abonnement Unibet Coolblue
pi_178574132
Omdat er nu meerdere topics zijn over verslavingen, alle met eigen regels.
Hier een open topic waar iedereen in terecht kan, wat mij betreft zijn er niet echt regels, maar zie dit als een open deur,daarna kun je door naar specifieke topics doWat ik wil en hoop, is dat we het hier open houden en vanuit hier iedereen naar de specifieke topics wijzen
Do what you love, love what you do!
pi_178574160
ts begint
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_178574232
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 12:03 schreef MilkTea het volgende:
ts begint
Ja had die al verwacht, maar ik heb veel problemen met alcohol, en uitgebreid uitgelegd hoor ook al hier.

En jij?
Do what you love, love what you do!
pi_178574593
En voor de duidelijk, ik wil dit helemaal open houden, ik denk dat alleen mensen moeten reageren die zelf inzien dat er toch een soort probleem is, en gaat dus niet perce om drugs ofzo :P
Do what you love, love what you do!
pi_178575797
Ik ben verslavingsgevoelig, maar niet actief verslaafd op dit moment.

Alcohol laat ik voorlopig staan, wiet vind ik een beetje eng (want ik word er een beetje para van), internet is wel 24/7, roken ben ik mee gestopt. Andere drugs nooit geprobeerd.

Probleem van zowel alcohol als roken is dat ze elkaar versterken. Als ik drink, rook ik weer, waardoor ik meer drink.
Mon 'en!
pi_178576012
wat ik wil in dit topic is nl eerlijk zijn tegen elkaar ondanks dat je het niet met elkaar eens bent.

En kijk daarna zijn er nog zat andere topics op specifiek het onderwerp wel waar iemand mee zit.

Maar laten we het hier even heel open houden gewoon en een plek om te praten
Do what you love, love what you do!
pi_178576221
Ik ben verslaafd aan roken en drinken. Drinken nok ik 1 dezer dagen mee. Roken zal ik tot mijn laatste adem blijven doen. Ik vind mijn sjekkies Van Nelle zwaar veel te lekker. Dan maar 20 jaar eerder dood.
pi_178576370
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:10 schreef bloempjuh het volgende:
Probleem van zowel alcohol als roken is dat ze elkaar versterken. Als ik drink, rook ik weer
Dit heb ik ook. Ik rook vrijwel alleen als ik met vrienden ben, en meestal is dat met een biertje of wijntje erbij. Na een paar drankjes kan ik echt geen nee zeggen tegen een peuk. Doordeweeks rook ik niet
Moeten zij weten
pi_178576405
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:37 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Dit heb ik ook. Ik rook vrijwel alleen als ik met vrienden ben, en meestal is dat met een biertje of wijntje erbij. Na een paar drankjes kan ik echt geen nee zeggen tegen een peuk. Doordeweeks rook ik niet
Bij mij is het omgekeerd. :P Ik rook en drink juist vaak als ik alleen ben. Dan zit er geen rem op en niemand om me heen om te zeggen dat ik te veel rook/drink.

Ben mezelf nu ook finaal aan het klemzuipen.
pi_178576436
Shopaholic
pi_178576475
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:29 schreef Somberling het volgende:
Ik ben verslaafd aan roken en drinken. Drinken nok ik 1 dezer dagen mee. Roken zal ik tot mijn laatste adem blijven doen. Ik vind mijn sjekkies Van Nelle zwaar veel te lekker. Dan maar 20 jaar eerder dood.
geloof me ook dat roken is niet zo lastig. maar ik zit nog op het zelfde punt als jou hoor ;)
Do what you love, love what you do!
pi_178576514
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:41 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Shopaholic
vertel is?
Do what you love, love what you do!
pi_178576553
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:45 schreef kree het volgende:

[..]

vertel is?
Sommige mensen grijpen bij stress naar de drank, ik pak de pinpas en kom thuis met kleding die ik nooit zou dragen
pi_178576554
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:39 schreef Somberling het volgende:

[..]

Bij mij is het omgekeerd. :P Ik rook en drink juist vaak als ik alleen ben. Dan zit er geen rem op en niemand om me heen om te zeggen dat ik te veel rook/drink.

Ben mezelf nu ook finaal aan het klemzuipen.
haha dit heb ik dus ook, echt precies hetzelfde whaha
Do what you love, love what you do!
pi_178576599
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:47 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Sommige mensen grijpen bij stress naar de drank, ik pak de pinpas en kom thuis met kleding die ik nooit zou dragen
Nouja dat is iig gezonder, maar ja inderdaad, ook weer een dingetje.
Vast wel iemand die hier wat over kan zeggen nog, ik heb daar nl geen last van. bij mij is het echt alcohol ;)
Do what you love, love what you do!
pi_178576717
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:47 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Sommige mensen grijpen bij stress naar de drank, ik pak de pinpas en kom thuis met kleding die ik nooit zou dragen
Je gaat door stress naar een winkel om kleding te kopen terwijl dat ook online kan? Misschien moet je gewoon ff de deur uit om te ontstressen?
Moeten zij weten
pi_178576735
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:49 schreef kree het volgende:

[..]

Nouja dat is iig gezonder, maar ja inderdaad, ook weer een dingetje.
Vast wel iemand die hier wat over kan zeggen nog, ik heb daar nl geen last van. bij mij is het echt alcohol ;)
Ja en uiteindelijk eindig je met 40 jassen 110 paar schoenen, 50 jurkjes.
pi_178576763
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:53 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Je gaat door stress naar een winkel om kleding te kopen terwijl dat ook online kan? Misschien moet je gewoon ff de deur uit om te ontstressen?
Het is het koopjes jagen en op dat moment voel je je helemaal te wauw en je zal het dragen, maar het eindigt in de kast. Laatst kwam ik nog kleding tegen in de kast hingen de prijskaartjes nog aan
pi_178577339
Red Bull. Kan er gewoon niet vanaf blijven. Moet er minimaal 1 per dag drinken, anders krijg ik een soort 'raar' gevoel dat ik het moét hebben. Suiker en cafeïne verslaafd eigenlijk.
pi_178577538
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:54 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Ja en uiteindelijk eindig je met 40 jassen 110 paar schoenen, 50 jurkjes.
Ben je er nu ook vanaf?
Do what you love, love what you do!
pi_178577705
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:23 schreef kree het volgende:

[..]

Ben je er nu ook vanaf?
Heb geen stress meer, dus dan hoef ik ook niet te winkelen
pi_178577786
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:28 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Heb geen stress meer, dus dan hoef ik ook niet te winkelen
haha het lijkt er toch op, wat jij met je pinpas doet doe ik met drank kopen.

Het is beide stom :D
Do what you love, love what you do!
pi_178577844
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:31 schreef kree het volgende:

[..]

haha het lijkt er toch op, wat jij met je pinpas doet doe ik met drank kopen.

Het is beide stom :D
Ohw heb ook wel heel veel drank en daar kan ik heel goed van afblijven, maar het is meer het winkelen, winkelen en met iets thuis komen. Mijn vriendin zegt wel eens je geluk kopen als het ware
pi_178577908
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:35 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Ohw heb ook wel heel veel drank en daar kan ik heel goed van afblijven, maar het is meer het winkelen, winkelen en met iets thuis komen. Mijn vriendin zegt wel eens je geluk kopen als het ware
Nou even in het algemeen dan maar, geluk kun je niet kopen helaas//
Do what you love, love what you do!
pi_178578122
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:37 schreef kree het volgende:

[..]

Nou even in het algemeen dan maar, geluk kun je niet kopen helaas//
Nee het is hetzelfde wat mensen hebben die gokken. Dopamine maken ze dan aan. Dat heb ik met shoppen, je voelt je dan even weer blij, maar daarna val je weer in een gat en ga je weer winkelen. Nu heb ik alles stabiel en daar waak ik ook voor dat dat zo blijft, laat mij maar lekker in een sleur leven, daar doe ik het het allerbest op.
pi_178579133
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:28 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Heb geen stress meer, dus dan hoef ik ook niet te winkelen
hoe stom het ook klinkt, maar dat is idd het idee. ook met drinken
Do what you love, love what you do!
pi_178579543
Nu is dit topic beetje nieuw, maar ik weet zeker dat ik niet de enige ben hiermee en dat er veel mee mensen zitten die dit lezen en denken van tja......

mss toch eens een andere richting op :)

schroom niet dit topic is helemaal open en ook niet om iemand te veoordelen :)
Do what you love, love what you do!
pi_178585252
Ik heb ook een verslaving. Ik ben verslaafd aan alcohol en drugs.

2 weken geleden heb ik voor het laatst gebruikt en ik wil graag volhouden om gestopt te blijven, omdat ik anders mijn behandeling op spel zet. :{

Ik gebruikte vooral om mijn k*t gevoel even uit te kunnen zetten. Heeft er iemand tips hoe ik het vol kan houden?
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_178586248
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:25 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Dankjewel, daar had ik ook al gereageerd. Nog al wanhopig :P
waarom ben je wanhopig?
Do what you love, love what you do!
pi_178586272
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:34 schreef kree het volgende:

[..]

waarom ben je wanhopig?
Omdat ik geen idee heb hoe met de spanning en stress om te gaan en daarbij me ook nog is heel negatief te voelen. Dan raak ik ineens impulsief en ga ik weer gebruiken. Ik ben wanhopig omdat ik nu echt niet meer terug kan vallen in deze behandeling, anders zet ik alles op het spel.
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_178586292
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:57 schreef Mo0nlight het volgende:
Ik heb ook een verslaving. Ik ben verslaafd aan alcohol en drugs.

2 weken geleden heb ik voor het laatst gebruikt en ik wil graag volhouden om gestopt te blijven, omdat ik anders mijn behandeling op spel zet. :{

Ik gebruikte vooral om mijn k*t gevoel even uit te kunnen zetten. Heeft er iemand tips hoe ik het vol kan houden?
De ellende is, en is met elke verslaving. Dat je er lichamelijk last van krijgt als je ineens stopt.
Heb je wel eens met de huisarts overlegd ook om te stoppen?
Do what you love, love what you do!
pi_178586318
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:37 schreef kree het volgende:

[..]

De ellende is, en is met elke verslaving. Dat je er lichamelijk last van krijgt als je ineens stopt.
Heb je wel eens met de huisarts overlegd ook om te stoppen?
Lichamelijk gezien heb ik nergens last van. Ik ben al meer dan een jaar echt gestopt, maar af en toe val ik weer terug. Ik heb een jaar in een afkickkliniek gezeten.. en inmiddels in een andere kliniek, maar hier ben ik al 3 keer terug gevallen in gebruik.
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_178586321
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:36 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Omdat ik geen idee heb hoe met de spanning en stress om te gaan en daarbij me ook nog is heel negatief te voelen. Dan raak ik ineens impulsief en ga ik weer gebruiken. Ik ben wanhopig omdat ik nu echt niet meer terug kan vallen in deze behandeling, anders zet ik alles op het spel.
ja eigenlijk vertel je precies mijn verhaal nu, alleen ik hield het bij alcohol en dat is al drama hahaha
Do what you love, love what you do!
pi_178586413
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:38 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Lichamelijk gezien heb ik nergens last van. Ik ben al meer dan een jaar echt gestopt, maar af en toe val ik weer terug. Ik heb een jaar in een afkickkliniek gezeten.. en inmiddels in een andere kliniek, maar hier ben ik al 3 keer terug gevallen in gebruik.
Nu zijn er altijd redenen om toch te gebruiken, wil je die vertellen?
Do what you love, love what you do!
pi_178586535
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:42 schreef kree het volgende:

[..]

Nu zijn er altijd redenen om toch te gebruiken, wil je die vertellen?
- Te hoog in de spanning
- Herbelevingen/nachtmerries
- Somber, negativiteit en suicidaal.
- Wanneer ik trek heb naar automutilatie
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
  dinsdag 17 april 2018 @ 20:48:16 #36
52513 whosvegas
The Trickster
pi_178586547
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:36 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Omdat ik geen idee heb hoe met de spanning en stress om te gaan en daarbij me ook nog is heel negatief te voelen. Dan raak ik ineens impulsief en ga ik weer gebruiken. Ik ben wanhopig omdat ik nu echt niet meer terug kan vallen in deze behandeling, anders zet ik alles op het spel.
Heb je al eens iets als yoga geprobeerd?
Are you nuts??
pi_178586596
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:48 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Heb je al eens iets als yoga geprobeerd?
Daar krijg ik nog meer spanning van..
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_178586605
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:47 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

- Te hoog in de spanning
- Herbelevingen/nachtmerries
- Somber, negativiteit en suicidaal.
- Wanneer ik trek heb naar automutilatie
De eerste 3 zijn voor mij precies hetzelfde, tegen alle beter weten in eigenlijk.

Mss is het een gemis gewoon van iemand die ff een arm om je heen slaat als je het lastig hebt?
Do what you love, love what you do!
pi_178586642
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:50 schreef kree het volgende:

[..]

De eerste 3 zijn voor mij precies hetzelfde, tegen alle beter weten in eigenlijk.

Mss is het een gemis gewoon van iemand die ff een arm om je heen slaat als je het lastig hebt?
Ja vooral dan van mijn familie. Als het iemand anders is (zoals iemand van de verpleging in de kliniek) dan vind ik het lastig en totaal niet fijn.
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_178586722
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:52 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Ja vooral dan van mijn familie. Als het iemand anders is (zoals iemand van de verpleging in de kliniek) dan vind ik het lastig en totaal niet fijn.
oeh ja je hebt beetje hetzelfde als ik, want ook voor mij is er hulp enzo en ggz etc en huisarts.
Maar denk dat jij het zelfde hebt, iedereen waar je zelf veel om geeft laat je vallen omdat ze denken dat je een hopeloos geval bent?

Daar heb ik nl beetje last van nu.
Do what you love, love what you do!
pi_178586851
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:55 schreef kree het volgende:

[..]

oeh ja je hebt beetje hetzelfde als ik, want ook voor mij is er hulp enzo en ggz etc en huisarts.
Maar denk dat jij het zelfde hebt, iedereen waar je zelf veel om geeft laat je vallen omdat ze denken dat je een hopeloos geval bent?

Daar heb ik nl beetje last van nu.
Dat begint bij mij ook een beetje op te spelen. Mijn moeder, zus en broer en 2 vrienden heb ik nog over. Maar mijn zus die snapt er niks van vanwege haar lage intelligentie. Mijn moeder die doet heel erg haar best, maar ze gaat over haar eigen grenzen en mijn broer zie ik eigenlijk nooit. Het enige waar ik dus echt wat aan heb is 1 goede vriend en mijn moeder, maar zodra het weer mis gaat ben ik bang dat mijn moeder de deur ook dicht gaat doen.

Ik ben bang, alles kwijt te raken, maar tegelijkertijd ook bang dat ik in deze instelling alleen maar slechter ga worden. Dat ik drank of drugs nodig heb om me goed te voelen, vooral na de trauma therapie. Ik ben wanhopig, ik voel me alleen en ik durf niet eens meer terug te vallen, maar de trek blijft...
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_178586987
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 21:00 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Dat begint bij mij ook een beetje op te spelen. Mijn moeder, zus en broer en 2 vrienden heb ik nog over. Maar mijn zus die snapt er niks van vanwege haar lage intelligentie. Mijn moeder die doet heel erg haar best, maar ze gaat over haar eigen grenzen en mijn broer zie ik eigenlijk nooit. Het enige waar ik dus echt wat aan heb is 1 goede vriend en mijn moeder, maar zodra het weer mis gaat ben ik bang dat mijn moeder de deur ook dicht gaat doen.

Ik ben bang, alles kwijt te raken, maar tegelijkertijd ook bang dat ik in deze instelling alleen maar slechter ga worden. Dat ik drank of drugs nodig heb om me goed te voelen, vooral na de trauma therapie. Ik ben wanhopig, ik voel me alleen en ik durf niet eens meer terug te vallen, maar de trek blijft...
Ik ben echt de laatste die hier advies over moet geven denk :D
En ja snap je helemaal eigenlijk wel, want ik denk preces echt het zelfde.

Wat helpt is een positief doel, en ok voor mij is dat wellicht muziek maken of iig dat mensen dat leuk vinden enzo en dat motiveert,

Maar zeker ik weet niet , wellicht kan er iemand anders nog weer even op zeggen, maar zo werkt het even voor mij,.
Do what you love, love what you do!
pi_178587248
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 21:00 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Dat begint bij mij ook een beetje op te spelen. Mijn moeder, zus en broer en 2 vrienden heb ik nog over. Maar mijn zus die snapt er niks van vanwege haar lage intelligentie. Mijn moeder die doet heel erg haar best, maar ze gaat over haar eigen grenzen en mijn broer zie ik eigenlijk nooit. Het enige waar ik dus echt wat aan heb is 1 goede vriend en mijn moeder, maar zodra het weer mis gaat ben ik bang dat mijn moeder de deur ook dicht gaat doen.

Ik ben bang, alles kwijt te raken, maar tegelijkertijd ook bang dat ik in deze instelling alleen maar slechter ga worden. Dat ik drank of drugs nodig heb om me goed te voelen, vooral na de trauma therapie. Ik ben wanhopig, ik voel me alleen en ik durf niet eens meer terug te vallen, maar de trek blijft...
Ik ga even hier door, want ok alcohol topic is ook ok,

Serieuze vraag, als jij nu van de 1 op de andere dag stopt met drinken of drugs, ga je er dan problemen mee hebben?
Do what you love, love what you do!
  woensdag 18 april 2018 @ 18:40:42 #44
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_178604689
Ik heb een eetverslaving, al gaat het de laatste week wel weer aardig. Het komt door chronische verveling en de leegheid dat de borderline met zich meebrengt. Het is wat.
soooo, da's mooi!
pi_178604976
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 18:40 schreef LordofLeaves het volgende:
Ik heb een eetverslaving, al gaat het de laatste week wel weer aardig. Het komt door chronische verveling en de leegheid dat de borderline met zich meebrengt. Het is wat.
Dat is zo herkenbaar.
Ook echt de borderline die verslavingstrekjes naar boven haalt. Of het nou leeg eenzaamhekd of wat dan ook is.
Ik heb verschillende verslavende gevoeligheden gehad. Automutilatie, eten, het gevoel van niet eten, of braken zodat je daarna leeg bent. Alcohol, wiet. Geld uitgeven minder want mag nier van mezelf. Of ik koop beetje leegte op door goedkope dingen te kopen of uitverkoopdingen.
Bij mij komen ook wel acties voor dat kleding met kaartjes gevonden wprden in de kast.

Het is wel al wat stabieler, vooral qua extreme destructiviteit. Ik heb wel veel therapie gehad. O.a. een jaar intern. Daardoor kan ik wel eerst andere dingen doen ipv verslaveningen inzetten.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_178605176
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 21:17 schreef kree het volgende:

[..]

Ik ga even hier door, want ok alcohol topic is ook ok,

Serieuze vraag, als jij nu van de 1 op de andere dag stopt met drinken of drugs, ga je er dan problemen mee hebben?
Problemen in de zin van mijn geestelijke gesteldheid, maar ik probeer gestopt te blijven.

[ Bericht 2% gewijzigd door M_0_0_N op 18-04-2018 19:05:39 (vergeten) ]
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
  woensdag 18 april 2018 @ 19:09:36 #47
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_178605244
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 18:56 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

Dat is zo herkenbaar.
Ook echt de borderline die verslavingstrekjes naar boven haalt. Of het nou leeg eenzaamhekd of wat dan ook is.
Ik heb verschillende verslavende gevoeligheden gehad. Automutilatie, eten, het gevoel van niet eten, of braken zodat je daarna leeg bent. Alcohol, wiet. Geld uitgeven minder want mag nier van mezelf. Of ik koop beetje leegte op door goedkope dingen te kopen of uitverkoopdingen.
Bij mij komen ook wel acties voor dat kleding met kaartjes gevonden wprden in de kast.

Het is wel al wat stabieler, vooral qua extreme destructiviteit. Ik heb wel veel therapie gehad. O.a. een jaar intern. Daardoor kan ik wel eerst andere dingen doen ipv verslaveningen inzetten.
Erg hé? Je probeert het ene gat op te vullen met het ander. Heb van alles geprobeerd; inderdaad de drank en de drugs. Het deed mij niks. De roekeloosheid, nada. Ook met relaties probeerde ik de leegte op te vullen en dat werkte ook niet. Dat eten werkt ook niet. Ergens vindt ik het wel erg sneu van mezelf, maar goed.
soooo, da's mooi!
pi_178605392
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 19:09 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Erg hé? Je probeert het ene gat op te vullen met het ander. Heb van alles geprobeerd; inderdaad de drank en de drugs. Het deed mij niks. De roekeloosheid, nada. Ook met relaties probeerde ik de leegte op te vullen en dat werkte ook niet. Dat eten werkt ook niet. Ergens vindt ik het wel erg sneu van mezelf, maar goed.
Bij mij hielp het allemaal best, dacht ik, tijdelijk. Alleen de grenzen werden steeds vager. Het ging dan steeds verder, korter op elkaar en vaker.
En dan voelde ik me een of ander chronisch ziek persoon en moest het weer stoppen. En uiteindelijk kwam ik dan tot de conclusie dat ik ook niet echt een fijner leven heb of va krijgen dor mezelf de vernieling in te helpen.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  woensdag 18 april 2018 @ 19:21:05 #49
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_178605502
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 19:15 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

Bij mij hielp het allemaal best, dacht ik, tijdelijk. Alleen de grenzen werden steeds vager. Het ging dan steeds verder, korter op elkaar en vaker.
En dan voelde ik me een of ander chronisch ziek persoon en moest het weer stoppen. En uiteindelijk kwam ik dan tot de conclusie dat ik ook niet echt een fijner leven heb of va krijgen dor mezelf de vernieling in te helpen.
Tijdelijk inderdaad. Ik weet best dat het zo niet allemaal verder kan. Heb er alleen geen controle of grip op. Maar ik wordt er ook niet moedeloos van. Het weet mij maar niet te raken.
soooo, da's mooi!
pi_178605602
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 19:21 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Tijdelijk inderdaad. Ik weet best dat het zo niet allemaal verder kan. Heb er alleen geen controle of grip op. Maar ik wordt er ook niet moedeloos van. Het weet mij maar niet te raken.
Heb ook niet echt zinnige tips ofzo.
Ik val ook soms nog wel terug maar dan blijft et tegenwoordig wel bij 1 avondje de mist in gaan.

Zou willen dat ik kon zeggen 'als je dit inzet lukt het wel' maar helaas werkt het niet zo.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  woensdag 18 april 2018 @ 19:29:02 #51
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_178605653
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 19:26 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

Heb ook niet echt zinnige tips ofzo.
Ik val ook soms nog wel terug maar dan blijft et tegenwoordig wel bij 1 avondje de mist in gaan.

Zou willen dat ik kon zeggen 'als je dit inzet lukt het wel' maar helaas werkt het niet zo.
Haha, je doet het stukken beter in ieder geval. Het kwartje zal ooit vanzelf wel vallen. Of niet natuurlijk. ;)
soooo, da's mooi!
pi_178605723
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 19:29 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Haha, je doet het stukken beter in ieder geval. Het kwartje zal ooit vanzelf wel vallen. Of niet natuurlijk. ;)
Voor nu heb ik vrede met 'soms gebeurd het dat het ff misgaat'.
Het gaat iid een stuk beter.
En kan wel boos worden en mezelf veroordelen maar dan krijg je zo'n cirkel waardoor kans op terugvallen groter is.
Dus incidenteel is misschien wel het beste wat het gaat worden. Maar daar kan ok opzich best mee dealen :)
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  woensdag 18 april 2018 @ 19:36:23 #53
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_178605798
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 19:32 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

Voor nu heb ik vrede met 'soms gebeurd het dat het ff misgaat'.
Het gaat iid een stuk beter.
En kan wel boos worden en mezelf veroordelen maar dan krijg je zo'n cirkel waardoor kans op terugvallen groter is.
Dus incidenteel is misschien wel het beste wat het gaat worden. Maar daar kan ok opzich best mee dealen :)
Klopt helemaal. Hoe meer je een hekel aan jezelf krijgt, des te vaker gaat het (opzettelijk) mis.
soooo, da's mooi!
pi_178612323
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 19:05 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Problemen in de zin van mijn geestelijke gesteldheid, maar ik probeer gestopt te blijven.
beide denk
Do what you love, love what you do!
pi_178618185
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 19:05 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Problemen in de zin van mijn geestelijke gesteldheid, maar ik probeer gestopt te blijven.
Wat gebruikte je dan als ik vragen mag?

Ik ben zelf ook verslavingsgevoelig, ben gestopt met (hard)drugs, drinken alleen bij speciale gelegenheden en ik blow op dit moment om de dag 1 joint, wat ik ook wil gaan afbouwen.
  donderdag 19 april 2018 @ 11:53:27 #56
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_178618507
Persoonlijke aanvsl verwijderd. Ik wil dit topic graag een kans geven en wil jullie dus met klem vragen netjes en ontopic te reageren. Twijfel je over de echtheid van een post, TR deze dan en ga niet hier die discussie aan. Bedankt.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_178618848
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 11:53 schreef Samzz het volgende:
[Info]Persoonlijke aanvsl verwijderd. Ik wil dit topic graag een kans geven en wil jullie dus met klem vragen netjes en ontopic te reageren. Twijfel je over de echtheid van een post, TR deze dan en ga niet hier die discussie aan. Bedankt.[/info]
Dat kan wel zo zijn, ik zie dat mijn masturbatie stoornis post is verwijderd. Kan je ook uitleggen waarom? Ik heb daar namelijk problemen mee, hoe gek, lachwekkend en raar het voor sommige ook is.
  donderdag 19 april 2018 @ 12:21:10 #58
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_178618979
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 12:14 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Dat kan wel zo zijn, ik zie dat mijn masturbatie stoornis post is verwijderd. Kan je ook uitleggen waarom? Ik heb daar namelijk problemen mee, hoe gek, lachwekkend en raar het voor sommige ook is.
Ik heb nogal moeite je te geloven aangezien je in R&P weinig anders doet dan trollposts plaatsen en snerend en aanvallend posten.

Je posthistory spreekt nogal enorm tegen je, dus :). Mocht je echt een serieus probleem hebben met masturberen, dan vind ik dat vervelend voor je en zou je dat hier moeten kunnen posten. Hopelijk ga je dan wel serieus met dit topic om, want je hebt de schijn tegen. Dat snap je hoop ik.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_178619065
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 12:21 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik heb nogal moeite je te geloven aangezien je in R&P weinig anders doet dan trollposts plaatsen en snerend en aanvallend posten.

Je posthistory spreekt nogal enorm tegen je, dus :). Mocht je echt een serieus probleem hebben met masturberen, dan vind ik dat vervelend voor je en zou je dat hier moeten kunnen posten. Hopelijk ga je dan wel serieus met dit topic om, want je hebt de schijn tegen. Dat snap je hoop ik.
Ik snap het. Ik kijk het nog even aan voor ik hier iets post. Bedankt voor je feedback.
pi_178624451
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 12:21 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik heb nogal moeite je te geloven aangezien je in R&P weinig anders doet dan trollposts plaatsen en snerend en aanvallend posten.

Je posthistory spreekt nogal enorm tegen je, dus :). Mocht je echt een serieus probleem hebben met masturberen, dan vind ik dat vervelend voor je en zou je dat hier moeten kunnen posten. Hopelijk ga je dan wel serieus met dit topic om, want je hebt de schijn tegen. Dat snap je hoop ik.
Whah toch begrijp je dat dan echt wel verkeerd, wanttotaal niet mijn bedoeling
Do what you love, love what you do!
pi_178630408
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 11:31 schreef L99kzorika het volgende:

[..]

Wat gebruikte je dan als ik vragen mag?

Ik ben zelf ook verslavingsgevoelig, ben gestopt met (hard)drugs, drinken alleen bij speciale gelegenheden en ik blow op dit moment om de dag 1 joint, wat ik ook wil gaan afbouwen.
Ik gebruikte alcohol, speed en af en toe cannabis.
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_178633971
Ik ben me echt weer veels te ver gegaan, want nu in de trein en moet taxi achteraan ook nog.

Maar ik heb me zo 2 uur nog zitten te vermaken op openbare vleugel daar paar uur
Do what you love, love what you do!
pi_178634072
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 02:27 schreef kree het volgende:
Ik ben me echt weer veels te ver gegaan, want nu in de trein en moet taxi achteraan ook nog.

Maar ik heb me zo 2 uur nog zitten te vermaken op openbare vleugel daar paar uur
Straks lekker naar bed thuis. Morgen op tijd er uit en fris aan de dag beginnen! Zet het om in iets positiefs. ^O^
pi_178634428
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2018 02:54 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Straks lekker naar bed thuis. Morgen op tijd er uit en fris aan de dag beginnen! Zet het om in iets positiefs. ^O^
was het maar zo. Incident met ns dus ben gestrand in Amsterdam. Heb nu pas trein naar leiden cs :S
Do what you love, love what you do!
pi_178635343
Haha ben gestrand op Schiphol :’)
Do what you love, love what you do!
pi_178635381
Ik wacht maar ff want dan rijden er straks weer bussen, ga wel ff vliegtuígen kijken op panorama terras. Lol
Do what you love, love what you do!
pi_178635429
Dam’n echt weer iets voor mij om in zo situatie te komen. Schuld van de ns
Do what you love, love what you do!
pi_178641393
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 05:50 schreef kree het volgende:
Ik wacht maar ff want dan rijden er straks weer bussen, ga wel ff vliegtuígen kijken op panorama terras. Lol
Hele nacht wakker !
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_178648502
[quote]1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 15:00 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Hele nacht wakker
yup

maar wel lol gehad



[ Bericht 0% gewijzigd door kree op 20-04-2018 23:24:40 ]
Do what you love, love what you do!
pi_178652856
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 05:52 schreef kree het volgende:
Dam’n echt weer iets voor mij om in zo situatie te komen. Schuld van de ns
Het is de schuld van de Rabobank ;)
Je droom van waar of wie je wilt zijn is je allergrootste kracht.
pi_178654530
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 10:45 schreef Lord88 het volgende:

[..]

Het is de schuld van de Rabobank ;)
haha probleemwijken nog steeds legendarisch
Do what you love, love what you do!
pi_178667677
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 april 2018 13:25 schreef kree het volgende:

[..]

haha probleemwijken nog steeds legendarisch
Hey Kree, hoe gaat het nu met je?

Ik ben weer genokt met alcohol.
pi_178695662
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 08:36 schreef Somberling het volgende:

[..]

Hey Kree, hoe gaat het nu met je?

Ik ben weer genokt met alcohol.
Het wisseld, doe wel steeds de poging en dan faal ik weer.
Maar drink wel een stuk minder, mijn doel is wel deze week te kappen want heb een sollicitatie open staan.
Eerste gesprek al gehad, maar ze wilde een proef dagje, wat mij best is, maar kan daar niet aankomen met een alcohol lucht natuurlijk :`)

En jij Hoelang al zonder?
Do what you love, love what you do!
pi_178695991
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 17:21 schreef kree het volgende:

[..]

Het wisseld, doe wel steeds de poging en dan faal ik weer.
Maar drink wel een stuk minder, mijn doel is wel deze week te kappen want heb een sollicitatie open staan.
Eerste gesprek al gehad, maar ze wilde een proef dagje, wat mij best is, maar kan daar niet aankomen met een alcohol lucht natuurlijk :`)

En jij Hoelang al zonder?
Nee, snap ik. Mensen kunnen dat op de 1 of andere manier altijd ruiken. Succes met de sollicitatie, hoop voor je dat het goed gaat.

Ben nu 5 dagen nuchter. Het is pas een begin maar ik heb de knop weer omgezet in mijn hoofd.
pi_178698921
Gamen, blowen, drank, cafeïne, nicotine, porno/seks en koopverslaafd (schoenen). Nu alleen nog nicotine wat echt in mijn systeem zit. Opname gehad van 6 maanden en voel me sterk genoeg om nu clean te blijven :) al heb ik nog niet alles in kaart betreft verslavingsgedrag en onderliggende problematiek.
Daarom begonnen met schematherapie :)

Eerste 3 maanden van de opname gestopt met roken maar m'n eerste weekend alleen op stap toch weer begonnen door overmatige prikkels ;( Tijd voor een nieuwe poging!

Gisteren 7 maanden clean *O* (drank/drugs/gamen/porno)

Drink nog wel koffie, rook dus nog en heb mezelf beloond met nieuwe kleding :@

:W
Nait Soezn Moar Broezn
pi_178703596
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 17:36 schreef Somberling het volgende:

[..]

Nee, snap ik. Mensen kunnen dat op de 1 of andere manier altijd ruiken. Succes met de sollicitatie, hoop voor je dat het goed gaat.

Ben nu 5 dagen nuchter. Het is pas een begin maar ik heb de knop weer omgezet in mijn hoofd.
Nouja 5 dagen is goed, dan Héb je het ergste wel gehad.


Ff volhouden nu :)
Do what you love, love what you do!
pi_178703627
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 19:54 schreef Divje het volgende:
Gamen, blowen, drank, cafeïne, nicotine, porno/seks en koopverslaafd (schoenen). Nu alleen nog nicotine wat echt in mijn systeem zit. Opname gehad van 6 maanden en voel me sterk genoeg om nu clean te blijven :) al heb ik nog niet alles in kaart betreft verslavingsgedrag en onderliggende problematiek.
Daarom begonnen met schematherapie :)

Eerste 3 maanden van de opname gestopt met roken maar m'n eerste weekend alleen op stap toch weer begonnen door overmatige prikkels ;( Tijd voor een nieuwe poging!

Gisteren 7 maanden clean *O* (drank/drugs/gamen/porno)

Drink nog wel koffie, rook dus nog en heb mezelf beloond met nieuwe kleding :@

:W
Dat klinkt of het de goeie kant op gaat?
Do what you love, love what you do!
pi_178705862
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 22:39 schreef kree het volgende:

[..]

Nouja 5 dagen is goed, dan Héb je het ergste wel gehad.

Ff volhouden nu :)
Ja. Ik had dit keer geen last van ontwenningsverschijnselen.
pi_178705951
Ik voel me al de hele nacht fucking klote. Gewoon al sinds ik wakker ben geworden om half 2 's nachts. En het erge is dat ik weet dat het erger wordt als ik alcohol drink.

Blijven doorgaan. Straks huis schoonmaken, zonsopgang kijken en ik denk dat ik bij de vistent een broodje paling ga halen. Opgeven is geen optie.
pi_178706019
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 04:50 schreef Somberling het volgende:
Ik voel me al de hele nacht fucking klote. Gewoon al sinds ik wakker ben geworden om half 2 's nachts. En het erge is dat ik weet dat het erger wordt als ik alcohol drink.

Blijven doorgaan. Straks huis schoonmaken, zonsopgang kijken en ik denk dat ik bij de vistent een broodje paling ga halen. Opgeven is geen optie.
Stomme is, alcohol lost het juist op, alleen je stelt daar het probleem weer mee uit helaas:(
Do what you love, love what you do!
pi_178706053
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 04:53 schreef kree het volgende:

[..]

Stomme is, alcohol lost het juist op, alleen je stelt daar het probleem weer mee uit helaas:(
Ja, dat is de valkuil. Het werkt tijdelijk (misschien voor 2 tot 4 uur bij mij altijd) en daarna komt dat slechte gevoel nog harder terug.
pi_178706080
Even volhouden idd.

T kost nog maar een paar dagen, Ha hou vol gek je bent er bijna al :)
Do what you love, love what you do!
pi_178706122
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 04:55 schreef Somberling het volgende:

[..]

Ja, dat is de valkuil. Het werkt tijdelijk (misschien voor 2 tot 4 uur bij mij altijd) en daarna komt dat slechte gevoel nog harder terug.
Je bent al verder als mij
Do what you love, love what you do!
pi_178706196
En anders huisarts, choordiapoxide vragen
Do what you love, love what you do!
pi_178706680
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 05:01 schreef kree het volgende:
En anders huisarts, choordiapoxide vragen
Bij mij zit de onrust tussen mijn oren. Zit maar rondjes te lopen in huis en om de 5 minuten een sjekkie opsteken. Gewoon zin om met mijn hoofd tegen de muur te rammen.
pi_178706694
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 04:56 schreef kree het volgende:
Even volhouden idd.

T kost nog maar een paar dagen, Ha hou vol gek je bent er bijna al :)
Ik ga effe een uur onder de douche staan. Moet sowieso niet weer de hele dag op internet zitten vandaag want dat is ook niet goed.
pi_178706771
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 05:26 schreef Somberling het volgende:

[..]

Ik ga effe een uur onder de douche staan. Moet sowieso niet weer de hele dag op internet zitten vandaag want dat is ook niet goed.
Ik weet het.
Ik ben er ook nog niet hoor, maar na een week ben je er fysiek wel van af, dan wordt t psychisch.
oplossing daarvoor, dag ritme of iets zoeken :)


Dam’n zou willen dat ik het niet al zo goed wist :0
Do what you love, love what you do!
pi_178706821
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 05:26 schreef Somberling het volgende:

[..]

Bij mij zit de onrust tussen mijn oren. Zit maar rondjes te lopen in huis en om de 5 minuten een sjekkie opsteken. Gewoon zin om met mijn hoofd tegen de muur te rammen.
Dat medicijn helpt daar mee.
Vraag het eens serieus aan je huisarts en niet aan je psych ;)

Ik heb het allang al door, je moet er zelf om vragen, gewoon bij de huisarts.
Zeg gewoon ik hoorde van iemand anders dat dat goed hielp, dammkrijg je het wel. Althans in afbouw schema.

Geloof me nou maar en probeer het echt ff, t zal je helpen denk ;)

[ Bericht 19% gewijzigd door kree op 24-04-2018 05:43:03 ]
Do what you love, love what you do!
pi_178707019
Computer/game/mediaverslaving. 15 jaar aan vast, 11 jaar actief in de gaten dat het een probleem vormt / 11 jaar mee bezig om verbetering te kunnen maken. Blijft hardnekkig. Verschillende hulpverleningsinstanties gehad en nog steeds aanwezig om het probleem en haar oorzaken te kunnen aanpakken.
Het verneukt mijn dag/nachtritme elke keer, dat is misschien wel het grootste probleem.
Google is your friend, abuse your friends
pi_178707047
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 april 2018 05:46 schreef Metalfrost het volgende:
Computer/game/mediaverslaving. 15 jaar aan vast, 11 jaar actief in de gaten dat het een probleem vormt / 11 jaar mee bezig om verbetering te kunnen maken. Blijft hardnekkig. Verschillende hulpverleningsinstanties gehad en nog steeds aanwezig om het probleem en haar oorzaken te kunnen aanpakken.
Het verneukt mijn dag/nachtritme elke keer, dat is misschien wel het grootste probleem.
Welk spel?
Do what you love, love what you do!
pi_178708641
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 05:31 schreef kree het volgende:

[..]

Ik weet het.
Ik ben er ook nog niet hoor, maar na een week ben je er fysiek wel van af, dan wordt t psychisch.
oplossing daarvoor, dag ritme of iets zoeken :)

Dam’n zou willen dat ik het niet al zo goed wist :0
Heb net een paar uur diep geslapen. Had steken in mijn lever en lag helemaal plat in bed. Had ook hallucinaties en enorm zweten. Nu ik wakker ben voel ik me - godzijdank - eindelijk weer goed. Denk dat het toch nog lichamelijke ontwenning is.

In ieder geval blij dat ik niet naar de alcohol gegrepen heb.
pi_178711110
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 22:40 schreef kree het volgende:

[..]

Dat klinkt of het de goeie kant op gaat?
Klopt. Nu weer een maandje 'buiten'. Dagbesteding is érg belangrijk, niet stil zitten en weer gaan piekeren of vervelen.

Belangrijkste om te onthouden is dat die trekmomenten weer overgaan, ook zonder te gebruiken :)

Die momenten zijn er nog wel veel :') blijft lastig. Je bent nooit klaar met je verslaving ;(
Nait Soezn Moar Broezn
pi_178712101
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 09:45 schreef Somberling het volgende:

[..]

Heb net een paar uur diep geslapen. Had steken in mijn lever en lag helemaal plat in bed. Had ook hallucinaties en enorm zweten. Nu ik wakker ben voel ik me - godzijdank - eindelijk weer goed. Denk dat het toch nog lichamelijke ontwenning is.

In ieder geval blij dat ik niet naar de alcohol gegrepen heb.
dat hoort erbij, dat zweten is normaal, en ik heb het niet over paar druppels dan ook

geen zorgen, na 3 dagen over. en dan voel je je beter
Do what you love, love what you do!
pi_178712316
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 12:06 schreef Divje het volgende:

[..]

Klopt. Nu weer een maandje 'buiten'. Dagbesteding is érg belangrijk, niet stil zitten en weer gaan piekeren of vervelen.

Belangrijkste om te onthouden is dat die trekmomenten weer overgaan, ook zonder te gebruiken :)

Die momenten zijn er nog wel veel :') blijft lastig. Je bent nooit klaar met je verslaving ;(
voor mij een ritme heel belangrijk, iets om te doen dus de hele dag, als dat er niet is dan gaat het fout..
Do what you love, love what you do!
pi_178715745
Kan je verslaafd zijn aan wiet?
pi_178715808
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 16:57 schreef Libertarisch het volgende:
Kan je verslaafd zijn aan wiet?
Éuh, ja.. .

Vertel?
Do what you love, love what you do!
pi_178715832
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:00 schreef kree het volgende:

[..]

Éuh, ja.. .

Vertel?
Nou ja ik blow best wel veel maar ik vind het geen verslaving maar een keuze. Het is niet zoals met heroïne of alcohol.
pi_178715856
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:02 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Nou ja ik blow best wel veel maar ik vind het geen verslaving maar een keuze. Het is niet zoals met heroïne of alcohol.
Wat is veel? :)
Do what you love, love what you do!
pi_178715894
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:03 schreef kree het volgende:

[..]

Wat is veel? :)
In de meest ernstige gevallen gebruik ik 20 euro per dag. Vanwege financiële redenen probeer ik het terug te brengen naar maximaal 30 euro per week maar ik struggle.
pi_178715908
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 13:28 schreef kree het volgende:

[..]

voor mij een ritme heel belangrijk, iets om te doen dus de hele dag, als dat er niet is dan gaat het fout..
^O^

Inderdaad 1 van de belangrijkste dingen. Gestructureerd leven.
Nait Soezn Moar Broezn
pi_178715926
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:05 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

In de meest ernstige gevallen gebruik ik 20 euro per dag. Vanwege financiële redenen probeer ik het terug te brengen naar maximaal 30 euro per week maar ik struggle.
Dat is geen keuze. Dan zou je er ook mee kunnen stoppen. Wat is de functie van 't blowen?
Nait Soezn Moar Broezn
pi_178715948
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:07 schreef Divje het volgende:

[..]

Dat is geen keuze. Dan zou je er ook mee kunnen stoppen. Wat is de functie van 't blowen?
Voor mij maakt blowen alles leuker. Seks en eten is lekkerder, muziek is mooier, ik voel me relaxt, ik kan makkelijk slapen, ik kan creatiever denken, en het heeft geen nadelen voor mij behalve financieel.
pi_178715968
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:05 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

In de meest ernstige gevallen gebruik ik 20 euro per dag. Vanwege financiële redenen probeer ik het terug te brengen naar maximaal 30 euro per week maar ik struggle.
Wat als je een week gewoon zonder doet?
Als je daarmee moeite hebt dan kun je het wel verslaving noemen denk..
Do what you love, love what you do!
pi_178715973
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:09 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Voor mij maakt blowen alles leuker. Seks en eten is lekkerder, muziek is mooier, ik voel me relaxt, ik kan makkelijk slapen, ik kan creatiever denken, en het heeft geen nadelen voor mij behalve financieel.
Eigenlijk lijdt dus alleen je portemonnee eronder? Sociaal leven is oké, je zorgt goed voor jezelf, werk/school gaat goed etcetera?
Nait Soezn Moar Broezn
pi_178715987
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:12 schreef Divje het volgende:

[..]

Eigenlijk lijdt dus alleen je portemonnee eronder? Sociaal leven is oké, je zorgt goed voor jezelf, werk/school gaat goed etcetera?
Ja alleen mijn portemonnee heeft er last van.

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:11 schreef kree het volgende:

[..]

Wat als je een week gewoon zonder doet?
Als je daarmee moeite hebt dan kun je het wel verslaving noemen denk..
Ik kan wel een week zonder en het meest ernstige wat er gebeurt is verveling.

Maar goed, de drang naar de wiet is dan wel sterk dus toch misschien een verslaving.
pi_178716031
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:12 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ja alleen mijn portemonnee heeft er last van.

[..]

Ik kan wel een week zonder en het meest ernstige wat er gebeurt is verveling.

Maar goed, de drang naar de wiet is dan wel sterk dus toch misschien een verslaving.
Ja klinkt wel als verslaving. Ok dan is vraag twee zou je er het liefst gewoon mee willen kappen?
Do what you love, love what you do!
pi_178716042
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:12 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ja alleen mijn portemonnee heeft er last van.

[..]

Ik kan wel een week zonder en het meest ernstige wat er gebeurt is verveling.
Hmm tja. Dan zul je toch minder moeten blowen :P
Verslavend is het zeker. En ergens is de gedachte dat alles dan leuker is een hele mooie manier om goed te praten dat je blowt. Is het leven anders saai? :P
Nait Soezn Moar Broezn
pi_178716070
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:15 schreef kree het volgende:

[..]

Ja klinkt wel als verslaving. Ok dan is vraag twee zou je er het liefst gewoon mee willen kappen?
Nope, ik ga proberen het gebruik in te perken. Als ik het niet kan inperken ga ik wel proberen te kappen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:16 schreef Divje het volgende:

[..]

Hmm tja. Dan zul je toch minder moeten blowen :P
Verslavend is het zeker. En ergens is de gedachte dat alles dan leuker is een hele mooie manier om goed te praten dat je blowt. Is het leven anders saai? :P
Leven zonder drugs is saaier dan leven met drugs :P
pi_178716089
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:16 schreef Divje het volgende:

[..]

Hmm tja. Dan zul je toch minder moeten blowen :P
Verslavend is het zeker. En ergens is de gedachte dat alles dan leuker is een hele mooie manier om goed te praten dat je blowt. Is het leven anders saai? :P
Dit is trouwens precies hetzelfde voor mij, alleen met alcohol dus.
Do what you love, love what you do!
pi_178716094
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:18 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Nope, ik ga proberen het gebruik in te perken. Als ik het niet kan inperken ga ik wel proberen te kappen.

[..]

Leven zonder drugs is saaier dan leven met drugs :P
Zonder is het leven ook hartstikke leuk hoor :D maar ik dacht vroeger ook altijd zo.. Drugs are fun!
Nait Soezn Moar Broezn
pi_178716144
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:18 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Nope, ik ga proberen het gebruik in te perken. Als ik het niet kan inperken ga ik wel proberen te kappen.

[..]

Leven zonder drugs is saaier dan leven met drugs :P
Whah ik zeg niet dat een keer slecht is, maar dat is het ook met alcohol, zolang je het in de hand kunt houden, dan is er geen probleem..

Elke dag, mjah dan zit je aardig op de rand wel al.
Probeer t eens tot alleen weekend te houden?
Lukt je dat, dan zie ik het niet als verslaafd
Do what you love, love what you do!
pi_178716159
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:23 schreef kree het volgende:

[..]

Whah ik zeg niet dat een keer slecht is, maar dat is het ook met alcohol, zolang je het in de hand kunt houden, dan is er geen probleem..

Elke dag, mjah dan zit je aardig op de rand wel al.
Probeer t eens tot alleen weekend te houden?
Lukt je dat, dan zie ik het niet als verslaafd
Goede tip ja, eens.
pi_178716294
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:19 schreef kree het volgende:

[..]

Dit is trouwens precies hetzelfde voor mij, alleen met alcohol dus.
Zijn genoeg dingen in het leven die je leven ook leuk kunnen maken :)
Nait Soezn Moar Broezn
pi_178716357
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:30 schreef Divje het volgende:

[..]

Zijn genoeg dingen in het leven die je leven ook leuk kunnen maken :)
Waar, het is ook mooier en vooral handiger zonder dat je ergens aan verslaafd bent.
Maarja dat is het hele punt van verslaving dus :)
Do what you love, love what you do!
pi_178716397
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:33 schreef kree het volgende:

[..]

Waar, het is ook mooier en vooral handiger zonder dat je ergens aan verslaafd bent.
Maarja dat is het hele punt van verslaving dus :)
Klopt :D
Nait Soezn Moar Broezn
pi_178716442
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:35 schreef Divje het volgende:

[..]

Klopt :D
Daaróm probeer ik het ook steeds op te lossen en kan het ook, maar bij tegenslagen gaat het fout.
En geen ritme zonder werk ook.
Do what you love, love what you do!
pi_178716759
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:37 schreef kree het volgende:

[..]

Daaróm probeer ik het ook steeds op te lossen en kan het ook, maar bij tegenslagen gaat het fout.
En geen ritme zonder werk ook.
Dan is het toch een kwestie van anders leren omgaan met tegenslagen?
Nait Soezn Moar Broezn
pi_178716887
Wil trouwens nog eens benadrukken voor iedereen, dit topic gaat niet alleen over drugs enzo incl alcohol.
Maar verslaving aan iets in het algemeen ook, dat kan nl. Van alles zijn> :). Schroom niet om te posten
Do what you love, love what you do!
pi_178716927
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:47 schreef Divje het volgende:

[..]

Dan is het toch een kwestie van anders leren omgaan met tegenslagen?
Yup
Do what you love, love what you do!
pi_178716981
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:51 schreef kree het volgende:

[..]

Yup
Ben je daar ook actief mee bezig? :)
Nait Soezn Moar Broezn
pi_178717260
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:52 schreef Divje het volgende:

[..]

Ben je daar ook actief mee bezig? :)
Ja heel erg ook met huisarts, ik wil er binnen een week vanaf nl
Do what you love, love what you do!
pi_178717313
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 18:01 schreef kree het volgende:

[..]

Ja heel erg ook met huisarts, ik wil er binnen een week vanaf nl
Van de drank? Want je leert niet binnen een week ander gedrag aan :P
Nait Soezn Moar Broezn
pi_178717374
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 18:04 schreef Divje het volgende:

[..]

Van de drank? Want je leert niet binnen een week ander gedrag aan :P
Dat klopt maar bedoel fysich, ontwenning dus :)
Do what you love, love what you do!
pi_178717427
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 18:06 schreef kree het volgende:

[..]

Dat klopt maar bedoel fysich, ontwenning dus :)
Jaa oke. Goede beslissing ^O^

En succes!
Nait Soezn Moar Broezn
pi_178717541
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 18:08 schreef Divje het volgende:

[..]

Jaa oke. Goede beslissing ^O^

En succes!
Tis zwaar, maar ok doe dit echt niet voor de eerste keer.
Maar geen zorgen, ik doe dit alles wel in overleg met de huisarts hoor ;)

Thx!!!!
Do what you love, love what you do!
pi_178717667
Hoop echt dat dit sommigen ook kan helpen, ben er echt open over namelijk.

Maar ok dat is mijn probleem, maar er zijn meer verslavingen en alles mag hier :)
Do what you love, love what you do!
pi_178723281
Ik snuif mezelf kapot na een halve kist bier, zon 1,5 gram sos. Gekukkig drink ik niet zo vaak dus vind het niet echt een verslaving, maar wel erg lekker.
pi_178723736
Ik zuip mezelf elke zondag de pest tyfus in, soms meer als een krat :) Ja dan ben ik weer effe verdooft, doet me weer denken aan vroeger, ja hoe zeg ik dat, heb mezelf een half jaar elke dag de klote ingezopen, halve liter wodka per dag ging er doorheen.

En als ik me dan zondag weer zo voel, word ik weer een beetje gelukkig, want dan kan ik echt lachen, hoef ik niet geforceerd met een glimlach te lopen, ja dat dooft het gevoel dan weer een week en dan moet ik weer zuipen. Optimaal is het niet maar beter als elke dag een halve liter er doorheen knallen. Al begin ik er met de dag weer meer naar te verlangen.
pi_178725616
Jullie beiden hier boven, willén jullie stoppen ermee?
Do what you love, love what you do!
pi_178725633
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 00:18 schreef kree het volgende:
Jullie beiden hier boven, willén jullie stoppen ermee?
Je vraagt waarheid, je krijgt van mij waarheid? Als je me niet gelooft moet je maar in me pohi kijken
pi_178725650
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 00:21 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

Je vraagt waarheid, je krijgt van mij waarheid? Als je me niet gelooft moet je maar in me pohi kijken
Ik geloof je wel :)

Pohi nakijken doe ik niet aan ;)
Do what you love, love what you do!
pi_178725659
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 00:23 schreef kree het volgende:

[..]

Ik geloof je wel :)

Pohi nakijken doe ik niet aan ;)
Mooi :P Als je trouwens wil praten ofzo over je alcohol ding kan je dmen of pmen, heb je verhaal verder niet meegekregen maar zoals je leest ben ik er ook nog niet voor de volle 100% vanaf
pi_178725681
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 00:25 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

Mooi :P Als je trouwens wil praten ofzo over je alcohol ding kan je dmen of pmen, heb je verhaal verder niet meegekregen maar zoals je leest ben ik er ook nog niet voor de volle 100% vanaf
Dat zeker níet nee.

Maar het doel is wel om er nu binnen een week fysiek vanaf te komen.
Psychische wordt nog een heel verhaal.


Maar eigenlijk zuip ik nu nog omdat ik weet dat het de laatste kans is. Haha :`)
Do what you love, love what you do!
pi_178725689
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 00:28 schreef kree het volgende:

[..]

Dat zeker níet nee.

Maar het doel is wel om er nu binnen een week fysiek vanaf te komen.
Psychische wordt nog een heel verhaal.

Maar eigenlijk zuip ik nu nog omdat ik weet dat het de laatste kans is. Haha :`)
Fysiek is het makkelijkste gedeelte. Je lichaam maakt zichzelf schoon, je hoofd niet helaas :'(
Moet wel zeggen dat het met de dag beter gaat, maar het is zeker een lang proces
pi_178725698
En wat mij betreft gewoon open hier in dit topic hoor :)
Do what you love, love what you do!
pi_178725711
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 00:30 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

Fysiek is het makkelijkste gedeelte. Je lichaam maakt zichzelf schoon, je hoofd niet helaas :'(
Moet wel zeggen dat het met de dag beter gaat, maar het is zeker een lang proces
Weet het, ik hield het dik twee jaar vol, totdat er tegenslagen kwamen en toen ging het weer fout, maar ook die los ik nu weer op
Do what you love, love what you do!
pi_178725718
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 00:32 schreef kree het volgende:

[..]

Weet het, ik hield het dik twee jaar vol, totdat er tegenslagen kwamen en toen ging het weer fout, maar ook die los ik nu weer op
Ik word tegenwoordig wel echt extreem misselijk van het zuipen, dus dat is ook wel een grote factor om het alleen op zondag te doen :7
pi_178725772
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 00:34 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

Ik word tegenwoordig wel echt extreem misselijk van het zuipen, dus dat is ook wel een grote factor om het alleen op zondag te doen :7
Tja zei ik al eerder, als je het tot dat kunt beperken, tja ach goed zal het vast niet zijn, maar dan heb je het wel onder controle
Do what you love, love what you do!
pi_178731031
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 05:51 schreef kree het volgende:

[..]

Welk spel?
Elite:Dangerous nu wel veel. Het verneukt mijn dagritme omdat ik met Amerikanen speel.
Google is your friend, abuse your friends
pi_178731412
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 12:07 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Elite:Dangerous nu wel veel. Het verneukt mijn dagritme omdat ik met Amerikanen speel.
Ben je verslaafd aan het spel, de triggers van de loot?
Of zijn het de sociale contacten?
Of is het een vlucht naar een virtuele wereld omdat de normale wereld je niet bevalt?

Er is een gast op Fok! (pancakemix ofzo) die is er letterlijk aan onder door gegaan (hij krabbelt weer op).
Hell To The Liars
pi_178732223
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 12:34 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ben je verslaafd aan het spel, de triggers van de loot?
Missies zijn saai, eentonig en ronduit vervelend. Hetgeen wat me het meeste lokt is inderdaad de loot en soms kan die loot ook een ander helpen. Bijvoorbeeld als er een mission reward opduikt die je kan gebruiken om als beginner een deel van het spel te unlocken. Die kun je dan mooi doneren aan een andere nieuwe speler.
quote:
Of zijn het de sociale contacten?
Degenen die het meeste sociale contact in het spel zelf onderhouden zijn de mensen die je ruimteschip aan gort willen knallen. Als er ander ruimteschip zonder aankondiging in het spel je uit de ruimte knalt (interdiction) weet je dat een andere speler dit doet en uiteindelijk zal één van de twee de instance verlaten, de ander dood achterlatend.
Het andere deel sociaal contact in het spel omvat de groep op Discord, aan de groep waar ik gelinkt ben (clan).
quote:
Of is het een vlucht naar een virtuele wereld omdat de normale wereld je niet bevalt?
Het is de loyaliteit aan de groep waarmee ik speel die mij bindt het spel te moeten spelen. Ik beschouw de virtuele wereld en de wereld buiten als gelijken, hoewel de waarde die de wereld buiten met zich meedraagt (familie, kennissen, uiteindelijke toekomst) een aantal keer zwaarder weegt ten opzichte van de virtuele wereld.
quote:
Er is een gast op Fok! (pancakemix ofzo) die is er letterlijk aan onder door gegaan (hij krabbelt weer op).
Knap van hem. Ik heb sinds vanochtend weer eens de nacht gebruikt om te slapen, in plaats van te gamen. Persoonlijk zie ik weinig verschil met dag en nacht.
Alleen is de dag vele malen vervelender dan de nacht.
Google is your friend, abuse your friends
pi_178744245
quote:
7s.gif Op woensdag 25 april 2018 13:31 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Missies zijn saai, eentonig en ronduit vervelend. Hetgeen wat me het meeste lokt is inderdaad de loot en soms kan die loot ook een ander helpen. Bijvoorbeeld als er een mission reward opduikt die je kan gebruiken om als beginner een deel van het spel te unlocken. Die kun je dan mooi doneren aan een andere nieuwe speler.

[..]

Degenen die het meeste sociale contact in het spel zelf onderhouden zijn de mensen die je ruimteschip aan gort willen knallen. Als er ander ruimteschip zonder aankondiging in het spel je uit de ruimte knalt (interdiction) weet je dat een andere speler dit doet en uiteindelijk zal één van de twee de instance verlaten, de ander dood achterlatend.
Het andere deel sociaal contact in het spel omvat de groep op Discord, aan de groep waar ik gelinkt ben (clan).

[..]

Het is de loyaliteit aan de groep waarmee ik speel die mij bindt het spel te moeten spelen. Ik beschouw de virtuele wereld en de wereld buiten als gelijken, hoewel de waarde die de wereld buiten met zich meedraagt (familie, kennissen, uiteindelijke toekomst) een aantal keer zwaarder weegt ten opzichte van de virtuele wereld.

[..]

Knap van hem. Ik heb sinds vanochtend weer eens de nacht gebruikt om te slapen, in plaats van te gamen. Persoonlijk zie ik weinig verschil met dag en nacht.
Alleen is de dag vele malen vervelender dan de nacht.
Toch heeft het een sociaal iets wel, het is alleen ver weg allemaal.
Maar ok dat je het hier eerlijk verteld geeft ook aan dat je het wel als een probleem ziet?
Do what you love, love what you do!
pi_178744742
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 22:50 schreef kree het volgende:

[..]

Toch heeft het een sociaal iets wel, het is alleen ver weg allemaal.
Maar ok dat je het hier eerlijk verteld geeft ook aan dat je het wel als een probleem ziet?
Probeer wat meer teamwork met Nederlandse gasten?

Ik ben uiteindelijk met toffe fokkers die ik heb leren kennen via Rain Six naar Loveland en Tomorrowland geweest.

Gaf me echt een sociale boost.
Hell To The Liars
pi_178744838
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 23:09 schreef Droopie het volgende:

[..]

Probeer wat meer teamwork met Nederlandse gasten?

Ik ben uiteindelijk met toffe fokkers die ik heb leren kennen via Rain Six naar Loveland en Tomorrowland geweest.

Gaf me echt een sociale boost.
Ik ook :)

Bizar weekend eigenlijk met ook iemand van fok!
Wat trouwens heel gezellig was samen, maar daar zit een verhaal achter en ik ga dat niet vertellen want is tussen hem en mij.
via dm kun je nl best wel dingen afspreken samen om iets samen te doen ofzo?

[ Bericht 15% gewijzigd door kree op 25-04-2018 23:20:39 ]
Do what you love, love what you do!
pi_178773964
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 13:23 schreef kree het volgende:
eigenlijk zou dit beter passen in dat nieuwe topic wat ik maakte, nu maakt mij het niet uit.
Maar het moet hier natuurlijk niet teveel daarop gaan liggen en meer tekeningen :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 13:21 schreef kree het volgende:

[..]

met mij ook, maar ik moet wel, want had sollicitatie etc eerder en ging heel positief, maar ze willen dat ik volgende week ff dagje mee loop

Tja no way met alcohol op natuurlijk, maar heb vanaf nu nog een week en doos medicijnen, dus als ik na vandaag kap, dan lukt het wel.

Film nog gechecked ?
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 13:18 schreef Somberling het volgende:

[..]

Oke, dan doen we dat samen. Voor vandaag is het alweer hopeloos met mij gesteld.
Do what you love, love what you do!
pi_178773989
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 13:26 schreef kree het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik ga morgen de video kijken. Maar serieus, na vandaag nok ik er ook weer mee. Probleem is, als ik eenmaal ben begonnen zit er geen rem op.
pi_178774009
Hoop dat het je lukt nuchter te zijn als je een dag meeloopt bij dat bedrijf.
pi_178774018
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 13:27 schreef Somberling het volgende:

[..]

Ik ga morgen de video kijken. Maar serieus, na vandaag nok ik er ook weer mee. Probleem is, als ik eenmaal ben begonnen zit er geen rem op.
ja dat is ook mijn probleem, maar mijn doel is ook morgen kappen hoor :)
Do what you love, love what you do!
pi_178774047
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 13:27 schreef Somberling het volgende:
Hoop dat het je lukt nuchter te zijn als je een dag meeloopt bij dat bedrijf.
lukt wel, want nu heb ik namelijk een doel en dat is bij mij het probleem
als dat weg is, tja lekker boeie dan vindt ik zuipen gewoon veel leuker.

en edit het nog even
want ik denk dat dit voor heel veel mensen hetzelfde probleem is met verslavingen.
geen doel/verplichtingen/uitzicht etc.

maarja hier kun je dus eeen half jaar met ggz over praten ook en dan kwam er bij mij hetzelfde uit.
Ik weet het punt voor mij waarop het fout gaat voor mij. En nu irriteer ik me nog meer aan mensen die zeggen zoek hulp blabla. die snappen het niet. ik heb nl 4 instanties gehad al. Maar niet dat iemand dat boeit.Die zien dat als een heilige oplossing ofzo,,,?

[ Bericht 29% gewijzigd door kree op 27-04-2018 13:36:17 ]
Do what you love, love what you do!
pi_178795401
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 18:40 schreef LordofLeaves het volgende:
Ik heb een eetverslaving, al gaat het de laatste week wel weer aardig. Het komt door chronische verveling en de leegheid dat de borderline met zich meebrengt. Het is wat.
Ik ook. Boulimia.
Zit in het autisme spectrum, heb adhd en borderline kenmerken.
Eten vult de leegte, maar creëert tegelijkertijd leegte. Ik word er zo moedeloos van....
pi_178795603
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 12:06 schreef Divje het volgende:

[..]

...

Belangrijkste om te onthouden is dat die trekmomenten weer overgaan, ook zonder te gebruiken :)

Die momenten zijn er nog wel veel :') blijft lastig. Je bent nooit klaar met je verslaving ;(
Dit dus. Maar als ik weer een "craving" voel dan is het net alsof het sterker is dan ikzelf, dat ik verplicht ben eraan toe te geven. Want die onrust is vreselijk.
  zaterdag 28 april 2018 @ 19:38:31 #152
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_178795753
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2018 19:23 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Ik ook. Boulimia.
Zit in het autisme spectrum, heb adhd en borderline kenmerken.
Eten vult de leegte, maar creëert tegelijkertijd leegte. Ik word er zo moedeloos van....
Krijg jij dan ook een grotere hekel aan jezelf?
soooo, da's mooi!
  zaterdag 28 april 2018 @ 20:04:15 #153
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_178796263
Ik worstelde met een xtc verslaving. Het is me gelukt om twee maanden ervan af te blijven, maar gisteren weer teruggevallen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 28 april 2018 @ 20:12:38 #154
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_178796434
Ik ben verslaafd aan tramadol w/

Zeggen ze. Ik vind dat ik best zonder kan, maar dan heb ik heel veel pijn. Dus ja, dan liever verslaafd dan pijn toch? :?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_178798068
Ik was/ben verslaafd aan in de spiegel kijken naar mijn gezicht. Ik heb het een periode heel erg gehad dat ik echt uren staarde en dat ik winkels inging om daar in de spiegels te kijken. Het klinkt misschien oppervlakkig, maar ik kan jullie verzekeren dat het echt niet leuk is. Het werd een dwangmatig iets. Ik was nooit tevreden als ik in de spiegel keek, ik zag altijd iets.

Nu heb ik er nog steeds last van, maar ik kan het indammen. Toch moet ik er nog steeds erg op passen dat als ik smorgens in de spiegel kijk er niet blijf hangen.

Momenteel ben ik voor BDD in behandeling bij het LUMC in Leiden. We gaan zien hoe dat gaat.
pi_178798173
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:52 schreef Divje het volgende:

[..]

Ben je daar ook actief mee bezig? :)
ja of tja wat is actief?

Heb gesolliciteerd en goed gesprek, denk als dat lukt dat ik een heel groot stuk van mijn probleem kwijt ben..
Ik weet mijn valkuil nl wel
Do what you love, love what you do!
pi_178798244
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2018 20:12 schreef Vlindur het volgende:
Ik ben verslaafd aan tramadol w/

Zeggen ze. Ik vind dat ik best zonder kan, maar dan heb ik heel veel pijn. Dus ja, dan liever verslaafd dan pijn toch? :?
leg eens uit, pijn van? :)
Do what you love, love what you do!
pi_178798351
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 21:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik was/ben verslaafd aan in de spiegel kijken naar mijn gezicht. Ik heb het een periode heel erg gehad dat ik echt uren staarde en dat ik winkels inging om daar in de spiegels te kijken. Het klinkt misschien oppervlakkig, maar ik kan jullie verzekeren dat het echt niet leuk is. Het werd een dwangmatig iets. Ik was nooit tevreden als ik in de spiegel keek, ik zag altijd iets.

Nu heb ik er nog steeds last van, maar ik kan het indammen. Toch moet ik er nog steeds erg op passen dat als ik smorgens in de spiegel kijk er niet blijf hangen.

Momenteel ben ik voor BDD in behandeling bij het LUMC in Leiden. We gaan zien hoe dat gaat.
opzich is dat niet raar denk dat iederen dat heeft, met zoiets als een geluidsopname of video van je zelf ziet?
vindt dat zelf altijd lomp ook om terug te zien, maar voor anderen is het gewoon heel normaal.

Dat idee?
Do what you love, love what you do!
pi_178798585
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 21:41 schreef kree het volgende:

[..]

opzich is dat niet raar denk dat iederen dat heeft, met zoiets als een geluidsopname of video van je zelf ziet?
vindt dat zelf altijd lomp ook om terug te zien, maar voor anderen is het gewoon heel normaal.

Dat idee?
Zoiets ja. Alleen gaat dit veel verder. Ik dacht en denk soms nog heel de dag non-stop hoe ik eruit zie en wat ik daar eventueel aan zou kunnen doen. Ook heb ik tijden gehad dat ik ontzettend depri hierdoor was. Maar ja, ik heb een kind dus ik moet door. Dat was echt ontzettend moeilijk.

Ik ben wel blij met de hulp die ik nu krijg. Ik heb een fijne klik met mijn psych en voor mij is dat al het halve werk.
pi_178798655
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 21:34 schreef kree het volgende:

[..]

ja of tja wat is actief?

Heb gesolliciteerd en goed gesprek, denk als dat lukt dat ik een heel groot stuk van mijn probleem kwijt ben..
Ik weet mijn valkuil nl wel
Of je bent weer een teleurstelling rijker ;) en hoe ga je daar dan mee om. Bedoelde dat meer. Of je daar andere manieren voor hebt :)
Nait Soezn Moar Broezn
pi_178798720
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2018 21:52 schreef Divje het volgende:

[..]

Of je bent weer een teleurstelling rijker ;) en hoe ga je daar dan mee om. Bedoelde dat meer. Of je daar andere manieren voor hebt :)
haha je hebt wel gelijk, want als ik nu mijn best heb gedaan en ze wijzen me af dan weet ik de makkelijke optie al :)

maarja ok zo blijft het altijd voor zover nu alles nog heel positief, maar donderdag as proefdag dus dan weet ik meer
Do what you love, love what you do!
pi_178798923
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2018 21:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Zoiets ja. Alleen gaat dit veel verder. Ik dacht en denk soms nog heel de dag non-stop hoe ik eruit zie en wat ik daar eventueel aan zou kunnen doen. Ook heb ik tijden gehad dat ik ontzettend depri hierdoor was. Maar ja, ik heb een kind dus ik moet door. Dat was echt ontzettend moeilijk.

Ik ben wel blij met de hulp die ik nu krijg. Ik heb een fijne klik met mijn psych en voor mij is dat al het halve werk.
nou sowieso goed dat je het zelf herkent en er ook hulp voor zoekt.

Nu is het waarschijnlijk zo dat het voor de hele buitenwereld dat het allemaal mee valt.
maar dat is dus juist het kutte met psychische dingen.
Do what you love, love what you do!
pi_178799542
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 21:55 schreef kree het volgende:

[..]

haha je hebt wel gelijk, want als ik nu mijn best heb gedaan en ze wijzen me af dan weet ik de makkelijke optie al :)

maarja ok zo blijft het altijd voor zover nu alles nog heel positief, maar donderdag as proefdag dus dan weet ik meer
Hoop iig op positief nieuws ^O^ zou tof zijn!
Nait Soezn Moar Broezn
pi_178799597
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2018 22:37 schreef Divje het volgende:

[..]

Hoop iig op positief nieuws ^O^ zou tof zijn!
ik ook maar vooralsnog alles nog positief
Do what you love, love what you do!
pi_178799877
Mooi topic. Ben zelf niet verslaafd, of gewoon niet zo gevoelig voor verslaving. Wel een tijd veel geblowd, maar kon daar gelukkig zo mee stoppen.

Achteraf gezien dus niet verslaafd. Overigens lees ik in dit topic toch wel weer hoe verneukeratief alcohol is.

Voor wie het nodig heeft:sterkte
Whatever...
  zaterdag 28 april 2018 @ 23:26:43 #166
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_178800471
En tabak, ben nu 8 jaar volledig gestopt maar de laatste weken weer enorm veel zin in een peuk... 't is echt op de tanden bijten
pi_178801451
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2018 23:26 schreef mrPanerai het volgende:
En tabak, ben nu 8 jaar volledig gestopt maar de laatste weken weer enorm veel zin in een peuk... 't is echt op de tanden bijten
nu rook ik ook.en tja was bij de huisarts natuurlijk voor alochol meer.
Maar kwam zo even ter sprake en va ja je leeft 10 jaar korter, echt die huisarts van mij is keihard
Do what you love, love what you do!
pi_178802020
quote:
0s.gif [b]Op zaterdag 28 april 2018 22:54 schreef Spanky78 het volg\ ^O^ ^O^

Achteraf gezien dus niet verslaafd. Overigens lees ik in dit topic toch wel weer hoe verneukeratief alcohol is.

Voor wie het nodig heeft:sterkte
alcohol idd is een algemeen geaccepteerde hard drugs idd
Do what you love, love what you do!
  zondag 29 april 2018 @ 03:58:07 #169
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_178803058
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 april 2018 21:37 schreef kree het volgende:

[..]

leg eens uit, pijn van? :)
In 2006 van de motor afgevallen. Daarbij ben ik zo gelanceerd dat mn pols permanent kapot is. Tegenwoordig is het artrose en nu heb ik heel veel pijn.
Het is nu wachten op kijkoperatie nummer zoveel en als het niet goed te schoonmaken is laat ik hem waarschijnlijk vastzetten. We hebben nu 3 kinderen en ik wil nu van de pijn af.
Maar die pijn is niet te harden en alleen Tramadol hielp. Inmiddels ook niet meer wat het was, maar zonder kan ik echt niet :X :{
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_178803091
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2018 23:26 schreef mrPanerai het volgende:
En tabak, ben nu 8 jaar volledig gestopt maar de laatste weken weer enorm veel zin in een peuk... 't is echt op de tanden bijten
Ik ben anderhalf jaar rookvrij na 12 jaar roken, waarvan de laatste 6 echt behoorlijk zwaar. Het blijft klote maar het was de beste beslissing uit mijn leven.
  zondag 29 april 2018 @ 09:50:31 #171
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_178804087
Roken nu 9 jaar gestopt. In 1 keer en het was inderdaad een hele goede beslissing ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_178817007
quote:
14s.gif Op zondag 29 april 2018 04:24 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik ben anderhalf jaar rookvrij na 12 jaar roken, waarvan de laatste 6 echt behoorlijk zwaar. Het blijft klote maar het was de beste beslissing uit mijn leven.
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 09:50 schreef Vlindur het volgende:
Roken nu 9 jaar gestopt. In 1 keer en het was inderdaad een hele goede beslissing ^O^
Goed bezig, nu is stoppen met roken voor mij pas het volgende project zeg maar.
De ellende met stoppen met alcohol is dat je best zwaar last kunt hebben van ontwenning en dan heb ik het alleen over het fysieke deel.
Met roken stoppen ok, heb je ook ontwenning maar dat is veel minder heftig als dan met alcohol.
,
Nu ben ik een aantal keer echt gestopt ook met drinken (en ook meerdere keren weer gestart :') )
Ik kan het namelijk best volhouden en ok die ontwenning is klote maargoed er is wel medicatie voor en na een week ben je ook wel van de fysieke ontwenning af.

Het hele proces erna zal niet veel verschillen of het nu roken of alcohol is. Maar dat is dan het psychische gedeelte.

Echt en elke keer trap ik er weer in en meestal is de aanleiding een tegenslag op persoonlijk vlak.
Do what you love, love what you do!
pi_178817189
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 18:14 schreef kree het volgende:

[..]

[..]

Goed bezig, nu is stoppen met roken voor mij pas het volgende project zeg maar.
De ellende met stoppen met alcohol is dat je best zwaar last kunt hebben van ontwenning en dan heb ik het alleen over het fysieke deel.
Met roken stoppen ok, heb je ook ontwenning maar dat is veel minder heftig als dan met alcohol.
,
Nu ben ik een aantal keer echt gestopt ook met drinken (en ook meerdere keren weer gestart :') )
Ik kan het namelijk best volhouden en ok die ontwenning is klote maargoed er is wel medicatie voor en na een week ben je ook wel van de fysieke ontwenning af.

Het hele proces erna zal niet veel verschillen of het nu roken of alcohol is. Maar dat is dan het psychische gedeelte.

Echt en elke keer trap ik er weer in en meestal is de aanleiding een tegenslag op persoonlijk vlak.
Het is ook inderdaad niet makkelijk. Het enige dat je kan doen is "kop d'r veur en weer door".
pi_178817269
quote:
14s.gif Op zondag 29 april 2018 18:22 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Het is ook inderdaad niet makkelijk. Het enige dat je kan doen is "kop d'r veur en weer door".
klopt maar ik ga er ook weer voor hoor. :)
Ik heb het nog niet opgegeven allemaal, alleen die ontwenning is zo klote elke keer.
En vooral omdat ik weet dat als ik een paar borrels neem dat ik van alle fysieke ellende af ben.

Punt is alleen dan kun je weer niet functioneren en nu heb ik van de week een proefdag nav een sollicitatie en dan weet ik gewoon dat ik echt niet kan drinken want dan verziek ik het gelijk.

Maar ok dat is donderdag, en op het moment drink ik dus nog, :')
Moet daar echt na vanavond mee kappen want anders komt het niet goed voor donderdag.
Heb nog wel de medicatie dus dat zal helpen.
Maar als nog lastig mijn plan was namelijk om al eerder te stoppen voor het weekend zeg maar :')
Do what you love, love what you do!
pi_178817445
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 18:27 schreef kree het volgende:

[..]

klopt maar ik ga er ook weer voor hoor. :)
Ik heb het nog niet opgegeven allemaal, alleen die ontwenning is zo klote elke keer.
En vooral omdat ik weet dat als ik een paar borrels neem dat ik van alle fysieke ellende af ben.

Punt is alleen dan kun je weer niet functioneren en nu heb ik van de week een proefdag nav een sollicitatie en dan weet ik gewoon dat ik echt niet kan drinken want dan verziek ik het gelijk.

Maar ok dat is donderdag, en op het moment drink ik dus nog, :')
Moet daar echt na vanavond mee kappen want anders komt het niet goed voor donderdag.
Heb nog wel de medicatie dus dat zal helpen.
Maar als nog lastig mijn plan was namelijk om al eerder te stoppen voor het weekend zeg maar :')
Het is ook een stukje mindset. Zeggen dat je 'morgen echt gaat stoppen'. Dat verliest op een gegeven moment zijn waarde. Ook voor jezelf.
Met het roken was het voor mij als verslaafde ook heel moeilijk. Vaak geprobeerd en na een halve dag fietste ik toch maar naar de pomp.

Ik heb toen in september gezegd: Rook maar lekker door tot oud en nieuw. Nog 4 maanden, wen er maar aan. Daarna stop je.
Het idee was er, de wil was er en tussen kerst en oud en nieuw heb ik als een idioot pakjes geblaft, zodat ik er oudjaarsavond ook zo gallisch van was. Op de terugweg naar huis heb ik mijn halve pakje in de gracht geflikkerd.
2 dagen ziek op de bank en toen was het klaar. Maar de drang blijft aanwezig. Ik rook op z'n tijd een sigaartje voor de smaak (niet over de longen), op het moment dat ik echt zin heb in een sigaret.
Met een doosje sigaren van 6,70 (zitten er 20 in) doe ik makkelijk 3 maanden.
  zondag 29 april 2018 @ 18:34:52 #176
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_178817471
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 18:14 schreef kree het volgende:
[..]

Het hele proces erna zal niet veel verschillen of het nu roken of alcohol is. Maar dat is dan het psychische gedeelte.
Niet helemaal eens. Roken doet niets met je geestesgesteldheid, drinken wel.

Maar succes gewenst!
Prrrrr
pi_178817552
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 18:34 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Niet helemaal eens. Roken doet niets met je geestesgesteldheid, drinken wel.

Maar succes gewenst!
ja maar nu volg je me niet, ik heb het dus erover als je al gestopt bent.
Dus niet roken of drinken maar zeg maar het volhouden erna, dat lijkt wel op elkaar.


en dank uiteraard :)
Do what you love, love what you do!
pi_178817658
quote deze even uit het tekenen topic
<<<<< R&P / Tekenen als therapie #14

quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 18:37 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Zit je ermee dat je teveel zuipt? Belemmerd het je in je dagelijkse functioneren? Denk je dat het gaat passen als je weer gaat werken?
Ja nou ik zit er niet mee zolang ik dus geen andere verplichtingen heb.
En dan maakt het dus ook niet uit of je functioneerd of niet want toch niemand die het iets boeit.

Daarom ging het nu dus fout weer, contract niet verlengd ok.
Boeie dan is het heel erg makkelijk om weer te gaan zuipen.

Maar nu moet ik het dus weer oplossen en kappen omdat ik nu wel weer iets heb.

[ Bericht 3% gewijzigd door kree op 29-04-2018 21:54:23 ]
Do what you love, love what you do!
  zondag 29 april 2018 @ 18:43:41 #179
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_178817694
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 18:42 schreef kree het volgende:
quote deze even uit het tekenen topic

[..]

Ja nou ik zit er niet mee zolang ik dus geen andere verplichtingen heb.
En dan maakt het dus ook niet uit of je functioneerd of niet want toch niemand die het iets boeit.

Daarom ging het nu dus fout weer, contract niet verlengd ok.
Boeie dan is het heel erg makkelijk om weer te gaan zuipen.

Maar nu moet ik het dus weer oplossen en kappen omdat ik nu wel weer iets heb.
Je hebt het antwoord al. Kappen dus, hoe moeilijk het ook zal zijn.
soooo, da's mooi!
pi_178817845
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 18:43 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Je hebt het antwoord al. Kappen dus, hoe moeilijk het ook zal zijn.
klopt en dat lukt me ook wel hoor, hoop alleen dat het gaat lukken met werk want dat zou mij motiveren om gekapt te blijven.

Als hun het nu niks vinden en me afwijzen tjaaaaaa dan wordt het een ander verhaal weer.
Waarschijnlijk mijn eerste gedachte om me helemaal lam te zuipen.
En weet gewoon dat het geen oplossing is, maar wat dat betreft is alcohol wel een goed medicijn ook. Hoe stom dit ook weer klinkt, ik weet het.

Want je lost er namelijk natuurlijk niks mee op. Dat weet ik ook
En toch doe ik het dan weer :')
Do what you love, love what you do!
pi_178817851
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 18:34 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Niet helemaal eens. Roken doet niets met je geestesgesteldheid, drinken wel.

Maar succes gewenst!
Roken doet zeker wat met je geestesgesteldheid.
Nait Soezn Moar Broezn
  zondag 29 april 2018 @ 18:52:33 #182
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_178817915
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 18:50 schreef kree het volgende:

[..]

klopt en dat lukt me ook wel hoor, hoop alleen dat het gaat lukken met werk want dat zou mij motiveren om gekapt te blijven.

Als hun het nu niks vinden en me afwijzen tjaaaaaa dan wordt het een ander verhaal weer.
Waarschijnlijk mijn eerste gedachte om me helemaal lam te zuipen.
En weet gewoon dat het geen oplossing is, maar wat dat betreft is alcohol wel een goed medicijn ook. Hoe stom dit ook weer klinkt, ik weet het.

Want je lost er namelijk natuurlijk niks mee op. Dat weet ik ook
En toch doe ik het dan weer :')
Je weet het, je erkend het en toch... Bijzonder hoe een terugval werkt. Maar goed, je hebt het allemaal al samengevat. Het volhouden staat of valt dus met je eigen persoonlijke situatie. Dat is best zuur. Mag ik vragen wat je allemaal overdag doet als je geen werk hebt?
soooo, da's mooi!
pi_178818010
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 18:52 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Je weet het, je erkend het en toch... Bijzonder hoe een terugval werkt. Maar goed, je hebt het allemaal al samengevat. Het volhouden staat of valt dus met je eigen persoonlijke situatie. Dat is best zuur. Mag ik vragen wat je allemaal overdag doet als je geen werk hebt?
vrij weinig, ben nog wel een beetje bezig met piano spelen of muziek en dingen.
En voor de rest is het meer tv kijken.

Nu ben ik nog wel bezig met muziek projecten en dingen of althans ideeen ervoor, want ook dat gaat niet lukken als je lam bent.
Maargoed dat zijn van die dingen die makkelijk via whatsapp gaan of mail en die ik vanuit hier kan doen.

Het is geen ok leven en inderdaad, ik weet precies hoe het zit en wat ik fout doe en wanneer ik de fout in ga.

En het dan toch doen. Tja, stom wel.
Do what you love, love what you do!
  zondag 29 april 2018 @ 18:59:25 #184
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_178818089
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 18:56 schreef kree het volgende:

[..]

vrij weinig, ben nog wel een beetje bezig met piano spelen of muziek en dingen.
En voor de rest is het meer tv kijken.

Nu ben ik nog wel bezig met muziek projecten en dingen of althans ideeen ervoor, want ook dat gaat niet lukken als je lam bent.
Maargoed dat zijn van die dingen die makkelijk via whatsapp gaan of mail en die ik vanuit hier kan doen.

Het is geen ok leven en inderdaad, ik weet precies hoe het zit en wat ik fout doe en wanneer ik de fout in ga.

En het dan toch doen. Tja, stom wel.
Het was pas stom geweest als je dronk omdat je het leuk vond.
soooo, da's mooi!
pi_178818185
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 18:59 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Het was pas stom geweest als je dronk omdat je het leuk vond.
euhm dat is een lastige, want ga maar eens naar een feestje en dan de enige zijn die niks drinkt.
Gedaan namelijk veel vaker.
Er is gewoon geen reet meer aan als de rest verder is als 3 drankjes en jij als enige niks dronk
Het liefst ga ik dan ook gewoon weg.

Terwijl als je gewoon mee drinkt het super gezellig is.
Do what you love, love what you do!
  zondag 29 april 2018 @ 19:08:37 #186
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_178818341
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 19:02 schreef kree het volgende:

[..]

euhm dat is een lastige, want ga maar eens naar een feestje en dan de enige zijn die niks drinkt.
Gedaan namelijk veel vaker.
Er is gewoon geen reet meer aan als de rest verder is als 3 drankjes en jij als enige niks dronk
Het liefst ga ik dan ook gewoon weg.

Terwijl als je gewoon mee drinkt het super gezellig is.
Feestjes vind ik weer een ander verhaal. Het gaat mij meer om een standaard dag.
soooo, da's mooi!
pi_178818472
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 19:08 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Feestjes vind ik weer een ander verhaal. Het gaat mij meer om een standaard dag.
klopt maar dat is ook precies wat ik zeg.
Alcohol is echt eigenlijk te algemeen geaccepteerd en nu ben ik niet voor een droog legging ofzo.
Want ok we weten allemaal hoe dat is afgelopen in de USA

Maar voor iedereen die al een alcohol probleem heeft zijn die dingen wel lastig.
Do what you love, love what you do!
  zondag 29 april 2018 @ 19:18:56 #188
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_178818651
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 19:13 schreef kree het volgende:

[..]

klopt maar dat is ook precies wat ik zeg.
Alcohol is echt eigenlijk te algemeen geaccepteerd en nu ben ik niet voor een droog legging ofzo.
Want ok we weten allemaal hoe dat is afgelopen in de USA

Maar voor iedereen die al een alcohol probleem heeft zijn die dingen wel lastig.
Mee eens. Hoe ben je er al die vorige keren dan mee gestopt?
soooo, da's mooi!
pi_178818886
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 19:18 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Mee eens. Hoe ben je er al die vorige keren dan mee gestopt?
Op verschillende manieren, op mijn zelf, met medicatie van de huisarts.
Het is echt altijd maar een week ellende en dan ga je je alleen maar weer beter en positiever voelen ook.
maarja het ging nu weer fout door geen contract verlenging en wat persoonlijke ellende.
Do what you love, love what you do!
  zondag 29 april 2018 @ 19:27:29 #190
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_178818918
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 19:25 schreef kree het volgende:

[..]

Op verschillende manieren, op mijn zelf, met medicatie van de huisarts.
Het is echt altijd maar een week ellende en dan ga je je alleen maar weer beter en positiever voelen ook.
maarja het ging nu weer fout door geen contract verlenging en wat persoonlijke ellende.
Dan moet het je deze keer ook wel lukken.
soooo, da's mooi!
pi_178818983
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 19:27 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Dan moet het je deze keer ook wel lukken.
klopt het lukt me ook wel weer hoor, zie er alleen tegen op :)
Do what you love, love what you do!
  zondag 29 april 2018 @ 19:32:59 #192
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_178819060
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 19:30 schreef kree het volgende:

[..]

klopt het lukt me ook wel weer hoor, zie er alleen tegen op :)
Snap ik. Je wilt tenslotte niet falen. Scheelt dat er hier mensen zijn die je steunen.
soooo, da's mooi!
pi_178819125
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 19:32 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Snap ik. Je wilt tenslotte niet falen. Scheelt dat er hier mensen zijn die je steunen.
ja dat helpt zeker en sowieso om mensen te hebben om mee te praten die hetzelfde meemaken.
Want ok ik heb er natuurlijk met zat mensen onderhand over gepraat, maar die hebben dat hele probleem zelf niet gehad.
En dan denken ze te weten hoe het zit of op te lossen, terwijl ze geen flauw idee hebben hoe het eigenlijk is.

Daarom ook dit topic :)
Do what you love, love what you do!
  zondag 29 april 2018 @ 19:40:01 #194
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_178819264
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 19:34 schreef kree het volgende:

[..]

ja dat helpt zeker en sowieso om mensen te hebben om mee te praten die hetzelfde meemaken.
Want ok ik heb er natuurlijk met zat mensen onderhand over gepraat, maar die hebben dat hele probleem zelf niet gehad.
En dan denken ze te weten hoe het zit of op te lossen, terwijl ze geen flauw idee hebben hoe het eigenlijk is.

Daarom ook dit topic :)
Je komt er wel. :)
soooo, da's mooi!
pi_178819534
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 19:40 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Je komt er wel. :)
^O^ tuurlijk het kost even moeite, maar ben slim genoeg om te weten wat ik fout doe.
Dat is ook zo iets, want dan krijg je van laat je opnemen blabla. nou vast dat dat voor mensen kan helpen en niks tegen.
Maar ik heb gewoon geen maanden gepraat nodig om achter hetzelfde te komen als wat ik zelf nu al weet.

En geloof me ik heb gehad:

• GGZ
• Brijder stichting
• AA
• Huisarts
• de Brug

Tja onderhand weet ik het allemaal wel hoor :)
Do what you love, love what you do!
  zondag 29 april 2018 @ 19:54:27 #196
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_178819586
quote:
14s.gif Op zondag 29 april 2018 19:52 schreef kree het volgende:

[..]

^O^ tuurlijk het kost even moeite, maar ben slim genoeg om te weten wat ik fout doe.
Dat is ook zo iets, want dan krijg je van laat je opnemen blabla. nou vast dat dat voor mensen kan helpen en niks tegen.
Maar ik heb gewoon geen maanden gepraat nodig om achter hetzelfde te komen als wat ik zelf nu al weet.

En geloof me ik heb gehad:

• GGZ
• Brijder stichting
• AA
• Huisarts
• de Brug

Tja onderhand weet ik het allemaal wel hoor :)
Precies, een opname zou alleen maar zonde zijn van tijd en geld. Zoals je al zei; je weet prima waar het euvel zit.
soooo, da's mooi!
pi_178819748
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 19:54 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Precies, een opname zou alleen maar zonde zijn van tijd en geld. Zoals je al zei; je weet prima waar het euvel zit.
Het is ook nog en dat bedoel ik even algemeen voor iedereen die dit leest.

De eerste fase is namelijk ontkennen enzo
Ok dat kun je lang volhouden ook, maar uiteindelijk komt het uit.

Dan fase 2 is het toegeven en dan snappen veel mensen het nog niet.

fase 3 het interesseert me niet meer hoe ze over me denken

fase 3a je zoekt er hulp voor

fase 4 je hebt alle hulp gehad en onderkent het probleem en weet onderhand wat er dan fout gaat

fase 5 je moet het zelf oplossen :)

fase 6 je opent een topic op fok! :')
Do what you love, love what you do!
pi_178819831
quote:
14s.gif Op zondag 29 april 2018 19:52 schreef kree het volgende:

[..]

^O^ tuurlijk het kost even moeite, maar ben slim genoeg om te weten wat ik fout doe.
Dat is ook zo iets, want dan krijg je van laat je opnemen blabla. nou vast dat dat voor mensen kan helpen en niks tegen.
Maar ik heb gewoon geen maanden gepraat nodig om achter hetzelfde te komen als wat ik zelf nu al weet.

En geloof me ik heb gehad:

• GGZ
• Brijder stichting
• AA
• Huisarts
• de Brug

Tja onderhand weet ik het allemaal wel hoor :)
Waarom kies je toch steeds voor die makkelijke weg als je het zo goed weet? Daaruit blijkt dat je geen idee hebt hoe je anders met tegenslagen/teleurstellingen om moet gaan dan naar drank grijpen.

Je hebt gelijk dat je er niet gaat komen met alleen praten. Ander gedrag aanleren gaat je alleen lukken door te doen. En dan is een opname gericht op cognitieve gedragsverandering zo gek nog niet.

:)
Nait Soezn Moar Broezn
  zondag 29 april 2018 @ 20:07:06 #199
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_178819877
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 20:01 schreef kree het volgende:

[..]

Het is ook nog en dat bedoel ik even algemeen voor iedereen die dit leest.

De eerste fase is namelijk ontkennen enzo
Ok dat kun je lang volhouden ook, maar uiteindelijk komt het uit.

Dan fase 2 is het toegeven en dan snappen veel mensen het nog niet.

fase 3 het interesseert me niet meer hoe ze over me denken

fase 3a je zoekt er hulp voor

fase 4 je hebt alle hulp gehad en onderkent het probleem en weet onderhand wat er dan fout gaat

fase 5 je moet het zelf oplossen :)

fase 6 je opent een topic op fok! :')
Fase 6 is de ergste. :P
soooo, da's mooi!
pi_178819899
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 20:05 schreef Divje het volgende:

[..]

Waarom kies je toch steeds voor die makkelijke weg als je het zo goed weet? Daaruit blijkt dat je geen idee hebt hoe je anders met tegenslagen/teleurstellingen om moet gaan dan naar drank grijpen.

Je hebt gelijk dat je er niet gaat komen met alleen praten. Ander gedrag aanleren gaat je alleen lukken door te doen. En dan is een opname gericht op cognitieve gedragsverandering zo gek nog niet.

:)
wellicht, alleen ik ben daar niet aan toe gewoon nog.
En die dingen helpen alleen als je er zelf ook wel echt achter staat.

Bij de GGZ heb ik dat namelijk geprobeerd en zeg echt niet dat het verkeerd is, maar ik heb er niet heel veel aan gehad.
Behalve dat het wel goed was om eens te praten met iemand die er buiten staat.
Dus wat dat aan gaat heeft het wel geholpen, maar ik kwam daar niet voor alcohol, juist eigenlijk voor de achterliggende oorzaak. Maar ok al snel kwam het weer alleen op alcohol.
Do what you love, love what you do!
pi_178819928
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 20:07 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Fase 6 is de ergste. :P
haha nee denk het niet ik weet zeker dat er veel meer zijn die hetzelfde hebben en wellicht halen ze wat uit dit topic en mijn verhaal dan.

Het helpt mij wel al een stuk om er gewoon over te kunnen praten zo.
Do what you love, love what you do!
pi_178819968
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 20:07 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Fase 6 is de ergste. :P
Fase 7, je besluit moderator te worden :P
Hell To The Liars
  zondag 29 april 2018 @ 20:11:01 #203
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_178819973
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 20:09 schreef kree het volgende:

[..]

haha nee denk het niet ik weet zeker dat er veel meer zijn die hetzelfde hebben en wellicht halen ze wat uit dit topic en mijn verhaal dan.

Het helpt mij wel al een stuk om er gewoon over te kunnen praten zo.
Mooi om te lezen dat je er baat bij hebt om hier je hart uit te storten. Ik hoop dat het je gaat lukken om te stoppen.
soooo, da's mooi!
pi_178819983
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 20:10 schreef Droopie het volgende:

[..]

Fase 7, je besluit moderator te worden :P
lol
Do what you love, love what you do!
  zondag 29 april 2018 @ 20:11:30 #205
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_178819987
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 20:10 schreef Droopie het volgende:

[..]

Fase 7, je besluit moderator te worden :P
Ja, dat is nog veel erger! :D
soooo, da's mooi!
pi_178820014
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 20:08 schreef kree het volgende:

[..]

wellicht, alleen ik ben daar niet aan toe gewoon nog.
En die dingen helpen alleen als je er zelf ook wel echt achter staat.

Bij de GGZ heb ik dat namelijk geprobeerd en zeg echt niet dat het verkeerd is, maar ik heb er niet heel veel aan gehad.
Behalve dat het wel goed was om eens te praten met iemand die er buiten staat.
Dus wat dat aan gaat heeft het wel geholpen, maar ik kwam daar niet voor alcohol, juist eigenlijk voor de achterliggende oorzaak. Maar ok al snel kwam het weer alleen op alcohol.
Je moet er inderdaad voor de volle 100% achter staan dat je nooit meer wil drinken anders heeft zo'n opname geen zin.
Nait Soezn Moar Broezn
pi_178820019
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 20:11 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Ja, dat is nog veel erger! :D
hahaha _O-
Do what you love, love what you do!
pi_178820054
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 20:08 schreef kree het volgende:

[..]

wellicht, alleen ik ben daar niet aan toe gewoon nog.
En die dingen helpen alleen als je er zelf ook wel echt achter staat.

Bij de GGZ heb ik dat namelijk geprobeerd en zeg echt niet dat het verkeerd is, maar ik heb er niet heel veel aan gehad.
Behalve dat het wel goed was om eens te praten met iemand die er buiten staat.
Dus wat dat aan gaat heeft het wel geholpen, maar ik kwam daar niet voor alcohol, juist eigenlijk voor de achterliggende oorzaak. Maar ok al snel kwam het weer alleen op alcohol.
Ik heb nu ook een psycholoog en ondanks dat ik voor hele ander zaken kwam, komt ze iedere keer terug op het alcohol gebruik (wat echt niet veel is voor een (ex) verslaafde..

Dat irriteerde, aangezien ik vorige week hele andere dingen aan mijn hoofd en niet eens tijd had om te zuipen.
Heb het haar ook gezegd, ja ik ben verslavingsgevoelig maar heb ook gewoon normale mensen problemen waar ik even hulp bij nodig heb.
Hell To The Liars
pi_178820088
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 20:13 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik heb nu ook een psycholoog en ondanks dat ik voor hele ander zaken kwam, komt ze iedere keer terug op het alcohol gebruik (wat echt niet veel is voor een (ex) verslaafde..

Dat irriteerde, aangezien ik vorige week hele andere dingen aan mijn hoofd en niet eens tijd had om te zuipen.
Heb het haar ook gezegd, ja ik ben verslavingsgevoelig maar heb ook gewoon normale mensen problemen waar ik even hulp bij nodig heb.
precies, dat was ook hetzelfde probleem wat ik ermee had.
Do what you love, love what you do!
pi_178820355
eigenlijk is het heel raar. want je komt daar dan met een probleem. Dan leg je dat uit.
En ok dan komt alcohol natuurlijk ter sprake , maar dat is een gevolg 9 van de 10x van iets.
En daar wil je dan over praten, maar dan blijven ze terug komen op alcohol.
Weet niet waarom, omdat ze dat zo leren ofzo?
Geen flauw idee?

of te wel, ze kijken alleen naar een gevolg en de hele oorzaak die wordt gewoon niet opgelost.
Do what you love, love what you do!
pi_178820480
Eerst van je middel af zijn, dan pas werken aan de oorzaak.

Zo werkt dat bij GGZ ed. Logisch ook.
Nait Soezn Moar Broezn
pi_178820618
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 20:36 schreef Divje het volgende:
Eerst van je middel af zijn, dan pas werken aan de oorzaak.

Zo werkt dat bij GGZ ed. Logisch ook.
klopt maar zo was het ook voor mij.
Ik dronk namelijk al niks meer toen ik dat traject begon en die liep samen met brijder onderhand.
Ok brijder zegt er is een andere oorzaak waardoor je dronk en moet je bij de GGZ zijn
GGZ zegt je moet bij Brijder zijn want het is een verslavingsprobleem.

Tja...
Do what you love, love what you do!
pi_178820645
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 20:36 schreef Divje het volgende:
Eerst van je middel af zijn, dan pas werken aan de oorzaak.

Zo werkt dat bij GGZ ed. Logisch ook.
Als ik overprikkeld vanuit dubai terugkom, ik wil praten over de ziekte van mijn moeder wat ik als lastig ervaar en advies wil over mijn toekomst plannen qua werk (wil ik manager met de burnoutgeschiedenis of moet ik dat niet willen) dan heb ik weinig behoefte om de helft van mijn tijd te praten over de 3 keren dat ik gedronken in een maand.

Dan was ik wel naar een verslavingsdeskundige of AA vriend gegaan.
Hell To The Liars
pi_178820756
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 20:43 schreef Droopie het volgende:

[..]

Als ik overprikkeld vanuit dubai terugkom, ik wil praten over de ziekte van mijn moeder wat ik als lastig ervaar en advies wil over mijn toekomst plannen qua werk (wil ik manager met de burnoutgeschiedenis of moet ik dat niet willen) dan heb ik weinig behoefte om de helft van mijn tijd te praten over de 3 keren dat ik gedronken in een maand.

Dan was ik wel naar een verslavingsdeskundige of AA vriend gegaan.
Juist jij snapt het probleem inderdaad want zo heb ik het dus ook gehad.
Do what you love, love what you do!
pi_178820771
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 20:43 schreef Droopie het volgende:

[..]

Als ik overprikkeld vanuit dubai terugkom, ik wil praten over de ziekte van mijn moeder wat ik als lastig ervaar en advies wil over mijn toekomst plannen qua werk (wil ik manager met de burnoutgeschiedenis of moet ik dat niet willen) dan heb ik weinig behoefte om de helft van mijn tijd te praten over de 3 keren dat ik gedronken in een maand.

Dan was ik wel naar een verslavingsdeskundige of AA vriend gegaan.
Heel begrijpelijk hoor :) en het is ook wel een manco in de werkwijze van bv GGZ.
Nait Soezn Moar Broezn
pi_178820879
En sowieso iedereen die teveel drinkt weet het zelf wel dat het niet goed is.
Het hele punt is, is dat er vaak een oorzaak voor is.
En dan is drinken het gevolg.

Dan moet je dus de oorzaak oplossen vooral en dat schijnt nog al lastig te begrijpen te zijn voor de GGZ
Do what you love, love what you do!
pi_178820934
Het grappige is, ik heb 4 jaar lang mij kapot zitten frusteren met oud en nieuw en koningsdag.

Denk je, eerste jaar dat het weer mag lag ik te slapen oudejaarsnacht met nierstenen en had ik afgelopen vrijdag geen zin om tussen de oranje wortels te lopen na een werkdag :')

Oftewel ik voel mij een normaal mens met normale problemen en dat werkt voor mij.

Alleen ik heb wel structuur nodig in mijn leven, anders is de kans op een flinke terugval heel groot als ik mijn hoofd er niet bij hou.
Hell To The Liars
pi_178820993
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 20:42 schreef kree het volgende:

[..]

klopt maar zo was het ook voor mij.
Ik dronk namelijk al niks meer toen ik dat traject begon en die liep samen met brijder onderhand.
Ok brijder zegt er is een andere oorzaak waardoor je dronk en moet je bij de GGZ zijn
GGZ zegt je moet bij Brijder zijn want het is een verslavingsprobleem.

Tja...
Wat is Brijder dan voor instantie dat ze geen hulp op psychisch vlak kunnen bieden :{
Een beetje verslavingszorg-instelling heeft toch wel psychologen rond lopen.
Nait Soezn Moar Broezn
pi_178821045
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 21:00 schreef Divje het volgende:

[..]

Wat is Brijder dan voor instantie dat ze geen hulp op psychisch vlak kunnen bieden :{
Een beetje verslavingszorg-instelling heeft toch wel psychologen rond lopen.
https://www.brijder.nl/
Do what you love, love what you do!
pi_178821074
quote:
Ja ken Brijder wel :D heb dit jaar nog meegedaan aan de Brijderloop ;)
Nait Soezn Moar Broezn
pi_178821099
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 21:00 schreef Divje het volgende:

[..]

Wat is Brijder dan voor instantie dat ze geen hulp op psychisch vlak kunnen bieden :{
Een beetje verslavingszorg-instelling heeft toch wel psychologen rond lopen.
Het is vaak het een of andere.
Bij mij werkte de behandeling dubbele diagnose prima, aangezien het een combinatie was (depressie/ verslaving)
Hell To The Liars
pi_178821137
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 21:03 schreef Divje het volgende:

[..]

Ja ken Brijder wel :D heb dit jaar nog meegedaan aan de Brijderloop ;)
nouja wellicht handig voor anderen sowieso.
Maar het werkte niet, althans niet in combinatie met GGZ erbij.

Het is allemaal wel een hoop gepraat en lijstjes invullen etc,
Dan denk ik waarom doe ik dit eigenlijk, ze denken blijkbaar dat je het zelf niet snapt
Nu zullen er mensen zijn die dat dus ook echt niet snappen en dan heeft het nut.
Maar als je nou al precies alles al weet en wat je fout doet met alcohol, en de reden de valkuilen.
Wat is dan het nut om daar weer uren en uren nog een keer over te praten?
Do what you love, love what you do!
pi_178821162
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 21:04 schreef Droopie het volgende:

[..]

Het is vaak het een of andere.
Bij mij werkte de behandeling dubbele diagnose prima, aangezien het een combinatie was (depressie/ verslaving)
Ja bij mij dus ook. Maar binnen die kliniek waren dan ook verslavingsartsen, psychologen, psychiaters, psychotherapeuten en ervaringsdeskundigen aanwezig. Los van de groep mede-verslaafden waarmee je een half jaar in behandeling bent :) (waar ik nog het meeste aan heb gehad)
Nait Soezn Moar Broezn
pi_178821192
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 21:06 schreef kree het volgende:

[..]

nouja wellicht handig voor anderen sowieso.
Maar het werkte niet, althans niet in combinatie met GGZ erbij.

Het is allemaal wel een hoop gepraat en lijstjes invullen etc,
Dan denk ik waarom doe ik dit eigenlijk, ze denken blijkbaar dat je het zelf niet snapt
Nu zullen er mensen zijn die dat dus ook echt niet snappen en dan heeft het nut.
Maar als je nou al precies alles al weet en wat je fout doet met alcohol, en de reden de valkuilen.
Wat is dan het nut om daar weer uren en uren nog een keer over te praten?
Dan is cognitieve gedragstherapie de volgende stap. :P
Nait Soezn Moar Broezn
pi_178821286
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 21:09 schreef Divje het volgende:

[..]

Dan is cognitieve gedragstherapie de volgende stap. :P
wellicht het is niet dat ik nergens voor open sta voor hulp namelijk.
Maar ok ik deed dit alles in overleg met de huisarts maar die weet geloof ik ook niet echt meer wat ze met me aan moet :')

Heb daar trouwens wel goed contact mee en het plan was ook om een volgende optie te bespreken.
Maar toen kwam er een optie voor werk weer, wat ik met sollicitiatie opzich ok heb afgerond.
En nu dus van de week een proef dag.

En ok als dat ok afloopt dan hoef ik niet weer echt een ander traject.
Werken en structuur helpt voor mij namelijk meer als uren praten en bladiebla.

maar ok, zo hoeft het niet voor iedereen te zijn natuurlijk, vandaar dat ik gewoon open ben over wat voor mij wel en niet werkte. Maar dat is toch voor iedereen weer anders
Do what you love, love what you do!
pi_178821872
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 20:58 schreef Droopie het volgende:
Het grappige is, ik heb 4 jaar lang mij kapot zitten frusteren met oud en nieuw en koningsdag.

Denk je, eerste jaar dat het weer mag lag ik te slapen oudejaarsnacht met nierstenen en had ik afgelopen vrijdag geen zin om tussen de oranje wortels te lopen na een werkdag :')

Oftewel ik voel mij een normaal mens met normale problemen en dat werkt voor mij.

Alleen ik heb wel structuur nodig in mijn leven, anders is de kans op een flinke terugval heel groot als ik mijn hoofd er niet bij hou.
precies ben het helemaal met je eens
Do what you love, love what you do!
pi_178822258
Wil trouwens toch nog even benadrukken, want het gaat veel over alcohol nu omdat dat nou eenmaal mijn probleem is.

Maar dit topic is niet alleen daarvoor, wat mij betreft ben je verslaafd aan chocolade eten of iets dergelijks.

Ook dat mag hier :)

er zijn geen regels, behalve de standaard van fok! natuurlijk.
Zolang iedereen het netjes houdt mag alles :)
Do what you love, love what you do!
pi_178824908
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 03:58 schreef Vlindur het volgende:

[..]

In 2006 van de motor afgevallen. Daarbij ben ik zo gelanceerd dat mn pols permanent kapot is. Tegenwoordig is het artrose en nu heb ik heel veel pijn.
Het is nu wachten op kijkoperatie nummer zoveel en als het niet goed te schoonmaken is laat ik hem waarschijnlijk vastzetten. We hebben nu 3 kinderen en ik wil nu van de pijn af.
Maar die pijn is niet te harden en alleen Tramadol hielp. Inmiddels ook niet meer wat het was, maar zonder kan ik echt niet :X :{
jemig wat een verhaal, maar wat je nu zegt is van ik ben verslaafd aan de pijnstillers?
Althans dat haal ik er even zo uit nu.
Do what you love, love what you do!
pi_178824986
Stoppen in 1 dag word wel bijzonder moeilijk lijkt me enigzins? Ik heb er ook weken over gedaan
pi_178825042
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 00:56 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
Stoppen in 1 dag word wel bijzonder moeilijk lijkt me enigzins? Ik heb er ook weken over gedaan
sowieso is het lastig, het is meer dat je een knop om moet zetten en zeggen ik kap ermee nu.
En dan duurt het nog dagen voordat je van de ellende af bent, maar het is eigenlijk een beetje de enige optie/
\
En ok zeker even voor alcohol, wil ik mensen waarschuwen, want je kunt zelf stoppen en heb dat ook gedaan, maar er zitten risico's aan vast om dat zelf te doen. Beter overleg je eerst met de huisarts, gewoon bellen even kan ook. :)

zoek het op op wikipedia ofzo, maar er zijn dingen als epilepsie etc.
Ik heb lichtflitsen gezien en echt toen heb ik een keer de noodlijn gebeld, maarja ok toen was ik helemaal heftig verslaafd geweest een tijd.

Maar er is dus gewoon medicatie voor als je wil stoppen en ik weet, want heb daar heel lang moeilijk over gedaan, je kunt gewoon de huisarts bellen en uitleggen

Chloordiazepoxide helpt, maar geloof dat dat eruit gaat.

[ Bericht 9% gewijzigd door kree op 30-04-2018 02:21:51 ]
Do what you love, love what you do!
pi_178831872
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 00:56 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
Stoppen in 1 dag word wel bijzonder moeilijk lijkt me enigzins? Ik heb er ook weken over gedaan
hmm de keuze om te stoppen kost maar 1 seconde.
De ellende erna hangt af van waar je aan verslaafd bent.
Do what you love, love what you do!
pi_178832746
.

[ Bericht 99% gewijzigd door maryen65 op 30-04-2018 13:18:16 ]
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  Moderator maandag 30 april 2018 @ 13:18:50 #233
236264 crew  capricia
pi_178832985
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 13:10 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ik ben verslaafd aan oxazepam oja en roken, daar kom ik nooit meer vanaf
Ben vorig jaar gestopt met roken, maar het blijft een rot-verslaving.
Heb nog zo vaak zin, en heel soms (lees eens per 2 maanden) rook ik nog 1 sigaretje en met oud en nieuw koop ik 1 pakje.
Maar de zucht en de trek blijft. Ik kom er eigenlijk gewoon niet goed van af.

Ik blijf verslaafd, ook al gebruik ik niet.
Definitely not CIA
pi_178834094
Ik ben verslaafd aan blowen.
De helft van het jaar zit mijn partner in het buitenland, dan blow ik echt veel. De andere helft van het jaar maar zelden, maar zodra ik weer alleen ben gaat het weer vrolijk op oude voet verder.

Het is verder niet dat ik er door in de problemen kom, of dat ik dingen laat zodat ik kan blowen, en ik kom ook nooit stoned op het werk ofzo, maar ik denk dat je toch wel van een verslaving kunt spreken.

Ben niet van plan er verder iets aan te doen want ik vind het wel prima zo ^O^
pi_178835858
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 13:52 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik ben verslaafd aan blowen.
De helft van het jaar zit mijn partner in het buitenland, dan blow ik echt veel. De andere helft van het jaar maar zelden, maar zodra ik weer alleen ben gaat het weer vrolijk op oude voet verder.

Het is verder niet dat ik er door in de problemen kom, of dat ik dingen laat zodat ik kan blowen, en ik kom ook nooit stoned op het werk ofzo, maar ik denk dat je toch wel van een verslaving kunt spreken.

Ben niet van plan er verder iets aan te doen want ik vind het wel prima zo ^O^
Als het je verder geen problemen oplevert is het ook niet echt een verslaving... Tenminste....

Overigens kun je beter vapen. Stukken minder ongezond.

In ieder geval is blowen vaak meer een gewoonte dan een echte verslaving als je het niet gebruikt om te vluchten. Uiteindelijk wordt elk serieus vluchtgedrag een verslaving lijkt wel.
Whatever...
pi_178835973
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 14:52 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Als het je verder geen problemen oplevert is het ook niet echt een verslaving... Tenminste....

Overigens kun je beter vapen. Stukken minder ongezond.

In ieder geval is blowen vaak meer een gewoonte dan een echte verslaving als je het niet gebruikt om te vluchten. Uiteindelijk wordt elk serieus vluchtgedrag een verslaving lijkt wel.
Ja, dat vind ik ook hoor, maar iedereen roept altijd heel hard dat ik verslaafd ben, dus vandaar.
  † In Memoriam † dinsdag 1 mei 2018 @ 06:25:33 #237
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_178854519
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 13:52 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik ben verslaafd aan blowen.
De helft van het jaar zit mijn partner in het buitenland, dan blow ik echt veel. De andere helft van het jaar maar zelden, maar zodra ik weer alleen ben gaat het weer vrolijk op oude voet verder.

Het is verder niet dat ik er door in de problemen kom, of dat ik dingen laat zodat ik kan blowen, en ik kom ook nooit stoned op het werk ofzo, maar ik denk dat je toch wel van een verslaving kunt spreken.

Ben niet van plan er verder iets aan te doen want ik vind het wel prima zo ^O^
Hoezo?

Nou dan, ik blow al 40 jaar naar volle tevredenheid. :7
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  † In Memoriam † dinsdag 1 mei 2018 @ 06:27:56 #238
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_178854531
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 14:56 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook hoor, maar iedereen roept altijd heel hard dat ik verslaafd ben, dus vandaar.
Laat iedereen maar lekker roepen, zolang jij je prima voelt en kan functioneren.
Mensen doen (in het algemeen) veel te moeilijk over cannabis, het is gewoon een prachtige, nuttige plant, en mensen die er niet tegen kunnen moeten hem gewoon niet roken en verder niet zo zeiken.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_178858316
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 06:25 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Hoezo?

Nou dan, ik blow al 40 jaar naar volle tevredenheid. :7
Mooi voor je :) voegt verder geen ruk toe aan dit topic..
Nait Soezn Moar Broezn
pi_178905259
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 12:38 schreef kree het volgende:

[..]

hmm de keuze om te stoppen kost maar 1 seconde.
De ellende erna hangt af van waar je aan verslaafd bent.
He Kree, is het gelukt om de fles weer te laten staan? Voorbereid op je gesprek? Of was dat vandaag?
pi_178906767
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2018 03:45 schreef Monopoly het volgende:

[..]

He Kree, is het gelukt om de fles weer te laten staan? Voorbereid op je gesprek? Of was dat vandaag?
Ja althans sinds maandag. Vanmiddag heb ik een proefmiddag meelopen.
Eerste gesprek was 2 weken terug en positief, ik was 1 uit de 4 kandidaten.
Dus zeg maar 25% kans ;)
Do what you love, love what you do!
pi_178919141
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 07:20 schreef kree het volgende:

[..]

Ja althans sinds maandag. Vanmiddag heb ik een proefmiddag meelopen.
Eerste gesprek was 2 weken terug en positief, ik was 1 uit de 4 kandidaten.
Dus zeg maar 25% kans ;)
Topper! Goed bezig.
pi_178920617
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2018 18:58 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Topper! Goed bezig.
Ter info, ging goed en heb een hele leuke middag gehad.
Nu heb ik ook beetje gevist, van alle sollicitaties zijn er 4 uitgenodigd voor een gesprek.
2 zijn er daarna afgewezen.
ik blijf nog over met 1 dus. Want wij mochten proeflopen met ze.

Dus nu 50% kans, maandag hoor ik meer.. :)
Do what you love, love what you do!
pi_178923112
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 20:11 schreef kree het volgende:

[..]

Ter info, ging goed en heb een hele leuke middag gehad.
Nu heb ik ook beetje gevist, van alle sollicitaties zijn er 4 uitgenodigd voor een gesprek.
2 zijn er daarna afgewezen.
ik blijf nog over met 1 dus. Want wij mochten proeflopen met ze.

Dus nu 50% kans, maandag hoor ik meer.. :)
Goed man. Top. Duimen dus.
pi_178925524
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:52 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Goed man. Top. Duimen dus.
Hoop erop want ok het is part-time en slecht betaald, maar wel leuk ik heb 300 kids zich zien vermaken vandaag. In zoverre zelf dat ik zelf niet kon kloten met alle knopjes en multimedia opties :')
Do what you love, love what you do!
pi_178925593
En om het ontipic te houden, dat zou mijn therapie zijn, niet dat eindeloze ggz etc gelul en lijstjes invullen.
Maargoed dat is voor mij persoonlijk ;)
Do what you love, love what you do!
pi_178925666
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2018 23:26 schreef kree het volgende:
En om het ontipic te houden, dat zou mijn therapie zijn, niet dat eindeloze ggz etc gelul en lijstjes invullen.
Maargoed dat is voor mij persoonlijk ;)
Het is ook voor jou. Wat voor jou werkt, werkt voor anderen niet en vice versa.
pi_178925714
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 13:52 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik ben verslaafd aan blowen.
De helft van het jaar zit mijn partner in het buitenland, dan blow ik echt veel. De andere helft van het jaar maar zelden, maar zodra ik weer alleen ben gaat het weer vrolijk op oude voet verder.

Het is verder niet dat ik er door in de problemen kom, of dat ik dingen laat zodat ik kan blowen, en ik kom ook nooit stoned op het werk ofzo, maar ik denk dat je toch wel van een verslaving kunt spreken.

Ben niet van plan er verder iets aan te doen want ik vind het wel prima zo ^O^
Mooi om te lezen dit, dat denk je nu.
Maar geloof me, er komt een punt dat je dat dus niet meer gaat denken, denk dan maar eens terug aan ome Kree wat ik nu zeg :D
Do what you love, love what you do!
pi_178925756
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2018 23:30 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Het is ook voor jou. Wat voor jou werkt, werkt voor anderen niet en vice versa.
Ben ik helemaal met je eens en wie weet bedenk ik me later wel weer, maar zie dit nu als de beste optie.
En als anderen bij andere hulp baat hebben, dan zou ik daar gewoon voor gaan net als ik nu voor werk.
Het is min of meer hetzelfde, als je weet dat je fout bezig bent dan zoek je een oplossing en dat kan voor iedereen anders zijn.
Do what you love, love what you do!
pi_178925846
Zal het nog meer uitleggen over mij.
En dus waarom ik dat denk.

Ik weet dat toen ik stabiel fulltime werk had, dat ik dit hele probleem niet had.
Het is een structuur en verplichtingen hebben (financieel het kunnen redden bv) die je de motivatie geven om alcohol (of drugs in andere gevallen) te laten staan.

Omdat je weet dat als je het niet doet dat je steeds meer de afgrond in raakt.
En was al een eind hoor, zelfs met familie die je maar laat gaan.
Heb het nu nog net kunnen redden en er is nog niks verpest.
Maar ok tis een randje waar je op loopt dan hoor, voor je het weet ben je alleen en heb je alleen nog fok!
Do what you love, love what you do!
pi_178925905
Je weet je valpunten. Dat is belangrijk en tegelijkertijd maar 1 deel.
Verslaafd blijf je altijd, ook al drink je 10 jaar niet. Dan is die ene druppel net zo gevaarlijk als dat je hem bij wijze van over een uurtje neemt.

Volhouden pik. Blijf strijden.
pi_178925958
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2018 23:41 schreef Monopoly het volgende:
Je weet je valpunten. Dat is belangrijk en tegelijkertijd maar 1 deel.
Verslaafd blijf je altijd, ook al drink je 10 jaar niet. Dan is die ene druppel net zo gevaarlijk als dat je hem bij wijze van over een uurtje neemt.

Volhouden pik. Blijf strijden.
Ja emn nee, ik dronk toen ook wel eens, maar incidenteel, als je niks hebt dan is de makkelijke optie om het elke dag te doen, dat is vooral de verslaving.

Als iemand gewoon de hele week nuchter is en zich in het weekend lam zuipt en maandag weer ok is voor de rest van de week, dan is er wmb niet eens een heel groot probleem.

Zou het niet eens verslaafd noemen eigenlijk dan.
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 4 mei 2018 @ 02:12:30 #253
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_178926898
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 13:52 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik ben verslaafd aan blowen.
De helft van het jaar zit mijn partner in het buitenland, dan blow ik echt veel. De andere helft van het jaar maar zelden, maar zodra ik weer alleen ben gaat het weer vrolijk op oude voet verder.

Het is verder niet dat ik er door in de problemen kom, of dat ik dingen laat zodat ik kan blowen, en ik kom ook nooit stoned op het werk ofzo, maar ik denk dat je toch wel van een verslaving kunt spreken.

Ben niet van plan er verder iets aan te doen want ik vind het wel prima zo ^O^
Dit heb ik ook. Kan me prima inhouden als ik me bekeken voel, maar als ik alleen ben geen rem.

Sinds vrijdag/zaterdag er een punt achter gezet (3-4 per dag). Ik merk dat de 'gewoonte' om thuis te blowen al aan het verdwijnen is, ik zorg nu vooral dat ik 't heel druk heb en veel van huis ben, dat is 't makkelijkste.

Ik rook verder niet dus de nicotine moet mee te dealen zijn. Wel jammer, ik vind wiet veel relaxter dan alcohol maar toen ik zelf leerde draaien ging 't gewoon mis
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_181188273
Een tijdje ging het goed, maar helaas sinds een aantal weken weer een terugval. Snuif mezelf weer helemaal de moeder (cocaïne).

Vanaf vandaag weer schouders eronder zetten en stoppen met die rotzooi. M’n geld is ook bijna op, dus ik zal wel moeten...
Naast dat je psychische gesteldheid er natuurlijk ook niet echt beter op wordt.

Wees gegroet!

[ Bericht % gewijzigd door STING op 14-08-2018 21:19:05 ]
pi_181196996
Waar is mijn post gvd heen?
pi_181814498
Ik heb een alcoholprobleem. Ik drink niet dagelijks, maar eenmalig en dan in grote hoeveelheden. Dit is niet altijd gelukkig, maar als er eens huisfeest is of we op een goed feest zijn, giet ik het binnen tot ik in de roes zit. Die roes is leuk, ontspannen, grappig en ff niet denken af van de zeer onzekere toekomst. Ik worstel regelmatig met zeer depressieve gedachten die me overnemen dus het weekend zie ik als uitlaatklep. Ik heb een hoop shit meegemaakt maar dat is nog altijd geen excuus om me serieus naar de tering te zuipen. Ik heb hersenschade gehad door een ongeval, mag niet meer autorijden en nog wat bijkomende klachten van het ongeval en toch zuip ik me tot ik in de roes zit. Ja, ik vind het leven erg saai doorheen de week, afgezien op de sportmomenten.

Afgelopen zaterdag is het zo zwaar ontspoord dat ik mensen heb gekwetst, het hele dorp wakker heb geroepen in de ochtend, me compleet voor schut heb gezet bij de ouders van m'n vriendin en extreem emotioneel werd... dat allemaal ergens in de ochtend-nacht. Ik schaam me gewoon dood.

Ik drink gelukkig niet iedere dag...
pi_182049037
Grappig. Nooit gedacht dat ik hier zou posten, maar ik ga nu door een van de ergste gevoelens van angsten heen die ik ooit heb gevoeld. Ik zou liever zelfs 10x stoppen met roken dan dit.

Waar het begon..?

Ik herinner me een tijd, toen ik een jaar of 14 was waarin ik de mooiste vrouwen op school tegen kwam. Ik was in die periode regelmatig 'stilletjes verliefd'. Elke ochtend wakker worden met een ochtend erectie dat tot wel een uur duurde, zoals zoveel jongens.

Waar ging het mis?
Het ging mis op de dag dat ik op MSN een clip kreeg toegestuurd van een porno film. Ik was meteen gehookt en begon toen meer te downloaden. Ik ben altijd een gematigde kijker geweest, hooguit 2 -3 keer per week, fappen en dan snel weer verder gaan met gamen.

Toen ik de leeftijd van 17 had bereikt waren mijn ochtend erectie praktisch verdwenen. Behalve als ik dan nog eens wakker werd waarbij ik enorm moest zeiken.

Toen ik 18 was, was het vermogen om opgewonden te raken door naar vrouwen te kijken volledig verdwenen. Ik kon lichamelijk gezien me nog aangetrokken voelen, maar het is niet alsof ik nog de rush van opwinding voelde.

Ik kreeg kort daarna meerdere relaties, allemaal hadden ze één ding gemeen : het voldeed niet aan mijn beeld over sex, had moeite met klaarkomen, voelde amper wat tijdens het penetreren en ik had last van fluctuerende geilheid tijdens het voorspel. Soms was de geilheid zelfs spontaan verdwenen en moest ik opnieuw beginnen.

Al met al zorgde het voor best wel korte relaties. Enkele maanden geleden leerde ik een leuke dame kennen. Leuke dates mee gehad.. Voelde me aangetrokken tot haar uiterlijk en persoonlijkheid, maar wederom voelde ik me 'levenloos' daar beneden. Soms zo erg dat ik me afvroeg of het die avond wel zou lukken.

Bij deze date waren de symptomen zo erg geworden dat ik tijdens het penetreren mijn erectie kwijt raakte na een seconden of 30.

Ik begon te zoeken naar antwoorden, en kwam al vrij snel op een forum waar honderd duizenden mannen hetzelfde beschrijven, en allemaal hadden ze één ding gemeen : een geschiedenis van porno kijken, variërend van gematigd gebruik tot aan extreme verslaving. Zelfs al kijk je al jaren geen porno meer; door het masturberen haal je oude beelden naar boven dat de cyclus in stand houdt.

Ik kwam toen tot de schokkende conclusie dat mensen met deze verslaving hun hersens programmeren om alleen nog opgewonden te kunnen raken van het zien van bepaalde beelden, en alles dat minder is of afwijkt is een afknapper. Het goede nieuws is dat je je hersens en de dopamine receptoren kan laten herstellen door maandenlang geen porno te kijken en te masturberen

Ik besloot toen meteen om de controle op mijn leven terug te krijgen en stopte meteen, cold turkey stijl.

De eerste 12 dagen waren easy, gezien ik me daar beneden toch al levenloos voelde... Ik had alleen jarenlang één keer per dag me high nodig voor Het slapen gaan, keek geneens porno meer.

Nu ben ik 14 dagen in mijn herstel en ik begin nu heftige angsten te krijgen. Alsof mijn lichaam schreeuwt om die euforie van de dopamine weer te voelen. Ik voel me net een heroïne junk. Het erge vind ik nog dat er nog steeds liberaal onderwezen wordt dat pornografie kijken bij gematig gebruik gezond is, en dat masturberen gezond is. Dit is een totaal nieuwe fenoneem, veroorzaakt door. High speed internet porn, en ik vraag me serieus af hoe veel jonge mannen hier mee worstelen.
pi_182049393
quote:
10s.gif Op donderdag 3 mei 2018 23:45 schreef kree het volgende:

[..]

Ja emn nee, ik dronk toen ook wel eens, maar incidenteel, als je niks hebt dan is de makkelijke optie om het elke dag te doen, dat is vooral de verslaving.

Als iemand gewoon de hele week nuchter is en zich in het weekend lam zuipt en maandag weer ok is voor de rest van de week, dan is er wmb niet eens een heel groot probleem.

Zou het niet eens verslaafd noemen eigenlijk dan.
Op de middelbare school merkte ik al een gebrek aan slaap op en stress, wanneer ik me niet in de weekenden lam kon zuipen.
1 + 1 = blauw
pi_182049550
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:06 schreef Suncatcher het volgende:
Grappig. Nooit gedacht dat ik hier zou posten, maar ik ga nu door een van de ergste gevoelens van angsten heen die ik ooit heb gevoeld. Ik zou liever zelfs 10x stoppen met roken dan dit.

Waar het begon..?

Ik herinner me een tijd, toen ik een jaar of 14 was waarin ik de mooiste vrouwen op school tegen kwam. Ik was in die periode regelmatig 'stilletjes verliefd'. Elke ochtend wakker worden met een ochtend erectie dat tot wel een uur duurde, zoals zoveel jongens.

Waar ging het mis?
Het ging mis op de dag dat ik op MSN een clip kreeg toegestuurd van een porno film. Ik was meteen gehookt en begon toen meer te downloaden. Ik ben altijd een gematigde kijker geweest, hooguit 2 -3 keer per week, fappen en dan snel weer verder gaan met gamen.

Toen ik de leeftijd van 17 had bereikt waren mijn ochtend erectie praktisch verdwenen. Behalve als ik dan nog eens wakker werd waarbij ik enorm moest zeiken.

Toen ik 18 was, was het vermogen om opgewonden te raken door naar vrouwen te kijken volledig verdwenen. Ik kon lichamelijk gezien me nog aangetrokken voelen, maar het is niet alsof ik nog de rush van opwinding voelde.

Ik kreeg kort daarna meerdere relaties, allemaal hadden ze één ding gemeen : het voldeed niet aan mijn beeld over sex, had moeite met klaarkomen, voelde amper wat tijdens het penetreren en ik had last van fluctuerende geilheid tijdens het voorspel. Soms was de geilheid zelfs spontaan verdwenen en moest ik opnieuw beginnen.

Al met al zorgde het voor best wel korte relaties. Enkele maanden geleden leerde ik een leuke dame kennen. Leuke dates mee gehad.. Voelde me aangetrokken tot haar uiterlijk en persoonlijkheid, maar wederom voelde ik me 'levenloos' daar beneden. Soms zo erg dat ik me afvroeg of het die avond wel zou lukken.

Bij deze date waren de symptomen zo erg geworden dat ik tijdens het penetreren mijn erectie kwijt raakte na een seconden of 30.

Ik begon te zoeken naar antwoorden, en kwam al vrij snel op een forum waar honderd duizenden mannen hetzelfde beschrijven, en allemaal hadden ze één ding gemeen : een geschiedenis van porno kijken, variërend van gematigd gebruik tot aan extreme verslaving. Zelfs al kijk je al jaren geen porno meer; door het masturberen haal je oude beelden naar boven dat de cyclus in stand houdt.

Ik kwam toen tot de schokkende conclusie dat mensen met deze verslaving hun hersens programmeren om alleen nog opgewonden te kunnen raken van het zien van bepaalde beelden, en alles dat minder is of afwijkt is een afknapper. Het goede nieuws is dat je je hersens en de dopamine receptoren kan laten herstellen door maandenlang geen porno te kijken en te masturberen

Ik besloot toen meteen om de controle op mijn leven terug te krijgen en stopte meteen, cold turkey stijl.

De eerste 12 dagen waren easy, gezien ik me daar beneden toch al levenloos voelde... Ik had alleen jarenlang één keer per dag me high nodig voor Het slapen gaan, keek geneens porno meer.

Nu ben ik 14 dagen in mijn herstel en ik begin nu heftige angsten te krijgen. Alsof mijn lichaam schreeuwt om die euforie van de dopamine weer te voelen. Ik voel me net een heroïne junk. Het erge vind ik nog dat er nog steeds liberaal onderwezen wordt dat pornografie kijken bij gematig gebruik gezond is, en dat masturberen gezond is. Dit is een totaal nieuwe fenoneem, veroorzaakt door. High speed internet porn, en ik vraag me serieus af hoe veel jonge mannen hier mee worstelen.
Masturbeer je helemaal niet meer? Want dat lijkt me ook niet de juiste aanpak, al is dat misschien meer mijn beleving. Porno maakt op een gegeven moment een soort automatisme dat je op een zeer basaal niveau laat werken, Je beleeft de spanning van seks dus niet meer, je gaat gewoon de handelingen af.
Wanneer je echter weer kan fantaseren over seks en je lichaam opnieuw leert voelen bij die ervaring, dan wordt de ervaring veel rijker. Voor mijn gevoel tenminste. Het is een beetje te vergelijken met elke dag zoete patat met mayo; al die sterk prikkels, maar in hoeverre geniet je nog van de smaak, de textuur en de ervaring van de ingredienten?

Hierover is volgens mij ook een topic in SEX, maar dat terzijde.
1 + 1 = blauw
pi_182049610
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:35 schreef Kamina het volgende:

[..]

Masturbeer je helemaal niet meer? Want dat lijkt me ook niet de juiste aanpak, al is dat misschien meer mijn beleving. Porno maakt op een gegeven moment een soort automatisme dat je op een zeer basaal niveau laat werken, Je beleeft de spanning van seks dus niet meer, je gaat gewoon de handelingen af.
Wanneer je echter weer kan fantaseren over seks en je lichaam opnieuw leert voelen bij die ervaring, dan wordt de ervaring veel rijker. Voor mijn gevoel tenminste. Het is een beetje te vergelijken met elke dag zoete patat met mayo; al die sterk prikkels, maar in hoeverre geniet je nog van de smaak, de textuur en de ervaring van de ingredienten?

Hierover is volgens mij ook een topic in SEX, maar dat terzijde.
Nee, want ik heb pornografische beelden nodig waaraan ik moet denken om klaar te kunnen komen. Door te masturberen hou je de oude neurologische banen in stand, door helemaal niets meer te doen verschrompelen die banen na een paar maanden, terug naar factory default.
pi_182049681
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:38 schreef Suncatcher het volgende:

[..]

Nee, want ik heb pornografische beelden nodig waaraan ik moet denken om klaar te kunnen komen. Door te masturberen hou je de oude neurologische banen in stand, door helemaal niets meer te doen verschrompelen die banen na een paar maanden, terug naar factory default.
Maar heb je het nodig om die beelden echt te zien met je ogen, of kan het ook met je geest?

Het is voor mij een hele andere ervaring om bijvoorbeeld een herinnering op te halen dan wanneer ik op play druk. Of zelfs al een fantasie, of herinnering aan een stukje pornografie.
1 + 1 = blauw
pi_182049820
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:41 schreef Kamina het volgende:

[..]

Maar heb je het nodig om die beelden echt te zien met je ogen, of kan het ook met je geest?

Het is voor mij een hele andere ervaring om bijvoorbeeld een herinnering op te halen dan wanneer ik op play druk. Of zelfs al een fantasie, of herinnering aan een stukje pornografie.
Je zenuwen maken geen onderscheid tussen gedachtes en het daadwerkelijk zien.
pi_182050915
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:49 schreef Suncatcher het volgende:

[..]

Je zenuwen maken geen onderscheid tussen gedachtes en het daadwerkelijk zien.
Voor zover we kunnen meten misschien de zenuwen niet, maar onze ervaring wordt niet per se gevangen in die zenuwen. Waarmee ik bedoel dat je bijvoorbeeld een herinnering niet kan terugvinden in een paar neuronen.

Een boek kan soms intenser zijn dan een film.

Het is complex enzo.
1 + 1 = blauw
pi_182051280
Vandaag een jaar niet gedronken en gegamed :)

Morgen is het precies een jaar geleden dat ik de kliniek in ging, en een half jaar geleden dat ik eruit kwam.
Nait Soezn Moar Broezn
pi_182051496
Ik heb een verslaving; In mijn kuif zitten
  woensdag 26 september 2018 @ 20:01:16 #266
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182150699
Nou ja ben o.a. verslaafd aan fok heb ik wel gemerkt. Kree heeft een boek besteld en ontvangen. Ik zit elke dag er wel aan te denken wanneer hij gaat posten dat hij het gelezen heeft o.a. En zo wel meer dingen. Zou die en die nog op mijn topic hebben gereageerd? Wat is er nieuw in klb? Zelfs het eindigen van een avond fokken moet nog gestructureerd gaan, ik kan geen losse eindjes hebben. Moet gewoon overal op gereageerd hebben waarvan ik denk van 'daar kan wel een nacht overheen en dan morgen lees ik wel wat mensen getypt hebben'. Nu WW, superblij mee want nu kan ik eindelijk gewoon echt eens meedoen hier. Ben er alleen maar een blijer persoon van geworden, ongeacht mijn persoonlijke levenssituatie op dit moment
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_182150861
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 18:19 schreef Divje het volgende:
Vandaag een jaar niet gedronken en gegamed :)

Morgen is het precies een jaar geleden dat ik de kliniek in ging, en een half jaar geleden dat ik eruit kwam.
Gefeliciteerd. Op naar de 10 jaar. :)
pi_182150896
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 20:01 schreef mercimarci het volgende:
Nou ja ben o.a. verslaafd aan fok heb ik wel gemerkt. Kree heeft een boek besteld en ontvangen. Ik zit elke dag er wel aan te denken wanneer hij gaat posten dat hij het gelezen heeft o.a. En zo wel meer dingen. Zou die en die nog op mijn topic hebben gereageerd? Wat is er nieuw in klb? Zelfs het eindigen van een avond fokken moet nog gestructureerd gaan, ik kan geen losse eindjes hebben. Moet gewoon overal op gereageerd hebben waarvan ik denk van 'daar kan wel een nacht overheen en dan morgen lees ik wel wat mensen getypt hebben'. Nu WW, superblij mee want nu kan ik eindelijk gewoon echt eens meedoen hier. Ben er alleen maar een blijer persoon van geworden, ongeacht mijn persoonlijke levenssituatie op dit moment
Als je er alleen maar blijer van bent geworden, dan is er niets aan de hand. Ga zo door, topper!
  woensdag 26 september 2018 @ 20:11:35 #269
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182150966
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 20:09 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Als je er alleen maar blijer van bent geworden, dan is er niets aan de hand. Ga zo door, topper!
Tjah maar zoiets zeggen drankverslaafden ook over zichzelf, Of drugsverslaafden. Of wat dan ook voor verslaafden. Terwijl ik van hen wel het idee heb dat het beter voor hen zou zijn als ze niet eraan verslaafd zouden zijn. Terwijl zijzelf ook geloven dat ze gelukkig zijn. Dus ja dat is dan ook vast wel op mij van toepassing, dat ik dat zelf niet goed in kan schatten. Dus word niet direct vrolijk van die gedachte maar oke
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_182151038
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 20:11 schreef mercimarci het volgende:

[..]

Tjah maar zoiets zeggen drankverslaafden ook over zichzelf, Of drugsverslaafden. Of wat dan ook voor verslaafden. Terwijl ik van hen wel het idee heb dat het beter voor hen zou zijn als ze niet eraan verslaafd zouden zijn. Terwijl zijzelf ook geloven dat ze gelukkig zijn. Dus ja dat is dan ook vast wel op mij van toepassing, dat ik dat zelf niet goed in kan schatten. Dus word niet direct vrolijk van die gedachte maar oke
De meeste verslaafden zijn nuchter niet zo blij. Daarom gebruiken ze ook weer.
  woensdag 26 september 2018 @ 20:17:01 #271
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182151102
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 20:14 schreef Mariocash het volgende:

[..]

De meeste verslaafden zijn nuchter niet zo blij. Daarom gebruiken ze ook weer.
Ja dus dan is er wel wat aan de hand wil ik alleen maar zeggen ;) Is niet direct positief als je het zelf als positief ervaart. Doodgaan schijnt ook vrij plezierig aan te voelen met de tunnel etc maar toch is het niet zo positief om het mee te maken om maar iets te noemen
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_182151157
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 20:17 schreef mercimarci het volgende:

[..]

Ja dus dan is er wel wat aan de hand wil ik alleen maar zeggen ;) Is niet direct positief als je het zelf als positief ervaart. Doodgaan schijnt ook vrij plezierig aan te voelen met de tunnel etc maar toch is het niet zo positief om het mee te maken om maar iets te noemen
Verslaafden ervaren hun verslaving niet als positief. Als ze het terug konden draaien, zou het overgrote deel dat doen.

Zou jij je FOK! registratie terugdraaien als dat zou kunnen? Dat je dit forum nooit tegen was gekomen?
  woensdag 26 september 2018 @ 20:21:18 #273
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182151187
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 20:19 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Verslaafden ervaren hun verslaving niet als positief. Als ze het terug konden draaien, zou het overgrote deel dat doen.

Zou jij je FOK! registratie terugdraaien als dat zou kunnen? Dat je dit forum nooit tegen was gekomen?
Nou ja daarom reageerde ik in mijn vorige post dus waarschijnlijk zo. Maar zelf zou ik dat niet terug willen draaien nee. Brengt me juist veel plezier ook. Maar goed ik begrijp wel waar je heen wil en misschien zou de meerderheid het wel doen
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_182151245
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 20:21 schreef mercimarci het volgende:

[..]

Nou ja daarom reageerde ik in mijn vorige post dus waarschijnlijk zo. Maar zelf zou ik dat niet terug willen draaien nee. Brengt me juist veel plezier ook. Maar goed ik begrijp wel waar je heen wil en misschien zou de meerderheid het wel doen
Ik zou mijn eerste lijn nooit gelegd hebben.
pi_182151261
Verslaafde mensen willen de realiteit niet voelen/ zien.
Dus gaan ze een "andere" wereld in zodat ze de echte ongemakken kunnen vermijden.

Dus als je heel de dag met andere dingen bezig bent dan met jezelf is dat voor veel mensen een plezierig gevoel.
Dat kan gamen, zuipen of overmatig/ obsessief op fok zitten zijn.

Zolang je maar de echte wereld ontvlucht.
Hell To The Liars
pi_182151467
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 20:07 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Op naar de 10 jaar. :)
Eerst de 2 jaar halen.
Nait Soezn Moar Broezn
pi_182151555
quote:
14s.gif Op woensdag 26 september 2018 20:33 schreef Divje het volgende:

[..]

Eerst de 2 jaar halen.
Een half jaar de kliniek in is wel een behoorlijks tijd, trouwens. :o
pi_182151868
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 20:24 schreef Droopie het volgende:
Verslaafde mensen willen de realiteit niet voelen/ zien.
Dus gaan ze een "andere" wereld in zodat ze de echte ongemakken kunnen vermijden.

Dus als je heel de dag met andere dingen bezig bent dan met jezelf is dat voor veel mensen een plezierig gevoel.
Dat kan gamen, zuipen of overmatig/ obsessief op fok zitten zijn.

Zolang je maar de echte wereld ontvlucht.
Dit is wel waar. Althans voor mij en heb hier echt heel en heel veel over gepraat ook.
Voor mij is alcohol dan een "medicijn" wat er perfect voor helpt, maar weet net zo goed dat het maar een tijdelijk iets is en je komt er uiteindelijk niet veel verder mee.

Aan de andere kant, een drankje op hebben kan lijden tot de meest creatieve dingen samen die dan wel weer positief werken voor erna.

Maargoed ik ben er wel over uit, dat het beter is om niet te drinken, hou dat ook steeds langer vol wel door juist andere positieve dingen die er gebeuren.

Het is bij mij echt een opstapeling aan niet leuke dingen ga ik weer drinken en ok na aantal weken besef ik dat dat het ook niet weer is of een oplossing etc etc.

Naja voordeel ik heb dat inzicht wel en het gaat langzamerhand wel beter enzo ;)

Zou niemand aanraden om te gaan drinken uit ellende iig, want dat is de verkeerde weg :)
Do what you love, love what you do!
pi_182152078
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 20:38 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Een half jaar de kliniek in is wel een behoorlijks tijd, trouwens. :o
Och. Dat programma duurde jaren geleden nog anderhalf jaar :P valt in dat opzicht wel mee. En wat is nou een half jaar als je er de rest van je leven profijt van hebt :)
Nait Soezn Moar Broezn
pi_182166785
Ik vind het zo raar dat ik enorme trek blijf houden naar alcohol. Het trekt gewoon niet weg..
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')