abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 19 februari 2019 @ 22:20:55 #251
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185115131
Het lijkt wel dat er tegenwoordig bij een ongeluk standaard een Barbertje gevonden moet worden die moet hangen... Ik las vandaag deze, is ook zoiets:

quote:
'Onbegrijpelijk dat graafmachines de weg op mogen'

LEEUWARDEN - Een 88-jarige inwoonster van Drachten kwam op 1 juni 2017 om het leven toen ze op het zebrapad in Gauke Boelensstraat, vlakbij de afslag met de Reidingweg, werd aangereden door een graafmachine. De bestuurder van de graafmachine, een 47-jarige inwoner van Drachtstercompagnie, heeft de bejaarde vrouw nooit gezien. Hij moest zich dinsdag voor de rechter verantwoorden. Het was erg druk op de weg die dag, toen de verdachte om een uur of vier van zijn werk kwam. ‘Fietsers, voetgangers, auto’s die er tussen wilden’.

Kluts kwijt
Vlak voor hij bij de oversteekplaats kwam, glipte nog een auto de weg op. Toen hij bij het zebrapad was, zag de bestuurder een vrouw op de stoep staan. De vrouw die achter haar rollator op het zebrapad liep, had hij over het hoofd gezien. Toen hij op de rem trapte, was het al te laat. De vrouw werd geraakt door de giek en viel achterover op het wegdek. Ze overleed ter plaatse. Omstanders verklaarden dat de verdachte helemaal de kluts kwijt was. Volgens getuigen had de man niet uitzonderlijk hard gereden en had hij goed om zich heen gekeken.

Trieste gebeurtenis
Een getuige vond zelfs dat de Kompenijster ‘bewegerig’ in de cabine van de graafmachine zat, om maar alles te zien wat er om hem heen gebeurde. De getuige had het gevoel dat de man er alles aan deed om maar veilig door het verkeer te komen. Het mocht niet baten, hij zag de voetgangster over het hoofd. ‘Een ontzettend trieste gebeurtenis’, noemde officier van justitie Peter van der Spek het tragische ongeval.

Geen opzet
Hoewel er absoluut geen sprake was van opzet vond Van der Spek wel dat het ongeval de verdachte te verwijten viel. ‘Hij heeft een fout gemaakt. Hij is niet tijdig gestopt en heeft geen voorrang verleend aan een voetganger. Hij heeft zeer onvoorzichtig gereden’. De man wist hoe druk het kon zijn op dat tijdstip op de Gauke Boelensstraat. Hij had volgens de officier een andere route kunnen nemen. Daar had de verdachte het ook al eens over gehad, in de keet met collega’s. Het was er niet van gekomen. Nu mijdt hij het centrum van Drachten wel.

Camera’s heffen dode hoek niet op
Het is het zoveelste ongeval waarbij een graafmachine is betrokken. Van der Spek rakelde een oude discussie maar weer eens op: door de giek is het zicht vanuit de cabine van een graafmachine beperkt. De graafmachine was voorzien van camera’s, voor en achter, maar die heffen de dode hoek achter de giek niet op. Van der Spek: ‘Moeten er geen nadere eisen worden gesteld aan graafmachines. Het is onbegrijpelijk dat zo’n voertuig zonder beschermende maatregelen de weg op mag’.

Verantwoordelijkheid genomen
Voor het veroorzaken van het ongeval eiste de officier een werkstraf van 120 uur plus 60 uur voorwaardelijk en een voorwaardelijke rijontzegging van een jaar, proeftijd twee jaar. De officier hield er rekening mee dat de zaak erg lang bij Justitie op de plank heeft gelegen. Ook telde mee in het voordeel van de verdachte dat hij zelf contact heeft gezocht met de nabestaanden. ‘Dat is heel positief, hij heeft zijn verantwoordelijkheid genomen’, aldus Van der Spek.
De Leeuwarder rechtbank doet op 5 maart uitspraak.
Waldnet

Detail, betrokken OvJ is dezelfde die de hoge straffen eiste in de KOZP blokkeerzaak.
pi_185115467
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 22:20 schreef AchJa het volgende:
Het lijkt wel dat er tegenwoordig bij een ongeluk standaard een Barbertje gevonden moet worden die moet hangen... Ik las vandaag deze, is ook zoiets:

[..]

Waldnet

Detail, betrokken OvJ is dezelfde die de hoge straffen eiste in de KOZP blokkeerzaak.
Neem deze anders ook even erbij.
https://www.destentor.nl/(...)verdachte~ad671c79b/
  dinsdag 19 februari 2019 @ 22:45:41 #253
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185115853
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 22:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Idd, ook zoiets.
Dus dat kind van zes had zelf kunnen zien aankomen wat er evt gebeuren kon? Komop zeg waar gaat de wereld heen?
En waarom tijdens speel uur waarom niet ernaar, wou deze eerder thuis op de bank hangen?

Zelfde met tractoren en landbouw voertuigen waarom tijdens de spits op straat, om de zaak op te houden of waarom en waarvoor?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2019 22:49:21 ]
pi_185115879
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 22:20 schreef AchJa het volgende:
Het lijkt wel dat er tegenwoordig bij een ongeluk standaard een Barbertje gevonden moet worden die moet hangen... Ik las vandaag deze, is ook zoiets:

[..]

Waldnet

Detail, betrokken OvJ is dezelfde die de hoge straffen eiste in de KOZP blokkeerzaak.
Belachelijk inderdaad.. :{
  dinsdag 19 februari 2019 @ 22:52:33 #256
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_185115957
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 22:06 schreef john2406 het volgende:

[..]

Mag ik dan ervanuit gaan dat alle mensen die spelen bij volle verstand zijn?
Dus hoef ik helemaal nergens meer rekening mee te houden. Daar iedereen moet opletten.
Je spreekt jezelf tegen
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_185115992
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 22:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen
Yep dat had je nu al door.
pi_185116047
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 22:53 schreef john2406 het volgende:

[..]

Yep dat had je nu al door.
:?
pi_185116238
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 22:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Idd, ook zoiets.
Deze ook maar dan.
https://nos.nl/artikel/20(...)ing-ossendrecht.html
pi_185116481
quote:
Wat heeft dat er nou weer mee te maken?
  dinsdag 19 februari 2019 @ 23:30:13 #261
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185116664
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 22:48 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dus dat kind van zes had zelf kunnen zien aankomen wat er evt gebeuren kon? Komop zeg waar gaat de wereld heen?
En waarom tijdens speel uur waarom niet ernaar, wou deze eerder thuis op de bank hangen?

Zelfde met tractoren en landbouw voertuigen waarom tijdens de spits op straat, om de zaak op te houden of waarom en waarvoor?
Waarom is het tijdens de spits druk, waarom vrachtwagens tijdens de spits, waarom idioten die niet kunnen rijden tijdens de spits...

Maar goed, ook bij dat maaimachine ongeluk wordt de vent nu vervolgd terwijl de gemeente verantwoordelijk is voor de opleiding.
  woensdag 20 februari 2019 @ 02:55:52 #262
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185118240
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 23:30 schreef AchJa het volgende:

Maar goed, ook bij dat maaimachine ongeluk wordt de vent nu vervolgd terwijl de gemeente verantwoordelijk is voor de opleiding.
Dat de gemeente verantwoordelijk is voor de opleiding, ontslaat de bestuurder niet van zijn eigen verantwoordelijkheid.

Als jij je rijbewijs wil halen, is het CBR verantwoordelijk voor de toetsing en de verstrekking. Maar ze zijn niet verantwoordelijk als jij vervolgens bij een ongeval betrokken bent.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 20 februari 2019 @ 03:04:03 #263
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185118242
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 13:48 schreef KingRadler het volgende:
Geen opzet, wel onvoorzichtig rijgedrag

,,De verdachte is te verwijten dat het ongeluk is ontstaan door onvoorzichtig en onoplettend rijgedrag’’, schrijft het OM in een toelichting.

****

Dus als mensen op een snelweg gaan zitten moet ik dus opletten...
Hoe haal je het in je hoofd om op een weg te gaan zitten.
Niet helemaal dezelfde situatie, natuurlijk.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 20 februari 2019 @ 06:39:41 #264
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_185118518
Dit:

Meerdere bestuurders die de groep waren gepasseerd, zagen de groep duidelijk zitten. Daarom is er volgens de officier van justitie sprake van onoplettendheid met deze ernstige gevolgen van dien", vertelt de advocaat

***

Ik wist niet dat ik als bestuurder op moet letten of iemand op de grond zit.

Als ik een fietser aan rijd die geen verlichting aan heeft is het dan ook mijn schuld.
  woensdag 20 februari 2019 @ 07:56:14 #265
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_185118861
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 06:39 schreef KingRadler het volgende:
Dit:

Meerdere bestuurders die de groep waren gepasseerd, zagen de groep duidelijk zitten. Daarom is er volgens de officier van justitie sprake van onoplettendheid met deze ernstige gevolgen van dien", vertelt de advocaat

***

Ik wist niet dat ik als bestuurder op moet letten of iemand op de grond zit.

Als ik een fietser aan rijd die geen verlichting aan heeft is het dan ook mijn schuld.
Uiteraard moet je dat...

Je bent als bestuurder van een auto er voor verantwoordelijk dat je voor je uit kijkt en anticipeert.

Je mocht daar 30, als je dan gewoon voor je uitkijkt zie je mensen, dieren en andere obstakels echt ruim voor je stopafstand.

Een fietser aanrijden zonder verlichting is niet direct je schuld, dat ligt aan de omstandigheden. Wel ben je er in principe voor aansprakelijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_185121826
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 02:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat de gemeente verantwoordelijk is voor de opleiding, ontslaat de bestuurder niet van zijn eigen verantwoordelijkheid.

Als jij je rijbewijs wil halen, is het CBR verantwoordelijk voor de toetsing en de verstrekking. Maar ze zijn niet verantwoordelijk als jij vervolgens bij een ongeval betrokken bent.
Toch moet de werkgever altijd toezien dat het werk gebeuren doet als dat deze het de werknemer opdragen doet.
pi_185121865
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 06:39 schreef KingRadler het volgende:

Als ik een fietser aan rijd die geen verlichting aan heeft is het dan ook mijn schuld.
Nee hoor die reflector strepen op de banden en achterop rood hebben ze voor de lol ingevoerd.
pi_186228333
Verdachte Pinkpopdrama reed al eerder langs groep

LANDGRAAF - De verdachte van het ongeluk met dodelijke na afloop van Pinkpop, was de groep festivalgangers die hij aanreed eerder al op de andere weghelft gepasseerd. Zijn advocaat Raimon Maessen bevestigde berichtgeving hierover door De Limburger.

De groep zat op op 18 juni na Pinkpop vorig jaar voor een camping op de Mensheggerweg. De Heerlense bestuurder van een busje reed eerst langs de groep richting Kerkrade. Maar aan het eind van de weg keerde hij en reed de groep aan. Er viel één dode en drie mensen raakten zwaargewond. De bestuurder ging er vandoor, maar meldde zich later bij de politie.

Volgens Maessen heeft zijn cliënt de groep in beide gevallen niet gezien. Het Openbaar Ministerie (OM) verdenkt de Heerlenaar van onvoorzichtig dan wel onoplettend rijgedrag. Een woordvoerster van het OM wilde verder niet reageren op de uitlatingen van de advocaat en verwees daarvoor naar de zitting van de rechtbank. Wanneer die is, kon ze nog niet zeggen.
https://www.telegraaf.nl/(...)l-eerder-langs-groep

Zo hé!
  maandag 15 april 2019 @ 11:06:21 #269
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_186228422
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 11:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nee hoor die reflector strepen op de banden en achterop rood hebben ze voor de lol ingevoerd.
als de fiets geen reflectors heeft
pi_187665723
En weer is het raak:

quote:
Bezoeker festival Rock Werchter overreden door auto

Een bezoeker van Rock Werchter is in de nacht van vrijdag op zaterdag overreden door een auto op een van de parkeerplaatsen in de buurt van het festival. De 42-jarige Belg is hierbij levensgevaarlijk gewond geraakt en ligt in het UZ Leuven. Zijn toestand is stabiel, meldt een woordvoerster van het parket in Leuven.

Het parkeerterrein bevindt zich op een kleine kilometer van de festivalweide. Het ongeluk gebeurde om 00.30 uur. ,,Uit de bevindingen van de verkeersdeskundige die wij hebben aangesteld blijkt dat de man op de grond lag en dat er een auto over hem gereden is. Er zijn geen aanwijzingen dat de bestuurder van de auto had kunnen weten dat er zich op die plaats iemand bevond. Men verwacht zoiets totaal niet en het was er op dat ogenblik donker”, zegt de parketwoordvoerster tegen persbureau Belga.

Het is nog onduidelijk waarom de man op de grond lag.
https://www.ad.nl/show/be(...)-door-auto~af6a9cab/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_187667300
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 16:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En weer is het raak:
[..]

Heeft met pinkiepoppie niks van doen hoor.
pi_187667350
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 17:31 schreef john2406 het volgende:

[..]

Heeft met pinkiepoppie niks van doen hoor.
Weer festivalgangers die op het wegdek gaan liggen en aangereden worden door auto's die dat niet opmerken. Ik zie een hoop overeenkomsten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_187667364
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 17:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Weer festivalgangers die op het wegdek gaan liggen en aangereden worden door auto's die dat niet opmerken. Ik zie een hoop overeenkomsten.
Parkeer plaats toch? en dit is toch het pink pop topic of niet?
  zaterdag 29 juni 2019 @ 19:42:56 #274
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187669252
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 17:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Weer festivalgangers die op het wegdek gaan liggen en aangereden worden door auto's die dat niet opmerken. Ik zie een hoop overeenkomsten.
Situatie is compleet anders. Die mensen zaten op een doorgaande provinciale weg, deze man lag in een grasveldje. Bij het Rock Werchter incident had de bestuurder tevens gedronken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_187669687
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 06:39 schreef KingRadler het volgende:

Ik wist niet dat ik als bestuurder op moet letten of iemand op de grond zit.

Volgens mij moet je gewoon uit je doppen kijken en als hij dat had gedaan, dan had hij deze groep gezien. Terechte aanklacht dus.
pi_194101414
Strafeis is uitgesproken en is naar mijn mening onredelijk hoog:

quote:
Pinkpopdrama: justitie eist anderhalf jaar gevangenisstraf.

Danny S. (37) moet achttien maanden de cel in voor zijn hoofdrol in het Pinkpopdrama, zo vindt justitie. Ook zou hij zijn rijbewijs vijf jaar moeten inleveren. De Heerlenaar reed op 18 juni 2018 iemand dood op de Mensheggerweg in Landgraaf.

Pinkpop was toen net enkele uren afgelopen. Het slachtoffer zat met andere mensen op de weg na te genieten. Drie anderen hebben blijvend letsel overgehouden aan het drama.

Weinig verkeersborden
De politie heeft het ongeluk uitgebreid onderzocht. Danny had niet gedronken en geen drugs gebruikt. Hij reed gemiddeld 51 kilometer per uur over de Mensheggerweg. Dat bleek zowel uit de schade aan de auto als uit het gps-systeem van zijn auto. Er gold een tijdelijke maximumsnelheid van 30 kilometer per uur, maar er stonden te weinig verkeersborden om dat mensen duidelijk te maken.

Pikkedonker
De straatverlichting werkte wel. Dat, en de verlichting van de auto van Danny, maakt dat de politie denkt dat hij de groep mensen op de weg had kunnen zien. De baas van de Heerlenaar, die hem na het incident trof, verklaarde bij de politie dat Danny de mensen te laat zag. "Hij zei: 'Ik geloof dat ik iemand heb aangereden.' Danny was helemaal van de kaart."

De dertiger vertelde zijn baas dat hij de weg kwijt was, omdat vanwege Pinkpop wat wegen waren afgesloten. 'In een keer zitten die mensen op de grond, het was pikkedonker. Ik zag ze pas toen ik ze raakte', zou hij hebben gezegd. "Hij was compleet in shock en wist niet waarom hij niet was gestopt."

'Ga van de weg af!'
Danny was overigens niet de enige die zich liet verrassen door de groep Pinkpopgangers op de weg. Meerdere automobilisten legden een getuigenverklaring af. Zij zagen de groep net op tijd. Een van hen riep nog: "Ga van de weg af, idioten!" Danny hoorde de rechter deze verklaringen woensdagmorgen voorlezen. "Ja, zij hebben geluk gehad", was zijn conclusie.

Uren in shock
In shock zou Danny 'gewoon' voor zijn werk naar Amsterdam zijn gegaan. Op weg naar de hoofdstad begon hem te dagen wat hij had gedaan. Hij vroeg zijn baas om bij een tankstation te stoppen. Daar belde hij de politie om zich te melden. Er waren toen vijf uur verstreken. Danny werd aangehouden en zat vier dagen in voorarrest

Twee kansen
Officier van justitie Rob van Dartel is ervan overtuigd dat Danny de groep had kunnen zien als hij had opgelet. Sterker nog: Danny reed een paar minuten voor het ongeval al eens langs de groep, verreed zich toen, reed terug en veroorzaakte toen het het ongeluk. Hij heeft dus twee kansen gehad de mensen te zien, stelt Van Dartel. Volgens justitie is er sprake van 'ernstige schuld'.

Geen snelheidsduivel
Advocaat Raimon Maessen pleit voor vrijspraak voor zijn cliënt. De raadsman wijst onder meer op het feit dat de tijdelijke snelheidslimiet van 30 kilometer per uur niet goed was aangegeven. "Cliënt reed veel minder hard dan de oorspronkelijke maximumsnelheid van 80 kilometer per uur, juist om rekening te houden met de verkeerssituatie rondom Pinkpop."

Het feit dat Danny zich uit zichzelf meldde en open kaart speelde, moet volgens Maessen meewegen. De advocaat vindt ook dat de groep slecht te zien was. Over twee weken doet de rechter uitspraak.

https://www.1limburg.nl/p(...)jaar-gevangenisstraf
Ik heb het gevoel dat veel mensen die een ongeluk veroorzaken en daarbij te hard hebben gereden of middelen hebben gebruikt er zeker niet slechter vanaf komen, dan deze man die wordt geconfronteerd met een paar hippies die op een onverlichte weg zaten. Hopelijk beslist de rechter over twee weken anders dan de officier van justitie heeft geëist.
  woensdag 15 juli 2020 @ 15:45:53 #277
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194101469
Danny heeft niet opgelet op een slecht verlichte weg waar meerdere mensen op en langs liepen.

Dan neem je een zeker risico. Alhoewel de eis hoog is kan ik hem zeker begrijpen. Met autorijden komt een grote verantwoordelijkheid kijken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194101616
Vooral een vluchtmisdrijf telt zwaar. Misschien is het niet zo in dit geval en er waren ook andere mensen in de buurt maar tientallen minuten kunnen beslissen over leven of dood.
  woensdag 15 juli 2020 @ 15:59:24 #279
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194101676
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 15:45 schreef Drekkoning het volgende:
Danny heeft niet opgelet op een slecht verlichte weg waar meerdere mensen op en langs liepen.

Dan neem je een zeker risico. Alhoewel de eis hoog is kan ik hem zeker begrijpen. Met autorijden komt een grote verantwoordelijkheid kijken.
Dat men zo stoned als een garnaal een beetje midden op de weg gaat zitten chillen getuigt ook niet echt van verantwoordelijkheidsbesef.
  woensdag 15 juli 2020 @ 16:00:26 #280
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194101697
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 15:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat men zo stoned als een garnaal een beetje midden op de weg gaat zitten chillen getuigt ook niet echt van verantwoordelijkheidsbesef.
Zeker, hebben ze ook met de dood moeten bekopen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194101798
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 15:45 schreef Drekkoning het volgende:
Danny heeft niet opgelet op een slecht verlichte weg waar meerdere mensen op en langs liepen.

Dan neem je een zeker risico. Alhoewel de eis hoog is kan ik hem zeker begrijpen. Met autorijden komt een grote verantwoordelijkheid kijken.
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194101805
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 15:55 schreef wodca het volgende:
Vooral een vluchtmisdrijf telt zwaar. Misschien is het niet zo in dit geval en er waren ook andere mensen in de buurt maar tientallen minuten kunnen beslissen over leven of dood.
Ja dat valt wel behoorlijk aan te rekenen idd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 15 juli 2020 @ 16:12:13 #283
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194101827
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 16:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
O+
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194101829
Ik vind straf niet op zijn plaats. Wie verwacht nou dat er iemand op een weg gaat zitten

Hmm ik zie dat ik vorig jaar het tegenovergestelde beweerde. Erg consequent ben ik niet.
pi_194101880
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 16:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vind straf niet op zijn plaats. Wie verwacht nou dat er iemand op een weg gaat zitten
Hij rijdt daarna door. Blijkbaar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194101912
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 16:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hij rijdt daarna door. Blijkbaar.
Gebeurt vaker dat mensen in een soort shock eerst doorrijden. Wel eens meegemaakt bij een hond die was aangereden. Die automobiliste kwam toen in paniekerige toestand een tijdje later teruggereden.
pi_194101922
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 16:17 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Gebeurt vaker dat mensen in een soort shock eerst doorrijden. Wel eens meegemaakt bij een hond die was aangereden. Die automobiliste kwam toen in paniekerige toestand een tijdje later teruggereden.
Valt allicht iets in aan te rekenen hoewel die shock factor goed te begrijpen is natuurlijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194101924
Ik lees net dit in De Limburger;


De officier zegt dat S. gezien de bebording niet te hard reed, „als je aandacht bij de weg houdt en niet bezig bent met andere dingen. Als hij had opgelet had hij de slachtoffers gezien”. Hij vermoedt dat S. zijn telefoon gebruikte tijdens het ongeval, maar dat is niet vast te stellen omdat S. zich de code zegt niet te kunnen herinneren en het niet gelukt is toegang te krijgen tot het toestel.

Wat is dat dan weer voor iets raars :')
  woensdag 15 juli 2020 @ 16:20:10 #289
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194101944
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 16:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vind straf niet op zijn plaats. Wie verwacht nou dat er iemand op een weg gaat zitten

Hmm ik zie dat ik vorig jaar het tegenovergestelde beweerde. Erg consequent ben ik niet.
Specifiek hoef je daar niet vanuit te gaan, maar je moet wel je auto tot stoppen kunnen brengen over de afstand die je kunt overzien.
Sowieso bij 51 km/h heb je een stopafstand van nog geen 30 meter.

Als je minder dan 30 meter zicht hebt dan hoor je überhaupt geen 50 te rijden, zeker niet op een weg waar mensen op en langs lopen (al doen ze dat heel dom en heel illegaal).

Wat dat betreft ben ik het eens met de officier; Hij heeft blijkbaar niet op zitten letten op het bewuste moment.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194101949
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 16:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vind straf niet op zijn plaats. Wie verwacht nou dat er iemand op een weg gaat zitten

Hmm ik zie dat ik vorig jaar het tegenovergestelde beweerde. Erg consequent ben ik niet.
Voortschrijdend inzicht noemen ze dat.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 15 juli 2020 @ 16:20:57 #291
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194101954
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 16:18 schreef lily het volgende:
Ik lees net dit in De Limburger;


De officier zegt dat S. gezien de bebording niet te hard reed, „als je aandacht bij de weg houdt en niet bezig bent met andere dingen. Als hij had opgelet had hij de slachtoffers gezien”. Hij vermoedt dat S. zijn telefoon gebruikte tijdens het ongeval, maar dat is niet vast te stellen omdat S. zich de code zegt niet te kunnen herinneren en het niet gelukt is toegang te krijgen tot het toestel.

Wat is dat dan weer voor iets raars :')
Hij was vast in shock zijn code vergeten. Net zoals hij in shock was doorgereden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194102057
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 16:18 schreef lily het volgende:
Ik lees net dit in De Limburger;


De officier zegt dat S. gezien de bebording niet te hard reed, „als je aandacht bij de weg houdt en niet bezig bent met andere dingen. Als hij had opgelet had hij de slachtoffers gezien”. Hij vermoedt dat S. zijn telefoon gebruikte tijdens het ongeval, maar dat is niet vast te stellen omdat S. zich de code zegt niet te kunnen herinneren en het niet gelukt is toegang te krijgen tot het toestel.

Wat is dat dan weer voor iets raars :')
Die kunnen ze bij het NFI toch wel kraken, zou je denken. Hiermee scoort hij wel minpunten want natuurlijk is hij zijn code niet vergeten.
pi_194102099
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 16:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Specifiek hoef je daar niet vanuit te gaan, maar je moet wel je auto tot stoppen kunnen brengen over de afstand die je kunt overzien.
Sowieso bij 51 km/h heb je een stopafstand van nog geen 30 meter.

Als je minder dan 30 meter zicht hebt dan hoor je überhaupt geen 50 te rijden, zeker niet op een weg waar mensen op en langs lopen (al doen ze dat heel dom en heel illegaal).

Wat dat betreft ben ik het eens met de officier; Hij heeft blijkbaar niet op zitten letten op het bewuste moment.
Dat hij niet heeft opgelet staat wel vast eigenlijk. Dat overkomt iedere weggebruiker wel eens..zit nu zelf ook onder de kneuzingen omdat ik zat te snurken op de fiets. In dit geval zijn de gevolgen helaas dramatisch, maar een onoplettendheid vind ik wat anders dan rijden onder invloed of veel te hard rijden.
  woensdag 15 juli 2020 @ 16:31:29 #294
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194102110
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 16:27 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Die kunnen ze bij het NFI toch wel kraken, zou je denken. Hiermee scoort hij wel minpunten want natuurlijk is hij zijn code niet vergeten.
Met hedendaagse telefoons zoals de nieuwste iPhones is dat niet zo simpel schijnbaar.

Overigens mogen ze wel gedwongen ontgrendeld worden met gezicht of vingerafdruk :Y maar dan moet dat wel een optie zijn op dat moment natuurlijk.

Maargoed, het is zijn goed recht om te zwijgen over zijn code natuurlijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 15 juli 2020 @ 16:33:14 #295
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194102132
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 16:30 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat hij niet heeft opgelet staat wel vast eigenlijk. Dat overkomt iedere weggebruiker wel eens..zit nu zelf ook onder de kneuzingen omdat ik zat te snurken op de fiets. In dit geval zijn de gevolgen helaas dramatisch, maar een onoplettendheid vind ik wat anders dan rijden onder invloed of veel te hard rijden.
Mee eens. Alleen als je een keer niet op let en je rijdt gelijk mensen dood dan staan daar wel straffen tegenover. Zeker als ik de schetsen van de situatie aldaar moet geloven had hij beter op moeten letten.

Moet nog even teruglezen maar heeft hij überhaupt geremd?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194102148
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 16:33 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Mee eens. Alleen als je een keer niet op let en je rijdt gelijk mensen dood dan staan daar wel straffen tegenover. Zeker als ik de schetsen van de situatie aldaar moet geloven had hij beter op moeten letten.

Moet nog even teruglezen maar heeft hij überhaupt geremd?
Volgens mij heeft hij niet geremd
pi_194102192
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 16:33 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Mee eens. Alleen als je een keer niet op let en je rijdt gelijk mensen dood dan staan daar wel straffen tegenover. Zeker als ik de schetsen van de situatie aldaar moet geloven had hij beter op moeten letten.

Niet altijd. Een oom van mij heeft twee jaar terug een frontale aanrijding gehad waarbij de tegenligger om het leven kwam. Triest verhaal..moeder van jonge kinderen. Hij is toen verhoord en niet vervolgd, hoewel het dacht ik zijn fout was. Maar helemaal zeker ben ik niet, dus misschien geen goed voorbeeld.
  woensdag 15 juli 2020 @ 16:37:52 #298
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194102202
De bestuurder had uiteraard slaapgebrek en de feestgangers hadden niet op een wegdek moeten gaan zitten. Alleen maar verliezers in deze zaak.
  woensdag 15 juli 2020 @ 16:39:54 #299
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194102221
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 16:34 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij niet geremd
Tja, als dat klopt..

Stel dat je met normale autoverlichting een groepje mensen op de weg 70 meter van tevoren wel ziet, wat geen gekke aanname is denk ik.. dan heb je zo een 6 seconden niet voor je gekeken. Time dat maar eens.

Dat is sowieso al flink lang niet voor je kijken... laat staan als je al mensen hebt zien lopen langs de weg.

Komt daar bij ook nog het doorrijden en blijkbaar het plotseling vergeten van de code van je telefoon (hoe dan :')), dan krijg ik wel een redelijk plaatje van wat daar gebeurd is.

[ Bericht 14% gewijzigd door Drekkoning op 15-07-2020 18:17:09 ]
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194106413
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 15:42 schreef maan_man het volgende:
Strafeis is uitgesproken en is naar mijn mening onredelijk hoog:
[..]

Ik heb het gevoel dat veel mensen die een ongeluk veroorzaken en daarbij te hard hebben gereden of middelen hebben gebruikt er zeker niet slechter vanaf komen, dan deze man die wordt geconfronteerd met een paar hippies die op een onverlichte weg zaten. Hopelijk beslist de rechter over twee weken anders dan de officier van justitie heeft geëist.
Tja, ik weet niet of ik deze straf onredelijk hoog vind of andere straffen juist onredelijk laag. Vorige week lees ik nog over een bestuurder die tijdens het rijden aan het appen was en daardoor een ongeluk heeft veroorzaakt waarbij een jonge vrouw om het leven gekomen is. Straf: acht maanden cel en drie jaar ontzegging rijbevoegdheid.

In vergelijking daarmee lijkt de strafeis in het pinkpopdrama mij aan de hoge kant. Maar goed, het is dan ook nog de eis en niet de uiteindelijke straf.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')