abonnement Unibet Coolblue
pi_179959054
Al maandenlang regent het records op de woningmarkt: de verkoopprijzen van huizen waren nog nooit zo hoog. Het is de vraag hoelang deze ontwikkeling nog doorzet. Want wie kan het nog betalen?

In een jaar tijd steeg de gemiddelde verkoopprijs fors: van 260.000 naar 284.000 euro. De toekomst voorspellen kunnen we niet, maar de verwachting is dat de huizenprijzen in ieder geval de komende twee jaar nog blijven stijgen.

Het economisch bureau van ING voorspelt voor dit jaar een groei van zo'n 8,5 procent en voor volgend jaar rond de 4,5 procent. De Rabobank voorspelt voor dit jaar ongeveer 8 procent en volgend jaar 7 procent groei.



Daarbij spelen meerdere factoren een rol. Ten eerste het woningtekort. "Dat is op dit moment groter dan 100.000 woningen", zegt woningmarkteconoom Christian Lennartz van de Rabobank. "De verwachting is nu dat dat de komende jaren nog verder gaat oplopen."

De overheid wil dat er jaarlijks 75.000 huizen gebouwd gaan worden om het tekort weg te werken. Vanaf 2021 zal het probleem zich dan oplossen, maar het is nog de vraag of dat gaat lukken, zegt Lennartz. "Als er in plaats daarvan jaarlijks 55.000 huizen bijgebouwd worden, zal het tekort oplopen naar zo'n 150.000 à 200.000."

quote:
Het Nibud berekende voor de NOS wat je bruto moet verdienen om een huis van 284.000 euro te kopen (de gemiddelde verkoopprijs)

Voor een hypotheek van 285.000 euro heb je een bruto inkomen van 59.000 euro per jaar nodig. Wil je het huis met z'n tweeën kopen, dan heb je samen wat meer inkomen nodig. De één moet dan minimaal 35.000 euro verdienen en de ander 27.000 euro.

Ben je alleenstaand en verdien je gemiddeld? Dan kun je een hypotheek van ongeveer 150.000 euro krijgen. Ruim onder de gemiddelde verkoopprijs dus.
Belangrijkste oorzaak van het woningtekort is de economische crisis. "Daardoor heeft de bouw jarenlang stilgelegen", zegt woningmarkteconoom Mirjam Bani van ING. "Maar Nederland worstelde voor de crisis ook al met de woningvoorraad. Toen waren er ook al te weinig huizen voor de hoeveelheid huishoudens."

Verschil huizenprijzen en inkomen
Een andere factor die van invloed is op de woningprijzen, is de hoogte van de lonen. De lonen stijgen op dit moment lang niet zo hard als de huizenprijzen.



Vorige week voorspelde De Nederlandsche Bank echter dat de lonen de komende jaren wel flink gaan stijgen. Dit jaar met 1,9 procent, in 2019 met 3,5 procent en in 2020 met 4 procent. "De verschillen tussen huizenprijzen en inkomens nemen komende jaren naar verwachting dus nog steeds toe, maar wel minder snel dan eerst", zegt Lennartz.

De verwachte stijging van de lonen kan doorwerken op de huizenmarkt. Volgens Lennartz kan het de prijzen nog verder opdrijven als mensen daardoor hogere hypotheken afsluiten en meer gaan bieden.

Maar of dat gebeurt is niet zeker. "Het kan ook zijn dat mensen hun extra inkomsten gebruiken voor andere stijgende levenskosten", zegt Bani.

Lage rente
Dan speelt de hoogte van de hypotheekrente nog een grote rol. Die ligt al jarenlang rond de twee procent. Een hypotheek afsluiten is momenteel dus erg goedkoop. "Dat heeft kopen nog aantrekkelijker gemaakt ten opzichte van huren", zegt Lennartz. "Waardoor de vraag het aanbod nog meer is gaan overstijgen."

President van de Europese Centrale Bank Mario Draghi kondigde vorige week aan dat ze het grootschalige opkoopprogramma gaan afbouwen. Maar toch zal de rente naar verwachting voorlopig onveranderd blijven. "Die zal niet ineens heel hard stijgen en wordt bovendien gecompenseerd door de hogere lonen", zegt Bani. Een hypotheek afsluiten blijft voorlopig dus nog erg voordelig.

Volgens deskundigen heeft het er dus alle schijn van dat de huizenprijzen de komende jaren nog blijven stijgen. "Zeker in de grote en middelgrote steden, waar de vraag het grootst is", zegt Lennartz.

https://nos.nl/artikel/22(...)aar-hoelang-nog.html

Om de 15 jaar is er een recessie, we zijn er bijna -O-
pi_179959233
Deze keer zouden ze er echt van leren. Iedereen en alles moest een stapje terug gaan doen om dit in de toekomst te voorkomen. Het grote graaien moest stoppen. Consuminderen was het sleutelwoord. Het is alléén maar erger geworden en zijn verder terug bij af en alles is duurder geworden in levensonderhoud. Want dat blijft wel in stand gehouden.
pi_179960342
Het is de schuld van de crisis.....tuurlijk! Geen woord over de 180.000 buitenlanders die er jaarlijks bij komen.

Mensen moeten gewoon ergens wonen, en in de achterhoek gaan wonen en op en neer reizen wordt ook afgestraft. Het is toch idioot dat Zevenaar een forenzenstad is voor Amsterdam!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_179960418
Net een stukje gelezen dat de jongeren al hun geld in een huis moeten steken, dat de reisjes naar Bali en andere exotische oorden er ernstig bij in schieten!

Mijn hart bloedt, en goed Groen links blijven stemmen he jongens, want die zijn er echt voor om alles vol met beton te storten en snelle wegen enzo, zodat jullie op je twee kamertjes lekker een gezinnetje kunnen stichten!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_179960438
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 07:51 schreef ietjefietje het volgende:
Het is de schuld van de crisis.....tuurlijk! Geen woord over de 180.000 buitenlanders die er jaarlijks bij komen.

Mensen moeten gewoon ergens wonen, en in de achterhoek gaan wonen en op en neer reizen wordt ook afgestraft. Het is toch idioot dat Zevenaar een forenzenstad is voor Amsterdam!
derde reactie gaat alweer over de buitenlanders :')
pi_179960478
"Vorige week voorspelde De Nederlandsche Bank echter dat de lonen de komende jaren wel flink gaan stijgen. Dit jaar met 1,9 procent, in 2019 met 3,5 procent en in 2020 met 4 procent. "

Hahahahahahahah
  vrijdag 22 juni 2018 @ 08:19:33 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179960571
Zolang de rente laag blijft en de bevolking sterk blijft groeien,dus de vraag naar huizen hoog, zullen de prijzen blijven stijgen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 08:29:51 #8
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_179960694
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 08:19 schreef LXIV het volgende:
Zolang de rente laag blijft en de bevolking sterk blijft groeien,dus de vraag naar huizen hoog, zullen de prijzen blijven stijgen.
En het gros van de huizenzoekers op een kluitje wil wonen in een van de pakweg 10 à 15 “grote en middelgrote steden”. Genoeg plekken in NL waar de huizen voor het oprapen liggen en dus nog heel betaalbaar zijn.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_179960821
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 08:19 schreef LXIV het volgende:
Zolang de rente laag blijft en de bevolking sterk blijft groeien,dus de vraag naar huizen hoog, zullen de prijzen blijven stijgen.
Maar het mag niet over buitenlanders gaan hier!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_179960829
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 08:29 schreef Ringo het volgende:

[..]

En het gros van de huizenzoekers op een kluitje wil wonen in een van de pakweg 10 à 15 “grote en middelgrote steden”. Genoeg plekken in NL waar de huizen voor het oprapen liggen en dus nog heel betaalbaar zijn.
Maar jammergenoeg de banen niet.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_179960910
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 08:29 schreef Ringo het volgende:

[..]

En het gros van de huizenzoekers op een kluitje wil wonen in een van de pakweg 10 à 15 “grote en middelgrote steden”. Genoeg plekken in NL waar de huizen voor het oprapen liggen en dus nog heel betaalbaar zijn.
Dan komt er nog wel E 410 per maand bij aan reiskosten (gebaseerd op ns abbonnement Arnhem/ Amsterdam) en volgens mij kun je dat beter in je hypotheek investeren, dat is tenslotte nog een belegging, en je hebt dan meer tijd voor je gezin.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  vrijdag 22 juni 2018 @ 08:46:25 #12
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_179960917
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 07:51 schreef ietjefietje het volgende:
Het is de schuld van de crisis.....tuurlijk! Geen woord over de 180.000 buitenlanders die er jaarlijks bij komen.

Mensen moeten gewoon ergens wonen, en in de achterhoek gaan wonen en op en neer reizen wordt ook afgestraft. Het is toch idioot dat Zevenaar een forenzenstad is voor Amsterdam!
HET ZIJN DE BUITENLANDER!!11! :( :(

Ben je altijd zo boos? _O-
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 08:56:58 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179961024
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 08:29 schreef Ringo het volgende:

[..]

En het gros van de huizenzoekers op een kluitje wil wonen in een van de pakweg 10 à 15 “grote en middelgrote steden”. Genoeg plekken in NL waar de huizen voor het oprapen liggen en dus nog heel betaalbaar zijn.
Nou, ook hier in een dorp in de provincie kost een gemiddeld huis 380k hoor!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_179961338
Van de week ben ik afgestudeerd. Ik heb de afgelopen jaren echt veel gewerkt en best wel zuinig aan gedaan. Momenteel heb ik tussen de 30-40k gespaard en ga een inkomen krijgen van +/- 3k bruto. Ik ga niet op wereld reis.

Maar toch kan ik nergens een huis kopen. Huren wil ik liever niet. Rijtjeshuis kost in mijn regio 290k. Appartementen komen eigenlijk niet vrij of worden onderhands verkocht.

Ik krijg het simpelweg niet voor elkaar om een simpel huisje te kopen als starter. Ik probeer me voornamelijk te richten op nieuwbouw, maar daar is zoveel vraag dat ik er niet tussen kom.

Best jammer. Dan maar even hard werken en door sparen.
pi_179961404
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 08:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

HET ZIJN DE BUITENLANDER!!11! :( :(

Ben je altijd zo boos? _O-
Hoezo ben ik boos? Jij staat toch op tacos te stampen!?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_179961409
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 01:22 schreef vigen98 het volgende:

Het economisch bureau van ING voorspelt voor dit jaar een groei van zo'n 8,5 procent en voor volgend jaar rond de 4,5 procent. De Rabobank voorspelt voor dit jaar ongeveer 8 procent en volgend jaar 7 procent groei.
Groei? Worden de huizen groter of alleen maar duurder?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_179961428
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 09:22 schreef ArnoldG0342 het volgende:
Van de week ben ik afgestudeerd. Ik heb de afgelopen jaren echt veel gewerkt en best wel zuinig aan gedaan. Momenteel heb ik tussen de 30-40k gespaard en ga een inkomen krijgen van +/- 3k bruto. Ik ga niet op wereld reis.

Maar toch kan ik nergens een huis kopen. Huren wil ik liever niet. Rijtjeshuis kost in mijn regio 290k. Appartementen komen eigenlijk niet vrij of worden onderhands verkocht.

Ik krijg het simpelweg niet voor elkaar om een simpel huisje te kopen als starter. Ik probeer me voornamelijk te richten op nieuwbouw, maar daar is zoveel vraag dat ik er niet tussen kom.

Best jammer. Dan maar even hard werken en door sparen.
Wij, de generatie voor jou, konden het ook alleen maar om met zijn tween te werken, en 1 inkomen naar de hypotheek! Nu wordt er gedacht dat de ouderen overal maar gemakkelijk aan gekomen zijn. Niet dus. En ik geef het pas op als ik tussen 6 plankjes lig.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_179961444
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 09:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Groei? Worden de huizen groter of alleen maar duurder?
Dat is de groei voor de ondernemers, wat er met dat geld gedaan wordt is een andere zaak.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_179961476
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 09:31 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Dat is de groei voor de ondernemers, wat er met dat geld gedaan wordt is een andere zaak.
Ondernemers? Wat voor relevants ondernemen ze dan zoal in deze om die 'groei' te bewerkstelligen? Volgens mij is het gewoon een kwestie van bezitten en toekijken hoe je rijker wordt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 09:41:03 #20
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_179961568
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 09:22 schreef ArnoldG0342 het volgende:
Van de week ben ik afgestudeerd. Ik heb de afgelopen jaren echt veel gewerkt en best wel zuinig aan gedaan. Momenteel heb ik tussen de 30-40k gespaard en ga een inkomen krijgen van +/- 3k bruto. Ik ga niet op wereld reis.

Maar toch kan ik nergens een huis kopen. Huren wil ik liever niet. Rijtjeshuis kost in mijn regio 290k. Appartementen komen eigenlijk niet vrij of worden onderhands verkocht.

Ik krijg het simpelweg niet voor elkaar om een simpel huisje te kopen als starter. Ik probeer me voornamelijk te richten op nieuwbouw, maar daar is zoveel vraag dat ik er niet tussen kom.

Best jammer. Dan maar even hard werken en door sparen.
Wat zie jij als jouw "regio" dan. Geloof er geen snars van dat er op ~30 minuten treinen van jouw werk geen betaalbare woning te vinden is.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_179961626
Zodra de rente gaat stijgen zullen de prijzen wel gaan dalen. En bij een kleine stijging stabiliseren.

Wanneer dat gaat gebeuren is de vraag.
pi_179961669
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 08:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou, ook hier in een dorp in de provincie kost een gemiddeld huis 380k hoor!
Dan zal een gemiddeld huis in jouw dorp aanzienlijk groter zijn dan een gemiddeld huis in Nederland anders is natuurlijk niet te verklaren waarom een huis in een provinciedorp een ton duurder is dan het landelijk gemiddelde.

Ben wel benieuwd welk dorp dat dan is. Rozendaal?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 22 juni 2018 @ 09:55:39 #23
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_179961734
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 09:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dan zal een gemiddeld huis in jouw dorp aanzienlijk groter zijn dan een gemiddeld huis in Nederland anders is natuurlijk niet te verklaren waarom een huis in een provinciedorp een ton duurder is dan het landelijk gemiddelde.

Ben wel benieuwd welk dorp dat dan is. Rozendaal?
Blaricum.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 09:56:35 #24
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_179961750
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 09:45 schreef Cherni het volgende:
Zodra de rente gaat stijgen zullen de prijzen wel gaan dalen. En bij een kleine stijging stabiliseren.

Wanneer dat gaat gebeuren is de vraag.
De grafieken in de OP geven dan ook een verkeerd beeld. De huizenprijzen liggen voorlopig nog niet op het niveau van voor de crisis na inflatiecorrectie.

It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_179961882
Zolang investeerders niet ergens anders rendement kunnen maken en de woningschaarste in de steden nog te hoog is doordat tijdens de crisis niets is gebouwd, zullen de prijzen alleen maar stijgen van koopwoningen en steden alleen nog toegankelijk zijn voor de hogere inkomens.

Die rente zal op de korte of middellange termijn niet enorm stijgen ben ik bang.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 10:16:48 #26
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179962000
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 07:51 schreef ietjefietje het volgende:
Het is de schuld van de crisis.....tuurlijk! Geen woord over de 180.000 buitenlanders die er jaarlijks bij komen.

Mensen moeten gewoon ergens wonen, en in de achterhoek gaan wonen en op en neer reizen wordt ook afgestraft. Het is toch idioot dat Zevenaar een forenzenstad is voor Amsterdam!
Buiten dat dit natuurlijk onzin is, hoe wil je dan 0 buitenlanders hebben?

Wat betekend dat eigenlijk zelfs?

Dat geen enkele Europeaan of Amerikaan zich in Nederland mag vestigen? Dat ik geen kind mag krijgen met m'n buitenlandse vriendin want daar is weer een extra woning voor nodig later?

Kijk eens wie daadwerkelijk de woningmarkt betreden (koop) dat zijn echt geen arme Afrikanen. De meeste mensen komen uit Amerika, India, China of een ander EU land.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 22 juni 2018 @ 10:28:08 #27
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_179962125
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 09:56 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

De grafieken in de OP geven dan ook een verkeerd beeld. De huizenprijzen liggen voorlopig nog niet op het niveau van voor de crisis na inflatiecorrectie.

[ afbeelding ]
dat relativeert idd. best aardig :Y .
Maar voor de media niet leuk om te roepen, want daar verkopen ze geen kranten mee helaas.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 10:41:41 #28
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_179962299
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 10:28 schreef bleiblei het volgende:

[..]

dat relativeert idd. best aardig :Y .
Maar voor de media niet leuk om te roepen, want daar verkopen ze geen kranten mee helaas.
Dat is het vervelende ook met zoveel berichtgeving over de huizenmarkt. Vooral omdat de rare situatie in Amsterdam vaak wordt gezien als een ontwikkeling die zich in het hele land afspeelt.

Kijk daar loopt het wel gewoon uit de hand natuurlijk:



Maar ja, ik heb er geen medelijden mee. Je hoeft niet in Amsterdam te wonen, alleen wil schijnbaar iedereen dat.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_179962399
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 09:45 schreef Cherni het volgende:
Zodra de rente gaat stijgen zullen de prijzen wel gaan dalen. En bij een kleine stijging stabiliseren.

Wanneer dat gaat gebeuren is de vraag.
De invloed van de rente is veel minder groot dan jij nu suggereert, zeker nu de aflossingsvrije hypotheek aan banden is gelegd.

Met het oplopende tekort is er voorlopig geen daling van de prijzen te verwachten.
pi_179962451
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 07:51 schreef ietjefietje het volgende:
Het is de schuld van de crisis.....tuurlijk! Geen woord over de 180.000 buitenlanders die er jaarlijks bij komen.

Mensen moeten gewoon ergens wonen, en in de achterhoek gaan wonen en op en neer reizen wordt ook afgestraft. Het is toch idioot dat Zevenaar een forenzenstad is voor Amsterdam!
Jij denkt dat migranten massaal woningen kopen?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 10:54:24 #31
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179962456
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 10:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De invloed van de rente is veel minder groot dan jij nu suggereert, zeker nu de aflossingsvrije hypotheek aan banden is gelegd.

Met het oplopende tekort is er voorlopig geen daling van de prijzen te verwachten.
Dan zullen toch linksom of rechtsom de lonen omhoog moeten want anders wordt de kloof tussen de prijzen en wat mensen te besteden hebben uiteindelijk alleen maar groter.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_179962581
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 10:54 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dan zullen toch linksom of rechtsom de lonen omhoog moeten want anders wordt de kloof tussen de prijzen en wat mensen te besteden hebben uiteindelijk alleen maar groter.
Nee, er moet volop bijgebouwd worden om vraag en aanbod meer in evenwicht te krijgen..
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 11:06:15 #33
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179962606
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:04 schreef habitue het volgende:

[..]

Nee, er moet volop bijgebouwd worden om vraag en aanbod meer in evenwicht te krijgen..
En waar moet dat van worden betaald? Als de lonen niet omhoog gaan dan is er niemand die op die huizen in zal schrijven en zijn er ook geen belastinginkomsten voor subsidies.

Je kan heel mooi roepen: "We moeten bouwen", maar grond, stenen, en aannemers moeten ook worden betaald.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_179962609
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 10:54 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Jij denkt dat migranten massaal woningen kopen?
Ja, met al hun geld!
pi_179962692
Immigratie zorgt wel degelijk voor een deel van de stijging van het aantal huishoudens en dus de vraag naar woningen. Of ze die woning nou zelf kopen, een investeerder of de woningbouwvereniging.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 11:11:59 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179962727
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 10:54 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Jij denkt dat migranten massaal woningen kopen?
Ze genereren wel druk op de woningmarkt natuurlijk. Met drie miljoen
mensen minder was er een overvoed aan woningen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_179962795
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ze genereren wel druk op de woningmarkt natuurlijk. Met drie miljoen
mensen minder was er een overvoed aan woningen.
Wel een mooie troll om dit ook even in de schoenen van de buitenlanders te schuiven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2018 11:15:56 ]
pi_179962812
Bevolkingsgroei is niet louter door immigratie. We hebben een achterstand opgelopen omdat tijdens de crisis niets is bijgebouwd en bouwen kost nu eenmaal heel veel tijd.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2018 11:17:29 ]
pi_179962820
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ze genereren wel druk op de woningmarkt natuurlijk. Met drie miljoen
mensen minder was er een overvoed aan woningen.
Dit artikel gaat specifiek over de koopmarkt, en niet het huuraanbod.


Of de komst van migranten invloed hebben gehad op de koopmarkt betwijfel ik. Ik denk eerder dat als zij nooit waren gekomen dat de wachtlijsten van de sociale huur 2/3 jaar korter waren geweest.
pi_179962830
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ze genereren wel druk op de woningmarkt natuurlijk. Met drie miljoen
mensen minder was er een overvoed aan woningen.
Zonder migranten mag ik nog altijd geen sociale huurwoning betrekken, Willem.

En ik heb niet idee dat immigranten massaal woningen kopen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 22 juni 2018 @ 11:24:54 #41
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_179962935
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:04 schreef habitue het volgende:

[..]

Nee, er moet volop bijgebouwd worden om vraag en aanbod meer in evenwicht te krijgen..
We moeten gewoon minder kinderen gaan maken. De wereld is al overbevolkt genoeg.
Zijn er gelijk minder huizen nodig, en dus ook meer ruimte voor natuur.

Daar zit gewoon de root cause van dit probleem.
Er zou ansich niets mis zijn met een wereldwijde max 2 kinderen policy.
Dan blijft alleen het langer leven van de mens een uitdaging, maar dat houdt vanzelf een keer op.
pi_179962978
Probleem is dat ouderen worden aangemoedigd langer thuis te blijven wonen. Er is in veel plaatsen echter een tekort aan seniorenwoningen, waardoor bejaarden blijven zitten waar ze zitten en de doorstroom stokt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179962984
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:24 schreef bleiblei het volgende:

[..]

We moeten gewoon minder kinderen gaan maken. De wereld is al overbevolkt genoeg.
Zijn er gelijk minder huizen nodig, en dus ook meer ruimte voor natuur.

Daar zit gewoon de root cause van dit probleem.
Er zou ansich niets mis zijn met een wereldwijde max 2 kinderen policy.
Dan blijft alleen het langer leven van de mens een uitdaging, maar dat houdt vanzelf een keer op.
We hebben nauwelijks een natuurlijke bevolkingsgroei. Vorig jaar maar zo'n 4 duizend personen.

Daarbij is dat ook niet het hele verhaal, want het aantal huishoudens is bepalend, niet de bevolkingsgroei, het aantal eenpersoonshuishoudens blijft alsmaar stijgen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 11:30:26 #44
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_179963033
Ik heb begin 2014 mijn huis gekocht, dat voelt nog altijd als het kopen van bitcoin in de dip. Not bad
  vrijdag 22 juni 2018 @ 11:31:02 #45
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_179963046
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:27 schreef habitue het volgende:

[..]

We hebben nauwelijks een natuurlijke bevolkingsgroei. Vorig jaar maar zo'n 4 duizend personen.

Daarbij is dat ook niet het hele verhaal, want het aantal huishoudens is bepalend, niet de bevolkingsgroei, het aantal eenpersoonshuishoudens blijft alsmaar stijgen.
Nederland volgens Wikipedia vorig jaar 103.000:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bevolking_van_Nederland

En het probleem zit wereldwijd. Niet lokaal.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 11:32:45 #46
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179963067
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:31 schreef bleiblei het volgende:

[..]
En het probleem zit wereldwijd. Niet lokaal.
Tenzij je de hele wereldbevolking steriliseert ga je daar weinig aan doen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_179963068
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:27 schreef habitue het volgende:

[..]

We hebben nauwelijks een natuurlijke bevolkingsgroei. Vorig jaar maar zo'n 4 duizend personen.

Daarbij is dat ook niet het hele verhaal, want het aantal huishoudens is bepalend, niet de bevolkingsgroei, het aantal eenpersoonshuishoudens blijft alsmaar stijgen.
Maar dat zijn trends die ze wel aan kunnen zien komen. Door bijvoorbeeld de vergrijzing daar is alleen niet op geanticipeerd wat ook verklaarbaar is wanneer er een crisis is. Misschien moet er creatiever worden gedacht en het aantrekkelijk maken voor mensen om ook buiten de randstad te wonen.
pi_179963080
Simpel

- rente blijft laag
- stedentrek is nog gaande
- meer geld uit het buitenland
- pensionado's blijven massaal hangen in eensgezinswoning, doorstroming stokt.
- wordt te weinig gebouwd

Je kan wel een stabiele situatie krijgen dat er gewoon heel weinig aanbod is, maar de prijzen dusdanig hoog zijn dat ze niet meer omhoog kunnen. Volgens mij zitten we redelijk op dat punt.
pi_179963093
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:27 schreef habitue het volgende:

[..]

We hebben nauwelijks een natuurlijke bevolkingsgroei. Vorig jaar maar zo'n 4 duizend personen.

Daarbij is dat ook niet het hele verhaal, want het aantal huishoudens is bepalend, niet de bevolkingsgroei, het aantal eenpersoonshuishoudens blijft alsmaar stijgen.
Vaak onbesproken is dat 9 van de 10 gepensioneerden niet kleiner gaan wonen, maar blijven plakken in hun eengezinswoningen.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 11:34:46 #50
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_179963102
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:32 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Tenzij je de hele wereldbevolking steriliseert ga je daar weinig aan doen.
Was het idee van de bad guy in Inferno van Dan Brown toch zo verkeerd nog niet ;) .
pi_179963120
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:33 schreef Homey het volgende:
Simpel

- rente blijft laag
- stedentrek is nog gaande
- meer geld uit het buitenland
- pensionado's blijven massaal hangen in eensgezinswoning, doorstroming stokt.
- wordt te weinig gebouwd

Je kan wel een stabiele situatie krijgen dat er gewoon heel weinig aanbod is, maar de prijzen dusdanig hoog zijn dat ze niet meer omhoog kunnen. Volgens mij zitten we redelijk op dat punt.
Prijzen kunnen nog flink omhoog als je ziet hoe snel huizen boven de vraagprijs worden verkocht in opkomende steden.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 11:36:31 #52
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_179963141
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:11 schreef LXIV het volgende:
Ze genereren wel druk op de woningmarkt natuurlijk. Met drie miljoen mensen minder was er een overvoed aan woningen.
Ja, als alle 75-plussers vandaag dood neervallen ook.
Of als alle jonge gezinnen naar Canada emigreren.

Vind je het grappig om zulke dingen te beweren of meen je het gewoon?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_179963197
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:32 schreef Tem het volgende:

[..]

Maar dat zijn trends die ze wel aan kunnen zien komen. Door bijvoorbeeld de vergrijzing daar is alleen niet op geanticipeerd wat ook verklaarbaar is wanneer er een crisis is. Misschien moet er creatiever worden gedacht en het aantrekkelijk maken voor mensen om ook buiten de randstad te wonen.
In mijn ogen moet er gewoon volop worden gebouwd. Almere 2 en 3 erbij.

Mensen gaan toch in de buurt van de bedrijvigheid wonen, en die bedrijvigheid zie ik niet zo 1,2,3 verkassen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_179963217
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:34 schreef Homey het volgende:

[..]

Vaak onbesproken is dat 9 van de 10 gepensioneerden niet kleiner gaan wonen, maar blijven plakken in hun eengezinswoningen.
Zeker en dat snap ik ook erg goed.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 11:51:13 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179963412
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:15 schreef Tem het volgende:

[..]

Wel een mooie troll om dit ook even in de schoenen van de buitenlanders te schuiven.
Prijs is vraag en aanbod. Als de vraag stijgt neemt de prijs toe. Dat is niks nieuws.
Dat jij het over trollen hebt of deze simpele waarheid niet wil geloven geeft enkel aan hoe totaal en volkomen jouw indoctrinatie is geweest.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 11:53:10 #56
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179963451
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:36 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja, als alle 75-plussers vandaag dood neervallen ook.
Of als alle jonge gezinnen naar Canada emigreren.

Vind je het grappig om zulke dingen te beweren of meen je het gewoon?
Er wordt hier beweerd dat er geen relatie is tussen immigratie (bevolkingsgroei), vraag naar huizen en de prijs. Dat is natuurlijk onzin.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_179963452
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Prijs is vraag en aanbod. Als de vraag stijgt neemt de prijs toe. Dat is niks nieuws.
Dat jij het over trollen hebt of deze simpele waarheid niet wil geloven geeft enkel aan hoe totaal en volkomen jouw indoctrinatie is geweest.
Het is gewoon een beetje, als mijn tante klootjes had was het wel mijn oom geweest geleuter van je.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2018 11:56:04 ]
pi_179963473
Goed oppertrol LXIV kutlul gaat het topic weer proberen te verkloten.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 11:54:26 #59
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179963476
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Prijs is vraag en aanbod. Als de vraag stijgt neemt de prijs toe.
Tot een bepaalde limiet: Als de prijs hoger wordt dan wat mensen ervoor willen betalen dan daalt de vraag uiteindelijk weer. Dus idioot hoge prijzen zullen uiteindelijk niks opleveren.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_179963504
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 08:05 schreef Handleiding het volgende:

[..]

derde reactie gaat alweer over de buitenlanders :')
Ook echt: "De buitenlanders"

:')
Weggegaan en opgerot
pi_179963544
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er wordt hier beweerd dat er geen relatie is tussen immigratie (bevolkingsgroei), vraag naar huizen en de prijs. Dat is natuurlijk onzin.
Nee sukkel dat wordt niet beweerd. Er wordt alleen ontkent dat immigratie de grote oorzaak van de prijsstijging van woningen betreft. Iets wat jij hier met je vervelende trollhoofd probeert aan te wakkeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2018 11:59:25 ]
  vrijdag 22 juni 2018 @ 12:05:00 #62
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_179963663
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:56 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Ook echt: "De buitenlanders"

:')
Nou, als we de kansarme immigranten negeren die hier heen komen vanwege de ellende in hun thuisland. Is het ergens wel raar dat de kennisimmigranten die in deze regio komen voor bedrijven als ASML, Vanderlande en Signify de eerste 10 jaar dat ze hier werken, 30% korting op hun inkomstenbelasting krijgen.

Collega's die hetzelfde doen als ik, hetzelfde salaris krijgen als ik, hebben toch 30% meer te besteden. Daar krijg je pas gekke praktijken van op de huizenmarkt :P .

Wat ik ook raar vind is dat ik bij 1 van die bedrijven werk, we volgas mensen zoeken en ik de afgelopen jaar tientallen sollicitatiegesprekken heb gevoerd, waarvan 3 met native Nederlanders. En ik zou juist heel graag Nederlanders erbij hebben, dus daar ligt het niet aan (en imho. ook niet aan het geboden salaris btw). Maar goed, dat is helemaal offtopic O-) .
pi_179963696
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:05 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Nou, als we de kansarme immigranten negeren die hier heen komen vanwege de ellende in hun thuisland. Is het ergens wel raar dat de kennisimmigranten die in deze regio komen voor bedrijven als ASML, Vanderlande en Signify de eerste 10 jaar dat ze hier werken, 30% korting op hun inkomstenbelasting krijgen.

Collega's die hetzelfde doen als ik, hetzelfde salaris krijgen als ik, hebben toch 30% meer te besteden. Daar krijg je pas gekke praktijken van op de huizenmarkt :P .
Kan allemaal zijn, maar ik vind "De buitenlanders" zo'n algemene en nietszeggende term, die volgens mij alleen maar gebruikt wordt door zwakzinnigen.
Weggegaan en opgerot
  vrijdag 22 juni 2018 @ 12:06:57 #64
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179963703
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:05 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Nou, als we de kansarme immigranten negeren die hier heen komen vanwege de ellende in hun thuisland. Is het ergens wel raar dat de kennisimmigranten die in deze regio komen voor bedrijven als ASML, Vanderlande en Signify de eerste 10 jaar dat ze hier werken, 30% korting op hun inkomstenbelasting krijgen.
En waarom zitten die kennismigranten hier? Zitten er zoveel academici met een master Elektrotechniek of Technische Natuurkunde thuis duimen te draaien terwijl hun werkplek vervangen is door zo'n "kennismigrant"?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 12:08:27 #65
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_179963731
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:06 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

En waarom zitten die kennismigranten hier? Zitten er zoveel academici met een master Elektrotechniek of Technische Natuurkunde thuis duimen te draaien terwijl hun werkplek vervangen is door zo'n "kennismigrant"?
Naja, zie edit. Ik zit zelf in de sollicitatie procedures, en ik krijg gewoon geen Nederlandse CV's op mijn bureau. Geen idee waarom. Maar daar gaat het niet om. Het gaat om die 30% belastingkorting die ze krijgen en native Nederlanders niet.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 12:11:24 #66
33189 RM-rf
1/998001
pi_179963799
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 01:22 schreef vigen98 het volgende:
de verkoopprijzen van huizen waren nog nooit zo hoog.
dat is an sich niet zo vreemd, er zijn weinig zaken die 10 jaar terug duurder waren dan nu....
het is eerder opvalend dat het met woningen wél het geval is dat de prijzen over 10 jaar gezien eenzelfde niveau behouden hebben en juist dat wijst eerder erop dat er best nog ruimte naar boven is.

Zomang bv er een economische groei blijft bestaan, de lonen ook verder stijgen en ook de rente laag blijft, is er veel ruimte voor verdere stijging van de huizenprijzen...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 22 juni 2018 @ 12:11:55 #67
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179963815
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:08 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Naja, zie edit. Ik zit zelf in de sollicitatie procedures, en ik krijg gewoon geen Nederlandse CV's op mijn bureau. Geen idee waarom. Maar daar gaat het niet om. Het gaat om die 30% belastingkorting die ze krijgen en native Nederlanders niet.
Misschien omdat er weinig Nederlanders met een masterstudie afstuderen? Wat ik ook niet gek vindt als je alles bij elkaar moet lenen. En als je dan toch die kennisplaatsen ingevuld moet hebben dan moet je toch iets doen om mensen van buitenaf aan te trekken...
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_179964143
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:15 schreef Tem het volgende:

[..]

Wel een mooie troll om dit ook even in de schoenen van de buitenlanders te schuiven.
Niets troll aan, de bevolkingsgroei in NL is op het conto van de immigratie te schuiven: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)vooral-door-migratie

quote:
De bevolking van Nederland groeide in de eerste drie kwartalen van 2017 met ruim 80 duizend inwoners. Het grootste deel van die groei was het gevolg van buitenlandse migratie. Het migratiesaldo kwam uit op 66 duizend. Daarnaast zijn er bijna 15 duizend kinderen meer geboren dan er mensen zijn overleden. Dat meldt het CBS op basis van de meest recente bevolkingscijfers.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179964147
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:56 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Ook echt: "De buitenlanders"

:')
Ja want allochtonen mag niet meer en ik heb het ook niet alleen over die groep, net nog naar de sportschool geweest en alleen spaans horen praten. Maa r maakt niet uit iedereen die hier naar toe komt heeft een dak boven zijn hoofd nodig, dat is zo klaar als een klontje.

Maar goed ik begrijp er dus uit dat je liever je eigen pa en moe van boven de 75 uit hun huis zet, dat dan je iets aan immigratie gaat doen. Mij best hoor ik heb gewoon mijn eigen huis.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  vrijdag 22 juni 2018 @ 12:27:07 #70
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_179964154
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:11 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Misschien omdat er weinig Nederlanders met een masterstudie afstuderen? Wat ik ook niet gek vindt als je alles bij elkaar moet lenen. En als je dan toch die kennisplaatsen ingevuld moet hebben dan moet je toch iets doen om mensen van buitenaf aan te trekken...
Uit de landen waar de expats vandaan komen worden de studies ook niet betaald vriend.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_179964174
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:34 schreef Homey het volgende:

[..]

Vaak onbesproken is dat 9 van de 10 gepensioneerden niet kleiner gaan wonen, maar blijven plakken in hun eengezinswoningen.
Tja. Als je je woning hebt afbetaald woon je daar voor vrijwel niets. In een huis met een lekker tuintje.

Als je het gaat verkopen kom je meestal voor de hoofdprijs in 1 of ander appartementencomplex zonder balkon terecht....
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  vrijdag 22 juni 2018 @ 12:28:12 #72
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179964175
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:27 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Uit de landen waar de expats vandaan komen worden de studies ook niet betaald vriend.
Niet relevant, want daar kan ons overheidsbeleid niets aan veranderen. Punt blijft dat we bepaalde krachten uit het buitenland importeren omdat we er hier te weinig van hebben.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 12:29:01 #73
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_179964191
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:28 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Tja. Als je je woning hebt afbetaald woon je daar voor vrijwel niets. In een huis met een lekker tuintje.

Als je het gaat verkopen kom je meestal voor de hoofdprijs in 1 of ander appartementencomplex zonder balkon terecht....
Hoezo? Ze kunnen volgens jouw logica hun huidige huis toch ook voor de hoofdprijs verkopen. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_179964196
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:26 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ja want allochtonen mag niet meer en ik heb het ook niet alleen over die groepwat valt er volgens jou onder allochtonen?, net nog naar de sportschool geweest en alleen spaans horen praten. Maa r maakt niet uit Wat is je probleem dan? iedereen die hier naar toe komt heeft een dak boven zijn hoofd nodig, dat is zo klaar als een klontje.

Maar goed ik begrijp er dus uit dat je liever je eigen pa en moe van boven de 75 uit hun huis zet, dat dan je iets aan immigratie gaat doenHoe kom je daarbij?. Mij best hoor ik heb gewoon mijn eigen huis.
Echt het tokkie gehalte straalt er vanaf. Ik zal maar gewoon toegeven dat ik getrolld ben :')
Weggegaan en opgerot
  vrijdag 22 juni 2018 @ 12:30:51 #75
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_179964239
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:28 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Niet relevant, want daar kan ons overheidsbeleid niets aan veranderen. Punt blijft dat we bepaalde krachten uit het buitenland importeren omdat we er hier te weinig van hebben.
Klopt en de overheid is toch ook bezig om meer mensen hoger op te leiden. Snap niet zo wat je punt is? Volgens mij heeft de introductie van dit matige leenstelsel weinig effect gehad op de groei van het aantal studenten.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 12:31:50 #76
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_179964259
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:29 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Echt het tokkie gehalte straalt er vanaf. Ik zal maar gewoon toegeven dat ik getrolld ben :')
Neem eens een kijkje op de frontpage bij een EU topic anders.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_179964270
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 09:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Wat zie jij als jouw "regio" dan. Geloof er geen snars van dat er op ~30 minuten treinen van jouw werk geen betaalbare woning te vinden is.
Barneveld, Lunteren, Voorthuizen, Kootwijkerbroek, Otterlo

De Veluwe zegmaar.
De huizen zijn in deze regio vrij prijzig. Veel jongeren werken al vanaf een jonge leeftijd. Zij hebben meestal redelijk kapitaal opgebouwd. Als student heb je dat kapitaal vaak nog niet.
pi_179964313
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:33 schreef Homey het volgende:
Simpel

- rente blijft laag
- stedentrek is nog gaande
- meer geld uit het buitenland
- pensionado's blijven massaal hangen in eensgezinswoning, doorstroming stokt.
- wordt te weinig gebouwd

Je kan wel een stabiele situatie krijgen dat er gewoon heel weinig aanbod is, maar de prijzen dusdanig hoog zijn dat ze niet meer omhoog kunnen. Volgens mij zitten we redelijk op dat punt.
De rente gaat stijgen. De ECB gaat het opkoopprogramma afbouwen. De banken kunnen straks niet meer gratis lenen dus kunnen ze ook de zeer lage hypotheekrentes niet meer verkopen.

En al stijgt de rente maar 1 %, dat kan bijna een verdubbeling in maandlasten betekenen = crash.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179964338
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:29 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Hoezo? Ze kunnen volgens jouw logica hun huidige huis toch ook voor de hoofdprijs verkopen. :')
Correct. Maar dan kunnen ze vaak geen gewenst vrijstaand huisje aan het water vinden, maar wordt het een 'luxe appartement' in een torenflat. Waar de heren architecten het altijd zo leuk vinden geen of vrijwel geen buitenruimte in te maken. Of op het Noord-Oosten.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179964341
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:26 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Niets troll aan, de bevolkingsgroei in NL is op het conto van de immigratie te schuiven: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)vooral-door-migratie

[..]

Wanneer heb je een bevolkingskrimp gezien? Daarnaast wat hebben de immigranten voor impact op de koopmarkt? Het gaat erom dat er niet is geanticipeerd om de bevolkingsgroei doordat er in de crisis niet is gebouwd. Dat staat voor de rest buiten de discussie waardoor de bevolking is gegroeid. Did groei kunnen ze namelijk gewoon voorspellen.

Dan kan je roepen van; 'Ja, als er geen drie miljoen buitenlanders waren hadden we nu een overschot aan woningen' dat is net zoiets als roepen 'Als we alle babyboomers afknallen hebben we een overschot aan woningen!'

Slaat echt helemaal nergens op.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 12:37:13 #81
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_179964351
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:28 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Niet relevant, want daar kan ons overheidsbeleid niets aan veranderen. Punt blijft dat we bepaalde krachten uit het buitenland importeren omdat we er hier te weinig van hebben.
Punt is dat we die krachten uit het buitenland belonen met 30% extra inkomsten voor dezelfde inzet. Dan heb je het dus al gauw over een paar 10.000 euro per jaar dat mensen meer uit kunnen geven aan bijv. een hypotheek.
pi_179964358
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:36 schreef Tem het volgende:

[..]

Wanneer heb je een bevolkingskrimp gezien? Daarnaast wat hebben de immigranten voor impact op de koopmarkt? Het gaat erom dat er niet is geanticipeerd om de bevolkingsgroei doordat er in de crisis niet is gebouwd. Dat staat voor de rest buiten de discussie waardoor de bevolking is gegroeid. Did groei kunnen ze namelijk gewoon voorspellen.

Dan kan je roepen van; 'Ja, als er geen drie miljoen buitenlanders waren hadden we nu een overschot aan woningen' dat is net zoiets als roepen 'Als we alle babyboomers afknallen hebben we een overschot aan woningen!'

Slaat echt helemaal nergens op.
Nu ja. Als we niet al decennia de sluizen open hadden staan, was het niet nodig geweest. De NLe bevolkingsgroei is al decennia puur door import en hun nazaten. Toen ik op school zat, hadden we er net 14 miljoen. Als we geen import hadden gehad, was de bevolking nu ongeveer 12 miljoen geweest.
5 miljoen minder = 0 woningnood.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179964378
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:29 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Echt het tokkie gehalte straalt er vanaf. Ik zal maar gewoon toegeven dat ik getrolld ben :')
Gewoon heerlijk om te zien dat de jongeren die op partijen als D66 en GL stemmen nu geconfronteerd worden met de gevolgen van die politiek.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_179964405
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:38 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Gewoon heerlijk om te zien dat de jongeren die op partijen als D66 en GL stemmen nu geconfronteerd worden met de gevolgen van die politiek.
En die er niet op stemmen ook....
  vrijdag 22 juni 2018 @ 12:40:11 #85
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_179964409
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:32 schreef ArnoldG0342 het volgende:

[..]

Barneveld, Lunteren, Voorthuizen, Kootwijkerbroek, Otterlo

De Veluwe zegmaar.
De huizen zijn in deze regio vrij prijzig. Veel jongeren werken al vanaf een jonge leeftijd. Zij hebben meestal redelijk kapitaal opgebouwd. Als student heb je dat kapitaal vaak nog niet.
Het is maar net hoe kieskeurig je bent als starter. Voor minder dan 2 ton kan je daar zelfs huizen vinden.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_179964410
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:37 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nu ja. Als we niet al decennia de sluizen open hadden staan, was het niet nodig geweest. De NLe bevolkingsgroei is al decennia puur door import en hun nazaten. Toen ik op school zat, hadden we er net 14 miljoen. Als we geen import hadden gehad, was de bevolking nu ongeveer 12 miljoen geweest.
5 miljoen minder = 0 woningnood.
Ja precies!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_179964419
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:37 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nu ja. Als we niet al decennia de sluizen open hadden staan, was het niet nodig geweest. De NLe bevolkingsgroei is al decennia puur door import en hun nazaten. Toen ik op school zat, hadden we er net 14 miljoen. Als we geen import hadden gehad, was de bevolking nu ongeveer 12 miljoen geweest.
5 miljoen minder = 0 woningnood.
Dat weet je helemaal niet. Als er geen migratie zou zijn waren de sociaal economische omstandigheden misschien heel anders en hadden Nederlanders nog steeds gezinnen met 11 kinderen, weet jij veel. Valt niets zinnigs over te zeggen.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 12:40:44 #88
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179964423
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:37 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Punt is dat we die krachten uit het buitenland belonen met 30% extra inkomsten voor dezelfde inzet. Dan heb je het dus al gauw over een paar 10.000 euro per jaar dat mensen meer uit kunnen geven aan bijv. een hypotheek.
Daar kun je nu eenmaal niet omheen als je het aantrekkelijk wil maken voor die mensen om hier te komen werken, want dat moet méér lonen dan thuis blijven.

En het alternatief is dat alle kennisbedrijven binnen Nederland failliet gaan.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_179964461
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:40 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat weet je helemaal niet. Als er geen migratie zou zijn waren de sociaal economische omstandigheden misschien heel anders en hadden Nederlanders nog steeds gezinnen met 11 kinderen, weet jij veel. Valt niets zinnigs over te zeggen.
Onzin.

https://wnl.tv/2017/05/03(...)eit-komst-migranten/

Die omstandigheden zijn al decennia niet meer zo en al net zo lang krimpt de autochtone bevolking.

Zonder al die immigratie en de gevolgen ervan was er geen woningnood.

Waar gaan we eigenlijk heen? 20 miljoen? 30 miljoen? Is dat wenselijk?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  vrijdag 22 juni 2018 @ 12:43:24 #90
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_179964467
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:36 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Correct. Maar dan kunnen ze vaak geen gewenst vrijstaand huisje aan het water vinden, maar wordt het een 'luxe appartement' in een torenflat. Waar de heren architecten het altijd zo leuk vinden geen of vrijwel geen buitenruimte in te maken. Of op het Noord-Oosten.
Is waar. Ruimte is nou eenmaal beperkt. Senioren hebben verder niks te klagen hoor. De meeste starters zouden meer betalen voor zo'n luxe appartement.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_179964481
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:43 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Is waar. Ruimte is nou eenmaal beperkt. Senioren hebben verder niks te klagen hoor. De meeste starters zouden meer betalen voor zo'n luxe appartement.
Toch snap ik niet waarom ze zo weinig buitenruimte maken in die appartementen. :?

Vrijwel iedereen wil dat toch? Maar nee, dat past dan niet in 'het concept' of 'de uitstraling'....
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179964485
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:36 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Correct. Maar dan kunnen ze vaak geen gewenst vrijstaand huisje aan het water vinden, maar wordt het een 'luxe appartement' in een torenflat. Waar de heren architecten het altijd zo leuk vinden geen of vrijwel geen buitenruimte in te maken. Of op het Noord-Oosten.
En dan moeten ze de winst weer gaan uitgeven aan nieuwe vloerbedekking, nieuwe gordijnen etc. etc.

Dus de meeste oudjes denken dan.....je bekijkt het maar!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_179964487
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:43 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Onzin.

https://wnl.tv/2017/05/03(...)eit-komst-migranten/

Die omstandigheden zijn al decennia niet meer zo en al net zo lang krimpt de autochtone bevolking.

Zonder al die immigratie en de gevolgen ervan was er geen woningnood.

Waar gaan we eigenlijk heen? 20 miljoen? 30 miljoen? Is dat wenselijk?
Nee, wat jij zegt is onzin. Je gaat uit van dezelfde situatie in de wereld maar dan zonder immigranten naar Nederland. Dat is onzinnig en ontzettend simpel gedacht.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 12:45:50 #94
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_179964503
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:44 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

En dan moeten ze de winst weer gaan uitgeven aan nieuwe vloerbedekking, nieuwe gordijnen etc. etc.

Dus de meeste oudjes denken dan.....je bekijkt het maar!
Kunnen ze het beter op de bank laten staan, er niks mee doen en na hun dood 60% aan de staat schenken inderdaad. Veel beter.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_179964507
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:40 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Het is maar net hoe kieskeurig je bent als starter. Voor minder dan 2 ton kan je daar zelfs huizen vinden.
Deels mee eens. Vaak zijn zulke huizen ouder en minder energie zuinig. Met de nieuwe regels mbt gasverbruik zullen de kosten op de lange termijn hoog worden. Een investering in isolatie, warmtepompen en zonnepanelen zal ook meegerekend moeten worden in de aanschafprijs(lange termijn)

Ik wil graag een energie zuinig huis waarbij ik die investering in mindere mate hoef te doen.

Ik klaag ook niet heel hard hoor. Dan werk ik toch nog een poosje, loopt vanzelf wel los. Maar ben aan ene kant wel bang dat wanneer ik nu een huis zou kopen, dat het huis over een jaar of 7 onder water staat.
pi_179964514
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:44 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Toch snap ik niet waarom ze zo weinig buitenruimte maken in die appartementen. :?

Vrijwel iedereen wil dat toch? Maar nee, dat past dan niet in 'het concept' of 'de uitstraling'....
Te moeilijk, een balkonnetje eraan, dan heb je weer versteviging nodig, dat kost weer meer.....trouwens als er al een balkon is tegenwoordig flikkert het naar beneden als je er een plant opzet of zoiets!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_179964529
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:44 schreef Tem het volgende:

[..]

Nee, wat jij zegt is onzin. Je gaat uit van dezelfde situatie in de wereld maar dan zonder immigranten naar Nederland. Dat is onzinnig en ontzettend simpel gedacht.
Dan volg ik even jouw redeneertrend: het komt door de immigranten dat de NLers minder kinderen krijgen? :?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179964566
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:47 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dan volg ik even jouw redeneertrend: het komt door de immigranten dat de NLers minder kinderen krijgen? :?
Nee, dat zeg ik ook niet. Jij schets een beeld die je niet kan schetsen omdat je uitgaat van dezelfde variabelen in een situatie waar je een variabele weghaalt en dat klopt niet. Je moet alles meenemen.
pi_179964581
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:45 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Kunnen ze het beter op de bank laten staan, er niks mee doen en na hun dood 60% aan de staat schenken inderdaad. Veel beter.
nee mijn tante kon dit jaren geleden wel, eigen huis verkocht, woningwetwoning betrokken en van het geld prachtige reizen gemaakt, Amerika, Aaustralie, Indonesie. Dat is leven! Maar dat gunnen we de oudjes van nu niet meer, waarom eigenlijk?


Kijk eens naar de strijd die nederlanders moeten leveren om gewoon in hun eigen gekochte vakantiewoning permanent te wonen, dat mag niet! maar nu willen ze er wel polen in gaan huisvesten!

IK denk dan, als je als ondernemer zo nodig polen voor je wil laten werken dan huisvest je ze zelf maar.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_179964792
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:50 schreef Tem het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik ook niet. Jij schets een beeld die je niet kan schetsen omdat je uitgaat van dezelfde variabelen in een situatie waar je een variabele weghaalt en dat klopt niet. Je moet alles meenemen.
Het is simpele logica. Je ziet dat de groei volledig op het conto van immigranten en hun nazaten is geweest de afgelopen decennia. Zonder die groei was er geen huizentekort maar zelfs een overschot vanwege de krimp. 1 + 1 = 2.

Jouw bizarre gevolgtrekking slaat echt helemaal nergens op.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179964832
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:02 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Het is simpele logica. Je ziet dat de groei volledig op het conto van immigranten en hun nazaten is geweest de afgelopen decennia. Zonder die groei was er geen huizentekort maar zelfs een overschot vanwege de krimp. 1 + 1 = 2.

Jouw bizarre gevolgtrekking slaat echt helemaal nergens op.
Hele simpele logica die niet klopt inderdaad. Maar blijf het lekker geloven dit verklaart het electoraat van partijen als de PVV weer prima.
pi_179964853
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:31 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Neem eens een kijkje op de frontpage bij een EU topic anders.
Tsja, het is zo jammer. Dit soort "opmerkingen" zorgt ervoor dat een goede discussie niet op gang kan komen. Cijfers worden allemaal weggewuifd als ze niet in het straatje passen, en cijfers/onderzoeken die wel goed uitkomen worden uitvergroot. De media doet hier ook lekker aan mee, want dat verkoopt goed.
Weggegaan en opgerot
pi_179964917
Het Utopia wanneer er geen immigranten zouden zijn. Er zijn geen laagbetaalde baantjes meer, geen criminaliteit, iedereen kan met gemak een goedkoop huis kopen, als er wat verrot gaat herstelt het zich vanzelf, schoonmaken gaat gewoon moeders de vrouw weer doen, iedereen heeft ontzag voor veldwachter bromsnor en we leefden nog lang en gelukkig!
pi_179964927
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:43 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Onzin.

https://wnl.tv/2017/05/03(...)eit-komst-migranten/

Die omstandigheden zijn al decennia niet meer zo en al net zo lang krimpt de autochtone bevolking.

Zonder al die immigratie en de gevolgen ervan was er geen woningnood.

Waar gaan we eigenlijk heen? 20 miljoen? 30 miljoen? Is dat wenselijk?
Woningnood is er altijd al geweest.
pi_179964977
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:10 schreef Cherni het volgende:

[..]

Woningnood is er altijd al geweest.
Nou dan betaal je toch de hoofdprijs voor een huis, dat hoort dan toch zo in jou beleving.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_179964982
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 10:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De invloed van de rente is veel minder groot dan jij nu suggereert, zeker nu de aflossingsvrije hypotheek aan banden is gelegd.

Met het oplopende tekort is er voorlopig geen daling van de prijzen te verwachten.
Zelfs nu men aflost lossen de meeste bijna niets af de eerste 10 jaar. En als de rente ook maar 2% stijgt en je rentevaste periode loopt af zullen al velen in de problemen komen.
pi_179965017
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:12 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Nou dan betaal je toch de hoofdprijs voor een huis, dat hoort dan toch zo in jou beleving.
Als het om koop gaat is dat de markt. Dat heeft niets met immigratie te maken. En in de sociale huur sector is er zolang ik mij kan herinneren al de kwestie woningnood.

Jaren 80 geen woning geen kroning
om maar iets te benoemen.
pi_179965209
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:09 schreef Tem het volgende:
Het Utopia wanneer er geen immigranten zouden zijn. Er zijn geen laagbetaalde baantjes meer, geen criminaliteit, iedereen kan met gemak een goedkoop huis kopen, als er wat verrot gaat herstelt het zich vanzelf, schoonmaken gaat gewoon moeders de vrouw weer doen, iedereen heeft ontzag voor veldwachter bromsnor en we leefden nog lang en gelukkig!
Dat onzinverhaal maak jij er weer van.

Dat grootschalige import een al overbevolkt land niet gaat helpen met die overbevolking en alle gevolgen daarvan, is evident.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179965227
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:15 schreef Cherni het volgende:

[..]

Als het om koop gaat is dat de markt. Dat heeft niets met immigratie te maken. En in de sociale huur sector is er zolang ik mij kan herinneren al de kwestie woningnood.

Jaren 80 geen woning geen kroning
om maar iets te benoemen.
Ja want die immigratie was in de jaren 70 begonnen en we zaten nog met die jaren van de bezetting van de duitsers. Maar gek genoeg was er in de jaren 70 al helemaal geen woningnood meer in Duitsland.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_179965243
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:09 schreef Tem het volgende:
Het Utopia wanneer er geen immigranten zouden zijn. Er zijn geen laagbetaalde baantjes meer, geen criminaliteit, iedereen kan met gemak een goedkoop huis kopen, als er wat verrot gaat herstelt het zich vanzelf, schoonmaken gaat gewoon moeders de vrouw weer doen, iedereen heeft ontzag voor veldwachter bromsnor en we leefden nog lang en gelukkig!
Zijn japanners ongelukkig denk je?

Bromsnor? Zo langzamerhand moet je toch eens naar Tegenlicht of Zembla gaan kijken ipv Zwiebertje, echt, dan snap je er meer van.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_179965282
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:24 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ja want die immigratie was in de jaren 70 begonnen en we zaten nog met die jaren van de bezetting van de duitsers. Maar gek genoeg was er in de jaren 70 al helemaal geen woningnood meer in Duitsland.
Terwijl de West-Duitsers ongeveer 12 miljoen vluchtelingen moesten huisvesten na de oorlog.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  vrijdag 22 juni 2018 @ 13:26:57 #112
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_179965288
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:24 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Zijn japanners ongelukkig denk je?
Geen idee, maar hier staan ze niet eens in de top 50 terwijl Nederland bijna bovenaan staat.

https://en.wikipedia.org/wiki/World_Happiness_Report

Maar jij hebt andere data?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_179965305
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:26 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Terwijl de West-Duitsers ongeveer 12 miljoen vluchtelingen moesten huisvesten na de oorlog.
En alles kapotgegooid was!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_179965317
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:24 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Zijn japanners ongelukkig denk je?

Bromsnor? Zo langzamerhand moet je toch eens naar Tegenlicht of Zembla gaan kijken ipv Zwiebertje, echt, dan snap je er meer van.
Het gras is altijd groener bij de buren.

http://www.welingelichtek(...)t-en-ongelukkig.html
pi_179965386
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:26 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Geen idee, maar hier staan ze niet eens in de top 50 terwijl Nederland bijna bovenaan staat.

https://en.wikipedia.org/wiki/World_Happiness_Report

Maar jij hebt andere data?
Moeilijk huh begrijpend lezen! Als je geen immigranten hebt doe je dus ook niet mee met de wedstrijd welk land de gelukkigste IMIGRANTEN Heeft.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_179965407
Er wordt genoeg gebouwd. Kijk maar naar Utrecht.
pi_179965424
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:24 schreef ietjefietje het volgende:
Zijn japanners ongelukkig denk je?
Dat denk ik wel want hun maatschappij is langzaam uit elkaar aan het vallen.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 13:34:06 #118
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_179965439
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:30 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Moeilijk huh begrijpend lezen! Als je geen immigranten hebt doe je dus ook niet mee met de wedstrijd welk land de gelukkigste IMIGRANTEN Heeft.
Die cijfers gaan dan ook over de bevolking, niet immigranten. Met je begrijpend lezen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_179965573
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:23 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dat onzinverhaal maak jij er weer van.

