abonnement Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 2 augustus 2018 @ 12:20:26 #276
163650 Greys
pi_180894469
M'n moeder appt over een extra uitzending om 13 uur op npo 1 over de droogte en 'wat we moeten doen'. Is dat gewoon het journaal (m'n moeder is 71 en hoort af en toe weleens iets verkeerd) of is er een soort apart gebeuren? :?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_180894489
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:20 schreef Greys het volgende:
M'n moeder appt over een extra uitzending om 13 uur op npo 1 over de droogte en 'wat we moeten doen'. Is dat gewoon het journaal (m'n moeder is 71 en hoort af en toe weleens iets verkeerd) of is er een soort apart gebeuren? :?
Nee, men gaat opschalen naar droogte fase 2 (sproeiverboden, sluizen dicht etc.).
De situatie met de watervoorraaden en standen in rivieren wordt nu kritiek omdat er ook geen aanvoer meer is vanuit de Alpen omdat het daar ook gortdroog is.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 2 augustus 2018 @ 12:23:21 #279
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_180894528
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:18 schreef warhamstr het volgende:
Wat maakt het uit hoe je het noemt? Het is bloedheet.
Sommige zonisten lijken te denken dat er geen maximum zit aan wat je qua warmte kunt verstouwen waarbij het nog leuk blijft. Jullie zijn gewoon een stelletje zon-vreetzakken. :r

Maar serieus: met dit weer zit ik noodgedwongen (omdat het buiten veel te warm is) langer binnenshuis dan bij een gemiddelde dag in de winter. Dat is niet leuk meer.
pi_180894547
Ik zit in trein naar Twente en zie net dat een boer een verdroogd weiland aan het besproeien is. Gewassen snap ik nog, maar gras ;(
pi_180894572
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:24 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik zit in trein naar Twente en zie net dat een boer een verdroogd weiland aan het besproeien is. Gewassen snap ik nog, maar gras ;(
quote:
Ook eigenaren van koeien en paarden hebben last van de droogte. Normaal staan hun dieren in de zomer veel op het land, waar ze voedingsrijk gras kunnen eten. Maar dat is nu veel te dor. Daarom voeren ze hun dieren bij met hooi of kuilgras. Alleen is hooi ook weer gemaakt van gras, en dus dreigen er tekorten.

Dat merken ze ook bij Fouragehandel Mulder in Nijkerk. "Als dit nog drie weken zo duurt, is er niet genoeg voorraad voor de winter", zegt een medewerker van het bedrijf. Uitwijken naar het buitenland is geen optie, want ook daar is het droog.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Frontpage donderdag 2 augustus 2018 @ 12:26:31 #282
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_180894597
De hele wereld gaat naar de kloten door de hitte. Met dank aan Trump
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 2 augustus 2018 @ 12:30:15 #283
163650 Greys
pi_180894690
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee, men gaat opschalen naar droogte fase 2 (sproeiverboden, sluizen dicht etc.).
De situatie met de watervoorraaden en standen in rivieren wordt nu kritiek omdat er ook geen aanvoer meer is vanuit de Alpen omdat het daar ook gortdroog is.
Dankjewel, ja dat had ik gelezen maar ze had het over een extra uitzending en dat we dan horen wat er wel en niet mag. Maar zit op werk dus kan niet kijken. Ben benieuwd :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Redactie Frontpage donderdag 2 augustus 2018 @ 12:30:21 #284
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_180894696
quote:
Brabant heeft te maken met de langste hittegolf die ooit is gemeten. Het is in onze provincie al 22 dagen achter elkaar warmer dan 25 graden Celsius en regelmatig ook rond of boven de 30 graden Celsius, aldus Weeronline donderdag.

https://www.bndestem.nl/b(...)in-brabant~aa78bbeb/
Joepie -O-
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_180894718
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dit bedoel ik, sommige roepen hier dan 'nou en' of 'woehoee lekker 38 graden wederom! *O*' maar ondertussen verzwakken alle dijken omdat ze opdrogen, zijn veel bomen op sterven na dood en gaan ze bij eerstvolgende (herfst)storm direct om omdat ze niets meer bij te zetten hebben, oogsten mislukken etc. etc. Ja, super leuk dat de horeca en openbare zwembaden welvaren bij deze warmte, maar dat doen ze ook bij gematigde temperaturen van 25 graden.
Bij 25 graden is het nog steeds droog. Daar ging het toch om, niet om de hoogte van de temperatuur? En die hele hoge dat zijn nog steeds uitzonderingen.
pi_180894721
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]


[..]

ik weet echt wel dat koeien gras eten, maar verdord gras besproeien op heetst van de dag geeft denk ik echt geen wintervoorraad ;)
pi_180894754
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:23 schreef beantherio het volgende:

[..]

Sommige zonisten lijken te denken dat er geen maximum zit aan wat je qua warmte kunt verstouwen waarbij het nog leuk blijft. Jullie zijn gewoon een stelletje zon-vreetzakken. :r

Maar serieus: met dit weer zit ik noodgedwongen (omdat het buiten veel te warm is) langer binnenshuis dan bij een gemiddelde dag in de winter. Dat is niet leuk meer.
Omdat het 's nachts afkoelt, is het 's morgens heerlijk buiten en kun je alles doen. Ik ben in ieder geval elke ochtend aan het sporten. Paardrijden of hardlopen. Lekker buiten.
pi_180894778
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Bij 25 graden is het nog steeds droog. Daar ging het toch om, niet om de hoogte van de temperatuur? En die hele hoge dat zijn nog steeds uitzonderingen.
Jawel, want juist het aanhoudende (zeer warme) weer zorgt voor deze problemen. Regionaal zijn er hittegolven die een maand gaan duren tot a.s. woensdag. Dat is ongekend.

https://www.rtlz.nl/life/(...)tte-jouw-portemonnee
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_180894789
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Jawel, want juist het aanhoudende (zeer warme) weer zorgt voor deze problemen.

https://www.rtlz.nl/life/(...)tte-jouw-portemonnee
Niet als het er bij zou regenen. Het gaat om het gebrek aan neerslag.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 12:35:23 #290
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_180894806
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:32 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Omdat het 's nachts afkoelt, is het 's morgens heerlijk buiten en kun je alles doen. Ik ben in ieder geval elke ochtend aan het sporten. Paardrijden of hardlopen. Lekker buiten.
Da's leuk als je vrij bent maar ik werk gewoon. En na m'n werk is het altijd het heetst van de dag. Niet echt fijn dus.
pi_180894808
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:34 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Niet als het er bij zou regenen. Het gaat om het gebrek aan neerslag.
Klopt, icm de extreme hitte.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_180894826
Overigens zijn de weien waar mijn paarden in staan nauwelijks zonder gras en krijgen ze lekker de hele dag hooi te knabbelen. En die waren in het voorjaar al slecht omdat het vanaf november tot maart bijna onafgebroken heeft geregend zodat alles kapot gelopen was. Ze stonden tot hun enkels in de drek. Dan doe mij maar dit.
pi_180894840
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:35 schreef beantherio het volgende:

[..]

Da's leuk als je vrij bent maar ik werk gewoon. En na m'n werk is het altijd het heetst van de dag. Niet echt fijn dus.
Ik werk ook, maar ben eigen baas, heb kantoor aan huis. Werk nu 's middags en 's avonds. Ook in het weekend. En ik besef dat ik daarmee gezegend ben.
pi_180894915
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Overigens zijn de weien waar mijn paarden in staan nauwelijks zonder gras en krijgen ze lekker de hele dag hooi te knabbelen. En die waren in het voorjaar al slecht omdat het vanaf november tot maart bijna onafgebroken heeft geregend zodat alles kapot gelopen was. Ze stonden tot hun enkels in de drek. Dan doe mij maar dit.
Die voorraden hooi zijn voor de winter, je begrijpt dat dit problematisch wordt als dit nog langer duurt?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_180894925
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Die voorraden hooi zijn voor de winter, je begrijpt dat dit problematisch wordt als dit nog langer duurt?
Hier is de voorraad tot na de winter al op orde. Maar ik kan me voorstellen dat dat niet overal is. Al zijn ze er dan wel laat mee, want normaal is in mei/juni het meeste al gehooid.
pi_180894926
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:23 schreef beantherio het volgende:

[..]

Sommige zonisten lijken te denken dat er geen maximum zit aan wat je qua warmte kunt verstouwen waarbij het nog leuk blijft. Jullie zijn gewoon een stelletje zon-vreetzakken. :r

Maar serieus: met dit weer zit ik noodgedwongen (omdat het buiten veel te warm is) langer binnenshuis dan bij een gemiddelde dag in de winter. Dat is niet leuk meer.
Welnee. Er zit ook verschil in waar je woont.
Ik heb nu een graad of 25 wat gewoon heerlijk is. In Limburg zal het lang niet zo leuk zijn.

De natuur is hier mooi. Alleen de grasvelden zijn droog. Bomen staan vol in blad en zien er prachtig uit.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_180894949


[ Bericht 100% gewijzigd door bloodymary1 op 02-08-2018 12:41:51 ]
pi_180894980
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:40 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Welnee. Er zit ook verschil in waar je woont.
Ik heb nu een graad of 25 wat gewoon heerlijk is. In Limburg zal het lang niet zo leuk zijn.

De natuur is hier mooi. Alleen de grasvelden zijn droog. Bomen staan vol in blad en zien er prachtig uit.
In Limburg is het ook heel leuk kan ik je uit persoonlijke bron vertellen.
pi_180894988
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:26 schreef Djeez het volgende:
De hele wereld gaat naar de kloten door de hitte. Met dank aan Trump
Bedankt Trump :)
pi_180895076
Doet ie toch nog iets goed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')