Die twee bezoek ik zo goed als nooit, ik kan er niet over meepraten.quote:Op donderdag 21 juni 2018 20:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Is dat zo? WaPo en de NYT hebben nog nooit zoveel (online) abonnees gehad. Ik kwalificeer die media dan maar even als kwaliteit. Daar is gewoon vraag naar.
"Jij bent er voorstander van om de overheid te laten bepalen wat nep is en wat niet, omdat je vindt dat de burger zelf daartoe niet capabel is?"quote:
Dat is het nieuwe speelveld inderdaad. Juist een aanwinst. En misschien ben ik dan te naïef om te denken dat mensen de Breitbarts van deze wereld wel negeren, omdat het zo overduidelijk is.quote:Op donderdag 21 juni 2018 21:02 schreef Molurus het volgende:
Maar daar zit hem ook gelijk de crux: de bronnen waaruit mensen hun nieuws putten, die zij denken dat betrouwbaar zijn, zijn inmiddels zeer uiteenlopend.
Ik heb nooit gezegd dat de overheid burgers zou moeten temperen voor de publieke omroep. Ik zei dat ze een rol hebben. Dat lijkt me niet te ontkennen, zonder de financiën van de overheid bestaat een organisatie als de NOS niet. Ik denk dat de publieke omroep vrij goed opgezet is in Nederland voor zover ik weet kunnen de verschillende omroepen relatief vrij kiezen wat ze tonen. Een WNL heeft een andere insteek dan de VPRO en dat is prima. Het lijkt me in ieder geval beter dan geen rol van de overheid en gewoon de hoogste bieder laten bepalen wat het nieuws is.quote:
Je zou zo langzaam aan toch moeten weten dat de Breitbarts van deze wereld het nou juist ontzettend goed doen. Ik zou dat graag anders zien, maar dat zijn helaas wel de feiten: er is een grote markt voor nepnieuws. Als die er niet was zou nepnieuws natuurlijk ook geen probleem zijn.quote:Op donderdag 21 juni 2018 21:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is het nieuwe speelveld inderdaad. Juist een aanwinst. En misschien ben ik dan te naïef om te denken dat mensen de Breitbarts van deze wereld wel negeren, omdat het zo overduidelijk is.
https://www.adweek.com/tv(...)raight-months/365840quote:Op donderdag 21 juni 2018 21:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is het nieuwe speelveld inderdaad. Juist een aanwinst. En misschien ben ik dan te naïef om te denken dat mensen de Breitbarts van deze wereld wel negeren, omdat het zo overduidelijk is.
De NOS heeft een rol om objectief nieuws te brengen. Niet om één of andere rol van de burger te "temperen". Daarbij is de overheid niet de spreekbuis van de NOS (of andersom), ongeacht de financiering.quote:Op donderdag 21 juni 2018 21:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik heb nooit gezegd dat de overheid burgers zou moeten temperen voor de publieke omroep. Ik zei dat ze een rol hebben.
Ik heb nooit wat anders beweert.quote:Op donderdag 21 juni 2018 21:21 schreef nostra het volgende:
[..]
De NOS heeft een rol om objectief nieuws te brengen. Niet om één of andere rol van de burger te "temperen". Daarbij is de overheid niet de NOS, ongeacht de financiering.
Klopt, mensen willen nou eenmaal graag horen dat het aan de ander ligt: de vluchtelingen die hun banen inpikken, de witteboordencriminelen die overal mee wegkomen, verzin een zijstraat. Die boodschap herhalen levert geld op. Hell, heel Fok! is daar op gebaseerd.quote:Op donderdag 21 juni 2018 21:09 schreef Molurus het volgende:
Je zou zo langzaam aan toch moeten weten dat de Breitbarts van deze wereld het nou juist ontzettend goed doen. Ik zou dat graag anders zien, maar dat zijn helaas wel de feiten: er is een grote markt voor nepnieuws.
Rest nog de vraag: wat is daar volgens jou een aanwinst aan?quote:Op donderdag 21 juni 2018 21:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Klopt, mensen willen nou eenmaal graag horen dat het aan de ander ligt: de vluchtelingen die hun banen inpikken, de witteboordencriminelen die overal mee wegkomen, verzin een zijstraat. Die boodschap herhalen levert geld op. Hell, heel Fok! is daar op gebaseerd.
Dat de bronnen waaruit mensen hun nieuws putten inmiddels ver uiteenlopend zijn, vind ik inderdaad een aanwinst. Waar ook risico's aan kleven: mensen moeten zelf een selectie kunnen maken, zelf de relevantie en objectiviteit van een bron kunnen wegen, partijen kunnen mensen data-gedreven targeten etc. Áls je als overheid dan al een rol voor jezelf weggelegd ziet in deze discussie, zou dat naar mijn smaak er één aan de voorkant zijn en dan kom je toch snel op onderwijs of iets dergelijks. Maar aan de achterkant als Vadertje Staat voor de incapabele burger gaan filteren wat echt- en wat nepnieuws is, is wat mij betreft een brug te ver.quote:Op donderdag 21 juni 2018 21:34 schreef Molurus het volgende:
[..]
Rest nog de vraag: wat is daar volgens jou een aanwinst aan?Ik zie het als een stap achteruit.
Beetje onhandige zet maar blijkbaar is het komkommertijd. Of het gaat dusdanig goed dat dit soort non-nieuws opgepikt wordt.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 17:19 schreef Mr.Major het volgende:
https://politiek.tpo.nl/2(...)-want-fvd-sympathie/
Stel je eens voor dat een leerling een boek krijgt: Cultuurmarxisme, een waarschuwing, omdat bekend is dat hij GL stemt.
Ik neem aan dat men dit te ver vindt gaan?
Ik vind het inderdaad nogal smakeloos van die docent.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 17:19 schreef Mr.Major het volgende:
Stel je eens voor dat een leerling een boek krijgt: Cultuurmarxisme, een waarschuwing, omdat bekend is dat hij GL stemt.
Jeetje, een grapje van een docent bij een ex-leerling. Walgelijk, aan de hoogste boom ermee.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 17:19 schreef Mr.Major het volgende:
Je komt er tenminste eerlijk voor uit. Er zijn er genoeg die dat denken en dan zeggen "maar ik ben heus geen racist hoor".quote:Op vrijdag 22 juni 2018 17:28 schreef ludovico het volgende:
Ik wil gewoon dat Europa dominant blank blijft.
Daar had geen haan naar gekraaid.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 17:19 schreef Mr.Major het volgende:
Het is maar wat je een grap noemt.....quote:Op vrijdag 22 juni 2018 17:45 schreef Ludachrist het volgende:
Jeetje, een grapje van een docent bij een ex-leerling. Walgelijk, aan de hoogste boom ermee.
Prima toch? Als het een moslims zou zijn die het boek zou krijgen zou de docent van heel NWS een staande ovatie krijgen.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 19:43 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Het is maar wat je een grap noemt.....
Het getuigt van een verknipt denkbeeld van die docent vind k.
Vind je het ook een grap als een docent aan een streng gelovige leerling een boek overhandigt van Christopher Hitchens, "God is not great" ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |