abonnement Unibet Coolblue
  maandag 25 juni 2018 @ 11:22:58 #151
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180031430
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 09:59 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

klopt, je hebt ze voor "normale" telefoons, de plus telefoons (phablets) en dan nog voor de echte tablets... gek genoeg.

ben wel tevreden over mijn X-grip, staat stabieler dan mijn teller, maar goed die staat ook op het subframe van de GPZ die trilt als micheal fox

de X grip zit bij mij op de kroonplaat. lekker stabiel :)
er zit wel aardig wat leven in op de snelweg, maar je kijkt toch maar af en toe op dat ding.. Tis meer dat ik visueel contact heb met flitsmeister en evt navigatie..

Ben nog op zoek naar iets van BT voor in mijn helm, bellen is geen must, ding moet gewoon het al geluid van mijn foon in mijn oren proppen, en liefst nog op een aardig volume ook. Vooral dat laatste is in de meeste gevallen helemaal k#t.
Had al oto's met kabeltje gezien met speakertjes erin, maar die zijn akelig duur (350 ekkies), en de dag dat telefoons standaard zonder audio uitgang geleverd gaan worden komt rapido dichterbij, en dan ben ik fucked.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180032085
Jullie ervaring met motor huren in het buitenland?

Ik vlieg volgende week naar Sibiu en wil daar de Transfăgărășan gaan rijden.



Heb een bedrijfje gevonden en gemaild. Vanaf 187 Euro per dag. 84 voor de motor, 69 vervoerskosten naar Sibiu, 25 verzekering, 9 helm.

Best wel prijzig voor een dagje. En dan heb je maar een BMW G650GS.

Iemand tips hoe ik dit goedkoper kan regelen? Particuliere huur net zoals bij Motoshare zou eigenlijk ideaal zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2018 11:53:19 ]
  maandag 25 juni 2018 @ 12:01:48 #153
395194 Martijn137
it is i....
pi_180032288
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 11:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

er zit wel aardig wat leven in op de snelweg, maar je kijkt toch maar af en toe op dat ding.. Tis meer dat ik visueel contact heb met flitsmeister en evt navigatie..

Ben nog op zoek naar iets van BT voor in mijn helm, bellen is geen must, ding moet gewoon het al geluid van mijn foon in mijn oren proppen, en liefst nog op een aardig volume ook. Vooral dat laatste is in de meeste gevallen helemaal k#t.
Had al oto's met kabeltje gezien met speakertjes erin, maar die zijn akelig duur (350 ekkies), en de dag dat telefoons standaard zonder audio uitgang geleverd gaan worden komt rapido dichterbij, en dan ben ik fucked.
ik dacht dat de goedkoopste sena headsets al beginnen rond de ¤110,-
ik vind die versie voor de systeem helm kudt aangezien de bediening op de mic zit...
minder handig als je de klep dicht hebt.

uiteindelijk ben ik gegaan voor een Schubert met ingebouwd systeem.
en inderdaad ik ben al aux uitgang arm, dus die BT set moest er komen.

en wat betreft zicht,
navi en flitsmeister maken wel geluid, dan hoef ik niet de hele tijd er op te kijken.
in de auto wil ik dan weer juist dat het ding geen geluid maakt, ook de navi niet... :P 8)7

[ Bericht 6% gewijzigd door Martijn137 op 25-06-2018 12:09:06 ]
pi_180032585
Ik heb een Sena Smartpack (volgens mij) heerlijk ding. Kan ook nog gewoon fatsoenlijk muziek luisteren en tekst verstaan bij 150. Althans, sinds die uitlaat vervangen is :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_180032822
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 12:15 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb een Sena Smartpack (volgens mij) heerlijk ding. Kan ook nog gewoon fatsoenlijk muziek luisteren en tekst verstaan bij 150. Althans, sinds die uitlaat vervangen is :')
Nee, je hebt een Cardo Smartpack. _O- :*

Het grootste verschil: Sena's zijn waterbestendig, Cardo's zijn waterdicht.

De Cardo heeft trouwens ook een Freecom lijn die een stuk goedkoper is, met minder functionaliteit. Denk geen communicatie mogelijk of alleen met een duo passagier. Scheelt wel aardig in de prijs en als je toch maar alleen rijdt... Het geluid van de Cardo is wel oprecht subliem en het kan kneiterhard. Ik heb 'm niet op maximaal staan, en dat is met oordoppen in.
Your opinion of me is none of my business.
pi_180033149
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 12:25 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Nee, je hebt een Cardo Smartpack. _O- :*

Het grootste verschil: Sena's zijn waterbestendig, Cardo's zijn waterdicht.

De Cardo heeft trouwens ook een Freecom lijn die een stuk goedkoper is, met minder functionaliteit. Denk geen communicatie mogelijk of alleen met een duo passagier. Scheelt wel aardig in de prijs en als je toch maar alleen rijdt... Het geluid van de Cardo is wel oprecht subliem en het kan kneiterhard. Ik heb 'm niet op maximaal staan, en dat is met oordoppen in.
Ah, nou ja. Details. :+

Kneiterhard vind ik wel meevallen overigens, de mijne staat alsnog gewoon op vol volume. Maar mijn helm maakt volgens mij ook aanzienlijk meer lawaai.

En mijn otoplastieken zijn ook alweer 4 jaar oud dus die moeten hoog nodig vervangen worden..
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 25 juni 2018 @ 12:57:39 #157
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_180033421
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 12:25 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Denk geen communicatie mogelijk
Wat heb je er dan aan :? .
Huilen dan.
  maandag 25 juni 2018 @ 13:02:04 #158
395194 Martijn137
it is i....
pi_180033515
quote:
7s.gif Op maandag 25 juni 2018 12:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat heb je er dan aan :? .
muziek en navi?
dat is het enige wat mijn sena tot nu toe heeft gedaan :+
  maandag 25 juni 2018 @ 13:02:42 #159
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_180033527
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 13:02 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

muziek en navi?
dat is het enige wat mijn sena tot nu toe heeft gedaan :+
Dan zijn earphones nog beter ook.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  maandag 25 juni 2018 @ 13:04:40 #160
395194 Martijn137
it is i....
pi_180033562
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 13:02 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Dan zijn earphones nog beter ook.
maar ik wilde / moest van draadjes af, en vind het wel fijn om af en toe een nummertje te kunnen skippen. wel zo handig als die controls dan motorhandschoen proof is.
oh en bellen trouwens, die was ik vergeten, vind het meisje wel fijn, om te bellen en antwoord te krijgen :P :+
pi_180033740
quote:
7s.gif Op maandag 25 juni 2018 12:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat heb je er dan aan :? .
Muziek en navigatie inderdaad. En bellen kan natuurlijk altijd. :)
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 25 juni 2018 @ 13:16:21 #162
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180033763
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 12:01 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

ik dacht dat de goedkoopste sena headsets al beginnen rond de ¤110,-
ik vind die versie voor de systeem helm kudt aangezien de bediening op de mic zit...
minder handig als je de klep dicht hebt.

uiteindelijk ben ik gegaan voor een Schubert met ingebouwd systeem.
en inderdaad ik ben al aux uitgang arm, dus die BT set moest er komen.

en wat betreft zicht,
navi en flitsmeister maken wel geluid, dan hoef ik niet de hele tijd er op te kijken.
in de auto wil ik dan weer juist dat het ding geen geluid maakt, ook de navi niet... :P 8)7
goed lezen.. Ik kijk naar opties van 350¤, als ik dan heb wat ik wil en het werkt gewoon perfect, wil ik dat best uitgeven.. Ik zoek dus niet de goedkoopste BT set. Ik zoek iets wat domweg via BT mijn complete telefoonaudio in mijn helm prakt en dat moet hard genoeg zijn. Nah, eigenlijk niet hard 'genoeg', eigenlijk wil ik iets wat op 70% van zijn kunnen hard genoeg is; iets wat vol gas staat klinkt nooit geweldig.

Zat er al aan te denken om gewoon een goede maar schijtlelijke BT koptelefoon te kopen, uit elkaar te trekken en in mijn helm te bouwen. Stekkertje om op te laden ergens aan de zijkant en klaar.

Dat bike to bike communiceren is overrated, ik heb onbeperkt alles, dus als je wilt kun je elkaar gewoon bellen onderweg.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180033984
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 13:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

goed lezen.. Ik kijk naar opties van 350¤, als ik dan heb wat ik wil en het werkt gewoon perfect, wil ik dat best uitgeven.. Ik zoek dus niet de goedkoopste BT set. Ik zoek iets wat domweg via BT mijn complete telefoonaudio in mijn helm prakt en dat moet hard genoeg zijn. Nah, eigenlijk niet hard 'genoeg', eigenlijk wil ik iets wat op 70% van zijn kunnen hard genoeg is; iets wat vol gas staat klinkt nooit geweldig.

Zat er al aan te denken om gewoon een goede maar schijtlelijke BT koptelefoon te kopen, uit elkaar te trekken en in mijn helm te bouwen. Stekkertje om op te laden ergens aan de zijkant en klaar.

Dat bike to bike communiceren is overrated, ik heb onbeperkt alles, dus als je wilt kun je elkaar gewoon bellen onderweg.
Onze nieuwe headset kan wel b2b communiceren tijdens een persoonlijke Bluetooth feed though. Dus we kunnen allebei eigen muziek en/of navigatie aan hebben staan en als we dan gaan praten, opent de lijn pas, en horen we elkaar terwijl de muziek naar de achtergrond wordt gestuurd. :)
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 25 juni 2018 @ 13:28:01 #164
395194 Martijn137
it is i....
pi_180033985
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 13:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

goed lezen.. Ik kijk naar opties van 350¤, als ik dan heb wat ik wil en het werkt gewoon perfect, wil ik dat best uitgeven.. Ik zoek dus niet de goedkoopste BT set. Ik zoek iets wat domweg via BT mijn complete telefoonaudio in mijn helm prakt en dat moet hard genoeg zijn. Nah, eigenlijk niet hard 'genoeg', eigenlijk wil ik iets wat op 70% van zijn kunnen hard genoeg is; iets wat vol gas staat klinkt nooit geweldig.

Zat er al aan te denken om gewoon een goede maar schijtlelijke BT koptelefoon te kopen, uit elkaar te trekken en in mijn helm te bouwen. Stekkertje om op te laden ergens aan de zijkant en klaar.

Dat bike to bike communiceren is overrated, ik heb onbeperkt alles, dus als je wilt kun je elkaar gewoon bellen onderweg.
oh, sorry, te snel gelezen inderdaad, kwam een beetje vanwege je "akelig duur (350 ekkies)" uitspraak :)

ik denk dat de luidsprekers niet helemaal goed zitten bij mijn schubert (voor mijn rare kop) want het volume staat vol open en dan hoor ik het prima, maar houdt niet over. ik kan geen rare vervormingen in het geluid ontdekken trouwens.

maar kan ook aan mijn oordoppen liggen. als ik die vergeet en de BT set aanzet wordt ik bijna doof als ze ze zegt dat ze wakker is :o

ik rij nu met noizzez premium oranje oordoppen, die raden ze aan voor motor gebruik, ik ga straks nog eens die groene versie proberen, die zou minder moeten dempen, kijken of dat nog wel voldoet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Martijn137 op 25-06-2018 13:35:50 ]
  maandag 25 juni 2018 @ 13:36:18 #165
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180034182
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 13:28 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Onze nieuwe headset kan wel b2b communiceren tijdens een persoonlijke Bluetooth feed though. Dus we kunnen allebei eigen muziek en/of navigatie aan hebben staan en als we dan gaan praten, opent de lijn pas, en horen we elkaar terwijl de muziek naar de achtergrond wordt gestuurd. :)
ja, en elke keer ben je 10 seconden je audio kwijt lees ik overal. Primair rijd ik alleen, dus fatsoenlijk geluid (inclusief lage tonen) heeft prioriteit.

De pest van die kant en klare setjes is gewoon dat de audio vaak beroerd is, of te zacht, of gewoon ruk qua klankkleur e.d. Ik wil boemboem in mijn helm.

Het zou fijn zijn als je die setjes vooraf zou kunnen testen, maar ik heb nog nooit ergens gezien of gelezen dat dat ergens kan.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 25 juni 2018 @ 13:38:01 #166
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_180034219
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 13:36 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ja, en elke keer ben je 10 seconden je audio kwijt lees ik overal. Primair rijd ik alleen, dus fatsoenlijk geluid (inclusief lage tonen) heeft prioriteit.

De pest van die kant en klare setjes is gewoon dat de audio vaak beroerd is, of te zacht, of gewoon ruk qua klankkleur e.d. Ik wil boemboem in mijn helm.

Het zou fijn zijn als je die setjes vooraf zou kunnen testen, maar ik heb nog nooit ergens gezien of gelezen dat dat ergens kan.
Die lage tonen moeten uit je auspuff komen
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  maandag 25 juni 2018 @ 13:39:25 #167
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180034254
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 13:28 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

oh, sorry, te snel gelezen inderdaad, kwam een beetje vanwege je "akelig duur (350 ekkies)" uitspraak :)

ik denk dat de luidsprekers niet helemaal goed zitten bij mijn schubert (voor mijn rare kop) want het volume staat vol open en dan hoor ik het prima, maar houdt niet over. ik kan geen rare vervormingen in het geluid ontdekken trouwens.

maar kan ook aan mijn oordoppen liggen. als ik die vergeet en de BT set aanzet wordt ik bijna doof als ze ze zegt dat ze wakker is :o

ik rij nu met noizzez premium oranje oordoppen, die raden ze aan voor motor gebruik, ik ga straks nog eens die groene versie proberen, die zou minder moeten dempen, kijken of dat nog wel voldoet.
350 euro voor een setje otoplastieken met een speakertje erin vind ik best geld.. Zeker als het spul over 2 jaar nutteloos is omdat er geen premium foons meer zijn die een aansluiting hebben.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 25 juni 2018 @ 13:41:28 #168
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_180034294
Ik had dus eerst zo'n BT setje uit China voor 80 piek ofzo. Die van mij is in de eerste de beste regenbui gesneuveld maar het setje van mijn maatje (kwamen per 2 dus samen gekocht) werkt nog steeds. Was voor de doeleinden best prima maar voor muziek vind ik in ears echt beter.

Tevens eisen stellen aan de muziek over die plakspeakers in je helm is een beetje vergezocht hoor. Beter dan in ears ga je echt niet krijgen denk ik.

Mocht ik wisselen naar zo'n telefoonhouder dan ga ik denk ik eens voor BT earphones kijken. Alleen ik ben altijd te lui om dat soort dingen op te laden.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_180034346
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 13:36 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ja, en elke keer ben je 10 seconden je audio kwijt lees ik overal. Primair rijd ik alleen, dus fatsoenlijk geluid (inclusief lage tonen) heeft prioriteit.

De pest van die kant en klare setjes is gewoon dat de audio vaak beroerd is, of te zacht, of gewoon ruk qua klankkleur e.d. Ik wil boemboem in mijn helm.

Het zou fijn zijn als je die setjes vooraf zou kunnen testen, maar ik heb nog nooit ergens gezien of gelezen dat dat ergens kan.
Ik heb nergens last van, BlackLining voor zover ik weet ook niet. Geluid is oprecht prima, hard, en de bass is ook goed. Je kunt zelfs alle Cardo setjes upgraden naar 40mm speakers, als het je standaard toch niet genoeg is. Desnoods hang je je eigen meuk eraan, want 't ding heeft gewoon een jack connector. Maar goed, je hoeft 't niet te kopen natuurlijk. :P
Your opinion of me is none of my business.
pi_180034545
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 13:02 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Dan zijn earphones nog beter ook.
Fijn voor je oren ook.

Er is een reden dat otoplastieken door de bank genomen duurder zijn dan de gemiddelde in-ear set he. En dat is niet omdat de fabrikant zo graag van die speakertjes af wil.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 25 juni 2018 @ 14:00:48 #171
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_180034651
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 13:56 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Fijn voor je oren ook.

Er is een reden dat otoplastieken door de bank genomen duurder zijn dan de gemiddelde in-ear set he. En dat is niet omdat de fabrikant zo graag van die speakertjes af wil.
Njah nauwelijks last van rijwind en buiten snelweg staan ze misschien op 60% vermogen?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_180034683
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 14:00 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Njah nauwelijks last van rijwind en buiten snelweg staan ze misschien op 60% vermogen?
Nou ja maakt ook niet uit, jij luistert toch nooit naar advies dus ga vooral lekker zonder bescherming rijden :)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_180034825
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 13:36 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ja, en elke keer ben je 10 seconden je audio kwijt lees ik overal. Primair rijd ik alleen, dus fatsoenlijk geluid (inclusief lage tonen) heeft prioriteit.

De pest van die kant en klare setjes is gewoon dat de audio vaak beroerd is, of te zacht, of gewoon ruk qua klankkleur e.d. Ik wil boemboem in mijn helm.

Het zou fijn zijn als je die setjes vooraf zou kunnen testen, maar ik heb nog nooit ergens gezien of gelezen dat dat ergens kan.
Paar seconden wel eens, ja. Maar da's vooral een limitatie van Bluetooth. Als je draadloos wilt, ga je dat krijgen. Maar in de praktijk heb je daar totaal geen last van en tien seconden is ruimschoots overdreven, langer dan een seconde is dat niet en het gebeurt één à twee keer per uur.

Boemboem in de helm wordt ook lastig aangezien je speakertjes in alle gevallen max een halve centimeter dik zullen zijn. Zelfde geldt voor lage tonen.

Beetje realistisch blijven SD..
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_180034981
Gewoon de bovenkant van je helm open zagen en er een subwoofer op lassen, naar beneden gericht, jatog. :7
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 25 juni 2018 @ 14:32:50 #175
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_180035255
Als ik überhaupt aan muziek wil denken tijdens het rijden, dan is het rijden gewoon niet leuk genoeg. Kan je beter in de auto stappen of meer gas geven :') .

Maar misschien heb ik 't gewoon niet begrepen.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')