Wilders en pegida zijn inderdaad ontstaan door sneeuwvlokjesonzin.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:17 schreef machtpen het volgende:
[..]
Sneeuwvlokjesonzin, ze luisteren al 50 jaar niet en zijn ook niet van plan om te gaan luisteren. Juist door die houding zijn een wilders en pegida het gevolg.
Bij het eerste woord jezelf diskwalificeren is ook een kunst.quote:
De groep die momenteel het meest religieus wordt is juist de groep die het meest in contact staat met de Nederlandse samenleving. Zie ook het artikel van de NOS.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:12 schreef habitue het volgende:
[..]
Ik denk voor het grootste deel omdat mensen geneigd zijn om met gelijkgestemden op te trekken. Ze komen in prive vrijwel niet in aanraking met geseculariseerde Nederlanders en hebben daar ook weinig behoefte aan..
[..]
Met dit soort comments kweek je dus logischerwijs alleen maar meer PVV'ers.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit.
En dat komt doordat de PVV helemaal geen oplossingen wil maar alleen meer verdeeldheid. Polariseren zorgt immers voor electoraal gewin.
Dat geeft dan wel aan hoe intens dom PVV-stemmers zijn.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:24 schreef ems. het volgende:
[..]
Met dit soort comments kweek je dus logischerwijs alleen maar meer PVV'ers.
Dat moslims steeds religieuzer worden is een wereldwijde trend, ook in landen die vrijwel volledig islamitisch zijn. Het op het conto van Westerse islamcritici gooien is dus onzin.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:15 schreef speknek het volgende:
[..]
Als iemand die elders maar vooral ook hier die harde lijn in islamkritiek voorstond in de eerste helft van 2000, moet ik zeggen dat ik ook een beetje op mijn schreden ben teruggekeerd. De idee was dat kritiek, persiflage etc. in de tijd van de Verlichting en de jaren 1960-80 tot de meeste ontkerkelijking leidde, en dat dus ook voor moslims een harde lijn nodig was om ze los te weken van hun dogma's.
Wat ik een beetje over het hoofd had gezien was dat als je tussen twee identiteiten inzit en de ene wijst je resoluut af, dat de ander veel aantrekkelijker wordt. Dat gold niet voor de Nederlanders in de achttiende eeuw. Immers ze waren blanke Nederlanders (Batavieren, Verenigde provinciers whatever), en de mate van religie was de enige vector in je identiteit.
Ik denk dat ik me vooral vergist heb in hoeveel Nederlanders überhaupt mensen met een ander kleurtje afwijzen. Toch mijn randstedelijke bubbel denk ik. Je moet best kritisch zijn op de Islam en ook weer niet een Kumbaya vluchtelingen zijn welkom groepje vormen, maar als je de stok op iemands denkbeelden neer laat komen moet je tegelijkertijd wel de persoon goed omarmen, want als ze in iets anders kunnen vluchten, dan is het enige resultaat een tweedeling in de maatschappij omdat je zelf een lul was.
Nu zal iedereen wel zeggen dat ze een kleurtje echt geen probleem vinden maar alleen de Islam, want dat kun je namelijk zo goed afzien aan iemands uiterlijk, maar goed.
Ja het ligt aan de PVV dat moslims wereldwijd steeds religieuzer worden. Die Geert toch, wat een machtig man.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit.
En dat komt doordat de PVV helemaal geen oplossingen wil maar alleen meer verdeeldheid. Polariseren zorgt immers voor electoraal gewin.
Op radio 1 zeiden ze niet dat het een wereldwijde trend is maar dat het komt omdat moslims in Nederland gediscrimineerd worden.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:26 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dat moslims steeds religieuzer worden is een wereldwijde trend, ook in landen die vrijwel volledig islamitisch zijn. Het op het conto van Westerse islamcritici gooien is dus onzin.
En hoeveel overeenkomsten ze hebben met moslims wat betreft het geslachtoffer.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat geeft dan wel aan hoe intens dom PVV-stemmers zijn.
Volgens mij ging dit onderzoek over moslims in Nederland.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:27 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ja het ligt aan de PVV dat moslims wereldwijd steeds religieuzer worden. Die Geert toch, wat een machtig man.
Hier ben ik het absoluut niet mee eens.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:26 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dat moslims steeds religieuzer worden is een wereldwijde trend, ook in landen die vrijwel volledig islamitisch zijn. Het op het conto van Westerse islamcritici gooien is dus onzin.
En ik zeg je dat het onderdeel is van een wereldwijde trend. Of is Geert ook verantwoordelijk voor het islamitischer worden van Indonesie, Maleisie, Turkije, Marokko, Syrie usw usw usw?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens mij ging dit onderzoek over moslims in Nederland.
Dat belooft heel veel goeds voor de toekomst in Nederland. Het zal er een stuk gezelliger op wordenquote:Op vrijdag 8 juni 2018 08:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)d-steeds-religieuzer
Vaak lees je in online-discussies dat moslims in Nederland snel seculariseren en dat dit proces inter-religieuze spanningen in de toekomst zal doen afnemen. Nu blijkt dus uit onderzoek van het SCP dat moslims in Nederland steeds religieuzer worden.
Alleen als het van Gucci of Nike is.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:29 schreef Dven het volgende:
Wordt bij de jongere generatie zo'n hoofddoek overigens niet mogelijk als iets modieus gezien?
Ja leuk dat jij het daar niet mee eens bent, maar feiten zijn nu eenmaal niet afhankelijk van jouw mening.quote:
O dat is het, het is gewoon een mode ding.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:29 schreef Dven het volgende:
Wordt bij de jongere generatie zo'n hoofddoek overigens niet mogelijk als iets modieus gezien?
De mensen die "zo graag van de islam af willen" schoppen nog geen deuk in een pakje boter en worden door de politiek nogal tegengewerkt.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 08:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De Telegraaf laat wel even een belangrijke conclusie weg:
[..]
Dit had iedereen natuurlijk al lang aan zien komen. De mensen die zo graag van de islam af willen, werken de secularisering juist tegen. Het blijkt dat mensen minder geneigd zijn om naar je standpunten te luisteren als je hen buitensluit en beledigt. 'De feiten benoemen' blijkt geen wondermiddel om mensen de ogen te openen, maar jaagt vooral de doelgroep die je wilt bereiken tegen je in het harnas.
Ja he, hij en Trump hebben de wereldmacht in handen!quote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:27 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ja het ligt aan de PVV dat moslims wereldwijd steeds religieuzer worden. Die Geert toch, wat een machtig man.
Als ze hem af moeten doen wordt er consequent met de 'het moet van mijn religie'-kaart gezwaaid.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:29 schreef Dven het volgende:
Als het nou eens grotendeels positief nieuws zou zijn, zoals die moslim die een peuter van de 4e etage red, zou ik daar niet zo'n moeite mee hebben. Maar helaas is het vaak negatief nieuws, gedram, gezeur, protesten tegen van alles en nog wat, etc, etc ....quote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:32 schreef MadameMossel het volgende:
Echt veel moslim nieuws, iedere dag weer en steeds meer, uit hoeveel procent moslims bestaat de samenleving 7 a 8%? Ik wil echt niet weten hoe het is als het percentage 30% zou zijn.
Heel sterke post.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:15 schreef speknek het volgende:
[..]
Als iemand die elders maar vooral ook hier die harde lijn in islamkritiek voorstond in de eerste helft van 2000, moet ik zeggen dat ik ook een beetje op mijn schreden ben teruggekeerd. De idee was dat kritiek, persiflage etc. in de tijd van de Verlichting en de jaren 1960-80 tot de meeste ontkerkelijking leidde, en dat dus ook voor moslims een harde lijn nodig was om ze los te weken van hun dogma's.
Wat ik een beetje over het hoofd had gezien was dat als je tussen twee identiteiten inzit en de ene wijst je resoluut af, dat de ander veel aantrekkelijker wordt. Dat gold niet voor de Nederlanders in de achttiende eeuw. Immers ze waren blanke Nederlanders (Batavieren, Verenigde provinciers whatever), en de mate van religie was de enige vector in je identiteit.
Ik denk dat ik me vooral vergist heb in hoeveel Nederlanders überhaupt mensen met een ander kleurtje afwijzen. Toch mijn randstedelijke bubbel denk ik. Je moet best kritisch zijn op de Islam en ook weer niet een Kumbaya vluchtelingen zijn welkom groepje vormen, maar als je de stok op iemands denkbeelden neer laat komen moet je tegelijkertijd wel de persoon goed omarmen, want als ze in iets anders kunnen vluchten, dan is het enige resultaat een tweedeling in de maatschappij omdat je zelf een lul was.
Nu zal iedereen wel zeggen dat ze een kleurtje echt geen probleem vinden maar alleen de Islam, want dat kun je namelijk zo goed afzien aan iemands uiterlijk, maar goed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |