Vliegtuigmaatschappijen hebben per definitie voedsel dat niet te vreten is, hoe goed ze ook pretenderen te zijn op dat gebied. Krijg die rommel ook nooit weg, mijn vriendin maakt daar altijd dat gebruik van.quote:Op zondag 29 juli 2018 16:08 schreef RipCity het volgende:
[..]
Moet je met wat betere maatschappijen vliegen misschien.
In Europa doen geen van de low cost maatschappijen moeilijk met eigen meegebracht of aangeschaft eten en drinken in de terminal aan boord.quote:Op zondag 29 juli 2018 13:30 schreef Vieuw het volgende:
[..]
Dat ligt een beetje aan de maatschappij, bij de hogere segment maatschappijen (KLM) is het in principe niet nodig aangezien je eten krijgt, maar als je wel zelf meeneemt doen ze er niet moeilijk over. Voor de low budget kan het verschillen, bij Ryanair en Easyjet heb ik er nooit problemen mee gehad als ik even wat at, maar bij Scoot in Azië kwam de cabin crew zeggen dat ik niks mocht eten wat ik zelf mee gebracht had..
Weet je ook hoe dit zit met Garuda?quote:Op zondag 29 juli 2018 20:06 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
In Europa doen geen van de low cost maatschappijen moeilijk met eigen meegebracht of aangeschaft eten en drinken in de terminal aan boord.
En ook niet de KLM en Lufthansa's van deze wereld. (Sterker nog, uit de lounge gaat standaard een flesje water mee).
In Azie, de Air Asia, Tiger Air (en dus ook Scoot) hebben inderdaad een geen outside food on board policy, en ik schat in nog meer dan die maatschappijen.
Maar dat weerhoudt mij er niet van, ligt er ook een beetje aan wat je meeneemt en hoe je het opeet natuurlijk. Daarnaast, al zou men er wat van zeggen, dan heb ik het nodig in verband met mijn gezondheid en dat het ontnemen hiervan schadelijk zal zijn voor mijn 'suikerziekte'.
Ik koop overigens meestal wel wat drinken aan boord voor vluchten langer dan 1,5 uur, al is het maar dat je er dan ijsblokjes bij krijgt.
British Airways ging nog wel aardig, de prak van United was een stuk minder. Verder geen relatief recente ervaringen meequote:Op zondag 29 juli 2018 15:22 schreef VanderWoodsen het volgende:
Snap echt niet hoe jullie uberhaupt eten wegkrijgen in de lucht
De verschillen zijn enorm tussen maatschappijen en vertrekvliegveldenquote:Op maandag 30 juli 2018 01:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat verwachten mensen van vliegtuigvoedsel dan? Het wordt en masse klaargemaakt, dan in de koeling gepleurd en eventueel in de magnetron in het vliegtuig opgewarmd. Verwachten mensen dan echt 3-Michelinsterrenkwaliteit? Beetje meer realisme mag ook wel.
Klopt. Ik zeg ook nergens dat dat niet zo is.quote:Op maandag 30 juli 2018 07:46 schreef XL het volgende:
[..]
De verschillen zijn enorm tussen maatschappijen en vertrekvliegvelden
Er zit toch wel verschil, als ik met mijn vrienden van Turkish Airlines vlieg is het eigenlijk altijd wel te eten, bij KLM tegenwoordig ook wel redelijk, maar bij een maatschappij zoals Thai Airways of Cathay Pacific dan krijg je toch soms iets voorgeschoteld wat typisch vliegtuigvoer is in presentatie en smaak dat ik dat niet te hachelen vindt.quote:Op maandag 30 juli 2018 01:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat verwachten mensen van vliegtuigvoedsel dan? Het wordt en masse klaargemaakt, dan in de koeling gepleurd en eventueel in de magnetron in het vliegtuig opgewarmd. Verwachten mensen dan echt 3-Michelinsterrenkwaliteit? Beetje meer realisme mag ook wel.
Tucjes of een zakje chips gaan eigenlijk altijd mee, of beter gezegd, gingen altijd mee, ik moet tegenwoordig wat meer opletten, en als ik vooraf de lounge bezoek en daar dus al wat eet gaan er geen snacks mee aan boord...quote:Op zondag 29 juli 2018 23:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Weet je ook hoe dit zit met Garuda?
Ik neem vaak wel iets van een zoute snack mee (tucjes ofzo) voor als ik echt honger krijg. Maar over het algemeen is het vliegtuig eten best wel te hachelen. Ik heb lactose intolerantie en krijg dan vaak juist betere maaltijden
Departure 3 is de easyjet gate toch, daar zou ik sws niet tussen gaan staanquote:Op woensdag 8 augustus 2018 17:38 schreef boriq het volgende:
Zit er 's ochtends rond 8:00 nog een verschil qua duur en wachtrij in de security filters bij departure 3 en departure 2 op Schiphol of maakt het weinig verschil welke ik kies?
Dat is de M-pier. En de security filers waar hij het over heeft zijn de filters voor D57+ t/m H.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 18:35 schreef VanderWoodsen het volgende:
[..]
Departure 3 is de easyjet gate toch,
Ohja my badquote:Op woensdag 8 augustus 2018 18:53 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat is de M-pier. En de security filers waar hij het over heeft zijn de filters voor D57+ t/m H.
Geen outside food policy? Daar ga ik dus ook niet mee vliegen. Je kunt van een betalende passagier toch niet gaan verwachten dat ze verplicht het vliegtuigvoer gaan lopen vreten in plaats van hun eigen eten. Als ze mij erop zouden aanspreken hebben ze pech gehad, ik ga mijn vreten niet weggooien alleen omdat het niet mag vanwege geldgraaierij.quote:Op zondag 29 juli 2018 20:06 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
In Europa doen geen van de low cost maatschappijen moeilijk met eigen meegebracht of aangeschaft eten en drinken in de terminal aan boord.
En ook niet de KLM en Lufthansa's van deze wereld. (Sterker nog, uit de lounge gaat standaard een flesje water mee).
In Azie, de Air Asia, Tiger Air (en dus ook Scoot) hebben inderdaad een geen outside food on board policy, en ik schat in nog meer dan die maatschappijen.
Maar dat weerhoudt mij er niet van, ligt er ook een beetje aan wat je meeneemt en hoe je het opeet natuurlijk. Daarnaast, al zou men er wat van zeggen, dan heb ik het nodig in verband met mijn gezondheid en dat het ontnemen hiervan schadelijk zal zijn voor mijn 'suikerziekte'.
Ik koop overigens meestal wel wat drinken aan boord voor vluchten langer dan 1,5 uur, al is het maar dat je er dan ijsblokjes bij krijgt.
Dan hebben zij pech? Haha, sure. Ik denk dat jij pech hebt als je het vliegtuig niet in mag.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 19:47 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Geen outside food policy? Daar ga ik dus ook niet mee vliegen. Je kunt van een betalende passagier toch niet gaan verwachten dat ze verplicht het vliegtuigvoer gaan lopen vreten in plaats van hun eigen eten. Als ze mij erop zouden aanspreken hebben ze pech gehad, ik ga mijn vreten niet weggooien alleen omdat het niet mag vanwege geldgraaierij.
Het is niet zo dat men je controleert op etenswaren in je tas als je het vliegtuig in gaat, het is meer dat men een opmerking kan maken als je dit aan het nuttigen bent.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 19:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dan hebben zij pech? Haha, sure. Ik denk dat jij pech hebt als je het vliegtuig niet in mag.
Als je het niet eens bent met de policy, dan kun je ervoor kiezen dat je niet met ze vliegt. Maar soms kom je nu eenmaal op plaatsen waar maar 1 of 2 maatschappijen op vliegen.
Ik verwacht dat in vertrekhal 2 bij de KLM vluchten het wat drukker is doordat er veel KLM en Partnermaatschappijen vertrekken.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 17:38 schreef boriq het volgende:
Zit er 's ochtends rond 8:00 nog een verschil qua duur en wachtrij in de security filters bij departure 3 en departure 2 op Schiphol of maakt het weinig verschil welke ik kies?
hoelang doe je er nu over dan?quote:Op donderdag 9 augustus 2018 04:58 schreef Shivo het volgende:
Ik heb dit jaar eindelijk geinvesteerd in Global Entry om de rijen voor paspoortcontrole in de VS te omzeilen. Werkt fantastisch en is de moeite en $100 meer dan waard.
Tien minutes vanaf het vliegtuig tot baggage. En ik check meestal niks dus dan sta je zo buiten.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 18:47 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
hoelang doe je er nu over dan?
Daar heb ik ook wel $100 voor overquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 23:59 schreef Shivo het volgende:
[..]
Tien minutes vanaf het vliegtuig tot baggage. En ik check meestal niks dus dan sta je zo buiten.
Ik kon 3 maanden terug op Boston Logan ook zo doorlopen en dat kostte me geen cent. Denk dat ik ook zo'n 10 minuten kwijt was tussen uitstappen vliegtuig en bagageband.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 04:58 schreef Shivo het volgende:
Ik heb dit jaar eindelijk geinvesteerd in Global Entry om de rijen voor paspoortcontrole in de VS te omzeilen. Werkt fantastisch en is de moeite en $100 meer dan waard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |