Of het ligt eindelijk luidkeels jubelend wortel te schieten, ondertussen proostend met glazen champagne.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 21:50 schreef MaGNeT het volgende:
M'n vers ingezaaide "reparatiegraszaad" is nu wel weggespoeld denk ik
Haha wat een mooie verwoording!quote:Op dinsdag 29 mei 2018 21:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Of het ligt eindelijk luidkeels jubelend wortel te schieten, ondertussen proostend met glazen champagne.
Hoezo dat dan?quote:Op dinsdag 29 mei 2018 21:49 schreef dick_laurent het volgende:
Gristus, regent nog steeds... ben er nu wel weer klaar mee 😂
quote:Op dinsdag 29 mei 2018 21:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Of het ligt eindelijk luidkeels jubelend wortel te schieten, ondertussen proostend met glazen champagne.
quote:Op dinsdag 29 mei 2018 22:20 schreef MaGNeT het volgende:
[..]![]()
Dankzij jou bedenk ik me dat ik nog een ijskoude Hertog Jan in m'n koelkast heb liggen!
Cheers!quote:Op dinsdag 29 mei 2018 22:20 schreef MaGNeT het volgende:
[..]![]()
Dankzij jou bedenk ik me dat ik nog een ijskoude Hertog Jan in m'n koelkast heb liggen!
Na / in deze warmte zekerquote:
Aan het begin van dit topic staan verschillende linkjes voor interessante informatie. Op de website van het KNMI (ja die was vroeger duidelijker) Kan je dingen lezen over de begrippen wat het allemaal betekend en dan dat in Google zoeken. Handig boek voor snel dingen op te zoeken hoe het ook alweer werkt de Bosatlas van het klimaat.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 22:08 schreef larry_flynt het volgende:
Ik wil me wat meer in het weer/klimaat gaan verdiepen, want dat lijkt me een leuke nieuwe hobby. Iemand tips voor sites/artikelen/boeken/weerstations?
Meer dan gewoon wat regen werd het niet (in Leiden).quote:
Samequote:Op dinsdag 29 mei 2018 23:20 schreef Greys het volgende:
Tis hier boven nog net zo warm als gisteravond. Ondanks heel de avond alles open.
Beneden ook nog steeds 26 gr binnen ondanks hele avond tuindeur open en doorwaaien. Maar tis ook al een uur windstil. Geen briesjes meer binnen.
Had me zo verheugd op een koelere nacht. En wist het bijna zeker. Dikke vette tegenvaller![]()
Vast alle warmte die na al die tijd lekker vast in de muren zit en uitstraalt naar binnen.
Ga buiten slapen.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 23:20 schreef Greys het volgende:
Tis hier boven nog net zo warm als gisteravond. Ondanks heel de avond alles open.
Beneden ook nog steeds 26 gr binnen ondanks hele avond tuindeur open en doorwaaien. Maar tis ook al een uur windstil. Geen briesjes meer binnen.
Had me zo verheugd op een koelere nacht. En wist het bijna zeker. Dikke vette tegenvaller![]()
Vast alle warmte die na al die tijd lekker vast in de muren zit en uitstraalt naar binnen.
ik heb het ook nog steeds 25 binnenquote:Op dinsdag 29 mei 2018 23:20 schreef Greys het volgende:
Irritant he. Ging helemaal verheugd naar boven. Lekker op tijd naar bed want koelll. Mjah. Een uur of twee geleden voelde het daar nog koel maar was kennelijk puur omdat het toen nog waaide. Nu niet meer. Bam, weer heetquote:
Wat kak zegquote:Op dinsdag 29 mei 2018 23:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Irritant he. Ging helemaal verheugd naar boven. Lekker op tijd naar bed want koelll. Mjah. Een uur of twee geleden voelde het daar nog koel maar was kennelijk puur omdat het toen nog waaide. Nu niet meer. Bam, weer heet
Ik heb nog nooit meerdere verdiepingen in een paar uur af weten te koelen. Dat is een utopie.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 23:21 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ik heb het ook nog steeds 25 binnen
Ruilenquote:Op dinsdag 29 mei 2018 23:28 schreef Pisces29 het volgende:
Greys, jij moet ook van provincie veranderen
Alleen is 20 in ZH bij ons altijd 15. Dat is wel kut.
Hier is het 22!! geweest in de woonkamer, even later was het weer 25quote:Op dinsdag 29 mei 2018 23:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Irritant he. Ging helemaal verheugd naar boven. Lekker op tijd naar bed want koelll. Mjah. Een uur of twee geleden voelde het daar nog koel maar was kennelijk puur omdat het toen nog waaide. Nu niet meer. Bam, weer heet
nee dat viel mij ook op, voel mij dus onterecht veilig tussn gebouwenquote:Op woensdag 30 mei 2018 06:06 schreef Isane het volgende:
[..]
Nou inslaan op t hoogste punt is ook niet meer van toepassing
quote:Op woensdag 30 mei 2018 08:02 schreef Pisces29 het volgende:
Kouder... Maar als de zon komt gaat het een drama worden qua benauwdheid
zo danquote:Op woensdag 30 mei 2018 07:46 schreef Rewimo het volgende:
Gisteravond in Wuppertal:
[ afbeelding ]
Te veel regen, het dak kon er niet meer tegen
Voor zover ik heb begrepen geen persoonlijke ongelukken maar dat is echt een wonder als je dit ziet, er zit nog een auto onder dat dak geklemd.
Nooit geweestquote:Op woensdag 30 mei 2018 06:06 schreef Isane het volgende:
[..]
Het was genoeg voor de tuin in ieder geval!quote:Op dinsdag 29 mei 2018 23:06 schreef svann het volgende:
[..]
