verrassingen. Maar de rechters vonden wel dat we de acteurs een redelijke vergoeding moesten betalen over de verkochte dvd van De Plaaggeest, Het Geheim van de Sleutel, De Diamant en De Huilende Professor. De rechter schreef daar wel bij 'Indien die acteur aan die dvd heeft meegewerkt'.

Ik rekende uit dat we de acteurs (Hans Otjes, Jaap Stobbe, Dick Rienstra, Harry Dikmans en Paul van Gorcum) ongeveer ¤ 2.000, - moesten betalen plus de rente. Maar de acteurs hadden een heel andere berekening. De vijf acteurs claimden dat ze allemaal aan die vier dvd’s hadden meegewerkt en daarin ook een nog een hoofdrol vertolkten en eisten ¤ 193.000,-

Direct hebben wij de acteurs, via hun advocaat, geattendeerd dat de rechter duidelijk in zijn vonnis had geschreven 'Indien die acteur aan die dvd heeft meegewerkt', dus hun berekening niet klopte. Op die brief hebben ze nooit geantwoord.

Pas na vijf jaar lieten de acteurs weer van zich horen. In oktober 2019 lieten ze beslag leggen op onze bankrekeningen en begonnen weer een rechtszaak en eisten wederom ¤ 193.000,- van ons. Door het corona probleem konden we de rechters niet in de rechtszaal uitleggen hoe de vork in de steel zit en hebben dat zo goed mogelijk schriftelijk gedaan. Uit dat schrijven en alle dossiers uit de vorige rechtszaken moesten de rechters een beslissing nemen.

In plaats van de geëiste ¤ 193.000,- oordeelden de rechters dat we de acteurs een vergoeding van ¤ 15.000 plus rente moeten betalen.

Het was voor de rechters heel moeilijk om met de vele ingewikkelde berekeningen tot het juiste oordeel te komen. Ze hebben zich door grote stapels dossiers van de advocaten moeten worstelen, negen accountantsrapporten van alle B&A series moeten doorspitten en dan nog duizenden maandafrekeningen van zeventig verschillende dvd’s moeten uitpluizen om tot het eindvonnis te komen. Dat hun vonnis niet helemaal strookt met mijn oordeel begrijp ik heel goed. Het is een heel ingewikkelde zaak die zich afspeelde tussen 1976 en 1981. Ik zou ze kunnen attenderen op de zaken die ze volgens mij verkeerd beoordeeld hebben.

Ik kan nu twee dingen doen; òf ik leg me neer bij het vonnis en ga genieten van de rest van mijn gelukkige leven òf ik ga in hoger beroep… Daar ga ik eerst nog een paar nachtjes over slapen.



PS.

In sommige TV programma’s werd het idee gewekt dat wij die ¤ 15.000,- aan Paul van Gorcum moeten betalen voor zijn rol als Baron, maar dat klopt niet. Van Gorcum krijgt alleen een vergoeding voor zijn rol als Diamantair (3 minuten) en Professor (9 minuten) ca. ¤ 2.800,- en dat is voor de Dvd verkoop over 12 jaar.

Bijna de helft van het bedrag ¤ 7.380,- komt volgens deze uitspraak ten goede van Harry Dikmans voor zijn medewerking aan de Het Geheim van de Sleutel en De Diamant (31 minuten).
https://www.adriaan-homepage.nl/nieuwtjes/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_196497376
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 11:47 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Adriaan zei zelf op zijn website dat Harry om meer geld e.d. vroeg, en dat dat terecht was, maar er gewoon niet meer geld was. Is toch net een andere invalshoek dan 'hij kreeg het te hoog in z'n bol en stelde te hoge eisen'. Of er echt geen geld voor was is natuurlijk een andere vraag. Ik heb Adriaans boek niet gelezen, ik weet niet of hij daar iets anders zegt.
En het is ook wel opvallend met hoeveel mensen B&A uiteindelijk problemen kregen over geld.
Hij leeft nog, zag een tijdje terug een filmpje waarin hij een bloemetje kreeg van ferry de kok, fotograaf voor oa de telegraaf.

In het boek staat het zelfde idd, viel me daarin vooral op dat ze met bijna iedereen wel problemen hebben idd. Of over geld of over werk houding. Boek is overigens wel echt een aanrader!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')