abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180315258
Welkom in de Topicreeks: Vragen over vliegen

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in de Topicreeks: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in de Topicreeks: Hoe kom ik goedkoop van A naar B
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in de Topicreeks: Travel: aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
pi_180403271
kan ik een pot honing meenemen in mijn koffer bij ryanair?
pi_180403305
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 17:53 schreef Chunees het volgende:
kan ik een pot honing meenemen in mijn koffer bij ryanair?
Ja.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_180403519
Iemand ervaring met United? Is dat wat?

Heb hem even snel door Google gehaald. Reviews zijn belabberd. Maargoed, reviews. :')
pi_180403784
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 18:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Iemand ervaring met United? Is dat wat?

Heb hem even snel door Google gehaald. Reviews zijn belabberd. Maargoed, reviews. :')
Ja, het is matig, maar omdat ze directe vluchten voor een lage prijs aanbieden vanaf Schiphol naar de VS inclusief ruimbagage, eten en entertainment, heb ik er toch meerdere keren mee gevlogen.

Zolang je zelf ook nog wat te eten meeneemt en een eigen schermpje met daarop de United app (voor wifi, films etc.) dan is de prijs/kwaliteitsverhouding best in orde.
pi_180404089
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 17:53 schreef Chunees het volgende:
kan ik een pot honing meenemen in mijn koffer bij ryanair?
in je ruimbagage ja
pi_180404170
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2018 18:19 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ja, het is matig, maar omdat ze directe vluchten voor een lage prijs aanbieden vanaf Schiphol naar de VS inclusief ruimbagage, eten en entertainment, heb ik er toch meerdere keren mee gevlogen.

Zolang je zelf ook nog wat te eten meeneemt en een eigen schermpje met daarop de United app (voor wifi, films etc.) dan is de prijs/kwaliteitsverhouding best in orde.
Dank voor je reactie.

Wat vond je er verder matig aan? Als het alleen eten en een schermpje is, dan maakt me dat niet zo heel veel uit. Helemaal niet voor deze enorme scherpe prijzen. :9
pi_180405094
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 18:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dank voor je reactie.

Wat vond je er verder matig aan? Als het alleen eten en een schermpje is, dan maakt me dat niet zo heel veel uit. Helemaal niet voor deze enorme scherpe prijzen. :9
Voor de rest niets te klagen. Misschien alleen nog dat een upgrade naar een betere stoel wel wat prijzig is.

En de klantenservice was overigens top, want omdat de wifi niet werkte op mijn vlucht, kreeg ik een voucher van $100 voor een volgende vlucht, die makkelijk aan te vragen én te besteden was via hun eigen website.
pi_180405964
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 17:54 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja.
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 18:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

in je ruimbagage ja
max 100ml?
moet de pot in een plastic zak?
pi_180406274
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 18:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Iemand ervaring met United? Is dat wat?

Heb hem even snel door Google gehaald. Reviews zijn belabberd. Maargoed, reviews. :')
Een paar keer mee gevlogen, wel alweer een jaar of 4 geleden voor het laatst, ik zag vrij weinig verschil met bijvoorbeeld KLM.
pi_180406283
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:00 schreef Chunees het volgende:

[..]


[..]

max 100ml?
moet de pot in een plastic zak?
In de ruimbagage mag je zoveel meenemen als het bestemmingsland toestaat. En hoe je het inpakt, zal Ryanair een worst zijn, zolang het niet lekt.

Edit: overgewicht moet je wel flink voor betalen bij Ryanair.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_180407480
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:08 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

In de ruimbagage mag je zoveel meenemen als het bestemmingsland toestaat. En hoe je het inpakt, zal Ryanair een worst zijn, zolang het niet lekt.

Edit: overgewicht moet je wel flink voor betalen bij Ryanair.
ik wil in de koffer een pot honing uit griekenland meenemen?
dus een pot van 500ml kan ook?
is dat gratis?
pi_180407606
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:46 schreef Chunees het volgende:

[..]

ik wil in de koffer een pot honing uit griekenland meenemen?
dus een pot van 500ml kan ook?
is dat gratis?
In de ruimbagage wel, mits je onder het maximum gewicht van de koffer dat Ryanair aangeeft blijft.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 12 juli 2018 @ 00:13:59 #14
39237 crew  H_T
2733
pi_180414295
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 18:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Iemand ervaring met United? Is dat wat?

Heb hem even snel door Google gehaald. Reviews zijn belabberd. Maargoed, reviews. :')
Ruim een maand geleden mee gevlogen naar Chicago en weer terug. Dat ging prima. De 767 was een oud toestel (en dus redelijk lawaaiig), maar ik had noise cancelling koptelefoon mee. Eten was meh, stoel zat best okay en het videoscherm werkte prima. Ze hadden van mij vaker langs mogen komen met wat te drinken, maar zelf wat ophalen was geen enkel probleem.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_180416626
quote:
3s.gif Op woensdag 11 juli 2018 19:25 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Voor de rest niets te klagen. Misschien alleen nog dat een upgrade naar een betere stoel wel wat prijzig is.

En de klantenservice was overigens top, want omdat de wifi niet werkte op mijn vlucht, kreeg ik een voucher van $100 voor een volgende vlucht, die makkelijk aan te vragen én te besteden was via hun eigen website.
Upgrade zal niet nodig zijn. Klantenservice vind ik veel belangrijker dan dat. Dank voor de info. :)


quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:08 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Een paar keer mee gevlogen, wel alweer een jaar of 4 geleden voor het laatst, ik zag vrij weinig verschil met bijvoorbeeld KLM.
Prima dan. Amerikanen op review websites geven het gemiddeld 3/10. Maargoed, dat doen ze met heel veel maatschappijen. Spirit (soort Ryanair) kreeg ook zo'n cijfer. Alleen omdat die Amerikanen niet lezen maar wel zeiken.


quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 00:13 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ruim een maand geleden mee gevlogen naar Chicago en weer terug. Dat ging prima. De 767 was een oud toestel (en dus redelijk lawaaiig), maar ik had noise cancelling koptelefoon mee. Eten was meh, stoel zat best okay en het videoscherm werkte prima. Ze hadden van mij vaker langs mogen komen met wat te drinken, maar zelf wat ophalen was geen enkel probleem.
Noise cancelling koptelefoon heb ik niet. Eigenlijk wel een goede om aan te schaffen. Al is het maar om het geluid van baby's tegen te gaan.


Dank allen voor de reacties. Straks maar eens verlof aanvragen en dan zsm boeken. :)
  donderdag 12 juli 2018 @ 08:11:23 #16
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_180417182
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 00:13 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ruim een maand geleden mee gevlogen naar Chicago en weer terug. Dat ging prima. De 767 was een oud toestel (en dus redelijk lawaaiig), maar ik had noise cancelling koptelefoon mee. Eten was meh, stoel zat best okay en het videoscherm werkte prima. Ze hadden van mij vaker langs mogen komen met wat te drinken, maar zelf wat ophalen was geen enkel probleem.
Prima maatschappij inderdaad. Eten is onder alle maat. Vlieg ze regelmatig SFO-FRA (heen met Lufthansa). Altijd even voor 50 dollar sushi halen en dan als iedereen die smakeloze drap uit het aluminium lepelt je verse vis uitstallen. Priceless!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 12 juli 2018 @ 10:47:05 #17
39237 crew  H_T
2733
pi_180419271
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 06:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]

Noise cancelling koptelefoon heb ik niet. Eigenlijk wel een goede om aan te schaffen. Al is het maar om het geluid van baby's tegen te gaan.

Noise cancelling doet meer tegen constante geluiden zoals het geluid van de vliegtuigmotoren dan tegen wisselend geluid. Huilende baby's zal je nog steeds horen, maar wel minder hard. Dan weet je dat vast ;)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_180420665
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:00 schreef Chunees het volgende:

[..]


[..]

max 100ml?
moet de pot in een plastic zak?
in het ruim mag je zoveel mee als je wil, handbagage tot 100ml per pot.
  Moderator donderdag 12 juli 2018 @ 12:24:53 #19
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180421401
Ik ben een beetje klaar met United. Paar keer mee gevlogen naar de VS en het eten is zeer onder de maat en veel te weinig. Daardoor heb ik elke keer honger als een paard als ik aan kom :') bij binnenlandse vluchten is er geen entertainment (alleen als je ervoor betaalt). Volgende keer vlieg ik toch liever weer met KLM.

Binnenkort vlieg ik met Garuda naar Indonesië. Wat zijn de ervaringen daarmee?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180421448
quote:
99s.gif Op donderdag 12 juli 2018 08:11 schreef XL het volgende:

[..]

Prima maatschappij inderdaad. Eten is onder alle maat. Vlieg ze regelmatig SFO-FRA (heen met Lufthansa). Altijd even voor 50 dollar sushi halen en dan als iedereen die smakeloze drap uit het aluminium lepelt je verse vis uitstallen. Priceless!
Vlieg je ook wel eens met Delta en is dat vergelijkbaar met United?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 12 juli 2018 @ 12:47:32 #21
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180421746
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:24 schreef MaJo het volgende:
Binnenkort vlieg ik met Garuda naar Indonesië. Wat zijn de ervaringen daarmee?
Heel goed, fijne 3-3-3 opstelling in hun 777 waardoor je wat meer ruimte hebt. Eten is best prima, misschien wel beste dat ik ooit heb gehad in een vliegtuig, maar die lat ligt ook wel heel erg laag. Vliegtuigeten krijg ik vrijwel nooit weg, eet liever goed van tevoren en erna. Mijn vriendin eet altijd 2/3 van mijn maaltijd nog op :') Iedereen is bijvoorbeeld altijd lyrisch over het eten bij Emirates, maar ik vind het echt niet te vreten. Alleen de keuze in het entertainmentgedeelte van Garuda is wat klein, maar verder wel goed te doen.
Don't let my username fool you...
  Moderator donderdag 12 juli 2018 @ 13:46:44 #22
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180422926
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:47 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Heel goed, fijne 3-3-3 opstelling in hun 777 waardoor je wat meer ruimte hebt. Eten is best prima, misschien wel beste dat ik ooit heb gehad in een vliegtuig, maar die lat ligt ook wel heel erg laag. Vliegtuigeten krijg ik vrijwel nooit weg, eet liever goed van tevoren en erna. Mijn vriendin eet altijd 2/3 van mijn maaltijd nog op :') Iedereen is bijvoorbeeld altijd lyrisch over het eten bij Emirates, maar ik vind het echt niet te vreten. Alleen de keuze in het entertainmentgedeelte van Garuda is wat klein, maar verder wel goed te doen.
Dat klinkt goed ^O^ qua entertainment komt het wel goed. Ik neem altijd een boek mee en speel spelletjes op mijn mobiel :s)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180432884
Weten jullie wat tegenwoordig de mogelijkheden zijn om relatief goedkoop een vlucht te boeken waarvan de retour 1,5 jaar in de toekomst ligt (heen oktober 2018, terug sept of okt 2019, heen en weer naar Canada)? Open-einde tickets bestaan niet meer voor zover ik weet, dus de enige optie die ik kan bedenken is een vlucht boeken van bijv. oktober - april, en dan tussen november en februari omboeken naar vlucht in oktober 2019.

Kost alleen, afhankelijk van airliner, veel geld dat omboeken. Weten jullie airliners waar dit redelijk is? KLM is dus 150 euro per omboeking, nog los van evt. verschil in ticketprijs. Air Canada rekent sowieso 300 Canadese dollars voor een omboeking aldus AC mevrouw aan de telefoon.

edit waarom ik dit wil uitzoeken vs. een enkele reis met een budgetmaatschappij als Iceland Air of Air Transat (moet naar Vancouver):
Als de prijs uiteindelijk niet zoveel verschilt vind ik het de moeite waard om met KLM, Lufthansa of Air Canada o.i.d. te vliegen. Bij budget zal het Air Transat moeten worden omdat ik naar Vancouver moet, minimaal zo'n 400 euro per vlucht, minimaal 800 euro in totaal. Als ik een KLM ticket kan boeken voor zo'n 700 euro, 150 euro omboekingskosten en dan hopelijk weinig verschil tussen tickets, vind ik het die 50 tot 100 euro extra wel waard om met KLM te vliegen.

[ Bericht 17% gewijzigd door no1uknow op 12-07-2018 22:58:56 ]
  donderdag 12 juli 2018 @ 21:48:33 #24
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_180433541
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:28 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Vlieg je ook wel eens met Delta en is dat vergelijkbaar met United?
Delta heeft van de grote 3 in USA (united, american en delta) de beste reputatie. Ik vlieg echter die beide andere, vooral omdat die goed bij mijn frequent flyer pasjes passen. Bij skyteam heb ik al jaren niks meer. Vind American al 10x beter dan United.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_180434208
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2018 21:24 schreef no1uknow het volgende:
Weten jullie wat tegenwoordig de mogelijkheden zijn om relatief goedkoop een vlucht te boeken waarvan de retour 1,5 jaar in de toekomst ligt (heen oktober 2018, terug sept of okt 2019, heen en weer naar Canada)? Open-einde tickets bestaan niet meer voor zover ik weet, dus de enige optie die ik kan bedenken is een vlucht boeken van bijv. oktober - april, en dan tussen november en februari omboeken naar vlucht in oktober 2019.

Kost alleen, afhankelijk van airliner, veel geld dat omboeken. Weten jullie airliners waar dit redelijk is? KLM is dus 150 euro per omboeking, nog los van evt. verschil in ticketprijs. Air Canada rekent sowieso 300 Canadese dollars voor een omboeking aldus AC mevrouw aan de telefoon.
Wat is hier precies de meerwaarde van ten opzichten van twee enkeltjes?
  donderdag 12 juli 2018 @ 22:25:48 #26
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_180434567
quote:
15s.gif Op donderdag 12 juli 2018 22:12 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wat is hier precies de meerwaarde van ten opzichten van twee enkeltjes?
Ik moet mij hierbij aansluiten, als je voor een dergelijke lange periode gaat is een retourticket geen logische keus, maar dan moet je een duurdere enkele reis ticket kopen.
Of, en dat kan soms geld schelen, een goedkoop retourticket, maar bij lange afstandsvluchten zal je zien dat een enkele reis ticket toch vaak net goedkoper is dan een goedkoop (niet wijzigbaar) retourticket.
Op kortere afstanden dan kan ik beter een retourtje kopen van Amsterdam naar Madrid, dan een enkeltje, zeker bij reguliere maatschappijen, de enige uitzondering die ik voor zover bij KLM heb kunnen ontdekken zijn op vluchten naar Istanboel, daar is een enkele reis ongeveer de helft van een retour.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_180434859
Omdat een enkele reis in oktober met een niet budgetmaatschappij (dus niet Air Transat of Iceland Air) al gauw zo'n 1800 euro kost. En laat je niet verleiden door de plusmin 600 eu tickets, als je daar op klikt verschijnen er ineens prijzen van 2000+ euro. KLM, Lufthansa, Air Canada etc. allemaal in deze categorie.
pi_180435162
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2018 22:34 schreef no1uknow het volgende:
Omdat een enkele reis in oktober met een niet budgetmaatschappij (dus niet Air Transat of Iceland Air) al gauw zo'n 1800 euro kost. En laat je niet verleiden door de plusmin 600 eu tickets, als je daar op klikt verschijnen er ineens prijzen van 2000+ euro. KLM, Lufthansa, Air Canada etc. allemaal in deze categorie.
Dat is niet waar. En bovendien, waarom niet wowair vliegen als het 1000¤ goedkoper is?

enkeltjes Lufthansa zijn 470.
pi_180435276
quote:
15s.gif Op donderdag 12 juli 2018 22:45 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat is niet waar. En bovendien, waarom niet wowair vliegen als het 1000¤ goedkoper is?
Wat is niet waar?

En omdat ik, als de prijs uiteindelijk niet zoveel verschilt vind ik het de moeite waard om met KLM, Lufthansa of Air Canada o.i.d. te vliegen. Bij budget zal het Air Transat moeten worden omdat ik naar Vancouver moet, plusminus zo'n 400 euro per vlucht, 800 euro in totaal. Als ik een KLM ticket kan boeken voor zo'n 700 euro, 150 euro omboekingskosten en dan hopelijk weinig verschil tussen tickets, vind ik het die 50 tot 100 euro extra wel waard om met KLM te vliegen.
pi_180435289
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 22:25 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik moet mij hierbij aansluiten, als je voor een dergelijke lange periode gaat is een retourticket geen logische keus, maar dan moet je een duurdere enkele reis ticket kopen.
Of, en dat kan soms geld schelen, een goedkoop retourticket, maar bij lange afstandsvluchten zal je zien dat een enkele reis ticket toch vaak net goedkoper is dan een goedkoop (niet wijzigbaar) retourticket.
Op kortere afstanden dan kan ik beter een retourtje kopen van Amsterdam naar Madrid, dan een enkeltje, zeker bij reguliere maatschappijen, de enige uitzondering die ik voor zover bij KLM heb kunnen ontdekken zijn op vluchten naar Istanboel, daar is een enkele reis ongeveer de helft van een retour.
Heb er meer ontdekt van klm dat de enkele reis de helft van de retour is, altijd routes met felle concurrentie.

best wel wat Britse routes, routes naar transavia strandresorts als alicante, en dan zijn er nog wel wat plekjes te ontdekken.
pi_180435311
quote:
15s.gif Op donderdag 12 juli 2018 22:45 schreef Yreal het volgende:

[..]

enkeltjes Lufthansa zijn 470.
Waar dan? Als ik kijk op Lufthansa.com bij vliegen van AMS -> Vancouver in oktober dit jaar, zijn alle enkeltjes 3800 euro.

edit: ook in andere (latere) maanden overigens.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 22:25 schreef ozzietukker het volgende:

Ik moet mij hierbij aansluiten, als je voor een dergelijke lange periode gaat is een retourticket geen logische keus, maar dan moet je een duurdere enkele reis ticket kopen.
En dit gaat dus in mijn casus niet echt op.

[ Bericht 5% gewijzigd door no1uknow op 12-07-2018 22:56:18 ]
  donderdag 12 juli 2018 @ 23:03:33 #32
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_180435650
Enkele vluchten zijn altijd in de hoogste klasse, als je geen wijzigingskosten wil maken kun je een full flex ticket kopen (iig bij KLM/AF).
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_180435712
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juli 2018 22:50 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Waar dan? Als ik kijk op Lufthansa.com bij vliegen van AMS -> Vancouver in oktober dit jaar, zijn alle enkeltjes 3800 euro.

edit: ook in andere (latere) maanden overigens.

[..]

En dit gaat dus in mijn casus niet echt op.
zoek je dan op nonstops? Want dan krijg je alleen maar de aircanada codeshares.
pi_180435789
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 23:03 schreef static het volgende:
Enkele vluchten zijn altijd in de hoogste klasse, als je geen wijzigingskosten wil maken kun je een full flex ticket kopen (iig bij KLM/AF).
Hoogste klasse als in business/first? Als ik bij Lufthansa bijv. kijk, staat er bij het 3800 euro ticket wel 'economy flex'. Wilde vragen of hoogste klasse automagisch selecteren te omzeilen is, maar daar lijkt het niet op.
quote:
5s.gif Op donderdag 12 juli 2018 23:06 schreef Yreal het volgende:

[..]

zoek je dan op nonstops? Want dan krijg je alleen maar de aircanada codeshares.
Ik zou niet weten hoe ik anders moet zoeken dan via zoekmachines (skyscanner-achtig), ticketwebsites als kiwi.com en via websites van airliners zelf. Tips? Zeer welkom!
pi_180435822
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2018 23:08 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Hoogste klasse als in business/first? Als ik bij Lufthansa bijv. kijk, staat er bij het 3800 euro ticket wel 'economy flex'. Wilde vragen of hoogste klasse automagisch selecteren te omzeilen is, maar daar lijkt het niet op.

[..]

Ik zou niet weten hoe ik anders moet zoeken dan via zoekmachines (skyscanner-achtig), ticketwebsites als kiwi.com en via websites van airliners zelf. Tips? Zeer welkom!
nouja je linkt naar skyscanner en op jouw linkje gewoon 470 lufthansa...
pi_180436074
quote:
15s.gif Op donderdag 12 juli 2018 23:10 schreef Yreal het volgende:

[..]

nouja je linkt naar skyscanner en op jouw linkje gewoon 470 lufthansa...
Oh die Condor vlucht, krijg nou wat verdorie
  donderdag 12 juli 2018 @ 23:29:39 #37
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_180436269
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2018 23:08 schreef no1uknow het volgende:
Hoogste klasse als in business/first?
Nee, ook economy heeft diverse klasses.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_180436550
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 23:29 schreef static het volgende:

[..]

Nee, ook economy heeft diverse klasses.
pfff laatste geprobeerd tap te vertellen welke fare bucket ik heb.

zeggen ze we doen niet aan buckets..

ja hoe weet ik dan of ze milles geven bij aegean?

jij weten wij veel?
pi_180441511
ik heb wel eens een retourticket geboekt waarvan ik wist dat de retourdatum niet binnen het ticket viel, maar het ticket was wijzigbaar tegen kosten.. Ik heb dus maand voor eind datum ticket mijn retourdatum omgeboekt ad 125 euro en kon zo dus aantal maanden later vliegen. Dat was meest goedkoopste optie. Maar het ticket was in de basis dus wel duurder want wijzigbaar (KLM).

Ik heb ook wel eens een retourticket gekocht wat heel cheap was en retourvlucht niet genomen en ter plekke weer nieuw retourticket gekocht (omgekeerde route) dat was ook goedkoop..
pi_180442001
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2018 21:24 schreef no1uknow het volgende:

edit waarom ik dit wil uitzoeken vs. een enkele reis met een budgetmaatschappij als Iceland Air of Air Transat (moet naar Vancouver):
Als de prijs uiteindelijk niet zoveel verschilt vind ik het de moeite waard om met KLM, Lufthansa of Air Canada o.i.d. te vliegen. Bij budget zal het Air Transat moeten worden omdat ik naar Vancouver moet, minimaal zo'n 400 euro per vlucht, minimaal 800 euro in totaal. Als ik een KLM ticket kan boeken voor zo'n 700 euro, 150 euro omboekingskosten en dan hopelijk weinig verschil tussen tickets, vind ik het die 50 tot 100 euro extra wel waard om met KLM te vliegen.
Waarom wil je KLM vliegen op die route voor een hogere prijs, terwijl AirTransat je een veel betere kwaliteit vlucht biedt voor een lagere prijs?
Alleen SN Brussels Airlines /AirCanada bieden nog net iets beters, maar verschilt niet veel met AirTransat. KLM zou ik nog onder Icelandair zetten om op die route te vliegen.
pi_180444452
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 10:12 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Waarom wil je KLM vliegen op die route voor een hogere prijs, terwijl AirTransat je een veel betere kwaliteit vlucht biedt voor een lagere prijs?
Alleen SN Brussels Airlines /AirCanada bieden nog net iets beters, maar verschilt niet veel met AirTransat. KLM zou ik nog onder Icelandair zetten om op die route te vliegen.
Is dat echt? Ik dacht dat AirTransat in de categorie Iceland Air, wowair enzovoorts zat. Heb eerder gevlogen met zowel Wowair als Iceland Air en Lufthansa/Air Canada en daar zat wel merkbaar verschil in. Krap, druk, warm. Intercontinentale vlucht met wowair moest je zelfs voor water 2,50 USD aftikken :') En goedkoopste ticket bij AirTransat is ook al bijna 400 euro. Vandaar m'n vraag en de vergelijking met 'luxere' airliners. KLM was slechts een voorbeeld.

[ Bericht 1% gewijzigd door no1uknow op 13-07-2018 12:35:03 ]
pi_180452745
heeft er toevallig iemand ervaring met:
www.shuttledirect.com
pi_180453424
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:27 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Is dat echt? Ik dacht dat AirTransat in de categorie Iceland Air, wowair enzovoorts zat.
Ik heb deze allemaal uitgeprobeerd op routes naar Canada, behalve wow-air. En Lufthansa vond ik wel de slechtste. En uiteraard ook niet handig vanwege de omweg via München of Frankfurt.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 20:37:09 #44
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_180454471
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 19:21 schreef Chunees het volgende:
heeft er toevallig iemand ervaring met:
www.shuttledirect.com
Ik niet. Kan wel taxi tender ten zeerste aanbevelen!
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  vrijdag 13 juli 2018 @ 22:27:24 #45
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_180457485
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 22:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

Heb er meer ontdekt van klm dat de enkele reis de helft van de retour is, altijd routes met felle concurrentie.

best wel wat Britse routes, routes naar transavia strandresorts als alicante, en dan zijn er nog wel wat plekjes te ontdekken.
Ah, Britse routes, dat zou nog best wel logisch zijn gezien de Easyjet en Ryanair van deze wereld, maar die kant vlieg ik nooit (meer) heen, dus kijk ik daar niet naar.
De enige keer dat ik enkeltjes boek met KLM is naast Istanboel vooral vluchten met miles, want dan betaal je alleen de luchthavenbelasting en blijkt het vanaf Kiev opeens wel voor 16 euro te kunnen.... Maar die miles moet je natuurlijk wel hebben.

quote:
10s.gif Op donderdag 12 juli 2018 22:50 schreef no1uknow het volgende:
En dit gaat dus in mijn casus niet echt op.
Waarom niet?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_180460071
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 22:27 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ah, Britse routes, dat zou nog best wel logisch zijn gezien de Easyjet en Ryanair van deze wereld, maar die kant vlieg ik nooit (meer) heen, dus kijk ik daar niet naar.
De enige keer dat ik enkeltjes boek met KLM is naast Istanboel vooral vluchten met miles, want dan betaal je alleen de luchthavenbelasting en blijkt het vanaf Kiev opeens wel voor 16 euro te kunnen.... Maar die miles moet je natuurlijk wel hebben.

[..]

Waarom niet?
honolulu Seattle Amsterdam voor 33k en 22¤ 😍😍😍
pi_180461516
quote:
17s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 00:17 schreef Yreal het volgende:

[..]

honolulu Seattle Amsterdam voor 33k en 22¤ 😍😍😍
Jelly
pi_180464969
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 01:28 schreef The_Carters het volgende:

[..]

Jelly
is gewoon standaardprijs bij de flyingblue _O_
pi_180467105
Dank voor jullie input!
pi_180475099
Misschien de noob-vraag van de eeuw, maar als ik een korean-air ticket boek via een andere site dan klm of korean air maar een online shop, kan ik dan achteraf nog mijn flying blue miles claimen? Ik zie dat ze ook van skyteam zijn en dus zou ik volgens mij sowieso die miles moeten kunnen sparen; maar geldt dat ook voor boeken via een tussenpartij?

Als ik de voorwaarden van flyin blue letterlijk interpreteer, zou je dus sparen als je VLIEGT met zo'n maatschappij, en ik zie niks staan over het waar geboekt hebben. Maar zou me niks verbazen dat zoiets toch nog ergens anders gemeld staat :D
Voor wat foto's, kijk hier
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')