En dat allemaal zodat Shell en Exxon niet hoeven te betalen voor de versterking van Groningen en de ellende die al is aangericht.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 18:10 schreef AchJa het volgende:
Deze maar weer eens omhoog kicken:
[ afbeelding ]
“Purmerend moet in 2035 de eerste aardgasvrije gemeente van Nederland zijn”
Stroom maken is in 2019 echt een klap vervuilender dan aardgas gebruiken.quote:De belasting op stroom moet juist met meer dan de helft dalen.
neem ontslag , verkoop je auto, geef het goede voorbeeldquote:Op zaterdag 12 oktober 2019 18:32 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Juist die hele instelling dat alles altijd maar door moet blijven groeien en we tegelijkertijd van alles moeten reduceren is waar het mis gaat.
Iets met een tang en een varken.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 18:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
neem ontslag , verkoop je auto, geef het goede voorbeeld
En wat heb jij zoal gedaan?quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 18:35 schreef michaelmoore het volgende:
neem ontslag , verkoop je auto, geef het goede voorbeeld
beidenquote:
Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 18:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Stroom maken is in 2019 echt een klap vervuilender dan aardgas gebruiken.
Nou, gewoon. Dat stroom maken in 2019 nog steeds erg vervuilend is.quote:
Voor een gascentrale valt dat dus reuze mee. De hoogovens, Schiphol en de Rotterdamse haven zijn stuk voor stuk waarschijnlijk minder milieuvriendelijk dan een gascentrale.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 19:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nou, gewoon. Dat stroom maken in 2019 nog steeds erg vervuilend is.
Toen je nog niet met pensioen was kon de auto nog niet weg zeker?quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 19:07 schreef michaelmoore het volgende:
beiden
ik ben met pensioen en heb de auto weggedaan
Ik hoef geen groter huis, vliegvakantie of een andere auto.quote:Maar ik kan wie een andere auto of een iets groter huis , een vliegvakantie, of iets meer salaris wil, wel begrijpen , en als iedereen dat wil, dan moet je economische groei hebben
Ik hoef ook niet economische neergang en ontslagenquote:Op zaterdag 12 oktober 2019 19:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Toen je nog niet met pensioen was kon de auto nog niet weg zeker?
Hoe is gas gebruiken om electriciteit op te wekken waarmee je vervolgens kookt of je huis verwarmd, schoner dan rechstreeks gas gebruiken om te koken of je huis te verwarmen? Hmmm?quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 19:46 schreef ArnosL het volgende:
Voor een gascentrale valt dat dus reuze mee.
Nee, hoor. Economische groei is alleen om aandeelhouders niet in paniek te laten raken, de rest van de wereld heeft er niks aan.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 19:07 schreef michaelmoore het volgende:
Maar ik kan wie een andere auto of een iets groter huis , een vliegvakantie, of iets meer salaris wil, wel begrijpen , en als iedereen dat wil, dan moet je economische groei hebben
richt een partij op de PTEG, al de inkomsten naar het milieuquote:Op zaterdag 12 oktober 2019 19:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, hoor. Economische groei is alleen om aandeelhouders niet in paniek te laten raken, de rest van de wereld heeft er niks aan.
Geen idee wat je zegt.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 19:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
richt een partij op de PTEG, al de inkomsten naar het milieu
de Partij Tegen Economische Groei, ga jij oprichtenquote:Op zaterdag 12 oktober 2019 20:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Geen idee wat je zegt.
Hoi john2406...quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 19:54 schreef michaelmoore het volgende:
Ik hoef ook niet economische neergang en ontslagen
Waar zeg ik dat? Ik geloof alleen niet in het fabeltje. Jij wordt niet beter van economische groei. Ook al denk je van wel.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 20:04 schreef michaelmoore het volgende:
de Partij Tegen Economische Groei, ga jij oprichten
Zolang er voor dit probleem geen praktische oplossing bestaat, is compleet gasloos echt waanzin. Van gasgestookte keteltjes naar electrische verwarming die is opgewekt door steenkool en boom.quote:Op donderdag 21 juni 2018 19:56 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Eigenlijk wil je de energie van de zomer naar de winter verplaatsen en dan heb je een dermate grote opslag nodig die voorlopig niet rendabel en te betalen is.
er is nooit geroepen dat gas niet schoon is.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 19:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hoe is gas gebruiken om electriciteit op te wekken waarmee je vervolgens kookt of je huis verwarmd, schoner dan rechstreeks gas gebruiken om te koken of je huis te verwarmen? Hmmm?
Je betaald al een vastrecht en een standaard bedrag voor een x aantal kuub. Dacht ik. Is met stroom ook.quote:Op donderdag 21 juni 2018 19:44 schreef Terrorizer het volgende:
Huizen met 0 op de meter wordt wel een probleem.
Hoe gaat de overheid dan belasting innen als straks iedereen dat heeft?
De overheid wilde tientallen jaren alleen maar gaswinning en zei fuck de omwoners. Nu gaan ze het als excuus gebruiken zogenaamd om het klimaat. Wat een hufters bij de overheid :xquote:Op zondag 13 oktober 2019 00:17 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
er is nooit geroepen dat gas niet schoon is.
het is alleen een fosiele brandstof en groningen is niet zo blij dat we het bij ze weghalen.
Lijkt me praktisch niet mogelijk om 0 op de meter te krijgen. Bijna ieder huis met een gasaansluiting heeft een CV ketel en die gebruikt sowieso wel wat..quote:Op donderdag 21 juni 2018 19:44 schreef Terrorizer het volgende:
Huizen met 0 op de meter wordt wel een probleem.
Hoe gaat de overheid dan belasting innen als straks iedereen dat heeft?
Dan moeten er wel kerncentrales gebouwd worden anders wordt het helemaal niks met de Co2 reductie:quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:25 schreef Ivo1985 het volgende:
Gewoon alle energie gelijk belasten op basis van CO2 uitstoot. Dan is Nederland zo om naar all-electric.
Stroom heeft in dit geval een hogere vervuiling per GJ maar je moet ook naar de verbruikers kijken.quote:Op zondag 13 oktober 2019 13:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan moeten er wel kerncentrales gebouwd worden anders wordt het helemaal niks met de Co2 reductie:
[ afbeelding ]
Als de regering zo hard voor Co2 reductie wil gaan dan gaan ze maar aan de energiebelastingknoppen draaien om de prijs te drukken.quote:Op zondag 13 oktober 2019 13:32 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Stroom heeft in dit geval een hogere vervuiling per GJ maar je moet ook naar de verbruikers kijken.
Een elektrische auto of warmtepomp gaat bijvoorbeeld efficiënter om met de stroom dan een brandstof-auto of CV-ketel. Het voordeel is niet heel groot, dus je zal inderdaad naar schonere manieren van opwekken moeten kijken.
Nieuwe kerncentrales hebben dan als nadeel dat ze stroom zo'n 6 cent per kWh duurder maken.
Ik gebruik m'n gasaansluiting niet meer, heb ook geen gascontract meer.quote:Op zondag 13 oktober 2019 07:56 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Lijkt me praktisch niet mogelijk om 0 op de meter te krijgen. Bijna ieder huis met een gasaansluiting heeft een CV ketel en die gebruikt sowieso wel wat..
Als het je hypothetisch lukt om 0 op de meter te krijgen zit je in een fase dat je ook geen gas nodig hebt en alsnog kosten voor het hebben van een aansluiting betaalt en dan laten de meesten 'm al door de netbeheerder verwijderen; want dat wil praktisch niemand die slim bezig is met de begroting. En volgens mij betaal je daar dan ook weer afsluitkosten voor. Dus gas loont sowieso niet meer.
En de overheid vindt het prima want als jij 0 hebt en je meter laat afdoppen doe je mee aan de door de overheid gestimuleerde transitie. Laat je 'm zitten betaal je alsnog voor niets
Deze maatregel wordt opgenomen in het klimaatakkoord en dat akkoord is een pakket maatregelen die er voor moeten zorgen dat Nederland de CO2-reductie haalt. Dus dat stroom opwekken vervuilender is dan gas gebruiken, is wel degelijk relevant.quote:Op zondag 13 oktober 2019 00:17 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
er is nooit geroepen dat gas niet schoon is.
het is alleen een fosiele brandstof en groningen is niet zo blij dat we het bij ze weghalen.
Gas is schoner dan electriciteit.quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:25 schreef Ivo1985 het volgende:
Gewoon alle energie gelijk belasten op basis van CO2 uitstoot. Dan is Nederland zo om naar all-electric.
Dat hangt af van de manier waarop de elektriciteit is opgewekt.quote:Op zondag 13 oktober 2019 15:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Gas is schoner dan electriciteit.
Ok, ik pas hem aan.quote:Op zondag 13 oktober 2019 15:53 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat hangt af van de manier waarop de elektriciteit is opgewekt.
Als je de elektriciteit gebruikt voor ouderwetse weerstanden om warmte op te wekken heb je gelijk. Als je de elektriciteit gebruikt om de woning te verwarmen met een warmtepomp, dan is elektriciteit in de huidige stroommix zo'n 50-60% schoner dan gas. En bij gelijke belasting dus ook ongeveer evenzoveel voordeliger.quote:Op zondag 13 oktober 2019 15:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Gas is schoner dan electriciteit.
En ook dat is niet correct, want geheel afhankelijk van hoe je de elektriciteit gebruikt.quote:Op zondag 13 oktober 2019 15:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ok, ik pas hem aan.
In 2019 in Nederland is gas schoner dan electriciteit.
Aangezien we niet allemaal in een hypergeisoleerde nieuwbouwhut wonen (en dat geldt voor de overgrote meerderheid van Nederland) is jouw verhaal leuke sci-fi. In 2019 is gas schoner dan het opwekken van electriciteit voor dezelfde doeleinden.quote:Op zondag 13 oktober 2019 16:46 schreef Ivo1985 het volgende:
Als je de elektriciteit gebruikt voor ouderwetse weerstanden om warmte op te wekken heb je gelijk. Als je de elektriciteit gebruikt om de woning te verwarmen met een warmtepomp, dan is elektriciteit in de huidige stroommix zo'n 50-60% schoner dan gas. En bij gelijke belasting dus ook ongeveer evenzoveel voordeliger.
Om je huis all-electric te kunnen verwarmen moet je huis minstens van bouwjaar 2005 zijn... 8% Van de huizen is van bouwjaar 2005 of later... Dus 92% van de huizen is zonder forse investeringen alvast NIET geschikt.quote:Op zondag 13 oktober 2019 16:46 schreef Ivo1985 het volgende:
Als je de elektriciteit gebruikt voor ouderwetse weerstanden om warmte op te wekken heb je gelijk. Als je de elektriciteit gebruikt om de woning te verwarmen met een warmtepomp, dan is elektriciteit in de huidige stroommix zo'n 50-60% schoner dan gas. En bij gelijke belasting dus ook ongeveer evenzoveel voordeliger.
Als alles electrisch moet. De autos warmte. Hoe gaat NL dit allemaal aankunnen kwa capaciteit. Die vreemde diguren bij de roverheid kunnen en willen niet nadenken.quote:Op zondag 13 oktober 2019 16:47 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
En ook dat is niet correct, want geheel afhankelijk van hoe je de elektriciteit gebruikt.
all-electric is gewoon je huis verwarmen met kolen, dat weet je toch?quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:25 schreef Ivo1985 het volgende:
je luistert goed naar de energiepropaganda... Ik wist niet dat mijn huis uit 2005 stamt terwijl die wo2 heeft meegemaakt....quote:Op zondag 13 oktober 2019 17:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Om je huis all-electric te kunnen verwarmen moet je huis minstens van bouwjaar 2005 zijn... 8% Van de huizen is van bouwjaar 2005 of later... Dus 92% van de huizen is zonder forse investeringen alvast NIET geschikt.
Ja, dat kan een worsteling worden.quote:Op zondag 13 oktober 2019 14:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik gebruik m'n gasaansluiting niet meer, heb ook geen gascontract meer.
Het gaat nu een interessante strijd worden tussen Stedin en mij over de kosten van het weghalen van de meter.
Want... ik ben geen klant meer, heb geen contract en er is geen wettelijke grond waarom ik zou moeten betalen voor het verwijderen van een meter die niet van mij is en waar ik ook geen opdracht toe geef.
Gas de deur uit doen: Gratis of toch niet?
[ afbeelding ]
was het maar zo'n feest. Al wordt er maar 1 GJ met kolen gemaakt, dan gaat die ene GJ gewoon naar mijn huis en warm ik met mijn warmtepomp mijn huis op met kolen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 16:46 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
of je doet niks en gebruikt die brieven in je open haard om je huis te verwarmen....quote:Op zondag 13 oktober 2019 17:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja, dat kan een worsteling worden.
Ik moet Liander hier ook in de gaten houden. Woon in een gasloze huurwoning met een warmtepomp, maar in het pand dat er hiervoor stond zat nog wel een actieve aansluiting. Ze hadden 'm administratief weggehaald, maar 't schijnt dat ie in dezelfde administratie weer terug kan komen (?). Nou ja, ik zie de brief met aansporing tot aanmelding wel tegemoet en dan bel ik weleens weer.
Klopt en dat weet men ook hoor. Niet voor niks zitten de kabelfabrieken tot hun nokkie vol met productie in europa.quote:Op zondag 13 oktober 2019 17:09 schreef Special-Tee het volgende:
[..]
Als alles electrisch moet. De autos warmte. Hoe gaat NL dit allemaal aankunnen kwa capaciteit. Die vreemde diguren bij de roverheid kunnen en willen niet nadenken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |