abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 12 februari 2019 @ 15:47:52 #151
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_184973980
de column van Marcel was wel weer briljant ja :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 12 februari 2019 @ 16:10:26 #152
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_184974448
_O-
Isn't it ironic, don't you think
  dinsdag 12 februari 2019 @ 17:18:59 #153
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_184975972
Ik zie het probleem niet zo eerlijk gezegd.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_184978605
quote:
Patty Brard vervangt Albert Verlinde in 6 Inside

Ruim een jaar na haar ontslag bij Shownieuws keert Patty Brard vanavond weer terug op de buis bij SBS 6. Ze vervangt Albert Verlinde in zusterprogramma 6 Inside. Dat heeft de zender zojuist laten weten. Er wordt op de SBS-site met enthousiasme gerept over de terugkeer van de televisiediva, die onlangs bíjna een exclusief RTL-contract tekende. “Patty Brard is vanavond weer te zien op SBS 6. Het Shownieuws-icoon vervangt vanavond Albert Verlinde in 6 Inside!“, klinkt het.
SBS is erg blij met de komst van Brard. “Patty neemt een bak ervaring mee (terug) naar het oude honk, want zij presenteerde meer dan 10 jaar Shownieuws. Na haar vertrek in 2017 maakte zij weer furore met mooie programma’s bij de NPO en RTL. En tot onze grote vreugde is ze nu dus ook weer ‘gewoon’ te zien op SBS.”

Het klinkt dus alsof Brard aan de slag gaat als de vaste invaller van Verlinde in 6 Inside. Een langdurige klus zal het waarschijnlijk niet worden, want het programma trekt zo weinig kijkers dan een vroege tv-dood in de lijn der verwachting ligt
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_185153893
quote:
Wendy van Dijk is een beetje de Mattie Valk van de televisie: stevig in het zadel, maar een waardeloos imago.
https://www.mediacourant.(...)ndy-van-dijk-advies/

quote:
Van Dijk en Metz hebben allebei een roerige tijd achter de rug en op de Huishoudbeurs voelen ze zich heel erg gesteund door alle huisvrouwen met hun couponnetjes.
https://www.mediacourant.(...)eg-op-huishoudbeurs/
pi_185208352
quote:
Er is toch nog iemand die huilt om het vertrek van Wendy van Dijk bij The Voice of Holland. De presentatrice zelf.
quote:
Vervolgens komt Van Dijk met een tsunami aan hashtags.
https://www.mediacourant.(...)laatst-in-the-voice/
  zondag 24 februari 2019 @ 20:40:05 #157
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_185221827
Gister was de Mediacourant zelf in het nieuws: https://www.parool.nl/kun(...)de-ontleed~a4623536/
pi_185227839
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 20:40 schreef Aventura het volgende:
Gister was de Mediacourant zelf in het nieuws: https://www.parool.nl/kun(...)de-ontleed~a4623536/
Artikel zit achter een paywall.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_185230288
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 03:04 schreef superniger het volgende:

[..]

Artikel zit achter een paywall.
hier niet.
pi_185232317
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 10:09 schreef Handleiding het volgende:

[..]

hier niet.
Hier kan ik de eerste paar alinea's lezen en dan is het betalen.
pi_185232462
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 11:38 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Hier kan ik de eerste paar alinea's lezen en dan is het betalen.
Klopt
speak only if it improves the silence.
pi_185244104
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 11:38 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Hier kan ik de eerste paar alinea's lezen en dan is het betalen.
Er moet eens een soort chipkaart komen om krantenartikels te lezen, bijvoorbeeld 100 artikels voor ¤ 10,-- , en dat het niet van te voren uitmaakt welke krant.
Dat heb ik liever dan periodieke abonnementen voor een bepaalde krant, omdat ik ook wel bepaalde drukke periodes heb en dat ik dan helemaal niet aan krantenstukken toekom voor enkele weken.
  maandag 25 februari 2019 @ 22:02:25 #163
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_185244144
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 22:00 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Er moet eens een soort chipkaart komen om krantenartikels te lezen, bijvoorbeeld 100 artikels voor ¤ 10,-- , en dat het niet van te voren uitmaakt welke krant.
Dat heb ik liever dan periodieke abonnementen voor een bepaalde krant, omdat ik ook wel bepaalde drukke periodes heb en dat ik dan helemaal niet aan krantenstukken toekom voor enkele weken.
Blendle
pi_185244268
quote:
Een ronkend nieuwsbericht over Tom Egbers die zich ergert aan collega's die teenslippers dragen. Een chocoladeletterkop over Telegraaf-roddeltycoon Jan Uriot die klaagt dat Marga Bult haar telefoon niet opneemt. Of een uitgeschreven conversatie tussen Peter R. de Vries en Robert Jensen uit een televisieprogramma van de avond ervoor. De etalage van website Mediacourant.nl is even onweerstaanbaar als volkomen triviaal.

De site met medianieuwtjes en kijkcijferanalyses is in tv- en radiokringen zeer populair: Talpadirecteur Erland Galjaard, AD-recensent Angela de Jong en Albert Verlinde behoren tot de vaste afnemers van de berichtgeving waarin zij zelf veelvuldig figureren. Voorlichters van de omroepen voorzien de site van alle mogelijke persberichten.

Schrijven en overige scheppende kunst
Mediacourant wordt gerund door Bob Willer, over wie nagenoeg niets bekend is. Willer werkt niet mee aan interviews en verstrekt geen informatie over zijn werkwijze - ook voor dit verhaal bedankte hij per e-mail vriendelijk voor de eer. Bij de Kamer van Koophandel staat de onderneming Mediacourant ingeschreven in Almere, onder de categorie 'schrijven en overige scheppende kunst'. Aan het tempo van de berichtgeving te zien (artikelen worden dagelijks tussen 8 en 16 uur geplaatst, in het weekend daalt het tempo) opereert hij in zijn eentje.

Als je een feitje zonder context en bloedserieus optikt, ontstaan de idiootste artikelen

Eerst schreef Willer vooral artikelen over nieuwe programma's, kijkcijfers, transfers van omroepbazen en tv- en radiopresentatoren. In de loop der jaren vulde hij die aan met roddels en uit hun verband getrokken feitjes en opmerkingen over BN'ers. Doorgaans enigszins vilein opgeschreven en steevast voorzien van een kop die op zijn minst schreeuwerig is. Liefhebbers zien de site daardoor als pure cult en de ultieme guilty pleasure. Feit is dat Willer een talent heeft voor het opdiepen van nieuwtjes uit andere media en bovenop de Hilversumse relletjes zit.

Milka-lila achtergrond
Willer begon, naar verluidt nog als scholier, eind 2003 met showbiz.web-log.nl, dat later uitgroeide tot het huidige mediacourant.nl. De site heeft al die tijd nagenoeg hetzelfde uiterlijk gehad: een Milka-lila achtergrond (soms lichtroze), links naar artikelen en een poll, waar meestal een paar duizend keer op wordt gestemd.

Deze week onderzoekt hij de stelling: 'Veel tv-shows van vroeger keren terug op de buis. Ziet u ook Deal or no Deal graag weer terug op het scherm?'. Het ziet er allemaal nogal knullig en verouderd uit, maar ook dat is deel van de lol.

1. Warm kliekjes op. En daarna nog een keer
Waar de meeste media eer halen uit eigen nieuws, blinkt Mediacourant juist uit in recycling. De maker plukt het materiaal uit de roddelbladen, kranten en omroepgidsen.

Zo ontstaan parels als 'René Froger wil tv in badkamer, gaat helemaal mis'. Een passage uit Veronica Magazine, waarin Froger vertelt nooit thuis te klussen vanwege een miskleun in het verleden, wordt in een handomdraai overgetikt tot nieuwsbericht. Ook een typisch voorbeeld: 'Diarree-aanvallen Catherine Keyl zijn voorbij'. Dat artikel werd gemaakt op basis van een interview dat Keyl gaf aan Story over de aandoening waaraan ze lijdt; de ziekte van Crohn.

2. Leg de lat voor een bericht zo laag mogelijk
Op Mediacourant ligt de lat voor een artikel laag, héél laag. De schrijver heeft lak aan gangbare journalistieke mores en tikt in nieuwsluwe tijden met gemak een bericht dat Peter R. de Vries een avond níet op televisie te zien is. Of Twan Huys nog stééds met RTL Late Night. Zulke berichtjes zijn geen nieuws en zouden geen enkel ander medium halen, en juist daarom wordt er waarschijnlijk zo gretig op geklikt.

Persoonlijke irritaties zijn ook regelmatig aanleiding voor berichtgeving. Dat RTL Boulevard mager verslag deed van de vermeende affaire tussen Dionne Stax en Humberto Tan, leidde tot tientallen berichten. De zaak Jelle Brandt Corstius-Gijs van Dam wordt ook nog lang niet losgelaten - uit de artikelen spreekt een duidelijke voorkeur voor de kant van Van Dam.

Ook kleinere ergernissen zijn prima voer voor een stukje op Mediacourant. De rubriek Buis & Haard in de Varagids bijvoorbeeld, waarin goochelaar Hans Kazàn zegt nooit televisie te kijken. Een uitermate brommerig stukje wordt afgesloten met een typerende droge opmerking: 'Het Varagids-interview waarin Kazàn uitgebreid vertelt op welke manieren hij geen televisie kijkt kunt u lezen via Blendle.'

3. Kies de juiste slachtoffers
De wetten van de televisie gelden ook op Mediacourant: kijkcijferkanonnen zijn vaak ook clickbaitkampioen. Willers strategie is eenvoudig: de beruchtste BN'ers krijgen de meeste aandacht. Gordon is in het bezit van het rijkste oeuvre op de site: bij 953 berichten staat zijn naam in de kop. Collega's Gerard Joling en Patty Brard volgen op korte afstand. Net buiten de top 10: Peter van der Vorst en Wendy van Dijk.

Ook prima voor de herkenbaarheid: Willers manier om zijn favoriete onderwerpen te omschrijven. Zo komen regelmatig RTL-Peter (Van der Vorst), AD-Angela, ook wel Tan-killer Angela (De Jong), en Show-Koos (Koos van Plateringen) langs.

4. Trek iets zo ver mogelijk uit z'n verband
Alles voor een goede kop. Achter de verleidelijke aankondiging 'Arie Boomsma zag meteen dat lijf van Gordon nep was' gaat geen relaas over een pikant avontuur van het tweetal schuil; het betreft een commentaar van Boomsma op een gefotoshopt Instagramgebbetje van Gordon in de sportschool. RTL Boulevard vroeg de toevallig in de studio aanwezige Boomsma om een reactie van drie zinnen. En voilà: een van de best scorende berichten van de dag. Uitsmijter, wegens gebrek aan verdere kopij: 'Boomsma: "Ik moet wel zeggen: dat Gordon nu op zijn leeftijd zo keihard aan het werk is, móet je toejuichen. Het is nooit te laat om te beginnen met sporten."'

5. Zet BN'ers voor schut met trivialiteit
Triviale opmerkingen in interviews extreem uitvergroten blijkt een ideale manier om BN'ers te kakken te zetten. Als je de context van het originele gesprek verwijdert, een willekeurig feitje bloedserieus optikt en een gortdroge kop verzint, blijken de idiootste artikelen te ontstaan. Een klassieker in dit genre is 'Quinty Trustfull stopt met drinken uit douchekop' uit 2015.

Een recente is 'Georgina baalt van door Apple aangesmeerde iPhone'. Een paar tweets van Georgina Verbaan worden samengevat tot een miniavonturenroman. 'Ze hebben haar een telefoon aangesmeerd, waar ze niet blij mee is. Dat liet ze vannacht vanuit haar bed weten op Twitter,' doet Willer aan bronvermelding. En dan onheilspellend: 'Toen Verbaan vrijdag naast Matthijs van Nieuwkerk zat bij DWDD, kon ze nog niet vermoeden wat haar een dag later te wachten stond.'­

Favoriete slachtoffers
1. Gordon (953 artikelen)
2. Jeroen Pauw (685 artikelen)
3. Eva Jinek (574 artikelen)
4. Albert Verlinde (572 artikelen)
5. Humberto Tan (555 artikelen)

Vriend en vijand

Albert Verlinde
"Ik zou liegen als ik zeg dat ik het nooit las. Het is een beetje een guilty pleasure. Vaak denk ik na een paar berichten: 'Wat heb ik nu eigenlijk gelezen?' Dan zijn het berichten gebaseerd op één regeltje tekst van de televisie van de avond ervoor. Voor het echte nieuws hoef ik de site niet te lezen. De naam Mediacourant leek in het begin toch enig verstand van zaken te voorspellen, maar het is eigenlijk een vergaarbak voor ditjes en datjes. Dat ik hoog op het lijstje sta, begrijp ik. Ik ben elke dag met mijn kop op tv en heb blijkbaar een hoog aanklikgehalte."

Janine Abbring
Op Twitter op 24 januari 2019:
'Door die kutsite van Mediacourant durft geen BN'er nog ironie en/of humor te gebruiken in een interview. Alles wat je elders zegt wordt geciteerd als straffe uitspraak en hun zelf toegevoegde bagger staat niet tussen aanhalingstekens. Dus lijkt het alsof je dat ook gezegd hebt.'

Mattie Valk, Qmusic
"Mediacourant tovert vaak een glimlach op mijn gezicht. Bob Willer heeft een toon gevonden die Hilversum op een bijna absurdistische manier ontmantelt. Met dikdoenerij in de media maakt hij korte metten en hij spaart niemand. Hij houdt alles scherp in de gaten, er gaat geen uitzending voorbij die hij niet ziet en hij leest alle magazines. Vervolgens schrijft hij hele transcripties, voorzien van commentaren. Het is niet altijd feitelijk en vaak best vilein, maar daardoor wel hilarisch. Ook al ben ik regelmatig lijdend voorwerp, het is echt een guilty pleasure voor mij. En voor veel mensen binnen de media."
klik

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2019 22:08:35 ]
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 25 februari 2019 @ 22:47:23 #165
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_185244991
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 22:07 schreef Handleiding het volgende:

[..]

klik
quote:
Qmusic-ster Mattie Valk heeft een ijzeren incasseringsvermogen. Zelfs kwaliteitsmedia die hem keer op keer herinneren aan hoe ver hij gaat voor zes ton en een Tesla omarmt hij. “Mediacourant tovert vaak een glimlach op mijn gezicht“, zegt de presentator in Het Parool. “Het is niet altijd feitelijk en vaak best vilein, maar daardoor wel hilarisch. Ook al ben ik regelmatig lijdend voorwerp, het is echt een guilty pleasure voor mij. En voor veel mensen binnen de media.“

Minder enthousiast is Albert Verlinde, presentator van tv-monster 6 Inside. “De naam Mediacourant leek in het begin toch enig verstand van zaken te voorspellen, maar het is eigenlijk een vergaarbak voor ditjes en datjes“, bitcht hij.
:').
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  maandag 25 februari 2019 @ 23:08:00 #166
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_185245361
quote:
17s.gif Op maandag 25 februari 2019 22:47 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Minder enthousiast is Albert Verlinde, presentator van tv-monster 6 Inside. “De naam Mediacourant leek in het begin toch enig verstand van zaken te voorspellen, maar het is eigenlijk een vergaarbak voor ditjes en datjes“, bitcht hij.

:').
De ironie :')
  zaterdag 2 maart 2019 @ 16:54:26 #167
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_185343961
quote:
Gordon boos op recensenten met kritiek op DanceSing

Het is bijna onvoorstelbaar als je naar Gordon kijkt, maar een dikke huid heeft de tv-ster in elk geval niet.
https://www.mediacourant.(...)kritiek-op-dancesing
Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
pi_185357082
quote:
Mariska Bauer heeft eigenlijk nooit een groot interview gegeven. Niet heel raar ook, want waar moet je het eigenlijk over hebben als je de hele dag niets anders dan schuursponsjes en afwasborstels ziet?
https://www.mediacourant.(...)terview-in-de-vrouw/
pi_185386122
https://www.mediacourant.(...)oon-betaald-krijgen/

quote:
Al met al was het Huys-avontuur een hele dure grap voor RTL. Afscheidscadeautje van Erland Galjaard.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 4 maart 2019 @ 16:48:46 #170
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_185386190
8 ton per jaar voor een dagelijkse talkshow.

Dan heeft het VI trio met 6 ton en 2 avondjes uit de losse pols lullen het echt heel prima voor elkaar.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_185387515
Mediacourant kan wel lekker los gaan op het einde van Twan nu. O+
pi_185387542
quote:
GroenLinks-leider Jesse Klaver is niet besneden. Hij is, omdat hij slechts half-Marokkaans is, ook niet half besneden. Dat zegt de politiek leider in gesprek met interviewster Tatum Dagelet voor het vrouwenblad Viva. De inhoud van Klavers onderbroek verkeert nog in originele staat. Er is niet aan hem gerommeld
_O-

https://www.mediacourant.(...)k-ben-niet-besneden/
pi_185406334
quote:
Erland Galjaard vindt het onbegrijpelijk dat RTL 4 het kerstreces van RTL Late Night met Twan Huys niet heeft aangegrepen om het programma volledig op de schop te nemen. Dat heeft de man die RTL 4 vorig jaar in een puinhoop achterliet gezegd tegen 6 Inside
https://www.mediacourant.(...)revolutie-twan-huys/
pi_185485829
quote:
Een lichtpuntje voor SBS 6. De zender zette donderdagavond een voor die zender prima 653.000 kijkers (11 procent) neer met de nieuwe show De Mannen van Taal, ondanks presentatrice Kim-Lian van der Meij.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 10 maart 2019 @ 09:13:49 #175
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 11 maart 2019 @ 00:08:16 #176
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185532523
quote:
10s.gif Op zondag 10 maart 2019 09:13 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
_O_
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 11 maart 2019 @ 17:48:06 #177
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_185545802
Giel Beelen werkt zich weer eens in de nesten:

https://www.mediacourant.(...)n-dan-kindermisbruik

https://www.mediacourant.(...)eren-kindermisbruik/

...en nu wil Talpa een advocaat op Mediacourant afsturen, vanwege het eerste stuk.

quote:
Terwijl Talpa Radio en Giel Beelen aan de ene kant de hand in eigen boezem steken, sturen ze aan de andere kant een advocaat op Mediacourant af om de kop van het artikel ‘Giel draait Jackson: ‘Ergere dingen dan kindermisbruik’’ gecensureerd te krijgen, omdat dit de belangen van de radio-dj zou schaden.
pi_185546046
John de Mol moet zich schamen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_185561694
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 17:48 schreef Eightyone het volgende:
Giel Beelen werkt zich weer eens in de nesten:

https://www.mediacourant.(...)n-dan-kindermisbruik

https://www.mediacourant.(...)eren-kindermisbruik/

...en nu wil Talpa een advocaat op Mediacourant afsturen, vanwege het eerste stuk.[..]

https://www.mediacourant.(...)op-zwijgt-over-giel/
quote:
Het liefst zag Talpa de hele Beelen-affaire in de doofpot verdwijnen. Om het straatje van Beelen schoon te vegen kreeg Mediacourant maandag zelfs een dure advocatenbrief in de mailbox. De methode-Kemna dus.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_185587429
quote:
quote:
Het is volstrekt kansloos dat Talpa Radio via een advocaat heeft geprobeerd om de berichtgeving op Mediacourant gecensureerd te krijgen. Dat hebben media-advocaat Remco Klöters en STER-directeur Frank Volmer gezegd op BNR Nieuwsradio. Talpa Radio was maandag erg gepikeerd over de kop ‘Giel draait Jackson: ‘Ergere dingen dan kindermisbruik’’, omdat dat het imago van Radio Veronica-dj Giel Beelen zou schaden. Andere media voerden soortgelijke koppen.
Beelen deed in een vroege uitzending op Radio Veronica de ongepaste uitspraak dat er ‘vreselijkere dingen zijn’ dan kindermisbruik. Onder druk van sidekick Jeroen Latijnhouwers kwam hij daar direct op terug, maar toen was de schade al aangericht.

Omdat Beelen zijn uitspraak vrij snel introk, vindt Talpa Radio de kop niet terecht. Een persvoorlichter van de radiotak van Talpa verzocht daarom om de kop te wijzigen. Het gebeurt wel vaker dat persvoorlichters verzoeken om berichtgeving aan te passen – persvoorlichters zijn tegenwoordig vooral imagomanagers – maar dat wordt uitsluitend ingewilligd als er een fout in de berichtgeving is geslopen. Dat is hier niet het geval: Beelen heeft dit letterlijk gezegd en het is niet zo dat hij zich versprak. Wél ging Mediacourant uiteraard in op het verzoek van Talpa om hun reactie te publiceren.

Wat daarna gebeurde is in de vijftienjarige geschiedenis van Mediacourant redelijk uniek: Talpa Radio nam het Amsterdamse advocatenkantoor Visser Schaap & Kreijger in de arm om de berichtgeving gecensureerd te krijgen. De kop zou Beelen ten onrechte in een kwaad daglicht stellen en dat zou onrechtmatig zijn.

De gevolgen van de ‘onjuiste weergave’ zouden groot zijn voor Beelen. Het advocatenkantoor wees onder meer op de reacties onder het artikel op Mediacourant en het feit dat andere media de berichtgeving hebben overgenomen.

Het advocatenkantoor gaf Mediacourant maandagmiddag tachtig minuten de tijd om de kop van het artikel aan te passen. Dat is uiteraard niet gebeurd, en sindsdien is het stil vanuit Talpa Radio. Er volgden ook geen excuses voor deze schandelijke aanpak.

Schandelijk

Wat de aanpak van Talpa Radio zo schandelijk maakt is de dominante positie van Talpa in het Nederlandse medialandschap en de verantwoordelijkheden die het bedrijf van John de Mol heeft om de persvrijheid en vrijheid van meningsuiting in ons land te bewaken. Vorig jaar nam Talpa het persbureau ANP over.

Er gaan al langer geruchten dat journalisten bij Talpa niet kunnen zeggen wat ze willen. Zo verwijt AD’s Angela de Jong Talpa-presentator Albert Verlinde ‘met een enorm slot op de mond te praten’ als het Talpa-zaken betreft. Zijn SBS 6-collega Evert Santegoeds werd vorig jaar zelfs twee weken op non-actief gezet door John de Mol, omdat hij een zelf vergaard nieuwtje over Talpa had onthuld, namelijk dat Frank Dane de opvolger zou worden van Edwin Evers bij Radio 538.

Nu zit Talpa nog vooral in de softjournalistiek met titels als 6 Inside, Hart van Nederland en Shownieuws, maar De Mol heeft al aangekondigd in samenwerking met het recent aangekochte ANP een groot nieuwsplatform te willen bouwen. Zo’n platform is natuurlijk volstrekt ongeloofwaardig als Talpa het niet zo nauw neemt met de persvrijheid.

‘Talpa is kansloos’

Eén ding is zeker: in deze specifieke kwestie over de Beelen-kop op Mediacourant is Talpa volstrekt kansloos, zegt media-advocaat Remco Klöters op BNR Nieuwsradio. “Ik denk niet dat dit Talpa iets gaat opleveren. Het is in de jurisprudentie ook uitgemaakt dat een kop een stuk minder genuanceerd mag zijn dan een heel artikel. Er zit natuurlijk wel een grens aan. Een kop mag niet misleiden en er mogen geen aperte onjuistheden in zitten, maar er mag in een heel kort bestek wel een heel duidelijk standpunt in worden genomen. Het is wel van belang dat de inhoud van het artikel de kop niet volledig ontkracht, maar dat is hier ook niet het geval. In het artikel staat heel duidelijk uitgelegd wat hier gebeurd is, dus ik zie geen problemen in die kop.”

STER-directeur Frank Volmer, voormalig baas van De Telegraaf, vindt de actie van Talpa ook belachelijk. “Het lijkt me een kansloze actie van Talpa. Ik geloof dat ze hiermee Mediacourant veel meer publiciteit geven dan ze anders gehad zouden hebben.”

BNR-presentatrice Diana Matroos: “Is het niet heel bijzonder dat zij zich lijken te bemoeien met wat journalisten schrijven en met de inhoud, wat je ook van welke website vindt?”

Frank Volmer: “In dit geval heeft iedereen kunnen horen wat er precies gezegd is, dus dan vindt iedereen het ook heel logisch dat je deze kop boven het artikel zet. Een kop is altijd wat minder genuanceerd dan het hele artikel. Iedereen die daar in zijn geheel naar geluisterd heeft, kan zelf de nuance aanbrengen. Ik denk dat het vrij kansloos is.”

Reactie Talpa

Ondanks de tot nu toe prima verhoudingen met Talpa heeft het mediabedrijf niets meer laten weten. Er volgden zoals gezegd ook geen excuses voor deze bizarre censuurpoging.

Het lijkt erop dat Talpa nog steeds achter zijn aanpak staat. BNR-verslaggever Madelief van Haarlem belde met Talpa en kreeg de volgende reactie: “De kop boven het artikel pretendeert dat dit de conclusie is van het gesprek dat Giel met zijn collega’s had. De conclusie is juist dat er geen ergere dingen zijn en dit kwam in het artikel van de Mediacourant onvoldoende naar voren.”
pi_185801210
quote:
Overeenkomen dat je een contract gaat teken en daadwerkelijk een contract tekenen zijn voor Patty Brard twee heel andere dingen.
https://www.mediacourant.(...)-na-tekent-contract/
pi_185803900
quote:
Bastiaan Ragas ziet er nu uit als John Reid
Bastiaan Ragas, die vorig jaar nog elke week te zien was met Ragas Reist Rond op RTL 4, lijkt tegenwoordig als twee druppels water op John Reid. Hij zou aankomende dinsdag zo kunnen invallen bij De Rijdende Rechter. Dat bleek vrijdag in de uitzending van Shownieuws. Ragas was samen met zijn immer giechelende vrouw Tooske te gast bij een boekenfeestje en Shownieuws stond aan de rode loper. Alleen Tooske en de titelbank verraadden dat het om Bastiaan Ragas ging.
Net als John Reid altijd doet, ging Ragas uitgedost met een stoffig brilletje en dito sjaaltje op pad. Ooit bezorgde Ragas de kijker nog een frisse wind, maar Wikipedia leert dat hij anno 2019 bijna net zo oud is als de rijdende rechter: Ragas is 47 en Reid 51.

Ragas had overigens niet veel te vertellen. “Ik ben dol op feestjes en ze maken er altijd heel veel werk van bij het Boekenbal, dus het is heel leuk“, wilde hij kwijt.

Bastiaan en Tooske Ragas leerden elkaar in 2003 kennen bij de musical De 3 Musketiers. Ze waren destijds allebei al getrouwd, maar dumpten hun partners om met elkaar te gaan trouwen en drie dochters te fabriceren.

Mogelijk volgt er later vandaag nog relevant nieuws.
https://www.mediacourant.(...)u-uit-als-john-reid/
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_185804090
Ragas was samen met zijn immer giechelende vrouw Tooske

:D
pi_185863987
quote:
Overigens zag Verlinde er wel érg bruin uit in 6 Inside. Hij is een week op vakantie geweest en dacht kennelijk dat de zonnebrandcrème deodorant was.
https://www.mediacourant.(...)-zwarte-lijst-gezet/
pi_185864103
Het Grote Handleiding topic

@Handleiding
pi_185864726
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 19:31 schreef Zipportal het volgende:
Het Grote Handleiding topic

@:handleiding
neuh ik heb dit topic niet 27000 keer bekeken.
  vrijdag 5 april 2019 @ 11:34:59 #187
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_186046957
https://www.mediacourant.(...)teek-op-zijn-balzak/

quote:
Frank Dane heeft als tiener een keer een teek op zijn balzak gehad. Het beestje is er redelijk snel uitgehaald door middel van een pincet. Dat vertelde de Radio 538-ster vanochtend op de radio. Dane en zijn sidekicks bespraken het nieuws dat het RIVM een groot onderzoek start naar een nieuw oprukkend tekenvirus. “Als puber ging ik vaak vissen. Dan zat ik aan de waterrand. Ik heb hem wel eens op een heel vervelende plek gehad, hoor. De vervelendste eigenlijk waar je hem kan hebben.”

Waar zat de teek dan precies? “Op de zak. En dan moet iemand hem dus weg gaan halen ook, hè? Dan moet jij de hele boel een beetje vasthouden. Straktrekken, ja, dat woord zocht ik.”

Dane herinnert het zich nog als de dag van gisteren. “Ik was vijftien of zo. Ze gaan ook altijd naar het warmste plekje toe, hè? Of in je knieholte of onder je oksel. Ik had hem dus op een ander warm plekje. Hij is er toen met een pincet uitgehaald.”

Gelukkig was het vrij makkelijk om de teek uit zijn balzak te halen. “Hij zat er nog niet heel erg diep in, want ik had hem snel door. Op je vijftiende ben je daar natuurlijk vaak in de buurt.”

De schrik zat er goed in. “Je schrikt jezelf helemaal de tering, want dat beest wil zich natuurlijk ingraven bij jou. Die gaat gewoon bloed zuigen.”

Verder heeft Dane ook een keer vochtplekken in zijn huis gehad. “Ik heb het gehad op een muurtje. Een klein muurtje waar een beetje vocht door kwam. Je hoeft maar één druppel te hebben en die kan voor een hele hoop ellende zorgen.”
pi_186048240
quote:
Sander Lantinga laat scheet tijdens live-uitzending

Sander Lantinga heeft donderdag een scheet gelaten tijdens de live-uitzending van De Coen & Sander Show op Radio 538. Hij rook behoorlijk. Dat gaf zijn collega Coen Swijnenberg aan in de middagshow. Sander, die onlangs nog zijn poepgat spreidde voor de microfoon, kon niet anders dan toegeven. “Zo, Sander, heb jij een scheet gelaten?“, vroeg zijn collega Coen. Daarop gaf Sander toe: “Ja, sorry. Het zat echt dwars en het floepte eruit. Ik schrok er zelf een beetje van.”
Coen vond het echt super grappig dat zijn collega Sander een scheet had gelaten. Hij moest er erg om lachen. “Even wachten met de gasten binnen laten komen alsjeblieft. Ha ha ha.”

Sander vond het ook leuk dat Coen zijn scheet had benoemd. “Jullie treffen me op mijn best. Ik heb gisteren broccoli-bloemkoolsoep gehad. Mijn lichaam is alleen maar gewend aan speklappen en dan gaat er een keer wat groens in. Moet je eens komen ruiken!”

Even later begon Sander zijn poeplucht met een A4’tje naar Coen toe te waaien. “Sander Lantinga is zijn scheetje nu mijn kant op laten waaien“, merkte Coen op.

Sander: “Van een meesterwerk moet je genieten.”
:')
  dinsdag 16 april 2019 @ 17:12:28 #189
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_186253561
Mediacourant is weer op dreef. Vooral dat geneuzel over Yvon Jaspers met haar schnabbels :D
  dinsdag 16 april 2019 @ 17:52:03 #190
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_186254155
Plaats de tekst dan. }:|
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 16 april 2019 @ 18:23:41 #191
429367 DKUp
ON TOUR
pi_186254672
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 17:52 schreef static het volgende:
Plaats de tekst dan. }:|
quote:
Schnabbelende Yvon Jaspers in seizoensopener Pauw

Yvon Jaspers heeft vanavond tijd om tussen haar schnabbels door aan te schuiven in de seizoensopener van Pauw. Ze zit aan tafel met onder meer Najib Amhali en de familie van Anne Faber. Dat heeft de redactie van Jeroen Pauw laten weten. Jaspers kwam vandaag in het nieuws omdat het Commissariaat voor de Media haar heeft vrijgesproken van belangenverstrengeling. Ze schnabbelt zich dan wel gek bij het boerenbedrijf ForFarmers, maar dat staat los van haar tv-werk.

Toch heeft de mediawaakhond haar omroep KRO-NCRV op de vingers getikt, omdat die nooit goed heeft onderzocht wat precies de intenties van ForFarmers en Jaspers zijn

Jaspers laat zich door de agrarische gigant betalen om het boerenimago op te vijzelen, iets wat ze ook doet in Boer Zoekt Vrouw en vooral Onze Boerderij.

De situatie rondom Jaspers werd extra verdacht toen duidelijk werd dat ze de NPO gedreigd heeft te stoppen met Boer Zoekt Vrouw als ze niet verder mocht met Onze Boerderij.

Al met al is de situatie nu gesust en kan Jaspers gewoon vrolijk door met haar tv-programma’s én schnabbelwerk.

Pauw is vanavond om 23.00 uur te zien op NPO 1.
Bron: https://www.mediacourant.(...)seizoensopener-pauw/
quote:
Yvon Jaspers erkent verstoorde relatie met KRO-NCRV

Yvon Jaspers heeft inderdaad een verstoorde werkrelatie met KRO-NCRV. Ze erkent dat de omroep haar wilde ontslaan. Dat was maandagavond te zien in Pauw. Jaspers lag eind vorig jaar onder vuur: ze zou haar programma Onze Boerderij er doorheen gedrukt hebben bij de NPO in opdracht van haar commerciële opdrachtgever ForFarmers, een beursgenoteerd agrarisch bedrijf. Ze voelde zich in die mediarel niet gesteund door haar eigen KRO-NCRV, aldus de presentatrice.

De Boer Zoekt Vrouw-ster deed bij Pauw heel dramatisch. Ze legde uit dat ze enorm gehuild heeft om de mediarel en dat alleen de boeren haar steunden. Op een dag werd ze zelfs verrast door een stelletje Boer Zoekt Vrouw-boeren die aan een tafel met een rood-wit-geblokt tafelkleed zaten om haar te steunen. Ze kon toen alleen nog maar huilen. Boerin Bertie hield haar vast en sprak bemoedigende woorden, aldus een emotionele Jaspers. En toen moest het item met de familie van de vermoorde Anne Faber nog beginnen.

Jaspers: “Ik heb de afgelopen maanden – zeker in het begin – in een oorlogsgebied gevoeld. Elke dag kon er van alles verzonnen worden en dat kon heel groot worden. Misschien was er geen bescherming genoeg. Ik heb me alleen ontzettend beschermd gevoeld door de boeren. Ik heb me daar het meest gesteund door gevoel. En door mijn eigen team van Blue Circle.”

Jeroen Pauw: “En daarmee zeg je dus: en niet door de KRO?”

Jaspers: “Minder.”

Pauw: “Minder is eigenlijk niet.”

Jaspers: “Dat zijn jouw woorden.”

Pauw: “Is het niet zo dat de KRO-NCRV zelfs jou heeft willen ontslaan?”

Jaspers: “Dat hebben ze misschien gewild, maar ik ben daar gewoon in vaste dienst. De programma’s die scoorden, de NPO wil het uitzenden en Blue Circle wil het maken, dus ja…”

Pauw: “Hebben ze het er wel met je over gehad?”

Jaspers: “Er zijn bij de KRO-NCRV heel vaak nieuwe rondes, nieuwe mensen, met nieuwe inzichten. Ik werk daar 25 jaar en het gaat daar niet altijd vanzelf, laat ik het zo zeggen.”

Pauw: “Eigenlijk zeg je gewoon: ‘Ja, daar hebben ze het met me over gehad.‘”

Jaspers: “Ik zeg helemaal niks verder.”

Pauw: “Wil je een advocaat?”

Jaspers: “Nou, heb je er nog één? Nee. Ha ha.”

Pauw: “Hebben ze het erover gehad?”

Jaspers: “Ik kan over die journalist gaan praten, over de KRO gaan praten en over deze bagger, maar ik wil het graag hebben over wat dit mij opgeleverd heeft. Ik vond het een hele negatieve vibe en ik vind dat de programma’s dat niet verdienen. Wat ik nu meegemaakt heb, is wat boeren meemaken.”

“Ik voelde me héél alleen. Ik kon eigenlijk alleen maar huilen. Ik kan nu weer janken. Ik heb 25 jaar gewerkt voor dit vertrouwen en dan komt er iemand en die verzint dat, schrijft dat in een serieuze krant en iedereen gelooft het. Ik voelde me zo alleen.”

Blijft ze gewoon voor ForFarmers werken? “Als het aan mij ligt, de rest van mijn leven. En nou over! Ermee ophouden gewoon!”

‘We kunnen niks meer doen!’

Maar heeft ze Onze Boerderij er nou doorheen gedrukt op verzoek van ForFarmers? “Dat vind ik nou erg. Daarmee trek je mijn hele integriteit in twijfel. Daarmee zeg je dat ik ForFarmers op slinkse wijze laat betalen en dat de hele redactie en het hele team er allemaal in meegaan om dat programma op de buis te krijgen. Het enige dat ik heb is dat mensen mij vertrouwen. Daar gaan mijn programma’s over. En dan staat er op de voorpagina van de krant dat het niet zo is. Dat vond ik heel erg.”

Moet ze de schijn van partijdigheid niet gewoon vermijden? “Dat kun je denken, maar dan kunnen we allemaal niks meer doen. Dan kan níemand van de publieke omroep meer ergens iets doen. Je wordt natuurlijk altijd benaderd voor dat wat je op televisie doet. Ze bellen me niet voor de brandweer, maar voor de boeren. Daar ligt mijn passie. Dan doe ik iets met een boer, ergens een gesprek in een weiland, voor ForFarmers. Daar heb ik heel keurig toestemming voor gevraagd, daar hebben ze met z’n allen naar gekeken en dat hebben ze goed gevonden.”

“Dat betekent dat ik dus nooit meer in mijn eigen specialiteit in het land iets meer mag doen. Alles kan je dan zo leggen. Dat geldt dan ook voor alle mensen van de publieke omroep. Dat geldt voor jou en voor iedereen dan. Dan mag je dus nooit meer ergens iets doen.”

Tot slot ontkende Jaspers nog dat ze de best betaalde KRO-NCRV-ster is. “Ik denk dat het niet zo is. Ik zou het wel leuk vinden als het zo was. Het staat namelijk wel al jaren in de krant dat het zo is, maar het is niet zo.”

NVJ

Het NVJ blijft kritisch over de dubbelrol van Jaspers. Algemeen secretaris Thomas Bruning vindt af en toe een dagvoorzitterschap prima. “Maar drie jaar lang op de loonlijst van een veevoederproducent staan, is echt een ander verhaal. Dat er geen openheid over de hoogte van de bijverdiensten wordt gegeven, helpt ook niet echt.”

Jaspers: “Ik sta niet op de loonlijst. Weg! Wat ben je dan voor journalist?”
Bron: https://www.mediacourant.(...)elatie-met-kro-ncrv/
quote:
Yvon Jaspers afgeslacht om hysterisch optreden Pauw

Yvon Jaspers krijgt behoorlijk wat kritiek over zich heen om haar bizarre optreden in Pauw. De presentatrice lag eind vorig jaar onder vuur vanwege haar geschnabbel bij ForFarmers en gisteren vertelde ze bij Jeroen Pauw hoe ze dat ervaren heeft. Recht tegenover de nabestaanden van de vermoorde Anne Faber deed de Boer Zoekt Vrouw-ster net alsof ze het slachtoffer is geweest van een enorm leed. Ze vocht tegen haar tranen en gaf aan dat ze zich in een oorlogsgebied waande.

Heel erg bizar, vindt oud-NPO 1-baas Ton F. van Dijk. Vooral omdat Jaspers dus tegenover de vader en oom van Anne Faber zat. “Je zou denken dat iedere talkshowgast die met dit gegeven wordt geconfronteerd, begrijpt dat het eigen leed in het niet valt bij wat de familie van Anne de afgelopen periode heeft moeten doorstaan.”

Jaspers deed alsof haar leed minstens net zo erg was als dat van de nabestaanden van Faber. “Instinctief zou je als tafelgenoot begrijpen dat je dan niet te veel aandacht vraagt voor je eigen ongemakjes.”

De nabestaanden moeten haar emotionele relaas met verbijstering hebben aangehoord, aldus Van Dijk. “Heeft Jaspers dan geen enkele empathie?”

AD-diva Angela de Jong vindt het ook krankzinnig. Ook zij wijst op de nabestaanden van Faber. “Dat maakte de ingehouden tranen van Jaspers over de zware periode waar ze doorheen ging –’Ik voelde me zó alleen’ – in een klap potsierlijk en ongevoelig.”

De Jong: “Een relativerende opmerking van Jaspers over haar eigen gesnotter in de richting van de twee zwijgende heren was zeer welkom geweest. Alleen al voor de beeldvorming. Wat per slot van rekening haar vak is.”

En Telegraaf-baas Paul Jansen: “Ik vond het echt tenenkrommende televisie. Niet van de zijde van Jeroen Pauw, die dat gesprek buitengewoon scherp en kundig voerde, maar wel hoe Yvon Jaspers zichzelf in de slachtofferrol maneuvreerde. Dan denk ik: hé, kijk even wie er nog meer aan die tafel zitten. De vader en oom van Anne Faber zaten er; dan heb je het over echt leed.”

“Inhaligheid heeft het hier gewonnen van gezond verstand. Ze heeft misschien wel geen regels overtreden, maar als je met zo’n bedrijf in zee gaat in hetzelfde gebied als haar programma, dan maak je je gewoon kwetsbaar. Je moet je afvragen of je dat moet willen. Als je die keuze maakt omdat je dat geld zo lekker vindt… Ze verkoopt het alsof het haar passie is.”
Bron: https://www.mediacourant.(...)risch-optreden-pauw/
SOONY
pi_186355785
quote:
Radio 538 gaat de nieuwe single van Sieneke Peeters, de kleindochter van Vader Abraham, niet draaien. Dat heeft dj Mark Labrand donderdagavond gezegd in Shownieuws. Sha-la-li-Sieneke heeft een nieuw liedje uitgebracht met de naam Bekijk Het Maar. De zangeres legde in de showrubriek uit wat de diepere laag van het liedje is. “Het is natuurlijk echt een liedje wat je naar iemand kunt zingen voor als je er even helemaal klaar bent, dat je zegt: ‘Nou, bekijk het maar!’“, vertelde ze.
Het vriendje van Sieneke schrikt steeds enorm van haar singles, net als overigens de rest van Nederland. “Mijn laatste singles waren natuurlijk Daar Is Het Gat Van De Deur en Lieg Toch Eens Een Beetje Beter. Jan vraagt ook wel eens van: ‘Je hebt elke keer liedjes die daar op slaan, moet ik me zorgen gaan maken?’ Dan zeg ik: ‘Nee, hoor, wees maar niet bang. Het gaat absoluut niet om jou, maar ik vind het wel lekker om erover te zingen.‘”

Na het item vroeg Shownieuws-presentatrice Shelly Sterk aan Radio 538-dj Mark Labrand: “Mark, even je eerlijke mening als muziekkenner. Wat vind je hiervan?”

Mark Labrand: “Waarom doe je dit! Nou, met alle eerlijkheid kan ik zeggen dat ik het een leuk, vrolijk liedje vind, maar ja: draaien op 538… Als ik de dag erna nog een programma wil doen, kan ik het beter gewoon niet doen. Het past gewoon niet bij 538.”
:D
pi_186505761
quote:
Nepotisme: Wendy loodst zoontje Sem binnen bij SBS 6

Nepotisme viert hoogtij bij Talpa. Niet alleen werkt inmiddels de hele familie De Mol bij het mediabedrijf, ook het tv-echtpaar Erland Galjaard en Wendy van Dijk heeft weer een plek gevonden om vrienden en familieleden te begunstigen. Van Dijk is druk bezig om van haar zoontje Sem van Dijk een BN’er te maken: vrijdag mocht hij haar toezingen in de Talpa-productie The Voice Kids en zaterdag zorgde ze voor zijn tv-debuut bij SBS 6. Hij is nu verslaggever van Shownieuws.
Sem van Dijk mocht zaterdag namens Shownieuws naar Amersfoort om daar verslag te doen van Koningsdag. Hij ging daar niet heen met zijn rijkeluiscanta, maar reed mee met de Porsche van mama.

Het leverde een item op dat normaal gesproken niet eens het programma zou halen, maar na afloop werd Sem door de aanwezige deskundigen toch de hemel in geprezen. Het is immers wel het stiefzoontje van nieuwbakken Talpa-bobo Galjaard.

Presentatrice Shelly Sterk: “Dat doet hij leuk, hè?”

Weekend-baas Bart Ettekoven: “En dan te bedenken dat hij echt een heel kort nachtje had, want gisterenavond stond hij nog te shinen in de live finale van The Voice Kids, omdat zijn moeder de laatste uitzending had. Hij lag pas om 00.30 uur in bed en ‘s ochtends om 6.00 uur ging weer de wekker. Hij had dus een héél kort nachtje. Ik vond dat hij het heel goed deed. Hij moest heel vroeg in het perscentrum zijn. Ik vind dat je heel duidelijk ziet dat hij een beetje de flair van zijn papa Xander en het presentatietalent van zijn moeder heeft. Dat kan dus een heel veelbelovende toekomst zijn.”

Shelly Sterk: “Dat denk ik wel. Als je ziet dat dit zijn debuut is als presentator op televisie.”

Bart Ettekoven: “Ik sprak de regisseur ook nog even die met hem op stap was en hij zei: ‘Hij nam aanwijzingen heel snel op. Je merkt ook dat die jongen gewend is aan en opgegroeid is met camera’s.’ Hij is natuurlijk vaak met Wendy meegegaan naar de studio. De angst voor de camera is er totaal niet. Dat is natuurlijk al heel fijn. Hij is heel naturel en heel makkelijk.”

Sem van Dijk is al instafamous en wil nu ook een baan in de media. Hij doet volgende maand eindexamen mavo en begint daarna aan een media-opleiding.

Het is lang niet de eerste keer dat het tv-echtpaar Galjaard en Van Dijk in verband wordt gebracht met nepotisme. Sterker nog: bij RTL kwam je op een gegeven moment bijna niet meer aan een baan als je niet steevast aan hun keukentafel in Nigtevecht zat, ontdekte weekblad Story destijds.
O+
  woensdag 1 mei 2019 @ 13:55:43 #194
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_186539951
Pareltje :D

quote:
Jan de Hoop (64) nu ook op Instagram

Jan de Hoop gaat de etentjes met zijn man en hun luxevakanties nu ook tentoonspreiden op Instagram. Hij heeft een account geopend, zodat hij daar al zijn leuke foto’s kwijt kan. Dat meldt de 64-jarige nieuwslezer op Twitter. De Hoop liet zijn fans tot nu toe alleen via Twitter meekijken in zijn leven. Daar maakt hij zich regelmatig schuldig aan dikdoenerij. Als hij op vakantie is prijkt op de achtergrond toevallig steeds net de naam van het luxehotel waar hij en zijn man verblijven.

Dat continue gepoch past natuurlijk veel beter bij Instagram en daarom geeft hij daar nu ook acte de présence. Tot nu toe heeft hij drie foto’s gedeeld: één in een oranje, één in een rode en één in een blauwe trui.

Het is niet bekend of De Hoop ook op Instagram quizjes gaat spelen met zijn volgers. Steeds als hij en zijn man ergens lopen of gaan eten, dan roept hij zijn Twitter-publiek namelijk op om mee te raden waar ze nu toch weer zijn. Leuk!

Zo gingen ze vorige week uit eten in Brabant. Daar plaatst hij dan een foto van met de tekst: “We zijn in Uden naar waar?”

Iedereen raadt dan mee. “Sirtaki?“, roept de één. En de ander: “Van der Valk?”

Uiteindelijk gaf één iemand het goede antwoord: “Boeit ons dat?”
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 16:01:34 #195
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_186745603
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 15 mei 2019 @ 22:02:02 #196
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_186868234
quote:
Er zijn meerdere bekende Nederlanders aanwezig bij het Songfestival in Tel Aviv. De Israëlische stad is toevallig ook de schuilplaats van de gevallen casting director Job Gosschalk. Hij wacht naar verluidt op de komst van het Junior Songfestival.
https://www.mediacourant.(...)ond-act-duncan-niet/
  woensdag 15 mei 2019 @ 22:34:36 #197
429367 DKUp
ON TOUR
pi_186869601
quote:
Jezus van Nazareth
SOONY
pi_187489432
quote:
Shownieuws-dames giechelen over anale seks

De Shownieuws-dames hebben maandag flink wat gegiecheld toen het over een seksueel onderwerp in de nieuwste editie van Linda de Mols tijdschrift ging. Dat was te zien in de uitzending op SBS 6. Het blad staat deze maand in het teken van Griekenland en daar hoort ook ‘seks op z’n Grieks’ bij. “In dit nummer ook nog een hele lekkere zomerse shoot met Olcay Gulsen en alles over seks op z’n Grieks!“, legde Shownieuws-deskundige en Glamour-hoofdredacteur Anke de Jong uit.
Collega’s Céline Huijsmans en Koos van Plateringen hadden echter geen enkel idee wat seks op z’n Grieks is. “En hoe is dat?“, vroeg Van Plateringen.

De Jong gegeneerd: “Ha ha. Moet ik dat echt zeggen?”

Huijsmans: “We weten niet wat het is.”

De Jong: “Het is anaal. Anale seks. Mag ik dat zeggen? Ik heb het al gezegd.”

Van Plateringen, die het net als het overgrote deel van zijn mannelijke collega’s alléén maar op z’n Grieks doet, begreep dat gegiechel niet zo. “Oh jóh…”

Even later vertelde Linda de Mol in een item dat ze een jeugdliefde had in Griekenland. Hopelijk heeft ze het toen niet op z’n Grieks gedaan. “Ik weet nog wel een keer dat ik dacht: ik weet niet of dit stukje vlees helemaal gaar is. Toen heb ik een soort voedselvergiftiging gehad, waarbij ik in één week vijf kilo afviel.”
https://www.mediacourant.(...)len-over-anale-seks/

_O_
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 20 juni 2019 @ 11:52:05 #199
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_187517926
https://www.mediacourant.(...)-herhalingen-bij-npo

quote:
Nikkie Plessen, bekend van RTL Boulevard, vindt het afschuwelijk dat de NPO begonnen is met het herhalen van Onderweg Naar Morgen op een themakanaal. Dat heeft de actrice woensdag gezegd in Shownieuws. Plessen wil er niet aan herinnerd worden. “Ooit wilde ik het Amfi doen. Dat heb ik uiteindelijk niet gedaan omdat ik in een hele te gekke soapserie terechtkwam, die nu weer wordt uitgezonden op BNN, waar ik helemáál niet blij mee ben, maar het is zo.”

Het is afschuwelijk om oud werk terug te zien, vindt Plessen. “Ja, dat wil niemand. Ja, jeetje jongens, dat is bijna tien jaar geleden. Dat wil niemand meer. Niemand wil zichzelf terugzien tien jaar geleden. Althans, ik niet.”

Plessen is niet geïnformeerd over de herhalingen. “Ik zat in RTL Boulevard en toen ineens kwam het voorbij dat ONM weer wordt uitgezonden. Toen dacht ik: o, oké. Het is precies mijn seizoen ook. Ik heb er drie jaar in gezeten, dus er komen nog wat seizoenen, maar ja, ik ben dus ook daar weer te zien.”

Laat die oude series lekker in de kast liggen, aldus Plessen. “Dat had ik ook met Kees & Co. Toen was ik 14. Je wil jezelf gewoon niet terugzien.”

“Nee, ik heb geen protest gemaakt. Ik heb het gelaten. Beter niet reageren, dan komt er ook geen ophef over.”
Terwijl ze destijds nog niet zo akelig over kwam.
  woensdag 3 juli 2019 @ 12:28:35 #200
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_187729863
Chantal, verlaag jezelf toch niet zo. :{

https://www.mediacourant.(...)mes-vullen/#comments

quote:
Chantal Janzen wil niet één, maar twee Ziggo Dome's gaan vullen met haar nieuwe evenement Chantals Pyjama Party. Naast de show op zaterdag 16 november is er een show toegevoegd op vrijdag 15 november. Dat heeft de presentatrice zojuist onthuld op Qmusic. Er zijn ook een aantal namen toegevoegd aan de line-up. Glennis Grace en Corry Konings komen op bezoek, náást de al aangekondigde gasten Lil' Kleine, Maan, Victor Mids, Wibi Soerjadi, Tony Junior en Famke Louise.

Natuurlijk mag Janzens allereerste slaapgast uit Chantal Blijft Slapen ook niet ontbreken, aldus RTL. "Peter Jan Rens maakt zijn opwachting op het Ziggo Dome podium in zijn beroemde blauwe pyjama."

Janzen ontvangt haar gasten in een gigantisch bed, middenin de Ziggo Dome. Samen halen ze herinneringen op over logeerpartijen en dromen ze over ultieme pyjamafeestjes. "Met co-host Tijl Beckand laat Chantal deze feestdromen uitkomen tijdens Chantals Pyjama Party."

Chantal Janzen: "Het wordt voor iedereen de pyjamaparty van hun dromen! Verwacht een avond vol spectaculaire optredens en te gekke verrassingen. Van vliegen als een vogel door de lucht, meezingen met je favoriete artiest tot een regenbui van glitters en veren. Chantals Pyjama Party zit net zoals het programma vol met humor en plezier. Trek je mooiste party pyjama aan, trommel je vrienden en vriendinnen op, je zoon, je dochter, je moeder, je oma, collega's of je buurvrouw en feest mee!"

Het Ziggo-evenement Chantals Pyjama Party volgt op een serie afleveringen van haar nieuwe gelijknamige tv-programma. Ze moet stoppen met Chantal Blijft Slapen vanwege een rechtenkwestie met John de Mol.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')