Dat grootschalige import een al overbevolkt land niet gaat helpen met die overbevolking en alle gevolgen daarvan, is evident.
Waar jij het over hebt heeft echt nul invloed op de prijsstijging op de koopmarkt en invloed op de sociale huur valt nog maar te bezien. Dat is al decennia uien zoals Cherni al eerder aangeeft.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 13:52:53 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179965774
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:58 schreef Tem het volgende:

[..]

Nee sukkel dat wordt niet beweerd. Er wordt alleen ontkent dat immigratie de grote oorzaak van de prijsstijging van woningen betreft. Iets wat jij hier met je vervelende trollhoofd probeert aan te wakkeren.
De post waarop jij getriggered werd:
****************************************************************************************************
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 10:54 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Jij denkt dat migranten massaal woningen kopen?
Ze genereren wel druk op de woningmarkt natuurlijk. Met drie miljoen
mensen minder was er een overvoed aan woningen.
*********************************************************************************************************

Wat probeer ik nu aan te wakkeren?

Jij bent zo geindoctrineerd dat anderen nog niet eens een feit mogen posten dat tot een conclusie zou kunnen leiden waarbij iets van 'buitenlanders' van toepassing is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_179965790
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:24 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Zijn japanners ongelukkig denk je?

Bromsnor? Zo langzamerhand moet je toch eens naar Tegenlicht of Zembla gaan kijken ipv Zwiebertje, echt, dan snap je er meer van.
Zelfmoord en depressie cijfers in Japan zijn erg hoog. Zo gelukkig zijn ze dus klaarblijkelijk niet.

Wat moet ik zien bij Zembla en Tegenlicht?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 13:55:03 #122
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179965826
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:09 schreef Tem het volgende:
Het Utopia wanneer er geen immigranten zouden zijn. Er zijn geen laagbetaalde baantjes meer, geen criminaliteit, iedereen kan met gemak een goedkoop huis kopen, als er wat verrot gaat herstelt het zich vanzelf, schoonmaken gaat gewoon moeders de vrouw weer doen, iedereen heeft ontzag voor veldwachter bromsnor en we leefden nog lang en gelukkig!
Wat jij allemaal leest in een post waarin mensen zeggen dat bevolkingsgroei (in dit geval door migratie) leidt tot meer vraag en dus hogere prijzen op de woningmarkt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_179965863
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:42 schreef Tem het volgende:

[..]

Waar jij het over hebt heeft echt nul invloed op de prijsstijging op de koopmarkt en invloed op de sociale huur valt nog maar te bezien. Dat is al decennia uien zoals Cherni al eerder aangeeft.
Schaarste heeft geen invloed op de prijs van iets?

Aha. Basis-economie is hier niet aan besteed merk ik.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179965891
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat jij allemaal leest in een post waarin mensen zeggen dat bevolkingsgroei (in dit geval door migratie) leidt tot meer vraag en dus hogere prijzen op de woningmarkt.
Ik lees net dat schaarste geen invloed heeft op de prijs van iets.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179965922
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

De post waarop jij getriggered werd:
****************************************************************************************************

[..]

Ze genereren wel druk op de woningmarkt natuurlijk. Met drie miljoen
mensen minder was er een overvoed aan woningen.
*********************************************************************************************************

Wat probeer ik nu aan te wakkeren?

Jij bent zo geindoctrineerd dat anderen nog niet eens een feit mogen posten dat tot een conclusie zou kunnen leiden waarbij iets van 'buitenlanders' van toepassing is.
Waardoor moet ik geïndoctrineerd zijn precies?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 13:59:50 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179965950
De koopmarkt en de huurmarkt zijn beiden onderdeel van de woningmarkt en als dusdanig sterk aan elkaar gekoppeld.
Met veel vraag naar huurwoningen worden de huren hoger en zijn er meer mensen voor wie geen huurwoning beschikbaar is. Dat heeft dan weer tot effect dat de vraag naar koopwoningen toeneemt.

Kon ik voor 500 p/m een fatsoenlijke woning huren dan hoefde ik helemaal geen koopwoning te hebben.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_179965982
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:56 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Schaarste heeft geen invloed op de prijs van iets?

Aha. Basis-economie is hier niet aan besteed merk ik.
Op de prijs van sociale huur vrij weinig.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 14:00:59 #128
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179965987
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:59 schreef LXIV het volgende:
De koopmarkt en de huurmarkt zijn beiden onderdeel van de woningmarkt en als dusdanig sterk aan elkaar gekoppeld.
Met veel vraag naar huurwoningen worden de huren hoger en zijn er meer mensen voor wie geen huurwoning beschikbaar is. Dat heeft dan weer tot effect dat de vraag naar koopwoningen toeneemt.
Want iedereen voor wie een huurwoning te duur is kan wel kopen?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 14:01:23 #129
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179966003
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:58 schreef Tem het volgende:

[..]

Waardoor moet ik geïndoctrineerd zijn precies?
Dat weet ik niet. Waarschijnlijk op school/uni.
Maar je kunt in ieder geval niet omgaan met een andere mening als die mening mogelijk een relatie zou hebben met 'buitenlanders' die niet in jouw straatje terecht komt. Dan begin je meteen al te schelden. Terwijl de originele post waardoor je getriggerd wordt helemaal niet ergens 'schuld' neerlegt (enkel zegt dat verhoogde vraag de prijs opdrijft)
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 14:03:20 #130
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179966052
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:00 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Want iedereen voor wie een huurwoning te duur is kan wel kopen?
Dat maakt toch niet uit en dat zeg ik toch ook helemaal niet?
Als er geen tekort aan huurwoningen zou zijn dan zouden mensen gemakkelijker een huurwoning kunnen krijgen. En daarom niet per se een koopwoning hoeven te nemen.

Stel, op een festival verkopen ze cola en sinas. De prijs wordt door de markt bepaald. Als er nu onverwacht 10.000 mensen extra naar dat festival komen die enkel sinas willen, dan gaat de prijs van cola ook omhoog. Op zeker moment kost een flesje sinas 5 euro en een flesje cola 2 euro. Dan zal de cola duurde worden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 14:03:41 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179966061
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:00 schreef Tem het volgende:

[..]

Op de prijs van sociale huur vrij weinig.
De prijs van sociale huur is wachttijd.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 14:06:02 #132
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179966122
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

De prijs van sociale huur is wachttijd.
Mensen in sociale huur hebben vaak weinig andere keus, dus dan kun je niet van een vrije 'prijs' of marktwerking spreken.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_179966159
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Waarschijnlijk op school/uni.
Maar je kunt in ieder geval niet omgaan met een andere mening als die mening mogelijk een relatie zou hebben met 'buitenlanders' die niet in jouw straatje terecht komt. Dan begin je meteen al te schelden. Terwijl de originele post waardoor je getriggerd wordt helemaal niet ergens 'schuld' neerlegt (enkel zegt dat verhoogde vraag de prijs opdrijft)
Zeker wel, je wekt de suggestie met een nogal nietszeggend statement.
Dat doe je al jaren op dit forum. Beetje edgy dingen roeptoeteren en daarna de vermoorde onschuld spelen als iemand je daarop aanspreekt.
pi_179966176
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

De prijs van sociale huur is wachttijd.
Maar dat heeft geen bal te maken met de prijsstijging op de koopmarkt.
pi_179966222
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:00 schreef Tem het volgende:

[..]

Op de prijs van sociale huur vrij weinig.
Volgens mij gaat dit over de huizenmarkt mbt koopwoningen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179966268
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:08 schreef Tem het volgende:

[..]

Maar dat heeft geen bal te maken met de prijsstijging op de koopmarkt.
Jawel, hoe lastiger het is om een sociale huurwoning te krijgen, hoe meer mensen dan toch maar gaan proberen een huisje te kopen.

Hoe kan je nou zó dom zijn dat je denkt dat het aantal mensen geen impact heeft op de vraag naar woningen? :')
  vrijdag 22 juni 2018 @ 14:15:06 #137
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179966300
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:13 schreef Takadanobaba het volgende:

[..]

Hoe kan je nou zó dom zijn dat je denkt dat het aantal mensen geen impact heeft op de vraag naar woningen? :')
Omdat de mensen die in de sociale huurmarkt zitten te weinig verdienen om een hypotheek te krijgen en dus nul invloed hebben op de vraag naar koopwoningen.

De enige die daar uitzondering op zijn, zijn de scheefwoners.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_179966325
Grootste probleem is dat er niet is gebouwd in de crisistijd waardoor het tekort nog groter en dat alles zich concentreert in de randstad en investeerders hier handig gebruik van maken omdat ze nergens anders rendement kunnen maken. Kan je wel roepen als er geen buitenlanders waren was het probleem er niet maar buiten dat ze er dus gewoon wel zijn is het nogal een onzinnig argument. Zo kan ik nog wel meer hypothesen aanbrengen als feit die uiteindelijk geen causaal verband hebben.
pi_179966361
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:15 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Omdat de mensen die in de sociale huurmarkt zitten te weinig verdienen om een hypotheek te krijgen en dus nul invloed hebben op de vraag naar koopwoningen.

De enige die daar uitzondering op zijn, zijn de scheefwoners.
Maar als er minder mensen zijn die een sociale huurwoning nodig hebben, kan de drempel om er een te krijgen omlaag. Of kan je sociale huurwoningen verkopen.
pi_179966387
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:11 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Volgens mij gaat dit over de huizenmarkt mbt koopwoningen.
Precies, en jouw geleuter over de massale toestroom van immigranten zitten helemaal niet in die markt.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 14:19:34 #141
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179966400
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:18 schreef Takadanobaba het volgende:

[..]

Maar als er minder mensen zijn die een sociale huurwoning nodig hebben, kan de drempel om er een te krijgen omlaag. Of kan je sociale huurwoningen verkopen.
De wachtlijsten zijn nu vooral lang omdat veel sociale huurwoningen vol zitten met scheefwoners die niet door kunnen stromen. Niet naar de vrije sector, en niet naar een koopwoning, want te duur.

Daar kun je de migranten die aan de andere kant instromen niet de schuld van geven.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_179966416
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:18 schreef Tem het volgende:

[..]

Precies, en jouw geleuter over de massale toestroom van immigranten zitten helemaal niet in die markt.
Er bestaat natuurlijk ook totaal geen verband tussen markten, onmogelijk.
pi_179966423
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:18 schreef Tem het volgende:

[..]

Precies, en jouw geleuter over de massale toestroom van immigranten zitten helemaal niet in die markt.
Oh? Vreemd zeg dat al mijn buren in Laakkwartier immigranten/hun kinderen waren in de koopwoningen aldaar.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179966444
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:15 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Omdat de mensen die in de sociale huurmarkt zitten te weinig verdienen om een hypotheek te krijgen en dus nul invloed hebben op de vraag naar koopwoningen.

De enige die daar uitzondering op zijn, zijn de scheefwoners.
Das ook niet waar. Kleine appartementen in de oude rotwijken zijn soms goedkoper qua maandelijkse lasten dan huur.

Ook wordt er heel veel onderverhuurd: particulieren kopen kut-appartementen en verhuren die door.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179966445
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:13 schreef Takadanobaba het volgende:

[..]

Jawel, hoe lastiger het is om een sociale huurwoning te krijgen, hoe meer mensen dan toch maar gaan proberen een huisje te kopen.

Hoe kan je nou zó dom zijn dat je denkt dat het aantal mensen geen impact heeft op de vraag naar woningen? :')
Naja, volgens mij snap je zelf het verschil niet helemaal tussen die twee markten.
pi_179966453
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:19 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

De wachtlijsten zijn nu vooral lang omdat veel sociale huurwoningen vol zitten met scheefwoners die niet door kunnen stromen. Niet naar de vrije sector, en niet naar een koopwoning, want te duur.

Daar kun je de migranten die aan de andere kant instromen niet de schuld van geven.
Zonder kansloze migranten zouden de wachtlijsten weer minder lang zijn.
pi_179966457
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:21 schreef Tem het volgende:

[..]

Naja, volgens mij snap je zelf het verschil niet helemaal tussen die twee markten.
Volgens jou kopen dus alleen autochtonen huizen?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  vrijdag 22 juni 2018 @ 14:23:25 #148
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179966476
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:22 schreef Takadanobaba het volgende:

[..]

Zonder kansloze migranten zouden de wachtlijsten weer minder lang zijn.
Met meer huizen ook. Maar nee, laten we het vooral op 'minder, minder, minder' gooien in plaats van de structurele problemen van ons land aan te pakken die veroorzaakt zijn door krenterig beleid.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_179966478
Er wordt hier nogal wat 'what if'-geschiedenis bedreven. Als we geen positief migratiesaldo hadden gehad de afgelopen veertig jaar hadden we niet alleen minder inwoners gehad maar waren er ook (nóg) minder huizen gebouwd. Hoe de geschiedenis in zo'n parallel universum had uitgepakt weten we niet en is ook eigenlijk helemaal niet zo relevant voor de huidige problematiek.

Waar het om gaat is welke maatregelen moeten worden genomen om de problematiek op te lossen. En dan kun je volgens mij de koop- en huurmarkt niet los van elkaar zien, want dat zijn communicerende vaten.
pi_179966494
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:20 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Oh? Vreemd zeg dat al mijn buren in Laakkwartier immigranten/hun kinderen waren in de koopwoningen aldaar.
Lijkt mij sterk dat het gros van de immigranten hier gelijk de koopmarkt opgaan. Tweede en derde generatie ongetwijfeld maar die valt niet meer onder de door jouw genoemde enorme onophoudende toestroom.
pi_179966498
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:21 schreef Tem het volgende:

[..]

Naja, volgens mij snap je zelf het verschil niet helemaal tussen die twee markten.
Jij begrijpt niet dat er een bepaalde grens is waarop mensen van een sociale huurwoning naar een koopwoning kunnen gaan. Die markten lopen in elkaar over. Het is niet alsof je per se in de ene blijft zitten de hele tijd.
pi_179966509
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:24 schreef Tem het volgende:

[..]

Lijkt mij sterk dat het gros van de immigranten hier gelijk de koopmarkt opgaan. Tweede en derde generatie ongetwijfeld maar die valt niet meer onder de door jouw genoemde enorme onophoudende toestroom.
Dat is het gevolg vd immigratie. Du'h.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179966511
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:22 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Volgens jou kopen dus alleen autochtonen huizen?
Nee, zie mijn vorige reactie op je andere post.
pi_179966548
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:23 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Met meer huizen ook. Maar nee, laten we het vooral op 'minder, minder, minder' gooien in plaats van de structurele problemen van ons land aan te pakken die veroorzaakt zijn door krenterig beleid.
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:23 schreef Sloggi het volgende:
Er wordt hier nogal wat 'what if'-geschiedenis bedreven. Als we geen positief migratiesaldo hadden gehad de afgelopen veertig jaar hadden we niet alleen minder inwoners gehad maar waren er ook (nóg) minder huizen gebouwd. Hoe de geschiedenis in zo'n parallel universum had uitgepakt weten we niet en is ook eigenlijk helemaal niet zo relevant voor de huidige problematiek.

Waar het om gaat is welke maatregelen moeten worden genomen om de problematiek op te lossen. En dan kun je volgens mij de koop- en huurmarkt niet los van elkaar zien, want dat zijn communicerende vaten.
Wat is er mis met minder mensen en minder huizen dan? Meer ruimte, meer groen, minder milieubelasting.
pi_179966565
Tem en Co snappen niet hoe de woningmarkt in elkaar zit.

Zo is er wel degelijk overlap tussen sociale woningen en koophuizen.

Zoals bij mij bijvoorbeeld: toen ik 20 was wilde ik een eigen woning hebben en viel ik in de inkomenscategorie die voor sociale woningbouw in aanmerking kwam. Alleen.... dat betekende een wachttijd van ongeveer 7 jaar. Omdat ik een vast contract had, kon ik ook een huis kopen alleen dat werd dan wel een portiekflat in Den Haag Moerwijk. En ja, dat is een kutbuurt maar goed, ik moest toch ergens wonen.

Dus omdat de sociale woningmarkt zo overvol zat, werd ik gedwongen te kopen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179966593
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:23 schreef Sloggi het volgende:
Er wordt hier nogal wat 'what if'-geschiedenis bedreven. Als we geen positief migratiesaldo hadden gehad de afgelopen veertig jaar hadden we niet alleen minder inwoners gehad maar waren er ook (nóg) minder huizen gebouwd. Hoe de geschiedenis in zo'n parallel universum had uitgepakt weten we niet en is ook eigenlijk helemaal niet zo relevant voor de huidige problematiek.

Waar het om gaat is welke maatregelen moeten worden genomen om de problematiek op te lossen. En dan kun je volgens mij de koop- en huurmarkt niet los van elkaar zien, want dat zijn communicerende vaten.
Precies.
pi_179966609
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:28 schreef Tem het volgende:

[..]

Precies.
Nederland nog verder volbouwen _O_
pi_179966693
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:27 schreef Takadanobaba het volgende:

[..]

[..]

Wat is er mis met minder mensen en minder huizen dan? Meer ruimte, meer groen, minder milieubelasting.
Als die twee samengaan is dat hartstikke positief (buiten bijvoorbeeld vergrijzingsproblematiek, waar meer mensen overigens geen duurzame oplossing voor is). Als die twee niet samengaan heb je een probleem.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2018 14:33:26 ]
pi_179966751
quote:
Nederland telt nu 17,2 miljoen inwoners: 'Van de baby's moet de groei het niet hebben, van de migranten wel'
De voorlopige cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS)

Nederland telt 17,2 miljoen inwoners. In 2017 is de Nederlandse bevolking met ruim 100 duizend mensen gegroeid. De toename is vooral te danken aan migranten. De samenstelling van de migratiestroom veranderde wel: vergeleken met een jaar eerder vestigden zich minder asielzoekers en meer arbeidsmigranten en buitenlandse studenten in Nederland.
https://www.volkskrant.nl(...)anten-wel-~bdcc81c5/

Maar dat heeft geen enkele invloed op de woningnood hoor!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179966778
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:32 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Als die twee samengaan is dat hartstikke positief (buiten bijvoorbeeld vergrijzingsproblematiek). Als die twee niet samengaan heb je een probleem.
Dat klopt. Maar ik ben bang dat je dan maar door de vergrijzingsperiode heen moet bijten. Waarvan je de effecten kan verzachten door kennismigranten binnen te halen, en niet door de bevolking met Jan en alleman zo sterk te laten groeien als de afgelopen decennia.
pi_179966781
telefoonfoutje
pi_179966804
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:36 schreef Takadanobaba het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar ik ben bang dat je dan maar door de vergrijzingsperiode heen moet bijten. Waarvan je de effecten kan verzachten door kennismigranten binnen te halen, en niet door de bevolking door Jan en alleman zo sterk te laten groeien als de afgelopen decennia.
Immigratie helpt niet tegen vergrijzing. Is al lang bekend. En ook al zou het dat wel doen, dan vergoot je het probleem alleen maar over 1 generatie.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179966925
Het is natuurlijk ook dom om te denken dat immigranten de rest van hun leven in een sociale huurwoning zitten. Er zijn hordes arbeidsmigranten die binnen een aantal jaar naar de koopmarkt doorgroeien en sowieso vanaf hun binnenkomst in de particuliere huursector zitten die vaak worden opgekocht door investeerders.

Asielmigranten die afhankelijk zijn van sociale huurwoningen is de minderheid van de immigranten.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_179967364
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:36 schreef Takadanobaba het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar ik ben bang dat je dan maar door de vergrijzingsperiode heen moet bijten. Waarvan je de effecten kan verzachten door kennismigranten binnen te halen, en niet door de bevolking met Jan en alleman zo sterk te laten groeien als de afgelopen decennia.
Eens. Feit is wel dat dat eigenlijk al lang gebeurt. Het overgrote deel van de migranten die naar Nederland komen, zijn terugkerende Nederlanders, komen uit de Amerika's of Europa zelf. Wel zie je dat er veel gezinsmigranten zijn, maar na tien jaar staan die er nog niet eens zo slecht voor. Rond de 20% is niet werkend (dat kan zijn vanwege een uitkering maar het kan ook zo zijn dat de man kostwinner is), maar het overgrote deel heeft een baan, gaat naar school of is alweer vertrokken.

Van de asielmigranten (die echt veruit in de minderheid zijn onder immigranten) word je wat minder vrolijk, daarvan heeft maar een derde werk na tien jaar. Aan de andere kant: twee derde heeft na tien jaar werk, gaat naar school of is weer vertrokken.

Verder weet ik eigenlijk niet waarom ik deze info post in een topic dat over de woningmarkt gaat :').

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2018 14:58:00 ]
pi_179968229
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:32 schreef Tem het volgende:

[..]

Maar dat zijn trends die ze wel aan kunnen zien komen. Door bijvoorbeeld de vergrijzing daar is alleen niet op geanticipeerd wat ook verklaarbaar is wanneer er een crisis is. Misschien moet er creatiever worden gedacht en het aantrekkelijk maken voor mensen om ook buiten de randstad te wonen.
Ik denk dat ze het dan aantrekkelijker voor grotere bedrijven moeten maken om zich buiten de randstad te vestigen, werk is toch de meestgehoorde reden om niet verder te gaan wonen denk ik?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179968673
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:53 schreef Tem het volgende:

[..]

Zelfmoord en depressie cijfers in Japan zijn erg hoog. Zo gelukkig zijn ze dus klaarblijkelijk niet.

Wat moet ik zien bij Zembla en Tegenlicht?
Ze hebben goede reportages die meer inzicht geven in de problemen van Nederland dan dat Zwiebertje doet.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_179969720
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:27 schreef De_Onnoembare het volgende:
Tem en Co snappen niet hoe de woningmarkt in elkaar zit.

Zo is er wel degelijk overlap tussen sociale woningen en koophuizen.

Zoals bij mij bijvoorbeeld: toen ik 20 was wilde ik een eigen woning hebben en viel ik in de inkomenscategorie die voor sociale woningbouw in aanmerking kwam. Alleen.... dat betekende een wachttijd van ongeveer 7 jaar. Omdat ik een vast contract had, kon ik ook een huis kopen alleen dat werd dan wel een portiekflat in Den Haag Moerwijk. En ja, dat is een kutbuurt maar goed, ik moest toch ergens wonen.

Dus omdat de sociale woningmarkt zo overvol zat, werd ik gedwongen te kopen.
Wat heeft dat nou weer te maken met de prijsontwikkeling op de koopmarkt :?

En trouwens, dit is mijn zesde koopwoning en weet wel een beetje hoe de woningmarkt werkt.

De personen die nu de dupe zijn van de koopmarkt zijn starters (of ze nu een migratie achtergrond hebben of niet maakt geen holletje uit). Dat komt omdat er te weinig woningen zijn waardoor de doorstroming stagneert. Dat was al zo voor de crisis in 2008. In die periode is er niets gebouwd waardoor het tekort aan woningen nog groter is geworden, neem daarbij de lage rente waardoor particulieren een hogere hypotheek kunnen afsluiten en investeerder naar de markt lokt en je hebt een flinke stijging van koopwoningen te pakken waar we nu mee te maken hebben. Dit zijn de hoofdoorzaken en niet het zogenaamde bezet houden van woningen door immigranten.

Het stellen dat als die migranten er niet zouden zijn is, zoals Sloggi en anderen ook aangeven, een parallele werkelijkheid waar je niet via simpele 1 op 1 vergelijkingen uitspraken over kan doen en daarnaast totaal niet relevant. Je hebt te maken met de situatie zoals die is en niet een zondebok aanwijzen en die als stropop opvoeren om van de hoofdoorzaak af te dwalen.

De oplossing m.i. is bijbouwen (maar daar gaat een tijd overheen en we lopen flink achter) en het aantrekkelijk maken om ook buiten de randstad te gaan wonen want daar is nog plenty ruimte.

quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 15:31 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik denk dat ze het dan aantrekkelijker voor grotere bedrijven moeten maken om zich buiten de randstad te vestigen, werk is toch de meestgehoorde reden om niet verder te gaan wonen denk ik?
True, werkgelegenheid is erg belangrijk. Of meer flexibel omgaan op welke plek je werkt, je kan in deze tijd van technologische ontwikkelingen overal inloggen en aan de slag. Betere en snellere OV mogelijkheden, de werkgever vergoed meestal wel de reiskosten. Aan dat soort zaken denk ik eerder.
pi_179969833
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:14 schreef Tem het volgende:

[..]

De personen die nu de dupe zijn van de koopmarkt zijn starters (of ze nu een migratie achtergrond hebben of niet maakt geen holletje uit). Dat komt omdat er te weinig woningen zijn waardoor de doorstroming stagneert. Dat was al zo voor de crisis in 2008. In die periode is er niets gebouwd waardoor het tekort aan woningen nog groter is geworden, neem daarbij de lage rente waardoor particulieren een hogere hypotheek kunnen afsluiten en investeerder naar de markt lokt en je hebt een flinke stijging van koopwoningen te pakken waar we nu mee te maken hebben. Dit zijn de hoofdoorzaken en niet het zogenaamde bezet houden van woningen door immigranten.

Het stellen dat als die migranten er niet zouden zijn is, zoals Sloggi en anderen ook aangeven, een parallele werkelijkheid waar je niet via simpele 1 op 1 vergelijkingen uitspraken over kan doen en daarnaast totaal niet relevant. Je hebt te maken met de situatie zoals die is en niet een zondebok aanwijzen en die als stropop opvoeren om van de hoofdoorzaak af te dwalen.

De oplossing m.i. is bijbouwen (maar daar gaat een tijd overheen en we lopen flink achter) en het aantrekkelijk maken om ook buiten de randstad te gaan wonen want daar is nog plenty ruimte
Eerst zeg je het komt door de crisis en nu geef je zelf toe dat er voor de crisis ook al een probleem was! Het ongecontroleerd importeren van mensen zonder daar voor te plannen breekt nu op!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_179970070
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:19 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Eerst zeg je het komt door de crisis en nu geef je zelf toe dat er voor de crisis ook al een probleem was! Het ongecontroleerd importeren van mensen zonder daar voor te plannen breekt nu op!
Interpreteren is niet jouw sterkste punt geloof ik. Voor de crisis was het een probleem (want schaarste) en het probleem is groter geworden (want nog meer schaarste), staat er zowat letterlijk hoor....

Het CBS kan best een inschatting maken over de groei.

quote:
Het bevolkingsaantal zal volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) toenemen tot 17,8 miljoen in het jaar 2040 en 17,9 miljoen in 2060.
bron

Om al die mensen te kunnen bedienen in Nederland moet daar op worden geanticipeerd. Al is de woningmarkt van koopwoningen in Nederland heel sterk gekoppeld aan de staat van de economie. In omringende landen kan je niet zo snel 100% laten financieren waardoor in een recessie je minder effecten ziet op die markt als in Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2018 16:35:34 ]
  vrijdag 22 juni 2018 @ 16:37:30 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179970185
Kan een van die xenofobe "het komt door de buitenlanders" roepers me even uitleggen hoe het door de buitenlanders komt dat een tweekapper in de randstad nu ruim 4 ton kost?
En waarom ze überhaupt effect zouden hebben op de koopwoningprijzen?
Of is dat omdat scheefwoners nu meer gestimuleerd worden uit hun sociale huurwoning te vertrekken?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 16:39:32 #171
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_179970223
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:24 schreef bleiblei het volgende:

We moeten gewoon minder kinderen gaan maken. De wereld is al overbevolkt genoeg.
Zijn er gelijk minder huizen nodig, en dus ook meer ruimte voor natuur.

Daar zit gewoon de root cause van dit probleem.
Er zou ansich niets mis zijn met een wereldwijde max 2 kinderen policy.
Dan blijft alleen het langer leven van de mens een uitdaging, maar dat houdt vanzelf een keer op.
In het westen maken we al minder dan 2 kinderen, het zijn de 3e wereldlanden met hun 5 kinderen per gezin die het probleem zijn.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 16:45:19 #172
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179970326
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:29 schreef Takadanobaba het volgende:

[..]

Nederland nog verder volbouwen _O_
Dat is een keuze. Als je inderdaad grote groene delen op blijft offeren voor vinexwijken van vrijstaande huizen met tuin en garage enerzijds, en grote bedrijventerreinen langs de snelweg voor iedere (kleine) stad anderzijds gaat het hard natuurlijk.

Als je met de dichtheid van Tokyo zou bouwen zou heel Nederland in het onderste stukje van Limburg passen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 22 juni 2018 @ 16:47:32 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179970362
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat is een keuze. Als je inderdaad grote groene delen op blijft offeren voor vinexwijken van vrijstaande huizen met tuin en garage enerzijds, en grote bedrijventerreinen langs de snelweg voor iedere (kleine) stad anderzijds gaat het hard natuurlijk.

Als je met de dichtheid van Tokyo zou bouwen zou heel Nederland in het onderste stukje van Limburg passen.
Nou, zoals de vrijstaande huizen in Vinexwijken worden gebouwd, op kavels van minder dan 500m2, is ook de moeite niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 16:48:22 #174
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179970379
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, zoals de vrijstaande huizen in Vinexwijken worden gebouwd, op kavels van minder dan 500m2, is ook de moeite niet.
Nee klopt. Maar je ziet ook steeds meer van die villa wijken. Waar lk huis een enorm stuk grond heeft.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 22 juni 2018 @ 16:52:58 #175
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179970437
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:32 schreef Tem het volgende:

Misschien moet er creatiever worden gedacht en het aantrekkelijk maken voor mensen om ook buiten de randstad te wonen.
Dat kan eigenlijk alleen als je werk verplaatst. Woon-werk verkeer over langere afstanden zal alleen maar meer ontmoedigd gaan worden. En er zijn, voor mensen die dat leuk en/of belangrijk vinden, voordelen aan het wonen in een stad tov een randprovincie, op het gebied van uitgaansmogelijkheden, schoolkeuze, winkels, etc, etc. Ik moet er persoonlijk niet aan denken dat ik in een dorp woon waar 'niets' is.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 22 juni 2018 @ 16:55:57 #176
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179970484
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat kan eigenlijk alleen als je werk verplaatst. Woon-werk verkeer over langere afstanden zal alleen maar meer ontmoedigd gaan worden. En er zijn, voor mensen die dat leuk en/of belangrijk vinden, voordelen aan het wonen in een stad tov een randprovincie, op het gebied van uitgaansmogelijkheden, schoolkeuze, winkels, etc, etc. Ik moet er persoonlijk niet aan denken dat ik in een dorp woon waar 'niets' is.
Bovendien is infrastructuur een grote reden dat het aanvoelt alsof er weinig natuur is in Nederland. Alle gebieden worden steeds meer in stukjes in gehakt als het ware.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 22 juni 2018 @ 16:56:24 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179970494
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nee klopt. Maar je ziet ook steeds meer van die villa wijken. Waar lk huis een enorm stuk grond heeft.
Ik zie vooral hele dure nieuwbouw in oude villawijken, waarbij de huizen op relatief kleine lappen grond staan, een kavel van minimaal 1.000 m2 kopen is er in de meeste projecten al niet meer bij. Wil je dat, dan zit je ergens in het midden van niets of het is een kavel op een erfproject, waar 3 tot 5 woningen gebouwd worden op een voormalig boerenerf.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179970615
Hoe klein Nederland ook is, het is redelijk bizar om te spreken van "de woningmarkt". De realiteit is namelijk dat regionale verschillen enorm groot zijn. In Zeeland koop je een huis voor een prijs waar je in Amsterdam anderhalf parkeerplaats voor koopt.

En dit verschil betreft niet alleen de prijzen, maar de prijsontwikkeling. In sommige delen van het land liggen de prijzen nu veel hoger dan in 2008, in andere delen amper of helemaal niet. Met name in de grote steden worden totaal absurde prijzen voor woningen betaald: wat de gek ervoor geeft.

En vlak ook niet de rol van speculanten uit. Het barst van de bv'tjes die even een woning kopen om deze binnen no-time met dikke winst door te verkopen. Het is onvoorstelbaar dat er nog steeds geen landelijk beleid is om dit soort speculanten te stuiten.
pi_179970619
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat kan eigenlijk alleen als je werk verplaatst. Woon-werk verkeer over langere afstanden zal alleen maar meer ontmoedigd gaan worden. En er zijn, voor mensen die dat leuk en/of belangrijk vinden, voordelen aan het wonen in een stad tov een randprovincie, op het gebied van uitgaansmogelijkheden, schoolkeuze, winkels, etc, etc. Ik moet er persoonlijk niet aan denken dat ik in een dorp woon waar 'niets' is.
Klopt, maar daar betaal je dan uiteindelijk wel een prijs voor. Ik zie de voordelen van een stad ook wel en woon er met veel plezier zowat heel mijn leven. Aan de andere kant is die rust en ruimte ook wel weer wat waard en wanneer ik een aantal dagen vanaf huis zou kunnen werken zou ik het misschien nog wel overwegen, zeker gezien de fase waarin ik nu zit met jonge kinderen.
Aan de andere kant word ik misschien wel enorm depressief van zo een dorp. :P
  vrijdag 22 juni 2018 @ 17:02:45 #180
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179970622
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:09 schreef Tem het volgende:
Het Utopia wanneer er geen immigranten zouden zijn.
1 van de dichtstbevolkte landen ter wereld nog voller proppen, gaat het allemaal niet soepeler laten verlopen. Hoe meer mensen op een vierkante kilometer, des te sneller ze elkaar in de weg zitten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 22 juni 2018 @ 17:06:19 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179970707
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 17:02 schreef Tem het volgende:

[..]

Klopt, maar daar betaal je dan uiteindelijk wel een prijs voor. Ik zie de voordelen van een stad ook wel en woon er met veel plezier zowat heel mijn leven. Aan de andere kant is die rust en ruimte ook wel weer wat waard en wanneer ik een aantal dagen vanaf huis zou kunnen werken zou ik het misschien nog wel overwegen, zeker gezien de fase waarin ik nu zit met jonge kinderen.
Aan de andere kant word ik misschien wel enorm depressief van zo een dorp. :P
Ik zou zielsgelukkig zijn in een dorp, maar ik zie juist voor mijn kind ook wel de voordelen van de stad; meer keuze uit goede scholen bijvoorbeeld, vs het met de dorpsschool moeten doen en straks een pokke-eind moeten fietsen naar de enige middelbare 2 dorpen verderop.
Sterker nog: de mogelijkheden die mijn kind hier heeft zijn het enige dat me in de stad houdt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179970715
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 17:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

1 van de dichtstbevolkte landen ter wereld nog voller proppen, gaat het allemaal niet soepeler laten verlopen. Hoe meer mensen op een vierkante kilometer, des te sneller ze elkaar in de weg zitten.
Die concentratie zit voornamelijk in de steden en randstad er zijn steden/gebieden in de wereld die vele malen dichter bevolkt zijn dan die bij ons. Wij staan zo te zien op plek 27

https://mens-en-samenlevi(...)nden-ter-wereld.html
pi_179970720
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:37 schreef Leandra het volgende:
Kan een van die xenofobe "het komt door de buitenlanders" roepers me even uitleggen hoe het door de buitenlanders komt dat een tweekapper in de randstad nu ruim 4 ton kost?
En waarom ze überhaupt effect zouden hebben op de koopwoningprijzen?
Of is dat omdat scheefwoners nu meer gestimuleerd worden uit hun sociale huurwoning te vertrekken?
Ik behoor niet tot de "het komt door de buitenlanders"-roepers, maar het valt toch niet te ontkennen dat er vooral in de grote steden veel woningnood is? Hoe vaak gebeurt het niet dat migranten voorrang krijgen bij de toewijzing van een woning? Iedere andere gegadigde voor die woning zal naar wat anders op zoek moeten.

Er zijn zonder meer belangrijker oorzaken te noemen, maar aangezien prijzen tot stand komen door vraag en aanbod, kan ook de komst van migranten een effect hebben, omdat het aanbod daardoor beperkter wordt. Schaarste drijft de prijzen op.

Hoofdoorzaken zijn: te weinig woningbouw én iedereen wil op dezelfde plekken wonen. In veel opzichten zou Nederland een spreidingsbeleid moeten voeren. Zowel wat betreft werkgelegenheid als woningbouw. Dat zou ook nog eens een positieve invloed hebben op de filedruk.
pi_179970726
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:37 schreef Leandra het volgende:
Kan een van die xenofobe "het komt door de buitenlanders" roepers me even uitleggen hoe het door de buitenlanders komt dat een tweekapper in de randstad nu ruim 4 ton kost?
En waarom ze überhaupt effect zouden hebben op de koopwoningprijzen?
Of is dat omdat scheefwoners nu meer gestimuleerd worden uit hun sociale huurwoning te vertrekken?
Dat is al 10 x uitgelegd oh economisch wonder. 1 vd basiswetten der economie is dat hoe schaarser een product is hoe hoe hoger de prijs die je er voor kan vragen wordt.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179970749
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat is een keuze. Als je inderdaad grote groene delen op blijft offeren voor vinexwijken van vrijstaande huizen met tuin en garage enerzijds, en grote bedrijventerreinen langs de snelweg voor iedere (kleine) stad anderzijds gaat het hard natuurlijk.

Als je met de dichtheid van Tokyo zou bouwen zou heel Nederland in het onderste stukje van Limburg passen.
Fantastisch leven in je wolkenkrabberhok. Gatverdamme zeg.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  vrijdag 22 juni 2018 @ 17:09:33 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179970773
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 17:07 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dat is al 10 x uitgelegd oh economisch wonder. 1 vd basiswetten der economie is dat hoe schaarser een product is hoe hoe hoger de prijs die je er voor kan vragen wordt.
Ja? Dus woningen voor 2 keer modaal worden duurder omdat er mensen bijkomen die in sociale huurwoningen wonen?
Mercedes is ook duur omdat zoveel Sjonnies een Opel willen, of wat?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 17:10:05 #187
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_179970783
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 08:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

HET ZIJN DE BUITENLANDER!!11! :( :(

Ben je altijd zo boos? _O-
Die asielzoekers kopen allemaal onze koopwoningen op voor tonnen! :(
pi_179970787
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 17:06 schreef Tem het volgende:

[..]

Die concentratie zit voornamelijk in de steden en randstad er zijn steden/gebieden in de wereld die vele malen dichter bevolkt zijn dan die bij ons. Wij staan zo te zien op plek 27

https://mens-en-samenlevi(...)nden-ter-wereld.html
Op plek 27 als je mini-stad-staatjes als Monaco als land meetelt ja. Slaat nergens op.
Zonder die op plek 4 of 5.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179970870
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 17:10 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Op plek 27 als je mini-stad-staatjes als Monaco als land meetelt ja. Slaat nergens op.
Zonder die op plek 4 of 5.
Ohja, plek 4 als je alleen de landen boven de 15 miljoen meetelt zie ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2018 17:16:11 ]
  vrijdag 22 juni 2018 @ 17:18:56 #190
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_179970933
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 10:54 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Jij denkt dat migranten massaal woningen kopen?
Krapte is niet alleen koophuizen maar ook sociale-huur. Waar vooral (Niet-westerse) migranten wonen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  vrijdag 22 juni 2018 @ 17:20:33 #191
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_179970971
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 17:10 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Op plek 27 als je mini-stad-staatjes als Monaco als land meetelt ja. Slaat nergens op.
Zonder die op plek 4 of 5.
https://en.wikipedia.org/(...)t_populous_countries

Plek 5 volgens de laatste statistieken.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  vrijdag 22 juni 2018 @ 17:25:43 #192
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179971065
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 17:06 schreef Tem het volgende:

Die concentratie zit voornamelijk in de steden en randstad er zijn steden/gebieden in de wereld die vele malen dichter bevolkt zijn dan die bij ons. Wij staan zo te zien op plek 27

https://mens-en-samenlevi(...)nden-ter-wereld.html
Als je alle stadstaatjes er uit filtert, dan staan wij ergens in de top 10....van een mogelijke 241. Dat valt wel binnen de omschrijving 'dichtstbevolkte landen ter wereld'.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 22 juni 2018 @ 17:35:50 #193
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179971323
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 17:08 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Fantastisch leven in je wolkenkrabberhok. Gatverdamme zeg.
Nee, dat is dus een onjuiste gedachte. Het centrum van Parijs heeft een van de hoogste dichtheden van de wereld. Tokyo was slechts een voorbeeld (heeft ook vrij weinig wolkenkrabbers trouwens voor zo'n populatie). Als je wel eens in Tokyo geweest bent zul je merken dat de meeste zijstraten juist heel rustig en groen zijn.

Er kan echt met een veel hogere dichtheid gebouwd worden in NL, zonder dat dit een benauwd gevoel geeft.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 22 juni 2018 @ 18:11:45 #194
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179972046
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 17:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]Hoofdoorzaken zijn: te weinig woningbouw én iedereen wil op dezelfde plekken wonen. In veel opzichten zou Nederland een spreidingsbeleid moeten voeren. Zowel wat betreft werkgelegenheid als woningbouw. Dat zou ook nog eens een positieve invloed hebben op de filedruk.
Dat werkt ook alleen als je je landelijk in kan schrijven voor sociale huurwoningen en dus niet per stad inschrijftijd op moet gaan bouwen. Als ik een werkgever in Utrecht heb dan zou ik me nu in Den Bosch, Hilversum en Amersfoort in moeten gaan schrijven als ik daarbij in de buurt wil wonen, met allemaal verschillende voorwaarden.

Een landelijk woningnetwerk zou al een hoop schelen in die spreiding, want dan kun je mensen plaatsen waar ruimte is. Als ze dan afwijzen omdat ze ergens niet willen wonen is het ook hun eigen schuld dat ze langer moeten wachten.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 18:15:03 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179972114
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 18:11 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat werkt ook alleen als je je landelijk in kan schrijven voor sociale huurwoningen en dus niet per stad inschrijftijd op moet gaan bouwen. Als ik een werkgever in Utrecht heb dan zou ik me nu in Den Bosch, Hilversum en Amersfoort in moeten gaan schrijven als ik daarbij in de buurt wil wonen, met allemaal verschillende voorwaarden.

Een landelijk woningnetwerk zou al een hoop schelen in die spreiding, want dan kun je mensen plaatsen waar ruimte is. Als ze dan afwijzen omdat ze ergens niet willen wonen is het ook hun eigen schuld dat ze langer moeten wachten.
Als je een werkgever hebt dan moet je wel heel jong zijn en/of heel weinig verdienen om in aanmerking te komen voor sociale huur.
En als je niet alleenstaand bent kom je met 2 keer minimumloon al niet meer in aanmerking.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 18:24:00 #196
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179972315
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 18:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je een werkgever hebt dan moet je wel heel jong zijn en/of heel weinig verdienen om in aanmerking te komen voor sociale huur.
En als je niet alleenstaand bent kom je met 2 keer minimumloon al niet meer in aanmerking.
Ooit wel eens over flexibele contracten gedacht? Als je met zijn 2en uitzendkracht bent dan wens ik je veel succes om te gaan kopen of in de vrije sector te gaan huren.

Mijn punt blijft dat je nu niet landelijk inschrijftijd op kan bouwen en op een landelijke pool van woningen kan reageren. Stel dat ik morgen een baan in Groningen zou krijgen, dan kan ik daar niet naartoe verhuizen omdat ik in Groningen geen inschrijftijd heb opgebouwd, maar in Eindhoven wel. Ik had toch niet 7 jaar van te voren kunnen bedenken: 'Goh, misschien krijg ik wel een baan in Groningen/Heerenveen/Haarlem, laat ik maar even in elke mogelijke stad inschrijven' :')

En in Eindhoven houd ik dan een plek op de wachtlijst bezet om die inschrijftijd te behouden, terwijl ik daar misschien geen gebruik meer van ga maken. Daarom zou een landelijk netwerk de mobiliteit een heel stuk vergroten. want je zit nu aan je eigen gemeente vast.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_179972648
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 17:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja? Dus woningen voor 2 keer modaal worden duurder omdat er mensen bijkomen die in sociale huurwoningen wonen?
Mercedes is ook duur omdat zoveel Sjonnies een Opel willen, of wat?
Lekkere vergelijking hoor.
pi_179973069
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 17:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja? Dus woningen voor 2 keer modaal worden duurder omdat er mensen bijkomen die in sociale huurwoningen wonen?
Mercedes is ook duur omdat zoveel Sjonnies een Opel willen, of wat?
Kijk, dat is nou weer het misverstand, iemand kan zoveel auto's kopen al ie wil, bij woningen gaat dat niet zo gemakkelijk. Tenslotte kopen de meeste mensen een huis voor hun eigen bewoning, daar moeten dan dus eerst mensen uit vertrekken. Tenzij het nieuwbouw is, en dat is er nou eenmaal weinig, in Den Haag koop je geen nieuw appartement onder de 350.000 euro, en door de schaarste is mijn appartement dat nu dus ook waard. Hier in mijn gebouw werd er eentje verkocht in 2 dagen tijd.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_179973153
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 18:50 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Kijk, dat is nou weer het misverstand, iemand kan zoveel auto's kopen al ie wil, bij woningen gaat dat niet zo gemakkelijk. Tenslotte kopen de meeste mensen een huis voor hun eigen bewoning, daar moeten dan dus eerst mensen uit vertrekken. Tenzij het nieuwbouw is, en dat is er nou eenmaal weinig, in Den Haag koop je geen nieuw appartement onder de 350.000 euro, en door de schaarste is mijn appartement dat nu dus ook waard. Hier in mijn gebouw werd er eentje verkocht in 2 dagen tijd.
Weinig nieuwbouw?
33.000 nieuwbouw woningen in alleen Utrecht al.
pi_179973678
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 18:53 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Weinig nieuwbouw?
33.000 nieuwbouw woningen in alleen Utrecht al.
Er wordt ook veel gebouwd en er zijn veel nieuwe projecten maar het tekort loopt je niet zo snel in. Gaat aardig wat tijd overheen.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 20:09:53 #201
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_179974648
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 08:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou, ook hier in een dorp in de provincie kost een gemiddeld huis 380k hoor!
Brabant is dan ook een rijke provincie.
Hier idem kwam ik gisteren achter en daar schrok ik wel van.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 22 juni 2018 @ 20:29:02 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179975063
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 18:50 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Kijk, dat is nou weer het misverstand, iemand kan zoveel auto's kopen al ie wil, bij woningen gaat dat niet zo gemakkelijk. Tenslotte kopen de meeste mensen een huis voor hun eigen bewoning, daar moeten dan dus eerst mensen uit vertrekken. Tenzij het nieuwbouw is, en dat is er nou eenmaal weinig, in Den Haag koop je geen nieuw appartement onder de 350.000 euro, en door de schaarste is mijn appartement dat nu dus ook waard. Hier in mijn gebouw werd er eentje verkocht in 2 dagen tijd.
Als je een huis kunt kopen heb je al geen last van de mensen die op een sociale huurwoning aangewezen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 20:30:43 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179975093
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 18:24 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ooit wel eens over flexibele contracten gedacht? Als je met zijn 2en uitzendkracht bent dan wens ik je veel succes om te gaan kopen of in de vrije sector te gaan huren.

Mijn punt blijft dat je nu niet landelijk inschrijftijd op kan bouwen en op een landelijke pool van woningen kan reageren. Stel dat ik morgen een baan in Groningen zou krijgen, dan kan ik daar niet naartoe verhuizen omdat ik in Groningen geen inschrijftijd heb opgebouwd, maar in Eindhoven wel. Ik had toch niet 7 jaar van te voren kunnen bedenken: 'Goh, misschien krijg ik wel een baan in Groningen/Heerenveen/Haarlem, laat ik maar even in elke mogelijke stad inschrijven' :')

En in Eindhoven houd ik dan een plek op de wachtlijst bezet om die inschrijftijd te behouden, terwijl ik daar misschien geen gebruik meer van ga maken. Daarom zou een landelijk netwerk de mobiliteit een heel stuk vergroten. want je zit nu aan je eigen gemeente vast.
Flexibel of niet; ook dan is de kans redelijk groot dat je niet in aanmerking komt voor sociale huur, zeker niet als je beiden werkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179975146
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 17:15 schreef Tem het volgende:

[..]

Ohja, plek 4 als je alleen de landen boven de 15 miljoen meetelt zie ik.
Juist.
Misschien dus niet zo verstandig decennia lang massa-immigratie toe te staan. Of willen we stijgen in deze lijst soms?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179975166
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 08:01 schreef ietjefietje het volgende:
Net een stukje gelezen dat de jongeren al hun geld in een huis moeten steken, dat de reisjes naar Bali en andere exotische oorden er ernstig bij in schieten!

Mijn hart bloedt, en goed Groen links blijven stemmen he jongens, want die zijn er echt voor om alles vol met beton te storten en snelle wegen enzo, zodat jullie op je twee kamertjes lekker een gezinnetje kunnen stichten!
Waarom moet GroenLinks er altijd op deze manier bijgehaald worden als het om dit soort onderwerpen gaat?

Want GL is nu net de partij die niet in een kabinet gezeten heeft en eveneens niet verantwoordelijk is voor de bestaande woningnood.

Sterker nog, meerdere malen was het GroenLinks die in z'n verkiezingsprogramma het meest uittrok voor starterswoningen en woningen voor middeninkomens.

Dat past namelijk bij duurzaamheid, nieuwe energiezuinige woningen, dichter bij je werk wonen, goed bereikbaar met OV.
pi_179975175
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 18:50 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Kijk, dat is nou weer het misverstand, iemand kan zoveel auto's kopen al ie wil, bij woningen gaat dat niet zo gemakkelijk. Tenslotte kopen de meeste mensen een huis voor hun eigen bewoning, daar moeten dan dus eerst mensen uit vertrekken. Tenzij het nieuwbouw is, en dat is er nou eenmaal weinig, in Den Haag koop je geen nieuw appartement onder de 350.000 euro, en door de schaarste is mijn appartement dat nu dus ook waard. Hier in mijn gebouw werd er eentje verkocht in 2 dagen tijd.
Mijn oude appartement in Moerwijk kost nu 135.000.
Ik kon het toen amper kwijt voor 85.000 in 2010.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179975327
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 18:53 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Weinig nieuwbouw?
33.000 nieuwbouw woningen in alleen Utrecht al.
Ja maar met een hoge huur, dus dan denken de mensen, voor die prijs kan ik ook iets kopen......en dus gaat de prijs van koopwoningen mede door hoge huur omhoog!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_179975369
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 20:35 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Mijn oude appartement in Moerwijk kost nu 135.000.
Ik kon het toen amper kwijt voor 85.000 in 2010.
Ja mijn dochter kocht een flatje voor 145.000 3 jaar geleden, die staan nu voor 219.000 te koop.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  vrijdag 22 juni 2018 @ 20:45:20 #209
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179975376
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 20:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Flexibel of niet; ook dan is de kans redelijk groot dat je niet in aanmerking komt voor sociale huur, zeker niet als je beiden werkt.
Dat ligt maar net aan je verzamelinkomen. Als je allebei als uitzendkracht werkt en maar 50% van de tijd ook werkelijk wordt ingezet zit je daar gauw onder.

En zowel hypotheekverstrekkers als de vrije sector hoeven dan niets van je te hebben, want flexibel, dus geen betrouwbaar inkomen. Jij denkt dat de sociale huur alleen is bedoeld voor alleenstaande bouwvakkers en bijstandsmoeders?

Als je nu eens naar de strekking van mijn post kijkt (geen landelijk woninginschrijfsysteem) in plaats van mijn voorbeeld door te zagen :')
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 20:47:36 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179975423
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 20:45 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat ligt maar net aan je verzamelinkomen. Als je allebei als uitzendkracht werkt en maar 50% van de tijd ook werkelijk wordt ingezet zit je daar gauw onder.

En zowel hypotheekverstrekkers als de vrije sector hoeven dan niets van je te hebben, want flexibel, dus geen betrouwbaar inkomen.
Of het lastig is particulier te huren gaat het me niet om, punt is dat je met een verzamelinkomen van 2 keer minimumloon al niet meer in aanmerking komt voor sociale huur.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 20:50:39 #211
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179975490
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 20:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of het lastig is particulier te huren gaat het me niet om, punt is dat je met een verzamelinkomen van 2 keer minimumloon al niet meer in aanmerking komt voor sociale huur.
Dus die tweeverdieners die flex-werken mogen van jou in een kartonnen doos gaan wonen?

De vraag anders gesteld: Is de manier waarop inschrijven in de sociale woningbouw nu werkt, op gemeenteniveau, effectief?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_179975495
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 20:33 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Juist.
Misschien dus niet zo verstandig decennia lang massa-immigratie toe te staan. Of willen we stijgen in deze lijst soms?
Het CBS verwacht dat de bevolkingsgroei veel minder hard zal groeien.

http://statline.cbs.nl/St(...)-70,80,90,100,l&VW=T
  vrijdag 22 juni 2018 @ 20:56:22 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179975612
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 20:50 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dus die tweeverdieners die flex-werken mogen van jou in een kartonnen doos gaan wonen?

De vraag anders gesteld: Is de manier waarop inschrijven in de sociale woningbouw nu werkt, op gemeenteniveau, effectief?
Waarom lees je niet gewoon wat ik post en moet er weer zo op de man gespeeld worden als ik het over het recht op een sociale huurwoning heb.
Punt is dat je met een verzamelinkomen van 37.000 al niet meer in aanmerking komt, en iemand die minimumloon verdient al 20.450 bruto per jaar verdient, samen zit je er dus al snel boven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179975747
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 20:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom lees je niet gewoon wat ik post en moet er weer zo op de man gespeeld worden als ik het over het recht op een sociale huurwoning heb.
Punt is dat je met een verzamelinkomen van 37.000 al niet meer in aanmerking komt, en iemand die minimumloon verdient al 20.450 bruto per jaar verdient, samen zit je er dus al snel boven.
Minder werken loont ;)
  vrijdag 22 juni 2018 @ 21:03:56 #215
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179975787
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 20:56 schreef Leandra het volgende:

[..]
Punt is dat je met een verzamelinkomen van 37.000 al niet meer in aanmerking komt, en iemand die minimumloon verdient al 20.450 bruto per jaar verdient, samen zit je er dus al snel boven.
Omdat ik wil zeggen dat dat helemaal niet relevant is voor mijn vraag. Maar goed, laten we for the bloody sake of argument maar even een alleenstaande uitzendkracht pakken, die zit onder die inkomensgrens waar jij zo hard op doorhamert.

Als die in Utrecht woont en in Groningen een klus krijgt, dan zou ie al inschrijftijd opgebouwd moeten hebben in Groningen. Sterker nog, dat is zelfs zo als hij naar Nieuwegein of naar Houten wil verhuizen. Waarom is daar geen landelijk systeem met een landelijke huizenvoorraad voor?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 21:09:57 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179975950
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:03 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Omdat ik wil zeggen dat dat helemaal niet relevant is voor mijn vraag. Maar goed, laten we for the bloody sake of argument maar even een alleenstaande uitzendkracht pakken, die zit onder die inkomensgrens waar jij zo hard op doorhamert.

Als die in Utrecht woont en in Groningen een klus krijgt, dan zou ie al inschrijftijd opgebouwd moeten hebben in Groningen. Sterker nog, dat is zelfs zo als hij naar Nieuwegein of naar Houten wil verhuizen. Waarom is daar geen landelijk systeem met een landelijke huizenvoorraad voor?
Die uitzendkracht gaat voor één klus naar Groningen verhuizen? En dan is hij zijn opgebouwde inschrijftijd weer kwijt omdat woonruimte en heeft weer precies hetzelfde probleem als zijn volgende klus in Rotterdam is?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179975992
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die uitzendkracht gaat voor één klus naar Groningen verhuizen? En dan is hij zijn opgebouwde inschrijftijd weer kwijt omdat woonruimte en heeft weer precies hetzelfde probleem als zijn volgende klus in Rotterdam is?
Behalve dan dat de huur weer hoger is geworden. :D.
I´m back.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 21:11:31 #218
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179976014
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die uitzendkracht gaat voor één klus naar Groningen verhuizen? En dan is hij zijn opgebouwde inschrijftijd weer kwijt omdat woonruimte en heeft weer precies hetzelfde probleem als zijn volgende klus in Rotterdam is?
En dat is nu niet zo? Sterker nog, nu zal zo iemand in elke Nederlandse gemeente afzonderlijk in moeten schrijven als ie ooit zou willen verhuizen.

Dat maakt de wachtlijsten kunstmatig extreem lang en houdt de doorstroming tegen.

Met een landelijk systeem zal de netto wachttijd veel korter zijn want je kan ook uitwijken naar buurgemeenten. Als er geen plaats is in Rotterdam dan kun je ook op woningen in Zoetermeer of in Vlaardingen reageren, of zelfs Dordrecht. Dat kan dus nu niet...
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 21:16:36 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179976138
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:11 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

En dat is nu niet zo? Sterker nog, nu zal zo iemand in elke Nederlandse gemeente afzonderlijk in moeten schrijven als ie ooit zou willen verhuizen.

Dat maakt de wachtlijsten kunstmatig extreem lang en houdt de doorstroming tegen.
Niet elke gemeente, het gaat om regio's, ik weet dat Barneveld, Ede, Wageningen en zelfs Rhenen in dezelfde inschrijvingsregio vallen, en Rhenen is echt een pokke-eind van Garderen (gem. Barneveld).
Amersfoort, Nijkerk en Leusden vallen ook onder dezelfde regio qua inschrijving, dus je Utrecht, Nieuwegein, Houten voorbeeldje geloof ik al niet zo.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 21:18:16 #220
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179976181
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet elke gemeente, het gaat om regio's, ik weet dat Barneveld, Ede, Wageningen en zelfs Rhenen in dezelfde inschrijvingsregio vallen, en Rhenen is echt een pokke-eind van Garderen (gem. Barneveld).
Amersfoort, Nijkerk en Leusden vallen ook onder dezelfde regio qua inschrijving, dus je Utrecht, Nieuwegein, Houten voorbeeldje geloof ik al niet zo.
Oh, dat haalt mijn hele argument vóór een landelijk inschrijfsysteem compleet onderuit natuurlijk. :')
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 21:24:51 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179976361
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:18 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Oh, dat haalt mijn hele argument vóór een landelijk inschrijfsysteem compleet onderuit natuurlijk. :')
Nou, het geeft vooral aan dat je maar wat blaat en geen flauw idee hebt hoe het werkelijk werkt met inschrijven in een bepaalde regio, je voorbeelden gaan iig al mank.

https://www.woningnetregi(...)l[Regulier%20aanbod]
Zeist, Abcoude, Nieuwegein, Kamerik, Houten, Utrecht zie ik zo al even langskomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 21:26:18 #222
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179976413
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, het geeft vooral aan dat je maar wat blaat en geen flauw idee hebt hoe het werkelijk werkt met inschrijven in een bepaalde regio, je voorbeelden gaan iig al mank.
En waarom zou er dan nog altijd niet landelijk ingeschreven worden?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 21:30:11 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179976512
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:26 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

En waarom zou er dan nog altijd niet landelijk ingeschreven worden?
Omdat dat vooral heel erg verstorend werkt in regio's die sowieso een lange inschrijftijd kennen.
Of denk je dat echte Amsterdammers op de lijst blij zijn als Mien uit Kootwijkerbroek na 25 jaar ingeschreven staan terwijl ze getrouwd was, op haar 55ste na de scheiding zo even voorrang krijgt op iedere Amsterdammer die al 20 jaar ingeschreven staat?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 21:32:59 #224
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179976581
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:30 schreef Leandra het volgende:

[..]
Of denk je dat echte Amsterdammers op de lijst blij zijn als Mien uit Kootwijkerbroek na 25 jaar ingeschreven staan terwijl ze getrouwd was, op haar 55ste na de scheiding zo even voorrang krijgt op iedere Amsterdammer die al 20 jaar ingeschreven staat?
Dat heeft dan ook met urgentie-regels te maken en niet direct met een landelijke inschrijftijd. Je kan nu ook alleen in je eigen woonplaats urgentie aanvragen, ik zie niet waarom dat per sé anders zou moeten zijn.

Die inschrijftijd is nu zo bizar lang omdat iedereen zich maar overal inschrijft "voor het geval dat", en dus veel mensen op een wachtlijst nooit op een woning zullen reageren.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 21:44:39 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179976857
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:32 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat heeft dan ook met urgentie-regels te maken en niet direct met een landelijke inschrijftijd. Je kan nu ook alleen in je eigen woonplaats urgentie aanvragen, ik zie niet waarom dat per sé anders zou moeten zijn.

Die inschrijftijd is nu zo bizar lang omdat iedereen zich maar overal inschrijft "voor het geval dat", en dus veel mensen op een wachtlijst nooit op een woning zullen reageren.
Wat heeft urgentie er nou weer mee te maken?
Mien uit Kootwijkerbroek heeft zich in 1993 ingeschreven toen ze trouwde, voor het geval dat.
In 2018 loopt haar huwelijk op de klippen, ze heeft de inschrijving altijd verlengd en ze wil het allemaal wel helemaal anders gaan doen, en reageert dus op een sociale huurwoning in De Pijp, en heeft puur op inschrijfduur vervolgens voorrang op iedere Amsterdammer die "nog maar" 20 jaar ingeschreven staat.

Of Truus uit Rotterdam besluit dat ze de herfst van haar leven wel in Garderen wil doorbrengen; altijd op vakantie.
Omdat ze al 30 jaar inschrijftijd heeft op haar 67ste, en er aan bejaarden en gehandicapten sowieso geen bindingseisen meer gesteld worden kan ze lekker goedkoop op de Veluwe gaan wonen, kan de lokale jeugd geen woonruimte meer krijgen, trekt weg en het dorp loopt leeg.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 21:51:12 #226
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179977049
Tja, misschien is dan de issue meer dat iedereen in Amsterdam of Rotterdam wil wonen en niet in Kootwijkerbroek. Waarom heeft een Amsterdammer meer "recht" op een sociale huurwoning in Amsterdam als hij wil verhuizen? Gewoon netjes achteraan aansluiten, net zoals de rest in ons land. Als dat betekent dat je moet vertrekken omdat er in Amsterdam geen plaats meer is, jammer maar helaas.

Sorry, maar ik ben echt gewoon voor een landelijk "first come, first serve" principe, als er geen ruimte is waar je wil zitten, dan zoek je maar een ander plekje in de buurt. Uiteindelijk zal dat alleen maar zorgen voor meer spreiding door het land heen, en die 20 jaar in Amsterdam gaat dan terug naar 10 of 5 jaar omdat er geen ouders uit Maastricht meer zijn die hun 4-jarige zoontje alvast inschrijven in Amsterdam omdat hij misschien ooit op de UvA gaat studeren.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 21:58:12 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179977246
Hoezo moet dat landelijk? Je werkt alleen maar in de hand dat mensen zich sowieso inschrijven, ongeacht of ze denken een sociale huurwoning nodig te hebben en dat ze op hun 70ste, als hun inkomen beperkt is, hun huis verkopen en lekker sociaal gaan huren op een plek waar anderen dan kansloos zijn voor een sociale huurwoning, omdat die bejaarde 50 jaar inschrijftijd meeneemt.

En je kunt je sowieso pas inschrijven als je 18 bent.
Waar sta jij ingeschreven trouwens?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 22:02:20 #228
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179977311
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:58 schreef Leandra het volgende:
Hoezo moet dat landelijk? Je werkt alleen maar in de hand dat mensen zich sowieso inschrijven.
Dat gebeurt nu ook, maar nu schrijven mensen zich op meerdere plaatsen in. Wat mij betreft mag een inschrijving ook verlopen als je een bepaalde tijd niet op een woning hebt gereageerd, of als je inkomen al X jaar hoger is dan de grens.

quote:
Waar sta jij ingeschreven trouwens?
Niet, daarvoor verdien ik te veel. En voorlopig zit ik goed waar ik zit -- verhuizen naar een andere sociale huurwoning zou voor mij een stap áchteruit zijn. Vooruit kan ik voorlopig alleen niet: Inkomen is te laag voor vrije sector, geen eigen geld om te kopen.

Hoe is dat verder relevant, trouwens? We zouden toch niet op de man reageren?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 22:07:21 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179977409
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 22:02 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat gebeurt nu ook, maar nu schrijven mensen zich op meerdere plaatsen in. Wat mij betreft mag een inschrijving ook verlopen als je een bepaalde tijd niet op een woning hebt gereageerd, of als je inkomen al X jaar hoger is dan de grens.

[..]

Niet, daarvoor verdien ik te veel. En voorlopig zit ik goed waar ik zit -- verhuizen naar een andere sociale huurwoning zou voor mij een stap áchteruit zijn. Vooruit kan ik voorlopig alleen niet: Inkomen is te laag voor vrije sector, geen eigen geld om te kopen.

Hoe is dat verder relevant, trouwens? We zouden toch niet op de man reageren?
Per inschrijving kost het je ¤ 10 - ¤ 15 per jaar, landelijk inschrijven kost je al snel een veelvoud, maar het kost wat, en de moeite om je overal waar je mogelijkerwijs potentieel zou willen zitten in te schrijven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 22:20:42 #230
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179977605
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 22:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Per inschrijving kost het je ¤ 10 - ¤ 15 per jaar, landelijk inschrijven kost je al snel een veelvoud, maar het kost wat, en de moeite om je overal waar je mogelijkerwijs potentieel zou willen zitten in te schrijven.
Dat is anno 2018 met geautomatiseerde databases trouwens ook een idioot concept. Gewoon één gecentraliseerde databank, inloggen met je DigiD, en je krijgt gelijk te zien welke beschikbare woningen er voor je zijn en hoeveel inschrijftijd je hebt opgebouwd.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 22:27:01 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179977709
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 22:20 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat is anno 2018 met geautomatiseerde databases trouwens ook een idioot concept. Gewoon één gecentraliseerde databank, inloggen met je DigiD, en je krijgt gelijk te zien welke beschikbare woningen er voor je zijn en hoeveel inschrijftijd je hebt opgebouwd.
En mensen dus zonder enige noodzaak tig jaar ingeschreven staan zodat ze over 25 jaar iedereen die wel een sociale binding met de omgeving heeft ver achter zich kunnen laten op inschrijfduur.

Ik kan me gewoon in Amsterdam en Den Haag inschrijven hoor, dat ik daar te beroerd voor ben betekent niet dat er iets mis is met het systeem.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 22:31:14 #232
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179977790
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 22:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

En mensen dus zonder enige noodzaak tig jaar ingeschreven staan zodat ze over 25 jaar iedereen die wel een sociale binding met de omgeving heeft ver achter zich kunnen laten op inschrijfduur.
Er is geen enkele reden waarom iemand met "sociale binding" meer recht heeft op een woning dan een ander.

Dat tig jaar ingeschreven staan kan nu ook. Sterker nog, als ik nu een woning accepteer in Den Haag, blijft mijn inschrijftijd in Amsterdam gewoon staan.

Je gaat maar gewoon wonen waar er plaats is. En als je te veel verdient of je bent verhuisd, begin je gewoon weer van voren af aan. Zolang daar een actieve controle op is gaan die inschrijftijden drastisch omlaag.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 22:41:29 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179978016
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 22:31 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Er is geen enkele reden waarom iemand met "sociale binding" meer recht heeft op een woning dan een ander.

Dat tig jaar ingeschreven staan kan nu ook. Sterker nog, als ik nu een woning accepteer in Den Haag, blijft mijn inschrijftijd in Amsterdam gewoon staan.

Je gaat maar gewoon wonen waar er plaats is. En als je te veel verdient of je bent verhuisd, begin je gewoon weer van voren af aan. Zolang daar een actieve controle op is gaan die inschrijftijden drastisch omlaag.
Wel eens ingelezen wat voor effect "Drentenieren" op de sociale cohesie in dorpen heeft? En dat gaat dan nog om koopwoningen, de leefbaarheid van dorpen gaat verloren als de lokale jeugd kansloos is op de lokale woningmarkt, maar kennelijk is dat geen probleem.

Als jij een woning in Den Haag accepteert blijft je inschrijftijd in Amsterdam gewoon staan. Niet volgens het systeem van een landelijke inschrijving, dus de uitzendkracht die dan een klusje in Groningen aanneemt en daar gaat wonen is zijn landelijke inschrijftijd wel kwijt, nou, win-win hoor.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 22:47:35 #234
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179978155
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 22:41 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als jij een woning in Den Haag accepteert blijft je inschrijftijd in Amsterdam gewoon staan. Niet volgens het systeem van een landelijke inschrijving, dus de uitzendkracht die dan een klusje in Groningen aanneemt en daar gaat wonen is zijn landelijke inschrijftijd wel kwijt, nou, win-win hoor.
Het dringt niet tot je door dat het grootste deel van die 20 jaar lange wachtlijsten van mensen afkomstig is die nooit naar Amsterdam zullen verhuizen, en misschien al 3 keer verhuisd zijn of een koopwoning hebben en dus helemaal niet meer op een wachtlijst thuis horen?

Als je dat eruit zeeft dan slinkt die wachtlijst ineens van 20 jaar naar 2 jaar mensen die effectief een woning in Amsterdam nodig hebben. Maak daar een landelijk systeem van, en je zal altijd wel ergens per direct een woning kunnen accepteren.

Misschien niet in de Pijp, maar als je dat zo graag zul je moeten wachten of iets anders accepteren.

Dan wordt "wachttijd" dus wel een prijs op de sociale woningmarkt want de woningen waar veel vraag naar is, hebben een lange wachttijd, terwijl je nog altijd de keus hebt om voor een woning met een korte wachttijd te gaan, die minder gewild is. Ja, dan zul je misschien noodgedwongen in Sevenum of in Hasselt moeten gaan wonen. Maar dat is precies de spreiding die we ermee willen bereiken.

Die vrije keuze op basis van 'prijs' heb je nu niet: Ik kan niet naar Groningen of Almere uitwijken omdat de wachttijd in Amsterdam of in Den Haag te lang is, want die systemen hebben niets met elkaar te maken.

"Sociale binding" is een onzinnig concept hierin, want Amsterdammers krijgen ook geen korting op koopwoningen in Amsterdam. Dus ze horen ook geen voorrang te krijgen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 23:03:28 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179978539
Wacht, jij beslist dat iemand in een koopwoning niet op de wachtlijst thuishoort? Heb je de regels voor inschrijving gaandeweg ook even aangepast?
Dus een gehandicapte getrouwde vrouw mag niet ingeschreven staan voor het geval haar huwelijk spaak loopt, of haar man overlijdt en zij dan geen koopwoning kan betalen of niet in de koopwoning kan blijven wonen (die wellicht niet eens van haar is).
Of een huurwoning die iemand niet op het eigen pensioen kan betalen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 23:10:54 #236
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179978806
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 23:03 schreef Leandra het volgende:
Wacht, jij beslist dat iemand in een koopwoning niet op de wachtlijst thuishoort? Heb je de regels voor inschrijving gaandeweg ook even aangepast?
Dat zijn de regels voor inschrijving die naar mijn mening wel moeten gelden. Als je vermogend genoeg bent of je hebt genoeg inkomen om niet meer in een sociale huurwoning te zitten, vervalt gewoon je inschrijving of bouw je geen extra inschrijftijd op.

quote:
Dus een gehandicapte getrouwde vrouw mag niet ingeschreven staan voor het geval haar huwelijk spaak loopt, of haar man overlijdt en zij dan geen koopwoning kan betalen of niet in de koopwoning kan blijven wonen (die wellicht niet eens van haar is). Of een huurwoning die iemand niet op het eigen pensioen kan betalen?
Dat zijn ook precies de situaties waardoor de wachtlijsten zo lang worden. Niet omdat er een directe woningvraag is, maar omdat er een "misschien" is voor een situatie die over 10 of 20 jaar op kan treden. Daarvoor zijn wachtlijsten niet bedoeld, en daarvoor is de sociale woningbouw niet bedoeld. Je houdt toch ook geen hele theaterzaal bezet met gereserveerde stoelen terwijl er misschien maar één persoon komt opdagen bij de daadwerkelijke voorstelling? De rest had gereserveerd "omdat ze ooit de voorstelling nog wel willen zien".

Haal je die wachtplaatsen er uit, dan worden de wachttijden al drastisch korter, en kan die gehandicapte vrouw waarvan het huwelijk strandt gewoon morgen in de landelijke databank kijken, en direct op een woning reageren.

Misschien niet op Oud-Zuid, maar wel in Kerkrade of Joure. Net zoals asielzoekers: Die kunnen dan worden ingedeeld op plekken waar dan plaats is. Die hoeven niet in Rotterdam of in de Schilderswijk te zitten.

Als er ook in Joure of Kerkrade geen plek is, dan kan er altijd nog bekeken worden wat er moet gebeuren met acute woningnood. Maar dat zullen uiteindelijk maar een klein aantal randgevallen zijn.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 23:22:47 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179979089
Daar waar de uitzendkracht uit Utrecht eerst nog een probleem had als hij een klus in Groningen kreeg moet hij nu maar in Kerkrade gaan wonen omdat daar wel woonruimte is?
Zodra je je inschrijft als woningzoekende word je gewoon ergens in NL geplaatst zodra er plek is? Binding boeit niet, of je ze kunt verstaan boeit niet.

Dat klinkt als een enorme vooruitgang ten opzichte van het huidige systeem idd, waar mensen zich kunnen inschrijven waar ze wel willen wonen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 23 juni 2018 @ 08:00:45 #238
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_179985147
Het gaat toch gewoon om punten? iemand die ingeschreven staat "voor het geval dat" houdt nu niemand van een woning omdat hij/zij nergens op reageert.
pi_179985460
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 08:00 schreef RamboDirk het volgende:
Het gaat toch gewoon om punten? iemand die ingeschreven staat "voor het geval dat" houdt nu niemand van een woning omdat hij/zij nergens op reageert.
Precies. Ik sta bijv. voor Amsterdam al* 10 jaar ingeschreven, maar ik kan momenteel niet eens iets huren daar omdat ik geen binding met de regio heb.

* met 10 jaar wachttijd kun je in Amsterdam nog helemaal niks

Maar als ik een baan als patatbakker in Rotterdam of Eindhoven vind, dan heb ik een probleem. Want daar heb ik dan nog helemaal geen wachttijd. Maar ik kan ook niet in Amsterdam huren, want geen binding met de regio.
pi_179985812
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:24 schreef bleiblei het volgende:

[..]

We moeten gewoon minder kinderen gaan maken. De wereld is al overbevolkt genoeg.
Zijn er gelijk minder huizen nodig, en dus ook meer ruimte voor natuur.

Daar zit gewoon de root cause van dit probleem.
Er zou ansich niets mis zijn met een wereldwijde max 2 kinderen policy.
Dan blijft alleen het langer leven van de mens een uitdaging, maar dat houdt vanzelf een keer op.
2e leg weer 2, 3e leg weer 2
pi_179985824
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 08:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Precies. Ik sta bijv. voor Amsterdam al* 10 jaar ingeschreven, maar ik kan momenteel niet eens iets huren daar omdat ik geen binding met de regio heb.

* met 10 jaar wachttijd kun je in Amsterdam nog helemaal niks

Maar als ik een baan als patatbakker in Rotterdam of Eindhoven vind, dan heb ik een probleem. Want daar heb ik dan nog helemaal geen wachttijd. Maar ik kan ook niet in Amsterdam huren, want geen binding met de regio.
Wist niet dat ze in nl maar 3 woonplekken hebben.
pi_179985860
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 08:58 schreef hoechst het volgende:

[..]

Wist niet dat ze in nl maar 3 woonplekken hebben.
Dat zeg ik ook niet.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 09:03:42 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179985870
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 09:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet.
Sta je wel ingeschreven waar je wel binding hebt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179985921
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 09:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Sta je wel ingeschreven waar je wel binding hebt?
Daar is geen Woningnet

Maar ik kan dat van de regiobinding niet meer terugvinden. Misschien kan ik dus toch een sociale huurwoning in Amsterdam krijgen. :s)
  zaterdag 23 juni 2018 @ 10:13:54 #245
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179986677
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 23:22 schreef Leandra het volgende:
Daar waar de uitzendkracht uit Utrecht eerst nog een probleem had als hij een klus in Groningen kreeg moet hij nu maar in Kerkrade gaan wonen omdat daar wel woonruimte is?
Zodra je je inschrijft als woningzoekende word je gewoon ergens in NL geplaatst zodra er plek is? Binding boeit niet, of je ze kunt verstaan boeit niet.
Je wordt niet gedwongen "geplaatst", je kan dat aanbod ook weigeren of er niet op reageren. Dat betekent alleen dat je misschien langer moet wachten op de plek die je wil hebben.

Als er in Nederland netto meer inwoners zijn dan er woonplekken zijn, dan zou dat betekenen dat er miljoenen daklozen op straat zitten. Dat is niet het geval, ergo, er is geen kwantitatief woningtekort, alleen kunnen mensen nu niet wonen waar ze willen wonen.

En helaas is dat alleen maar een luxeprobleem.

Ik hoor je nog steeds alleen maar mijn argumentatie doorzagen en geen argument geven vóór een gescheiden inschrijfsysteem, of een oplossing voorstellen voor het 'woningtekort'. Want ik ben zelf nog altijd van mening dat er geen woningtekort is als er buiten de Randstad dorpen leeg lopen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_179987014
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 23:10 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat zijn de regels voor inschrijving die naar mijn mening wel moeten gelden. Als je vermogend genoeg bent of je hebt genoeg inkomen om niet meer in een sociale huurwoning te zitten, vervalt gewoon je inschrijving of bouw je geen extra inschrijftijd op.

[..]

Dat zijn ook precies de situaties waardoor de wachtlijsten zo lang worden. Niet omdat er een directe woningvraag is, maar omdat er een "misschien" is voor een situatie die over 10 of 20 jaar op kan treden. Daarvoor zijn wachtlijsten niet bedoeld, en daarvoor is de sociale woningbouw niet bedoeld. Je houdt toch ook geen hele theaterzaal bezet met gereserveerde stoelen terwijl er misschien maar één persoon komt opdagen bij de daadwerkelijke voorstelling? De rest had gereserveerd "omdat ze ooit de voorstelling nog wel willen zien".

Haal je die wachtplaatsen er uit, dan worden de wachttijden al drastisch korter, en kan die gehandicapte vrouw waarvan het huwelijk strandt gewoon morgen in de landelijke databank kijken, en direct op een woning reageren.

Die mensen reageren toch helemaal niet actief op woningen en maken wachtlijsten dus ook niet langer.

Meeste woningsystemen werken met punten of inschrijfduur en pas bij het toewijzen van de woning wordt naar deze criteria gekeken.

Mensen die wel ingeschreven staan maar niet reageren op woningen zullen dus ook niet meegenomen worden in de toewijzing, ze staan immers niet tussen de reacties. Deze 'niet reageerders' hebben dus geen directe invloed op de wachttijd.

Bovendien houden deze 'stille inschrijvers' wel het systeem betaalbaar voor direct woningzoekenden.
pi_179987281
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:34 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

De rente gaat stijgen. De ECB gaat het opkoopprogramma afbouwen. De banken kunnen straks niet meer gratis lenen dus kunnen ze ook de zeer lage hypotheekrentes niet meer verkopen.

En al stijgt de rente maar 1 %, dat kan bijna een verdubbeling in maandlasten betekenen = crash.
Nee hoor, de rente blijft vlak. Dis daar gaat je verhaaltje.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 10:55:52 #248
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179987316
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 10:40 schreef FYazz het volgende:

[..]
Bovendien houden deze 'stille inschrijvers' wel het systeem betaalbaar voor direct woningzoekenden.
Wat voor invloed hebben die 'stille inschrijvers' op de betaalbaarheid? Wat zijn er aan kosten om een naampje in een database aan te houden? Het enige waar die 15 euro per jaar voor die 'stille inschrijvers' aan wordt besteed is het vullen van de zakken van de directie.

Er is nu niets wat mij tegenhoudt om in elke regio in te schrijven. dus er is ook echt geen bezwaar om die databases aan elkaar te koppelen. Want ik weet nu niet waar ik over 10 of 20 jaar zou willen wonen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_179987479
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 10:55 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Wat voor invloed hebben die 'stille inschrijvers' op de betaalbaarheid? Wat zijn er aan kosten om een naampje in een database aan te houden? Het enige waar die 15 euro per jaar voor die 'stille inschrijvers' aan wordt besteed is het vullen van de zakken van de directie.


Wees er dan maar blij mee want de directie moet sowieso betaald worden. Met of zonder stille inschrijvers. Zonder stille inschrijvers betaalden actieve inschrijvers 75 euro om het salaris van de directie te betalen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179987521
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 10:55 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Wat voor invloed hebben die 'stille inschrijvers' op de betaalbaarheid? Wat zijn er aan kosten om een naampje in een database aan te houden? Het enige waar die 15 euro per jaar voor die 'stille inschrijvers' aan wordt besteed is het vullen van de zakken van de directie.

Er is nu niets wat mij tegenhoudt om in elke regio in te schrijven. dus er is ook echt geen bezwaar om die databases aan elkaar te koppelen. Want ik weet nu niet waar ik over 10 of 20 jaar zou willen wonen.
Woningsystemen willen ook omzet draaien en geen verlies draaien. Zoals je zelf zegt, die zakken moeten wel gevuld worden, dus als je alle stille inschrijvers eruit gooit zullen de inschrijfkosten voor de direct woningzoekenden alleen maar stijgen, want die moeten nu met een veel kleinere groep die evengrote zakken van de directie vullen.

Ik heb niks gezegd over het wel/niet koppelen van databases, dus geen idee waarom je dit punt nu wilt maken. Ben het overigens wel met je eens dat een landelijke database een optie zou kunnen zijn.

Maar het is dus niet zo dat stille inschrijvers directe invloed hebben op de wachtlijsten c.q. wachttijd.
pi_179987556
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 10:54 schreef Homey het volgende:

[..]

Nee hoor, de rente blijft vlak. Dis daar gaat je verhaaltje.
Rente is in Nederland niet zo belangrijk, want...hypotheek aftrek! Daarom kunnen ze in veel landen de prijzen van de huizen drukken door de rentevoet aan te passen, maar in Nederland maakt het niet zoveel uit.

Overigens zijn in andere landen de huizen ook schrikbarend gestegen in Aussie kostte een huis bouwjaar 2003 toen 180.000 dollars au, die gaan nu weg voor 575.000 au dollar. De prijzen staan nu effe stil daar en zijn zelfs 0.3 procent gezakt, maar immigratie duwt daar ook de prijs omhoog, vooral omdat de eis is, dat je je het eerste jaar moet kunnen bedruipen dus alle immigranten brengen geld mee, veelal engelsen die in UK flink winst hebben gemaakt op de verkoop van hun huis.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  zaterdag 23 juni 2018 @ 11:13:54 #252
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_179987607
24k stijging in een jaar, daar kan niemand zonder koophuis tegenop sparen..
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 11:15:25 #253
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179987622
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 11:07 schreef FYazz het volgende:

[..]

Woningsystemen willen ook omzet draaien en geen verlies draaien. Zoals je zelf zegt, die zakken moeten wel gevuld worden, dus als je alle stille inschrijvers eruit gooit zullen de inschrijfkosten voor de direct woningzoekenden alleen maar stijgen, want die moeten nu met een veel kleinere groep die evengrote zakken van de directie vullen.
Dat betekent ook dat de drempel voor inschrijven meer verschuift naar direct woningzoekenden en daardoor de wachtlijsten dus een stuk korter worden. Als een inschrijving 75 euro kost, dan ga ik me niet inschrijven als ik binnen nu en 1 of 2 jaar geen woning nodig heb.

Al helemaal als er bij inschrijven al gecontroleerd wordt of je boven de vermogens- of inkomensgrens komt, dus mensen die te veel verdienen kunnen zich dan ook niet inschrijven.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_179987664
Las net in het Parool over een ondernemer die in 1 jaar 1 miljoen winst heeft gepakt.
pi_179987790
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 11:15 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat betekent ook dat de drempel voor inschrijven meer verschuift naar direct woningzoekenden en daardoor de wachtlijsten dus een stuk korter worden. Als een inschrijving 75 euro kost, dan ga ik me niet inschrijven als ik binnen nu en 1 of 2 jaar geen woning nodig heb.

Al helemaal als er bij inschrijven al gecontroleerd wordt of je boven de vermogens- of inkomensgrens komt, dus mensen die te veel verdienen kunnen zich dan ook niet inschrijven.
Nogmaals, de stille inschrijvers hebben geen enkele invloed op de wachttijd voor een woning. Ze reageren immers niet dus delen ook niet mee in de woningtoewijzing.

Stille inschrijvers hebben enkel invloed op het totaal aan ingeschreven woningzoekenden. Dat maakt de wachtlijst wel groter qua aantal, maar per definitie dus niet langer qua wachttijd.

De inkomensgrens is overigens nu al wettelijk bepaald. Zo moet 80% van het bestand aan sociale huurwoningen worden toegewezen aan huishoudens met een jaarinkomen tot 36.000. Corporaties mogen daarnaast besluiten om zelf extra inkomens- en vermogenseisen en voorwaarden te stellen.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 11:28:06 #256
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_179987801
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:14 schreef Tem het volgende:

[..]

True, werkgelegenheid is erg belangrijk. Of meer flexibel omgaan op welke plek je werkt, je kan in deze tijd van technologische ontwikkelingen overal inloggen en aan de slag. Betere en snellere OV mogelijkheden, de werkgever vergoed meestal wel de reiskosten. Aan dat soort zaken denk ik eerder.
Je moet bouwen waar er werk is. Reistijd is de grootste vervuiler in ons leven zowel in nuttloze tijdsbesteding als in milieuvervuiling. Er is ruimte zat in en vlak rondom onze steden, maar dan moeten de linkse partijen wel een keer snappen dat je de hoogte in moet en dat er misschien wat groenveldjes gaan verdwijnen.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 11:29:17 #257
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179987812
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 11:26 schreef FYazz het volgende:

[..]

Nogmaals, de stille inschrijvers hebben geen enkele invloed op de wachttijd voor een woning. Ze reageren immers niet dus delen ook niet mee in de woningtoewijzing.
Dan hebben ze dus niets in het hele inschrijfsysteem te zoeken!
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  zaterdag 23 juni 2018 @ 11:33:09 #258
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_179987861
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 11:29 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dan hebben ze dus niets in het hele inschrijfsysteem te zoeken!
tuurlijk wel, je moet minimaal 10 jaar ingeschreven staan dus moet je anticiperen op de toekomst en je nu alvast inschrijven. Of moet ik 10 jaar in een doos gaan wonen?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 11:35:49 #259
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179987885
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 11:33 schreef maniack28 het volgende:

[..]

tuurlijk wel, je moet minimaal 10 jaar ingeschreven staan dus moet je anticiperen op de toekomst en je nu alvast inschrijven. Of moet ik 10 jaar in een doos gaan wonen?
Als die stille inschrijvers geen invloed hebben op het aantal woningzoekenden, en ik blijkbaar overal 10 jaar moet wachten op een woning, dan zouden er nu mensen zijn die al 10 jaar een directe woningnood hebben, en er al 10 jaar lang nul woningen per direct beschikbaar zijn.

Dat zou betekenen dat er een heel groot aantal mensen in Nederland dakloos is, toch zie ik niemand op straat.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_179987902
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 11:29 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dan hebben ze dus niets in het hele inschrijfsysteem te zoeken!
Jeetje zeg, is het zo moeilijk voor je om te zeggen dat je het verkeerd zag? Gebeurt iedereen wel eens hoor, mij ook.

Maar goed, on topic.
Dat moeten die mensen helemaal zelf weten, nadelig is het voor de actieve woningzoekenden niet en dus ook niet voor de betaalbaarheid.
pi_179987992
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 11:35 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Als die stille inschrijvers geen invloed hebben op het aantal woningzoekenden, en ik blijkbaar overal 10 jaar moet wachten op een woning, dan zouden er nu mensen zijn die al 10 jaar een directe woningnood hebben, en er al 10 jaar lang nul woningen per direct beschikbaar zijn.

Dat zou betekenen dat er een heel groot aantal mensen in Nederland dakloos is, toch zie ik niemand op straat.
Misschien eens in Zeeland kijken (gem. wachttijd 7 mnd) of in Den Haag (2,8 jaar) en Rotterdam (3,3 jaar)

https://www.ad.nl/utrecht(...)huurwoning~a4f3991a/

https://www.google.nl/amp(...)urwoning-veel-korter
  zaterdag 23 juni 2018 @ 12:18:51 #262
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_179988366
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 11:35 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Als die stille inschrijvers geen invloed hebben op het aantal woningzoekenden, en ik blijkbaar overal 10 jaar moet wachten op een woning, dan zouden er nu mensen zijn die al 10 jaar een directe woningnood hebben, en er al 10 jaar lang nul woningen per direct beschikbaar zijn.

Dat zou betekenen dat er een heel groot aantal mensen in Nederland dakloos is, toch zie ik niemand op straat.
Eens, maar als ik nu een woning zoek moet ik 10 jaar wachten dus schrijf ik me nu in. Het systeem moet anders, maar hoe je dat migreert op een eerlijke manier geen idee...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 12:20:48 #263
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_179988378
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 11:45 schreef FYazz het volgende:

[..]

Misschien eens in Zeeland kijken (gem. wachttijd 7 mnd) of in Den Haag (2,8 jaar) en Rotterdam (3,3 jaar)

https://www.ad.nl/utrecht(...)huurwoning~a4f3991a/

https://www.google.nl/amp(...)urwoning-veel-korter
Nee, nee en nee. Mensen werken ergens en daar moeten ze wonen. Het is van de zotte om iedere dag drie uur in de file te staan of drie uur als varkens in een trein te zitten, dat moeten we niet willen en tevens is er veel vervuiling dor woon/werk verkeer. Mensen zijn gelukkiger als ze minder hoeven te reizen, dat moeten we dus faciliteren door te bouwen daar waar werk is. Daarnaast moet het makkelijker worden te verhuizen als je ergens anders wilt werken/wonen.

Het hele woonsysteem is nog steeds ingericht op 30+ jaar in dezelfde woning blijven, is niet meer van deze tijd.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_179988503
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 12:20 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Nee, nee en nee. Mensen werken ergens en daar moeten ze wonen. Het is van de zotte om iedere dag drie uur in de file te staan of drie uur als varkens in een trein te zitten, dat moeten we niet willen en tevens is er veel vervuiling dor woon/werk verkeer. Mensen zijn gelukkiger als ze minder hoeven te reizen, dat moeten we dus faciliteren door te bouwen daar waar werk is. Daarnaast moet het makkelijker worden te verhuizen als je ergens anders wilt werken/wonen.

Het hele woonsysteem is nog steeds ingericht op 30+ jaar in dezelfde woning blijven, is niet meer van deze tijd.
Rustig... :?
Echt over niets van wat jij nu schrijft heb ik een oordeel gegeven.

Ik plaats de links enkel als reactie op Stoney3K die stelt dat hij overal 10 jaar moet wachten op een woning en dat is dus niet het geval.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 13:17:10 #265
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179989084
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 12:20 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Nee, nee en nee. Mensen werken ergens en daar moeten ze wonen.
Misschien moeten we het dan aantrekkelijker maken voor werkgevers om buiten de Randstad te gaan zitten. Want nu wil iedere Jan met een onderneming op een prestigieuze zichtlocatie zitten op de Zuidas.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_180006578
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 11:26 schreef FYazz het volgende:

[..]

Nogmaals, de stille inschrijvers hebben geen enkele invloed op de wachttijd voor een woning. Ze reageren immers niet dus delen ook niet mee in de woningtoewijzing.

Stille inschrijvers hebben enkel invloed op het totaal aan ingeschreven woningzoekenden. Dat maakt de wachtlijst wel groter qua aantal, maar per definitie dus niet langer qua wachttijd.

De inkomensgrens is overigens nu al wettelijk bepaald. Zo moet 80% van het bestand aan sociale huurwoningen worden toegewezen aan huishoudens met een jaarinkomen tot 36.000. Corporaties mogen daarnaast besluiten om zelf extra inkomens- en vermogenseisen en voorwaarden te stellen.
Alsof inschrijven helpt tegen deze cijfers!

Sinds het jaar 2000 is de Nederlandse bevolking met 1,3 miljoen personen toegenomen, tot 17,2 miljoen. Die groei is bijna volledig te danken aan de toestroom van immigranten, dan wel door geboorte van migrantenkinderen. Zo wonen er in Nederland nu ­officieel 674.000 eerste of tweede generatie Afrikanen, 683.250 Noord-, Midden- of Zuid-Amerikanen, 909.910 Aziaten en 1.681.581 van origine niet-Nederlandse Europeanen.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_180009011
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 10:54 schreef Homey het volgende:

[..]

Nee hoor, de rente blijft vlak. Dis daar gaat je verhaaltje.
De rente gaat gewoon stijgen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180009107
quote:
10s.gif Op zondag 24 juni 2018 12:27 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

De rente gaat gewoon stijgen.
Nauwelijks. En zelfs als die stijgt is dat voor de nettomaandlast relatief niet zo van belang. Zelfs een toename van 50% van het rentetarief zorgt dan onder aan de streep voor een toename van iets van 10% van de netto maandlast.
pi_180010264
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 12:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nauwelijks. En zelfs als die stijgt is dat voor de nettomaandlast relatief niet zo van belang. Zelfs een toename van 50% van het rentetarief zorgt dan onder aan de streep voor een toename van iets van 10% van de netto maandlast.
Nee joh gek. Als de rente 50% stijgt en je vaste periode loopt af ben je gewoon de Sjaak.
1000 euro rente = 580 euro netto.
1500 rente = 870 netto.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180010734
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 13:47 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nee joh gek. Als de rente 50% stijgt en je vaste periode loopt af ben je gewoon de Sjaak.
1000 euro rente = 580 euro netto.
1500 rente = 870 netto.
Mensen die nu een hypotheek of een nieuwe rentevaste periode moeten afsluiten doen dat door de lage rente juist voor een langere periode vast te zetten. Als dan over twee jaar de rente ineens stijgt hebben ze daar niet direct last van. Wat jij stelt is misschien relevant voor een hele kleine groep.

Stel je rentevaste periode loopt af en je had een periode van 8 jaar voor 3.6% en de huidige rente stijgt met 50% en je kiest voor 10 jaar vast dat dan is het 1.75% (huidig) naar 2,6%. Dan ben je nog steeds goedkoper uit. Wat het over 10 jaar is weet je nooit en is nog veel te ver weg. Maar om nog HRA te krijgen word je verplicht af te lossen dus daarin kan je een stijging van de rente gewoon meerekenen. Als je op je max gaat zitten ben je sowieso niet zo slim bezig, je moet wel wat kunnen opvangen.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2018 14:29:32 ]
  zondag 24 juni 2018 @ 14:23:38 #271
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_180011078
quote:
14s.gif Op zondag 24 juni 2018 09:39 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Alsof inschrijven helpt tegen deze cijfers!
En wat wil je precies doen tegen migranten die legaal naar Nederland verhuizen en dus gewoon een verblijfsvergunning hebben? Een hek om het land?

De asielzoekers en vluchtelingen zijn daar maar een heel klein aandeel van.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_180011162
Misschien niet met z'n allen in de Randstad gaan wonen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180011164
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 14:10 schreef Tem het volgende:

[..]

Mensen die nu een hypotheek of een nieuwe rentevaste periode moeten afsluiten doen dat door de lage rente juist voor een langere periode vast te zetten. Als dan over twee jaar de rente ineens stijgt hebben ze daar niet direct last van. Wat jij stelt is misschien relevant voor een hele kleine groep.

Stel je rentevaste periode loopt en je had een periode van 8 jaar voor 3.6% en de huidige rente stijgt met 50% en je kiest voor 10 jaar vast dat dan is het 1.75% (huidig) naar 2,6%. Dan ben je nog steeds goedkoper uit. Wat het over 10 jaar is weet je nooit en is nog veel te ver weg. Maar om nog HRA te krijgen word je verplicht af te lossen dus daarin kan je een stijging van de rente gewoon meerekenen. Als je op je max gaat zitten ben je sowieso niet zo slim bezig, je moet wel wat kunnen opvangen.
Er zijn ook heel veel mensen die al een hypotheek hebben waarvan de rentevaste periode op een die loopt hè.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180011329
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 14:27 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Er zijn ook heel veel mensen die al een hypotheek hebben waarvan de rentevaste periode op een die loopt hè.
Ik snap je zin niet. Dat leg ik toch uit? Het gaat over mensen waarvan de rentevaste periode afloopt van hun huidige hypotheek. Toen ik vijf jaar geleden ging verhuizen heb ik hem vastgezet voor 3,6% voor alle delen. Als hij over 3 jaar jaar afloopt en ik moet opnieuw een renteperiode afsluiten dan is het bij een stijging van 50% op de huidige rente 2,6% voor 10 jaar voor het hypotheekbedrag wat nog openstaat na 8 jaar aflossing.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2018 14:35:23 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')