Het verschil is dat er in 1700 een zeer beperkte groep in de directe omgeving aanwezig is die dat meemaakt. Thans is dat landelijk, zowel sociaal als wel politiek. Zo niet Europees.quote:Op zondag 15 juli 2018 08:53 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ze spreken er Frans, om mee te beginnen. Het eten is anders.
Friezen in Holland zijn wel een aparte groep, met eigen vereniginge en zo.
Dus nee... Integratie bestaat!
De meeste allochtonen in Nederland wonend, zijn Nederlanders, voelen zich Nederlanders, dan wel is men nederlandsgeoriënteerd. Dan wel leert men Nederland wel kennen door langdurig verblijf.quote:Op zondag 15 juli 2018 07:51 schreef Lunatiek het volgende:
Bij veel allochtonen komt hun "anderszijn" voort uit onbekendheid met de Nederlandse cultuur.
Ruwweg kun je stellen dat wie de Nederlandse nationaliteit heeft ook etnisch Nederlands zijn, dan wel nederlandsgeoriënteerd zijn.quote:Op zondag 15 juli 2018 10:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De meeste allochtonen in Nederland wonend, zijn Nederlanders, voelen zich Nederlanders, dan wel is men nederlandsgeoriënteerd. Dan wel leert men Nederland wel kennen door langdurig verblijf.
Men is (ook) anders omdat men een andere etnische afkomst is en/of niet in Nederland opgegroeid . Men is niet anders omdat men onbekend is met de Nederlandse cultuur.
Als men niet mainstream oogt ... door uiterlijk of door kleding, manier van praten dan kan men zich niet onopvallend bewegen . Het is dan ook die mainstream die blending in moeilijker maakt
http://www.republiekalloc(...)lochtonen-de-cijfersquote:Op 1 januari 2016 (recentere cijfers zijn nog niet beschikbaar) beschikte volgens het CBS 94,7% van de inwoners in Nederland over de Nederlandse nationaliteit. Dat zijn ruim 16 miljoen Nederlanders. Er woonden aan het begin van 2016 900.000 buitenlanders in Nederland. Deze 5,3% van de bevolking beschikte niet over de Nederlandse nationaliteit
Kip en ei verhaal.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 20:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wordt ze niet gemakkelijker gemaakt wanneer ze bij voorbaat verdacht zijn gemaakt.
Hoe oud zijn deze mensen ? De bulk van de Nederturken en Nedermarokkanen onder de 40 is geboren en getogen in Nederland en kon prima naar Tiktak,Knight Rider, Ducktales of Fresh Prince kijkenquote:Op zondag 15 juli 2018 08:11 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik ken zat welwillende Turken die bij een gezellig praatje niet mee kunnen doen omdat ze een ander referentiekader hebben. Niet dezelfde jeugd tv hebben gekeken en zo. Grapjes niet snappen.
wederom, kip en ei. waarom denk je dat werkgevers niet zitten te wachten op marokkanen? omdat ze een achterlijk slechte reputatie hebben. Waarom zou iemand liever een vacature open houden dan een marokkaan aannemen? Allicht omdat het risico dat 't fout gaat groter wordt ingeschat dan dat het goed gaat.quote:
denk je dat dat daar thuis aan staat?quote:Op zondag 15 juli 2018 17:12 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Hoe oud zijn deze mensen ? De bulk van de Nederturken en Nedermarokkanen onder de 40 is geboren en getogen in Nederland en kon prima naar Tiktak,Knight Rider, Ducktales of Fresh Prince kijken
Zelfs nadat je erop bent gewezen doorgaan met dit vooroordeel, dan hou ik ermee op.quote:Op zondag 15 juli 2018 17:56 schreef Harlon het volgende:
[..]
wederom, kip en ei. waarom denk je dat werkgevers niet zitten te wachten op marokkanen? omdat ze een achterlijk slechte reputatie hebben. Waarom zou iemand liever een vacature open houden dan een marokkaan aannemen? Allicht omdat het risico dat 't fout gaat groter wordt ingeschat dan dat het goed gaat.
zucht. Ja inderdaad want een bedrijf kiest er natuurlijk logischerwijs voor om liever een vacature open te houden en dus minder winst te maken dan iemand uit een bepaalde bevolkingsgroep aan te nemen. Dat doen ze uiteraard puur omdat 't racisten zijn, helemaal niet omdat men inmiddels zoveel slechte ervaringen heeft dat ze gewoon het risico niet meer nemen.quote:Op zondag 15 juli 2018 17:57 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zelfs nadat je erop bent gewezen doorgaan met dit vooroordeel, dan hou ik ermee op.
Nee, maar dat was hun keuze. Een keuze om geen kennis te nemen van de "Nederlandse cultuur". Net zoals de Gothic uit het voorbeeld er bewust voor kiest zich afwijkend te kleden.quote:
Tja, maar er wordt van alle kanten aan hun uitgelegd dat de westerse samenleving verdorven is dus daar ga je uiteraard niet aan deelnemen. 't is bijvoorbeeld redelijk normaal om je zonen richting het internaat te sturen na schooltijd, maar welk nederlands gezin doet dat nog? en wat denk je dat men geleerd krijgt op die internaten? niet bepaald hoe men model burger wordt in de nederlandse samenlevingquote:Op zondag 15 juli 2018 18:01 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nee, maar dat was hun keuze. Een keuze om geen kennis te nemen van de "Nederlandse cultuur". Net zoals de Gothic uit het voorbeeld er bewust voor kiest zich afwijkend te kleden.
Je kunt lullen als Brugman, als je hier goedpraat dat mensen worden beoordeeld op hun afkomst dan ben je racisme aan het goedpraten.quote:Op zondag 15 juli 2018 17:59 schreef Harlon het volgende:
[..]
zucht. Ja inderdaad want een bedrijf kiest er natuurlijk logischerwijs voor om liever een vacature open te houden en dus minder winst te maken dan iemand uit een bepaalde bevolkingsgroep aan te nemen. Dat doen ze uiteraard puur omdat 't racisten zijn, helemaal niet omdat men inmiddels zoveel slechte ervaringen heeft dat ze gewoon het risico niet meer nemen.
Maar goed, blijf 't lekker onder het tapijt schuiven en negeren, dan los je het probleem vanzelf op natuurlijk
Jup. Genoeg allochtonen kijken naar dat soort programma's. Ik vind dat jullie een ontzettend stereotiep beeld hebben van dé allochtoon propageren. Sommige dingen kloppen maar uiteindelijk ligt het allemaal veel genuanceerder.quote:
Mwah, als ik de keuze heb tussen een veilige sollicitant of iemand uit een risico groep ga ik voor de veilige optie.quote:Op zondag 15 juli 2018 18:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je kunt lullen als Brugman, als je hier goedpraat dat mensen worden beoordeeld op hun afkomst van ben je racisme aan het goedpraten.
Wat mij betreft is er geen plaats voor jou in deze maatschappij.
Als ik de keuze heb tussen een Marokkaan met een goede CV en jou, dan hoef ik jouw CV niet eens te zien.quote:Op zondag 15 juli 2018 18:17 schreef Harlon het volgende:
[..]
Mwah, als ik de keuze heb tussen een veilige sollicitant of iemand uit een risico groep ga ik voor de veilige optie.
Dus er bestaat wel integratie?quote:Op zondag 15 juli 2018 09:13 schreef cempexo het volgende:
[..]
Het verschil is dat er in 1700 een zeer beperkte groep in de directe omgeving aanwezig is die dat meemaakt. Thans is dat landelijk, zowel sociaal als wel politiek. Zo niet Europees.
In die periode werd er in vele landen op niveau Frans gesproken, ook in Nederland.
Toch opvallend dat Turken en Marokkanen moeite hebben met integreren dan, terwijl mensen die er ècht anders uitzien (diverse Aziaten, zwarten...) er duidelijk minder moeite mee hebben.quote:Op zondag 15 juli 2018 10:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De meeste allochtonen in Nederland wonend, zijn Nederlanders, voelen zich Nederlanders, dan wel is men nederlandsgeoriënteerd. Dan wel leert men Nederland wel kennen door langdurig verblijf.
Men is (ook) anders omdat men een andere etnische afkomst is en/of niet in Nederland opgegroeid . Men is niet anders omdat men onbekend is met de Nederlandse cultuur.
Als men niet mainstream oogt ... door uiterlijk of door kleding, manier van praten dan kan men zich niet onopvallend bewegen . Het is dan ook die mainstream die blending in moeilijker maakt
Ik denk dat de ouders daar veel over zeggen hadden!quote:Op zondag 15 juli 2018 18:01 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nee, maar dat was hun keuze. Een keuze om geen kennis te nemen van de "Nederlandse cultuur". Net zoals de Gothic uit het voorbeeld er bewust voor kiest zich afwijkend te kleden.
Surinamers en Antillianen waren al van huis uit nederlandsgeoriënteerd en spraken Nederlands toen men hier kwam.quote:Op zondag 15 juli 2018 18:50 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Toch opvallend dat Turken en Marokkanen moeite hebben met integreren dan, terwijl mensen die er ècht anders uitzien (diverse Aziaten, zwarten...) er duidelijk minder moeite mee hebben.
Dat dus. En wat dat betreft is het schokkend dat er hier geboren mensen van de vierde of vijfde generatie zijn die compleet verloren zouden zijn als je ze naar Tietjerkstradeel zou verpotten.quote:Op zondag 15 juli 2018 07:57 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Integratie bestaat wel alleen niet zoals jij denkt dat die zou moeten bestaan.
Geslaagde integratie betekent doorgaans dat men in een vreemde cultuur zelfredzaam is. Dus de taal spreekt, de (ongeschreven) wetten kent, er betaald werk heeft (of zou kunnen hebben), de weg naar de instanties kent. En dat bestaat.
Verder ben ik benieuwd naar je visie op de integratie van de Hugenoten.
Iemand zoals jij impliceert een groep, je weigert dus iemand die tot een bepaalde groep behoort waardoor je dus ook weer discrimineert.quote:Op zondag 15 juli 2018 18:21 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als ik de keuze heb tussen een Marokkaan met een goede CV en jou, dan hoef ik jouw CV niet eens te zien.
Edit: Correctie... ik laat de vacature nog liever open dan dat ik iemand zoals jij aanneem.
In discrimineer inderdaad tegen racisten in het algemeen. Sue me.quote:Op zondag 15 juli 2018 20:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Iemand zoals jij impliceert een groep, je weigert dus iemand die tot een bepaalde groep behoort waardoor je dus ook weer discrimineert.
quote:Op woensdag 27 juni 2018 23:23 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Door zich als een Nederlander te gedragen. Door boerenkool met worst te eten i.p.v. couchecouche.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |