abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 juli 2018 @ 16:42:35 #126
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180815933
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 16:08 schreef RipCity het volgende:

[..]

Moet je met wat betere maatschappijen vliegen misschien.
Vliegtuigmaatschappijen hebben per definitie voedsel dat niet te vreten is, hoe goed ze ook pretenderen te zijn op dat gebied. Krijg die rommel ook nooit weg, mijn vriendin maakt daar altijd dat gebruik van.
Don't let my username fool you...
pi_180815970
Ik vind vliegtuigvoedsel meestal prima te eten.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zondag 29 juli 2018 @ 20:06:10 #128
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_180820253
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 13:30 schreef Vieuw het volgende:

[..]

Dat ligt een beetje aan de maatschappij, bij de hogere segment maatschappijen (KLM) is het in principe niet nodig aangezien je eten krijgt, maar als je wel zelf meeneemt doen ze er niet moeilijk over. Voor de low budget kan het verschillen, bij Ryanair en Easyjet heb ik er nooit problemen mee gehad als ik even wat at, maar bij Scoot in Azië kwam de cabin crew zeggen dat ik niks mocht eten wat ik zelf mee gebracht had..
In Europa doen geen van de low cost maatschappijen moeilijk met eigen meegebracht of aangeschaft eten en drinken in de terminal aan boord.
En ook niet de KLM en Lufthansa's van deze wereld. (Sterker nog, uit de lounge gaat standaard een flesje water mee).

In Azie, de Air Asia, Tiger Air (en dus ook Scoot) hebben inderdaad een geen outside food on board policy, en ik schat in nog meer dan die maatschappijen.
Maar dat weerhoudt mij er niet van, ligt er ook een beetje aan wat je meeneemt en hoe je het opeet natuurlijk. Daarnaast, al zou men er wat van zeggen, dan heb ik het nodig in verband met mijn gezondheid en dat het ontnemen hiervan schadelijk zal zijn voor mijn 'suikerziekte'.
Ik koop overigens meestal wel wat drinken aan boord voor vluchten langer dan 1,5 uur, al is het maar dat je er dan ijsblokjes bij krijgt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 29 juli 2018 @ 23:12:27 #129
258802 Yreal
henk..!
pi_180824271
Ik kan prima een bammetje kaas of wat gehaktballetjes wegtikken op een vlucht hoor. teveel zeuren is ook een kunst.
  Moderator zondag 29 juli 2018 @ 23:20:05 #130
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180824454
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 20:06 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

In Europa doen geen van de low cost maatschappijen moeilijk met eigen meegebracht of aangeschaft eten en drinken in de terminal aan boord.
En ook niet de KLM en Lufthansa's van deze wereld. (Sterker nog, uit de lounge gaat standaard een flesje water mee).

In Azie, de Air Asia, Tiger Air (en dus ook Scoot) hebben inderdaad een geen outside food on board policy, en ik schat in nog meer dan die maatschappijen.
Maar dat weerhoudt mij er niet van, ligt er ook een beetje aan wat je meeneemt en hoe je het opeet natuurlijk. Daarnaast, al zou men er wat van zeggen, dan heb ik het nodig in verband met mijn gezondheid en dat het ontnemen hiervan schadelijk zal zijn voor mijn 'suikerziekte'.
Ik koop overigens meestal wel wat drinken aan boord voor vluchten langer dan 1,5 uur, al is het maar dat je er dan ijsblokjes bij krijgt.
Weet je ook hoe dit zit met Garuda?

Ik neem vaak wel iets van een zoute snack mee (tucjes ofzo) voor als ik echt honger krijg. Maar over het algemeen is het vliegtuig eten best wel te hachelen. Ik heb lactose intolerantie en krijg dan vaak juist betere maaltijden ^O^
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 30 juli 2018 @ 01:16:50 #131
39237 crew  H_T
2733
pi_180826119
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 15:22 schreef VanderWoodsen het volgende:
Snap echt niet hoe jullie uberhaupt eten wegkrijgen in de lucht
British Airways ging nog wel aardig, de prak van United was een stuk minder. Verder geen relatief recente ervaringen mee
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_180826162
Wat verwachten mensen van vliegtuigvoedsel dan? Het wordt en masse klaargemaakt, dan in de koeling gepleurd en eventueel in de magnetron in het vliegtuig opgewarmd. Verwachten mensen dan echt 3-Michelinsterrenkwaliteit? Beetje meer realisme mag ook wel.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 30 juli 2018 @ 07:46:47 #133
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_180828473
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 01:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat verwachten mensen van vliegtuigvoedsel dan? Het wordt en masse klaargemaakt, dan in de koeling gepleurd en eventueel in de magnetron in het vliegtuig opgewarmd. Verwachten mensen dan echt 3-Michelinsterrenkwaliteit? Beetje meer realisme mag ook wel.
De verschillen zijn enorm tussen maatschappijen en vertrekvliegvelden
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_180828483
Het is inderdaad maar wat voor verwachting je hebt. Als je inderdaad michelinmaaltijden verwacht, dan ben je niet echt realistisch imo...

Ik vind het trouwens erg van de maatschappij, en zelfs vlucht afhangen of ik het te eten vind. Heb bij KLM wel eens gehad dat ik het prima te eten vond op de heenweg, maar dan kreeg je op de terugweg iets anders en dan was het niet te vreten. Vind dit meestal geen probleem, ze kunnen het niet iedereen naar de zin maken :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_180830739
quote:
99s.gif Op maandag 30 juli 2018 07:46 schreef XL het volgende:

[..]

De verschillen zijn enorm tussen maatschappijen en vertrekvliegvelden
Klopt. Ik zeg ook nergens dat dat niet zo is.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 30 juli 2018 @ 22:30:24 #136
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_180843835
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 01:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat verwachten mensen van vliegtuigvoedsel dan? Het wordt en masse klaargemaakt, dan in de koeling gepleurd en eventueel in de magnetron in het vliegtuig opgewarmd. Verwachten mensen dan echt 3-Michelinsterrenkwaliteit? Beetje meer realisme mag ook wel.
Er zit toch wel verschil, als ik met mijn vrienden van Turkish Airlines vlieg is het eigenlijk altijd wel te eten, bij KLM tegenwoordig ook wel redelijk, maar bij een maatschappij zoals Thai Airways of Cathay Pacific dan krijg je toch soms iets voorgeschoteld wat typisch vliegtuigvoer is in presentatie en smaak dat ik dat niet te hachelen vindt.
Of een Air France op een Europese vlucht die heen naar Kiev een prima maaltijd heeft, en terug de catering lokaal in Kiev laat verzorgen, zucht, dat is dus echt kansloos, zowel economy of business klasse.

Tegenwoordig eet en drink ik over het algemeen vooraf de vlucht en ben wat minder afhankelijk van de catering aan boord, hoewel ik bij Turkish Airlines ik mij dus in moet houden om nog wat ruimte te hebben aan boord.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 30 juli 2018 @ 22:34:01 #137
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_180843941
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 23:20 schreef MaJo het volgende:

[..]

Weet je ook hoe dit zit met Garuda?

Ik neem vaak wel iets van een zoute snack mee (tucjes ofzo) voor als ik echt honger krijg. Maar over het algemeen is het vliegtuig eten best wel te hachelen. Ik heb lactose intolerantie en krijg dan vaak juist betere maaltijden ^O^
Tucjes of een zakje chips gaan eigenlijk altijd mee, of beter gezegd, gingen altijd mee, ik moet tegenwoordig wat meer opletten, en als ik vooraf de lounge bezoek en daar dus al wat eet gaan er geen snacks mee aan boord...
Dit soort snacks zijn bij Garuda of welke reguliere maatschappij dan ook geen enkel probleem.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 17:38:23 #138
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_181036077
Zit er 's ochtends rond 8:00 nog een verschil qua duur en wachtrij in de security filters bij departure 3 en departure 2 op Schiphol of maakt het weinig verschil welke ik kies?
pi_181037059
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 17:38 schreef boriq het volgende:
Zit er 's ochtends rond 8:00 nog een verschil qua duur en wachtrij in de security filters bij departure 3 en departure 2 op Schiphol of maakt het weinig verschil welke ik kies?
Departure 3 is de easyjet gate toch, daar zou ik sws niet tussen gaan staan
  woensdag 8 augustus 2018 @ 18:53:45 #140
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_181037346
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:35 schreef VanderWoodsen het volgende:

[..]

Departure 3 is de easyjet gate toch,
Dat is de M-pier. En de security filers waar hij het over heeft zijn de filters voor D57+ t/m H.
So we just called him Fred
pi_181037378
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:53 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat is de M-pier. En de security filers waar hij het over heeft zijn de filters voor D57+ t/m H.
Ohja my bad
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 8 augustus 2018 @ 19:47:50 #142
414785 sirdanilot
pi_181038332
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 20:06 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

In Europa doen geen van de low cost maatschappijen moeilijk met eigen meegebracht of aangeschaft eten en drinken in de terminal aan boord.
En ook niet de KLM en Lufthansa's van deze wereld. (Sterker nog, uit de lounge gaat standaard een flesje water mee).

In Azie, de Air Asia, Tiger Air (en dus ook Scoot) hebben inderdaad een geen outside food on board policy, en ik schat in nog meer dan die maatschappijen.
Maar dat weerhoudt mij er niet van, ligt er ook een beetje aan wat je meeneemt en hoe je het opeet natuurlijk. Daarnaast, al zou men er wat van zeggen, dan heb ik het nodig in verband met mijn gezondheid en dat het ontnemen hiervan schadelijk zal zijn voor mijn 'suikerziekte'.
Ik koop overigens meestal wel wat drinken aan boord voor vluchten langer dan 1,5 uur, al is het maar dat je er dan ijsblokjes bij krijgt.
Geen outside food policy? :') Daar ga ik dus ook niet mee vliegen. Je kunt van een betalende passagier toch niet gaan verwachten dat ze verplicht het vliegtuigvoer gaan lopen vreten in plaats van hun eigen eten. Als ze mij erop zouden aanspreken hebben ze pech gehad, ik ga mijn vreten niet weggooien alleen omdat het niet mag vanwege geldgraaierij.

Geen outside alcohol is wel normaal bij vliegtuigmaatschappijen en dat snap ik op zich ook wel omdat je geen straalbezopen russen in je vliegtuig wil die een fles wodka van de duty free lopen te zuipen aan boord.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_181038479
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:47 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Geen outside food policy? :') Daar ga ik dus ook niet mee vliegen. Je kunt van een betalende passagier toch niet gaan verwachten dat ze verplicht het vliegtuigvoer gaan lopen vreten in plaats van hun eigen eten. Als ze mij erop zouden aanspreken hebben ze pech gehad, ik ga mijn vreten niet weggooien alleen omdat het niet mag vanwege geldgraaierij.

Dan hebben zij pech? Haha, sure. Ik denk dat jij pech hebt als je het vliegtuig niet in mag.

Als je het niet eens bent met de policy, dan kun je ervoor kiezen dat je niet met ze vliegt. Maar soms kom je nu eenmaal op plaatsen waar maar 1 of 2 maatschappijen op vliegen.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 20:33:58 #144
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_181039226
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dan hebben zij pech? Haha, sure. Ik denk dat jij pech hebt als je het vliegtuig niet in mag.

Als je het niet eens bent met de policy, dan kun je ervoor kiezen dat je niet met ze vliegt. Maar soms kom je nu eenmaal op plaatsen waar maar 1 of 2 maatschappijen op vliegen.
Het is niet zo dat men je controleert op etenswaren in je tas als je het vliegtuig in gaat, het is meer dat men een opmerking kan maken als je dit aan het nuttigen bent.
De officiële reden is om te voorkomen dat men eigen sterk ruikende maaltijden aan boord brengt of erg ruikende fruitsoorten die het voor de medepassagiers daardoor aan boord minder prettig maken.
Maar men kan dit ook 'misbruiken' om hun eigen verkoop wat op te krikken, voor een flesje eigen meegebracht water heb ik ze echter nog nimmer moeilijk horen doen en als je er een beetje discreet mee om gaat dan is het niet echt een probleem.

In Europa kent men die regel van no outside food policy niet, daar zijn de consumentenrechten ook wat beter beschermd dat een maatregel als dit nogal nadelig voor een maatschappij kan uitpakken, in Azië kent men zelfs niet echt bescherming bij vertraging van vluchten en een Scoot geeft alleen een credit shell bij annulering van vluchten door Scoot zelf. (Maar helaas voor Scoot trapt de Europese credit maatschappij daar niet in en krijg je van de credit card maatschappij gewoon je geld terug, maar wanneer je dit met een Aziatische credit card hebt geboekt is dat dus niet het geval).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 20:39:33 #145
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_181039348
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 17:38 schreef boriq het volgende:
Zit er 's ochtends rond 8:00 nog een verschil qua duur en wachtrij in de security filters bij departure 3 en departure 2 op Schiphol of maakt het weinig verschil welke ik kies?
Ik verwacht dat in vertrekhal 2 bij de KLM vluchten het wat drukker is doordat er veel KLM en Partnermaatschappijen vertrekken.
Nu heb ik zelf priority dus kies ik eigenlijk gewoon vertrekhal 2 want daar haal ik ook mijn papieren boarding pass (ook al heb ik die op mijn telefoon ook al) en loop ik gelijk naar boven.
Je kunt overigens zelf ook even kijken naar de rijen door naar boven te kijken, daar kan je dan ook een blik op het scherm werpen waarop staat aangegeven wat de verwachte wachttijd is.

Wat op Schiphol vooral voor mij vertraging op kan leveren zijn de lange rijen bij de paspoortcontrole, al moet ik eerlijk zeggen dat zelfs bij een lange rij en een beetje goed aansluiten en 'assertief voorsorteren' in de rij voor Europese paspoorten of de automatische gates ik ook daar binnen 10 minuten wel doorheen ben. (Dus ik vind het niet nodig om te investeren in Privium, hoewel soms bij aankomst dat wel een trein zou kunnen schelen als er net een vlucht voor zit, maar aangezien ik als één van de eerste uit mijn vliegtuig bij de paspoortcontrole aankom is ook daar investering in Privium niet nodig).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_181046038
Ik heb dit jaar eindelijk geinvesteerd in Global Entry om de rijen voor paspoortcontrole in de VS te omzeilen. Werkt fantastisch en is de moeite en $100 meer dan waard.
Jesus saves but death prevails.
pi_181085063
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 04:58 schreef Shivo het volgende:
Ik heb dit jaar eindelijk geinvesteerd in Global Entry om de rijen voor paspoortcontrole in de VS te omzeilen. Werkt fantastisch en is de moeite en $100 meer dan waard.
hoelang doe je er nu over dan?
pi_181093147
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:47 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

hoelang doe je er nu over dan?
Tien minutes vanaf het vliegtuig tot baggage. En ik check meestal niks dus dan sta je zo buiten.
Jesus saves but death prevails.
pi_181093275
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 23:59 schreef Shivo het volgende:

[..]

Tien minutes vanaf het vliegtuig tot baggage. En ik check meestal niks dus dan sta je zo buiten.
Daar heb ik ook wel $100 voor over
pi_181093610
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 04:58 schreef Shivo het volgende:
Ik heb dit jaar eindelijk geinvesteerd in Global Entry om de rijen voor paspoortcontrole in de VS te omzeilen. Werkt fantastisch en is de moeite en $100 meer dan waard.
Ik kon 3 maanden terug op Boston Logan ook zo doorlopen en dat kostte me geen cent. Denk dat ik ook zo'n 10 minuten kwijt was tussen uitstappen vliegtuig en bagageband.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')