In jouw hoofd is alles wat mis is in dit land de schuld van de PVV.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit.
En dat komt doordat de PVV helemaal geen oplossingen wil maar alleen meer verdeeldheid. Polariseren zorgt immers voor electoraal gewin.
Zal echt per persoon anders zijn.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik vroeg mij met name af of het door de jongere generatie niet dikwijls als mode-item wordt gedragen in plaats van een religieus dingetje pur sang.
Maar goed, ik heb me al voorgenomen die user nimmer meer serieus te nemen.
Waar had je precies ruzie over?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:45 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Dit lijkt me heel sterk. Ik denk dat een deel van de respondenten simpelweg heeft gelogen, tenzij de gemiddelde Marokkaan nooit stil staat bij vragen als ''Wat geloof ik?'' of ''Waarom geloof ik in de religie die ik van mijn ouders heb meegekregen?''.
Verder bevestigt dit onderzoek niets nieuw naar mijn mening. Ik merk zelf ook dat de religiositeit in mijn omgeving is toegenomen. Gisteren had ik nog ruzie hierover met mijn ouders. Gezeik dat religie.
Een identitair dingetje eerder.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:29 schreef Dven het volgende:
Wordt bij de jongere generatie zo'n hoofddoek overigens niet mogelijk als iets modieus gezien?
Aha. Dus die kan gewoon af als een werkgever dat eist toch? Heeft immers niets met religie te maken.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Een identitair dingetje eerder.
Nogal wiedes. Een aantal belangrijke kernwaarden van de islam staan haaks op die van de westerse samenleving, ze zijn onverenigbaar, geen wonder dat veel niet-moslims hier in afwerend staan.quote:Dat komt voor een deel door de toegenomen spanningen tussen moslims en niet-moslims en als gevolg daarvan een gevoel van uitsluiting.
"De afwerende houding vanuit de Nederlandse samenleving maakt het geloof, de moslimidentiteit en het behoren tot een gemeenschap extra aantrekkelijk", staat in het SCP-rapport De religieuze beleving van moslims in Nederland. Diversiteit en verandering in beeld. "De negatieve beeldvorming kan een stimulans zijn om zich te verdiepen in de kennis over de islam."
Van de NOS: https://nos.nl/artikel/22(...)-aan-hun-geloof.html
Ja, ik wil er niet te veel op ingaan. Mijn vader vroeg me waarom ik eigenlijk nooit bid en dat zonder te bidden de ramadan niet meetelt en blabla onzin allemaal. Ik zei gewoon dat ik niet echt weet waarom ik niet bid en hij zei vervolgens dat wanneer ik niet bid hij me niet meer in zijn huis wilt hebben. The fuck is dat dan voor opmerking?quote:
Dit. Op de werkvloer hebben wij ook een moslim. Ook behoorlijk gematigd. Drink geen alcohol (heeft hij niks mee), geen varkensvlees (niet lekker) en doet 1x per jaar mee aan de Ramadan. Voor de rest doet hij er (bijna) niks mee.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:54 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Persoonlijk geloof ik niet veel van deze conclusie. Zowel in mijn persoonlijke leven als in mijn werk kom ik veel in aanraking met moslims en vrijwel allemaal zijn ze juist enorm modern en juist erg gematigd als het aankomt op de Islam. Velen doen flexibel mee aan de ramadan en bidden eveneens flexibel.
Ik denk dat bij onderzoeken zoals deze nooit een representatief beeld kan worden geschetst omdat mensen bij de vraagstelling sneller geneigd zijn om aan te geven zich te identificeren als religieuze moslim, dit terwijl dat in de praktijk dus wel losloopt.
Ik denk ook dat dit onderzoek niet representatief is. Ik heb het hele onderzoek gelezen en ik vind het een matig onderzoek, ook de wijze waarop ze tot deze conclusie zijn gekomen (enkel op basis van vragenlijstjes met beperkte antwoordmogelijkheden) vind ik niet representatief.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:54 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Persoonlijk geloof ik niet veel van deze conclusie. Zowel in mijn persoonlijke leven als in mijn werk kom ik veel in aanraking met moslims en vrijwel allemaal zijn ze juist enorm modern en juist erg gematigd als het aankomt op de Islam. Velen doen flexibel mee aan de ramadan en bidden eveneens flexibel.
Ik denk dat bij onderzoeken zoals deze nooit een representatief beeld kan worden geschetst omdat mensen bij de vraagstelling sneller geneigd zijn om aan te geven zich te identificeren als religieuze moslim, dit terwijl dat in de praktijk dus wel losloopt.
Muah, valt ook wel mee ( je laatste zin). Het is niet dat je vader je heeft opgehangen of geslagen. Een vader heeft altijd het beste met zijn kind voor en vanuit zijn referentiekader is dat de islam en dus het gebed. Je moet het niet zo negatief opvatten. Het is ook goed om je kinderen regelmatig te wijzen op bepaalde regels. Misschien dat je dingen ooit begrijpt als je zelf kinderen hebt.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 10:30 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Ja, ik wil er niet te veel op ingaan. Mijn vader vroeg me waarom ik eigenlijk nooit bid en dat zonder te bidden de ramadan niet meetelt en blabla onzin allemaal. Ik zei gewoon dat ik niet echt weet waarom ik niet bid en hij zei vervolgens dat wanneer ik niet bid hij me niet meer in zijn huis wilt hebben. The fuck is dat dan voor opmerking?
De religie van vrede en tolerantie my ass.
Lijkt me knap slecht ouderschap. Ik ben zelf atheïst met gelovige ouders, maar die zouden er nooit aan denken op basis van religie dat soort dreigementen te doen. Wat voor fundamentalist ben je dan wel niet.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 11:57 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Muah, valt ook wel mee ( je laatste zin). Het is niet dat je vader je heeft opgehangen of geslagen. Een vader heeft altijd het beste met zijn kind voor en vanuit zijn referentiekader is dat de islam en dus het gebed. Je moet het niet zo negatief opvatten. Het is ook goed om je kinderen regelmatig te wijzen op bepaalde regels. Misschien dat je dingen ooit begrijpt als je zelf kinderen hebt.
Moge Allah ons allen leiden. Moge Allah ons vergeven voor alles wat wij onze ouders aan doen.
Dat zijn nog eens cijfers inderdaad. Houden ze dit soort onderzoeken ook onder Polen, Chinezen, Zuid-Amerikanen etc? Wil daar de cijfers wel eens van zien.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 11:29 schreef Elfletterig het volgende:
Het echte nieuws wordt verbloemd. Dat is namelijk niet dat moslims steeds religieuzer worden (dat moeten ze zelf weten), maar dat ze steeds vijandiger tegenover Nederland staan. Ik kwam op Twitter dit artikel tegen (bron: AD). Zelfde nieuwsbron (SCP), andere insteek.
[ afbeelding ]
De cijfers zijn vele malen beroerder dan ik tot dusver dacht. Ronduit schrikbarend. Alleen seculiere moslims voelen zich verbonden met Nederland. Het leeuwendeel leeft vrijwel volledig binnen de eigen gemeenschap en omarmt uiterst conservatieve opvattingen die vaak haaks staan op de normen en waarden in de Nederlandse samenleving.
Uiteraard zijn mensen er weer als de kippen bij om genoemde moslims in de slachtofferrol te plaatsen: de standaard-reflex in dit soort discussies. De realiteit is echter dat religie een keuze is, net als de mate waarin, cq. de stroming die je aanhangt. En hetzelfde geldt voor wonen in Nederland: het is echt niet verplicht om in dat nare, discriminerende, seculiere Nederland te blijven wonen.
De mensen die dachten dat moslims vanzelf wel zouden integreren als je maar geduld hebt, komen nu van een koude kermis thuis. De beweging is precies de andere kant op: verdere verwijdering van de Nederlandse samenleving. Gerichte maatregelen op het gebied van integratie, dan wel bevordering van re-migratie, zijn strikt noodzakelijk.
Edit: de bron is zo te zien het AD: https://www.ad.nl/binnenl(...)-nederland~a72dd582/
Als een vader echt het beste met zijn kind voor heeft, laat hij hem/haar vrij in het maken van zijn zijn/haar eigen keuzes, en probeert hij hem/haar niet in een bepaalde richting te duwen. Een beetje sturen is prima, maar dreigen zijn kind het huis uit te zetten als hij/zij niet wil bidden staat wat mij betreft gelijk aan (geestelijke) kindermishandeling.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 11:57 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Muah, valt ook wel mee ( je laatste zin). Het is niet dat je vader je heeft opgehangen of geslagen. Een vader heeft altijd het beste met zijn kind voor en vanuit zijn referentiekader is dat de islam en dus het gebed. Je moet het niet zo negatief opvatten. Het is ook goed om je kinderen regelmatig te wijzen op bepaalde regels. Misschien dat je dingen ooit begrijpt als je zelf kinderen hebt.
Moge Allah ons allen leiden. Moge Allah ons vergeven voor alles wat wij onze ouders aan doen.
Valt mee. Ik weet hoe Marokkaanse vaders kunnn zijn. Zijn dreigement moet je niet serieus nemen, hij zal hem echt niet uit huis gooien.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 12:06 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Lijkt me knap slecht ouderschap. Ik ben zelf atheïst met gelovige ouders, maar die zouden er nooit aan denken op basis van religie dat soort dreigementen te doen. Wat voor fundamentalist ben je dan wel niet.
Nee? Want Marokkaanse vaders doen dat niet?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 12:12 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Valt mee. Ik weet hoe Marokkaanse vaders kunnn zijn. Zijn dreigement moet je niet serieus nemen, hij zal hem echt niet uit huis gooien.
Jij als volwassen vrouw begrijpt dat, kinderen.....quote:Op vrijdag 8 juni 2018 12:12 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Valt mee. Ik weet hoe Marokkaanse vaders kunnn zijn. Zijn dreigement moet je niet serieus nemen, hij zal hem echt niet uit huis gooien.
Wel oppassen voor de pantoffel.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 12:12 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Oh, het is een cultuurdingetje. Dan heb ik niks gezegd en is het niet erg. Schei toch uit. Dit soort wangedrag goedpraten.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 12:12 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nee, niet om zoiets als gebed niet verrichten. Wel in andere gevallen, dat geef ik toe.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 12:14 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Jij als volwassen vrouw begrijpt dat, kinderen.....
En dan zijn er ook nog genoeg gevallen waar wel de daad bij het woord wordt gevoegd
Het dreigement alleen al maakt je een waardeloze ouder.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 12:22 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nee, niet om zoiets als gebed niet verrichten. Wel in andere gevallen, dat geef ik toe.
Je kan het ook zien als een vader die het kind wil beschermenquote:Op vrijdag 8 juni 2018 12:27 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Het dreigement alleen al maakt je een waardeloze ouder.
Dit is wel erg zwart-wit, maar dat zie je wel vaker hier. Je kent de situatie niet en een omstandigheid laat nog geen eindconclusie toe.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 12:27 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Het dreigement alleen al maakt je een waardeloze ouder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |