Ja.quote:Op woensdag 11 juli 2018 17:53 schreef Chunees het volgende:
kan ik een pot honing meenemen in mijn koffer bij ryanair?
Ja, het is matig, maar omdat ze directe vluchten voor een lage prijs aanbieden vanaf Schiphol naar de VS inclusief ruimbagage, eten en entertainment, heb ik er toch meerdere keren mee gevlogen.quote:Op woensdag 11 juli 2018 18:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Iemand ervaring met United? Is dat wat?
Heb hem even snel door Google gehaald. Reviews zijn belabberd. Maargoed, reviews.
in je ruimbagage jaquote:Op woensdag 11 juli 2018 17:53 schreef Chunees het volgende:
kan ik een pot honing meenemen in mijn koffer bij ryanair?
Dank voor je reactie.quote:Op woensdag 11 juli 2018 18:19 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja, het is matig, maar omdat ze directe vluchten voor een lage prijs aanbieden vanaf Schiphol naar de VS inclusief ruimbagage, eten en entertainment, heb ik er toch meerdere keren mee gevlogen.
Zolang je zelf ook nog wat te eten meeneemt en een eigen schermpje met daarop de United app (voor wifi, films etc.) dan is de prijs/kwaliteitsverhouding best in orde.
Voor de rest niets te klagen. Misschien alleen nog dat een upgrade naar een betere stoel wel wat prijzig is.quote:Op woensdag 11 juli 2018 18:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dank voor je reactie.
Wat vond je er verder matig aan? Als het alleen eten en een schermpje is, dan maakt me dat niet zo heel veel uit. Helemaal niet voor deze enorme scherpe prijzen.
Een paar keer mee gevlogen, wel alweer een jaar of 4 geleden voor het laatst, ik zag vrij weinig verschil met bijvoorbeeld KLM.quote:Op woensdag 11 juli 2018 18:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Iemand ervaring met United? Is dat wat?
Heb hem even snel door Google gehaald. Reviews zijn belabberd. Maargoed, reviews.
In de ruimbagage mag je zoveel meenemen als het bestemmingsland toestaat. En hoe je het inpakt, zal Ryanair een worst zijn, zolang het niet lekt.quote:Op woensdag 11 juli 2018 20:00 schreef Chunees het volgende:
[..]
[..]
max 100ml?
moet de pot in een plastic zak?
ik wil in de koffer een pot honing uit griekenland meenemen?quote:Op woensdag 11 juli 2018 20:08 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
In de ruimbagage mag je zoveel meenemen als het bestemmingsland toestaat. En hoe je het inpakt, zal Ryanair een worst zijn, zolang het niet lekt.
Edit: overgewicht moet je wel flink voor betalen bij Ryanair.
In de ruimbagage wel, mits je onder het maximum gewicht van de koffer dat Ryanair aangeeft blijft.quote:Op woensdag 11 juli 2018 20:46 schreef Chunees het volgende:
[..]
ik wil in de koffer een pot honing uit griekenland meenemen?
dus een pot van 500ml kan ook?
is dat gratis?
Ruim een maand geleden mee gevlogen naar Chicago en weer terug. Dat ging prima. De 767 was een oud toestel (en dus redelijk lawaaiig), maar ik had noise cancelling koptelefoon mee. Eten was meh, stoel zat best okay en het videoscherm werkte prima. Ze hadden van mij vaker langs mogen komen met wat te drinken, maar zelf wat ophalen was geen enkel probleem.quote:Op woensdag 11 juli 2018 18:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Iemand ervaring met United? Is dat wat?
Heb hem even snel door Google gehaald. Reviews zijn belabberd. Maargoed, reviews.
Upgrade zal niet nodig zijn. Klantenservice vind ik veel belangrijker dan dat. Dank voor de info.quote:Op woensdag 11 juli 2018 19:25 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Voor de rest niets te klagen. Misschien alleen nog dat een upgrade naar een betere stoel wel wat prijzig is.
En de klantenservice was overigens top, want omdat de wifi niet werkte op mijn vlucht, kreeg ik een voucher van $100 voor een volgende vlucht, die makkelijk aan te vragen én te besteden was via hun eigen website.
Prima dan. Amerikanen op review websites geven het gemiddeld 3/10. Maargoed, dat doen ze met heel veel maatschappijen. Spirit (soort Ryanair) kreeg ook zo'n cijfer. Alleen omdat die Amerikanen niet lezen maar wel zeiken.quote:Op woensdag 11 juli 2018 20:08 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Een paar keer mee gevlogen, wel alweer een jaar of 4 geleden voor het laatst, ik zag vrij weinig verschil met bijvoorbeeld KLM.
Noise cancelling koptelefoon heb ik niet. Eigenlijk wel een goede om aan te schaffen. Al is het maar om het geluid van baby's tegen te gaan.quote:Op donderdag 12 juli 2018 00:13 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ruim een maand geleden mee gevlogen naar Chicago en weer terug. Dat ging prima. De 767 was een oud toestel (en dus redelijk lawaaiig), maar ik had noise cancelling koptelefoon mee. Eten was meh, stoel zat best okay en het videoscherm werkte prima. Ze hadden van mij vaker langs mogen komen met wat te drinken, maar zelf wat ophalen was geen enkel probleem.
Prima maatschappij inderdaad. Eten is onder alle maat. Vlieg ze regelmatig SFO-FRA (heen met Lufthansa). Altijd even voor 50 dollar sushi halen en dan als iedereen die smakeloze drap uit het aluminium lepelt je verse vis uitstallen. Priceless!quote:Op donderdag 12 juli 2018 00:13 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ruim een maand geleden mee gevlogen naar Chicago en weer terug. Dat ging prima. De 767 was een oud toestel (en dus redelijk lawaaiig), maar ik had noise cancelling koptelefoon mee. Eten was meh, stoel zat best okay en het videoscherm werkte prima. Ze hadden van mij vaker langs mogen komen met wat te drinken, maar zelf wat ophalen was geen enkel probleem.
Noise cancelling doet meer tegen constante geluiden zoals het geluid van de vliegtuigmotoren dan tegen wisselend geluid. Huilende baby's zal je nog steeds horen, maar wel minder hard. Dan weet je dat vastquote:Op donderdag 12 juli 2018 06:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Noise cancelling koptelefoon heb ik niet. Eigenlijk wel een goede om aan te schaffen. Al is het maar om het geluid van baby's tegen te gaan.
in het ruim mag je zoveel mee als je wil, handbagage tot 100ml per pot.quote:Op woensdag 11 juli 2018 20:00 schreef Chunees het volgende:
[..]
[..]
max 100ml?
moet de pot in een plastic zak?
Vlieg je ook wel eens met Delta en is dat vergelijkbaar met United?quote:Op donderdag 12 juli 2018 08:11 schreef XL het volgende:
[..]
Prima maatschappij inderdaad. Eten is onder alle maat. Vlieg ze regelmatig SFO-FRA (heen met Lufthansa). Altijd even voor 50 dollar sushi halen en dan als iedereen die smakeloze drap uit het aluminium lepelt je verse vis uitstallen. Priceless!
Heel goed, fijne 3-3-3 opstelling in hun 777 waardoor je wat meer ruimte hebt. Eten is best prima, misschien wel beste dat ik ooit heb gehad in een vliegtuig, maar die lat ligt ook wel heel erg laag. Vliegtuigeten krijg ik vrijwel nooit weg, eet liever goed van tevoren en erna. Mijn vriendin eet altijd 2/3 van mijn maaltijd nog opquote:Op donderdag 12 juli 2018 12:24 schreef MaJo het volgende:
Binnenkort vlieg ik met Garuda naar Indonesië. Wat zijn de ervaringen daarmee?
Dat klinkt goedquote:Op donderdag 12 juli 2018 12:47 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Heel goed, fijne 3-3-3 opstelling in hun 777 waardoor je wat meer ruimte hebt. Eten is best prima, misschien wel beste dat ik ooit heb gehad in een vliegtuig, maar die lat ligt ook wel heel erg laag. Vliegtuigeten krijg ik vrijwel nooit weg, eet liever goed van tevoren en erna. Mijn vriendin eet altijd 2/3 van mijn maaltijd nog opIedereen is bijvoorbeeld altijd lyrisch over het eten bij Emirates, maar ik vind het echt niet te vreten. Alleen de keuze in het entertainmentgedeelte van Garuda is wat klein, maar verder wel goed te doen.
Delta heeft van de grote 3 in USA (united, american en delta) de beste reputatie. Ik vlieg echter die beide andere, vooral omdat die goed bij mijn frequent flyer pasjes passen. Bij skyteam heb ik al jaren niks meer. Vind American al 10x beter dan United.quote:Op donderdag 12 juli 2018 12:28 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Vlieg je ook wel eens met Delta en is dat vergelijkbaar met United?
Wat is hier precies de meerwaarde van ten opzichten van twee enkeltjes?quote:Op donderdag 12 juli 2018 21:24 schreef no1uknow het volgende:
Weten jullie wat tegenwoordig de mogelijkheden zijn om relatief goedkoop een vlucht te boeken waarvan de retour 1,5 jaar in de toekomst ligt (heen oktober 2018, terug sept of okt 2019, heen en weer naar Canada)? Open-einde tickets bestaan niet meer voor zover ik weet, dus de enige optie die ik kan bedenken is een vlucht boeken van bijv. oktober - april, en dan tussen november en februari omboeken naar vlucht in oktober 2019.
Kost alleen, afhankelijk van airliner, veel geld dat omboeken. Weten jullie airliners waar dit redelijk is? KLM is dus 150 euro per omboeking, nog los van evt. verschil in ticketprijs. Air Canada rekent sowieso 300 Canadese dollars voor een omboeking aldus AC mevrouw aan de telefoon.
Ik moet mij hierbij aansluiten, als je voor een dergelijke lange periode gaat is een retourticket geen logische keus, maar dan moet je een duurdere enkele reis ticket kopen.quote:Op donderdag 12 juli 2018 22:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat is hier precies de meerwaarde van ten opzichten van twee enkeltjes?
Dat is niet waar. En bovendien, waarom niet wowair vliegen als het 1000¤ goedkoper is?quote:Op donderdag 12 juli 2018 22:34 schreef no1uknow het volgende:
Omdat een enkele reis in oktober met een niet budgetmaatschappij (dus niet Air Transat of Iceland Air) al gauw zo'n 1800 euro kost. En laat je niet verleiden door de plusmin 600 eu tickets, als je daar op klikt verschijnen er ineens prijzen van 2000+ euro. KLM, Lufthansa, Air Canada etc. allemaal in deze categorie.
Wat is niet waar?quote:Op donderdag 12 juli 2018 22:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat is niet waar. En bovendien, waarom niet wowair vliegen als het 1000¤ goedkoper is?
Heb er meer ontdekt van klm dat de enkele reis de helft van de retour is, altijd routes met felle concurrentie.quote:Op donderdag 12 juli 2018 22:25 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik moet mij hierbij aansluiten, als je voor een dergelijke lange periode gaat is een retourticket geen logische keus, maar dan moet je een duurdere enkele reis ticket kopen.
Of, en dat kan soms geld schelen, een goedkoop retourticket, maar bij lange afstandsvluchten zal je zien dat een enkele reis ticket toch vaak net goedkoper is dan een goedkoop (niet wijzigbaar) retourticket.
Op kortere afstanden dan kan ik beter een retourtje kopen van Amsterdam naar Madrid, dan een enkeltje, zeker bij reguliere maatschappijen, de enige uitzondering die ik voor zover bij KLM heb kunnen ontdekken zijn op vluchten naar Istanboel, daar is een enkele reis ongeveer de helft van een retour.
Waar dan? Als ik kijk op Lufthansa.com bij vliegen van AMS -> Vancouver in oktober dit jaar, zijn alle enkeltjes 3800 euro.quote:
En dit gaat dus in mijn casus niet echt op.quote:Op donderdag 12 juli 2018 22:25 schreef ozzietukker het volgende:
Ik moet mij hierbij aansluiten, als je voor een dergelijke lange periode gaat is een retourticket geen logische keus, maar dan moet je een duurdere enkele reis ticket kopen.
zoek je dan op nonstops? Want dan krijg je alleen maar de aircanada codeshares.quote:Op donderdag 12 juli 2018 22:50 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Waar dan? Als ik kijk op Lufthansa.com bij vliegen van AMS -> Vancouver in oktober dit jaar, zijn alle enkeltjes 3800 euro.
edit: ook in andere (latere) maanden overigens.
[..]
En dit gaat dus in mijn casus niet echt op.
Hoogste klasse als in business/first? Als ik bij Lufthansa bijv. kijk, staat er bij het 3800 euro ticket wel 'economy flex'. Wilde vragen of hoogste klasse automagisch selecteren te omzeilen is, maar daar lijkt het niet op.quote:Op donderdag 12 juli 2018 23:03 schreef static het volgende:
Enkele vluchten zijn altijd in de hoogste klasse, als je geen wijzigingskosten wil maken kun je een full flex ticket kopen (iig bij KLM/AF).
Ik zou niet weten hoe ik anders moet zoeken dan via zoekmachines (skyscanner-achtig), ticketwebsites als kiwi.com en via websites van airliners zelf. Tips? Zeer welkom!quote:Op donderdag 12 juli 2018 23:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
zoek je dan op nonstops? Want dan krijg je alleen maar de aircanada codeshares.
nouja je linkt naar skyscanner en op jouw linkje gewoon 470 lufthansa...quote:Op donderdag 12 juli 2018 23:08 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Hoogste klasse als in business/first? Als ik bij Lufthansa bijv. kijk, staat er bij het 3800 euro ticket wel 'economy flex'. Wilde vragen of hoogste klasse automagisch selecteren te omzeilen is, maar daar lijkt het niet op.
[..]
Ik zou niet weten hoe ik anders moet zoeken dan via zoekmachines (skyscanner-achtig), ticketwebsites als kiwi.com en via websites van airliners zelf. Tips? Zeer welkom!
Oh die Condor vlucht, krijg nou wat verdoriequote:Op donderdag 12 juli 2018 23:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
nouja je linkt naar skyscanner en op jouw linkje gewoon 470 lufthansa...
Nee, ook economy heeft diverse klasses.quote:
pfff laatste geprobeerd tap te vertellen welke fare bucket ik heb.quote:Op donderdag 12 juli 2018 23:29 schreef static het volgende:
[..]
Nee, ook economy heeft diverse klasses.
Waarom wil je KLM vliegen op die route voor een hogere prijs, terwijl AirTransat je een veel betere kwaliteit vlucht biedt voor een lagere prijs?quote:Op donderdag 12 juli 2018 21:24 schreef no1uknow het volgende:
edit waarom ik dit wil uitzoeken vs. een enkele reis met een budgetmaatschappij als Iceland Air of Air Transat (moet naar Vancouver):
Als de prijs uiteindelijk niet zoveel verschilt vind ik het de moeite waard om met KLM, Lufthansa of Air Canada o.i.d. te vliegen. Bij budget zal het Air Transat moeten worden omdat ik naar Vancouver moet, minimaal zo'n 400 euro per vlucht, minimaal 800 euro in totaal. Als ik een KLM ticket kan boeken voor zo'n 700 euro, 150 euro omboekingskosten en dan hopelijk weinig verschil tussen tickets, vind ik het die 50 tot 100 euro extra wel waard om met KLM te vliegen.
Is dat echt? Ik dacht dat AirTransat in de categorie Iceland Air, wowair enzovoorts zat. Heb eerder gevlogen met zowel Wowair als Iceland Air en Lufthansa/Air Canada en daar zat wel merkbaar verschil in. Krap, druk, warm. Intercontinentale vlucht met wowair moest je zelfs voor water 2,50 USD aftikkenquote:Op vrijdag 13 juli 2018 10:12 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Waarom wil je KLM vliegen op die route voor een hogere prijs, terwijl AirTransat je een veel betere kwaliteit vlucht biedt voor een lagere prijs?
Alleen SN Brussels Airlines /AirCanada bieden nog net iets beters, maar verschilt niet veel met AirTransat. KLM zou ik nog onder Icelandair zetten om op die route te vliegen.
Ik heb deze allemaal uitgeprobeerd op routes naar Canada, behalve wow-air. En Lufthansa vond ik wel de slechtste. En uiteraard ook niet handig vanwege de omweg via München of Frankfurt.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:27 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Is dat echt? Ik dacht dat AirTransat in de categorie Iceland Air, wowair enzovoorts zat.
Ik niet. Kan wel taxi tender ten zeerste aanbevelen!quote:Op vrijdag 13 juli 2018 19:21 schreef Chunees het volgende:
heeft er toevallig iemand ervaring met:
www.shuttledirect.com
Ah, Britse routes, dat zou nog best wel logisch zijn gezien de Easyjet en Ryanair van deze wereld, maar die kant vlieg ik nooit (meer) heen, dus kijk ik daar niet naar.quote:Op donderdag 12 juli 2018 22:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Heb er meer ontdekt van klm dat de enkele reis de helft van de retour is, altijd routes met felle concurrentie.
best wel wat Britse routes, routes naar transavia strandresorts als alicante, en dan zijn er nog wel wat plekjes te ontdekken.
Waarom niet?quote:Op donderdag 12 juli 2018 22:50 schreef no1uknow het volgende:
En dit gaat dus in mijn casus niet echt op.
honolulu Seattle Amsterdam voor 33k en 22¤ 😍😍😍quote:Op vrijdag 13 juli 2018 22:27 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ah, Britse routes, dat zou nog best wel logisch zijn gezien de Easyjet en Ryanair van deze wereld, maar die kant vlieg ik nooit (meer) heen, dus kijk ik daar niet naar.
De enige keer dat ik enkeltjes boek met KLM is naast Istanboel vooral vluchten met miles, want dan betaal je alleen de luchthavenbelasting en blijkt het vanaf Kiev opeens wel voor 16 euro te kunnen.... Maar die miles moet je natuurlijk wel hebben.
[..]
Waarom niet?
Jellyquote:Op zaterdag 14 juli 2018 00:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
honolulu Seattle Amsterdam voor 33k en 22¤ 😍😍😍
Gewoon te claimenquote:Op zaterdag 14 juli 2018 20:30 schreef polariteit het volgende:
Misschien de noob-vraag van de eeuw, maar als ik een korean-air ticket boek via een andere site dan klm of korean air maar een online shop, kan ik dan achteraf nog mijn flying blue miles claimen? Ik zie dat ze ook van skyteam zijn en dus zou ik volgens mij sowieso die miles moeten kunnen sparen; maar geldt dat ook voor boeken via een tussenpartij?
Als ik de voorwaarden van flyin blue letterlijk interpreteer, zou je dus sparen als je VLIEGT met zo'n maatschappij, en ik zie niks staan over het waar geboekt hebben. Maar zou me niks verbazen dat zoiets toch nog ergens anders gemeld staat
Uiteraard spaar je miles als je boekt via een tussenpartij, want anders zou hierdoor (zaken)reisbureaus geen bestaansrecht hebben.quote:Op zaterdag 14 juli 2018 20:30 schreef polariteit het volgende:
Misschien de noob-vraag van de eeuw, maar als ik een korean-air ticket boek via een andere site dan klm of korean air maar een online shop, kan ik dan achteraf nog mijn flying blue miles claimen? Ik zie dat ze ook van skyteam zijn en dus zou ik volgens mij sowieso die miles moeten kunnen sparen; maar geldt dat ook voor boeken via een tussenpartij?
Als ik de voorwaarden van flyin blue letterlijk interpreteer, zou je dus sparen als je VLIEGT met zo'n maatschappij, en ik zie niks staan over het waar geboekt hebben. Maar zou me niks verbazen dat zoiets toch nog ergens anders gemeld staat
5 uur is wel lang. Het transfergedeelte heeft best prima voorzieningen (winkels, eten etc.) maar is niet echt heel groot.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:41 schreef Hallojo het volgende:
Is er wat te doen voor 5 uur op Sjeremetjevo of kan ik beter voor 60 euro meer een kortere overstap boeken?
Je kan zeker ook niet even naar buiten om een peuk te roken?quote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:45 schreef Igen het volgende:
[..]
5 uur is wel lang. Het transfergedeelte heeft best prima voorzieningen (winkels, eten etc.) maar is niet echt heel groot.
Je kan niet naar buiten en je mag nergens roken. Wat voorheen de rookruimtes waren zijn nu plekken waar je bijv. kan gaan liggen slapen bij een lange overstap.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:47 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Je kan zeker ook niet even naar buiten om een peuk te roken?
Ook niet verkeerd.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Je kan niet naar buiten en je mag nergens roken. Wat voorheen de rookruimtes waren zijn nu plekken waar je bijv. kan gaan liggen slapen bij een lange overstap.
Ja, parkeren bij DUS is altijd problematisch in de zomer. Beetje afhankelijk ook van hoe laat je vliegt. 72 euro is geen prijsvoordeel, daarmee kan je in parkhäuser met een goede doorstroming tegen normaal tarief staan (3,4,5,8). Tenminste, 3 zou 73,50 moeten kosten. Ik zou wel reserveren voor 72 euro als je vlucht niet vroeg in de ochtend is. Alternatief voor 19 euro per dag bij Düsseldorf Hauptbahnhof parkeren (+ lokaal ov ticket) en zelfs Flughafen Bahnhof heeft vaak goedkope parkeerplekken als het vliegveld vol is (vanaf daar met de gratis skytrain naar het vliegveld)quote:Op dinsdag 17 juli 2018 21:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Binnenkort een vlucht vanuit Düsseldorf. Ik ben 3 dagen weg en wilde alvast parkeren reserveren.
Alle goedkope plekken zijn online al vol helaas. De goedkoopste plek is nu 72 Euro. Vrij prijzig voor 3 dagen. De duurste plek is 81,50 om te reserveren.
Is het zo dat niet alle plekken te reserveren zijn? En de kans dus groot is dat ik gewoon wat verder weg kan parkeren als ik aankom?
Heb nog doorgezocht en toch nog een partij gevonden die het relatief goedkoop aanbiedt.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 22:04 schreef XL het volgende:
[..]
Ja, parkeren bij DUS is altijd problematisch in de zomer. Beetje afhankelijk ook van hoe laat je vliegt. 72 euro is geen prijsvoordeel, daarmee kan je in parkhäuser met een goede doorstroming tegen normaal tarief staan (3,4,5,8). Tenminste, 3 zou 73,50 moeten kosten. Ik zou wel reserveren voor 72 euro als je vlucht niet vroeg in de ochtend is. Alternatief voor 19 euro per dag bij Düsseldorf Hauptbahnhof parkeren (+ lokaal ov ticket) en zelfs Flughafen Bahnhof heeft vaak goedkope parkeerplekken als het vliegveld vol is (vanaf daar met de gratis skytrain naar het vliegveld)
's Ochtends vliegen is goed voor niet reserveren. Want de zakenreizigers die 's terugkomen van dagtrips (en dat zijn er veel in DUS) maken parkeerplekken vrij, 's nachts geen vliegverkeer. Dus in de ochtend is er plek.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 22:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Heb nog doorgezocht en toch nog een partij gevonden die het relatief goedkoop aanbiedt.
https://www.airportparkingduesseldorf.de
Ik vlieg vroeg in de ochtend, uur of 7 vertrekken. Ov is dan helaas nog geen optie.
iig dank voor je reactie.
Ik heb geboekt bij easyairportparking. 5 dagen begin augustus voor maar 35 euro! Sleutels mag je bij je houden.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 21:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Binnenkort een vlucht vanuit Düsseldorf. Ik ben 3 dagen weg en wilde alvast parkeren reserveren.
Alle goedkope plekken zijn online al vol helaas. De goedkoopste plek is nu 72 Euro. Vrij prijzig voor 3 dagen. De duurste plek is 81,50 om te reserveren.
Is het zo dat niet alle plekken te reserveren zijn? En de kans dus groot is dat ik gewoon wat verder weg kan parkeren als ik aankom?
Dat zou kunnenquote:Op vrijdag 20 juli 2018 23:02 schreef -Wereld- het volgende:
ik heb een beginnersvraag
ik was laatst op een vliegveld in Zuid-Europa (lekker vaag voor herkenbaarheid)
je kon je inchecken 67-71 oid
ik had online ingecheckt, moest alleen mijn bagage nog inchecken
bleek dat alleen bij (idk) 68 t/m 70 de vliegmaatschappij stond, waar ik mee vloog
zou je dan wel ook bij 67 of 71 je bagage kunnen inchecken, of alleen waar je eigen vliegmaatschappij staat
voor de zekerheid ging ik maar bij (bijv.) 68 t/m 70
Wat een gigantisch wazige post zeg 🤔quote:Op vrijdag 20 juli 2018 23:02 schreef -Wereld- het volgende:
ik heb een beginnersvraag
ik was laatst op een vliegveld in Zuid-Europa (lekker vaag voor herkenbaarheid)
je kon je inchecken 67-71 oid
ik had online ingecheckt, moest alleen mijn bagage nog inchecken
bleek dat alleen bij (idk) 68 t/m 70 de vliegmaatschappij stond, waar ik mee vloog
zou je dan wel ook bij 67 of 71 je bagage kunnen inchecken, of alleen waar je eigen vliegmaatschappij staat
voor de zekerheid ging ik maar bij (bijv.) 68 t/m 70
Ja, ging prima. Heb even lekker zitten poepen toen.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 11:22 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Iemand ervaringen met layovers op Riyadh en/of Jeddah?
Wat is je vraag?quote:Op vrijdag 20 juli 2018 23:02 schreef -Wereld- het volgende:
ik heb een beginnersvraag
ik was laatst op een vliegveld in Zuid-Europa (lekker vaag voor herkenbaarheid)
je kon je inchecken 67-71 oid
ik had online ingecheckt, moest alleen mijn bagage nog inchecken
bleek dat alleen bij (idk) 68 t/m 70 de vliegmaatschappij stond, waar ik mee vloog
zou je dan wel ook bij 67 of 71 je bagage kunnen inchecken, of alleen waar je eigen vliegmaatschappij staat
voor de zekerheid ging ik maar bij (bijv.) 68 t/m 70
situatie: op bord staat 67-71 bij mijn vluchtquote:
Dude.... come on...quote:Op zaterdag 21 juli 2018 15:47 schreef -Wereld- het volgende:
[..]
situatie: op bord staat 67-71 bij mijn vlucht
zie alleen bij 'balie' 68-70 een bord erboven met mijn vliegmaatschappij (en bij deze 3 een enorme rij)
zou je dan wel ook bij 67 of 71 je bagage kunnen inchecken, of alleen waar je eigen vliegmaatschappij staat (alleen bij 68-70 vind ik raar, want waarom staat op het bord dan ook 67 en 71? maar alleen bij je eigen vliegmaatschappij lijkt me wel logischer..)
Ja....quote:Op zaterdag 21 juli 2018 15:47 schreef -Wereld- het volgende:
[..]
situatie: op bord staat 67-71 bij mijn vlucht
zie alleen bij 'balie' 68-70 een bord erboven met mijn vliegmaatschappij (en bij deze 3 een enorme rij)
zou je dan wel ook bij 67 of 71 je bagage kunnen inchecken, of alleen waar je eigen vliegmaatschappij staat (alleen bij 68-70 vind ik raar, want waarom staat op het bord dan ook 67 en 71? maar alleen bij je eigen vliegmaatschappij lijkt me wel logischer..)
Geen probleem. Halfuur is ook genoeg.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 22:41 schreef spijkerbroek het volgende:
Is 50 minuten genoeg tijd om over te stappen in Gardermoen/Oslo? Ik heb alleen handbagage. Beide vluchten zijn van SAS.
Eerste vlucht is van Bergen naar Oslo en de tweede van Oslo naar Amsterdam trouwens.
Dank.quote:
Ik begreep hem eerst ook niet. Ik denk dat het over incheckbalies gaat, waarvan er twee niet voorzien zijn van branding van de luchtvaartmaatschappij.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 09:50 schreef polariteit het volgende:
[..]
Wat een gigantisch wazige post zeg 🤔
ja dit bedoel ik.quote:Op zondag 22 juli 2018 09:54 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik begreep hem eerst ook niet. Ik denk dat het over incheckbalies gaat, waarvan er twee niet voorzien zijn van branding van de luchtvaartmaatschappij.
Anyway, als er niemand achter zit kan het niet, als er wel iemand achter zit kan je het aan diegene vragen.
Je had beter je vraag bij de balie kunnen stellen.quote:Op maandag 23 juli 2018 13:22 schreef -Wereld- het volgende:
[..]
ja dit bedoel ik.
Ik ben maar in de rij gaan staan bij 'mijn' maatschappij, want er stonden grote rijen bij die 3 balies met het logo van die maatschappij. Bij de andere 2 balies met een ander logo kwam bijna niemand, dus ik vroeg me af of je daar dan wel heen zou kunnen.
(nog even voor de 'duidelijkheid': op zo'n bord staan alle vluchtnummers. zoiets staat bijv. bij mijn vlucht: HJ932M AMS - XXX 67-71 (checkin)
kom je bij die balies aan, zie je alleen bij 68 t/m 70 het logo van de maatschappij (Transavia) waarbij je geboekt hebt (met een grote rij). Daar ging ik dan ook maar bij staan. Overigens zag ik toen ik aan de beurt was dat op een accessoire van die vrouw, Iberia stond. (op het scherm boven haar dus wel Transavia)
Maar als ik dus bij 67 zou staan, zou ik daar dan ook mijn bagage inchecken? Of komt mijn bagage dan ineens in het vliegtuig van bijv. Eurowings in Argentinië of Australië aan.
Ik denk dat die eerste melding (balies 67-71) meer grofweg het algemene gebied aanduiden waar je moet zijn. Het daadwerkelijke inchecken kan meestal alleen bij de balies waar het logo van de luchtvaartmaatschappij boven staat.quote:Op maandag 23 juli 2018 13:22 schreef -Wereld- het volgende:
[..]
ja dit bedoel ik.
Ik ben maar in de rij gaan staan bij 'mijn' maatschappij, want er stonden grote rijen bij die 3 balies met het logo van die maatschappij. Bij de andere 2 balies met een ander logo kwam bijna niemand, dus ik vroeg me af of je daar dan wel heen zou kunnen.
(nog even voor de 'duidelijkheid': op zo'n bord staan alle vluchtnummers. zoiets staat bijv. bij mijn vlucht: HJ932M AMS - XXX 67-71 (checkin)
kom je bij die balies aan, zie je alleen bij 68 t/m 70 het logo van de maatschappij (Transavia) waarbij je geboekt hebt (met een grote rij). Daar ging ik dan ook maar bij staan. Overigens zag ik toen ik aan de beurt was dat op een accessoire van die vrouw, Iberia stond. (op het scherm boven haar dus wel Transavia)
Maar als ik dus bij 67 zou staan, zou ik daar dan ook mijn bagage inchecken? Of komt mijn bagage dan ineens in het vliegtuig van bijv. Eurowings in Argentinië of Australië aan.
Ik heb zomaar het vermoeden dat dit gaat over Barcelona en dan de oude terminal met een vlucht van Transavia.quote:Op maandag 23 juli 2018 13:29 schreef Tourniquet het volgende:
Ik denk dat die eerste melding (balies 67-71) meer grofweg het algemene gebied aanduiden waar je moet zijn. Het daadwerkelijke inchecken kan meestal alleen bij de balies waar het logo van de luchtvaartmaatschappij boven staat.
En nee, je bagage komt dan niet opeens op een andere locatie. Als je bij de verkeerde balie probeert in te checken zal het personeel je doorverwijzen naar de juiste balies.
transavia barcelona met ruimbagage.quote:Op maandag 23 juli 2018 22:07 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik heb zomaar het vermoeden dat dit gaat over Barcelona en dan de oude terminal met een vlucht van Transavia.
Wat men doet is op bepaalde dagen de vlucht van Eindhoven, Amsterdam en Rotterdam kort na elkaar doen vertrekken in de avonduren zodat je altijd wel een flinke rij daar hebt bij de incheckbalie. Bespaart wel goed op kosten voor Transavia.
De 4de balie is voor de supervisor en voor de probleemgevallen, zie het maar als een servicedesk, daar kan je natuurlijk niet inchecken, probeer je het wel wordt je terug verwezen naar de rij waar de rest ook staat te wachten....
Je begrijpt hopelijk dat ze jouw koffertje pas op dat karretje hebben gezet nadat het van de band waarop het aankwam niet werd weggenomen?quote:Op dinsdag 24 juli 2018 01:28 schreef kree het volgende:
Het mooiste is nog ik ging een keer voor werk naar Hamburg.
Nouja 1 of ander klein prop toestel want het mocht natuurlijk niks kosten.
Toen ik daar aankwam, bagage band stond bij vanaf Amsterdam dus dacht daar komt de bagage wel.
Wachten en wachten band leeg, niet mijn bagage. Ik dacht ok dan waar is het dan?
Uiteindelijk na een rondje lopen vond ik het op karren die ze maar ergens in de aankomsthal hadden gezet.
Lol Die hele vlucht waar ik dus voor bij de bagageband stond was een 737 die toevallig ook vanaf amsterdam kwam rond dezelfde tijd.
Lesje was dat voor de volgende keer. Gelukkig was het gewoon betaald allemaal want ben daar 2 uur bezig geweest met wachten en daarna zoeken naar mijn bagage.
Oja daarna moest ik nog 2 uur met een taxi naar 1 of ander fartes dorpje een heel stuk verder. Lekker dagje wel
Paupers doen dat inderdaad wel vaker ja.quote:Op donderdag 26 juli 2018 14:11 schreef Yreal het volgende:
ik zit nu voor het eerst sinds de handbagage regels gewijzigd zijn in een Ryanair kist.
Maar als ik het goed zag, krijgen non prio een bandje. Kan je dat er toch gewoon aftrekken na de gate?
Dat aftrekken van de label kan, maar als Ryanair dat goed doet doen ze altijd een label eraan, eentje die betekent dat ie aan boord kan en eentje die betekent dat het niet kan in een andere kleur, als je dan geen label hebt kan die bij het aan boord gaan geweigerd worden lijkt mij. Maar ik kan het mis hebben, op Eind(h)oven doen ze het wel bij Transavia.quote:Op donderdag 26 juli 2018 14:11 schreef Yreal het volgende:
ik zit nu voor het eerst sinds de handbagage regels gewijzigd zijn in een Ryanair kist.
Maar als ik het goed zag, krijgen non prio een bandje. Kan je dat er toch gewoon aftrekken na de gate?
Op je boarding pass staat ook of je prioriteit hebt. Sterker nog, laatst in Nis werd onderaan de trap gevraagd om je boarding pass te laten zien en boven bij de stewardess nogmaals.quote:Op donderdag 26 juli 2018 14:11 schreef Yreal het volgende:
ik zit nu voor het eerst sinds de handbagage regels gewijzigd zijn in een Ryanair kist.
Maar als ik het goed zag, krijgen non prio een bandje. Kan je dat er toch gewoon aftrekken na de gate?
Dit doen Ryanair niet. Iedereen die z'n handbagage in het ruim moet laten plaatsen krijgt een geel label eraan.quote:Op donderdag 26 juli 2018 21:13 schreef ozzietukker het volgende:
Dat aftrekken van de label kan, maar als Ryanair dat goed doet doen ze altijd een label eraan, eentje die betekent dat ie aan boord kan en eentje die betekent dat het niet kan in een andere kleur, als je dan geen label hebt kan die bij het aan boord gaan geweigerd worden lijkt mij. Maar ik kan het mis hebben, op Eind(h)oven doen ze het wel bij Transavia.
quote:Op donderdag 26 juli 2018 21:24 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Dit doen Ryanair niet. Iedereen die z'n handbagage in het ruim moet laten plaatsen krijgt een geel label eraan.
Ryanair laat het dus oplossen door het grondpersoneel. Dan ligt het natuurlijk ook aan de instructies die het grondpersoneel heeft, bij een volle vlucht zal het zijn innemen van de koffer voor de non-priority en bij minder drukke vluchten volstaat het vooraf labelen, want het gros van de koffers wordt dan netjes afgegeven.quote:Op donderdag 26 juli 2018 21:23 schreef Schuimpjes het volgende:
Op je boarding pass staat ook of je prioriteit hebt. Sterker nog, laatst in Nis werd onderaan de trap gevraagd om je boarding pass te laten zien en boven bij de stewardess nogmaals.
nee maar dat ze hieronder al zeggen. Tikje fraudegevoelig.quote:Op donderdag 26 juli 2018 21:13 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dat aftrekken van de label kan, maar als Ryanair dat goed doet doen ze altijd een label eraan, eentje die betekent dat ie aan boord kan en eentje die betekent dat het niet kan in een andere kleur, als je dan geen label hebt kan die bij het aan boord gaan geweigerd worden lijkt mij. Maar ik kan het mis hebben, op Eind(h)oven doen ze het wel bij Transavia.
Ik heb dat trouwens wel eens gedaan bij KLM, toen kwam de medewerkster van de gate furieus de sluf inrennen en begon mij de les te lezen dat ik het bandje dat deze onder de stoel voor mij geplaatst moest worden er af haalde.
Nadat ze klaar was vroeg ik of ze echt dacht dat ik mijn rugtas onder de stoel voor mij zou kunnen leggen als ik bij een nooduitgang zit. Natuurlijk was het niet handig om na de discussie bij de gate dat het bandje erom moest het nog in haar en andere passagiers zicht te verwijderen, ik wilde echter toch echt nog wel ff een punt maken dat je blind een instructie welke is opgelegd gaat lopen opvolgen zonder zelf na te denken.
Dit soort onzin heb ik overigens niet meer, de frequent flyers worden niet lastig gevallen met labels om handbagage, of ik maak het in ieder geval nooit meer mee.
Al snap ik voor de afhandeling wel dat het goed is dat veel handbagage alsnog in het ruim gaat zodat het boarden niet teveel vertraging op loopt.
Waar ik slecht tegen kan is dat als mijn relatief kleine handbagage onder de stoel voor mij geplaatst zou moeten worden omdat er één of andere hutkoffer bovenin de bagagebakken moet...
Huh? Is het niet zo dat als je geen 'Instappen met prioriteit' hebt dat je je handbagage gewoon moet afgeven bij de incheckbalie? Zo las ik het in ieder geval op de Ryanair website. Ik vlieg zelf binnenkort met Ryanair en het is alweer even geleden dat ik daar mee gevlogen heb. Ik heb ook een rolkoffer die volgens de regels van Ryanair kosteloos met het ruimbagage mee moet. Of heb ik het mis?quote:Op donderdag 26 juli 2018 21:24 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Dit doen Ryanair niet. Iedereen die z'n handbagage in het ruim moet laten plaatsen krijgt een geel label eraan.
Volgens mij pas afgeven bij het boarden.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 12:30 schreef PowerReal het volgende:
[..]
Huh? Is het niet zo dat als je geen 'Instappen met prioriteit' hebt dat je je handbagage gewoon moet afgeven bij de incheckbalie? Zo las ik het in ieder geval op de Ryanair website. Ik vlieg zelf binnenkort met Ryanair en het is alweer even geleden dat ik daar mee gevlogen heb. Ik heb ook een rolkoffer die volgens de regels van Ryanair kosteloos met het ruimbagage mee moet. Of heb ik het mis?
De eerste zin van je post geeft je alle info.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 19:00 schreef Chunees het volgende:
Per persoon mag je een gratis rolkoffer/tas en een accessoire meenemen als handbagage. De rolkoffer mag niet groter zijn dan 55cm x 40cm x 20cm en maximaal 10 kg wegen. Het accessoire (handtas of laptoptas) heeft maximale afmetingen van 35cm x 20cm x 20cm.
mag de handtas mee in het vliegtuig?
de rolkoffer moet in het ruim?
ik sta met 2 mensen op 1 ticketquote:Op vrijdag 27 juli 2018 19:11 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De eerste zin van je post geeft je alle info.
Mijn ervaring van onlangs op zowel Weeze als Nis was dat er voor de beveiliging een dame stond die je boardingpass scande, eventueel voorzag van een geel bagagelabel en dat je vervolgens je bagage moest afgeven op de tarmac onderaan de trap van het vliegtuig, alwaar ze dus nogmaals je boarding pass controleerde en er dus ook mensen werden aangesproken omdat ze alsnog hun koffertje het vliegtuig in probeerde te smokkelenquote:Op vrijdag 27 juli 2018 12:30 schreef PowerReal het volgende:
[..]
Huh? Is het niet zo dat als je geen 'Instappen met prioriteit' hebt dat je je handbagage gewoon moet afgeven bij de incheckbalie? Zo las ik het in ieder geval op de Ryanair website. Ik vlieg zelf binnenkort met Ryanair en het is alweer even geleden dat ik daar mee gevlogen heb. Ik heb ook een rolkoffer die volgens de regels van Ryanair kosteloos met het ruimbagage mee moet. Of heb ik het mis?
2 mensen op 1 boeking, want je wil niet bij elkaar op schoot zitten,quote:Op vrijdag 27 juli 2018 19:12 schreef Chunees het volgende:
[..]
ik sta met 2 mensen op 1 ticket
hoeveel kg ruim mag ik dan meenemen?
2 koffer a 10kg?
hoe zit het met handbagage dan?quote:Op vrijdag 27 juli 2018 23:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
2 mensen op 1 boeking, want je wil niet bij elkaar op schoot zitten,
Kijk naar de voorwaarden van je airline. Bij gratis ruimbagage is het 2x10 (ervan uitgaande dat dat het gewicht is wat je airline voor ruimbagage aangeeft)
Is het niet gratis: kijk wat je hebt bijgekocht.
quote:
Ben je aan het trollen of snap je het écht niet?quote:Op vrijdag 27 juli 2018 19:00 schreef Chunees het volgende:
Per persoon mag je een gratis rolkoffer/tas en een accessoire meenemen als handbagage.
Per persoon mag je 1 groter stuk bagage meenemen (die van maximaal 10 kg) voor in de vakken boven de stoelen, en daarnaast een kleiner stuk handbagage (bijvoorbeeld een laptop, want vanwege de batterijen mogen die nooit in het ruim) die je onder de stoel voor je kan leggen. Wil je meer mee of bagage dat buiten de maten valt, dan moet je bijbetalen.quote:
2x de koffer in het ruim, 2x handtas in de cabine, geen ruimbagagequote:Op vrijdag 27 juli 2018 19:00 schreef Chunees het volgende:
Per persoon mag je een gratis rolkoffer/tas en een accessoire meenemen als handbagage. De rolkoffer mag niet groter zijn dan 55cm x 40cm x 20cm en maximaal 10 kg wegen. Het accessoire (handtas of laptoptas) heeft maximale afmetingen van 35cm x 20cm x 20cm.
mag de handtas mee in het vliegtuig?
de rolkoffer moet in het ruim?
ik sta met 2 mensen op 1 ticket
hoeveel kg ruim mag ik dan meenemen?
quote:Op zaterdag 28 juli 2018 00:07 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Per persoon mag je 1 groter stuk bagage meenemen (die van maximaal 10 kg) voor in de vakken boven de stoelen, en daarnaast een kleiner stuk handbagage (bijvoorbeeld een laptop, want vanwege de batterijen mogen die nooit in het ruim) die je onder de stoel voor je kan leggen. Wil je meer mee of bagage dat buiten de maten valt, dan moet je bijbetalen.
oke bedanktquote:Op zaterdag 28 juli 2018 11:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
2x de koffer in het ruim, 2x handtas in de cabine, geen ruimbagage
bij ryanair
dat zijn 2 vragenquote:Op zaterdag 28 juli 2018 12:01 schreef Chunees het volgende:
[..]
[..]
oke bedankt
nog 1 vraag,
mag je in je koffer een tube tandpasta meenemen van 200 ml?
in je handbagager is max 100 ml?
Also je koffer incheckt als ruimbagage wel ja. Als je zo'n Ryanair situatie hebt waar je handbagage alsnog het ruim in moet, dan nee want het blijft "handbagage". Je moet je afvragen: met welke tassen ga ik door de security check heen - daar zit je aan een max van 100ml per flesje/tube en 1liter max totaal. Genoeg tandpastatubes van 75ml...quote:Op zaterdag 28 juli 2018 12:01 schreef Chunees het volgende:
[..]
[..]
oke bedankt
nog 1 vraag,
mag je in je koffer een tube tandpasta meenemen van 200 ml?
in je handbagager is max 100 ml?
dat komt wel goedquote:Op zondag 29 juli 2018 08:55 schreef miro86 het volgende:
[..]
Also je koffer incheckt als ruimbagage wel ja. Als je zo'n Ryanair situatie hebt waar je handbagage alsnog het ruim in moet, dan nee want het blijft "handbagage". Je moet je afvragen: met welke tassen ga ik door de security check heen - daar zit je aan een max van 100ml per flesje/tube en 1liter max totaal. Genoeg tandpastatubes van 75ml...
Dat ligt een beetje aan de maatschappij, bij de hogere segment maatschappijen (KLM) is het in principe niet nodig aangezien je eten krijgt, maar als je wel zelf meeneemt doen ze er niet moeilijk over. Voor de low budget kan het verschillen, bij Ryanair en Easyjet heb ik er nooit problemen mee gehad als ik even wat at, maar bij Scoot in Azië kwam de cabin crew zeggen dat ik niks mocht eten wat ik zelf mee gebracht had..quote:Op zondag 29 juli 2018 13:27 schreef Chunees het volgende:
[..]
dat komt wel goed![]()
![]()
hoe zit het met eten?
mag je dat van thuis meenemen in het vliegtuig?
Mag meestal wel, maar afhankelijk van je bestemming zou ik wel zorgen dat je het opeet voordat je op je bestemming door de douane gaat. In sommige landen doen ze nogal moeilijk als je vleeswaren fruit of noten binnenbrengt.quote:Op zondag 29 juli 2018 13:27 schreef Chunees het volgende:
[..]
dat komt wel goed![]()
![]()
hoe zit het met eten?
mag je dat van thuis meenemen in het vliegtuig?
Check anders even de regels op de website van je vliegmaatschappij ofzoquote:Op zondag 29 juli 2018 13:27 schreef Chunees het volgende:
[..]
dat komt wel goed![]()
![]()
hoe zit het met eten?
mag je dat van thuis meenemen in het vliegtuig?
Ga je voor het eerst vliegen? Als je een verre vlucht hebt krijg je gewoon te eten in het vliegtuig maar je kunt altijd zelf wat meenemen jaquote:Op zondag 29 juli 2018 13:27 schreef Chunees het volgende:
[..]
dat komt wel goed![]()
![]()
hoe zit het met eten?
mag je dat van thuis meenemen in het vliegtuig?
Ik heb inderdaad regelmatig nog honger dus dan is wat meenemen geen overbodige luxequote:Op zondag 29 juli 2018 14:07 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Ik zou het in economy eerder als vulling beschrijven dan als eten.
Dus zelf wat dingen meenemen kan nooit kwaad.
Nou, gewoon mond open, voedsel erin schuiven, kauwen en doorslikken. Niks anders dan op zeeniveau.quote:Op zondag 29 juli 2018 15:22 schreef VanderWoodsen het volgende:
Snap echt niet hoe jullie uberhaupt eten wegkrijgen in de lucht
Bedoel je vanwege de kwaliteit of echt letterlijk in de luchtquote:Op zondag 29 juli 2018 15:22 schreef VanderWoodsen het volgende:
Snap echt niet hoe jullie uberhaupt eten wegkrijgen in de lucht
Kwaliteit vooral, al heb ik sowieso nooit honger tijdens een vlucht, weet ook niet waaromquote:Op zondag 29 juli 2018 15:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bedoel je vanwege de kwaliteit of echt letterlijk in de luchtIk zou niet weten waarom je dan niet zou kunnen eten?
Moet je met wat betere maatschappijen vliegen misschien.quote:Op zondag 29 juli 2018 15:41 schreef VanderWoodsen het volgende:
[..]
Kwaliteit vooral, al heb ik sowieso nooit honger tijdens een vlucht, weet ook niet waarom
Misschien moet jij je gemiddelde standaarden wat verhogenquote:Op zondag 29 juli 2018 16:08 schreef RipCity het volgende:
[..]
Moet je met wat betere maatschappijen vliegen misschien.
Vlieg business, prima eten.quote:Op zondag 29 juli 2018 16:08 schreef RipCity het volgende:
[..]
Moet je met wat betere maatschappijen vliegen misschien.
Vliegtuigmaatschappijen hebben per definitie voedsel dat niet te vreten is, hoe goed ze ook pretenderen te zijn op dat gebied. Krijg die rommel ook nooit weg, mijn vriendin maakt daar altijd dat gebruik van.quote:Op zondag 29 juli 2018 16:08 schreef RipCity het volgende:
[..]
Moet je met wat betere maatschappijen vliegen misschien.
In Europa doen geen van de low cost maatschappijen moeilijk met eigen meegebracht of aangeschaft eten en drinken in de terminal aan boord.quote:Op zondag 29 juli 2018 13:30 schreef Vieuw het volgende:
[..]
Dat ligt een beetje aan de maatschappij, bij de hogere segment maatschappijen (KLM) is het in principe niet nodig aangezien je eten krijgt, maar als je wel zelf meeneemt doen ze er niet moeilijk over. Voor de low budget kan het verschillen, bij Ryanair en Easyjet heb ik er nooit problemen mee gehad als ik even wat at, maar bij Scoot in Azië kwam de cabin crew zeggen dat ik niks mocht eten wat ik zelf mee gebracht had..
Weet je ook hoe dit zit met Garuda?quote:Op zondag 29 juli 2018 20:06 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
In Europa doen geen van de low cost maatschappijen moeilijk met eigen meegebracht of aangeschaft eten en drinken in de terminal aan boord.
En ook niet de KLM en Lufthansa's van deze wereld. (Sterker nog, uit de lounge gaat standaard een flesje water mee).
In Azie, de Air Asia, Tiger Air (en dus ook Scoot) hebben inderdaad een geen outside food on board policy, en ik schat in nog meer dan die maatschappijen.
Maar dat weerhoudt mij er niet van, ligt er ook een beetje aan wat je meeneemt en hoe je het opeet natuurlijk. Daarnaast, al zou men er wat van zeggen, dan heb ik het nodig in verband met mijn gezondheid en dat het ontnemen hiervan schadelijk zal zijn voor mijn 'suikerziekte'.
Ik koop overigens meestal wel wat drinken aan boord voor vluchten langer dan 1,5 uur, al is het maar dat je er dan ijsblokjes bij krijgt.
British Airways ging nog wel aardig, de prak van United was een stuk minder. Verder geen relatief recente ervaringen meequote:Op zondag 29 juli 2018 15:22 schreef VanderWoodsen het volgende:
Snap echt niet hoe jullie uberhaupt eten wegkrijgen in de lucht
De verschillen zijn enorm tussen maatschappijen en vertrekvliegveldenquote:Op maandag 30 juli 2018 01:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat verwachten mensen van vliegtuigvoedsel dan? Het wordt en masse klaargemaakt, dan in de koeling gepleurd en eventueel in de magnetron in het vliegtuig opgewarmd. Verwachten mensen dan echt 3-Michelinsterrenkwaliteit? Beetje meer realisme mag ook wel.
Klopt. Ik zeg ook nergens dat dat niet zo is.quote:Op maandag 30 juli 2018 07:46 schreef XL het volgende:
[..]
De verschillen zijn enorm tussen maatschappijen en vertrekvliegvelden
Er zit toch wel verschil, als ik met mijn vrienden van Turkish Airlines vlieg is het eigenlijk altijd wel te eten, bij KLM tegenwoordig ook wel redelijk, maar bij een maatschappij zoals Thai Airways of Cathay Pacific dan krijg je toch soms iets voorgeschoteld wat typisch vliegtuigvoer is in presentatie en smaak dat ik dat niet te hachelen vindt.quote:Op maandag 30 juli 2018 01:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat verwachten mensen van vliegtuigvoedsel dan? Het wordt en masse klaargemaakt, dan in de koeling gepleurd en eventueel in de magnetron in het vliegtuig opgewarmd. Verwachten mensen dan echt 3-Michelinsterrenkwaliteit? Beetje meer realisme mag ook wel.
Tucjes of een zakje chips gaan eigenlijk altijd mee, of beter gezegd, gingen altijd mee, ik moet tegenwoordig wat meer opletten, en als ik vooraf de lounge bezoek en daar dus al wat eet gaan er geen snacks mee aan boord...quote:Op zondag 29 juli 2018 23:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Weet je ook hoe dit zit met Garuda?
Ik neem vaak wel iets van een zoute snack mee (tucjes ofzo) voor als ik echt honger krijg. Maar over het algemeen is het vliegtuig eten best wel te hachelen. Ik heb lactose intolerantie en krijg dan vaak juist betere maaltijden
Departure 3 is de easyjet gate toch, daar zou ik sws niet tussen gaan staanquote:Op woensdag 8 augustus 2018 17:38 schreef boriq het volgende:
Zit er 's ochtends rond 8:00 nog een verschil qua duur en wachtrij in de security filters bij departure 3 en departure 2 op Schiphol of maakt het weinig verschil welke ik kies?
Dat is de M-pier. En de security filers waar hij het over heeft zijn de filters voor D57+ t/m H.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 18:35 schreef VanderWoodsen het volgende:
[..]
Departure 3 is de easyjet gate toch,
Ohja my badquote:Op woensdag 8 augustus 2018 18:53 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat is de M-pier. En de security filers waar hij het over heeft zijn de filters voor D57+ t/m H.
Geen outside food policy?quote:Op zondag 29 juli 2018 20:06 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
In Europa doen geen van de low cost maatschappijen moeilijk met eigen meegebracht of aangeschaft eten en drinken in de terminal aan boord.
En ook niet de KLM en Lufthansa's van deze wereld. (Sterker nog, uit de lounge gaat standaard een flesje water mee).
In Azie, de Air Asia, Tiger Air (en dus ook Scoot) hebben inderdaad een geen outside food on board policy, en ik schat in nog meer dan die maatschappijen.
Maar dat weerhoudt mij er niet van, ligt er ook een beetje aan wat je meeneemt en hoe je het opeet natuurlijk. Daarnaast, al zou men er wat van zeggen, dan heb ik het nodig in verband met mijn gezondheid en dat het ontnemen hiervan schadelijk zal zijn voor mijn 'suikerziekte'.
Ik koop overigens meestal wel wat drinken aan boord voor vluchten langer dan 1,5 uur, al is het maar dat je er dan ijsblokjes bij krijgt.
Dan hebben zij pech? Haha, sure. Ik denk dat jij pech hebt als je het vliegtuig niet in mag.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 19:47 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Geen outside food policy?Daar ga ik dus ook niet mee vliegen. Je kunt van een betalende passagier toch niet gaan verwachten dat ze verplicht het vliegtuigvoer gaan lopen vreten in plaats van hun eigen eten. Als ze mij erop zouden aanspreken hebben ze pech gehad, ik ga mijn vreten niet weggooien alleen omdat het niet mag vanwege geldgraaierij.
Het is niet zo dat men je controleert op etenswaren in je tas als je het vliegtuig in gaat, het is meer dat men een opmerking kan maken als je dit aan het nuttigen bent.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 19:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dan hebben zij pech? Haha, sure. Ik denk dat jij pech hebt als je het vliegtuig niet in mag.
Als je het niet eens bent met de policy, dan kun je ervoor kiezen dat je niet met ze vliegt. Maar soms kom je nu eenmaal op plaatsen waar maar 1 of 2 maatschappijen op vliegen.
Ik verwacht dat in vertrekhal 2 bij de KLM vluchten het wat drukker is doordat er veel KLM en Partnermaatschappijen vertrekken.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 17:38 schreef boriq het volgende:
Zit er 's ochtends rond 8:00 nog een verschil qua duur en wachtrij in de security filters bij departure 3 en departure 2 op Schiphol of maakt het weinig verschil welke ik kies?
hoelang doe je er nu over dan?quote:Op donderdag 9 augustus 2018 04:58 schreef Shivo het volgende:
Ik heb dit jaar eindelijk geinvesteerd in Global Entry om de rijen voor paspoortcontrole in de VS te omzeilen. Werkt fantastisch en is de moeite en $100 meer dan waard.
Tien minutes vanaf het vliegtuig tot baggage. En ik check meestal niks dus dan sta je zo buiten.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 18:47 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
hoelang doe je er nu over dan?
Daar heb ik ook wel $100 voor overquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 23:59 schreef Shivo het volgende:
[..]
Tien minutes vanaf het vliegtuig tot baggage. En ik check meestal niks dus dan sta je zo buiten.
Ik kon 3 maanden terug op Boston Logan ook zo doorlopen en dat kostte me geen cent. Denk dat ik ook zo'n 10 minuten kwijt was tussen uitstappen vliegtuig en bagageband.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 04:58 schreef Shivo het volgende:
Ik heb dit jaar eindelijk geinvesteerd in Global Entry om de rijen voor paspoortcontrole in de VS te omzeilen. Werkt fantastisch en is de moeite en $100 meer dan waard.
Die $100 was eenmalig he. Maar dat kan natuurlijk, Logan is een redelijk klein vliegveld dus daar is het soms heel snel.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 00:17 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik kon 3 maanden terug op Boston Logan ook zo doorlopen en dat kostte me geen cent. Denk dat ik ook zo'n 10 minuten kwijt was tussen uitstappen vliegtuig en bagageband.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |