Gewoon te claimenquote:Op zaterdag 14 juli 2018 20:30 schreef polariteit het volgende:
Misschien de noob-vraag van de eeuw, maar als ik een korean-air ticket boek via een andere site dan klm of korean air maar een online shop, kan ik dan achteraf nog mijn flying blue miles claimen? Ik zie dat ze ook van skyteam zijn en dus zou ik volgens mij sowieso die miles moeten kunnen sparen; maar geldt dat ook voor boeken via een tussenpartij?
Als ik de voorwaarden van flyin blue letterlijk interpreteer, zou je dus sparen als je VLIEGT met zo'n maatschappij, en ik zie niks staan over het waar geboekt hebben. Maar zou me niks verbazen dat zoiets toch nog ergens anders gemeld staat
Uiteraard spaar je miles als je boekt via een tussenpartij, want anders zou hierdoor (zaken)reisbureaus geen bestaansrecht hebben.quote:Op zaterdag 14 juli 2018 20:30 schreef polariteit het volgende:
Misschien de noob-vraag van de eeuw, maar als ik een korean-air ticket boek via een andere site dan klm of korean air maar een online shop, kan ik dan achteraf nog mijn flying blue miles claimen? Ik zie dat ze ook van skyteam zijn en dus zou ik volgens mij sowieso die miles moeten kunnen sparen; maar geldt dat ook voor boeken via een tussenpartij?
Als ik de voorwaarden van flyin blue letterlijk interpreteer, zou je dus sparen als je VLIEGT met zo'n maatschappij, en ik zie niks staan over het waar geboekt hebben. Maar zou me niks verbazen dat zoiets toch nog ergens anders gemeld staat
5 uur is wel lang. Het transfergedeelte heeft best prima voorzieningen (winkels, eten etc.) maar is niet echt heel groot.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:41 schreef Hallojo het volgende:
Is er wat te doen voor 5 uur op Sjeremetjevo of kan ik beter voor 60 euro meer een kortere overstap boeken?
Je kan zeker ook niet even naar buiten om een peuk te roken?quote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:45 schreef Igen het volgende:
[..]
5 uur is wel lang. Het transfergedeelte heeft best prima voorzieningen (winkels, eten etc.) maar is niet echt heel groot.
Je kan niet naar buiten en je mag nergens roken. Wat voorheen de rookruimtes waren zijn nu plekken waar je bijv. kan gaan liggen slapen bij een lange overstap.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:47 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Je kan zeker ook niet even naar buiten om een peuk te roken?
Ook niet verkeerd.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Je kan niet naar buiten en je mag nergens roken. Wat voorheen de rookruimtes waren zijn nu plekken waar je bijv. kan gaan liggen slapen bij een lange overstap.
Ja, parkeren bij DUS is altijd problematisch in de zomer. Beetje afhankelijk ook van hoe laat je vliegt. 72 euro is geen prijsvoordeel, daarmee kan je in parkhäuser met een goede doorstroming tegen normaal tarief staan (3,4,5,8). Tenminste, 3 zou 73,50 moeten kosten. Ik zou wel reserveren voor 72 euro als je vlucht niet vroeg in de ochtend is. Alternatief voor 19 euro per dag bij Düsseldorf Hauptbahnhof parkeren (+ lokaal ov ticket) en zelfs Flughafen Bahnhof heeft vaak goedkope parkeerplekken als het vliegveld vol is (vanaf daar met de gratis skytrain naar het vliegveld)quote:Op dinsdag 17 juli 2018 21:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Binnenkort een vlucht vanuit Düsseldorf. Ik ben 3 dagen weg en wilde alvast parkeren reserveren.
Alle goedkope plekken zijn online al vol helaas. De goedkoopste plek is nu 72 Euro. Vrij prijzig voor 3 dagen. De duurste plek is 81,50 om te reserveren.
Is het zo dat niet alle plekken te reserveren zijn? En de kans dus groot is dat ik gewoon wat verder weg kan parkeren als ik aankom?
Heb nog doorgezocht en toch nog een partij gevonden die het relatief goedkoop aanbiedt.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 22:04 schreef XL het volgende:
[..]
Ja, parkeren bij DUS is altijd problematisch in de zomer. Beetje afhankelijk ook van hoe laat je vliegt. 72 euro is geen prijsvoordeel, daarmee kan je in parkhäuser met een goede doorstroming tegen normaal tarief staan (3,4,5,8). Tenminste, 3 zou 73,50 moeten kosten. Ik zou wel reserveren voor 72 euro als je vlucht niet vroeg in de ochtend is. Alternatief voor 19 euro per dag bij Düsseldorf Hauptbahnhof parkeren (+ lokaal ov ticket) en zelfs Flughafen Bahnhof heeft vaak goedkope parkeerplekken als het vliegveld vol is (vanaf daar met de gratis skytrain naar het vliegveld)
's Ochtends vliegen is goed voor niet reserveren. Want de zakenreizigers die 's terugkomen van dagtrips (en dat zijn er veel in DUS) maken parkeerplekken vrij, 's nachts geen vliegverkeer. Dus in de ochtend is er plek.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 22:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Heb nog doorgezocht en toch nog een partij gevonden die het relatief goedkoop aanbiedt.
https://www.airportparkingduesseldorf.de
Ik vlieg vroeg in de ochtend, uur of 7 vertrekken. Ov is dan helaas nog geen optie.
iig dank voor je reactie.
Ik heb geboekt bij easyairportparking. 5 dagen begin augustus voor maar 35 euro! Sleutels mag je bij je houden.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 21:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Binnenkort een vlucht vanuit Düsseldorf. Ik ben 3 dagen weg en wilde alvast parkeren reserveren.
Alle goedkope plekken zijn online al vol helaas. De goedkoopste plek is nu 72 Euro. Vrij prijzig voor 3 dagen. De duurste plek is 81,50 om te reserveren.
Is het zo dat niet alle plekken te reserveren zijn? En de kans dus groot is dat ik gewoon wat verder weg kan parkeren als ik aankom?
Dat zou kunnenquote:Op vrijdag 20 juli 2018 23:02 schreef -Wereld- het volgende:
ik heb een beginnersvraag
ik was laatst op een vliegveld in Zuid-Europa (lekker vaag voor herkenbaarheid)
je kon je inchecken 67-71 oid
ik had online ingecheckt, moest alleen mijn bagage nog inchecken
bleek dat alleen bij (idk) 68 t/m 70 de vliegmaatschappij stond, waar ik mee vloog
zou je dan wel ook bij 67 of 71 je bagage kunnen inchecken, of alleen waar je eigen vliegmaatschappij staat
voor de zekerheid ging ik maar bij (bijv.) 68 t/m 70
Wat een gigantisch wazige post zeg 🤔quote:Op vrijdag 20 juli 2018 23:02 schreef -Wereld- het volgende:
ik heb een beginnersvraag
ik was laatst op een vliegveld in Zuid-Europa (lekker vaag voor herkenbaarheid)
je kon je inchecken 67-71 oid
ik had online ingecheckt, moest alleen mijn bagage nog inchecken
bleek dat alleen bij (idk) 68 t/m 70 de vliegmaatschappij stond, waar ik mee vloog
zou je dan wel ook bij 67 of 71 je bagage kunnen inchecken, of alleen waar je eigen vliegmaatschappij staat
voor de zekerheid ging ik maar bij (bijv.) 68 t/m 70
Ja, ging prima. Heb even lekker zitten poepen toen.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 11:22 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Iemand ervaringen met layovers op Riyadh en/of Jeddah?
Wat is je vraag?quote:Op vrijdag 20 juli 2018 23:02 schreef -Wereld- het volgende:
ik heb een beginnersvraag
ik was laatst op een vliegveld in Zuid-Europa (lekker vaag voor herkenbaarheid)
je kon je inchecken 67-71 oid
ik had online ingecheckt, moest alleen mijn bagage nog inchecken
bleek dat alleen bij (idk) 68 t/m 70 de vliegmaatschappij stond, waar ik mee vloog
zou je dan wel ook bij 67 of 71 je bagage kunnen inchecken, of alleen waar je eigen vliegmaatschappij staat
voor de zekerheid ging ik maar bij (bijv.) 68 t/m 70
situatie: op bord staat 67-71 bij mijn vluchtquote:
Dude.... come on...quote:Op zaterdag 21 juli 2018 15:47 schreef -Wereld- het volgende:
[..]
situatie: op bord staat 67-71 bij mijn vlucht
zie alleen bij 'balie' 68-70 een bord erboven met mijn vliegmaatschappij (en bij deze 3 een enorme rij)
zou je dan wel ook bij 67 of 71 je bagage kunnen inchecken, of alleen waar je eigen vliegmaatschappij staat (alleen bij 68-70 vind ik raar, want waarom staat op het bord dan ook 67 en 71? maar alleen bij je eigen vliegmaatschappij lijkt me wel logischer..)
Ja....quote:Op zaterdag 21 juli 2018 15:47 schreef -Wereld- het volgende:
[..]
situatie: op bord staat 67-71 bij mijn vlucht
zie alleen bij 'balie' 68-70 een bord erboven met mijn vliegmaatschappij (en bij deze 3 een enorme rij)
zou je dan wel ook bij 67 of 71 je bagage kunnen inchecken, of alleen waar je eigen vliegmaatschappij staat (alleen bij 68-70 vind ik raar, want waarom staat op het bord dan ook 67 en 71? maar alleen bij je eigen vliegmaatschappij lijkt me wel logischer..)
Geen probleem. Halfuur is ook genoeg.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 22:41 schreef spijkerbroek het volgende:
Is 50 minuten genoeg tijd om over te stappen in Gardermoen/Oslo? Ik heb alleen handbagage. Beide vluchten zijn van SAS.
Eerste vlucht is van Bergen naar Oslo en de tweede van Oslo naar Amsterdam trouwens.
Dank.quote:
Ik begreep hem eerst ook niet. Ik denk dat het over incheckbalies gaat, waarvan er twee niet voorzien zijn van branding van de luchtvaartmaatschappij.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 09:50 schreef polariteit het volgende:
[..]
Wat een gigantisch wazige post zeg 🤔
ja dit bedoel ik.quote:Op zondag 22 juli 2018 09:54 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik begreep hem eerst ook niet. Ik denk dat het over incheckbalies gaat, waarvan er twee niet voorzien zijn van branding van de luchtvaartmaatschappij.
Anyway, als er niemand achter zit kan het niet, als er wel iemand achter zit kan je het aan diegene vragen.
Je had beter je vraag bij de balie kunnen stellen.quote:Op maandag 23 juli 2018 13:22 schreef -Wereld- het volgende:
[..]
ja dit bedoel ik.
Ik ben maar in de rij gaan staan bij 'mijn' maatschappij, want er stonden grote rijen bij die 3 balies met het logo van die maatschappij. Bij de andere 2 balies met een ander logo kwam bijna niemand, dus ik vroeg me af of je daar dan wel heen zou kunnen.
(nog even voor de 'duidelijkheid': op zo'n bord staan alle vluchtnummers. zoiets staat bijv. bij mijn vlucht: HJ932M AMS - XXX 67-71 (checkin)
kom je bij die balies aan, zie je alleen bij 68 t/m 70 het logo van de maatschappij (Transavia) waarbij je geboekt hebt (met een grote rij). Daar ging ik dan ook maar bij staan. Overigens zag ik toen ik aan de beurt was dat op een accessoire van die vrouw, Iberia stond. (op het scherm boven haar dus wel Transavia)
Maar als ik dus bij 67 zou staan, zou ik daar dan ook mijn bagage inchecken? Of komt mijn bagage dan ineens in het vliegtuig van bijv. Eurowings in Argentinië of Australië aan.
Ik denk dat die eerste melding (balies 67-71) meer grofweg het algemene gebied aanduiden waar je moet zijn. Het daadwerkelijke inchecken kan meestal alleen bij de balies waar het logo van de luchtvaartmaatschappij boven staat.quote:Op maandag 23 juli 2018 13:22 schreef -Wereld- het volgende:
[..]
ja dit bedoel ik.
Ik ben maar in de rij gaan staan bij 'mijn' maatschappij, want er stonden grote rijen bij die 3 balies met het logo van die maatschappij. Bij de andere 2 balies met een ander logo kwam bijna niemand, dus ik vroeg me af of je daar dan wel heen zou kunnen.
(nog even voor de 'duidelijkheid': op zo'n bord staan alle vluchtnummers. zoiets staat bijv. bij mijn vlucht: HJ932M AMS - XXX 67-71 (checkin)
kom je bij die balies aan, zie je alleen bij 68 t/m 70 het logo van de maatschappij (Transavia) waarbij je geboekt hebt (met een grote rij). Daar ging ik dan ook maar bij staan. Overigens zag ik toen ik aan de beurt was dat op een accessoire van die vrouw, Iberia stond. (op het scherm boven haar dus wel Transavia)
Maar als ik dus bij 67 zou staan, zou ik daar dan ook mijn bagage inchecken? Of komt mijn bagage dan ineens in het vliegtuig van bijv. Eurowings in Argentinië of Australië aan.
Ik heb zomaar het vermoeden dat dit gaat over Barcelona en dan de oude terminal met een vlucht van Transavia.quote:Op maandag 23 juli 2018 13:29 schreef Tourniquet het volgende:
Ik denk dat die eerste melding (balies 67-71) meer grofweg het algemene gebied aanduiden waar je moet zijn. Het daadwerkelijke inchecken kan meestal alleen bij de balies waar het logo van de luchtvaartmaatschappij boven staat.
En nee, je bagage komt dan niet opeens op een andere locatie. Als je bij de verkeerde balie probeert in te checken zal het personeel je doorverwijzen naar de juiste balies.
transavia barcelona met ruimbagage.quote:Op maandag 23 juli 2018 22:07 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik heb zomaar het vermoeden dat dit gaat over Barcelona en dan de oude terminal met een vlucht van Transavia.
Wat men doet is op bepaalde dagen de vlucht van Eindhoven, Amsterdam en Rotterdam kort na elkaar doen vertrekken in de avonduren zodat je altijd wel een flinke rij daar hebt bij de incheckbalie. Bespaart wel goed op kosten voor Transavia.
De 4de balie is voor de supervisor en voor de probleemgevallen, zie het maar als een servicedesk, daar kan je natuurlijk niet inchecken, probeer je het wel wordt je terug verwezen naar de rij waar de rest ook staat te wachten....
Je begrijpt hopelijk dat ze jouw koffertje pas op dat karretje hebben gezet nadat het van de band waarop het aankwam niet werd weggenomen?quote:Op dinsdag 24 juli 2018 01:28 schreef kree het volgende:
Het mooiste is nog ik ging een keer voor werk naar Hamburg.
Nouja 1 of ander klein prop toestel want het mocht natuurlijk niks kosten.
Toen ik daar aankwam, bagage band stond bij vanaf Amsterdam dus dacht daar komt de bagage wel.
Wachten en wachten band leeg, niet mijn bagage. Ik dacht ok dan waar is het dan?
Uiteindelijk na een rondje lopen vond ik het op karren die ze maar ergens in de aankomsthal hadden gezet.
Lol Die hele vlucht waar ik dus voor bij de bagageband stond was een 737 die toevallig ook vanaf amsterdam kwam rond dezelfde tijd.
Lesje was dat voor de volgende keer. Gelukkig was het gewoon betaald allemaal want ben daar 2 uur bezig geweest met wachten en daarna zoeken naar mijn bagage.
Oja daarna moest ik nog 2 uur met een taxi naar 1 of ander fartes dorpje een heel stuk verder. Lekker dagje wel
Paupers doen dat inderdaad wel vaker ja.quote:Op donderdag 26 juli 2018 14:11 schreef Yreal het volgende:
ik zit nu voor het eerst sinds de handbagage regels gewijzigd zijn in een Ryanair kist.
Maar als ik het goed zag, krijgen non prio een bandje. Kan je dat er toch gewoon aftrekken na de gate?
Dat aftrekken van de label kan, maar als Ryanair dat goed doet doen ze altijd een label eraan, eentje die betekent dat ie aan boord kan en eentje die betekent dat het niet kan in een andere kleur, als je dan geen label hebt kan die bij het aan boord gaan geweigerd worden lijkt mij. Maar ik kan het mis hebben, op Eind(h)oven doen ze het wel bij Transavia.quote:Op donderdag 26 juli 2018 14:11 schreef Yreal het volgende:
ik zit nu voor het eerst sinds de handbagage regels gewijzigd zijn in een Ryanair kist.
Maar als ik het goed zag, krijgen non prio een bandje. Kan je dat er toch gewoon aftrekken na de gate?
Op je boarding pass staat ook of je prioriteit hebt. Sterker nog, laatst in Nis werd onderaan de trap gevraagd om je boarding pass te laten zien en boven bij de stewardess nogmaals.quote:Op donderdag 26 juli 2018 14:11 schreef Yreal het volgende:
ik zit nu voor het eerst sinds de handbagage regels gewijzigd zijn in een Ryanair kist.
Maar als ik het goed zag, krijgen non prio een bandje. Kan je dat er toch gewoon aftrekken na de gate?
Dit doen Ryanair niet. Iedereen die z'n handbagage in het ruim moet laten plaatsen krijgt een geel label eraan.quote:Op donderdag 26 juli 2018 21:13 schreef ozzietukker het volgende:
Dat aftrekken van de label kan, maar als Ryanair dat goed doet doen ze altijd een label eraan, eentje die betekent dat ie aan boord kan en eentje die betekent dat het niet kan in een andere kleur, als je dan geen label hebt kan die bij het aan boord gaan geweigerd worden lijkt mij. Maar ik kan het mis hebben, op Eind(h)oven doen ze het wel bij Transavia.
quote:Op donderdag 26 juli 2018 21:24 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Dit doen Ryanair niet. Iedereen die z'n handbagage in het ruim moet laten plaatsen krijgt een geel label eraan.
Ryanair laat het dus oplossen door het grondpersoneel. Dan ligt het natuurlijk ook aan de instructies die het grondpersoneel heeft, bij een volle vlucht zal het zijn innemen van de koffer voor de non-priority en bij minder drukke vluchten volstaat het vooraf labelen, want het gros van de koffers wordt dan netjes afgegeven.quote:Op donderdag 26 juli 2018 21:23 schreef Schuimpjes het volgende:
Op je boarding pass staat ook of je prioriteit hebt. Sterker nog, laatst in Nis werd onderaan de trap gevraagd om je boarding pass te laten zien en boven bij de stewardess nogmaals.
nee maar dat ze hieronder al zeggen. Tikje fraudegevoelig.quote:Op donderdag 26 juli 2018 21:13 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dat aftrekken van de label kan, maar als Ryanair dat goed doet doen ze altijd een label eraan, eentje die betekent dat ie aan boord kan en eentje die betekent dat het niet kan in een andere kleur, als je dan geen label hebt kan die bij het aan boord gaan geweigerd worden lijkt mij. Maar ik kan het mis hebben, op Eind(h)oven doen ze het wel bij Transavia.
Ik heb dat trouwens wel eens gedaan bij KLM, toen kwam de medewerkster van de gate furieus de sluf inrennen en begon mij de les te lezen dat ik het bandje dat deze onder de stoel voor mij geplaatst moest worden er af haalde.
Nadat ze klaar was vroeg ik of ze echt dacht dat ik mijn rugtas onder de stoel voor mij zou kunnen leggen als ik bij een nooduitgang zit. Natuurlijk was het niet handig om na de discussie bij de gate dat het bandje erom moest het nog in haar en andere passagiers zicht te verwijderen, ik wilde echter toch echt nog wel ff een punt maken dat je blind een instructie welke is opgelegd gaat lopen opvolgen zonder zelf na te denken.
Dit soort onzin heb ik overigens niet meer, de frequent flyers worden niet lastig gevallen met labels om handbagage, of ik maak het in ieder geval nooit meer mee.
Al snap ik voor de afhandeling wel dat het goed is dat veel handbagage alsnog in het ruim gaat zodat het boarden niet teveel vertraging op loopt.
Waar ik slecht tegen kan is dat als mijn relatief kleine handbagage onder de stoel voor mij geplaatst zou moeten worden omdat er één of andere hutkoffer bovenin de bagagebakken moet...
Huh? Is het niet zo dat als je geen 'Instappen met prioriteit' hebt dat je je handbagage gewoon moet afgeven bij de incheckbalie? Zo las ik het in ieder geval op de Ryanair website. Ik vlieg zelf binnenkort met Ryanair en het is alweer even geleden dat ik daar mee gevlogen heb. Ik heb ook een rolkoffer die volgens de regels van Ryanair kosteloos met het ruimbagage mee moet. Of heb ik het mis?quote:Op donderdag 26 juli 2018 21:24 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Dit doen Ryanair niet. Iedereen die z'n handbagage in het ruim moet laten plaatsen krijgt een geel label eraan.
Volgens mij pas afgeven bij het boarden.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 12:30 schreef PowerReal het volgende:
[..]
Huh? Is het niet zo dat als je geen 'Instappen met prioriteit' hebt dat je je handbagage gewoon moet afgeven bij de incheckbalie? Zo las ik het in ieder geval op de Ryanair website. Ik vlieg zelf binnenkort met Ryanair en het is alweer even geleden dat ik daar mee gevlogen heb. Ik heb ook een rolkoffer die volgens de regels van Ryanair kosteloos met het ruimbagage mee moet. Of heb ik het mis?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |