Sa dogge wy dat in Fryslânquote:Op maandag 28 mei 2018 20:40 schreef Poes. het volgende:
Afgelopen vrijdag;
Ik; Buurman, ik krijg binnenkort een schutting achter. Wou het je even laten weten ivm je kar die je dan mogelijk moeilijker op je erf krijgt.
Buurman; Goed dat je het zegt, ik ben zelf ook wel toe aan een nieuwe schutting.
Ik; Goh, komt mooi uit. Hier heb je de website, kijk maar even wat je leuk vindt, splitten we de kosten.
Buurman; Prima, ik overleg even met m'n vriendin en dan hoor je het nog wel.
Opgelost, slotje.
Overigens 2 sociale huur bewoners
Dan mag ze alsnog de buren compenseren voor het zomaar verwijderen van die heg.quote:Op maandag 28 mei 2018 21:50 schreef Peter het volgende:
TS, ik zou paaltjes met een draad precies op de grens zetten als officiële afscheiding. Dan kan er over de erfgrens geen twijfel ontstaan als je dan daarnaast op jouw grond de schutting zet.
Wss gewoon overal in de rest van Nederland ook hoor. Op een enkele uitzondering na,quote:
lees je eigen TT eensquote:Op maandag 28 mei 2018 18:42 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Ik heb aangegeven dat het geld niet het probleem was, maar dat ik wilde weten hoe ik kan voorkomen dat de buren gebruik van de schutting maken.
Ja zeg, water bij de wijn doen levert geen leuke topics of tv op.quote:Op maandag 28 mei 2018 22:59 schreef MaGNeT het volgende:
Of je nu gelijk hebt of niet, je buren kunnen nog wel 10 jaar of langer naast je wonen.
Dan is "water bij de wijn" vaak slimmer dan "hakken in het zand".
Ik snap dat de buren hier niet meeschrijven, maar dat geldt natuurlijk ook voor de buren en hun lakse houding.quote:Op maandag 28 mei 2018 22:59 schreef MaGNeT het volgende:
Als je alles vanuit je eigen belang bekijkt loop je vroeg of laat tegen een gesloten deur op.
En als dat de deur van je buren is, is dat extra vervelend want die heb je vaaki niet voor het uitzoeken.
Of je nu gelijk hebt of niet, je buren kunnen nog wel 10 jaar of langer naast je wonen.
Dan is "water bij de wijn" vaak slimmer dan "hakken in het zand".
True...quote:Op maandag 28 mei 2018 23:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ja zeg, water bij de wijn doen levert geen leuke topics of tv op.
Als je die auto stelselmatig precies op de erfscheiding parkeert, is ie mandelig en is het antwoord: ja.quote:Op maandag 28 mei 2018 20:00 schreef halfway het volgende:
Ik snap je redenatie niet, jij wil een nieuwe schutting, of laat je ze ook mee betalen aan een nieuwe auto?
Waar lees jij dat?quote:Op maandag 28 mei 2018 20:34 schreef Noisiv het volgende:
[..]
Hiervoor in de plaats komt een schutting, waarop je geen inspraak hebt hoe deze eruit komt te zien. Toch wordt je gevraagd om de helft te betalen.
Shoot, toch even zorgen dat de buurvrouw haar auto wat beter op haar eigen oprit parkeertquote:Op dinsdag 29 mei 2018 00:10 schreef r_one het volgende:
[..]
Als je die auto stelselmatig precies op de erfscheiding parkeert, is ie mandelig en is het antwoord: ja.
Maar je haalt de oude schutting zonder overleg weg, zet een nieuwe neer en daar mogen ze geen gebruik van maken?quote:Op maandag 28 mei 2018 18:42 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Ik heb aangegeven dat het geld niet het probleem was, maar dat ik wilde weten hoe ik kan voorkomen dat de buren gebruik van de schutting maken.
En nu ga ik hier verder niet meer op in, issues maken die er niet zijn.
Daar ga je al de mist in ... het is 'jullie' auto dan ... want mandeligquote:Op dinsdag 29 mei 2018 00:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Shoot, toch even zorgen dat de buurvrouw haar auto wat beter op haar eigen oprit parkeert
Vrij nieuwe Mercedes, daar ga ik niet de helft van betalen.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 00:29 schreef r_one het volgende:
[..]
Daar ga je al de mist in ... het is 'jullie' auto dan ... want mandelig
Je mag er dan ook gerust bloempotjes aan ophangen![]()
Als het een oude Saab was geweest wel?quote:Op dinsdag 29 mei 2018 00:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vrij nieuwe Mercedes, daar ga ik niet de helft van betalen.
Dat geldt dus ook voor die heg. Die TS zomaar heeft verwijderd, zonder dat met de eigenaar (wbv of buren) goed te overleggen.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 07:01 schreef r0binhood het volgende:
https://www.juridischloke(...)uren/erfafscheiding/
"De erfafscheiding is eigendom van u én uw buren. U en uw buren zijn verplicht om de helft van de aanschaf, de bouw en het onderhoud te betalen. Het is belangrijk dat u daar samen afspraken over maakt. Dit kan met elkaar, met een buurtbemiddelaar of met een mediator. Lukt het niet om samen afspraken te maken? Dan kunt u:
uw erfafscheiding op uw eigen grond zetten. Het is verstandig om uw buren op de hoogte te stellen;
uw buren via een procedure bij de rechter dwingen om mee te werken aan het plaatsen van de erfafscheiding. Een procedure bij de rechter kan de relatie tussen u en uw buren ernstig verstoren. "
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |