Kan wel kijken of ik me kan beheersen.. met een beetje moeite lukt dat vast .quote:Op donderdag 21 juni 2018 22:06 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Je moet niet te veel verwachten van een beginner op maximaal 35kW. Als je de snelheidsduivel thuis kunt laten mag je wel wat liters brandstof op mijn kosten verbruiken.
Ja, Utrecht. Maar de motor slaapt meestal in de buurt van Eindhoven. Probleem is weer teruggekomen dus daar moet ik eerst even naar kijken wanneer ik tijd heb (denk aan de gasklepsensor), maar daarna kunnen we wel een keer een stukje rake klappen geven .quote:Op donderdag 21 juni 2018 22:19 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik wil wel eens een rondje blazen met je. Uit welke hoek kom je ergens? Utrecht?
Andere motor denk ik... trein kunnen ze niet maken natuurlijk, dan kocht ik ter plekke een BMW.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 22:08 schreef Geerd het volgende:
Zat al in de maag met naar huis gaan...krijg je zeker een treinkaartje van ktm of zou je echt een vervangde motor/auto krijgen..
Ikke niet, lag in mijn nest te rotten..quote:Op zaterdag 23 juni 2018 12:02 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Flinke groep op de A50 vanmorgen. Reed één van jullie mee?
Ja. Meer (niet afgeveerd) gewicht en meer verlies door extra overbrengingen.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 12:06 schreef fathank het volgende:
Ik zag net een of andere brommer voorbij komen met een cardan en toen bedacht ik me ineens 'daar heb ik nog nooit mee gereden'. Dus mijn vraag, zit daar eigenlijk nog verschil in rij eigenschappen tov een ketting?
Ziet er best grappig uitquote:Op zaterdag 23 juni 2018 12:51 schreef Nero22 het volgende:
Zojuist hier op rondgekacheld:
[ afbeelding ]
Scrambler 800.
Leuk blok enzo, maar man man man... Die knoppen... Het voelt of alles er zo vanaf kan donderen.
Was ook erg grappig om op te rijden. Expres de 800 uitgeprobeerd en niet de 1100, omdat zoiets toch als "te veel" aanvoelt voor mij. (Ik had al eens de Monster 1200 gereden)quote:
Echter als je gewoon woon-werk en af en toe een mooi tochtje rijdt in plaats van op je achterwiel over de dijk, dan heb je totaal geen last van die cardanquote:Op zaterdag 23 juni 2018 12:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja. Meer (niet afgeveerd) gewicht en meer verlies door extra overbrengingen.
En de 'cardanreactie': dat de motorfiets een beetje kantelt bij het gas geven. Volgens mij hebben ze dat tegenwoordig gefixt, maar pin me er niet op vast. Die cardandingen boeien me meestal niet zo.
He, die had ik laatst ook Grappig ding wel, maar niet van onder de indruk.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 12:51 schreef Nero22 het volgende:
Zojuist hier op rondgekacheld:
[ afbeelding ]
Scrambler 800.
Leuk blok enzo, maar man man man... Die knoppen... Het voelt of alles er zo vanaf kan donderen.
Ik kreeg 2 weken geleden de Triumph Street Scrambler mee als leenmotor. Beetje klein, maar wel een leuk ding. Lekker licht, stuurt heel makkelijkquote:Op zaterdag 23 juni 2018 12:51 schreef Nero22 het volgende:
Zojuist hier op rondgekacheld:
[ afbeelding ]
Scrambler 800.
Leuk blok enzo, maar man man man... Die knoppen... Het voelt of alles er zo vanaf kan donderen.
Dikke 2 pitter die wil nog wel beetje trillenquote:
heeft 'ie H-D?quote:Op zaterdag 23 juni 2018 15:23 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dikke 2 pitter die wil nog wel beetje trillen
Af en toe lijkt het er wel opquote:
Ik geloof je meteen, maar ik heb het nooit geprobeerd. En dan bedoel ik af en toe ene mooi tochtje rijden ipv over de dijk blazen .quote:Op zaterdag 23 juni 2018 13:59 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Echter als je gewoon woon-werk en af en toe een mooi tochtje rijdt in plaats van op je achterwiel over de dijk, dan heb je totaal geen last van die cardan
Ja, ik kan me voorstellen dat als je ermee heen en weer naar je werk rijdt 't een prima systeem is.quote:Ik had er één onder de BMW. Best fijn hoor, zeker in de winter. Is gewoon minder gekloot mee. Al kán het wel kapot, want er zit toch best wel wat fijne techniek in, en met name vroegere varianten hadden nog wel eens problemen met de smering daarvan.
ik vind het allemaal een beetje overtrokken. Heb je in de praktijk nou zó veel werk aan je ketting smeren? Echt nog geen 10 seconden werk; schop tegen je wiel en 2 rondjes spuitbus. Als ik woon-werk rijd doe ik het één keer per week ofzo.. (= 1350 km nu). Ik zou er echt geen cardan fiets voor kopen.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 16:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik geloof je meteen, maar ik heb het nooit geprobeerd. En dan bedoel ik af en toe ene mooi tochtje rijden ipv over de dijk blazen .
[..]
Ja, ik kan me voorstellen dat als je ermee heen en weer naar je werk rijdt 't een prima systeem is.
Gecombineerd met de tether vertrouw ik 'm mijn toestel wel toe. Jammer genoeg wel vrij snel last van de zon met de Tough-Claw op het stuur; wat dat betreft lijkt jouw setup mij wel zeer handig!quote:Op zaterdag 23 juni 2018 12:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ikke niet, lag in mijn nest te rotten..
Net effe de X-grip op de brommer geklust; isse nice..
Stuurklemmen en remleidingen liggen er ook, maar moet ik nog effe zin vooor maken.. maybe tomorrow.
zit echt heel pimp, maar ik moet nog even kijken of het niet teveel trilt, want die ruit gaat soms nogal tekeer op de snelweg.. Kan nu niet meer terug, want er zit een gaatje in mijn ruit nuquote:Op zaterdag 23 juni 2018 17:56 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Gecombineerd met de tether vertrouw ik 'm mijn toestel wel toe. Jammer genoeg wel vrij snel last van de zon met de Tough-Claw op het stuur; wat dat betreft lijkt jouw setup mij wel zeer handig!
ja dag, das elke andere dag.. Zou 'ie wel willen, tis geen feestje ofzoquote:
Ik had hier weinig aan overdreven trouwensquote:Op vrijdag 22 juni 2018 22:38 schreef BlackLining het volgende:
Heuy eindelijk een nieuw 4-in-2 pijpje gescoord voor de GSX Denk nog één of twee keer goed trappen dan dondert de huidige uitlaat er wel onderuit, kan morgenochtend de nieuwe erop
Als ik even offtopic tussendoor mag, weet jij toevallig of je die solderingen enzo op die printplaat van een dashboard van een W201 makkelijk kan inspecteren en indien nodig repareren?quote:
dude, Mercedes topic, algemeen onderhoudsvragen, slowsjet, PM/DM, maar jij gaat over een auto zitten zepen in het motortopic.quote:Op zondag 24 juni 2018 17:10 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Als ik even offtopic tussendoor mag, weet jij toevallig of je die solderingen enzo op die printplaat van een dashboard van een W201 makkelijk kan inspecteren en indien nodig repareren?
Mijn benzine meter heeft ineens epilepsie gekregen. Opzich reden genoeg om van de zomer dat dashboard weer eens uit elkaar te trekken. Had al even online zitten neuzen veelgenoemde oorzaken zijn elektrische storing in de connectors óf die printplaat.
sow, tyvus, dat was wel nodigquote:Op zondag 24 juni 2018 00:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik had hier weinig aan overdreven trouwens
[ afbeelding ]
Aanschouw hier hetgeen voor collector door moet gaan Nieuwe pijp is mooi dicht en gecoat, scheelt echt gigantisch veel in de motorloop, zoveel rustiger
goed gemiddelde, gezien de 2 tankstops.quote:Op zondag 24 juni 2018 16:38 schreef Geerd het volgende:
Toen waren we weer thuis...vakantie voorbij/ kon mooi doorrijden 1115 km in 10 uurtjes en 5 min.
Exclusief tanken dan...4x getankt met 2 x korte pauze 1uur extra.quote:Op zondag 24 juni 2018 18:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
goed gemiddelde, gezien de 2 tankstops.
Ziet er strak uitquote:Op zondag 24 juni 2018 18:14 schreef Sounddragon het volgende:
Sow, eindelijk was alles binnen om de cockpit een beetje te fatsoeneren.
[ afbeelding ]
RAM, HEL-leidingen op maat gemaakt (standaard staalset is gewoon 6 en 12 cm langer, god knows why ) en de Fatbar ipv het redelijk doorleefde AT stuur.
Me like 👍
Ik tank eigenlijk standaard niet langs de snelweg, ik verrot het gewoon om nog voor (minimaal) een duppie per liter extra getild te worden.quote:Op zondag 24 juni 2018 18:14 schreef Geerd het volgende:
[..]
Exclusief tanken dan...4x getankt met 2 x korte pauze 1uur extra.
Wil daar nog wel eens voorkomen dat de volgende tankstop pas 60km verder is ofzo...ja of je moet echt van de autobahn af.
Jah, de kroonplaat moet er nog een keer vanaf, zit te twijfelen om die hele bovenzooi ook zwart te maken net als de risers. Anders wordt het Hammerite alu.quote:
Ja in Nederland ook iets makkelijker te doen om de 5 meter een afslag...quote:Op zondag 24 juni 2018 18:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik tank eigenlijk standaard niet langs de snelweg, ik verrot het gewoon om nog voor (minimaal) een duppie per liter extra getild te worden.
Dat is wel een dingetje ja.. En volgens mij is tegenwoordig de brandstof in Duitsland langs de snelweg nog steeds goedkoper als in NL bij de Tinq op zaterdag 🤐quote:Op zondag 24 juni 2018 18:18 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja in Nederland ook iets makkelijker te doen om de 5 meter een afslag...
1.64 betaald...nog duur in Oostenrijk 1.24quote:Op zondag 24 juni 2018 18:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat is wel een dingetje ja.. En volgens mij is tegenwoordig de brandstof in Duitsland langs de snelweg nog steeds goedkoper als in NL bij de Tinq op zaterdag 🤐
In zuid-Tirol heb ik 1.73 betaald En dat was dan nog super goedkoop, meeste tankstations in de grotere steden/dorpen waren rond de 1.78~1.80quote:Op zondag 24 juni 2018 18:47 schreef Geerd het volgende:
[..]
1.64 betaald...nog duur in Oostenrijk 1.24
Ja, is ook zo. En al zou je elk jaar je ketting moeten vervangen, dan wat?quote:Op zaterdag 23 juni 2018 17:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik vind het allemaal een beetje overtrokken. Heb je in de praktijk nou zó veel werk aan je ketting smeren? Echt nog geen 10 seconden werk; schop tegen je wiel en 2 rondjes spuitbus. Als ik woon-werk rijd doe ik het één keer per week ofzo.. (= 1350 km nu). Ik zou er echt geen cardan fiets voor kopen.
250 euro per jaarquote:Op zondag 24 juni 2018 19:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, is ook zo. En al zou je elk jaar je ketting moeten vervangen, dan wat?
Als je een keer gezeur met die cardan hebt: $$$ .
Op gegeven moment begint het wel op te vallen dat het steeds vaker voorkomt dat mensen waarmee je een afspraak hebt, je al buiten staan op te wachten als je aan komt rijdenquote:Op zondag 24 juni 2018 18:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
sow, tyvus, dat was wel nodig
Klonk erg sportief zeker?
159,90 voor een D.I.D. ketting met Esjot tandwielen voor de XT toevallig vorige week nog besteldquote:Op maandag 25 juni 2018 01:05 schreef Isdatzo het volgende:
Dus voor je standaard forensmotor moet je wel voor ¤125 of zo klaar kunnen zijn.
klopt, je hebt ze voor "normale" telefoons, de plus telefoons (phablets) en dan nog voor de echte tablets... gek genoeg.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 18:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
zit echt heel pimp, maar ik moet nog even kijken of het niet teveel trilt, want die ruit gaat soms nogal tekeer op de snelweg.. Kan nu niet meer terug, want er zit een gaatje in mijn ruit nu
Ik kwam er trouwens wel achter dat ik 2 verschillende X-grips heb.. Die in de auto is een maatje kleiner als deze.
ik heb van het weekend de filtertjes eruitgetieft en 2 hele kleine schroefjes erin gefrot, das lekker rustig jonge!quote:Op maandag 25 juni 2018 08:24 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Op gegeven moment begint het wel op te vallen dat het steeds vaker voorkomt dat mensen waarmee je een afspraak hebt, je al buiten staan op te wachten als je aan komt rijden
Ik ben zo van Groningen naar Den Bosch gereden. Bij Zwolle maar even gestopt om bij een bouwmarkt van die schuimpjes te halen, mijn otoplastieken konden er al niet meer tegenop
er zit wel aardig wat leven in op de snelweg, maar je kijkt toch maar af en toe op dat ding.. Tis meer dat ik visueel contact heb met flitsmeister en evt navigatie..quote:Op maandag 25 juni 2018 09:59 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
klopt, je hebt ze voor "normale" telefoons, de plus telefoons (phablets) en dan nog voor de echte tablets... gek genoeg.
ben wel tevreden over mijn X-grip, staat stabieler dan mijn teller, maar goed die staat ook op het subframe van de GPZ die trilt als micheal fox
de X grip zit bij mij op de kroonplaat. lekker stabiel
ik dacht dat de goedkoopste sena headsets al beginnen rond de ¤110,-quote:Op maandag 25 juni 2018 11:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
er zit wel aardig wat leven in op de snelweg, maar je kijkt toch maar af en toe op dat ding.. Tis meer dat ik visueel contact heb met flitsmeister en evt navigatie..
Ben nog op zoek naar iets van BT voor in mijn helm, bellen is geen must, ding moet gewoon het al geluid van mijn foon in mijn oren proppen, en liefst nog op een aardig volume ook. Vooral dat laatste is in de meeste gevallen helemaal k#t.
Had al oto's met kabeltje gezien met speakertjes erin, maar die zijn akelig duur (350 ekkies), en de dag dat telefoons standaard zonder audio uitgang geleverd gaan worden komt rapido dichterbij, en dan ben ik fucked.
Nee, je hebt een Cardo Smartpack.quote:Op maandag 25 juni 2018 12:15 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb een Sena Smartpack (volgens mij) heerlijk ding. Kan ook nog gewoon fatsoenlijk muziek luisteren en tekst verstaan bij 150. Althans, sinds die uitlaat vervangen is
Ah, nou ja. Details.quote:Op maandag 25 juni 2018 12:25 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Nee, je hebt een Cardo Smartpack.
Het grootste verschil: Sena's zijn waterbestendig, Cardo's zijn waterdicht.
De Cardo heeft trouwens ook een Freecom lijn die een stuk goedkoper is, met minder functionaliteit. Denk geen communicatie mogelijk of alleen met een duo passagier. Scheelt wel aardig in de prijs en als je toch maar alleen rijdt... Het geluid van de Cardo is wel oprecht subliem en het kan kneiterhard. Ik heb 'm niet op maximaal staan, en dat is met oordoppen in.
Wat heb je er dan aan .quote:
muziek en navi?quote:
Dan zijn earphones nog beter ook.quote:Op maandag 25 juni 2018 13:02 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
muziek en navi?
dat is het enige wat mijn sena tot nu toe heeft gedaan
maar ik wilde / moest van draadjes af, en vind het wel fijn om af en toe een nummertje te kunnen skippen. wel zo handig als die controls dan motorhandschoen proof is.quote:
Muziek en navigatie inderdaad. En bellen kan natuurlijk altijd.quote:
goed lezen.. Ik kijk naar opties van 350¤, als ik dan heb wat ik wil en het werkt gewoon perfect, wil ik dat best uitgeven.. Ik zoek dus niet de goedkoopste BT set. Ik zoek iets wat domweg via BT mijn complete telefoonaudio in mijn helm prakt en dat moet hard genoeg zijn. Nah, eigenlijk niet hard 'genoeg', eigenlijk wil ik iets wat op 70% van zijn kunnen hard genoeg is; iets wat vol gas staat klinkt nooit geweldig.quote:Op maandag 25 juni 2018 12:01 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
ik dacht dat de goedkoopste sena headsets al beginnen rond de ¤110,-
ik vind die versie voor de systeem helm kudt aangezien de bediening op de mic zit...
minder handig als je de klep dicht hebt.
uiteindelijk ben ik gegaan voor een Schubert met ingebouwd systeem.
en inderdaad ik ben al aux uitgang arm, dus die BT set moest er komen.
en wat betreft zicht,
navi en flitsmeister maken wel geluid, dan hoef ik niet de hele tijd er op te kijken.
in de auto wil ik dan weer juist dat het ding geen geluid maakt, ook de navi niet...
Onze nieuwe headset kan wel b2b communiceren tijdens een persoonlijke Bluetooth feed though. Dus we kunnen allebei eigen muziek en/of navigatie aan hebben staan en als we dan gaan praten, opent de lijn pas, en horen we elkaar terwijl de muziek naar de achtergrond wordt gestuurd.quote:Op maandag 25 juni 2018 13:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
goed lezen.. Ik kijk naar opties van 350¤, als ik dan heb wat ik wil en het werkt gewoon perfect, wil ik dat best uitgeven.. Ik zoek dus niet de goedkoopste BT set. Ik zoek iets wat domweg via BT mijn complete telefoonaudio in mijn helm prakt en dat moet hard genoeg zijn. Nah, eigenlijk niet hard 'genoeg', eigenlijk wil ik iets wat op 70% van zijn kunnen hard genoeg is; iets wat vol gas staat klinkt nooit geweldig.
Zat er al aan te denken om gewoon een goede maar schijtlelijke BT koptelefoon te kopen, uit elkaar te trekken en in mijn helm te bouwen. Stekkertje om op te laden ergens aan de zijkant en klaar.
Dat bike to bike communiceren is overrated, ik heb onbeperkt alles, dus als je wilt kun je elkaar gewoon bellen onderweg.
oh, sorry, te snel gelezen inderdaad, kwam een beetje vanwege je "akelig duur (350 ekkies)" uitspraakquote:Op maandag 25 juni 2018 13:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
goed lezen.. Ik kijk naar opties van 350¤, als ik dan heb wat ik wil en het werkt gewoon perfect, wil ik dat best uitgeven.. Ik zoek dus niet de goedkoopste BT set. Ik zoek iets wat domweg via BT mijn complete telefoonaudio in mijn helm prakt en dat moet hard genoeg zijn. Nah, eigenlijk niet hard 'genoeg', eigenlijk wil ik iets wat op 70% van zijn kunnen hard genoeg is; iets wat vol gas staat klinkt nooit geweldig.
Zat er al aan te denken om gewoon een goede maar schijtlelijke BT koptelefoon te kopen, uit elkaar te trekken en in mijn helm te bouwen. Stekkertje om op te laden ergens aan de zijkant en klaar.
Dat bike to bike communiceren is overrated, ik heb onbeperkt alles, dus als je wilt kun je elkaar gewoon bellen onderweg.
ja, en elke keer ben je 10 seconden je audio kwijt lees ik overal. Primair rijd ik alleen, dus fatsoenlijk geluid (inclusief lage tonen) heeft prioriteit.quote:Op maandag 25 juni 2018 13:28 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Onze nieuwe headset kan wel b2b communiceren tijdens een persoonlijke Bluetooth feed though. Dus we kunnen allebei eigen muziek en/of navigatie aan hebben staan en als we dan gaan praten, opent de lijn pas, en horen we elkaar terwijl de muziek naar de achtergrond wordt gestuurd.
Die lage tonen moeten uit je auspuff komenquote:Op maandag 25 juni 2018 13:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ja, en elke keer ben je 10 seconden je audio kwijt lees ik overal. Primair rijd ik alleen, dus fatsoenlijk geluid (inclusief lage tonen) heeft prioriteit.
De pest van die kant en klare setjes is gewoon dat de audio vaak beroerd is, of te zacht, of gewoon ruk qua klankkleur e.d. Ik wil boemboem in mijn helm.
Het zou fijn zijn als je die setjes vooraf zou kunnen testen, maar ik heb nog nooit ergens gezien of gelezen dat dat ergens kan.
350 euro voor een setje otoplastieken met een speakertje erin vind ik best geld.. Zeker als het spul over 2 jaar nutteloos is omdat er geen premium foons meer zijn die een aansluiting hebben.quote:Op maandag 25 juni 2018 13:28 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
oh, sorry, te snel gelezen inderdaad, kwam een beetje vanwege je "akelig duur (350 ekkies)" uitspraak
ik denk dat de luidsprekers niet helemaal goed zitten bij mijn schubert (voor mijn rare kop) want het volume staat vol open en dan hoor ik het prima, maar houdt niet over. ik kan geen rare vervormingen in het geluid ontdekken trouwens.
maar kan ook aan mijn oordoppen liggen. als ik die vergeet en de BT set aanzet wordt ik bijna doof als ze ze zegt dat ze wakker is
ik rij nu met noizzez premium oranje oordoppen, die raden ze aan voor motor gebruik, ik ga straks nog eens die groene versie proberen, die zou minder moeten dempen, kijken of dat nog wel voldoet.
Ik heb nergens last van, BlackLining voor zover ik weet ook niet. Geluid is oprecht prima, hard, en de bass is ook goed. Je kunt zelfs alle Cardo setjes upgraden naar 40mm speakers, als het je standaard toch niet genoeg is. Desnoods hang je je eigen meuk eraan, want 't ding heeft gewoon een jack connector. Maar goed, je hoeft 't niet te kopen natuurlijk.quote:Op maandag 25 juni 2018 13:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ja, en elke keer ben je 10 seconden je audio kwijt lees ik overal. Primair rijd ik alleen, dus fatsoenlijk geluid (inclusief lage tonen) heeft prioriteit.
De pest van die kant en klare setjes is gewoon dat de audio vaak beroerd is, of te zacht, of gewoon ruk qua klankkleur e.d. Ik wil boemboem in mijn helm.
Het zou fijn zijn als je die setjes vooraf zou kunnen testen, maar ik heb nog nooit ergens gezien of gelezen dat dat ergens kan.
Fijn voor je oren ook.quote:
Njah nauwelijks last van rijwind en buiten snelweg staan ze misschien op 60% vermogen?quote:Op maandag 25 juni 2018 13:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Fijn voor je oren ook.
Er is een reden dat otoplastieken door de bank genomen duurder zijn dan de gemiddelde in-ear set he. En dat is niet omdat de fabrikant zo graag van die speakertjes af wil.
Nou ja maakt ook niet uit, jij luistert toch nooit naar advies dus ga vooral lekker zonder bescherming rijdenquote:Op maandag 25 juni 2018 14:00 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Njah nauwelijks last van rijwind en buiten snelweg staan ze misschien op 60% vermogen?
Paar seconden wel eens, ja. Maar da's vooral een limitatie van Bluetooth. Als je draadloos wilt, ga je dat krijgen. Maar in de praktijk heb je daar totaal geen last van en tien seconden is ruimschoots overdreven, langer dan een seconde is dat niet en het gebeurt één à twee keer per uur.quote:Op maandag 25 juni 2018 13:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ja, en elke keer ben je 10 seconden je audio kwijt lees ik overal. Primair rijd ik alleen, dus fatsoenlijk geluid (inclusief lage tonen) heeft prioriteit.
De pest van die kant en klare setjes is gewoon dat de audio vaak beroerd is, of te zacht, of gewoon ruk qua klankkleur e.d. Ik wil boemboem in mijn helm.
Het zou fijn zijn als je die setjes vooraf zou kunnen testen, maar ik heb nog nooit ergens gezien of gelezen dat dat ergens kan.
koop een auto hoef je ook geen helm opquote:Op maandag 25 juni 2018 17:32 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Hebben sommigen van jullie een combinatie van helm, zithouding en bijvoorbeeld windscherm dat gehoorbescherming op de snelweg haast overbodig is? Ik vraag me af in hoeverre zo een stille ervaring mogelijk is op de snelweg.
Een r1200gs is het stilste wat ik heb meegemaakt. Moet je wel een klein ukkie voor zijn want ik moest helemaal achter de ruit kruipen om het stil te krijgen. Wel indrukwekkend dat het ze gelukt isquote:Op maandag 25 juni 2018 17:32 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Hebben sommigen van jullie een combinatie van helm, zithouding en bijvoorbeeld windscherm dat gehoorbescherming op de snelweg haast overbodig is? Ik vraag me af in hoeverre zo een stille ervaring mogelijk is op de snelweg.
Kleine moeite voor zoiets waardevols als je oren uiteraard.quote:Op maandag 25 juni 2018 17:38 schreef Geerd het volgende:
Eigenlijk een automatische oordoppen in en helm op...
quote:Op maandag 25 juni 2018 17:44 schreef Salatrel het volgende:
[..]
koop een auto hoef je ook geen helm op
De langste ben ik niet maar dat gaat niet lukken helaas! Inderdaad wel mooi dat het mogelijk is.quote:Op maandag 25 juni 2018 17:52 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Een r1200gs is het stilste wat ik heb meegemaakt. Moet je wel een klein ukkie voor zijn want ik moest helemaal achter de ruit kruipen om het stil te krijgen. Wel indrukwekkend dat het ze gelukt is
Juist...met uitgaan vroegaaah..keken ze al gek dat ik plee papier in mijn oren stopte nooit bij nagedacht dat er gewoon oordoppen te koop waren.quote:Op maandag 25 juni 2018 18:10 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Kleine moeite voor zoiets waardevols als je oren uiteraard.
[..]
[ afbeelding ]
[..]
De langste ben ik niet maar dat gaat niet lukken helaas! Inderdaad wel mooi dat het mogelijk is.
uit speakertjes van 40mm dia komt herrie zat. Ding zit klem op je oor. Diepte is niet heel interessant omdat nieuwere magneten veel sterker zijn.quote:Op maandag 25 juni 2018 14:10 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Paar seconden wel eens, ja. Maar da's vooral een limitatie van Bluetooth. Als je draadloos wilt, ga je dat krijgen. Maar in de praktijk heb je daar totaal geen last van en tien seconden is ruimschoots overdreven, langer dan een seconde is dat niet en het gebeurt één à twee keer per uur.
Boemboem in de helm wordt ook lastig aangezien je speakertjes in alle gevallen max een halve centimeter dik zullen zijn. Zelfde geldt voor lage tonen.
Beetje realistisch blijven SD..
neh, maar 2 keer 16cm aan de zijkanten...quote:Op maandag 25 juni 2018 14:19 schreef Sarasi het volgende:
Gewoon de bovenkant van je helm open zagen en er een subwoofer op lassen, naar beneden gericht, jatog.
GTR was ook redelijk stil qua wind, en gewoon 95% droog in de regen. Daarentegen ging je ook helemaal deaud als het warm was.. Elluk voordeel hep ze nadeel.quote:Op maandag 25 juni 2018 17:52 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Een r1200gs is het stilste wat ik heb meegemaakt. Moet je wel een klein ukkie voor zijn want ik moest helemaal achter de ruit kruipen om het stil te krijgen. Wel indrukwekkend dat het ze gelukt is
De Freecom's van Cardo komen standaard met 40mm speakers. De 1 heeft geen intercomfunctie, 40mm speakers. De 2 heeft alleen rider-to-passenger, 40mm HD speakers. De 4 heeft ook 40mm HD speakers, en een intercom functie (4 riders, 1.2km range). Wil je ook DMC (dus tegelijk bluetooth en intercom), zit je aan de Packtalk / Smartpack. En je kunt vast wel in een fatsoenlijke zaak die speakertjes even testen, al zal 't dan "op de toonbank" zijn en niet in je helm. Maar goed, leg ze op je oren en je hebt 'tzelfde principe. Vanwege de jack kun je ze gewoon even op je telefoon aansluiten dan, om te proberen.quote:Op maandag 25 juni 2018 20:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
uit speakertjes van 40mm dia komt herrie zat. Ding zit klem op je oor. Diepte is niet heel interessant omdat nieuwere magneten veel sterker zijn.
Maar goed, kan wel eens kijken, speakerupgrade klinkt goed, in een redelijke koptelefoon zit ook 40mm, vandaar ook mijn idee om te kijken of je dat in een helm gefrommeld krijgt.
dan ben je dus 500 eurie kwijt als je iets wilt wat alles kan, en dan nog eentje voor Anne en ik gebruik 2 helmen door elkaar ook nog.quote:Op maandag 25 juni 2018 20:50 schreef Sarasi het volgende:
[..]
De Freecom's van Cardo komen standaard met 40mm speakers. De 1 heeft geen intercomfunctie, 40mm speakers. De 2 heeft alleen rider-to-passenger, 40mm HD speakers. De 4 heeft ook 40mm HD speakers, en een intercom functie (4 riders, 1.2km range). Wil je ook DMC (dus tegelijk bluetooth en intercom), zit je aan de Packtalk / Smartpack. En je kunt vast wel in een fatsoenlijke zaak die speakertjes even testen, al zal 't dan "op de toonbank" zijn en niet in je helm. Maar goed, leg ze op je oren en je hebt 'tzelfde principe. Vanwege de jack kun je ze gewoon even op je telefoon aansluiten dan, om te proberen.
Ik heb een setje Smartpacks bij Louis gehaald toen, dikke korting en via internet nog een extra kortingscode opgescharreld. Dat drukte de prijs behoorlijk, was zo voor twee units goedkoper uit dan voor eentje via een andere webshop. Fc-moto heeft ze ook voor best vriendelijke prijzen (de Smartpack & Packtalk). Een duo pack dan he. En als je twee helmen hebt, hoef je alleen een extra setje speakers te kopen. De unit zelf klik je er zo in en uit.quote:Op maandag 25 juni 2018 21:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
dan ben je dus 500 eurie kwijt als je iets wilt wat alles kan, en dan nog eentje voor Anne en ik gebruik 2 helmen door elkaar ook nog.
Daar moet ik eventjes over nadenken.
Als je bij mij zou komen betalen en je hebt het over eurie in plaats van euro zou ik je ook oplichten ja.quote:Op maandag 25 juni 2018 21:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
dan ben je dus 500 eurie kwijt als je iets wilt wat alles kan, en dan nog eentje voor Anne en ik gebruik 2 helmen door elkaar ook nog.
Daar moet ik eventjes over nadenken.
kijk, dat klinkt alweer gunstiger, Anne is heel handig met kortingen zoekenquote:Op maandag 25 juni 2018 21:14 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik heb een setje Smartpacks bij Louis gehaald toen, dikke korting en via internet nog een extra kortingscode opgescharreld. Dat drukte de prijs behoorlijk, was zo voor twee units goedkoper uit dan voor eentje via een andere webshop. Fc-moto heeft ze ook voor best vriendelijke prijzen (de Smartpack & Packtalk). Een duo pack dan he. En als je twee helmen hebt, hoef je alleen een extra setje speakers te kopen. De unit zelf klik je er zo in en uit.
Het meervoud van euro is gewoon eurie.quote:Op maandag 25 juni 2018 23:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als je bij mij zou komen betalen en je hebt het over eurie in plaats van euro zou ik je ook oplichten ja.
Zo duur hoeft dat allemaal niet te zijn man. Als je het probleem niet wílt oplossen moet je er ook niet over piepen.
ik weet niet waar je die 'één keer Googelen' wijsheid vandaan hebt, maar tis wel goed, dank je duizend maal voor alle gedane moeite hoorquote:Op dinsdag 26 juni 2018 11:09 schreef Sarasi het volgende:
Ja, dat mag je. Maar als andere mensen dan hun best doen om je te helpen en / of advies te geven, en elke keer doe je één Google opdracht en schiet het dan direct af (valt constant uit, is veel te duur), dan ben ik er in ieder geval snel klaar mee. Ik wil je helemaal niet overhalen. En dat je alle geluidskwaliteit kut vindt weten we nou wel. Succes.
Als je binnenkort toch een nieuwe helm gaat aanschaffen is de Shoei Neotec II i.c.m. de Sena SRL-01 (waar de helm op "voorbereid" is) wellicht een interessante mogelijkheid.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 11:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
kijk, dat klinkt alweer gunstiger, Anne is heel handig met kortingen zoeken
De reden dat ik een beetje sceptisch ben over prijs/kwaliteit bij de firma Cardo, is dat ik al 2 van die dingen heb/had, en ik vond die zooi helemaal kut, audio bagger, ontvangst beroerd, radiofunctie die nog niet fatsoenlijk werkt in de omgeving van Lopik en ga zo maar door.. Die waren toentertijd al aardig prijzig, en om daar nu nog eens het dubbele aan uit te geven om straks achteraf wederom te ondervinden dat het rommel is voor veel geld..
Ik zit niet bepaald zonder geld, en ik wil er ook best vanaf, maar dan moet ik wel iets hebben waar ik blij van word.. 'mjah' voor een paar honderd eurie is gewoon zondegeld, ik moet daar ook gewoon voor werken enzo .
Kun je net doen of ik zit te zeiken, maar ik vind dat ik als consument best mag verwachten dat ik voor dat geld iets goeds krijg, en ja, ik ben kritisch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |