abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 april 2018 @ 14:30:49 #1
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178469380
Kopstukken

President - Donald Trump

Vice President - Mike Pence

Het kabinet
Secretary of State - Mike Pompeo (beoogd)
Secretary of Treasury - Steven Mnuchin
Secretary of Defense - General Jim 'Mad Dog' Mattis
Attorney General - Jeff Sessions
Secretary of the Interior - Ryan Zinke
Secretary of Agriculture - Sonny Perdue
Secretary of Commerce - Wilbur Ross
Secretary of Labor - Alexander Acosta
Secretary of Health and Human Services - Alex Azar
Secretary of Housing & Urban Development - Ben Carson
Secretary of Transportation - Elaine Chao
Secretary of Energy - Rick Perry
Secretary of Education - Betsy DeVos
Secretary of Veterans Affairs - Ronny Jackson???
Secretary of Homeland Security - Kirstjen Nielsen

Cabinet-level officials:
White House Chief of Staff - John F. Kelly
Trade Representative - Robert Lighthizer
Director of National Intelligence - Dan Coats
Ambassador to the UN - Nikki Haley
Director of the Office of Management & Budget - Mick Mulvaney
Director of the Central Intelligence Agency - Gina Haspel (beoogd)
Administrator of the Environmental Protection Agency - Scott Pruitt
Administrator of the Small Business Administration - Linda McMahon

Andere kopstukken:
Ivanka Trump (Advisor to the President), Jared Kushner (Senior Adviser Strategic Planning), Stephen Miller (Senior Adviser Policy), John Bolton (National Security Adviser), Kellyanne Conway (Counselor), Donald McGahn (White House Counsel), Sarah Huckabee Sanders (Press Secretary), Christopher Wray (Director of the Federal Bureau of Investigation), Robert Mueller (Special Counsel), Rod Rosenstein (United States Deputy Attorney General).

Verdwenen of voormalige kopstukken:
Michael Flynn (National Security Advisor), Sally Yates (Attorney General (Acting)), James Comey (FBI Director), Reince Priebus (Chief of Staff), Mike Dubke (White House Communications Director), Sean Spicer (Press Secretary, White House Communications Director (Acting)), Anthony Scaramucci (White House Communications Director), Hope Hicks (White House Communications Director), Preet Bharara (U.S. Attorney), Stephen Bannon (Chief Strategist), Tom Price (Secretary of Health and Human Services), Rob Porter (White House Staff Secretary), Gary Cohn (Assistant to the President for Economic Policy and Director of the National Economic Council), Rex Tillerson (Secretary of State), John McEntee (Personal Assistent), Andrew McCabe (Deputy Director FBI), Herbert McMaster (National Security Adviser), David Shulkin (Secretary Veterans Affairs)
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 12 april 2018 @ 14:34:15 #2
384435 klappernootopreis
pi_178469439
https://www.politico.com/(...)ial-witnesses-517414

Nog meer stront aan de knikker.. :P
  donderdag 12 april 2018 @ 14:37:30 #3
384435 klappernootopreis
pi_178469494
quote:
6s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:59 schreef Euribob het volgende:
Phil Bredesen holds double-digit lead over Marsha Blackburn in US Senate race, new MTSU poll shows

Weet niet of het al was doorgekomen, maar Tennessee is in play mensen.
Nu wel. Dank daarvoor!
pi_178469727
"Lyin' Comey" is live:
https://lyincomey.com/

Ik weet nog niet of ik het nou vooral extreem kinderachtig of heel eng moet vinden. Of allebei. :')

In ieder geval zijn ze blijkbaar doodsbang voor wat Comey te zeggen heeft.
  donderdag 12 april 2018 @ 14:57:57 #5
384435 klappernootopreis
pi_178469785
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:53 schreef westwoodblvd het volgende:
"Lyin' Comey" is live:

Ik weet nog niet of ik het nou vooral extreem kinderachtig of heel eng moet vinden. Of allebei. :')

vooral nu de notities over de Comey testimony welhaast publiek geworden zijn...
pi_178469829
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:53 schreef westwoodblvd het volgende:
"Lyin' Comey" is live:

Wat is dat nou weer voor idiote website?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 12 april 2018 @ 15:06:17 #7
384435 klappernootopreis
pi_178469897
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

een trollenburcht denk ik.
pi_178469911
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als je als Republikein in Texas weet te verliezen dan word het wel erg dramatisch
Valt mee hoor, Texas is zeker niet de roodste staat van het land. Cruz won met +16 in 2012 en dat was in de hoogtijdagen van "Obama is de duivel". :P
Cornyn won in 2014 nog wel wat ruimer, maar het is ook wel een staat die langzaamaan minder rood wordt.
Tennessee is nog een stuk roder.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 12 april 2018 @ 15:12:50 #9
384435 klappernootopreis
pi_178470003
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Valt mee hoor, Texas is zeker niet de roodste staat van het land. Cruz won met +16 in 2012 en dat was in de hoogtijdagen van "Obama is de duivel". :P
Cornyn won in 2014 nog wel wat ruimer, maar het is ook wel een staat die langzaamaan minder rood wordt.
Tennessee is nog een stuk roder.
De trend ziet er niet te best uit voor de GOP. Vooral nu Paul Ryan na een zielloze periode als voorzitter van het Huis van Afgevaardigden zijn biezen gaat pakken.. Ik ga er van uit dat veel republikeinen een ander soort toekomst voor zich zien. Misschien wil trump ze wel als lakei aannemen voor zijn Towers, want gedienstigheid ze namelijk al gewend.
pi_178470043
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het antwoord van de GOP op het boek dat Comey gaat uitbrengen over zijn ontslag en alles eromheen. Daar zijn ze blijkbaar nogal nerveus over.
pi_178470082
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:14 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Het antwoord van de GOP op het boek dat Comey gaat uitbrengen over zijn ontslag en alles eromheen. Daar zijn ze blijkbaar nogal nerveus over.
quote:
Paid for by the Republican National Committee. Not Authorized By Any Candidate Or Candidate's Committee. www.gop.com
What the fuck ook gewoon. Stel je voor dat de VVD zo'n site open en bloot financiert om Rob Bertholee zwart te maken.
pi_178470086
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:12 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

De trend ziet er niet te best uit voor de GOP. Vooral nu Paul Ryan na een zielloze periode als voorzitter van het Huis van Afgevaardigden zijn biezen gaat pakken..
Het was al twijfelachtig of Ryan verder zou gaan hoor. Het probleem ligt daarbij niet zozeer bij Trump of bij de kiezer, maar vooral bij de GOP in het huis. Die kent nogal wat vleugels die de laatste jaren nogal puristisch zijn geworden. Ryan zit daar feitelijk tegen wil en dank na de nodige muiterij.

quote:
Ik ga er van uit dat veel republikeinen een ander soort toekomst voor zich zien. Misschien wil trump ze wel als lakei aannemen voor zijn Towers, want gedienstigheid ze namelijk al gewend.
Beetje vreemde interpretatie. Eigenlijk is het eerder omgekeerd. Wat er zoal door het congres komt is vrij standaard Republikeins beleid. Sterker nog, zo'n recente budgetdeal is nog wel een aardige concessie aan de Democraten geweest waar Trump feitelijk ook de middelvinger kreeg.
pi_178470130
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:14 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Wat Sloggi al aangeeft: bizar dat een politieke partij dit doet. Politiek gezien is de VS wat dat betreft ook echt het spoor bijster.
  donderdag 12 april 2018 @ 15:22:55 #14
384435 klappernootopreis
pi_178470155
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat Sloggi al aangeeft: bizar dat een politieke partij dit doet. Politiek gezien is de VS wat dat betreft ook echt het spoor bijster.
alleen de VS?
pi_178470164
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:22 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

alleen de VS?
Vind het hier inderdaad nog wel meevallen.
pi_178470213
quote:
The National Enquirer, a Trump Rumor, and Another Secret Payment to Buy Silence

How the media organization protected the Presidential candidate early in his campaign.

quote:
Late in 2015, a former Trump Tower doorman named Dino Sajudin met with a reporter from American Media, Inc., the publisher of the National Enquirer, at a McDonald’s in Pennsylvania. A few weeks earlier, Sajudin had signed a contract with A.M.I., agreeing to become a source and to accept thirty thousand dollars for exclusive rights to information he had been told: that Donald Trump, who had launched his Presidential campaign five months earlier, may have fathered a child with a former employee in the late nineteen-eighties. Sajudin declined to comment for this story. However, six current and former A.M.I. employees, who spoke on condition of anonymity because they feared legal retaliation by the company, said that Sajudin had told A.M.I. the names of the alleged mistress and child. Reporters at A.M.I. had spent weeks investigating the allegations, and Sajudin had passed a lie-detector test, during which he testified that high-level Trump employees, including Trump’s head of security, Matthew Calamari, had told him the story.

[..]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_178470580
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De PVV zou het doen. FvD waarschijnlijk ook. DENK laat het wat anonieme internettrolls doen hehe.
  donderdag 12 april 2018 @ 15:57:14 #18
384435 klappernootopreis
pi_178470669
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vind het hier inderdaad nog wel meevallen.
Ik heb het over het algemeen, er is een duidelijke vertrolling van de samenleving aan de hand.
pi_178470708
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:57 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ik heb het over het algemeen, er is een duidelijke vertrolling van de samenleving aan de hand.
Klopt enigszins. En daarmee is Trump natuurlijk een ideaal uithangbord voor de Amerikaanse samenleving vol met samenzweringsfanaten, internettrolls, en mensen met een God-complex die allemaal denken de hoofdrolspeler in hun eigen film te zijn.
  donderdag 12 april 2018 @ 16:04:47 #20
384435 klappernootopreis
pi_178470784
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

Klopt enigszins. En daarmee is Trump natuurlijk een ideaal uithangbord voor de Amerikaanse samenleving vol met samenzweringsfanaten, internettrolls, en mensen met een God-complex die allemaal denken de hoofdrolspeler in hun eigen film te zijn.
:W
pi_178470801
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:57 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dan moet je 'vertrolling' wel definiëren. Wat versta jij daaronder?
pi_178470819
Het begin van het einde van Trump's presidentschap is zojuist ingeluid.
pi_178470835
Trump Court Pick Thinks Planned Parenthood ‘Kills Over 150,000 Females A Year’

Wendy Vitter refused to tell senators if she still agrees with a speech she gave at a 2013 anti-abortion rally.

quote:
One of President Donald Trump’s judicial nominees, Wendy Vitter, repeatedly avoided answering a simple question in her Senate confirmation hearing on Wednesday: Do you believe Planned Parenthood kills more than 150,000 women every year?

Vitter, a New Orleans lawyer and Trump’s choice for a lifetime seat on the U.S. District Court for the Eastern District of Louisiana, made that claim in a May 2013 speech in protest of a new Planned Parenthood clinic in New Orleans.

“Planned Parenthood says they promote women’s health,” Vitter said at the time, per New Orleans’ Clarion Herald. “It is the saddest of ironies that they kill over 150,000 females a year. The first step in promoting women’s health is to let them live.”

Vitter acknowledged in Wednesday’s hearing that her past comment was a reference to aborted fetuses that were females. But when Sen. Richard Blumenthal (D-Conn.) asked her if she stands by that claim, she avoided answering over and over again.

“Senator, I don’t recall the exact context” of the comment, Vitter said.

“I think it’s been recalled to you,” Blumenthal said, “but I’ll read you the full statement if you like.”

After he read her comments aloud, Vitter said she did indeed remember making them. So Blumenthal, a vocal advocate of abortion rights, asked again if she stands by her claim that Planned Parenthood kills 150,000 women every year.

“I am pro-life. I will set aside my religious or my personal views,” Vitter said. “My personal views in this role, I need to a make a conscious effort and will do so to set this aside….”

Blumenthal cut her off. “I’m really not asking you about setting aside personal views,” he said. “I’m asking you, very simply, you said Planned Parenthood kills 150,000 females a year. 150,000 people. Do you stand by that statement? It’s a yes or no.”

“Senator, I feel, again, my pro-life stance has been very clear,” she replied. “I have been very upfront with this committee about my views and about how serious I take it, and that I would set aside any personal or religious views if I were to be confirmed.”

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_178470867
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:08 schreef Alexandrier het volgende:
Omdat?
  donderdag 12 april 2018 @ 16:11:55 #25
384435 klappernootopreis
pi_178470871
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:08 schreef Alexandrier het volgende:
link?
pi_178470884
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:11 schreef DeParo het volgende:

[..]

Omdat?
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:11 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

link?
NWS / Republikeins wonderkind Ryan gooit handdoek in de

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2018 16:13:20 ]
pi_178470900
quote:
Lijkt me wat vergezocht, eerder een wisseling van de wacht binnen de Republikeinse partij, zie het eerder als het begin van het einde van de GOP zoals we die kennen.
pi_178470911
Pompeo confirmation hearing for secretary of state

donderdag 12 april 2018 @ 16:15:00 #29
384435 klappernootopreis
pi_178470912
quote:
Ryan is een te kleine speler voor dit.
  donderdag 12 april 2018 @ 16:18:00 #30
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178470956
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:14 schreef Kijkertje het volgende:
Pompeo confirmation hearing for secretary of state

Yay, protesters.
  donderdag 12 april 2018 @ 16:18:59 #31
384435 klappernootopreis
pi_178470975
https://www.nytimes.com/2(...)2FA6B284DD00&gwt=pay

de ineenstorting van de GOP is nu duidelijk zichtbaar. Trump is daartegen hardnekkiger dan een kakkerlak
pi_178471033
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:15 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ryan is een te kleine speler voor dit.
Hij was instrumenteel in het binnenboord houden van nette Republikeinen nadat de rest er al vandoor ging.
pi_178471058
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:14 schreef DeParo het volgende:

[..]

Lijkt me wat vergezocht, eerder een wisseling van de wacht binnen de Republikeinse partij, zie het eerder als het begin van het einde van de GOP zoals we die kennen.
Je ziet dit als het begin van de consolidatie van de macht van tokkies binnen de GOP?
pi_178471064
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:18 schreef klappernootopreis het volgende:
https://www.nytimes.com/2(...)2FA6B284DD00&gwt=pay

de ineenstorting van de GOP is nu duidelijk zichtbaar. Trump is daartegen hardnekkiger dan een kakkerlak
Het zijn de Tea Party-achtige politici die nu 'eindelijk' meer ruimte krijgen in de Republikeinse partij, het zal altijd nog verdeeld blijven, maar voor het eerst is een duidelijke verandering te zien waarbij het eerlijker wordt 'verdeeld'. Hoe verkiesbaar dat soort kandidaten zijn dat is weer een tweede onderwerp maar dat betekent niet dat ze niet zullen slagen in hun opzet. En dat heeft ook weer te maken met de Democraten, hoe zij hierop reageren, en hoe zij teleurstelling zullen voorkomen want nu hebben de Democraten ook de kans, juist de kans, om de blanke Arbeidersklasse terug te pakken. Met kandidaten zoals die Lamb in Pennsylvania hebben ze een veel betere kans.
pi_178471088
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:23 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Je ziet dit als het begin van de consolidatie van de macht van tokkies binnen de GOP?
Ik neem aan dat je de schreeuwers en Tea Party-adepten bedoelt maar ik denk dat ze nu een wat meer gevestigde positie zullen verschaffen inderdaad binnen de partij althans.
  donderdag 12 april 2018 @ 16:28:21 #36
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178471132
Bob Dole aan het woord ... die man is 94!
pi_178471427
Sooo Sen. Bob Menendez D) geeft trump politiek van 1 1/2 jaar ervan langs, als intro van de conformation hearing van Pompeo. En (be) noemt even alle hangijzers. Alle!

“Zegt u No tegen pres Trump of zult u een yesman zijn... w/
  Overall beste user 2022 donderdag 12 april 2018 @ 16:52:02 #38
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178471591
Corporate Taxcuts Trickle Down valt tegen. Het meeste gaat naar aandeelhouders, niet naar het personeel.

http://www.newsweek.com/r(...)tter_impression=true
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_178471682
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:52 schreef Ulx het volgende:
Corporate Taxcuts Trickle Down valt tegen. Het meeste gaat naar aandeelhouders, niet naar het personeel.

Verrassing (overigens denk ik dat in de bonuscultuur de bovenste personeelslagen mogelijk wel profiteren maar ook dat zou weinig verrassend zijn in ieder geval).
  Overall beste user 2022 donderdag 12 april 2018 @ 17:03:43 #40
3928 Ulx
pi_178471816
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:57 schreef DeParo het volgende:

[..]

Verrassing (overigens denk ik dat in de bonuscultuur de bovenste personeelslagen mogelijk wel profiteren maar ook dat zou weinig verrassend zijn in ieder geval).
Dit is serieus een verrassing voor je? Echt? Dat meen je?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_178471822
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 17:03 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dit is serieus een verrassing voor je? Echt? Dat meen je?
Nee.
  donderdag 12 april 2018 @ 17:05:22 #42
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_178471848
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:52 schreef Ulx het volgende:

De daadwerkelijke trickle down:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Overall beste user 2022 donderdag 12 april 2018 @ 17:41:12 #43
3928 Ulx
pi_178472422
Reken er maar op dat de Dems dit gaan gebruiken. En wat moet je Gopguppie? Kiezers vertellen dat ze blij moeten zijn met een paar kruimels?
pi_178472460
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 17:41 schreef Ulx het volgende:
Reken er maar op dat de Dems dit gaan gebruiken. En wat moet je Gopguppie? Kiezers vertellen dat ze blij moeten zijn met een paar kruimels?
Dit gebeurt al jaren. Onder Bush hebben de Republikeinen de ene bezuiging na de ander erdoorheen gejaagd. Sinds Reagan doen ze het al. Het maakt voor hun kiezer weinig verschil. Terwijl de Democraten het al jaren tegen hun gebruiken met de verkiezingen.
  Overall beste user 2022 donderdag 12 april 2018 @ 17:44:39 #45
3928 Ulx
pi_178472483
Maar dit keer was het het grote succes van de GOP.
pi_178472514
Laten ze vooral op die voet doorgaan. Met een beetje geluk kleden die Republikeinen het toch al schamele sociale vangnet verder uit.
pi_178472540
MENENDEZ: Did [Trump] ask you to do anything as it relates to that [Russia] investigation?

POMPEO: Senator, I don't recall.
pi_178472638
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 17:41 schreef Ulx het volgende:
Hoe komt die informatie bij dat grote deel van de kiezers terecht dan? Fox gaat het ze niet zeggen iig.
Цой жив
  donderdag 12 april 2018 @ 18:09:40 #49
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178472885
Volgens Schumer zou de wet om special counsels te beschermen met grote meerderheid aangenomen worden. Volgens senator Thune zou het de 60 niet halen...

http://thehill.com/homene(...)-very-large-majority

[ Bericht 47% gewijzigd door ExtraWaskracht op 12-04-2018 21:30:03 ]
  Overall beste user 2022 donderdag 12 april 2018 @ 18:20:25 #50
3928 Ulx
pi_178473050
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 17:55 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Hoe komt die informatie bij dat grote deel van de kiezers terecht dan? Fox gaat het ze niet zeggen iig.
Je ziet het in je portemonnee.
  Overall beste user 2022 donderdag 12 april 2018 @ 18:26:20 #51
3928 Ulx
pi_178473144
https://www.politico.com/(...)s-republicans-516856

Trump wil zijn budget deal van vorige maand niet meer. De GOP stuurt hem nu het bos in. Een man een man, een woord zijn word. Die vrezen nooit meer een deal te kunnen sluiten als Trump zijn zin krijgt.
pi_178474010
quote:
10s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:17 schreef Sloggi het volgende:

[..]

[..]

What the fuck ook gewoon. Stel je voor dat de VVD zo'n site open en bloot financiert om Rob Bertholee zwart te maken.
Die kant gaan wij hopelijk niet uit, maar ik vrees het ergste, in de VS is het ook ooit eens begonnen en na jaren van modder smijten zijn we nu hier beland
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 12 april 2018 @ 19:33:52 #53
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178474567
Meneer gaat vanuit de Rose Garden over de tax cuts praten: https://mobile.twitter.co(...)4479558765350912?p=v
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 12 april 2018 @ 19:38:49 #54
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178474687
Misschien dat hij ook een verhaal kan vertellen over staatsschuld, maar dat zal wel achterwege blijven.
  donderdag 12 april 2018 @ 19:44:33 #55
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178474835
quote:
Trump Asks Advisers to Study Rejoining Pacific Trade Pact Talks (WSJ)
A year after withdrawing from the Trans-Pacific Partnership, economic advisers are set to study terms

WASHINGTON—One year after withdrawing the U.S. from the Trans-Pacific Partnership, President Donald Trump has asked his top economic advisers to study the possibility of re-entering the trade pact negotiations.

Mr. Trump has deputized Robert Lighthizer, the U.S. trade representative, and Larry Kudlow, the director of the National Economic Council, to study the possibility of re-entering the TPP if the terms were favorable, the president told a group of lawmakers on Thursday.

The president’s new openness toward the TPP, which he had said during his campaign was a deal “pushed by special interests who want to rape our country,” comes as he is facing criticism from farmers for his escalating trade battle with China. After Mr. Trump took aim at China with new steel and aluminum tariffs, Beijing responded by announcing it would place penalties on a list of agricultural products that would affect swaths of the president’s political base.

Mr. Trump was meeting with lawmakers from states that rely on agriculture when he made the comments about the TPP. Sen. Ben Sasse, a Nebraska Republican who was in the meeting, said he believed Mr. Trump was serious about his interest in re-entering the trade pact.

“That’s really good news for America,” Mr. Sasse said.

SPOILER
Hij heeft Kushner in dit geval er niet op gezet, dus minder of meer belangrijk dan vrede in het Midden-Oosten?!
pi_178475462
quote:
10s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Hij heeft Kushner in dit geval er niet op gezet, dus minder of meer belangrijk dan vrede in het Midden-Oosten?!
Dit meen je niet. Trump zwalkt op het gebied van handelsbeleid meer dan een stomdronken matroos. :')
pi_178475592
quote:
10s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Trump Asks Advisers to Study Rejoining Pacific Trade Pact Talks (WSJ)
Ik zie in gedachten al die ex-partners rollebollend over het tapijt schaterlachen. "Meer hangende pootjes, Donald! Dieper door het stof! Vertel nog eens waarom we niet zonder onbetrouwbare partners kunnen... whoehahahahahaha!" :D

Next: Trump Doesn't Understand Why He Can't Rejoin Paris. :D
pi_178475654
Tweet van Trump:
quote:
I have agreed with the historically cooperative, disciplined approach that we have engaged in with Robert Mueller (Unlike the Clintons!). I have full confidence in Ty Cobb, my Special Counsel, and have been fully advised throughout each phase of this process.
Deze vind ik cryptisch. Twee vragen: wat hebben de Clintons met Mueller te maken? En betekent een "historically cooperative, disciplined approach" dat Trump Mueller niet zal proberen te ontslaan en akkoord gaat met een interview?

Vragen, vragen.
  donderdag 12 april 2018 @ 20:25:08 #59
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178475822
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 20:18 schreef westwoodblvd het volgende:
Tweet van Trump:

[..]

Deze vind ik cryptisch. Twee vragen: wat hebben de Clintons met Mueller te maken? En betekent een "historically cooperative, disciplined approach" dat Trump Mueller niet zal proberen te ontslaan en akkoord gaat met een interview?

Vragen, vragen.
Op de eerste vraag is het denk ik vrij simpel antwoorden ... Bill Clinton was ook niet altijd even blij met Ken Starr en zette hem in de hoek als een partisan hack. Zie bv. dit artikeltje wat wat historie terughaalt: https://edition.cnn.com/2(...)n-zelizer/index.html

Het klopt natuurlijk verder van geen kant dat Trump zich verder heel gedisciplineerd uitlaat over Mueller, maar goed ...
pi_178475911
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 20:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Op de eerste vraag is het denk ik vrij simpel antwoorden ... Bill Clinton was ook niet altijd even blij met Ken Starr en zette hem in de hoek als een partisan hack. Zie bv. dit artikeltje wat wat historie terughaalt: https://edition.cnn.com/2(...)n-zelizer/index.html

Het klopt natuurlijk verder van geen kant dat Trump zich verder heel gedisciplineerd uitlaat over Mueller, maar goed ...
Dan had hij "the Special Counsel" moeten zeggen. Ik denk sowieso niet dat hij deze tweet zelf geschreven heeft, veel te veel moeilijke woorden en een ye geavanceerde zinsconstructie.

Wel interessant gezien de meeting die gisteren plaatsvond tussen Trump en het GOP leadership. Afgaande op deze tweet hebben ze hem vermoedelijk verteld dat ze een ontslag van Mueller niet zullen steunen.
  donderdag 12 april 2018 @ 20:35:25 #61
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178476072
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 20:28 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Dan had hij "the Special Counsel" moeten zeggen. Ik denk sowieso niet dat hij deze tweet zelf geschreven heeft, veel te veel moeilijke woorden en een ye geavanceerde zinsconstructie.

Wel interessant gezien de meeting die gisteren plaatsvond tussen Trump en het GOP leadership. Afgaande op deze tweet hebben ze hem vermoedelijk verteld dat ze een ontslag van Mueller niet zullen steunen.
Mja, gelet op deze tweet blijft Mueller zitten... maar Trumps woord is geen reet waard...

Rosenstein is overigens op het moment langs bij Trump in het Witte Huis: Trump meets with Rosenstein at the White House (The Hill)
  donderdag 12 april 2018 @ 20:49:37 #62
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_178476514
https://twitter.com/mkraju/status/984502893414879232?s=21

@mkraju
Pompeo likely does NOT have votes to get favorable recommendation from committee: Kaine, one of two Ds on panel to vote for Pompeo as CIA director, just told me that he has “serious doubts” about Pompeo nomination. Shaheen, who voted for him to CIA, also has concerns as does Paul

@mkraju
If that holds, McConnell could still bring the nomination up on the floor despite the unfavorable vote in committee - a rare move - and he’d need at least one Dem defector to confirm Pompeo
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 12 april 2018 @ 20:54:44 #63
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178476710
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 20:49 schreef Szura het volgende:
https://twitter.com/mkraju/status/984502893414879232?s=21

@mkraju
Pompeo likely does NOT have votes to get favorable recommendation from committee: Kaine, one of two Ds on panel to vote for Pompeo as CIA director, just told me that he has “serious doubts” about Pompeo nomination. Shaheen, who voted for him to CIA, also has concerns as does Paul

@mkraju
If that holds, McConnell could still bring the nomination up on the floor despite the unfavorable vote in committee - a rare move - and he’d need at least one Dem defector to confirm Pompeo
O, dat zou wel verrassend zijn, denk ik? Ik dacht dat hij wel een redelijke indruk maakte in de hoorzitting (afgezien van standaard schimmig gedoe over onenigheid met de president en wat hij gezegd had omtrent Comey enzo...)?!

Overigens had ik wel onder andere dit stuk gemist over de zogenaamde extra plicht van Moslims om zich uit te spreken tegen terrorisme en de vermeende perversiteit van homo's:

[ Bericht 20% gewijzigd door ExtraWaskracht op 12-04-2018 21:30:16 ]
  donderdag 12 april 2018 @ 21:07:08 #64
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178477130
Artikeltje uit The Atlantic over waarom het waarschijnlijk niet veel zou uitmaken voor het onderzoek als Rosenstein ontslagen zou worden: https://www.theatlantic.c(...)g-rosenstein/557891/
  donderdag 12 april 2018 @ 21:46:26 #65
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178478231
Nou, pak maar weer popcorn:

mj_lee twitterde op donderdag 12-04-2018 om 21:37:17 NEW: Trump doorman Dino Sajudin releases statement: "I was instructed not to criticize President Trump's former housekeeper due to a prior relationship she had with President Trump which produced a child.” (via @soniamoghe) reageer retweet
pi_178478318
En ook op politiek gebied is het treurigheid alom:

Trump wil terug in de TPP

https://www.washingtonpos(...)m_term=.9f5d56823163
pi_178478380
quote:
6s.gif Op donderdag 12 april 2018 21:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:

mj_lee twitterde op donderdag 12-04-2018 om 21:37:17 NEW: Trump doorman Dino Sajudin releases statement: "I was instructed not to criticize President Trump's former housekeeper due to a prior relationship she had with President Trump which produced a child.” (via @soniamoghe)[ afbeelding ] reageer retweet
_O-

De evangelicals zullen het wel weer goedkeuren, tenslotte heeft God gezegd "gaat heen en vermenvuldigd u" ;)

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2018 21:53:51 ]
  donderdag 12 april 2018 @ 21:53:08 #68
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_178478403
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 21:49 schreef Tijger_m het volgende:
En ook op politiek gebied is het treurigheid alom:

Trump wil terug in de TPP

https://www.washingtonpos(...)m_term=.9f5d56823163
‘On our terms’.

Good luck, idioot. _O- That ship has sailed.
  donderdag 12 april 2018 @ 21:54:32 #69
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178478445
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 21:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

_O-

De evangelicals zullen het wel weer goedkeuren, tenslotte heeft God gezegd "gaat heen en vermenvuldigd u" ;)
Als zijn deurman trouwens $30k heeft gekregen, hoeveel zou de moeder van deze liefdesbaby dan wel niet ontvangen hebben voor haar stilzwijgen + hoe zit het met child support??
pi_178478452
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 21:53 schreef Szura het volgende:

[..]

‘On our terms’.

Ja, het mooiste is dat de overige TPP landen nu met China onderhandelen om toe te treden ipv de VS. Precies waarom Obama zo graag de TPP wilde.
pi_178478485
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 21:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Als zijn deurman trouwens $30k heeft gekregen, hoeveel zou de moeder van deze liefdesbaby dan wel niet ontvangen hebben voor haar stilzwijgen + hoe zit het met child support??
Heel wat meer, de vorige keer dat hij staf met jong schopte kostte het hem een huwelijk (Ivanka, scheiding, Marla Maples trouwerij en natuurlijk later scheiding en alimentatie)
  donderdag 12 april 2018 @ 21:58:25 #72
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_178478572
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 21:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, het mooiste is dat de overige TPP landen nu met China onderhandelen om toe te treden ipv de VS. Precies waarom Obama zo graag de TPP wilde.
China is inderdaad welkom, maar is nog maar te bezien of China dat doet, ze hebben ook RCEP nog als optie.
pi_178478862
quote:
6s.gif Op donderdag 12 april 2018 21:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:

mj_lee twitterde op donderdag 12-04-2018 om 21:37:17 NEW: Trump doorman Dino Sajudin releases statement: "I was instructed not to criticize President Trump's former housekeeper due to a prior relationship she had with President Trump which produced a child.” (via @soniamoghe)[ afbeelding ] reageer retweet
  donderdag 12 april 2018 @ 22:18:31 #74
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_178479113
@MSBNC
JUST IN: Months of talks between Robert Mueller and President Trump's legal team have collapsed after the FBI raid on Michael Cohen's office and home, @NBCNews reports.
  donderdag 12 april 2018 @ 22:18:50 #75
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178479126
Persoonlijk vond ik de liefdesbaby smeuiger, omdat het mogelijk ook weer op misdrijven met campagnegelden zou zitten en de totale morele verdorvenheid van de man, maar op alle kanalen wordt dit nu naar binnen geblazen ... alsof Trump ooit wel akoord zou zijn gegaan door Mueller onder ede gehoord te worden:

quote:
Trump, Mueller teams prepare to move forward without presidential interview (NBC News)
Monday’s raid on Trump’s personal lawyer upended talks for the president to sit down with investigators.

WASHINGTON — Special Counsel Robert Mueller’s office and President Donald Trump’s legal team are now proceeding with strategies that presume a presidential interview will likely not take place as part of the Russia investigation, after months of talks between the two sides collapsed earlier this week, according to multiple people familiar with the matter.

On Monday Trump’s lawyers were discussing a possible interview with Mueller's team and had begun to hash out the final sticking points, including the timing, scope and length, according to people familiar with the discussions. One person familiar with the strategy said the president’s lawyers had over the weekend sought to expand his legal team to include individuals who would prepare him for an interview. Another person familiar with the matter, however, said preparations had not yet gone that far.

But the prospects for a presidential interview dramatically dimmed once the FBI raided the home, office and hotel room of Trump’s long-time personal lawyer, Michael Cohen on Monday, these people said. The president criticized the raid as out of bounds in Mueller’s investigation into Russia’s interference in the 2016 election and possible collusion with Trump aides.

The president’s lawyers wanted an interview to last only a few hours, according to one person familiar with the matter. They also wanted Mueller to agree to write a report within at least three or four months after completing the interview, this person said.

SPOILER
  donderdag 12 april 2018 @ 22:19:48 #76
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_178479149
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 22:18 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Persoonlijk vond ik de liefdesbaby smeuiger, omdat het mogelijk ook weer op misdrijven met campagnegelden zou zitten en de totale morele verdorvenheid van de man, maar op alle kanalen wordt dit nu naar binnen geblazen ... alsof Trump ooit wel akoord zou zijn gegaan door Mueller onder ede gehoord te worden:

[..]

Nee hij heeft z’n stok gevonden om mee te slaan
pi_178479224
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 21:53 schreef Szura het volgende:

[..]

‘On our terms’.

Er zaten juist ook heel veel concessies aan de VS in de TPP totdat de VS besloot eruit te stappen.
  donderdag 12 april 2018 @ 22:22:56 #78
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178479226
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 22:19 schreef Szura het volgende:

[..]

Nee hij heeft z’n stok gevonden om mee te slaan
Dat ben ik niet met je eens. Die stok was m.i. sowieso wel gevonden. De advocaten stelden al bizarre eisen als dat Mueller akkoord zou gaan om enkele maanden na het interview het onderzoek te laten staken.

Kortom, was het niet deze stok, dan was het wel dat Mueller niet wilde meewerken, of dan was er wel in de tussentijd wat anders gevonden.
  donderdag 12 april 2018 @ 22:32:43 #79
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_178479487
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 22:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Die stok was m.i. sowieso wel gevonden. De advocaten stelden al bizarre eisen als dat Mueller akkoord zou gaan om enkele maanden na het interview het onderzoek te laten staken.

Kortom, was het niet deze stok, dan was het wel dat Mueller niet wilde meewerken, of dan was er wel in de tussentijd wat anders gevonden.
Ja dan zeggen we toch hetzelfde? :P
  donderdag 12 april 2018 @ 22:34:26 #80
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178479529
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 22:32 schreef Szura het volgende:

[..]

Ja dan zeggen we toch hetzelfde? :P
Haha, ja, ik las wat je zei om onbekende reden wat anders ... never mind ;)

Edit: althans, doordat je "Nee ..." zei dacht ik dat je dacht dat hij anders wel akkoord was gegaan met een interview onder ede.
pi_178479884
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 22:18 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Er wordt toch mooi een 'flurry of activity in the next six weeks' verwacht *O* :P
quote:
Two people familiar with the investigation said they expect a flurry of activity from Mueller’s office on the investigation in the next six weeks around the one-year anniversary of his appointment as special counsel.
  donderdag 12 april 2018 @ 23:08:28 #82
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178480327
quote:
10s.gif Op donderdag 12 april 2018 22:46 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Er wordt toch mooi een 'flurry of activity in the next six weeks' verwacht *O* :P

[..]

Ja, nou, ik ben benieuwd.
pi_178480340

The Story Behind TIME's 'Stormy' Donald Trump Cover

quote:
The April 23 TIME cover, depicting the growing chaos within the Trump White House, may look familiar to some readers: We asked longtime TIME collaborator Tim O’Brien to reimagine a cover he did for us just over a year ago.
 With his inventive style and fine hairline brush, Tim’s updated piece shows the rising water from the storms swirling inside the Oval Office.

“When I painted the ‘Nothing to See Here’ cover art, like many, I assumed the level of chaos could not last, that patriots on both sides of the aisle would step forward to control much of what transpired in the past year,” says O’Brien, a Brooklyn-based artist whose work has appeared on over two dozen TIME covers since 1989, covering subjects ranging from the Catholic church to Osama Bin Laden.

“As the never-ending flood of breaking news washed over the White House, and the firings, the scandals and the general mayhem filled each news cycle, I felt the storm metaphor was as relevant as ever,” says O’Brien, who used air brush, pencil, gouache and oil paint to create the piece.” “I mostly thought about how water would fill the space, how it would be transparent in some areas and reflective in others.”

[..]
  Overall beste user 2022 donderdag 12 april 2018 @ 23:23:03 #84
3928 Ulx
pi_178480594
  donderdag 12 april 2018 @ 23:39:16 #85
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_178480861
Meer Comey alvast bij de NY Post

quote:
Comey: Trump asked me to investigate ‘pee tape’ to reassure Melania

By Ruth BrownApril 12, 2018 | 4:49pm

President Trump wanted James Comey to investigate the infamous “pee tape” allegations — to reassure Melania that he hadn’t actually paid Russian hookers to urinate on a hotel bed, the former FBI chief claims in his upcoming book.

“He brought up what he called the ‘golden showers thing’ … adding that it bothered him if there was ‘even a one percent chance’ his wife, Melania, thought it was true,” Comey writes in “A Higher Loyalty: Truth, Lies, and Leadership,” a copy of which was obtained by The Post.

“He just rolled on, unprompted, explaining why it couldn’t possibly be true, ending by saying he was thinking of asking me to investigate the allegation to prove it was a lie. I said it was up to him.”

The conversation took place during the same private dinner on Jan. 27, 2017, where Comey as claims the president demanded “loyalty” — and just days after the publication of an intelligence dossier alleging that the Kremlin had a tape of Trump paying prostitutes to perform the dirty deed on a bed once occupied by President Obama.

Comey says he warned Trump an investigation might “create a narrative that we were investigating him personally,” the former top G-man writes.

The president replied that he “might be right” — but kept asking him to consider the idea, and said he would as well, according to Comey.

Comey said he privately wondered why Melania might think there was even a 1 percent chance the allegations were true, claiming there is “zero chance” his own wife would believe such a claim.

“In what kind of marriage, to what kind of man, does a spouse conclude there is only a 99 percent chance her husband didn’t do that?” he writes in the book, which hits shelves April 17.
  donderdag 12 april 2018 @ 23:41:21 #86
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_178480884
En AP heeft het ook:

quote:
In new book, Comey says Trump 'untethered to truth'

By CHAD DAY and JONATHAN LEMIRE
James Comey
WASHINGTON (AP) — Former FBI Director James Comey blasts President Donald Trump as unethical and "untethered to truth" and calls his leadership of the country "ego driven and about personal loyalty" in a forthcoming book.

Comey reveals new details about his interactions with Trump and his own decision-making in handling the Hillary Clinton email investigation before the 2016 election. He casts Trump as a mafia boss-like figure who sought to blur the line between law enforcement and politics and tried to pressure him regarding his investigation into Russian election interference.

The book adheres closely to Comey's public testimony and written statements about his contacts with the president during the early days of the administration and his growing concern about the president's integrity. It also includes strikingly personal jabs at Trump that appear likely to irritate the president.

The 6-foot-8 Comey describes Trump as shorter than he expected with a "too long" tie and "bright white half-moons" under his eyes that he suggests came from tanning goggles. He also says he made a conscious effort to check the president's hand size, saying it was "smaller than mine, but did not seem unusually so."

The book, "A Higher Loyalty," is to be released next week. The Associated Press purchased a copy this week.

Trump fired Comey in May 2017, setting off a scramble at the Justice Department that led to the appointment of Robert Mueller as special counsel overseeing the Russia investigation. Mueller's probe has expanded to include whether Trump obstructed justice by firing Comey, an idea the president denies. Trump has assailed Comey as a "showboat" and a "liar."

Comey's account lands at a particularly sensitive moment for Trump and the White House. Officials there describe Trump as enraged over a recent FBI raid of his personal lawyer's home and office, raising the prospect that he could fire Deputy Attorney General Rod Rosenstein, who appointed Mueller, or try to shut down the probe on his own. The Republican National Committee is poised to lead the pushback effort against Comey, who is set to do a series of interviews to promote the book, by launching a website and supplying surrogates with talking points that question the former director's credibility.

Trump has said he fired Comey because of his handling of the FBI's investigation into his Clinton's email practices. Trump used the investigation as a cudgel in the campaign and repeatedly said Clinton should be jailed for using a personal email system while serving as secretary of state. Democrats, on the other hand, have accused Comey of politicizing the investigation, and Clinton herself has said it hurt her election prospects.

Comey writes that he regrets his approach and some of the wording he used in his July 2016 press conference in which he announced the decision not to prosecute Clinton. But he says he believes he did the right thing by going before the cameras and making his statement, noting that the Justice Department had done so in other high profile cases.

Every person on the investigative team, Comey writes, found that there was no prosecutable case against Clinton and that the FBI didn't find that she lied under its questioning.

He also reveals for the first time that the U.S. government had unverified classified information that he believes could have been used to cast doubt on Attorney General Loretta Lynch's independence in the Clinton probe. While Comey does not outline the details of the information — and says he didn't see indications of Lynch inappropriately influencing the investigation — he says it worried him that the material could be used to attack the integrity of the probe and the FBI's independence.

Comey's book will be heavily scrutinized by the president's legal team looking for any inconsistencies between it and his public testimony, under oath, before Congress. They will be looking to impeach Comey's credibility as a key witness in Mueller's obstruction investigation, which the president has cast as a political motivated witch hunt.

He provides new details of his firing. He writes that then-Homeland Security secretary John Kelly — now Trump's chief of staff — offered to quit out of a sense of disgust as to how Comey was dismissed, as well as his first encounter with Trump, a January 2017 briefing at Trump Tower in New York City. Kelly has been increasingly marginalized in the White House and the president has mused to confidantes about firing the chief of staff.

Comey also writes extensively about his first meeting with Trump after his election. Others in the meeting included Vice President Mike Pence, Trump's first chief of staff, Reince Priebus, Michael Flynn, who would become national security adviser, and incoming press secretary, Sean Spicer. Comey was also joined by NSA Director Mike Rogers, CIA Director John Brennan and DNI Director James Clapper.

After Clapper briefed the team on the intelligence community's findings of Russian election interference, Comey said he was taken aback by what the Trump team didn't ask.

"They were about to lead a country that had been attacked by a foreign adversary, yet they had no questions about what the future Russian threat might be," Comey writes. Instead, he writes, they launched into a strategy session about how to "spin what we'd just told them" for the public.
  Moderator donderdag 12 april 2018 @ 23:59:43 #87
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_178481128
Hoewel ik graag sappige details lees over zaken die zich achter de schermen hebben afgespeeld, vind ik dit boek van Comey toch niet erg chique. Uiteraard wil je je graag verdedigen als je wordt aangevallen, maar het lijkt me dat dit boek er toch vooral gekomen is vanwege de financiën.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  vrijdag 13 april 2018 @ 00:08:51 #88
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178481227
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 23:59 schreef Mike het volgende:
Hoewel ik graag sappige details lees over zaken die zich achter de schermen hebben afgespeeld, vind ik dit boek van Comey toch niet erg chique. Uiteraard wil je je graag verdedigen als je wordt aangevallen, maar het lijkt me dat dit boek er toch vooral gekomen is vanwege de financiën.
Ik weet niet of ik dit met je eens ben. Financieel gezien gaat het boek natuurlijk genoeg verkopen om het financieel interessant te maken, onafhankelijk van wat Comey gezegd heeft, maar daarmee zouden Comeys motieven alsnog wel (semi-)puur kunnen zijn.
  Moderator vrijdag 13 april 2018 @ 00:10:27 #89
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_178481245
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 00:08 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik dit met je eens ben. Financieel gezien gaat het boek natuurlijk genoeg verkopen om het financieel interessant te maken, onafhankelijk van wat Comey gezegd heeft, maar daarmee zouden Comeys motieven alsnog wel puur kunnen zijn.
Misschien hebben we hier ook gewoon een andere cultuur, maar je kunt je toch niet voorstellen dat hier een hoge ambtenaar een boek zou schrijven met alle details over z'n interacties met Mark Rutte.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  vrijdag 13 april 2018 @ 00:14:14 #90
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178481284
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 00:10 schreef Mike het volgende:

[..]

Misschien hebben we hier ook gewoon een andere cultuur, maar je kunt je toch niet voorstellen dat hier een hoge ambtenaar een boek zou schrijven met alle details over z'n interacties met Mark Rutte.
Naast een andere cultuur, is het systeem ook echt heel anders. Rutte heeft niet eenzijdig de macht om het hoofd van de politie (Erik Akerboom. Wie? Erik Akerboom. Wie? Ja, echt, ene Erik Akerboom.... ) te ontslaan bv.

Ik denk dus niet dat je het goed kunt vergelijken .. niemand heeft hier eenzijdig genoeg macht als hun president... nog los van culturele zaken.

Edit: en nu ik dat type bedacht ik me dat het misschien wel de koning is die die macht wel heeft, grondwettelijk? Ik ben hier niet zeker van, maar mocht het iemand zijn, dan is hij het.

[ Bericht 3% gewijzigd door ExtraWaskracht op 13-04-2018 00:20:22 ]
pi_178481346
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 23:59 schreef Mike het volgende:
Misschien. Misschien ook niet. Misschien vanwege een combinatie van redenen.

Het lijkt mij iig heel menselijk dat je, als je te maken hebt met een figuur als Trump die aan de lopende band leugens en halve waarheden de wereld in twittert, een enorme behoefte hebt om het publiek jouw kant van het verhaal te laten horen/ lezen.

Een boek en een interview is dan een prima middel om dat te bewerkstelligen. Ik ken Comey verder niet en ik neem aan jij ook niet. Mij lijkt het niet een man die het uitsluitend voor het geld doet en al helemaal niet hoe hij dat geld gaat besteden. Wie weet heeft hij daar wel een mooie bestemming voor.
  vrijdag 13 april 2018 @ 00:23:00 #92
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178481372
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 00:14 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Naast een andere cultuur, is het systeem ook echt heel anders. Rutte heeft niet eenzijdig de macht om het hoofd van de politie (Erik Akerboom. Wie? Erik Akerboom. Wie? Ja, echt, ene Erik Akerboom.... ) te ontslaan bv.

Ik denk dus niet dat je het goed kunt vergelijken .. niemand heeft hier eenzijdig genoeg macht als hun president... nog los van culturele zaken.

Edit: en nu ik dat type bedacht ik me dat het misschien wel de koning is die die macht wel heeft, grondwettelijk? Ik ben hier niet zeker van, maar mocht het iemand zijn, dan is hij het.
De koning heeft geen enkele (politieke) macht.0.
  vrijdag 13 april 2018 @ 00:24:49 #93
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178481384
Iets anders: berichten over troepenverplaatsingen en 8 doelen. Toch lijkt er niks te gaan gebeuren.

Of ben ik voorbarig in deze?
  vrijdag 13 april 2018 @ 00:26:01 #94
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178481395
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 00:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

De koning heeft geen enkele (politieke) macht.0.
Je verwart praktijk met wat er geschreven is, vermoed ik?
  vrijdag 13 april 2018 @ 00:28:22 #95
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178481419
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 00:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Je verwart praktijk met wat er geschreven is, vermoed ik?
Nope.
  vrijdag 13 april 2018 @ 00:33:10 #96
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_178481457
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 00:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
Iets anders: berichten over troepenverplaatsingen en 8 doelen. Toch lijkt er niks te gaan gebeuren.

Of ben ik voorbarig in deze?
K8brannen twitterde op vrijdag 13-04-2018 om 00:10:41 From two sources with knowledge of internal discussions: No resolution out of today's Syria meeting at the White House. reageer retweet
Draadje.
  vrijdag 13 april 2018 @ 00:33:59 #97
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178481466
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 00:33 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

K8brannen twitterde op vrijdag 13-04-2018 om 00:10:41 From two sources with knowledge of internal discussions: No resolution out of today's Syria meeting at the White House. reageer retweet
Draadje.
Dank ^O^
  vrijdag 13 april 2018 @ 00:36:04 #98
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178481486
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 00:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nope.
Ok... ehm, ik ben geen jurist, maar om wat zaken te noemen:

Artikel 42 stelt dat de ministers verantwoordelijk zijn
Artikel 43 stelt dat alle ministers bij koninklijk besluit benoemd en ontslagen worden
Artikel 44 stelt dat ministeries bestaan bij de gratie van de koning
Artikel 47 stelt dat alle wetten en koninklijke besluiten door de koning ondertekend moeten worden

De koning is onderdeel van de regering en volgens artikel 81 vindt de vaststelling van wetten plaats door de regering en de Staten-Generaal.
  vrijdag 13 april 2018 @ 00:37:49 #99
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178481510
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 00:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ok... ehm, ik ben geen jurist, maar om wat zaken te noemen:

Artikel 42 stelt dat de ministers verantwoordelijk zijn
Artikel 43 stelt dat alle ministers bij koninklijk besluit benoemd en ontslagen worden
Artikel 44 stelt dat ministeries bestaan bij de gratie van de koning
Artikel 47 stelt dat alle wetten en koninklijke besluiten door de koning ondertekend moeten worden
Je bent idd duidelijk geen jurist (en dat bedoel ik niet eens lullig) ;)
  vrijdag 13 april 2018 @ 00:41:19 #100
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178481534
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 00:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je bent idd duidelijk geen jurist (en dat bedoel ik niet eens lullig) ;)
Je zei dat de koning 0 politieke macht had. Ik zei dat dat in de realiteit wel redelijk klopt (ofschoon ook hier wel wat op af te dingen is), maar niet met wat geschreven is ... vervolgens geef ik redenen waarom ik dat denk ... ik zie niet hoe jouw reactie daarop inhaakt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')