Meer dan gewoon wat regen werd het niet (in Leiden).
We zaten precies in een smalle oost-west strook waar alleen de randen van de grote buien overheen gingen.
Plaatselijk zijn veel hogere sommen gemeten. En ik zie berichten tot ruim 20 mm in 10 minuten. Dan kan de totale som meevallen, zo'n intensiteit geeft wel problemen.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 23:28 schreef CyberCow het volgende:
https://www.buienradar.nl(...)rslagsom/24uur-terug
Hier staan neerslaghoeveelheden waarbij ik denk dat kan toch nooit zoveel overlast geven. Voor hier klopt het wel met mijn eigen regenmeter maar klopt het voor andere ook.
Het is hier heiig en ze zijn aan het heien. Mijn hoofd toetert.quote:Op woensdag 30 mei 2018 10:10 schreef Greys het volgende:
Zonnig en heiig tegelijk dus vies benauwd en plakkerig. Hoera!
Hier zijn ze na 2 jaar klaar met heien (diverse app.complexen om mij heen). Nu riolering, een lucht komt er vanaf Alsof heel Amsterdam op deze pijp uitkomt.quote:Op woensdag 30 mei 2018 10:24 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Het is hier heiig en ze zijn aan het heien. Mijn hoofd toetert.
Oh gadver. Lekker dat gedreun nu.quote:Op woensdag 30 mei 2018 10:24 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Het is hier heiig en ze zijn aan het heien. Mijn hoofd toetert.
Nooit onder een boom gaan staan wel.quote:Op woensdag 30 mei 2018 06:06 schreef Isane het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 30 mei 2018 11:07 schreef Guanabana het volgende:
Fris als in, niet meer vies benauwd. Niet dat het 12 graden is. Was het maar waar.
letterlijk duizenden?quote:Op woensdag 30 mei 2018 11:17 schreef MaGNeT het volgende:
Er hoppen / wandelen hier duizenden kleine padden door m’n tuin nu
M’n grasveld leeft, tegels kan ik bijna niet lopen
Foto's?quote:Op woensdag 30 mei 2018 11:17 schreef MaGNeT het volgende:
Er hoppen / wandelen hier duizenden kleine padden door m’n tuin nu
M’n grasveld leeft, tegels kan ik bijna niet lopen
Ben alweer onderweg :’)quote:
Gaafquote:Op woensdag 30 mei 2018 11:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ben alweer onderweg :’)
Wel paar op foto gezet maar niet het overzicht, lijkt meer op kleine kiezels op m’n telefoon.
Geen idee, heb de sleutel pas 3 wekenquote:Op woensdag 30 mei 2018 11:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat grappig, heb je dat elk jaar? Dat je in een route zit van de paddentrek of zo.
Goed bezig!quote:Op woensdag 30 mei 2018 11:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Gaaf
Op m'n werk zitten vaak babypadden bij de voordeur. Als je de deur open doet zitten ze in de drempel/richel zeg maar. Heel vreemd. En kleine hagedisjes. En dan alles met een papiertje er weer uit jagen voordat ik de deur weer dicht durf te doen omdat ze anders mss geplet worden.
quote:Omdat de kikkers en padden na hun winterslaap vrijwel tegelijkertijd en veelal op dezelfde plaats hun eitjes leggen, verlaten de jonge dieren enkele weken later ook massaal het water. Meestal gebeurt dit op een regenachtige avond, wat waarschijnlijk de reden is geweest om het bijzondere schouwspel de naam 'paddenregen' te geven. De jonge amfibieën verspreiden zich op het land en gaan op zoek naar een geschikt zomerbiotoop.
Oh bah, ik ben zoooo vies van kikkers en padden he, ben blij dat ik niet op een paddentrekroute woonquote:Op woensdag 30 mei 2018 11:29 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja... nu verspreidt het zich wat maar zeker wel een paar duizend...
Ah, daar kan je je overheen zetten. Zelfs met een dikke huisspin loop ik zo weg. Ze doen niets.quote:Op woensdag 30 mei 2018 12:13 schreef MaLo het volgende:
[..]
Oh bah, ik ben zoooo vies van kikkers en padden he, ben blij dat ik niet op een paddentrekroute woon
verkouden as fuck hier.quote:Op woensdag 30 mei 2018 12:12 schreef MaLo het volgende:
Hier voelt het alweer goed benauwd. En dan heb ik ook nog een buikvirusje ofzo te pakken. Gelukkig is het op de wc relatief koel, ik breng er veel tijd door noodgedwongenmaar je niet lekker voelen en dat met dit weer is geen fijne combi
Gelukkig hoef ik niets belangrijks meer te doen vandaag.
twitter:Weerplaza twitterde op woensdag 30-05-2018 om 12:13:03Van @wsdokkum kregen we deze foto van een mooie #rolwolk die gisteren tijdens de zware buien over #Dokkum trok. https://t.co/AwFe02KFW5 reageer retweet
Mooiquote:Op woensdag 30 mei 2018 12:17 schreef Adrie072 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Weerplaza twitterde op woensdag 30-05-2018 om 12:13:03Van @wsdokkum kregen we deze foto van een mooie #rolwolk die gisteren tijdens de zware buien over #Dokkum trok. https://t.co/AwFe02KFW5 reageer retweet
Echt veelquote:
Je weet nooit wat er op je pad komt...quote:Op woensdag 30 mei 2018 13:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Echt veelEn zo in de babyversie zijn ze met zo veel ook nog wel schattig. Zo'n enorme kudde volwassen padden zou ik dan wel weer een tikkie intimiderend vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |