quote:In Landgraaf is vannacht een bestelbusje ingereden op een groepje Pinkpopgangers. Daarbij is een dode gevallen, meldt de politie. Drie mensen raakten zwaargewond. Of het gaat om een ongeluk of dat er sprake is van opzet is niet duidelijk.
Volgens ooggetuigen zijn er veel hulpdiensten en politievoertuigen ter plekke. 1Limburg meldt dat er ook twee traumahelikopters zijn opgeroepen.
Het incident gebeurde vlak bij het festivalterrein, bij een van de campings. Het witte bestelbusje, een Fiat Doblo, is doorgereden. De politie is naar het busje op zoek.
https://nos.nl/artikel/22(...)e-zwaargewonden.html
Zoiets vermoed ik ook.quote:Op maandag 18 juni 2018 06:07 schreef Drekkoning het volgende:
Alcohol op, dus doorgereden. Zal zich laten vandaag wel melden. Of de politie heeft hem tegen die tijd al achterhaald.
Aangepastquote:Op maandag 18 juni 2018 06:52 schreef maily het volgende:
Foutje in de OP; het kenteken bevat "257" ipv "247".
Waarschijnlijk thuis meteen een paar pilsjes drinken van de schrik om het promillage te verklaren.quote:Op maandag 18 juni 2018 06:07 schreef Drekkoning het volgende:
Alcohol op, dus doorgereden. Zal zich laten vandaag wel melden.
Wie zegt dat er geen maatregelen genomen zijn?quote:Op maandag 18 juni 2018 07:30 schreef Loekie1 het volgende:
Ik dacht dat er maatregelen getroffen waren tegen dit soort 'incidenten'.
quote:LANDGRAAF (ANP) - De organisatie van Pinkpop is enorm aangeslagen na de aanrijding na afloop van het festival waarbij een dode en drie zwaargewonden zijn gevallen.
,,De organisatie van Pinkpop is diep geschokt en leeft mee met de slachtoffers en familie'', aldus de organisatie in een reactie op de Facebookpagina.
De aanrijding gebeurde op de Mensheggerweg in de buurt van het festivalterrein.
quote:LANDGRAAF (ANP) - Veel mensen hebben de aanrijding maandagochtend vroeg bij het Limburgse Landgraaf zien gebeuren. Volgens de brandweer is Slachtofferhulp ingeschakeld. Op het tijdstip van het incident, rond 0400 uur, liepen er veel mensen op de Mensheggerweg.
Hoewel nog niets bekend is over de identiteit van de slachtoffers, gaan de hulpdiensten er wel van uit dat het gaat om festivalgangers. Het driedaagse festival Pinkpop beleefde zondag zijn laatste dag, maar veel bezoekers overnachtten nog op de campings op het terrein.
Om de bus en de bestuurder zo snel mogelijk te vinden is ook een Burgernet-bericht uitgestuurd.
De drie zwaargewonde slachtoffers zijn naar ziekenhuizen in Heerlen en in Maastricht gebracht.
Uh...quote:Op maandag 18 juni 2018 07:33 schreef naatje_1 het volgende:
Je zal maar een slok op hebben gehad en nu iemand de dood in hebben gereden, de tering
Op radio 3 gaan ze zo te horen hun hele dag vullen met de minimale informatie die er is, dat is dan weer het andere uiterste.quote:Op maandag 18 juni 2018 07:42 schreef Loekie1 het volgende:
Bizar dat die bus niet gevonden kan worden. Zal toch schade hebben. Het bos in gereden? Op radio 1 vond men het niet de moeite waard de nummers in het kenteken te noemen.
Waarschijnlijk een festivalganger, dus logischerwijs iemand die iets op had. Welk nuchter persoon doet dit?!quote:Op maandag 18 juni 2018 07:44 schreef AchJa het volgende:
Wie zegt dat het een bezopen bestuurder was?
En dat de dader er met een week schoffelen vanaf komt. Bezopen mensen doodrijden heeft nog steeds een enorm lage straf.quote:Op maandag 18 juni 2018 07:43 schreef alors het volgende:
[..]
Uh...
Ja zal maar langs de weg lopen en doodgereden worden door een idioot die zo nodig moest drinken.
Ja geliefde zal maar langs de weg lopen en doodgereden worden door een idioot die zo nodig moest drinken.
Moet niet moeilijk te vinden zijn. Of ze zijn meteen doorgereden naar het buitenland.quote:Op maandag 18 juni 2018 07:46 schreef nostra het volgende:
Er zijn vijf Fiat Doblo's met 257 in het kenteken:
VR257L
VR257P
VK257S
VD257D
HH257D
Als ie gestolen blijkt, is het in elk geval foute boel.quote:Op maandag 18 juni 2018 07:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Moet niet moeilijk te vinden zijn. Of ze zijn meteen doorgereden naar het buitenland.
Ja ik denk dat dat inderdaad echt precies is wat radio 1 dacht.quote:Op maandag 18 juni 2018 07:52 schreef Loekie1 het volgende:
Stel je voor, denken ze bij radio 1, dat ze denken dat we jagen op een terrorist, dat kan niet dus we noemen dat nummerbord gewoon niet.
Misschien omdat de informatie onbetrouwbaar was dat ze het nog niet wilden benoemen? Ik weet ook verder niet, maar zal je straks zien dat radio 1 de enige was die geen onjuiste informatie verspreidde.quote:Op maandag 18 juni 2018 07:52 schreef Loekie1 het volgende:
Stel je voor, denken ze bij radio 1, dat ze denken dat we jagen op een terrorist, dat kan niet dus we noemen dat nummerbord gewoon niet.
Een verward persoon...quote:Op maandag 18 juni 2018 07:46 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een festivalganger, dus logischerwijs iemand die iets op had. Welk nuchter persoon doet dit?!
Waarom reageer niet op reacties?quote:Op maandag 18 juni 2018 07:54 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Als ie gestolen blijkt, is het in elk geval foute boel.
Dit zijn Nederlandse kentekens? Misschien was het een buitenlands busje?quote:Op maandag 18 juni 2018 07:46 schreef nostra het volgende:
VR257L
VR257P
VK257S
VD257D
HH257D
Niet erg waarschijnlijk, dan had je dat wel gehoord.quote:Op maandag 18 juni 2018 07:59 schreef maily het volgende:
[..]
Dit zijn Nederlandse kentekens? Misschien was het een buitenlands busje?
Volgens mij zag ik ergens in het nieuws dat het om een NL kenteken zou gaan.quote:Op maandag 18 juni 2018 07:59 schreef maily het volgende:
[..]
Dit zijn Nederlandse kentekens? Misschien was het een buitenlands busje?
Het is dan ook wel heel erg onwaarschijnlijk.quote:Op maandag 18 juni 2018 08:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Nu denk ik niet dat het een moslim was (denk zelf ook een dronken bestuurder) maar het valt wel weer op dat er van alles geroepen mag worden, zoals bouwvakker, dronken automobilist etc. Maar zodra mensen hinten naar een andere mogelijkheid, een islamitische aanslag, worden reacties verwijderen en staan bij enkelen het schuim weer op de mond.
Het is überhaupt onverstandig om zonder bewijs e.e.a. zomaar voor waar aan te nemen.quote:Op maandag 18 juni 2018 08:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Nu denk ik niet dat het een moslim was (denk zelf ook een dronken bestuurder) maar het valt wel weer op dat er van alles geroepen mag worden, zoals bouwvakker, dronken automobilist etc. Maar zodra mensen hinten naar een andere mogelijkheid, een islamitische aanslag, worden reacties verwijderen en staan bij enkelen het schuim weer op de mond.
Inderdaad, alsof het heel bijzonder zou zijn en het nog nooit gebeurd is.quote:Op maandag 18 juni 2018 08:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Dat zijn typisch van die mensen met complottheorieën die ieder topic willen omzetten in een anti moslim of anti migranten topic. Als je het mij vraagt staat juist bij die users het schuim op de mond.quote:Op maandag 18 juni 2018 08:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Dat stond niet op de site die ik gebruikte.quote:
Het is te onwaarschijnlijk. Ik denk als dit om 4 uur in de middag gebeurt op een grotere groep dit sowieso wel gezegd wordt en ook gezegd mag worden. Er wordt in Nederland wel dingen in de doofpot gestopt of gedownplayed dmv lage bloedsuiker/verwarde man maar nog niet een directe censuur tot verdraaing van comments over het voor de hand liggende in zulke situaties.quote:Op maandag 18 juni 2018 08:02 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Inderdaad, alsof het heel bijzonder zou zijn en het nog nooit gebeurd is.
Bij mij ook niet, alleen bij degene die geen grijs kenteken heeft, die is rood.quote:Op maandag 18 juni 2018 08:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat stond niet op de site die ik gebruikte.
Is wel een beetje tricky. Leidt tot internet sherlocks die de verkeerde tot dader aanwijzen waarna blijkt dat er een nummer verkeerd stond.quote:
Geldt dat dan ook niet voor een dronken bestuurder of bouwvakkers? Mij gaat het erop dat je blijkbaar overal een vinger naartoe mag wijzigen behalve een bepaalde groep die juist de laatste jaren een zeer groot aandeel heeft gehad aan dit soort berichten.quote:Op maandag 18 juni 2018 08:02 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Het is überhaupt onverstandig om zonder bewijs e.e.a. zomaar voor waar aan te nemen.
Zeker, wat mij betreft heb je gelijk hoor.quote:Op maandag 18 juni 2018 08:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Geldt dat dan ook niet voor een dronken bestuurder of bouwvakkers? Mij gaat het erop dat je blijkbaar overal een vinger naartoe mag wijzigen behalve een bepaalde groep die juist de laatste jaren een zeer groot aandeel heeft gehad aan dit soort berichten.
Ik denk zelf ook dat het onwaarschijnlijk is. Maar waarom de reacties verwijderd worden is mij een raadsel.quote:Op maandag 18 juni 2018 08:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is te onwaarschijnlijk. Ik denk als dit om 4 uur in de middag gebeurt op een grotere groep dit sowieso wel gezegd wordt en ook gezegd mag worden. Er wordt in Nederland wel dingen in de doofpot gestopt of gedownplayed dmv lage bloedsuiker/verwarde man maar nog niet een directe censuur tot verdraaing van comments over het voor de hand liggende in zulke situaties.
Dit dus.quote:Op maandag 18 juni 2018 08:12 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Ik denk zelf ook dat het onwaarschijnlijk is. Maar waarom de reacties verwijderd worden is mij een raadsel.
Ow je hebt gelijk, het kan zeker een allegare bejaardje zijn, die twintig jaar geleden al niet meer veilig kon rijden. Maar op deze locatie en ook tijdstip zou je geen bejaardjes verwachten. Maar het kan wel, zekerquote:Op maandag 18 juni 2018 08:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Geldt dat dan ook niet voor een dronken bestuurder of bouwvakkers? Mij gaat het erop dat je blijkbaar overal een vinger naartoe mag wijzigen behalve een bepaalde groep die juist de laatste jaren een zeer groot aandeel heeft gehad aan dit soort berichten.
Als minstens 4 personen onverwachts voor jouw auto op de weg terechtkomen, en je rijdt ze aan dan rij je gewoon door?quote:Op maandag 18 juni 2018 08:14 schreef fchhfc het volgende:
Wat een vreselijk bericht..
Hoor veel mensen iets zeggen over mogelijk dronken bestuurder. Dat sluit ik ook niet uit, maar hebben mensen al gekeken naar de video- en / of fotobeelden en de nummers bij de gevonden sporen? Sporen 1 tot en met 10 zijn allemaal op de weg. Misschien zijn de slachtoffers wel overwachts op de weg terecht gekomen en kon de auto niet meer uitwijken? Laten we niet niet te snel conclusies trekken..
wii willen niet meer geld uitgeven aan politiequote:Op maandag 18 juni 2018 08:10 schreef habitue het volgende:
Alcoholcontroles zijn er bijna niet meer. Het is makkelijker om geld op te halen van mensen die met 3km/u te hard door de trajectcontrole rijden.
Mensen doen gekke / onlogische dingen in dit soort situaties, waaronder dus doorrijden. Maar ik begrijp dat jij precies weet wat je doet in zo'n situatie?quote:Op maandag 18 juni 2018 08:17 schreef Leandra het volgende:
Als minstens 4 personen onverwachts voor jouw auto op de weg terechtkomen, en je rijdt ze aan dan rij je gewoon door?
Het klinkt aan alle kanten als een alcomobilist, en fors ook.
Ik rij niet met drank op.quote:Op maandag 18 juni 2018 08:18 schreef fchhfc het volgende:
[..]
Mensen doen gekke / onlogische dingen in dit soort situaties, waaronder dus doorrijden. Maar ik begrijp dat jij precies weet wat je doet in zo'n situatie?
Waarschijnlijk omdat de standaard clowns erop afkomen die het hele topic weer eens gaan verdraaien.quote:
Dan Nog is het geen recht om door te rijden.quote:Op maandag 18 juni 2018 08:14 schreef fchhfc het volgende:
Hoor veel mensen iets zeggen over mogelijk dronken bestuurder. Dat sluit ik ook niet uit, maar hebben mensen al gekeken naar de video- en / of fotobeelden en de nummers bij de gevonden sporen? Sporen 1 tot en met 10 zijn allemaal op de weg. Misschien zijn de slachtoffers wel overwachts op de weg terecht gekomen en kon de auto niet meer uitwijken? Laten we niet niet te snel conclusies trekken..
Getuigen zijn dan ook uiterst onbetrouwbaar in zo'n situatie.quote:Op maandag 18 juni 2018 08:20 schreef Loekie1 het volgende:
Zoveel getuigen, dan zullen die getallen in dat nummerbord echt wel kloppen. Stel er rijdt nu iemand achter in Duitsland, die heeft de radio aan, maar het nummer wordt niet gezegd. Lijkt me dom.
Of de politie weet al wie het is en wil de verdachte in het ongewisse laten.
Niet als meerdere het apart van elkaar bevestigen lijkt me?quote:Op maandag 18 juni 2018 08:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Getuigen zijn dan ook uiterst onbetrouwbaar in zo'n situatie.
Einde van een festival loopt meestal iedereen op de weg ivm drukte.quote:Op maandag 18 juni 2018 08:14 schreef fchhfc het volgende:
Alleen als het echt apart van elkaar is misschien wel ja.quote:Op maandag 18 juni 2018 08:24 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Niet als meerdere het apart van elkaar bevestigen lijkt me?
Daar gaat het nu toch even niet om? Misschien liepen ze in de berm en gingen oversteken naar de andere kant omdat ze daar een ander groepje zagen lopen..quote:Op maandag 18 juni 2018 08:25 schreef Leonos het volgende:
[..]
Einde van een festival loopt meestal iedereen op de weg ivm drukte.
quote:LANDGRAAF (ANP) - Burgemeester Raymond Vlecken van Landgraaf is maandagochtend op de plek geweest van de aanrijding bij het campingterrein van Pinkpop. Vlecken heeft zijn medeleven betuigd met de slachtoffers, zei hij op NPO Radio 1.
De burgemeester kon nog niet zeggen hoe het gaat met de drie zwaargewonde slachtoffers. Politie en het Openbaar Ministerie onderzoeken wat er is gebeurd.
quote:LANDGRAAF (ANP) - De gemeente Landgraaf heeft een noodnummer ingesteld voor mensen die vragen hebben naar aanleiding van de aanrijding in de buurt van het festivalterrein van Pinkpop. Daarbij viel maandagochtend vroeg een dode en raakten drie mensen zwaargewond.
Het telefoonnummer is 0251-260960.
En dan rijd je als bestuurder 4 mensen aan en rijd je na een ongeval door?quote:Op maandag 18 juni 2018 08:29 schreef fchhfc het volgende:
[..]
Daar gaat het nu toch even niet om? Misschien liepen ze in de berm en gingen oversteken naar de andere kant omdat ze daar een ander groepje zagen lopen..
quote:Op maandag 18 juni 2018 08:33 schreef Zorro het volgende:
Omroep Limburg een beetje ongelukkig![]()
[ afbeelding ]
Ze bevestigen de vooroordelen.quote:Op maandag 18 juni 2018 08:33 schreef Zorro het volgende:
[ afbeelding ]
De hofstraat is een grote mensenmassa na het einde en daar kan je makkelijk komen met de auto.quote:Op maandag 18 juni 2018 08:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Duhh de aanrijding was niet per ongeluk.quote:Op maandag 18 juni 2018 08:37 schreef MadameMossel het volgende:
Volgens geestijl was volgens de politie de aanrijding opzettelijk. Kan ik nergens terug vinden hoor.
https://www.geenstijl.nl/(...)fiat-doblo/#comments
Want?quote:Op maandag 18 juni 2018 08:38 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Duhh de aanrijding was niet per ongeluk.
#werkenbijomroeplimburgquote:Op maandag 18 juni 2018 08:33 schreef Zorro het volgende:
[ afbeelding ]
Staat in ieder geval niet in de tekst waarnaar gelinkt wordt.quote:Op maandag 18 juni 2018 08:37 schreef MadameMossel het volgende:
Volgens geestijl was volgens de politie de aanrijding opzettelijk. Kan ik nergens terug vinden hoor.
Je hebt wel eens meerdere mensen omver gekegeld per ongeluk?quote:
Kat in het nauw..quote:Op maandag 18 juni 2018 08:33 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En dan rijd je als bestuurder 4 mensen aan en rijd je na een ongeval door?
Als je een beetje bij verstand bent dan doe je zoiets niet. Dat er alcohol of drugs in het spel zijn lijkt me echt niet onwaarschijnlijk.
Ik ben nog niet goed wakker, ik zie geen fout.quote:Op maandag 18 juni 2018 08:33 schreef Zorro het volgende:
[ afbeelding ]
Nee en hoeveel die heeft gezopen komen we nu nooit achter omdat die laffe is door geredenquote:Op maandag 18 juni 2018 08:29 schreef fchhfc het volgende:
[..]
Daar gaat het nu toch even niet om? Misschien liepen ze in de berm en gingen oversteken naar de andere kant omdat ze daar een ander groepje zagen lopen..
Probeer even een ander licht te scheppen in de zaak i.p.v. meegaan in het dronkenmansscenario van 99% hier.
Het is amper 3,5u geleden dat er iemand is overleden bij dit ongeluk en mensen beginnen hier alweer over aantal alcoholcontroles tegenwoordig en roekeloos rijdende bouwvakkers, klasse hoor!
Hoe vind je dat zo snel?quote:Op maandag 18 juni 2018 07:46 schreef nostra het volgende:
VR257L
VR257P
VK257S
VD257D
HH257D
Dan doe je dat alleen als je iets anders op je kerfstok hebt, want ik rijd als normale bestuurder echt niet in paniek door als ik een aanrijding heb veroorzaakt.quote:
Nee maar mocht deze man of vrouw dronken zijn rijdt hij of zij deze mensen nog niet opzettelijk aan. Je neemt wel een heel groot risico en je bent gewoon een lul als je dan gewoon gaat rijden.quote:Op maandag 18 juni 2018 08:41 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Je hebt wel eens meerdere mensen omver gekegeld per ongeluk?
Toevallig nog in een wit busje rondgereden vanmorgen vroeg?quote:Op maandag 18 juni 2018 08:41 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik ben nog niet goed wakker, ik zie geen fout.
Als je minimaal 4 mensen heb geraakt, dan is hij zeer te overwegen om vol gas te geven.quote:Op maandag 18 juni 2018 08:43 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dan doe je dat alleen als je iets anders op je kerfstok hebt, want ik rijd als normale bestuurder echt niet in paniek door als ik een aanrijding heb veroorzaakt.
En als het een paniekreactie is dan zal de dader zich snel genoeg bij de politie melden.
quote:Op maandag 18 juni 2018 08:44 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Nee maar mocht deze man of vrouw dronken zijn rijdt hij of zij deze mensen nog niet opzettelijk aan. Je neemt wel een heel groot risico en je bent gewoon een lul als je dan gewoon gaat rijden.
Volop aanrijding ipv volop aandachtquote:Op maandag 18 juni 2018 08:41 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik ben nog niet goed wakker, ik zie geen fout.
Wat jij in zo’n situatie doet is totaal irrelevant en betekent ook niet dat heel de wereld dezelfde reactie heeft op dat moment.quote:Op maandag 18 juni 2018 08:43 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dan doe je dat alleen als je iets anders op je kerfstok hebt, want ik rijd als normale bestuurder echt niet in paniek door als ik een aanrijding heb veroorzaakt.
En als het een paniekreactie is dan zal de dader zich snel genoeg bij de politie melden.
oh ik zie het wel, ik was gefocust op het kaartje, ik dacht dat ze landgraaf hadden ingetekend in duitsland, werd op het verkeerde spoor gezet door de reacties.quote:Op maandag 18 juni 2018 08:46 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Volop aanrijding ipv volop aandacht
quote:Op maandag 18 juni 2018 08:37 schreef MadameMossel het volgende:
Stond ergens in het liveblog op 1limburg.nl. Mogelijk staat er bijquote:Op maandag 18 juni 2018 08:40 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Staat in ieder geval niet in de tekst waarnaar gelinkt wordt.
Niet alleen dan. Het gebeurt ook bij mensen die niets te verbergen hadden.quote:Op maandag 18 juni 2018 08:43 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat weet je niet totdat je 1 dooie en 4 gewonden gemangeld onder je auto hebt liggen lijkt me zo.quote:Op maandag 18 juni 2018 08:43 schreef Stoney3K het volgende:
want ik rijd als normale bestuurder echt niet in paniek door als ik een aanrijding heb veroorzaakt.
Die gps modules in de auto voor de kilometerheffing zou wel handig zijn geweest in dit soort gevallen.quote:Op maandag 18 juni 2018 08:53 schreef Domnivoor het volgende:
Misschien was de bestuurder gewoon oververmoeid? Als je na een lange warme festivaldag om 4 uur 's morgens gaat rijden dan heb je geen alcohol of religie nodig om een gevaar op de weg te zijn.
Daar hebben ze toch van die ANPR camera's voor? Gewoon even alle foto's opvragen waar '257' in de nummerplaat is gefotografeerd.quote:Op maandag 18 juni 2018 08:55 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Die gps modules in de auto voor de kilometerheffing zou wel handig zijn geweest in dit soort gevallen.
Hebben we overal van die camera's hangen dan?quote:Op maandag 18 juni 2018 08:56 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Daar hebben ze toch van die ANPR camera's voor? Gewoon even alle foto's opvragen waar '257' in de nummerplaat is gefotografeerd.
Die hangen toch lang niet overal? Als zo een busje binnendoor is gereden dan heb je geen flikker aan die beelden.quote:Op maandag 18 juni 2018 08:56 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Daar hebben ze toch van die ANPR camera's voor? Gewoon even alle foto's opvragen waar '257' in de nummerplaat is gefotografeerd.
Of die beelden zijn al lang en breed door de politie opgeëist om te voorkomen dat één of andere mafklapper stemming gaat maken op Dumpert?quote:Op maandag 18 juni 2018 09:05 schreef GereDathan het volgende:
In 2018 loopt iedereen met minstens 1 mobiel op zak. Er zijn vele getuigen is er gezegd. En niemand maakt een foto of filmpje? Apart.
Allereerst, het is donker. Dan krijg je geen duidelijke beelden, bijzonder onduidelijke beelden zelfs.quote:Op maandag 18 juni 2018 09:05 schreef GereDathan het volgende:
In 2018 loopt iedereen met minstens 1 mobiel op zak. Er zijn vele getuigen is er gezegd. En niemand maakt een foto of filmpje? Apart.
De kans dat iemand net met zijn mobiel stond te filmen is best groot.quote:Op maandag 18 juni 2018 09:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Allereerst, het is donker. Dan krijg je geen duidelijke beelden, bijzonder onduidelijke beelden zelfs.
Dan is er een klap, ineens. In hoeveel tijd heb jij je mobiel op cameramodus en begin jij meteen koelbloedig beelden te schieten? Daar gaat veel tijd overheen.
En ze zijn er misschien wel, we hebben geen idee
welnee mensquote:Op maandag 18 juni 2018 09:14 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
De kans dat iemand net met zijn mobiel stond te filmen is best groot.
quote:Op maandag 18 juni 2018 09:14 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Waarom reageer jij niet op reacties?quote:Op maandag 18 juni 2018 07:54 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Als ie gestolen blijkt, is het in elk geval foute boel.
Die reacties waar niks in staat bedoel je?quote:Op maandag 18 juni 2018 09:16 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
[..]
Waarom reageer jij niet op reacties?
Niemand staat om vier uur 's nachts op de openbare weg te filmen hoor. Er gebeurt daar niks.quote:Op maandag 18 juni 2018 09:14 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
HH-257-D is rood, en VK-257-S bestaat niet meer. Alleen de andere drie zijn dus een mogelijke match.quote:Op maandag 18 juni 2018 07:46 schreef nostra het volgende:
VR257L
VR257P
VK257S
VD257D
HH257D
Hoezo? Het was simpelweg op een doodgewone openbare weg, midden in de nacht, waar mensen - bijvoorbeeld - van het ene campingterrein naar het andere campingterrein lopen.quote:Op maandag 18 juni 2018 09:14 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Nou, ik dacht meer aan dit:quote:Op maandag 18 juni 2018 09:18 schreef Loekie1 het volgende:
Die reacties waar niks in staat bedoel je?
Wie zegt dat er geen maatregelen genomen zijn?quote:Op maandag 18 juni 2018 07:30 schreef Loekie1 het volgende:
Ik dacht dat er maatregelen getroffen waren tegen dit soort 'incidenten'.
Lijkt mij dus niet. Ik ga er even vanuit dat het een ongeluk is geweest en er dus niks Vooraf is gebeurd. Wat valt er in het donker op zo’n weg te filmen behalve een vriend of vriendin die iets meligs uithaalt?quote:Op maandag 18 juni 2018 09:14 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Mensen staan continu met hun mobiel in hun handen, 1 veegbeweging en hij staat op filmen.quote:Op maandag 18 juni 2018 09:18 schreef Leonos het volgende:
[..]
Niemand staat om vier uur 's nachts op de openbare weg te filmen hoor. Er gebeurt daar niks.
Ik sluit niet uit dat het een buurtbewoner is.quote:Op maandag 18 juni 2018 09:27 schreef MadameMossel het volgende:
Maargoed als het een dronken idioot was kwam hij waarschijnlijk zelf van Pinkpop af, dan is de kans toch vrij groot dat hij niet alleen in dat busje zat?
Dat is exact mijn gedachte. En als hij zich binnen 12u vrijwillig meldt, is hij niet eens strafbaar voor het doorrijdenquote:Op maandag 18 juni 2018 09:31 schreef remlof het volgende:
Alcohol is waarschijnlijk de reden van het doorrijden. De chauffeur zal zich vandaag wel melden als ie nuchter is. Dat hoop ik tenminste.
Dat schreef ik nergens,quote:Op maandag 18 juni 2018 09:22 schreef Tomatenboer het volgende:
Het is ook niet het topic om weer over moslims te beginnen.
Om die overal met de haren bij te slepen wordt ook nogal vermoeiend.
Maar dan kan je nog wel het alcoholgebruik aantonen, hoop ik?quote:Op maandag 18 juni 2018 09:32 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is exact mijn gedachte. En als hij zich binnen 12u vrijwillig meldt, is hij niet eens strafbaar voor het doorrijden
Gewoon niet lollig proberen te doen vlak na zo’n triest ongeval is natuurlijk ook een optie.quote:Op maandag 18 juni 2018 09:33 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat schreef ik nergens,
Dit was sarcasme in de vorm van een fundi christelijke stroming (zowat Brevikiaans) en dan is het weer niet goed,
Gewoon lezen wat er wel staat, In plaats van lezen wat er niet staat.
Ja en nee. Leverwaarden kunnen aantonen dat sprake is geweest van (ernstig) alcoholmisbruik, ook als je al weer nuchter bent. Echter moet het OM dan nog wel bewijzen dat hij feitelijk dronken achter het stuur ten tijde van het ongeval zat en niet zichzelf daarna pas heeft bezat (of 1 a 2 dagen daarvoor).quote:Op maandag 18 juni 2018 09:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar dan kan je nog wel het alcoholgebruik aantonen, hoop ik?
Ja, maar het hangt natuurlijk van de hoeveelheid ingenomen alcohol af of na, laten we zeggen, elf uur het dan gemeten promillage nog hoog genoeg is om strafbaar te zijn.quote:Op maandag 18 juni 2018 09:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Die termijn van 12 uur geldt niet voor situaties waarin je slachtoffers in “hulpeloze toestand” hebt achtergelaten. Het moet ook gaan om vrijwillig melden, waar geen sprake van is als je weet dat de politie naar je op zoek is.quote:Op maandag 18 juni 2018 09:32 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is exact mijn gedachte. En als hij zich binnen 12u vrijwillig meldt, is hij niet eens strafbaar voor het doorrijden
De bekende “schrikborrel”.quote:Op maandag 18 juni 2018 09:37 schreef Justinn het volgende:
[..]
Ja en nee. Leverwaarden kunnen aantonen dat sprake is geweest van (ernstig) alcoholmisbruik, ook als je al weer nuchter bent. Echter moet het OM dan nog wel bewijzen dat hij feitelijk dronken achter het stuur ten tijde van het ongeval zat en niet zichzelf daarna pas heeft bezat (of 1 a 2 dagen daarvoor).
12 (1,5 uur afbraak per glas bier a 0,2 promille). Zou uitkomen op een promillage van 1,6 tijdens het ongeluk.quote:Op maandag 18 juni 2018 09:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit. Ook als hij nuchter blijkt is het doorrijden na een ongeval en dat is gewoon een misdrijf.quote:Op maandag 18 juni 2018 09:40 schreef Physsic het volgende:
[..]
Die termijn van 12 uur geldt niet voor situaties waarin je slachtoffers in “hulpeloze toestand” hebt achtergelaten. Het moet ook gaan om vrijwillig melden, waar geen sprake van is als je weet dat de politie naar je op zoek is.
Inderdaad. Terroristen slapen om 4 uur. En die was waarschijnlijk elders nog een keer over een paar mensen heen gereden.quote:Op maandag 18 juni 2018 09:35 schreef LXIV het volgende:
Zeer onwaarschijnlijk dat dit terreur was. Ongeluk, al dan niet onder invloed, en daarna in paniek gevlucht.
De politie is daar niet zo zeker van, opsporingsbericht nu verspreid onder alle nederlandse, duitse en belgische korpsen.quote:Op maandag 18 juni 2018 09:32 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als je er vanuit gaat dat het een nederlands kenteken is, dat is ook nog niet zeker.quote:Op maandag 18 juni 2018 09:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
HH-257-D is rood, en VK-257-S bestaat niet meer. Alleen de andere drie zijn dus een mogelijke match.
Bij een volledig onderzoek kunnen ze zelfs kijken over een periode van de afgelopen 4 maanden. (Levervet)quote:Op maandag 18 juni 2018 09:37 schreef Justinn het volgende:
[..]
Ja en nee. Leverwaarden kunnen aantonen dat sprake is geweest van (ernstig) alcoholmisbruik, ook als je al weer nuchter bent. Echter moet het OM dan nog wel bewijzen dat hij feitelijk dronken achter het stuur ten tijde van het ongeval zat en niet zichzelf daarna pas heeft bezat (of 1 a 2 dagen daarvoor).
Het kunnen ook nog gestolen kentekenplaten zijn.quote:Op maandag 18 juni 2018 09:48 schreef Loekie1 het volgende:
Als het een gehuurd of gestolen busje was geweest, hadden we het nu wel geweten.
Die periode geldt altijd.quote:Op maandag 18 juni 2018 09:40 schreef Physsic het volgende:
[..]
Die termijn van 12 uur geldt niet voor situaties waarin je slachtoffers in “hulpeloze toestand” hebt achtergelaten. Het moet ook gaan om vrijwillig melden, waar geen sprake van is als je weet dat de politie naar je op zoek is.
Niet als je je binnen 12u meldt.quote:Op maandag 18 juni 2018 09:42 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dit. Ook als hij nuchter blijkt is het doorrijden na een ongeval en dat is gewoon een misdrijf.
quote:
quote:Op maandag 18 juni 2018 09:40 schreef Physsic het volgende:
[..]
Die termijn geldt dan ook gewoon.quote:
Kan het niet ook 527 zijn? 725? 572? 275? De volgorde was niet gegeven.quote:Op maandag 18 juni 2018 07:46 schreef nostra het volgende:
VR257L
VR257P
VK257S
VD257D
HH257D
1 Het is degene die bij een verkeersongeval is betrokken of door wiens gedraging een verkeersongeval is veroorzaakt, verboden de plaats van het ongeval te verlaten indien:quote:Op maandag 18 juni 2018 09:49 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die periode geldt altijd.
Wellicht dat je strafbaar bent voor overtreding van artikel 450, maar dat heeft niks met artikel 7 wvw te doen.
Zoek ook artikel 184 eens op.quote:Op maandag 18 juni 2018 09:52 schreef TjjWester het volgende:
[..]
1 Het is degene die bij een verkeersongeval is betrokken of door wiens gedraging een verkeersongeval is veroorzaakt, verboden de plaats van het ongeval te verlaten indien:
a. bij dat ongeval, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander is gedood dan wel letsel of schade aan een ander is toegebracht;
b. daardoor, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander aan wie bij dat ongeval letsel is toegebracht, in hulpeloze toestand wordt achtergelaten.
2 Het eerste lid, aanhef en onderdeel a, is niet van toepassing op degene die op de plaats van het ongeval behoorlijk de gelegenheid heeft geboden tot vaststelling van zijn identiteit en, voor zover hij een motorrijtuig bestuurde, tevens van de identiteit van dat motorrijtuig.
Artikel 8
1
Nee, alleen voor artikel 7, onder a, niet onder b.quote:
Ah, mea culpa!quote:Op maandag 18 juni 2018 09:53 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee, alleen voor artikel 7, onder a, niet onder b.
Zie bijvoorbeeld ook;
https://www.advocaat-verk(...)s-ongeval-art-7-wvw/
Dat is wel erg voorbarig hoor. Je kunt dat ding al verstoppen door hem in een garagebox te zetten, dat heb je niet echt een team medeplichtigen bij nodig...quote:Op maandag 18 juni 2018 09:53 schreef Loekie1 het volgende:
Dat een witte bus met schade met bepaald kenteken zomaar van de aardbodem verdwijnt, kan ook wijzen op handlangers.
Of als je een garage hebt dat je hem daarin zet.quote:Op maandag 18 juni 2018 09:53 schreef Loekie1 het volgende:
Dat een witte bus met schade met bepaald kenteken zomaar van de aardbodem verdwijnt, kan ook wijzen op handlangers.
Ja hoor en de hofstraat was niet gemakkelijker volgens jouw?quote:Op maandag 18 juni 2018 09:53 schreef Loekie1 het volgende:
Dat kanquote:Op maandag 18 juni 2018 09:52 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Kan het niet ook 527 zijn? 725? 572? 275? De volgorde was niet gegeven.
Het is een complot!quote:Op maandag 18 juni 2018 09:53 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien verdwenen in het world wide web?quote:Op maandag 18 juni 2018 09:53 schreef Loekie1 het volgende:
Parkstad behoort tot de top 5 van dichtbevolkste gebieden in nederland.quote:Op maandag 18 juni 2018 10:00 schreef Cyanide- het volgende:
[..]
Het is een complot!
Nee, als je hem natuurlijk daar op dat tijdstip ergens een garagebox inrijdt of onder een brug zet duurt het wel ff voor ie gevonden is, het was 4u 's nachts in een verder redelijk dunbevolkt gebied. Ook zit je zo in Belgie of Duitsland.
Als het een bezopen Nederlandse bestuurder was, dan is België of Duitsland niet heel handig met je Nederlandse kenteken.quote:Op maandag 18 juni 2018 10:00 schreef Cyanide- het volgende:
[..]
Het is een complot!
Nee, als je hem natuurlijk daar op dat tijdstip ergens een garagebox inrijdt of onder een brug zet duurt het wel ff voor ie gevonden is, het was 4u 's nachts in een verder redelijk dunbevolkt gebied. Ook zit je zo in Belgie of Duitsland.
Even afwachten nog. Ligt miss nog z’n roes uit te slapen.quote:Op maandag 18 juni 2018 10:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dader is in ieder geval niet van plan zich te gaan melden, zo lijkt het.
Ik denk niet dat ie slaapt als ie weet wat ie aangericht heeft.quote:Op maandag 18 juni 2018 10:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Even afwachten nog. Ligt miss nog z’n roes uit te slapen.
Mag hopen van niet neequote:Op maandag 18 juni 2018 10:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ie slaapt als ie weet wat ie aangericht heeft.
Dan nog zit je met een kwartiertje zo in the middle of nowhere, wat om 4u 's nachts best doable is zonder dat je (veel) gezien wordt.quote:Op maandag 18 juni 2018 10:02 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Parkstad behoort tot de top 5 van dichtbevolkste gebieden in nederland.
https://www.bd.nl/binnenl(...)aanrijding~a868c218/quote:Binnen 12 uur
Deejay DaDream
@deejaydadream
@3FM #pinkpop #witbusje de politie zoekt de regio af met helicopters.
6:10 AM - Jun 18, 2018
See Deejay DaDream's other Tweets
Twitter Ads info and privacy
De veroorzaker van de aanrijding moet zich zo snel mogelijk melden bij de politie. Als de bestuurder zich binnen twaalf uur alsnog meldt bij de politie om zich bekend te maken, vervalt de strafbaarheid van het doorrijden. Als je weet dat de politie actief op zoek naar je is, heeft melden nog wel zin, maar kan de rechter toch straf opleggen voor het verlaten van de plaats van het ongeval.
Ik denk dat ie een aantal dagen onderduikt ergens en zich dan alsnog gaat melden. Alcohol is dan uit zijn bloed en dan kan ie het op een totale black-out oid gaan proberen te gooien.quote:
Als ie erg dronken was weet hij dat misschien ook niet.quote:Op maandag 18 juni 2018 10:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ie slaapt als ie weet wat ie aangericht heeft.
Jep. Of hij meldt zich vandaag en zegt dat hij thuis heeft zitten drinken uit paniek. Succes met bewijzen dat hij dronken heeft geredenquote:Op maandag 18 juni 2018 10:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik denk dat ie een aantal dagen onderduikt ergens en zich dan alsnog gaat melden. Alcohol is dan uit zijn bloed en dan kan ie het op een totale black-out oid gaan proberen te gooien.
Het busje is hartstikke nieuw, wie gaat nu een nieuw busje hiervoor gebruiken?quote:Op maandag 18 juni 2018 10:13 schreef Stoney3K het volgende:
DE POLITIE REAGEERT NIET, HET IS EEN COMPLOT!!!!11!!1!1one!
dan suggereert je een vooropgezet plan. Bij iemand met kort kontje en alcoholmisbruik speelt dat nietquote:Op maandag 18 juni 2018 10:14 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het busje is hartstikke nieuw, wie gaat nu een nieuw busje hiervoor gebruiken?
Politie klaar met het onderzoek en tijd voor de brandweer om de p.d. schoon te spuiten/het bloed weg te spuiten?quote:Op maandag 18 juni 2018 10:17 schreef Loekie1 het volgende:
Ik dacht dat een festival ook de uren voor en na een festival voor de veiligheid zorgde. Hadden we zoń akkefietje ook niet een aantal jaren geleden dat er tijdens een festival volop maatregelen waren genomen maar vlak voor en na niet en dat er toen een aanslag was?
Ik vind het wel interessant waarom het er bij jou niet in kan dat het een ongeluk zou kunnen zijn. Ik begrijp je argument “meerdere mensen” niet en waarom dit betekent dat het expres is.quote:Op maandag 18 juni 2018 10:14 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het busje is hartstikke nieuw, wie gaat nu een nieuw busje hiervoor gebruiken?
Lijkt me niet, toen ik er net was was de uitgang gewoon open en alles redelijk opgeruimd.quote:Op maandag 18 juni 2018 10:20 schreef maan_man het volgende:
[..]
Politie klaar met het onderzoek en tijd voor de brandweer om de p.d. schoon te spuiten/het bloed weg te spuiten?
je klinkt nu als teleurgestelde sensatiezoekerquote:Op maandag 18 juni 2018 10:22 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Lijkt me niet, toen ik er net was was de uitgang gewoon open en alles redelijk opgeruimd.
Nee hoor, ben er gewoon langs gefietst op weg naar de supetmarkt.quote:Op maandag 18 juni 2018 10:24 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
je klinkt nu als teleurgestelde sensatiezoeker
Volgens 1Limburg is het onderzoek nu net afgerond.quote:Op maandag 18 juni 2018 10:22 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Lijkt me niet, toen ik er net was was de uitgang gewoon open en alles redelijk opgeruimd.
Een andere plausibele reden lijkt mij niet echt mogelijk. Het is niet de brandweer die aan (sporen)onderzoek doet ofzo.quote:Op maandag 18 juni 2018 10:22 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat lijkt me uitzonderlijk, maar niet onmogelijk inderdaad. Vaak weet je bij een black-out van alcohol nog wel flarden van gebeurtenissen, maar ik denk dat het (zeer) uitzonderlijk is dat je een dergelijke traumatische gebeurtenis totaal niet meer weet te herinneren door drank. Maar het kan ja.quote:Op maandag 18 juni 2018 10:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als ie erg dronken was weet hij dat misschien ook niet.
Ik heb het eens meegemaakt, bij een ex. Die had ook een aanrijding veroorzaakt, doorgereden, kwam dronken thuis en ging ‘gewoon’ naar bed. Hij zei zich niks te herinneren. Ik weet niet of hij het echt wist of niet. Ik denk dat hij toch hoopte er onder uit te komen, die had zich nooit zelf gemeld!
Paar uur later stond de politie aan de deur.
Sommige mensen zijn er zelfs dronken alleen maar mee bezig onder uit te komen.
Ik weet zeker dat er niks meer van bloed of andere menselijke resten lag toen ik er rond 9:50/9:55 ben langs gegaan.quote:Op maandag 18 juni 2018 10:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Een andere plausibele reden lijkt mij niet echt mogelijk. Het is niet de brandweer die aan (sporen)onderzoek doet ofzo.
quote:Op maandag 18 juni 2018 10:28 schreef Elan het volgende:
Dat ze dat kenteken ook niet eens genoteerd hebben. Dom volk loopt daar rond.
Als een busje op voetgangers inrijdt en daarna in paniek wegscheurt denk ik niet dat mensen de tijd hebben om (in het donker) het kenteken te gaan noteren.quote:Op maandag 18 juni 2018 10:28 schreef Elan het volgende:
Het echte leven is geen film of videogame he.quote:Op maandag 18 juni 2018 10:28 schreef Elan het volgende:
Kenteken kun je gewoon lezen in het donker?quote:Op maandag 18 juni 2018 10:30 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als een busje op voetgangers inrijdt en daarna in paniek wegscheurt denk ik niet dat mensen de tijd hebben om (in het donker) het kenteken te gaan noteren.
Kenteken verlichting..dus Dat kan gewoonquote:Op maandag 18 juni 2018 10:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Kenteken kun je gewoon lezen in het donker?
Er is blijkbaar wel een gedeelte van het kenteken genoteerd
quote:De gemeente Landgraaf geeft om 12.00 uur een persconferentie over de aanrijding waarbij een dode viel bij een Pinkpop-camping. Locatie: Sweelinckplein 1, Landgraaf.
Mooi. Misschien hebben ze m al te pakkenquote:Op maandag 18 juni 2018 10:36 schreef Dwersdriever het volgende:
Voor wie in de buurt is en voor een medium werkt.
[..]
Link?quote:Op maandag 18 juni 2018 10:43 schreef indiaantje89 het volgende:
Schijnbaar in Heerlen het busje gevonden lees ik op een ander festival forum.
Je kan inderdaad beter een foto maken tegenwoordig. Kan je je flitser ook nog gebruiken.quote:Op maandag 18 juni 2018 10:28 schreef Elan het volgende:
Sowieso bizar dat er geen camera´s hingen daar. Kun je beter naar de TT gaan.quote:Op maandag 18 juni 2018 10:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Je kan inderdaad beter een foto maken tegenwoordig. Kan je je flitser ook nog gebruiken.
Dat Giel een mongool is, dat wisten we allemaal al wel, maar die tweet valt toch wel mee?quote:Giel Beelen: tweet over Pinkpop pijnlijk
Giel stuurde in alle vroegte ’met een dubbel gevoel’ de tweet: „Treurig nieuws uit Landgraaf, succes aan alle betrokkenen. Ondanks dit einde heb ik wel een topweekend gehad.” Beelen: „Het was toen nog niet duidelijk dat er een dode was gevallen. Met die wetenschap hebben we de tweet de wereld ingestuurd. We zaten ermee, maar we gingen het wel gewoon over Pinkpop hebben.”
Al snel kreeg Giel veel kritiek over zich heen waardoor hij een excuus-tweet stuurde. „Ik snap niet dat er mensen zijn die eraan twijfelen of ik zoiets heftig vind”, aldus de verbijsterde dj. Wel geeft hij toe dat de eerste tweet ook ’niet ideaal’ was als het alleen bij gewonden was gebleven. „Maar dan zou het niet zo pijnlijk zijn als het nu is.”
Bij een aanrijding tussen een bestelbusje en een groep voetgangers in Landgraaf viel maandagochtend rond 04.00 uur een dode en raakten drie voetgangers zwaargewond. De bus en de bestuurder zijn nog steeds spoorloos.
https://www.telegraaf.nl/(...)ver-pinkpop-pijnlijk
Giel heeft de schijn gewoon heel erg tegen.quote:Op maandag 18 juni 2018 11:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat Giel een mongool is, dat wisten we allemaal al wel, maar die tweet valt toch wel mee?
Ondanks een dode en een stel zwaargewonden: topfeessie mensuh.quote:Op maandag 18 juni 2018 11:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat Giel een mongool is, dat wisten we allemaal al wel, maar die tweet valt toch wel mee?
het gaat ook nergens over. Ondanks deze aanslag/ongeluk kan je best een leuk weekend gehad hebben.quote:Op maandag 18 juni 2018 11:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat kan. Maar je hoeft het niet van de daken te schreeuwen en je kunt ook ff netjes respectvol je mond houden.quote:Op maandag 18 juni 2018 11:05 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
het gaat ook nergens over. Ondanks deze aanslag/ongeluk kan je best een leuk weekend gehad hebben.
Precies, bovendien was het nog niet duidelijk dat er een dode was gevallen. Althans, dat zegt ie.quote:Op maandag 18 juni 2018 11:05 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
het gaat ook nergens over. Ondanks deze aanslag/ongeluk kan je best een leuk weekend gehad hebben.
Handig niet nee, met al die hyena's op Twitter die weer zin hebben om een rel aan te wakkeren.quote:Op maandag 18 juni 2018 11:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ondanks een dode en een stel zwaargewonden: topfeessie mensuh.
Niet erg handig, natuurlijk. Hou dan gewoon je mond.
Dus een prima opgezet festival wordt gelijk compleet overschaduwd door iets wat tot nu toe een ongeval blijkt?quote:Op maandag 18 juni 2018 11:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat ook weer niet, tenminste niet voor de meeste festivalgangers.. Maar het is wel netjes om even je roeptoeter wat in te binden na zo'n incident.quote:Op maandag 18 juni 2018 11:09 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dus een prima opgezet festival wordt gelijk compleet overschaduwd door iets wat tot nu toe een ongeval blijkt?
That's why we can't have nice things...
Ik zie echt niet wat er mis is met die Tweet, behalve dan dat je niet helemaal goed bij je hoofd bent als je hier over valt.quote:Op maandag 18 juni 2018 11:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat ook weer niet, tenminste niet voor de meeste festivalgangers.. Maar het is wel netjes om even je roeptoeter wat in te binden na zo'n incident.
eenschquote:Op maandag 18 juni 2018 11:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik zie echt niet wat er mis is met die Tweet, behalve dan dat je niet helemaal goed bij je hoofd bent als je hier over valt.
Nee, we moeten vanaf nu elk jaar op Pinkpop een Zwarte Maandag houden met een herdenkingsdienst.quote:Op maandag 18 juni 2018 11:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik zie echt niet wat er mis is met die Tweet, behalve dan dat je niet helemaal goed bij je hoofd bent als je hier over valt.
Nee, hij zou nu helemaal in zak en as moeten zitten omdat er iemand is omgekomen bij een Festival met tienduizenden mensen waar hijzelf toevallig ook aanwezig was.quote:Op maandag 18 juni 2018 11:11 schreef maan_man het volgende:
Ik begrijp het wel. Giel is zelf ook niet vies van het rijden onder invloed. Daarom relativeert hij dit. Voor het geval hij de volgende veroorzaker is.
Minstens idd. Ongevoelige zak hooi.quote:Op maandag 18 juni 2018 11:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
Op 3FM wordt nu net gezegd:
"Pinkpop zit nog in ons hoofd en ons hart. Het was een prachtig weekend"
Ophangen die DJ.
Nee dit is niet bekrompen wil je zeggenquote:Op maandag 18 juni 2018 11:21 schreef Copycat het volgende:
Met terugwerkende kracht is heel Pinkpop nu dood. En afgelopen weekend was van begin tot eind afschuwelijk. Zo werk dat, anders ben je harteloos. Man, man.
3FM is dan vaak weer het andere uiterste met veel te overdreven heel de dag terugblikken en emotioneel doenquote:Op maandag 18 juni 2018 11:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
Op 3FM wordt nu net gezegd:
"Pinkpop zit nog in ons hoofd en ons hart. Het was een prachtig weekend"
Ophangen die DJ.
Nee, dat wil ik juist niet zeggen.quote:Op maandag 18 juni 2018 11:23 schreef opgebaarde het volgende:
Nee dit is niet bekrompen wil je zeggen
https://www.1limburg.nl/l(...)ode-en-zwaargewondenquote:een paar seconden geleden
De politie laat zojuist weten dat de bestuurder van het witte busje is aangehouden.
Een geluk bij een ongeluk, dus?quote:Op maandag 18 juni 2018 11:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar ze heeft niets van het ongeluk meegekregen.
Als je zegt dat je een tof weekend hebt gehad dan heb je geen respect voor het slachtoffer en de nabestaanden!quote:Op maandag 18 juni 2018 11:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik sprak niet iemand die terug is van Pinkpop. Heeft een vreselijk weekend gehad. Niets was leuk vanwege dat ongeluk. Echt he-le-maal niets. Maar ze heeft niets van het ongeluk meegekregen.
Sorry, maar begrijp daar echt niets van.quote:Op maandag 18 juni 2018 11:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik sprak niet iemand die terug is van Pinkpop. Heeft een vreselijk weekend gehad. Niets was leuk vanwege dat ongeluk. Echt he-le-maal niets. Maar ze heeft niets van het ongeluk meegekregen.
Dat natuurlijk wel, maar ze gaat nu kijken of ze haar ticket en reiskosten + kosten voor consumpties op Mojo kan verhalen.quote:
Laat het lynchen beginnen!quote:
Het is ook niet waar.quote:Op maandag 18 juni 2018 11:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sorry, maar begrijp daar echt niets van.
Uiteraard. Dan denk je dat je een topweekend hebt gehad, lees je maandag dat het klote was. Ik zou ook alles terugeisen.quote:Op maandag 18 juni 2018 11:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dat natuurlijk wel, maar ze gaat nu kijken of ze haar ticket en reiskosten + kosten voor consumpties op Mojo kan verhalen.
Ook gewoon naar huis gaan om je roes even uit te slapenquote:
Dude wtfquote:Op maandag 18 juni 2018 11:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sorry, maar begrijp daar echt niets van.
Snap ook heel goed dat de meeste festivalgangers verklaren dat ze het prima naar hun zin hebben gehad, ondanks dat ongeval.
Vorig jaar was ik op een meerdaags festival in Mexico, waar zeven toeristen om het leven kwamen bij een schietpartij. Kijk nog altijd met plezier terug op het evenement. Shit happens nou eenmaal.
Oh?quote:Op maandag 18 juni 2018 11:27 schreef opgebaarde het volgende:
Je doet alsof iedereen die bekrompen mening heeft.
Wat? Mij is zelf niets overkomen en mijn reisgenoten evenmin.quote:
Zo'n meerdaags festival is ook vermoeiend hoor. Weleens geweest?quote:Op maandag 18 juni 2018 11:28 schreef habitue het volgende:
[..]
Ook gewoon naar huis gaan om je roes even uit te slapen
Whut?quote:Op maandag 18 juni 2018 11:30 schreef opgebaarde het volgende:
Dus jij je druk om 'één' mening die je zelf bedacht hebt. Man, man.
Al was Koos de last man standing, dan nog laat ie zijn feestje niet verpestenquote:
Dat is toch ook best een spektakel. Saai is andersquote:Op maandag 18 juni 2018 11:36 schreef Cyanide- het volgende:
Kijk, natuurlijk hoeft er geen dag van nationale rouw en #PrayforPinkpop te komen, zeker niet als het een noodlottig ongeval is (al dan niet onder invloed). Aan de andere kant is het wel redelijk ziek als er 7 man doodgeschoten wordt op een festival en je hebt zelf gewoon een topshow.
https://l1.nl/l1nws-aanri(...)waargewonden-142001/quote:Bij een van de Pinkpop-campings is een bestelbusje maandagochtend vroeg ingereden op enkele Pinkpopgangers. Er is een dode gevallen.
Ook raakten drie mensen zwaargewond.
Er is maandagmiddag om 12:00 uur een persconferentie op het stadhuis in Landgraaf over de aanrijding bij Pinkpop.
De persconferentie wordt gegeven door burgemeester Raymond Vlecken. Verder zit iemand van de politie, het Openbaar Ministerie en namens de organisatie van Pinkpop aan tafel.
Tijdens de persconferentie wordt meer verteld over de fatale aanrijding. Daarbij viel een dode en raakten drie mensen zwaargewond.
De persconferentie is via 1Limburg, L1 TV en L1 Radio live te volgen.
Dat is gewoon hoe alle media het brengen. Perso maar ff afwachten. Busje dus blijkbaar doorgereden naar Heerlen, klinkt niet echt alsof hij/zij zich heeft proberen te verstoppen dus...quote:Op maandag 18 juni 2018 11:41 schreef michiel_merk het volgende:
TTbusje rijd in....beetje voorbarig, mensen aangereden lijkt mij passender bij dit bericht.
Nu je het zegt. Beetje op voorhand al van opzet uitgaan.quote:Op maandag 18 juni 2018 11:41 schreef michiel_merk het volgende:
TTbusje rijdt in....beetje voorbarig, mensen aangereden lijkt mij passender bij dit bericht.
Draait die vent uberhaupt nog? Wat een uitgekakt talentloos stuk stront is dat joh. Tweet is matig, opzich begrijpelijk maar Giel de egotripper dient zich te realiseren dat het niemand interesseert dat zíjn weekend wel leuk is afgelopen. Een zogenaamd medeleven aan de nabestaanden, maar nog wel even zeggen hoe jij het vond is gewoon sneu.quote:Op maandag 18 juni 2018 11:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Misschien was de bestuurder te zeer onder invloed om de aanrijding op te merken.quote:Op maandag 18 juni 2018 11:42 schreef Cyanide- het volgende:
[..]
Dat is gewoon hoe alle media het brengen. Perso maar ff afwachten. Busje dus blijkbaar doorgereden naar Heerlen, klinkt niet echt alsof hij/zij zich heeft proberen te verstoppen dus...
Lijkt me erg stug anders had ie ook wel ergens van de weg geraakt en zijn bus in puin gereden.quote:Op maandag 18 juni 2018 11:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien was de bestuurder te zeer onder invloed om de aanrijding op te merken.
Ja, bedankt.quote:Op maandag 18 juni 2018 11:59 schreef Kim-Holland het volgende:
Lees net dit bericht maar heb niet alles gevolgd..
>Bestuurder is opgepakt.
>Bij het incident overleed één persoon. Drie anderen raakten ernstig gewond en verkeren nog altijd in kritieke toestand.
Ik snap dat ook niet zo goed. Hooguit onhandig dat hij het beide in één Tweet zet, maar zelfs daaar zie ik het probleem niet zo van. En ik mag die Giel niet eens. ☹quote:Op maandag 18 juni 2018 11:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
quote:Op maandag 18 juni 2018 12:05 schreef TjjWester het volgende:
Jan smeets gaat zelf de persco doen, overleefd hij niet met zijn brakke gezondheid.
Giel heeft gewoon een heel krap referentiekader, kan hij zelf niets aan doen.quote:Op maandag 18 juni 2018 11:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet erg handig, natuurlijk. Hou dan gewoon je mond.
Twee weken geleden lag hij nog in het ziekenhuis met een hartaanval, had zich te druk gemaakt.quote:
Ik vind die giel ook een lul. Ik begrijp zijn tweet wel, je kan makkelijk een leuk weekend hebben op pinkpop. Die vent heeft niks van dat ongeluk meegekregen.quote:Op maandag 18 juni 2018 12:04 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet zo goed. Hooguit onhandig dat hij het beide in één Tweet zet, maar zelfs daaar zie ik het probleem niet zo van. En ik mag die Giel niet eens. ☹
Iedereen vind dit lastig, van de eene kant wil je gewoon zeggen dat je een te gekke pinkpop heb gehad maar ja hoe doe je dat respectvol?quote:Op maandag 18 juni 2018 12:08 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Ik vind die giel ook een lul. Ik begrijp zijn tweet wel, je kan makkelijk een leuk weekend hebben op pinkpop. Die vent heeft niks van dat ongeluk meegekregen.
Maar als je dan tweet dat jouw weekend wel leuk was, dan ben je gewoon een hufter. Het is totaal ongepast, en het komt over alsof hij het vooral lastig vindt. Hij wilde ff tweeten hoe lekker hij bezig was op pinkpop maar toen moest er zo nodig iemand aangereden worden. Als ik zeg sterkte aan de nabestaanden mag ik vast nog wel even mezelf in de spotlight zetten.
Limburgs kwartiertjequote:Op maandag 18 juni 2018 12:09 schreef Snowsquall het volgende:
Kunnen ze geen klok kijken daar in Limburg???.....
Of de laatste ontwikkelingen doornemenquote:
Die blijven er toch komen, dan moet je niet om 12u een persco afsprekenquote:Op maandag 18 juni 2018 12:11 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Of de laatste ontwikkelingen doornemen
Door gewoon ff gepast je mond te houden.quote:Op maandag 18 juni 2018 12:09 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Iedereen vind dit lastig, van de eene kant wil je gewoon zeggen dat je een te gekke pinkpop heb gehad maar ja hoe doe je dat respectvol?
Als de verdachte ineens iets roept, zal dat toch ff kort nagegaan moeten worden voor ze misschien verkeerde info verspreiden.quote:Op maandag 18 juni 2018 12:11 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Die blijven er toch komen, dan moet je niet om 12u een persco afspreken
Die zegt niks, hij ligt zijn roes uit te slapen.quote:Op maandag 18 juni 2018 12:14 schreef robijntjestralendwit het volgende:
[..]
Als de verdachte ineens iets roept, zal dat toch ff kort nagegaan moeten worden voor ze misschien verkeerde info verspreiden.
Ik zag het ja. Die vrolijke muziek op de achtergrond is natuurlijk ook niet te versmaden.....quote:Op maandag 18 juni 2018 12:14 schreef Logician2.0 het volgende:
Sta je ook leuk op beeld, voluit in de lach...
Die zitten gewoon te lunchen.quote:Op maandag 18 juni 2018 12:09 schreef Snowsquall het volgende:
Limburg ligt in een andere tijdzone. Wist je dat niet?quote:Op maandag 18 juni 2018 12:09 schreef Snowsquall het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |