abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juli 2018 @ 13:26:40 #226
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_180234712
Prima bericht. Je kan veel zeggen van GvE, maar die heeft dit veel beter geregeld.
pi_180235485
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:55 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Boetevrij houdt niet in dat de rente over de looptijd (of datum+3 maanden) dan niet betaald hoeft te worden. Al zal GVE daar wel zijn eigen mening over hebben.

Ik heb ze in elk geval gevraagd het te verduidelijken
Dat is mijn bank met je eens :P
pi_180235498
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 13:26 schreef xzaz het volgende:
Prima bericht. Je kan veel zeggen van GvE, maar die heeft dit veel beter geregeld.
Dat is dan ook ongeveer het enige. :-x
pi_180238487
Aankondiging WvjG: 75k, 48mnd, 8,75%
https://www.densproducts.nl/
pi_180245870
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 13:21 schreef xzaz het volgende:
Dit is ook één van de redenen waarom ik niet meer bij FNC zit. Alle risico's voor de funder. Een tweede reden was het geschuif met datums wat nu redelijk onder de knie is. Nog steeds te weinig inzicht in projecten overigens.
Precies, ook de reden waarom ik er nog nooit ben ingestapt bij hun.
pi_180245983
Wat vinden jullie trouwens van het project dat morgen online komt?
Behalve dat het minder rendabel is door de korte termijn, wat denken jullie van het risico?

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18435
pi_180247189
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:24 schreef djh77 het volgende:
Souveniershop Utrecht op CCF:
https://www.collincrowdfund.nl/utrecht-souvenirs/
WInkeltje ken ik wel. Is een piepklein winkeltje met 2 a 3 m2 oppervlakte. Wel op AAA locatie qua toeristen, want staat in schaduw van de Dom.

PS. kleine ergernis van mijn kant veel producten in zijn winkel gaan over Amsterdam...

Even selectief quoten.

quote:
Leendoel
De lening wordt gebruikt voor de uitbreiding van de winkelverkoopruimte, het ontwikkelen van eigen artikelen in de toeristische branche en de automatisering van het voorraadbeheer.

Investeringsoverzicht
Ontwikkeling eigen collectie en voorraad eerste seizoen ¤ 28.000,-
Verbetering liquiditeitspositie/oude crediteuren ¤ 19.500,-
Herinrichting kelder & kantoor ¤ 2.500,-
Hardware en software Kassa ¤ 3.000,-
Uiteindelijk wordt er maar zo'n 10% van het geld gepland besteed aan de zaken die in het leendoel beschreven staan.

Ben ik nou te zwartgallig of komt het leendoel nauwelijks overeen met waar het geld naar toe gaat? Ik lees vooral het aanschaffen van voorraad en aflossen bestaande leningen.

Hier wordt ik niet echt enthousiast van.
Hoe lezen jullie dit?
pi_180247345
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:22 schreef eenjongen... het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van het project dat morgen online komt?
Behalve dat het minder rendabel is door de korte termijn, wat denken jullie van het risico?

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18435
Als er voor 163.000 wordt geinvesteerd, dan zal de huidige marktwaarde gemakkelijk worden overtroffen. De marktwaarde na verbouwing was interessanter geweest, maar het risico is beperkt.
pi_180250807
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Voor de liefhebber de lening van OOS staat nu open. https://www.collincrowdfu(...)e-oos-international/
quote:
Er is thans gekozen voor Collin omdat er bij Collin meer ruimte is voor maatwerk en de funding veelal sneller plaatsvindt
Tot nu toe valt de snelle funding erg tegen. Deze gaat zo te zien niet snel volkomen.
pi_180251594
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 07:45 schreef djh77 het volgende:

[..]

[..]

Tot nu toe valt de snelle funding erg tegen. Deze gaat zo te zien niet snel volkomen.
Het is een leuk bedrijf, maar het verhaal van Collin is te warrig. Onder het kopje rentabiliteit staat gebrabbel in plaats van duidelijke geconsolideerde cijfers te noemen. Gemiste kans.
pi_180252537
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 07:45 schreef djh77 het volgende:

[..]

[..]

Tja tot nog toe 600k binnen. Dat is net genoeg om GvE en Rabo af te betalen. En het was nu juist de bedoeling om meer geld uit de markt te trekken.
Ik zie niet zo gauw de 1500k binnen stromen waar op men mikt. Men mag blij zijn als het minimaal beoogde bedrag van 1000k binnen komt.
pi_180253420
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 23:12 schreef dyna18 het volgende:

[..]

WInkeltje ken ik wel. Is een piepklein winkeltje met 2 a 3 m2 oppervlakte. Wel op AAA locatie qua toeristen, want staat in schaduw van de Dom.

PS. kleine ergernis van mijn kant veel producten in zijn winkel gaan over Amsterdam...

Even selectief quoten.

[..]

Uiteindelijk wordt er maar zo'n 10% van het geld gepland besteed aan de zaken die in het leendoel beschreven staan.

Ben ik nou te zwartgallig of komt het leendoel nauwelijks overeen met waar het geld naar toe gaat? Ik lees vooral het aanschaffen van voorraad en aflossen bestaande leningen.

Hier wordt ik niet echt enthousiast van.
Hoe lezen jullie dit?
Ik ben ook niet heel enthousiast. Het verhaal van het aantrekken van een nieuwe doelgroep (Utrechters) met nieuwe Utrechtse produkten vind ik niet heel sterk. Locals zullen m.i. niet snel naar een dergelijke toeristenwinkel gaan om lokale produkten te kopen.
pi_180254813
https://www.collincrowdfund.nl/parkalert-b-v/ is vanochtend in 1 uur door ruim 400 investeerders vol geschreven. 400k in de tas voor een app waar de meesten hier niet in geloven. We gaan zien of we het mis hebben.
De borgtochten voor de helft van het geleende bedrag geven natuurlijk wel wat zekerheden.
pi_180258339
Update SiG m.b.t. project Heidestraat 37

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klaarblijkelijk is er bij SiG onduidelijkheid ontstaan. Dat ga je krijgen als je niet duidelijk ben in je pitch. Dan krijg je uiteindelijk problemen met je investeerders....
Een ding is helemaal duidelijk, het is allemaal niet in overeenstemming met de hypotheekakte.

[ Bericht 1% gewijzigd door Horsemen op 05-07-2018 15:43:14 ]
pi_180258361
Update SIG

Hoe dan?
Hoe kan er onduidelijkheid ontstaan?
Iets met contracten, hypotheken en een Notaris

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180259129
Boswijk vastgoed GVE open
pi_180259776
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:19 schreef Horsemen het volgende:
Update SiG m.b.t. project Heidestraat 37

SPOILER
Klaarblijkelijk is er bij SiG onduidelijkheid ontstaan. Dat ga je krijgen als je niet duidelijk ben in je pitch. Dan krijg je uiteindelijk problemen met je investeerders....
Een ding is helemaal duidelijk, het is allemaal niet in overeenstemming met de hypotheekakte.
Nog erger is dat toen de notaris constateerde dat het onderpand juridisch niet in overeenstemming was met de onderliggende taxatie, er toch een hypotheek is gevestigd.
pi_180259806
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 16:40 schreef djh77 het volgende:
Nog erger is dat toen de notaris constateerde dat het onderpand juridisch niet in overeenstemming was met de onderliggende taxatie, er toch een hypotheek is gevestigd.
Precies... dat dus. :(
pi_180259926
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 16:40 schreef djh77 het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat het de notaris is die SiG heeft geselecteerd (voor al haar projecten). Ook schandelijk dat ook SiG hiermee akkoord is gegaan en hun handtekening onder de akte heeft (laten) zetten. En dan vooral de investeerders niet (vooraf) op de hoogte stellen maar achteraf een onduidelijke opmerking maken bij het verstrekken van een afschrift van de hypotheekakte zodat het merendeel van de investeerders nog niet in de gaten heeft dat er fouten zitten in de zekerheden (hypotheek) van het project.
pi_180260046
update 17556 Esthers Taarten (GVE)

SPOILER
.

SPOILER
pi_180260317
quote:
12s.gif Op donderdag 5 juli 2018 16:59 schreef peterc het volgende:
update 17556 Esthers Taarten (GVE)

SPOILER
.

SPOILER
Net 4 maanden onderweg...
pi_180262264
Vraagje, heb net de bijschrijving van KOM gezien en verwerkt. Klopt bij jullie het totaal van de losse bedragen met het eindtotaal (overgemaakt bedrag)? Ik heb daar een paar euro verschil in zitten, op 2 verschillende manieren berekend. Méér ontvangen.

(Kan dat iets met het partyschip te maken hebben?)
Pecunia non olet
pi_180262777
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:56 schreef obligataire het volgende:
Vraagje, heb net de bijschrijving van KOM gezien en verwerkt. Klopt bij jullie het totaal van de losse bedragen met het eindtotaal (overgemaakt bedrag)? Ik heb daar een paar euro verschil in zitten, op 2 verschillende manieren berekend. Méér ontvangen.

(Kan dat iets met het partyschip te maken hebben?)
Je moet de begindatum in mijn transacties even 1 of 2 jaar terugzetten. De selectie is nu te krap om alle terugbetalingen te zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')