ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 12-04-2018 22:06:25 ]
Niet meer. En als de transporten 's nachts worden gedaan kan het grotendeels over normaalspoor. Ik weet niet waar die dingen in elkaar worden gezet maar Madrid-Narvik kan alvast gewoon over normaalspoor.
Voor zover ik weet worden die dingen in Beasain gebouwd.
Zeg, nog even over die tienertoer: was er begin jaren 90 ook niet een tienertoer-plus, waarmee je ook naar Belgie kon? Ik ben in 1992 met mijn broer in de trein door Belgie gekomen en dat was volgens mij met zoiets.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Op donderdag 12 april 2018 22:19 schreef Kentekenplaat het volgende: Zeg, nog even over die tienertoer: was er begin jaren 90 ook niet een tienertoer-plus, waarmee je ook naar Belgie kon? Ik ben in 1992 met mijn broer in de trein door Belgie gekomen en dat was volgens mij met zoiets.
Ik ben in 1994 voor het eerst geweest geloof ik. Toen was 'ie 4 dagen geldig binnen 10 dagen in België en Nederland. De Plus kocht je voor het overige openbaar vervoer in NL en was mijn eerste jaar (kan misschien ook 1995 zijn...) inclusief interliner zelfs. Was alleen ietwat problematisch als je met de bus naar het station oest. Kostte een tientje of ƒ15,- extra.
Een jaar later ging er een dag af, de prijs werd ƒ15,- lager, maar nog steeds België erbij. En in België was het een zichtkaart weet ik nog goed Op een gegeven moment hadden we in dat mapje een retour Zwolle-Wezep van ƒ2,80 ofzo gedaan en ook daar keken ze verder niet naar Je moest ook een stamkaart laten maken met een pasfoto maar dat was gratis of een gulden ofzo.
Ik heb er nog een enorme berg met foto's van, prachtige zomers waren dat. 10 dagen in België en Nederland én met de trein. Overal bij familie blijven slapen. Uitstapjes naar Frankrijk, Luxemburg en Duitsland. *zwijmel*
Alphen a/d Rijn-Gouda laatste update: donderdag 12 april 2018, 21.48 uur
Tussen Alphen a/d Rijn en Gouda rijden er geen treinen door een overwegstoring. Er rijden stopbussen tussen Alphen a/d Rijn, Boskoop, Boskoop Snijdelwijk, Waddinxveen, Waddinxveen Triangel en Gouda. Dit duurt de rest van de dag.
Breedte of Wijdte? Dat scheelt zomaar een aantal centimeters. Spoorbreedte is van de hart spoorstaaf tot hart spoorstaaf gemeten. Spoorwijdte is de ruimte tussen de spoorstaven in.
Op vrijdag 13 april 2018 09:18 schreef Koen66 het volgende: Hoe loopt de IC Brussel over de HSL nu? Heb er nog geen zien rijden deze week (A4 tussen Leiderdorp en Roelofarendsveen) maar dat kan toeval zijn
Hij doet 't redelijk geloof ik. Staat in de reisplanner nog wel ietwat verwarrend, is t nou wel of geen ICD:
Omdat er voor binnenlands treinverkeer gewoon een toeslag is verplicht, staat de trein als intercity direct in de reisplanners. Dan krijg je niet het gedoe met 'maar het is geen ICD, dus ik hoef geen toeslag te hebben'.
Op vrijdag 13 april 2018 11:37 schreef MTL het volgende: Omdat er voor binnenlands treinverkeer gewoon een toeslag is verplicht, staat de trein als intercity direct in de reisplanners. Dan krijg je niet het gedoe met 'maar het is geen ICD, dus ik hoef geen toeslag te hebben'.
Dat is de trein naar Den Haag HS. Daar is dus geen toeslag voor nodig (rijdt immers niet tussen Rotterdam en Schiphol), dus staat deze ook niet als ICD in de reisplanner
Antwerpen C-Rotterdam C. 10:45 en 11:45 zijn dezelfde treinen, welke reis ik gepland heb is helemaal niet relevant, er zit een fout in de software
Dan snap ik hem
De treinen die van/naar Amsterdam rijden doen dat onder de noemer "Intercity direct", de treinen naar Den Haag HS zijn "Intercity". Die trein van 11:45 rijdt naar Den Haag HS.
Dat is de trein naar Den Haag HS. Daar is dus geen toeslag voor nodig (rijdt immers niet tussen Rotterdam en Schiphol), dus staat deze ook niet als ICD in de reisplanner
Wacht even, dus er rijden nu ICD's én Benelux via de HSL naar België?
Het houten opstapje in Wissingen is niet meer nodig voor Eurobahn. In de toelating van de FLIRT3's stond dat er alleen gestopt mocht worden bij een perronhoogte van 380 tot 960 millimeter, waarbij Wissingen maar op 260mm kwam. Die eis uit de toelating heeft EBA nu toch maar laten vallen....
Op vrijdag 13 april 2018 22:18 schreef dennistd het volgende: Het houten opstapje in Wissingen is niet meer nodig voor Eurobahn. In de toelating van de FLIRT3's stond dat er alleen gestopt mocht worden bij een perronhoogte van 380 tot 960 millimeter, waarbij Wissingen maar op 260mm kwam. Die eis uit de toelating heeft EBA nu toch maar laten vallen....
WTF is dat voor onzin dan Hoe hoog is die ingang zelf? 500 mm? 550 misschien? Meer zeker niet. Dus als je vanaf het perron minder dan 41 centimeter omlaag lazert de trein in, dan is het verder wel prima
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
WTF is dat voor onzin dan Hoe hoog is die ingang zelf? 500 mm? 550 misschien? Meer zeker niet. Dus als je vanaf het perron minder dan 41 centimeter omlaag lazert de trein in, dan is het verder wel prima
Dan nemen ze voor iedere deur een houten trapje mee de trein in.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Vandaag rijdt er weer een Sonderzug vanuit Duitsland via Twente naar Amsterdam. De tractie op het Duitse deel is de E10 1239, terwijl voor het Nederlandse deel de Railexperts 1251 wordt ingezet.
Als losse loc komt de 1251 's ochtends precies in mijn pauze door het zeer grauwe Oldenzaal op weg naar Bad Bentheim. Op zich niet zo heel verkeerd: de zon staat namelijk aan de zuidzijde waar ik aan de noordkant sta.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 14 april 2018 15:36 schreef dennistd het volgende: Als losse loc komt de 1251 's ochtends precies in mijn pauze door het zeer grauwe Oldenzaal op weg naar Bad Bentheim. Op zich niet zo heel verkeerd: de zon staat namelijk aan de zuidzijde waar ik aan de noordkant sta.
Volgens mij boeit het geen kut waar de zon staat als het zeer grauw is
Minder goed nieuws van de SSN (tenzij je een liefhebber bent van de Baureihe 65 natuurlijk):
quote:
Voortgang revisie loc 23023. Murphy slaat toe!
Tijdens het uitvoeren van de eerste drukproef werd de ketel nauwkeurig op lekkages onderzocht. Zulke plekken kunnen zijn de lassen van pijpen en buizen, en natuurlijk ook van de vele steunbouten, zowel aan de binnen- en buitenzijde van de ketel, aansluitingen van appendages en wasluiken etc., etc. Er waren een paar minieme lekjes in de lassen van een paar vaste steunbouten maar dat is oplosbaar. Echter, onverklaarbaar waren 10 lekken waar water uit de controleboring van de scharnierbouten kwam.
We zitten natuurlijk niet bij de pakken neer. Terwijl het scharnierbouten probleem in kaart wordt gebracht werken we o.a. aan de ATB/PZB installatie en het verkrijgen van de toelating daarvan. Voorts is er nog genoeg ander werk rondom het machinistenhuis en nog steeds wordt de verfkwast gehanteerd om ook de laatste onderdelen mooi zwart en rood te maken. Voorts wordt er nog hard gewerkt aan al het leidingwerk van en naar pompen etc.
Als gevolg van deze tegenvaller moest worden besloten om loc 65 018 opnieuw rijvaardig te maken.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op 12 april 2018 16:36 schreef GlennQuagmire het volgende: De kilometerkampioenwedstrijd is dit jaar anders. Probeer zo ver mogelijk te komen voor 150 euro Op zich wel een leuk idee, ga eens wat proberen denk ik
Ik kom zo snel op 1231 hemelsbrede kilometers. Wellicht nog een paar meer als ik op het eindpunt nog een stadsbus vind die in 2 uur tijd voor minder dan 3 euro enkele extra kilometers maakt.
Gezien de half april nog vrij vroeg invallende duisternis besloot ik om de terugkerende trein naar Witten op te wachten in Bad Bentheim. Doordat de perronsporen allemaal nodig waren voor andere treinen werd de Sonderzug op het perronloze spoor 4 behandeld, wat na vertrek van de Eurobahn richting Bielefeld in combinatie met de perronverlichting een mooi fotostandpunt bood.
Nadat de 1200 afgerangeerd was duurde het even om loc E10 1239 van de Lokomotivclub 103 e.V. vanaf het kopspoortje aan de westzijde te halen. Tussendoor werd spoor 3 alweer bezet door de Eurobahn waardoor voor een foto van de Duitse locomotief uitgeweken moet worden naar de andere zijde van het emplacement.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik kom zo snel op 1231 hemelsbrede kilometers. Wellicht nog een paar meer als ik op het eindpunt nog een stadsbus vind die in 2 uur tijd voor minder dan 3 euro enkele extra kilometers maakt.
Ik bent to 1532 km gekomen, en nog ook ¤1,80 over
Alleen nog hopen dat mijn route ook lukt op de gegeven reisperiode
[ Bericht 3% gewijzigd door Jappie_Sea op 15-04-2018 01:38:42 ]
Op zondag 15 april 2018 14:18 schreef greavy het volgende: Vanochtend stuurden ze weer een Benelux verkeerd.. ipv HSL op ri Breda ri Dordrecht via oude route.. niet de eerste keer
Ik ben fan van urban exploring en dat kan je dus ook met treinen doen. Een verlaten Eurostar in Noord Frankrijk: https://imgur.com/gallery/HKK6i (niet mijn foto's hoor!)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
De Franse staat neemt vanaf 2020 stukje bij beetje de reusachtige schuld over van de Franse spoorwegen.Die is 47 miljard euro.President Macron heeft dat bekendgemaakt in een interview op tv.
De schuld van de SNCF is zo hoog dat de staat het niet ineens op zijn eigen conto kan schrijven.Frankrijk zou dan niet meer voldoen aan de norm dat de staatsschuld hooguit 3 procent van het bruto binnenlands product mag zijn.
Het is de laatste weken zeer onrustig bij het zieltogende spoorbedrijf.Er was een scenario dat privatisering aan de orde was,maar nu de staat de schuld overneemt lijkt dat van de baan.
Maar ja, welk probleem gaat dat oplossen? Zolang die neukfouten nog steeds op hun 18e met pensioen willen en lekker uit de staatsruif willen vreten wordt het natuurlijk nooit wat. Jammer volk daar.
Een aantal jaar geleden besloot het Britse Office of National Statistics dat Network Rail weliswaar privaat was qua structuur (en ook privaat financiën kon regelen) maar van een dermate groot belang was dat de Britse belastingbetaler toch wel zou moeten inspringen mocht het bedrijf in financieel zwaar weer komen te verkeren.
NR wordt sinds september 2014 gezien als openbare instantie, waardoor de Britse staatsschuld van de ene op de andere dag met £30 miljard toenam. Daar werden wat accountants niet echt blij van.
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 16-04-2018 08:29:35 ]
Een echt accountantsantwoord is: dat hangt er vanaf.
Zonder een specifieke situatie te schetsen kun je er weinig over zeggen. Er gebeurt op dat gebied namelijk nogal wat en de mogelijkheden nemen toe, waardoor er nog meer maatwerk mogelijk is.
Een echt accountantsantwoord is: dat hangt er vanaf.
Zonder een specifieke situatie te schetsen kun je er weinig over zeggen. Er gebeurt op dat gebied namelijk nogal wat en de mogelijkheden nemen toe, waardoor er nog meer maatwerk mogelijk is.
Je doelt op de situatie zoals James schetste en dan in de Nederlandse context?
Ik denk dat je dan het beste kunt kijken naar ABN Amro. Daar is de staat voor 30 miljard ingesprongen, waardoor de staatsschuld met 30 miljard toenam. https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)mro-30-miljard-hoger
Vanochtend is de nieuwe spoorbrug over het Amsterdam-Rijnkanaal in gebruik genomen. Treinen tussen Utrecht en Gouda rijden nu over de nieuwe brug, de oude brug wordt de komende zes maanden gerenoveerd.
Tijdens de herfstvakantie wordt de oude brug weer aangesloten, waarna Utrecht Centraal - Utrecht Leidsche Rijn viersporig is.
Wat je zegt is dat de schuld van ProRail via de aandelenwaarde op de balans van het rijk staat en niet op basis van schuld. Dus eventuele schuld van ProRail staat niet op de lijst als staatsschuld maar als een verminderde waarde van ProRail bij de eigendommen van het rijk (en dus ons allemaal samen).
Dat vind ik wel een idioot hoog bedrag eigenlijk. Bij wie hebben ze die schuld? Wil die dat geld niet eens een keer terugzien? Wat ben je alleen al aan rente kwijt jaarlijks?
ha, zit al snel op 2300 km, maar dat zijn allemaal losse reisjes, heb nog niet echt gekeken of er een geheel van te maken valt
Ik heb uit puur tijdverdrijf ook een aangepast regelement toegepast: hoe kun je retour ¤150.- in zo min mogelijk kilometers uitgeven.
Ik kom tot nu toe op 64 kilometer. Eerste klas met de Thalys van Rotterdam naar Antwerpen en dan terugreizen naar Noorderkempen. Retour voor ¤146,80. Iemand die dit kan overtreffen?
Ik heb uit puur tijdverdrijf ook een aangepast regelement toegepast: hoe kun je retour ¤150.- in zo min mogelijk kilometers uitgeven.
Ik kom tot nu toe op 64 kilometer. Eerste klas met de Thalys van Rotterdam naar Antwerpen en dan terugreizen naar Noorderkempen. Retour voor ¤146,80. Iemand die dit kan overtreffen?
Ik denk dat je bij Mercia Charters voor 150 euro net 1 loc 5 meter de loods uit kunt rijden of zo
Maar is dat ook voor iedereen boekbaar? Ik zit meer te kijken naar idiote reisadviezen van NS Hispeed. Opvallend trouwens hoevaak er geen prijsberekening plaats kan vinden online. Niet alleen bij NS Int, maar ook bij de andere bedrijven. Zo prijst de internationale trein zich de markt uit. Als wij al niet makkelijk kunnen boeken hoe kan Jan Modaal dat dan? Gaat vooral mis als je reis door meer dan 2 landen gaat.
Zwijndrecht - Noorderkempen lukt 2e klasse binnen het budget. ¤70,20 voor een enkeltje. 1e klasse wordt het budget overschreden want dat kost ¤95,40 voor 51 kilometer.
Ook een leuke, maar allicht rijdt daar ook een bus. Voor ¤134 kan je retour 1e klasse van Hamont naar Maarheeze, hemelsbreed nog geen 9 kilometer.
Op maandag 16 april 2018 09:59 schreef James1988 het volgende: Vanochtend is de nieuwe spoorbrug over het Amsterdam-Rijnkanaal in gebruik genomen. Treinen tussen Utrecht en Gouda rijden nu over de nieuwe brug, de oude brug wordt de komende zes maanden gerenoveerd.
Ik blijf het knap vinden dat ze dat in minder dan drie weken weten te plannen. Werklui voor een heel weekend. Treinvervangend vervoer. Echt complimenten dat ze dat in zo'n korte tijd allemaal weten op te tuigen.
Ik heb namelijk op 20 maart een treinticket Zwitserland - Gouda gekocht voor dit weekend, en pas afgelopen week stonden die werkzaamheden in de planner. Reis van 1000 kilometer perfect verlopen en dan op de laatste 30km loopt het stuk.
[ Bericht 0% gewijzigd door Eix op 16-04-2018 15:54:26 ]
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Dat is niet alleen in Nederland zo. Met het nieuwjaarsrondje werden we ook ineens geconfronteerd met werkzaamheden waardoor we Dresden - Gorlitz niet konden doen via de oorspronkelijke route.
Op maandag 16 april 2018 14:11 schreef Mr_Klaasje het volgende: Ik kom uit op net iets meer dan 16 miljard en lang geen 17 miljard. Misschien lees ik wat anders ;-)
Op maandag 16 april 2018 14:11 schreef Mr_Klaasje het volgende: Ik kom uit op net iets meer dan 16 miljard en lang geen 17 miljard. Misschien lees ik wat anders ;-)
En is dat dan 'veel', gezien de ruim 17 miljard aan materiele waarde? Of heeft de SNCF ook 44 miljard aan materiele waarde?
Volgende vraag: moeten wij dit 'debat' over de schuldenlast op eenzelfde manier voeren?
Op maandag 16 april 2018 18:55 schreef Xetran het volgende: Binnen hoeveel termijn worden die stakingen van die hardwerkende Fransen in de spoorwegsector doorgaans van tevoren aangekondigd?
En kan je rechten ontlenen aan de vervoerder mocht er spraken zijn van staking en je niet kan gaan?
Euh, twee weken geleden zijn alle stakingsdagen gepubliceerd. En geen idee.
Hoeveel is de grond onder en rond de spoorbaan en stations waard en telt die ook mee op de balans?
Goede vraag. Vind ik altijd zo'n achterlijk iets, de overheid roept heel vaak dat mijn werkgever ontzettend rijk is want we hebben maarliefst 200 miljoen euro. Alleen van bakstenen kan ik geen schoolboeken kopen natuurlijk, maar dat maakt niet uit, we zijn gewoon rijk...
Hm. We hebben er eentje naast staan bij het Hoofdstation.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>