Ik denk het niet. Linksen hebben last van 'idealen' en zijn dus niet in staat om met een reële blik problemen praktisch op te lossen. Het is alleen maar vaag gelul van die lui.quote:Op maandag 4 juni 2018 17:17 schreef JannekeC5 het volgende:
Er hebben in Amsterdam veel kiezers op links gestemd, misschien gaan ze ooit nog een keer het licht gaan zien: Denk het niet...
Het is heel makkelijk hoor. Gewoon het land uittrappen ....quote:Op maandag 4 juni 2018 21:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik wil ook wel een structurele oplossing, maar dat is niet zo makkelijk.
Maar dat zou wel de gewenste oplossing zijn, aangezien zij hier helemaal niet horen te zijn, laat staan gebruik maken van gratis voorzieningen. Dus ik kan me ook best voorstellen dat sommigen graag hun meningen hier ventileren over het dwangmatig uitzetten dan wel detineren van deze illegalen.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik wil ook wel een structurele oplossing, maar dat is niet zo makkelijk. Die kerel van We Are Here denkt net zo simplistisch als alle 'pak ze op en gooi ze het land uit'-fanboys.
Ze mogen hier misschien niet zijn, maar ze zijn er wel. Groot verschil, dat ook belangrijk is voor de aanpak van het probleem.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:28 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Maar dat zou wel de gewenste oplossing zijn, aangezien zij hier helemaal niet horen te zijn, laat staan gebruik maken van gratis voorzieningen. Dus ik kan me ook best voorstellen dat sommigen graag hun meningen hier ventileren over het dwangmatig uitzetten dan wel detineren van deze illegalen.
Maar los van het wensdenken lijkt me het sowieso niet verstandig dat Amsterdam dergelijke figuren gaat faciliteren met hun verblijf hier.
Het is wel de gewenste oplossing maar de uitvoerbaarheid is het probleem.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:28 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Maar dat zou wel de gewenste oplossing zijn, aangezien zij hier helemaal niet horen te zijn, laat staan gebruik maken van gratis voorzieningen.
Klopt, daarom mag de gemeente Amsterdam mijn inziens ook wel eens wat terughoudender zijn. Deze mensen hebben precies recht op niets. Ze een spreekwoordelijk bot toewerpen werkt dan ook averechts, aangezien elke toenadering al beter is dan waar ze mee begonnen.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ze mogen hier misschien niet zijn, maar ze zijn er wel. Groot verschil, dat ook belangrijk is voor de aanpak van het probleem.
Ach, je zou deze mensen gewoon vast moeten zetten. En dan aansturen op een vertrek richting eigen land.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:32 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het is wel de gewenste oplossing maar de uitvoerbaarheid is het probleem.
Hem helemaal niets toewerpen is ten eerste onmenselijk. Ten tweede lost het minder problemen op dan opvang gekoppeld aan een uitzetbeleid. Als je hen uit het zicht dwingt, heb je helemaal geen vat meer op ze. Dan kun je ze beter een huis geven, waar je ze weet te vinden.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:35 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Klopt, daarom mag de gemeente Amsterdam mijn inziens ook wel eens wat terughoudender zijn. Deze mensen hebben precies recht op niets. Ze een spreekwoordelijk bot toewerpen werkt dan ook averechts, aangezien elke toenadering al beter is dan waar ze mee begonnen.
Bovendien wordt met deze slappe handhaving de huisvesting ook geen groot probleem voor ze.
Dan komen we weer bij dezelfde vraag: Hoe dan? Want ze hebben bewust hun paspoort vernietigd, hoe wil je die mensen gaan dwingen om hun identiteit bekend te maken?quote:Op maandag 4 juni 2018 21:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]En dan aansturen op een vertrek richting eigen land.
Natuurlijk kost je dat tijd en geld. Maar dan heb je tenminste geen last van ze omdat ze gaan kraken, gebouwen uitwonen of anderszins voor overlast zorgen.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:42 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dan komen we weer bij dezelfde vraag: Hoe dan? Want ze hebben bewust hun paspoort vernietigd, hoe wil je die mensen gaan dwingen om hun identiteit bekend te maken?
Ja, ze voor onbepaalde tijd vastzetten tot ze hun mond open doen, maar daar schiet je even veel mee op als de situatie waarin je nu zit. Kost je nog altijd tijd en geld.
Dat noemen ze dus gewoon dwangarbeid. Dan kun je ze net zo goed een normale werkvergunning bieden want je bent ze nog altijd niet kwijt binnen de landsgrenzen.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Overigens zou je mensen die vastgezet zijn ook werk kunnen laten verrichten, dan hebben ze tenminste wat te doen en levert het nog iets op.
Ik ben meer voor detentie persoonlijk. Permanente opvang is te goed voor ze, denk eraan, deze mensen hebben hier niets, maar dan ook niets te zoeken. En een huis? Het is juist de bedoeling dat dit soort figuren zich juist niet settelen. Waar de discussie over gelukzoekers gaat over de mensen die wel een verblijfsvergunning gekregen hebben zijn dit gewoon letterlijk gelukzoekers. En als je wel te doen hebt met de echte vluchtelingen is het geen verkeerd idee deze lieden sober op te vangen. Immers, elke euro hier bespaard kan naar de echte vluchtelingen gaan.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hem helemaal niets toewerpen is ten eerste onmenselijk. Ten tweede lost het minder problemen op dan opvang gekoppeld aan een uitzetbeleid. Als je hen uit het zicht dwingt, heb je helemaal geen vat meer op ze. Dan kun je ze beter een huis geven, waar je ze weet te vinden.
Je wil juist dat ze hier geen binding krijgen. Dus de taal niet leren, geen inburgering en geen baan. Althans zo zie ik het.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:47 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat noemen ze dus gewoon dwangarbeid. Dan kun je ze net zo goed een normale werkvergunning bieden want je bent ze nog altijd niet kwijt binnen de landsgrenzen.
Ik heb zelf de houding die heel simpel is: Ophoepelen en als je dat niet wil, maak je je maar nuttig.
Als je ze opvangt heb je ook geen last van ze omdat ze gaan kraken. Het is waarschijnlijk goedkoper dan hen vastzetten. Bovendien zijn ze vast meer geneigd om mee te werken als we hen niet in de bak gooien.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Natuurlijk kost je dat tijd en geld. Maar dan heb je tenminste geen last van ze omdat ze gaan kraken, gebouwen uitwonen of anderszins voor overlast zorgen.
Overigens zou je mensen die vastgezet zijn ook werk kunnen laten verrichten, dan hebben ze tenminste wat te doen en levert het nog iets op.
Ik heb niet de illusie dat er ook maar één euro meer naar vluchtelingen zou gaan als we geen illegalen zouden hebben.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:49 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik ben meer voor detentie persoonlijk. Permanente opvang is te goed voor ze, denk eraan, deze mensen hebben hier niets, maar dan ook niets te zoeken. En een huis? Het is juist de bedoeling dat dit soort figuren zich juist niet settelen. Waar de discussie over gelukzoekers gaat over de mensen die wel een verblijfsvergunning gekregen hebben zijn dit gewoon letterlijk gelukzoekers. En als je wel te doen hebt met de echte vluchtelingen is het geen verkeerd idee deze lieden sober op te vangen. Immers, elke euro hier bespaard kan naar de echte vluchtelingen gaan.
Okee, het zijn dan misschien mensen, maar ze dringen zich evenals homo's op aan de Nederlandstaligen. Dat men hen dan evenals homo's als derderangsburgers behandeld, hebben zij dan toch aan zichzelf te danken.quote:Op maandag 4 juni 2018 19:51 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Laten ze jou ook erbij gooien dan.
Je hoeft ze niet als derderangs te behandelen. Het zijn en blijven wel mensen :/
Omdat er verdragen zijn tegen het opsluiten van mensen voor onbepaalde tijd. Met goede reden, trouwens.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Vreemdelingendetentie zou een optie zijn ware het niet dat daar "zicht op uitzetting" als voorwaarde wordt gesteld.
We hebben het over mensen die de hele keten van asiel doorlopen hebben en waarvan gebleken is dat ze hier niet mogen blijven.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als je ze opvangt heb je ook geen last van ze omdat ze gaan kraken. Het is waarschijnlijk goedkoper dan hen vastzetten. Bovendien zijn ze vast meer geneigd om mee te werken als we hen niet in de bak gooien.
Oh ja, en slavernij is verboden.
Dan moeten ze zelf maar hun thuisland prijs geven, dat is gewoon obstructie, eigen schuld!quote:Op maandag 4 juni 2018 21:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Omdat er verdragen zijn tegen het opsluiten van mensen voor onbepaalde tijd. Met goede reden, trouwens.
Ik snap je punt, echter ben ik bang dat juist deze kansloze lui (in de zin van een toekomst hier) daar geen boodschap aan hebben. Zodra ze doorhebben dat onze coöperatieve houding erom draait om hen terug te krijgen gooien ze de kont tegen de krib. Althans dat zou ik doen. Kunnen de mensen nog zo aardig zijn, daar koop je niets mee.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik heb niet de illusie dat er ook maar één euro meer naar vluchtelingen zou gaan als we geen illegalen zouden hebben.
Maar goed, zoals ik al zei: detentie lost het probleem veel minder goed op dan een zekere mate van opvang, omdat je meer controle hebt over de illegalen, omdat je jezelf coöperatief opstelt in plaats van antagonistisch, en omdat ik vermoed dat het goedkoper is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |