Het was natuurlijk geen Timeglitch maar een straf voor hem, hij was een hufterig persoon om het mild te stellen, en hij moest de dag zo vaak overdoen tot hij het goed deed.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:28 schreef DrDentz het volgende:
Snappen jullie waarom alleen Bill Murray zich bewust is van de timeglitch tijdens Groundhog Day? Of zouden er op de wereld nog meer mensen zijn die die dag ook zo vaak beleefden, alleen niet in plaatsje waar Bill is?
Ik schat zelf ergens tussen de 10 en 40 jaar.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 18:02 schreef DrDentz het volgende:
Het schijnt dus dat hij wel 10.000 jaar heeft doorgebracht aan Groundhog Days. Je weet niet wat hij allemaal gedaan heeft die dagen wat niet is uitgezonden. Massa-verkrachtingen, moorden, alles.
Dat zou Jour de la Marmotte heten en een Franse film zijn met zeer grimmige zwarte humor, gemaakt door Jeunet en Caro, met Dominique Pinon in de hoofdrol.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 19:28 schreef DrDentz het volgende:
Je zou de film ook een duistere tint kunnen geven door juist een positief iemand een Groundhog Day te laten ervaren. Die na 100.000 pogingen om eruit te komen zelfmoord pleegt. En dat dat het einde is, 'een volstrekt onbegrijpelijke zelfdoding van een optimistische reporter tijdens Groundhog Day.'
Leuke film, en vanwege het gegeven is het ook prima dat er iets van een cult omheen ontstaat en het tot het collectief geheugen is gaan behoren, maar dit lijkt me wat overdreven.quote:Klassieker
Het Amsterdamse filminstituut Eye vertoont de beroemde komedie al een aantal jaar op 2 februari. Groundhog Day was toen de film uitkwam geen enorm succes. Maar inmiddels wordt de film door kenners beschouwd als klassieker en n van de beste komedies van de afgelopen twintig jaar.
Het Amerikaanse vakbond van scenaristen erkende het script van regisseur Harold Ramis als n van de beste ooit geschreven. En de film werd in 2006 zelfs op de lijst van het Amerikaanse Congres gezet met belangwekkende titels die voor het nageslacht bewaard moeten blijven.
Nouja, voor zover ik zag is hij niet op NL tv...quote:
Omdat het een oude film is, zou leuk zijn als het in een moderner jasje gestoken wordt!quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou je er een remake van maken?
nee nee gewoon neequote:Op woensdag 3 februari 2016 17:32 schreef SeabornLegend het volgende:
[..]
Omdat het een oude film is, zou leuk zijn als het in een moderner jasje gestoken wordt!
quote:Op woensdag 3 februari 2016 17:32 schreef SeabornLegend het volgende:
[..]
Omdat het een oude film is, zou leuk zijn als het in een moderner jasje gestoken wordt!
Net zoals the Pink Panther, Psycho en The Wicker Man, bedoel je?quote:Op woensdag 3 februari 2016 17:32 schreef SeabornLegend het volgende:
[..]
Planet of the apes, Rollerballquote:Op woensdag 3 februari 2016 19:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Net zoals the Pink Panther, Psycho en The Wicker Man, bedoel je?
Ik wilde zeggen dat ik die "remake" best aardig vond, maar ik bedacht me dat je waarschijnlijk die van Burton bedoelde, goed punt!quote:Op woensdag 3 februari 2016 20:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Planet of the apes, Rollerball
quote:
hij staat niet meer op de NL's Netflix jammerquote:Op donderdag 2 februari 2017 07:15 schreef Evertjan het volgende:
vanavond maar even kijken op Netflix
Stomquote:Op donderdag 2 februari 2017 20:24 schreef Evertjan het volgende:
[..]
hij staat niet meer op de NL's Netflix jammer
Maar je werd wel wakker met "I've got you babe" op de radio?quote:Op vrijdag 3 februari 2017 12:46 schreef Evertjan het volgende:
Vanmorgen wakker geworden en ik was blij dat het geen 2 februari was
Het bijzondere van Groundhog Day is dat je elke keer weer wat nieuws ondekt, of de redenen waarom hij precies iets zegt of doet. Voor een leek is het misschien een doodnormale comedy maar als je er verder in duikt heeft hij echt zoveel verschillende lagen...quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
Fantastische film
Staat in mijn top-3 beste films ooit
Nee, inderdaad. Ik denk niet dat je het origineel kan overtreffen. En ik zie ook niet in waarom je het zou proberenquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:03 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Het bijzondere van Groundhog Day is dat je elke keer weer wat nieuws ondekt, of de redenen waarom hij precies iets zegt of doet. Voor een leek is het misschien een doodnormale comedy maar als je er verder in duikt heeft hij echt zoveel verschillende lagen...
En, wat ook wel gezegd mag worden, Bill Murray... Ik zou niet kunnen bedenken welke acteur hem ooit zou kunnen vervangen in deze rol.
Ik bedoelde ook niet een remake, eerder dat ze geen andere acteur als Bill Murray zouden kunnen casten voor de rol van Phil.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, inderdaad. Ik denk niet dat je het origineel kan overtreffen. En ik zie ook niet in waarom je het zou proberen
Blijken het toch weer duitsers te zijn.quote:It derives from the Pennsylvania Dutch superstition that if a groundhog (Marmota monax, also called "woodchuck"; Deitsch: Grundsau, Grunddax, Dax) emerging from its burrow on this day sees its shadow due to clear weather, it will retreat to its den and winter will persist for six more weeks, and if it does not see its shadow because of cloudiness, spring will arrive early.
Ben ik er dan toch ingetrapt.quote:The Pennsylvania Dutch (Pennsilfaanisch-Deitsche), also referred to as the Pennsylvania Germans, are a cultural group formed by early German-speaking immigrants to Pennsylvania and their descendants.
Nee. Wel om 2100 in Eye Amsterdam op groot scherm.quote:Op zondag 2 februari 2020 17:45 schreef Evertjan het volgende:
film nog ergens te zien op TV vandaag?
quote:
Het is eerder Deutsch of Diets, en da's inderdaad geen Nederlands.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:53 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat je dankzij wiki denkt dat het nog iets nederlands heeft
[..]
Blijken het toch weer duitsers te zijn.
[..]
Ben ik er dan toch ingetrapt.
leuk, onthouden voor volgend jaarquote:Op zondag 2 februari 2020 17:55 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nee. Wel om 2100 in Eye Amsterdam op groot scherm.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |