Opvang weigeren ze. Spuit elf.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Maar goed, zoals ik al zei: detentie lost het probleem veel minder goed op dan een zekere mate van opvang, omdat je meer controle hebt over de illegalen, omdat je jezelf coöperatief opstelt in plaats van antagonistisch, en omdat ik vermoed dat het goedkoper is.
Alleen zijn er dus een hoop mensenrechtenverdragen die zeggen dat je iemand niet voor onbepaalde tijd op mag sluiten tot ie zegt wat je wil horen.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:55 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Maar hoe meer je erover nadenkt, hoe meer duidelijk wordt dat de fout bij het individu ligt. Zij weigeren mee te werken aan terugkeer. Dan mogen zij daar ook best wat consequenties van ondervinden. Het hoeft hier geen standaardritueel te worden om het zo te doen.
En zicht op uitzetting is er niet als iemand zijn identiteit verhult. Er geldt in ons land een identificatieplicht. Je niet kunnen identificeren kan tot een boete leiden. Deze wet zou je mogelijk kunnen uitbreiden met detentie als men niet meewerkt aan het achterhalen van de identiteit.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Vreemdelingendetentie zou een optie zijn ware het niet dat daar "zicht op uitzetting" als voorwaarde wordt gesteld.
Er zitten nog genoeg gradaties tussen een verblijfsvergunning geven en royaal opvangen enerzijds, en hen praktisch levenslange slavenarbeid te laten doen in de gevangenis op grond van een ideaalbeeld van 'we zetten hen uit!'quote:Op maandag 4 juni 2018 21:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We hebben het over mensen die de hele keten van asiel doorlopen hebben en waarvan gebleken is dat ze hier niet mogen blijven.
Dan kan je ze het beste terugsturen, maar dat willen ze niet, dus daarom vastzetten tot ze terugkeren. Daarbij is er niets mis mee om ze eenmaal vastgezet bezig te houden d.m.v. werk, wat in gevangenissen ook al gebeurt (was vouwen, knijpers maken etc.).
Hen een verblijfsvergunning geven, of royaal opvangen, heeft alleen maar een aanzuigende werking.
Lijkt me dat opvang geen beloning hoeft te zijn. Voor bed bad brood met 0,0 toekomstperspectief zijn ze hun thuisland ook ontvlucht.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:55 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik snap je punt, echter ben ik bang dat juist deze kansloze lui (in de zin van een toekomst hier) daar geen boodschap aan hebben. Zodra ze doorhebben dat onze coöperatieve houding erom draait om hen terug te krijgen gooien ze de kont tegen de krib. Althans dat zou ik doen. Kunnen de mensen nog zo aardig zijn, daar koop je niets mee.
Maar hoe meer je erover nadenkt, hoe meer duidelijk wordt dat de fout bij het individu ligt. Zij weigeren mee te werken aan terugkeer. Dan mogen zij daar ook best wat consequenties van ondervinden. Het hoeft hier geen standaardritueel te worden om het zo te doen.
Ik heb het nergens over opsluiten voor onbepaalde tijd (hoewel ik er niet bijzonder op tegen zou zijn).quote:Op maandag 4 juni 2018 21:57 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Alleen zijn er dus een hoop mensenrechtenverdragen die zeggen dat je iemand niet voor onbepaalde tijd op mag sluiten tot ie zegt wat je wil horen.
Dat doen we niet eens met oorlogsmisdadigers, dus ook niet met asielzoekers die niet willen vertellen waar ze vandaan komen.
Als het wel zo is hoop ik dat jij nooit je wachtwoord vergeet.
Men wil niet opgevangen worden.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Er zitten nog genoeg gradaties tussen een verblijfsvergunning geven en royaal opvangen enerzijds, en hen praktisch levenslange slavenarbeid te laten doen in de gevangenis op grond van een ideaalbeeld van 'we zetten hen uit!'
Nee ze zijn illegaal geïmmigreerd naar Nederland. Als ze gevlucht waren kregen ze wel een verblijfsvergunning.quote:Op maandag 4 juni 2018 22:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Lijkt me dat opvang geen beloning hoeft te zijn. Voor bed bad brood met 0,0 toekomstperspectief zijn ze hun thuisland ook ontvlucht.
Nee, dat is het praktische gevolg als je mensen zonder perspectief op terugkeer in de gevangenis stopt en hen dwingt te werken.quote:Op maandag 4 juni 2018 22:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Men wil niet opgevangen worden.
Dan moet men vastgezet worden, zodat men zelf ook liever vertrekt.
En dan mag men best aan het werk gezet worden ''levenslange slavenarbeid'' is puur populisme.
Wat ga je doen als iemand niet meewerkt aan dat 'aan het werk gezet worden'?quote:Op maandag 4 juni 2018 22:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Men wil niet opgevangen worden.
Dan moet men vastgezet worden, zodat men zelf ook liever vertrekt.
En dan mag men best aan het werk gezet worden ''levenslange slavenarbeid'' is puur populisme.
Dat klopt, maar blijkbaar voldoet de huidige regelgeving ook niet.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Omdat er verdragen zijn tegen het opsluiten van mensen voor onbepaalde tijd. Met goede reden, trouwens.
Nou, dan hoeft opvang geen beloning te zijn. Door bed bad brood met 0,0 toekomstperspectief zijn ze ook illegaal geimmigreerd naar Nederland.quote:Op maandag 4 juni 2018 22:03 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Nee ze zijn illegaal geïmmigreerd naar Nederland. Als ze gevlucht waren kregen ze wel een verblijfsvergunning.
Wat zou je willen veranderen dan?quote:Op maandag 4 juni 2018 22:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat klopt, maar blijkbaar voldoet de huidige regelgeving ook niet.
Buiten het feit dat ze die opvang afslaan, wat voor mij de brutaliteit ten top is, is het dan wel de bedoeling dat ze met de bed bad brood regeling uiteindelijk huiswaarts vertrekken.quote:Op maandag 4 juni 2018 22:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nou, dan hoeft opvang geen beloning te zijn. Door bed bad brood met 0,0 toekomstperspectief zijn ze ook illegaal geimmigreerd naar Nederland.
Nee, want er zijn enorme verschillen tussen een bbb-regeling en een verblijfsvergunning. Mensen met een bbb-regeling mogen bijvoorbeeld niet werken, geen opleiding volgen, krijgen geen sociale voorzieningen (buiten de bbb, die niet erg royaal zijn), ga zo maar door.quote:Op maandag 4 juni 2018 22:07 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Buiten het feit dat ze die opvang afslaan, wat voor mij de brutaliteit ten top is, is het dan wel de bedoeling dat ze met de bed bad brood regeling uiteindelijk huiswaarts vertrekken.
Wanneer dit niet gebeurt kunnen we ze net zo goed een verblijfsvergunning geven en tegelijk ook aan half Afrika.
Maar ze worden wel opgeborgen binnen onze grenzen op kosten van onze belastingbetaler. Tot er zicht is op uitzetting, wat ze natuurlijk zelf frustreren.quote:Op maandag 4 juni 2018 22:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Oftewel, de mensen de illegaal immigreren om een beter bestaan op te bouwen/royale uitkeringen te trekken krijgen nog niets van dat alles.
Ik weet wat de verschillen zijn, maar als de beslissing van de overheid is om ze de rest van hun leven (tot het volgende kinderpardonquote:Op maandag 4 juni 2018 22:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, want er zijn enorme verschillen tussen een bbb-regeling en een verblijfsvergunning. Mensen met een bbb-regeling mogen bijvoorbeeld niet werken, geen opleiding volgen, krijgen geen sociale voorzieningen (buiten de bbb, die niet erg royaal zijn), ga zo maar door.
Oftewel, de mensen de illegaal immigreren om een beter bestaan op te bouwen/royale uitkeringen te trekken krijgen nog niets van dat alles.
Goeie vraag, dat is ver buiten mijn vakgebied.quote:Op maandag 4 juni 2018 22:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat zou je willen veranderen dan?
Ja, dat is niet ons probleem. Dan vraagt hij asiel aan in Oezbekistan of Honduras, hier is hij niet welkom. Waar hij nu heen gaat is aan hem, als het Nederland maar uit is.quote:Op maandag 4 juni 2018 19:18 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Waar moeten ze dan naartoe? Thuisland is niet bekend, dus bij Schiphol over de security heen schoppen en dan hopen dat ze ergens in een willekeurig vliegtuig klimmen?
Het punt is dat je random landen niet kan dwingen random mensen op te nemen.quote:Op maandag 4 juni 2018 22:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja, dat is niet ons probleem. Dan vraagt hij asiel aan in Oezbekistan of Honduras, hier is hij niet welkom. Waar hij nu heen gaat is aan hem, als het Nederland maar uit is.
Dat hoeft ook niet. Dat is niet aan ons. Deze meneer heeft een probleem, niet wij. Dat is aan hem hoe hij dat regelt. Nederland is hem niets verplicht of verschuldigd.quote:Op maandag 4 juni 2018 22:27 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Het punt is dat je random landen niet kan dwingen random mensen op te nemen.
Een vraag aan je, heb je dat proces wel eens overdacht dan? Wat nou als hij geen actie onderneemt? Leg uitquote:Op maandag 4 juni 2018 22:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Dat is niet aan ons. Deze meneer heeft een probleem, niet wij. Dat is aan hem hoe hij dat regelt. Nederland is hem niets verplicht of verschuldigd.
quote:
quote:Op maandag 4 juni 2018 18:34 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wat een gekken joh met geweld een pant claimen.
Uitschotquote:
Opjagen tot hij uit vrije beweging vertrekt. Net zo lang en zo vaak ontruimen dat hij geen nacht meer binnen slaapt en nergens rust vind.quote:Op maandag 4 juni 2018 22:30 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Een vraag aan je, heb je dat proces wel eens overdacht dan? Wat nou als hij geen actie onderneemt? Leg uit
Dus in feite wil je zo iemand nog slechter behandelen dan een veroordeelde moordenaar?quote:Op maandag 4 juni 2018 22:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Opjagen tot hij uit vrije beweging vertrekt. Net zo lang en zo vaak ontruimen dat hij geen nacht meer binnen slaapt en nergens rust vind.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |