Dat staat er niet eens, schelequote:Op maandag 30 juli 2018 07:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Alsof elke Turk een jihadstrijder is. Racist
gut... wat ben jij politiekcorrect ineensquote:Op maandag 30 juli 2018 06:55 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Oh dat racistische gezeik om minder blanke NLers ja.
Dat landverraders dat 'prachtig' vinden verbaasd me niets. Hun racistische hypocrisie is tenenkrommend.
Ah ja, oproepen tegen racisme is racisme. Mooi, zo simpel als het brein van een racist werkt.quote:Op maandag 30 juli 2018 06:55 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Oh dat racistische gezeik om minder blanke NLers ja.
Dat landverraders dat 'prachtig' vinden verbaasd me niets. Hun racistische hypocrisie is tenenkrommend.
Mensen selecteren op basis van hun ras en zeggen dat er teveel blanken werken is exact dat: racisme.quote:Op maandag 30 juli 2018 10:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ah ja, oproepen tegen racisme is racisme. Mooi, zo simpel als het brein van een racist werkt.
Jij was toch juist voor racisme als daarmee de etnische Nederlanders worden behoed voor hun ondergang? Ga je me nu zonder blikken en blozen vertellen dat je tegen racisme bent?quote:Op maandag 30 juli 2018 10:41 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Mensen selecteren op basis van hun ras en zeggen dat er teveel blanken werken is exact dat: racisme.
De ontgroenbare is een bijzonder fenomeen hier.quote:Op maandag 30 juli 2018 11:21 schreef Molurus het volgende:
[..]
Jij was toch juist voor racisme als daarmee de etnische Nederlanders worden behoed voor hun ondergang? Ga je me nu zonder blikken en blozen vertellen dat je tegen racisme bent?
![]()
Hier had ik je er graag op willen quoten, maar de betreffende post is (geheel terecht) verwijderd.
Zelfde telt andersom uiteraard: je kan niet claimen tegen racisme te zijn en dan zeggen 'er zijn teveel blanken hier'.quote:Op maandag 30 juli 2018 11:21 schreef Molurus het volgende:
[..]
Jij was toch juist voor racisme als daarmee de etnische Nederlanders worden behoed voor hun ondergang? Ga je me nu zonder blikken en blozen vertellen dat je tegen racisme bent?
![]()
Hier had ik je er graag op willen quoten, maar de betreffende post is (geheel terecht) verwijderd.
Dat laatste zegt dan ook helemaal niemand. Zeker niet in dit topic.quote:Op maandag 30 juli 2018 11:34 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Zelfde telt andersom uiteraard: je kan niet claimen tegen racisme te zijn en dan zeggen 'er zijn teveel blanken hier'.
Natuurlijk kan dat wel ..... je kunt van mening zijn dat meer donkere mensen een andere kwaliteit inbrengen of dat een representatieve vermenging goed is voor de integratie .quote:Op maandag 30 juli 2018 11:34 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Zelfde telt andersom uiteraard: je kan niet claimen tegen racisme te zijn en dan zeggen 'er zijn teveel blanken hier'.
Meer 'diversiteit' is in de praktijk altijd hetzelfde: minder blanken (mannen).quote:Op maandag 30 juli 2018 12:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel ..... je kunt van mening zijn dat meer donkere mensen een andere kwaliteit inbrengen of dat een representatieve vermenging goed is voor de integratie .
Of voor de werkervaring van een bestuurder die samenwerkt met ambtenaren van diverse afkomsten en hun weet te waarderen . Dan zou Stef Blok niet zulke extreemrechtse onzin eruitflappen, wellicht.
Maar die ambtenaren hadden het niet over ras. Dat raciaal denken komt van jou af.
Gadverdamme, zo'n slager die zo'n lief lammetje de keel doorsnijdt omdat hij schijt heeft aan de Nederlandse wet. De Nederlandse wet die jij minder belangrijk vindt dan de barbaarse gewoonten van moslims.quote:Op zondag 29 juli 2018 13:04 schreef Molurus het volgende:
En zo moeilijk is het allemaal niet. Loop gewoon eens binnen bij een Islamitische slager.
Eens.quote:Op maandag 30 juli 2018 12:34 schreef Jigzoz het volgende:
Maar misschien dat het uiteindelijk tot het besef leidt dat je met rechtsextremisten helemaal niet moet praten. Dat wordt inmiddels al dik 15 jaar geprobeerd en het leverde alleen maar dom gelul op en een verschuiving van de morele waarden. Als je dat tuig nou gewoon in hun eigen bruine bubbel isoleert, dan kan de rest van de maatschappij weer normaal gaan doen.
Welke wetquote:Op maandag 30 juli 2018 12:09 schreef Voice_Over het volgende:
[..]
Gadverdamme, zo'n slager die zo'n lief lammetje de keel doorsnijdt omdat hij schijt heeft aan de Nederlandse wet. De Nederlandse wet die jij minder belangrijk vindt dan de barbaarse gewoonten van moslims.
Ik heb daar letterlijk niemand over gehoord. Met wat voor figuren omring jij je in vredesnaam en welke media volg je?quote:Op maandag 30 juli 2018 12:05 schreef De_Onnoembare het volgende:
Er wordt tijdens het WK geklaagd over het gebrek aan 'diversiteit' van het Poolse, Russische of Kroatische team
Joh het Franse team werd door alle wereldmedia bijna geheiligd want hun succes hadden ze te danken aan hun grote 'diversiteit' (lees: bijna geen autochtone Fransman erin).quote:Op maandag 30 juli 2018 12:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb daar letterlijk niemand over gehoord. Met wat voor figuren omring jij je in vredesnaam en welke media volg je?
Er is een wettelijk verbod op onverdoofd slachten in NL.quote:
Ik vroeg niet naar bronnen die het Franse team ophemelden vanwege zijn diversiteit, maar media die Kroatie en Rusland aanvielen vanwege het gebrek daaraan.quote:Op maandag 30 juli 2018 13:14 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Joh het Franse team werd door alle wereldmedia bijna geheiligd want hun succes hadden ze te danken aan hun grote 'diversiteit' (lees: bijna geen autochtone Fransman erin).
https://www.rt.com/op-ed/431933-russia-squad-racism-world-cup/
https://hailtoyou.wordpre(...)from-western-poland/
https://chicago.suntimes.(...)-diversity-coaching/
https://www.sbnation.com/(...)diversity-immigrants
https://inews.co.uk/sport(...)018-squad-diversity/
quote:Op zondag 29 juli 2018 14:14 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zucht... ik heb zelden zo veel vooroordelen in 1 post gezien. Zover ik kan zien is alles wat je hier schrijft regelrecht onjuist. Meer kan ik er echt niet van maken.
Er is niet één "de echte wereld". Mensen zijn verschillend.quote:Op maandag 30 juli 2018 13:19 schreef Voice_Over het volgende:
[..]Dat is nou juist jouw probleem. Jij zit de hele dag thuis, onwetend van wat er in het echte leven aan de hand is. Lunatiek beschrijft de echte wereld maar jij begrijpt die gewoon niet.
Ah oke. Dus geen wet die het verbiedt. Duidelijk. Was al eventjes bang dat je gelijk zou hebben.quote:Op maandag 30 juli 2018 13:15 schreef Voice_Over het volgende:
[..]
https://www.dierenwelzijn(...)ritueel-slachten.htm
Weet ik maar Molurus ziet de wereld als one big happy family . Mensen met een andere mening accepteert hij gewoon niet. Lachwekkend inconsequent figuur dus.quote:Op maandag 30 juli 2018 13:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Er is niet één "de echte wereld". Mensen zijn verschillend.
Nee, dat kan niet. Er is er hier maar eentje die altijd gelijk heeft. Twee kan echt niet ..quote:Op maandag 30 juli 2018 13:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah oke. Dus geen wet die het verbiedt. Duidelijk. Was al eventjes bang dat je gelijk zou hebben.
Die staan ook in die links. Je leest niet eens.quote:Op maandag 30 juli 2018 13:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vroeg niet naar bronnen die het Franse team ophemelden vanwege zijn diversiteit, maar media die Kroatie en Rusland aanvielen vanwege het gebrek daaraan.
Er is een wet die het verbied, maar de uitzondering geldt alleen voor halal en koosjer slachten.quote:Op maandag 30 juli 2018 13:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah oke. Dus geen wet die het verbiedt. Duidelijk. Was al eventjes bang dat je gelijk zou hebben.
kijk eens in de spiegel man.quote:Op maandag 30 juli 2018 13:24 schreef Voice_Over het volgende:
[..]
Weet ik maar Molurus ziet de wereld als one big happy family . Mensen met een andere mening accepteert hij gewoon niet.
Dat staat er helemaal niet. Alleen die vage Hail to You-website (wat?) rept over Polen dat etnisch gezien homogeen is. In de artikelen wordt de diversiteit van verschillende teams geprezen. Wat is het probleem?quote:Op maandag 30 juli 2018 13:26 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Die staan ook in die links. Je leest niet eens.
We hadden je toch inmiddels uitgelegd dat het verwijt van hypocrisie (zelfs als dat terecht is, wat hier niet aan de orde is) een drogreden is?quote:Op maandag 30 juli 2018 11:34 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Man, man, man... en maar drogredenen blijven strooien.quote:Op maandag 30 juli 2018 13:19 schreef Voice_Over het volgende:
[..]Dat is nou juist jouw probleem. Jij zit de hele dag thuis achter je PCtje, onwetend van wat er in het echte leven aan de hand is. Lunatiek beschrijft de echte wereld maar jij begrijpt die gewoon niet.
Dit is geen verwijt van hypocrisie.quote:Op maandag 30 juli 2018 14:30 schreef Molurus het volgende:
[..]
We hadden je toch inmiddels uitgelegd dat het verwijt van hypocrisie (zelfs als dat terecht is, wat hier niet aan de orde is) een drogreden is?
Waarom zijn dat drogredenen? Leg eens uit ..quote:Op maandag 30 juli 2018 14:32 schreef Molurus het volgende:
[..]
Man, man, man... en maar drogredenen blijven strooien.
Ok, dan is het gewoon een misplaatst verwijt dat geheel geen reactie is op wat er werd gezegd. Ook goed.quote:Op maandag 30 juli 2018 14:39 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dit is geen verwijt van hypocrisie.
Het laat zien dat de hele redenatie van anti-racisme gelul is, want ze zijn zelf keihard racistisch.quote:Op maandag 30 juli 2018 14:46 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ok, dan is het gewoon een misplaatst verwijt dat geheel geen reactie is op wat er werd gezegd. Ook goed.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominemquote:Op maandag 30 juli 2018 14:45 schreef matspontius het volgende:
[..]
Waarom zijn dat drogredenen? Leg eens uit ..
Lezen. Ik vraag waarom dat drogredenen zijn, niet wat een drogreden is ...quote:Op maandag 30 juli 2018 14:46 schreef Molurus het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem
Oh, dus het was toch bedoeld als argument?quote:Op maandag 30 juli 2018 14:46 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Het laat zien dat de hele redenatie van anti-racisme gelul is, want ze zijn zelf keihard racistisch.
Beleid voeren op basis van ras = racisme.quote:Op maandag 30 juli 2018 14:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Oh, dus het was toch bedoeld als argument?
Wat wil je nou eigenlijk?
Vaststellen dat het aanname-beleid op een ministerie racistisch is is niet op zichzelf racistisch.
Dat is de drogreden.quote:Op maandag 30 juli 2018 14:48 schreef matspontius het volgende:
[..]
Lezen. Ik vraag waarom dat drogredenen zijn, niet wat een drogreden is ...
Waarvan akte.quote:Op maandag 30 juli 2018 12:34 schreef Jigzoz het volgende:
Maar misschien dat het uiteindelijk tot het besef leidt dat je met rechtsextremisten helemaal niet moet praten. Dat wordt inmiddels al dik 15 jaar geprobeerd en het leverde alleen maar dom gelul
Je hoeft God er niet bij te halen, nergens voor nodig.quote:Op maandag 30 juli 2018 14:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat is de drogreden.
Moet ik je nu uitleggen waarom een ad hominem een ad hominem is? Goeie god zeg.
quote:Op maandag 30 juli 2018 13:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat staat er helemaal niet. Alleen die vage Hail to You-website (wat?) rept over Polen dat etnisch gezien homogeen is. In de artikelen wordt de diversiteit van verschillende teams geprezen. Wat is het probleem?
Dat is trouwens een neo-nazi blog dat bijhoudt hoeveel procent enguh buutnloanders de Europese teams in hun gelederen hadden. Zal nog wel onder zijn bookmarks hebben gestaan.quote:Op maandag 30 juli 2018 13:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat staat er helemaal niet. Alleen die vage Hail to You-website (wat?) rept over Polen dat etnisch gezien homogeen is. In de artikelen wordt de diversiteit van verschillende teams geprezen. Wat is het probleem?
Kijk eens in de spiegel.quote:Op maandag 30 juli 2018 14:46 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Het laat zien dat de hele redenatie van anti-racisme gelul is, want ze zijn zelf keihard racistisch.
ALLEEN voor de Islam en het Jodendom overigens. Niet voor bijv. het Hindoeisme.quote:Op maandag 30 juli 2018 13:15 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Er is een wettelijk verbod op onverdoofd slachten in NL.
Helaas wordt er dan voor religie een uitzondering gemaakt
Integendeel - alleen daar speciaal voor aangewezen slachters mogen onverdoofd slachten.quote:Op maandag 30 juli 2018 13:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik kan eerlijk gezegd uit het addendum niet opmaken dat deze vrijheid alleen zou bestaan voor Moslims en Joden, en/of speciaal daarvoor aangewezen slachters?quote:Op maandag 30 juli 2018 18:25 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
ALLEEN voor de Islam en het Jodendom overigens. Niet voor bijv. het Hindoeisme.
[..]
Integendeel - alleen daar speciaal voor aangewezen slachters mogen onverdoofd slachten.
De kans dat jouw slager op de hoek op die lijst staat is nihil.
Hmm, ik heb de oude wet op het dierenwelzijn nog in mijn hoofd. Daarin stond expliciet dat slachten alleen was toegestaan voor slachters aangewezen door 2 specifieke belangenorganisaties (een Joodse en een Islamitische) en letterlijk de zinsneden "volgens de Joodse rite" en "volgens de Islamitische rite". De hindoe-rite (waarin het dier met een enkele haal moet worden onthoofd) was dus niet toegestaan.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik kan eerlijk gezegd uit het addendum niet opmaken dat deze vrijheid alleen zou bestaan voor Moslims en Joden, en/of speciaal daarvoor aangewezen slachters?
Dat zou ook wat vreemd zijn, wat mij betreft.
Ik denk dat je die vooral verkeerd interpreteert. Ik kan me niet voorstellen dat de bedoeling ooit is geweest dat een rechter gaat toetsen wie 'een echte moslim' is en wie niet.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:49 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Maar hetgeen "je wel wat vreemd zou vinden" was dus jarenlang idd echt de wet.
Eehm, nee. De betreffende wet was in de basis ingevoerd door Hitler; dus dat er nadien een expliciete uitzondering voor Joden in kwam te staan was een logisch politiek besluit. Toen we besloten gastarbeiders uit moslimlanden hierheen te halen werd een 2e uitzondering toegevoegd.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik denk dat je die vooral verkeerd interpreteert.
Que?quote:Op maandag 30 juli 2018 18:54 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Eehm, nee. De betreffende wet was in de basis ingevoerd door Hitler; dus dat er nadien een expliciete uitzondering voor Joden in kwam te staan was een logisch politiek besluit. Toen we besloten gastarbeiders uit moslimlanden hierheen te halen werd een 2e uitzondering toegevoegd.
Deze waren daadwerkelijk alleen voor deze specifieke bevolkingsgroepen en kwamen niet voort uit een algemeen respect voor religie.
Dat vat mijn motivatie heel redelijk samen, ondanks dat ik geen nieuwe Nederlander ben.quote:Op maandag 30 juli 2018 19:08 schreef Igen het volgende:
Overigens, wat de TT betreft:
Je hebt natuurlijk ook mensen die niet zo veel om nationaliteit geven en gewoon in een fijn land willen wonen en een paspoort willen hebben waarmee je makkelijk overal naartoe op vakantie kan.
Ik heb verbazingwekkend veel moeite de oorspronkelijke wettekst te vinden...quote:Op maandag 30 juli 2018 18:55 schreef Molurus het volgende:
[..]
Que?
Ok, nu zal je toch wel 1 en ander aan bronnen moeten gaan linken denk ik. Zoals gezegd: ik kan me niet voorstellen dat zulke wetten betekenen dat de rechter een uitspraak moet gaan doen over wie 'een echte gelovige' is.
Voor de belangenorganisaties die slachters mochten kiezen zoek ik nog even doorquote:De discriminerende wetgeving die op dit moment verschil maakt tussen de wijze waarop enerzijds joden en islamieten en anderzijds alle andere Nederlanders dieren mogen slachten, zou niet minder maar méér discriminerend moeten worden volgens de SGP, namelijk door onderscheid te maken tussen joden en moslims.
quote:Artikel 44 [Vervallen per 01-07-2014]
1 Bij of krachtens algemene maatregel van bestuur worden regelen gesteld omtrent het doden van dieren van bij die maatregel aangewezen soorten of categorieën van dieren.
2 De krachtens het eerste lid gestelde regelen hebben in ieder geval betrekking op:
- de wijze waarop, de situaties waarin en de personen door wie dieren mogen worden gedood;
- de bedwelming van slachtdieren;
- de bedrijfsuitrusting en installatie in slachterijen.
3 Het slachten van dieren zonder voorafgaande bedwelming volgens de israëlitische of de islamitische ritus is toegestaan.
4 Het slachten, bedoeld in het derde lid, mag slechts geschieden in door Onze Minister, in overeenstemming met Onze Minister van Welzijn, Volksgezondheid en Cultuur aan te wijzen inrichtingen.
5 Een aanwijzing als bedoeld in het vierde lid vindt plaats:
a. indien het betreft het slachten volgens de israëlitische ritus: op verzoek van de Permanente Commissie tot de Algemene Zaken van het Nederlands-Israëlitisch Kerkgenootschap;
b. indien het betreft het slachten volgens de islamitische ritus: op verzoek van één of meer organisaties die geacht kunnen worden alle of een bepaalde groep islamieten in Nederland te vertegenwoordigen;
een en ander voor zover uit het desbetreffende verzoek blijkt dat in het deel van het land dat vanuit de aan te wijzen inrichtingen pleegt te worden bediend behoefte bestaat aan vlees, afkomstig van volgens de desbetreffende ritus geslachte dieren.
6 Een aanwijzing als bedoeld in het vierde lid vindt voorts plaats op verzoek van een israëlitische of islamitische groepering in een ander land, waarmee wordt ingestemd door de in het vijfde lid, onderdeel a, genoemde commissie, onderscheidenlijk de in onderdeel b bedoelde organisaties indien in het verzoek wordt aangetoond dat bij die israëlitische of islamitische groepering behoefte bestaat aan de import van vlees afkomstig van volgens de desbetreffende ritus geslachte dieren.
7 Onze Minister stelt, in overeenstemming met Onze Minister van Welzijn, Volksgezondheid en Cultuur en in overleg met de aangewezen inrichting en
a. voor zover het betreft de behoefte aan vlees, afkomstig van volgens de israëlitische ritus geslachte dieren: in overleg met de Permanente Commissie tot de Algemene Zaken van het Nederlands-Israëlitisch Kerkgenootschap, of
b. voor zover het betreft de behoefte aan vlees, afkomstig van volgens de islamitische ritus geslachte dieren: in overleg met de in het vijfde lid, onderdeel b, bedoelde organisaties,
het aantal in een bepaald tijdvak per inrichting ritueel te slachten dieren vast, waarmede in de bedoelde behoefte aan vlees kan worden voorzien.
8 Het slachten zonder voorafgaande bedwelming mag slechts geschieden:
a. voor zover het betreft het slachten volgens de israëlitische ritus: door personen die daartoe door het Opperrabbinaat voor Nederland zijn gemachtigd, en
b. voor zover het betreft het slachten volgens de islamitische ritus: door personen die daartoe door de in het vijfde lid, onderdeel b, bedoelde organisaties zijn aangewezen, mits die personen daarvan door een schriftelijk bewijs aan de keuringsdierenarts hebben doen blijken.
Deze personen voegen zich ten aanzien van het aantal door hen ritueel te slachten dieren naar de voor elke inrichting aangewezen hoeveelheid; zij volgen ter zake de aanwijzingen van de keuringsdierenarts op, die toeziet, dat het vastgestelde aantal niet wordt overschreden.
9 Bij algemene maatregel van bestuur worden in het belang van de bescherming van het slachtdier regelen gesteld omtrent het slachten volgens de israëlitische of de islamitische ritus.
10 Een voordracht voor een algemene maatregel van bestuur als bedoeld in het negende lid wordt Ons gedaan door Onze Minister en Onze Minister van Welzijn, Volksgezondheid en Cultuur.
Niet om nou tot vervelens toe de advocaat van de duivel uit te hangen, maar staat hier nu werkelijk dat een ongelovige die slacht niet zou mogen uitvoeren? Het antwoord daarop lijkt 'nee'. (Dat zou zoals ik eerder zei ook echt heel vreemd zijn.)quote:
Aangezien het alleen is toegestaan conform de Joodse of Islamitische rite (dus niet bijv. de Hindoeistische), en dat die riten vereisen dat de slachter een jood of moslim is.. jaquote:Op maandag 30 juli 2018 19:18 schreef Molurus het volgende:
[..]
Niet om nou tot vervelens toe de advocaat van de duivel uit te hangen, maar staat hier nu werkelijk dat een ongelovige die slacht niet zou mogen uitvoeren? Het antwoord daarop lijkt 'nee'.
Of dat gebeurt conform de Joodse of Islamitische rite is niet iets dat een rechter kan toetsen. Dit artikel lost dat probleem op door die vraag bij religieuze organisaties neer te leggen. (Zeer onwenselijk, dat sowieso.)quote:Op maandag 30 juli 2018 19:21 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Aangezien het alleen is toegestaan conform de Joodse of Islamitische rite (dus niet bijv. de Hindoeistische), en dat die riten vereisen dat de slachter een jood of moslim is.. ja
Eens. Hoewel het in theorie mogelijk is dat "de Permanente Commissie tot de Algemene Zaken van het Nederlands-Israëlitisch Kerkgenootschap" hun eigen religieuze voorschriften negeert en zegt dat een met pentagrammen volgetattoeeerde aanhanger van Satan prima in staat is om volgens de Joodse riten een kip te slachten is die kans in de praktijk.. niet zo groot. Maar het kan. In theorie.quote:Op maandag 30 juli 2018 19:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
Of dat gebeurt conform de Joodse of Islamitische rite is niet iets dat een rechter kan toetsen. Dit artikel lost dat probleem op door die vraag bij religieuze organisaties neer te leggen. (Zeer onwenselijk, dat sowieso.)
Ik moet je eerlijk zeggen... stel nu dat deze wet nog van kracht is, en je je even als dwarse atheistische slager opstelt... en je vraagt bij het Opperrabbinaat voor Nederland een vergunning aan voor het onverdoofd slachten van vee, omdat je wel een markt ziet voor halal vlees... ook al geloof je daar zelf niet in. En stel nu dat dat Opperrabbinaat die aanvraag afwijst....quote:Op maandag 30 juli 2018 19:26 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Eens. Hoewel het in theorie mogelijk is dat "de Permanente Commissie tot de Algemene Zaken van het Nederlands-Israëlitisch Kerkgenootschap" hun eigen religieuze voorschriften negeert en zegt dat een met pentagrammen volgetattoeeerde aanhanger van Satan prima in staat is om volgens de Joodse riten een kip te slachten is die kans in de praktijk.. niet zo groot. Maar het kan. In theorie.
Blijft wel staan dat geloven met een andere rite dan de Joodse of Islamitische niet hun ritueel mogen uitvoeren.
Kan het beter aan jou vragen dan dat ik een uur gezwam van die Honing moet aanhoren, dus hoezo?quote:
Ik vind het best een vermakelijke analyse, waar ik het niet overal mee eens ben... en het is ook niet allemaal even genuanceerd, maar het is vermakelijk.quote:Op maandag 30 juli 2018 22:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kan het beter aan jou vragen dan dat ik een uur gezwam van die Honing moet aanhoren, dus hoezo?
En die analyse is?quote:Op maandag 30 juli 2018 22:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik vind het best een vermakelijke analyse, waar ik het niet overal mee eens ben... en het is ook niet allemaal even genuanceerd, maar het is vermakelijk.
Maar ernaar kijken is geen plicht hoor.
Ik zeg net, ik ga dat gezwam van die jongen niet aanhoren, misschien dat jij dat in paar alinea's kunt samenvatten.quote:Op maandag 30 juli 2018 22:30 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zie video. (Of als je daar geen zin in hebt, dan niet.)
Nee, ik ga geen transcript voor je schrijven. Zeker niet van iets dat je zo te horen niks interesseert.quote:Op maandag 30 juli 2018 22:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zeg net, ik ga dat gezwam van die jongen niet aanhoren, misschien dat jij dat in paar alinea's kunt samenvatten.
Joh, je bent zo;'n intellectueel en je wilt dit niet eens even snel samenvatten in paar zinnen?quote:Op maandag 30 juli 2018 22:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nee, ik ga geen transcript voor je schrijven. Zeker niet van iets dat je zo te horen niks interesseert.
Voor iemand die het op voorhand gezwam noemt ga ik dat zeker niet doen.quote:Op maandag 30 juli 2018 22:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Joh, je bent zo;'n intellectueel en je wilt dit niet eens even snel samenvatten in paar zinnen?
Dat zal me echt een rotzorg zijn.quote:Op maandag 30 juli 2018 22:38 schreef Ryan3 het volgende:
Ik ga die gast niet aanhoren in ieder geval.
Doe nou ff kijken en luisteren hey.quote:Op maandag 30 juli 2018 22:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Joh, je bent zo;'n intellectueel en je wilt dit niet eens even snel samenvatten in paar zinnen?
Ik ga die gast niet aanhoren in ieder geval.
Ja, hij zwamt een beetje, klok/klepel. ik ga dat niet aanhoren iig.quote:Op maandag 30 juli 2018 22:39 schreef Molurus het volgende:
[..]
Voor iemand die het op voorhand gezwam noemt ga ik dat zeker niet doen.
[..]
Dat zal me echt een rotzorg zijn.
Zwam nog even door en je had ook die video kunnen bekijken.quote:Op maandag 30 juli 2018 22:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, hij zwamt een beetje, klok/klepel. ik ga dat niet aanhoren iig.
En ja, je valt me tegen dat je dit niet even in paar punten uiteen kan zetten, zijn boodschap. Zoveel moeite is dat niet, minder dan dat je nu al kwijt bent om te zeggen dat ik dat filmpje moet zien.
Ik zwam niet, ik doe een beroep op je status van intellectueel. Maar tevergeefs. Ga weer verder maar.quote:Op maandag 30 juli 2018 22:43 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zwam nog even door en je had ook die video kunnen bekijken.
Hier sprak duidelijk Dennis Honingquote:
Nah, dat doe je helemaal niet.quote:Op maandag 30 juli 2018 22:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zwam niet, ik doe een beroep op je status van intellectueel. Maar tevergeefs. Ga weer verder maar.
Jawel, zelfde doe ik dat vaak mbt historische onderwerpen. Snel even aangeven waar het over gaat. Maar jij vertikt het gewoon. En waarom? No clue.quote:Op maandag 30 juli 2018 22:43 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zwam nog even door en je had ook die video kunnen bekijken.
Die gast kan beter ouwehoeren dan verreweg de meerderheid van alle Kamerleden.quote:
Dat heidense valt reuze mee. Maar er is ook niet de nieuwsgierigheid naar hoe de (heidense) Nederlander leeft. Een groot deel van de bezoekers van Castlefest en zo zijn ook maar doorsnee Sjonnie en Anita's die aapjes komen kijken bij dat rare volk.quote:Op maandag 30 juli 2018 07:06 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Castlefest is an sich logisch - daar wordt een heidens religieus feest gevierd en in het verleden trad daar een band op die deed alsof ze Korans en Bijbels in de fik staken (Omnia). Niet heel uitnodigend voor de moslim. Snap ik.
Er komen wel mensen, laten we zeggen de wat oudere gegoede burgerij met een mbo+ achtergrond, of de meer hipster jongeren.quote:Musea, boerenfairs, kunstmarkten etc. zijn dingen waar je ook de gemiddelde Nederlander niet zal zien. Maar inderdaad - 1 of 2 zou je er statistisch toch wel verwachten.
Van dit soort uitspraken krijg je nu racisme. Dit ìs racisme.quote:Op maandag 30 juli 2018 12:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel ..... je kunt van mening zijn dat meer donkere mensen een andere kwaliteit inbrengen
Helaas komt er inhoudelijk gezien net zoveel onzin uit.quote:Op maandag 30 juli 2018 23:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Die gast kan beter ouwehoeren dan verreweg de meerderheid van alle Kamerleden.
Doen ze. Zie de kerk van het vliegende spaghetti monster en het gedoe van wel/niet met hoofdbedekking op de pasfoto mogen. Dat mag in Nederland niet, tenzij om religieuze redenen, maar een vergiet omdat je pastafari bent mag weer niet.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:51 schreef Molurus het volgende:
Maar het kan nooit betekenen dat gelovigen dingen mogen die ongelovigen niet mogen. Want dan zou de rechter uitspraken moeten gaan doen over wie een echte gelovige is en wie niet.
Wederom laat je dan zien dat je echt geen flauw idee hebt wat zich in de echte wereld afspeelt: NL discrimineert niet-joden, christenen of moslims op uitgebreide schaal. De uitzondering voor alleen joden en moslims mbt slachten is al genoemd, maar je mag bv ook discrimineren als je je beroept op je zgn heilige boekje waar je niet mee wegkomt als atheïst:quote:Op maandag 30 juli 2018 18:55 schreef Molurus het volgende:
[..]
Maar ik kan mij echt niet voorstellen dat het wettelijke resultaat daarvan *kan* zijn dat (specifieke) gelovigen dingen mogen doen die andere Nederlanders niet mogen doen. Ik zou dat in elk geval absurd vinden, maar het zou mij echt verbazen als dat in de na-oorlogse periode ooit het geval is geweest.
Dat doet pijn aan mijn ogen "Molurus"en "intellectueel" in één verband.quote:Op maandag 30 juli 2018 22:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zwam niet, ik doe een beroep op je status van intellectueel. Maar tevergeefs. Ga weer verder maar.
Welja....quote:Op dinsdag 31 juli 2018 05:19 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Van dit soort uitspraken krijg je nu racisme. Dit ìs racisme.
Wat heeft hij dan verkeerd gezegd? Die man heeft in mijn ogen volkomen gelijk. Multiculturalisme is een illusie, een farce. Kijk naar Nederland, het is 1 grote puinhoop wat sommige bevolkingsgroepen met een etnische achtergrond betreft. Wat mij vertrekken deze mensen onmiddellijk uit ons land zodat het hier weer normaal en prettig wordt.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 00:08 schreef Bluesdude het volgende:
In het geval van Stef Blok is dat heel nuttig..... dan had die man niet zulke domme extreme dingen gezegd
Dat kan niet, en als je dan zo over ze praat dan wordt het ook nooit wat met de integratie.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 06:49 schreef Voice_Over het volgende:
[..]
Wat heeft hij dan verkeerd gezegd? Die man heeft in mijn ogen volkomen gelijk. Multiculturalisme is een illusie, een farce. Kijk naar Nederland, het is 1 grote puinhoop wat sommige bevolkingsgroepen met een etnische achtergrond betreft. Wat mij vertrekken deze mensen onmiddellijk uit ons land zodat het hier weer normaal en prettig wordt.
Gast, de meesten willen helemáál niet integreren! Dat vinden ze assimilatie en Turkye Nr 1!quote:Op woensdag 1 augustus 2018 07:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat kan niet, en als je dan zo over ze praat dan wordt het ook nooit wat met de integratie.
Ik weet dat het nu niet kan maar ik wil het wel.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 07:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat kan niet, en als je dan zo over ze praat dan wordt het ook nooit wat met de integratie.
Leuk, en ik wil dat het vandaag nog gaat regenen.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 07:23 schreef Voice_Over het volgende:
[..]
Ik weet dat het nu niet kan maar ik wil het wel.
Is dat niet een kip-ei verhaal ? Vroeger sprak men extreem lovend over een bepaalde groep immigranten, werden ze met open armen binnengehaald, wetten aangepast om hun verblijf te faciliteren, extra lessen Arabisch (oeps, benoem ik de groep toch) op openbare scholen ingericht zodat ze de band met hun voorouders konden houden etc. etc.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 07:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Integratie werkt voor geen meter in dit land. Het wordt tijd dat de overheid een actief beleid t.a.v emigratie van bepaalde bevolkingsgroepen gaat ontwikkelen. Liever kwijt dan rijk, zal ik maar zeggen. Nederland wordt daardoor rijker, slimmer en veiliger. Ik kots van progressief Nederland met dat gelul over verrijking voor de Nederlandse cultuur.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 07:42 schreef Kassamiep het volgende:
Integratie lukte toen ook niet. Sterker nog - dat falen heeft er toe geleid dat men nu steeds minder lovend wordt.
okquote:Op woensdag 1 augustus 2018 09:22 schreef Voice_Over het volgende:
[..]
Integratie werkt voor geen meter in dit land. Het wordt tijd dat de overheid een actief beleid t.a.v emigratie van bepaalde bevolkingsgroepen gaat ontwikkelen. Liever kwijt dan rijk, zal ik maar zeggen. Nederland wordt daardoor rijker, slimmer en veiliger. Ik kots van progressief Nederland met dat gelul over verrijking voor de Nederlandse cultuur.
Je kan denk ik migranten ook welkom heten zonder jezelf volkomen aan hun aan te passen. Door in plaats daarvan hen uit te nodigen aan de Nederlandse cultuur mee te doen.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 07:42 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Is dat niet een kip-ei verhaal ? Vroeger sprak men extreem lovend over een bepaalde groep immigranten, werden ze met open armen binnengehaald, wetten aangepast om hun verblijf te faciliteren, extra lessen Arabisch (oeps, benoem ik de groep toch) op openbare scholen ingericht zodat ze de band met hun voorouders konden houden etc. etc.
Integratie lukte toen ook niet. Sterker nog - dat falen heeft er toe geleid dat men nu steeds minder lovend wordt.
Wat versta jij eigenlijk precies onder 'vroeger'?quote:Op woensdag 1 augustus 2018 07:42 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Is dat niet een kip-ei verhaal ? Vroeger sprak men extreem lovend over een bepaalde groep immigranten, werden ze met open armen binnengehaald, wetten aangepast om hun verblijf te faciliteren, extra lessen Arabisch (oeps, benoem ik de groep toch) op openbare scholen ingericht zodat ze de band met hun voorouders konden houden etc. etc.
He, je HOEFT niet te komen he!quote:Op woensdag 1 augustus 2018 10:52 schreef Igen het volgende:
Wat dacht je trouwens van de inburgeringscursus? Verplicht, maar de immigrant moet ‘m wel zelf betalen en zit dan met een schuld van 10.000 euro voordat hij goed en wel met het leven in Nederland is begonnen. Welkom in Nederland, waar we je niet vertrouwen en niet helpen.
Die hadden iig nog de taal en een basale kennis van de NLe cultuur.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 11:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat versta jij eigenlijk precies onder 'vroeger'?
De integratiediscussie is niet nieuw. In de jaren '70 bijvoorbeeld hebben wij ons *enorme* zorgen gemaakt over de integratie van Surinamers. Het zou dom en werkschuw volk zijn, dat niet mee zou kunnen doen in de Nederlandse samenleving.
Achteraf moeten we constateren dat het eigenlijk best wel mee is gevallen met die integratie van Surinamers. Er wonen 350,000 surinamers in Nederland, maar je hoort er nooit iemand over. Kennelijk was het probleem bij nader inzien toch niet zo groot als men 'vroeger' dacht.
Flauwekul argument. Surinamers kenden de Nederlandse taal en hadden enig idee van de Nederlandse cultuur. Er zijn nu nog vele moslimmigranten die na 40 jaar nog geen woord Nederlands kennen. Het is daar gewoon 1 grote bende wat betreft integratie. Dat komt nooit meer goed.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 11:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat versta jij eigenlijk precies onder 'vroeger'?
De integratiediscussie is niet nieuw. In de jaren '70 bijvoorbeeld hebben wij ons *enorme* zorgen gemaakt over de integratie van Surinamers. Het zou dom en werkschuw volk zijn, dat niet mee zou kunnen doen in de Nederlandse samenleving.
Achteraf moeten we constateren dat het eigenlijk best wel mee is gevallen met die integratie van Surinamers. Er wonen 350,000 surinamers in Nederland, maar je hoort er nooit iemand over. Kennelijk was het probleem bij nader inzien toch niet zo groot als men 'vroeger' dacht.
VVD geintje is dit, zo kan hun achterban meteen aan ze verdienen, want de inburgeringscursussen worden door privé-sector gedaan. In 2015 zijn er wat? 56.000 vluchtelingen binnengehaald toch? 56K*10K en je hebt weer 560M euro omzet gefixed. Komt de rente bovenop die de vluchtelingen betalen. Gouden deal die massa-migratie!quote:Op woensdag 1 augustus 2018 10:52 schreef Igen het volgende:
Wat dacht je trouwens van de inburgeringscursus? Verplicht, maar de immigrant moet ‘m wel zelf betalen en zit dan met een schuld van 10.000 euro voordat hij goed en wel met het leven in Nederland is begonnen. Welkom in Nederland, waar we je niet vertrouwen en niet helpen.
Vluchtelingen krijgen de lening kwijtgescholden. Maar inderdaad, dan hebben de private schooltjes (die vast VVD stemmen) het belastinggeld al binnen.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 14:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
VVD geintje is dit, zo kan hun achterban meteen aan ze verdienen, want de inburgeringscursussen worden door privé-sector gedaan. In 2015 zijn er wat? 56.000 vluchtelingen binnengehaald toch? 56K*10K en je hebt weer 560M euro omzet gefixed. Komt de rente bovenop die de vluchtelingen betalen. Gouden deal die massa-migratie!
Werd geadverteerd met gratis tablets, meen ik me te herinneren. Even inschrijven via Duo en dan incasseerden die bedrijfjes zo het geld. Vervolgens bleek het les geven, en soms ook de zogenaamde docenten, vaak ondermaats te zijn en ook in ruimten die nauwelijks voor klassikaal onderricht waren ingericht, geloof ik.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 15:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Vluchtelingen krijgen de lening kwijtgescholden. Maar inderdaad, dan hebben de private schooltjes (die vast VVD stemmen) het belastinggeld al binnen.
Ja, dat zal ook een rol gespeeld hebben wrs.quote:Daarnaast is het natuurlijk ook gewoon een maatregel om mensen te pesten en te ontmoedigen die een partner uit het buitenland willen laten overkomen. Zodat hoogopgeleiden (zoals Lyrebird en maartena hier op het forum) dan maar ervoor kiezen om Nederland te verlaten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |