abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_179672271
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 12:38 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dit is wel erg zwart-wit, maar dat zie je wel vaker hier. Je kent de situatie niet en een omstandigheid laat nog geen eindconclusie toe.

Het is niet verstandig om te dreigen, maar neem het een eerstegeneratie Marokkaan eens kwalijk. Die weet zelf niet beter omdat het zelf grootgebracht is met dreigementen ( die in de meeste gevallen loos waren). De dreigementen zijn loos.
Dat roep ik al jaren: de Marokkaanse manier van opvoeden deugt voor geen meter. Daarom ontsporen ze massaal. Thuis dreigen en met de broekriem, op straat zoek je het allemaal maar uit. Als je een jongen bent tenminste, meisjes mogen niet eens alleen zonder zeer goede reden want je zou je maagdelijkheid eens verliezen.

Fijn dat jij het nu eindelijk ook ziet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 8 juni 2018 @ 12:46:01 #102
471419 Otger
Reconquista
pi_179672276
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 12:38 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dit is wel erg zwart-wit, maar dat zie je wel vaker hier. Je kent de situatie niet en een omstandigheid laat nog geen eindconclusie toe.

Het is niet verstandig om te dreigen, maar neem het een eerstegeneratie Marokkaan eens kwalijk. Die weet zelf niet beter omdat het zelf grootgebracht is met dreigementen ( die in de meeste gevallen loos waren). De dreigementen zijn loos.
Zijn islamitische jongeren <18 tegenwoordig niet overwegend derde generaties?
  vrijdag 8 juni 2018 @ 12:47:05 #103
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_179672291
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 12:09 schreef Otger het volgende:

[..]

Mashallah, hoeveel kinderen heb je al zuster?
Geen, maar hij/zij heeft wel de wijsheid in pacht over het opvoeden van kinderen :R
"Hoka Hey!"
pi_179672337
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 12:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat roep ik al jaren: de Marokkaanse manier van opvoeden deugt voor geen meter. Daarom ontsporen ze massaal. Thuis dreigen en met de broekriem, op straat zoek je het allemaal maar uit. Als je een jongen bent tenminste, meisjes mogen niet eens alleen zonder zeer goede reden want je zou je maagdelijkheid eens verliezen.

Fijn dat jij het nu eindelijk ook ziet.
Het dreigen is niet de hoofdreden van ontsporing hoor. Maar dat is weer een andere discussie.
pi_179672338
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 08:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De Telegraaf laat wel even een belangrijke conclusie weg:

[..]

Dit had iedereen natuurlijk al lang aan zien komen. De mensen die zo graag van de islam af willen, werken de secularisering juist tegen. Het blijkt dat mensen minder geneigd zijn om naar je standpunten te luisteren als je hen buitensluit en beledigt. 'De feiten benoemen' blijkt geen wondermiddel om mensen de ogen te openen, maar jaagt vooral de doelgroep die je wilt bereiken tegen je in het harnas.
Belangrijste reden is dat men compleet aan het conservstieve mosliminfuus hangt: moskeen gesponsord door ultraconservatieven uit het Midden-Oosten (die weer door het Westen gesponsord worden d.m.v. het kopen van olie), mosliminternet, Erdogan-tv, Erdogan promotietoer etc etc
pi_179672351
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 12:46 schreef Otger het volgende:

[..]

Zijn islamitische jongeren <18 tegenwoordig niet overwegend derde generaties?
Logic is dacht ik ouder dan 18 jaar. Vermoed dat zijn pa eerstegeneratie is.
pi_179672496
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 12:50 schreef Doubleerder het volgende:

[..]

Belangrijste reden is dat men compleet aan het conservstieve mosliminfuus hangt: moskeen gesponsord door ultraconservatieven uit het Midden-Oosten (die weer door het Westen gesponsord worden d.m.v. het kopen van olie), mosliminternet, Erdogan-tv, Erdogan promotietoer etc etc
Dat is niet de enige reden, al doen die landen er inderdaad alles aan om de conservatieve islam in West-Europa verder aan te wakkeren. Ook de vaak genoemde sociaal-economische omstandigheden zijn geen kernpunt. Waaraan voorbij wordt gegaan, is gewoon de diepe innerlijke wil om een conservatieve moslim te zijn, gewoon uit eigen beweging. Los van invloed, los van omstandigheden.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 13:03:45 #108
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_179672519
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 08:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De Telegraaf laat wel even een belangrijke conclusie weg:

[..]

Dit had iedereen natuurlijk al lang aan zien komen. De mensen die zo graag van de islam af willen, werken de secularisering juist tegen. Het blijkt dat mensen minder geneigd zijn om naar je standpunten te luisteren als je hen buitensluit en beledigt. 'De feiten benoemen' blijkt geen wondermiddel om mensen de ogen te openen, maar jaagt vooral de doelgroep die je wilt bereiken tegen je in het harnas.
Als dat klopt is dat wel een probleem ja.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  vrijdag 8 juni 2018 @ 13:03:58 #109
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179672527
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 12:51 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Logic is dacht ik ouder dan 18 jaar. Vermoed dat zijn pa eerstegeneratie is.
Dit klinkt mij als taqqiya in de oren
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_179672629
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 13:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat is niet de enige reden, al doen die landen er inderdaad alles aan om de conservatieve islam in West-Europa verder aan te wakkeren. Ook de vaak genoemde sociaal-economische omstandigheden zijn geen kernpunt. Waaraan voorbij wordt gegaan, is gewoon de diepe innerlijke wil om een conservatieve moslim te zijn, gewoon uit eigen beweging. Los van invloed, los van omstandigheden.
Durf bijna te stellen dat het überhaupt geen reden is. Men begrijpt niet dat
het normaliseren van een samenleving die gekenmerkt wordt door islamofobische sentimenten juist de moslims dichter bij elkaar brengt.
pi_179672664
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 13:10 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

het normaliseren van een samenleving die gekenmerkt wordt door islamofobische sentimenten juist de moslims dichter bij elkaar brengt.
Slachtofferrol-geblaat. Islamofobie is een modewoord van de ergste soort, trouwens. De feiten over zowel geloofsbeleving als oververtegenwoordiging in foute lijstjes (zoals criminaliteit) spreken boekdelen.

En moslims dichter bij elkaar? Laat me niet lachen: sjiieten en soennieten slachten elkaar het liefst af. En zelfs Turkse conflicten worden naar Nederland geïmporteerd.
pi_179672759
quote:

[..]

Dus dat ze ook in de islamitische wereld religieuzer worden komt omdat die samenlevingen islamofobisch zijn?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  vrijdag 8 juni 2018 @ 13:20:28 #113
104871 remlof
Europees federalist
pi_179672770
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 13:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Slachtofferrol-geblaat. Antisemitisme is een modewoord van de ergste soort, trouwens. De feiten over zowel geloofsbeleving als oververtegenwoordiging in foute lijstjes (zoals criminaliteit) spreken boekdelen.
Zozo.
Yankee go home!
pi_179672813
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 11:29 schreef Elfletterig het volgende:
Het echte nieuws wordt verbloemd. Dat is namelijk niet dat moslims steeds religieuzer worden (dat moeten ze zelf weten), maar dat ze steeds vijandiger tegenover Nederland staan. Ik kwam op Twitter dit artikel tegen (bron: AD). Zelfde nieuwsbron (SCP), andere insteek.

[ afbeelding ]

De cijfers zijn vele malen beroerder dan ik tot dusver dacht. Ronduit schrikbarend. Alleen seculiere moslims voelen zich verbonden met Nederland. Het leeuwendeel leeft vrijwel volledig binnen de eigen gemeenschap en omarmt uiterst conservatieve opvattingen die vaak haaks staan op de normen en waarden in de Nederlandse samenleving.

Uiteraard zijn mensen er weer als de kippen bij om genoemde moslims in de slachtofferrol te plaatsen: de standaard-reflex in dit soort discussies. De realiteit is echter dat religie een keuze is, net als de mate waarin, cq. de stroming die je aanhangt. En hetzelfde geldt voor wonen in Nederland: het is echt niet verplicht om in dat nare, discriminerende, seculiere Nederland te blijven wonen.

De mensen die dachten dat moslims vanzelf wel zouden integreren als je maar geduld hebt, komen nu van een koude kermis thuis. De beweging is precies de andere kant op: verdere verwijdering van de Nederlandse samenleving. Gerichte maatregelen op het gebied van integratie, dan wel bevordering van re-migratie, zijn strikt noodzakelijk.

Edit: de bron is zo te zien het AD: https://www.ad.nl/binnenl(...)-nederland~a72dd582/
De overgrote meerderheid verpest het weer eens voor die zeer kleine minderheid.

De islam en de Europese cultuur, normen en waarden gaan niet samen. Langzaam maar zeker gaan steeds meer mensen dat inzien, hopelijk is het dan niet te laat:

quote:
Ook wereldwijd neemt aantal moslims toe
In 2060, zo berekende het Amerikaanse Pew Research Center, zullen er in de wereld bijna 3 miljard moslims zijn, tegenover 1,8 miljard in 2017. Een groei van 70 procent, terwijl de wereldbevolking in die periode met slechts 32 procent groeit. Ter vergelijking de verwachte groeicijfers van andere religies: christendom 34 procent, hindoeïsme 27 procent en jodendom 15 procent.
3 miljard in 40 jaar :') ik houd mijn hart vast.
pi_179672838
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 13:20 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dus dat ze ook in de islamitische wereld religieuzer worden komt omdat die samenlevingen islamofobisch zijn?
Conservatief gelovigen oefenen invloed uit op gematigd gelovigen. In veel landen is afvalligheid zelfs strafbaar. In veel landen is er voor moslims weinig ruimte voor verlichting.

Maar waar we dringend van af moeten, is het idee dat moslims in Nederland slachtoffer zijn. Dat zijn ze niet. Zowel hun religie als hun verblijf in Nederland is een vrije keuze. Alleen al uit het feit dat kleine groepen moslims wél goed integreren en contacten met niet-moslims onderhouden, blijkt dat de Nederlandse samenleving niet het probleem is. Het probleem ligt bij de conservatieve moslims zelf; en die groep is schrikbarend veel groter dan ik tot dusver dacht.
pi_179672875
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 13:03 schreef Dven het volgende:

[..]

Dit klinkt mij als taqqiya in de oren
Oeeeee!
pi_179672900
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 13:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
3 miljard in 40 jaar :') ik houd mijn hart vast.
Volgens mij zijn die cijfers later weerlegd. Ik wijs er voor de volledigheid op dat 50,1 procent van de inwoners van Nederland zich niet tot een geloofsgemeenschap rekent. Nederland is dus een sterk geseculariseerd land. Niettemin willen moslims kennelijk heel graag hier naartoe, om vervolgens slecht tot niet te integreren. Waarom? Het barst op deze planeet van de landen waar het prima vertoeven is voor conservatieve moslims.
pi_179673107
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 13:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Volgens mij zijn die cijfers later weerlegd. Ik wijs er voor de volledigheid op dat 50,1 procent van de inwoners van Nederland zich niet tot een geloofsgemeenschap rekent. Nederland is dus een sterk geseculariseerd land. Niettemin willen moslims kennelijk heel graag hier naartoe, om vervolgens slecht tot niet te integreren. Waarom? Het barst op deze planeet van de landen waar het prima vertoeven is voor conservatieve moslims.
pi_179673390
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 13:20 schreef remlof het volgende:

[..]

Zozo.
Heb jij nou een woord veranderd in je quote van Elfletterig? Islamofobie vervangen door antisemitisme?

Zo ja: Wat denk je te bereiken met deze onzindelijke manier van discussiëren?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_179673903
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 13:20 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

We hebben het nu over Nederland en niet andere islamitische landen. Daar zijn vast andere verklaringen voor te vinden.
pi_179673985
quote:

[..]

Dat is dan mooi. Dat wakkert de weerzin bij de rest van de samenleving alleen maar aan. Des te sneller kunnen en zullen wij hier ook overgaan tot Oostenrijkse maatregelen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179674004
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Sinds wanneer is 'maar hunnie doen het ook' een argument dat iets mag?
Okee, is duidelijk dat jij geen lesbienne of maagd bent. Mijn lijst is toe aan een nieuwe bladzijde.
pi_179674424
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 14:09 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

We hebben het nu over Nederland en niet andere islamitische landen. Daar zijn vast andere verklaringen voor te vinden.
Ah ja. Die zaken staan volledig los van elkaar? 😂
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179674598
Maar, maar, volgens het CBS zijn moslims steeds minder conservatief.

Of liegen ze misschien een beetje? NEE TOCH!!??
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_179674632
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 13:20 schreef remlof het volgende:

[..]

Zozo.
Verander jij nou z'n quote?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')