abonnement Unibet Coolblue
pi_179965202


Crowdfunding is hot! In 2017 is in Nederland 223 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 170 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 4800 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Crowdestate (CET), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
All4funding (A4F), inspirerend investeren
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Knab crowdfunding (KNAB), investeren met een knab bankrekening
Duurzaam Investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Bouwaandeel (BAD), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
New Funding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Crowdpartners, investeren in het mkb
Crowdbricks, investeren in onroerend goed
NPEX, handel in aandelen en obligaties van MKB-bedrijven.
Zonnepanelen Delen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten.
One Planet Crowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Lenderspender, peer-to-peer lending
Lendico, kredieten MKB.
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB.

Resultaten crowdfundingplatformen
Via onderstaande links zijn de rapportages van de crowdfundingplatforms te raadplegen.
Geldvoorelkaar
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal Op Maat
Lendahand
Investormatch
Horeca Crowdfunding Nederland
Crowd About Now
Knab Crowdfunding
Capital Circle
Oneplanetcrowd
The Dutch Deal
Voordegroei

Exitstrategieën platformen
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal op Maat
Samen in Geld
Horeca Crowdfunding Nederland
Waarde voor je Geld
Investormatch

Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
E-mail alerts
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een service die nieuwe projecten bijhoudt en een alert stuurt per @mail.

Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar subscribe@crowdfundmailer.nl.
Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.

Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl.
Krijg je liever een melding via telegram, ga dan naar https://telegram.me/crowdfund

Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_179965836
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 14:34 schreef djh77 het volgende:

[..]

Volgens de hypotheekakte is het Heidestraat nr 37, 37A en 37B. 35B maakt in juridische zin geen geen onderdeel uit van het onderpand. :o. Staat nu iets over verpanding in de akte betreffende 35b
Sorry voor mijn late reactie maar ik ben momenteel even druk met andere dingen.

Het moge duidelijk zijn dat dit volstrekt niet conform de toegezegde zekerheden is :? . Ook met dit project geeft SiG weer aan dat er een totale chaos heerst in de aangeboden zekerheden en dat met een duidelijk product als een hypotheek! Hoe kan dit??? Ondanks dat we al anderhalf jaar verzoeken om volstrekte helderheid over de onderpanden is er ook in dit geval weer een puinhoop van gemaakt. Jammer dat SiG dit mooie concept volledig de nek om aan het draaien is. We kunnen er klaarblijkelijk niet meer op vertrouwen dat geboden zekerheden ook daadwerkelijk afgegeven worden :(

Ik snap overigens niet dat er binnen dit forum niet meer mensen op je berichtje gereageerd hebben terwijl hun zekerheden met maar liefs 20% afnemen, je zal maar in schijf 2 zitten, pfff. In de pitch van SiG staat namelijk een WOZ waarde van 214k terwijl dit in werkelijkheid dus 43k lager is (WOZ waarde nr. 35B is namelijk 43k.)

Het enige wat er, als ik het goed lees/begrijp in de akte staat mbt nr35B is dat er een verpanding is van de huurinkomsten (wat dus weer een nadeel is voor het huidige openstaande project) en dat dit pand in juridische zin geen deel uitmaakt van het onderpand :N

Verder zie ik in de akte ook nog een opmerking staan dat er volgens het kadaster klaarblijkelijk een geschil is over de grensvaststelling van het perceel. Ook dat is informatie die ik graag vooraf zou willen weten. Er is geen bank die hiermee akkoord zou gaan zonder aanvullende informatie. Al met al weer een opeenstapeling van onwaarheden en onduidelijkheden.

Ik ga nog even nadenken over het hoe of wat maar ik ga hier zeker niet zomaar mee akkoord.
pi_179966022
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 00:37 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Horseman, had je nog antwoord gekregen op deze klacht bij SiG van het wijzigen van bedragen in de wallet? Ik ben benieuwd hoe ze hier op reageerden.
Ja, die heb ik vrij snel gekregen.

De strekking van de mail die ik gekregen heb is dat mijn constatering juist was en dat dit iets is wat zeker niet mag gebeuren. Volgens SiG ook hier weer een storing bij Intersolve (ook een heel fijn bedrijf maar niet heus). SiG heeft hierover gesproken met Intersolve en aangegeven dat dit eens maar nooit weer op deze wijze kan en mag plaatsvinden. Vanaf de kant van SiG maar ook vanaf Intersolve zijn er nu extra beveiligingsmaatregelen genomen die ervoor moeten zorgen dat dit niet nog een keer kan gebeuren.
pi_179966101
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:55 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Sorry voor mijn late reactie maar ik ben momenteel even druk met andere dingen.

Het moge duidelijk zijn dat dit volstrekt niet conform de toegezegde zekerheden is :? . Ook met dit project geeft SiG weer aan dat er een totale chaos heerst in de aangeboden zekerheden en dat met een duidelijk product als een hypotheek! Hoe kan dit??? Ondanks dat we al anderhalf jaar verzoeken om volstrekte helderheid over de onderpanden is er ook in dit geval weer een puinhoop van gemaakt.

Ik snap overigens niet dat er binnen dit forum niet meer mensen op je berichtje gereageerd hebben terwijl hun zekerheden met maar liefs 20% afnemen, je zal maar in schijf 2 zitten, pfff. In de pitch van SiG staat namelijk een WOZ waarde van 214k terwijl dit in werkelijkheid dus 43k lager is (WOZ waarde nr. 35B is namelijk 43k.)

Het enige wat er, als ik het goed lees/begrijp in de akte staat mbt nr35B is dat er een verpanding is van de huurinkomsten (wat dus weer een nadeel is voor het huidige openstaande project) en dat dit pand in juridische zin geen deel uitmaakt van het onderpand :N

Ik ga nog even nadenken over het hoe of wat maar ik ga hier zeker niet zomaar mee akkoord.
Ik zit in schijf 2 obv de pitch en de aflossing in 10 jaar IPV 30 jaar. Ik heb SiG om opheldering gevraagd, maar het blijft erg stil....
pi_179966673
zou die 35 B misschien in beide panden zitten dus stukje in 35 en deel in 37.
Het blijft raden en gissen bij sig
pi_179967414
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:31 schreef Aalsmeer15 het volgende:
zou die 35 B misschien in beide panden zitten dus stukje in 35 en deel in 37.
Het blijft raden en gissen bij sig
Gaat deze discussie nu over project Heidestraat 35 (7 appartementen+3 kamers) wat nu open staat of over Heidestraat 37 (4 appartementen)?
Als het over nummer 37 gaat , daar zit ik ook in. Zowel in schijf 1 als in 2.
Zou iemand op een rijtje kunnen zetten wat er exact mis is want ik heb/kan het niet helemaal meer volgen.
Overigens, dat zie ik nu pas, staat bij beide projecten het zelfde plaatje van het huis bij de pitch?????!!!!? Zit nr 35 en 37 in het zelfde pand? Ik kan me dat moeilijk voorstellen 11 appartementen en nog eens 3 te verhuren kamers bij deze voorgevel.
pi_179967693
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Gaat deze discussie nu over project Heidestraat 35 (7 appartementen+3 kamers) wat nu open staat of over Heidestraat 37 (4 appartementen)?
Als het over nummer 37 gaat , daar zit ik ook in. Zowel in schijf 1 als in 2.
Zou iemand op een rijtje kunnen zetten wat er exact mis is want ik heb/kan het niet helemaal meer volgen.
Overigens, dat zie ik nu pas, staat bij beide projecten het zelfde plaatje van het huis bij de pitch?????!!!!? Zit nr 35 en 37 in het zelfde pand? Ik kan me dat moeilijk voorstellen 11 appartementen en nog eens 3 kamers bij deze voorgevel.
Heidestraat 37 heeft juridisch maar 3 appartementen IPV 4. Er is ook maar op 3 appartementen een hypotheek gevestigd. WOZ in de pitch klopt niet en waarschijnlijk ook de waarde vrije verkoop en verhuurde staat aangezien 35b niet in de taxatie is opgenomen van Heidestraat 35 en waarschijnlijk wel in taxatie van nr. 37.

Ze hebben het proberen op te lossen door verpanding van huurinkomsten van 35b naar investeerders van nr 37. De projecteigenaren zijn hiermee akkoord gegaan, terwijl juist de investeerders hiermee akkoord hadden moeten gaan (maar dit is niet gevraagd).

Ik denk dat ze de muur tussen 35 en 37 hebben doorgebroken en dat de huurder van 35b via nr 37 zijn woning moet bereiken oid.

[ Bericht 2% gewijzigd door djh77 op 22-06-2018 15:21:01 ]
pi_179968753
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 15:06 schreef djh77 het volgende:

[..]

Heidestraat 37 heeft juridisch maar 3 appartementen IPV 4. Er is ook maar op 3 appartementen een hypotheek gevestigd. WOZ in de pitch klopt niet en waarschijnlijk ook de waarde vrije verkoop en verhuurde staat aangezien 35b niet in de taxatie is opgenomen van Heidestraat 35 en waarschijnlijk wel in taxatie van nr. 37.

Ze hebben het proberen op te lossen door verpanding van huurinkomsten van 35b naar investeerders van nr 37. De projecteigenaren zijn hiermee akkoord gegaan, terwijl juist de investeerders hiermee akkoord hadden moeten gaan (maar dit is niet gevraagd).

Ik denk dat ze de muur tussen 35 en 37 hebben doorgebroken en dat de huurder van 35b via nr 37 zijn woning moet bereiken oid.
Echt wat een puinhoop :( En dan had ik er vooraf nog wel zoveel tijd in gestopt om helder te krijgen waarop we nu precies een hypotheekrecht zouden krijgen -O-

Ook de nu openstaande pitch https://investeren.sameni(...)estraat-35-te-geleen is dus weer (op zijn minst) niet volledig. Ik zie namelijk nergens in de pitch staan dat er een pandrecht is afgegeven op de huuropbrengsten ten aanzien van onderpand Heidestraat 35B t.b.v. de investeerders van nr. 37. Ik ben blij dat ik niet ook in dit project geïnvesteerd heb, want anders zou ik mij zeker hebben teruggetrokken.

Inmiddels heb ik mijn vragen en officiële klacht ingediend bij SiG m.b.t. project Heidestr. 37. Kijken of het net zo stil blijft als bij djh77.

#Baal hier van :R
pi_179969267
Project Almere sig wordt volgegooid door een internationale investeerder:
quote:
Het project Landgoederij 54 te Almere loopt nog 5 dagen en staat momenteel op 64%.

Voor dit project heeft SamenInGeld een internationale investeerder gevonden die bekend is bij onze betaaldienst verlener en verder anoniem wenst te blijven. Deze investeerder heeft toegezegd om het bedrag wat nog nodig is aan te vullen tot 100%. Dit project gaat dus door.
pi_179970161
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 15:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Echt wat een puinhoop :( En dan had ik er vooraf nog wel zoveel tijd in gestopt om helder te krijgen waarop we nu precies een hypotheekrecht zouden krijgen -O-

Ook de nu openstaande pitch https://investeren.sameni(...)estraat-35-te-geleen is dus weer (op zijn minst) niet volledig. Ik zie namelijk nergens in de pitch staan dat er een pandrecht is afgegeven op de huuropbrengsten ten aanzien van onderpand Heidestraat 35B t.b.v. de investeerders van nr. 37. Ik ben blij dat ik niet ook in dit project geïnvesteerd heb, want anders zou ik mij zeker hebben teruggetrokken.

Inmiddels heb ik mijn vragen en officiële klacht ingediend bij SiG m.b.t. project Heidestr. 37. Kijken of het net zo stil blijft als bij djh77.

#Baal hier van :R
Ik had als ik dit geweten had ook nooit in dit project geïnvesteerd.
Nu geen tijd zal me er begin volgende week eens in verdiepen wat ik hier mee aan moet.
Ik heb er ook behoorlijk de pest in dat ik hier moet lezen dat ik niet gekregen heb wat ik via de pitch aangeboden heb gekregen zonder enige info van SIG.
Zekerheden moeten gewoon in orde zijn zo niet dan kan/mag een project niet tot stand komen!!
pi_179970390
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:36 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb er ook behoorlijk de pest in dat ik hier moet lezen dat ik niet gekregen heb wat ik via de pitch aangeboden heb gekregen zonder enige info van SIG.

Ze hebben er een volstrekt onduidelijke, onvolledige en ontoereikende opmerking over gemaakt in de mail van 20-6-2018 waarbij ze o.a. de akte hebben toegevoegd.
pi_179971247
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:02 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, die heb ik vrij snel gekregen.

De strekking van de mail die ik gekregen heb is dat mijn constatering juist was en dat dit iets is wat zeker niet mag gebeuren. Volgens SiG ook hier weer een storing bij Intersolve (ook een heel fijn bedrijf maar niet heus). SiG heeft hierover gesproken met Intersolve en aangegeven dat dit eens maar nooit weer op deze wijze kan en mag plaatsvinden. Vanaf de kant van SiG maar ook vanaf Intersolve zijn er nu extra beveiligingsmaatregelen genomen die ervoor moeten zorgen dat dit niet nog een keer kan gebeuren.
Extra beveiliging? Het is gewoon een database waarin mensen werken, in zo een korte termijn zijn die extra wijzigingen onmogelijk. Klinkt als een procedure aanpassing, maar dat de mogelijkheid om de boekhouding aan te passen er nog steeds is.
pi_179973448
Bedankt voor alle informatie over heidestraat, Geleen.
Ik heb SiG om opheldering gevraagd.

quote:
Beste Samen In Geld,

Ik heb geïnvesteerd in de Heidestraat 37 te Geleen.
Online lees ik echter opmerkingen dat er verwarring is tussen pand 35, 35B en 37. En de WOZ waarde van deze panden.

Ik ben op basis van de volgende informatie een investering met u aangegaan:
Onderpand: Heidestraat 37 te Geleen, met een WOZ waarde van 214.000 euro.
De marktwaarde in verhuurde staat van het pand Heidestraat 37 te Geleen bedraagt 289.000
Hierop wordt een 1e en 2e hypotheek gevestigd. Waarbij het te lenen bedrag 68.9% bedraagt van de waarde van het onderpand in verhuurde staat.
Mijn volledige investering is daarmee gedekt op basis van hypothecaire zekerheid.

Mochten hierin onjuist heden zijn, dan hoor ik dat graag direct.
Klopt het dat de WOZ waarde van Heidestraat 37 te Geleen 214.000 euro bedraagt?
Klopt het dat er een overeenkomst wordt aangegaan, waarbij er een hypothecaire zekerheid wordt gevestigd op een onderpand ter waarde van 214.000 euro?
Klopt het dat marktwaarde in verhuurde staat van het pand Heidestraat 37 te Geleen 289.000 euro bedraagt?
Klopt het dat de verhouding tussen gevraagde financiering en de waarde van het onderpand waarop hypotheek gegeven wordt 68.9% bedraagt?

Met vriendelijke groet,
Bovenstaande is toch wat er in de pitch van #37 staat, of heb ik dat verkeerd gelezen?
pi_179974499
De top10 van week 25:
pi_179974909
HCN morgen ff goed lezen

PREVIEW NIEUW PROJECT ICH BIN EIN HAMBURGER DEN HAAG
RENTE 8,5% - LOOPTIJD 36 MAANDEN – 4 STERREN

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat mij opvalt is dat er gesproken wordt over EBITDA. Herfinanciering impliceert toch enige druk op liquiditeiten. En het spreken over EBITDA, naast de gemelde cashflow geeft mogelijk iets aan over de winstgevendheid van de toko. Zoals ik al opmerkte, nog ff goed lezen & googlen *O* w/

[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 22-06-2018 20:30:24 ]
pi_179986476
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 20:21 schreef peterc het volgende:
HCN morgen ff goed lezen

PREVIEW NIEUW PROJECT ICH BIN EIN HAMBURGER DEN HAAG
RENTE 8,5% - LOOPTIJD 36 MAANDEN – 4 STERREN

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat mij opvalt is dat er gesproken wordt over EBITDA. Herfinanciering impliceert toch enige druk op liquiditeiten. En het spreken over EBITDA, naast de gemelde cashflow geeft mogelijk iets aan over de winstgevendheid van de toko. Zoals ik al opmerkte, nog ff goed lezen & googlen *O* w/
Tegelijkertijd zeggen ze dat de lening ook in twee jaar afgelost zou kunnen worden, dat duidt wel weer op kracht, en een bedrijf gaat eerder stuk op gebrek aan kasstroom dan aan gebrek aan winst :)

Hoe verzinnen ze zo'n naam trouwens, volkomen smakeloos :r maar dat is slechts mijn mening.....
Pecunia non olet
pi_179986939
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 10:00 schreef obligataire het volgende:

[..]

Tegelijkertijd zeggen ze dat de lening ook in twee jaar afgelost zou kunnen worden, dat duidt wel weer op kracht, en een bedrijf gaat eerder stuk op gebrek aan kasstroom dan aan gebrek aan winst :)

Hoe verzinnen ze zo'n naam trouwens, volkomen smakeloos :r maar dat is slechts mijn mening.....
Lijkt me ook wel een aardig project. Is ere al een investeringslink voorhanden voor de fokinnercircle?😎
pi_179987320
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 10:00 schreef obligataire het volgende:

[..]

Tegelijkertijd zeggen ze dat de lening ook in twee jaar afgelost zou kunnen worden, dat duidt wel weer op kracht, en een bedrijf gaat eerder stuk op gebrek aan kasstroom dan aan gebrek aan winst :)

Hoe verzinnen ze zo'n naam trouwens, volkomen smakeloos :r maar dat is slechts mijn mening.....
Klopt. Maar het een is het gevolg van het ander. Ook is er nog sprake van ander VV dat achtergesteld wordt. Maar oke de 8,5% past er dan wel ook bij, de 36 mnd is prettig. Nog ff iens googlen
pi_179996339
https://www.tripadvisor.n(...)olland_Province.html

Pak deze mee denk ik. Lijkt me dat ze gezonde marges maken met deze prijzen, je bent voor een prima hamburger met wat frietjes en sla en drinken, rond de 25 euro kwijt. Maar dan zit je ook in een mooi pand te eten.

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 23-06-2018 20:11:51 ]
Pecunia non olet
pi_180016768
Lender&Spender heeft gehoor gegeven aan mijn verzoek de overzichten aan te passen. Toekomstige betalingen zijn weer in te zien :)
pi_180018241
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 17:17 schreef investeerdertje het volgende:
Lender&Spender heeft gehoor gegeven aan mijn verzoek de overzichten aan te passen. Toekomstige betalingen zijn weer in te zien :)
Beide leningen waren we van dezelfde personen, bij navraag. In de toekomst zou er ook n uniek nummer per leningnemer bij komen te staan in het overzicht.
pi_180019962
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:09 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Beide leningen waren we van dezelfde personen, bij navraag. In de toekomst zou er ook n uniek nummer per leningnemer bij komen te staan in het overzicht.
*zijn, ze zijn nog steeds niet ingelopen. Het kan aan mij liggen maar het is volgens mij sowieso onwenselijk om leningen zo te presenteren, laat staan te verstrekken.
pi_180020452
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 19:14 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

*zijn, ze zijn nog steeds niet ingelopen. Het kan aan mij liggen maar het is volgens mij sowieso onwenselijk om leningen zo te presenteren, laat staan te verstrekken.
Werd mij ook telefonisch verteld vwb de achterstanden dat word komende maand wel rechtgetrokken. Beetje vreemd dat hier niet direct achteraan gegaan word..
pi_180020700
Dit weekend zijn er behoorlijk wat reacties verstuurd naar SiG inzake
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laten we hopen dat we snel van SiG horen hoe ze de zaken gaan oplossen.
pi_180021106
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 19:47 schreef djh77 het volgende:
Dit weekend zijn er behoorlijk wat reacties verstuurd naar SiG inzake
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laten we hopen dat we snel van SiG horen hoe ze de zaken gaan oplossen.
Dat hoop ik inderdaad ook.
Nog even dubbel checken, wat ik in deze post schreef klopt toch, qua wat er in de pitch staat?

vrijdag 22 juni 2018 19:06
pi_180021196
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 19:33 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Werd mij ook telefonisch verteld vwb de achterstanden dat word komende maand wel rechtgetrokken. Beetje vreemd dat hier niet direct achteraan gegaan word..
Dat het wel recht getrokken word geloof ik wel. Denk ook wel dat men al wel contact heeft gehad met de schuldenaren.

Twee leningen aan 1 huishouden verstrekken vind ik erger.
pi_180021431
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 19:47 schreef djh77 het volgende:
Dit weekend zijn er behoorlijk wat reacties verstuurd naar SiG inzake
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laten we hopen dat we snel van SiG horen hoe ze de zaken gaan oplossen.
Tja het is een probleem dat snel om een oplossing vraagt.
Naar mijn idee van levensbelang voor een platform als SIG.
Als je niet meer kan vertrouwen op het het feit dat hypotheken conform wat er beloofd is worden vastgelegd is het al snel einde verhaal voor een platform dat zich toegelegd heeft op het verstrekken van hypotheken.

Afijn vooralsnog geef ik de directie van SIG een paar dagen de tijd om met een voor mij aanvaardbare oplossing te komen.

Deze lening op nr 37 had op deze wijze nooit tot stand mogen komen. Ik heb dan ook verzocht aan SIG samen met de lening nemer mij schadeloos te stellen en de lening te beëindigen. Een goede oplossing zou zijn de lening conform de leningvoorwaarden vervroegd af te lossen. Kost SIG samen met de leningnemer een paar maanden extra rente maar brengt wel het vertrouwen terug.

De lening op nr 37 kan dan met gewijzigde voorwaarden opnieuw uitgeschreven worden.

Heeft ook als voordeel dat de lening op nummer 35, die nu open staat, gewoon verder afgewikkeld kan worden conform wat in de pitch van deze lening staat. Immers door de verandering die in de uiteindelijke hypotheekakte van nr 37 zijn aangebracht kan ook de lening op nr 35 niet meer op de juiste wijze afgewikkeld worden. Beëindig je de lening op nr 37 zoals nu tot stand gekomen dan heb je daar geen last meer van.

Opnieuw gaan rommelen in de hypotheekakten om de boel te proberen recht te breien zal ik zeker niet accepteren!

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 24-06-2018 20:39:08 ]
pi_180022394
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 20:18 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Dat het wel recht getrokken word geloof ik wel. Denk ook wel dat men al wel contact heeft gehad met de schuldenaren.

Twee leningen aan 1 huishouden verstrekken vind ik erger.
Lijkt me idd dat een bank dat niet snel zou doen. Eerder de bestaande lening verhogen, maar was daar niet mogelijk omdat de aflossing op annutaire basis ging.
pi_180022441
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 21:12 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Lijkt me idd dat een bank dat niet snel zou doen. Eerder de bestaande lening verhogen, maar was daar niet mogelijk omdat de aflossing op annutaire basis ging.
Gelet op het totale uitstaande bedrag vooral toen (en een beetje nu) is het ook een dermate aanzienlijk bedrag dat het bedrijfstechnisch onverstandig is.
pi_180030064
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 20:21 schreef peterc het volgende:
HCN morgen ff goed lezen

PREVIEW NIEUW PROJECT ICH BIN EIN HAMBURGER DEN HAAG
RENTE 8,5% - LOOPTIJD 36 MAANDEN – 4 STERREN
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 20:04 schreef obligataire het volgende:
https://www.tripadvisor.n(...)olland_Province.html

Pak deze mee denk ik. Lijkt me dat ze gezonde marges maken met deze prijzen, je bent voor een prima hamburger met wat frietjes en sla en drinken, rond de 25 euro kwijt. Maar dan zit je ook in een mooi pand te eten.
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 10:35 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Lijkt me ook wel een aardig project. Is ere al een investeringslink voorhanden voor de fokinnercircle?😎
Ich bin ein Hamburger staat open:
https://www.horecacrowdfu(...)er-den-haag-a0394c59
pi_180030600
En nog 6% te gaan........
Pecunia non olet
pi_180030958
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 09:50 schreef djh77 het volgende:

[..]

[..]


[..]

Ich bin ein Hamburger staat open:
https://www.horecacrowdfu(...)er-den-haag-a0394c59
Ook meegenomen en vol.
pi_180031034
Zit er toevallig iemand in het nieuwe project van:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo ja, is er al een mail gekomen voor de betaling?
pi_180031118
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 10:52 schreef Ron1986 het volgende:
Zit er toevallig iemand in het nieuwe project van:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo ja, is er al een mail gekomen voor de betaling?
Ja dinsdag 12-6 rond 17uur. In je dashboard kan je zien of er een verzoek tot betaling te gedaan (kolom overmaken).
pi_180031162
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 10:58 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ja dinsdag 12-6 rond 17uur. In je dashboard kan je zien of er een verzoek tot betaling te gedaan (kolom overmaken).
Klopt, maar ik zit in het andere project wat middels deze lening afgelost gaat worden, dus heb ik daar geen inzake toe toch..?
pi_180031192
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 11:01 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Klopt, maar ik zit in het andere project wat middels deze lening afgelost gaat worden, dus heb ik daar geen inzake toe toch..?
Lekker duidelijk dan. Je bedoelt dus de uitbetaling ipv de betaling. De nieuwe lening is nog niet tot stand gekomen, dus ik neem aan dat je hierop moet wachten voordat de investeerders van het eerste project uitbetaald krijgen.
pi_180031221
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 11:04 schreef djh77 het volgende:

[..]

Lekker duidelijk dan. Je bedoelt dus de uitbetaling ipv de betaling. De nieuwe lening is nog niet tot stand gekomen, dus ik neem aan dat je hierop moet wachten voordat de investeerders van het eerste project uitbetaald krijgen.
Ja dat klopt, sorry wou even weten wat ongeveer de status was ;). Maar ik zie dat ik wel kan zien of de lening tot stand is gekomen.
pi_180033107
quote:
14s.gif Op maandag 25 juni 2018 10:46 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ook meegenomen en vol.

net te laat dus *O* w/ gemist, all in the game,
pi_180033238
quote:
12s.gif Op maandag 25 juni 2018 12:38 schreef peterc het volgende:

[..]

net te laat dus *O* w/ gemist, all in the game,
Als je aan een project mee wil doen bij Horecacrowdfund dan kun je automatisch investeren steeds aan en uit zetten. Dat doe ik ook steeds
pi_180033630
Ik heb van HCN nog niet eens de mail over dit project gehad. Goed dat ie snel vol zat, jammer voor mij, had ‘m wel mee willen nemen. Automatisch investeren stond nog ingesteld op het vorige project 😬

(Meer sterren = hogere inleg kan dus niet standaard)
pi_180034105
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 13:08 schreef escortmk2 het volgende:
Ik heb van HCN nog niet eens de mail over dit project gehad. Goed dat ie snel vol zat, jammer voor mij, had ‘m wel mee willen nemen. Automatisch investeren stond nog ingesteld op het vorige project 😬

(Meer sterren = hogere inleg kan dus niet standaard)
Je moet dan iedere keer automatisch opnieuw instellen voor de plaatsing en afmelden erna. Heb je een lening die je aanstaat dan kun je zowel sterren looptijd als bedrag aangeven voor die lening en nadat je de investering hebt gedaan zet je hem weer uit enz.
pi_180034303
snap ik, ik had nog een (relatief hoge) inleg ingesteld op het vorige 5* project.
Omdat deze 4* was had ik 'm voor een wat lager bedrag mee willen nemen en dus mijn automatisch investeren aan moeten passen, maar dat had ik dus nog niet gedaan.

Geen ramp verder, maar het gebeurt niet vaak dat een HCN project al vol zit nog voordat ik er een mail over gehad heb. Ik doe relatief veel bij HCN en ben eigenlijk heel tevreden over het platform.
pi_180038411
Renovatie met 2x2e hypotheek op ccf:
https://www.collincrowdfu(...)e-oos-international/
De onderneming heeft reeds financiering lopen via GvE zonder hypotheek: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10933
Onduidelijk is of deze lening (of andere leningen) wordt geherfinancieerd of dat de gve investeerders nu pas na de CcF investeerders aan de beurt komen.

[ Bericht 2% gewijzigd door djh77 op 25-06-2018 19:30:49 ]
pi_180041159
Problemen bij een project van Collin, Horeca pnr. 14953 90K, 35 van de 48 termijnen betaald. Een van de twee zaken gesloten. Nu twee maanden achterstand. Hopen dat hij er weer bovenop komt.
Het is toch een goede tijd voor horeca dan is het toch wel vreemd dat zo'n tent na 3 van de 4 jaar nog in de problemen komt.
Lees op linkedin dat de bedrijfsleider die in de pitch als drijvende kracht vermeld stond in 2017 andere baan gevonden heeft. Kan de oorzaak zijn,,,,,,,,,,,,,,, Horeca is mensen werk. We gaan het binnenkort horen.

[ Bericht 9% gewijzigd door NaRegenDeZon op 25-06-2018 19:52:31 ]
pi_180041469
Net als de ijszaak van GvE die er in mei de brui aan gaf... Snap ik ook gewoon niet.
  maandag 25 juni 2018 @ 20:33:55 #46
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_180043783
Insecten nieuws

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180046812
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 05:56 schreef djh77 het volgende:

[..]

De hele haven is bijna gefinancierd via cf:

+ Deze bakker is begin 2015 via Ccf gefinancierd:
https://www.collincrowdfund.nl/bikken-bakken/

+ Deze interieurzaak is eind 2016 via GvE gefinancierd:
https://www.crowdfundmarkt.nl/crowdfundingproject/pier31

+ Deze stadskombuis is begin 2016 via Ccf gefinancierd:
https://www.collincrowdfund.nl/stadskombuis-harboury/

+ Deze chocoladewinkel is eind 2015 via Ccf gefinancierd:
https://www.collincrowdfund.nl/huize-geers/
Ben dit weekeind in de Piushaven te Tilburg geweest en gegeten bij de Harboury. Uitstekend restaurant dat redelijk vol zat, het heeft ook een mooi buiten terras dat overdag zeker vol heeft gezeten. Boot 13 zag er troosteloos uit en m.i. is het veel geld waarbij ik mij af vraag hoe zij dit gaan terug verdienen. Voor de gehele Piushaven denk ik dat het huidige aanbod reeds ruim voldoende is. Voor mij dus meerdere redenen om Boot 13 links te laten liggen.
pi_180046883
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 22:07 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ben dit weekeind in de Piushaven te Tilburg geweest en gegeten bij de Harboury. Uitstekend restaurant dat redelijk vol zat, het heeft ook een mooi buiten terras dat overdag zeker vol heeft gezeten. Boot 13 zag er troosteloos uit en m.i. is het veel geld waarbij ik mij af vraag hoe zij dit gaan terug verdienen. Voor de gehele Piushaven denk ik dat het huidige aanbod reeds ruim voldoende is. Voor mij dus meerdere redenen om Boot 13 links te laten liggen.
Dank voor je verslag!
pi_180047026
Iemand nog iets van IvM gehoord betreffende de steigerbouwer want het blijft steeds langer stil :O Volgens mij hadden we twee weken geleden een bericht moeten krijgen.
pi_180052243
GvE gaat annuïteiten leningen met een restschuld aanbieden (CCF doet dit al):
quote:
Het grootste crowdfundingsplatform van Nederland, Geldvoorelkaar.nl, werkt aan een nieuw product dat speciaal gericht is op vastgoedbeleggers.

Het nieuwe product dat Geldvoorelkaar.nl ontwikkelt, combineert leningen met een aflossingsvrije en een annuïtaire component met verschillende looptijden. Directeur Edwin Adams van Geldvoorelkaar.nl constateert dat in de markt veel behoefte bestaat aan deze combinatie: "Wij willen bereiken dat geld ophalen via crowdfunding steeds gebruikelijker wordt in de vastgoedmarkt."

Verhuren
Het crowdfundingsplatform heeft inmiddels veel projecten van vastgoedbeleggers weten te financieren. "Dit betreft dan meestal box-3 panden die zijn bedoeld om te verhuren. Een belegger koopt het pand, en maakt het (weer) geschikt voor bewoning. Vervolgens wordt het verhuurd."

Waarom zou een vastgoedbelegger kiezen voor deze manier van financieren? "Het is een nieuwe manier om het te organiseren. Het is aantrekkelijk nu bestaande partijen waaronder de banken dat maar in beperkte mate doen”, legt Adams uit.

Onderpand
Voor de crowdfunding-investeerders is een lening met eerste hypotheekrecht als onderpand interessant. "Het eerste hypotheekrecht verschaft de investeerders zekerheid."

Crowdfunding is geld lenen van een grote groep investeerders. Degene die geld leent, de geldnemer, betaalt het geleende bedrag met rente terug. De terugbetalingen worden via het crowdfundingsplatform Geldvoorelkaar.nl weer verdeeld onder de investeerders.

Geslaagde combinatie
Inmiddels worden op Geldvoorelkaar.nl al projecten gepubliceerd met een aflossingsvrije en een annuïtaire component. Het gaat dan niet alleen om vastgoed. Zo werd onlangs voor een bedrijfsovername meer dan een miljoen euro gefinancierd met deze constructie.

Wanneer de combinatie ook als nieuw product zal worden aangeboden, kan Adams nog niet precies zeggen. "We zijn nog bezig met de afwerking. Zo'n lening is een hele verantwoordelijkheid. Pas als alles netjes staat opgelijnd, zullen we het product presenteren. De verwachting is dat we het ergens na de zomervakantie kunnen gaan aanbieden."

“Ook in de aanloop naar de introductie van dit nieuwe product denkt Geldvoorelkaar.nl al graag mee met vastgoedbeleggers over de mogelijkheden,” aldus Adams.
pi_180053347
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 17:27 schreef djh77 het volgende:
Renovatie met 2x2e hypotheek op ccf:
https://www.collincrowdfu(...)e-oos-international/
De onderneming heeft reeds financiering lopen via GvE zonder hypotheek: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10933
Onduidelijk is of deze lening (of andere leningen) wordt geherfinancieerd of dat de gve investeerders nu pas na de CcF investeerders aan de beurt komen.
Ik heb het GvE voorgelegd. Uit de CCF pitch blijkt niet welke leningen worden afgelost, maar de GvE pitch spreekt over een hypotheekverklaring op het pand waar nu een 2e hypotheek op wordt gevestigd, dus dat kan niet zomaar als het goed is.

CCF pitch heeft het over 470k aflossing maar ook over ca 1.8mio schuld na herfinanciering (dus nog ca 300k schuld bovenop de CCF lening).

Openstaand bij GvE is 345k hoofdsom en 56k rente maakt ca. 400k. Kostbare grap om die vervroegd af te lossen (is nog eentje waarbij alle rente moet worden betaald volgens mij), maar van mij mag het.

[ Bericht 4% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 26-06-2018 09:29:13 ]
pi_180053425
Update achterstanden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180054815
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 17:27 schreef djh77 het volgende:
Renovatie met 2x2e hypotheek op ccf:
https://www.collincrowdfu(...)e-oos-international/
De onderneming heeft reeds financiering lopen via GvE zonder hypotheek: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10933
Onduidelijk is of deze lening (of andere leningen) wordt geherfinancieerd of dat de gve investeerders nu pas na de CcF investeerders aan de beurt komen.
Voor de liefhebber heb ik nog even de woz waarden (Peildatum 01-01-2017) nagezocht en wat andere data op een rijtje gezet.

Villa Oostkapelseweg 4
Peildatum 01-01-2017 WOZ waarde 1205k
Tax vrije verkoop waarde jun-2018 Collin 1600k, Tax waarde jun-2015 GvE na restauratie 1650k
Vloeropp 1148 m2
1 ste hypotheek derden ¤ 805.204,00
2 de hypotheek Collin ¤ 1.200.000,00

KoetshuisOostkapelseweg 2a
Peildatum 01-01-2017 WOZ waarde 959K
Taxatie waarde Collin 1800K (geen datum, geen toevoeging na restauratie)
Vloeropp 467 m2
1 ste hypotheek derden ¤ 1.300.000,00
2 de hypotheek Collin ¤ 800.000,00

Ik zie vreemde zaken in combinatie van vloeroppervlak en tax waarden. Daarnaast overtreffen de hypotheken de woz waarden behoorlijk. Ik zou niet zoveel waarde hechten aan deze 2 e hypotheken als er echt stront aan de knikker is en er verkoop bij executie plaatsvindt,

let op volgens mij is er geen HA van de eigenaar van het bedrijf.

Mijn conclusie alleen schijnzekerheden en aangezien ik geen blind vertrouwen heb in het business model van dit bedrijf (b.v.)stap ik niet in.
pi_180055404
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 09:22 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Ik heb het GvE voorgelegd. Uit de CCF pitch blijkt niet welke leningen worden afgelost, maar de GvE pitch spreekt over een hypotheekverklaring op het pand waar nu een 2e hypotheek op wordt gevestigd, dus dat kan niet zomaar als het goed is.

CCF pitch heeft het over 470k aflossing maar ook over ca 1.8mio schuld na herfinanciering (dus nog ca 300k schuld bovenop de CCF lening).

Openstaand bij GvE is 345k hoofdsom en 56k rente maakt ca. 400k. Kostbare grap om die vervroegd af te lossen (is nog eentje waarbij alle rente moet worden betaald volgens mij), maar van mij mag het.
peterverhaar twitterde op dinsdag 26-06-2018 om 10:57:49 @CollinCrowdfund en @geldvoorelkaar rotzooien maar wat aan en denken echt dat we idioot zijn: Collin geeft lening met hypotheek uit op pand waar al hypotheek op zit via GvE: wat een amateurisme (en dan niets zeggen...............) reageer retweet
pi_180055781
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 09:22 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Ik heb het GvE voorgelegd. Uit de CCF pitch blijkt niet welke leningen worden afgelost, maar de GvE pitch spreekt over een hypotheekverklaring op het pand waar nu een 2e hypotheek op wordt gevestigd, dus dat kan niet zomaar als het goed is.

CCF pitch heeft het over 470k aflossing maar ook over ca 1.8mio schuld na herfinanciering (dus nog ca 300k schuld bovenop de CCF lening).

Openstaand bij GvE is 345k hoofdsom en 56k rente maakt ca. 400k. Kostbare grap om die vervroegd af te lossen (is nog eentje waarbij alle rente moet worden betaald volgens mij), maar van mij mag het.
GvE lening gaat worden afgelost is mij verteld door GvE. Zij hebben dit vanochtend bevestigd gekregen door de ondernemer, dus er zal nog wel een mail naar de investeerders gaan vermoed ik. *O*
pi_180055907
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 12:15 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

GvE lening gaat worden afgelost is mij verteld door GvE. Zij hebben dit vanochtend bevestigd gekregen door de ondernemer, dus er zal nog wel een mail naar de investeerders gaan vermoed ik. *O*
Maar dan zal er waarschijnlijk wel 1500K opgehaald moeten worden. Hoe zit het als er maar 1000K opgehaald wordt? Afijn ik zit niet in de GvE lening en laat ook de Collin lening aan mij voorbij gaan. Ik kijk van een (grote) afstand toe! 8-)
  dinsdag 26 juni 2018 @ 12:27:17 #58
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_180055929
Grote schoonmaak in de "problemen" inbox bij Collin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Merendeel van de projecten wel betalingsachterstanden of speciale gevallen.
pi_180056639
Deze soap bij ccf betekent ook het einde van de investeringen bij ccf voor mij. Blijft alleen nog npex over, ondanks hun poedel met wakuwaku. Anders wachten we maar op andere tijden voordat we weer investeren, en volgens de experts komen de andere tijden er binnenkort aan....
pi_180058649
Franchise Kenneth Smit Training op CC:
https://www.capitalcircle(...)h-smit-lex-antonisse
pi_180059386
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:11 schreef snoopy40 het volgende:
Deze soap bij ccf betekent ook het einde van de investeringen bij ccf voor mij. Blijft alleen nog npex over, ondanks hun poedel met wakuwaku. Anders wachten we maar op andere tijden voordat we weer investeren, en volgens de experts komen de andere tijden er binnenkort aan....
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:11 schreef snoopy40 het volgende:
Deze soap bij ccf betekent ook het einde van de investeringen bij ccf voor mij. Blijft alleen nog npex over, ondanks hun poedel met wakuwaku. Anders wachten we maar op andere tijden voordat we weer investeren, en volgens de experts komen de andere tijden er binnenkort aan....
Als GVE wordt afgelost, dan valt het toch wel mee met de soap... Reactie van Peter Verhaar vind ik te kort door de bocht.
pi_180061110
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:10 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

[..]

Als GVE wordt afgelost, dan valt het toch wel mee met de soap... Reactie van Peter Verhaar vind ik te kort door de bocht.
Welke reactie doel je op?
Pecunia non olet
pi_180061253
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 12:27 schreef Gijsbertus het volgende:
Grote schoonmaak in de "problemen" inbox bij Collin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Merendeel van de projecten wel betalingsachterstanden of speciale gevallen.
Nu we het daar toch over hebben, iemand recent nog iets vernomen over Pro-cede Holding?
Pecunia non olet
pi_180061601
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 17:13 schreef obligataire het volgende:

[..]

Welke reactie doel je op?
Zie hierboven bij 11.50 uur.
pi_180062385
Re ccf ruimt problemen inbox op

Naast de verkoop speelt meer, volgens mij een recent faillisement van partner, het lijkt iets met een franchise gever van haar hardloopzaak, zijn nu onder andere naam in bv vorm verder gegaan meen ik. Ben nu niet thuis en heb geen toegang tot die gegevens, over ca 3 weken ben ik thuis en zal kijken wat ik nog kan vinden indien nog gewenst.

TdJ
pi_180064955
Iemand een mening over deze pitch op FNC van een (taxi)chauffeur & acteur? (met zowaar cijfers over 2017)
Op het eerste oog zit er verder weinig soeps tussen de openstaande projecten.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 21:58:50 #67
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_180068483
Op One Planet Crowd. De eerste aflossing zou moeten plaatsvinden in 2017. Deze is destijds uitgesteld naar 2018....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_180070273
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 17:18 schreef obligataire het volgende:
Nu we het daar toch over hebben, iemand recent nog iets vernomen over Pro-cede Holding?
Ik heb hier vorige week naar geinformeerd. Geen reaktie nog.
Zal binnenkort wel weer een update mailtje naar alle investeerders komen dat de indruk moet wekken dat het op hun eigen initiatief is gestuurd (in plaats van naar aanleiding van vragen van meerdere investeerders die willen weten wanneer de beloofde update nu eens komt).
pi_180070730
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 22:13 schreef Horsemen het volgende:
Iemand nog iets van IvM gehoord betreffende de steigerbouwer want het blijft steeds langer stil :O Volgens mij hadden we twee weken geleden een bericht moeten krijgen.
pi_180070907
Het begint mij op te vallen dat je bij EstateGuru relatief lang je geld kwijt bent om een financiering rond te krijgen, maar op het moment dat je geld toegezegd hebt er "During the continuing due diligence process, we revealed that the borrower had presented us with compromised data." plaats vind. Nogal vervelend, want dit is bij mij op dit moment in 40% van de gevallen al voorgekomen (en dit zorgt voor stil staand geld)

Meer mensen die hier ervaring mee hebben?
pi_180073368
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 21:58 schreef MyTiredFeet het volgende:
Op One Planet Crowd. De eerste aflossing zou moeten plaatsvinden in 2017. Deze is destijds uitgesteld naar 2018....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze lijken nog wel open te zijn:
http://www.uitjeeigenstad.nl/reserveer-een-tafel
pi_180074328
FNC heeft een nieuwe status toegevoegd in het dashboard: Afgeboekt:
pi_180074416
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 04:11 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ze lijken nog wel open te zijn:
http://www.uitjeeigenstad.nl/reserveer-een-tafel
volgens mij werkt de reserveer button niet meer, blijft melding geven dat er geen tafels beschikbaar zijn, of ik doe het niet goed natuurlijk. Gelukkig niet in mijn portefeuille
pi_180074463
quote:
12s.gif Op woensdag 27 juni 2018 08:20 schreef peterc het volgende:

[..]

volgens mij werkt de reserveer button niet meer, blijft melding geven dat er geen tafels beschikbaar zijn, of ik doe het niet goed natuurlijk. Gelukkig niet in mijn portefeuille
Er staan ook nog actuele zaken in de agenda en ze schijnen vacatures te hebben:

http://www.uitjeeigenstad.nl/actueel/nieuwe-vacatures

Misschien is het probleem met de reserveringsknop wel de oorzaak dat ze niet kunnen terugbetalen en er te weinig mensen komen O-)

[ Bericht 20% gewijzigd door djh77 op 27-06-2018 08:30:36 ]
pi_180074563
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 08:14 schreef djh77 het volgende:
FNC heeft een nieuwe status toegevoegd in het dashboard: Afgeboekt:
[ afbeelding ]
Ik ben benieuwd of we nog wat van die groothandel horen. Looptijd 24 mnd, slechts 2 uitbetaald (plus een heel kleine 0-betaling voor rente). Is het geld naar Turkije gebracht, waren er schulden die niet in de pitch stonden, is er wel iets van de plannen uitgevoerd?
pi_180074607
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 08:14 schreef djh77 het volgende:
FNC heeft een nieuwe status toegevoegd in het dashboard: Afgeboekt:
[ afbeelding ]
Helaas komt de dashboard totale achterstand van 90 dagen of afgeboekt (nog) niet overeen met de statussen bij de investeringen. Bij mij staat in het dashboard een groter bedrag als bij de investeringen.
pi_180074630
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 23:52 schreef investeerdertje het volgende:
Het begint mij op te vallen dat je bij EstateGuru relatief lang je geld kwijt bent om een financiering rond te krijgen, maar op het moment dat je geld toegezegd hebt er "During the continuing due diligence process, we revealed that the borrower had presented us with compromised data." plaats vind. Nogal vervelend, want dit is bij mij op dit moment in 40% van de gevallen al voorgekomen (en dit zorgt voor stil staand geld)

Meer mensen die hier ervaring mee hebben?
Ik heb een stuk of 20 projecten en dit nog niet meegemaakt. Je hebt dus waarschijnlijk gewoon pech.
pi_180074642
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 08:33 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of we nog wat van die groothandel horen. Looptijd 24 mnd, slechts 2 uitbetaald (plus een heel kleine 0-betaling voor rente). Is het geld naar Turkije gebracht, waren er schulden die niet in de pitch stonden, is er wel iets van de plannen uitgevoerd?
Waarschijnlijk niet veel soeps:
quote:
Afgelopen maand hebben wij contact gehad met een familielid van de Kredietnemer. De zaak is ontruimd en de Kredietnemer zal de schuldsanering in gaan. Wij hebben nog geen contact gehad met de gemeente, maar verwachten deze maand wel meer informatie te krijgen. Wij zullen hier geen afwachtende houding aannemen, maar actief contact met de gemeente zoeken om tot een oplossing te komen.
pi_180075131
Dashboard FNC is bijgewerkt (betalingen juni 2018): Maar liefst 17% van de projecten heeft deze maand (nog) niet betaald. Nog niet eerder zo meegemaakt ;(
pi_180075233
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 23:52 schreef investeerdertje het volgende:
Het begint mij op te vallen dat je bij EstateGuru relatief lang je geld kwijt bent om een financiering rond te krijgen, maar op het moment dat je geld toegezegd hebt er "During the continuing due diligence process, we revealed that the borrower had presented us with compromised data." plaats vind. Nogal vervelend, want dit is bij mij op dit moment in 40% van de gevallen al voorgekomen (en dit zorgt voor stil staand geld)

Meer mensen die hier ervaring mee hebben?
Wat versta jij onder relatief lang?
pi_180075481
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 08:38 schreef Benger het volgende:

[..]

Ik heb een stuk of 20 projecten en dit nog niet meegemaakt. Je hebt dus waarschijnlijk gewoon pech.
Ik ben overigens blij dat ze zo zorgvuldig werken hoor. Maar het is gewoon ietwat vervelend haha
pi_180075497
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 09:33 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Wat versta jij onder relatief lang?
Mijn laatste melding was bijvoorbeeld weer 2 maand na inleg. Ruim na volledige financiering
pi_180075559
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 09:53 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Mijn laatste melding was bijvoorbeeld weer 2 maand na inleg. Ruim na volledige financiering
Ik heb er nu 2 lopen, gemiddeld na ongeveer een dag of 6 tot 10 waren ze rond. Dus denk dat je gewoon net de verkeerde hebt gehad.
pi_180076066
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 09:26 schreef djh77 het volgende:
Dashboard FNC is bijgewerkt (betalingen juni 2018): Maar liefst 17% van de projecten heeft deze maand (nog) niet betaald. Nog niet eerder zo meegemaakt ;(
Gaat het dan niet vooral om relatief nieuwe projecten waarvan de verwachte betaaldatum ook later staat, dus begin juli?

FNC was bezig met het plannen van andere uitbetaalmomenten, het lijkt er op dat ze dit voor oude projecten niet doen en voor nieuwere wel.
(Voor zover ik kan beoordelen, ik doe niet veel bij FNC)
pi_180076234
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 10:36 schreef escortmk2 het volgende:
Gaat het dan niet vooral om relatief nieuwe projecten waarvan de verwachte betaaldatum ook later staat, dus begin juli?

FNC was bezig met het plannen van andere uitbetaalmomenten, het lijkt er op dat ze dit voor oude projecten niet doen en voor nieuwere wel.
(Voor zover ik kan beoordelen, ik doe niet veel bij FNC)
3% veroorzaakt door nieuwe, 14% door lopende
pi_180077107
Herenmode met de naam Brandstof op CCF:
https://www.collincrowdfund.nl/brandstof/
pi_180077272
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 09:52 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik ben overigens blij dat ze zo zorgvuldig werken hoor. Maar het is gewoon ietwat vervelend haha
Best ziek hoe snel dit nieuwe project weer vol zit, je krijgt de kans niet om even aandachtig te kijken :{
pi_180077396
Pelletkachels deel 3 op KOM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/K-Stove-gaat-internationaal
deel 1 wordt vervroegd afgelost (nog 5 termijnen)

[ Bericht 8% gewijzigd door djh77 op 27-06-2018 12:19:41 ]
pi_180077726
Wat zijn het toch een borstkloppers hè })

• Collin: Marktleider in crowdfunding

• Funding circle: HET GROOTSTE CROWDFUNDING­PLATFORM VAN NEDERLAND

• Via Geldvoorelkaar.nl, het grootste crowdfunding platform van Nederland, vinden MKB ondernemers en particulieren financiering

De ene is vast het grootst in defaults, de andere de grootste in het niet terughalen van recovery en de andere in het niet beantwoorden van emails >:)
pi_180078133
Ik ben van plan om binnenkort gebruik te maken van de incentive bij perron 22. Echter kan ik hier over geen informatie vinden in de emails van HCN. Kan iemand mij vertellen hoe dit werkt?
pi_180078487
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:05 schreef Mynheer007 het volgende:
Ik ben van plan om binnenkort gebruik te maken van de incentive bij perron 22. Echter kan ik hier over geen informatie vinden in de emails van HCN. Kan iemand mij vertellen hoe dit werkt?
Ik wil hetzelfde maar dan bij Backyard Rotterdam. Ik heb daar het info mailadres gemaild. Nog geen reactie mogen ontvangen. Zal het hier posten als ik daar verder kom. Zal ook kort verslagje maken + piccies... :)
pi_180078595
Ik heb op 23 mei een mail gehad

“Bedankt voor uw investering in Perron 22! Hierbij uw incentive” van afzender “info@ perron22 .nl”
pi_180078642
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 12:14 schreef djh77 het volgende:
Pelletkachels deel 3 op KOM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/K-Stove-gaat-internationaal
deel 1 wordt vervroegd afgelost (nog 5 termijnen)
risico is iets gestegen: van B+ naar B, rente 0.5% hoger terwijl de rente van de diverse categorieen onlangs aangepast is bij KoM.
Ik doe weer niet mee.
pi_180079419
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 12:08 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Best ziek hoe snel dit nieuwe project weer vol zit, je krijgt de kans niet om even aandachtig te kijken :{
Er zitten bij estateguru veel automatische beleggers. Als je genoeg belegd om de filters te hanteren is zelf kijken ook minder belangrijk.
pi_180080041
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 14:31 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Er zitten bij estateguru veel automatische beleggers. Als je genoeg belegd om de filters te hanteren is zelf kijken ook minder belangrijk.
Ja, dat is ook zo, jij gebruikt deze ook toch? Even voor mijn beeldvorming hoe staat deze bij jou ingesteld?
pi_180082627
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 10:51 schreef djh77 het volgende:

[..]

3% veroorzaakt door nieuwe, 14% door lopende
Ik heb vandaag nog een FNC betaling gehad, ik hou als richtdatum voor FNC altijd de 27e aan en dat is voor "mijn" projecten nu voor allemaal gehaald. Op dit Turkse groothandel na dan.
pi_180082720
quote:
Het artikel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180084028
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:32 schreef escortmk2 het volgende:
Ik heb op 23 mei een mail gehad

“Bedankt voor uw investering in Perron 22! Hierbij uw incentive” van afzender “info@ perron22 .nl”
De opening van Perron22 is al geweest, was er daarnaast nog sprake van een andere incentive?
Pecunia non olet
pi_180084069
Druk, druk, druk voor de ict-ers van FNC
quote:
Onlangs hebben wij besloten om projecten die 90 dagen over langer vertraagd zijn, een rood bolletje krijgen en de status afgeboekt. Het omzetten van geel naar rood betreft een tijdrovende handmatige klus wat één voor één gedaan dient te worden door IT.
Op dit moment hebben wij nog een tiental projecten die 90 dagen of langer vertraagd zijn. Deze zullen op den duur allen worden bijgewerkt
Vreemde reactie is het...

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 27-06-2018 18:27:00 ]
pi_180085073
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 18:00 schreef djh77 het volgende:
Druk, druk, druk voor de ict-ers van FNC

[..]

Vreemde reactie is het...
en daarna is het maar te hopen dat ze niet meer betalen, anders moeten ze van het rode bolletje weer een geel bolletje maken
pi_180085260
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 18:00 schreef djh77 het volgende:
Vreemde reactie is het...
Vooral het vinden van ICT'ers die netjes binnen de lijnen kunnen kleuren schijnt een probleem te zijn.
pi_180085375
FNC/Folie Totaal Drachten helemaal afgelost, complimenten _O_
Pecunia non olet
pi_180085921
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 09:26 schreef djh77 het volgende:
Dashboard FNC is bijgewerkt (betalingen juni 2018): Maar liefst 17% van de projecten heeft deze maand (nog) niet betaald. Nog niet eerder zo meegemaakt ;(
Gisteren de betaling over juni ontvangen. Inderdaad een fors aantal projecten waarvan het geld niet overgemaakt is. Vanmiddag ontving ik nogmaals een(kleine) bijschrijving, maar per saldo mis ik nog circa 10% van de uitbetaling die ik zou moeten ontvangen ;(
pi_180086504
quote:
8s.gif Op woensdag 27 juni 2018 19:19 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Gisteren de betaling over juni ontvangen. Inderdaad een fors aantal projecten waarvan het geld niet overgemaakt is. Vanmiddag ontving ik nogmaals een(kleine) bijschrijving, maar per saldo mis ik nog circa 10% van de uitbetaling die ik zou moeten ontvangen ;(
Bij mij is met de bijschrijving van vandaag gelukkig alles binnen (al heb ik een project dat structureel een maand achterloopt). Van de 42 projecten zijn er inmiddels 11 afgelost, waarvan vijf vervroegd.
pi_180086845
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 15:15 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Ja, dat is ook zo, jij gebruikt deze ook toch? Even voor mijn beeldvorming hoe staat deze bij jou ingesteld?
Uit mijn hoofd, durf ik zo niet te zeggen. Ik zal zo even voor je inloggen om het te checken
pi_180086865
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 18:00 schreef djh77 het volgende:
Druk, druk, druk voor de ict-ers van FNC

[..]

Vreemde reactie is het...
En ik maar denken dat een fatsoenlijke IT'er dat met 1 query kan oplossen
pi_180088448
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 19:52 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

En ik maar denken dat een fatsoenlijke IT'er dat met 1 query kan oplossen
Die worden gewoon per uur betaald
pi_180089400
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 17:59 schreef obligataire het volgende:

[..]

De opening van Perron22 is al geweest, was er daarnaast nog sprake van een andere incentive?
Ik heb van Perron22 een uitnodiging gehad voor de opening, en een andere mail over de inventive. In mijn vorige post verwees ik naar de incentive. In die mail staat verderop “Om u te bedanken voor uw investering in Perron 22 krijgt u van ons, naast een aantrekkelijke rente op uw investeringsbedrag een incentive! Via deze link(...) kan je reserveren”

Zoek dus ff in je mail/spam box naar een bericht van 23 mei.
pi_180090534
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 19:52 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

En ik maar denken dat een fatsoenlijke IT'er dat met 1 query kan oplossen
Dit zit naar mijn inzien gewoon in myssql tabel maar is ook afhankelijk hoe de site is geschreven. Zeer waarschijnlijk freelance ICT die het druk heeft. Maar vind het wel een creatief excuus..
pi_180090576
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 19:52 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Uit mijn hoofd, durf ik zo niet te zeggen. Ik zal zo even voor je inloggen om het te checken
Thx alvast, ben benieuwd.
pi_180091226
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 21:32 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

Ik heb van Perron22 een uitnodiging gehad voor de opening, en een andere mail over de inventive. In mijn vorige post verwees ik naar de incentive. In die mail staat verderop “Om u te bedanken voor uw investering in Perron 22 krijgt u van ons, naast een aantrekkelijke rente op uw investeringsbedrag een incentive! Via deze link(...) kan je reserveren”

Zoek dus ff in je mail/spam box naar een bericht van 23 mei.
Ik heb een uitnodiging gehad voor de openingsreceptie en heb daarop middels een link ingeschreven. Daarna kwam er nogmaals een uitnodiging voor de receptie waardoor ik twijfelde of de aanmelding wel was verwerkt. Uiteindelijk contact opgenomen hierover en de receptie tot mijn genoegen mogen meebeleven. Bijzonder leuke avond met muziek en de hamburger smaakte uitstekend :)

Het lijkt me niet dat ik nóg een keer verwacht word, lijkt me iets teveel van het goede :)
Pecunia non olet
pi_180097022
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 15:15 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Ja, dat is ook zo, jij gebruikt deze ook toch? Even voor mijn beeldvorming hoe staat deze bij jou ingesteld?
all interest rates, up to 60% LTV, any loan type (helaas kan je bullet niet uitsluiten) any security, no stageloans of refinancing.
pi_180097230
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 21:32 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

Ik heb van Perron22 een uitnodiging gehad voor de opening, en een andere mail over de inventive. In mijn vorige post verwees ik naar de incentive. In die mail staat verderop “Om u te bedanken voor uw investering in Perron 22 krijgt u van ons, naast een aantrekkelijke rente op uw investeringsbedrag een incentive! Via deze link(...) kan je reserveren”

Zoek dus ff in je mail/spam box naar een bericht van 23 mei.
Hier idem ook op de 23e eerste helft van de middag. Of en welke incentive je krijgt is afhankelijk van de hoogte van je investering.
pi_180097255
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 09:22 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

all interest rates, up to 60% LTV, any loan type (helaas kan je bullet niet uitsluiten) any security, no stageloans of refinancing.
En de periode max 12 maanden of 24 maanden?
pi_180097891
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 09:38 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

En de periode max 12 maanden of 24 maanden?
Ik hanteer 12 maanden nog. Mocht ik een langer track record bij dit platform gaan krijgen dan is de kans goed aanwezig dat dit nog uitgebreid gaat worden naar 24.
pi_180098146
Uit je eigen stad....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en de recensie...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180098351
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 10:32 schreef kopersneek het volgende:
Uit je eigen stad....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en de recensie...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is deze met CF gefinancierd? Zo ja waar?
pi_180098474
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 10:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Is deze met CF gefinancierd? Zo ja waar?
https://www.symbid.nl/ide(...)rd-uit-je-eigen-stad
https://symbid.pr.co/3313(...)wdfunding-via-symbid
http://www.rotterdam-kantelt.nl/uitjeeigenstad/

[ Bericht 18% gewijzigd door Horsemen op 28-06-2018 10:56:57 ]
pi_180098493
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 10:32 schreef kopersneek het volgende:
Uit je eigen stad....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en de recensie...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Man, man, man wat een recensie :6 :X
pi_180098577
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 10:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Is deze met CF gefinancierd? Zo ja waar?
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 21:58 schreef MyTiredFeet het volgende:
Op One Planet Crowd. De eerste aflossing zou moeten plaatsvinden in 2017. Deze is destijds uitgesteld naar 2018....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180098627
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 10:57 schreef djh77 het volgende:

[..]

[..]

Daar zal dus wel nooit meer wat van terugkomen.
pi_180098665
Erg jammer hoor, ik zit zelf wel eens bij Marconiplein. Je zit daar super relaxed... Bijzonder dat ze deze tent niet aan het draaien krijgen.. Het schamele karakter hoort er wat mij betreft bij en kan ik mij minder aan storen, alhoewel handdoeken met gaten erin voor mij ook wel een no go zijn _O-
pi_180098821
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 11:01 schreef kopersneek het volgende:
Erg jammer hoor, ik zit zelf wel eens bij Marconiplein. Je zit daar super relaxed... Bijzonder dat ze deze tent niet aan het draaien krijgen.. Het schamele karakter hoort er wat mij betreft bij en kan ik mij minder aan storen, alhoewel handdoeken met gaten erin voor mij ook wel een no go zijn _O-
Als ik de recensie zo lees zijn de producten die ze leveren ook totaal niet in overeenstemming met hetgeen ze proberen uit te stralen. De mensen / Je klanten zijn niet gek… :N
pi_180101881
HCN update status Cantina e Cucina

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180102016
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 14:36 schreef Frandderouw het volgende:
HCN update status Cantina e Cucina

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja ook ontvangen, jammer.
pi_180102162
quote:
38 jaar Sales ervaring en financiële kennis hebben, en dan 25k op moeten halen via crowdfunding. In zo’n geval ben ik direct klaar met lezen.
pi_180103767
Nieuwe GvE met een 2e hypotheek

Naam: Rob
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Bedrag: 85.000 euro
Rente: 7,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5
Graydon rating: 0,69

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18314

Jammer dat er in de pitch geen adres en/of WOZ waarde van het onderpand staat. Waarom nu weer niet?? Ik heb even geen zin om het weer na te vragen. Mij geeft dit project daardoor te veel onzekerheid zeker omdat ik slecht ervaring heb met horeca in combinatie met een station.

Wel een (nieuw?) nette bijlage met wat extra info overigens.
pi_180103937
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juni 2018 16:40 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe GvE met een 2e hypotheek

Naam: Rob
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Bedrag: 85.000 euro
Rente: 7,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5
Graydon rating: 0,69

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18314

Jammer dat er in de pitch geen adres en/of WOZ waarde van het onderpand staat. Waarom nu weer niet?? Ik heb even geen zin om het weer na te vragen. Mij geeft dit project daardoor te veel onzekerheid zeker omdat ik slecht ervaring heb met horeca in combinatie met een station.

Wel een (nieuw?) nette bijlage met wat extra info overigens.
Na wat onderzoek zal het waars om het volgende adres gaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WOZ van 125k en het is een soort vakantiehuis op een recreatiepark.
Aan de te koop staande huisjes op Funda (6 maanden +) leert dat dit geen courante huisjes zijn.

De zekerheid stelt mi weinig voor.

Propositie is verder voor een horecazaak wel aardig
  donderdag 28 juni 2018 @ 16:57:39 #132
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_180104061
mosterd (na de maaltijd)
pi_180108117
Van twee( van de twee) ondernemers van WvjG een halfjaarupdate gehad hoe het tot nu loopt. Inhoudelijk niet erg veel nieuws maar wel leuk en geruststellend dat zij beiden goed het geld besteed hebben en de verwachtingen uitgekomen zijn. WvjG compliment.
pi_180112897
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 14:58 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

38 jaar Sales ervaring en financiële kennis hebben, en dan 25k op moeten halen via crowdfunding. In zo’n geval ben ik direct klaar met lezen.
idem, ik blijf me er ook over verbazen., ik snap de achtergrond waarschijnlijk wel, maar toch....
pi_180113880
https://www.capitalcircle.nl/investeren/337-gewoonstijlnl

Waarom dan geen tweede hypotheek op het huis, als er zoveel overwaarde op zit.

Van het verhaal raak ik niet enthousiast. Eerst een boel enthousiaste tekst en veel veren in de kont maar later komt de aap uit de mouw: een verlies(je) in 2017, een current ratio van 0.47. Dat is niet best.

Wel een goede solvabiliteit van 47% maar gezien de current ratio zit het vermogen vooral vast in de vaste activa waarbij ik het vermoeden heb dat er veel 'boterzachte' activa op de balans staan.

Zonder 2e hypotheek op dat huis doe ik niet mee.
Pecunia non olet
pi_180116177
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 20:02 schreef ML45 het volgende:
Van twee( van de twee) ondernemers van WvjG een halfjaarupdate gehad hoe het tot nu loopt. Inhoudelijk niet erg veel nieuws maar wel leuk en geruststellend dat zij beiden goed het geld besteed hebben en de verwachtingen uitgekomen zijn. WvjG compliment.
Beste ML45,

Dank voor het compliment. En inderdaad valt er inhoudelijk geen breed uitgemeten verhaal van te maken, maar als we dit niet communiceren, weten investeerders niets en blijft het vaag. We hebben meerdere positieve reacties ontvangen op de (beknopte) terugkoppeling. Dank!
pi_180116361
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 20:02 schreef ML45 het volgende:
Van twee( van de twee) ondernemers van WvjG een halfjaarupdate gehad hoe het tot nu loopt. Inhoudelijk niet erg veel nieuws maar wel leuk en geruststellend dat zij beiden goed het geld besteed hebben en de verwachtingen uitgekomen zijn. WvjG compliment.
Overigens gaat het om 3 van de 6 projecten, die gerapporteerd hebben. De andere drie zijn nog te kort bezig. Binnenkort meer projecten!
pi_180117640
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 08:36 schreef WvjG het volgende:

[..]

Overigens gaat het om 3 van de 6 projecten, die gerapporteerd hebben. De andere drie zijn nog te kort bezig. Binnenkort meer projecten!
Sluit me aan bij het compliment van ML45, en leuk te horen dat er binnenkort weer projecten komen. :)
pi_180119911
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18549

Had hier een klein bedrag ingedaan meteen toen deze online kwam dat lukte maar kreeg daarna toch een email met het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen van deze omstandigheden kloppen volgens mij, jammer
pi_180120250
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 11:49 schreef Raymond-711 het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18549

Had hier een klein bedrag ingedaan meteen toen deze online kwam dat lukte maar kreeg daarna toch een email met het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen van deze omstandigheden kloppen volgens mij, jammer
denk niet dat die online moest komen, is door 1 investeerder 200K ingelegd
pi_180120339
is nu offline gehaald

Leenvoorwaarden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180121438
De kachelman heeft zijn 150k erg snel binnen via KoM. zelfs E 5.600 meer het doelbedrag.
pi_180122892
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 13:16 schreef djh77 het volgende:
De kachelman heeft zijn 150k erg snel binnen via KoM. zelfs E 5.600 meer het doelbedrag.
Als dat geld maar niet in rook op gaat :@
Pecunia non olet
pi_180123020
De top 10 van week 26:
pi_180123838
Overname assurantiënportefeuille op gve
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18371
  vrijdag 29 juni 2018 @ 15:45:16 #146
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_180123855
Voor het eerst een Nigeriaan op TRINE
¤ 500000
36 maanden
6,25%
Bij ¤ 1000 of meer: 8,25%
Met SIDA investment protection (60% van de oorspronkelijk geïnvesteerde hoofdsom)
pi_180136993
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 15:44 schreef djh77 het volgende:
Overname assurantiënportefeuille op gve
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18371
Wat vinden jullie van deze? De ondernemer lijkt me geloofwaardig en met keurige resultaten tot dusver, maar qua zekerheden biedt hij eigenlijk niets. Bescheiden bijdrage doen?
Pecunia non olet
pi_180140067
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 11:15 schreef obligataire het volgende:

[..]

Wat vinden jullie van deze? De ondernemer lijkt me geloofwaardig en met keurige resultaten tot dusver, maar qua zekerheden biedt hij eigenlijk niets. Bescheiden bijdrage doen?
De koopsom voor een ass. portefeuille bedraagt 2 á 3 keer de jaarprovisie. Met andere woorden na 3 jaar heb je je koopsom al weer terugverdiend. Ben je een goede ondernemer, dan haal je uit je nieuwe klanten vaak ook extra inkomsten. Daarom vind ik het raar dat de lening in 5 jaar wordt terugbetaald. Daarom blijf ik er bij weg.
pi_180141432
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 14:58 schreef paardendokter het volgende:

[..]

De koopsom voor een ass. portefeuille bedraagt 2 á 3 keer de jaarprovisie. Met andere woorden na 3 jaar heb je je koopsom al weer terugverdiend. Ben je een goede ondernemer, dan haal je uit je nieuwe klanten vaak ook extra inkomsten. Daarom vind ik het raar dat de lening in 5 jaar wordt terugbetaald. Daarom blijf ik er bij weg.
Paardendokter, dank voor de info. Voor mij is dit juist een reden om wel mee te doen. Ten eerste zorgt de ondernemer voor enige marge en ten tweede moet de ondernemer ook rente betalen gedurende de eerste jaren. Vanuit de cash flow redenerend is dus 5 jaar logisch.
pi_180143097
Een deel van de lening wordt gebruikt voor aflossing oud krediet ING, dus dat heeft ook nog invloed, misschien hoefde hij daarop niet af te lossen.
Pecunia non olet
pi_180143320
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 11:15 schreef obligataire het volgende:

[..]

Wat vinden jullie van deze? De ondernemer lijkt me geloofwaardig en met keurige resultaten tot dusver, maar qua zekerheden biedt hij eigenlijk niets. Bescheiden bijdrage doen?
Als je het allemaal zo leest is het zeker een aannemelijk verhaal en zou je er van uit moeten kunnen gaan dat hij dit netjes kan terugbetalen. Aan de andere kant, het blijft een 5 met 0 zekerheden.
pi_180145516
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 12:13 schreef BruderKlaus het volgende:
Weer eens een p2p update:

Q1 2018
Bondora: -2.53%
Twino: +3.09%
Mintos: +4.54%
Viainvest: +2.92%
Finbee: +0.68%
Totaal: +3.23%
Rendementen over eerste half jaar 2018:
Bondora: -1.03%
Twino: +5.75%
Mintos: +8.32%
Viainvest: +5.73%
Finbee: +1.17%
Totaal: +6.28%
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_180146947
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 18:41 schreef BruderKlaus het volgende:

[..]

Rendementen over eerste half jaar 2018:
Bondora: -1.03%
Twino: +5.75%
Mintos: +8.32%
Viainvest: +5.73%
Finbee: +1.17%
Totaal: +6.28%
Raak je zoveel kwijt op mintos, of investeer je alleen in lager percentage leningen?
pi_180147096
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 19:53 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Raak je zoveel kwijt op mintos, of investeer je alleen in lager percentage leningen?
Volgens mij is het voor een half jaar, dus voor een heel jaar zou je het x2 moeten doen, prima rendement lijkt mij.
pi_180147254
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 19:59 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Volgens mij is het voor een half jaar, dus voor een heel jaar zou je het x2 moeten doen, prima rendement lijkt mij.
ah ja, klinkt logisch. Idd een prima rendement.
pi_180147420
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 19:59 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Volgens mij is het voor een half jaar, dus voor een heel jaar zou je het x2 moeten doen, prima rendement lijkt mij.
Klopt 8-)
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_180147516
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 20:09 schreef BruderKlaus het volgende:

[..]

Klopt 8-)
Je doet veel op de secondary market?
pi_180148284
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 20:13 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Je doet veel op de secondary market?
Grootste deel van bovengemiddeld rendement komt van meedoen van paar cashback bonus periodes. Verder doe ik wel een beetje op de secondary market (alhoewel dat wat opdroogt de laatste tijd) maar secondary market is goed voor ongeveer 0.1% van het totaal rendement waar de bonussen voor zo'n 1.5% van het rendement. Ervan uitgaande dat er geen cashback bonussen zijn in tweede halfjaar verwacht ik niet dat mijn jaarrendement het dubbele zal zijn van het halfjaarsrendement.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
  zaterdag 30 juni 2018 @ 20:55:16 #159
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_180148724
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 20:09 schreef BruderKlaus het volgende:

[..]

Klopt 8-)
waarschijnlijk ook gebruik gemaakt van de cash back campaigns :-)
  zaterdag 30 juni 2018 @ 20:55:39 #160
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_180148731
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 20:55 schreef dubbeltjez het volgende:

[..]

waarschijnlijk ook gebruik gemaakt van de cash back campaigns :-)
woops, dat schrijf je al
pi_180148787
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 20:41 schreef BruderKlaus het volgende:

[..]

Grootste deel van bovengemiddeld rendement komt van meedoen van paar cashback bonus periodes. Verder doe ik wel een beetje op de secondary market (alhoewel dat wat opdroogt de laatste tijd) maar secondary market is goed voor ongeveer 0.1% van het totaal rendement waar de bonussen voor zo'n 1.5% van het rendement. Ervan uitgaande dat er geen cashback bonussen zijn in tweede halfjaar verwacht ik niet dat mijn jaarrendement het dubbele zal zijn van het halfjaarsrendement.
Vandaar, ja ik zit nog niet zo lang bij mintos, dus dat deel heb ik gemist :P

Ik zit nu op een verwacht netto jaarrendement van 17,49%. Vandaag kwam ik ook niet door mijn geld heen doordat de secondary market gewoon leeg was :(. Ik heb nog geen idee hoe dit de rest van het jaar gaat ontwikkelen.
pi_180151603
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 20:41 schreef BruderKlaus het volgende:

[..]

Grootste deel van bovengemiddeld rendement komt van meedoen van paar cashback bonus periodes. Verder doe ik wel een beetje op de secondary market (alhoewel dat wat opdroogt de laatste tijd) maar secondary market is goed voor ongeveer 0.1% van het totaal rendement waar de bonussen voor zo'n 1.5% van het rendement. Ervan uitgaande dat er geen cashback bonussen zijn in tweede halfjaar verwacht ik niet dat mijn jaarrendement het dubbele zal zijn van het halfjaarsrendement.
Ik verwacht eind dit jaar wel weer cashback campagnes. Veel bedrijven willen dan hun balans opschonen.
pi_180158313
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 17:07 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Als je het allemaal zo leest is het zeker een aannemelijk verhaal en zou je er van uit moeten kunnen gaan dat hij dit netjes kan terugbetalen. Aan de andere kant, het blijft een 5 met 0 zekerheden.
Zwak punt in het verhaal is dat de prive-onttrekkingen niet worden toegelicht. In 2017 heeft hij 103.000 prive opgenomen. In de prognose is dat 70.000. Daar kan een goed verhaal achter zitten, maar noem dat dan ook.
pi_180159905
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 10:31 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

Zwak punt in het verhaal is dat de prive-onttrekkingen niet worden toegelicht. In 2017 heeft hij 103.000 prive opgenomen. In de prognose is dat 70.000. Daar kan een goed verhaal achter zitten, maar noem dat dan ook.
Mi is de reden heel simpel, het verschil heeft hij nodig om de lening van GvE af te lossen. In de W&V rekening zit wel de rentekosten maar niet de aflossing van de lening. Je zou het dus ook positief kunnen interpreteren als dat de man weet waar hij het over heeft( moet ook wel met zijn achtergrond) en dus al met zijn prive onttrekkingen anticipeert op een voor prive lagere kasstroom de eerste jaren.
pi_180160877
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 12:10 schreef ML45 het volgende:

[..]

Mi is de reden heel simpel, het verschil heeft hij nodig om de lening van GvE af te lossen. In de W&V rekening zit wel de rentekosten maar niet de aflossing van de lening. Je zou het dus ook positief kunnen interpreteren als dat de man weet waar hij het over heeft( moet ook wel met zijn achtergrond) en dus al met zijn prive onttrekkingen anticipeert op een voor prive lagere kasstroom de eerste jaren.
Ik snap hoe het verschil tot stand is gekomen, maar het betekent wel een stuk taakstelling. En dat wordt nergens benoemd. De (historische) prive onttrrekkingen worden in het overzicht weggelaten, maar in de prognose niet.
pi_180160900
Kan iemand me een beetje op weg helpen met Mintos? Kom dr niet helemaal uit.
pi_180161865
E
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 13:20 schreef Ron1986 het volgende:
Kan iemand me een beetje op weg helpen met Mintos? Kom dr niet helemaal uit.
Een nogal algemene vraag.
Als de vraag is: waar moet ik in investeren?
Dat kan ik je niet vertellen, maar wel wat ik nu zelf doe.
Stap 1: filter op Euro's.
Op dit moment investeer ik in 14,1% leningen van Mozipo met buyback van de secondairy market.
Als ik daar een bepaald % van heb stap ik over op 14% leningen van andere partijen van de primaire markt om te spreiden. Hopelijk komen er binnenkort ook weer leningen met een nog hoger rendement, maar volgens mij hebben ze een beetje last van een summer slump.
Leningen zonder buyback vind ik het risico over het algemeen niet waard. Voorheen waren er wel goede hypothecair gedekte leningen, maar de rente daarop is tegenwoordig een stuk lager.
Als je niet zo lang je geld wilt hebben uitstaan zal je ook op looptijd moeten filteren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Benger op 01-07-2018 14:56:00 ]
pi_180170207
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 13:20 schreef Ron1986 het volgende:
Kan iemand me een beetje op weg helpen met Mintos? Kom dr niet helemaal uit.
Als je je vraag iets concreter kan maken idd
pi_180171719
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 19:56 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Als je je vraag iets concreter kan maken idd
Ik denk dat ik meer bedoel wat een goede tactiek is van investeren.
Als ik bijv. 100 euro spreid in de sec. markt over een aantal projecten van bij. Mozipo (overal het min. bedrag), dit lijkt me wel een goede spreiding. Het is me trouwens nog niet geheel duidelijk wat Borrower APR inhoud. En +.x.xx% bij de prijs is dan de korting op het investeerdersbedrag?
pi_180174131
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:44 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik meer bedoel wat een goede tactiek is van investeren.
Als ik bijv. 100 euro spreid in de sec. markt over een aantal projecten van bij. Mozipo (overal het min. bedrag), dit lijkt me wel een goede spreiding. Het is me trouwens nog niet geheel duidelijk wat Borrower APR inhoud. En +.x.xx% bij de prijs is dan de korting op het investeerdersbedrag?
Een korting is een negatief percentage. Heb je de uitleg over borrower apr gelezen. Spreiding is bij mintos niet alleen over projecten maar ook originators
pi_180174258
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:44 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik meer bedoel wat een goede tactiek is van investeren.
Als ik bijv. 100 euro spreid in de sec. markt over een aantal projecten van bij. Mozipo (overal het min. bedrag), dit lijkt me wel een goede spreiding. Het is me trouwens nog niet geheel duidelijk wat Borrower APR inhoud. En +.x.xx% bij de prijs is dan de korting op het investeerdersbedrag?
APR = Annual Percentage Rate
Zie https://www.investopedia.com/terms/a/apr.asp
Ofwel, rente/kosten door leningnemer.

+% is de toeslag die je moet betalen op de hoofdsom. -% (in blauw) is de korting die je krijgt.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_180177962
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 12:10 schreef ML45 het volgende:

[..]

Mi is de reden heel simpel, het verschil heeft hij nodig om de lening van GvE af te lossen. In de W&V rekening zit wel de rentekosten maar niet de aflossing van de lening. Je zou het dus ook positief kunnen interpreteren als dat de man weet waar hij het over heeft( moet ook wel met zijn achtergrond) en dus al met zijn prive onttrekkingen anticipeert op een voor prive lagere kasstroom de eerste jaren.
Anticiperen is één ding, maar het naleven daarvan is inderdaad een uitdagende taakstelling. We zullen het zien. Met een winst van ruim een ton gaat sowieso een fors deel op aan IB/PVV.

Met zekerheden had ik er wat meer in gestopt, maar heb vanwege de voorspelbare regelmatige inkomsten toch ook wel vertrouwen in deze man. Het ReMax verhaal levert hem nog extra inkomsten op waarvoor hij weinig hoeft te investeren (vanuit hetzelfde pand?).
Pecunia non olet
pi_180180910
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 22:07 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Een korting is een negatief percentage. Heb je de uitleg over borrower apr gelezen. Spreiding is bij mintos niet alleen over projecten maar ook originators
Zie dat ze ook auto invest hebben; deze spreekt me wel aan:

Secured Loan Strategy hoe is jou visie hier op?
pi_180181183
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 00:23 schreef obligataire het volgende:

[..]

Anticiperen is één ding, maar het naleven daarvan is inderdaad een uitdagende taakstelling. We zullen het zien. Met een winst van ruim een ton gaat sowieso een fors deel op aan IB/PVV.

Met zekerheden had ik er wat meer in gestopt, maar heb vanwege de voorspelbare regelmatige inkomsten toch ook wel vertrouwen in deze man. Het ReMax verhaal levert hem nog extra inkomsten op waarvoor hij weinig hoeft te investeren (vanuit hetzelfde pand?).
Re-max zit in hetzelfde pand, zie ook streetview, en website Re-max, wat me wel opviel als je via Re-max website naar Naaldwijk gaat , hij blijkbaar 0 woningen in sale heeft, alhoewel hij deze vestiging aan het opstarten is. Twee zaken tegelijk?
pi_180181870
quote:
12s.gif Op maandag 2 juli 2018 09:18 schreef peterc het volgende:

[..]

Re-max zit in hetzelfde pand, zie ook streetview, en website Re-max, wat me wel opviel als je via Re-max website naar Naaldwijk gaat , hij blijkbaar 0 woningen in sale heeft, alhoewel hij deze vestiging aan het opstarten is. Twee zaken tegelijk?
Er zit wel een andere makelaar op hetzelfde adres in Naaldwijk: https://www.maatenraad.nl/
pi_180183692
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:05 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik zit in schijf 2 obv de pitch en de aflossing in 10 jaar IPV 30 jaar. Ik heb SiG om opheldering gevraagd, maar het blijft erg stil....
En inmiddels weer ruim een week verder en het blijft nog steeds erg stil.... :( Meer dan een ontvangstbevestiging hebben ze nog niet kunnen ophoesten. Klaarblijkelijk hebben ze zich aardig in de nesten gewerkt.
pi_180184643
PREVIEW NIEUW PROJECT BOUTIQUE HOTEL CAN SASTRE IBIZA
RENTE 7,5%, LOOPTIJD 36 MAANDEN, 5 STERREN
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik denk dat het deze is ;
https://www.booking.com/hotel/es/can-sastre.en-gb.html?aid=352058;

ff een beetje typen voor een boeking geeft 2k+ voor een weekje verblijf i h seizoen

345k omzet prognose voor 3x cassita's en 2x villa's, moet ik nog ff over denken

recensies of booking.com zijn goed.

[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 02-07-2018 13:34:21 ]
pi_180186124
quote:
0s.gif
Zie dat ze ook auto invest hebben; deze spreekt me wel aan:
auto-invest werkt, maar niet op de secundaire markt. En daar haal ik aardig wat leuke dingen vandaan.
  maandag 2 juli 2018 @ 16:18:20 #179
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_180188005
Ik heb wat staan bij Mintos maar weet niet zeker als er meer bij gaat. Veel mensen blijken gewoon niet te betalen...
pi_180191516
Zoals vorige week kenbaar gemaakt wordt de propositie 'Nieuwbouw Halen' momenteel afgewikkeld bij de notaris. Aankomende donderdag staat de inschrijving van het eerste recht van hypotheek gepland en spoedig zal de eerste en opgebouwde rente uitbetaald worden.

Door een vervallen reservering is het op het laatste moment nog mogelijk om voor een additioneel bedrag van maximaal ¤ 3.000 deel te nemen. Via de projectpagina kunt u een additionele investering afronden.
https://www.crowdestate.nl/projecten/148-nieuwbouw-halen
pi_180191740
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 08:45 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Zie dat ze ook auto invest hebben; deze spreekt me wel aan:

Secured Loan Strategy hoe is jou visie hier op?
Ik ben geen fan van de strategieën die Mintos standaard aanbied. Ik doe zelf vooral leningen met buyback garantie. Die worden door deze strategieën niet met voorkeur gekozen. Daarbij gaat de aangeboden diversificatie ten koste van het rendement. Omdat ik sowieso al een beperkt deel van mijn vermogen investeer in crowdfunding èn diversifieer over verschillende platformen vind ik het minder belangrijk om ook binnen een platform te diversifiëren (maar ik diversifieer daarbij wel enigszins). Ik pak dus vooral de leningen met de hogere rente, met goede zekerheden of buyback garantie.
pi_180193060
quote:
14s.gif Op maandag 2 juli 2018 12:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]

En inmiddels weer ruim een week verder en het blijft nog steeds erg stil.... :( Meer dan een ontvangstbevestiging hebben ze nog niet kunnen ophoesten. Klaarblijkelijk hebben ze zich aardig in de nesten gewerkt.
Ook bij het bijschrijven van de maandbetalingen op de wallet is het stil....
pi_180198432
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 19:48 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ook bij het bijschrijven van de maandbetalingen op de wallet is het stil....
Van 1 op de 4 projecten is bij mij de rente inmiddels bijgeschreven ...
pi_180206092
nieuwsbrief Sprout ptn 4 Crowdfunding groeit als een malle

https://www.sprout.nl/art(...)ampaign=nbr_20180703
pi_180210032
Ik heb bij FundingCircle een aantal projecten die de laatste keer niet betaald hebben. Als ik echter op het overzicht Investeringen kijk, staat er direct achter het project dat de status Uitbetaald is. Als ik doorklik naar de project-gegevens dan staat daar bij de betaling van vorige maand echter Vertraagd xx dagen. Hebben meer mensen daar last van ? In het verleden heb ik dit soort zaken al eens gemeld, maar is nog steeds niet aangepast blijkbaar.
pi_180210282
quote:
Grappig die verschillen in cijfers over dezelfde markt.
Volgens Sprout steeg de markt met 55 % van 99,4 mio naar 154 mio,
Volgens Crowdfundmarkt is het allemaal wat minder, de markt steeg met 36 % van 84,7 mio naar 115 mio .....

Die van elkaar afwijkende cijfers zijn geheel in lijn met de gemiddelde CF-pitch. Dat dan weer wel.
pi_180210843
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 14:12 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Grappig die verschillen in cijfers over dezelfde markt.
Volgens Sprout steeg de markt met 55 % van 99,4 mio naar 154 mio,
Volgens Crowdfundmarkt is het allemaal wat minder, de markt steeg met 36 % van 84,7 mio naar 115 mio .....

Die van elkaar afwijkende cijfers zijn geheel in lijn met de gemiddelde CF-pitch. Dat dan weer wel.
Zal wel komen doordat crowdfundingmarkt alleen p2p lending en equite crowdfunding meeneemt, terwijl de definitie van Sprout een stuk breder is.
pi_180211981
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 14:40 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Zal wel komen doordat crowdfundingmarkt alleen p2p lending en equite crowdfunding meeneemt, terwijl de definitie van Sprout een stuk breder is.
Inderdaad. Om onduidelijkheden te voorkomen en vergelijk mogelijk te maken rapporteren wij (https://www.crowdfundmarkt.nl) altijd op basis van Nederlandse lening- en aandelenprojecten van de AFM geregistreerde crowdfundingplatformen (https://www.afm.nl/nl-nl/(...)owdfundingplatformen)
pi_180212542
juni cijfers platformen (excl. FNC):
pi_180212662
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 16:00 schreef djh77 het volgende:
juni cijfers platformen:
[ afbeelding ]
Ik mis funding circle in je lijstje. Heb je daar geen gegevens van? Ben wel benieuwd daar het wel de grootste groeier lijkt het laatste half jaar.
pi_180212748
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 16:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik mis funding circle in je lijstje. Heb je daar geen gegevens van? Ben wel benieuwd daar het wel de grootste groeier lijkt het laatste half jaar.
Klopt
• 4,0M in juni 2018
• 4,4M in mei 2018
• 1e halfjaar: 18,7M
pi_180213057
N
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 16:08 schreef djh77 het volgende:

[..]

Klopt
• 4,0M in juni 2018
• 4,4M in mei 2018
• 1e halfjaar: 18,7M
dank! Zo 18.7 miljoen is niet mis.

Nieuwe GvE. https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18435
Wel korte looptijd. Na fee blijft er niet zo veel over denk ik.
pi_180213122
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 16:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe GvE. https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18435
Wel korte looptijd. Na fee blijft er niet zo veel over denk ik.
Precies. Helemaal als er (volgens de pitch) boetevrij eerder afgelost mag worden.
pi_180213488
FNC dashboard bij mij idd ook niet correct danwel compleet
pi_180214518
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 16:23 schreef optrandje het volgende:

[..]

Precies. Helemaal als er (volgens de pitch) boetevrij eerder afgelost mag worden.
0.6% eraf, blijft er 4.5% op jaarbasis over voor 8 maanden (of zie ik wat over het hoofd?). Met kans op vervroegde aflossing.
pi_180215153
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:20 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

0.6% eraf, blijft er 4.5% op jaarbasis over voor 8 maanden (of zie ik wat over het hoofd?). Met kans op vervroegde aflossing.
Is het niet 5,1 - (0,6/12*8=0,9) = 4,2 op jaarbasis?
pi_180215554
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:43 schreef djh77 het volgende:

[..]

Is het niet 5,1 - (0,6/12*8=0,9) = 4,2 op jaarbasis?
Ik twijfelde zelf al, dus bedankt voor de correctie!
pi_180217562
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:43 schreef djh77 het volgende:

[..]

Is het niet 5,1 - (0,6/12*8=0,9) = 4,2 op jaarbasis?
5,1 - (0,6*12/8=0,9) = 4,2 op jaarbasis.......met uiteraard dezelfde uitkomst.
Pecunia non olet
pi_180217615
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 18:20 schreef djh77 het volgende:
Vergaderapp op CcF
https://www.collincrowdfund.nl/yabbu/
Net als je denkt dat het niet slechter kan...
pi_180217806
Ter informatie; Mintos houdt op dit moment (lopende tot 6-8-18) een referral promotie.
1% bonus over het binnen 90 dagen gestorte geld, voor zowel de referrer als ook voor de nieuwe klant.
Dus als je niet eerder op Mintos geregistreerd bent geweest en toch al nadacht om het wel te gaan doen is dit misschien wel het moment. Schiet je vriend/vriendin aan met een Mintos account voor de refferal code.
Diegene zonder vrienden met Mintos of zonder vrienden whatsoever die toch willen profiteren kunnen eventueel ook mij een pm zenden.

https://www.mintos.com/en/campaigns/refer-a-friend-program
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_180218652
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 19:54 schreef BruderKlaus het volgende:
Ter informatie; Mintos houdt op dit moment (lopende tot 6-8-18) een referral promotie.
1% bonus over het binnen 90 dagen gestorte geld, voor zowel de referrer als ook voor de nieuwe klant.
Dus als je niet eerder op Mintos geregistreerd bent geweest en toch al nadacht om het wel te gaan doen is dit misschien wel het moment. Schiet je vriend/vriendin aan met een Mintos account voor de refferal code.
Diegene zonder vrienden met Mintos of zonder vrienden whatsoever die toch willen profiteren kunnen eventueel ook mij een pm zenden.

https://www.mintos.com/en/campaigns/refer-a-friend-program
Volgens mij werkt het ook via onderstaande link: https://www.mintos.com/en(...)76-98ee-1bfc5cac7b2c en dan kiezen voor Register.

Dan heb je helemaal geen vrienden nodig ... ;(
pi_180218734
Strakke actie van FnC - NOT -.:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2

Citaat:
.... heeft inmiddels een financiering bij Funding Circle. Deze bedrijfsfinanciering is aangevraagd om dit tegen een gunstiger rentepercentage te herfinancieren aangezien de bedrijfsresultaten zijn verbeterd.

zonder boeterente vervroegd aflossen is al best wel een issue, maar dit is wat mij betreft echt meerdere stappen te ver!!

zit er hier iemand in het eerste project van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
?

Ook de festivaltoilettenverhuurder komt langs voor een tweede lening. eerste lening uit maart 2017, 24 maanden tegen 12.86% loopt goed. De tweede lening gaat in de etalage voor 6.49%. Hier zit ik wel in de eerste lening, mooi om te lezen dat het goed gaat, en hier wordt gelukkig niet gesproken over vervroegde aflossing van lening no. 1
pi_180219203
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 20:24 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Volgens mij werkt het ook via onderstaande link: https://www.mintos.com/en(...)76-98ee-1bfc5cac7b2c en dan kiezen voor Register.

Dan heb je helemaal geen vrienden nodig ... ;(
Is een affiliate link waar dus wel iemand de sign up bonus opstrijkt natuurlijk.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_180221932
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 20:26 schreef ETphonehome het volgende:
Strakke actie van FnC - NOT -.:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2

Citaat:
.... heeft inmiddels een financiering bij Funding Circle. Deze bedrijfsfinanciering is aangevraagd om dit tegen een gunstiger rentepercentage te herfinancieren aangezien de bedrijfsresultaten zijn verbeterd.

zonder boeterente vervroegd aflossen is al best wel een issue, maar dit is wat mij betreft echt meerdere stappen te ver!!

zit er hier iemand in het eerste project van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
?
Ik zit niet in dit project maar ik vind de handelwijze van FNC volstrekt onacceptabel. Gaat het goed met een onderneming, wordt de lening boetevrij ineens afgelost. Was het slecht gegaan met dit bedrijf, was je je inleg helemaal kwijt geweest. Te triest voor woorden dit, ze hebben compleet lak aan hun investeerders :R
Pecunia non olet
pi_180222394
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 20:26 schreef ETphonehome het volgende:
Strakke actie van FnC - NOT -.:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2

Citaat:
.... heeft inmiddels een financiering bij Funding Circle. Deze bedrijfsfinanciering is aangevraagd om dit tegen een gunstiger rentepercentage te herfinancieren aangezien de bedrijfsresultaten zijn verbeterd.

zonder boeterente vervroegd aflossen is al best wel een issue, maar dit is wat mij betreft echt meerdere stappen te ver!!

zit er hier iemand in het eerste project van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
?

Ook de festivaltoilettenverhuurder komt langs voor een tweede lening. eerste lening uit maart 2017, 24 maanden tegen 12.86% loopt goed. De tweede lening gaat in de etalage voor 6.49%. Hier zit ik wel in de eerste lening, mooi om te lezen dat het goed gaat, en hier wordt gelukkig niet gesproken over vervroegde aflossing van lening no. 1
Heb je dit al aangekaart bij FnC ?
pi_180225967
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 20:26 schreef ETphonehome het volgende:
Strakke actie van FnC - NOT -.:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2

Citaat:
.... heeft inmiddels een financiering bij Funding Circle. Deze bedrijfsfinanciering is aangevraagd om dit tegen een gunstiger rentepercentage te herfinancieren aangezien de bedrijfsresultaten zijn verbeterd.

zonder boeterente vervroegd aflossen is al best wel een issue, maar dit is wat mij betreft echt meerdere stappen te ver!!

zit er hier iemand in het eerste project van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
?

Ook de festivaltoilettenverhuurder komt langs voor een tweede lening. eerste lening uit maart 2017, 24 maanden tegen 12.86% loopt goed. De tweede lening gaat in de etalage voor 6.49%. Hier zit ik wel in de eerste lening, mooi om te lezen dat het goed gaat, en hier wordt gelukkig niet gesproken over vervroegde aflossing van lening no. 1
Ik zit in dat eerste project. Was mijn eerste project in de E categorie bij FNC. Toen een gokje, inmiddels heb ik er meer.
Ik vraag me wel af of dit nou persé slecht is. Hij heeft 18 van de 36 termijnen betaald. 50% ongeveer afgelost en 75% van de totale rente is betaald. Nu kan ik dat geld opnieuwe investeren in een project. Maak ik een denkfout als ik denk dat het zelfs gunstig is om nu af te lossen en opnieuw te investeren in een nieuw project?
pi_180226335
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 23:47 schreef CFrealist het volgende:

[..]

Ik zit in dat eerste project. Was mijn eerste project in de E categorie bij FNC. Toen een gokje, inmiddels heb ik er meer.
Ik vraag me wel af of dit nou persé slecht is. Hij heeft 18 van de 36 termijnen betaald. 50% ongeveer afgelost en 75% van de totale rente is betaald. Nu kan ik dat geld opnieuwe investeren in een project. Maak ik een denkfout als ik denk dat het zelfs gunstig is om nu af te lossen en opnieuw te investeren in een nieuw project?
Het gaat goed met het bedrijf. Je risico is nagenoeg weg. Is het dan niet tijd om van het rendement van je risico te genieten? Zoals hierboven al gesteld is, als het fout gaat ben je je geld kwijt. Gaat het goed dan betalen ze je niets meer....


Nog mensen overigens die mintos overwegen met 1% signup bonus? 😅
pi_180226947
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 23:47 schreef CFrealist het volgende:

[..]

Hij heeft 18 van de 36 termijnen betaald. 50% ongeveer afgelost en 75% van de totale rente is betaald.
Dat lijkt me rekenkundig niet mogelijk.
18 van de 36 termijnen is de helft van alle rente+aflossing. De rente zal boven de 50% zitten (omdat in het begin vooral rente betaald wordt), maar dan zal de aflossing logischerwijze onder de 50% uitkomen.
Pecunia non olet
pi_180228379
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 23:47 schreef CFrealist het volgende:

[..]

Maak ik een denkfout als ik denk dat het zelfs gunstig is om nu af te lossen en opnieuw te investeren in een nieuw project?
Normaal gesproken is het beter om het geld wat je tegen de hogere rente hebt uitstaan tegen die rente te laten uit staan. Opnieuw investeren in een project zou gunstiger zijn als je de aflossing plus rente op een bankrekening tegen 0% apart zou hebben gezet, totdat de lening volledig is afgelost. Ik mag aannemen dat je het zo niet doet.
pi_180230600
Nieuw GvE met 1 ste hypotheek annuïteit 10jaar 5% - kosten.
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18376
pi_180231526
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 16:23 schreef optrandje het volgende:

[..]

Precies. Helemaal als er (volgens de pitch) boetevrij eerder afgelost mag worden.
Boetevrij houdt niet in dat de rente over de looptijd (of datum+3 maanden) dan niet betaald hoeft te worden. Al zal GVE daar wel zijn eigen mening over hebben.

Ik heb ze in elk geval gevraagd het te verduidelijken
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_180231601
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 20:26 schreef ETphonehome het volgende:
Strakke actie van FnC - NOT -.:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2

Citaat:
.... heeft inmiddels een financiering bij Funding Circle. Deze bedrijfsfinanciering is aangevraagd om dit tegen een gunstiger rentepercentage te herfinancieren aangezien de bedrijfsresultaten zijn verbeterd.

zonder boeterente vervroegd aflossen is al best wel een issue, maar dit is wat mij betreft echt meerdere stappen te ver!!

zit er hier iemand in het eerste project van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
?

Ook de festivaltoilettenverhuurder komt langs voor een tweede lening. eerste lening uit maart 2017, 24 maanden tegen 12.86% loopt goed. De tweede lening gaat in de etalage voor 6.49%. Hier zit ik wel in de eerste lening, mooi om te lezen dat het goed gaat, en hier wordt gelukkig niet gesproken over vervroegde aflossing van lening no. 1
Ik zit ook in het festival sanitair. Daarvoor heb ik het een en ander net berekend.
Lening 30000 euro. 24 maanden rente 12.86%
15 van de 24 maanden betaald.
Dan 84 % van rente en 60% van aflossing betaald.
Nog te betalen rente is 777 euro.
Rest schuld 12091 euro.
Als ik deze 12091 tegen de nieuwe rente over 9 maanden zou lenen tegen 6.49% is lening nemer volgens site berekenhet.nl 319.50 euro aan rente kwijt.
Oversluiten zou voordeel geven van zo'n 450 euro. Afsluitkosten van een CF lening zijn zo'n 8% van de hoofdsom dus oversluiten bij deze wc lening is vermoedelijk voor leningnemer niet lucratief. Dat doet hij dan ook niet als ik het goed begrijp uit de nieuwe aanvraag.

Kennelijk ligt het bij de water zuiveraars wat anders. ken hier niet de setails dus kan het een en ander niet uitrekenen.

Ben het natuurlijk geheel eens met @Obli dat hier de :R :R past voor FNC om de mensen van Pure water op deze manier te laten herfinancieren. Wij blijven verdorie met de groothandel en het duikcentrum die niet aflossen zitten terwijl de goed lopende projecten vrolijk gratis vervroegd aflossen!

Herfinancieren is voor FNC big business want men vangt opnieuw afsluitprovisie, wij bljiven met lege handen achter.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 04-07-2018 11:05:36 ]
pi_180231789
quote:
99s.gif [b]
Boetevrij houdt niet in dat de rente over de looptijd (of datum+3 maanden) dan niet betaald hoeft te worden. Al zal GVE daar wel zijn eigen mening over hebben.

Ik heb ze in elk geval gevraagd het te verduidelijken
Er staat letterlijk in de pitch:
"Het is de geldnemer toegestaan om boetevrij vervroegd af te lossen."
pi_180231814
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw GvE met 1 ste hypotheek annuïteit 10jaar 5% - kosten.
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18376
LTV bij aanvang bijna 104,6%. Daar hoort m.i. een ander rentepercentage bij.
pi_180231835
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 11:08 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Voor de liefhebber heb ik nog even de woz waarden (Peildatum 01-01-2017) nagezocht en wat andere data op een rijtje gezet.

Villa Oostkapelseweg 4
Peildatum 01-01-2017 WOZ waarde 1205k
Tax vrije verkoop waarde jun-2018 Collin 1600k, Tax waarde jun-2015 GvE na restauratie 1650k
Vloeropp 1148 m2
1 ste hypotheek derden ¤ 805.204,00
2 de hypotheek Collin ¤ 1.200.000,00

KoetshuisOostkapelseweg 2a
Peildatum 01-01-2017 WOZ waarde 959K
Taxatie waarde Collin 1800K (geen datum, geen toevoeging na restauratie)
Vloeropp 467 m2
1 ste hypotheek derden ¤ 1.300.000,00
2 de hypotheek Collin ¤ 800.000,00

Ik zie vreemde zaken in combinatie van vloeroppervlak en tax waarden. Daarnaast overtreffen de hypotheken de woz waarden behoorlijk. Ik zou niet zoveel waarde hechten aan deze 2 e hypotheken als er echt stront aan de knikker is en er verkoop bij executie plaatsvindt,

let op volgens mij is er geen HA van de eigenaar van het bedrijf.

Mijn conclusie alleen schijnzekerheden en aangezien ik geen blind vertrouwen heb in het business model van dit bedrijf (b.v.)stap ik niet in.
Voor de liefhebber de lening van OOS staat nu open. https://www.collincrowdfu(...)e-oos-international/

Is er al bekend hoe er met de GvE lening omgegaan wordt daar door de hypotheekverklaring op een van de twee panden geen 2e hypotheek afgesloten kan worden?
pi_180231882
Horeca Crowdfunding
STAAT OPEN

Boutique hotel Can Sastre Ibiza

Project Nr. : 149
Type bedrijf : Boutique hotel restaurant
Financiering : Herfinanciering
Categorie : (?)

Kredietbedrag : ¤ 192.000,00
Geinvesteerd : ¤ 80.750,00
Rente per jaar : 7,5 %
Looptijd : 36 maanden
pi_180231973
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:08 schreef optrandje het volgende:

[..]

Er staat letterlijk in de pitch:
"Het is de geldnemer toegestaan om boetevrij vervroegd af te lossen."
Boetevrij staat bij mij niet gelijk aan kwijtschelding van de renteverplichtingen (zeker niet als het een project van 8 maanden is). Al kan ik begrijpen dat een ander daar zijn eigen mening over heeft, dus wil ik graag verduidelijking van GVE.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_180231975
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Voor de liefhebber de lening van OOS staat nu open. https://www.collincrowdfu(...)e-oos-international/

Is er al bekend hoe er met de GvE lening omgegaan wordt daar door de hypotheekverklaring op een van de twee panden geen 2e hypotheek afgesloten kan worden?
Lening GVE wordt afgelost
pi_180233760
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:24 schreef djh77 het volgende:
Souveniershop Utrecht op CCF:
https://www.collincrowdfund.nl/utrecht-souvenirs/
Jammer dat de incidentele hoge prive uitgave in 2017 niet gespecificeerd wordt zodat we kunnen beredeneren of het inderdaad incidenteel is. Nu moet je maar op de blauwe ogen van ondernemer en platform vertrouwen.

De omzet groei van zo'n 30% neem ik ook met een korreltje zout. Positief is dat ik nergens lees dat er andere verpandingen zijn. Dus Collin zit met de verpandingen van de voorraad etc naar ik aanneem op de de eerste stoel.
Wat brengen souvenirs per kilo op? :)

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 04-07-2018 13:20:24 ]
pi_180234263
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik zit ook in het festival sanitair. Daarvoor heb ik het een en ander net berekend.
Lening 30000 euro. 24 maanden rente 12.86%
15 van de 24 maanden betaald.
Dan 84 % van rente en 60% van aflossing betaald.
Nog te betalen rente is 777 euro.
Rest schuld 12091 euro.
Als ik deze 12091 tegen de nieuwe rente over 9 maanden zou lenen tegen 6.49% is lening nemer volgens site berekenhet.nl 319.50 euro aan rente kwijt.
Oversluiten zou voordeel geven van zo'n 450 euro. Afsluitkosten van een CF lening zijn zo'n 8% van de hoofdsom dus oversluiten bij deze wc lening is vermoedelijk voor leningnemer niet lucratief. Dat doet hij dan ook niet als ik het goed begrijp uit de nieuwe aanvraag.

Kennelijk ligt het bij de water zuiveraars wat anders. ken hier niet de setails dus kan het een en ander niet uitrekenen.

Ben het natuurlijk geheel eens met @Obli dat hier de :R :R past voor FNC om de mensen van Pure water op deze manier te laten herfinancieren. Wij blijven verdorie met de groothandel en het duikcentrum die niet aflossen zitten terwijl de goed lopende projecten vrolijk gratis vervroegd aflossen!

Herfinancieren is voor FNC big business want men vangt opnieuw afsluitprovisie, wij bljiven met lege handen achter.
De afsluitprovisie van FNC is 2-5%.
https://www.fundingcircle.com/nl/online-krediet-aanvragen
In geval van Festival Sanitair komt dat net niet uit. Voordeel zou wel zijn: lagere maandlasten, vanwege het verlengen van de looptijd t.o.v. de nog lopende lening. Gezien het hoge aandeel kortlopend vreemd vermogen zou dat geen overbodige luxe zijn.
  woensdag 4 juli 2018 @ 13:21:34 #224
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_180234639
Dit is ook één van de redenen waarom ik niet meer bij FNC zit. Alle risico's voor de funder. Een tweede reden was het geschuif met datums wat nu redelijk onder de knie is. Nog steeds te weinig inzicht in projecten overigens.
pi_180234681
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 13:21 schreef xzaz het volgende:
Dit is ook één van de redenen waarom ik niet meer bij FNC zit. Alle risico's voor de funder. Een tweede reden was het geschuif met datums wat nu redelijk onder de knie is. Nog steeds te weinig inzicht in projecten overigens.
Ik heb zojuist deze mail aan FNC gezonden en ik denk dat iedere investeerder een dergelijk verzoek zou moeten sturen om de druk er op te zetten.:

"Ik heb met uw afdeling en een collega van U als eens mijn ongenoegen geuit over de mogelijkheid van volledige boetevrij aflossen van een lening terwijl ook nog eens als er een of meerdere maanden achterstand is, de debiteur zelfs dan geen extra rentevergoeding verschuldigd is.
Uw argument was en is altijd wij willen het een bedrijf zo makkelijk mogelijk maken.
Nog vreemder is de situatie waarbij een debiteur de oude lening boetevrij aflost en er tegen een veel lagere rente bij U opnieuw een nieuwe lening aanvraagt al dan niet met een langere looptijd en dus lagere maandlasten.
Ook in deze situatie is de investeerder weer het kind van de rekening. Het bedrijf bespaart, Funding Circle krijgt opnieuw een afsluitprovisie en de investeerder zit met de gebakken peren. Bij slechte leningen loopt het door en wordt dan vrijwel zeker een keer afgeboekt en bij goede leningen profiteer je maar kort van de hoge rente.

U hebt meerdere malen al gezegd aan het boetevrij aflossen niets te willen doen. Ik dring er mede namens vele andere investeerders op aan om in een dergelijke situatie de helft van uw afsluitprovisie pro rata te verdelen onder de investeerders van de oude lening.
Immers U profiteert, het bedrijf profiteert en daarmee wordt het nadeel voor de investeerder in ieder geval iets kleiner.
Belangrijker is nog dat U met een dergelijk actie aangeeft de belangen van de investeerder ook belangrijk te vinden.

Te uwer informatie ik spreek hier over de lening herfinanciering waterbehandelaar. Ik heb deze niet maar het gaat mij om eventueel een gelijke situatie in de toekomst.

Ik zet iedere verdere investering stop tot het moment dat U aan mijn verzoek of op een andere wijze tegemoet komt."
  woensdag 4 juli 2018 @ 13:26:40 #226
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_180234712
Prima bericht. Je kan veel zeggen van GvE, maar die heeft dit veel beter geregeld.
pi_180235485
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:55 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Boetevrij houdt niet in dat de rente over de looptijd (of datum+3 maanden) dan niet betaald hoeft te worden. Al zal GVE daar wel zijn eigen mening over hebben.

Ik heb ze in elk geval gevraagd het te verduidelijken
Dat is mijn bank met je eens :P
pi_180235498
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 13:26 schreef xzaz het volgende:
Prima bericht. Je kan veel zeggen van GvE, maar die heeft dit veel beter geregeld.
Dat is dan ook ongeveer het enige. :-x
pi_180238487
Aankondiging WvjG: 75k, 48mnd, 8,75%
https://www.densproducts.nl/
pi_180245870
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 13:21 schreef xzaz het volgende:
Dit is ook één van de redenen waarom ik niet meer bij FNC zit. Alle risico's voor de funder. Een tweede reden was het geschuif met datums wat nu redelijk onder de knie is. Nog steeds te weinig inzicht in projecten overigens.
Precies, ook de reden waarom ik er nog nooit ben ingestapt bij hun.
pi_180245983
Wat vinden jullie trouwens van het project dat morgen online komt?
Behalve dat het minder rendabel is door de korte termijn, wat denken jullie van het risico?

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18435
pi_180247189
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:24 schreef djh77 het volgende:
Souveniershop Utrecht op CCF:
https://www.collincrowdfund.nl/utrecht-souvenirs/
WInkeltje ken ik wel. Is een piepklein winkeltje met 2 a 3 m2 oppervlakte. Wel op AAA locatie qua toeristen, want staat in schaduw van de Dom.

PS. kleine ergernis van mijn kant veel producten in zijn winkel gaan over Amsterdam...

Even selectief quoten.

quote:
Leendoel
De lening wordt gebruikt voor de uitbreiding van de winkelverkoopruimte, het ontwikkelen van eigen artikelen in de toeristische branche en de automatisering van het voorraadbeheer.

Investeringsoverzicht
Ontwikkeling eigen collectie en voorraad eerste seizoen ¤ 28.000,-
Verbetering liquiditeitspositie/oude crediteuren ¤ 19.500,-
Herinrichting kelder & kantoor ¤ 2.500,-
Hardware en software Kassa ¤ 3.000,-
Uiteindelijk wordt er maar zo'n 10% van het geld gepland besteed aan de zaken die in het leendoel beschreven staan.

Ben ik nou te zwartgallig of komt het leendoel nauwelijks overeen met waar het geld naar toe gaat? Ik lees vooral het aanschaffen van voorraad en aflossen bestaande leningen.

Hier wordt ik niet echt enthousiast van.
Hoe lezen jullie dit?
pi_180247345
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:22 schreef eenjongen... het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van het project dat morgen online komt?
Behalve dat het minder rendabel is door de korte termijn, wat denken jullie van het risico?

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18435
Als er voor 163.000 wordt geinvesteerd, dan zal de huidige marktwaarde gemakkelijk worden overtroffen. De marktwaarde na verbouwing was interessanter geweest, maar het risico is beperkt.
pi_180250807
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Voor de liefhebber de lening van OOS staat nu open. https://www.collincrowdfu(...)e-oos-international/
quote:
Er is thans gekozen voor Collin omdat er bij Collin meer ruimte is voor maatwerk en de funding veelal sneller plaatsvindt
Tot nu toe valt de snelle funding erg tegen. Deze gaat zo te zien niet snel volkomen.
pi_180251594
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 07:45 schreef djh77 het volgende:

[..]

[..]

Tot nu toe valt de snelle funding erg tegen. Deze gaat zo te zien niet snel volkomen.
Het is een leuk bedrijf, maar het verhaal van Collin is te warrig. Onder het kopje rentabiliteit staat gebrabbel in plaats van duidelijke geconsolideerde cijfers te noemen. Gemiste kans.
pi_180252537
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 07:45 schreef djh77 het volgende:

[..]

[..]

Tot nu toe valt de snelle funding erg tegen. Deze gaat zo te zien niet snel volkomen.
Tja tot nog toe 600k binnen. Dat is net genoeg om GvE en Rabo af te betalen. En het was nu juist de bedoeling om meer geld uit de markt te trekken.
Ik zie niet zo gauw de 1500k binnen stromen waar op men mikt. Men mag blij zijn als het minimaal beoogde bedrag van 1000k binnen komt.
pi_180253420
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 23:12 schreef dyna18 het volgende:

[..]

WInkeltje ken ik wel. Is een piepklein winkeltje met 2 a 3 m2 oppervlakte. Wel op AAA locatie qua toeristen, want staat in schaduw van de Dom.

PS. kleine ergernis van mijn kant veel producten in zijn winkel gaan over Amsterdam...

Even selectief quoten.

[..]

Uiteindelijk wordt er maar zo'n 10% van het geld gepland besteed aan de zaken die in het leendoel beschreven staan.

Ben ik nou te zwartgallig of komt het leendoel nauwelijks overeen met waar het geld naar toe gaat? Ik lees vooral het aanschaffen van voorraad en aflossen bestaande leningen.

Hier wordt ik niet echt enthousiast van.
Hoe lezen jullie dit?
Ik ben ook niet heel enthousiast. Het verhaal van het aantrekken van een nieuwe doelgroep (Utrechters) met nieuwe Utrechtse produkten vind ik niet heel sterk. Locals zullen m.i. niet snel naar een dergelijke toeristenwinkel gaan om lokale produkten te kopen.
pi_180254813
https://www.collincrowdfund.nl/parkalert-b-v/ is vanochtend in 1 uur door ruim 400 investeerders vol geschreven. 400k in de tas voor een app waar de meesten hier niet in geloven. We gaan zien of we het mis hebben.
De borgtochten voor de helft van het geleende bedrag geven natuurlijk wel wat zekerheden.
pi_180258339
Update SiG m.b.t. project Heidestraat 37

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klaarblijkelijk is er bij SiG onduidelijkheid ontstaan. Dat ga je krijgen als je niet duidelijk ben in je pitch. Dan krijg je uiteindelijk problemen met je investeerders....
Een ding is helemaal duidelijk, het is allemaal niet in overeenstemming met de hypotheekakte.

[ Bericht 1% gewijzigd door Horsemen op 05-07-2018 15:43:14 ]
pi_180258361
Update SIG

Hoe dan?
Hoe kan er onduidelijkheid ontstaan?
Iets met contracten, hypotheken en een Notaris

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180259129
Boswijk vastgoed GVE open
pi_180259776
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:19 schreef Horsemen het volgende:
Update SiG m.b.t. project Heidestraat 37

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klaarblijkelijk is er bij SiG onduidelijkheid ontstaan. Dat ga je krijgen als je niet duidelijk ben in je pitch. Dan krijg je uiteindelijk problemen met je investeerders....
Een ding is helemaal duidelijk, het is allemaal niet in overeenstemming met de hypotheekakte.
Nog erger is dat toen de notaris constateerde dat het onderpand juridisch niet in overeenstemming was met de onderliggende taxatie, er toch een hypotheek is gevestigd.
pi_180259806
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 16:40 schreef djh77 het volgende:
Nog erger is dat toen de notaris constateerde dat het onderpand juridisch niet in overeenstemming was met de onderliggende taxatie, er toch een hypotheek is gevestigd.
Precies... dat dus. :(
pi_180259926
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 16:40 schreef djh77 het volgende:

[..]

Nog erger is dat toen de notaris constateerde dat het onderpand juridisch niet in overeenstemming was met de onderliggende taxatie, er toch een hypotheek is gevestigd.
En dan te bedenken dat het de notaris is die SiG heeft geselecteerd (voor al haar projecten). Ook schandelijk dat ook SiG hiermee akkoord is gegaan en hun handtekening onder de akte heeft (laten) zetten. En dan vooral de investeerders niet (vooraf) op de hoogte stellen maar achteraf een onduidelijke opmerking maken bij het verstrekken van een afschrift van de hypotheekakte zodat het merendeel van de investeerders nog niet in de gaten heeft dat er fouten zitten in de zekerheden (hypotheek) van het project.
pi_180260046
update 17556 Esthers Taarten (GVE)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180260317
quote:
12s.gif Op donderdag 5 juli 2018 16:59 schreef peterc het volgende:
update 17556 Esthers Taarten (GVE)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net 4 maanden onderweg...
pi_180262264
Vraagje, heb net de bijschrijving van KOM gezien en verwerkt. Klopt bij jullie het totaal van de losse bedragen met het eindtotaal (overgemaakt bedrag)? Ik heb daar een paar euro verschil in zitten, op 2 verschillende manieren berekend. Méér ontvangen.

(Kan dat iets met het partyschip te maken hebben?)
Pecunia non olet
pi_180262777
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:56 schreef obligataire het volgende:
Vraagje, heb net de bijschrijving van KOM gezien en verwerkt. Klopt bij jullie het totaal van de losse bedragen met het eindtotaal (overgemaakt bedrag)? Ik heb daar een paar euro verschil in zitten, op 2 verschillende manieren berekend. Méér ontvangen.

(Kan dat iets met het partyschip te maken hebben?)
Je moet de begindatum in mijn transacties even 1 of 2 jaar terugzetten. De selectie is nu te krap om alle terugbetalingen te zien.
pi_180262926
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 15:58 schreef ML45 het volgende:

[..]
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18371

Paardendokter, dank voor de info. Voor mij is dit juist een reden om wel mee te doen. Ten eerste zorgt de ondernemer voor enige marge en ten tweede moet de ondernemer ook rente betalen gedurende de eerste jaren. Vanuit de cash flow redenerend is dus 5 jaar logisch.
Het heeft even geduurd, maar de lening dreigt nu vol te komen. Wat mij betreft een accident waiting to happen.

Assurantiebemiddeling behoort tot de oude economie. Vooral voor de particuliere verzekeringen weet de klant steeds makkelijker zijn polis online te sluiten, rechtstreeks bij een verzekeraar. Assurantietussenpersonen zijn vergelijkbaar met de fotowinkels van zo’n 25 jaar terug. Ook allemaal verdwenen door de digitale ontwikkelingen.

Tussenpersonen worstelen al lang met hun verdienmodel. Vroeger kregen ze voor iedere polis provisie van de verzekeraar. Voor veel verzekeringen ( o.a. AOV, ongevallen, levensverzekeringen, uitvaart) is dat inmiddels verboden en de verwachting is dat straks voor alle verzekeringen geen provisie meer mag worden verstrekt.

Op zeer korte termijn hangt de actieve transparantie als een zwaard van Damocles boven het intermediair: tussenpersonen zullen hun klant moeten gaan vertellen hoeveel provisie zij van de verzekeraar voor een schadeverzekering krijgen. Betaalt een klant bijvoorbeeld 100 ¤ per maand voor zijn schadepakket, dan ontvangt de tussenpersoon daar 20 ¤ van. Iedere maand weer. Naar verwachting zal dit de leegloop van intermediairklanten versnellen.

Er zijn de laatste jaren al duizenden tussenpersonen gestopt met het vak, niet meer opgewassen tegen de sterk stijgende toezichtkosten en regelgeving van de AFM en niet de overstap hebbende kunnen maken naar nieuwe verdienmodellen.

Voor het intermediair dat zich specifiek richt op bedrijven of bepaalde doelgroepen zijn de verwachtingen gematigd gunstig. Maar voor het intermediair met vooral particuliere klanten wordt het erg moeilijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door paardendokter op 05-07-2018 19:33:37 ]
pi_180263632
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:15 schreef djh77 het volgende:

[..]

Je moet de begindatum in mijn transacties even 1 of 2 jaar terugzetten. De selectie is nu te krap om alle terugbetalingen te zien.
Ik bedoelde eigenlijk de laatste betaling. Dat ene grote bedrag wat overgemaakt is. Dat sluit niet met de optelling van de bedragen uit de lijst.....Het scheelt wel eens vaker een paar centen maar niet bijna 4 euro in dit geval.

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 05-07-2018 20:12:45 ]
Pecunia non olet
pi_180264653
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:22 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Het heeft even geduurd, maar de lening dreigt nu vol te komen. Wat mij betreft een accident waiting to happen.

Assurantiebemiddeling behoort tot de oude economie. Vooral voor de particuliere verzekeringen weet de klant steeds makkelijker zijn polis online te sluiten, rechtstreeks bij een verzekeraar. Assurantietussenpersonen zijn vergelijkbaar met de fotowinkels van zo’n 25 jaar terug. Ook allemaal verdwenen door de digitale ontwikkelingen.

Tussenpersonen worstelen al lang met hun verdienmodel. Vroeger kregen ze voor iedere polis provisie van de verzekeraar. Voor veel verzekeringen ( o.a. AOV, ongevallen, levensverzekeringen, uitvaart) is dat inmiddels verboden en de verwachting is dat straks voor alle verzekeringen geen provisie meer mag worden verstrekt.

Op zeer korte termijn hangt de actieve transparantie als een zwaard van Damocles boven het intermediair: tussenpersonen zullen hun klant moeten gaan vertellen hoeveel provisie zij van de verzekeraar voor een schadeverzekering krijgen. Betaalt een klant bijvoorbeeld 100 ¤ per maand voor zijn schadepakket, dan ontvangt de tussenpersoon daar 20 ¤ van. Iedere maand weer. Naar verwachting zal dit de leegloop van intermediairklanten versnellen.

Er zijn de laatste jaren al duizenden tussenpersonen gestopt met het vak, niet meer opgewassen tegen de sterk stijgende toezichtkosten en regelgeving van de AFM en niet de overstap hebbende kunnen maken naar nieuwe verdienmodellen.

Voor het intermediair dat zich specifiek richt op bedrijven of bepaalde doelgroepen zijn de verwachtingen gematigd gunstig. Maar voor het intermediair met vooral particuliere klanten wordt het erg moeilijk.
Ik denk dat je veel te kort door de bocht gaat. In de crisis werd op het dieptepunt de factor 1 betaald voor een assurantieportefeuille. Nu ligt dat een stuk hoger. Die factor is gebaseerd op toekomstverwachtingen. Veel particulieren lijken toch behoefte te hebben aan een mens als intermediair, die met name bij schade meer voor verzekerde doet (of althans een beter gevoel geeft).
  donderdag 5 juli 2018 @ 22:01:00 #254
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_180266496
quote:
12s.gif Op donderdag 5 juli 2018 16:59 schreef peterc het volgende:
update 17556 Esthers Taarten (GVE)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Had hem ook, zie het bedrag wel terugkomen (uiteindelijk)

En verder goed nieuws over WakaWaka.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  donderdag 5 juli 2018 @ 22:01:51 #255
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_180266527
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 20:47 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

Ik denk dat je veel te kort door de bocht gaat. In de crisis werd op het dieptepunt de factor 1 betaald voor een assurantieportefeuille. Nu ligt dat een stuk hoger. Die factor is gebaseerd op toekomstverwachtingen. Veel particulieren lijken toch behoefte te hebben aan een mens als intermediair, die met name bij schade meer voor verzekerde doet (of althans een beter gevoel geeft).
Eens.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_180267024
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 20:47 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

Veel particulieren lijken toch behoefte te hebben aan een mens als intermediair, die met name bij schade meer voor verzekerde doet (of althans een beter gevoel geeft).
Nee jôh, voor hulp bij schade heeft-ie je een (verhaals)rechtsbijstandverzekering "geadviseerd". En 20 % van de premie is (voorlopig nog) voor hem....

Ik heb met één van mijn ondernemingen 35 jaar in de branche gewerkt, dus ik weet echt wel waar ik het over heb...
pi_180267897
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:57 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk de laatste betaling. Dat ene grote bedrag wat overgemaakt is. Dat sluit niet met de optelling van de bedragen uit de lijst.....Het scheelt wel eens vaker een paar centen maar niet bijna 4 euro in dit geval.
Kan het zijn dat er een project nog niet betaald heeft ? In het onderdeel Mijn transacties het hokje Incl. niet uitbetaalde transacties aanvinken geeft ook de projecten weer die te laat zijn met betalen.
pi_180268284
Ik kreeg juist teveel....... dus vandaar dat ik even aan de netto netto veilingopbrengst van het partyship zat te denken.
Pecunia non olet
pi_180272631
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:57 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk de laatste betaling. Dat ene grote bedrag wat overgemaakt is. Dat sluit niet met de optelling van de bedragen uit de lijst.....Het scheelt wel eens vaker een paar centen maar niet bijna 4 euro in dit geval.
Komt meestal toch door de filterinstelling. Wanneer je het filter vergroot door de begindatum van het filter aan te passen, verspringt het bedrag met datum overmaking 5-7. Bij mij sluit het dan redelijk aan met het bedrag op de bankrekening.
pi_180273998
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 05:19 schreef djh77 het volgende:

[..]

Komt meestal toch door de filterinstelling. Wanneer je het filter vergroot door de begindatum van het filter aan te passen, verspringt het bedrag met datum overmaking 5-7. Bij mij sluit het dan redelijk aan met het bedrag op de bankrekening.
Ben ik de enige die altijd zenuwachtig word van het woord redelijk?
pi_180274199
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 08:58 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ben ik de enige die altijd zenuwachtig word van het woord redelijk?
Bij mij is het maximale verschil tussen de optelling in het dashboard en het bedrag dat wordt overgemaakt E 0,04 geweest. Ik heb dat gemeld bij KoM. Was iets met een afrondingsverschil, ze zouden het verder uitzoeken. Uiteraard nooit meer iets van gehoord. Euro's scheelt het volgens mij nooit.
pi_180274773
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:08 schreef djh77 het volgende:

[..]

Bij mij is het maximale verschil tussen de optelling in het dashboard en het bedrag dat wordt overgemaakt E 0,04 geweest. Ik heb dat gemeld bij KoM. Was iets met een afrondingsverschil, ze zouden het verder uitzoeken. Uiteraard nooit meer iets van gehoord. Euro's scheelt het volgens mij nooit.
Nu snap ik wel waar de afrondverschillen vandaan komen, maar het is natuurlijk een rare gedachte dat men hier niet (by design) iets voor gevonden heeft.
pi_180275042
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw GvE met 1 ste hypotheek annuïteit 10jaar 5% - kosten.
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18376
Dit project gaat zo live. Ik twijfel nog een beetje mede door de geboden rente na kosten (kosten wel iets lager door de langere looptijd) en de erg hoge LTV bij aanvang. Wel zal deze natuurlijk snel terug lopen. Ook heb ik mijn vragen nog niet beantwoord kunnen krijgen vanuit GvE en dat maakt mij twijfel alleen maar groter.....

[ Bericht 1% gewijzigd door Horsemen op 06-07-2018 10:14:19 ]
pi_180275058
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:40 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Nu snap ik wel waar de afrondverschillen vandaan komen, maar het is natuurlijk een rare gedachte dat men hier niet (by design) iets voor gevonden heeft.
Bij mij klopt het altijd perfect
pi_180277135
Bij FNC "leverancier lichtconcepten groeifinanciering" open.
Ricsicoklasse A+
3 jaar 4,99%
Geen cijfers 2017 helaas....
Overweeg kleine bedrag te investeren.

Lijkt me niet verkeerd, wat is jullie mening???
pi_180277277
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:37 schreef johnalicia het volgende:
Bij FNC "leverancier lichtconcepten groeifinanciering" open.
Ricsicoklasse A+
3 jaar 4,99%
Geen cijfers 2017 helaas....
Overweeg kleine bedrag te investeren.

Lijkt me niet verkeerd, wat is jullie mening???
Veel te lage rente voor deze beperkte info
pi_180277411
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:56 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dit project gaat zo live. Ik twijfel nog een beetje mede door de geboden rente na kosten (kosten wel iets lager door de langere looptijd) en de erg hoge LTV bij aanvang. Wel zal deze natuurlijk snel terug lopen. Ook heb ik mijn vragen nog niet beantwoord kunnen krijgen vanuit GvE en dat maakt mij twijfel alleen maar groter.....
Welke vragen heb je gesteld?
Ik wacht dan wellicht ook nog even af;)

Rente vind ik persoonlijk ook net 1% te laag icm huidige LTV
pi_180277525
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:51 schreef impact9 het volgende:

[..]

Welke vragen heb je gesteld?
Ik wacht dan wellicht ook nog even af;)

Rente vind ik persoonlijk ook net 1% te laag icm huidige LTV
Ik verwacht de antwoorden op mijn vragen te kunnen halen uit het taxatieverslag. Deze heb ik opgevraagd en die hoop ik op korte termijn ook te ontvangen.
pi_180278796
De top 10 van week 27:
pi_180280608
quote:
Wat deze nieuwe lening op CC mogelijk interessanter maakt is dat hier wat zekerheden zijn in de vorm van HA en verpanding van inventaris. De CAN leningen hebben voor zover ik weet nul zekerheden (en een lagere rente, en een langere looptijd...)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180281154
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:23 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Wat deze nieuwe lening op CC mogelijk interessanter maakt is dat hier wat zekerheden zijn in de vorm van HA en verpanding van inventaris. De CAN leningen hebben voor zover ik weet nul zekerheden (en een lagere rente, en een langere looptijd...)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De laatste lening bij CAN voor een toko op de overtoom in Amsterdam is niet vol gekomen dan wel vroegtijdig afgeblazen. Slechts 36k van de 75 K is toegezegd. Ik ken het het platform CAN niet dus weet niet of het project nu wel of niet is doorgegaan.

Vreemd dat we over al deze CAN leningen niets lezen bij CC.

Totaal is er via CAN (als ik het goed opgeteld heb) tussen de 175k en ruim 200K geleend al naar gelang het laatste project met deze 36K toezegging door gegaan is.

Zoals ik het nu zie is dit trendy bedrijfje met behoorlijk wat schuld gefinancierd. Denk dat ik hier maar van weg blijf.
pi_180281305
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

De laatste lening bij CAN voor een toko op de overtoom in Amsterdam is niet vol gekomen dan wel vroegtijdig afgeblazen. Slechts 36k van de 75 K is toegezegd. Ik ken het het platform CAN niet dus weet niet of het project nu wel of niet is doorgegaan.

Vreemd dat we over al deze CAN leningen niets lezen bij CC.

Totaal is er via CAN (als ik het goed opgeteld heb) tussen de 175k en ruim 200K geleend al naar gelang het laatste project met deze 36K toezegging door gegaan is.

Zoals ik het nu zie is dit trendy bedrijfje met behoorlijk wat schuld gefinancierd. Denk dat ik hier maar van weg blijf.
Wat betreft ronkende teksten is CC zo mogelijk nog erger dan Collin. Veel commercieel geblaat maar weinig echt relevante info. Zekerheden worden niet hypothecair vastgelegd. Vragen worden niet of veel te laat beantwoord.

Ik ben zeer selectief bij CC. Dit project gaat 'm ook niet worden. Inventaris wordt tegenwoordig bij KOM voor 30% meegenomen in de dekkingswaarde, wat me realistisch lijkt.
Pecunia non olet
pi_180281428
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:56 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dit project gaat zo live. Ik twijfel nog een beetje mede door de geboden rente na kosten (kosten wel iets lager door de langere looptijd) en de erg hoge LTV bij aanvang. Wel zal deze natuurlijk snel terug lopen. Ook heb ik mijn vragen nog niet beantwoord kunnen krijgen vanuit GvE en dat maakt mij twijfel alleen maar groter.....
Hij is privé HA dus wat dat betreft valt er nog wel wat te halen denk ik als deze panden te weinig op zouden leveren.

Ik vind het geen verkeerd project op zich, maar zou de rente graag wat hoger zien. Laat 'm maar zweten, het loopt nu toch niet hard. En de vorige financiering had ook al een hele hoge LTV, dus je krijgt wel een stapeling van toch al hoge risico's.

[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 06-07-2018 15:06:45 ]
Pecunia non olet
pi_180282058
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

De laatste lening bij CAN voor een toko op de overtoom in Amsterdam is niet vol gekomen dan wel vroegtijdig afgeblazen. Slechts 36k van de 75 K is toegezegd. Ik ken het het platform CAN niet dus weet niet of het project nu wel of niet is doorgegaan.

Vreemd dat we over al deze CAN leningen niets lezen bij CC.

Totaal is er via CAN (als ik het goed opgeteld heb) tussen de 175k en ruim 200K geleend al naar gelang het laatste project met deze 36K toezegging door gegaan is.

Zoals ik het nu zie is dit trendy bedrijfje met behoorlijk wat schuld gefinancierd. Denk dat ik hier maar van weg blijf.
Voor wat het waard is: mijn indruk is dat de bestaande Utrechtse koffietent wel goed loopt.
Jammer dat het CC memorandum alleen een prognose voor de nieuwe vestiging geeft en geen cijfers van de bestaande vestiging en de holding.
pi_180284943
Project van KoM vordering overgedragen aan Rijnland Gerechtsdeurwaarders.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180285947
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 17:23 schreef Crowdfunder87 het volgende:
Project van KoM vordering overgedragen aan Rijnland Gerechtsdeurwaarders.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook het Timmerbedrijf van de aardige dame waarbij kom vanwege een vertrouwensrelatie de gelden had overgeboekt zonder het vestigen van een hypotheek (inmiddels wel gebeurd) ligt bij de deurwaarder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180286123
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 17:58 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ook het Timmerbedrijf van de aardige dame waarbij kom vanwege een vertrouwensrelatie de gelden had overgeboekt zonder het vestigen van een hypotheek (inmiddels wel gebeurd) ligt bij de deurwaarder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar valt waarschijnlijk meer te halen dan bij het project wat geen omzet genereert zonder enige zekerheden.
pi_180289253
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 12:27 schreef Gijsbertus het volgende:
Grote schoonmaak in de "problemen" inbox bij Collin
Zoals belooft nog wat extra (lokale) achtergrond info:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180291049
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:56 schreef obligataire het volgende:
Vraagje, heb net de bijschrijving van KOM gezien en verwerkt. Klopt bij jullie het totaal van de losse bedragen met het eindtotaal (overgemaakt bedrag)? Ik heb daar een paar euro verschil in zitten, op 2 verschillende manieren berekend. Méér ontvangen.

(Kan dat iets met het partyschip te maken hebben?)
Mijn vermoeden blijkt toch juist; het verschil is 1 termijn van Partyship Coventina. Staat nu wel in de lijst. Vraag me af wie van de betrokken partijen hiervoor de portemonnee heeft getrokken _O_
Pecunia non olet
  vrijdag 6 juli 2018 @ 21:47:47 #281
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_180292958
Gve heeft mn gister en vandaag een hoop updates gestuurd, niet verkeerd. Misschien gaan ze er wat strakker opzitten?

[ Bericht 0% gewijzigd door AQuila360 op 06-07-2018 22:29:50 ]
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_180349904
Vrouwen bloot, handel dood? :)
Pecunia non olet
pi_180350033
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 17:58 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ook het Timmerbedrijf van de aardige dame waarbij kom vanwege een vertrouwensrelatie de gelden had overgeboekt zonder het vestigen van een hypotheek (inmiddels wel gebeurd) ligt bij de deurwaarder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De eigenaar is bijzonder kritisch op haar eigen bedrijf. Ze geeft een review van 1 ster :X
  maandag 9 juli 2018 @ 17:51:04 #285
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_180359162
WakaWaka maakt doorstart


Alle verplichtingen tot terugbetalingen uit crowdfunding zullen worden nagekomen.
pi_180359356
quote:
Dank voor het plaatsen. Het gaat 'm echter niet worden wat mij betreft. Dit is een winkel die door leningen van aandeelhouders en de Rabobank in de lucht wordt gehouden, die erg weinig verhaalsmogelijkheid biedt en nu al een krappe liquiditeit heeft. Wat ik niet kan plaatsen is waarom de Rabobank wél hypotheek heeft op oudere masten en de CCF investeerders een dergelijke zekerheid niet krijgen op de nieuwe masten. Anders had ik hem misschien wel interessant gevonden.
Pecunia non olet
pi_180363421
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:05 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dank voor het plaatsen. Het gaat 'm echter niet worden wat mij betreft. Dit is een winkel die door leningen van aandeelhouders en de Rabobank in de lucht wordt gehouden, die erg weinig verhaalsmogelijkheid biedt en nu al een krappe liquiditeit heeft. Wat ik niet kan plaatsen is waarom de Rabobank wél hypotheek heeft op oudere masten en de CCF investeerders een dergelijke zekerheid niet krijgen op de nieuwe masten. Anders had ik hem misschien wel interessant gevonden.
Eens met je conclusies.
Voor mij is de samenwerking met de Rabobank al een reden om deze stapelfinanciering te laten lopen. Ook bij dit project heeft de bank weer betere zekerheden aangeboden gekregen dan de crowd. Met een dergelijke hypotheek als zekerheid zou je hem inderdaad kunnen overwegen.
pi_180363577
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 21:25 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Eens met je conclusies.
Voor mij is de samenwerking met de Rabobank al een reden om deze stapelfinanciering te laten lopen. Ook bij dit project heeft de bank weer betere zekerheden aangeboden gekregen dan de crowd. Met een dergelijke hypotheek als zekerheid zou je hem inderdaad kunnen overwegen.
Zie het ook zo.
Goede projecten zijn op dit moment niet voorhanden. Komkommertijd in CF.
pi_180366457
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 21:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Zie het ook zo.
Goede projecten zijn op dit moment niet voorhanden. Komkommertijd in CF.
Komkommertijd ja, daar lijkt het wel op. Maar WvjG komt deze week met een groeifinaniering, waarbij de Rabobank juist wordt afgelost om zo de zekerheden te verkrijgen die in het uiterste geval nodig zijn.

DenS Products
75.000
annuitair 8,75 % bruto
4 jaar
Meer informatie volgt deze week.
pi_180366614
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 23:57 schreef WvjG het volgende:

[..]

Komkommertijd ja, daar lijkt het wel op. Maar WvjG komt deze week met een groeifinaniering, waarbij de Rabobank juist wordt afgelost om zo de zekerheden te verkrijgen die in het uiterste geval nodig zijn.

DenS Products
75.000
annuitair 8,75 % bruto
4 jaar
Meer informatie volgt deze week.
Maak ons blij _O_
Pecunia non olet
pi_180366669
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 00:11 schreef obligataire het volgende:

[..]

Maak ons blij _O_
Zwarte cijfers, positief eigen vermogen, Potentieel klantenbestand. Wij zijn al blij, nu de investeerders nog. Wordt vervolgd. Goede nacht gewenst!
pi_180370642
quote:
Op zich klinkt het als een verhaal met een redelijke kans van slagen, maar het blijven horeca-starters zonder ondernemerservaring.

En echt, waarom wordt er hier geen gratis pizza als incentive geboden? Qua inkoop kost een pizza nog geen 2 euro, en als een investeerder zijn incentive komt verzilveren, is de kans groot dat er ook een paar extra pizza's verkocht worden voor de rest van het huishouden. Dus op de incentive zelf kan je al prima winst maken. Daarnaast heb je ook een kans dat de investeerder later nog een keer terug komt, want investeerders hebben toch een stukje (financiele) binding met de zaak.

[ Bericht 26% gewijzigd door Mynheer007 op 10-07-2018 10:02:27 ]
pi_180371492
quote:
Bijna in mijn achtertuin. "Lastig" stukje Rotterdam. Gemeente heeft hier veel geld ingepompt, matig succesvol. Er zitten vier pizza bakkers "dichtbij", waaronder een Domino's. Verder veel eet concurrentie op dit stukje (waaronder mijn favoriet Warung Mirosso :9~ )

Ligt het aan mij of zijn de investerings kosten ontzettend hoog voor een pizzabakker? Hoeveel pizza's moet je wel niet verkopen om en de kosten terug te betalen en de fee af te dragen aan paps John en zelf nog wat cash te hebben? Ze zullen het van takeaway / delivery moeten hebben, zo gezellig zit je hier nu ook weer niet....
pi_180371611
Goed nieuws van NPFC:
quote:
Met de komende betaling van NPFC in de loop van juli (28.000 euro) wordt ongeveer 85% van het nog openstaande bedrag dat gedurende de 1e 10 werkdagen van augustus 2017 terugbetaald had moeten worden, op de wallets gestort.

Procedure terugbetalingen
De komende betalingen van NPFC worden, zolang NPFC verwacht aan haar betalingsverplichtingen te kunnen voldoen, eerst gebruikt voor de langst openstaande investeringen bij NPFC.

Verwachting
NPFC heeft zich recent kunnen committeren om ook de komende 12-18 maanden ongeveer 28.000 euro per maand naar Lendahand over te maken. Het ziet er op dit moment zodoende naar uit dat NPFC in/kort na de zomer van 2019 alles heeft terugbetaald.
Zomer 2019 alles terugbetaald. Openstaand bedrag E 403.788 / E 28.000 = 15 maanden (waarbij een deel openstaand bedrag regulier doorloopt conform terugbetalingsschema na zomer 2019)

[ Bericht 4% gewijzigd door djh77 op 10-07-2018 11:37:31 ]
pi_180372371
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 10:57 schreef kopersneek het volgende:

[..]

Bijna in mijn achtertuin. "Lastig" stukje Rotterdam. Gemeente heeft hier veel geld ingepompt, matig succesvol. Er zitten vier pizza bakkers "dichtbij", waaronder een Domino's. Verder veel eet concurrentie op dit stukje (waaronder mijn favoriet Warung Mirosso :9~ )

Ligt het aan mij of zijn de investerings kosten ontzettend hoog voor een pizzabakker? Hoeveel pizza's moet je wel niet verkopen om en de kosten terug te betalen en de fee af te dragen aan paps John en zelf nog wat cash te hebben? Ze zullen het van takeaway / delivery moeten hebben, zo gezellig zit je hier nu ook weer niet....
heeft iemand referentie cijfers / kengetallen van een pizza toko ;

640k omzet gedeeld door een gem pizza prijs van ¤ 6,= / ¤ 7,= zijn 100.000 pizza per jaar / 350 dagen zijn er toch 300 per dag.
Nu heb je natuurlijk ook de frisdrankjes, kippenvleugeltjes, ijsjes of weet ik wat.
Niet om een mening over dit project te geven, maar meer om een mening te kunnen vormen.
Iemand ervaring?

De ander Papa John zit op de Goudsesingel 96, blijkbaar op voldoende afstand
pi_180372523
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 11:53 schreef peterc het volgende:

[..]

heeft iemand referentie cijfers / kengetallen van een pizza toko ;

640k omzet gedeeld door een gem pizza prijs van ¤ 6,= / ¤ 7,= zijn 100.000 pizza per jaar / 350 dagen zijn er toch 300 per dag.
Nu heb je natuurlijk ook de frisdrankjes, kippenvleugeltjes, ijsjes of weet ik wat.
Niet om een mening over dit project te geven, maar meer om een mening te kunnen vormen.
Iemand ervaring?

De ander Papa John zit op de Goudsesingel 96, blijkbaar op voldoende afstand
De goedkoopste pizza is E 7,95. Gemiddelde prijs zal wel hoger liggen dan de 6 of 7 euro. Bij E 10 zijn het 175 pizza's per dag. Excl. bijverkoop.
pi_180372788
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 12:00 schreef djh77 het volgende:

[..]

De goedkoopste pizza is E 7,95. Gemiddelde prijs zal wel hoger liggen dan de 6 of 7 euro. Bij E 10 zijn het 175 pizza's per dag. Excl. bijverkoop.
10 euro is denk ik wel een redelijke inschatting, maar 175 pizzas is nog steeds best veel. De meeste omzet zal toch uit de avondspits moeten komen, en dan moet je wel 1 pizza per minuut verkopen om aan deze cijfers te komen. Is op zich niet onmogelijk, maar makkelijk gaat het niet worden, ook gezien de concurrentie.
pi_180373047
Bij Domino's elke week aanbieding, gemiddelde prijs na 17:00 onder de ¤5 per pizza. Voor 17:00 nog goedkoper.. Ik ken de kwaliteit niet van PJ, maar de vraag is of er genoeg publiek is die extra wil betalen daarvoor of gewoon voor kwantiteit gaat.

Ik heb ooit eens een gesprek met wat bouwvakkers gehad die op de Binnenweg aan het klussen waren. Deze konden mij vertellen dat de enige mensen die rijk worden op de Binnenweg de klussers zijn die daar elke keer weer de pandjes komen vertimmeren. Er is daar zo ontzettend veel verloop....
pi_180373194
Vooraankondiging nieuwe Innax op duurzaaminvesteren vanaf donderdag 12 juli om 13:00

Seniore obligatie lening 6 jaar, netto rendement 4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180373404
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 12:52 schreef Frandderouw het volgende:
Vooraankondiging nieuwe Innax op duurzaaminvesteren vanaf donderdag 12 juli om 13:00

Seniore obligatie lening 6 jaar, netto rendement 4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lage rente zoals vaak
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')