Die haag hebben we eruit gesloopt ja, hij bleef omvallen naar onze kant, wat we er ook tegen aan zette.quote:Op maandag 28 mei 2018 17:19 schreef Treinhomo het volgende:
Heb je die oude schutting er op eigen initiatief uitgetrokken ?
Dan snap ik je buren wel.quote:Op maandag 28 mei 2018 17:22 schreef _Dizzy_ het volgende:
Die haag hebben we eruit gesloopt ja, hij bleef omvallen naar onze kant, wat we er ook tegen aan zetten.
Nu gaat het mij niet zozeer om de helft, maar ik vind dan wel dat hun er geen gebruik van mogen maken als wij het geheel betalen, zoals gaten boren, bloembakken ertegen aan enz, daar zie ik ze wel voor aan. Petty misschien, maar die haag kon gewoon echt niet meer.
Een paar keer aangekaart dat het steeds ons probleem was als die haag omviel, wij bleven hem aan onze kant zo klein mogelijk houden, maar aan hun kant werd het steeds dikker, door een lichte helling bleef hij wel steeds omvallen naar onze kant, waardoor de plantjes die wij hadden steeds verdrukt werden, nieuwe palen ertegen aan, en nog bleef dat ding omvallen,quote:Op maandag 28 mei 2018 17:21 schreef Protoplanet het volgende:
Niet zo gek dat ze niet gaan betalen voor een schutting als ze huren
Heb je wel in overleg die oude eruit gesloopt?
Meerdere malen aangekaart, maar het kan ze geen fuck interesseren dat wij hem steeds recht moesten zetten...quote:Op maandag 28 mei 2018 17:24 schreef madam-april het volgende:
Je had dit inderdaad van tevoren moeten bespreken.
Als die 12 meter lange 1,5 meter dikke heg , ook nog bijna 2,5 meter, hoog steeds weer omvalt in onze tuin, welke ook slechts 3,5 breed is.... Dan is dat toch niet heel gek?quote:Op maandag 28 mei 2018 17:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Je kan toch niet verwachten dat ze meebetalen als jullie besluiten de huidige erfafscheiding eruit te slopen.
Je had dan wellicht gewoon bij woningstichting moeten aankloppen en afspraken maken. Nu gaan ze natuurlijk niet achteraf nog betalenquote:Op maandag 28 mei 2018 17:27 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Meerdere malen aangekaart, maar het kan ze geen fuck interesseren dat wij hem steeds recht moesten zetten...
Woningstichting heb ik ook gebeld, die geven aan dat buiten een 2 meter stuk bij de achterdeur hun verplichting ophoud. Dus ze willen niet meewerken.quote:Op maandag 28 mei 2018 17:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je had dan wellicht gewoon bij woningstichting moeten aankloppen en afspraken maken. Nu gaan ze natuurlijk niet achteraf nog betalen
Waarom is dat niet zo gek?quote:Op maandag 28 mei 2018 17:21 schreef Protoplanet het volgende:
Niet zo gek dat ze niet gaan betalen voor een schutting als ze huren
Dat zal juridisch vast anders liggen. Ik denk dat je te voortvarend van start bent gegaan in plaats van eerst in gesprek te gaan en evt juridisch advies in te winnen. Nu moet je op blaren zitten.quote:Op maandag 28 mei 2018 17:30 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Woningstichting heb ik ook gebeld, die geven aan dat buiten een 2 meter stuk bij de achterdeur hun verplichting ophoud. Dus ze willen niet meewerken.
Het kan uiteraard wel, zeker als je van plan bent er langer te wonen. Als je dat niet van plan bent zou ik dat ook niet doen. Bij een koophuis wordt de waarde van je huis verhoogd, bij een huurhuis geef je het eigenlijk weg als je verhuist (of je neemt het mee, maar dat is natuurlijk nogal omslachtig)quote:Op maandag 28 mei 2018 17:31 schreef Brybry het volgende:
[..]
Waarom is dat niet zo gek?
Ik huur evenals mijn buurman en wij hebben toch samen een schutting gekocht en laten plaatsen..
Als hun er geen probleem mee hadden, en jij daarna de afscheiding weg haalt, waarom zouden hun dan mee betalen aan jouw schutting.quote:Op maandag 28 mei 2018 17:27 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Meerdere malen aangekaart, maar het kan ze geen fuck interesseren dat wij hem steeds recht moesten zetten...
Dan had je een schutting tegen die heg aan moeten zetten.quote:Op maandag 28 mei 2018 17:29 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Als die 12 meter lange 1,5 meter dikke heg , ook nog bijna 2,5 meter, hoog steeds weer omvalt in onze tuin, welke ook slechts 3,5 breed is.... Dan is dat toch niet heel gek?
Ze zien dat ook niet als hun probleem, dus het interesseerde ze niet dat wij er zo een last van hadden.
Niet perse, je kan de schutting uit palen en panelen opbouwen die je i.p.v. vast te schroeven inhangt op pinnen als een soort scharnier aan beide kanten van het paneel.quote:Op maandag 28 mei 2018 18:02 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Als hun er geen probleem mee hadden, en jij daarna de afscheiding weg haalt, waarom zouden hun dan mee betalen aan jouw schutting.
Nu gewoon op jou erf zetten, en dan mogen hun er niets mee doen. Dus inderdaad er ook niets op vast zetten. Wel een lastige kan zijn als je "onderhoud" wil / moet plegen aan de schutting en je moet aan hun kant iets gaan doen.
Dit dus.quote:Op maandag 28 mei 2018 18:06 schreef Dicing het volgende:
Ben ik dan de enige die het allemaal een beetje kinderachtig vind? Ze betalen niets mee, dus dan mogen ze ook niets ophangen hoor....
Vast een nprincipedingetje, maar als je hier je energie in wil steken.... lap gewoon die 500e ( die je toch al kwijt ben als je privacy wilt) flikker dat ding neer en ga door met je leven...
De lelijke home is where the heart is bordjes die ze op willen hangen zie je toch niet....
Wat moesten we dan doen????quote:Op maandag 28 mei 2018 17:39 schreef FredvZ het volgende:
Ik zou mijn buren ook in hun sop gaar laten koken als ze zonder overleg de schutting weg zouden halen.
Zou ik niet doen. Voor je het weet ben je een paar jaar verder en denkt iedereen dat dat de erfgrens is. En na verjaring is dat ook zo.quote:Op maandag 28 mei 2018 18:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zet de schutting een halve meter van de grens af en je bent klaar.
De hoogte kan je beperken naar 2 meter. Verder een aantal palen in de grond en daar de bende aan opbinden.quote:Op maandag 28 mei 2018 18:23 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Wat moesten we dan doen????
elke paar maanden valt die heg om, aan onze kant.... dat is 2,5 hoog, 12 meter lang, en 1,5 dik.
In totaal is dit minstens 10x gebeurd, wij zetten hem steeds recht, want de buren maakt het geen donder uit, zij snoeien niet aan hun kant.
We zijn wel 100 keer langsgeweest om erover te praten, het interesseert ze niet, want hij valt nooit aan hun kant.
Dus zeg het maar, wat hadden we dan moeten doen?
Waar vraag ik dat dan? Mijn vraag is of ik de schutting geheel op onze grond kan zetten zodat deze niet deels van hun wordt...quote:Op maandag 28 mei 2018 18:01 schreef Klaploper het volgende:
Umm, volgens mij heb jij niets te eisen.
Als jouw buren dat willen ben jij verplicht de oude erfafscheiding te herstellen.
Betalen moeten ze zeker niet. Jij bent hier fout bezig.
Idd, desnoods een paar schuine palen. Valt ie nooit meer jouw kant op.quote:Op maandag 28 mei 2018 18:25 schreef qajariaq het volgende:
[..]
De hoogte kan je beperken naar 2 meter. Verder een aantal palen in de grond en daar de bende aan opbinden.
Kan, maar kost jou ruimte. Tis maar net wat je meer waard is. Ik zou die 500 lekker investeren, en me er niet meer druk om maken.quote:Op maandag 28 mei 2018 18:25 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Waar vraag ik dat dan? Mijn vraag is of ik de schutting geheel op onze grond kan zetten zodat deze niet deels van hun wordt...
Dan is tuin kleiner om hun dwars te zitten.quote:Op maandag 28 mei 2018 18:25 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Waar vraag ik dat dan? Mijn vraag is of ik de schutting geheel op onze grond kan zetten zodat deze niet deels van hun wordt...
Dan hebben de buren een grotere tuin én een nieuwe schutting. Win-win voor hunquote:Op maandag 28 mei 2018 18:28 schreef brulaap112 het volgende:
[..]
Dan is tuin kleiner om hun dwars te zitten.
Dan moet dat wel heel schuin, de bovenkant aan hun zijde kunnen we niet eens meer bij met een trap.quote:Op maandag 28 mei 2018 18:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Idd, desnoods een paar schuine palen. Valt ie nooit meer jouw kant op.
quote:Op maandag 28 mei 2018 18:23 schreef _Dizzy_ het volgende:
quote:Op maandag 28 mei 2018 18:06 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dan had je een schutting tegen die heg aan moeten zetten.
Was het opgelost geweest.
Geeft een enorme druk, want heel die heg hangt dan tegen de schutting aan, het is een heuvel, geen idee of hij dat zou houden.quote:
Een nieuwe schutting plaatsen en niet lopen miepen over wel of niet iets mogen hangen aan hun kant.quote:Op maandag 28 mei 2018 18:23 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Wat moesten we dan doen????
elke paar maanden valt die heg om, aan onze kant.... dat is 2,5 hoog, 12 meter lang, en 1,5 dik.
In totaal is dit minstens 10x gebeurd, wij zetten hem steeds recht, want de buren maakt het geen donder uit, zij snoeien niet aan hun kant.
We zijn wel 100 keer langsgeweest om erover te praten, het interesseert ze niet, want hij valt nooit aan hun kant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |