abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juni 2018 @ 08:47:05 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179668890
quote:
Moslims in Nederland steeds religieuzer

DEN HAAG - De religiositeit onder Nederlanders van Turkse en Marokkaanse afkomst is de afgelopen jaren toegenomen. Ze bidden vaker, de vrouwen dragen vaker een hoofddoek en de moskee wordt vaker bezocht. Dat blijkt uit onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP).

Van de Marokkaanse moslims bidt volgens het onderzoek 78 procent vijf maal per dag, bij de Turkse moslims is dit 33 procent. Bij de Turkse moslims is het moskeebezoek toegenomen. Ongeveer 40 procent van beide groepen bezoekt tenminste wekelijks een moskee.

Vaker een hoofddoek

Marokkaanse moslima’s dragen steeds vaker een hoofddoek. Meer dan driekwart van hen (78 procent) zegt er een te dragen, tegen 64 procent tien jaar geleden. Ook bij jongeren en de tweede generatie is een toename te zien. Bij Turkse moslima’s is deze toename er niet.

Zeven van de acht Marokkaanse moslims vasten alle dagen tijdens de ramadan. Bij Turkse moslims geldt dat voor iets meer dan de helft. Een zeer groot deel van de moslims eet (bijna) altijd halal.

Lichte toename niet-gelovigen

Onder Turkse Nederlanders is in de periode 2006-2015 een lichte toename in het deel dat niet-gelovig is, onder Marokkaanse Nederlanders niet. Het aandeel moslims is bij Turkse Nederlanders afgenomen (van 93 naar 86 procent), maar niet bij Marokkaanse Nederlanders. Van hen beschouwen 94 van de 100 zich moslim. Vooral hoger opgeleide en tweede generatie Turkse Nederlanders noemen zich relatief vaak niet-moslim.

Op basis van hun religieus gedrag, opvattingen en identificatie zijn vijf groepen moslims te onderscheiden. De twee meest gelovige groepen, de vrome en strikt praktiserende moslims, vormen samen 84 procent van de Marokkaanse moslims. Bij de Turkse moslims is dit minder dan de helft (45 procent). Er zijn weinig seculiere moslims (7 procent bij de Turken en 2 procent bij de Marokkanen).
https://www.telegraaf.nl/(...)d-steeds-religieuzer

Vaak lees je in online-discussies dat moslims in Nederland snel seculariseren en dat dit proces inter-religieuze spanningen in de toekomst zal doen afnemen. Nu blijkt dus uit onderzoek van het SCP dat moslims in Nederland steeds religieuzer worden.
The End Times are wild
pi_179668914
Geen positieve uitkomst inderdaad!
  vrijdag 8 juni 2018 @ 08:51:32 #3
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179668942
De Telegraaf laat wel even een belangrijke conclusie weg:
quote:
Dat komt voor een deel door de toegenomen spanningen tussen moslims en niet-moslims en als gevolg daarvan een gevoel van uitsluiting.

"De afwerende houding vanuit de Nederlandse samenleving maakt het geloof, de moslimidentiteit en het behoren tot een gemeenschap extra aantrekkelijk", staat in het SCP-rapport De religieuze beleving van moslims in Nederland. Diversiteit en verandering in beeld. "De negatieve beeldvorming kan een stimulans zijn om zich te verdiepen in de kennis over de islam."

Van de NOS: https://nos.nl/artikel/22(...)-aan-hun-geloof.html
Dit had iedereen natuurlijk al lang aan zien komen. De mensen die zo graag van de islam af willen, werken de secularisering juist tegen. Het blijkt dat mensen minder geneigd zijn om naar je standpunten te luisteren als je hen buitensluit en beledigt. 'De feiten benoemen' blijkt geen wondermiddel om mensen de ogen te openen, maar jaagt vooral de doelgroep die je wilt bereiken tegen je in het harnas.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 08:53:25 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179668964
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 08:49 schreef bamibij het volgende:
Geen positieve uitkomst inderdaad!
Ik vind de islam superieur aan het postmoderne nihilisme.
The End Times are wild
  vrijdag 8 juni 2018 @ 08:54:42 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179668976
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 08:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dit had iedereen natuurlijk al lang aan zien komen. De mensen die zo graag van de islam af willen, werken de secularisering juist tegen. Het blijkt dat mensen minder geneigd zijn om naar je standpunten te luisteren als je hen buitensluit en beledigt. 'De feiten benoemen' blijkt geen wondermiddel om mensen de ogen te openen, maar jaagt vooral de doelgroep die je wilt bereiken tegen je in het harnas.
Dan zal de Telegraaf het denk ik niet eens zijn met deze conclusie.
The End Times are wild
  vrijdag 8 juni 2018 @ 08:55:16 #6
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_179668989
Ik geloof niet dat 78% van de mocros 5 keer per dag bidden. Dat vereist teveel discipline.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 08:55:34 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179668990
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 08:55 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ik geloof niet dat 78% van de mocros 5 keer per dag bidden. Dat vereist teveel discipline.
Ik vind het ook veel.
The End Times are wild
  vrijdag 8 juni 2018 @ 08:57:25 #8
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_179669013
quote:
Het blijkt dat mensen minder geneigd zijn om naar je standpunten te luisteren als je hen buitensluit en beledigt.
De eerste decennia van de aanwezigheid van de islam in Nederland was er nauwelijks sprake van buitensluiting en vrijwel niet van belediging.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 08:59:03 #9
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_179669022
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 08:57 schreef Kopiko het volgende:

[..]

De eerste decennia van de aanwezigheid van de islam in Nederland was er nauwelijks sprake van buitensluiting en vrijwel niet van belediging.
Het is eigenlijk allemaal veranderd na 9/11.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_179669041
quote:

[..]

Daarom moet roken voortaan ook gewoon weer overal toegestaan worden. Om roken tegen te gaan.
Conscience do cost.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 09:01:57 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179669045
Ik lees niet zo vaak in online discussies dat moslims in Nederland snel seculariseren. Ik denk eerder het tegenovergestelde (zoals dit bericht bevestigd).

Weet niet exact wat de oorzaken zijn, mogelijk een stuiptrekking omdat ze zo gestigmatiseerd worden. Beetje het aanmeten van een geuzennaam, met afschuwelijke religieuze gevolgen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 8 juni 2018 @ 09:03:12 #12
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179669061
quote:

[..]

Fijn dat mijn hersenspinsel hierboven conform de realiteit is.

Al zal het wel linkse propaganda zijn :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_179669090
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:03 schreef Dven het volgende:

[..]

Fijn dat mijn hersenspinsel hierboven conform de realiteit is.

Al zal het wel linkse propaganda zijn :D
Voor een deel ja.

Het is veel te makkelijk om 1 oorzaak aan te wijzen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 09:06:50 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179669099
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:05 schreef habitue het volgende:

[..]

Voor een deel ja.

Het is veel te makkelijk om 1 oorzaak aan te wijzen.
Ik denk voor een groot deel. Hoe harder je tegen iemand schopt, hoe meer hij zichzelf in een bal zal rollen om lijf en leden te beschermen.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 09:07:25 #15
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179669106
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 08:57 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Maar het klopt wel wat ie zegt. Niemand is ooit van gedachte veranderd door mensen die hard tegen je in gaan. Linkse mensen worden niet minder links door ideeen van extreem rechts ofzo. Eerder het omgekeerde. Polarisatie...

Is met alles zo.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 8 juni 2018 @ 09:09:03 #16
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_179669123
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:06 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik denk voor een groot deel. Hoe harder je tegen iemand schopt, hoe meer hij zichzelf in een bal zal rollen om lijf en leden te beschermen.
Als egel op de snelweg kan je toch beter wat dynamischer opstellen. ;)

Als tegenreactie krijg je natuurlijk nog meer "uitsluiting".
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_179669143
quote:

[..]

quote:

[..]

Och, de moslims hebben over lesbiennes en maagden een mening die beledigend is voor ieder normaal persoon. Dat mag dan dus wel?
  vrijdag 8 juni 2018 @ 09:11:26 #18
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179669144
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 08:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan zal de Telegraaf het denk ik niet eens zijn met deze conclusie.
Het is niet mijn conclusie, maar die van het rapport dat ze verslaan. Waarom ze zo'n essentieel onderdeel achterhouden...?
  vrijdag 8 juni 2018 @ 09:11:33 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179669147
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:09 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Als egel op de snelweg kan je toch beter wat dynamischer opstellen. ;)

Als tegenreactie krijg je natuurlijk nog meer "uitsluiting".
Beetje een vicieuze cirkel die welhaast niemand wil doorbreken inderdaad. Muren zijn gemakkelijker te bouwen dan bruggen.
pi_179669158
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:06 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik denk voor het grootste deel omdat mensen geneigd zijn om met gelijkgestemden op te trekken. Ze komen in prive vrijwel niet in aanraking met geseculariseerde Nederlanders en hebben daar ook weinig behoefte aan..

quote:
De religiositeit van moslims houdt duidelijk verband met niet-godsdienstige levensterreinen. De moslimgroepen die het meest religieus zijn in hun gedrag en opvattingen, met name de strikte moslims, hebben hechte banden binnen de herkomstgroep, verrichten veel vrijwilligerswerk en mantelzorg en ervaren een goede geestelijke gezondheid. Tegelijkertijd is de sociaal-culturele afstand ten aanzien van (autochtone) Nederland(ers) groot en onderschrijven zij conservatieve waarden.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 09:15:04 #21
104871 remlof
Europees federalist
pi_179669181
quote:

[..]

Dit.

En dat komt doordat de PVV helemaal geen oplossingen wil maar alleen meer verdeeldheid. Polariseren zorgt immers voor electoraal gewin.
Yankee go home!
  vrijdag 8 juni 2018 @ 09:15:09 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179669182
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:12 schreef habitue het volgende:

[..]

Ik denk voor het grootste deel omdat mensen geneigd zijn om met gelijkgestemden op te trekken. Ze komen in prive vrijwel niet in aanraking met geseculariseerde Nederlanders en hebben daar ook weinig behoefte aan..

[..]

Dat lijkt me inderdaad nogal wiedes. Ik denk dat de meeste mensen met gelijkgestemden optrekken. Wat geen probleem hoeft te zijn in normale omstandigheden.

Vraag is dus hoe je ervoor zorgt dat sociaal-culturele niet inherente groepen toch elkander's normen en waarden respecteert.

Voor het moment lukt dat over het algemeen genomen van geen van beide kanten. Tenminste, dat is het idee dat Fok! mij geeft.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 09:15:44 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_179669193
quote:

[..]

Als iemand die elders maar vooral ook hier die harde lijn in islamkritiek voorstond in de eerste helft van 2000, moet ik zeggen dat ik ook een beetje op mijn schreden ben teruggekeerd. De idee was dat kritiek, persiflage etc. in de tijd van de Verlichting en de jaren 1960-80 tot de meeste ontkerkelijking leidde, en dat dus ook voor moslims een harde lijn nodig was om ze los te weken van hun dogma's.

Wat ik een beetje over het hoofd had gezien was dat als je tussen twee identiteiten inzit en de ene wijst je resoluut af, dat de ander veel aantrekkelijker wordt. Dat gold niet voor de Nederlanders in de achttiende eeuw. Immers ze waren blanke Nederlanders (Batavieren, Verenigde provinciers whatever), en de mate van religie was de enige vector in je identiteit.

Ik denk dat ik me vooral vergist heb in hoeveel Nederlanders überhaupt mensen met een ander kleurtje afwijzen. Toch mijn randstedelijke bubbel denk ik. Je moet best kritisch zijn op de Islam en ook weer niet een Kumbaya vluchtelingen zijn welkom groepje vormen, maar als je de stok op iemands denkbeelden neer laat komen moet je tegelijkertijd wel de persoon goed omarmen, want als ze in iets anders kunnen vluchten, dan is het enige resultaat een tweedeling in de maatschappij omdat je zelf een lul was.

Nu zal iedereen wel zeggen dat ze een kleurtje echt geen probleem vinden maar alleen de Islam, want dat kun je namelijk zo goed afzien aan iemands uiterlijk, maar goed.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_179669213
quote:

[..]

Het blijkt dat mensen minder geneigd zijn om naar je standpunten te luisteren als je hen buitensluit en beledigt. 'De feiten benoemen' blijkt geen wondermiddel om mensen de ogen te openen, maar jaagt vooral de doelgroep die je wilt bereiken tegen je in het harnas.
Sneeuwvlokjesonzin, ze luisteren al 50 jaar niet en zijn ook niet van plan om te gaan luisteren. Juist door die houding zijn een wilders en pegida het gevolg.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 09:18:01 #25
8369 speknek
Another day another slay
pi_179669215
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:11 schreef torentje het volgende:

[..]

[..]

Och, de moslims hebben over lesbiennes en maagden een mening die beledigend is voor ieder normaal persoon. Dat mag dan dus wel?
Sinds wanneer is 'maar hunnie doen het ook' een argument dat iets mag?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 09:18:50 #26
8369 speknek
Another day another slay
pi_179669225
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:17 schreef machtpen het volgende:

[..]

Sneeuwvlokjesonzin, ze luisteren al 50 jaar niet en zijn ook niet van plan om te gaan luisteren. Juist door die houding zijn een wilders en pegida het gevolg.
Wilders en pegida zijn inderdaad ontstaan door sneeuwvlokjesonzin.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 09:18:51 #27
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179669226
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:17 schreef machtpen het volgende:

[..]

Sneeuwvlokjesonzin
Bij het eerste woord jezelf diskwalificeren is ook een kunst.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 09:21:49 #28
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179669251
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:12 schreef habitue het volgende:

[..]

[..]

De groep die momenteel het meest religieus wordt is juist de groep die het meest in contact staat met de Nederlandse samenleving. Zie ook het artikel van de NOS.
pi_179669275
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:15 schreef remlof het volgende:

[..]

Dit.

En dat komt doordat de PVV helemaal geen oplossingen wil maar alleen meer verdeeldheid. Polariseren zorgt immers voor electoraal gewin.
Met dit soort comments kweek je dus logischerwijs alleen maar meer PVV'ers.
Conscience do cost.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 09:25:57 #30
104871 remlof
Europees federalist
pi_179669298
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:24 schreef ems. het volgende:

[..]

Met dit soort comments kweek je dus logischerwijs alleen maar meer PVV'ers.
Dat geeft dan wel aan hoe intens dom PVV-stemmers zijn.
Yankee go home!
pi_179669304
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:15 schreef speknek het volgende:

[..]

Als iemand die elders maar vooral ook hier die harde lijn in islamkritiek voorstond in de eerste helft van 2000, moet ik zeggen dat ik ook een beetje op mijn schreden ben teruggekeerd. De idee was dat kritiek, persiflage etc. in de tijd van de Verlichting en de jaren 1960-80 tot de meeste ontkerkelijking leidde, en dat dus ook voor moslims een harde lijn nodig was om ze los te weken van hun dogma's.

Wat ik een beetje over het hoofd had gezien was dat als je tussen twee identiteiten inzit en de ene wijst je resoluut af, dat de ander veel aantrekkelijker wordt. Dat gold niet voor de Nederlanders in de achttiende eeuw. Immers ze waren blanke Nederlanders (Batavieren, Verenigde provinciers whatever), en de mate van religie was de enige vector in je identiteit.

Ik denk dat ik me vooral vergist heb in hoeveel Nederlanders überhaupt mensen met een ander kleurtje afwijzen. Toch mijn randstedelijke bubbel denk ik. Je moet best kritisch zijn op de Islam en ook weer niet een Kumbaya vluchtelingen zijn welkom groepje vormen, maar als je de stok op iemands denkbeelden neer laat komen moet je tegelijkertijd wel de persoon goed omarmen, want als ze in iets anders kunnen vluchten, dan is het enige resultaat een tweedeling in de maatschappij omdat je zelf een lul was.

Nu zal iedereen wel zeggen dat ze een kleurtje echt geen probleem vinden maar alleen de Islam, want dat kun je namelijk zo goed afzien aan iemands uiterlijk, maar goed.
Dat moslims steeds religieuzer worden is een wereldwijde trend, ook in landen die vrijwel volledig islamitisch zijn. Het op het conto van Westerse islamcritici gooien is dus onzin.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179669311
https://www.trouw.nl/reli(...)dan-ouders~a7201476/

Uit het onderzoek van de Universiteit van Utrecht, die heeft samengewerkt met universiteiten uit Engeland en Duitsland, komt een andere conclusie (staat ook al in een ander topic).

In dit onderzoek zijn 5000 moslimjongeren en hun ouders zo'n 5 jaar lang gevolgd.

Ik vind dat een betrouwbaarder onderzoek dan het onderzoek van het Sociaal Planbureau wat is gebaseerd op ondervragingen en vragenlijstjes ipv het langdurig volgen van families en hun ontwikkeling.
pi_179669322
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:15 schreef remlof het volgende:

[..]

Dit.

Ja het ligt aan de PVV dat moslims wereldwijd steeds religieuzer worden. Die Geert toch, wat een machtig man.
pi_179669324
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:26 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dat moslims steeds religieuzer worden is een wereldwijde trend, ook in landen die vrijwel volledig islamitisch zijn. Het op het conto van Westerse islamcritici gooien is dus onzin.
Op radio 1 zeiden ze niet dat het een wereldwijde trend is maar dat het komt omdat moslims in Nederland gediscrimineerd worden.
pi_179669329
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:25 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat geeft dan wel aan hoe intens dom PVV-stemmers zijn.
En hoeveel overeenkomsten ze hebben met moslims wat betreft het geslachtoffer.
Conscience do cost.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 09:28:42 #36
104871 remlof
Europees federalist
pi_179669336
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:27 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja het ligt aan de PVV dat moslims wereldwijd steeds religieuzer worden. Die Geert toch, wat een machtig man.
Volgens mij ging dit onderzoek over moslims in Nederland.
Yankee go home!
  vrijdag 8 juni 2018 @ 09:29:32 #37
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179669348
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:26 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Hier ben ik het absoluut niet mee eens.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 09:29:57 #38
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179669352
Wordt bij de jongere generatie zo'n hoofddoek overigens niet mogelijk als iets modieus gezien?
pi_179669366
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:28 schreef remlof het volgende:

[..]

Volgens mij ging dit onderzoek over moslims in Nederland.
En ik zeg je dat het onderdeel is van een wereldwijde trend. Of is Geert ook verantwoordelijk voor het islamitischer worden van Indonesie, Maleisie, Turkije, Marokko, Syrie usw usw usw?
  vrijdag 8 juni 2018 @ 09:31:35 #40
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_179669369
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 08:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)d-steeds-religieuzer

Vaak lees je in online-discussies dat moslims in Nederland snel seculariseren en dat dit proces inter-religieuze spanningen in de toekomst zal doen afnemen. Nu blijkt dus uit onderzoek van het SCP dat moslims in Nederland steeds religieuzer worden.
Dat belooft heel veel goeds voor de toekomst in Nederland. Het zal er een stuk gezelliger op worden :N :r
"Hoka Hey!"
  vrijdag 8 juni 2018 @ 09:31:53 #41
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_179669374
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:29 schreef Dven het volgende:
Wordt bij de jongere generatie zo'n hoofddoek overigens niet mogelijk als iets modieus gezien?
Alleen als het van Gucci of Nike is.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_179669379
Echt veel moslim nieuws, iedere dag weer en steeds meer, uit hoeveel procent moslims bestaat de samenleving 7 a 8%? Ik wil echt niet weten hoe het is als het percentage 30% zou zijn.
pi_179669385
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:29 schreef Dven het volgende:

[..]

Hier ben ik het absoluut niet mee eens.
Ja leuk dat jij het daar niet mee eens bent, maar feiten zijn nu eenmaal niet afhankelijk van jouw mening.

Maar ik begrijp dat het steeds religieuzer worden van bijvoorbeeld Indonesië volgens jou komt omdat Geert zijn ouders ervandaan kwamen?
pi_179669389
quote:
O dat is het, het is gewoon een mode ding.
pi_179669390
quote:

[..]

De mensen die "zo graag van de islam af willen" schoppen nog geen deuk in een pakje boter en worden door de politiek nogal tegengewerkt.

Waarom zouden moslims daar zich daar dan wel iets van moeten aantrekken?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179669391
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:27 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja he, hij en Trump hebben de wereldmacht in handen!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  vrijdag 8 juni 2018 @ 09:33:48 #47
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_179669401
Gelukkig heeft het niets met de Islam te maken.
pi_179669422
quote:
Als ze hem af moeten doen wordt er consequent met de 'het moet van mijn religie'-kaart gezwaaid.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 09:35:10 #49
287741 matspontius
pi_179669424
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:32 schreef MadameMossel het volgende:
Echt veel moslim nieuws, iedere dag weer en steeds meer, uit hoeveel procent moslims bestaat de samenleving 7 a 8%? Ik wil echt niet weten hoe het is als het percentage 30% zou zijn.
Als het nou eens grotendeels positief nieuws zou zijn, zoals die moslim die een peuter van de 4e etage red, zou ik daar niet zo'n moeite mee hebben. Maar helaas is het vaak negatief nieuws, gedram, gezeur, protesten tegen van alles en nog wat, etc, etc ....
"Hoka Hey!"
pi_179669429
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:15 schreef speknek het volgende:

[..]

Heel sterke post. ^O^
  vrijdag 8 juni 2018 @ 09:36:30 #51
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179669443
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:31 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

Alleen als het van Gucci of Nike is.

Er is nog een andere goede welke van eentje met haar derriere in de spiegel maar die kan ik niet vinden :'(
  vrijdag 8 juni 2018 @ 09:37:14 #52
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179669451
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:32 schreef MadameMossel het volgende:
Het 'nieuws' komt met name vanuit de niet-islamitische gemeenschap. Omdat internetters nogal fappen op moslimnieuws.

Bekend met nieuwscriteria?
  vrijdag 8 juni 2018 @ 09:37:45 #53
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179669454
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:32 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja leuk dat jij het daar niet mee eens bent, maar feiten zijn nu eenmaal niet afhankelijk van jouw mening.

Maar ik begrijp dat het steeds religieuzer worden van bijvoorbeeld Indonesië volgens jou komt omdat Geert zijn ouders ervandaan kwamen?
Durf jij de feiten te benoemen en ben je voor keihard repressief beleid?
  vrijdag 8 juni 2018 @ 09:38:57 #54
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_179669469
quote:

[..]

Je gaat mij toch niet vertellen dat je serieus dacht dat het doel van de Islamcritici is om moslims ''minder religieus'' te maken? Dat ook maar iemand dacht ''als we de negatieve aspecten maar vaak genoeg benadrukken zien ze vanzelf het licht''? _O-

En omgekeerd, denk je dat aardig doen en ze alle ruimte geven moslims minder religieus maakt? Iets over een vinger geven en een hele hand kwijtraken.

Of je ze nou knuffelt of uitscheldt, ze zijn hier niet om te integreren, maar om hun thuisland na te bouwen. Wat wij wel en niet doen maakt hen geen reet uit.
pi_179669470
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:37 schreef Dven het volgende:

[..]

Durf jij de feiten te benoemen en ben je voor keihard repressief beleid?
De feiten zijn al benoemd: er is een wereldwijde trend (al decennia) dat moslims religieuzer en conservatiever worden.

Dat jij dat op het conto van Geert en die Pegida-knakker gooit is niet alleen lachwekkend, maar ook ontzettend simplistisch.

Maar Geert zal je vast dankbaar zijn dat je hem zoveel macht toekent.
pi_179669476
Boeiend.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 09:39:56 #57
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179669479
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:32 schreef MadameMossel het volgende:

[..]

O dat is het, het is gewoon een mode ding.
Hey muts, het is een vraag.

Mijn beste vriend van vroeger op de basisschool is een Marokkaan. Niet een heel praktiserend gezin want moeder draagt geen eens een hoofddoek. Dochter zo af en toe maar niet omdat ze zo gelovig is maar omdat ze het mooi vindt. Modedingetje dus. Daarmee.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 09:40:38 #58
287741 matspontius
pi_179669485
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:36 schreef Dven het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Er is nog een andere goede welke van eentje met haar derriere in de spiegel maar die kan ik niet vinden :'(
Gelukkig, positief nieuws (wauw). Van deze "moslima's" kunnen we er niet genoeg hebben :P
"Hoka Hey!"
  vrijdag 8 juni 2018 @ 09:40:46 #59
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_179669486
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:39 schreef Dven het volgende:

[..]

Hey muts, het is een vraag.

Mijn beste vriend van vroeger op de basisschool is een Marokkaan. Niet een heel praktiserend gezin want moeder draagt geen eens een hoofddoek. Dochter zo af en toe maar niet omdat ze zo gelovig is maar omdat ze het mooi vindt. Modedingetje dus. Daarmee.
Ja en bij mij in de straat woont een kannibaal. Maar hij eet alleen tofu hoor. En dat bot door zijn neus is vervangen door een gouden ring.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 09:40:50 #60
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179669487
Jammer dat het topic weer wordt overgenomen door een x-aantal roepers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')