ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 12-04-2018 22:06:25 ]
Niet meer. En als de transporten 's nachts worden gedaan kan het grotendeels over normaalspoor. Ik weet niet waar die dingen in elkaar worden gezet maar Madrid-Narvik kan alvast gewoon over normaalspoor.
Voor zover ik weet worden die dingen in Beasain gebouwd.
Zeg, nog even over die tienertoer: was er begin jaren 90 ook niet een tienertoer-plus, waarmee je ook naar Belgie kon? Ik ben in 1992 met mijn broer in de trein door Belgie gekomen en dat was volgens mij met zoiets.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Op donderdag 12 april 2018 22:19 schreef Kentekenplaat het volgende: Zeg, nog even over die tienertoer: was er begin jaren 90 ook niet een tienertoer-plus, waarmee je ook naar Belgie kon? Ik ben in 1992 met mijn broer in de trein door Belgie gekomen en dat was volgens mij met zoiets.
Ik ben in 1994 voor het eerst geweest geloof ik. Toen was 'ie 4 dagen geldig binnen 10 dagen in België en Nederland. De Plus kocht je voor het overige openbaar vervoer in NL en was mijn eerste jaar (kan misschien ook 1995 zijn...) inclusief interliner zelfs. Was alleen ietwat problematisch als je met de bus naar het station oest. Kostte een tientje of ƒ15,- extra.
Een jaar later ging er een dag af, de prijs werd ƒ15,- lager, maar nog steeds België erbij. En in België was het een zichtkaart weet ik nog goed Op een gegeven moment hadden we in dat mapje een retour Zwolle-Wezep van ƒ2,80 ofzo gedaan en ook daar keken ze verder niet naar Je moest ook een stamkaart laten maken met een pasfoto maar dat was gratis of een gulden ofzo.
Ik heb er nog een enorme berg met foto's van, prachtige zomers waren dat. 10 dagen in België en Nederland én met de trein. Overal bij familie blijven slapen. Uitstapjes naar Frankrijk, Luxemburg en Duitsland. *zwijmel*
Alphen a/d Rijn-Gouda laatste update: donderdag 12 april 2018, 21.48 uur
Tussen Alphen a/d Rijn en Gouda rijden er geen treinen door een overwegstoring. Er rijden stopbussen tussen Alphen a/d Rijn, Boskoop, Boskoop Snijdelwijk, Waddinxveen, Waddinxveen Triangel en Gouda. Dit duurt de rest van de dag.
Breedte of Wijdte? Dat scheelt zomaar een aantal centimeters. Spoorbreedte is van de hart spoorstaaf tot hart spoorstaaf gemeten. Spoorwijdte is de ruimte tussen de spoorstaven in.
Op vrijdag 13 april 2018 09:18 schreef Koen66 het volgende: Hoe loopt de IC Brussel over de HSL nu? Heb er nog geen zien rijden deze week (A4 tussen Leiderdorp en Roelofarendsveen) maar dat kan toeval zijn
Hij doet 't redelijk geloof ik. Staat in de reisplanner nog wel ietwat verwarrend, is t nou wel of geen ICD:
Omdat er voor binnenlands treinverkeer gewoon een toeslag is verplicht, staat de trein als intercity direct in de reisplanners. Dan krijg je niet het gedoe met 'maar het is geen ICD, dus ik hoef geen toeslag te hebben'.
Op vrijdag 13 april 2018 11:37 schreef MTL het volgende: Omdat er voor binnenlands treinverkeer gewoon een toeslag is verplicht, staat de trein als intercity direct in de reisplanners. Dan krijg je niet het gedoe met 'maar het is geen ICD, dus ik hoef geen toeslag te hebben'.
Dat is de trein naar Den Haag HS. Daar is dus geen toeslag voor nodig (rijdt immers niet tussen Rotterdam en Schiphol), dus staat deze ook niet als ICD in de reisplanner
Antwerpen C-Rotterdam C. 10:45 en 11:45 zijn dezelfde treinen, welke reis ik gepland heb is helemaal niet relevant, er zit een fout in de software
Dan snap ik hem
De treinen die van/naar Amsterdam rijden doen dat onder de noemer "Intercity direct", de treinen naar Den Haag HS zijn "Intercity". Die trein van 11:45 rijdt naar Den Haag HS.
Dat is de trein naar Den Haag HS. Daar is dus geen toeslag voor nodig (rijdt immers niet tussen Rotterdam en Schiphol), dus staat deze ook niet als ICD in de reisplanner
Wacht even, dus er rijden nu ICD's én Benelux via de HSL naar België?
Het houten opstapje in Wissingen is niet meer nodig voor Eurobahn. In de toelating van de FLIRT3's stond dat er alleen gestopt mocht worden bij een perronhoogte van 380 tot 960 millimeter, waarbij Wissingen maar op 260mm kwam. Die eis uit de toelating heeft EBA nu toch maar laten vallen....
Op vrijdag 13 april 2018 22:18 schreef dennistd het volgende: Het houten opstapje in Wissingen is niet meer nodig voor Eurobahn. In de toelating van de FLIRT3's stond dat er alleen gestopt mocht worden bij een perronhoogte van 380 tot 960 millimeter, waarbij Wissingen maar op 260mm kwam. Die eis uit de toelating heeft EBA nu toch maar laten vallen....
WTF is dat voor onzin dan Hoe hoog is die ingang zelf? 500 mm? 550 misschien? Meer zeker niet. Dus als je vanaf het perron minder dan 41 centimeter omlaag lazert de trein in, dan is het verder wel prima
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
WTF is dat voor onzin dan Hoe hoog is die ingang zelf? 500 mm? 550 misschien? Meer zeker niet. Dus als je vanaf het perron minder dan 41 centimeter omlaag lazert de trein in, dan is het verder wel prima
Dan nemen ze voor iedere deur een houten trapje mee de trein in.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Vandaag rijdt er weer een Sonderzug vanuit Duitsland via Twente naar Amsterdam. De tractie op het Duitse deel is de E10 1239, terwijl voor het Nederlandse deel de Railexperts 1251 wordt ingezet.
Als losse loc komt de 1251 's ochtends precies in mijn pauze door het zeer grauwe Oldenzaal op weg naar Bad Bentheim. Op zich niet zo heel verkeerd: de zon staat namelijk aan de zuidzijde waar ik aan de noordkant sta.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 14 april 2018 15:36 schreef dennistd het volgende: Als losse loc komt de 1251 's ochtends precies in mijn pauze door het zeer grauwe Oldenzaal op weg naar Bad Bentheim. Op zich niet zo heel verkeerd: de zon staat namelijk aan de zuidzijde waar ik aan de noordkant sta.
Volgens mij boeit het geen kut waar de zon staat als het zeer grauw is
Minder goed nieuws van de SSN (tenzij je een liefhebber bent van de Baureihe 65 natuurlijk):
quote:
Voortgang revisie loc 23023. Murphy slaat toe!
Tijdens het uitvoeren van de eerste drukproef werd de ketel nauwkeurig op lekkages onderzocht. Zulke plekken kunnen zijn de lassen van pijpen en buizen, en natuurlijk ook van de vele steunbouten, zowel aan de binnen- en buitenzijde van de ketel, aansluitingen van appendages en wasluiken etc., etc. Er waren een paar minieme lekjes in de lassen van een paar vaste steunbouten maar dat is oplosbaar. Echter, onverklaarbaar waren 10 lekken waar water uit de controleboring van de scharnierbouten kwam.
We zitten natuurlijk niet bij de pakken neer. Terwijl het scharnierbouten probleem in kaart wordt gebracht werken we o.a. aan de ATB/PZB installatie en het verkrijgen van de toelating daarvan. Voorts is er nog genoeg ander werk rondom het machinistenhuis en nog steeds wordt de verfkwast gehanteerd om ook de laatste onderdelen mooi zwart en rood te maken. Voorts wordt er nog hard gewerkt aan al het leidingwerk van en naar pompen etc.
Als gevolg van deze tegenvaller moest worden besloten om loc 65 018 opnieuw rijvaardig te maken.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op 12 april 2018 16:36 schreef GlennQuagmire het volgende: De kilometerkampioenwedstrijd is dit jaar anders. Probeer zo ver mogelijk te komen voor 150 euro Op zich wel een leuk idee, ga eens wat proberen denk ik
Ik kom zo snel op 1231 hemelsbrede kilometers. Wellicht nog een paar meer als ik op het eindpunt nog een stadsbus vind die in 2 uur tijd voor minder dan 3 euro enkele extra kilometers maakt.
Gezien de half april nog vrij vroeg invallende duisternis besloot ik om de terugkerende trein naar Witten op te wachten in Bad Bentheim. Doordat de perronsporen allemaal nodig waren voor andere treinen werd de Sonderzug op het perronloze spoor 4 behandeld, wat na vertrek van de Eurobahn richting Bielefeld in combinatie met de perronverlichting een mooi fotostandpunt bood.
Nadat de 1200 afgerangeerd was duurde het even om loc E10 1239 van de Lokomotivclub 103 e.V. vanaf het kopspoortje aan de westzijde te halen. Tussendoor werd spoor 3 alweer bezet door de Eurobahn waardoor voor een foto van de Duitse locomotief uitgeweken moet worden naar de andere zijde van het emplacement.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik kom zo snel op 1231 hemelsbrede kilometers. Wellicht nog een paar meer als ik op het eindpunt nog een stadsbus vind die in 2 uur tijd voor minder dan 3 euro enkele extra kilometers maakt.
Ik bent to 1532 km gekomen, en nog ook ¤1,80 over
Alleen nog hopen dat mijn route ook lukt op de gegeven reisperiode
[ Bericht 3% gewijzigd door Jappie_Sea op 15-04-2018 01:38:42 ]
Op zondag 15 april 2018 14:18 schreef greavy het volgende: Vanochtend stuurden ze weer een Benelux verkeerd.. ipv HSL op ri Breda ri Dordrecht via oude route.. niet de eerste keer
Ik ben fan van urban exploring en dat kan je dus ook met treinen doen. Een verlaten Eurostar in Noord Frankrijk: https://imgur.com/gallery/HKK6i (niet mijn foto's hoor!)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
De Franse staat neemt vanaf 2020 stukje bij beetje de reusachtige schuld over van de Franse spoorwegen.Die is 47 miljard euro.President Macron heeft dat bekendgemaakt in een interview op tv.
De schuld van de SNCF is zo hoog dat de staat het niet ineens op zijn eigen conto kan schrijven.Frankrijk zou dan niet meer voldoen aan de norm dat de staatsschuld hooguit 3 procent van het bruto binnenlands product mag zijn.
Het is de laatste weken zeer onrustig bij het zieltogende spoorbedrijf.Er was een scenario dat privatisering aan de orde was,maar nu de staat de schuld overneemt lijkt dat van de baan.
Maar ja, welk probleem gaat dat oplossen? Zolang die neukfouten nog steeds op hun 18e met pensioen willen en lekker uit de staatsruif willen vreten wordt het natuurlijk nooit wat. Jammer volk daar.
Een aantal jaar geleden besloot het Britse Office of National Statistics dat Network Rail weliswaar privaat was qua structuur (en ook privaat financiën kon regelen) maar van een dermate groot belang was dat de Britse belastingbetaler toch wel zou moeten inspringen mocht het bedrijf in financieel zwaar weer komen te verkeren.
NR wordt sinds september 2014 gezien als openbare instantie, waardoor de Britse staatsschuld van de ene op de andere dag met £30 miljard toenam. Daar werden wat accountants niet echt blij van.
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 16-04-2018 08:29:35 ]
Een echt accountantsantwoord is: dat hangt er vanaf.
Zonder een specifieke situatie te schetsen kun je er weinig over zeggen. Er gebeurt op dat gebied namelijk nogal wat en de mogelijkheden nemen toe, waardoor er nog meer maatwerk mogelijk is.
Een echt accountantsantwoord is: dat hangt er vanaf.
Zonder een specifieke situatie te schetsen kun je er weinig over zeggen. Er gebeurt op dat gebied namelijk nogal wat en de mogelijkheden nemen toe, waardoor er nog meer maatwerk mogelijk is.
Je doelt op de situatie zoals James schetste en dan in de Nederlandse context?
Ik denk dat je dan het beste kunt kijken naar ABN Amro. Daar is de staat voor 30 miljard ingesprongen, waardoor de staatsschuld met 30 miljard toenam. https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)mro-30-miljard-hoger
Vanochtend is de nieuwe spoorbrug over het Amsterdam-Rijnkanaal in gebruik genomen. Treinen tussen Utrecht en Gouda rijden nu over de nieuwe brug, de oude brug wordt de komende zes maanden gerenoveerd.
Tijdens de herfstvakantie wordt de oude brug weer aangesloten, waarna Utrecht Centraal - Utrecht Leidsche Rijn viersporig is.
Wat je zegt is dat de schuld van ProRail via de aandelenwaarde op de balans van het rijk staat en niet op basis van schuld. Dus eventuele schuld van ProRail staat niet op de lijst als staatsschuld maar als een verminderde waarde van ProRail bij de eigendommen van het rijk (en dus ons allemaal samen).
Dat vind ik wel een idioot hoog bedrag eigenlijk. Bij wie hebben ze die schuld? Wil die dat geld niet eens een keer terugzien? Wat ben je alleen al aan rente kwijt jaarlijks?
ha, zit al snel op 2300 km, maar dat zijn allemaal losse reisjes, heb nog niet echt gekeken of er een geheel van te maken valt
Ik heb uit puur tijdverdrijf ook een aangepast regelement toegepast: hoe kun je retour ¤150.- in zo min mogelijk kilometers uitgeven.
Ik kom tot nu toe op 64 kilometer. Eerste klas met de Thalys van Rotterdam naar Antwerpen en dan terugreizen naar Noorderkempen. Retour voor ¤146,80. Iemand die dit kan overtreffen?
Ik heb uit puur tijdverdrijf ook een aangepast regelement toegepast: hoe kun je retour ¤150.- in zo min mogelijk kilometers uitgeven.
Ik kom tot nu toe op 64 kilometer. Eerste klas met de Thalys van Rotterdam naar Antwerpen en dan terugreizen naar Noorderkempen. Retour voor ¤146,80. Iemand die dit kan overtreffen?
Ik denk dat je bij Mercia Charters voor 150 euro net 1 loc 5 meter de loods uit kunt rijden of zo
Maar is dat ook voor iedereen boekbaar? Ik zit meer te kijken naar idiote reisadviezen van NS Hispeed. Opvallend trouwens hoevaak er geen prijsberekening plaats kan vinden online. Niet alleen bij NS Int, maar ook bij de andere bedrijven. Zo prijst de internationale trein zich de markt uit. Als wij al niet makkelijk kunnen boeken hoe kan Jan Modaal dat dan? Gaat vooral mis als je reis door meer dan 2 landen gaat.
Zwijndrecht - Noorderkempen lukt 2e klasse binnen het budget. ¤70,20 voor een enkeltje. 1e klasse wordt het budget overschreden want dat kost ¤95,40 voor 51 kilometer.
Ook een leuke, maar allicht rijdt daar ook een bus. Voor ¤134 kan je retour 1e klasse van Hamont naar Maarheeze, hemelsbreed nog geen 9 kilometer.
Op maandag 16 april 2018 09:59 schreef James1988 het volgende: Vanochtend is de nieuwe spoorbrug over het Amsterdam-Rijnkanaal in gebruik genomen. Treinen tussen Utrecht en Gouda rijden nu over de nieuwe brug, de oude brug wordt de komende zes maanden gerenoveerd.
Ik blijf het knap vinden dat ze dat in minder dan drie weken weten te plannen. Werklui voor een heel weekend. Treinvervangend vervoer. Echt complimenten dat ze dat in zo'n korte tijd allemaal weten op te tuigen.
Ik heb namelijk op 20 maart een treinticket Zwitserland - Gouda gekocht voor dit weekend, en pas afgelopen week stonden die werkzaamheden in de planner. Reis van 1000 kilometer perfect verlopen en dan op de laatste 30km loopt het stuk.
[ Bericht 0% gewijzigd door Eix op 16-04-2018 15:54:26 ]
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Dat is niet alleen in Nederland zo. Met het nieuwjaarsrondje werden we ook ineens geconfronteerd met werkzaamheden waardoor we Dresden - Gorlitz niet konden doen via de oorspronkelijke route.
Op maandag 16 april 2018 14:11 schreef Mr_Klaasje het volgende: Ik kom uit op net iets meer dan 16 miljard en lang geen 17 miljard. Misschien lees ik wat anders ;-)
Op maandag 16 april 2018 14:11 schreef Mr_Klaasje het volgende: Ik kom uit op net iets meer dan 16 miljard en lang geen 17 miljard. Misschien lees ik wat anders ;-)
En is dat dan 'veel', gezien de ruim 17 miljard aan materiele waarde? Of heeft de SNCF ook 44 miljard aan materiele waarde?
Volgende vraag: moeten wij dit 'debat' over de schuldenlast op eenzelfde manier voeren?
Op maandag 16 april 2018 18:55 schreef Xetran het volgende: Binnen hoeveel termijn worden die stakingen van die hardwerkende Fransen in de spoorwegsector doorgaans van tevoren aangekondigd?
En kan je rechten ontlenen aan de vervoerder mocht er spraken zijn van staking en je niet kan gaan?
Euh, twee weken geleden zijn alle stakingsdagen gepubliceerd. En geen idee.
Hoeveel is de grond onder en rond de spoorbaan en stations waard en telt die ook mee op de balans?
Goede vraag. Vind ik altijd zo'n achterlijk iets, de overheid roept heel vaak dat mijn werkgever ontzettend rijk is want we hebben maarliefst 200 miljoen euro. Alleen van bakstenen kan ik geen schoolboeken kopen natuurlijk, maar dat maakt niet uit, we zijn gewoon rijk...
Op maandag 16 april 2018 20:07 schreef James1988 het volgende: Zit Verdonk eigenlijk nog wel in de politiek? Ik heb al heel lang niks meer van haar gehoord.
"Opdrachten bleven uit, terwijl het geld razendsnel op ging aan managementkosten voor Rita zelf en de door haar ingehuurde familieleden, onder wie haar zoon, dochter en zus."
"Opdrachten bleven uit, terwijl het geld razendsnel op ging aan managementkosten voor Rita zelf en de door haar ingehuurde familieleden, onder wie haar zoon, dochter en zus."
Op maandag 16 april 2018 20:07 schreef James1988 het volgende: Zit Verdonk eigenlijk nog wel in de politiek? Ik heb al heel lang niks meer van haar gehoord.
Nee ze had nog een ondernemerspartij opgericht. Daarna iets met een adviesbureau, maar het bleek al snel dat er een hoop geld verdween. Deugde van geen kant en er lopen/liepen rechtzaken.
Dat ontspoorde stel moet ik haast gezien hebben toen ik vanavond om 19:43 uit Groningen vertrok terug naar Ljouwert. Maar niet bij stil gestaan dat ie ontspoord was. Wat deed je daar dan? Nou, de inmiddels al veelbesproken Bauer-trein zonder bovenleiding klikken:
Rheincargo rijdt alweer enige maanden een met vuile grond beladen containertrein tussen Basel en Veendam. De containers gaan daarna per vrachtwagen naar de Eemshaven om aldaar gelost te worden. Aansluitend worden de geloste containers weer terug naar Veendam gereden om daar weer op de trein gezet te worden.
Viermaal per week vertrekt net na de avondspits de lege trein uit Veendam en gaat via Bad Bentheim en Köln Eifeltor (lokwissel) terug naar Basel Birsfelden Hafen.
Nadat de vele stapelwolken op de avond van maandag 16 april 2018 eindelijk bijna allemaal waren opgelost kon keurig op tijd (= 18:47) worden vertrokken uit Veendam. Nog geen kwartier later passeert het geheel met de fraaie DE668 op kop alweer het laatste stationnetje op de Noordelijke nevenlijn avlorens het bij Onnen onder de draad verder gaat.
Het station Kropswolde is genoemd naar het ca. 1 km verderop gelegen Kropswolde, maar ligt feitelijk in het dorp Foxhol. Het werd tegelijk met de spoorlijn op 1 mei 1868 geopend. Het stationsgebouw is net rechts van de trein zichtbaar en dateert uit 1915. Het is sinds 1989 een tentoonstellingsruimte. In 2004 werd het aangewezen als rijksmonument.
"Opdrachten bleven uit, terwijl het geld razendsnel op ging aan managementkosten voor Rita zelf en de door haar ingehuurde familieleden, onder wie haar zoon, dochter en zus."
Lees: één grote zakkenvullerij, maar niemand wilde meer betalen Wat stom van al die mensen
Op maandag 16 april 2018 21:47 schreef Zug-Chef het volgende: Dat ontspoorde stel moet ik haast gezien hebben toen ik vanavond om 19:43 uit Groningen vertrok terug naar Ljouwert. Maar niet bij stil gestaan dat ie ontspoord was. Wat deed je daar dan? Nou, de inmiddels al veelbesproken Bauer-trein zonder bovenleiding klikken:
[ link | afbeelding ] Rheincargo rijdt alweer enige maanden een met vuile grond beladen containertrein tussen Basel en Veendam. De containers gaan daarna per vrachtwagen naar de Eemshaven om aldaar gelost te worden. Aansluitend worden de geloste containers weer terug naar Veendam gereden om daar weer op de trein gezet te worden.
Misschien een rare vraag, maar waarom rijden ze niet gewoon direct met de trein naar de Eemshaven i.p.v. naar Veendam?
Op maandag 16 april 2018 21:47 schreef Zug-Chef het volgende: Dat ontspoorde stel moet ik haast gezien hebben toen ik vanavond om 19:43 uit Groningen vertrok terug naar Ljouwert. Maar niet bij stil gestaan dat ie ontspoord was. Wat deed je daar dan? Nou, de inmiddels al veelbesproken Bauer-trein zonder bovenleiding klikken:
Storing tussen Hengeloooo en Bentheim. Oh wacht, das de Pimpel. Verdwaald dan.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op dinsdag 17 april 2018 13:52 schreef FredvZ het volgende: Stap nu in Rotterdam in de "ICD" uit Brussel. Het weergeven van de juiste treinsamenstelling in de app blijkt nog lastig...
Mooi nieuws voor de buitenlandse reizigers, vanaf vandaag kan er ook met creditcards betaald worden bij ns.nl, zoals voor groepstickets en andere reguliere treinkaartjes. Mastercard, Visa en AMEX worden geaccepteerd.
Goederenvervoer over hsl's is nooit echt van de grond gekomen. Misschien dat het in italie wel gaat lukken, in oktober gaat er in ieder geval een bedrijf mee beginnnen http://railcolornews.com/(...)nsport-with-etr-500/
Dan heb je het echt over hogesnelheids-goederenvervoer. Cargo's op de HSL gebeurt namelijk al jaren in Duitsland tussen Hannover en Würzburg in de nacht.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 17 april 2018 14:26 schreef MTL het volgende: Mooi nieuws voor de buitenlandse reizigers, vanaf vandaag kan er ook met creditcards betaald worden bij ns.nl, zoals voor groepstickets en andere reguliere treinkaartjes. Mastercard, Visa en AMEX worden geaccepteerd.
Kaartjes van ns.nl kan je (afhankelijk van de kaartsoort) gewoon in de app laden. Zal overigens vast ook nog wel een update komen om het direct in de app te kopen met CC.
Maar wel allerlei van de vliegtuigs afgekeken flextarieven hanteren hè. Het is immers een internasjoonale trein ergo kei hip.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Treinen die maar 100 of 140 kunnen? Kan mij vergissen, maar volgens mij is de traagste trein de SGM met 120 km/u, daarna de DDZ/DDAR met 140, daarna de SLT met 155 en de rest is gewoon toegelaten voor 160. Dat je het vervolgens niet kan rijden vanwege ATB is een ander verhaal.
Nee, er staat letterlijk dat de trein niet harder kan. Het verhaal van ATB komt namelijk verderop gewoon aan de orde. Ik denk dat ze bedoelen dat de trein niet harder mág.
[ Bericht 54% gewijzigd door MTL op 17-04-2018 18:42:28 ]
Hoe zit dat ook alweer? SLT voldoet net niet aan het remcriterium om 160 te mogen ofzo?
Correct. Voor 160 km/u heb je minimaal 160% rempercentage nodig op de pneumatische rem. Daar voldoet SLT niet aan en mag dus maar 155. Interessant genoeg is voor de ICD een formele uitzondering gemaakt. Die zit (dankzij andere remblokken en andere maatregelen) nu op slechts 130% rempercentage en mag wel 160, maar dan alleen onder ERTMS (daar maakt het toch niet uit, omdat de remcurve automatisch berekend wordt).
Edit: een 1700 mag formeel maximaal 160 km/u. Die 180 was dacht ik van de 1600, maar dat weet ik niet zeker.
[ Bericht 7% gewijzigd door MTL op 17-04-2018 18:47:52 ]
De grap is overigens weer dat de regelgeving die een trein met minder dan 160 remprocenten verbiedt om 160 km/h te rijden volledig is geschreven met het rijden van 160 km/h onder het Nederlands seinstelsel in combinatie met ATB-EG. Een trein die 160 km/h rijdt moet namelijk binnen 1150 meter tot stilstand kunnen komen. 1150 meter is de basisremweg voor de ATB-code groen (135 t/m 160 km/h) zoals die is gedefinieerd in de ATB-remtabel die in de jaren '70 en '80 tot stand is gekomen. Bij de opsplitsing in de jaren '90 is dit ooit in de wet opgenomen en later is nooit toegevoegd dat dit alleen voor treinen onder ATB-EG noodzakelijk is.
Reden dat er geen 160 km/h wordt gereden onder ATB-EG is dat er lange tijd geen materieel geschikt voor 160 km/h op baanvakken geschikt voor deze snelheid heeft gereden. Toen leek men het verstandiger om ATB-code groen terug te zetten naar 140 km/h waarna in de jaren '00 de discussie om het weer op 160 km/h te zetten op basis van veiligheid uiteindelijk (met soms wat oneigenlijke argumenten) definitief in de kiem te smoren. Belangrijkste argument wat overblijft is dat je niet wilt dat een trein met 160 km/h op een baanvak voor 140 km/h op een overweg in een boog een zwaar voertuig zou aanrijden. Dit zou een ontsporing met ongelovelijk zware gevolgen geven.
Later heeft men andere oplossingsrichtingen bedacht zoals het in gebruik nemen van een ongebruikte ATB-code voor 160 km/h (code 147 zit nu als tweede code aan 80 gekoppeld) of doormiddel van een ATB-NG of ETCS-baken lokaal ophogen van ATB-code groen. Deze liepen allemaal weer tegen eigen bezwaren aan. Tot aan de Hanzelijn was er ook nauwelijks een argument om harder te rijden: Er reed geen enkele treindienst die er meer dan een minuut voordeel uit zou kunnen halen als je 160 km/h zou rijden. 160 kent namelijk andere randvoorwaarden zoals de afwezigheid van overwegen (ProRail-regelgeving) en een goede bovenleidingsconstructie (bovenmatige slijtage voorkomen).
[ Bericht 51% gewijzigd door Mr_Klaasje op 17-04-2018 20:18:05 ]
Ik blijf vinden dat er meer dan genoeg argumenten zijn om wel 160 te rijden. Dan maar van knooppunt naar knooppunt zonder significante reistijdversnelling naar de eindstations. Alleen al de extra gehaalde overstappen maken het waard. Het had bijvoorbeeld betekent dat je de, toen in de jaren '90 en '00 de IC van Utrecht naar het zuiden gewoon aansloot op de Noordoost. En dat reed in het weekend maar één keer per half uur. 29 minuten wachten was geen uitzondering.
Op dinsdag 17 april 2018 20:10 schreef Mr_Klaasje het volgende: Belangrijkste argument wat overblijft is dat je niet wilt dat een trein met 160 km/h op een baanvak voor 140 km/h op een overweg in een boog een zwaar voertuig zou aanrijden. Dit zou een ontsporing met ongelovelijk zware gevolgen geven.
Want bij 140 rijd je dan niet alles finaal naar de vinkentering?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Oh, nou. Zaterdag stond ik er anders wel een tijdlang stil op een of ander perronloos spoor. Volgens de omroep waren we ook eerder in Nederland dan gepland. Ofzoiets.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Op dinsdag 17 april 2018 15:05 schreef dennistd het volgende: Dan heb je het echt over hogesnelheids-goederenvervoer. Cargo's op de HSL gebeurt namelijk al jaren in Duitsland tussen Hannover en Würzburg in de nacht.
En hier doen we moeilijk over een getrokken trein die een paar keer per dag over een HSL rijdt als het niet te waait.
Want bij 140 rijd je dan niet alles finaal naar de vinkentering?
Nou, je weet dat je remweg exponentieel oploopt eah? Dat betekent dus dat de kracht die nodig is om 160 te rijden niet slechts 18% meer is dan 140. Het momentum is gigantisch. Het is te berekenen maar de laatste keer natuurkunde op het MBO was in de vorige eeuw dus daar waag ik me niet meer uit m'n hoofd aan
Nou, je weet dat je remweg exponentieel oploopt eah? Dat betekent dus dat de kracht die nodig is om 160 te rijden niet slechts 18% meer is dan 140. Het momentum is gigantisch. Het is te berekenen maar de laatste keer natuurkunde op het MBO was in de vorige eeuw dus daar waag ik me niet meer uit m'n hoofd aan
Kinetische energie ~kwadraat van snelheid. Dus 256/196 is ongeveer 30 % extra remweg.
Maar laten we even ophouden met doen alsof de koeien zure melk gaan geven van 160 km/h als notabene de Fransen al 60 jaar 300+ km/h kunnen rijden. Alsjeblieft zeg.
Kinetische energie ~kwadraat van snelheid. Dus 256/196 is ongeveer 30 % extra remweg.
Maar laten we even ophouden met doen alsof de koeien zure melk gaan geven van 160 km/h als notabene de Fransen al 60 jaar 300+ km/h kunnen rijden. Alsjeblieft zeg.
Dat is ook zo, ik leg alleen uit dat het niet zo is dat je bij 20km/u een twee keer zo lange remweg hebt als bij 10km/u
Wat ik me trouwens nog afvroeg: waarom rijdt er eigenlijk geen ice 'onderlangs' via de HSL door België naar Keulen? Dan kun je bijna het hele stuk op topsnelheid rijden en doe je de nodige steden van betekenis aan. Denk aan (Amsterdam-)Rotterdam-Antwerpen-Brussel-Luik-Aachen-Keulen. Ben wel benieuwd hoe zich dat qua reistijd verhoudt.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Op dinsdag 17 april 2018 15:05 schreef dennistd het volgende: Dan heb je het echt over hogesnelheids-goederenvervoer. Cargo's op de HSL gebeurt namelijk al jaren in Duitsland tussen Hannover en Würzburg in de nacht.
Over High Speed 1 rijdt ook goederenvervoer. Er zijn zelfs wachtsporen gebouwd.
Op dinsdag 17 april 2018 21:45 schreef Eix het volgende: Wat ik me trouwens nog afvroeg: waarom rijdt er eigenlijk geen ice 'onderlangs' via de HSL door België naar Keulen? Dan kun je bijna het hele stuk op topsnelheid rijden en doe je de nodige steden van betekenis aan. Denk aan (Amsterdam-)Rotterdam-Antwerpen-Brussel-Luik-Aachen-Keulen. Ben wel benieuwd hoe zich dat qua reistijd verhoudt.
Is 7 minuten langer Maar daarbij sla je zeer belangrijke Duitse kernen over. Zoals Düsseldorf en Duisburg.
Op dinsdag 17 april 2018 21:45 schreef Eix het volgende: Wat ik me trouwens nog afvroeg: waarom rijdt er eigenlijk geen ice 'onderlangs' via de HSL door België naar Keulen? Dan kun je bijna het hele stuk op topsnelheid rijden en doe je de nodige steden van betekenis aan. Denk aan (Amsterdam-)Rotterdam-Antwerpen-Brussel-Luik-Aachen-Keulen. Ben wel benieuwd hoe zich dat qua reistijd verhoudt.
Dat is toch wel uit te rekenen? Pak de reistijd van Thalys voor Amsterdam - Brussel, trek daar wat minuten voor de NZV af, en zoek de reistijd op voor Brussel-Noord - Keulen.
Paar minuten toevoegen voor een kering in het Noordstation en klaar is Eix.
Want dat is het tweede punt: de trein. Die kan vaak gewoon niet harder dan 140 km/u. De Intercity waarmee jij naar je werk gaat, of de Sprinter tussen Zwolle en Kampen, gaan niet veel harder dan 140 km/u of soms zelfs 100 km/u.
"Een paar treinen kunnen 160 km/u", vertelt Vincent Wever van OV Magazine. "Maar daar houdt het wel op. De meeste treinen zijn niet gebouwd voor hoge snelheden, behalve de Thalys en de Beneluxtrein." En al zouden ze harder kunnen, dan nog kan het spoor het niet aan.
Dat 160 voor ICM misschien niet ideaal is, soit. Maar volgens mij kunnen de moderne stoptreinen allemaal zo hard, een groot gedeelte van het IC-park ook. Ik zou DDAR niet meer de moeite voor nemen als daar aanpassingen nodig voor zijn, en van VIRM weet ik de specs niet, alleen dat het de moeite waarschijnlijk niet waard is met z'n 1cm/s2.
Dat 160 voor ICM misschien niet ideaal is, soit. Maar volgens mij kunnen de moderne stoptreinen allemaal zo hard, een groot gedeelte van het IC-park ook. Ik zou DDAR niet meer de moeite voor nemen als daar aanpassingen nodig voor zijn, en van VIRM weet ik de specs niet, alleen dat het de moeite waarschijnlijk niet waard is met z'n 1cm/s2.
Ohmegot, de tering, wat een verademing die nieuwe treinen. Tussen Almelo en Wierden gewoon consequent keihard baanvaksnelheid halen en daardoor erectie.
Hier ligt natuurlijk een lekker kansloos kip-ei verhaal op die loer.
"Jah, we kunnen wel treinen gaan kopen die sneller gaan, maar het spoor kan het niet aan "
"Jah, we kunnen het spoor wel gaan ombouwen voor hoge snelheden, maar niks kan zo hard "
Wat we nodig hebben is politiek met ballen. En uitgezonderd Roelf de Boer voor driekwart seconde heeft er de afgelopen 40 jaar non-stop een vrouw op VWS gezeten. Wanneer gaan we eens leren dat het zo niet moet?
Op dinsdag 17 april 2018 22:04 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ohmegot, de tering, wat een verademing die nieuwe treinen. Tussen Almelo en Wierden gewoon consequent keihard baanvaksnelheid halen en daardoor erectie.
Wat we nodig hebben is politiek met ballen. En uitgezonderd Roelf de Boer voor driekwart seconde heeft er de afgelopen 40 jaar non-stop een vrouw op VWS gezeten. Wanneer gaan we eens leren dat het zo niet moet?
Heb niet gekeken hoe de hele compositie er uit zag, maar de eerste twee rijtuigen waren 2e klas.
De Beneluxstammen bestaan voor zover ik weet uit 5 tweede klas + 1 eerste klas. Ze gaan ze verlengen naar 7 bakken.
Echter, zo had ik vandaag ook iets wat niet klopte: volgens alle digitale bronnen (ovtijden.com, Reisplanner Xtra, OVinfo) zou 'mijn' trein (die van 17:12 uit 's-Hertogenbosch naar Breda) bestaan uit 10 bakken ICMm. In werkelijkheid waren het er vier.
De airco deed goed z'n best, maar was niet opgewassen tegen zo veel mensen.
Echter, zo had ik vandaag ook iets wat niet klopte: volgens alle digitale bronnen (ovtijden.com, Reisplanner Xtra, OVinfo) zou 'mijn' trein (die van 17:12 uit 's-Hertogenbosch naar Breda) bestaan uit 10 bakken ICMm. In werkelijkheid waren het er vier.
pin me er niet op vast maar volgens mij kan dan niet eens ivm perronlengtes... iig niet over het hele traject
pin me er niet op vast maar volgens mij kan dan niet eens ivm perronlengtes... iig niet over het hele traject
10 bakken kan in ieder geval op deze stations op de lijn: "Dames en heren, welkom in de Intercity naar Roosendaal. Wij zijn zojuist op tijd vertrokken en zullen onderweg nog voor u stoppen te Wijhe, Olst, Deventer, Zutphen, Dieren, Arnhem, Arnhem Zuid, Elst, Nijmegen Lent, Nijmegen, Oss, 's-Hertogenbosch, Tilburg, Tilburg West (dus nu universiteit -red.), Gilze-Rijen, Breda, Etten-Leur en de eindbestemming Roosendaal. Dus ik denk dat het wel moet lukken.
Ik heb een aantal varianten samengevoegd. Er zijn sinds de zomer van 2001 geen andere stations geweest waar het ding planmatig stopte. Van 1 augustus 2001 tot 17 januari 2016 gemiddeld 4 keer per week Zwolle-Deventer, alhoewel de andere kant op minder vaak voorkomt vanwege de 10 jaar dat m'n moeder in Goor heeft gewoond.
Op dinsdag 17 april 2018 22:55 schreef James1988 het volgende: Je bent Tilburg Reeshof trouwens vergeten in je lijstje. Daar stoppen de eerste (naar Zwolle) en de laatste (naar Roosendaal) van de dag ook
Ah jah, maar die had ik dus nooit! Alleen de laatste naar Deventer kwam wel eens voor, zoals op oudejaarsavond 2002.
Op dinsdag 17 april 2018 22:55 schreef James1988 het volgende: Je bent Tilburg Reeshof trouwens vergeten in je lijstje. Daar stoppen de eerste (naar Zwolle) en de laatste (naar Roosendaal) van de dag ook
Stopt de eerste ook niet in Brummen?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
M'n moeder heeft aan de Scherpenzeelseweg gewoond en ik geloof dat ik aan de Irisstraat ook wel eens bij iemand in de garage pils heb gedronken. Maar geen idee meer bij wie...
Die halte waar je rechtsaf vanaf de Scherpenzeelseweg de Spreeuwenstraat opdraait, daar kwamen bussen regelmatig 10 minuten te laat. Echt zo ongelofelijk ergerlijk.
Die halte waar je rechtsaf vanaf de Scherpenzeelseweg de Spreeuwenstraat opdraait, daar kwamen bussen regelmatig 10 minuten te laat. Echt zo ongelofelijk ergerlijk.
Lijn 97 zit in Haaksbergen an de 59 naar Tubbergen gekoppeld, en dat in combinatie met de files in Hengelo Zuid leidde er ook regelmatig toe dat er al op het station gekeerd werd. Later werd het beter toen het rondje nog maar in één richting gereden werd, maar vertraging bleef je houden. Nu is het de koppeling Borculo-Almelo en Haaksbergen-Holten dat rondje naar De Whee helemaal vervallen. Zat toch meestal niemand in....
Bussen Ze rijden én verrekte asociaal én ze maken een teringeherrie.
Mwoah, de gemiddelde vrachtwagen maakt meer herrie hoor. En dat asociaal rijden herken ik mezelf niet echt in, ik hou me daar juist altijd aan de 30km/h (ze staan daar veel te vaak te flitsen )
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Lijn 97 zit in Haaksbergen an de 59 naar Tubbergen gekoppeld, en dat in combinatie met de files in Hengelo Zuid leidde er ook regelmatig toe dat er al op het station gekeerd werd. Later werd het beter toen het rondje nog maar in één richting gereden werd, maar vertraging bleef je houden. Nu is het de koppeling Borculo-Almelo en Haaksbergen-Holten dat rondje naar De Whee helemaal vervallen. Zat toch meestal niemand in....
[..]
Mwoah, de gemiddelde vrachtwagen maakt meer herrie hoor. En dat asociaal rijden herken ik mezelf niet echt in, ik hou me daar juist altijd aan de 30km/h (ze staan daar veel te vaak te flitsen )
Dat asociale rijden zit hem voornamelijk in het wegrijden bij het station. En ik zal je maar in de waan laten dat er daar nog geflitst wordt.
Bedoel je dan het voorrang nemen bij het wegrijden? Je kunt bijna niet anders, zodra links vrij is komt er wat van rechts en andersom. En bij auto's van links moet je ook nog opletten dat ze niet te ver doorrijden, want dan kun je de draai weer niet halen. Het is daar gewoon allemaal wat te krap eigenlijk. De onduidelijke 'shared space' helpt ook niet bepaald mee...
Wat flitsen betreft: ik ben er al een paar jaar niet geweest, maar een jaar of 3-4 terug was dat wel zo toch?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 18 april 2018 00:40 schreef dennistd het volgende: Bedoel je dan het voorrang nemen bij het wegrijden? Je kunt bijna niet anders, zodra links vrij is komt er wat van rechts en andersom. En bij auto's van links moet je ook nog opletten dat ze niet te ver doorrijden, want dan kun je de draai weer niet halen. Het is daar gewoon allemaal wat te krap eigenlijk.
Wat flitsen betreft: ik ben er al een paar jaar niet geweest, maar een jaar of 3-4 terug was dat wel zo toch?
Toen de boel net vernieuwd was, de eerste paar jaar daarna was het inderdaad om de haverklapraak met flitsers ja.
Het voorrang nemen bij het wegrijden. Maar ook fietsers die wel het fatsoen hebben om te wachten bijna plat rijden. Wel van links idd.
Edit: die shared space, snapt nogsteeds niemand hoor. Iedereen doet daar maar wat.
Waarschijnlijk kwam men er toen achter dat er toch een ander stel reed. Machinist/conducteur vult immers ook geen treinnummer in in de boordcomputer of zo, zoals een buschauffeur dat wel doet met een omloopmummer.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Welke Fokker! stond zojuist de EURailscout te fotograferen op Amersfoort? Het ding bewoog (dat had ik nog niet eerder gezien) en op het perron stond iemand met een te grote camera en te weinig piment in zijn bleke huid (in korte broek, wit shirt en met witte sokken )
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op woensdag 18 april 2018 09:04 schreef Goverman het volgende: Welke Fokker! stond zojuist de EURailscout te fotograferen op Amersfoort? Het ding bewoog (dat had ik nog niet eerder gezien) en op het perron stond iemand met een te grote camera en te weinig piment in zijn bleke huid (in korte broek, wit shirt en met witte sokken )
Oh ik moet m'n blackberrymap een keer uitmesten. Toen Fles z'n huis al gepland was maar het gebouw van daarvoor nog overeind stond, kwam er een keer een dubbele VIRM binnen in Deventer op spoor 2, ding moest of naar Zwolle voor wassen of een kuilwielenbank naar daar of nog noordelijker geloof ik, en daar stond van het achterste stel het voorste draaistel in de hens. Het heeft me echt giga-veel-moeite gekost om personeel te vinden om in te kunnen lichten. Uiteindelijk met het hele perron zwaaien en schreeuwen en toen pas kwam er ook ander personeel het perron op.
Mezelf mee in de vingers gesneden want het treinverkeer, inclusief mijn eigen trein,werden 20 minuten platgelegd.
Hoezo? Er staan duidelijk andreaskruizen en bij de rijles zou je geleerd moeten hebben nooit over te steken zonder dat je er zeker van bent dat er geen trein aan komt. En ben je er niet zeker van, dan wacht je desnoods tot je er wel zeker van bent of je rijdt om.
Leuke grappen haalt de NS de laatste tijd. Voor de zoveelste keer worden er gewoon treinen geschrapt zonder een bericht van werkzaamheden. Komende zaterdag rijdt er niks tussen schiphol en leiden. De 2400 (lelystad-dordrecht) is geschrapt tussen lelystad en leiden en de 700/1800 (groningen/leeuwarden - den haag) rijdt niet tussen amsterdam-zuid en den haag. Dit alles wordt nergens vermeld en daar moet ik zelf maar in de reisplanner achter komen
Op woensdag 18 april 2018 22:40 schreef James1988 het volgende: Ik weet niet welke reisplanner jij gebruikt, ns.nl meldt komende zaterdag gewoon een halfuursdienst Schiphol - Leiden v.v.?
Op woensdag 18 april 2018 22:31 schreef desbarts het volgende: Leuke grappen haalt de NS de laatste tijd. Voor de zoveelste keer worden er gewoon treinen geschrapt zonder een bericht van werkzaamheden. Komende zaterdag rijdt er niks tussen schiphol en leiden. De 2400 (lelystad-dordrecht) is geschrapt tussen lelystad en leiden en de 700/1800 (groningen/leeuwarden - den haag) rijdt niet tussen amsterdam-zuid en den haag. Dit alles wordt nergens vermeld en daar moet ik zelf maar in de reisplanner achter komen
Opvallend is dat uit de reisplanner voor Leeuwarden/Groningen de ouderwetse reis via Utrecht rolt ipv via Schiphol zoals de voorkeursroute normaal is.
Leiden wordt of via Schiphol (met in totaal twee overstappen) of via Utrecht getoond.
Vreemd dus dat er niets staat bij de werkzaamheden
Zijn spoedwerkzaamheden aan de hogesnelheidswissels bij Hoofddorp. Komt morgen officieel bericht over. Er rijdt niks tussen Hoofddorp en Leiden. Ook over de HSL rijdt niks binnenlands, enkel de Thalys en Eurostar zullen rijden.
Op woensdag 18 april 2018 23:18 schreef MTL het volgende: Zijn spoedwerkzaamheden aan de hogesnelheidswissels bij Hoofddorp. Komt morgen officieel bericht over. Er rijdt niks tussen Hoofddorp en Leiden. Ook over de HSL rijdt niks binnenlands, enkel de Thalys en Eurostar zullen rijden.
Voor mij als spoorleek, waarom kunnen de internationale treinen er wel langs maar de nationale niet?
Capaciteit. Er moet een stuk enkelspoor worden gereden en sinds de botsing in Amsterdam mag een trein niet gepland voor een rood sein lopen zonder dat deze bij een station staat. Daardoor zijn en per uur maar een beperkt aantal treinpaden beschikbaar. Daarin wordt dan een keuze gemaakt en de paden worden in principe eerlijk verdeeld. Echter als je daardoor de ICD slechts 1x per uur kan laten rijden, heeft die trein (zelfs met een 9-rijtuigstam) veel te weinig vervoerscapaciteit en zal de trein uitpuilen met reizigers. Daardoor zul je nooit een normaal en betrouwbaar vervoersaanbod kunnen doen op basis van een uursdienst met ICD. Er is dus gekozen om alle ICD treinen op te heffen en de reizigers om te laten rijden via Haarlem. Op die lijn kan je namelijk per uur 4 dubbeldekstreinen van 10 of 12 bakken laten rijden. Dat is een ongelooflijke hoop meer capaciteit dan die 6 of 9 rijtuigen per uur van de ICD, waardoor je dus een normaal alternatief kan bieden, waarvan het niet de vraag is of de reizigers überhaupt wel met de trein mee kunnen. Kortom: het is kiezen tussen twee kwaden. Of slechts een zeer beperkte capaciteit waarvan je eigenlijk zeker bent dat mensen soms niet mee gaan kunnen in combinatie met maar 1x per uur rijden... Of mensen een half uur om laten rijden, maar wel extra capaciteit op de omleidingsroute regelen met een betrouwbare en voorspelbare treindienst tot gevolg.
Op donderdag 19 april 2018 00:10 schreef MTL het volgende: Capaciteit. Er moet een stuk enkelspoor worden gereden en sinds de botsing in Amsterdam mag een trein niet gepland voor een rood sein lopen zonder dat deze bij een station staat. Daardoor zijn en per uur maar een beperkt aantal treinpaden beschikbaar. Daarin wordt dan een keuze gemaakt en de paden worden in principe eerlijk verdeeld. Echter als je daardoor de ICD slechts 1x per uur kan laten rijden, heeft die trein (zelfs met een 9-rijtuigstam) veel te weinig vervoerscapaciteit en zal de trein uitpuilen met reizigers. Daardoor zul je nooit een normaal en betrouwbaar vervoersaanbod kunnen doen op basis van een uursdienst met ICD. Er is dus gekozen om alle ICD treinen op te heffen en de reizigers om te laten rijden via Haarlem. Op die lijn kan je namelijk per uur 4 dubbeldekstreinen van 10 of 12 bakken laten rijden. Dat is een ongelooflijke hoop meer capaciteit dan die 6 of 9 rijtuigen per uur van de ICD, waardoor je dus een normaal alternatief kan bieden, waarvan het niet de vraag is of de reizigers überhaupt wel met de trein mee kunnen. Kortom: het is kiezen tussen twee kwaden. Of slechts een zeer beperkte capaciteit waarvan je eigenlijk zeker bent dat mensen soms niet mee gaan kunnen in combinatie met maar 1x per uur rijden... Of mensen een half uur om laten rijden, maar wel extra capaciteit op de omleidingsroute regelen met een betrouwbare en voorspelbare treindienst tot gevolg.
Wat zou er nu aan de hand zijn? En er rijdt af en toe dus wel een bak.
Technische problemen met de treinstellen op gebied van Nederlandse spanning en/of beveiliging. Gister zag je dat 2 van de 5 omlopen wel reden, de andere drie stellen hadden dus problemen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Technische problemen met de treinstellen op gebied van Nederlandse spanning en/of beveiliging. Gister zag je dat 2 van de 5 omlopen wel reden, de andere drie stellen hadden dus problemen
Op donderdag 19 april 2018 07:41 schreef dennistd het volgende: Ware het niet dat die andere software draaien, met een oudere hardwareversie van de ETCS-apparatuur.
Tjah. Als je de Thalys er op Rotterdam-Schiphol uitgooit kan je de ICd op een kwartierdienst laten rijden en laten keren op Schiphol spoor 1 of 6. Er is te weinig ruimte om over te lopen door station Hoofddorp heen maar zat ruimte om aan de zijkant te rijden. Het is maar net wat je belangrijk vindt.
Klopt, maar dat is wel de basis. ATB en PZB zitten daarop ingeplugd zeg maar. Overigens liggen er bij de grens wel ETCS bakens, daarmee schakelen ze automatisch tussen ATB en PZB (zoals 189's ook doen bijvoorbeeld)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 19 april 2018 08:38 schreef Mr_Klaasje het volgende: Tjah. Als je de Thalys er op Rotterdam-Schiphol uitgooit kan je de ICd op een kwartierdienst laten rijden en laten keren op Schiphol spoor 1 of 6.
gisteren toevallig een presentatie gehad bij de treindienstleiding in Rotterdam. Thalys heeft hoogste prioriteit van alle treinverkeer in heel Nederland om de simpele reden dat ze extra betalen voor het gebruik.
De nieuwe dubbeldekker van de AnsaldoBreda Hitachi Rail Italy voor de Italiaanse spoorwegen mocht vandaag voor het eerst buitenspelen. T is nou niet echt moeders mooiste
Op de artist impression vond ik 'm er nog netjes uitzien, maar die neus is in het echt wat meer naar voren gestoken dan ik dacht. Jammer, het maakt 'm inderdaad niet moeders mooiste.
Overigens, maar 5 raampjes op 2 verdiepingen? Dat zal ook wel geen capaciteitsknaller zijn dan
Het tweede rijtuig lijkt wat meer ramen te hebben, in de voorste zal wel tractieapparatuur zitten.
Oh ja, die waren mij niet opgevallen. Maar zelfs bij de tussenrijtuigen zijn er relatief weinig ramen. Hoe lang zijn die rijtuigen? Niet de 'normale' 25/27 meter gok ik.
Op donderdag 19 april 2018 19:00 schreef Zelus het volgende: Het is weer een lekkere chaos bij de NS op Rotterdam CS. Randstadrail als alternatief werkt ook miet echt goed.
Nee... En ook nog aanrijding met een persoon bij Zoetermeer en incident bij Delft... Dus bij Gouda iedereen de trein uit. Daar sprak ik iemand die als reisadvies kreeg om van Rotterdam via Gouda naar Den Haag te gaan, met de trein dus. Die was dus echt zuur...
Met een collega, die een lift gaf geregeld, kon ik meerijden naar Zoetermeer. Daar op de Randstadrail naar Den Haag. Nu wacht ik op de laatste overstap richting huis. Vertraging is uiteindelijk anderhalf uur.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
De provincie Fryslân wil batterijtreinen laten rijden tussen Leeuwarden en Harlingen/Stavoren. Het spoor richting Groningen moet in de toekomst gedeeltelijk van waslijn worden voorzien
Rotterdam CS naar Den Haag Moerwijk: 2,5 uur, een persoonlijk record voor mij. Trein ging niet verder bij Delft Zuid, pendelbus naar Delft station was erg klein en dus snel vol, chauffeur wilde niet tijden met staande reizigers, bus had 51 zitplaatsen......
Ben maar gaan wandelen naar station Delft, en met mij vele andere forensen. Vanuit station Delft de bus gepakt naar Den Haag Haags zkh Leyweg, vanuit daar de tram naar Moerwijk, waar mijn huis staat. Wel leuke siteseeing tour door Mi dden Delftland met de bus
Nee... En ook nog aanrijding met een persoon bij Zoetermeer en incident bij Delft... Dus bij Gouda iedereen de trein uit. Daar sprak ik iemand die als reisadvies kreeg om van Rotterdam via Gouda naar Den Haag te gaan, met de trein dus. Die was dus echt zuur...
Met een collega, die een lift gaf geregeld, kon ik meerijden naar Zoetermeer. Daar op de Randstadrail naar Den Haag. Nu wacht ik op de laatste overstap richting huis. Vertraging is uiteindelijk anderhalf uur.
Ik vond mijzelf zielig met 45 min file maar nu weet ik weer waarom ik de auto pak
Op donderdag 19 april 2018 08:38 schreef Mr_Klaasje het volgende: Tjah. Als je de Thalys er op Rotterdam-Schiphol uitgooit kan je de ICd op een kwartierdienst laten rijden en laten keren op Schiphol spoor 1 of 6. Er is te weinig ruimte om over te lopen door station Hoofddorp heen maar zat ruimte om aan de zijkant te rijden. Het is maar net wat je belangrijk vindt.
Probleem ligt bij de hogesnelheidswissels bij Hoofddorp. Blijkbaar vervangen beide tongen van beide hoge snelheidswissels, want er staat 14 uur voor de ene kant en 14 uur voor de andere kant voor. Halverwege de dag wordt het spoorgebruik omgedraaid, zonder capaciteitstoename.
Blijkbaar te weinig capaciteit om over dat enkele spoor dat overblijft een betrouwbare treindienst tussen de Thalys en Eurostar door.
Oh ja, die waren mij niet opgevallen. Maar zelfs bij de tussenrijtuigen zijn er relatief weinig ramen. Hoe lang zijn die rijtuigen? Niet de 'normale' 25/27 meter gok ik.
volledige trein van 5 bakken is 136m dus dan kom je op 27.2 m per bak gemiddeld
Ligt er niet. Maar er klopt meer niet, zo zou er geen bovenleiding op Kampen-Zwolle-Wierden hangen. En in het artikel vergeet men regelgeving over overwegen om maar iets te noemen.
Matig als je dan bovenin in zo'n couchette ligt. Moet er niet aan denken.
Wat me dan wel weer opvalt: "Für die Pendler gebe es aufgrund des Einsatzes aber keine Beeinträchtigungen, informiert Mosser weiter.". Blijkbaar doen die Oostenrijkers nog niet aan doorstroom-station Salzburg.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Matig als je dan bovenin in zo'n couchette ligt. Moet er niet aan denken.
Wat me dan wel weer opvalt: "Für die Pendler gebe es aufgrund des Einsatzes aber keine Beeinträchtigungen, informiert Mosser weiter.". Blijkbaar doen die Oostenrijkers nog niet aan doorstroom-station Salzburg.
Dat doen ze wel. Het is een rustig station met ruimte zat.
Op vrijdag 20 april 2018 11:20 schreef Ou-Tannu het volgende: was bij Arriva ook weer feest allemaal defecte treinen..? En dan moet het nog tot 2020 mee voor er flirtino's in gaan stromen?
De bestaande treinen blijven in het noorden ook gewoon rijden, maar wel opvallend dat ze bij bosjes defect raken.
Hey heren (m/v) met rijbevoegdheid en wegbekendheid op de Watergraafsmeer,
Ik heb even een vraagje over de Watergraafsmeer. Daar zitten 74 handbediende wissels in een wisselstraat tussen het oostelijke deel en het westelijke deel van het terrein. Hoe irritant is het om daar door heen te moeten rijden? En hoe vaak doe je dat? En hoe lang duurt dat?
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op vrijdag 20 april 2018 23:17 schreef James1988 het volgende: Ik interpreteer die post als "Kosten die handbediende wissels je heel veel tijd? Zou je liever hebben dat er een treindienstleider is die je een rijweg geeft?"
Leuk, maar die vraagstelling is gewoon kut.
Als je een vraag stelt, stel dan eerst jezelf de vraag "Wat denk ik hiermee aan de weet te komen?" Als je dus een enigszins onderbouwd verhaal wilt kunnen opbouwen, dan vraag je niet "kosten handbediende wissels je heel veel tijd?" maar "hoeveel tijd kosten handbediende wissels je?"
Stel op zijn minst de ander in de gelegenheid, jou te voorzien van de informatie waar je naar zoekt! Dat is niet zo moeilijk toch? "zou je liever hebben dat er een treindienstleider is die je een rijweg geeft?" "Zou je liever hebben dat een blond wijf met dikke tieten nu aan je lul zit te zuigen?" JA HEHE
Ik heb even een vraagje over de Watergraafsmeer. Daar zitten 74 handbediende wissels in een wisselstraat tussen het oostelijke deel en het westelijke deel van het terrein. Hoe irritant is het om daar door heen te moeten rijden? En hoe vaak doe je dat? En hoe lang duurt dat?
als alles goed ligt ben je in 5 minuten er doorheen, als alles verkeerd ligt is dat makkelijk 15 minuten
oh, zal ik de hele post eens lezen.. ik vind het persoonlijk minder irritant dan de constant in de storing liggende wisselstraten op de binckhorst, die door de treindienstleider bediend worden. (ben er wel al een jaar of 3 niet meer geweest, dus het kan verbeterd zijn) hoe vaak 1 persoon het hele terrein afrijdt in een dienst is erg wisselvallig, maar de meeste wissels worden dagelijks meerdere keren bediend. de drukste enkele tientallen keren per 24h. voor zo'n wissel stoppen, erheen lopen en weer terug duurt ruim een minuut ofzo, met een ICM nog wat langer...
[ Bericht 23% gewijzigd door Maegrim op 21-04-2018 00:03:03 ]
als alles goed ligt ben je in 5 minuten er doorheen, als alles verkeerd ligt is dat makkelijk 15 minuten
oh, zal ik de hele post eens lezen.. ik vind het persoonlijk minder irritant dan de constant in de storing liggende wisselstraten op de binckhorst, die door de treindienstleider bediend worden. (ben er wel al een jaar of 3 niet meer geweest, dus het kan verbeterd zijn) hoe vaak 1 persoon het hele terrein afrijdt in een dienst is erg wisselvallig, maar de meeste wissels worden dagelijks meerdere keren bediend. de drukste enkele tientallen keren per 24h. voor zo'n wissel stoppen, erheen lopen en weer terug duurt ruim een minuut ofzo, met een ICM nog wat langer...
Kijk, dit helpt! Ik hoor van ProRail en NS vaak dat deze wisselstraat op de watergraafsmeer zo’n beetje het grootste knelpunt in het hele land is. Maar van een machinist zelf heb ik nog nooit wat gehoord (ook niet hier). Er ligt een plan klaar om er centraal bediend gebied met dwergseinen e.d. van te maken. Dat lijkt nodig vanuit capaciteit. Maar ik vroeg me dus af hoe dat voor het werk van machinisten gaat, vandaar Dank je wel!
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Kijk, dit helpt! Ik hoor van ProRail en NS vaak dat deze wisselstraat op de watergraafsmeer zo’n beetje het grootste knelpunt in het hele land is. Maar van een machinist zelf heb ik nog nooit wat gehoord (ook niet hier). Er ligt een plan klaar om er centraal bediend gebied met dwergseinen e.d. van te maken. Dat lijkt nodig vanuit capaciteit. Maar ik vroeg me dus af hoe dat voor het werk van machinisten gaat, vandaar Dank je wel!
voor simpele A naar B bewegingen zal dat prima werken denk ik. rangeren zal daardoor alleen maar langer gaan duren, iets als een simpele locwissel of een stam uit elkaar halen zal met dwergseinen meerdere malen zo lang gaan duren
voor simpele A naar B bewegingen zal dat prima werken denk ik. rangeren zal daardoor alleen maar langer gaan duren, iets als een simpele locwissel of een stam uit elkaar halen zal met dwergseinen meerdere malen zo lang gaan duren
Dat snap ik niet... Kun je dat uitleggen?
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.