Dit ja. Zou wel erg kinderachtig zijn en je maakt er geen vrienden mee in de buurt waar je woont.quote:Op maandag 28 mei 2018 18:32 schreef marsan het volgende:
[..]
Een nieuwe schutting plaatsen en niet lopen miepen over wel of niet iets mogen hangen aan hun kant.
Oh ik denk wel dat men het begrijpt, maar zelf heb ik aan de andere kant van het verhaal gezeten; ik was een nieuwe huurder van een huis en een paar maand nadat ik er kwam wonen, kwamen de buren met de mededeling dat de schutting steeds hun kant uit viel en dat ze hem wilden vervangen.quote:Op maandag 28 mei 2018 18:33 schreef _Dizzy_ het volgende:
Maar goed mensen, ik heb mijn antwoord, wij zetten hem gewoon 5 cm van de erfgrens af op onze grond.
Toch jammer dat vrijwel niemand schijnt te begrijpen hoe frustrerend het is om zo een gevaarte steeds recht te zetten, al je eigen plantjes en potten steeds in de vernieling, en vervolgens buren die het geen zak uitmaakt, en waar ook niet mee te praten valt over dit onderwerp. ( En ja, ook ver voor dat we de heg eruit hadden gehaald)
Aan de andere kant van hun tuin hebben ze klimop geplant vlak voor de houten schutting, dus heel dat ding zit onder, de buren aan hun andere kant klagen ook steen en been omdat ze die haag aan de andere kant niet snoeien, en vervolgens deze man nog steeds met de klimop rotzooi zit.quote:Op maandag 28 mei 2018 18:32 schreef marsan het volgende:
[..]
Een nieuwe schutting plaatsen en niet lopen miepen over wel of niet iets mogen hangen aan hun kant.
Logisch dat het hun niet interesseert, het was hun probleem niet. Misschien niet netjes en vervelend voor jou, maar wel begrijpelijk.quote:Op maandag 28 mei 2018 18:23 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Wat moesten we dan doen????
elke paar maanden valt die heg om, aan onze kant.... dat is 2,5 hoog, 12 meter lang, en 1,5 dik.
In totaal is dit minstens 10x gebeurd, wij zetten hem steeds recht, want de buren maakt het geen donder uit, zij snoeien niet aan hun kant.
We zijn wel 100 keer langsgeweest om erover te praten, het interesseert ze niet, want hij valt nooit aan hun kant.
Dus zeg het maar, wat hadden we dan moeten doen?
Je weet dat ze kunnen vorderen dat je een vergelijkbare scheiding, een haag dus, terugzet op de erfgrens?quote:Op maandag 28 mei 2018 18:36 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Aan de andere kant van hun tuin hebben ze klimop geplant vlak voor de houten schutting, dus heel dat ding zit onder, de buren aan hun andere kant klagen ook steen en been omdat ze die haag aan de andere kant niet snoeien, en vervolgens deze man nog steeds met de klimop rotzooi zit.
Dit willen we dus voorkomen!
Fijn voor je !quote:Op maandag 28 mei 2018 18:35 schreef ToT het volgende:
[..]
Oh ik denk wel dat men het begrijpt, maar zelf heb ik aan de andere kant van het verhaal gezeten; ik was een nieuwe huurder van een huis en een paar maand nadat ik er kwam wonen, kwamen de buren met de mededeling dat de schutting steeds hun kant uit viel en dat ze hem wilden vervangen.
Ik zei dat dat prima was, maar ik ging er echt niet aan meebetalen.
Gelukkig hoefde dat ook niet van hen!
Nee, je wil gewoon geld en dat krijg je niet van ze dus ga je die schutting 5cm op eigen grond plaatsen. Mag, maar t is gewoon sneu.quote:Op maandag 28 mei 2018 18:36 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Aan de andere kant van hun tuin hebben ze klimop geplant vlak voor de houten schutting, dus heel dat ding zit onder, de buren aan hun andere kant klagen ook steen en been omdat ze die haag aan de andere kant niet snoeien, en vervolgens deze man nog steeds met de klimop rotzooi zit.
Dit willen we dus voorkomen!
Toen ik daar kwam wonen, was de klimop juist de reden dat die schutting al een aantal jaren aan het omvallen was. Dat was aan beide kanten geplant.quote:Op maandag 28 mei 2018 18:38 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Fijn voor je !
plant jij er klimop tegen aan? Zodat jou buren alsnog met die rotzooi zitten?
Die van ons doen dat namelijk wel, en dat wil ik dus voorkomen! Spul groeit als kool, en komt overal doorheen.
Ik heb aangegeven dat het geld niet het probleem was, maar dat ik wilde weten hoe ik kan voorkomen dat de buren gebruik van de schutting maken.quote:Op maandag 28 mei 2018 18:39 schreef marsan het volgende:
[..]
Nee, je wil gewoon geld en dat krijg je niet van ze dus ga je die schutting 5cm op eigen grond plaatsen. Mag, maar t is gewoon sneu.
Dat doe je nadat je merkte dat ze niet mee wilden betalen.quote:Op maandag 28 mei 2018 18:42 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Ik heb aangegeven dat het geld niet het probleem was, maar dat ik wilde weten hoe ik kan voorkomen dat de buren gebruik van de schutting maken.
En nu ga ik hier verder niet meer op in, issues maken die er niet zijn.
Aanbellen bij de buren, "Hoi buren, wij willen graag de heg weghalen, we zijn het beu dat hij steeds omvalt. We willen er graag een schutting voor in de plaats terugzetten. Zien jullie het zitten om mee te betalen? We denken dat het ongeveer xyz euro in totaal gaat kosten dus zo'n abc euro als we de kosten delen."quote:Op maandag 28 mei 2018 18:23 schreef _Dizzy_ het volgende:
Wat moesten we dan doen????
elke paar maanden valt die heg om, aan onze kant.... dat is 2,5 hoog, 12 meter lang, en 1,5 dik.
In totaal is dit minstens 10x gebeurd, wij zetten hem steeds recht, want de buren maakt het geen donder uit, zij snoeien niet aan hun kant.
We zijn wel 100 keer langsgeweest om erover te praten, het interesseert ze niet, want hij valt nooit aan hun kant.
Dus zeg het maar, wat hadden we dan moeten doen?
Je bent nu wel heel kinderachtig aan het doen. Zowel richting je buren, als tegen ons.quote:Op maandag 28 mei 2018 18:42 schreef _Dizzy_ het volgende:
Ik heb aangegeven dat het geld niet het probleem was, maar dat ik wilde weten hoe ik kan voorkomen dat de buren gebruik van de schutting maken.
En nu ga ik hier verder niet meer op in, issues maken die er niet zijn.
Daarom zeg ik: Frank Visser bellen!quote:Op maandag 28 mei 2018 18:52 schreef spijkerbroek het volgende:
Eerst werken de buren niet mee, en nu WGR ook al niet. Wat een ellende voor TS.
Dan moet je nog wel hopen dat je buren niet gaan zeiken. Ik kan me voorstellen dat ze het recht willen hebben dingen aan de schutting te hangen. Jij hebt immers zonder toestemming de gedeelde erfafscheiding weggehaald en hebt aangegeven dat ze niet aan jouw schuttinkje mogen zitten.quote:Op maandag 28 mei 2018 18:33 schreef _Dizzy_ het volgende:
Maar goed mensen, ik heb mijn antwoord, wij zetten hem gewoon 5 cm van de erfgrens af op onze grond.
Toch jammer dat vrijwel niemand schijnt te begrijpen hoe frustrerend het is om zo een gevaarte steeds recht te zetten, al je eigen plantjes en potten steeds in de vernieling, en vervolgens buren die het geen zak uitmaakt, en waar ook niet mee te praten valt over dit onderwerp. ( En ja, ook ver voor dat we de heg eruit hadden gehaald)
Hoezo? De buren mogen gewoon een schutting aan hun kant van de erfgrens zetten. Kunnen ze daar aanhangen wat ze willen.quote:Op maandag 28 mei 2018 19:09 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Dan moet je nog wel hopen dat je buren niet gaan zeiken. Ik kan me voorstellen dat ze het recht willen hebben dingen aan de schutting te hangen. Jij hebt immers zonder toestemming de gedeelde erfafscheiding weggehaald en hebt aangegeven dat ze niet aan jouw schuttinkje mogen zitten.
Dat is zowel kansloos als niet volgens de regels.
Dat klopt. Maar TS had niet zomaar de erfafscheiding weg mogen halen. Wat ik dus wilde zeggen is dat het heel redelijk is dat de buren eisen dat ze wel dingen aan de schutting mogen hangen. Anders zal TS de oude erfafscheiding moeten herstellen.quote:Op maandag 28 mei 2018 19:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoezo? De buren mogen gewoon een schutting aan hun kant van de erfgrens zetten. Kunnen ze daar aanhangen wat ze willen.
Het was geen erfscheiding, het was rotzooi die in TS zijn tuin lagquote:Op maandag 28 mei 2018 19:15 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar TS had niet zomaar de erfafscheiding weg mogen halen. Wat ik dus wilde zeggen is dat het heel redwlijk is dat de buren eisen dat ze wel dingen aan de achutting mogen hangen. Anders zal TS de oude erfafscheiding moeten herstellen.
Mee eens. Als TS het goed had aangepakt was het allemaal prima. Nu heeft TS op eigen houtje gehandeld is dat is niet verstandig.quote:Op maandag 28 mei 2018 19:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het was geen erfscheiding, het was rotzooi die in TS zijn tuin lag
quote:Op maandag 28 mei 2018 19:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Buurman, die klimop, altijd ellende daarvan, vind je het goed dat ik het weghaal en dan een schutting plaats?
> Nee
Kom je helpen?..... oh wacht
Het is altijd de schuld van de anderquote:Op maandag 28 mei 2018 18:52 schreef spijkerbroek het volgende:
Eerst werken de buren niet mee, en nu WGR ook al niet. Wat een ellende voor TS.
Reid!quote:
Mwah het zou pas sneu zijn als ze op haar eigen grond een schutting zet die ze aan de kant van de buren eerst roze zou schilderen.quote:Op maandag 28 mei 2018 18:39 schreef marsan het volgende:
[..]
Nee, je wil gewoon geld en dat krijg je niet van ze dus ga je die schutting 5cm op eigen grond plaatsen. Mag, maar t is gewoon sneu.
Bekijk het eens van hun kant. Je hebt een haag welke zonder overleg opeens wordt weggehaald. Hiervoor in de plaats komt een schutting, waarop je geen inspraak hebt hoe deze eruit komt te zien. Toch wordt je gevraagd om de helft te betalen. Mogen ze de helft van de schutting ook meenemen als ze gaan verhuizen? Je had de haag beter kunnen laten staat en hier tegenaan de schutting zetten.quote:Op maandag 28 mei 2018 18:33 schreef _Dizzy_ het volgende:
Een medaille voor dit geweldige idee!quote:Op maandag 28 mei 2018 20:19 schreef Elpis het volgende:
[..]
Mwah het zou pas sneu zijn als ze op haar eigen grond een schutting zet die ze aan de kant van de buren eerst roze zou schilderen.
op eigen grond zetten, kan je zelf kiezen en geen gezeik. De buren hebben dan verder niets in te brengen.quote:Op maandag 28 mei 2018 17:17 schreef _Dizzy_ het volgende:
Dag allen,
Zoals TT aangeeft willen onze buren niet meetalen aan een nieuwe schutting.
De oude schutting welke bestond uit een hele dikke klimop haag hebben wij eruit gegooid, elke zomer als er nieuw blad kwam viel hij weer om, en ook steeds naar onze kant.
Dit voorjaar waren we het zat en hebben we hem eruit gesloopt, de haag was 1,5 meter dik en 12 meter lang, dus best een klus, we waren hier veel tijd en geld aan kwijt want alles moest ook nog eens naar de stort.
Nu willen we dus een nieuwe schutting, hier zijn we mee naar de buren gegaan, verder vriendelijke mensen maar ze hebben toen aangegeven pertinent niet mee te willen betalen aan een nieuwe schutting, het totaal plaatje is ongeveer 500 Euro, dit is ons eerste koophuis, dus heel breed hebben we het ook niet, dus het had fijn geweest als ze wilde meewerken....
(EDIT) Wij zijn koop, hun zijn huur, ik had de woningstichting al gebeld, maar die zeggen dat buiten de 2 meter bij de deur het hun een rotzorg is.
Hoe zit het nu met de erfafscheiding? Als we het geheel op onze eigen grond zetten mogen zij er toch niets mee doen, zoals zaken erop spijkeren, bloembakken aanhangen enzo verder?
Als we het exact op de afscheiding zetten dan is het automatisch ook half van de buren, dat zit mij tegen, en vind ik niet eerlijk....
Wat kan ik nu het beste doen?
Sa dogge wy dat in Fryslânquote:Op maandag 28 mei 2018 20:40 schreef Poes. het volgende:
Afgelopen vrijdag;
Ik; Buurman, ik krijg binnenkort een schutting achter. Wou het je even laten weten ivm je kar die je dan mogelijk moeilijker op je erf krijgt.
Buurman; Goed dat je het zegt, ik ben zelf ook wel toe aan een nieuwe schutting.
Ik; Goh, komt mooi uit. Hier heb je de website, kijk maar even wat je leuk vindt, splitten we de kosten.
Buurman; Prima, ik overleg even met m'n vriendin en dan hoor je het nog wel.
Opgelost, slotje.
Overigens 2 sociale huur bewoners
Dan mag ze alsnog de buren compenseren voor het zomaar verwijderen van die heg.quote:Op maandag 28 mei 2018 21:50 schreef Peter het volgende:
TS, ik zou paaltjes met een draad precies op de grens zetten als officiële afscheiding. Dan kan er over de erfgrens geen twijfel ontstaan als je dan daarnaast op jouw grond de schutting zet.
Wss gewoon overal in de rest van Nederland ook hoor. Op een enkele uitzondering na,quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |