Waar komen al die rijtuigen vandaan? Rijdt er nog zoveel ICR in het normale binnenlandse verkeer?quote:Op woensdag 9 mei 2018 11:23 schreef MTL het volgende:
De verlenging is juist nadat de kleine revisie in Onnen is afgerond, als ik het goed begrijp. Niks aan de hand dus
De ene trein opheffen om de andere te kunnen verlengen is natuurlijk geen capaciteitsuitbreiding hequote:Op woensdag 9 mei 2018 11:52 schreef marcop23 het volgende:
Nee, al het ICR rijdt over de HSL of staat stil. Ik begreep dat er een stammetje minder nodig was sinds de Benelux over de HSL rijdt, maar of er nog meer beschikbaar is weet ik niet.
Wat een hoop bla bla in dat artikel.quote:Op woensdag 9 mei 2018 06:12 schreef b2py het volgende:
https://nieuws.ns.nl/spoedverlenging-intercity-direct-treinen/
Alle ICd treinen worden verlengd
Tis nota bene een van de weinige lijnen waar NS met getrokken mat rijdt... Het materiaal dat je juist makkelijk kan verlengenquote:"Op de hogesnelheidslijn rijden speciale treinen in een vaste samenstelling. Daarom kunnen deze niet eenvoudig verlengd worden, zoals bij reguliere treinen."
Jawel, er worden geen treinen opgeheven, maar omdat de reistijd Amsterdam - Brussel via de HSL minder is heb je voor dezelfde aantal treibewegingen per dag minder treinstellen nodig.quote:Op woensdag 9 mei 2018 12:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De ene trein opheffen om de andere te kunnen verlengen is natuurlijk geen capaciteitsuitbreiding he
De 900 (ICD Amsterdam - Breda) gaat onder de kap keren in Amsterdam en als de revisie is afgelopen heb je ook weer een paar stammen extra beschikbaar.quote:Op woensdag 9 mei 2018 12:41 schreef Maegrim het volgende:
Volgens iemand op feestboek wordt de 1100 eentje ingekort?
Volgens iemand op hgbtf worden deze stammen gelijk gesteld aan een treinstel , in nederland, omdat ze normaal gezien nooit uit elkaar gehaald worden.quote:Op woensdag 9 mei 2018 12:36 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Wat een hoop bla bla in dat artikel.
[..]
Tis nota bene een van de weinige lijnen waar NS met getrokken mat rijdt... Het materiaal dat je juist makkelijk kan verlengen
Je bedoeld de 3 die vanaf de A10 zichtbaar zijn waardoor het meteen veel lijkt?quote:Op woensdag 9 mei 2018 18:37 schreef Koen66 het volgende:
Staan de laatste tijd nogal wat losse stuurstandrijtuigen op Watergraafsmeer, worden die uitgefaseerd?
ja maar van de week waren het er zeker 5quote:Op donderdag 10 mei 2018 21:08 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Je bedoeld de 3 die vanaf de A10 zichtbaar zijn waardoor het meteen veel lijkt?
Zo te zien de bundel sporen direct ten oosten van de N15quote:Op vrijdag 11 mei 2018 11:13 schreef TjjWester het volgende:
In de filmpjes van arjen v zie ik vaak de aanduiding emplacement maasvlakte oost voorbij komen, weet iemand waar dit precies is?
nouja ze staan aan de voeding dus afgedankt zijn ze nietquote:Op donderdag 10 mei 2018 23:13 schreef Koen66 het volgende:
[..]
ja maar van de week waren het er zeker 5
Zeg dat wel: "[...]De capaciteit groeit daarmee binnen een jaar met zo’n 35%, waarmee dit de snelstgroeiende spoorlijn van Nederland is.".quote:Op woensdag 9 mei 2018 12:36 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Wat een hoop bla bla in dat artikel.
[..]
Ik denk dat de meeste procentuele groei dit jaar te vinden is op het traject Roodeschool-Eemshaven.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 13:13 schreef Eix het volgende:
[..]
Zeg dat wel: "[...]De capaciteit groeit daarmee binnen een jaar met zo’n 35%, waarmee dit de snelstgroeiende spoorlijn van Nederland is.".
Wel geinig zo hoor, beetje goochelen met percentages. Werkt dat ook andersom als een rit of treinstel uitvalt?
Gaaf. Unimogsquote:Op vrijdag 11 mei 2018 11:23 schreef dennistd het volgende:
ProRail heeft vijf Unimogs besteld als wegsleepvoertuigen: https://www.parool.nl/ams(...)ande-trein~a4598057/
Zo te zien hebben ze wat losse typetjes nodig. Iets voor jouzelf?quote:Op vrijdag 11 mei 2018 21:25 schreef Maegrim het volgende:
ProRail heeft ondertussen ook een aantal vacatures voor agrariërs online gezet
Ik heb die trein van 1 uur (of 00:56 op een aantal nachten) vaak gereden en de reden van het wachten is heel eenvoudig: op veel nachten zijn de meeste sporen buiten dienst voor onderhoud en is er nog maar één spoor beschikbaar richting de Laan van NOI en Leiden. Je moet dus even wachten op de trein uit de richting Leiden. Dat is de laatste normale intercity richting Rotterdam.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 01:57 schreef Proz het volgende:
Jongens, weet iemand waarom de nachttrein van v 1.00 uit Rotterdam 8 minuten stil staat op Den Haag HS, net als de trein van v 5.00, maar de overige nachttreinen niet?
weet iemand wat gezien op de foto linksboven op het dak zit? het lijkt op een tyfoon.twitter:StephanVanLoon twitterde op vrijdag 11-05-2018 om 22:18:46 Een splinternieuwe SNG (Sprinter Nieuwe Generatie) van @NS_online aan het begin van de avond op de Zaanstraat. Deze treinen zullen vanaf eind dit jaar hun intrede doen in de reizgersdienst. https://t.co/TkqhChszMC reageer retweet
Gemixte signalen. Eerst staken voor meer geld en dan geld geven.quote:
Als het andere bruggen zijn, dan heeft het er niets mee te maken toch?quote:Op zondag 13 mei 2018 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
En ze hadden net werkzaamheden aan de andere bruggen gepleegd omdat ze niet helemaal meer goed sloten ...
Hm.... volgens sporenplan kunnen de R-NET treinen toch ook prima over de hefbrug? De wissels lijken er te liggen.quote:Op zondag 13 mei 2018 23:02 schreef Eix het volgende:
Containerschip tegen spoorbrug Gouda: "De brug is op de fundatie verschoven en ook het veiligheidsnet is zichtbaar gescheurd." (bron: https://www.ad.nl/gouda/c(...)einverkeer~a97a3705/ ).
Hopelijk geen tweede Friesenbrücke.
Je bent in ieder geval niet afhankelijk van Duitse besluitvorming, dat scheelt je de helftquote:Op zondag 13 mei 2018 23:02 schreef Eix het volgende:
Containerschip tegen spoorbrug Gouda: "De brug is op de fundatie verschoven en ook het veiligheidsnet is zichtbaar gescheurd." (bron: https://www.ad.nl/gouda/c(...)einverkeer~a97a3705/ ).
Hopelijk geen tweede Friesenbrücke.
De hefbruggen waren buiten dienst voor werkzaamheden, het schip is tegen de naastgelegen draaibrug gevaren. Hier gaat alleen de boemel naar Alphen a/d Rijn over.quote:Op maandag 14 mei 2018 00:31 schreef dennistd het volgende:
Alleen is die brug vandaag nog buiten dienst vanwege werkzaamheden. En richting Gouda daarover is lastig omdat je dan tegen het verkeer Gouda->Den Haag in moet.
Dat kan prima idd, maar dat gaan ProRail en NS vast niet bedenken, veel te klantvriendelijk.quote:Op zondag 13 mei 2018 23:56 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Hm.... volgens sporenplan kunnen de R-NET treinen toch ook prima over de hefbrug? De wissels lijken er te liggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |