quote:Op maandag 28 mei 2018 19:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Buurman, die klimop, altijd ellende daarvan, vind je het goed dat ik het weghaal en dan een schutting plaats?
> Nee
Kom je helpen?..... oh wacht
Het is altijd de schuld van de anderquote:Op maandag 28 mei 2018 18:52 schreef spijkerbroek het volgende:
Eerst werken de buren niet mee, en nu WGR ook al niet. Wat een ellende voor TS.
Reid!quote:
Mwah het zou pas sneu zijn als ze op haar eigen grond een schutting zet die ze aan de kant van de buren eerst roze zou schilderen.quote:Op maandag 28 mei 2018 18:39 schreef marsan het volgende:
[..]
Nee, je wil gewoon geld en dat krijg je niet van ze dus ga je die schutting 5cm op eigen grond plaatsen. Mag, maar t is gewoon sneu.
Bekijk het eens van hun kant. Je hebt een haag welke zonder overleg opeens wordt weggehaald. Hiervoor in de plaats komt een schutting, waarop je geen inspraak hebt hoe deze eruit komt te zien. Toch wordt je gevraagd om de helft te betalen. Mogen ze de helft van de schutting ook meenemen als ze gaan verhuizen? Je had de haag beter kunnen laten staat en hier tegenaan de schutting zetten.quote:Op maandag 28 mei 2018 18:33 schreef _Dizzy_ het volgende:
Maar goed mensen, ik heb mijn antwoord, wij zetten hem gewoon 5 cm van de erfgrens af op onze grond.
Toch jammer dat vrijwel niemand schijnt te begrijpen hoe frustrerend het is om zo een gevaarte steeds recht te zetten, al je eigen plantjes en potten steeds in de vernieling, en vervolgens buren die het geen zak uitmaakt, en waar ook niet mee te praten valt over dit onderwerp. ( En ja, ook ver voor dat we de heg eruit hadden gehaald)
Een medaille voor dit geweldige idee!quote:Op maandag 28 mei 2018 20:19 schreef Elpis het volgende:
[..]
Mwah het zou pas sneu zijn als ze op haar eigen grond een schutting zet die ze aan de kant van de buren eerst roze zou schilderen.
op eigen grond zetten, kan je zelf kiezen en geen gezeik. De buren hebben dan verder niets in te brengen.quote:Op maandag 28 mei 2018 17:17 schreef _Dizzy_ het volgende:
Dag allen,
Zoals TT aangeeft willen onze buren niet meetalen aan een nieuwe schutting.
De oude schutting welke bestond uit een hele dikke klimop haag hebben wij eruit gegooid, elke zomer als er nieuw blad kwam viel hij weer om, en ook steeds naar onze kant.
Dit voorjaar waren we het zat en hebben we hem eruit gesloopt, de haag was 1,5 meter dik en 12 meter lang, dus best een klus, we waren hier veel tijd en geld aan kwijt want alles moest ook nog eens naar de stort.
Nu willen we dus een nieuwe schutting, hier zijn we mee naar de buren gegaan, verder vriendelijke mensen maar ze hebben toen aangegeven pertinent niet mee te willen betalen aan een nieuwe schutting, het totaal plaatje is ongeveer 500 Euro, dit is ons eerste koophuis, dus heel breed hebben we het ook niet, dus het had fijn geweest als ze wilde meewerken....
(EDIT) Wij zijn koop, hun zijn huur, ik had de woningstichting al gebeld, maar die zeggen dat buiten de 2 meter bij de deur het hun een rotzorg is.
Hoe zit het nu met de erfafscheiding? Als we het geheel op onze eigen grond zetten mogen zij er toch niets mee doen, zoals zaken erop spijkeren, bloembakken aanhangen enzo verder?
Als we het exact op de afscheiding zetten dan is het automatisch ook half van de buren, dat zit mij tegen, en vind ik niet eerlijk....
Wat kan ik nu het beste doen?
Sa dogge wy dat in Fryslânquote:Op maandag 28 mei 2018 20:40 schreef Poes. het volgende:
Afgelopen vrijdag;
Ik; Buurman, ik krijg binnenkort een schutting achter. Wou het je even laten weten ivm je kar die je dan mogelijk moeilijker op je erf krijgt.
Buurman; Goed dat je het zegt, ik ben zelf ook wel toe aan een nieuwe schutting.
Ik; Goh, komt mooi uit. Hier heb je de website, kijk maar even wat je leuk vindt, splitten we de kosten.
Buurman; Prima, ik overleg even met m'n vriendin en dan hoor je het nog wel.
Opgelost, slotje.
Overigens 2 sociale huur bewoners
Dan mag ze alsnog de buren compenseren voor het zomaar verwijderen van die heg.quote:Op maandag 28 mei 2018 21:50 schreef Peter het volgende:
TS, ik zou paaltjes met een draad precies op de grens zetten als officiële afscheiding. Dan kan er over de erfgrens geen twijfel ontstaan als je dan daarnaast op jouw grond de schutting zet.
Wss gewoon overal in de rest van Nederland ook hoor. Op een enkele uitzondering na,quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |