En is Trump een draaikont.quote:Op woensdag 25 april 2018 08:47 schreef DeParo het volgende:
[..]
Trump gebruikt de wortel en stok techniek en dat blijkt opnieuw een succesvolle manier om met dictators om te gaan. Het moment dat Kim de kleinste verkeerde beweging maakt zal de stok uit de lucht vliegen is Kim weer die afschuwelijke dictator geworden.
Tsja, ik ben misschien slechts een eenvoudige Veluwenaar, maar ik vind het persoonlijk wat gek om dictators te overladen met lof (terwijl hij geen goed woord over heeft voor zijn politieke tegenstanders in de VS en iemand als Comey uitmaakt voor alles wat mooi en lelijk is). Kim heeft hiermee al z'n doel bereikt: de VS behandelt hem met respect en beschouwt zijn regime als een volwaardige gesprekspartner.quote:Op woensdag 25 april 2018 08:47 schreef DeParo het volgende:
[..]
Trump gebruikt de wortel en stok techniek en dat blijkt opnieuw een succesvolle manier om met dictators om te gaan. Het moment dat Kim de kleinste verkeerde beweging maakt zal de stok uit de lucht vliegen is Kim weer die afschuwelijke dictator geworden.
De enige winnaar is Kim, Trump laat overduidelijk met zich spelen en de enigen die dat niet zien zijn Trump en zijn fanboys.quote:Op woensdag 25 april 2018 08:47 schreef DeParo het volgende:
[..]
Of Kim dat heeft bereikt is volstrekt irrelevant zolang het Westerse en Amerikaanse doel maar wordt bereikt. Als Comey morgen een stuk tekst laat publiceren in de NYT waar hij zegt fout te zijn geweest, Trump correct was, dan schrijft Trump dezelfde dag waarschijnlijk nog een tweet waarin hij zegt wat voor geweldige kerel die Comey is en wellicht biedt hij hem zelfs nog een baan aan. Het probleem met die tactiek is dat het werkt met dictators, op het internationale toneel en zelfs in internationale handel, maar het werkt niet in de binnenlandse politiek van Amerika, in de Westerse maatschappij, dat zijn toch twee werelden van verschil.quote:Op woensdag 25 april 2018 08:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ik ben misschien slechts een eenvoudige Veluwenaar, maar ik vind het persoonlijk wat gek om dictators te overladen met lof (terwijl hij geen goed woord over heeft voor zijn politieke tegenstanders in de VS en iemand als Comey uitmaakt voor alles wat mooi en lelijk is). Kim heeft hiermee al z'n doel bereikt: de VS behandelt hem met respect en beschouwt zijn regime als een volwaardige gesprekspartner.
Zelfs al zou Noord-Korea morgen bij wijze van toenadering de kernwapens in het openbaar zou demonteren, politieke hervormingen aankondigt, en alle barrieres richting Zuid-Korea en het Westen zou verwijderen dan zouden sommige mensen hier nog roepen dat Trump verliest.quote:Op woensdag 25 april 2018 08:56 schreef Chewie het volgende:
[..]
De enige winnaar is Kim, Trump laat overduidelijk met zich spelen en de enigen die dat niet zien zijn Trump en zijn fanboys.
NK wordt eindelijk erkend en daar wachten ze al meerdere decennia op en het lijkt er op dat NK geen enkele concessies hoeft te doen alleen een paar loze beloften , na "stupid watergate" nu "stupid China" om in de Nixon terminologie te blijven.
Nogmaals, jij zou anders piepen als Trump vijanden van Israël veren in de reet zou steken.quote:Op woensdag 25 april 2018 08:58 schreef DeParo het volgende:
[..]
Of Kim dat heeft bereikt is volstrekt irrelevant zolang het Westerse en Amerikaanse doel maar wordt bereikt. Als Comey morgen een stuk tekst laat publiceren in de NYT waar hij zegt fout te zijn geweest, Trump correct was, dan schrijft Trump dezelfde dag waarschijnlijk nog een tweet waarin hij zegt wat voor geweldige kerel die Comey is en wellicht biedt hij hem zelfs nog een baan aan. Het probleem met die tactiek is dat het werkt met dictators, op het internationale toneel en zelfs in internationale handel, maar het werkt niet in de binnenlandse politiek van Amerika, in de Westerse maatschappij, dat zijn toch twee werelden van verschil.
quote:Op woensdag 25 april 2018 09:01 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zelfs al zou Noord-Korea morgen bij wijze van toenadering de kernwapens in het openbaar zou demonteren en alle barrieres richting Zuid-Korea en het Westen zou verwijderen dan zouden mensen hier nog roepen dat Kim wint en Trump verliest. Hilarisch.
Zoals wie? Dat hij Noord-Korea op dit moment lovend benadert schopt toch ook niet tegen het zere been van Zuid-Korea of Japan? Zij lijken wel redelijk tevreden.quote:Op woensdag 25 april 2018 09:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, jij zou anders piepen als Trump vijanden van Israël veren in de reet zou steken.
Persoonlijk vind ik ook niet dat hij het verdient maar als dat nodig is om daadwerkelijke verandering nodig te brengen dan moet je het wellicht overwegen. Je kan zeggen wat je wilt maar de traditionele benadering heeft sinds de Korea-oorlog niet gewerkt en met nog geen twee jaar Trump hebben we het opeens over het demonteren van kernwapens in Noord-Korea en vrede.quote:Persoonlijk vind ik dat een stuk stront als Kim het niet verdient om door westerse leiders met zoveel respect te worden behandeld. Het is bovendien ook nergens voor nodig. Kim gaat echt niet z'n arsenaal ontmantelen omdat Trump hem 'eervol' noemt. Het is derhalve een onnodige fluim in het gezicht van de slachtoffers van het regime.
Nogmaals, als hij daadwerkelijk overgaat tot het ontmantelen van zijn kernwapenarsenaal - wat Kim niet gaat doen, want dat is de enige troef die hij in handen heeft en de enige reden dat hij aan mag schuiven bij de grote jongens - dan is dat niet omdat Trump een 'eervol' heeft genoemd. Het is een onnodig compliment voor een van de grootste stukken stront op aarde. Een westerse leider hoort zich niet lovend uit te laten over dictators.quote:Op woensdag 25 april 2018 09:06 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zoals wie? Dat hij Noord-Korea op dit moment lovend benadert schopt toch ook niet tegen het zere been van Zuid-Korea of Japan? Zij lijken wel redelijk tevreden.
[..]
Persoonlijk vind ik ook niet dat hij het verdient maar als dat nodig is om daadwerkelijke verandering nodig te brengen dan moet je het wellicht overwegen. Je kan zeggen wat je wilt maar de traditionele benadering heeft sinds de Korea-oorlog niet gewerkt en met nog geen twee jaar Trump hebben we het opeens over het demonteren van kernwapens in Noord-Korea en vrede.
Oh. Je wil regime change?quote:Op woensdag 25 april 2018 09:06 schreef DeParo het volgende:
Persoonlijk vind ik ook niet dat hij het verdient
Rematch in November. En dit is een heel, heel erg slecht resultaat voor de GOP. Volgens Nate Cohen (de gast achter de "needle" van de NYT):quote:Op woensdag 25 april 2018 08:49 schreef klappernootopreis het volgende:
https://www.vox.com/2018/(...)ona-special-election
Met maar 53% van de stemmen. In het uiterst conservatieve Arizona!
Dat scheelde dus niet veel.
quote:Regardless of the exact outcome though, this is just another terrible special election result for the Republicans. Zero excuse, given the permanent absentee list.
And you're feeling great if you're, say, the Democratic candidate for Senate in Arizona
It probably won't get covered this way, but this is arguably the worst special congressional election result yet for the GOP
There just aren't any excuses. The Republican wasn't Roy Moore. The Democrat wasn't Conor Lamb. The turnout wasn't low. The district doesn't have, say, a latent Democratic tradition. It oddly has the effect of making all the prior excuses seem less relevant, too.
https://twitter.com/Nate_Cohn/status/988981303260442625?s=19
Ik zie dat je weer op de man aan het spelen bent zoals gebruikelijk.quote:Op woensdag 25 april 2018 09:04 schreef Chewie het volgende:
[..]Daar hebben we de inhoudsloze deparo weer zoals we hem kennen
![]()
Noemt zichzelf echt geen fanboy van de oranje gek maar bij elk beetje kritiek op de oranje gek moet hij toch echt wel even reageren dat het toch echt anders is in deparo's bizarre, waar het nooit concreet mag worden, wereld.
Ik ben blij dat je zo ver moest teruggaan om enige succesvolle gesprekken te vinden en of er objectief gezien betere diplomaten bij betrokken waren moet nog maar blijken uit de uitkomst van de huidige gesprekken.quote:Ja zo'n akkoord leek er in de jaren 90 ook te komen en toen waren er objectief gezien toch echt wel betere diplomaten bij betrokken en we weten waar dat toe heeft geleid.
Integendeel. Het is de PR die Noord-Korea kan gebruiken binnen de eigen dictatuur om dergelijke stappen te verkopen. Ik denk dus dat jij je daar aardig in kan vergissen.quote:Op woensdag 25 april 2018 09:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, als hij daadwerkelijk overgaat tot het ontmantelen van zijn kernwapenarsenaal - wat Kim niet gaat doen, want dat is de enige troef die hij in handen heeft en de enige reden dat hij aan mag schuiven bij de grote jongens - dan is dat niet omdat Trump een 'eervol' heeft genoemd. Het is een onnodig compliment voor een van de grootste stukken stront op aarde. Een westerse leider hoort zich niet lovend uit te laten over dictators.
Ach ja dat is jou natuurlijk compleet vreemdquote:Op woensdag 25 april 2018 09:10 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik zie dat je weer op de man aan het spelen bent gelukkig bent bij gebrek aan de kunde om een fatsoenlijke discussie te hebben.
Ah je hebt dus duidelijk geen idee waar ik het over hebquote:Ik ben blij dat je zo ver moest teruggaan om enige succesvolle gesprekken te vinden en of er objectief gezien betere diplomaten bij betrokken waren moet nog maar blijken uit de uitkomst van de huidige gesprekken.
Ja want ik wacht nog altijd op je inhoudelijke reactie van een paar delen in deze serie geleden, mbt China, waar na een reeks van persoonlijke aanvallen en insinuaties je het consequent naliet om enige inhoudelijke reactie uit je toetsenbord te krijgen.quote:Op woensdag 25 april 2018 09:12 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ach ja dat is jou natuurlijk compleet vreemd
Kom op, gast. Denk je nou werkelijk dat het regime iets moet verkopen? Aan wie dan? De bevolking?quote:Op woensdag 25 april 2018 09:12 schreef DeParo het volgende:
[..]
Integendeel. Het is de PR die Noord-Korea kan gebruiken binnen de eigen dictatuur om dergelijke stappen te verkopen. Ik denk dus dat jij je daar aardig in kan vergissen.
Volgens mij gaat het zeer duidelijk ook over politieke zaken, in dit geval buitenlandse politiek, en ook defensie is onderdeel van de politieke bevoegdheid dus wat dat betreft.......quote:Op woensdag 25 april 2018 09:13 schreef klappernootopreis het volgende:
Misschien dat een MOD Deparo uitleg geeft dat hier politieke en geen militaire discussies worden gevoerd? Het valt me op dat onze Shukov liefhebber maar al te graag de aandacht op militaire zaken wil draaien. Het gaat hier nog steeds over politiek, en militair ingrijpen is het resultaat van het falen van de politiek.
Het is moeilijk he.quote:Op woensdag 25 april 2018 09:13 schreef Chewie het volgende:
Wel grappig dat deparo die meerdere malen heeft aangegeven niet concreet te willen worden begint over inhoudsloos
Zelfs een dictatuur heeft verantwoording nodig ja, als het Kim-regime na decennialang te hebben verkondigt dat kernwapens nodig zijn tegen het kwade Westen dan moet je wel enig wisselgeld hebben om het ontmantelen van je kernwapens te kunnen verkopen, verder hebben dictators zoals Kim een behoorlijk opgeblazen ego dus vinden ze het wel degelijk prettig om dit soort lofuitingen te kunnen lezen over zichzelf. Overigens denk ik dat Kim een heel stuk minder dom is dan je nu lijkt te insinueren (buiten zijn adviseurs om).quote:Op woensdag 25 april 2018 09:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kom op, gast. Denk je nou werkelijk dat het regime iets moet verkopen? Aan wie dan? De bevolking?
En nogmaals, Kim gaat z'n kernwapenarsenaal niet ontmantelen. Dat zou namelijk zo'n beetje het domste zijn wat hij kan doen. En hoewel die papzak er misschien uitziet als een dom kind, kan ik je verzekeren dat hij wordt omringd door adviseurs die weten hoe ze een machtspositie uit moeten buiten.
En wij westerlingen vinden dat minder grappig. Wij koesteren bepaalde waarden en het handelen van die smeerlap Kim is daarmee in strijd. Het is moreel verwerpelijk om Kim te overladen met lof.quote:Op woensdag 25 april 2018 09:17 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zelfs een dictatuur heeft verantwoording nodig ja, als het Kim-regime na decennialang te hebben verkondigt dat kernwapens nodig zijn tegen het kwade Westen dan moet je wel enig wisselgeld hebben om het ontmantelen van je kernwapens te kunnen verkopen, verder hebben dictators zoals Kim een behoorlijk opgeblazen ego dus vinden ze het wel degelijk prettig om dit soort lofuitingen te kunnen lezen over zichzelf.
Holy shit, dit is zo ongemakkelijk om te zien. Ik heb opeens de behoefte mezelf pijn te doen om even wat anders te voelen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |