abonnement Unibet Coolblue
pi_180039639
Nederland heeft als migratieland een lange geschiedenis met Nederlanders met een migratieachtergrond achter de rug. Vrijwel alle nieuwkomers kregen net als elders op de wereld te maken met bepaalde uitdagingen maar ondanks dat gegeven hebben enkele groeperingen nu onomstotelijk een plek bemachtigd binnen de Nederlandse samenleving en doen ze heel goed mee en bevinden zich dikwijls zelfs in de hoogste echelons van de samenleving.

Eén van de beste voorbeelden hiervan zijn naar mijn idee de Indonesische-Nederlanders. Je ziet bij hen bijvoorbeeld vaak dat zij de Indonesische wortels van hun grootouders een plekje hebben weten te geven naast hun Nederlandse identiteit.

Bij Turkse- en Marokkaanse-Nederlanders merk ik echter dat ze zichzelf in de regel echt zien als Turk of Marokkaan en ze zich bewust distanciëren van Nederland, de Nederlandse normen, waarden, cultuur en gebruiken. Dit alles ondanks het feit dat men hier is geboren, getogen en allerlei kansen aangeboden kreeg van de Nederlandse samenleving.

Naar mijn idee is dit fenomeen in toenemende mate problematisch en op lange termijn onhoudbaar. Welke oorzaak ligt ten grondslag aan dit probleem en (hoe) kan dat opgelost worden?
pi_180039763
Omdat ze door de doorsnee autochtone nederlander niet als nederlander worden gezien. Dan associeer je jezelf liever met het land van je voorouders toch.
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
pi_180039809
Surinamers voelen zich Surinamer, Chinezen voelen zich Chinezen en Indo's voelen zich Indo. Het is niet exclusief voor Turken en Marokkanen, iedereen voelt zich verwant met het land van zijn voorouders in meer of mindere mate.

Als je van mening bent dat het anders is bij deze twee gemeenschappen toon je het maar aan met cijfers.
pi_180039916
Dat komt door de ouders.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_180039975
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 18:28 schreef Tem het volgende:
Surinamers voelen zich Surinamer, Chinezen voelen zich Chinezen en Indo's voelen zich Indo. Het is niet exclusief voor Turken en Marokkanen, iedereen voelt zich verwant met het land van zijn voorouders in meer of mindere mate.

Als je van mening bent dat het anders is bij deze twee gemeenschappen toon je het maar aan met cijfers.
Dat gegeven onderschrijf ik volledig en dat is naar mijn idee ook geenszins problematisch.

De crux zit 'm erin dat bepaalde groepen zich louter willen associëren en identificeren met het land van herkomst van de grootouders en dat lijkt toch vooral van toepassing te zijn op Turkse- en Marokkaanse Nederlanders indien we ons limiteren tot de grote migrantengroeperingen.
pi_180040309
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 18:34 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Dat gegeven onderschrijf ik volledig en dat is naar mijn idee ook geenszins problematisch.

De crux zit 'm erin dat bepaalde groepen zich louter willen associëren en identificeren met het land van herkomst van de grootouders en dat lijkt toch vooral van toepassing te zijn op Turkse- en Marokkaanse Nederlanders indien we ons limiteren tot de grote migrantengroeperingen.
Ik weet niet of dat zo is. Ik zie daarin niet veel verschil als bij andere groepen met een migratie achtergrond. Iedereen is trots op zijn achtergrond, alleen uit de één het wat meer dan de ander.
pi_180040441
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 18:21 schreef ThePrinceTWP het volgende:

Bij Turkse- en Marokkaanse-Nederlanders merk ik echter dat ze zichzelf in de regel echt zien als Turk of Marokkaan en ze zich bewust distanciëren van Nederland, de Nederlandse normen, waarden, cultuur en gebruiken. Dit alles ondanks het feit dat men hier is geboren, getogen en allerlei kansen aangeboden kreeg van de Nederlandse samenleving.

Naar mijn idee is dit fenomeen in toenemende mate problematisch en op lange termijn onhoudbaar. Welke oorzaak ligt ten grondslag aan dit probleem en (hoe) kan dat opgelost worden?
Oorzaak is het behoud van de Turkse of Marokkaanse nationaliteit. Oplossing is om ze tot een keuze te dwingen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_180040509
Geloof. Het valt niet mee om met varkens samen te leven. Volgens dat geloof dan.
  Redactie Games maandag 25 juni 2018 @ 19:00:13 #9
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_180040530
Misschien het feit dat een geblondeerde brulboei dagelijks loopt te roepen dat het geen "echte" Nederlanders zijn, criminelen, verkrachters? Nogal wiedes dat je dan naar een cultuur gaat kijken die je wel accepteert.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_180040571
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2018 19:00 schreef Puddington het volgende:
Misschien het feit dat een geblondeerde brulboei dagelijks loopt te roepen dat het geen "echte" Nederlanders zijn, criminelen, verkrachters? Nogal wiedes dat je dan naar een cultuur gaat kijken die je wel accepteert.
Misschien ook eens wat minder van die daden uitvoeren en gewoon gaan studeren en werken dat je dan wel respect krijgt die ze verwachten.
pi_180040600
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 18:49 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat zo is. Ik zie daarin niet veel verschil als bij andere groepen met een migratie achtergrond. Iedereen is trots op zijn achtergrond, alleen uit de één het wat meer dan de ander.
Het trots zijn op is an sich het probleem dan ook niet naar mijn idee, ik vraag me dan hooguit af waarop en waarom ze precies trots zijn maar dat is natuurlijk niet voorbehouden aan Nederlanders met een migratieachtergrond.

Het wordt pas problematisch als men zich als gevolg van het louter identificeren met de wortels van de grootouders gaat afkeren van de Nederlandse samenleving en voor zover ik daar zicht op heb speelt dat vooral bij de Turks-Nederlandse en Marokkaanse-Nederlandse gemeenschappen.

Dat Indonesische-Nederlanders trots zijn op de wortels van hun grootouders en daarnaast graag kroepoek eten en op vakantie gaan naar Bali is volledig aan henzelf en geenszins problematisch.

Marokkaanse-Nederlanders die uitreizen naar Syrië om als kannonenvoer te dienen voor IS maar spijtoptant worden en verwachten dat de Nederlandse overheid ze vervolgens alsnog te hulp schiet vormen daarentegen zeer zeker wel een probleem voor de Nederlandse samenleving.
pi_180040751
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2018 19:00 schreef Puddington het volgende:
Misschien het feit dat een geblondeerde brulboei dagelijks loopt te roepen dat het geen "echte" Nederlanders zijn, criminelen, verkrachters? Nogal wiedes dat je dan naar een cultuur gaat kijken die je wel accepteert.
Geert Wilders is pas gaan radicaliseren na de doodsbedreigingen aan zijn adres uit de hoek van moslimextremisten in de periode na de moord op Theo van Gogh.
Eén droeftoeter aanwijzen als zondebok voor een fenomeen van dit formaat lijkt me nogal makkelijk en bovendien bezijden de waarheid.
  maandag 25 juni 2018 @ 19:12:33 #13
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_180040803
Omdat 'echte' Nederlanders blank zijn, met (donker)blond haar en blauwe ogen. Veel nieuwe Nederlanders kunnen zich hier niet mee identificeren dus vallen ze terug op de herkomst van hun (groot)ouders. En omdat hier vervolgens weer een discussie over ontstaat, gaan ze zich nog feller afzetten omdat anders hun ego gekrenkt is.
pi_180041310
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 18:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Oorzaak is het behoud van de Turkse of Marokkaanse nationaliteit. Oplossing is om ze tot een keuze te dwingen.
Zo he!!
pi_180041791
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 18:59 schreef Kolibri2014 het volgende:
Geloof. Het valt niet mee om met varkens samen te leven. Volgens dat geloof dan.
De meeste moslims (want daar heb je het over) komen dus uit Indonesië.
Ik hoor het Paul de Leeuw nog zeggen: 'Wie is er nu toch bang voor de Blue Diamonds?"
pi_180041952
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 19:42 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

De meeste moslims (want daar heb je het over) komen dus uit Indonesië.
Ik hoor het Paul de Leeuw nog zeggen: 'Wie is er nu toch bang voor de Blue Diamonds?"
Kijk even op straat in de grote steden en naar de criminaliteit cijfers. Daar hebben de Bleu Diamonds niks mee van doen. Altijd maar dat linkse hoofd in het zand stoppen. Onderhand worden onze bejaarden in mekaar gerost en het land leeg geroofd.
pi_180062146
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 19:10 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Geert Wilders is pas gaan radicaliseren na de doodsbedreigingen aan zijn adres uit de hoek van moslimextremisten in de periode na de moord op Theo van Gogh.
Flauw om in deze discussie beelden van Geert Wilders aan te halen uit de tijd dat hij nog bij de VVD zat. Toen vertegenwoordigde hij immers het VVD standpunt en niet zijn eigen standpunt. Als hij toendertijd zijn eigen standpunt had vertolkt was hij linea recta de VVD uitgeknikkerd en was zijn politieke carriere beeindigd. Dat hij gewacht heeft op het juiste momentum om uit de VVD te stappen en ondertussen het standpunt van de VVD -dat haaks op zijn eigen standpunt stond- vertolkt, kun je natuurlijk niet integer vinden, maar dit is helaas wel een gevolg van de partijpolitiek in Nederland, waar je je eerst moet inlikken bij de bestaande orde om verder te kunnen komen, uitzonderingen daargelaten.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180065515
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 18:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Oorzaak is het behoud van de Turkse of Marokkaanse nationaliteit. Oplossing is om ze tot een keuze te dwingen.
Dat en daarnaast helpt het ook niet dat men van jongs af aan wordt gehersenspoeld door de Turkse/Marokkaanse staats-TV en websites zoals DutchTurks.nl/Marokko.nl.
pi_180065665
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 18:21 schreef ThePrinceTWP het volgende:
Nederland heeft als migratieland een lange geschiedenis met Nederlanders met een migratieachtergrond achter de rug. Vrijwel alle nieuwkomers kregen net als elders op de wereld te maken met bepaalde uitdagingen maar ondanks dat gegeven hebben enkele groeperingen nu onomstotelijk een plek bemachtigd binnen de Nederlandse samenleving en doen ze heel goed mee en bevinden zich dikwijls zelfs in de hoogste echelons van de samenleving.

Eén van de beste voorbeelden hiervan zijn naar mijn idee de Indonesische-Nederlanders. Je ziet bij hen bijvoorbeeld vaak dat zij de Indonesische wortels van hun grootouders een plekje hebben weten te geven naast hun Nederlandse identiteit.

Bij Turkse- en Marokkaanse-Nederlanders merk ik echter dat ze zichzelf in de regel echt zien als Turk of Marokkaan en ze zich bewust distanciëren van Nederland, de Nederlandse normen, waarden, cultuur en gebruiken. Dit alles ondanks het feit dat men hier is geboren, getogen en allerlei kansen aangeboden kreeg van de Nederlandse samenleving.

Naar mijn idee is dit fenomeen in toenemende mate problematisch en op lange termijn onhoudbaar. Welke oorzaak ligt ten grondslag aan dit probleem en (hoe) kan dat opgelost worden?
Omdat er onoverbrugbare verschillen zijn. Beiden willen zich niet voldoende aanpassen om iedereen erbij te laten horen. Culturen zijn zeer moeilijk te mengen, en wij vergeten dat gemakkelijk omdat wij ten eerste een fluide cultuur hebben die in het heden leeft; en ten tweede de aanwezigheid van onze cultuur vaak onderschatten.

Alleen al iets simpels als persoonlijke ruimte, leidt tot gigantisch conflict. In landen in het Midden-Oosten is deze kleiner dan hier/ In landen in het Westen is deze groter dan in het Midden-Oosten. Wij zien hen daardoor snel als agressief, en zij ons als afstandelijk. Beiden worden daarmee bevestigd in het feit dat ze niet mengen, en dus gaat het ook niet gebeuren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Major op 26-06-2018 20:45:27 ]
  dinsdag 26 juni 2018 @ 20:41:04 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180065725
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 19:01 schreef Kolibri2014 het volgende:

[..]

Misschien ook eens wat minder van die daden uitvoeren en gewoon gaan studeren en werken dat je dan wel respect krijgt die ze verwachten.
Wordt ze niet gemakkelijker gemaakt wanneer ze bij voorbaat verdacht zijn gemaakt.
pi_180069182
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 19:42 schreef Hiddendoe het volgende:

De meeste moslims (want daar heb je het over) komen dus uit Indonesië.

Nee...je hebt over Indische Nederlanders die voor meer dan 95% christelijk waren
Blue Diamonds waren geen moslim.
De eerder gebruikte term "Indonesische Nederlanders" in dit topic is niet juist.
De groep die men bedoelt noemt zich in meerderheid Indische Nederlanders of Molukkers.
Slechts een paar % noemt zich Indonesiër of Indonesische-Nederlanders
pi_180072198
Je hebt ook een groep Marokkanen die zich wel duidelijk eerst als Nederlander ziet. Nu is het droevige dat deze groep ondanks dat in de samenleving bijna dagelijks toch tegen het feit aanloopt dat ze door mensen om hen heen constant als Marokkaan worden bestempeld.

Hoe kan iemand van Marokkaanse komaf die zich met name Nederlands voelt in de huidige samenleving eraan ontsnappen dat men hem niet constant op zijn Marokkaan zijn wijst?

Ik kreeg deze vraag van een Marokkaanse vriend die merkte dat zijn dochtertje van 11 in "wij" als Nederlanders praat en zich afvroeg of dat over 5 jaar nog zo zal zijn als ze naar mate ze ouder en bewuster wordt zich meer in de samenleving beweegt.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  woensdag 27 juni 2018 @ 15:26:05 #23
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_180080239
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 00:54 schreef Aloulu het volgende:
Je hebt ook een groep Marokkanen die zich wel duidelijk eerst als Nederlander ziet. Nu is het droevige dat deze groep ondanks dat in de samenleving bijna dagelijks toch tegen het feit aanloopt dat ze door mensen om hen heen constant als Marokkaan worden bestempeld.

Hoe kan iemand van Marokkaanse komaf die zich met name Nederlands voelt in de huidige samenleving eraan ontsnappen dat men hem niet constant op zijn Marokkaan zijn wijst?

Ik kreeg deze vraag van een Marokkaanse vriend die merkte dat zijn dochtertje van 11 in "wij" als Nederlanders praat en zich afvroeg of dat over 5 jaar nog zo zal zijn als ze naar mate ze ouder en bewuster wordt zich meer in de samenleving beweegt.
Dit ervaar ik ook. Ik word desondanks ik westerse normen en warden aanhang (dat is wat denk ik TS naar duidt) primair op mijn uiterlijk beoordeeld en niet meer dan dat.

Dus ik kan ook de stelling van TS omdraaien: waarom behandelen zoveel blanke Nederlanders hun gekleurde landgenoten als buitenlanders?
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_180092609
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 00:54 schreef Aloulu het volgende:
Hoe kan iemand van Marokkaanse komaf die zich met name Nederlands voelt in de huidige samenleving eraan ontsnappen dat men hem niet constant op zijn Marokkaan zijn wijst?
Door zich als een Nederlander te gedragen. Door boerenkool met worst te eten i.p.v. couchecouche.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  donderdag 28 juni 2018 @ 09:13:22 #25
471419 Otger
Reconquista
pi_180096900
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 19:12 schreef butz0rs het volgende:
Omdat 'echte' Nederlanders blank zijn, met (donker)blond haar en blauwe ogen. Veel nieuwe Nederlanders kunnen zich hier niet mee identificeren dus vallen ze terug op de herkomst van hun (groot)ouders. En omdat hier vervolgens weer een discussie over ontstaat, gaan ze zich nog feller afzetten omdat anders hun ego gekrenkt is.
Ik snap je punt maar je beschrijft hiermee eerder de gemiddelde Fries. Onder de rivieren heeft men voornamelijk donker haar met blauwe/gemengd bruine ogen
pi_180097235
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 09:13 schreef Otger het volgende:

[..]

Onder de rivieren heeft men voornamelijk donker haar met blauwe/gemengd bruine ogen
Haha. Nee.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 28 juni 2018 @ 09:44:47 #27
471419 Otger
Reconquista
pi_180097345
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 09:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Haha. Nee.
Limburg en Friesland zijn net twee verschillende landen als je het baseert op uiterlijke kenmerken.

"The pigmentation of the Dutch as a group is predominantly blond; the inhabitants of the provinces north of the Rhine may be included in the lightest zone of Europe. South of the Rhine, brown and dark-mixed eyes, which are rare in the north, rise to 30 per cent and over of the population, and are especially numerous in Zeeland and Limburg. The commonest hair color among the Dutch is brown, of light to medium shade, but golden blondism is common in the north, especially in Frisian country."

https://www.theapricity.com/snpa/chapter-XII4.htm

[ Bericht 19% gewijzigd door Otger op 28-06-2018 09:52:18 ]
  donderdag 28 juni 2018 @ 11:59:43 #28
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180099527
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 15:26 schreef Zihuatanejo het volgende:

[..]

Dit ervaar ik ook. Ik word desondanks ik westerse normen en warden aanhang (dat is wat denk ik TS naar duidt) primair op mijn uiterlijk beoordeeld en niet meer dan dat.

Dus ik kan ook de stelling van TS omdraaien: waarom behandelen zoveel blanke Nederlanders hun gekleurde landgenoten als buitenlanders?
Voor wat het waard is, dat vind ik oprecht vervelend voor jullie en je lotgenoten die wel aangepast zijn aan Nederland. Ik zou niet weten hoe dat veranderd kan worden, mja als een grote meerderheid van allochtonen goed geïntegreerd/geassimileerd zouden zijn dan gaat het uiteindelijk wel weg. Maar dat valt niet af te dwingen, integratie niet, en acceptatie niet. Probeer een van twee te dwingen en mensen verzetten zich er alleen maar tegen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_180100252
Nieuwe Nederlanders worden te veel gepamperd waardoor het lijkt dat het normaal is dat je alles krijgt aangereikt. Ik kom van de derde generatie Indonesiërs ( Nederlands Indië ) En ons is vooral meegegeven je juist te distantiëren van het oude Indonesië en niet in een slachtoffer rol te blijven zitten. Ik merk juist dat veel zoals ik erg fel zijn, immers Geert Wilders behoort ook tot die groep.
Zo spreekt onze eerste generatie wel Maleis, maar dat doen zij echt zelden waar zelfs mijn opa en oma van de eerste generatie, het Nederland vloeiend spraken, terwijl men op Indonesië vooral Maleis sprak.
pi_180100648
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 12:48 schreef MakkieR het volgende:
Nieuwe Nederlanders worden te veel gepamperd waardoor het lijkt dat het normaal is dat je alles krijgt aangereikt. Ik kom van de derde generatie Indonesiërs ( Nederlands Indië ) En ons is vooral meegegeven je juist te distantiëren van het oude Indonesië en niet in een slachtoffer rol te blijven zitten. Ik merk juist dat veel zoals ik erg fel zijn, immers Geert Wilders behoort ook tot die groep.
Zo spreekt onze eerste generatie wel Maleis, maar dat doen zij echt zelden waar zelfs mijn opa en oma van de eerste generatie, het Nederland vloeiend spraken, terwijl men op Indonesië vooral Maleis sprak.
Kennelijk ben je overgeassimileerd als je grootouders zelf zich zagen als Indische Nederlanders en jij nu hen Indonesiërs noemt.
Oma van Geert Wilders zal zich ook niet Indonesiër genoemd hebben, dat deed men niet
En de andere 3 grootouders van Wilders hebben geen Indonesische/Indische afkomst.

De meeste mensen die een nieuw bestaan willen opbouwen in dit land verdrinken ook niet in een slachtofferrol. Dat is een rol die autochtonen hen toeschrijven.
  donderdag 28 juni 2018 @ 13:26:54 #31
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_180100946
Ik zie mensen klagen over allochtonen die zich niet aanpassen maar wat bedoel je daarmee? Een gothic is ook vaak een buitenbeentje maar ik heb geen politicus gezien die hen uit het land wilt jagen.

Taal spreken, werken, hand schudden prima, geen criminele activiteiten, daar kunnen we over eens zijn. Maar als iemand thuis graag Arabisch nieuws wil kijken, is dat fout? Ik hoor vaak mensen klagen over schotels etc. Maar wij vinden mensen die Japanse tekenfilms wilt kijken ook toch niet onaangepast of slecht geintegreerd? Zolang je geen shit veroorzaakt dan mag je toch doen wat je wilt want dit is toch nog steeds een vrij land. Ik ben zelf een atheist maar vind het behoorlijk onfatsoenlijk om gelovigen op te attenderen dat er geen wetenschappelijk bewijs is voor hun religie.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_180101018
quote:
bewust distanciëren van Nederland, de Nederlandse normen, waarden, cultuur en gebruiken. Dit alles ondanks het feit dat men hier is geboren, getogen en allerlei kansen aangeboden kreeg van de Nederlandse samenleving.
Wat zijn dan die Nederlandse normen, waarden, cultuur en gebruiken?

Denk je dat een blanke, Hollandse, universitair opgeleide YUP in Amsterdam-Zuid zich wel als Nederlander ziet? Nee, waarschijnlijk eerst als wereldburger of Europeaan.

De Nederlandse cultuur bestaat niet. Ik heb net zo weinig gemeen met Henk (van Ingrid) en zijn "cultuur", als met de Marokkaanse groenteboer om de hoek en zijn cultuur.
pi_180101297
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 18:21 schreef ThePrinceTWP het volgende:
Naar mijn idee is dit fenomeen in toenemende mate problematisch en op lange termijn onhoudbaar. Welke oorzaak ligt ten grondslag aan dit probleem en (hoe) kan dat opgelost worden?
Een reden is ook omdat ze zich onbegrepen voelen en neergezet als tweederangs burgers. Of het nou discriminatie is van de autochtone bevolking of dat de verantwoording helemaal bij hen ligt: het is niet leuk als er elke keer negatief wordt gepraat over je afkomst. Marokkanen en Turken horen voornamelijk: je moet dit, dat, zus en zo anders gaan doen.

Als ik bijvoorbeeld een Marokkaan zou zijn, zou ik mij ook als Marokkaan identificeren. Liever een volwaardige Marokkaan die in Nederland woont dan een tweederangs Nederlander.

Misschien dat ik nu boze reacties krijg als "Links kerkje, ga dan samen met Job Cohen gezellig thee met ze drinken en rot ook op naar de zandwoestijn! :( " Nee, ik ben wel voor een strenger beleid en heb daarom afgelopen verkiezingen op FvD gestemd. Slecht gedrag moet aangepakt worden. Maar vergeet niet goed gedrag te belonen.

Dan bedoel ik overigens niet: "Als jij je hoofddoek afdoet, accepteer ik jou als Nederlander". Ik vind ook dat de islam niet thuishoort in de Nederlandse samenleving, maar ik kan en mag anderen niet afdwingen afstand te doen van een religie die zij belangrijk vinden. Ik word zelf niet benadeeld door de kleding die een ander draagt, dus al vind ik het 100x niks een moslima benadeelt mij niet door een hoofddoek te dragen.

Ik vind het belangrijk dat mensen aardig zijn en sociaal en hulpvaardig naar anderen.

Wat Turken en Marokkanen zouden kunnen doen, is meer toenadering zoeken tot autochtone Nederlanders. Je hoeft geen afstand te doen van je religie om dat te kunnen doen.
pi_180102258
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 12:48 schreef MakkieR het volgende:
Nieuwe Nederlanders worden te veel gepamperd waardoor het lijkt dat het normaal is dat je alles krijgt aangereikt.
Dat is niet meer zo. Jaren 90 wel. Je hebt twee soorten nieuwe NLers van buiten EU; migranten (werk of huwelijk met NLer) en vluchtelingen. Beiden moeten integratiecursus voltooien en daarvoor zelf betalen (gemiddelde jaarcursus 3500euro) of lenen bij DUO. Vluchtelingen die binnen drie jaar afronden krijgen de cursus gratis.

Voor de rest gaat een migrant gewoon de samenleving in als elke andere NLer, werk zoeken etc etc. Enkel vluchtelingen krijgen voorrang op sociale huurwoning en komen daar dus snel aan nadat zij statushouder zijn geworden.

Bij gemeentes en/gerechtelijke procedures wordt al lang niets meer vertaald naar andere taal dan NLs, "moet je maar NLs kennen". Zo ook niet als je ergens een formele bezwaar wil indienen bij gemeente, noch mag vertaler erbij komen.

quote:
Ik kom van de derde generatie Indonesiërs ( Nederlands Indië ) En ons is vooral meegegeven je juist te distantiëren van het oude Indonesië en niet in een slachtoffer rol te blijven zitten. Ik merk juist dat veel zoals ik erg fel zijn, immers Geert Wilders behoort ook tot die groep.
Zo spreekt onze eerste generatie wel Maleis, maar dat doen zij echt zelden waar zelfs mijn opa en oma van de eerste generatie, het Nederland vloeiend spraken, terwijl men op Indonesië vooral Maleis sprak.
De Indos waren Nederlandse onderdanen en keken vaak zwaar neer op de "inlanders". Het was een ontzettende klassenmaatschappij, en dat zie je bij die eerste generatie indos goed terug ook. Die mentaliteit is meegenomen naar NL en zodoende dat men snel moedwillig assimileerden.

Als we met NLer voelen volledig assimileren bedoelen en alles "strippen" zsm wat nog verwijst naar land van herkomst is het een andere discussie in dit topic.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_180103280
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 15:07 schreef Aloulu het volgende:

De Indos waren Nederlandse onderdanen en keken vaak zwaar neer op de "inlanders". Het was een ontzettende klassenmaatschappij, en dat zie je bij die eerste generatie indos goed terug ook. Die mentaliteit is meegenomen naar NL en zodoende dat men snel moedwillig assimileerden.
Dat zwaar neer kijken is jouw zwart-wit kijken.
Molukse knilkringen keken ook neer op andere etnische groepen.
De assimilatie in Nederland heeft niks van doen van samen met belanda's neerkijken.
Mensen waren van Nederlandse afkomst en/of Nederlands , want opgegroeid in dat stukje Nederlandse cultuur daar.
pi_180104804
De oma van GW ook echt :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  donderdag 28 juni 2018 @ 17:39:22 #37
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_180105150
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 18:49 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat zo is. Ik zie daarin niet veel verschil als bij andere groepen met een migratie achtergrond. Iedereen is trots op zijn achtergrond, alleen uit de één het wat meer dan de ander.
Best wel raar. Je verlaat een land omdat het er kut is om dan in het land van keuze het kutland te gaan verheerlijken.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  donderdag 28 juni 2018 @ 17:44:54 #38
471419 Otger
Reconquista
pi_180105268
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 17:39 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Best wel raar. Je verlaat een land omdat het er kut is om dan in het land van keuze het kutland te gaan verheerlijken.
Zie Aiciu en Italië.
pi_180105321
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 13:26 schreef Zihuatanejo het volgende:
Ik zie mensen klagen over allochtonen die zich niet aanpassen maar wat bedoel je daarmee? Een gothic is ook vaak een buitenbeentje maar ik heb geen politicus gezien die hen uit het land wilt jagen.

Taal spreken, werken, hand schudden prima, geen criminele activiteiten, daar kunnen we over eens zijn. Maar als iemand thuis graag Arabisch nieuws wil kijken, is dat fout?
Wellicht wat onpraktisch. Ik moest vandaag een aantal mensen die alleen maar Turks nieuws kijken informeren over de OV staking. Ze zaten al een uur in het hokje.
pi_180105328
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 13:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Kennelijk ben je overgeassimileerd als je grootouders zelf zich zagen als Indische Nederlanders en jij nu hen Indonesiërs noemt.
Oma van Geert Wilders zal zich ook niet Indonesiër genoemd hebben, dat deed men niet
En de andere 3 grootouders van Wilders hebben geen Indonesische/Indische afkomst.
Kijk, dus iemand die wel geïntegreerd is en zichzelf volledig als NLer ziet is 'overgeassimileerd'?
Je noemt hem nu dus bounty of huisneger he.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180105396
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 17:47 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Kijk, dus iemand die wel geïntegreerd is en zichzelf volledig als NLer ziet is 'overgeassimileerd'?
Je noemt hem nu dus bounty of huisneger he.
Tsja. Wilders hekelt allochtonen en mensen met importbruiden.
Dat is wel een tikkeltje zelfhatend.
pi_180105402
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 17:47 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Kijk, dus iemand die wel geïntegreerd is en zichzelf volledig als NLer ziet is 'overgeassimileerd'?
Ik ben volledig Nederlander, en mijn ouders, grootouders, familie noemden zich niet Indonesiër.
En dat deden de meeste Indische Nederlanders ook niet.
Mijn ouders, ooms , tantes , zouden het vreselijk vinden als ik die domme misvatting voor waar aanneemt.
Met overgeassimileerd bedoel ik.... de domme misvattingen van anderen overnemen die de groep Indische Nederlanders niet kent en hen Indonesiër noemt.
quote:
Je noemt hem nu dus bounty of huisneger he.
Nee... dat schreef ik ook niet
pi_180105797
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 17:39 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Best wel raar. Je verlaat een land omdat het er kut is om dan in het land van keuze het kutland te gaan verheerlijken.
Een land verlaten omdat er een bewind is wat kut is wil nog niet zeggen dat je niet van je land en zijn gebruiken houdt. Er zijn natuurlijk verschillende redenen om je land te verlaten, dan kan economisch zijn, door oorlog of politieke redenen bijvoorbeeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2018 18:09:27 ]
pi_180105840
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 18:09 schreef Tem het volgende:

[..]

Een land verlaten omdat er een bewind is wat kut is wil nog niet zeggen dat je niet van je land en zijn gebruiken houdt. Er zijn natuurlijk verschillende redenen om je land te verlaten, dan kan economisch zijn, door oorlog of politieke redenen bijvoorbeeld.
Ja het is daar zo kut dus dat je weg wilt. Dan kom je hier en ga je kankeren dat het hier kut is en daar veel beter....
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180105896
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 18:11 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja het is daar zo kut dus dat je weg wilt. Dan kom je hier en ga je kankeren dat het hier kut is en daar veel beter....
Je snapt het weer eens niet zoals gewoonlijk.
  donderdag 28 juni 2018 @ 18:40:05 #46
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_180106415
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 18:09 schreef Tem het volgende:

[..]

Een land verlaten omdat er een bewind is wat kut is wil nog niet zeggen dat je niet van je land en zijn gebruiken houdt. Er zijn natuurlijk verschillende redenen om je land te verlaten, dan kan economisch zijn, door oorlog of politieke redenen bijvoorbeeld.
De eerste blijkt het meest gangbaar te zijn.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_180106821
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 16:19 schreef Bluesdude het volgende:
Dat zwaar neer kijken is jouw zwart-wit kijken.
Molukse knilkringen keken ook neer op andere etnische groepen.
Is mijn ervaring en kwalificatie ja. Maar denk niet dat je dat snel kan ontkennen. Nederlands Indie was een hele hiërarchische samenleving waar de "inlanders" op de laagste trede stonden en de indos echt een klasse erboven waren alszijnde onderdanen van de koloniale macht, met alle privileges van dien.

quote:
De assimilatie in Nederland heeft niks van doen van samen met belanda's neerkijken.
Mensen waren van Nederlandse afkomst en/of Nederlands , want opgegroeid in dat stukje Nederlandse cultuur daar.
Ja en als je je Nederlands voelt en weldegelijk neerkijkt op dat stukje "inlandse Indonesische/javaanse cultuur" wil je na je aankomst in NL zsm geheel als de grote meerderheid worden. Zodat je nergens meer in onder doet. En al helemaal niet ergens in de verste verte nog op een groep lijkt waar je zelf ook op neerkeek in Nederlands Indie. Speelt weldegelijk op de achtergrond mee.

Molukkers daarentegen bijv hebben hierin een andere weg begaan dan Indo's. Die hadden een eigen identiteit naast de Nederlandse die ze wilden vasthouden, itt Indos. Ook andere historie natuurlijk, maar toch.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_180107153
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 18:56 schreef Aloulu het volgende:

Ja en als je je Nederlands voelt en weldegelijk neerkijkt op dat stukje "inlandse Indonesische/javaanse cultuur" wil je na je aankomst in NL zsm geheel als de grote meerderheid worden.
Je bent gefixeerd op dat neerkijken. Wat niet zo zwart-wit was als jij denkt. Men was immers ook van Indonesische afkomst en men wilde niet zo vol zelfhaat zijn . Natuurlijke reactie.
Kennelijk weet je ook niet dat Indische Nederlanders gewone Nederlanders waren, maar dan op zun Indisch. Het is logisch dat men openstaat voor de eigen etnische groep: Nederlanders.
Daarbij realiseerde men zich dat er geen weg terug was en men wilde voor zichzelf en de kinderen een leven bouwen in Nederland..waardoor men zich niet wilde opsluiten in de eigen Indische groep en zo de kinderen blokkeren in het opgaan in de Nederlandse samenleving.

quote:
Molukkers daarentegen bijv hebben hierin een andere weg begaan dan Indo's. Die hadden een eigen identiteit naast de Nederlandse die ze wilden vasthouden, itt Indos. Ook andere historie natuurlijk, maar toch.
Andere groepsbinding.. Molukkers toen in 1951 hadden veelal geen Nederlandse identiteitsgevoel. Men wilde ook terug. Terug naar de familie.Terwijl Indische Nederlanders steeds meer familie in Nederland had . Het indisch miljeu was er niet meer in Indonesië, maar Molukse miljeus te Molukken was er nog wel
Velen Molukkers hadden daarnaast een nationalistisch doel van eigen staat nastreven.
Indo's niet.
pi_180109152
Je kunt alleen van een Nederlands 'probleem' spreken als dit zich alleen in Nederland voor zou doen. Marokkanen en Turken voelen zich ook geen Duitser/Belg/Fransman etc...
pi_180112239
De grote verschillen tussen Indo's en Marokkanen/Turken:

- de laatsten behouden, tot in de tigste generatie, de nationaliteit van hun voorouderen, de bekende dubbele paspoorten. Bij andere minderheden zie je dat niet.
- Turken en Marokkanen staan onder grote invloed van de Turkse en Marokkaanse overheden. Denk aan de Grijze Wolven, Dutchturks, Moskeeen netwerk, de beruchte verplichte Marokkaanse namenlijst, etc. Dit zijn zeer nationalistische en conservatieve organisaties. Bij andere minderheden speelt dit niet of veel minder.
- Turken en Marokkanen zijn overwegend islamitisch, een geloof wat integratie in een liberale seculiere democratie nogal bemoeilijkt.
- Turken en Marokkanen hier in Nederland zijn overwegend laagopgeleid. De tokkie's uit die landen.
- Nationalisme is in Turkije gemeengoed, Nederland is eerder anti-nationalistisch. Turken reizen alleen naar Turkije, spreken alleen Turks, trouwen alleen met Turken, etc. Alles wat ze doen moet met Turkije te maken hebben, ze denken en handelen puur langs etnische lijnen. Bij Marokkanen speelt dat ook vrij sterk.
- Turken en Marokkanen zijn notoir onbereisd. De enige landen wat ze ooit hebben gezien zijn Turkije en Marokko. Daar is een term voor: wereldvreemd.

Er zijn nog meer verschillen, maar je hebt wel door nu waarom de integratie van met name Turken en Marokkanen zo beroerd is.
pi_180114202
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 13:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Kennelijk ben je overgeassimileerd als je grootouders zelf zich zagen als Indische Nederlanders en jij nu hen Indonesiërs noemt.
Oma van Geert Wilders zal zich ook niet Indonesiër genoemd hebben, dat deed men niet
En de andere 3 grootouders van Wilders hebben geen Indonesische/Indische afkomst.

De meeste mensen die een nieuw bestaan willen opbouwen in dit land verdrinken ook niet in een slachtofferrol. Dat is een rol die autochtonen hen toeschrijven.
Mijn oma is geboren in Indonesië (java jakarta) ze heeft daar gewoond tot einde tweede wereld oorlog, dan is ze toch Indonesisch? ik probeerde me nog voorzichtig uit te drukken mede omdat Indonesië en Nederlands Indië een beetje complex is om daar een duidelijke stelling van te maken. Maar mijn oma is Indonesisch en mijn opa was een KNIL strijder. Die na de oorlog uit Indonesië moest vluchten vanwege de Jappen. Dat is wat ik zover van hun heb meegekregen. Die oude luitjes zijn er allang niet meer (RIP)
pi_180114437
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 19:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je bent gefixeerd op dat neerkijken. Wat niet zo zwart-wit was als jij denkt. Men was immers ook van Indonesische afkomst en men wilde niet zo vol zelfhaat zijn . Natuurlijke reactie.
Kennelijk weet je ook niet dat Indische Nederlanders gewone Nederlanders waren, maar dan op zun Indisch. Het is logisch dat men openstaat voor de eigen etnische groep: Nederlanders.
Daarbij realiseerde men zich dat er geen weg terug was en men wilde voor zichzelf en de kinderen een leven bouwen in Nederland..waardoor men zich niet wilde opsluiten in de eigen Indische groep en zo de kinderen blokkeren in het opgaan in de Nederlandse samenleving.

[..]

Andere groepsbinding.. Molukkers toen in 1951 hadden veelal geen Nederlandse identiteitsgevoel. Men wilde ook terug. Terug naar de familie.Terwijl Indische Nederlanders steeds meer familie in Nederland had . Het indisch miljeu was er niet meer in Indonesië, maar Molukse miljeus te Molukken was er nog wel
Velen Molukkers hadden daarnaast een nationalistisch doel van eigen staat nastreven.
Indo's niet.
Dit is natuurlijk onzin, Een Zuid Afrikaan of Surinamer is ook niet gewoon een Nederlander, Een Nederlander ben je niet, een Nederlander moet je worden door bijvoorbeeld je tweede identiteit te verscheuren. Dat is precies wat de Indo's in ieder geval deden. Ze hadden niks meer met het land van herkomst, daar lag de ellende van de tweede wereld oorlog en in Nederland lag voor mijn oma en opa de toekomst. Zo zouden Turken of Marokkanen zich ook moeten gedragen. ( dus niet de overwinning vieren van Erdogan ) Doe je dit collectief en er gaat een generatie overheen dan weet ik zeker dat Nederlanders van Turken en Marokkanen houdt net zoals we dat ook doen met Indonesiërs (hedendaagse Indo's, Molukkers) of van mijn part Chinezen want daar hoor je ook nooit iets negatiefs over.
pi_180116985
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 00:51 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Mijn oma is geboren in Indonesië (java jakarta) ze heeft daar gewoond tot einde tweede wereld oorlog, dan is ze toch Indonesisch?
Uit jouw eerdere postings maakte ik op dat ze dat niet is en dat ze zichzelf zo niet beschouwde .
Net als mijn hele familie..

quote:
ik probeerde me nog voorzichtig uit te drukken mede omdat Indonesië en Nederlands Indië een beetje complex is om daar een duidelijke stelling van te maken.
Het is ook complex. Verdiep je er in.
Je kunt beginnen met deze pagina.
Waar indo-europeanen staat geschreven kun je dit vertalen met 'indo's'

quote:
Maar mijn oma is Indonesisch en mijn opa was een KNIL strijder.
Zag je oma zichzelf ook als Indonesische ?

quote:
Die na de oorlog uit Indonesië moest vluchten vanwege de Jappen. Dat is wat ik zover van hun heb meegekregen. Die oude luitjes zijn er allang niet meer (RIP)
Japan capituleerde 15 augstus 1945. Dus je opa vluchtte niet na de oorlog voor het Japanse leger.
Als je opa in WO II en daarna knil-militair was en zich niet meer veilig voelde in Indië/Indonesië dan zag hij zichzelf vemoedelijk niet als Indonesisch. Vraag eens na in de familie.


quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 01:07 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk onzin, Een Zuid Afrikaan of Surinamer is ook niet gewoon een Nederlander,
Een Nederlander ben je niet, een Nederlander moet je worden door bijvoorbeeld je tweede identiteit te verscheuren. Dat is precies wat de Indo's in ieder geval deden.
Zuidfrikanen en Surinamers zijn andere groepen.
Ik had het over Indische Nederlanders die Nederlanders waren en zijn. En zich ook zo noemden. Er was geen tweede identiteitsgevoel . Er was een apart identiteitsgevoel, waar het Nederlandse in domineerde. Gewoon Nederlands, maar dan met een eigen karakter.


quote:
Nederlanders van Turken en Marokkanen houdt net zoals we dat ook doen met Indonesiërs (hedendaagse Indo's, Molukkers)
Indo's in Nederland zijn geen Indonesiërs. meestal. Molukkers in Nederland zien/noemen zichzelf ook niet zo, meestal.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bluesdude op 29-06-2018 09:49:14 ]
pi_180123780
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 09:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Uit jouw eerdere postings maakte ik op dat ze dat niet is en dat ze zichzelf zo niet beschouwde .
Net als mijn hele familie..

[..]

Het is ook complex. Verdiep je er in.
Je kunt beginnen met deze pagina.
Waar indo-europeanen staat geschreven kun je dit vertalen met 'indo's'

[..]

Zag je oma zichzelf ook als Indonesische ?

[..]

Japan capituleerde 15 augstus 1945. Dus je opa vluchtte niet na de oorlog voor het Japanse leger.
Als je opa in WO II en daarna knil-militair was en zich niet meer veilig voelde in Indië/Indonesië dan zag hij zichzelf vemoedelijk niet als Indonesisch. Vraag eens na in de familie.

[..]

Zuidfrikanen en Surinamers zijn andere groepen.
Ik had het over Indische Nederlanders die Nederlanders waren en zijn. En zich ook zo noemden. Er was geen tweede identiteitsgevoel . Er was een apart identiteitsgevoel, waar het Nederlandse in domineerde. Gewoon Nederlands, maar dan met een eigen karakter.

[..]

Indo's in Nederland zijn geen Indonesiërs. meestal. Molukkers in Nederland zien/noemen zichzelf ook niet zo, meestal.

Voor zover ik begrijp vanuit de familie was mijn oma geboren en getogen Indonesische, ze sprak geen woord Nederlands, alleen Maleis of Indonesisch voor ze opa leerde kennen. Mijn opa leerde ze kennen tijdens de tweede wereld oorlog waar ze beide in kamp hebben gezeten. mijn opa in een werkkamp en mijn oma in een ander soort kamp omdat ze tijdens de oorlog getrouwd was met mijn opa. Door een godswonder hebben ze elkaar gevonden na de oorlog en is mijn oma met mijn opa mee verhuisd richting Nederland waar het leven zwaar was. Nederland moest opgebouwd worden en er was niks. Maar mijn oma had een enorme ondernemers drang en ze was ook erg succesvol daarin. Ze zaten vooral in het onroerend goed. oude verwoeste panden opkopen voor een prikkie en dat helemaal weer opbouwen. Oma deed dan vooral de onderhandelingen en opa de aannemerswerkzaamheden. Het startkapitaal kwam voornamelijk uit het loon dat mijn opa in al die jaren heeft opgebouwd. In Nederland hebben ze een gezin gesticht waar mijn vader uit voort is gekomen.
pi_180129805
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 18:21 schreef ThePrinceTWP het volgende:
Nederland heeft als migratieland een lange geschiedenis met Nederlanders met een migratieachtergrond achter de rug. Vrijwel alle nieuwkomers kregen net als elders op de wereld te maken met bepaalde uitdagingen maar ondanks dat gegeven hebben enkele groeperingen nu onomstotelijk een plek bemachtigd binnen de Nederlandse samenleving en doen ze heel goed mee en bevinden zich dikwijls zelfs in de hoogste echelons van de samenleving.

Eén van de beste voorbeelden hiervan zijn naar mijn idee de Indonesische-Nederlanders. Je ziet bij hen bijvoorbeeld vaak dat zij de Indonesische wortels van hun grootouders een plekje hebben weten te geven naast hun Nederlandse identiteit.

Bij Turkse- en Marokkaanse-Nederlanders merk ik echter dat ze zichzelf in de regel echt zien als Turk of Marokkaan en ze zich bewust distanciëren van Nederland, de Nederlandse normen, waarden, cultuur en gebruiken. Dit alles ondanks het feit dat men hier is geboren, getogen en allerlei kansen aangeboden kreeg van de Nederlandse samenleving.

Naar mijn idee is dit fenomeen in toenemende mate problematisch en op lange termijn onhoudbaar. Welke oorzaak ligt ten grondslag aan dit probleem en (hoe) kan dat opgelost worden?
Integratie bestaat niet. Bestudeer eerst maar eens de werken van socioloog en psycholoog Maslow.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_180132722
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 22:58 schreef Homey het volgende:

- Turken en Marokkanen zijn notoir onbereisd. De enige landen wat ze ooit hebben gezien zijn Turkije en Marokko. Daar is een term voor: wereldvreemd.

Daar verbaas ik me ook over. Je komt overal op de wereld Nederlanders tegen, maar niet met een Turkse-/Marokkaanse achtergrond.
pi_180132922
De OP geeft mooi aan waarom de multiculti of "diversiteit" nooit zal werken. Migranten en hun nazaten voelen zich hier blijkbaar niet thuis, ook al zijn ze hier geboren en getogen.

Diversiteit is geen kracht maar een zwakte, dat blijkt maar weer. Het nastreven van een "multiculturele samenleving" is de grootste fout die dit land ooit heeft gemaakt.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 01:49:53 #58
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_180133383
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 01:14 schreef bakfietsmoeder het volgende:
De OP geeft mooi aan waarom de multiculti of "diversiteit" nooit zal werken. Migranten en hun nazaten voelen zich hier blijkbaar niet thuis, ook al zijn ze hier geboren en getogen.
Op zich heb ik me tot m'n 24/25e echt wel Nederlander gevoeld. Dat veranderde toen ik na 9/11, Fortuyn en nog wat andere rampen terugkeerde op Nederlandse bodem (aantal jaren in de VS gewoond). Dit was niet het Nederland dat ik eind jaren '90 had verlaten.

Ik voel me nu voornamelijk Rotterdammer.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_180133450
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 01:49 schreef KillemWieft het volgende:
Ik voel me nu voornamelijk Rotterdammer.
Och arme
pi_180134053
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 01:49 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Op zich heb ik me tot m'n 24/25e echt wel Nederlander gevoeld. Dat veranderde toen ik na 9/11, Fortuyn en nog wat andere rampen terugkeerde op Nederlandse bodem (aantal jaren in de VS gewoond). Dit was niet het Nederland dat ik eind jaren '90 had verlaten.

Ik voel me nu voornamelijk Rotterdammer.
Ik woon 10 jaar niet meer in Nederland. Ik kom hooguit privé 3 dagen nog in Nederland. Langer houd ik het niet vol. Zakelijk spreek ik op de NL vliegvelden af.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 14:24:25 #61
416931 yats
(non) Average Joe
pi_180139606
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 19:12 schreef butz0rs het volgende:
Omdat 'echte' Nederlanders blank zijn, met (donker)blond haar en blauwe ogen. Veel nieuwe Nederlanders kunnen zich hier niet mee identificeren dus vallen ze terug op de herkomst van hun (groot)ouders. En omdat hier vervolgens weer een discussie over ontstaat, gaan ze zich nog feller afzetten omdat anders hun ego gekrenkt is.
Toch grappig dat ik aan geen van doe kenmerken voldoe terwijl mijn familie een stamboom in Nederland heeft tot ruim voor de middeleeuwen. Iets teveel generalisastie wellicht?
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_180139921
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 14:24 schreef yats het volgende:

[..]

Toch grappig dat ik aan geen van doe kenmerken voldoe terwijl mijn familie een stamboom in Nederland heeft tot ruim voor de middeleeuwen. Iets teveel generalisastie wellicht?
Wie geen blond haar en blauwe ogen heeft zijn geen 'echte' Nederlanders?
Dan worden we geregeerd door een kabinet vol 'onechte' Nederlanders ..

pi_180140408
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 19:12 schreef butz0rs het volgende:
Omdat 'echte' Nederlanders blank zijn, met (donker)blond haar en blauwe ogen. Veel nieuwe Nederlanders kunnen zich hier niet mee identificeren dus vallen ze terug op de herkomst van hun (groot)ouders. En omdat hier vervolgens weer een discussie over ontstaat, gaan ze zich nog feller afzetten omdat anders hun ego gekrenkt is.
Net ff in de spiegel gekeken, blijk ik ook ineens een allochtoon te zijn :')
  zaterdag 30 juni 2018 @ 20:42:06 #64
416931 yats
(non) Average Joe
pi_180148310
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 14:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wie geen blond haar en blauwe ogen heeft zijn geen 'echte' Nederlanders?
Dan worden we geregeerd door een kabinet vol 'onechte' Nederlanders ..

[ afbeelding ]
Dat zijn niet mijn woorden he?
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_180149492
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 20:42 schreef yats het volgende:

[..]

Dat zijn niet mijn woorden he?
Is juist ... is mijn vraag aan butz0rs
pi_180151409
De multiculturele samenleving is gewoon een mislukking geworden.

Wij hadden al die gastarbeiders terug moeten sturen toen ze niet meer nodig waren, in plaats van hun gezinnen hierheen te halen. Nu zitten wij met de gebakken peren.

Er zijn zat mensen die het verdommen om te integreren en vervolgens nog het gore lef hebben te klagen dat wij ons niet genoeg aanpassen. WIJ moeten ons aan HUN aanpassen?!? Intussen denken zij ons te vertellen wat wel en niet kan, gebeurt dat niet dan wordt er geweld gebruikt (bomaanslagen, bijvoorbeeld).

Willen we dergelijke types hier? Ik zeg nee. Maar ja, uit de links koker komt natuurlijk het één of andere goedpraatexcuus van "ach, het valt allemaal wel mee" en het geroep dat ik "xenofoob" ben. Maar de realiteit liegt er niet om.

Wat mij betreft is het heel simpel: oprotten of aanpassen. Misdraag je je, dan wordt het automatisch oprotten (op jouw kosten, niet op die van de belastingbetaler) en nooit meer terugkeren. Wordt je toch betrapt binnen onze grenzen dan een jaartje gevangenis en vervolgens oprotten (op jouw kosten).
pi_180151795
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 22:31 schreef Telefoonvork het volgende:
De multiculturele samenleving is gewoon een mislukking geworden.

Wij hadden al die gastarbeiders terug moeten sturen toen ze niet meer nodig waren, in plaats van hun gezinnen hierheen te halen. Nu zitten wij met de gebakken peren.

Er zijn zat mensen die het verdommen om te integreren en vervolgens nog het gore lef hebben te klagen dat wij ons niet genoeg aanpassen. WIJ moeten ons aan HUN aanpassen?!? Intussen denken zij ons te vertellen wat wel en niet kan, gebeurt dat niet dan wordt er geweld gebruikt (bomaanslagen, bijvoorbeeld).

Willen we dergelijke types hier? Ik zeg nee. Maar ja, uit de links koker komt natuurlijk het één of andere goedpraatexcuus van "ach, het valt allemaal wel mee" en het geroep dat ik "xenofoob" ben. Maar de realiteit liegt er niet om.

Wat mij betreft is het heel simpel: oprotten of aanpassen. Misdraag je je, dan wordt het automatisch oprotten (op jouw kosten, niet op die van de belastingbetaler) en nooit meer terugkeren. Wordt je toch betrapt binnen onze grenzen dan een jaartje gevangenis en vervolgens oprotten (op jouw kosten).
acht het valt wel mee
en jij bent geen xenofoob, doch een buitenlanderhater... dat eerherstel verdien je wel.

ps... iedereen moet zich altijd aan iedereen aanpassen. Zo zijn de wetten van elk menselijk samenleven.
Als jij dat niet wil..... rot dan op. Ga ergens op een onbewoond eiland wonen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 30-06-2018 23:51:37 ]
  zaterdag 30 juni 2018 @ 23:27:50 #68
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180152390
Het bestaat uit verscheidene factoren, uiteenlopend van onwil tot negatieve ervaringen en toevalligheden. Verschillen worden tegenwoordig breder uitgemeten. Dat resulteert deels in het idee dat weinig nieuwe Nederlanders zich Nederlands voelen en voor een ander deel veroorzaakt het ook dat minder nieuwe Nederlanders zich Nederlander voelen.

Wel is het belangrijk om bij vergelijkingen met Indonesiërs, maar bijvoorbeeld ook Surinamers in acht te nemen dat het koloniale verleden een zeker geloof in de superioriteit van de Nederlandse cultuur heeft ingebakken in hun culturen. Dat zit er dus ook in bij leden van die groepen, die nog nooit de Nederlandse bodem hebben betreden (al wordt het minder met nieuwere generaties). Hierdoor zitten er sowieso bepaalde aspecten in hun cultuur die bij aankomst hier worden toegejuicht als toppunt van integratie, maar dat is het eigenlijk niet.

Bovendien is de groep die Indo wordt genoemd ook nog eens etnisch Nederlands. Die hebben altijd al een Nederlandse cultuur gehad, ook in Indonesië. Dan valt er niet super veel te integreren.
  zondag 1 juli 2018 @ 02:14:24 #69
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_180154985
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 23:27 schreef PiyeReloaded het volgende:

Wel is het belangrijk om bij vergelijkingen met Indonesiërs, maar bijvoorbeeld ook Surinamers in acht te nemen dat het koloniale verleden een zeker geloof in de superioriteit van de Nederlandse cultuur heeft ingebakken in hun culturen. Dat zit er dus ook in bij leden van die groepen, die nog nooit de Nederlandse bodem hebben betreden (al wordt het minder met nieuwere generaties). Hierdoor zitten er sowieso bepaalde aspecten in hun cultuur die bij aankomst hier worden toegejuicht als toppunt van integratie, maar dat is het eigenlijk niet.
_O-
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  zondag 1 juli 2018 @ 11:48:58 #70
410451 Telefoonvork
Telefoonvork
pi_180159593
Wat ik regelmatig zie in mijn omgeving is dat er gewoon de eigen taal gebruikt wordt ipv Nederlands, ook wanneer dat ongepast is. Ook al spreken ze de taal zo goed als vloeiend.

Ook hebben ze de neiging om bij elkaar te blijven zitten. Kom je erbij zitten, dan wordt je gewoon weg gestaard ipv dat ze interesse in je tonen of de moeite nemen over te schakelen naar het Nederlands.
pi_180159763
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 11:48 schreef Telefoonvork het volgende:

Ook hebben ze de neiging om bij elkaar te blijven zitten. Kom je erbij zitten, dan wordt je gewoon weg gestaard ipv dat ze interesse in je tonen
Dat geldt voor alle etnische groepen. Ook voor de dominante groep.
Een neiging van het tegendeel bestaat ook.
pi_180160475
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 22:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

acht het valt wel mee
en jij bent geen xenofoob, doch een buitenlanderhater... dat eerherstel verdien je wel.

ps... iedereen moet zich altijd aan iedereen aanpassen. Zo zijn de wetten van elk menselijk samenleven.
Als jij dat niet wil..... rot dan op. Ga ergens op een onbewoond eiland wonen.
Dat is natuurlijk gelul. Als jij de keuze maakt je in een ander land te vestigen dan ben jij degene die de consequenties van die keuze moet dragen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_180160788
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 12:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk gelul. Als jij de keuze maakt je in een ander land te vestigen dan ben jij degene die de consequenties van die keuze moet dragen.
Gelul = stellen dat bepaalde mensen zich niet hoeven aan te passen.
Iedereen moet zich altijd waar ook en in welke tijd zich aanpassen aan anderen.
  zondag 1 juli 2018 @ 15:40:36 #74
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180163272
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 12:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk gelul. Als jij de keuze maakt je in een ander land te vestigen dan ben jij degene die de consequenties van die keuze moet dragen.
Ik ben hier gewoon geboren, maar ik moet eerlijk zeggen dat als ik dit soort reacties lees ik me ook geen Nederlander meer voel.

Als ik zie hoe ons land is verschoven van tolerantie en gelijkheid naar onverdraagzaamheid, xenofobie en compleet misplaatst nationalisme dan word ik daar best een beetje verdrietig van.

Oh, en nee. Ik heb geen migratie-achtergrond... in elk geval de laatste 6-7 generaties niet. Mijn grootouders hebben hard gewerkt en veel geleden voor de vrijheid waar men nu vrij algemeen op kotst.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 1 juli 2018 @ 16:24:01 #75
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180164569
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 11:48 schreef Telefoonvork het volgende:

Wat ik regelmatig zie in mijn omgeving is dat er gewoon de eigen taal gebruikt wordt ipv Nederlands, ook wanneer dat ongepast is. Ook al spreken ze de taal zo goed als vloeiend.
Ach, als jij in dit topic een post zou plaatsen zonder taalfouten daarin zou dat je eerste zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180167981
Ik denk dat twee factoren een belangrijke rol spelen.

In eerste plaats is het nooit een vooropgezet plan geweest van de gastarbeiders om zich permanent in Nederland te vestigen, het was een gevolg van omstandigheden, daardoor heeft deze bevolkingsgroep nooit bewust een keuze gemaakt voor een ander land en een nieuwe nationaliteit aannemen. Die twijfel heeft met name de tweede en derde generatie in een identiteitscrisis doen belanden.

Daarbij komt ook nog eens kijken dat het geen dwarsdoorsnee van de samenleving was maar dat de eerste generatie voornamelijk bestaat uit laag opgeleide industrie- en landarbeiders. Waarbij de organisatiegraad en het vermogen om op te komen voor de eigen belangen klein is.

In de tweede plaats is het sinds de jaren 90 met satelliet televisie en sinds 00 het internet het veel makkelijker om in contact te blijven met de taal, cultuur en gebeurtenissen in het land van herkomst. Dat maakt de noodzaak om te integreren minder groot. Sommige landen hebben daarbij grote belangen om de banden met de diaspora niet te laten verwateren en blijven zich actief met deze groepen bemoeien. Het helpt natuurlijk niet dat deze landen gerund worden door zwaar corrupte nationalistische regimes en de samenlevingen zeer conservatief zijn in vergelijking met Nederland. Dit heeft de integratie niet geholpen en soms zelfs deel teruggedraaid, zeker nu er een steeds grotere aversie vanuit de autochtone bevolking jegens migratie is ontstaan.
pi_180169369
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 15:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik ben hier gewoon geboren, maar ik moet eerlijk zeggen dat als ik dit soort reacties lees ik me ook geen Nederlander meer voel.

Als ik zie hoe ons land is verschoven van tolerantie en gelijkheid naar onverdraagzaamheid, xenofobie en compleet misplaatst nationalisme dan word ik daar best een beetje verdrietig van.

Oh, en nee. Ik heb geen migratie-achtergrond... in elk geval de laatste 6-7 generaties niet. Mijn grootouders hebben hard gewerkt en veel geleden voor de vrijheid waar men nu vrij algemeen op kotst.
Al had je wel een migratie-achtergrond. Niks mis met een migratie-achtergrond, de migratie-voorgrond is het probleem.

Ik heb namelijk een beetje hetzelfde gevoel. Mijn ouders en een generatie later hebben religie netjes terug in zijn hok geschopt. De generaties daarvoor hebben gevochten voor een landsbestuur dat het land beter ging maken voor de burgers. O.a mijn generatie heeft het kritiekloos nationalisme aan de kant weten te zetten. Mijn generatie heeft bijna zonder racisme kunnen opgroeien. Mijn generatie en de voorgaande heeft gewerkt aan de gelijkheid tussen man en vrouw en tegen een verstikkende opgelegde seksuele moraal.

Nu zitten we in een situatie dat we vanwege de financiele belangen van enkelen moeten uitkijken met het bespotten van religie. Hebben we weer vlaggenzwaaiende en intimiderende nationalisten/fascisten in de straten en worden onzedig geklede vrouwen uitgescholden of erger en wordt een heleboel vrouwen geleerd dat ze onderdanig zijn aan de man. We hebben weer een heleboel mensen die ras heel belangrijk proberen te maken, meestal uit ordinair eigenbelang, en zich terugtrekken in de 'eigen' kring. De tegenreactie daarop is helemaal eng. Mijn grootouders hebben niet hun leven geriskeerd met het idee dat joden 80 jaar zich later alsnog onveilig moeten voelen in Nederland, dat zou na de oorlog afgelopen zijn.

Er is geen goede reden waarom ik dat zou moeten verdragen. Wat is dat voor onzinnig criterium? Als het land beter wil maken voor zijn burgers door te profiteren van technologische vooruitgang, het voortschrijden van cultuur en economische groei, waarom krijgen de burgers dan steeds meer om te verdragen. Iets moeten verdragen is helemaal niet positief.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_180341976
Afgezien van de integratieproblematiek helpt het m.i. ook niet mee dat wij Nederlanders een geschiedenis hebben van 'tolerantie', in de zin van 'prima dat je hier woont en je eigen religie hebt, zolang ik maar niet met je hoeft te interacteren en je uit het zicht blijft'.
De typische Nederlander heeft ook totaal geen behoefte zich te mengen met andere culturen of om ergens een middenweg voor te vinden, of 'ze' passen zich aan aan 'ons', of ze rotten maar op.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 15:23:08 #79
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_180469111
Nederlanders voelen zichzelf niet eens Nederlander maar geven liever af op hun eigen cultuur hoe kan je dan van een nieuweling verwachten zich daarbij aan te willen sluiten. Een slap zooitje zonder enige trots of ruggengraat is nu eenmaal niet iets uitnodigends.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 15:51:51 #80
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_180469654
Ik ken gek genoeg momenteel veel nieuwkomers die zich wel identificeren als Nederlanders. Dan moet ik wel zeggen dat dit allemaal mensen zijn die netjes hun best hebben gedaan op school en zo alle kansen hebben gepakt / hebben kunnen pakken doordat hun ouders ze goed hebben opgevoed.

Degenen die hun mond vol hebben over / hun toevlucht zoeken tot hun achtergrond zijn vooral de kansarmen, niet exclusief, maar vaak wel. Het gros is hier geboren maar kan zich niet voldoende redden buiten hun eigen omgeving.

Er is trouwens niks geks aan het vasthouden aan en waarderen van je achtergrond. Alle mensen doen dit. Alleen het bewuste, ostentative afwijze van het Nederlanderschap, daar zit vaak iets anders achter en dit zijn geen positieve emoties. Het is het ervaren van push-factoren en daarom de pull benadrukken.

Bij echte nieuwkomers zijn het trouwens ironisch gezien de "goudzoekers" die heel graag mee willen draaien en alles aanpakken om dit te bereiken. Bij mensen met echte problematiek (oorlogstrauma's, slachtoffers van vervolging) speelt mee dat die niet de energie hebben om die moeite te doen.
pi_180478106
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 15:23 schreef the-eye het volgende:
Een slap zooitje zonder enige trots of ruggengraat is nu eenmaal niet iets uitnodigends.
Laat jij nou die beroemde zelfhaat zien zo ?
Vanwaar die ruggengraatloze antitrots van je ?

w/ Hup Holland Hup
pi_180482292
''Waarom voelen nieuwe Nederlanders zich niet Nederlands?''

Snap dat niet...zijn daar dan geen regels voor gemaakt ? In Nederland.

[ Bericht 3% gewijzigd door cempexo op 15-07-2018 07:40:26 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 15 juli 2018 @ 07:01:01 #83
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180482394
Als wij op vakantie in het buitenand gaan, genieten we van de cultuurverschillen.
Als je je meer tot een andere cultuur voelt aangetrokken, ben je al snel een vreemde in eigen land. Nederlanders in het buitenland komen er meestal snel achter dat ze nooit een echte Spanjaard/Thai/Canadees etc. zullen zijn, simpelweg door andere culturele achtergrond. Zelfs met het opgeven van de Nederlandse nationaliteit verandert dat niet.
Het is raar dat van mensen uit een andere cultuur in Nederland wel te verwachten.

Daar komt bij dat de eerste gastarbeiders hier kwamen in een cultuur van verzuiling, waarin met name hun islamitische achtergrond simpelweg als een nieuwe zuil werd gezien. Alleen was dat een zuil die geworteld was in een niet-verzuilde cultuur en waarin elke structuur ontbrak die traditionele zuilen wel hadden, waardoor ze succesvol konden zijn. Denk aan een structuur leiderschap, onderwijs, sport, ontspanning, gezondheidszorg etc.
Verzuild Nederland had maar een paar dingen die het volk bonden: gezamenlijke geschiedenis, koningshuis, Nederlands voetbalelftal ("Oranje"), en de dienstplicht. De nieuwkomers hadden hier geen dienstplicht en deelden niet de vaderlandse geschiedenis. Marokkanen hebben een eigen koning.
Dus: geen binding met andere zuilen, slecht georganiseerde eigen zuil.

Waar Nederlanders die emigreerden naar Canada of Australië niet verwachtten ooit nog terug te keren en hun familie nooit meer te zien, waardoor er een dwang was op een nieuw sociaal netwerk op te bouwen, is het bij Turken en Marokkanen (en andere gastarbeiders) begonnen als een tijdelijke emigratie, maar ook nog een met een belofte bij de achterblijvers (rijk worden in NL en dan terugkeren), èn minstens een jaarlijkse reis naar het vaderland om te laten zien hoe goed het met je gaat. Er was en is daardoor veel minder noodzaak om een sociaal netwerk met autochtonen op te bouwen. Kinderen worden opgevoed binnen het kader van het netwerk van het vaderland en worden opgevoed in een andere cultuur en een andere taal dan het Nederlands.
Die opvoeding geeft hen al op hun eerste schooldag een achterstand die gewoonlijk niet meer in te halen is. Feitelijk zijn ze niet in de Nederlandse cultuur opgegroeid.
Natuurlijk word je dan door autochtone kinderen raar gevonden. Dan kun je niet volop meedoen met de anderen. Daar komt bij dat de islam die kloof nog verdiept met al zijn leefregels die botsen met de westerse cultuur.
Als je er als kind niet bij hoort, ga je vanzelf zoeken naar waar je dan wel bij hoort, en dan kom je terug in de cultuur van het vaderland, die dan ook nog eens wordt geromantiseerd. Plus dat ze als buitenlander in het vaderland extra hun best doen om als modelburger over te komen. Nederlandse moslims zijn veel strakker in de leer dan velen in hun vaderland. Ook omdat het geloof wordt gebruikt om zich af te zetten tegen de Nederlandse cultuur die hen niet wil accepteren, waardoor ze nog minder worden geaccepteerd.
  zondag 15 juli 2018 @ 07:11:31 #84
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180482427
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 15:23 schreef the-eye het volgende:
Nederlanders voelen zichzelf niet eens Nederlander maar geven liever af op hun eigen cultuur hoe kan je dan van een nieuweling verwachten zich daarbij aan te willen sluiten. Een slap zooitje zonder enige trots of ruggengraat is nu eenmaal niet iets uitnodigends.
Daar vergis je je denk ik zeer in. Het is in veel gevallen relativerende zelfspot, dat "afgeven op Nederland". Wat goed is voor de sociale cohesie in een verzuild land, waar voortdurend "wij zijn de beste" roepen vanaf je eigen zuil slechts conflicten in de hand werkt.
Dat zie je terug als reactie van Nederlanders op dat roepen van Turken en Marokkanen en het ontbreken van zelfspot bij die groepen. Dat is bedreigend, asociaal, niet geaccepteerd in de Nederlandse cultuur.
  zondag 15 juli 2018 @ 07:27:21 #85
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180482472
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 22:31 schreef Telefoonvork het volgende:

Er zijn zat mensen die het verdommen om te integreren en vervolgens nog het gore lef hebben te klagen dat wij ons niet genoeg aanpassen. WIJ moeten ons aan HUN aanpassen?!?
Het beste argument tegen aanpassen van "ons" aan "hun" is dat "hun" niet uniform zijn. Als Nederland kun je je niet aanpassen aan iedereen. Je kunt het niet elke allochtone groep naar de zin maken, omdat die conflicterende belangen hebben. Je hebt niet alleen te maken met islamitische Turken en Marokkanen, maar ook met Antillianen en Surinamers, mensen met een Indische achtergrond, Chinezen, Ghanezen, Somaliërs, nu ook veel Polen en Indiërs. Aan welke "hun" moet je je dan aanpassen? w/
pi_180482478
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 07:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het beste argument tegen aanpassen van "ons" aan "hun" is dat "hun" niet uniform zijn. Als Nederland kun je je niet aanpassen aan iedereen. Je kunt het niet elke allochtone groep naar de zin maken, omdat die conflicterende belangen hebben. Je hebt niet alleen te maken met islamitische Turken en Marokkanen, maar ook met Antillianen en Surinamers, mensen met een Indische achtergrond, Chinezen, Ghanezen, Somaliërs, nu ook veel Polen en Indiërs. Aan welke "hun" moet je je dan aanpassen? w/
Aan de hoogste bieder. Dat is een mooie Nederlandse traditie ;)
  zondag 15 juli 2018 @ 07:33:48 #87
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180482489
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 18:28 schreef Tem het volgende:
Surinamers voelen zich Surinamer, Chinezen voelen zich Chinezen en Indo's voelen zich Indo. Het is niet exclusief voor Turken en Marokkanen, iedereen voelt zich verwant met het land van zijn voorouders in meer of mindere mate.

Als je van mening bent dat het anders is bij deze twee gemeenschappen toon je het maar aan met cijfers.
Turken en Marokkanen hebben puur logistiek gezien een sterkere band met het vaderland doordat ze er altijd met de auto heen kunnen rijden. Psychologisch ligt het heel dichtbij.
  zondag 15 juli 2018 @ 07:34:53 #88
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180482493
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 07:29 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Aan de hoogste bieder. Dat is een mooie Nederlandse traditie ;)
Dan zullen we binnenkort Russisch spreken.
pi_180482519
@ Lunatiek

Lees en begrijp de werken van de pyramide van Maslow. Integratie bestaat niet.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_180482557
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 07:34 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dan zullen we binnenkort Russisch spreken.
Dobroye utro ;)
  zondag 15 juli 2018 @ 07:51:41 #91
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180482565
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 13:26 schreef Zihuatanejo het volgende:
Ik zie mensen klagen over allochtonen die zich niet aanpassen maar wat bedoel je daarmee? Een gothic is ook vaak een buitenbeentje maar ik heb geen politicus gezien die hen uit het land wilt jagen.
Een Nederlandse Goth heeft een Nederlandse achtergrond, kent de Nederlandse waarden en normen. Als hij daar tegenin gaat is dat bewust om zich er tegen af te zetten.
Bij veel allochtonen komt hun "anderszijn" voort uit onbekendheid met de Nederlandse cultuur.
Als de nood aan de man is kan de Goth zich onopvallend tussen het autochtone volk bewegen qua sociale omgangsvormen, de allochtonen niet.
  zondag 15 juli 2018 @ 07:57:48 #92
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180482606
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 07:42 schreef cempexo het volgende:
@ Lunatiek

Lees en begrijp de werken van de pyramide van Maslow. Integratie bestaat niet.
Integratie bestaat wel alleen niet zoals jij denkt dat die zou moeten bestaan.

Geslaagde integratie betekent doorgaans dat men in een vreemde cultuur zelfredzaam is. Dus de taal spreekt, de (ongeschreven) wetten kent, er betaald werk heeft (of zou kunnen hebben), de weg naar de instanties kent. En dat bestaat.

Verder ben ik benieuwd naar je visie op de integratie van de Hugenoten.
  zondag 15 juli 2018 @ 07:58:36 #93
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180482609
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 07:50 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dobroye utro ;)
Spasiba.
pi_180482617
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 07:51 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Een Nederlandse Goth heeft een Nederlandse achtergrond, kent de Nederlandse waarden en normen. Als hij daar tegenin gaat is dat bewust om zich er tegen af te zetten.
Bij veel allochtonen komt hun "anderszijn" voort uit onbekendheid met de Nederlandse cultuur.
Als de nood aan de man is kan de Goth zich onopvallend tussen het autochtone volk bewegen qua sociale omgangsvormen, de allochtonen niet.
Dat is in het geval van Turken en Marokkanen meestal niet waar. Zeker bij de jeugd - die kent de cultuur wel maar heeft aan een deel gewoon schijt of zet zich daar bewust tegen af.
Ironisch genoeg verheerlijken ze dan weer andere onderdelen, zoals westerse kleding (trainingspakken en petjes iemand ?).
pi_180482650
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 07:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Integratie bestaat wel alleen niet zoals jij denkt dat die zou moeten bestaan.

Geslaagde integratie betekent doorgaans dat men in een vreemde cultuur zelfredzaam is. Dus de taal spreekt, de (ongeschreven) wetten kent, er betaald werk heeft (of zou kunnen hebben), de weg naar de instanties kent. En dat bestaat.

Verder ben ik benieuwd naar je visie op de integratie van de Hugenoten.
Hugenoten weet ik niets van af.

Integratie bestaat uit 2 items: acceptatie van de 'originele' bewoner en de acceptatie van jezelf binnen de cultuur van een land.

Maslow zegt dat mensen basic een groep nodig hebben als persoonlijke herkenning en die groep niet kunnen loslaten. Je ziet dan ook een clustering van bv Turken, Marokkanen etc etc. zowel wonen als wel ontspanning.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 15 juli 2018 @ 08:08:53 #96
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180482674
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 18:09 schreef Tem het volgende:

[..]

Een land verlaten omdat er een bewind is wat kut is wil nog niet zeggen dat je niet van je land en zijn gebruiken houdt. Er zijn natuurlijk verschillende redenen om je land te verlaten, dan kan economisch zijn, door oorlog of politieke redenen bijvoorbeeld.
Veel mensen snappen niet dat het een met het ander samenhangt. Dat er bijvoorbeeld een samenhang is tussen arbeidsethos en welvaart. Tussen vrijheid en onderwijs. Of tussen bijgeloof en gezondheid. Als je het ene wil, moet je het andere ook aanpassen.
  zondag 15 juli 2018 @ 08:11:36 #97
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180482691
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 07:59 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat is in het geval van Turken en Marokkanen meestal niet waar. Zeker bij de jeugd - die kent de cultuur wel maar heeft aan een deel gewoon schijt of zet zich daar bewust tegen af.
Ironisch genoeg verheerlijken ze dan weer andere onderdelen, zoals westerse kleding (trainingspakken en petjes iemand ?).
Ik ken zat welwillende Turken die bij een gezellig praatje niet mee kunnen doen omdat ze een ander referentiekader hebben. Niet dezelfde jeugd tv hebben gekeken en zo. Grapjes niet snappen.
  zondag 15 juli 2018 @ 08:25:04 #98
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180482819
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 08:04 schreef cempexo het volgende:

[..]

Hugenoten weet ik niets van af.

Integratie bestaat uit 2 items: acceptatie van de 'originele' bewoner en de acceptatie van jezelf binnen de cultuur van een land.

Maslow zegt dat mensen basic een groep nodig hebben als persoonlijke herkenning en die groep niet kunnen loslaten. Je ziet dan ook een clustering van bv Turken, Marokkanen etc etc. zowel wonen als wel ontspanning.
De Hugenoten zijn protestantse Fransen die in de 17e eeuw naar Nederland vluchtten. Als integratie niet bestaat, zouden ze nog moeiteloos van etnische Nederlanders te onderscheiden moeten zijn.
Dat zijn ze echter niet. Veel mensen weten het alleen omdat ze zich afvroegen waar die rare naam in hun stamboom vandaan kwam. Nederland kent geen Hugenootse (sub)cultuur (meer).
Hoe verklaar je dat als integratie niet bestaat?
pi_180483006
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 08:25 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De Hugenoten zijn protestantse Fransen die in de 17e eeuw naar Nederland vluchtten. Als integratie niet bestaat, zouden ze nog moeiteloos van etnische Nederlanders te onderscheiden moeten zijn.
Dat zijn ze echter niet. Veel mensen weten het alleen omdat ze zich afvroegen waar die rare naam in hun stamboom vandaan kwam. Nederland kent geen Hugenootse (sub)cultuur (meer).
Hoe verklaar je dat als integratie niet bestaat?
Dat laatste - Hugenoten - weet ik niet, daar zou ik een studie van moeten maken.

Ik gok gezien de 17e eeuw binnenkomend dat door de eeuwen heen uiteindelijk er een Nederlander is ontstaan. Frankrijk heeft niet echt een andere cultuur dan NL...itt Noord Afrikaanse landen.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 15 juli 2018 @ 08:53:52 #100
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180483022
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 08:51 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dat laatste - Hugenoten - weet ik niet, daar zou ik een studie van moeten maken.

Ik gok gezien de 17e eeuw binnenkomend dat door de eeuwen heen uiteindelijk er een Nederlander is ontstaan. Frankrijk heeft niet echt een andere cultuur dan NL...itt Noord Afrikaanse landen.
Ze spreken er Frans, om mee te beginnen. Het eten is anders.

Friezen in Holland zijn wel een aparte groep, met eigen vereniginge en zo.

Dus nee... Integratie bestaat!
pi_180483250
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 08:53 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ze spreken er Frans, om mee te beginnen. Het eten is anders.

Friezen in Holland zijn wel een aparte groep, met eigen vereniginge en zo.

Dus nee... Integratie bestaat!
Het verschil is dat er in 1700 een zeer beperkte groep in de directe omgeving aanwezig is die dat meemaakt. Thans is dat landelijk, zowel sociaal als wel politiek. Zo niet Europees.

In die periode werd er in vele landen op niveau Frans gesproken, ook in Nederland.

[ Bericht 6% gewijzigd door cempexo op 15-07-2018 09:40:50 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_180484207
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 07:51 schreef Lunatiek het volgende:

Bij veel allochtonen komt hun "anderszijn" voort uit onbekendheid met de Nederlandse cultuur.
De meeste allochtonen in Nederland wonend, zijn Nederlanders, voelen zich Nederlanders, dan wel is men nederlandsgeoriënteerd. Dan wel leert men Nederland wel kennen door langdurig verblijf.
Men is (ook) anders omdat men een andere etnische afkomst is en/of niet in Nederland opgegroeid . Men is niet anders omdat men onbekend is met de Nederlandse cultuur.

Als men niet mainstream oogt ... door uiterlijk of door kleding, manier van praten dan kan men zich niet onopvallend bewegen . Het is dan ook die mainstream die blending in moeilijker maakt
pi_180484463
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 10:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De meeste allochtonen in Nederland wonend, zijn Nederlanders, voelen zich Nederlanders, dan wel is men nederlandsgeoriënteerd. Dan wel leert men Nederland wel kennen door langdurig verblijf.
Men is (ook) anders omdat men een andere etnische afkomst is en/of niet in Nederland opgegroeid . Men is niet anders omdat men onbekend is met de Nederlandse cultuur.

Als men niet mainstream oogt ... door uiterlijk of door kleding, manier van praten dan kan men zich niet onopvallend bewegen . Het is dan ook die mainstream die blending in moeilijker maakt
Ruwweg kun je stellen dat wie de Nederlandse nationaliteit heeft ook etnisch Nederlands zijn, dan wel nederlandsgeoriënteerd zijn.
Dit is dan ongeveer 2 miljoen van de groep van 3 miljoen met een migrantenherkomst die CBS kent,
quote:
Op 1 januari 2016 (recentere cijfers zijn nog niet beschikbaar) beschikte volgens het CBS 94,7% van de inwoners in Nederland over de Nederlandse nationaliteit. Dat zijn ruim 16 miljoen Nederlanders. Er woonden aan het begin van 2016 900.000 buitenlanders in Nederland. Deze 5,3% van de bevolking beschikte niet over de Nederlandse nationaliteit
http://www.republiekalloc(...)lochtonen-de-cijfers

16 979 120 inwoners per 1 jan 2016 X 5,3 %= ca 900.000 geen Nederlandse nationaliteit
pi_180485717
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 20:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wordt ze niet gemakkelijker gemaakt wanneer ze bij voorbaat verdacht zijn gemaakt.
Kip en ei verhaal.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  zondag 15 juli 2018 @ 11:50:24 #105
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180485954
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:34 schreef Harlon het volgende:

[..]

Kip en ei verhaal.
"voorbaat".
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180493855
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 08:11 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik ken zat welwillende Turken die bij een gezellig praatje niet mee kunnen doen omdat ze een ander referentiekader hebben. Niet dezelfde jeugd tv hebben gekeken en zo. Grapjes niet snappen.
Hoe oud zijn deze mensen ? De bulk van de Nederturken en Nedermarokkanen onder de 40 is geboren en getogen in Nederland en kon prima naar Tiktak,Knight Rider, Ducktales of Fresh Prince kijken ;)
pi_180495476
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

"voorbaat".
wederom, kip en ei. waarom denk je dat werkgevers niet zitten te wachten op marokkanen? omdat ze een achterlijk slechte reputatie hebben. Waarom zou iemand liever een vacature open houden dan een marokkaan aannemen? Allicht omdat het risico dat 't fout gaat groter wordt ingeschat dan dat het goed gaat.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_180495492
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 17:12 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Hoe oud zijn deze mensen ? De bulk van de Nederturken en Nedermarokkanen onder de 40 is geboren en getogen in Nederland en kon prima naar Tiktak,Knight Rider, Ducktales of Fresh Prince kijken ;)
denk je dat dat daar thuis aan staat?
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  zondag 15 juli 2018 @ 17:57:19 #109
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180495504
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 17:56 schreef Harlon het volgende:

[..]

wederom, kip en ei. waarom denk je dat werkgevers niet zitten te wachten op marokkanen? omdat ze een achterlijk slechte reputatie hebben. Waarom zou iemand liever een vacature open houden dan een marokkaan aannemen? Allicht omdat het risico dat 't fout gaat groter wordt ingeschat dan dat het goed gaat.
Zelfs nadat je erop bent gewezen doorgaan met dit vooroordeel, dan hou ik ermee op.

PS: mocht iemand als jij ooit solliciteren bij mijn bedrijf, wegwezen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180495556
quote:
13s.gif Op zondag 15 juli 2018 17:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zelfs nadat je erop bent gewezen doorgaan met dit vooroordeel, dan hou ik ermee op.
zucht. Ja inderdaad want een bedrijf kiest er natuurlijk logischerwijs voor om liever een vacature open te houden en dus minder winst te maken dan iemand uit een bepaalde bevolkingsgroep aan te nemen. Dat doen ze uiteraard puur omdat 't racisten zijn, helemaal niet omdat men inmiddels zoveel slechte ervaringen heeft dat ze gewoon het risico niet meer nemen.

Maar goed, blijf 't lekker onder het tapijt schuiven en negeren, dan los je het probleem vanzelf op natuurlijk ^O^
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_180495614
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 17:57 schreef Harlon het volgende:

[..]

denk je dat dat daar thuis aan staat?
Nee, maar dat was hun keuze. Een keuze om geen kennis te nemen van de "Nederlandse cultuur". Net zoals de Gothic uit het voorbeeld er bewust voor kiest zich afwijkend te kleden.
pi_180495664
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 18:01 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nee, maar dat was hun keuze. Een keuze om geen kennis te nemen van de "Nederlandse cultuur". Net zoals de Gothic uit het voorbeeld er bewust voor kiest zich afwijkend te kleden.
Tja, maar er wordt van alle kanten aan hun uitgelegd dat de westerse samenleving verdorven is dus daar ga je uiteraard niet aan deelnemen. 't is bijvoorbeeld redelijk normaal om je zonen richting het internaat te sturen na schooltijd, maar welk nederlands gezin doet dat nog? en wat denk je dat men geleerd krijgt op die internaten? niet bepaald hoe men model burger wordt in de nederlandse samenleving
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  zondag 15 juli 2018 @ 18:03:58 #113
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180495671
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 17:59 schreef Harlon het volgende:

[..]

zucht. Ja inderdaad want een bedrijf kiest er natuurlijk logischerwijs voor om liever een vacature open te houden en dus minder winst te maken dan iemand uit een bepaalde bevolkingsgroep aan te nemen. Dat doen ze uiteraard puur omdat 't racisten zijn, helemaal niet omdat men inmiddels zoveel slechte ervaringen heeft dat ze gewoon het risico niet meer nemen.

Maar goed, blijf 't lekker onder het tapijt schuiven en negeren, dan los je het probleem vanzelf op natuurlijk ^O^
Je kunt lullen als Brugman, als je hier goedpraat dat mensen worden beoordeeld op hun afkomst dan ben je racisme aan het goedpraten.

Wat mij betreft is er geen plaats voor jou in deze maatschappij.

[ Bericht 2% gewijzigd door Molurus op 15-07-2018 18:33:43 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 15 juli 2018 @ 18:13:47 #114
446215 Bonjoooouuurr
cheese-eatin surrender monkey!
pi_180495963
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 17:57 schreef Harlon het volgende:

[..]

denk je dat dat daar thuis aan staat?
Jup. Genoeg allochtonen kijken naar dat soort programma's. Ik vind dat jullie een ontzettend stereotiep beeld hebben van dé allochtoon propageren. Sommige dingen kloppen maar uiteindelijk ligt het allemaal veel genuanceerder.
pi_180496109
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 18:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je kunt lullen als Brugman, als je hier goedpraat dat mensen worden beoordeeld op hun afkomst van ben je racisme aan het goedpraten.

Wat mij betreft is er geen plaats voor jou in deze maatschappij.
Mwah, als ik de keuze heb tussen een veilige sollicitant of iemand uit een risico groep ga ik voor de veilige optie.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  zondag 15 juli 2018 @ 18:21:30 #116
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180496271
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 18:17 schreef Harlon het volgende:

[..]

Mwah, als ik de keuze heb tussen een veilige sollicitant of iemand uit een risico groep ga ik voor de veilige optie.
Als ik de keuze heb tussen een Marokkaan met een goede CV en jou, dan hoef ik jouw CV niet eens te zien.

Edit: Correctie... ik laat de vacature nog liever open dan dat ik iemand zoals jij aanneem.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 15 juli 2018 @ 18:47:35 #117
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180497377
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 09:13 schreef cempexo het volgende:

[..]

Het verschil is dat er in 1700 een zeer beperkte groep in de directe omgeving aanwezig is die dat meemaakt. Thans is dat landelijk, zowel sociaal als wel politiek. Zo niet Europees.

In die periode werd er in vele landen op niveau Frans gesproken, ook in Nederland.

Dus er bestaat wel integratie?
  zondag 15 juli 2018 @ 18:50:04 #118
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180497462
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 10:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De meeste allochtonen in Nederland wonend, zijn Nederlanders, voelen zich Nederlanders, dan wel is men nederlandsgeoriënteerd. Dan wel leert men Nederland wel kennen door langdurig verblijf.
Men is (ook) anders omdat men een andere etnische afkomst is en/of niet in Nederland opgegroeid . Men is niet anders omdat men onbekend is met de Nederlandse cultuur.

Als men niet mainstream oogt ... door uiterlijk of door kleding, manier van praten dan kan men zich niet onopvallend bewegen . Het is dan ook die mainstream die blending in moeilijker maakt
Toch opvallend dat Turken en Marokkanen moeite hebben met integreren dan, terwijl mensen die er ècht anders uitzien (diverse Aziaten, zwarten...) er duidelijk minder moeite mee hebben.
  zondag 15 juli 2018 @ 18:53:55 #119
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180497614
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 18:01 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nee, maar dat was hun keuze. Een keuze om geen kennis te nemen van de "Nederlandse cultuur". Net zoals de Gothic uit het voorbeeld er bewust voor kiest zich afwijkend te kleden.
Ik denk dat de ouders daar veel over zeggen hadden!
pi_180499036
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 18:50 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Toch opvallend dat Turken en Marokkanen moeite hebben met integreren dan, terwijl mensen die er ècht anders uitzien (diverse Aziaten, zwarten...) er duidelijk minder moeite mee hebben.
Surinamers en Antillianen waren al van huis uit nederlandsgeoriënteerd en spraken Nederlands toen men hier kwam.
Maar ook zij ervaarden dat men afgeweerd werden soms en dat Nederlanders moeilijk hadden met hun integratie

[ Bericht 4% gewijzigd door Bluesdude op 15-07-2018 20:59:09 ]
  zondag 15 juli 2018 @ 20:18:35 #121
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_180499642
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 07:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Integratie bestaat wel alleen niet zoals jij denkt dat die zou moeten bestaan.

Geslaagde integratie betekent doorgaans dat men in een vreemde cultuur zelfredzaam is. Dus de taal spreekt, de (ongeschreven) wetten kent, er betaald werk heeft (of zou kunnen hebben), de weg naar de instanties kent. En dat bestaat.

Verder ben ik benieuwd naar je visie op de integratie van de Hugenoten.
Dat dus. En wat dat betreft is het schokkend dat er hier geboren mensen van de vierde of vijfde generatie zijn die compleet verloren zouden zijn als je ze naar Tietjerkstradeel zou verpotten.

Even toegegeven: daar zou iedereen moeite mee hebben, maar verkaasde Turken zouden daar een stuk minder moeite mee hebben dan met Malle Ap uit De Pijp, die kan namelijk echt helemaal niks buiten zijn gebontkraagde gemeenschap en zijn hele familie met hem.
  zondag 15 juli 2018 @ 20:20:42 #122
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_180499681
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 18:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als ik de keuze heb tussen een Marokkaan met een goede CV en jou, dan hoef ik jouw CV niet eens te zien.

Edit: Correctie... ik laat de vacature nog liever open dan dat ik iemand zoals jij aanneem.
Iemand zoals jij impliceert een groep, je weigert dus iemand die tot een bepaalde groep behoort waardoor je dus ook weer discrimineert.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 15 juli 2018 @ 20:25:04 #123
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180499752
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 20:20 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Iemand zoals jij impliceert een groep, je weigert dus iemand die tot een bepaalde groep behoort waardoor je dus ook weer discrimineert.
In discrimineer inderdaad tegen racisten in het algemeen. Sue me.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  † In Memoriam † zondag 15 juli 2018 @ 20:44:11 #124
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_180500150
Ik ben een roomblanke Nederlander en voel mij niet 'Nederlands'. Ik zou niet weten wat ik zou moeten verstaan onder de sensatie Nederlander zijn.

Ik voel mij verbonden met vrienden, familie (in zekere mate) en mijn omgeving. Vrienden en omgeving heb ik zeggenschap over en kan ik mij dus ook verbonden mee voelen omdat ik die keuze zelf maak. Een land, een stuk grond waar ik toevallig geboren ben heb ik toch wat moeite mee om mij verbonden mee te voelen.
Carpe Libertatem
pi_180501704
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 23:23 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Door zich als een Nederlander te gedragen. Door boerenkool met worst te eten i.p.v. couchecouche.
:')
pi_180501759
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 18:17 schreef Harlon het volgende:

[..]

Mwah, als ik de keuze heb tussen een veilige sollicitant of iemand uit een risico groep ga ik voor de veilige optie.
:') :') :')
pi_180510065
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 17:12 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Hoe oud zijn deze mensen ? De bulk van de Nederturken en Nedermarokkanen onder de 40 is geboren en getogen in Nederland en kon prima naar Tiktak,Knight Rider, Ducktales of Fresh Prince kijken ;)
Maar dat deden ze dus niet omdat in hun huis alleen maar de hele dag Turkse zenders aanstonden.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180513130
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 22:00 schreef bamibij het volgende:

[..]

:')
zure man gespot
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180609651
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 18:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je kunt lullen als Brugman, als je hier goedpraat dat mensen worden beoordeeld op hun afkomst dan ben je racisme aan het goedpraten.

Wat mij betreft is er geen plaats voor jou in deze maatschappij.
Ik heb als Nederlandse werkgever een Nederlands meisje dat bij mij kwam solliciteren afgewezen daar haar vriend een Marokkaanse kickboxer was. Hij verlangde van mij dat zij vrij kreeg als hij moest boxen.

En dat terwijl ik dringend personeel nodig en het meisje als zodanig een uitstekende kracht zou worden.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_180609968
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 15:59 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik heb als Nederlandse werkgever een Nederlands meisje dat bij mij kwam solliciteren afgewezen daar haar vriend een Marokkaanse kickboxer was. Hij verlangde van mij dat zij vrij kreeg als hij moest boxen.

En dat terwijl ik dringend personeel nodig en het meisje als zodanig een uitstekende kracht zou worden.
Goed verhaal weer.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 24 juli 2018 @ 04:55:53 #131
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180689366
Het zal toch niks met religie te maken hebben? :@
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Eindredactie Games dinsdag 24 juli 2018 @ 05:01:16 #132
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_180689478
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 13:40 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

zure man gespot
zuurkool eter gespot :r
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_180695237
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 05:01 schreef Oscar. het volgende:

[..]

zuurkool eter gespot :r
zuurkool :') boerenkool met worst :9
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 13:21:01 #134
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180695306
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 13:16 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

boerenkool met worst :9
Met een beetje sambal erdoor. :9
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 13:31:38 #135
471419 Otger
Reconquista
pi_180695584
Omdat mensen krampachtig het belang van bloedbanden proberen te bagatelliseren. Het gewauwel over culturele aanpassing is allemaal leuk en aardig maar de enige reden waarom je over Spaanse en Italiaanse arbeidersmigranten niks meer hoort is omdat ze in de bevolking opgegaan zijn. Als je een Spaanse opa hebt is het misschien een leuk excuus om naar de costas te gaan maar daarnaast zijn de afstammelingen van deze gropen gewoon een stel kaaskoppen geworden.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 14:02:25 #136
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180696280
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 13:31 schreef Otger het volgende:

Omdat mensen krampachtig het belang van bloedbanden proberen te bagatelliseren. Het gewauwel over culturele aanpassing is allemaal leuk en aardig maar de enige reden waarom je over Spaanse en Italiaanse arbeidersmigranten niks meer hoort is omdat ze in de bevolking opgegaan zijn. Als je een Spaanse opa hebt is het misschien een leuk excuus om naar de costas te gaan maar daarnaast zijn de afstammelingen van deze gropen gewoon een stel kaaskoppen geworden.
Dus jij denkt werkelijk dat de (raciale) genen hier de belangrijkste factor zijn?

In elk geval bijzonder en dapper dat je eerlijk uitkomt voor dit standpunt. Verder totaal onwetenschappelijk ook, maar je draait er tenminste niet omheen.

Mag ik hiermee ook ronduit zeggen dat je een racist bent? Of gaat dat je wel te ver?

[ Bericht 2% gewijzigd door Molurus op 24-07-2018 14:13:01 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180696471
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 13:31 schreef Otger het volgende:
Omdat mensen krampachtig het belang van bloedbanden proberen te bagatelliseren. Het gewauwel over culturele aanpassing is allemaal leuk en aardig maar de enige reden waarom je over Spaanse en Italiaanse arbeidersmigranten niks meer hoort is omdat ze in de bevolking opgegaan zijn. Als je een Spaanse opa hebt is het misschien een leuk excuus om naar de costas te gaan maar daarnaast zijn de afstammelingen van deze gropen gewoon een stel kaaskoppen geworden.
De Spanjaarden en Italianen hebben dan ook geen bloedhekel aan Nederland en hangen geen religie aan die overal ter wereld bekend staat om onthoofdingen, wijken terroriseren, vrachtwagens winkelstraten inrijden en niet-gelovigen het leven zuur maken.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 24 juli 2018 @ 14:17:50 #138
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180696677
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:08 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

De Spanjaarden en Italianen hebben dan ook geen bloedhekel aan Nederland en hangen geen religie aan die overal ter wereld bekend staat om onthoofdingen, wijken terroriseren, vrachtwagens winkelstraten inrijden en niet-gelovigen het leven zuur maken.
Ach ja, het is maar net aan welke kant je staat he.

US Has Killed More Than 20 Million People in 37 “Victim Nations” Since World War II

Hoe een land waar wij altijd achter hebben gestaan wereldwijd bekend staat is opvallend irrelevant voor die zogenaamde islam-critici.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180696816
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ach ja, het is maar net aan welke kant je staat he.

US Has Killed More Than 20 Million People in 37 “Victim Nations” Since World War II

Hoe een land waar wij altijd achter hebben gestaan wereldwijd bekend staat is opvallend irrelevant voor die zogenaamde islam-critici.
Knap dit:

quote:
This study reveals that U.S. military forces were directly responsible for about 10 to 15 million deaths during the Korean and Vietnam Wars and the two Iraq Wars.
Korea oorlog: 2,5 miljoen doden totaal
https://en.wikipedia.org/wiki/Korean_War

Vietnam aan hun zijde: 1,062,000
https://en.wikipedia.org/wiki/Vietnam_War_casualties

1e golfoorlog: 25,000–50,000 killed[
https://en.wikipedia.org/wiki/Gulf_War

2e golfoorlog: +- 65.000
https://en.wikipedia.org/wiki/Iraq_War

--------------------------- +
3,6 miljoen

En dat is nog heel ruim genomen door alle doden aan de Yanks toe te schrijven, terwijl er ook vele andere partijen daar mee hebben gedaan zoals China, de USSR, Frankrijk etc etc etc

Hmm..... Is dit een geval dat er geen eenduidige definitie van rekenen bestaat of zo?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 24 juli 2018 @ 14:26:32 #140
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180696876
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:24 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Knap dit:

[..]

Korea oorlog: 2,5 miljoen doden totaal
https://en.wikipedia.org/wiki/Korean_War

Vietnam aan hun zijde: 1,062,000
https://en.wikipedia.org/wiki/Vietnam_War_casualties

1e golfoorlog: 25,000–50,000 killed[
https://en.wikipedia.org/wiki/Gulf_War

2e golfoorlog: +- 65.000
https://en.wikipedia.org/wiki/Iraq_War

--------------------------- +
3,6 miljoen

En dat is nog heel ruim genomen door alle doden aan de Yanks toe te schrijven, terwijl er ook vele andere partijen daar mee hebben gedaan zoals China, de USSR, Frankrijk etc etc etc

Hmm..... Is dit een geval dat er geen eenduidige definitie van rekenen bestaat of zo?
Ohw, het zijn er 'maar' 4 miljoen. Niks aan de hand, doorlopen mensen, nothing to see here. :')

Maar even serieus: bij hoeveel doden begin jij te verkondigen dat de Amerikanen in Nederland een serieuze bedreiging zijn? 10 miljoen? 15 miljoen?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180696960
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ohw, het zijn er 'maar' 4 miljoen. Niks aan de hand, doorlopen mensen, nothing to see here. :')
Je geeft dus toe dat je bron maar wat lult? Heb je hem zelf uberhaupt gelezen voordat je hem plaatste of plakte je maar de 1e de beste die in je straatje paste?
quote:
Maar even serieus: bij hoeveel doden begin jij te verkondigen dat de Amerikanen in Nederland een serieuze bedreiging zijn? 10 miljoen? 15 miljoen?
De Amerikanen zijn geen bedreiging voor ons Europeanen nee. Hoeveel aanslagen hebben ze hier gepleegd de laatste jaren? Hoeveel scholen en wijken worden geterroriseerd door Amerikanen?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 24 juli 2018 @ 14:34:32 #142
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180697049
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ohw, het zijn er 'maar' 4 miljoen. Niks aan de hand, doorlopen mensen, nothing to see here. :')

Maar even serieus: bij hoeveel doden begin jij te verkondigen dat de Amerikanen in Nederland een serieuze bedreiging zijn? 10 miljoen? 15 miljoen?
Je kan kletsen wat je wil maar moslims vormen een grotere bedreiging voor ons land dan Amerikanen, Finnen of IJslanders.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 14:34:54 #143
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180697053
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:30 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Je geeft dus toe dat je bron maar wat lult?
Nee, ik wijs erop dat het verschil totaal irrelevant is voor het punt dat ik daar maak.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:30 schreef De_Onnoembare het volgende:

Heb je hem zelf uberhaupt gelezen voordat je hem plaatste of plakte je maar de 1e de beste die in je straatje paste?
Jazeker. Jij ook? Dan lees je knap snel. Als je het mij vraagt ben je direct gaan googlen naar iets dat in jouw straatje past, is het niet? Spiegeltje nodig?

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:30 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

De Amerikanen zijn geen bedreiging voor ons Europeanen nee. Hoeveel aanslagen hebben ze hier gepleegd de laatste jaren? Hoeveel scholen en wijken worden geterroriseerd door Amerikanen?
Hetzelfde aantal als het geval is bij moslims. 0.

Dat je heel opgewonden raakt over de ene groep, en de andere groep totaal negeert is vooral meten met twee maten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180697068
Een bedreiging voor ons land zelfs _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 24 juli 2018 @ 14:36:37 #145
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180697081
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:34 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Je kan kletsen wat je wil maar moslims vormen een grotere bedreiging voor ons land dan Amerikanen, Finnen of IJslanders.
Ze vormen geen van allen een bedreiging voor ons land, klapmongool.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180697158
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:34 schreef Molurus het volgende:

Hetzelfde aantal als het geval is bij moslims. 0.

_O- _O-

Jonguh 2 maandjes geleden nog, in mijn stad nb!

Plus ze hebben de halve stad al overgenomen, dat is nog het ergste.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 24 juli 2018 @ 14:42:32 #147
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180697178
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:41 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

_O- _O-

Jonguh 2 maandjes geleden nog, in mijn stad nb!

Plus ze hebben de halve stad al overgenomen, dat is nog het ergste.
Oh, je woont niet in Nederland?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180697246
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Oh, je woont niet in Nederland?
Je bent blijkbaar erg slecht op de hoogte van de nieuwssituatie in NL. Vandaar je onwetendheid.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 24 juli 2018 @ 14:53:11 #149
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180697395
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:45 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Je bent blijkbaar erg slecht op de hoogte van de nieuwssituatie in NL. Vandaar je onwetendheid.
Jij bent kennelijk toch net zo achterlijk als ik dacht.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180697516
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jij bent kennelijk toch net zo achterlijk als ik dacht.
Jaja, jij weet niet wat er gebeurt maar ik ben de achterlijke?

Ga maar lekker bang wezen voor de Yanks. Dan gaan de grote mensen wel het echte probleem aanpakken.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180697544
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:59 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Jaja, jij weet niet wat er gebeurt maar ik ben de achterlijke?

Ga maar lekker bang wezen voor de Yanks. Dan gaan de grote mensen wel het echte probleem aanpakken.
Door dag in, dag uit, tekeer te gaan op Fok?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_180697550
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 15:00 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Door dag in, dag uit, tekeer te gaan op Fok?
Jij weet helemaal niet wat ik daarbuiten nog doe. En dat blijft ook wijselijk zo.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180697609
quote:
12s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 15:00 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Jij weet helemaal niet wat ik daarbuiten nog doe. En dat blijft ook wijselijk zo.
Het zal niet veel schokkends zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_180697612
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 15:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Het zal niet veel schokkends zijn.
Laten we het daar maar op houden.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 24 juli 2018 @ 15:41:05 #155
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180698490
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ze vormen geen van allen een bedreiging voor ons land, lelijk woord.
Je hebt geen gelijk want de feiten weerleggen je valse voorstelling van zaken.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 15:44:26 #156
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_180698593
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 18:31 schreef Sigaartje het volgende:
Dat komt door de ouders.
Dit is het enige juiste antwoord.
Zodra jij als ouder je kinderen opvoedt met een andere taal, een andere cultuur en zelfs je kinderen naar aparte scholen stuurt (islamitische scholen bv) dan voelen die kinderen zich ook geen Nederlander natuurlijk.
Ik had vroeger in de klas ook gekleurde klasgenootjes maar die spraken prima nederlands, deden mee aan alle activiteiten zoals sinterklaas e.d. en die werden door iedereen in de klas dan ook gewoon als nederlanders gezien.

Mijn neef en nichtje zijn ook beide geimporteerd (adoptie) en zijn zo nederlands als wat en voelen zich ook 100% nederlands. En ook collega's die ik heb en gehad heb van buitenlandse komaf die gewoon prima mee draaiden en zich nederlander voelde werd echt door niemand als 'buitenlander' beschouwd.

Hiermee is gelijk dit onzin argument ontkracht is:


quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 18:25 schreef SjaakKlapkaak het volgende:
Omdat ze door de doorsnee autochtone nederlander niet als nederlander worden gezien. Dan associeer je jezelf liever met het land van je voorouders toch.
De allochtonen creeeren hun eigen probleem.
Als je je zelf uitzondert wordt je inderdaad als buitenstaander gezien en dat is het echte probleem en wordt vooral veroorzaakt door de ouders.

quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 17:39 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Best wel raar. Je verlaat een land omdat het er kut is om dan in het land van keuze het kutland te gaan verheerlijken.
Dat doen de mensen die hun land ontvlucht zijn dan ook meestal niet (die weten hoe kut het is) maar de kinderen daarvan weer wel (bv de kinderen van Turken die in Nederland geboren zijn en Turkije alleen kennen van de vakanties)

Multiculti gaat gewoon nooit werken tenzij de allochtonen zich volledig aanpassen en er zijn er genoeg die dat doen maar de onaangepasten zullen zich altijd buitenstaander voelen domweg omdat ze dat ook (willen) zijn.
Dat is gewoon een overlevingsdingetje van toen we nog in stammen leefden (en in sommige delen van de wererld is dat nog steeds zo).

quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 18:03 schreef Harlon het volgende:

[..]

Tja, maar er wordt van alle kanten aan hun uitgelegd dat de westerse samenleving verdorven is dus daar ga je uiteraard niet aan deelnemen.
Waarom zou je daar dan in godsnaam in willen wonen.....

[ Bericht 6% gewijzigd door Metro2005 op 24-07-2018 16:01:37 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_180699842
Ik heb een collega-Marokkaan die vanaf baby tweetalig is opgevoed, ook in het Nederlands. Vader en moeder Marokkaan maar vader is hoogopgeleid.
Je hoort geen greintje accent bij hem.
Niets. Dus het kan wel.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Overall beste user 2022 dinsdag 24 juli 2018 @ 16:40:57 #158
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_180699927
Toen ik in Zwitserland woonde had ik me toen Zwitser moeten voelen?

Of is het Nederlanderschap iets om trots op te zijn?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 16:43:29 #159
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180699984
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:59 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Jaja, jij weet niet wat er gebeurt maar ik ben de achterlijke?

Ga maar lekker bang wezen voor de Yanks.
Ik ben niet bang voor Yanks. Ik wrijf je je eigen dubbele standaard in je gezicht.

quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:59 schreef De_Onnoembare het volgende:

Dan gaan de grote mensen wel het echte probleem aanpakken.
Nope. Je kunt stampvoeten in een forum zoveel je wilt (meer doe je gelukkig ook niet), de grote Endlösung die je voor ogen hebt komt er niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 16:44:02 #160
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180699999
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 15:41 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Je hebt geen gelijk want de feiten weerleggen je valse voorstelling van zaken.
Ah, de alternatieve feiten zeker. Sure. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 16:49:56 #161
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180700146
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 16:37 schreef Sigaartje het volgende:
Ik heb een collega-Marokkaan die vanaf baby tweetalig is opgevoed, ook in het Nederlands. Vader en moeder Marokkaan maar vader is hoogopgeleid.
Je hoort geen greintje accent bij hem.
Niets. Dus het kan wel.
Ja, dit heeft verder ook geen drol met genen te maken... zoals eerder werd gesuggereerd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180700186
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 16:40 schreef Ulx het volgende:
Toen ik in Zwitserland woonde had ik me toen Zwitser moeten voelen?

Of is het Nederlanderschap iets om trots op te zijn?
Waarom was je er ook alweer uitgetrapt? Oh ja voor huiselijk geweld.

Is dat nou racistisch van die Zwitsers dat ze buitenlanders die zich niet kunnen gedragen eruit tyfen of gewoon boerenverstand?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180700225
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 16:51 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Waarom was je er ook alweer uitgetrapt? Oh ja voor huiselijk geweld.

Is dat nou racistisch van die Zwitsers dat ze buitenlanders die zich niet kunnen gedragen eruit tyfen of gewoon boerenverstand?
Het gesundes Volksempfinden _O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 24 juli 2018 @ 16:55:42 #164
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180700274
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 16:51 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Is dat nou racistisch van die Zwitsers dat ze buitenlanders die zich niet kunnen gedragen eruit tyfen of gewoon boerenverstand?
Alleen als ze Zwitsers die zich niet kunnen gedragen er niet uit tyfen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180700877
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 16:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Alleen als ze Zwitsers die zich niet kunnen gedragen er niet uit tyfen.
Aha. Dus als jij als land iemand de gunst verleent in je land te wonen maar daar wordt misbruik van gemaakt dan is het racistisch als je zo iemand eruit trapt omdat je dat niet doet bij je geboren inwoners?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 24 juli 2018 @ 17:20:48 #166
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180700924
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 17:18 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Aha. Dus als jij als land iemand de gunst verleent in je land te wonen maar daar wordt misbruik van gemaakt dan is het racistisch als je zo iemand eruit trapt omdat je dat niet doet bij je geboren inwoners?
Exact. Nu begrijp je hem.

Jouw Nederlandse paspoort is geen stuiver meer waard dan het Nederlandse paspoort van iemand die niet in Nederland is geboren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180701021
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 16:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik ben niet bang voor Yanks. Ik wrijf je je eigen dubbele standaard in je gezicht.

[..]

Nope. Je kunt stampvoeten in een forum zoveel je wilt (meer doe je gelukkig ook niet), de grote Endlösung die je voor ogen hebt komt er niet.
Ik heb anders geen aanslagen en zo vd Yanks gezien hier en in de ons omringende landen. Wel tig van je grote moslimvrienden. Maar ja, als jij niet eens weet dat die Malek F. voor terreur wordt vervolgd schat ik je observatievermogen niet zo bijster groot in.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180701046
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 17:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Exact. Nu begrijp je hem.

Jouw Nederlandse paspoort is geen stuiver meer waard dan het Nederlandse paspoort van iemand die niet in Nederland is geboren.
😂😂🤣🤣

Oh vandaar dat die van iemand met een dubbele afgenomen kan worden en die van mij niet.

Wat je bazelt is gewoon feitelijk incorrect.

En ook nog eens heel dom.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 24 juli 2018 @ 17:27:12 #169
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180701077
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 17:25 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik heb anders geen aanslagen en zo vd Yanks gezien hier en in de ons omringende landen.
Mooi zoals in deze discussie de scope te pas en te onpas wordt verbreed naar "omringende landen".

Jouw Amerikaanse vriendjes zijn verantwoordelijk voor miljoenen doden. Kennelijk vind je dat wel OK. Maar het handjevol mensen dat betrokken is bij aanslagen in Europa, RAMPZALIG.

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 17:25 schreef De_Onnoembare het volgende:

Wel tig van je grote moslimvrienden. Maar ja, als jij niet eens weet dat die Malek F. voor terreur wordt vervolgd schat ik je observatievermogen niet zo bijster groot in.
:Z
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 17:29:01 #170
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180701113
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 17:26 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

😂😂🤣🤣

Oh vandaar dat die van iemand met een dubbele afgenomen kan worden en die van mij niet.

Wat je bazelt is gewoon feitelijk incorrect.

En ook nog eens heel dom.
_O-

Ok, weer genoeg gelachen. Succes met je toetsenbordstrijd tegen wat jij ziet als de grote vijand. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180701115

Net zo NLs als ik! Ook al spreekt hij geen woord NLs en is Syrië uitgetrapt wegens te radicaal. Maar het is een echte NLer hoor volgens Molorus want originele bevolkingen bestaan niet! _O-
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 24 juli 2018 @ 17:30:29 #172
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180701137
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 17:29 schreef De_Onnoembare het volgende:

Net zo NLs als ik! Ook al spreekt hij geen woord NLs en is Syrië uitgetrapt wegens te radicaal. Maar het is een echte NLer hoor volgens Molorus want originele bevolkingen bestaan niet! _O-
De definitie van "een Nederlander" is eenvoudig: "iemand die de Nederlandse nationaliteit bezit".

De rest behoort tot jouw eigen waanbeelden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180701190
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 17:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mooi zoals in deze discussie de scope te pas en te onpas wordt verbreed naar "omringende landen".

Jouw Amerikaanse vriendjes zijn verantwoordelijk voor miljoenen doden. Kennelijk vind je dat wel OK. Maar het handjevol mensen dat betrokken is bij aanslagen in Europa, RAMPZALIG.

[..]

:Z
Ja er stromen toch echt niet al decennialang Amerikanen Europa binnen hè.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 24 juli 2018 @ 17:34:50 #174
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180701204
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 17:33 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja er stromen toch echt niet al decennialang Amerikanen Europa binnen hè.
Jawel. Ik zou snel oproepen om ze te deporteren, voor het te laat is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180701221
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 17:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

De definitie van "een Nederlander" is eenvoudig: "iemand die de Nederlandse nationaliteit bezit".

De rest behoort tot jouw eigen waanbeelden.
Nee. Er is wel degelijk een onderscheid tussen geboren en geworden NLer. Zeker met dubbel paspoort. En laten degenen met een verblijfsvergunning niet vergeten.

Dus het blijkt wederom dat jij hier waanbeelden hebt.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180701294
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 17:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jawel. Ik zou snel oproepen om ze te deporteren, voor het te laat is.
Hoezo? Er is toch helemaal geen onderscheid tussen Europese inwoners en Amerikanen volgens jou?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 24 juli 2018 @ 17:40:07 #177
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180701297
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 17:35 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nee. Er is wel degelijk een onderscheid tussen geboren en geworden NLer.
Nee, die is er niet. Ja, in jouw hoofd, maar verder niet.

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 17:35 schreef De_Onnoembare het volgende:

Zeker met dubbel paspoort.
In dat geval kun je alleen iets beginnen als het land van de 2e nationaliteit daar volledig aan meewerkt. In de praktijk is dat dusdanig zeldzaam dat het eigenlijk niet het vermelden waard is.

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 17:35 schreef De_Onnoembare het volgende:

En laten degenen met een verblijfsvergunning niet vergeten.
Dat is sowieso een ander verhaal.

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 17:35 schreef De_Onnoembare het volgende:

Dus het blijkt wederom dat jij hier waanbeelden hebt.
Nope. Dit gaat nog steeds volledig over jouw waanbeelden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 17:40:27 #178
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180701302
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 17:40 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Hoezo? Er is toch helemaal geen onderscheid tussen Europese inwoners en Amerikanen volgens jou?
Ik meet dan ook niet met twee maten. Jij wel.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180701322
Het heeft niets met nationaliteit te maken. Je hoort je te gedragen als mens en aan te passen aan de maatschappij.

Nationaliteiten worden gemaakt. Ik ken Marokkanen die gewoon normaal geintegreerd zijn.
Ik ben er van overtuigd dat dat Marokkaanse tuig op straat dat zich niet kan gedragen geen goed voorbeeld heeft. En dan heb je nog van die baarden die in moskeeen staan te preken dat ongelovigen aangepakt moeten worden. Ja, als je geen zelfrespect hebt, wat denk je dan hoe die jeugd opgroeit.

Alles heeft twee kanten. Marokkanen klagen dat ze geen kansen krijgen, maar dan denk ik, geef die werkgevers eens ongelijk als er zo'n groepje langs de weg iedereen uitmaakt voor alles en nog wat. Dat is wel het visitekaartje en die is niet best. Hoewel ik beter weet dat er heel goede Marokkanen zijn.

Alles begint met de opvoeding. Als er haat is, dan ligt daarin de wortel. En alles staat en valt met taalbeheersing. Het maakt niet zoveel uit als je geen hoog diploma hebt. Als je je werk maar goed doet en meedoet in het bedrijf, dan krijg je best wel wat je wilt.

Ik kan me niet voorstellen dat er een Allah is die loopt te verkondigen dat ze ons niet-gelovigen de kop af moeten hakken. Dat gaat er bij mij niet in. Toch geloven die jongens het. En volgens mij ligt de wortel bij de vader. Ik weet het want ik ben zelf ook streng gelovig opgevoed en dan wordt er zwart-wit onderscheid gemaakt. Als je die zaken niet kunt relativeren, ben je een prooi voor demonen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_180701344
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 17:40 schreef Molurus het volgende:

[..]


In dat geval kun je alleen iets beginnen als het land van de 2e nationaliteit daar volledig aan meewerkt. In de praktijk is dat dusdanig zeldzaam dat het eigenlijk niet het vermelden waard is.
Lieg je nou of heb je gewoon geen flauw idee waar je over lult?
Ik denk het laatste:


https://www.metronieuws.n(...)-jihadisten-afgepakt
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 24 juli 2018 @ 17:45:52 #181
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180701403
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 17:42 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Lieg je nou of heb je gewoon geen flauw idee waar je over lult?
Ik denk het laatste:

https://www.metronieuws.n(...)-jihadisten-afgepakt
Volgens het artikel is het de eerste keer dat dit gebeurt. En het kan in dit geval ook alleen maar omdat de betreffende personen zich niet in Nederland bevonden.

Als die 4 zich op Nederlands grondgebied bevonden hadden die paspoorten geheel niet ingetrokken kunnen worden. (Zelfs niet *met* veroordeling.)

Kortom, jij hebt kennelijk geen idee waar je over lult.

Maar goed, dit is echt wel weer even genoeg populistisch-rechtse achterlijkheid voor vandaag. Ik ga een terrasje pakken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180701506
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 17:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Volgens het artikel is het de eerste keer dat dit gebeurt. En het kan in dit geval ook alleen maar omdat de betreffende personen zich niet in Nederland bevonden.

Als die 4 zich op Nederlands grondgebied bevonden hadden die paspoorten geheel niet ingetrokken kunnen worden.

Kortom, jij hebt kennelijk geen idee waar je over lult.

Maar goed, dit is echt wel weer even genoeg populistisch-rechtse achterlijkheid voor vandaag. Ik ga een terrasje pakken.
Je ziet tóch duidelijk dat er wel degelijk een onderscheid is, hoe hard je ook je vingers in je oor doet en LALALA NIETUS roept.

Veel plezier op je macro-biologische terras.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Overall beste user 2022 dinsdag 24 juli 2018 @ 18:14:33 #183
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_180701990
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 16:51 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Waarom was je er ook alweer uitgetrapt? Oh ja voor huiselijk geweld.

Is dat nou racistisch van die Zwitsers dat ze buitenlanders die zich niet kunnen gedragen eruit tyfen of gewoon boerenverstand?
Dat is nu eenmaal onze koeltoer.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 18:20:55 #184
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180702176
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 16:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ah, de alternatieve feiten zeker. Sure. :)
Nope.
Door hoeveel IJslanders, Denen of Letten is de afgelopen 5 jaar een aanslag gepleegd in Europa?
Door hoeveel moslims?

Het probleem met jou is dat jij het verschil tussen feiten en alternatieve feiten niet snapt.
  Overall beste user 2022 dinsdag 24 juli 2018 @ 18:23:40 #185
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_180702253
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 18:20 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Nope.
Door hoeveel IJslanders, Denen of Letten is de afgelopen 5 jaar een aanslag gepleegd in Europa?
Door hoeveel moslims?

Het probleem met jou is dat jij het verschil tussen feiten en alternatieve feiten niet snapt.
Dan moet je wel hetzelfde vergelijken: of op basis van nationaliteit of basis van geloof.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_180702304
Dat dezelfde samenleving die roept dat je maar niet wil integreren het extreem moeilijk maakt om je naam te wijzigen in een naam waar je gemakkelijker mee in de massa op kan gaan.
Nuja dat helpt ook niet.
pi_180702381
quote:
Eher türkisch als deutsch?

Türkischstämmige Menschen in Deutschland fühlen sich meist stärker mit der Türkei verbunden als mit Deutschland. Eine aktuelle Studie sieht einen Zusammenhang mit der politischen Entwicklung.

Die Verbundenheit mit der Türkei nimmt seit 2010 stark zu.

Haci-Hali Uslucan, der wissenschaftliche Leiter des Zentrums für Türkeistudien an der Universität Duisburg-Essen, sieht zwei Hauptursachen für diese Entwicklung: "Zum einen hatten wir die letzten fünf, sechs Jahre eine sehr gehässige Integrationsdebatte, fokussiert auch auf Türkischstämmige und Muslime. Auf der anderen Seite sehen wir ein starkes Bemühen der türkischen Regierung, sich genau um diese Gruppe zu kümmern, etwa durch das 2010 eingerichtete Ministerium für Auslandstürken - mit der klaren Botschaft: 'Wir kümmern uns um euch, die Deutschen nicht'."

Het fenomeen doet zich in meer landen voor zoals ook in Duitsland.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_180702487
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 18:14 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat is nu eenmaal onze koeltoer.
Blij dat je toegeeft dat er zoiets bestaat als een landelijke cultuur.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Overall beste user 2022 dinsdag 24 juli 2018 @ 19:24:25 #189
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_180703414
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 18:33 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Blij dat je toegeeft dat er zoiets bestaat als een landelijke cultuur.
Als jij later groot bent zul je je man waarschijnlijk gaan slaan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_180705517
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2018 19:00 schreef Puddington het volgende:
Misschien het feit dat een geblondeerde brulboei dagelijks loopt te roepen dat het geen "echte" Nederlanders zijn, criminelen, verkrachters? Nogal wiedes dat je dan naar een cultuur gaat kijken die je wel accepteert.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 21:17:55 #191
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180705862
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 18:23 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dan moet je wel hetzelfde vergelijken: of op basis van nationaliteit of basis van geloof.
Ik kan ook Marokkanen noemen maar dat wordt niet zo gewaardeerd.
  Overall beste user 2022 dinsdag 24 juli 2018 @ 21:28:22 #192
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_180706087
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:17 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Ik kan ook Marokkanen noemen maar dat wordt niet zo gewaardeerd.
Je kunt ook oo basis van geloof vergelijken.

Moslims - christenen - atheisten.

Zoiets.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 22:07:21 #193
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180706937
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:28 schreef Ulx het volgende:

[..]

Je kunt ook oo basis van geloof vergelijken.

Moslims - christenen - atheisten.

Zoiets.
Mwah, Moslims/Marokkanen slachten bij bosjes voor hen onbekende Europeanen af, Amerikanen, Letten en IJslanders doen dat niet.
pi_180707126
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 22:07 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Mwah, Moslims/Marokkanen slachten bij bosjes voor hen onbekende Europeanen af, Amerikanen, Letten en IJslanders doen dat niet.
Europeanen en Amerikanen ( cq christenachtigen) zoeken het geweld ook op... Golfoorlogen,. Irak aanvallen En dat was nog niet zo lang geleden..... en honderdduizenden moslims kwamen om .
Willen we verder terug gaan in de geschiedenis ?
  dinsdag 24 juli 2018 @ 22:51:22 #195
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180708008
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 22:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Europeanen en Amerikanen ( cq christenachtigen) zoeken het geweld ook op... Golfoorlogen,. Irak aanvallen En dat was nog niet zo lang geleden..... en honderdduizenden moslims kwamen om .
Willen we verder terug gaan in de geschiedenis ?
Ja, deze selectieve blindheid voor geweld blijft hoogst curieus.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180708752
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:01 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Vandaar dat het in ieder land zo werkt waar ze aankomen en een parallelle samenleving opbouwen. Allemaal de schuld van Geert!!!!!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180709108
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:16 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Vandaar dat het in ieder land zo werkt waar ze aankomen en een parallelle samenleving opbouwen. Allemaal de schuld van Geert!!!!!
Wie is 'ze'?

Welke landen bedoel je met 'ieder land waar ze aankomen'?

En verder heeft ieder Westers land wel een Geert tegenwoordig.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 23:47:51 #198
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_180709753
Opvoeding/thuiscultuur, criminele aanleg, financiële situatie, narcisme, gebrek aan impulsbeheersing, (de perceptie van) discriminatie, religie, te veel vrijheid etc. etc.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_180710895
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 09:13 schreef Otger het volgende:

[..]

Ik snap je punt maar je beschrijft hiermee eerder de gemiddelde Fries. Onder de rivieren heeft men voornamelijk donker haar met blauwe/gemengd bruine ogen
Wat een flauwekul :').
  woensdag 25 juli 2018 @ 07:20:18 #200
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180712540
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 22:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, deze selectieve blindheid voor geweld blijft hoogst curieus.
Wat jij dus eigenlijk beweert is dat Amerikanen, Letten en IJslanders net zo goed aanslagen (kunnen) plegen in Marokko met honderden doden tot gevolg.

Een zeldzaam geval van feitenvervalsing ....
  woensdag 25 juli 2018 @ 10:59:33 #201
63302 rockstah
New World Disorder
pi_180714504
Ik ben me pas minder Nederlander gaan voelen toen die identiteit ineens van hogerop in de politiek gedefinieerd moest gaan worden, en dan ook nog in een vorm die in niets lijkt op het Nederland waarin ik opgegroeid ben. Het zijn de "oude Nederlanders" die bepaald hebben dat "nieuwe Nederlanders" er niet bij horen, niet andersom.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  woensdag 25 juli 2018 @ 11:22:30 #202
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180714887
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 10:59 schreef rockstah het volgende:
Ik ben me pas minder Nederlander gaan voelen toen die identiteit ineens van hogerop in de politiek gedefinieerd moest gaan worden, en dan ook nog in een vorm die in niets lijkt op het Nederland waarin ik opgegroeid ben. Het zijn de "oude Nederlanders" die bepaald hebben dat "nieuwe Nederlanders" er niet bij horen, niet andersom.
Ik beschouw mijzelf als 'oude Nederlander'. Ik constateer dat er heel veel 'nieuwe Nederlanders' zijn die hier niet thuishoren omdat zij on-Nederlandse gewoonten hebben of zich on-Nederlands gedragen.

Een heleboel nieuwe Nederlanders zijn trouwens goed geïntegreerd en passen zich aan de heersende cultuur. En zo hoort het ook.
pi_180715573
quote:
10s.gif Op woensdag 25 juli 2018 07:20 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Wat jij dus eigenlijk beweert is dat Amerikanen, Letten en IJslanders net zo goed aanslagen (kunnen) plegen in Marokko met honderden doden tot gevolg.

Een zeldzaam geval van feitenvervalsing ....
Klopt, dat zou prima kunnen als Marokko een flinke vinger in de pap had op het wereldtoneel en jaarlijks voor duizenden burgerslachtoffers zou zorgen in de VS en mensen uit de VS naar Marokko trekken.
pi_180715796
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juli 2018 12:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Klopt, dat zou prima kunnen als Marokko een flinke vinger in de pap had op het wereldtoneel en jaarlijks voor duizenden burgerslachtoffers zou zorgen in de VS en mensen uit de VS naar Marokko trekken.
Oh daarom die aanslagen in Belgie, Zweden en Duitsland 👍
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180715805
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 12:18 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Oh daarom die aanslagen in Belgie, Zweden en Duitsland 👍
Nederland, België en Zweden participeren een stuk minder in militaire operaties.
pi_180715813
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:27 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Wie is 'ze'?

Welke landen bedoel je met 'ieder land waar ze aankomen'?

En verder heeft ieder Westers land wel een Geert tegenwoordig.
Allemaal onze schuld dus? De arme islamitische terrorist en reller is het slachtoffer van onze intolerantie 😥
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180715819
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juli 2018 12:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nederland, België en Zweden participeren een stuk minder in militaire operaties.
Toch aanslagen. Ook in Duitsland.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180715831
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 12:20 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Allemaal onze schuld dus?
Neuh, maar het ligt natuurlijk wel allemaal wat gecompliceerder dan "het zijn gewoon een stelletje kwaadaardige idioten".
  woensdag 25 juli 2018 @ 12:22:51 #209
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180715841
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 12:20 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Allemaal onze schuld dus? De arme islamitische terrorist en reller is het slachtoffer van onze intolerantie 😥
Onze linkse vrienden willen ons dat graag doen geloven.
pi_180715916
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 12:22 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Onze linkse vrienden willen ons dat graag doen geloven.
Tja, je kunt natuurlijk beweren dat het in de genen zit of iets, maar daarmee hou je vooral jezelf voor de gek.
pi_180715947
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juli 2018 12:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tja, je kunt natuurlijk beweren dat het in de genen zit of iets, maar daarmee hou je vooral jezelf voor de gek.
Het zit in de ideologie! Al 1400 jaar!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 25 juli 2018 @ 12:29:57 #212
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180715960
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juli 2018 12:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tja, je kunt natuurlijk beweren dat het in de genen zit of iets, maar daarmee hou je vooral jezelf voor de gek.
Nee. Het is gewoon de schuld van de moslims zelf. Ik ben niet verantwoordelijk voor de puinhoop die zij in hun landen maken van hun leven.
  woensdag 25 juli 2018 @ 12:33:04 #214
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180715997
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 12:28 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Het zit in de ideologie! Al 1400 jaar!
Klopt. Het deugt gewoon niet.
pi_180716009
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 12:29 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Nee. Het is gewoon de schuld van de moslims zelf. Ik ben niet verantwoordelijk voor de puinhoop die zij in hun landen maken van hun leven.
Het westen is niet verantwoordelijk geweest voor de duizenden slachtoffers in landen als Irak en Afghanistan, nee?
pi_180716023
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 12:33 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Klopt. Het deugt gewoon niet.
Als het echt in de ideologie zou zitten zou niet 0,005% van de populatie bestaan uit terroristen, lijkt me.
  woensdag 25 juli 2018 @ 12:36:34 #217
63302 rockstah
New World Disorder
pi_180716064
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 11:22 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Ik beschouw mijzelf als 'oude Nederlander'. Ik constateer dat er heel veel 'nieuwe Nederlanders' zijn die hier niet thuishoren omdat zij on-Nederlandse gewoonten hebben of zich on-Nederlands gedragen.

Een heleboel nieuwe Nederlanders zijn trouwens goed geïntegreerd en passen zich aan de heersende cultuur. En zo hoort het ook.
Dat is dus niet waar ik het over heb. Het doet er niet toe wat de heersende cultuur is, we zijn allemaal burgers van dezelfde staat en dat burgerschap is wat ons Nederlander maakt.
Het probleem dat ik heb is dat er nu allerlei voorwaarden gesteld worden aan die identiteit waar onmogelijk aan te voldoen is.

Als je problemen hebt met bepaalde vormen van gedrag dan moet je je daar op gaan focussen, daar is de wet voor. Dat is echter niet meer genoeg voor de huidige lichting Rechtse politici, je moet nu ook nog op een bepaalde manier gaan denken en er wordt ook bepaald hoe je je zou moeten voelen. Daar heb je als mens maar in zeer beperkte mate controle over.

[ Bericht 0% gewijzigd door rockstah op 25-07-2018 15:06:03 ]
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  woensdag 25 juli 2018 @ 14:40:44 #218
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180718603
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juli 2018 12:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het westen is niet verantwoordelijk geweest voor de duizenden slachtoffers in landen als Irak en Afghanistan, nee?
Nee. Die bomaanslagen op inwoners worden door de moslims zelf gepleegd. De militaire acties van het Westen zijn er om de boel daar onder controle te houden.

Jij bent zeker een voorstander van de gasaanvallen van de Syrische regering en haar Russische bondgenoten, niet?
  woensdag 25 juli 2018 @ 14:44:33 #219
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180718695
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 12:36 schreef rockstah het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar ik het over heb. Het doet er niet toe wat de heersende cultuur is, we zijn allemaal burgers van dezelfde staat en dat burgerschap is wat ons Nederlander maakt.
Het probleem dat ik heb is dat er nu allerlei voorwaarden gesteld worden aan die nationaliteit waar onmogelijk aan te voldoen is.

Als je problemen hebt met bepaalde vormen van gedrag dan moet je je daar op gaan focussen, daar is de wet voor. Dat is echter niet meer genoeg voor de huidige lichting Rechtse politici, je moet nu ook nog op een bepaalde manier gaan denken en er wordt ook bepaald hoe je je zou moeten voelen. Daar heb je als mens maar in zeer beperkte mate controle over.
De heersende cultuur is trouwens aan verandering onderhevig. Als nieuwkomers er leuke gewoonten op nahouden, dan is de kans groot dat dit mainstream in de samenleving wordt. Maar de islam heeft teveel culturele elementen waar normale Nederlanders van moeten kotsen. Denk bijvoorbeeld aan de jodenhaat. Dat wordt dus nooit wat met de integratie.
pi_180718721
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 14:40 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Nee. Die bomaanslagen op inwoners worden door de moslims zelf gepleegd. De militaire acties van het Westen zijn er om de boel daar onder controle te houden.
De boel onder controle houden door duizenden burgers te doden? Goeie logica.
  woensdag 25 juli 2018 @ 14:54:25 #221
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180718932
quote:
10s.gif Op woensdag 25 juli 2018 14:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De boel onder controle houden door duizenden burgers te doden? Goeie logica.
Jij neemt het dus ook de Amerikanen kwalijk dat zij Europa hebben bevrijd van de nazi's?
Het is makkelijk praten vanaf je zolderkamertje.
pi_180719028
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 14:54 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Jij neemt het dus ook de Amerikanen kwalijk dat zij Europa hebben bevrijd van de nazi's?
Het is makkelijk praten vanaf je zolderkamertje.
WOII vergelijken met hedendaagse oorlogen in het M.O. is natuurlijk hetzelfde als appels en peren vergelijken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_180719071
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 11:22 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Ik beschouw mijzelf als 'oude Nederlander'. Ik constateer dat er heel veel 'nieuwe Nederlanders' zijn die hier niet thuishoren omdat zij on-Nederlandse gewoonten hebben of zich on-Nederlands gedragen.

Hier nog een oude Nederlander: Ik constateer dat heel veel oude Nederlanders vinden dat nieuwe Nederlanders hier niet thuishoren. En als smoes gebruiiken ze dan "on-Nederlandsgedrag" .

Maar wat schaart men onder on-Nederlands gedrag. Zwaaien met Turkse vlaggen ? Een hoofddoekje dragen? Naar een moskee gaan?
Deze 2 laatste bezigheden doet men al eeuwen op Nederlands grondgebied
Is dat een reden om mensen het bestaansrecht in Nederland te ontzeggen ?
Doet me denken aan McCarthy, die leidde een kruistocht tegen on-Amerikaans gedrag
  woensdag 25 juli 2018 @ 16:02:50 #224
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180720687
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 14:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hier nog een oude Nederlander: Ik constateer dat heel veel oude Nederlanders vinden dat nieuwe Nederlanders hier niet thuishoren. En als smoes gebruiiken ze dan "on-Nederlandsgedrag" .

Maar wat schaart men onder on-Nederlands gedrag. Zwaaien met Turkse vlaggen ? Een hoofddoekje dragen? Naar een moskee gaan?
Deze 2 laatste bezigheden doet men al eeuwen op Nederlands grondgebied
Is dat een reden om mensen het bestaansrecht in Nederland te ontzeggen ?
Doet me denken aan McCarthy, die leidde een kruistocht tegen on-Amerikaans gedrag
Ik ontzeg niemand zijn bestaansrecht hier. Ik vind alleen dat zij hier niet thuis horen, ik beschouw ze niet als landgenoten, ik probeer ze zoveel mogelijk te negeren.
  woensdag 25 juli 2018 @ 16:03:56 #225
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180720708
quote:
2s.gif Op woensdag 25 juli 2018 14:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

WOII vergelijken met hedendaagse oorlogen in het M.O. is natuurlijk hetzelfde als appels en peren vergelijken.
Ik vind van niet. Het gaat om doelen die de middelen heiligen.
  woensdag 25 juli 2018 @ 16:06:44 #226
63302 rockstah
New World Disorder
pi_180720772
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 14:44 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

De heersende cultuur is trouwens aan verandering onderhevig. Als nieuwkomers er leuke gewoonten op nahouden, dan is de kans groot dat dit mainstream in de samenleving wordt. Maar de islam heeft teveel culturele elementen waar normale Nederlanders van moeten kotsen. Denk bijvoorbeeld aan de jodenhaat. Dat wordt dus nooit wat met de integratie.
Ik vind het bepaald niet zinvol om het überhaupt te bekijken als een strijd tussen culturen, dat is al een abstractie te ver. Het zijn uiteindelijk slechts de ideeën die in strijd zijn met elkaar, de reden dat de cultuur steeds lijkt te veranderen is omdat cultuur slechts het labeltje is dat er achteraf opgeplakt wordt wanneer de strijd al gestreden is.
Ideeën kunnen verder overal vandaan komen en zijn zeker niet alleen maar het gevolg van immigratie, in het geval van Europa denk ik dat kolonialisme bijvoorbeeld een veel grotere rol heeft gespeeld hierin. Het is verder ook zelden of nooit het geval dat een hele maatschappij in een keer collectief bepaald om een bepaald idee over te nemen, dat is een langdurend en soms pijnlijk en gewelddadig proces. Denk bijvoorbeeld aan de opkomst van het communisme in de 20e eeuw, wat eigenlijk de hele wereld op zijn kop heeft gezet juist ook door het internationale trans-culture aspect ervan.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_180722148
Stuiterbaldiscussies
pi_180722751
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 14:54 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Jij neemt het dus ook de Amerikanen kwalijk dat zij Europa hebben bevrijd van de nazi's?
Het is makkelijk praten vanaf je zolderkamertje.
:')

Goeie vergelijking Henk.
pi_180722771
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 16:03 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Ik vind van niet. Het gaat om doelen die de middelen heiligen.
Ah, welke doelen zijn er nu precies behaald in Irak of Afghanistan?
pi_180724010
quote:
2s.gif Op woensdag 25 juli 2018 14:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

WOII vergelijken met hedendaagse oorlogen in het M.O. is natuurlijk hetzelfde als appels en peren vergelijken.
Dat is waar. Nlers gingen niet massaal elkaar koudmaken en onthoofden tijdens te chaos vd oorlog uit naam van God.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180724088
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 17:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, welke doelen zijn er nu precies behaald in Irak of Afghanistan?
Vraag dat eens aan de daders vh onderlinge sektarische geweld dat 90% vd doden heeft veroorzaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door De_Onnoembare op 25-07-2018 18:11:49 ]
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180724179
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 17:53 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Vraag dat eens aan de daders vh onderlinge sektarische geweld dat 9% vd doden heeft veroorzaakt.
:')
pi_180724436
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 17:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')
Is toch echt de waarheid, Chamberlain. 90 dan...

Maar ja... dat soort feiten passen niet in je plaatje.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180724865
quote:
10s.gif Op woensdag 25 juli 2018 18:09 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Is toch echt de waarheid, Chamberlain. 90 dan...
Dit zou echt je UI moeten worden.

pi_180724888
quote:
10s.gif Op woensdag 25 juli 2018 18:09 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Is toch echt de waarheid, Chamberlain. 90 dan...

Maar ja... dat soort feiten passen niet in je plaatje.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 16:03 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Ik vind van niet. Het gaat om doelen die de middelen heiligen.
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 17:53 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Vraag dat eens aan de daders vh onderlinge sektarische geweld dat 90% vd doden heeft veroorzaakt.
  woensdag 25 juli 2018 @ 18:54:56 #236
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180725278
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 14:54 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Jij neemt het dus ook de Amerikanen kwalijk dat zij Europa hebben bevrijd van de nazi's?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180725504
Als mixed persoon ben en voel ik mij volledig Nederlands en toch stoor ik mij enorm aan het woord allochtoon. De ene helft van mijn familie is zo Hollands als het maar kan en dat gaat eeuwen terug, de andere kant is niet Nederlands.
Maar waarom ben ik dan een allochtoon? De ene helft van mijn familie, ik ben hier geboren en ik ben in dit land getogen. Wat maakt het dat ik dus anders ben dan buurman Piet?
  woensdag 25 juli 2018 @ 19:26:03 #238
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_180725871
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 19:08 schreef Brybry het volgende:
Als mixed persoon ben en voel ik mij volledig Nederlands en toch stoor ik mij enorm aan het woord allochtoon. De ene helft van mijn familie is zo Hollands als het maar kan en dat gaat eeuwen terug, de andere kant is niet Nederlands.
Maar waarom ben ik dan een allochtoon? De ene helft van mijn familie, ik ben hier geboren en ik ben in dit land getogen. Wat maakt het dat ik dus anders ben dan buurman Piet?
Niet. Als je jezelf niet identificeert als allochtoon, behandelen blanke Nederlanders je ook niet als zodanig.

Dat fictieve racisme van de blanke Nederlander zit voornamelijk tussen de oren. Dat legde cabaratier Roue Verveer een keer goed uit in een van zijn shows. Als hij op straat een banaan eet, voelt hij zich net een aap. Als blanken naar hem kijken, beeldt hij zich in dat ze een aap zien. Terwijl dat helemaal niet waar is, geeft hij zelf ook toe.

Het is een soort ziekelijk, onterecht wantrouwen tegen de blanke mens. Het is de afgelopen decennia erger geworden omdat de media ons afbeelden als duivels, die automatisch racistisch zijn en alle niet-blanken haten. Wanneer blanke mensen aangeven moeite te hebben met bepaalde aspecten van Islamitische culturen, dan word je gelijk als racist gebrandmerkt.

Het zijn met name andere blanken die dat beeld schetsen, begrijp mij niet verkeerd. Ik geef jullie niet de schuld. Er is een zieke linkse cultuur van zelfhaat en schuldgevoel over het verleden dat mensen met verschillende culturen tegen elkaar ophitst.
pi_180725902
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 19:26 schreef Vader_Aardbei het volgende:


Het is een soort ziekelijk, onterecht wantrouwen tegen de blanke mens. Het is de afgelopen decennia erger geworden omdat de media ons afbeelden als duivels, die automatisch racistisch zijn en alle niet-blanken haten. Wanneer blanke mensen aangeven moeite te hebben met bepaalde aspecten van Islamitische culturen, dan word je gelijk als racist
_O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_180725943
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 19:26 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Niet. Als je jezelf niet identificeert als allochtoon, behandelen blanke Nederlanders je ook niet als zodanig.
Onzin.

En de rest van je post is helemaal om te huilen.
  woensdag 25 juli 2018 @ 19:31:38 #241
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180725990
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 19:26 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Het is een soort ziekelijk, onterecht wantrouwen tegen de blanke mens. Het is de afgelopen decennia erger geworden omdat de media ons afbeelden als duivels, die automatisch racistisch zijn en alle niet-blanken haten. Wanneer blanke mensen aangeven moeite te hebben met bepaalde aspecten van Islamitische culturen, dan word je gelijk als racist gebrandmerkt.
Als blanke Nederlander word ik liever niet geassocieerd met jouw soort blank, thanks.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180726984
quote:
Oh ja die nagellak lippenstift en naaldhakken-knakker. Past precies bij jullie:

Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180727011
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 19:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als blanke Nederlander word ik liever niet geassocieerd met jouw soort blank, thanks.
Niemand ziet jou als NLer, dus wees niet bang.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180727032
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 19:08 schreef Brybry het volgende:
Als mixed persoon ben en voel ik mij volledig Nederlands en toch stoor ik mij enorm aan het woord allochtoon. De ene helft van mijn familie is zo Hollands als het maar kan en dat gaat eeuwen terug, de andere kant is niet Nederlands.
Maar waarom ben ik dan een allochtoon? De ene helft van mijn familie, ik ben hier geboren en ik ben in dit land getogen. Wat maakt het dat ik dus anders ben dan buurman Piet?
Het woord allochtoon is dan ook een vrij beroerde Nederlandse vondst met een wankele definitie die nauwelijks tot niet toegepast wordt op Europeanen.
  woensdag 25 juli 2018 @ 20:19:46 #245
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180727119
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 20:14 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Niemand ziet jou als NLer, dus wees niet bang.
Ah, je spreekt inmiddels namens de gehele Nederlandse bevolking? Je wordt echt steeds achterlijker.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180727152
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 19:08 schreef Brybry het volgende:
Als mixed persoon ben en voel ik mij volledig Nederlands en toch stoor ik mij enorm aan het woord allochtoon. De ene helft van mijn familie is zo Hollands als het maar kan en dat gaat eeuwen terug, de andere kant is niet Nederlands.
Maar waarom ben ik dan een allochtoon? De ene helft van mijn familie, ik ben hier geboren en ik ben in dit land getogen. Wat maakt het dat ik dus anders ben dan buurman Piet?
Je bent hetzelfde als ons vorstenhuis. Dus voel je niet slecht ;)
pi_180727179
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 20:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ah, je spreekt inmiddels namens de gehele Nederlandse bevolking? Je wordt echt steeds achterlijker.
Nee joh de NLe bevolking bestaat toch helemaal niet hè?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180727187
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juli 2018 19:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Onzin.
Niet geheel. Als je bijvoorbeeld het niet nodig vindt om om de 10 seconden te verklaren dat je Turk bent en dat je alle kaaskoppen de moeder wil neuken is er zowaar een kans dat mensen je als persoon ipv als Turk gaan zien.
pi_180728934
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 20:22 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Niet geheel. Als je bijvoorbeeld het niet nodig vindt om om de 10 seconden te verklaren dat je Turk bent en dat je alle kaaskoppen de moeder wil neuken is er zowaar een kans dat mensen je als persoon ipv als Turk gaan zien.
Mensen gaan daar tegenwoordig al vanuit als je er een beetje 'allochtoons' uitziet.
pi_180729433
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 14:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hier nog een oude Nederlander: Ik constateer dat heel veel oude Nederlanders vinden dat nieuwe Nederlanders hier niet thuishoren. En als smoes gebruiiken ze dan "on-Nederlandsgedrag" .

Maar wat schaart men onder on-Nederlands gedrag. Zwaaien met Turkse vlaggen ? Een hoofddoekje dragen? Naar een moskee gaan?
Deze 2 laatste bezigheden doet men al eeuwen op Nederlands grondgebied
Is dat een reden om mensen het bestaansrecht in Nederland te ontzeggen ?
Doet me denken aan McCarthy, die leidde een kruistocht tegen on-Amerikaans gedrag
Eeuwen? De eerste moslims begonnen zich hier pas in de 20e eeuw te vestigen, daarvoor waren het enkel wat kooplieden op handelsreis. De meesten kwamen pas in de jaren 70 hierheen voor tijdelijke arbeid en zouden na gedane zaken weer terug hebben moeten keren. De islam is dus vooral een relatief nieuwe import-religie en hoor niet bij de Nederlandse identiteit.
  woensdag 25 juli 2018 @ 22:09:11 #251
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180729984
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 21:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Eeuwen? De eerste moslims begonnen zich hier pas in de 20e eeuw te vestigen, daarvoor waren het enkel wat kooplieden op handelsreis. De meesten kwamen pas in de jaren 70 hierheen voor tijdelijke arbeid en zouden na gedane zaken weer terug hebben moeten keren. De islam is dus vooral een relatief nieuwe import-religie en hoor niet bij de Nederlandse identiteit.
Nederlands grondgebied.

Verder wel mooi zoals je totaal het punt van die post mist.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180730277
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 20:21 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Je bent hetzelfde als ons vorstenhuis. Dus voel je niet slecht ;)
Haha Dat is dan weer zo. Bende allochtonen :D
pi_180730313
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 20:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het woord allochtoon is dan ook een vrij beroerde Nederlandse vondst met een wankele definitie die nauwelijks tot niet toegepast wordt op Europeanen.
En dit.
  woensdag 25 juli 2018 @ 22:21:10 #254
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180730376
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 20:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het woord allochtoon is dan ook een vrij beroerde Nederlandse vondst met een wankele definitie die nauwelijks tot niet toegepast wordt op Europeanen.
Inmiddels is de "correcte" term "Nederlander met een migratieachtergrond". Op zich wel redelijk strak gedefinieerd, maar als begrip alsnog niet interessant wat mij betreft.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180731039
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Inmiddels is de "correcte" term "Nederlander met een migratieachtergrond". Op zich wel redelijk strak gedefinieerd, maar als begrip alsnog niet interessant wat mij betreft.
Het is nu een beetje een holle term. Maar wel iets netter.

Wat er ook aan autochtoon en allochtoon mankeerde was dat allochtoon het 't woord immigrant verving en de klassificatie gedaan werd na invoering van de termen.

Een immigrant uit 1940 zal geen allochtoon zijn maar een autochtoon met een verhaal omdat de term in '71 pas werd geintroduceerd en alles wat er voor zit lijkt niet met terugwerkende kracht te zijn behandeld. Alsof de autochtone Nederlander geijkt is rond 1971.

Het had beter geweest als immigrant gewoon de term was gebleven. Dan waren de nakomelingen vermoedelijk gewoon als Nederlanders behandeld ipv een heterogene subgroep die zn stempel nooit kan kwijtraken omdat de definitie dat niet toestaat.
  woensdag 25 juli 2018 @ 22:52:36 #256
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180731148
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:47 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het had beter geweest als immigrant gewoon de term was gebleven. Dan waren de nakomelingen vermoedelijk gewoon als Nederlanders behandeld ipv een heterogene subgroep die zn stempel nooit kan kwijtraken omdat de definitie dat niet toestaat.
Mja, je kunt je natuurlijk afvragen waarom we daar uberhaupt een term voor nodig zouden hebben.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180731456
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mja, je kunt je natuurlijk afvragen waarom we daar uberhaupt een term voor nodig zouden hebben.
Omdat de term immigrant wat minder haken en ogen kent en die door het nageslacht van immigranten vaak wereldwijd en natuurlijkerwijs wordt gebruikt als ze over hun afkomst spreken. Het wringt minder met de werkelijkheid dan het woord allochtoon.

De gemiddelde Argentijn heeft Italiaanse voorouders. Een moderne Argentijn kan dat benoemen met de koppeling van zn voorvader aan de term immigrant terwijl hij zelf Argentijn is. Maar volgens de definitie van allochtoon zou hij misschien zelfs nu nog een allochtoon zijn uit Italie.

Mensen moeten kunnen aarden en zich ergens aan kunnen verankeren maar als ze via bepaalde ontworpen termen buiten de maatschappij worden gezet dan is het niet bevordelijk voor integratie. Het is natuurlijk niet de hoofdzaak maar het weegt wel mee.
pi_180733290
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 20:22 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Niet geheel. Als je bijvoorbeeld het niet nodig vindt om om de 10 seconden te verklaren dat je Turk bent en dat je alle kaaskoppen de moeder wil neuken is er zowaar een kans dat mensen je als persoon ipv als Turk gaan zien.
Als iemand dat wel doet, zie ik hem/haar nog steeds niet als een Turk. Eerder als een debieltje.
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 26 juli 2018 @ 01:52:36 #259
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180734228
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 23:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Omdat de term immigrant wat minder haken en ogen kent en die door het nageslacht van immigranten vaak wereldwijd en natuurlijkerwijs wordt gebruikt als ze over hun afkomst spreken. Het wringt minder met de werkelijkheid dan het woord allochtoon.

De gemiddelde Argentijn heeft Italiaanse voorouders. Een moderne Argentijn kan dat benoemen met de koppeling van zn voorvader aan de term immigrant terwijl hij zelf Argentijn is. Maar volgens de definitie van allochtoon zou hij misschien zelfs nu nog een allochtoon zijn uit Italie.

Mensen moeten kunnen aarden en zich ergens aan kunnen verankeren maar als ze via bepaalde ontworpen termen buiten de maatschappij worden gezet dan is het niet bevordelijk voor integratie. Het is natuurlijk niet de hoofdzaak maar het weegt wel mee.
Dat er aan te term "immigrant" wellicht minder bezwaren kleven dan aan "Nederlander met migratieachtergrond" ben ik wel met je eens (het scheelt 1 generatie), maar m'n vraag was meer: waarom hebben we uberhaupt zo'n label ergens voor nodig? Waar is het voor nodig om te benoemen dat iemand (of diens ouders) naar Nederland is gemigreerd?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 26 juli 2018 @ 06:50:22 #260
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180736271
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 01:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat er aan te term "immigrant" wellicht minder bezwaren kleven dan aan "Nederlander met migratieachtergrond" ben ik wel met je eens (het scheelt 1 generatie), maar m'n vraag was meer: waarom hebben we uberhaupt zo'n label ergens voor nodig? Waar is het voor nodig om te benoemen dat iemand (of diens ouders) naar Nederland is gemigreerd?
Goede vraag, maar daar hoort bij: wie zijn "we"? Zijn dat jij en ik, de overheid, statistici, etc?
  donderdag 26 juli 2018 @ 08:57:48 #261
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180737153
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 20:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ah, je spreekt inmiddels namens de gehele Nederlandse bevolking? Je wordt echt steeds achterlijker.
Je schreeuwt voortdurend, je beledigt mensen met een andere mening. Toch overtuig je niet.
  donderdag 26 juli 2018 @ 09:06:07 #262
63302 rockstah
New World Disorder
pi_180737226
Het is vooral de CBS definitie die de term zo onlogisch heeft gemaakt, als term voor iemand met een "vreemd" of niet westers uiterlijk was er niet zoveel mis mee wmb.
Termen als neger impliceren namelijk ook een zekere identiteit waar iets als allochtoon veel neutraler klinkt. je kan dan zeggen van ja, ik zie er anders uit maar ben verder wel gewoon een Nederlander.

Naar mijn idee kenden veel mensen de term ook gewoon helemaal niet totdat Fortuijn, Teeuwen en dergelijke er mee aan de haal gingen waarbij het ook direct als eufemisme herkend werd. Ik herinnerde me nog dat toen ook het genre allochtonengrappen een vlucht nam en mensen van hoog of laag de spot dreven met de term. De overheid heeft volgens mij middels de PO en onderwijsinstellingen geprobeerd mensen te informeren over wie die domme allochtonen waar iedereen het over had nu eigenlijk waren en koos daarvoor de CBS definitie waardoor het ineens over ~20% van de bevolking leek te gaan. Het heeft denk ik wel de angel eruit gehaald maar de term zelf wordt er dus ook een beetje nutteloos van.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_180737413
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 01:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat er aan te term "immigrant" wellicht minder bezwaren kleven dan aan "Nederlander met migratieachtergrond" ben ik wel met je eens (het scheelt 1 generatie), maar m'n vraag was meer: waarom hebben we uberhaupt zo'n label ergens voor nodig?
Zoals ik schreef. Meestal gebruikt een familie 't zelf om aan te duiden dat ze in het verleden van buitenaf kwamen. Voor de boeken is het ook nodig om immigranten en emigranten in kaart te brengen. Al is het bijna onmogelijk om dat met 't laatste goed te doen.
pi_180737457
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 01:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat er aan te term "immigrant" wellicht minder bezwaren kleven dan aan "Nederlander met migratieachtergrond" ben ik wel met je eens (het scheelt 1 generatie), maar m'n vraag was meer: waarom hebben we uberhaupt zo'n label ergens voor nodig? Waar is het voor nodig om te benoemen dat iemand (of diens ouders) naar Nederland is gemigreerd?
Omdat in het echte leven, ipv in jouw theoretische zolderkamer, dat wel degelijk uitmaakt en echte consequenties heeft waar oa beleid op aangepast moet worden.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 26 juli 2018 @ 09:34:30 #265
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180737609
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 01:52 schreef Molurus het volgende:

Waar is het voor nodig om te benoemen dat iemand (of diens ouders) naar Nederland is gemigreerd?
Hier spreek je jezelf - zoals zo vaak - hopeloos tegen. Jij roept voortdurend dat Nederland een geslaagde multicul samenleving is waar verschillende culturen met/naast elkaar leven. Hoe kan je dan als overheid beleid maken als de culturele achtergrond van migranten niet relevant is? Het is werkelijk onbegrijpelijk gezwets van jou.
pi_180737830
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:34 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Hier spreek je jezelf - zoals zo vaak - hopeloos tegen. Jij roept voortdurend dat Nederland een geslaagde multicul samenleving is waar verschillende culturen met/naast elkaar leven. Hoe kan je dan als overheid beleid maken als de culturele achtergrond van migranten niet relevant is? Het is werkelijk onbegrijpelijk gezwets van jou.
Wie zegt dat je daar beleid op moet maken? Over welk beleid hebben we het dan bijvoorbeeld?
pi_180738541
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nederlands grondgebied.

Verder wel mooi zoals je totaal het punt van die post mist.
Oh nu gaan we de koloniën erbij betrekken _O-
Steeds meer in bochten wringen om maar niet toe te moeten geven dat van de oorspronkelijke Nederlanders vrijwel niemand moslim was.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180738581
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juli 2018 10:33 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Oh nu gaan we de koloniën erbij betrekken _O-
Steeds meer in bochten wringen om maar niet toe te moeten geven dat van de oorspronkelijke Nederlanders vrijwel niemand moslim was.
Nou en?
pi_180738603
We wilden het 50 jaar geleden al niet en het is vanaf dag 1 gezeik geweest, maar het is ons door de strot gedouwd door de regering en verkocht als een 'verrijking.


En dit is waar het toe geleid heeft:

Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180738712
quote:
13s.gif Op donderdag 26 juli 2018 10:36 schreef De_Onnoembare het volgende:
We wilden het 50 jaar geleden al niet en het is vanaf dag 1 gezeik geweest, maar het is ons door de strot gedouwd door de regering en verkocht als een 'verrijking.


En dit is waar het toe geleid heeft:

Huilen joh.
pi_180738868
quote:
13s.gif Op donderdag 26 juli 2018 10:36 schreef De_Onnoembare het volgende:
We wilden het 50 jaar geleden al niet en het is vanaf dag 1 gezeik geweest, maar het is ons door de strot gedouwd door de regering en verkocht als een 'verrijking.


En dit is waar het toe geleid heeft:

Iemand kwam 50 jaar geleden op het idee om die lui naar Nederland te halen. Want ja, lekker goedkoop. Over de consequenties is niet nagedacht.
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 26 juli 2018 @ 11:29:28 #272
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180739596
quote:
11s.gif Op donderdag 26 juli 2018 10:50 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Iemand kwam 50 jaar geleden op het idee om die lui naar Nederland te halen. Want ja, lekker goedkoop. Over de consequenties is niet nagedacht.
Het idee was dat ze na een paar jaar zouden terugkeren naar hun vaderland.
Iemand heeft ze laten blijven...
  donderdag 26 juli 2018 @ 11:53:14 #273
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180740055
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:21 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zoals ik schreef. Meestal gebruikt een familie 't zelf om aan te duiden dat ze in het verleden van buitenaf kwamen. Voor de boeken is het ook nodig om immigranten en emigranten in kaart te brengen. Al is het bijna onmogelijk om dat met 't laatste goed te doen.
Dat mensen het zien als onderdeel van hun persoonlijke identiteit en ook als zodanig uitdragen is natuurlijk niet vreemd, en helemaal prima. Maar is het onderstreepte werkelijk nodig? Waarvoor?

We kunnen we volledige stambomen van iedereen gaan bijhouden enzo, maar wat is nu werkelijk de functie daarvan? Om er statistiek op te bedrijven? Wat is het doel van die statistieken dan?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 26 juli 2018 @ 11:54:10 #274
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180740079
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:24 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Omdat in het echte leven, ipv in jouw theoretische zolderkamer, dat wel degelijk uitmaakt en echte consequenties heeft waar oa beleid op aangepast moet worden.
Dat mag dan zo zijn op jouw theoretische zolderkamer, in de werkelijkheid is het alleen statistiek. Causale verbanden zijn daarmee niet aangetoond, en daarmee zijn die statistieken niet interessant.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 26 juli 2018 @ 11:54:48 #275
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180740096
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 08:57 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Je schreeuwt voortdurend, je beledigt mensen met een andere mening. Toch overtuig je niet.
Correctie, ik beledig mensen die mij beledigen. Dat is mijn goed recht.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180740102
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:24 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Omdat in het echte leven, ipv in jouw theoretische zolderkamer, dat wel degelijk uitmaakt en echte consequenties heeft waar oa beleid op aangepast moet worden.
Zoals welk beleid precies?
  donderdag 26 juli 2018 @ 11:55:25 #277
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180740113
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:34 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Hier spreek je jezelf - zoals zo vaak - hopeloos tegen. Jij roept voortdurend dat Nederland een geslaagde multicul samenleving is waar verschillende culturen met/naast elkaar leven. Hoe kan je dan als overheid beleid maken als de culturele achtergrond van migranten niet relevant is? Het is werkelijk onbegrijpelijk gezwets van jou.
Je zult de contradictie daarin toch even moeten uitleggen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 26 juli 2018 @ 11:56:32 #278
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180740141
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juli 2018 10:33 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Oh nu gaan we de koloniën erbij betrekken _O-
Steeds meer in bochten wringen om maar niet toe te moeten geven dat van de oorspronkelijke Nederlanders vrijwel niemand moslim was.
Heb je al iets van een werkdefinitie van 'oorspronkelijke bevolking' obv algemene objectieve criteria? Volgens mij niet.

Jouw subjectieve perceptie van wat wel en wat niet in Nederland thuishoort is echt compleet oninteressant.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180740487
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat mensen het zien als onderdeel van hun persoonlijke identiteit en ook als zodanig uitdragen is natuurlijk niet vreemd, en helemaal prima. Maar is het onderstreepte werkelijk nodig? Waarvoor?

We kunnen we volledige stambomen van iedereen gaan bijhouden enzo, maar wat is nu werkelijk de functie daarvan? Om er statistiek op te bedrijven? Wat is het doel van die statistieken dan?
Alle individuele gevallen worden geregistreerd omdat ieder functionerend land z'n huishoudboekje op peil moet hebben. Zoiets kun je groeperen en becijferen en is ooit zonder problemen gedaan omdat het destijds nog geen beladen onderwerp was. Als je dat soort informatie nu ineens niet meer gaat tonen / adverteren dan krijg je daar kritiek op.
  donderdag 26 juli 2018 @ 12:45:26 #280
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180741084
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 12:11 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Alle individuele gevallen worden geregistreerd omdat ieder functionerend land z'n huishoudboekje op peil moet hebben. Zoiets kun je groeperen en becijferen en is ooit zonder problemen gedaan omdat het destijds nog geen beladen onderwerp was. Als je dat soort informatie nu ineens niet meer gaat tonen / adverteren dan krijg je daar kritiek op.
Kortom, we hebben dat altijd gedaan en je krijgt mogelijk kritiek als je er ineens mee ophoudt?

In alle eerlijkheid vind ik dat geen heel goede reden om het te (blijven) doen. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180741277
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 12:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kortom, we hebben dat altijd gedaan en je krijgt mogelijk kritiek als je er ineens mee ophoudt?

In alle eerlijkheid vind ik dat geen heel goede reden om het te (blijven) doen. :D
Die kritiek gaat er sowieso komen. Er is eerder al eens kritiek geweest op het feit dat er voor een bepaalde periode geen misdaadcijfers bekend waren op achtergrond.

Het CBS biedt oa mooi materiaal voor studenten en de media waaraan bij de media allerlei conclusies worden verbonden in komkommertijd onder de noemer "onderzoek".
  donderdag 26 juli 2018 @ 13:20:03 #282
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180741783
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:06 schreef rockstah het volgende:
Het is vooral de CBS definitie die de term zo onlogisch heeft gemaakt, als term voor iemand met een "vreemd" of niet westers uiterlijk was er niet zoveel mis mee wmb.
Termen als neger impliceren namelijk ook een zekere identiteit waar iets als allochtoon veel neutraler klinkt. je kan dan zeggen van ja, ik zie er anders uit maar ben verder wel gewoon een Nederlander.

Naar mijn idee kenden veel mensen de term ook gewoon helemaal niet totdat Fortuijn, Teeuwen en dergelijke er mee aan de haal gingen waarbij het ook direct als eufemisme herkend werd. Ik herinnerde me nog dat toen ook het genre allochtonengrappen een vlucht nam en mensen van hoog of laag de spot dreven met de term. De overheid heeft volgens mij middels de PO en onderwijsinstellingen geprobeerd mensen te informeren over wie die domme allochtonen waar iedereen het over had nu eigenlijk waren en koos daarvoor de CBS definitie waardoor het ineens over ~20% van de bevolking leek te gaan. Het heeft denk ik wel de angel eruit gehaald maar de term zelf wordt er dus ook een beetje nutteloos van.
Voorheen had men het over landverhuizers. Dat is duidelijk. Iemand is in het ene land geboren en verhuist naar het andere.

Zowel migranten als allochtonen zijn vage begrippen omdat het niets zegt over de geografische eenheid. Iemand die van Amsterdam naar Drenthe verhuist, is in Drenthe een allochtoon, en een immigrant.

Naast de landverhuizer zou je het nog kunnen hebben over een Europa-migrant oid, iemand die van buiten naar de EU komt. Dan heb je niet het effect dat alle Duitsers en Belgen die over de grens verhuizen ineens ook allochtonen zijn.
  donderdag 26 juli 2018 @ 13:47:14 #283
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180742265
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 12:55 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Die kritiek gaat er sowieso komen. Er is eerder al eens kritiek geweest op het feit dat er voor een bepaalde periode geen misdaadcijfers bekend waren op achtergrond.
Het is een populair idee dat daar niet alleen een statistische relatie bestaat, maar ook een causale relatie. Dat idee heeft echter geen enkele wetenschappelijke basis, en het bijhouden van dit soort statistieken doet maar 1 ding: een onwetenschappelijk idee in stand houden.

Als dat het doel is dan moeten we dat toch gewoon niet willen?

quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 12:55 schreef Beathoven het volgende:

Het CBS biedt oa mooi materiaal voor studenten en de media waaraan bij de media allerlei conclusies worden verbonden in komkommertijd onder de noemer "onderzoek".
Met name die conclusies zijn op z'n best dubieus, op z'n slechtst doelbewuste racistische leugens. Daar moet je als overheid of als universiteit niet aan mee willen werken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180742887
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zoals welk beleid precies?
Zwarte witte scholen willen voorkomen, politieinzet, taalellende op consultatiebureaus en scholen (zelf meegemaakt) etc etc etc
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180742899
quote:
7s.gif Op zondag 15 juli 2018 20:44 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik ben een roomblanke Nederlander en voel mij niet 'Nederlands'. Ik zou niet weten wat ik zou moeten verstaan onder de sensatie Nederlander zijn.

Ik voel mij verbonden met vrienden, familie (in zekere mate) en mijn omgeving. Vrienden en omgeving heb ik zeggenschap over en kan ik mij dus ook verbonden mee voelen omdat ik die keuze zelf maak. Een land, een stuk grond waar ik toevallig geboren ben heb ik toch wat moeite mee om mij verbonden mee te voelen.
pi_180742909
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 13:47 schreef Molurus het volgende:

Met name die conclusies zijn op z'n best dubieus, op z'n slechtst doelbewuste racistische leugens. Daar moet je als overheid of als universiteit niet aan mee willen werken.
Feiten rapporteren zijn racistische leugens :')

Ben je een Bij1 of DENK-troll soms?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180742920
quote:
7s.gif Op zondag 15 juli 2018 20:44 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik ben een roomblanke Nederlander en voel mij niet 'Nederlands'. Ik zou niet weten wat ik zou moeten verstaan onder de sensatie Nederlander zijn.

Ik voel mij verbonden met vrienden, familie (in zekere mate) en mijn omgeving. Vrienden en omgeving heb ik zeggenschap over en kan ik mij dus ook verbonden mee voelen omdat ik die keuze zelf maak. Een land, een stuk grond waar ik toevallig geboren ben heb ik toch wat moeite mee om mij verbonden mee te voelen.
Heb ik ook, plus bij komt kijken dat het mij werkelijk niet uitmaakt of Nederland meedoet aan WK of dat de elfstedentocht doorgaat
pi_180742939
quote:
7s.gif Op zondag 15 juli 2018 20:44 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik ben een roomblanke Nederlander en voel mij niet 'Nederlands'. Ik zou niet weten wat ik zou moeten verstaan onder de sensatie Nederlander zijn.

Ik voel mij verbonden met vrienden, familie (in zekere mate) en mijn omgeving. Vrienden en omgeving heb ik zeggenschap over en kan ik mij dus ook verbonden mee voelen omdat ik die keuze zelf maak. Een land, een stuk grond waar ik toevallig geboren ben heb ik toch wat moeite mee om mij verbonden mee te voelen.
Laat me raden. D'66/PvdA en bewust kinderloos?

Ik voel me wel NLer trouwens, dat komt ook doordat ik voor m'n werk veel in het buitenland reis en ik dan iedere keer weer de verschillen en overeenkomsten zie en er achter kom dat ik wel degelijk gevormd ben door NL. Een land is namelijk heel wat meer dan een stuk grond.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180743173
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 14:22 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Laat me raden. D'66/PvdA en bewust kinderloos?

Ik voel me wel NLer trouwens, dat komt ook doordat ik voor m'n werk veel in het buitenland reis en ik dan iedere keer weer de verschillen en overeenkomsten zie en er achter kom dat ik wel degelijk gevormd ben door NL. Een land is namelijk heel wat meer dan een stuk grond.
Dat is zo, als ik op vakantie ben heb ik het ook wel dat ik graag naar nederland ga, ik ben zelf lid van de SP
pi_180743232
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 14:30 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Dat is zo, als ik op vakantie ben heb ik het ook wel dat ik graag naar nederland ga
Nooit. Ik zie op vakantie juist wat Nederland mist.
pi_180743276
quote:
8s.gif Op donderdag 26 juli 2018 14:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nooit. Ik zie op vakantie juist wat Nederland mist.
Ook ja. Maar je ziet ook wat er wel goed is. En dat er wel degelijk een NLe cultuur is.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180743336
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 14:34 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ook ja. Maar je ziet ook wat er wel goed is. En dat er wel degelijk een NLe cultuur is.
Mwah, ik zie op vakantie juist een sterkere cultuur of besef daarvan. Nederlanders zijn daar wat platter en nuchterder in. Niet per se slecht, maar toch. En we hebben hier godverdomme geen bergen, geen goeie keuken, geen mooie stranden, geen mooie zee, niks. ;(

Over een jaar of 10 misschien toch maar emigreren.
pi_180743345
quote:
8s.gif Op donderdag 26 juli 2018 14:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nooit. Ik zie op vakantie juist wat Nederland mist.
Ik zou graag ook een keer naar scandinavie willen gaan, en daar kijken wat daar beter/anders is op economisch en cultureel vlak
  donderdag 26 juli 2018 @ 14:38:28 #294
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180743381
quote:
8s.gif Op donderdag 26 juli 2018 14:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nooit. Ik zie op vakantie juist wat Nederland mist.
Het enige dat ik in het buitenland vaak mis van Nederland is een volkorenboterham met oude kaas. :D

Verder... niet echt eigenlijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180743383
quote:
9s.gif Op donderdag 26 juli 2018 14:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mwah, ik zie op vakantie juist een sterkere cultuur of besef daarvan. Nederlanders zijn daar wat platter en nuchterder in. Niet per se slecht, maar toch.
Dan kijk je verkeerd. Of je ziet over het hoofd dat de nuchtere houding vd NLer juist 1 vd vele kenmerken van die cultuur is.

Ik zie het in alles, van de eetgewoontes tot de afkeur van hiërarchie (kijk eens hoe ze in bv Frankrijk met de baas omgaan vs hier), tot de inrichting vd openbare ruimte tot de bouwmaterialen etc

Ik heb altijd het idee dat die mensen die zeggen dat NL geen cultuur heeft en amper buiten NL komen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180743401
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 14:37 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik zou graag ook een keer naar scandinavie willen gaan, en daar kijken wat daar beter/anders is op economisch en cultureel vlak
Ik kom vaak in Zweden en ik vind het verschrikkelijk. Als je denkt dat NL overgereguleerd is, heb je Zweden nog niet meegemaakt. Plus de bewoners zijn hyperpolitiek correct en bijna androgyn. Echt een hel.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 26 juli 2018 @ 14:39:30 #297
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180743403
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 14:21 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Feiten rapporteren zijn racistische leugens :')

Ben je een Bij1 of DENK-troll soms?
De feiten zijn de statistieken.

Ik had het over de conclusies die eruit worden getrokken. Aangezien je er geen enkele conclusie uit kunt trekken is elke conclusie die je eruit trekt een leugen.

Ben jij soms achterlijk trouwens?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180743407
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 14:38 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dan kijk je verkeerd. Of je ziet over het hoofd dat de nuchtere houding vd NLer juist 1 vd vele kenmerken van die cultuur is.

Ik zie het in alles, van de eetgewoontes tot de afkeur van hiërarchie (kijk eens hoe ze in bv Frankrijk met de baas omgaan vs hier), tot de inrichting vd openbare ruimte tot de bouwmaterialen etc

Ik heb altijd het idee dat die mensen die zeggen dat NL geen cultuur heeft en amper buiten NL komen.
Dat klopt, het is er een kenmerk van, maar het zorgt er tegelijkertijd ook voor dat die zekere trots of bewustzijn daarvan ofzo mist. En tegelijkertijd is hier niet echt vrijheid. Alles tot op de millimeter is kapot gereguleerd.
pi_180743409
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 14:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het enige dat ik in het buitenland vaak mis van Nederland is een volkorenboterham met oude kaas. :D

Verder... niet echt eigenlijk.
Knap, want die kan je in ieder geval in heel Europa wel halen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180743422
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 14:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat klopt, het is er een kenmerk van, maar het zorgt er tegelijkertijd ook voor dat die zekere trots of bewustzijn daarvan ofzo mist.
Dat bewustzijn is er wel degelijk maar zoals ik zei: als je zelden buiten NL komt om te vergelijken dan zie je dat dus niet.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 26 juli 2018 @ 14:40:21 #301
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180743424
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 14:39 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Knap, want die kan je in ieder geval in heel Europa wel halen.
Ik kom nog wel eens buiten Europa.

Zou voor jou ook wel leerzaam zijn denk ik.
Niet meer aanwezig in dit forum.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')