ZO/ZZO is wel waar je Mars zou moeten vinden geloof ik, ja. Niet super hoog in de lucht.quote:Op woensdag 18 juli 2018 10:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Vanuit m'n bed zag ik hem dan om middernacht in het ZO denk ik. En een paar uur later toen ik even wakker werd meer richting Z. Toen dacht ik even dat ie weg was omdat ik hem niet meer door de gordijnkier zag.Maar hij zag er best vreemd uit, zal het even proberen te tekenen (op m'n telefoon dus dat wordt niks maar toch
)
Ik ken hem niet anders dan voortdurend op en neer.quote:Op woensdag 18 juli 2018 10:19 schreef Pisces29 het volgende:
Ben ik nou gek dat deze smileyvroegah één keer naar beneden ging, of beweegt dat ding al eeuwen heen en weer en heeft mijn browser een nieuwe plugin gekregen?
Nee klopt, omdat het niet heel hoog leek dacht ik door die vreemde straal erboven eerst dat het een drone was met lamp ofzo. Maar daarvoor hing het veel te lang stil. Dan was het toch Mars denk ik, gaaf.quote:Op woensdag 18 juli 2018 11:04 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
ZO/ZZO is wel waar je Mars zou moeten vinden geloof ik, ja. Niet super hoog in de lucht.
Die strepen weet ik niet, zal idd wel een of andere weerspiegeling zijn oid.quote:Op woensdag 18 juli 2018 10:31 schreef Greys het volgende:
Roozjee niet lachen want ik moest het mobiel krabbelen maar ik zag zeg maar dit. Een heldere ster met een rond lopend dun streepje en erboven een soort reflectie ervan. In het (denk ik) ZO rond middernacht en paar uur later meer naar Z. Als ik de richtingen goed heb..
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 18 juli 2018 01:18 schreef Greys het volgende:
Ik weet de richting niet, daar ben ik niet zo goed in.
Lekkahquote:Op woensdag 18 juli 2018 11:14 schreef Greys het volgende:
Tussendoortje![]()
Elke bes op schimmel geïnspecteerd met dank aan Cee.
[ afbeelding ]
Oh jaquote:Op woensdag 18 juli 2018 11:15 schreef Guanabana het volgende:
[..]De zon gaat Op in het Oosten, Weg in het Westen. Als je weet waar de zon ondergaat weet je ook ongeveer de richting.
Huh welke?quote:Op woensdag 18 juli 2018 11:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh ja![]()
Goeie! Dan was het idd ZO!
Hardop lachen om je andere post![]()
![]()
Die van Jan Smit en Mars en oorlog.quote:
Zo heb ik een ezelsbruggetje voor vork en mes.quote:Op woensdag 18 juli 2018 11:15 schreef Guanabana het volgende:
[..]De zon gaat Op in het Oosten, Weg in het Westen. Als je weet waar de zon ondergaat weet je ook ongeveer de richting.
Oh dat was mijn postquote:Op woensdag 18 juli 2018 11:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Die van Jan Smit en Mars en oorlog.
Mobiel multiquoten gaat niet dus vandaar even zo.
Dat was ik nietquote:Op woensdag 18 juli 2018 11:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Die van Jan Smit en Mars en oorlog.
Mobiel multiquoten gaat niet dus vandaar even zo.
Zou er dan toch wat mis zijn met die besjes die ze eet?quote:Op woensdag 18 juli 2018 11:19 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dat was ik niet![]()
![]()
Go home Greys you're drunk, dehdyrated
Sorry ik dacht dat het MaLo was die eerste. Maar dat was jij. Chaossssquote:Op woensdag 18 juli 2018 11:19 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dat was ik niet![]()
![]()
Go home Greys you're drunk, dehydrated
Hm, ik zou zelf meteen 112 bellen als ik dat deed.quote:Op woensdag 18 juli 2018 11:43 schreef Guanabana het volgende:
Ik zet ineens uit mezelf André Hazes jr. op, wat gebeurt er.
Is al het water er nu uit dan?quote:Op woensdag 18 juli 2018 11:48 schreef Greys het volgende:
Ik dacht laat ik even m'n voortuinvijvertje ontdoen van te veel planten zodat de egels er goed kunnen drinken. Dus ik zo met een scherp mes heel fanatiek in de wortels van de planten hakken. Hak, zo een snee in de bodem van de vijver.![]()
![]()
Op naar de Praxis voor hulp. Want ipv beter drinken kunnen ze nu helemaal niet meer drinken wegens droge dorre poel. Rahhhhh. (Nee er zitten geen vissen meer in.)
Heerlijkquote:Op woensdag 18 juli 2018 11:14 schreef Greys het volgende:
Tussendoortje![]()
Elke bes op schimmel geïnspecteerd met dank aan Cee.
[ afbeelding ]
Ik hoorde ook een stukje Brigitte Kaandorpquote:
quote:Op woensdag 18 juli 2018 11:05 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik ken hem niet anders dan voortdurend op en neer.
quote:Op woensdag 18 juli 2018 10:27 schreef Greys het volgende:
Snel even een geblokt tafelkleed uitspreiden
Zwaar leven-genotquote:Op woensdag 18 juli 2018 11:53 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik hoorde ook een stukje Brigitte Kaandorp![]()
quote:Op woensdag 18 juli 2018 11:54 schreef Pisces29 het volgende:
[..]![]()
Het Huis heeft ook Dikke Airco. In Elke Mogelijke Ruimte.![]()
Het water stond al best laag dus wilde even een grote opruimbeurt qua planten doen en dan vullen zodat de vele egels hier vanavond goed kunnen drinken. Maar door die snee staat het nu nog veel lager en kunnen ze nooit meer bij het overgebleven kleine laagje. Tis maar klein vijvertje dus zo leeg/laag.quote:
Oke!quote:Op woensdag 18 juli 2018 11:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Het water stond al best laag dus wilde even een grote opruimbeurt qua planten doen en dan vullen zodat de vele egels hier vanavond goed kunnen drinken. Maar door die snee staat het nu nog veel lager en kunnen ze nooit meer bij het overgebleven kleine laagje. Tis maar klein vijvertje dus zo leeg/laag.
Heb net gelezen dat Power Tape zou kunnen werken dus even halen.
Tis ook uit eigenbelang want ik lig letterlijk wakker van zielige dieren. Ooit was het zelfs zo erg dat als er met heet weer een hond bij de supermarkt buiten even vastgebonden zat ik net zo lang bleef wachten tot ik zag dat niemand hem vergeten was. Anders sliep ik niet en wilde ik gaan kijken of ie er nog zat. En dan ondertussen tijdens het wachten m'n eigen boodschappen veel te warm en gesmolten.quote:Op woensdag 18 juli 2018 12:00 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Oke!
Ik vind het zo lief hoe jij altijd druk in de weer bent voor beestjes
quote:Op woensdag 18 juli 2018 12:13 schreef Greys het volgende:
Geloof me, die keer dat er ergens twee mannen door het ijs waren gezakt en hun sledehond al dagen naast het wak zat (nog aan de slee) om te wachten tot ze boven kwamen
Iedereen moet het voor zichzelf beslissen, maar dan vindt ze het wellicht toch niet zo erg?quote:Op woensdag 18 juli 2018 12:18 schreef Guanabana het volgende:
Maar ik vind met dat soort dingen wel; als je dierenleed zo erg vindt, doe er dan ook iets aan, al is het maar geen vlees meer eten, of alleen nog 'niet-zielig' vlees. Ik heb een tante die ook helemaal van de dieren is en alles zielig vindt, maar die wel vrolijk supermarktvlees eet en daar verder niet over nadenkt. Dat vind ik dan wel hypocriet (zeg niet dat jij dat doet hè).
Ik eet ook vlees maar dus wel van koopeenkoe etc.quote:Op woensdag 18 juli 2018 12:18 schreef Guanabana het volgende:
Maar ik vind met dat soort dingen wel; als je dierenleed zo erg vindt, doe er dan ook iets aan, al is het maar geen vlees meer eten, of alleen nog 'niet-zielig' vlees. Ik heb een tante die ook helemaal van de dieren is en alles zielig vindt, maar die wel vrolijk supermarktvlees eet en daar verder niet over nadenkt. Dat vind ik dan wel hypocriet (zeg niet dat jij dat doet hè).
Nah, ze vindt het wel erg want ze wil niks horen over dat soort dingen. Maar ze is gewoon wat 'simpeler' met dat soort dingen. Zij zal echt nooit vegetariër worden of minderen met vlees.quote:Op woensdag 18 juli 2018 12:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Iedereen moet het voor zichzelf beslissen, maar dan vindt ze het wellicht toch niet zo erg?
Ik eet dus ook geen vlees.
Oh ik ben zeker zelf geen heilige hoor, we halen hier soms ook snackbarvoedsel, en met uit eten gaan eet ik ook weleens vlees waarvan ik niet weet of het 'zielig' vlees is.quote:Op woensdag 18 juli 2018 12:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik eet ook vlees maar dus wel van koopeenkoe etc.
En als ik uit eten ga (niet bepaald vaak maar toch) dan weet ik idd vaak niet waar het vandaan komt maar dat neemt dan nog steeds niet weg dat ik niet tegen het zien van mishandelde dieren etc kan. En ik vind zelf idd dat ik m'n steentje meer dan bijdraag met alleen maar afgedankte huisdieren uit eigen land en buitenland, het zorgen voor de egels en de vogels etc. (Ik weet dat ik me niet hoef te verdedigen hoor)
Maar snap wat je bedoelt. Alleen maar kiloknallers eten en dan wel klagen over de omstandigheden in sommige slachthuizen gaat er hier ook niet in.
Ja dat. Als iedereen die zich er druk om maakt er wat stenen aan bijdraagt scheelt dat al een berg.quote:Op woensdag 18 juli 2018 12:28 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nah, ze vindt het wel erg want ze wil niks horen over dat soort dingen. Maar ze is gewoon wat 'simpeler' met dat soort dingen. Zij zal echt nooit vegetariër worden.
[..]
Oh ik ben zeker zelf geen heilige hoor, we halen hier soms ook snackbarvoedsel, en met uit eten gaan eet ik ook weleens vlees waarvan ik niet weet of het 'zielig' vlees is.
Maar als je maar een beetje weet waar je mee bezig bent, vind ik dan.
Wel op mobiel getypt hè? Anders ben ik toch ietwat teleurgesteld.quote:
Uiteraard.quote:Op woensdag 18 juli 2018 12:44 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Wel op mobiel getypt hè? Anders ben ik toch ietwat teleurgesteld.
Daar heb ik ook nog wel moeite mee ja. Ik zeg nu wel dat ik geen varkensvlees eet (is mijn enige en volgens mij niet zo'n moeilijke eis), maar ik voel me dan soms tóch nog een zeur. Wat eigenlijk onzin is natuurlijk.quote:Op woensdag 18 juli 2018 13:23 schreef MaLo het volgende:
Als ik uit eten ben of bij anderen eet doe ik er niet zo moeilijk over, ik wil anderen niet opleggen hoe ik leef
quote:Vanwege de aanhoudende droogte heeft de Landelijke Coördinatiecommissie Waterverdeling code geel afgekondigd. Het neerslagtekort stijgt de komende periode waarschijnlijk naar 266 millimeter en dat is vergelijkbaar met het recordjaar 1976.
In dat artikel zie ik alleen dit:quote:Op woensdag 18 juli 2018 14:50 schreef Greys het volgende:
Dat code geel, komen daar nog maatregelen die daar aan vast hangen ofzo? Minder water gebruiken oid?
quote:Volgens de commissie zijn de sproeiverboden in delen van Brabant, Limburg, Gelderland, Overijssel en Drenthe nog altijd nodig. Op deze hoge zandgronden kan geen zoet water uit andere gebieden aangevoerd worden.
Waterkwaliteit
Rijkswaterstaat en de waterschappen roepen op om alleen te gaan zwemmen op officiële zwemlocaties. De waterkwaliteit is de afgelopen week afgenomen. Er zijn steeds meer meldingen over blauwalg, botulisme, vissterfte en ongewenste bacteriën in het water.
Ja op sommige plekken zijn ze al zwak door de droogte. En dat verbruikt dus weer ook veel water. Gaat lekker zo met die droogte.quote:Op woensdag 18 juli 2018 14:54 schreef ijs_beer het volgende:
Las ook een artikel over dijkinspecties en dat ze preventief nat gehouden worden
quote:
Naja, het is niet of jouw biefstuk niet zinloos is.quote:Op woensdag 18 juli 2018 14:38 schreef Greys het volgende:
Maar zoals vorige week zo'n kitten dat aan een hek word gebonden en mishandeld puur voor de lol daar zou ik de daders graag eeuwigdurende pijn voor toewensen. Tis zo zinloos en walgelijk.
Alleen aan milieuvervuiling.quote:
Vind het een beetje raar verwoord pisces.quote:Op woensdag 18 juli 2018 15:24 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Naja, het is niet of jouw biefstuk niet zinloos is.
Vlees eten draagt ook nergens toe bij.
Maar vanuit jouw mening snap ik hoe je redeneert.
Maar die kitten, ik heb niet alles gelezen, vroeg me alleen af of het arme beestje niet enkel meer aan het lijden is met die eeuwige operaties.
![]()
![]()
Geen idee, ik zie je punt ook niet.quote:Op woensdag 18 juli 2018 15:46 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Vind het een beetje raar verwoord pisces.
Het zijn en blijven allemaal dieren die voor onze consumptie geslacht worden, in die zin snap ik dat het zinloos is. Tegelijkertijd zie ik wel een verschil tussen de manieren waarop die hebben geleefd. De koopeenkoekoeien hebben natuurlijk wel even een ander leven gehad dan een kiloknallertje. (Hoewel dat eigenlijk vaak ook melkkoeien zijn en die hebben het beter dan een plofkipje, maar ik wijd te ver uit) Ik weet eigenlijk niet zo goed welk punt ik wil maken.Als hier uberhaupt al een punt in zat?
Hoeft toch ook niet, je eet gewoon hoe je zelf wiltquote:Op woensdag 18 juli 2018 15:50 schreef Guanabana het volgende:
Helaas ben ik te zwak om vlees altijd te weerstaan. Ik kan me niet voorstellen dat ik nóóit meer een BigMac of een kroket eet, hoezeer ik thuis met koken ook mijn best doe.
Ja, volgens mij heb ik het een tijdje geleden gezien. Erg leuk. Jammer dat ik die Spaanse zinnetjes erbij niet kan lezenquote:Op woensdag 18 juli 2018 15:08 schreef Greys het volgende:
Pisces, de moeder van Ronaldo heeft ook InstaOf had je dat al lang gezien.
https://www.instagram.com/doloresaveiroofficial/
Ik doe niet aan polonaise, maar meelallen na een paar biertjes in de kroeg doe ik graagquote:Op woensdag 18 juli 2018 11:52 schreef Guanabana het volgende:
Leef! Alsof het je laatste dag is!
*volkszangerhandjes*
Ik vind dat soort muziek over het algemeen best erg, maar heel héél diep in me zit iemand die de polonaise wil doen in een bruine kroeg. Heel diep hoor.
Ik moet ook niets horen over dierenleed bv walvissen jacht enzovoort.quote:Op woensdag 18 juli 2018 12:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Tis ook uit eigenbelang want ik lig letterlijk wakker van zielige dieren. Ooit was het zelfs zo erg dat als er met heet weer een hond bij de supermarkt buiten even vastgebonden zat ik net zo lang bleef wachten tot ik zag dat niemand hem vergeten was. Anders sliep ik niet en wilde ik gaan kijken of ie er nog zat. En dan ondertussen tijdens het wachten m'n eigen boodschappen veel te warm en gesmolten.
En als er op FB iets van dierenleed langs kwam met een erge foto sliep ik de hele nacht niet. En dat zal allemaal best lief zijn maar het beïnvloedde echt m'n dagelijks functioneren qua slaapgebrek enzo.
Geloof me, die keer dat er ergens twee mannen door het ijs waren gezakt en hun sledehond al dagen naast het wak zat (nog aan de slee) om te wachten tot ze boven kwamen en dat in het nieuws kwam had ik het niet meer. Want die hond zat daar 'nu' en iemand moest hem gaan redden. Drama, dagenlang hier. (Hond is uiteindelijk gered.)
Ben ooit weleens jaren geleden er met iemand over gaan praten hoe ik daar beter mee om kon gaan en het antwoord was 'gewoon niet meer aan denken'. Oh. Oké.
Nu kan ik er aardig mee omgaan door iedereen te negeren op FB die regelmatig dat soort dingen post maar tis wel een van de redenen dat ik zo'n hekel heb aan langdurig hert en droog weer. Want dan heb ik die zorgen weer dat beesten geen water hebben.![]()
Toch gek he, die hoge bloeddruk.
Ik ben hypocriet want ik vind bv kippenvlees lekker.quote:Op woensdag 18 juli 2018 12:18 schreef Guanabana het volgende:
Mijn biefstuk heeft dan in elk geval nog voeding als doel. Van een koe die een goed leven heeft gehad. Er worden ook veel dieren zinloos gedood en mishandeld op een gruwelijke manier, zonder dat ze er daarna ook maar íets mee doen. Dus niet voor voedsel gedood maar voor de lol. Dat is voor mij het verschil.quote:Op woensdag 18 juli 2018 15:24 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Naja, het is niet of jouw biefstuk niet zinloos is.
Vlees eten draagt ook nergens toe bij.
Maar vanuit jouw mening snap ik hoe je redeneert.
Maar die kitten, ik heb niet alles gelezen, vroeg me alleen af of het arme beestje niet enkel meer aan het lijden is met die eeuwige operaties.
![]()
![]()
Ja!quote:Op woensdag 18 juli 2018 16:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja, volgens mij heb ik het een tijdje geleden gezien. Erg leuk. Jammer dat ik die Spaanse zinnetjes erbij niet kan lezen
Ik vertelde nog vorige maand tegen mijn moeder dat wat jij vertelde over zijn goeie doelen en delen van geld, wat ik dus ook niet wist. Ze zat ook van "ohh echt?".quote:Op woensdag 18 juli 2018 17:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja!Heel soms staat er 'vertalen' onder een buitenlandse Insta post. Maar vaak niet. Snap er niks van waarom soms wel en niet!
Hahaha tof!quote:Op woensdag 18 juli 2018 17:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vertelde nog vorige maand tegen mijn moeder dat wat jij vertelde over zijn goeie doelen en delen van geld, wat ik dus ook niet wist. Ze zat ook van "ohh echt?".
Pass it on, dude
Ik weet nog dat ik die Youtube functie ontdekte van het vertalen, misschien komt zoiets over een tijd ook bij Insta.
Haha, ik verwachtte het in het Engels, wordt meteen grappig in het Nederlandsquote:Op woensdag 18 juli 2018 17:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha tof!
Kijk bij z'n vriendin kan ik weer wel gewoon op vertalen klikken.
[ afbeelding ]
Het is ook bijna niet te doen om niet-hypocriet te zijn. Tenzij je mega diehard vegan bent, maar het moet wel een beetje leuk blijven.quote:Op woensdag 18 juli 2018 17:30 schreef Aoibhin het volgende:
Hypocriet ben ik wel, want ik eet af en toe wel dingen waar gelatine in zit.
Ah ja, ik zie dat 200% niet als doel, maar snap nu dat jij dat als doel ziet, dus dan begrijp ik het.quote:Op woensdag 18 juli 2018 17:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Mijn biefstuk heeft dan in elk geval nog voeding als doel. Van een koe die een goed leven heeft gehad. Er worden ook veel dieren zinloos gedood en mishandeld op een gruwelijke manier, zonder dat ze er daarna ook maar íets mee doen. Dus niet voor voedsel gedood maar voor de lol. Dat is voor mij het verschil.Kan het slecht uitleggen maar iemand in Afrika die een dier daar dood om z'n familie te voeden vind ik heel anders dan zo'n trofee hunter die een olifant of giraffe afknalt voor de stoere foto daarna bij het lijk.
Weet jij eigenlijk of hij nog broers/zussen heeft?quote:Op woensdag 18 juli 2018 17:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha tof!
Kijk bij z'n vriendin kan ik weer wel gewoon op vertalen klikken.
[ afbeelding ]
Ja. Lekker beschermde diersoorten afschieten puur voor de foto.quote:Op woensdag 18 juli 2018 17:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ah ja, ik zie dat 200% niet als doel, maar snap nu dat jij dat als doel ziet, dus dan begrijp ik het.![]()
En die schietdingen, zo jammer, van die dieren die er vaak al niet eens zoveel zijn...
quote:Ratten komen naar boven
In Sittard-Geleen jaagt de droogte ratten de straat op, meldt 1Limburg. De gemeente waarschuwt dat straatkolken (afvoerputten in de straat) droogstaan, waardoor ratten naar boven komen op zoek naar water en voedsel.
De gemeente Sittard-Geleen schrijft op Facebook dat er maar één manier is om de ratten in de riolen te houden. Door een emmer water in de putten leeg te gieten, blijven de ratten ondergronds.
Ja, met z'n oudere broer is hij heel lang erg bezig geweest om hem van de drank te krijgen. Hun vader is als alcoholist overleden en broer ging dezelfde kant op. Heeft hem jaren bijgestaan en in de gaten gehouden en laten houden en nu is ie al jaren clean en runt het Cristiano museum.quote:Op woensdag 18 juli 2018 17:41 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Weet jij eigenlijk of hij nog broers/zussen heeft?
Oh en die docu moet ik echt eens gaan opsnorren, kijken waar ik dat wellicht kan vinden
Oh wow wat een contrast. Wat gaaf dat hij hem dan ook wat dingen om handen heeft gegeven, beste remediequote:Op woensdag 18 juli 2018 17:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, met z'n oudere broer is hij heel lang erg bezig geweest om hem van de drank te krijgen. Hun vader is als alcoholist overleden en broer ging dezelfde kant op. Heeft hem jaren bijgestaan en in de gaten gehouden en laten houden en nu is ie al jaren clean en runt het Cristiano museum.Zag je ook stukjes van in docu. Broer zag je er vaak in. Is heel hechte familie. Kijk hier z'n broer:
https://sportnieuws.nl/vo(...)-drugs-af-hielp/amp/
Z'n moeder betaalde de eerste rehab voor die broer van haar schoonmaaksterloon want toen was Cristiano nog te jong. Hij verviel in oude gewoontes en toen Cristiano 16 was betaalde hij de volgende rehab en heeft ie hem daarna altijd mee op z'n vakanties en buitenlandse kampioenschappen genomen etc zodat ie hem in de gaten kon houden. En z'n vader was toen ook alcoholist en die ging dood toen C 20 was, die heeft ie ondanks al z'n geld niet kunnen redden want die vader wilde niet. Z'n moeder was in de docu echt heel open over die vader. Je zag ook oude filmpjes van stomdronken pa op C z'n verjaardag enzo.quote:Op woensdag 18 juli 2018 17:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Oh wow wat een contrast. Wat gaaf dat hij hem dan ook wat dingen om handen heeft gegeven, beste remedie
Ik dacht dat Jan Blokhuijsen in de eerste aflevering al erg was, maar dit sloeg alles jaquote:Op woensdag 18 juli 2018 17:31 schreef Aoibhin het volgende:
Ik zit nu de herhaling Slimste Mens van gisteren te kijken. Heb het gisteravond al gezien, maar die Pete is toch wel echt de slechtste deelnemer ooit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |