Dat is meer het probleem: Ze willen niet weg, en geen enkel land gaat ze accepteren als je ze daar gedwongen neer zou droppen. Dan worden ze dus naar Nederland terug gestuurd.quote:Op maandag 4 juni 2018 19:36 schreef Kassamiep het volgende:
[..]En tegelijkertijd natuurlijk goed faciliteren bij het vinden van een manier om uit te reizen.
Dus voor jou maakt het niet uit of we ze opsluiten of neerschieten? Oke dat kan... Maar je kan je wel blijven vastklampen aan de strohalm van rechtspraak, maar je moet ook kunnen toegeven dat deze in dit soort gevallen tekort schiet. Dit zijn geen mensen die per ongeluk tussen wal en schip zijn gevallen, dit zijn mensen die willens en wetens illegaal in Nederland verblijven en de terugkeer naar land van herkomst bemoeilijken.quote:Op maandag 4 juni 2018 19:35 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dus je gaat een (internationale) wet overtreden om mensen aan te pakken die de wet overtreden.
Juist. Kunnen we ze net zo goed gelijk neerschieten.
Grenzen sluiten en bewaken. Wat het ene land kan, kan het andere land ook: terugsturen.quote:Op maandag 4 juni 2018 19:39 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is meer het probleem: Ze willen niet weg, en geen enkel land gaat ze accepteren als je ze daar gedwongen neer zou droppen. Dan worden ze dus naar Nederland terug gestuurd.
Dat gejo-jo en die grensbewaking mogen we dan weer betalen van jouw belastingcenten?quote:Op maandag 4 juni 2018 19:41 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Grenzen sluiten en bewaken. Wat het ene land kan, kan het andere land ook: terugsturen.
Gaan ze lekker heen en weer jojo'en tussen Nederland en Afrika. Ook gezellig toch?
Natuurlijk. Af en toe een vliegticket om ze terug te sturen is goedkoper dan ze dag en nacht BBB aan te bieden.quote:Op maandag 4 juni 2018 19:42 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat gejo-jo en die grensbewaking mogen we dan weer betalen van jouw belastingcenten?
En dan blijven ze oncomfortabel bed/bad/broden.quote:Op maandag 4 juni 2018 19:39 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is meer het probleem: Ze willen niet weg, en geen enkel land gaat ze accepteren als je ze daar gedwongen neer zou droppen. Dan worden ze dus naar Nederland terug gestuurd.
Tja, je kan ze ook BBB aanbieden en ze toestaan om daadwerkelijk te werken in ons land. Nu bergen we ze wel op, maar als ze iets willen doen mogen ze het niet.quote:Op maandag 4 juni 2018 19:44 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Natuurlijk. Af en toe een vliegticket om ze terug te sturen is goedkoper dan ze dag en nacht BBB aan te bieden.
Hoezo is dat zielig?quote:Op maandag 4 juni 2018 19:44 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
En dan blijven ze oncomfortabel bed/bad/broden.
Is dat zielig ? Ja.
Maar de staat heeft nu eenmaal besloten dat ze niet welkom zijn. Dus een permanent verblijf is geen optie.
Wat begrijp je niet aan het woordje illegaal?quote:Op maandag 4 juni 2018 19:45 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Tja, je kan ze ook BBB aanbieden en ze toestaan om daadwerkelijk te werken in ons land.
Dan leveren ze geld op en misschien voelen ze zich dan ook nog eens nuttig.
Zelfs moslims willen op een gegeven moment huisje/boompje/beestje settlen met kindje en gezin.quote:
Ooit weleens van zwartwerken gehoord? Kunnen deze jongens ook hoor.quote:Op maandag 4 juni 2018 19:45 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Tja, je kan ze ook BBB aanbieden en ze toestaan om daadwerkelijk te werken in ons land. Nu bergen we ze wel op, maar als ze iets willen doen mogen ze het niet.
Dan leveren ze geld op en misschien voelen ze zich dan ook nog eens nuttig.
Dat kan in land van herkomst, aangezien ze om een reden afgewezen zijn voor een verblijfsvergunning. Ik wens ze veel geluk daar.quote:Op maandag 4 juni 2018 19:49 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Zelfs moslims willen op een gegeven moment huisje/boompje/beestje settlen met kindje en gezin.
We hebben het nu expliciet over de uitgeprocedeerden die niet welkom zijn in het land van herkomst en aldaar weer linea recta teruggestuurd worden.quote:Op maandag 4 juni 2018 19:49 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dat kan in land van herkomst, aangezien ze om een reden afgewezen zijn voor een verblijfsvergunning. Ik wens ze veel geluk daar.
Hier zijn ze ook niet welkom, hun verblijfsvergunning is namelijk afgewezenquote:Op maandag 4 juni 2018 19:50 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
We hebben het nu expliciet over de uitgeprocedeerden die niet welkom zijn in het land van herkomst en aldaar weer linea recta teruggestuurd worden.
Wel opletten ;P
Laten ze jou ook erbij gooien dan.quote:Op maandag 4 juni 2018 19:50 schreef Ciclon het volgende:
Die donderstraal je toch zo de middenlandse zee in
Gewoon even het waterkanon erop zetten en in het arrestatiebusje laden.quote:Op maandag 4 juni 2018 19:50 schreef Ciclon het volgende:
Die donderstraal je toch zo de middenlandse zee in
Ik ben ook een keer in de middellandse zee gedonderd van mijn luchtbed.quote:Op maandag 4 juni 2018 19:51 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Laten ze jou ook erbij gooien dan.
Je hoeft ze niet als derderangs te behandelen. Het zijn en blijven wel mensen :/
Dat zou ook geen probleem zijn als die uitzettingsprocedures niet belachelijk lang duren.quote:Op maandag 4 juni 2018 19:51 schreef MadJackthePirate het volgende:
Hier zijn ze ook niet welkom, hun verblijfsvergunning is namelijk afgewezen
Dat klopt. En daarom zouden ze pingpongen. En dat is zielig - maar geen reden voor een permanent verblijf.quote:Op maandag 4 juni 2018 19:51 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Hier zijn ze ook niet welkom, hun verblijfsvergunning is namelijk afgewezen
Een half jaar is niet belachelijk lang. Dan moet namelijk de eerste uitspraak binnen zijn. Het staat de verliezende partij echter vrij om in hoger beroep te gaan. Mocht dat niks worden staat het ze tevens vrij om een nieuwe aanvraag in te dienen op een andere grond.quote:Op maandag 4 juni 2018 19:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat zou ook geen probleem zijn als die uitzettingsprocedures niet belachelijk lang duren.
Als een asielzoeker bij binnenkomst een kind krijgt dat nu als puber in Nederland moet blijven terwijl ze zelf weg moet dan zit er iets fout in je systeem. Of als dat kind het hele leven al in Nederland heeft geleefd, vloeiend Nederland spreekt maar er uit wordt geschopt omdat het 'illegaal' in de buik van moeder meeliftte
Ik snap nog steeds niet waarom dat zielig is, ze kiezen er zelf voor immers.quote:Op maandag 4 juni 2018 19:55 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dat klopt. En daarom zouden ze pingpongen. En dat is zielig - maar geen reden voor een permanent verblijf.
Snap je het weer ? Dit stond er allemaal al overigens ;P
Aan het hele gedrag van dit clubje kun je al zien dat ze helemaal niet zielig zijn of een veilig oord zoeken. Ze komen hier gewoon om een beetje te luieren op kosten van de Nederlandse belastingbetaler.quote:Op maandag 4 juni 2018 19:58 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet waarom dat zielig is, ze kiezen er zelf voor immers.
idd. Zelfs als ze een paspoort op een zilveren presenteerblaadje aangereikt krijgen, zullen ze nog veel meer dingen eisen en zich als lompe aso's gedragen tegenover mensen die hen niet willen geven wat ze willen hebben. Veel crimineel gedrag ook.quote:Op maandag 4 juni 2018 20:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Aan het hele gedrag van dit clubje kun je al zien dat ze helemaal niet zielig zijn of een veilig oord zoeken. Ze komen hier gewoon om een beetje te luieren op kosten van de Nederlandse belastingbetaler.
Heb je daar bronnen voor? Want ik dacht het juist gaat om uitgeprocedeerden die zelf niet willen meewerken aan terugkeer.quote:Op maandag 4 juni 2018 19:50 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
We hebben het nu expliciet over de uitgeprocedeerden die niet welkom zijn in het land van herkomst en aldaar weer linea recta teruggestuurd worden.
Wel opletten ;P
Ik denk het niet. Linksen hebben last van 'idealen' en zijn dus niet in staat om met een reële blik problemen praktisch op te lossen. Het is alleen maar vaag gelul van die lui.quote:Op maandag 4 juni 2018 17:17 schreef JannekeC5 het volgende:
Er hebben in Amsterdam veel kiezers op links gestemd, misschien gaan ze ooit nog een keer het licht gaan zien: Denk het niet...
Het is heel makkelijk hoor. Gewoon het land uittrappen ....quote:Op maandag 4 juni 2018 21:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik wil ook wel een structurele oplossing, maar dat is niet zo makkelijk.
Maar dat zou wel de gewenste oplossing zijn, aangezien zij hier helemaal niet horen te zijn, laat staan gebruik maken van gratis voorzieningen. Dus ik kan me ook best voorstellen dat sommigen graag hun meningen hier ventileren over het dwangmatig uitzetten dan wel detineren van deze illegalen.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik wil ook wel een structurele oplossing, maar dat is niet zo makkelijk. Die kerel van We Are Here denkt net zo simplistisch als alle 'pak ze op en gooi ze het land uit'-fanboys.
Ze mogen hier misschien niet zijn, maar ze zijn er wel. Groot verschil, dat ook belangrijk is voor de aanpak van het probleem.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:28 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Maar dat zou wel de gewenste oplossing zijn, aangezien zij hier helemaal niet horen te zijn, laat staan gebruik maken van gratis voorzieningen. Dus ik kan me ook best voorstellen dat sommigen graag hun meningen hier ventileren over het dwangmatig uitzetten dan wel detineren van deze illegalen.
Maar los van het wensdenken lijkt me het sowieso niet verstandig dat Amsterdam dergelijke figuren gaat faciliteren met hun verblijf hier.
Het is wel de gewenste oplossing maar de uitvoerbaarheid is het probleem.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:28 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Maar dat zou wel de gewenste oplossing zijn, aangezien zij hier helemaal niet horen te zijn, laat staan gebruik maken van gratis voorzieningen.
Klopt, daarom mag de gemeente Amsterdam mijn inziens ook wel eens wat terughoudender zijn. Deze mensen hebben precies recht op niets. Ze een spreekwoordelijk bot toewerpen werkt dan ook averechts, aangezien elke toenadering al beter is dan waar ze mee begonnen.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ze mogen hier misschien niet zijn, maar ze zijn er wel. Groot verschil, dat ook belangrijk is voor de aanpak van het probleem.
Ach, je zou deze mensen gewoon vast moeten zetten. En dan aansturen op een vertrek richting eigen land.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:32 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het is wel de gewenste oplossing maar de uitvoerbaarheid is het probleem.
Hem helemaal niets toewerpen is ten eerste onmenselijk. Ten tweede lost het minder problemen op dan opvang gekoppeld aan een uitzetbeleid. Als je hen uit het zicht dwingt, heb je helemaal geen vat meer op ze. Dan kun je ze beter een huis geven, waar je ze weet te vinden.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:35 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Klopt, daarom mag de gemeente Amsterdam mijn inziens ook wel eens wat terughoudender zijn. Deze mensen hebben precies recht op niets. Ze een spreekwoordelijk bot toewerpen werkt dan ook averechts, aangezien elke toenadering al beter is dan waar ze mee begonnen.
Bovendien wordt met deze slappe handhaving de huisvesting ook geen groot probleem voor ze.
Dan komen we weer bij dezelfde vraag: Hoe dan? Want ze hebben bewust hun paspoort vernietigd, hoe wil je die mensen gaan dwingen om hun identiteit bekend te maken?quote:Op maandag 4 juni 2018 21:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]En dan aansturen op een vertrek richting eigen land.
Natuurlijk kost je dat tijd en geld. Maar dan heb je tenminste geen last van ze omdat ze gaan kraken, gebouwen uitwonen of anderszins voor overlast zorgen.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:42 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dan komen we weer bij dezelfde vraag: Hoe dan? Want ze hebben bewust hun paspoort vernietigd, hoe wil je die mensen gaan dwingen om hun identiteit bekend te maken?
Ja, ze voor onbepaalde tijd vastzetten tot ze hun mond open doen, maar daar schiet je even veel mee op als de situatie waarin je nu zit. Kost je nog altijd tijd en geld.
Dat noemen ze dus gewoon dwangarbeid. Dan kun je ze net zo goed een normale werkvergunning bieden want je bent ze nog altijd niet kwijt binnen de landsgrenzen.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Overigens zou je mensen die vastgezet zijn ook werk kunnen laten verrichten, dan hebben ze tenminste wat te doen en levert het nog iets op.
Ik ben meer voor detentie persoonlijk. Permanente opvang is te goed voor ze, denk eraan, deze mensen hebben hier niets, maar dan ook niets te zoeken. En een huis? Het is juist de bedoeling dat dit soort figuren zich juist niet settelen. Waar de discussie over gelukzoekers gaat over de mensen die wel een verblijfsvergunning gekregen hebben zijn dit gewoon letterlijk gelukzoekers. En als je wel te doen hebt met de echte vluchtelingen is het geen verkeerd idee deze lieden sober op te vangen. Immers, elke euro hier bespaard kan naar de echte vluchtelingen gaan.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hem helemaal niets toewerpen is ten eerste onmenselijk. Ten tweede lost het minder problemen op dan opvang gekoppeld aan een uitzetbeleid. Als je hen uit het zicht dwingt, heb je helemaal geen vat meer op ze. Dan kun je ze beter een huis geven, waar je ze weet te vinden.
Je wil juist dat ze hier geen binding krijgen. Dus de taal niet leren, geen inburgering en geen baan. Althans zo zie ik het.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:47 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat noemen ze dus gewoon dwangarbeid. Dan kun je ze net zo goed een normale werkvergunning bieden want je bent ze nog altijd niet kwijt binnen de landsgrenzen.
Ik heb zelf de houding die heel simpel is: Ophoepelen en als je dat niet wil, maak je je maar nuttig.
Als je ze opvangt heb je ook geen last van ze omdat ze gaan kraken. Het is waarschijnlijk goedkoper dan hen vastzetten. Bovendien zijn ze vast meer geneigd om mee te werken als we hen niet in de bak gooien.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Natuurlijk kost je dat tijd en geld. Maar dan heb je tenminste geen last van ze omdat ze gaan kraken, gebouwen uitwonen of anderszins voor overlast zorgen.
Overigens zou je mensen die vastgezet zijn ook werk kunnen laten verrichten, dan hebben ze tenminste wat te doen en levert het nog iets op.
Ik heb niet de illusie dat er ook maar één euro meer naar vluchtelingen zou gaan als we geen illegalen zouden hebben.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:49 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik ben meer voor detentie persoonlijk. Permanente opvang is te goed voor ze, denk eraan, deze mensen hebben hier niets, maar dan ook niets te zoeken. En een huis? Het is juist de bedoeling dat dit soort figuren zich juist niet settelen. Waar de discussie over gelukzoekers gaat over de mensen die wel een verblijfsvergunning gekregen hebben zijn dit gewoon letterlijk gelukzoekers. En als je wel te doen hebt met de echte vluchtelingen is het geen verkeerd idee deze lieden sober op te vangen. Immers, elke euro hier bespaard kan naar de echte vluchtelingen gaan.
Okee, het zijn dan misschien mensen, maar ze dringen zich evenals homo's op aan de Nederlandstaligen. Dat men hen dan evenals homo's als derderangsburgers behandeld, hebben zij dan toch aan zichzelf te danken.quote:Op maandag 4 juni 2018 19:51 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Laten ze jou ook erbij gooien dan.
Je hoeft ze niet als derderangs te behandelen. Het zijn en blijven wel mensen :/
Omdat er verdragen zijn tegen het opsluiten van mensen voor onbepaalde tijd. Met goede reden, trouwens.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Vreemdelingendetentie zou een optie zijn ware het niet dat daar "zicht op uitzetting" als voorwaarde wordt gesteld.
We hebben het over mensen die de hele keten van asiel doorlopen hebben en waarvan gebleken is dat ze hier niet mogen blijven.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als je ze opvangt heb je ook geen last van ze omdat ze gaan kraken. Het is waarschijnlijk goedkoper dan hen vastzetten. Bovendien zijn ze vast meer geneigd om mee te werken als we hen niet in de bak gooien.
Oh ja, en slavernij is verboden.
Dan moeten ze zelf maar hun thuisland prijs geven, dat is gewoon obstructie, eigen schuld!quote:Op maandag 4 juni 2018 21:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Omdat er verdragen zijn tegen het opsluiten van mensen voor onbepaalde tijd. Met goede reden, trouwens.
Ik snap je punt, echter ben ik bang dat juist deze kansloze lui (in de zin van een toekomst hier) daar geen boodschap aan hebben. Zodra ze doorhebben dat onze coöperatieve houding erom draait om hen terug te krijgen gooien ze de kont tegen de krib. Althans dat zou ik doen. Kunnen de mensen nog zo aardig zijn, daar koop je niets mee.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik heb niet de illusie dat er ook maar één euro meer naar vluchtelingen zou gaan als we geen illegalen zouden hebben.
Maar goed, zoals ik al zei: detentie lost het probleem veel minder goed op dan een zekere mate van opvang, omdat je meer controle hebt over de illegalen, omdat je jezelf coöperatief opstelt in plaats van antagonistisch, en omdat ik vermoed dat het goedkoper is.
Opvang weigeren ze. Spuit elf.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Maar goed, zoals ik al zei: detentie lost het probleem veel minder goed op dan een zekere mate van opvang, omdat je meer controle hebt over de illegalen, omdat je jezelf coöperatief opstelt in plaats van antagonistisch, en omdat ik vermoed dat het goedkoper is.
Alleen zijn er dus een hoop mensenrechtenverdragen die zeggen dat je iemand niet voor onbepaalde tijd op mag sluiten tot ie zegt wat je wil horen.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:55 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Maar hoe meer je erover nadenkt, hoe meer duidelijk wordt dat de fout bij het individu ligt. Zij weigeren mee te werken aan terugkeer. Dan mogen zij daar ook best wat consequenties van ondervinden. Het hoeft hier geen standaardritueel te worden om het zo te doen.
En zicht op uitzetting is er niet als iemand zijn identiteit verhult. Er geldt in ons land een identificatieplicht. Je niet kunnen identificeren kan tot een boete leiden. Deze wet zou je mogelijk kunnen uitbreiden met detentie als men niet meewerkt aan het achterhalen van de identiteit.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Vreemdelingendetentie zou een optie zijn ware het niet dat daar "zicht op uitzetting" als voorwaarde wordt gesteld.
Er zitten nog genoeg gradaties tussen een verblijfsvergunning geven en royaal opvangen enerzijds, en hen praktisch levenslange slavenarbeid te laten doen in de gevangenis op grond van een ideaalbeeld van 'we zetten hen uit!'quote:Op maandag 4 juni 2018 21:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We hebben het over mensen die de hele keten van asiel doorlopen hebben en waarvan gebleken is dat ze hier niet mogen blijven.
Dan kan je ze het beste terugsturen, maar dat willen ze niet, dus daarom vastzetten tot ze terugkeren. Daarbij is er niets mis mee om ze eenmaal vastgezet bezig te houden d.m.v. werk, wat in gevangenissen ook al gebeurt (was vouwen, knijpers maken etc.).
Hen een verblijfsvergunning geven, of royaal opvangen, heeft alleen maar een aanzuigende werking.
Lijkt me dat opvang geen beloning hoeft te zijn. Voor bed bad brood met 0,0 toekomstperspectief zijn ze hun thuisland ook ontvlucht.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:55 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik snap je punt, echter ben ik bang dat juist deze kansloze lui (in de zin van een toekomst hier) daar geen boodschap aan hebben. Zodra ze doorhebben dat onze coöperatieve houding erom draait om hen terug te krijgen gooien ze de kont tegen de krib. Althans dat zou ik doen. Kunnen de mensen nog zo aardig zijn, daar koop je niets mee.
Maar hoe meer je erover nadenkt, hoe meer duidelijk wordt dat de fout bij het individu ligt. Zij weigeren mee te werken aan terugkeer. Dan mogen zij daar ook best wat consequenties van ondervinden. Het hoeft hier geen standaardritueel te worden om het zo te doen.
Ik heb het nergens over opsluiten voor onbepaalde tijd (hoewel ik er niet bijzonder op tegen zou zijn).quote:Op maandag 4 juni 2018 21:57 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Alleen zijn er dus een hoop mensenrechtenverdragen die zeggen dat je iemand niet voor onbepaalde tijd op mag sluiten tot ie zegt wat je wil horen.
Dat doen we niet eens met oorlogsmisdadigers, dus ook niet met asielzoekers die niet willen vertellen waar ze vandaan komen.
Als het wel zo is hoop ik dat jij nooit je wachtwoord vergeet.
Men wil niet opgevangen worden.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Er zitten nog genoeg gradaties tussen een verblijfsvergunning geven en royaal opvangen enerzijds, en hen praktisch levenslange slavenarbeid te laten doen in de gevangenis op grond van een ideaalbeeld van 'we zetten hen uit!'
Nee ze zijn illegaal geïmmigreerd naar Nederland. Als ze gevlucht waren kregen ze wel een verblijfsvergunning.quote:Op maandag 4 juni 2018 22:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Lijkt me dat opvang geen beloning hoeft te zijn. Voor bed bad brood met 0,0 toekomstperspectief zijn ze hun thuisland ook ontvlucht.
Nee, dat is het praktische gevolg als je mensen zonder perspectief op terugkeer in de gevangenis stopt en hen dwingt te werken.quote:Op maandag 4 juni 2018 22:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Men wil niet opgevangen worden.
Dan moet men vastgezet worden, zodat men zelf ook liever vertrekt.
En dan mag men best aan het werk gezet worden ''levenslange slavenarbeid'' is puur populisme.
Wat ga je doen als iemand niet meewerkt aan dat 'aan het werk gezet worden'?quote:Op maandag 4 juni 2018 22:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Men wil niet opgevangen worden.
Dan moet men vastgezet worden, zodat men zelf ook liever vertrekt.
En dan mag men best aan het werk gezet worden ''levenslange slavenarbeid'' is puur populisme.
Dat klopt, maar blijkbaar voldoet de huidige regelgeving ook niet.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Omdat er verdragen zijn tegen het opsluiten van mensen voor onbepaalde tijd. Met goede reden, trouwens.
Nou, dan hoeft opvang geen beloning te zijn. Door bed bad brood met 0,0 toekomstperspectief zijn ze ook illegaal geimmigreerd naar Nederland.quote:Op maandag 4 juni 2018 22:03 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Nee ze zijn illegaal geïmmigreerd naar Nederland. Als ze gevlucht waren kregen ze wel een verblijfsvergunning.
Wat zou je willen veranderen dan?quote:Op maandag 4 juni 2018 22:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat klopt, maar blijkbaar voldoet de huidige regelgeving ook niet.
Buiten het feit dat ze die opvang afslaan, wat voor mij de brutaliteit ten top is, is het dan wel de bedoeling dat ze met de bed bad brood regeling uiteindelijk huiswaarts vertrekken.quote:Op maandag 4 juni 2018 22:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nou, dan hoeft opvang geen beloning te zijn. Door bed bad brood met 0,0 toekomstperspectief zijn ze ook illegaal geimmigreerd naar Nederland.
Nee, want er zijn enorme verschillen tussen een bbb-regeling en een verblijfsvergunning. Mensen met een bbb-regeling mogen bijvoorbeeld niet werken, geen opleiding volgen, krijgen geen sociale voorzieningen (buiten de bbb, die niet erg royaal zijn), ga zo maar door.quote:Op maandag 4 juni 2018 22:07 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Buiten het feit dat ze die opvang afslaan, wat voor mij de brutaliteit ten top is, is het dan wel de bedoeling dat ze met de bed bad brood regeling uiteindelijk huiswaarts vertrekken.
Wanneer dit niet gebeurt kunnen we ze net zo goed een verblijfsvergunning geven en tegelijk ook aan half Afrika.
Maar ze worden wel opgeborgen binnen onze grenzen op kosten van onze belastingbetaler. Tot er zicht is op uitzetting, wat ze natuurlijk zelf frustreren.quote:Op maandag 4 juni 2018 22:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Oftewel, de mensen de illegaal immigreren om een beter bestaan op te bouwen/royale uitkeringen te trekken krijgen nog niets van dat alles.
Ik weet wat de verschillen zijn, maar als de beslissing van de overheid is om ze de rest van hun leven (tot het volgende kinderpardonquote:Op maandag 4 juni 2018 22:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, want er zijn enorme verschillen tussen een bbb-regeling en een verblijfsvergunning. Mensen met een bbb-regeling mogen bijvoorbeeld niet werken, geen opleiding volgen, krijgen geen sociale voorzieningen (buiten de bbb, die niet erg royaal zijn), ga zo maar door.
Oftewel, de mensen de illegaal immigreren om een beter bestaan op te bouwen/royale uitkeringen te trekken krijgen nog niets van dat alles.
Goeie vraag, dat is ver buiten mijn vakgebied.quote:Op maandag 4 juni 2018 22:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat zou je willen veranderen dan?
Ja, dat is niet ons probleem. Dan vraagt hij asiel aan in Oezbekistan of Honduras, hier is hij niet welkom. Waar hij nu heen gaat is aan hem, als het Nederland maar uit is.quote:Op maandag 4 juni 2018 19:18 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Waar moeten ze dan naartoe? Thuisland is niet bekend, dus bij Schiphol over de security heen schoppen en dan hopen dat ze ergens in een willekeurig vliegtuig klimmen?
Het punt is dat je random landen niet kan dwingen random mensen op te nemen.quote:Op maandag 4 juni 2018 22:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja, dat is niet ons probleem. Dan vraagt hij asiel aan in Oezbekistan of Honduras, hier is hij niet welkom. Waar hij nu heen gaat is aan hem, als het Nederland maar uit is.
Dat hoeft ook niet. Dat is niet aan ons. Deze meneer heeft een probleem, niet wij. Dat is aan hem hoe hij dat regelt. Nederland is hem niets verplicht of verschuldigd.quote:Op maandag 4 juni 2018 22:27 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Het punt is dat je random landen niet kan dwingen random mensen op te nemen.
Een vraag aan je, heb je dat proces wel eens overdacht dan? Wat nou als hij geen actie onderneemt? Leg uitquote:Op maandag 4 juni 2018 22:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Dat is niet aan ons. Deze meneer heeft een probleem, niet wij. Dat is aan hem hoe hij dat regelt. Nederland is hem niets verplicht of verschuldigd.
quote:
quote:Op maandag 4 juni 2018 18:34 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wat een gekken joh met geweld een pant claimen.
Uitschotquote:
Opjagen tot hij uit vrije beweging vertrekt. Net zo lang en zo vaak ontruimen dat hij geen nacht meer binnen slaapt en nergens rust vind.quote:Op maandag 4 juni 2018 22:30 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Een vraag aan je, heb je dat proces wel eens overdacht dan? Wat nou als hij geen actie onderneemt? Leg uit
Dus in feite wil je zo iemand nog slechter behandelen dan een veroordeelde moordenaar?quote:Op maandag 4 juni 2018 22:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Opjagen tot hij uit vrije beweging vertrekt. Net zo lang en zo vaak ontruimen dat hij geen nacht meer binnen slaapt en nergens rust vind.
Ja? Ga jij dat doen? Er moet gewoon een structurele oplossing komenquote:Op maandag 4 juni 2018 22:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Opjagen tot hij uit vrije beweging vertrekt. Net zo lang en zo vaak ontruimen dat hij geen nacht meer binnen slaapt en nergens rust vind.
Moet je voor de reacties onder het pownews-filmpje eens bekijken. Daar vliegen de doodsbedreigingen en racistische taal je om de oren.quote:Op maandag 4 juni 2018 22:41 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ja? Ga jij dat doen? Er moet gewoon een structurele oplossing komen
Een veroordeelde moordenaar sluiten we op. Deze seriecriminelen hebben vrij spel.quote:Op maandag 4 juni 2018 22:41 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dus in feite wil je zo iemand nog slechter behandelen dan een veroordeelde moordenaar?
Die is er: weg gaan.quote:Op maandag 4 juni 2018 22:41 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ja? Ga jij dat doen? Er moet gewoon een structurele oplossing komen
Alleen al dat ze illegaal zijn is al een reden volgens mij...maar zal wel weer niks zijn om escalatie te voorkomen.quote:Op maandag 4 juni 2018 22:37 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Hoeveel mensen zijn er opgepakt vandaag?
Illegaal zijn is niet illegaal in NL, prachtland somsquote:Op maandag 4 juni 2018 23:14 schreef descon het volgende:
[..]
Alleen al dat ze illegaal zijn is al een reden volgens mij...maar zal wel weer niks zijn om escalatie te voorkomen.
Zou toch een leuke oefening zijn voor het leger..ontruimen van een stedelijk gebied. Beetje los met traangas, de lat er op als ze vervelend doen.
Wie zitten er in die vreemdelingendetentiecentrums dan?quote:Op maandag 4 juni 2018 23:16 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Illegaal zijn is niet illegaal in NL, prachtland soms
Illegalen met een paspoort waarschijnlijk.quote:Op maandag 4 juni 2018 23:26 schreef descon het volgende:
[..]
Wie zitten er in die vreemdelingendetentiecentrums dan?
Ja maar, links gedachtengoed: die mensen wonen veel te ruim, dat mag niet!quote:Op dinsdag 5 juni 2018 01:00 schreef trein2000 het volgende:
Wat een volk, een bewoond pand kraken. En dan ook nog doorzetten als je eruit gegooid wordt.
Een vergiskraak is tot daar aan toe, maar dit is een bewuste inbraak.
Ben benieuwd hoe daar de burgemeester (VVD) gaat reageren.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 07:30 schreef asco het volgende:
Nu zit dat tuig weer in Amstelveen. Wat een komedie is dit land geworden.
Goed zo...langzaam richting het Gooi. Daar zijn ze immers welkom, welkom in mijn land.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 07:30 schreef asco het volgende:
De koninklijke familie woont ook ruim, waarom kraken ze dan niet de paleizen enz.?quote:Op dinsdag 5 juni 2018 08:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja maar, links gedachtengoed: die mensen wonen veel te ruim, dat mag niet!
Ja,dan wordt er eindelijk iets aan gedaan. Dan kunnen ze ineens wel opgepakt worden.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 08:50 schreef torentje het volgende:
[..]
De koninklijke familie woont ook ruim, waarom kraken ze dan niet de paleizen enz.?
Wie is de baas in Mokum? De Illegalen. En waardoor? Omdat er in het stadsbestuur inclusief de burgemeester een stelletje linkse nietsnutten zitten.quote:Op maandag 4 juni 2018 22:37 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Hoeveel mensen zijn er opgepakt vandaag?
Vind je het gek? Mensen zijn hartstikke bang dat dit soort agressieve, primitieve idioten straks ook op hun deur staan te bonken en toegang te eisen. Dit kan straks iedereen overkomen.quote:Op maandag 4 juni 2018 22:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Moet je voor de reacties onder het pownews-filmpje eens bekijken. Daar vliegen de doodsbedreigingen en racistische taal je om de oren.
Euh.. uit-ge-pro-ce-deerd.quote:'We hopen in dit pand tijd te hebben om aan onze asielprocedures te werken'
Volgens Elsevier de best bestuurde gemeente van Amsterdam en niet links.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 07:30 schreef asco het volgende:
Dat kan prima. Je moet alleen enige dwang gebruiken.quote:Op maandag 4 juni 2018 22:27 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Het punt is dat je random landen niet kan dwingen random mensen op te nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |