abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178997115


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Speelt wel eens met echte treintjes *O*
eye.jpg FredvZ Eeuwig chagrijnige forens


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

speak only if it improves the silence.
  maandag 7 mei 2018 @ 19:52:46 #2
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_178997125
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 15:20 schreef Maegrim het volgende:
Die nieuwe 7-baks Benelux stammen moeten naar Onnen voor onderhoud, maar daar passen ze niet. Alles mag weer uit elkaar :')
En de reizigers van- en naar Noorderkempen zijn ook al niet blij met de Benelux ipv de pendeltrein Noorderkempen-Antwerpen vv: Sinds die pendeltrein vervangen is door de Benelux, is de vertraging en uitval niet meer op 1 hand te tellen. Dagelijks vallen er treinen uit of hebben veel vertraging.
  maandag 7 mei 2018 @ 19:54:31 #3
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_178997165
Vandaag stoomtreintje gefotografeerd tussen Wolsztyn en Leszno, beide Polen. Woensdagochtend ga ik een rondje met de trein mee.

7 Mei 2018 - Vandaag kon de stoomtrein wel gefotografeerd worden, ditmaal rijdende tussen Wolsztyn en Leszno (gepland 2 slagen per dag, ma-vr).
Hier is de trein net vertrokken bij Perkowo richting Leszno met een prachtige stoompluim.
Helaas zijn er op de route richting Leszno een aantal wegen afgesloten, waardoor het momenteel niet mogelijk is om de stoomtrein op een veilige wijze in te halen.

7 Mei 2018 - Omdat inhalen dus niet mogelijk bleek, ben ik later vanuit Leszno naar Wloszakowice gegaan om de trein met een armsein te fotograferen. De kans om weer vertraging op te lopen in de werkzaamheden van dik 10 minuten, heb ik dus niet genomen.

Ondanks de schaduw van de boom links, heb ik toch voor het inrijsein vanuit richting Leszno gekozen als motief. Het uitrijsein zou de achterzijde van het armsein zijn.
De stoomtrein is net vertrokken met de tweede slag uit Wloszakowice naar Leszno.
pi_178997696
Voor een reisje Eijsden-luik is een kaartje bij de NMBS ongetwijfeld het goedkoopste. Staat er op eijsden een automaat van de NMBS?
  maandag 7 mei 2018 @ 20:20:19 #5
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178997745
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 19:52 schreef greavy het volgende:

[..]

En de reizigers van- en naar Noorderkempen zijn ook al niet blij met de Benelux ipv de pendeltrein Noorderkempen-Antwerpen vv: Sinds die pendeltrein vervangen is door de Benelux, is de vertraging en uitval niet meer op 1 hand te tellen. Dagelijks vallen er treinen uit of hebben veel vertraging.
Wat ik met enige regelmaat zie gebeuren (nouja, in de digitale reisinformatie) is dat treinen van Brussel richting Amsterdam vertraging oplopen tussen Mechelen en Antwerpen. Deze vertraging wordt vervolgens meegenomen richting Breda.

De IT-systemen van NS hebben nog altijd niet goed door dat de kering van 8 minuten toch echt nodig is* waardoor een vertraging van een kwartier wordt aangekondigd als "x.26 +5 minuten". Dat is natuurlijk niet haalbaar, waardoor de trein langer dan gepland aan het perron blijft staan.

Met een beetje pech heeft de treindienstleider (of ARI) dan al wel een rijweg ingesteld vanaf Breda richting Breda-Prinsenbeek, waardoor andere treinen niet kunnen vertrekken en daardoor ook vertraging krijgen.

* Volgens sommigen zijn die 8 minuten al krap.
  Redactie Sport maandag 7 mei 2018 @ 20:31:24 #6
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178998004
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 20:18 schreef TemulMelvin het volgende:
Voor een reisje Eijsden-luik is een kaartje bij de NMBS ongetwijfeld het goedkoopste. Staat er op eijsden een automaat van de NMBS?
Ik denk het wel, op Maastricht Randwyck staat er ook eentje namelijk.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_178999495
Op Landgraaf staan de eerste bovenleidingsportalen -nog zonder draad- in de richting Eygelshoven Markt.
pi_178999537
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 20:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat ik met enige regelmaat zie gebeuren (nouja, in de digitale reisinformatie) is dat treinen van Brussel richting Amsterdam vertraging oplopen tussen Mechelen en Antwerpen. Deze vertraging wordt vervolgens meegenomen richting Breda.

De IT-systemen van NS hebben nog altijd niet goed door dat de kering van 8 minuten toch echt nodig is* waardoor een vertraging van een kwartier wordt aangekondigd als "x.26 +5 minuten". Dat is natuurlijk niet haalbaar, waardoor de trein langer dan gepland aan het perron blijft staan.

Met een beetje pech heeft de treindienstleider (of ARI) dan al wel een rijweg ingesteld vanaf Breda richting Breda-Prinsenbeek, waardoor andere treinen niet kunnen vertrekken en daardoor ook vertraging krijgen.

* Volgens sommigen zijn die 8 minuten al krap.
Ik neem toch aan dat er een machinistenwissel plaatsvindt in Breda? Dan kan je keren in 3 minuten (niet planmatig (4)).
  maandag 7 mei 2018 @ 21:27:21 #9
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178999681
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 21:22 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ik neem toch aan dat er een machinistenwissel plaatsvindt in Breda? Dan kan je keren in 3 minuten (niet planmatig (4)).
Ik heb begrepen dat dat niet gebeurt.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 mei 2018 @ 21:28:59 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178999736
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 21:27 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat dat niet gebeurt.
Zou wel handiger zijn. Op zich zou je ze prima mee kunnen laten draaien op de ICD, ook de Belgen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 7 mei 2018 @ 21:33:32 #11
256146 b2py
Beton!
pi_178999870
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 21:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zou wel handiger zijn. Op zich zou je ze prima mee kunnen laten draaien op de ICD, ook de Belgen.
Doe maar niet ivm staken
  maandag 7 mei 2018 @ 21:46:18 #12
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179000292
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 21:20 schreef Bitlord het volgende:
Op Landgraaf staan de eerste bovenleidingsportalen -nog zonder draad- in de richting Eygelshoven Markt.
Ik zag van de week al werkzaamheden tussen Heerlen en Herzogenrath voorbijkomen :) Ik dacht al "Het zal toch niet...." Wel dus.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 7 mei 2018 @ 21:46:55 #13
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179000309
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 21:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Doe maar niet ivm staken
Ja, op die manier kun je niks aan belgen overlaten :')

Of aan fransen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 7 mei 2018 @ 22:16:46 #14
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179001338
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 21:20 schreef Bitlord het volgende:
Op Landgraaf staan de eerste bovenleidingsportalen -nog zonder draad- in de richting Eygelshoven Markt.
Zeker weten dat het geen masten waren ipv portalen? :+
StruktonRail twitterde op zondag 06-05-2018 om 22:12:33 Dag 9 elektrificatie #Landgraaf-#Herzogenrath: Alle draden getrokken! Iedereen dank voor#samenwerking! #spoorleven @ProRail https://t.co/WKdjlLIxul reageer retweet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 7 mei 2018 @ 23:15:25 #15
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179002982
Twee doden en een aantal zwaargewonden na een aanrijding tussen een reizigerstrein en een goederentrein bij Aichach tussen Augsburg en Ingolstadt:

http://www.spiegel.de/pan(...)-tote-a-1206697.html

https://www.focus.de/pano(...)3.html#aktualisieren

quote:
Inzwischen gibt es erste Informationen zum Unfallhergang. Das Unglück passierte gegen 21.15 Uhr auf Höhe der Signal- und Weichenanlage im Westen des Aichacher Bahnhofs. Der Regionalzug aus Richtung Augsburg wollte in den Bahnhof einfahren, dazu wird er über die Weiche nach Gleis 1 dirigiert. In diesem Bereich kam es zum Zusammenstoß mit einem leeren Güterzug, vermutlich ein Werkszug, der Holz für die Firma Pfeifer in Unterbernbach transportiert hatte.

Ob der Güterzug ein rotes Signal überfahren hat oder ein technisches Versagen das Unglück verursachte, ist derzeit nicht geklärt. Im Landratsamt findet eine Pressekonferenz statt, über die wir zeitnah berichten werden.
https://www.facebook.com/aichacherzeitung/posts/1804021116316975

Foto van bovenstaande Facebookpagina:


[ Bericht 13% gewijzigd door dennistd op 07-05-2018 23:23:59 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 7 mei 2018 @ 23:42:55 #16
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179003503
En opnieuw lijkt me de oorzaak net als bij vele eerdere zware ongevallen het ontbreken van een spoorbezettingsmelder te zijn, die op vele klassiek beveiligde stations niet geïnstalleerd is.



De houttrein stond op spoor 2 te wachten op kruising met de Regionalbahn vanuit Dasing (vanaf rechts). Deze wordt om 21.15u afwijkend binnengenomen op spoor 1, terwijl de rest van de avond (als er geen kruising plaatsvind) deze op spoor 2 halteert. Even vergeten dat je daar al een houttrein hebt staan, je stelt een rijweg in en dan gaat het dus mis...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 8 mei 2018 @ 00:01:04 #17
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179003720
De doden zijn nog niet koud of het onderzoek is al niet meer nodig :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_179003760
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 22:16 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zeker weten dat het geen masten waren ipv portalen? :+
StruktonRail twitterde op zondag 06-05-2018 om 22:12:33 Dag 9 elektrificatie #Landgraaf-#Herzogenrath: Alle draden getrokken! Iedereen dank voor#samenwerking! #spoorleven @ProRail https://t.co/WKdjlLIxul reageer retweet
De strekking was duidelijk.
pi_179003967
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:
De doden zijn nog niet koud of het onderzoek is al niet meer nodig :')
Nou jah, wij kennen die mensen toch niet. Anders kan je iedere seconde onderhand meerdere keren even stilstaan bij hoe kut de wereld is.
Bier.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 00:54:03 #20
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179004166
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:
De doden zijn nog niet koud of het onderzoek is al niet meer nodig :')
Zoals DeadLocK2K al terecht aangeeft - ik ken niemand die daarbij betrokken is geweest, voor mij is het niet veel meer dan een berichtje op pagina 3. Vind ik het erg? Ja. Ga ik erom rouwen? Nee, dat niet.

Ik vind het interessant om te weten wat er fout heeft kunnen gaan, zelfs als het nog maar net is gebeurd.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 05:48:39 #21
256146 b2py
Beton!
pi_179004760
quote:
10s.gif Op maandag 7 mei 2018 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, op die manier kun je niks aan belgen overlaten :')

Of aan fransen
Wat moet ik hier nou op zeggen
pi_179005257
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 20:31 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik denk het wel, op Maastricht Randwyck staat er ook eentje namelijk.
Oké. Dank.
pi_179006893
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 06:18 schreef TemulMelvin het volgende:

[..]

Oké. Dank.
ook op Maastricht staat er eentje!
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
pi_179009517
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 23:42 schreef dennistd het volgende:
En opnieuw lijkt me de oorzaak net als bij vele eerdere zware ongevallen het ontbreken van een spoorbezettingsmelder te zijn, die op vele klassiek beveiligde stations niet geïnstalleerd is.

[ afbeelding ]

De houttrein stond op spoor 2 te wachten op kruising met de Regionalbahn vanuit Dasing (vanaf rechts). Deze wordt om 21.15u afwijkend binnengenomen op spoor 1, terwijl de rest van de avond (als er geen kruising plaatsvind) deze op spoor 2 halteert. Even vergeten dat je daar al een houttrein hebt staan, je stelt een rijweg in en dan gaat het dus mis...
https://www.welt.de/vermi(...)ch-festgenommen.html

De treindienstleider is inmiddels aangehouden. Hem wordt (als mijn roestige Duits mij niet in de steek laat) dood door schuld ten laste gelegd.
  Redactie Sport dinsdag 8 mei 2018 @ 11:54:13 #25
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179010087
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 11:30 schreef MTL het volgende:

[..]

https://www.welt.de/vermi(...)ch-festgenommen.html

De treindienstleider is inmiddels aangehouden. Hem wordt (als mijn roestige Duits mij niet in de steek laat) dood door schuld ten laste gelegd.
Klopt helemaal :Y

Het ongeval in Leese-Stolzenau op 30 juni 2017 lijkt er wel heel erg op: https://www.eisenbahn-unf(...)=publicationFile&v=3
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 8 mei 2018 @ 18:34:03 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179019499
Arriva wil een open access-dienst gaan rijden tussen Spanje en Portugal: 4x per dag A Coruña - Porto v.v..
pi_179022723
Inmiddels woon ik een tijdje in Duitsland, maar ik moet zeggen dat ik enorm terug begin te verlangen naar de NS. Wat een ramp is DB zeg :')
  dinsdag 8 mei 2018 @ 20:59:16 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179023397
Op wat voor manier? Waar ergens in D woon je?
pi_179023702
Frankfurt woon ik, en ik moet geregeld reizen voor mijn werk binnen Duitsland. Ik heb nog geen enkele treinrit zonder vertraging meegemaakt (vandaag bijvoorbeeld retour Bonn, in totaal weer +2 uur), haperend materieel (vandaag op terugrit 3 wagons gesloten wegens kapotte airco) met stampvolle treinen als gevolg, waardeloze communicatie, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
pi_179025651
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 21:06 schreef J.B. het volgende:
Frankfurt woon ik, en ik moet geregeld reizen voor mijn werk binnen Duitsland. Ik heb nog geen enkele treinrit zonder vertraging meegemaakt (vandaag bijvoorbeeld retour Bonn, in totaal weer +2 uur), haperend materieel (vandaag op terugrit 3 wagons gesloten wegens kapotte airco) met stampvolle treinen als gevolg, waardeloze communicatie, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ja maar toch is bij de DB alles beter! "Kijk maar hoe goed ze scoren op X" :')
Bier.
  Moderator dinsdag 8 mei 2018 @ 21:51:02 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179026241
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 21:06 schreef J.B. het volgende:
Frankfurt woon ik, en ik moet geregeld reizen voor mijn werk binnen Duitsland. Ik heb nog geen enkele treinrit zonder vertraging meegemaakt (vandaag bijvoorbeeld retour Bonn, in totaal weer +2 uur), haperend materieel (vandaag op terugrit 3 wagons gesloten wegens kapotte airco) met stampvolle treinen als gevolg, waardeloze communicatie, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Zenk joe for trefling wiz Deutsche Bahn.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 8 mei 2018 @ 23:32:41 #32
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179030978
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 00:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nou jah, wij kennen die mensen toch niet. Anders kan je iedere seconde onderhand meerdere keren even stilstaan bij hoe kut de wereld is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 00:54 schreef James1988 het volgende:
Zoals DeadLocK2K al terecht aangeeft - ik ken niemand die daarbij betrokken is geweest, voor mij is het niet veel meer dan een berichtje op pagina 3. Vind ik het erg? Ja. Ga ik erom rouwen? Nee, dat niet.
Jullie missen iets. Mij kunnen die mensen ook min of meer gestolen worden.
quote:
Ik vind het interessant om te weten wat er fout heeft kunnen gaan, zelfs als het nog maar net is gebeurd.
Precies. Laten we dus vooral eerst ONDERZOEK gaan doen alvorens te concluderen dat het wel nalatigheid zus of achterstallig onderhoud zo geweest zal zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 8 mei 2018 @ 23:40:21 #33
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179031180
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 23:32 schreef Dr_Flash het volgende:

Precies. Laten we dus vooral eerst ONDERZOEK gaan doen alvorens te concluderen dat het wel nalatigheid zus of achterstallig onderhoud zo geweest zal zijn.
Dennis' post gaf alleen antwoord op de eerste Why?: waarom konden twee treinen op elkaar botsen?

Een ongevalsonderzoek gaat veel verder dan die ene vraag, dat weet jij ook wel :s)
  dinsdag 8 mei 2018 @ 23:42:37 #34
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179031232
Het kwam nogal "Oh ja zus en zo ik weet hoe dat gaat batsboem dit is het" over.

Wat je overigens heel vaak ziet in dit wereldje.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 8 mei 2018 @ 23:45:15 #35
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179031286
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 23:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dennis' post gaf alleen antwoord op de eerste Why?: waarom konden twee treinen op elkaar botsen?
Antwoord op de eerste vraag is trouwens: "omdat ze op hetzelfde spoor reden, in tegengestelde richting". Als ik die managementlingo van jou volg was Dennis volgens mij al een eind richting nummer 3 zo niet 4 :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 8 mei 2018 @ 23:52:13 #36
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179031453
Overigens vind ik het nogal ridicuul, zo niet absurd, om te denken dat je alles in precies 5 stappen tot een root cause kunt herleiden. Ja, misschien dat managers daarin geloven, maar die zijn dom :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 8 mei 2018 @ 23:55:34 #37
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179031549
Dat staat ook al in het artikel: "The "5" in the name derives from an anecdotal observation on the number of iterations needed to resolve the problem."

De bedoeling is dat je - net als een kind - blijft vragen "maar waarom dan?" totdat het niet meer mogelijk is om nog meer vragen te stellen. Als dat 250 keer gebeurt, soit. :s)
  dinsdag 8 mei 2018 @ 23:59:13 #38
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179031660
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 23:55 schreef James1988 het volgende:
De bedoeling is dat je - net als een kind - blijft vragen "maar waarom dan?" totdat het niet meer mogelijk is om nog meer vragen te stellen. Als dat 250 keer gebeurt, soit. :s)
Ooit was er een briljante reclame van Volkswagen die daarover ging _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 9 mei 2018 @ 00:01:31 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179031724
Ik vind "Seconds From Disaster" om die reden ook best wel een goede serie, ze laten heel goed zien welke dingen er allemaal fout gingen totdat het geheel uitmondde in een ramp.

Ze overdramatiseren en herhalen wel akelig veel, maar dat verbaast me niet zo heel erg bij een Amerikaans programma dat een uur zendtijd moet vullen.
pi_179031752
Mee eens!
Bier.
  woensdag 9 mei 2018 @ 00:04:42 #41
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179031797
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 00:01 schreef James1988 het volgende:
Ik vind "Seconds From Disaster" om die reden ook best wel een goede serie, ze laten heel goed zien welke dingen er allemaal fout gingen totdat het geheel uitmondde in een ramp.

Ze overdramatiseren en herhalen wel akelig veel, maar dat verbaast me niet zo heel erg bij een Amerikaans programma dat een uur zendtijd moet vullen.
Ja klopt, dat zie ik veel te weinig tegenwoordig :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 9 mei 2018 @ 00:05:27 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179031817
SfD wordt zo te zien elke donderdag uitgezonden om 20:00.

Gelukkig hebben we Air Crash Investigation nog, dat ook héél goed is. :)
  woensdag 9 mei 2018 @ 00:13:35 #43
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179031970
Zal er weer eens aan denken :) Ik kijk voornamelijk sport en reisprogramma's de laatste ehm, jaren :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_179031993
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 00:05 schreef James1988 het volgende:
SfD wordt zo te zien elke donderdag uitgezonden om 20:00.

Gelukkig hebben we Air Crash Investigation nog, dat ook héél goed is. :)
Ja, dat is een beetje zelfkastijding voor me. Het maakt me niet geruster op vliegen maar aan de andere kant, zie je wel hoeveel aandacht er geschonken wordt aan correct gevolgde procedures en hoeveel daarop getraind wordt, geeft heel veel vertrouwen.
Bier.
pi_179034262
‘Spoed’ btw, zeven maanden verder
  woensdag 9 mei 2018 @ 09:00:28 #47
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_179034962
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 07:34 schreef b2py het volgende:
‘Spoed’ btw, zeven maanden verder
Maar wel snelstgroeiende spoorlijn!!
  woensdag 9 mei 2018 @ 10:39:01 #48
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179036714
quote:
Onnen huilt nu al :'(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_179037437
De verlenging is juist nadat de kleine revisie in Onnen is afgerond, als ik het goed begrijp. Niks aan de hand dus :P
  woensdag 9 mei 2018 @ 11:44:13 #50
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179037884
Nee, tot de eerstvolgende keer dat er wat aan geklust moet worden :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_179037971
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 11:23 schreef MTL het volgende:
De verlenging is juist nadat de kleine revisie in Onnen is afgerond, als ik het goed begrijp. Niks aan de hand dus :P
Waar komen al die rijtuigen vandaan? Rijdt er nog zoveel ICR in het normale binnenlandse verkeer?
speak only if it improves the silence.
pi_179038048
Nee, al het ICR rijdt over de HSL of staat stil. Ik begreep dat er een stammetje minder nodig was sinds de Benelux over de HSL rijdt, maar of er nog meer beschikbaar is weet ik niet.

Ik ben ook wel benieuwd wat verandert voor werkplaats Onnen
  woensdag 9 mei 2018 @ 12:29:49 #53
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179038717
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 11:52 schreef marcop23 het volgende:
Nee, al het ICR rijdt over de HSL of staat stil. Ik begreep dat er een stammetje minder nodig was sinds de Benelux over de HSL rijdt, maar of er nog meer beschikbaar is weet ik niet.
De ene trein opheffen om de andere te kunnen verlengen is natuurlijk geen capaciteitsuitbreiding he :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 9 mei 2018 @ 12:36:19 #54
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179038806
quote:
Wat een hoop bla bla in dat artikel.

quote:
"Op de hogesnelheidslijn rijden speciale treinen in een vaste samenstelling. Daarom kunnen deze niet eenvoudig verlengd worden, zoals bij reguliere treinen."
Tis nota bene een van de weinige lijnen waar NS met getrokken mat rijdt... Het materiaal dat je juist makkelijk kan verlengen 8)7
So we just called him Fred
pi_179038881
Volgens iemand op feestboek wordt de 1100 eentje ingekort?
pi_179038928
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 12:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De ene trein opheffen om de andere te kunnen verlengen is natuurlijk geen capaciteitsuitbreiding he :)
Jawel, er worden geen treinen opgeheven, maar omdat de reistijd Amsterdam - Brussel via de HSL minder is heb je voor dezelfde aantal treibewegingen per dag minder treinstellen nodig.
En dus heb je een treinstel over waarvan je de bakken kunt verdelen over de rest.
  woensdag 9 mei 2018 @ 13:12:49 #57
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179039400
Nondekanarie :o Dat is een flinke fik geweest in Twello :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 9 mei 2018 @ 13:44:19 #58
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179040058
Er staat echt een indrukwekkende hoop leuk spul in Amersfoort zeg. Behalve het gebruikelijke nog loc 1122, 1251, de 766, Eurailscout Karla Peijs, etc etc
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_179040117
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 12:41 schreef Maegrim het volgende:
Volgens iemand op feestboek wordt de 1100 eentje ingekort?
De 900 (ICD Amsterdam - Breda) gaat onder de kap keren in Amsterdam en als de revisie is afgelopen heb je ook weer een paar stammen extra beschikbaar.
Dat is blijkbaar genoeg om alle ICDs te verlengen.
pi_179041922
quote:
7s.gif Op woensdag 9 mei 2018 12:36 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Wat een hoop bla bla in dat artikel.

[..]

Tis nota bene een van de weinige lijnen waar NS met getrokken mat rijdt... Het materiaal dat je juist makkelijk kan verlengen 8)7
Volgens iemand op hgbtf worden deze stammen gelijk gesteld aan een treinstel , in nederland, omdat ze normaal gezien nooit uit elkaar gehaald worden.
speak only if it improves the silence.
  woensdag 9 mei 2018 @ 16:05:06 #61
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_179043131
Het heeft allemaal te maken met hoe de deursluiting is opgelost in samenwerking met de TRAXX als ik mij niet vergis. Zo bestaat de basis aan de beide buitenkanten uit een TRAXX met een eindrijtuig die het deursluitcircuit vertaalt naar eentje die de TRAXX verstaat. Zo heb je twee rijtuigen en twee TRAXX-locs en hangen daar tussenin extra tussenrijtuigen. Daardoor krijg je een vaste samenstelling. In die zin lijkt het een beetje op een VIRM: Je hebt altijd de koprijtuigen en het rijtuig met de stroomafnemers nodig. Dan kan je met een of twee tussenbakken en evt een tussen-motorrijtuig een viertje of een zesje maken. Een vijf- of zevenbaksvariant rijdt waarschijnlijk zo weg maar is alleen niet toegelaten.

Het verschil met een loc met rijtuigen is dat deze los van elkaar kunnen functioneren. Bij de IC-directstammen kan dat niet.
  woensdag 9 mei 2018 @ 16:08:27 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179043202
Als ik het me goed herinner zit er in de 9-baks-stammen halverwege nog een signaalversterker.
  woensdag 9 mei 2018 @ 18:37:17 #63
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_179046476
Staan de laatste tijd nogal wat losse stuurstandrijtuigen op Watergraafsmeer, worden die uitgefaseerd?
Same shit, different day
SC hopper present
  donderdag 10 mei 2018 @ 20:56:32 #64
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_179071540
Kennen jullie die grap van die Helperzoomtunnel in Groningen die vandaag ingeschoven zou worden? https://www.gic.nl/bereik(...)unnel-gaat-niet-door
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 mei 2018 @ 20:58:55 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179071642
Weet er helaas alles van. Is bij mij om de hoek. Het betekent dat mijn wijk vanaf de oostzijde in de spitsuren voorlopig slecht bereikbaar blijft.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179072063
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 18:37 schreef Koen66 het volgende:
Staan de laatste tijd nogal wat losse stuurstandrijtuigen op Watergraafsmeer, worden die uitgefaseerd?
Je bedoeld de 3 die vanaf de A10 zichtbaar zijn waardoor het meteen veel lijkt? :*
  donderdag 10 mei 2018 @ 23:13:58 #67
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_179078193
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 21:08 schreef Maegrim het volgende:

[..]

Je bedoeld de 3 die vanaf de A10 zichtbaar zijn waardoor het meteen veel lijkt? :*
ja :@ maar van de week waren het er zeker 5 :P
Same shit, different day
SC hopper present
pi_179085126
In de filmpjes van arjen v zie ik vaak de aanduiding emplacement maasvlakte oost voorbij komen, weet iemand waar dit precies is?
speak only if it improves the silence.
  Redactie Sport vrijdag 11 mei 2018 @ 11:23:39 #69
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179085288
ProRail heeft vijf Unimogs besteld als wegsleepvoertuigen: https://www.parool.nl/ams(...)ande-trein~a4598057/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 mei 2018 @ 11:24:19 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179085298
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:13 schreef TjjWester het volgende:
In de filmpjes van arjen v zie ik vaak de aanduiding emplacement maasvlakte oost voorbij komen, weet iemand waar dit precies is?
Zo te zien de bundel sporen direct ten oosten van de N15
https://www.google.com/ma(...).9525681!4d4.0313962

Afgaand op RailWiki: http://www.railwiki.nl/index.php/Maasvlakte#Maasvlakte_Oost
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179085681
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 23:13 schreef Koen66 het volgende:

[..]

ja :@ maar van de week waren het er zeker 5 :P
nouja ze staan aan de voeding dus afgedankt zijn ze niet
  vrijdag 11 mei 2018 @ 13:13:46 #72
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_179087142
quote:
7s.gif Op woensdag 9 mei 2018 12:36 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Wat een hoop bla bla in dat artikel.

[..]
Zeg dat wel: "[...]De capaciteit groeit daarmee binnen een jaar met zo’n 35%, waarmee dit de snelstgroeiende spoorlijn van Nederland is.".

Wel geinig zo hoor, beetje goochelen met percentages. Werkt dat ook andersom als een rit of treinstel uitvalt? :+
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_179087701
Is Deadlock al gespot wat betreft percentages?
pi_179092811
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 13:13 schreef Eix het volgende:

[..]

Zeg dat wel: "[...]De capaciteit groeit daarmee binnen een jaar met zo’n 35%, waarmee dit de snelstgroeiende spoorlijn van Nederland is.".

Wel geinig zo hoor, beetje goochelen met percentages. Werkt dat ook andersom als een rit of treinstel uitvalt? :+
Ik denk dat de meeste procentuele groei dit jaar te vinden is op het traject Roodeschool-Eemshaven.
  Moderator vrijdag 11 mei 2018 @ 19:46:30 #75
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179093464
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:23 schreef dennistd het volgende:
ProRail heeft vijf Unimogs besteld als wegsleepvoertuigen: https://www.parool.nl/ams(...)ande-trein~a4598057/
Gaaf. Unimogs O+

Omzeilen ze hiermee de wet, want in de basis is zo'n ding vrachtwagen of landbouwvoertuig.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_179094885
ProRail heeft ondertussen ook een aantal vacatures voor agrariërs online gezet
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 mei 2018 @ 21:52:08 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179095363
De noordelijke treinen van Arriva kampen met problemen aan de stroomrichters. Deze verdelen de beschikbare energie over de vitale elektrische onderdelen van de trein. Ouderdom, software updates en het warme weer zorgen ervoor dat ze stuk gaan. Ze kosten volgens Arriva ongeveer 100.000 euro per stuk en je hebt er twee per treinstel nodig, dus vervanging is kostbaar (ongeveer 10 miljoen euro) maar gaat er toch komen.

De machinisten willen ook een duit in het zakje doen en hebben in de kantine al een spaarpot neergezet :P

https://www.rtvnoord.nl/n(...)onder-het-warme-weer
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179096016
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 21:25 schreef Maegrim het volgende:
ProRail heeft ondertussen ook een aantal vacatures voor agrariërs online gezet
Zo te zien hebben ze wat losse typetjes nodig. Iets voor jouzelf? :)
  vrijdag 11 mei 2018 @ 22:39:51 #79
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179096454
Die spaarpot :D
  Redactie Sport zaterdag 12 mei 2018 @ 01:48:00 #80
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179099058
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_179099138
Jongens, weet iemand waarom de nachttrein van v 1.00 uit Rotterdam 8 minuten stil staat op Den Haag HS, net als de trein van v 5.00, maar de overige nachttreinen niet?
  Redactie Sport zaterdag 12 mei 2018 @ 02:11:26 #82
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179099209
Geen idee. De treinen die kort op Den Haag HS staan hebben trouwens een lange stop op Leiden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_179100321
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 01:57 schreef Proz het volgende:
Jongens, weet iemand waarom de nachttrein van v 1.00 uit Rotterdam 8 minuten stil staat op Den Haag HS, net als de trein van v 5.00, maar de overige nachttreinen niet?
Ik heb die trein van 1 uur (of 00:56 op een aantal nachten) vaak gereden en de reden van het wachten is heel eenvoudig: op veel nachten zijn de meeste sporen buiten dienst voor onderhoud en is er nog maar één spoor beschikbaar richting de Laan van NOI en Leiden. Je moet dus even wachten op de trein uit de richting Leiden. Dat is de laatste normale intercity richting Rotterdam.
De rest van de nacht rijden er (op een aantal lege treinen na) geen andere treinen meer behalve het nachtnet zelf en die zijn zodanig getimed dat de treinen niet hoeven te wachten op elkaar.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 10:12:09 #84
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_179101768
James, ben je thuis? Er komt zometeen een Hondekop aan in Breda (we vertrekken nu uit Tilburg)
  zaterdag 12 mei 2018 @ 11:47:44 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179102951
Nope, ik ben onderweg naar Engeland :D
pi_179103154
StephanVanLoon twitterde op vrijdag 11-05-2018 om 22:18:46 Een splinternieuwe SNG (Sprinter Nieuwe Generatie) van @NS_online aan het begin van de avond op de Zaanstraat. Deze treinen zullen vanaf eind dit jaar hun intrede doen in de reizgersdienst. https://t.co/TkqhChszMC reageer retweet
weet iemand wat gezien op de foto linksboven op het dak zit? het lijkt op een tyfoon.
wellicht een antenne of in ieder geval voor communicatie.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Sport zaterdag 12 mei 2018 @ 12:20:27 #87
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179103453
Hoge en lage tyfoon lijkt me, met filter tegen verstopping.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_179105968
Zag op google maps dat de ICE dit weekend via Roermond rijdt. Zijn er nu ook werkzaamheden bij Venlo? Ik wist niet eens dat die spoorlijn weer geopend was. https://goo.gl/maps/ngqdTf7ykW12
  Redactie Sport zaterdag 12 mei 2018 @ 15:19:58 #89
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179106021
Die rijdt gewoon over Venlo hoor :D
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 13 mei 2018 @ 00:07:47 #90
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_179121140
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 22:39 schreef James1988 het volgende:
Die spaarpot :D
Gemixte signalen. Eerst staken voor meer geld en dan geld geven.
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
  zondag 13 mei 2018 @ 23:02:29 #91
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_179144126
Containerschip tegen spoorbrug Gouda: "De brug is op de fundatie verschoven en ook het veiligheidsnet is zichtbaar gescheurd." (bron: https://www.ad.nl/gouda/c(...)einverkeer~a97a3705/ ).

Hopelijk geen tweede Friesenbrücke. :{
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 mei 2018 @ 23:10:54 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179144272
En ze hadden net werkzaamheden aan de andere bruggen gepleegd omdat ze niet helemaal meer goed sloten ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179144461
quote:
11s.gif Op zondag 13 mei 2018 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
En ze hadden net werkzaamheden aan de andere bruggen gepleegd omdat ze niet helemaal meer goed sloten ...
Als het andere bruggen zijn, dan heeft het er niets mee te maken toch?
Bier.
  zondag 13 mei 2018 @ 23:56:27 #94
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_179144867
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 23:02 schreef Eix het volgende:
Containerschip tegen spoorbrug Gouda: "De brug is op de fundatie verschoven en ook het veiligheidsnet is zichtbaar gescheurd." (bron: https://www.ad.nl/gouda/c(...)einverkeer~a97a3705/ ).

Hopelijk geen tweede Friesenbrücke. :{
Hm.... volgens sporenplan kunnen de R-NET treinen toch ook prima over de hefbrug? De wissels lijken er te liggen.
  Redactie Sport maandag 14 mei 2018 @ 00:31:30 #95
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179145215
Alleen is die brug vandaag nog buiten dienst vanwege werkzaamheden. En richting Gouda daarover is lastig omdat je dan tegen het verkeer Gouda->Den Haag in moet.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 14 mei 2018 @ 00:37:19 #96
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179145262
Radio-reportage van afgelopen vrijdag over de stoomloc die in de Rijn ligt: https://www.swr.de/swr2/p(...)4/1voth86/index.html

Overigens loopt er nog een crowdfunding voor de berging: https://www.startnext.com/jaeger-der-versunkenen-lok
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_179147023
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 23:02 schreef Eix het volgende:
Containerschip tegen spoorbrug Gouda: "De brug is op de fundatie verschoven en ook het veiligheidsnet is zichtbaar gescheurd." (bron: https://www.ad.nl/gouda/c(...)einverkeer~a97a3705/ ).

Hopelijk geen tweede Friesenbrücke. :{
Je bent in ieder geval niet afhankelijk van Duitse besluitvorming, dat scheelt je de helft
  maandag 14 mei 2018 @ 07:59:12 #98
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179147398
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 00:31 schreef dennistd het volgende:
Alleen is die brug vandaag nog buiten dienst vanwege werkzaamheden. En richting Gouda daarover is lastig omdat je dan tegen het verkeer Gouda->Den Haag in moet.
De hefbruggen waren buiten dienst voor werkzaamheden, het schip is tegen de naastgelegen draaibrug gevaren. Hier gaat alleen de boemel naar Alphen a/d Rijn over.
So we just called him Fred
  maandag 14 mei 2018 @ 08:00:30 #99
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179147402
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 23:56 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]

Hm.... volgens sporenplan kunnen de R-NET treinen toch ook prima over de hefbrug? De wissels lijken er te liggen.
Dat kan prima idd, maar dat gaan ProRail en NS vast niet bedenken, veel te klantvriendelijk.
So we just called him Fred
  maandag 14 mei 2018 @ 08:27:56 #100
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_179147620
Hebben ze blijkbaar wel bedacht want er rijden nu wel treinen tussen Gouda en Alphen. Wel minder dan normaal (kwartierdienst past niet als je in beide richtingen over dezelfde brug moet).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')