Er wordt hier op dit moment niet alleen over de treinkaping gesproken. Je standpunt kon net zo goed offtopic zijn.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als dat je na 8 delen plus de overige reeksen nog niet duidelijk is houdt het wel een beetje op...
Jij weet best wat mijn standpunt in het hele Molukken verhaal is, hou je nou maar niet van de domme.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 20:08 schreef Oceanier het volgende:
Er wordt hier op dit moment niet alleen over de treinkaping gesproken. Je standpunt kon net zo goed offtopic zijn.
Maar gezien je reactie neem ik aan dat het over je standpunt betreft de treinkaping gaat? Die weet ik inderdaad al.
Ik vroeg wat je van de docu vond? Greep het je aan? Deed het je niets? Hoorde je dingen waar je geen weet van had? Kwam je misschien tot nieuwe inzichten? Vond je het slap gelul?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 20:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij weet best wat mijn standpunt in het hele Molukken verhaal is, hou je nou maar niet van de domme.
Ik vond hem wel aardig eigenlijkquote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup, zelden zo'n slecht verhaal gezien...
DEF / [DEF] Film topic
Ik niet. En dan voornamelijk omdat dit gedrocht als een soort docu gepresenteerd wordt wat nu onderdeel van het lespakket van scholen gaat uitmaken...quote:
Nee, ja, nee, nee, deels.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 20:19 schreef Oceanier het volgende:
Ik vroeg wat je van de docu vond? Greep het je aan? Deed het je niets? Hoorde je dingen waar je geen weet van had? Kwam je misschien tot nieuwe inzichten? Vond je het slap gelul?
Het ging om het principe dat Joop de verantwoordelijkheid van de beslissing op zich nam.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jawel. Joop den Uyl zei in die dagen al dat hij dit besluit als een nederlaag ervaarde.
En jaren later zei hij meer in de publiciteit.
De gekozen strategie was met een gigantische kogelregen de kapers doodschieten
En dat was het strijdpunt tussen de ministers.
Natuurlijk zegt men... in het belang van de passagiers etc. Maar het was ook bedoeld als afschrikking voor toekomstige terroristen.
Vrijwilligers in 1946quote:Op vrijdag 4 juni 2021 20:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik niet. En dan voornamelijk omdat dit gedrocht als een soort docu gepresenteerd wordt wat nu onderdeel van het lespakket van scholen gaat uitmaken...
Het eerste half uur vond ik nog wel aardig, diensplichtigen uit alle hoeken van Nederland die het samen moesten zien te rooien. Maar toen het richting hoeren, zuipen en lid worden van de vereniging Westerling ging waarbij alles en iedereen geexececuteerd werd haakte ik echt af...
Nog even los van de fantasie tenuen...
Correct, maar in '46 werden er ook al dipli's die kant op gebonjourd. Het kwam nmm allemaal een beetje dienstplichtig over allemaal.quote:
Als film kun je daar nog wel mee wegkomen maar als je je verhaal presenteert als een soort op feiten gebaseerde docu sla je de plank volledig mis.quote:Ik vond het vooral afgeraffeld te ambitieus denk ik
Ja dat hele idee om het in de les te doen zit de film echt enorm in de wegquote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Correct, maar in '46 werden er ook al dipli's die kant op gebonjourd. Het kwam nmm allemaal een beetje dienstplichtig over allemaal.
[..]
Als film kun je daar nog wel mee wegkomen maar als je je verhaal presenteert als een soort op feiten gebaseerde docu sla je de plank volledig mis.
De film de Oost is een speelfilm. Plots, karakters, dialogen zijn verzonnen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:16 schreef AchJa het volgende:
Als film kun je daar nog wel mee wegkomen maar als je je verhaal presenteert als een soort op feiten gebaseerde docu sla je de plank volledig mis.
Joh...quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:20 schreef Bluesdude het volgende:
De film de Oost is een speelfilm. Plots, karakters, dialogen zijn verzonnen.
Het is geen documentaire.
Hou toch op.quote:De historische achtergrond is echt gebeurd, Hoewel, de film laat maar een paar moordpartijen zien.
Er waren veel meer mishandelingen. martelingen Die zag je niet , ook niet een schets van die aantallen.
Het is ook geen Faces of deathquote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De historische achtergrond is echt gebeurd, Hoewel, de film laat maar een paar moordpartijen zien.
Er waren veel meer mishandelingen. martelingen Die zag je niet , ook niet een schets van die aantallen.
Ik ben al opgehouden met uitleggen dat je heel veel niet zag in de film.quote:
Wat de andere kant deed zie je ook niet, wat is je punt zeikerd?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De historische achtergrond is echt gebeurd, Hoewel, de film laat maar een paar moordpartijen zien.
Sommige mensen willen gewoon een film zien als entertainment, en niet als waarheidsgetrouw document, anders kunnen we wel over elke oorlogsfilm gaan zeiken. Get off your high horse.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik ben al opgehouden met uitleggen dat je heel veel niet zag in de film.
Als je niet het publiek in de bioscoop wil hebben die kickt op geweldscenes, dan moet je die weglaten.
Teveel van die scenes is een reden voor mogelijke bezoekers weg te blijven.
Kennelijk denk jij dat ik vind dat de tientallen moordpartijen van die militaire eenheid DST te Celebes 46/47 verfilmd moest worden in deze film ?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
Sommige mensen willen gewoon een film zien als entertainment, en niet als waarheidsgetrouw document, anders kunnen we wel over elke oorlogsfilm gaan zeiken. Get off your high horse.
Met mensen uitschelden ontwricht je elk topicquote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat de andere kant deed zie je ook niet, wat is je punt zeikerd?
Weinig maar het is er welquote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat de andere kant deed zie je ook niet, wat is je punt zeikerd?
Je hebt begrip voor de woede..quote:
Jawel. Er zijn nu toch Molukkers in Nederland. Dus dan klopt het toch als ik zeg dat er toen al niet naar Molukkers geluisterd werd. Want waar wilden de Molukkers naartoe?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 18:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
We kunnen dus voor de zoveelste keer concluderen dat jouw verhaal weer eens nergens op sloeg?
Dat is ook logisch. Na 70 jaar luistert de Nederlandse regering nog steeds niet naar het verhaal van de Molukkers. De Molukkers zijn al in 1978 gestopt met de acties. We zijn al bijna 40 jaar verder. Wil je verzoening, moet je op z’n minst luisteren naar elkaar.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 04:39 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Je hebt begrip voor de woede..
Begrip voor de woede van je broeders waarschijnlijk. Ik moet de eerste molukker die de kapingen en de walgelijke executies van weerloze slachtoffers veroordeelt nog tegen komen. Gaat nooit gebeuren denk ik.
Welk verhaal is nog niet verteld dan?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 04:58 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Dat is ook logisch. Na 70 jaar luistert de Nederlandse regering nog steeds niet naar het verhaal van de Molukkers. De Molukkers zijn al in 1978 gestopt met de acties. We zijn al bijna 40 jaar verder. Wil je verzoening, moet je op z’n minst luisteren naar elkaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |