Laat even duidelijk zijn dat er net een hoosbui over trokquote:Op dinsdag 31 juli 2018 08:49 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben nu wel klaar met die kou en grijsheid
Het regent toch niet.
geniet er maar van zo lang het duurt. Ik heb ook wel tien hele minuten regen gehad. blauwe lucht is nu al weer in zicht.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 10:06 schreef Pisces29 het volgende:
Het gaat hier LOS. Met bakken uit de hemel
Ah dat had ik gemist!quote:Op dinsdag 31 juli 2018 08:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Aan zijn username te zien komt hij uit België en daar geldt inderdaad al een paar weken een officieel sproeiverbod. Daar hebben ze geen IJsselmeer.
Jaloersquote:Op dinsdag 31 juli 2018 10:06 schreef Pisces29 het volgende:
Het gaat hier LOS. Met bakken uit de hemel
Daar geniet ik ook van. Tien minuten harde regen is tenminste IETSquote:Op dinsdag 31 juli 2018 10:07 schreef DJMO het volgende:
[..]
geniet er maar van zo lang het duurt. Ik heb ook wel tien hele minuten regen gehad. blauwe lucht is nu al weer in zicht.
Lol! Stelt niks voor dusquote:Op dinsdag 31 juli 2018 10:07 schreef DJMO het volgende:
[..]
geniet er maar van zo lang het duurt. Ik heb ook wel tien hele minuten regen gehad. blauwe lucht is nu al weer in zicht.
Ik ben er jaloers opquote:Op dinsdag 31 juli 2018 10:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Daar geniet ik ook van. Tien minuten harde regen is tenminste IETS
Mijn voortuin juicht.
Voor kleinere planten echt wel aangenaam.quote:
Zulke heftige buien zie je anders maar zelden hier.quote:
True. Ik sproei ook amper. Maar zoals dat voorbeeld hier van die man die net z'n tuin had laten aanleggen snap ik wel. Nieuw aangeplant heeft altijd wel ff water nodig in het begin om goed aan te slaan. Zeker graszoden etc.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 11:36 schreef Dven het volgende:
Overmatig tuinsproeien is niet zo slim. Mensen die dagelijks hun tuin sproeien zorgen er sowieso voor dat ze luie planten krijgen die minder bestand zijn tegen hoge temperaturen en megaveel water nodig hebben.
Ik denk dat er niemand met een beetje verstand (en een beetje tuin met verstand daarvan) elke dag gietert.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 11:36 schreef Dven het volgende:
Overmatig tuinsproeien is niet zo slim. Mensen die dagelijks hun tuin sproeien zorgen er sowieso voor dat ze luie planten krijgen die minder bestand zijn tegen hoge temperaturen en megaveel water nodig hebben.
Dat is een ander geval ja. Maar over het algemeen sproeit 90% van de mensen met een tuin veel te veel. In een normale zomer (dit jaar nog geen enkele keer gesproeidquote:Op dinsdag 31 juli 2018 11:51 schreef Greys het volgende:
[..]
True. Ik sproei ook amper. Maar zoals dat voorbeeld hier van die man die net z'n tuin had laten aanleggen snap ik wel. Nieuw aangeplant heeft altijd wel ff water nodig in het begin om goed aan te slaan. Zeker graszoden etc.
Ik heb planten in pot, de pot zuigt al de helft van het water op. Die moeten wel elke dag / om de dag.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 11:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is een ander geval ja. Maar over het algemeen sproeit 90% van de mensen met een tuin veel te veel. In een normale zomer (dit jaar nog geen enkele keer gesproeid) sproei ik sowieso al weinig terwijl de temperaturen hier normaal gesproken iets van een 8 graden hoger zijn dan in Nederland en er de helft van de regen valt.
Hier begin Juli Graszoden geplaatst.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 11:51 schreef Greys het volgende:
[..]
True. Ik sproei ook amper. Maar zoals dat voorbeeld hier van die man die net z'n tuin had laten aanleggen snap ik wel. Nieuw aangeplant heeft altijd wel ff water nodig in het begin om goed aan te slaan. Zeker graszoden etc.
In pot is een ander verhaal ja. Maar ook linker. Zoveel mensen die hun planten verzuipenquote:Op dinsdag 31 juli 2018 11:54 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb planten in pot, de pot zuigt al de helft van het water op. Die moeten wel elke dag / om de dag.
Dingen in de grond is iets anders.
Zoveel mensen, zoveel tuinen.
Als ik mijn tuin te weinig had gegeven was alles nu dood en nooit meer te redden. Alles bakt van 08:00 tot 20:00 in de zon hier.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 12:17 schreef Dven het volgende:
[..]
In pot is een ander verhaal ja. Maar ook linker. Zoveel mensen die hun planten verzuipenUiteindelijk is te weinig water beter dan te veel.
Lekker warum.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 12:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik moest toch even knipperen met mijn ogen:
[ afbeelding ]
Er was die dag wel een stroomstoring op de Wesselerbrink, maar hoe kan dit invloed hebben op het vliegveld dat compleet aan de andere kant zit van de stad? In de binnenstad was er volgens mij niets aan de hand.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 12:38 schreef FlyingEagle het volgende:
We weten nu ook waarom Twente er vier dagen uitlag:
https://www.tubantia.nl/e(...)oomstoring~ab23e4fa/
Vreemd, want een paar dagen geleden lag de top rond 50 in die regio. En in plaats van minder wordt het enkel meerquote:Op dinsdag 31 juli 2018 12:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
Nederlandse pluim is ook opgewarmt laatste dagen.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 13:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Vreemd, want een paar dagen geleden lag de top rond 50 in die regio. En in plaats van minder wordt het enkel meer
quote:Op dinsdag 31 juli 2018 14:21 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ik heb in Nijmegen de deur weer dichtgedaan, u hebt last van tocht.
quote:Op dinsdag 31 juli 2018 14:21 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ik heb in Nijmegen de deur weer dichtgedaan, u hebt last van tocht.
Ze mogen het houden.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 12:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
Deze blijken best wel betrouwbaar altijd toch?quote:Op dinsdag 31 juli 2018 00:11 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ] de pluim einde warm weer in zicht (?)
http://www.omroepbrabant.(...)n+juli+gebroken.aspxquote:Het kan niet meer mis gaan: zonurenrecord wordt voor het eerst in juli gebroken
EINDHOVEN - Het kan niet meer mis gaan. Dinsdag gaat Eindhoven het zonuurrecord breken. Het record staat op 318,4 uur per maand. Maandagavond tikte het meetstation in Eindhoven al 316,6 uur aan.
Weer.nl stelt vanavond pas officieel het aantal uren vast nadat de zon is verdwenen, maar net als met voetbal weet je zeker dat een 4-0 stand niet meer uit handen wordt gegeven op het moment dat de blessuretijd is begonnen.
Het record geldt voor Eindhoven omdat daar wordt gemeten. Dat gebeurt sinds 1951 dus dat is het uitgangspunt als we praten over een recordaantal zonuren in één maand.
Nog nooit in juli
Er is wel iets bijzonders aan de hand. Records worden meestal gebroken in mei. Dat is doorgaans de maand met de meeste zonuren. Dat is nog nooit gebeurd in juni of juli. In juli al helemaal niet omdat dan de dagen alweer wat korter worden.
Het oude record van 318,4 werd gemeten in 2006. Dat was toen een sensatie want tot dan stond het record in Eindhoven op 266,4 uur.
Omroep Brabant pakt gewoon Eindhoven eruit:quote:Op dinsdag 31 juli 2018 14:45 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
http://www.omroepbrabant.(...)n+juli+gebroken.aspx
Toch nog even een record meepikken deze maand. Maar wat ik me dan afvraag .... Voor een hittegolf is de Bilt de standaard, en voor zonuren Eindhoven. Waarom is dat dan weer niet in de Bilt ?
aah ok, las het artikel als landelijkquote:Op dinsdag 31 juli 2018 14:47 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Omroep Brabant pakt gewoon Eindhoven eruit:
https://www.weerplaza.nl/(...)onuren-in-juli/4465/
Er zijn meer weerstations die deze maand een nieuw record hebben.
[ afbeelding ]
Toch blijf ik dit een raar en onzinnig record vinden, juni heeft een dag minder en komt er dus maar bekaaid vanaf in deze lijstjesquote:Op dinsdag 31 juli 2018 14:48 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
aah ok, las het artikel als landelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |