SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
• Actueel schrrijf iets over harambe of bokito aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen![]()
Meestal gaat het zo hard als er een zwaar onweer aan komt, of een andere grote weersveranderingquote:
Watertemperatuur doet er ook niet veel voor onder in de rivieren.quote:Op woensdag 25 juli 2018 16:19 schreef Bosbeetle het volgende:
34,8°C op de kaart van het KNMI
als het water was was het nu lauw
Dat wordt lekker lang doorzwemmen deze herfst, dat water is in november nog aangenaamquote:Op woensdag 25 juli 2018 16:24 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Watertemperatuur doet er ook niet veel voor onder in de rivieren.
https://waterinfo.rws.nl/#!/kaart/watertemperatuur/
Gelukkig woon ik in Eindhoven.quote:Op woensdag 25 juli 2018 16:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Mensen hier die in tilburg/helmond wonen? Kans op een hitterecord daar op vrijdag... Thoughts & Prayers alvast
[ afbeelding ]
It giet niet an!quote:Op woensdag 25 juli 2018 16:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat wordt lekker lang doorzwemmen deze herfst, dat water is in november nog aangenaam
Ik vraag mij af als eind van de zomer de zeewatertemperatuur een graad of 4 hoger is dan normaal of het invloed kan hebben op de kracht van de herfststromen?quote:Op woensdag 25 juli 2018 16:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat wordt lekker lang doorzwemmen deze herfst, dat water is in november nog aangenaam
Vastquote:Op woensdag 25 juli 2018 16:40 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Ik vraag mij af als eind van de zomer de zeewatertemperatuur een graad of 4 hoger is dan normaal of het invloed kan hebben op de kracht van de herfststromen?
Bedankt voor je antwoord. Ik wist wel de zeewatertemperatuur veel doet met kracht van orkanen maar dit is dus ook al van invloed.quote:Op woensdag 25 juli 2018 16:43 schreef Nattekat het volgende:
Gaat een heel winderige herfst worden
Zeker als de zee nog lang zo warm blijft.
elfstedentocht maar zwemmen danquote:
zuchtquote:Op woensdag 25 juli 2018 17:04 schreef Elan het volgende:
http://www.weerpluimen.nl/weermodellen/ecmwf/
[ afbeelding ]
Komende week warm maar (nog) niet absurd heet.
Excuus.quote:Op woensdag 25 juli 2018 17:06 schreef Greys het volgende:
Regio Noord zie ik, die pluim.
Vaak wat graden kouder dan de rest.
Denk dat ik de barbecue maar uit laat vrijdag, vensterbank volstaat prima.quote:Op woensdag 25 juli 2018 17:09 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Limburg?
Nee, dit is de voorspelling voor Leiden
Wat is hier in godsnaam aan de hand?
Wat denk je zelf? Het is de Weermacht niet.quote:Op woensdag 25 juli 2018 17:13 schreef INViCTuS het volgende:
Benieuwd of die buien de grens over mogen in het Oosten
Graad of 27 en koelere nachten is awesome vergeleken met deze dagen, ik teken ervoor.quote:Op woensdag 25 juli 2018 17:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Excuus.
https://www.knmi.nl/neder(...)weer-en-klimaatpluim
Graad of 27 en aanzienlijk koelere nachten na zaterdag. Koel is anders maar het moet goed vol te houden zijn voor de meeste mensen.
Zie voor hier alleen zaterdagochtend regen. Dan slaap je gewoon uit en kan je daarna weer uitgerust van de rest van je zonnige warme weekend genieten.quote:
Vannacht was echt dramatisch en dat zal de komende dagen nog zo wel blijven, maar als het even afkoelt naar 17 of 18 graden is dat meteen een compleet andere beleving dan überhaupt niet onder de 21 of 22 graden uitkomen.quote:Op woensdag 25 juli 2018 17:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Graad of 27 en koelere nachten is awesome vergeleken met deze dagen, ik teken ervoor.
Komende twee nachten nog een paar graden hoger dan afgelopen nacht. Eerlijk is eerlijk, daar zie ik best tegenop. Maar de wetenschap dat er waarschijnlijk daarna koelere nachten komen helpt al veel.quote:Op woensdag 25 juli 2018 17:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Vannacht was echt dramatisch en dat zal de komende dagen nog zo wel blijven, maar als het even afkoelt naar 17 of 18 graden is dat meteen een compleet andere beleving dan überhaupt niet onder de 21 of 22 graden uitkomen.
Jammer dat ze in Nederland geen koelcentra hebben zoals in sommige buitenlandse steden
De voorspelling op buienradar geloven, en dan al helemaal de hoeveelheid neerslagquote:Op woensdag 25 juli 2018 17:19 schreef _UserName_ het volgende:
Afkoeling! Ik denk dat het nog wel eens kan gaan spoken hier straks. Hoop dat ik de boel mooi kan koelen. De piek geeft 86.9mm/u aan.
[ afbeelding ]
Heb ik precies hetzelfde, overdag is het best te doen. Zeker als je de piekmomenten een beetje uit de weg gaat en zo in de namiddag is het gewoon ronduit genieten.quote:Op woensdag 25 juli 2018 17:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Komende twee nachten nog een paar graden hoger dan afgelopen nacht. Eerlijk is eerlijk, daar zie ik best tegenop. Maar de wetenschap dat er waarschijnlijk daarna koelere nachten komen helpt al veel.
Die site breekt elke dag een beetje meer af volgens mij.quote:Op woensdag 25 juli 2018 17:23 schreef Remzz het volgende:
[..]
De voorspelling op buienradar geloven, en dan al helemaal de hoeveelheid neerslag
Jouw omgeving is warmste van Nederland vrijdag. Hoek van Holland zal wel een record gaan pakkenquote:Op woensdag 25 juli 2018 17:26 schreef Greys het volgende:
Wtf. Voor Bleiswijk stond er donderdag en vrijdag 33 gr.
DIE STAAN NU INEENS OP 37
DOE NORMAAL
Maar als het hier al 37 wordt gaat dat temperatuurrecord er wel aan elders denk ik.
Bron?quote:Op woensdag 25 juli 2018 17:26 schreef Greys het volgende:
Waar haal je die cijfers vandaan? Welke site bedoel ik danquote:Op woensdag 25 juli 2018 17:26 schreef Greys het volgende:
DOE NORMAAL
Maar als het hier al 37 wordt gaat dat temperatuurrecord er wel aan elders denk ik.
Warmste? Niet in het Oosten of Limburg ofzo?quote:Op woensdag 25 juli 2018 17:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Jouw omgeving is warmste van Nederland vrijdag. Hoek van Holland zal wel een record gaan pakken
Handig. Morgen 34 hier en vrijdag 37quote:Op woensdag 25 juli 2018 18:02 schreef Greys het volgende:
[..]
M'n app. En als je in Google alleen "temperatuur" intypt krijg je toch dat blauwe vlak, dat is hetzelfde als die app. Is van weather.com geloof ik.
Zeg uiteraard niet dat ie altijd klopt maar wel verreweg het allervaakst voor hier itt buienradar site enzo.
[ afbeelding ]
20 km zuidelijker...quote:Op woensdag 25 juli 2018 16:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Mensen hier die in tilburg/helmond wonen? Kans op een hitterecord daar op vrijdag... Thoughts & Prayers alvast
[ afbeelding ]
Nee, me huis? Zow?quote:Op woensdag 25 juli 2018 18:02 schreef klaasweetalles het volgende:
er staat tenminste wat wind wat me huis in komt...
dat was gisteren niet zow
daarentegen is de temperatuur hoger maar mijn huis nu toch nog dezelfde temperatuur als gisteren
ik hoop dat iedereen het snapt
Geloven is een groot woord, maar er komt iets aan in ieder geval. En die hoeveelheid is, zoals gezegd mm/u, dat zal natuurlijk niet in totaal vallen. Het geeft enkel de intensiteit aan van de bui. Maar na dagen/weken geen regen, is elke druppel welkom!quote:Op woensdag 25 juli 2018 17:23 schreef Remzz het volgende:
[..]
De voorspelling op buienradar geloven, en dan al helemaal de hoeveelheid neerslag
quote:Op woensdag 25 juli 2018 14:47 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
• Weeronline
• KNMI
• Weer.nl
• Jan Visser
[ afbeelding ]
• 3D-Windkaart wereld
• Ventusky - wereldkaart
• Alpenweerman Uitgebreid weer voor de Alpen, maar ook Nederland.
• Wetter3 Wereld weer (Duits)
• Wetteronline Duits
• Estofex Europa weer (Engels)
• Wetterzentrale Wereld weer (Duits)
• Meteo-Service.nl
• WeatherService België en West-Europa weer (Nederlands)
• Verzameling weerkaarten Europa weer (Nederlands/Engels)
• Noodweer Waarschuwingen voor de Benelux
• Weerwoord Vlaams/Nederlands weerforum
• Stormplatform Weerplatform Benelux
🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫
[ afbeelding ]Mooi, die nieuwe OPSPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
• Actueel schrrijf iets over harambe of bokito aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
[ afbeelding ]
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
Als nu hierna donder en bliksem komt, dan zijn we er zoquote:
Lekker afkoelen man.quote:
Ja, heb ik in het vorige topic al ff om lopen gierenquote:Op woensdag 25 juli 2018 18:16 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Met dank aan Eyjafjallajoekull die met deze post kwam.
Dat wordt het weekend erop wel weer goed gemaakt.quote:
Idem hier, in Alphen ZH.quote:Op woensdag 25 juli 2018 17:26 schreef Greys het volgende:
DOE NORMAAL
Duurt lang.quote:Op woensdag 25 juli 2018 18:17 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat wordt het weekend erop wel weer goed gemaakt.
Wat doe je nog op kantoorquote:Op woensdag 25 juli 2018 18:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Ah, de temperatuur op kantoor is al weer onder 31. 30,9 nu. Komt goed.
Dit krijgen we ieder jaarquote:Op woensdag 25 juli 2018 18:22 schreef Gummiebeer het volgende:
Helemaal klaar met dit weer. En ik ben wel van hoge temperaturen maar dit slaat alles.. Laat het maar snel regenen en dan ook een week lang!
Kantoor aan huis, eigen bedrijf. Ik heb geen vaste werktijden. Kan vanavond goed 01.00 worden (het is BTW-tijd), maar morgenvroeg ga ik lekker paardrijden. Ik doe zomaar wat..quote:
Duurt lang!quote:Op woensdag 25 juli 2018 18:28 schreef Lonaa het volgende:
Regen boven Duitsland = zo regen boven Enschede? Plz.
Respect en succesquote:Op woensdag 25 juli 2018 18:33 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Kantoor aan huis, eigen bedrijf. Ik heb geen vaste werktijden. Kan vanavond goed 01.00 worden (het is BTW-tijd), maar morgenvroeg ga ik lekker paardrijden. Ik doe zomaar wat..
Mooiquote:Op woensdag 25 juli 2018 18:33 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Duurt lang!![]()
Wel mooi die onweerswolken in DuitslandVanuit Goor gezien:
[ afbeelding ]
Gooi een zwembadje neer. 15 euro bij de Kruidvat. Net gedaan en het is de beste beslissing die ik in jaren heb gemaakt.quote:Op woensdag 25 juli 2018 18:09 schreef Pisces29 het volgende:
De keuken opruimen, de stofzuiger door de toko en dan ben ik klaar voor vandaag. En dan weer voor pampus gaan liggen.
Pfff, ik zit een paar km verderop, hoop dat het niet waar is!!quote:Op woensdag 25 juli 2018 18:02 schreef Greys het volgende:
[..]
M'n app. En als je in Google alleen "temperatuur" intypt krijg je toch dat blauwe vlak, dat is hetzelfde als die app. Is van weather.com geloof ik.
Zeg uiteraard niet dat ie altijd klopt maar wel verreweg het allervaakst voor hier itt buienradar site enzo.
[ afbeelding ]
dat roepen alle klimaatgekkiesquote:Op woensdag 25 juli 2018 18:39 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Kan mij niet herinneren dat het elk jaar deze extremen waren, dus wat is je probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |