abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178093277
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_178093291
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 10:10 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

dat is ineens een stuk minder qua troep :D ;)
Het blijft troep maar ik kon eerst een heel pak koekjes opeten nu niet meer.

@tp idd geen pasta vanwege suikerziekte? Je kunt het vast met de dietiste bespreken wat je wensen zijn. Hou van te voren vast bij wat en hoeveel je eet.

Edit snelle koolhydraten zetten idd meer aan. Maar helemaal verbannen is naar mijn idee niet nodig. Maar goed ik ben geen dietist.
  maandag 26 maart 2018 @ 10:15:17 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_178093294
Ik vraag me echt oprecht af waar diëtisten hun wijsheid vandaan halen en hoe het kan dat iemand die zulke adviezen geeft zichzelf diëtist mag noemen :{
disclaimer
pi_178093326
Om af te vallen is no carb (voor mij) wel een goede tactiek gebleken in het verleden, maar om het er af te houden niet handig. Want je leert er idd niet een gebalanceerd en gezond 'normaal' eetpatroon mee op na te houden -O-
pi_178093358
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 10:16 schreef Sunnythesun het volgende:
Om af te vallen is no carb (voor mij) wel een goede tactiek gebleken in het verleden, maar om het er af te houden niet handig. Want je leert er idd niet een gebalanceerd en gezond 'normaal' eetpatroon mee op na te houden -O-
En als je het daarna wel eet in normale verhoudingen kom je dan weer aan?
  maandag 26 maart 2018 @ 10:19:16 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_178093376
mijn broertje doet dus nocarb nu en is in 3 weken 10 kilo afgevallen :o maar hij eet dus ook véél te weinig nu. We zaten zaterdag bij de HAP voor mijn vader en hij ging van zijn stokje van wat straaltjes bloed. Bleek ie nog niets te hebben gegeten die dag (14:00). Ik hoop dat hij snel wat normaler gaat doen.
disclaimer
  maandag 26 maart 2018 @ 10:20:09 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_178093400
Oh en de weegschaal zei heel resoluut weer 79.9 vanmorgen, dat vond ik uitermate sympathiek!
disclaimer
pi_178093432
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 10:19 schreef Stormqueen het volgende:
mijn broertje doet dus nocarb nu en is in 3 weken 10 kilo afgevallen :o maar hij eet dus ook véél te weinig nu. We zaten zaterdag bij de HAP voor mijn vader en hij ging van zijn stokje van wat straaltjes bloed. Bleek ie nog niets te hebben gegeten die dag (14:00). Ik hoop dat hij snel wat normaler gaat doen.
Als dat allemaal vet was dan eet hij 3571 calorien te weinig elke dag.
pi_178093435
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 10:18 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

En als je het daarna wel eet in normale verhoudingen kom je dan weer aan?
Als je te veel neemt wel ja. Het kan best duurzaam hoor, maar niet als je, zoals ik, niet goed bent in maat houden en iets minderen. Ik vond helemaal niet eten makkelijker dan met mate. Dus carbverslaving slaat weer toe en hoppa.
Nu eet ik het wel gewoon maar probeer ik het op 40% van mijn daginname te houden (wat verbazend goed lukt nu!) zodat het in balans is met de rest. :)
pi_178093441
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 10:20 schreef Stormqueen het volgende:
Oh en de weegschaal zei heel resoluut weer 79.9 vanmorgen, dat vond ik uitermate sympathiek!
*O* *O*

Niet eten en of te weinig eten werkt idd niet. Al moet je als je af wilt vallen wel minder eten dan eerst. Die balans zoeken is zo moeilijk.
pi_178093451
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 10:20 schreef Stormqueen het volgende:
Heel sympathiek :Y

Misschien moet ie eens met de mijne praten :')
  maandag 26 maart 2018 @ 10:23:23 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_178093465
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 10:21 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Als dat allemaal vet was dan eet hij 3571 calorien te weinig elke dag.
natuurlijk is dat niet allemaal vet. Maar goed, hij zal de 1000 kcal niet halen en zo'n machtig lichaam heeft ook een hoog onderhoud natuurlijk. Maar iets meer eten mag best :')
disclaimer
pi_178093467
De mijne zei gisteren met kleren en schoenen aan 63.0
  maandag 26 maart 2018 @ 10:26:05 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178093506
Een vriend van mij zei dit weekend ook 'zou het werken als je naar een dietist ging', waarop ik hem uitlegde dat ik denk dat er heel weinig is dat een dietist mij kan vertellen dat ik niet al lang weet. :') :@
Niet helemaal waar, in 'slank' zitten mensen die laten nog steeds mijn hoofd suizen met echt goede informatie, maar dat zijn dan weer net niet de dingen die een dietist je vertelt. ;)

Ik weet prima wat ik wel en niet moet doen, het gaat om het toepassen, en dat gaat niemand anders voor me doen dan ikzelf. :Y

Neemt niet weg dat ze voor sommige mensen die nog niet heel veel weten van voedsel en hoe en wat best nuttig kunnen zijn. Maar grofweg blijft afvallen nog steeds een rekensom van minder erin stoppen dan er weer uit gaat. En daar zijn dan 100 miljoen verschillende mogelijkheden en opties voor.
  maandag 26 maart 2018 @ 10:28:33 #15
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178093562
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 10:26 schreef Brighteyes het volgende:
Een vriend van mij zei dit weekend ook 'zou het werken als je naar een dietist ging', waarop ik hem uitlegde dat ik denk dat er heel weinig is dat een dietist mij kan vertellen dat ik niet al lang weet. :') :@
Niet helemaal waar, in 'slank' zitten mensen die laten nog steeds mijn hoofd suizen met echt goede informatie, maar dat zijn dan weer net niet de dingen die een dietist je vertelt. ;)

Ik weet prima wat ik wel en niet moet doen, het gaat om het toepassen, en dat gaat niemand anders voor me doen dan ikzelf. :Y

Neemt niet weg dat ze voor sommige mensen die nog niet heel veel weten van voedsel en hoe en wat best nuttig kunnen zijn. Maar grofweg blijft afvallen nog steeds een rekensom van minder erin stoppen dan er weer uit gaat. En daar zijn dan 100 miljoen verschillende mogelijkheden en opties voor.
Eens hiermee ja. Ben er zelf ook eens geweest, en dan komt het toch neer op je lijstje maken en bespreken waarom je bepaalde dingen wel / niet eet etc.
De waarom zou je bij een goede ook nog kunnen bespreken.

Maar de 'regels' die ken ik in z'n algemeenheid wel.
Het toepassen, daar zit het probleem in.
  maandag 26 maart 2018 @ 10:32:43 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_178093661
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 10:23 schreef ferrari_rood het volgende:
De mijne zei gisteren met kleren en schoenen aan 63.0
Oh maar da's zonder kleren en schoenen dus 61, dat is prima!
disclaimer
pi_178093868
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 10:15 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vraag me echt oprecht af waar diëtisten hun wijsheid vandaan halen en hoe het kan dat iemand die zulke adviezen geeft zichzelf diëtist mag noemen :{
Is toch een hbo studie. Hoewel ik wel vaak lees/hoor van die gare diëtisten die liga koekjes aanraden enzo.

Ik heb het 6 maanden gedaan trouwens, maar vond het een vermoeiende studie.
pi_178093876
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 10:23 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

natuurlijk is dat niet allemaal vet. Maar goed, hij zal de 1000 kcal niet halen en zo'n machtig lichaam heeft ook een hoog onderhoud natuurlijk. Maar iets meer eten mag best :')
ik zou er zelf ook zo doodongelukkig van worden. Jezelf altijd maar constant iets ontzeggen.

quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 10:26 schreef Brighteyes het volgende:

Ik denk dat voor heel veel mensen een dietist vooral een stok achter de deur is. Een persoon bij wie je op de weegschaal gaat staan. Dat is ook een soort van blootgeven. Heb je wel goed genoeg je best gedaan? En de angst of je wel afgevallen bent of niet en iemand die je daar op afrekent is voor velen waarvoor ze het doen.

Mijn broer is erg fors (Twee magere en slanke ouders produceren twee korte dikke kinderen :')" )en zijn vriendin zit er echt bovenop.
Maar dat compenseert hij echt wel weer door als hij ergens anders eet 3 x op te scheppen.
En dan maar niet snappen waarom je dik word.

Ik snap prima waardoor ik dik word maar ik doe vervolgens vaak niets met die informatie :P zo hebben we allebei onze sores.
pi_178093900
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 10:32 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Oh maar da's zonder kleren en schoenen dus 61, dat is prima!
En net 62.6 met wederom schoenen en kleren aan
pi_178095227
Ik heb geen flauw idee wat voor opleiding dat is, tot diëtist, maar de mijne dacht echt wel met me mee hoe ik het voor elkaar kon krijgen m'n doelen te bereiken. En dat was dus met m'n levensstijl, gewoonten en dagbesteding meegenomen. Om een verandering houdbaar te maken moet je met kleine stapjes, dus we kwamen ook echt uit op dingen als kiezen voor popcorn of nootjes ipv chips voor de vezels enzo. Scheelt dan niet superveel, maar veel kleine dingen = een hoop.

Aan de andere kant, als de gemiddelde diëtist niet zo is, en je hoeft niet voor de informatie... Ben je dan niet beter af bij een coach/psycholoog? Iemand met wie je handvatten kunt creëren om bepaald gedrag niet te vertonen, in te perken, of er cognitief anders mee om te gaan? Ik zou dan wel op zoek gaan naar een oplossingsgerichte therapeut, anders loop je 't risico dat je helemaal in je kindertijd moet duiken om te achterhalen waar je eetpatroon vandaan komt. :P

Ik ben net weer thuis, vanochtend ontbeten met twee boterhammen met boter en jam. Zo eens kijken wat ik de rest van de dag ga doen.
Your opinion of me is none of my business.
pi_178095452
Die ene keer dat ik een diëtist sprak (voor de allergie van mijn kind) was er inderdaad niets wat ze me kon vertellen wat ik niet zelf al gelezen had. Lastig om dan in te schatten of je iets hebt aan zo'n bezoek.

O: brood met schuddebuikjes
T: mango
L: brood met worst/pindakaas
T: paprika, 1 paaseitje
D: kipburger, gebakken aardappels, bloemkool, kwark
T: chocolade biscuitjes

[ Bericht 3% gewijzigd door Hupje op 26-03-2018 22:47:17 ]
  maandag 26 maart 2018 @ 12:02:33 #22
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178095462
Volgens mij wordt x aantal uur standaard vergoed door je verzekering, dus proberen kan sowieso geen kwaad
  maandag 26 maart 2018 @ 12:05:25 #23
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_178095505
quote:
6s.gif Op maandag 26 maart 2018 12:02 schreef Cue_ het volgende:
Volgens mij wordt x aantal uur standaard vergoed door je verzekering, dus proberen kan sowieso geen kwaad
3 uur wordt gedekt door basisverzekering idd
pi_178095509
Ik loop al bij een psycholoog en voor nu vind ik dat al even genoeg :@
  maandag 26 maart 2018 @ 12:07:16 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_178095529
Maar waarom zou je dan een diëtist nodig hebben, thinkk?
disclaimer
pi_178095685
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 12:07 schreef Stormqueen het volgende:
Maar waarom zou je dan een diëtist nodig hebben, thinkk?
Ik loop bij de psycholoog vanwege mijn burn out en trauma verwerking. Dat richt zich momenteel niet op mijn "ik voel me kut dus ik ga eten" gaan we ook niet doen want andere dingen hebben wat dat betreft nu meer prioriteit.

Diëtist is wat dat betreft net wat laagdrempeliger en misschien voor mij juist die stok achter de deur waar het hier net al over ging.

En misschien kan die iets meer helpen ofzo. Ik heb geen idee het was een idee van mijn huisarts. Ik ga er gewoon eens mee praten en als diegene aankomt met geen aardappelen meer enzo zien ze me gewoon niet meer terug want daar ligt het probleem bij mij helemaal niet
  maandag 26 maart 2018 @ 12:54:25 #27
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178096521
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 10:43 schreef DrSauvignon het volgende:

Ik denk dat voor heel veel mensen een dietist vooral een stok achter de deur is. Een persoon bij wie je op de weegschaal gaat staan. Dat is ook een soort van blootgeven. Heb je wel goed genoeg je best gedaan? En de angst of je wel afgevallen bent of niet en iemand die je daar op afrekent is voor velen waarvoor ze het doen.

Verantwoordelijk gehouden worden is waar het vaak wel om gaat.
Maar in plaats van de verantwoording extern te moeten uitleggen wil je liefst naar een situatie toe waar je jezelf een verantwoording aflegt waarom je iets doet.
Dat is waar de meeste mensen moeite hebben.

Dat is ook waarom mensen die bij een dieetclub als "Cambridge" etc gewoon prima heel snel af kunnen vallen en dat naderhand vaak alles er weer aankomt, omdat dan die verantwoording naar een "groep" weg valt.
Vervolgens gaan ze weer afvallen door alleen maar sla te eten (want dat is het meest gezonde wat ze kennen en van alle andere dingen wordt je dik). En zo jojo je een beetje heen en weer.

Eigenlijk werkt dit topic een beetje hetzelfde voor mensen die dergelijke externe motivatie zoeken natuurlijk.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 26 maart 2018 @ 14:32:16 #28
149959 SQ
snelle trees
pi_178098996
Niks mis met een beetje externe motivatie hoor. Kan zéker in wat zwakkere tijden een steuntje in de rug zijn!

Ik zit aan de lunch. Mijn agenda is zo hectisch op maandag en dinsdag met back to back meetings van 9 tot 2 dat ik dan vaak pas tegen half 3 kan lunchen en dat is eigenlijk net te laat merk ik. Maar goed, we leven nog, en ik heb maar 1 paaseitje schade opgelopen :')

Vandaag:
O: yoghurt met banaan en muesli, 2 koffie met suiker
T: 5 kleine mandarijnen, paaseitje
L: sla met komkommer, puntpaprika, ei, tonijn en augurk
T: hopelijk nog mijn bakje cherrytomaten, anders niets
D: kip tikka masala met sperziebonen en rijst
disclaimer
pi_178099847
Wat een late lunch SQ! Lastig met die vergaderingen zo tijdens de lunch.

O: melk met special flakes
S: 2 km wandelen in het bos met peuter
L: 2 pistoletjes met beleg
S: zo weer wandelen met peuter met loopfiets
D: lekkerbekjes en salade
S: hardlopen, ik hoop op 2 km minimaal

Ook al 2 keer gepoept vanmorgen dus er is al veel zooi van dit weekend uit ^O^
  maandag 26 maart 2018 @ 14:59:54 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178099884
Ik werd mee uit lunchen genomen, dus ipv mijn dubbele boterham met 2 gebakken eieren werd het een pistolet en een omelet met gerookte zalm. :+
Ik zit nu mijn groente weg te grazen en begin aardig vol te raken. :')
pi_178101750
Ik heb dit weekend op het werk al 1 (heel grote :o ) chocolademuffin, 1 bosbes muffin, 1 kersengebakje, paaseitjes, een reep chocolade, blikje cola, een doos merci, chocoladekoekjes en andere digestive koekjes weerstaan *O* Nog één nachtje doorbikkelen tussen het eten. Benieuwd wat er bij is gekomen. Oh ja, ik werk in een ziekenhuis. Waar nu een algemeen rookverbod komt, want dat is gezond :+ (en het is tegenwoordig mode geworden dat de nachtdienst pizza's en shoarma gaat bestellen en nadat je zegt dat je niets wil moet je toch die geur van eten steeds in je neus hebben terwijl de rest wel lekkers heeft)

Mijn zelfgemaakte, perfect uitziende brood van gisteren was nog steeds lekker :9 Gemaakt met volkorenmeel, roggemeel en havermout.

[ Bericht 10% gewijzigd door Isabeau op 26-03-2018 16:32:02 ]
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 26 maart 2018 @ 16:33:13 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178101942
Godallemachtig wat een eten! Wat denken mensen toch als ze dat soort dingen meenemen en neerzetten?

Wij hebben hier nu weer een board meeting en er staan stapels 'tim-tam's', dat zijn een soort rechthoekige chocoprinsen uit Australie, maar ook 'lemoncrisps' (ook uit Austr.) ik zag bakken paaseitjes staan, echt rot op met al dat eten! :{w
pi_178101968
Toch jammer dat een ziekenhuis zulke zooi heeft staan. :X
pi_178102007
quote:
15s.gif Op maandag 26 maart 2018 16:33 schreef Brighteyes het volgende:
Godallemachtig wat een eten! Wat denken mensen toch als ze dat soort dingen meenemen en neerzetten?

Wij hebben hier nu weer een board meeting en er staan stapels 'tim-tam's', dat zijn een soort rechthoekige chocoprinsen uit Australie, maar ook 'lemoncrisps' (ook uit Austr.) ik zag bakken paaseitjes staan, echt rot op met al dat eten! :{w
Als er iets te vieren is in het ziekenhuis (wéér een soort accreditatiegedoe, ADlijstjes, Elzevierlijstjes etc etc) is er ook altijd gebak. Of we krijgen chocolade. Afgelopen week kregen we een *gasp* saunabon! Kijk, dát is echt een cadeautje O+ (ja, ook niet voor iedereen, klagen mensen daar weer over :+ )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_178102514
Vandaag op het werk paaslunch met veel muffins, kaascroissantjes etc. Maar heb heel braaf een kopje soep, 2 broodjes en een stuk fruit gepakt!

De havermoutpap vanmorgen was best lekker. Alleen kreeg ik tegen een uur of 10 alweer honger. Morgen dis even iets meer maken.
pi_178102569
quote:
15s.gif Op maandag 26 maart 2018 16:33 schreef Brighteyes het volgende:

Mijn collega's zitten ook echt de hele tijd paaseitjes te vreten. 1tje heeft er 80% eitjes dus daar wil ik er nog wel af en toe een van pakken. Maar probeer het eigenlijk niet te doen. Dan pak ik liever een stukje (donkere) chocolade op het moment dat ik er echt heel veel zin in heb.
  maandag 26 maart 2018 @ 17:04:01 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_178102649
Da's het probleem. Zodra ik het zie heb ik er heel veel zin in... :')
disclaimer
pi_178102668
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 17:04 schreef Stormqueen het volgende:
Da's het probleem. Zodra ik het zie heb ik er heel veel zin in... :')
:Y ik kan eigenlijk ook niets zien liggen. Kersengebakje ging ook binnen 15 min nadat ik op mijn werk was de vuilnisbak in. Veel te bang dat ik het anders om 3 uur 's nachts alsnog naar binnen werk :@ Uit de vuilnisbak eten doe ik tenminste nog niet 8-)
  maandag 26 maart 2018 @ 17:08:50 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178102758

-O- Je wil niet weten hoe sterk ook de geur van die koekjes was! :o En dan staan die 2 dingen die ik eerder noemde er nog niet eens bij.

En idd SQ, als ik het zie...
Maar ik zou me toch te veel generen om te vragen of het ajb op een andere plek mag ipv zo ongeveer bij mijn kamer om de hoek. -O- :@

Gelukkig ben ik pas donderdag weer op kantoor, dan is het meeste wel weg/op. :+
  maandag 26 maart 2018 @ 17:11:52 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_178102851
Ik vraag tegenwoordig wel of het ergens anders mag. En dan leg ik uit dat ik een junk ben. En ik vraag ze of ze ook rook zouden uitblazen in het gezicht van iemand die net gestopt is, of bier zouden drinken naast een alcoholist. Het is nu al vrijwel opgehouden :')
disclaimer
pi_178102935
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 17:11 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vraag tegenwoordig wel of het ergens anders mag. En dan leg ik uit dat ik een junk ben. En ik vraag ze of ze ook rook zouden uitblazen in het gezicht van iemand die net gestopt is, of bier zouden drinken naast een alcoholist. Het is nu al vrijwel opgehouden :')
Ik doe het nu gewoon zelf in de kast of in een lade. Ik lijk plots een stuk netter op het werk :+ Direct aan het opruimen. Maar mocht het nodig zijn dan ga ik jouw tactiek ook maar gebruiken :7
  maandag 26 maart 2018 @ 17:16:22 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178102986
Mss moet ik het ook maar gewoon doen ook. :Y
*voornemen v donderdag
  maandag 26 maart 2018 @ 17:19:01 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_178103064
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 17:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik doe het nu gewoon zelf in de kast of in een lade. Ik lijk plots een stuk netter op het werk :+ Direct aan het opruimen. Maar mocht het nodig zijn dan ga ik jouw tactiek ook maar gebruiken :7
Dat werkt an sich ook wel, ik vond net een zak gele M&M's in mijn lade. Ik wist niet eens meer dat die er stond.

Nadeel is wel dat ik nu M&M's wil natuurlijk. ;(
disclaimer
pi_178104189
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 16:56 schreef Pinuts het volgende:
De havermoutpap vanmorgen was best lekker. Alleen kreeg ik tegen een uur of 10 alweer honger. Morgen dis even iets meer maken.
Fijn dat 'ie best lekker was! Wel balen dat je snel alweer trek kreeg. Je kan evt ook in verhouding wat meer havermout doen, dus ipv 40g havermout op 200ml melk 50g doen bijvoorbeeld (en evt dan alsnog wat meer maken). Dan is ie vanzelf ook nog wat dikker.
pi_178104945
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 17:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat werkt an sich ook wel, ik vond net een zak gele M&M's in mijn lade. Ik wist niet eens meer dat die er stond.

Nadeel is wel dat ik nu M&M's wil natuurlijk. ;(
daar heb ik echt zo'n zin in. Al een paar dagen. :'( Pinda's... zijn toch niet zo heeeeel slecht? :+
pi_178105034
Een middelgrote zak pinda m&m's is meer dan 1500 kcal 8-)
Je hebt ook nog grote zakken van 400 gram, dat is meer dan 2000 kcal.

Dus, hoe streng lijn je? Kan je 1 middelgrote of 1 grote zak pinda m&m's eten op een dag *)
Verder niets. Dat dan weer wel.

Zonder pinda's overigens 35 kcal minder per 100 gram. Scheelt toch weer. Een beetje.
  maandag 26 maart 2018 @ 18:43:09 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_178105050
Ik kreeg net een paasei naar mijn hoofd gegooid van een collega nadat ik geklaagd had over de invasie van de kutpaaseitjes :')

En uiteraard heb ik m opgegeten :(
disclaimer
pi_178105067
Ik heb rond mijn 20ste overigens een periode gehad dat ik elke dag 1 zak (geen kleintje) leeg at. Elke dag. Bovenop gewoon eten + cola + eventueel andere snacks. Zó gek dat ik dik werd. Snap er niks van.
  maandag 26 maart 2018 @ 18:44:17 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_178105076
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 18:43 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb rond mijn 20ste overigens een periode gehad dat ik elke dag 1 zak (geen kleintje) leeg at. Elke dag. Bovenop gewoon eten + cola + eventueel andere snacks. Zó gek dat ik dik werd. Snap er niks van.
"maar ik eet helemaal niet zo veel :?"
disclaimer
pi_178105142
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 18:44 schreef Stormqueen het volgende:
"maar ik eet helemaal niet zo veel :?"
De moeder van mijn nichtje was er heel erg op tegen dat ze een gastric bypass kreeg. Ik dacht eventjes dat dat was vanwege alle risico's, maar nee, ze was bang dat haar lieve dochter's lichaam niets van natuurkunde begreep en niet zou afvallen met zo'n ingreep. Ze zei namelijk altijd dat ze amper at en toch dik bleef. En zo'n gastric bypass is in theorie natuurlijk vooral gewoon een kcal-restrictie: je kan niet zoveel eten = minder kcal = afvallen. En als je al bijna niets eet, dan gaat zo'n gastric bypass niets magisch doen.

Ze bleek gewoon als een razende af te vallen op minder kcal. Wie had dat gedacht.
  maandag 26 maart 2018 @ 18:49:10 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_178105187
Als je alleen chocolade, fanta en frituur eet hoef je idd maar kleine hoeveelheden te eten om je machtige lichaam op niveau te houden :Y
disclaimer
pi_178105215
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 18:49 schreef Stormqueen het volgende:
Als je alleen chocolade, fanta en frituur eet hoef je idd maar kleine hoeveelheden te eten om je machtige lichaam op niveau te houden :Y
:D klopt!

Ze eet overigens nog steeds vooral alleen chocolade en energy drank *O* Je wordt er niet per se gezonder op, zo'n ingreep. Ze ziet er wel beter uit 8-)
pi_178105315
Zeg, wat doe ik met mijn lijstje als ik het opgegeten heb maar binnen 5 minuten via dezelfde weg weer gedropt heb in het toilet?
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 26 maart 2018 @ 18:56:10 #54
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178105361
Ik post dan gewoon geen lijstje :+
pi_178105378
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 18:56 schreef Cue_ het volgende:
Ik post dan gewoon geen lijstje :+
Maar voer ik het in in MFP? Of niet? Tellen de kcal?

Ergo, mag ik nu nog dingen opeten, of niet? :')
pi_178105379
quote:
2s.gif Op maandag 26 maart 2018 18:54 schreef Lonaa het volgende:
Zeg, wat doe ik met mijn lijstje als ik het opgegeten heb maar binnen 5 minuten via dezelfde weg weer gedropt heb in het toilet?
Eh, verteren duurt 20min toch? Of is dat een fabeltje. Anders zou ik aantal minuten binnenhouden delen door 20, dat resultaat vermenigvuldigen met de totale kcal van het eten. En dat is dan je inname.

#didthemath
pi_178105392
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 18:56 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Eh, verteren duurt 20min toch? Of is dat een fabeltje. Anders zou ik aantal minuten binnenhouden delen door 20, dat resultaat vermenigvuldigen met de totale kcal van het eten. En dat is dan je inname.

#didthemath
:D
  maandag 26 maart 2018 @ 18:58:25 #58
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178105403
quote:
2s.gif Op maandag 26 maart 2018 18:56 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja je mag dingen eten, maar niet net zoveel als dat je denkt dat eruit is gegaan. Want dat is altijd minder dna dar erin is gegaan.of je moet echt ziek zijn en helemaal niets in je hebben zitten
  maandag 26 maart 2018 @ 18:58:43 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178105408
quote:

[..]

Ja, maar ik zou geen lijstje meer nemen, die vallen blijkbaar niet zo lekker.

:')

:@
pi_178105439
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 18:58 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

:') :D
pi_178105447
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 18:58 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ja je mag dingen eten, maar niet net zoveel als dat je denkt dat eruit is gegaan. Want dat is altijd minder dna dar erin is gegaan.of je moet echt ziek zijn en helemaal niets in je hebben zitten
*O*
pi_178105472
quote:

[..]

Nou ja als je ziek bent zou ik vooral veel drinken, en licht verteerbare meuk eten. Kom je toch niet aan je kcal. Als je het er bewust uitgekotst hebt zou ik het niet weten want dat is boven forumpaygrade, maar dan stel ik voor dat je een psycholoog belt. Als je gewoon spontaan misselijk werd omdat sneldraaiende monsieur cannibale of schommelschip ofzo, zou ik mijn wiskunde aanhouden. :7
  maandag 26 maart 2018 @ 19:04:06 #63
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178105514
Als je 't bewust uitkotst is 't niet slim weer zelfde hoeveelheid te eten, want dan was 't voor niets.
Of je hebt zo'n trek dat je gewoon twee keer wou eten. Snap ik ook wel weer :')

Ach.. Als ervaren koster, kan ik je overal mee helpen :P
pi_178105524
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 18:58 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

:D _O-

Mijn lijstje valt gelukkig wel goed vandaag,terwijl ik vanochtend niet lekker te pas was..
O: beetje pap met blauwe bessen
L: 3 volkorenboterhammen met 30+kaas en een tomaat, rookvlees en cottagecheese
T: 3 rijstwafels met smeerkaas
D: vega burrito's
  maandag 26 maart 2018 @ 19:09:33 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178105619
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 19:04 schreef Cue_ het volgende:
Als je 't bewust uitkotst is 't niet slim weer zelfde hoeveelheid te eten, want dan was 't voor niets.
Of je hebt zo'n trek dat je gewoon twee keer wou eten. Snap ik ook wel weer :')

Ach.. Als ervaren koster, kan ik je overal mee helpen :P
:D _O-
pi_178106086
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 18:42 schreef Isabeau het volgende:
Een middelgrote zak pinda m&m's is meer dan 1500 kcal 8-)
Je hebt ook nog grote zakken van 400 gram, dat is meer dan 2000 kcal.

Dus, hoe streng lijn je? Kan je 1 middelgrote of 1 grote zak pinda m&m's eten op een dag *)
Verder niets. Dat dan weer wel.

Zonder pinda's overigens 35 kcal minder per 100 gram. Scheelt toch weer. Een beetje.
Ongelooflijk dat er zoveel kcal in zit. Je hebt ook wel van die zakjes van 40/45 gram ongeveer op station/kantines. Dat is dan iets van 200 kcal. Als je dat nou eens in de zoveel maand eet, kan het niet heel veel kwaad denk ik. Behalve dat het natuurlijk vrij slecht voor je lichaam is. :+ Ik gun mezelf nog weleens zo'n zakje ooit.
pi_178106150
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 18:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:D klopt!

Ze eet overigens nog steeds vooral alleen chocolade en energy drank *O* Je wordt er niet per se gezonder op, zo'n ingreep. Ze ziet er wel beter uit 8-)
ik dacht dat je lichaam dan ook de ongezonde dingen niet meer kon handelen.. en je dan dus moet overgeven of diarree krijgt als je chocolade etc eet. Maar niet dus. Heb laatst een soort serie over die operatie gezien, dan werden er meerdere mensen gevolgd met overgewicht die ervoor kozen om op die manier af te vallen, maar in die documentaire zag je echt hoeveel mensen simpelweg niks begrijpen van gezond eten.
pi_178106238
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 19:35 schreef Aardbeientaartjes het volgende:

[..]

ik dacht dat je lichaam dan ook de ongezonde dingen niet meer kon handelen.. en je dan dus moet overgeven of diarree krijgt als je chocolade etc eet. Maar niet dus. Heb laatst een soort serie over die operatie gezien, dan werden er meerdere mensen gevolgd met overgewicht die ervoor kozen om op die manier af te vallen, maar in die documentaire zag je echt hoeveel mensen simpelweg niks begrijpen van gezond eten.
Nou, dat laatste idd.. verbazend, maar ik denk dat we dat hier zo onwijs onderschatten. Wij vragen ons hier af wat een diëtist nu precies toevoegt, maar voor de meeste mensen zijn het orakels van kennis die ze zelf niet hebben vrees ik..
Ik zag dat ook bij andere deelnemers van het programma wat ik heb gevolgd. Qua voedingsadvies heb ik daar niet heel veel anders leren doen afgezien van minderen en sommige slimmere keuzes die ik eigenlijk best wist, maar wat ik van de trainers hoorde was ik een grote uitzondering qua eetlijstjes :)
pi_178106561
Ik had afgelopen donderdag:

- eiwitreep (60g, 206kcal)
- spareribs met knoflooksaus (0.75 portie van 400g boneless, ca 756kcal + 15mL, ca 100kcal)
- gegratineerde aardappeltjes (0.75 portie van 100g, ca 109kcal)
- stokbrood met kruidenboter (klein stukje, ca 114kcal)
- slagroom (25mL, 46kcal)
- brownie (twee blokjes, 135g, 398kcal)
- ice tea green (1 glas, 50kcal)
- M&M's crispy (35g, 179kcal)
- popcorn peanut butter almond (15g, 73kcal)

Totaal: 2047kcal. Incl M&M's wel. _O- Het was een jankdag met een vriend en Netflix, dus voor een keertje hoefde ik nergens op te letten. Heb het expres wél gelogd in MFP. Ik had trouwens geen flauw idee dat er zoveel kcal in zelfgebouwde brownies zaten, en ook niet dat dat pak vindt dat er 8 stuks af te snijden zijn. :@
  maandag 26 maart 2018 @ 20:11:15 #70
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_178107098
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 19:35 schreef Aardbeientaartjes het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk wel de bedoeling maar veel mensen kunnen er gewoon tegen.
  maandag 26 maart 2018 @ 22:43:28 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_178111684
Zo, bij mijn dagmenu kwamen nog 4 paaseitjes en een witte wijn. 1765 kcal, ik vind het mooi! Welterusten ;)
disclaimer
pi_178112564
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 16:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb dit weekend op het werk al 1 (heel grote :o ) chocolademuffin, 1 bosbes muffin, 1 kersengebakje, paaseitjes, een reep chocolade, blikje cola, een doos merci, chocoladekoekjes en andere digestive koekjes weerstaan *O* Nog één nachtje doorbikkelen tussen het eten. Benieuwd wat er bij is gekomen.
Er is bijgekomen: allemaal chocoladerolletjes met spikkeltjessuiker, een hele zak witte chocolade, een hele zak diverse soorten chocolade eitjes, kruidkoeken, een grote zak snoep en nog een grote doos merci. :')

:'( (en ik heb er zo'n zin in -O- )
  dinsdag 27 maart 2018 @ 00:34:08 #73
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_178113808
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 19:32 schreef Aardbeientaartjes het volgende:

[..]

Ongelooflijk dat er zoveel kcal in zit. Je hebt ook wel van die zakjes van 40/45 gram ongeveer op station/kantines. Dat is dan iets van 200 kcal. Als je dat nou eens in de zoveel maand eet, kan het niet heel veel kwaad denk ik. Behalve dat het natuurlijk vrij slecht voor je lichaam is. :+ Ik gun mezelf nog weleens zo'n zakje ooit.
Slecht voor je lichaam?

Het voegt hooguit minder toe dan iets met meer vitaminen, mineralen of andere micro's. Maar ik zie even niet hoe chocolade met nootjes slecht is voor je lichaam.

Tenzij je van de suikerpolitie bent, dan heb ik niks gezegd.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 07:03:42 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_178116613
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 23:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er is bijgekomen: allemaal chocoladerolletjes met spikkeltjessuiker, een hele zak witte chocolade, een hele zak diverse soorten chocolade eitjes, kruidkoeken, een grote zak snoep en nog een grote doos merci. :')

:'( (en ik heb er zo'n zin in -O- )
ik vind je wél hartstikke stoer! :*

En *O* ik woog 79.3 :o Wel ná het kakken, maar soit :P

[ Bericht 13% gewijzigd door SQ op 27-03-2018 07:31:35 ]
disclaimer
  dinsdag 27 maart 2018 @ 08:01:53 #75
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178116950
Lekker SQ!
pi_178116981
Gaat lekker, SQ *O*

En ik heb er niets van gehad. Niets! :B
pi_178116990
Oh dat vind ik echt super knap. Ik was er waarschijnlijk als een hongerig zwijn bovenop gestort.
pi_178117024
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 08:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh dat vind ik echt super knap. Ik was er waarschijnlijk als een hongerig zwijn bovenop gestort.
Ik heb nog een foto voor vriendlief gemaakt omdat ik vond dat het de spuigaten uitliep qua snoepgoed op het werk :') Heb wel een handje witte chocolade mee naar huis genomen...door mezelf te vertellen dat ik het 'straks wel mocht' kon ik er ook af blijven :@
  dinsdag 27 maart 2018 @ 09:05:07 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_178117451
ik vind het ook echt niet normaal hoor, die hoeveelheden snoep :{ Het is ook zo jammer dat mensen gezelligheid en ongezond eten zo direct aan elkaar linken. Zo van, als er geen snaai is, is het ook niet leuk.
disclaimer
pi_178117524
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 08:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb nog een foto voor vriendlief gemaakt omdat ik vond dat het de spuigaten uitliep qua snoepgoed op het werk :') Heb wel een handje witte chocolade mee naar huis genomen...door mezelf te vertellen dat ik het 'straks wel mocht' kon ik er ook af blijven :@
Het klonk idd wel als echt de halve Jamin ofzo.
pi_178117539
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 07:03 schreef Stormqueen het volgende:
En *O* ik woog 79.3 :o Wel ná het kakken, maar soit :P
Nice!! *O*
Bij mij was het een tijdelijke dip, dus ik moet ff aan de bak om het duurzaam te maken. :s)
pi_178117545
Oh en tering zeg Isa, dat is gewoon nog erger dan hoe het er op mijn oude werk aan toe ging (basisschool) en dat vond ik al overdadig :')
  dinsdag 27 maart 2018 @ 09:43:10 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178117920
Isa, ik vind je echt een heldin dat je eraf bent gebleven! *O*

Ik was vanmorgen al weer 1,8kg kwijt tov zondagochtend. :') Alleen daarom al dus heb ik (inmiddels) een hekel aan dat zakenreizen, al die zooi die je eet, al dat zout, je hele lijf gaat scheef. Je bent het wel snel kwijt, maar ineens zo'n klapper omhoog op je weegschaal is ook wel echt enorm demotiverend. :{

SQ, wat ga je goed zeg! *O*
pi_178118234
Wow SQ! Wat gaaf!

Ik kreeg er nog een halve kilo bij van afgelopen weekend. Helaas. Gisteravond wel 1,5km kunnen rennen aan een stuk en na even wandelen kon ik nog verder rennen *O*

L: kwark, 2 crackers met ham en zuivelspread
D: pasta volgens mij
S: 2 uur volleyballen en zo veel mogelijk wandelen
T: stukje chocolade of 2
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:23:41 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_178118592
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:02 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wow SQ! Wat gaaf!

Ik kreeg er nog een halve kilo bij van afgelopen weekend. Helaas. Gisteravond wel 1,5km kunnen rennen aan een stuk en na even wandelen kon ik nog verder rennen *O*

L: kwark, 2 crackers met ham en zuivelspread
D: pasta volgens mij
S: 2 uur volleyballen en zo veel mogelijk wandelen
T: stukje chocolade of 2
Ai dat is wel zuur ja. Wel goed van het rennen!
ik ben alweer anderhalf uur paaseitjes en verse warme appelflappen aan het dodgen. Trekt mijn natuurlijkslanke collega ook nog een enorme trog drop uit d'r tas "Hier! Da's voor ons!"

maarikhoudstandverdomme }:|
disclaimer
pi_178118842
Weegschaal :(

Lijstje:
O: tosti rauwe ham met geitenkaas
L: salade met gerookte zalm en shitfuck groente
D: hamburger :9
  dinsdag 27 maart 2018 @ 11:00:14 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178119163
Lijstje vandaag:

O: Brinta
T: 2 rijstewafels met pindakaas, 2 met kalkoenfilet, 5 cracottes met kaas
L: wrap met zalm en sla en een lik kruidenkaas
T: bak snaaigroente
D: macaroni met zelfgemaakte pastasaus

En dan even kijken of ik vanavond nog een stuk ga lopen. Straks weer met kind naar Antwerpen, dus het is voornamelijk op mijn kont zitten in de auto vandaag. :')

Mijn ochtend-T is dus een mooi voorbeeld dat als het voor handen is, ik moeilijk kan stoppen. Dat cruncy gevoel van carbs... WANTS MORE! :')
pi_178120151
Mijn lijstje
O 2 crackers met jam
T 2 mandarijnen en cup a soup
L tosti met kaas stuk komkommer en tomaatjes
T appel en 3 rijstewafels met chocolade
D lasagne

1 glas ranja ivm medicijnen voor de rest water.
pi_178120195
Ik was vergeten hoe lekker in Griekse yoghurt eigenlijk vind O+
  dinsdag 27 maart 2018 @ 11:47:47 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_178120210
Ja maar krokante dingen O+ ik snap je wel.
disclaimer
pi_178121418
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 11:47 schreef Stormqueen het volgende:
Ja maar krokante dingen O+ ik snap je wel.
Echt hè dat gevoel in je mond en het geluid van het kraken en en en O+

Gelukkig is hier op het werk de chocoladepot bijna leeg ^O^
pi_178121774
Ik ben wel blij dat ik nu ergens werk waar niet constant zooi langs komt. Al deel ik zelf iedere dag koekjes uit aan mijn leerlingen, ik heb er zelf nagenoeg nooit trek in :D

Lijstje:
O: kwark met banaan en kale muesli
S: stevige smallgroup sessie _O_
T: eiwitshake
B: ommetje met de hond (dat weer O+ )
L: 1 roggebroodje smeerkaas, 2 wortellijnzaad crackers met rookvlees en cottagecheese
B: naar en van werk fietsen
D: volkorenpasta met saus van passata, tartaar en veel groente, beetje 30+ kaar er over
T: als ik nog trek heb wat zuivel met fruit
  dinsdag 27 maart 2018 @ 13:56:53 #93
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_178123291
Zooi op het werk, check. Teveel jarigen die de klassen langs komen. Gelukkig is het vaak zo’n goedkope cake en die kan ik heeeeeeel makkelijk afslaan!

Lijstje gisteren
O: appel, muesli, yoghurt
T: wortel
L: druiven, mini ciabatta met filet americain
T: skyr met muesli
T: wat m&m’s
D: pannenkoeken waarvan 2 met spek.
B: fietsen naar het werk

Alles gewogen en ingevoerd. Nog geen 1800 kcal

Lijstje vandaag:
O: yoghurt, muesli, appel
L: rucola, gerookte kip, appel, 2 eieren en een beetje dressing
T: banaan
D: aardappel, spinazie, gehaktbal, ei
T: ?
pi_178123494
O: brood met schuddebuikjes
T: -
Soort van sport: 4 uur in een krijshel geklauterd
L1: paar frietjes die peuter niet op at
T: 1 koekje
L2: brood en crackers met schuddebuikjes/hagelslag
T: stukje chocolade, koekje
D: kip, wokgroenten, woksausje, zilvervliesrijst, kwark
T: druiven, biscuitjes

[ Bericht 8% gewijzigd door Hupje op 27-03-2018 21:41:16 ]
pi_178124397
Ik heb ook mfp gedownload. Ik "mag" maar 1450 calorieën op een dag :'(

Dus met mijn appel erbij zit ik er al 44 overheen :'(
  dinsdag 27 maart 2018 @ 15:04:33 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178124734
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 11:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik was vergeten hoe lekker in Griekse yoghurt eigenlijk vind O+
Met een beetje honing en walnoten! O+ _O_
pi_178124749
Nou dat is ook niet vriendelijk van MFP.
Ik heb Fatsecret. Mag 2200 kcal ^O^ :Y)

Verder ben ik heel blij dat mijn bazin en tevens enige collega ook aan het lijnen is.
Geen verleidingen hier.
pi_178124940
Mfp klopt ook vaak geen zak van veel te weinig.
pi_178124950
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 15:04 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Met een beetje honing en walnoten! O+ _O_
Oh ja heerlijk O+ had er nu een banaan in gedaan :)
  dinsdag 27 maart 2018 @ 15:28:07 #100
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178125198
Ligt een beetje aan wat je hebt ingesteld, hoeveel kilo je per week kwijt wil..
pi_178125294
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 13:56 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Zooi op het werk, check. Teveel jarigen die de klassen langs komen. Gelukkig is het vaak zo’n goedkope cake en die kan ik heeeeeeel makkelijk afslaan!
Ik gaf op een gegeven moment alle traktaties aan de klassenhulpjes :+

En dat gezegd hebbende komt net een leerling tompoucen langs brengen die de mediatheekbeheerder over had.. :') Gelukkig zijn het vieze slappe diepvriesdingen dus die deel ik met alle liefde aan mijn leerlingen en werknemers uit :P
pi_178125553
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 15:05 schreef Missladybug het volgende:
Nou dat is ook niet vriendelijk van MFP.
Ik heb Fatsecret. Mag 2200 kcal ^O^ :Y)

Verder ben ik heel blij dat mijn bazin en tevens enige collega ook aan het lijnen is.
Geen verleidingen hier.
Dan moet ik die hebben.
Wel fijn geen verleidingen.

Ik vind 1450 te weinig. Volgens mij is 1800 ook goed.
pi_178125697
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 15:46 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Dan moet ik die hebben.
Wel fijn geen verleidingen.

Ik vind 1450 te weinig. Volgens mij is 1800 ook goed.
Alle instellingen wel goed gezet?? MFP was bij mij niet uitzonderlijk hoog of laag namelijk..
pi_178125730
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 15:53 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Alle instellingen wel goed gezet?? MFP was bij mij niet uitzonderlijk hoog of laag namelijk..
Volgens mij wel.

Wellicht streefgewicht icm lengte.
Ik heb een gezond bmi atm wil er nog wat af.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 15:56:40 #105
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178125759
Hoeveel kilo zeg je dan sat je af wilt vallen per week?
  dinsdag 27 maart 2018 @ 15:56:56 #106
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178125766
Want zet ik die op een kilo of meer, dan gaat ie bij mij ook lekker laag staan
Kilo per week, is bij mij max 1200 op niet actief bestaan volgen mpf.
En wss ook volgens realiteit :')
  dinsdag 27 maart 2018 @ 16:00:16 #107
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_178125825
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 15:32 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik gaf op een gegeven moment alle traktaties aan de klassenhulpjes :+

En dat gezegd hebbende komt net een leerling tompoucen langs brengen die de mediatheekbeheerder over had.. :') Gelukkig zijn het vieze slappe diepvriesdingen dus die deel ik met alle liefde aan mijn leerlingen en werknemers uit :P
Haha, tegenwoordig gooi ik het na schooltijd de prullenbak in of ik beloon hardwerkende leerlingen. Behalve als het soms echt iets lekkers of iets kleins is.
pi_178125861
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 15:54 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Volgens mij wel.

Wellicht streefgewicht icm lengte.
Ik heb een gezond bmi atm wil er nog wat af.
Ja, dan heb je kans dat je laag moet zitten om dat voor elkaar te krijgen. Neem aan dat dit ook zonder activiteiten gerekend is.
pi_178125877
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:00 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Haha, tegenwoordig gooi ik het na schooltijd de prullenbak in of ik beloon hardwerkende leerlingen. Behalve als het soms echt iets lekkers of iets kleins is.
Zakje chips at ik wel graag.. maar al die chocolade zooi.. eind van het jaar kwam ik altijd thuis met een shopper vol kaarsen, douchegel en..merci e.d. _O- Mijn man was er blij mee :+
pi_178125879
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:02 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ja, dan heb je kans dat je laag moet zitten om dat voor elkaar te krijgen. Neem aan dat dit ook zonder activiteiten gerekend is.
Idd
  dinsdag 27 maart 2018 @ 16:25:45 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_178126281
Ja, zonder enige vorm van lichaamsbeweging mag ik ook maar 1500 kcal eten om af te vallen denk ik... even checken!

Oh nee omdat ik 80 kilo weeg mag ik er dan 1600, woop! :')
disclaimer
pi_178126500
Ik heb wel aangegeven dat ik veel sta. Maar vandaag sport ik verder niet. Ja ik heb de trap genomen in het ziekenhuis. En train mijn buikspieren nog
pi_178126563
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:25 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, zonder enige vorm van lichaamsbeweging mag ik ook maar 1500 kcal eten om af te vallen denk ik... even checken!

Oh nee omdat ik 80 kilo weeg mag ik er dan 1600, woop! :')
Ik hou me daar ook zo veel mogelijk aan eerlijk gezegd.. anders gebeurt er weinig -O-
pi_178126632
Ik ga niet dik onder de 2000 kcal zitten, ik vertik dat. Ooit 800-1000 kcal diëten gevolgd. Daar word je dus een heel ongelukkig, zuur, sacherijnig en de hele dag op eten gefocust mens van. Heb mijn eigen afvalfilosofie en dat werkt tot nu toe prima.

Net twee snoepjes gehad die ik mee had genomen van mijn werk. Was de kcal (55) niet eens waard :')
  dinsdag 27 maart 2018 @ 16:40:05 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_178126668
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:36 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik hou me daar ook zo veel mogelijk aan eerlijk gezegd.. anders gebeurt er weinig -O-
maar hoe kan het dan zo zijn dat die natuurkundige wetten niet op jou van toepassing zijn? Ik bedoel, jij leeft toch geen volkomen passief bestaan?
disclaimer
  dinsdag 27 maart 2018 @ 16:43:14 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_178126750
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:33 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb wel aangegeven dat ik veel sta. Maar vandaag sport ik verder niet. Ja ik heb de trap genomen in het ziekenhuis. En train mijn buikspieren nog
ik zou me daar toch niet te veel aan vasthouden hoor. Je hebt geen passief leven, dus moet je je inname ook niet baseren op een passief leven.
Daarbij is het structureel eten van 1400 kcal per dag ook maar lastig vol te houden ;) wellicht dat je het nog even kan inzetten om die laatste 2 kilo af te vallen, maar daarna ook niet meer.
disclaimer
pi_178126751
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:40 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

maar hoe kan het dan zo zijn dat die natuurkundige wetten niet op jou van toepassing zijn?
Ik vraag me vooral af hoe je met structureel veel meer af kan vallen :+
Blijkbaar ligt mijn energieverbruik laag of is mijn lijf erg efficiënt of zo. Die sport apps schatten dat altijd veel te hoog in sowieso dus daar ga ik al helemaal niet van uit. Mijn onderhoud zou op 2100 liggen ongeveer maar ik vrees dat ik daarmee aan zal komen.

Het heeft natuurlijk ook te maken met spiermassa. Wanneer dat groter wordt zal mijn verbranding ook toenemen is de theorie.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 16:48:52 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_178126885
Ja, dat zal ook zeker wel schelen denk ik, spieren. Of eet je in het weekend misschien structureel je tekorten weer bij? Dat heb ik ook tijden gedaan namelijk :')
Doordat ik nu tamelijk actief ben voor een kantoorpik kan ik wat meer hebben, maar zodra ik thuis zit gaat het iig fout. Ik heb die beweging wel echt extra nodig. (4 dagen in de week fiets ik zo'n 18 kilometer en dat is kennelijk genoeg om het afvallen in stand te houden).
disclaimer
pi_178126892
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:43 schreef Sunnythesun het volgende:

Ik vraag me vooral af hoe je met structureel veel meer af kan vallen :+
Blijkbaar ligt mijn energieverbruik laag of is mijn lijf erg efficiënt of zo. Die sport apps schatten dat altijd veel te hoog in sowieso dus daar ga ik al helemaal niet van uit. Mijn onderhoud zou op 2100 liggen ongeveer maar ik vrees dat ik daarmee aan zal komen.

Het heeft natuurlijk ook te maken met spiermassa. Wanneer dat groter wordt zal mijn verbranding ook toenemen is de theorie.
Zoiets niks voor je om een keer te doen? http://www.santevoeding.nl/medgem.html
https://nutritionalassessment.nl/calometri/

Want ik geloof niet dat jij zo enorm afwijkt van wat normaal voor je postuur en activiteitenniveau is.
pi_178127002
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:48 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, dat zal ook zeker wel schelen denk ik, spieren. Of eet je in het weekend misschien structureel je tekorten weer bij? Dat heb ik ook tijden gedaan namelijk :')
Doordat ik nu tamelijk actief ben voor een kantoorpik kan ik wat meer hebben, maar zodra ik thuis zit gaat het iig fout. Ik heb die beweging wel echt extra nodig. (4 dagen in de week fiets ik zo'n 18 kilometer en dat is kennelijk genoeg om het afvallen in stand te houden).
Ik zal het iets nuanceren: 1600 is mijn richtlijn, iets er boven of een keer er onder raak ik niet van in paniek. ;) Ik heb het langzaam afgebouwd tot er echt iets gebeurde, icm van 0 naar 3x per week flink sporten. Nu bouw ik spiermassa en activiteit op en is een keer wat hoger zitten dus ook niet erg en ik verwacht het gemiddelde langzaam weer op te kunnen bouwen en toch af te vallen. Maar feit is dat ik met een gemiddelde inname van 2000+ sowieso niet afval en tot 1700 nauwelijks.

Maar ik weiger lager te gaan hoor!! :{w 1600 is goed te doen, prima vol te houden.. l
pi_178127022
Bij mij gaf mfp aan dat als ik een halve kg per week wil afvallen ik zo'n 1200 kcal per dag moet eten, terwijl de meeste formules mijn onderhoudt op 2100 schatten. Een nu dus gemiddeld 1600 kcal. Dan kan ik later nog evt iets omlaag. Maar veel minder dan dit wil ik eigenlijk niet gaan eten
pi_178127094
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:54 schreef Pinuts het volgende:
Bij mij gaf mfp aan dat als ik een halve kg per week wil afvallen ik zo'n 1200 kcal per dag moet eten, terwijl de meeste formules mijn onderhoudt op 2100 schatten. Een nu dus gemiddeld 1600 kcal. Dan kan ik later nog evt iets omlaag. Maar veel minder dan dit wil ik eigenlijk niet gaan eten
Maar een halve kilo per week is toch ook idioot veel??
Ik vind een kilo per maand al mooi zat :Y
  dinsdag 27 maart 2018 @ 17:01:43 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_178127192
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:57 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Maar een halve kilo per week is toch ook idioot veel??
Ik vind een kilo per maand al mooi zat :Y
Mwaaaaah, ligt een beetje aan waar je vandaan komt.
Als ik 25 kilo moest afvallen op 1 kilo per maand zou ik bij voorbaat al de handdoek in de ring gooien, laat staan als je er 50 moet bijvoorbeeld :')
Ik vind een kilo per maand mooi voor de "eindstrijd", de laatste paar kilootjes, maar het echte hardcore afvallen doe ik graag in zo'n schema:
kilo 1-10: 1 kilo per week
kilo 11-20: halve tot driekwart kilo per week
kilo 20-25 (en verder): 1 tot anderhalve kilo per maand
disclaimer
pi_178127328
Binnenval zonder bijlees, zonder ruggengraat, maar met lijstje.

O: 200g magere kwark met bosbessen
T: plak cake }:|
L: 2 kommen gevulde tomatensoep met 1 handje croutons
T: jodekoek met chocolade }:|
D: normaal bord pasta met groente en gehakt :')
pi_178127368
Maar hoe zwaarder je bent, hoe meer kcal je nodig hebt voor onderhoud ook, dus dan gaat 't sowieso sneller in 't begin.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 17:11:23 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_178127385
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:08 schreef Madivi het volgende:
Binnenval zonder bijlees, zonder ruggengraat, maar met lijstje.

O: 200g magere kwark met bosbessen
T: plak cake }:|
L: 2 kommen gevulde tomatensoep met 1 handje croutons
T: jodekoek met chocolade }:|
D: normaal bord pasta met groente en gehakt :')
Zeg Madivi, wees je alsjeblieft niet te streng voor jezelf? Ik zie helemaal niet zo'n vreselijk lijstje hoor. Ja, hebt een koekje en een plakje cake gehad, so what. Je hebt geen kilo cake en gezinspak koeken gegeten toch? Dit is toch wat normale mensen doen, en dat is toch precies wat we hier allemaal trachten te bereiken?

Ik vind het een keurig lijstje. Goed bezig jij! *O*
disclaimer
  dinsdag 27 maart 2018 @ 17:12:06 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_178127400
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:10 schreef Sarasi het volgende:
Maar hoe zwaarder je bent, hoe meer kcal je nodig hebt voor onderhoud ook, dus dan gaat 't sowieso sneller in 't begin.
Ja, en vocht alles. Daarom. En daarom is het ook fijn dat het snel gaat in het begin, want dan hou je tenminste moed om door te gaan :')
disclaimer
pi_178127616
Ik hoef er nog maar 1 a 2 maar dat kost echt veel moeite.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 17:24:35 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_178127624
Ja die laatste zijn echt een bitch. Ik ben de laatste 2 kilo nog nooit afgevallen trouwens :') ik struikel meestal vlak voor de finish en dan denk ik "fuck it, ik ben toch al dun "
disclaimer
  dinsdag 27 maart 2018 @ 17:25:28 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_178127642
En dan word ik weer dik :7
disclaimer
pi_178127709
Wat sq zegt :') iedere keer jeej en dan kak weer dik..
pi_178127783
Volgens MFP mag ik 1300 ofzo. Niet te doen. Ik probeer door de weeks zo rond de 1600 kcal uit te komen en wat meer in t weekend voor een glaasje wijn en wat lekkers.

o: protein yoghurt
t: halve ananas
l: twee boterhammen met pindakaas
t: drie paaseitjes, een halve radler en twee blokjes kaas op een werkborrel. Niet te slecht al zeg ik t zelf. Gelukkig is t nooit zo vega vriendelijk. Dat scheelt :)
d: gewokte groentes met tempeh en een restje nasi
t: drie mandarijnen

/edit want sq's struikelkilo's

die laatste kilo's zit ik mezelf ook echt in de weg. Een soort zelfsabotage.
pi_178128052
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:01 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Mwaaaaah, ligt een beetje aan waar je vandaan komt.
Als ik 25 kilo moest afvallen op 1 kilo per maand zou ik bij voorbaat al de handdoek in de ring gooien, laat staan als je er 50 moet bijvoorbeeld :')
Ik vind een kilo per maand mooi voor de "eindstrijd", de laatste paar kilootjes, maar het echte hardcore afvallen doe ik graag in zo'n schema:
kilo 1-10: 1 kilo per week
kilo 11-20: halve tot driekwart kilo per week
kilo 20-25 (en verder): 1 tot anderhalve kilo per maand
Als ik 1 kilo per week er af wil moet ik echt crashen. Dat doen we dus mooi niet. :+ Ik vind 1kg per maand echt dikke prima :P Zolang er maar een dalende lijn is en spieren juist stijgend zijn ben ik meer dan tevreden. Dit is me al heel lang niet meer gelukt namelijk ;)

Nu wel bere trek dus snel eten koken O-)
  dinsdag 27 maart 2018 @ 17:49:06 #134
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178128142
Ik vind niet aankomen al een wonder :7
pi_178128399
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:49 schreef Cue_ het volgende:
_O_
  dinsdag 27 maart 2018 @ 18:30:38 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_178128965
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:44 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Als ik 1 kilo per week er af wil moet ik echt crashen. Dat doen we dus mooi niet. :+ Ik vind 1kg per maand echt dikke prima :P Zolang er maar een dalende lijn is en spieren juist stijgend zijn ben ik meer dan tevreden. Dit is me al heel lang niet meer gelukt namelijk ;)

Nu wel bere trek dus snel eten koken O-)
nee, als dat voor jou werkt, helemaal prima! Voor mij werkt het niet. Ik moet écht een hoger tempo houden, anders geef ik op.
disclaimer
  dinsdag 27 maart 2018 @ 18:40:56 #137
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178129141
Zo irritant, net m'n avondeten op en nu al aan 't bedenken wat en hoe laat ik weer ga eten :')
pi_178129205
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:30 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nee, als dat voor jou werkt, helemaal prima! Voor mij werkt het niet. Ik moet écht een hoger tempo houden, anders geef ik op.
Ja, zou ik wel leuk vinden, maar dan hou ik het nooit vol qua hoe weinig ik nog kan eten om dat te doen.. en het lijkt me niet zo gezond in mijn geval dus.. :)
pi_178129437
quote:
+1
pi_178129851
quote:
+1! Echt wat een uitdaging.

SQ, lief je woorden (ook eerder). Het valt idd wel mee, maar ik loop wel de hele dag rond in "junk modus", dat maakt ook dat ik me er helemaal niet lekker bij voel. Ik zou elke avond wel een hele pizza als extra snackje kunnen wegwerken voor mn gevoel. Helpt ook niet mee dat ik aantal vervelende fysieke klachten (gewrichtspijn) nog steeds heb ondanks wat ik kwijt ben. Ik had me wel ingesteld op mentaal niet veel beter voelen, maar dat het verschil fysiek ook zo tegenvalt heb ik t best moeilijk mee (ondermijnende gedachte: pijn heb je toch, kan je net zo goed wel eten wat je wilt ipv elke dag afzien).

Enige momenten dat dat craven echt minder wordt is als ik naar bijna no carb ga, moet ik dat dan als blijvende levensstijl gaan aanhouden om stabiel te blijven? Vraag me af of dat ok is. :{
pi_178129911
Mensen gebruiken ook niet hun leven lang nicotinekauwgum of lollies toch. Ik denk dat je best eerst je gewoontes kunt doorbreken op een manier waarop dat voor jou mogelijk is, en daarna wel weer kunt gaan kijken hoe je 't op de lange termijn wil gaan doen.

Lijstje!
O: eiwitreep
L: crackers met pindakaas
A: verse vispizza
T: eiwitshake met banaan
  dinsdag 27 maart 2018 @ 19:40:35 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178130264
Holy shit, ik deed er 3 uur over om terug te komen ipv anderhalf. :X
Dus nu ben ik moe, duf en chagrijnig en wil ik zooi. :’)

Ik ga maar kwark met mango en blauwe bessen maken. :Y
  dinsdag 27 maart 2018 @ 19:56:57 #143
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_178130713
Hoi :W Ik kom maar weer eens poging 3454365434 doen -O-.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O: Smoothie met 400 ml magere yoghurt, een banaan, blauwe bessen, en een scheut melk.
L: 3 sneden brood, 2 met kaas en 1 met runderrookvlees. 1 zoete puntpaprika. bakje kwark.
T: handje nootjes
D: Broccoli, gekookte aardappels en valess (vleesvervanger ;) )
T: 3 paaseitjes
pi_178130818
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:10 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb een grafiek van een website die daar rekening mee houdt :Y
pi_178131181
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:56 schreef douche-eendje het volgende:

SPOILER
O: Smoothie met 400 ml magere yoghurt, een banaan, blauwe bessen, en een scheut melk.
L: 3 sneden brood, 2 met kaas en 1 met runderrookvlees. 1 zoete puntpaprika. bakje kwark.
Hoi ;)

Je laatste T past goed bij de TT *O*
pi_178131211
Welkom douche-eendje! Hoeveel zou je graag kwijt willen? Succes in ieder geval!
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:23:59 #147
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_178131319
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:19 schreef Madivi het volgende:
Welkom douche-eendje! Hoeveel zou je graag kwijt willen? Succes in ieder geval!
Alles wat erbij is gekomen sinds uhm... december 2016? :'). Maar 10 kilo zou al een mooi streven zijn.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:24:35 #148
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_178131331
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hoi ;)

Je laatste T past goed bij de TT *O*
Hoi :* Ja chocola *O* altijd goed.
pi_178131486
Vandaag naar de fysiotherapeut geweest. Mijn schouder is echt helemaal beurs. Moet gaan hardlopen mijn lesje 3. Maar mijn sportbh doet gewoon pijn aan mijn schouder nu :')
pi_178131989
Pff.. Waarom zijn die Snoeptomaten altijd zo duur. Vind die heerlijk om achter mijn bureau weg te knagen. Nu bij de Appie tweede halve prijs maar nog steeds net geen 5 euro voor 2 emmers...
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:58:04 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_178132326
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:46 schreef Pinuts het volgende:
Pff.. Waarom zijn die Snoeptomaten altijd zo duur. Vind die heerlijk om achter mijn bureau weg te knagen. Nu bij de Appie tweede halve prijs maar nog steeds net geen 5 euro voor 2 emmers...
koop ze bij de Turk of de Aldi ofzo. Ik betaal iets van 1.60 voor een pond.

En: weer gerend *O*
disclaimer
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:59:17 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_178132372
Hoi eendje O+

Clubje is alweer bijna compleet. Zal ik levitation even bellen?
disclaimer
pi_178132467
Slechte dag hier, ga geen lijstje plaatsen.

Morgen normaal doen en even lekker alles eruit sporten.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:07:10 #154
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_178132596
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:59 schreef Stormqueen het volgende:
Hoi eendje O+

We komen gewoon nooit van elkaar of ons gewicht af, maar doorzettingsvermogen om er iedere keer weer mee aan de slag te gaan hebben we dan wel :7
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:12:09 #155
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_178132730
Ik hoor reünie.

Net gesport, mijn hoofd heeft zin in zoete troep, maar mijn buik niet. Ik snap mezelf even niet. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_178133312
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:59 schreef Stormqueen het volgende:
Hoi eendje O+

En snacktomaatjes op de markt halen, ook super goedkoop :Y
pi_178133365
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:07 schreef douche-eendje het volgende:

We komen gewoon nooit van elkaar of ons gewicht af, maar doorzettingsvermogen om er iedere keer weer mee aan de slag te gaan hebben we dan wel :7
Ik ben in al die jaren wel serieus veel gezonder gaan leven! Meer bewegen, sporten, zelden nog frisdrank, niet de standaard snacks in de bioscoop, minder uit eten, minder afhaal maaltijden etc *)
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:41:52 #158
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_178133679
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben in al die jaren wel serieus veel gezonder gaan leven! Meer bewegen, sporten, zelden nog frisdrank, niet de standaard snacks in de bioscoop, minder uit eten, minder afhaal maaltijden etc *)
Ja ik ook hoor. Ik heb nu vooral last van de beruchte relatiekilo's :') *). Maar hij gelukkig ook.
pi_178133778
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:41 schreef douche-eendje het volgende:

Ja ik ook hoor. Ik heb nu vooral last van de beruchte relatiekilo's :') *). Maar hij gelukkig ook.
Mijn hij is in 2 jaar tijd gigantisch afgevallen :') Dus ik moest oppassen niet veel zwaarder dan hem te zijn. Wel heel motiverend, overigens. Voorheen at hij gewoon alles waar hij zin in had, terwijl ik probeerde slanker te worden. Dat was frustrerend. Vooral als er 's morgens als ik uit bed kwam nog gewoon een halfvolle zak chips of koekjes op tafel lag en ik daar gigantisch veel zin in had :X
pi_178133883
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:46 schreef Pinuts het volgende:
Zelf kweken. Ik koop ze nu nog, maar deze zomer wordt het ladingen van 3 of 4 soorten kleine tomaatjes zo van de struik O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:59:00 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178134162
Oh ja, goed plan!
Ik heb hier ooit ook eens een overschot gehad 1 zomer! _O_
pi_178134470
Lesje 3 gelopen. Wat een zeilweer zeg.

Maar heb nog recht op een toetje *O*
pi_178134521
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:49 schreef Vanyel het volgende:

Zelf kweken. Ik koop ze nu nog, maar deze zomer wordt het ladingen van 3 of 4 soorten kleine tomaatjes zo van de struik O+
Ik durf niet meer nadat ik werkelijk zulke smerige tomaatjes aan mijn vertroetelde struikje kreeg :') Zagen er heel mooi uit, maar waren zeldzaam vies.

Alhoewel, mijn ouders hadden vorig zomer juist heel erg lekkere tomaatjes in de tuin :9 Misschien toch weer een kans geven.
pi_178134541
Weheheh manlief 'klaagt' dat we nu zo licht eten dat hij niet genoeg binnen krijgt op een dag. Zit nu tosti's te nassen |:(

Ik ga voor wat extra kwark geloof ik.. :+
pi_178134568
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Viel het mee met de schouderpijn & je bh die daar op drukt?
pi_178134589
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:12 schreef Sunnythesun het volgende:
Weheheh manlief 'klaagt' dat we nu zo licht eten dat hij niet genoeg binnen krijgt op een dag. Zit nu tosti's te nassen |:(

Ik ga voor wat extra kwark geloof ik.. :+
Tosti's O+ *zucht* *zwijmel*
pi_178134593
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Zeilweer... ja zo kan je het ook omschrijven :D
Hondje had ook niet echt veel zin om lang te wandelen na het eten..
pi_178134634
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Tosti's O+ *zucht* *zwijmel*
Ja echt he.. :X

Vrijdag gaat hij mee naar de sportschool :o :o
pi_178134660
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:14 schreef Sunnythesun het volgende:
Ja echt he.. :X

Vrijdag gaat hij mee naar de sportschool :o :o
Doet hij niet meer aan sport sinds gestopt met handbal dan? :o Ik vond hem altijd zo'n sportief type :D
pi_178134763
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Doet hij niet meer aan sport sinds gestopt met handbal dan? :o Ik vond hem altijd zo'n sportief type :D
Hij handbalt nog/weer :Y maar 1x per week schiet niet zo veel op en hij wordt ook ouder en zo.. ;)

beetje krachttraining kan geen kwaad O-)
pi_178134799
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:19 schreef Sunnythesun het volgende:

Hij handbalt nog/weer :Y maar 1x per week schiet niet zo veel op en hij wordt ook ouder en zo.. ;)

beetje krachttraining kan geen kwaad O-)
Nee, absoluut niet *O* Is waarschijnlijk ook goed voor het handballen :7
pi_178134830
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, absoluut niet *O* Is waarschijnlijk ook goed voor het handballen :7
Nou idd, hij merkt dat zijn kracht nu wel echt begint af te nemen en sneller blessures en zo.. Ben benieuwd of hij het wat vindt.. De trainer vindt het iig heel leuk, die wil graag zien of hij mij bij kan houden _O-
pi_178134872
Vandaag:
12k stappen ditdat
O: tosti rauwe ham geitenkaas
T: boterham met plakje gerookte zalm
L: wortel, sla, komkommer, skyr, gerookte zalm
D: MASSIEVE HAMBURGER. zelfgemaakt. Awesome
T: 2 biertjes
T: cracker met rauwe ham, appel.

2000 kcal. Dikke prima.
pi_178135095
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Viel het mee met de schouderpijn & je bh die daar op drukt?
Nee maar mijn man heeft eens gekeken en er zit een prachtige blauwe plek. Donderdag weer naar de fysiotherapeut. Joy :')
pi_178135117
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En snacktomaatjes op de markt halen, ook super goedkoop :Y
Helaas altijd aan het werk op de ochtend dat er hier markt is.
pi_178135122
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Nee maar mijn man heeft eens gekeken en er zit een prachtige blauwe plek. Donderdag weer naar de fysiotherapeut. Joy :')
Ah, dat verklaart wel dat de sportbh rot zit op die schouder. Maar wel *O* dat je bent gegaan!!
pi_178135149
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:13 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Zeilweer... ja zo kan je het ook omschrijven :D
Hondje had ook niet echt veel zin om lang te wandelen na het eten..
Mijne moet er ook nog uit voor het slapen gaan. Maar Labradors en water :X
pi_178135294
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mijne moet er ook nog uit voor het slapen gaan. Maar Labradors en water :X
Mijn Cocker heeft er meestal ook geen moeite mee. Hij had waarschijnlijk gewoon trek in zijn koekje achteraf :')
pi_178135304
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Goeie! Zal eens gaan kijken.
pi_178135395
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:39 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Mijn Cocker heeft er meestal ook geen moeite mee. Hij had waarschijnlijk gewoon trek in zijn koekje achteraf :')
*O* voor mijn mooi-weer-hond.
pi_178135553
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:44 schreef Lonaa het volgende:

[..]

*O* voor mijn mooi-weer-hond.
Tutmuts ;)
pi_178135636
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:49 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Tutmuts ;)
Ja, dat ook. :')

Wel in eendenpoep rollen, trouwens.

Ik ga die tutmuts en mezelf maar eens naar bed brengen :)
pi_178136720
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ah, dat verklaart wel dat de sportbh rot zit op die schouder. Maar wel *O* dat je bent gegaan!!
Ligt ook een beetje rot nu. Wel blij dat ik gegaan ben idd.
pi_178136728
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:39 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Hier was het weer treuzel de treuzel haha.
pi_178136901
Mijn hele lijf zit vast van afgelopen weekend, klussen. Morgenavond is inloopuur Power Yoga, dus ik ben voornemens daar heen te gaan. Al zeg ik dat regelmatig op woensdag en ik ben al maanden niet meer geweest. :')
pi_178140910
Ik had uiteindelijk 1660 gisteren.

Vandaag ongeveer hetzelfde lijstje als gisteren.

Weegschaal 61.2 *O*
pi_178140914
Blauwe plekken op plekken van bh bandjes zijn ook echt rot. Wel super goed dat je toch gegaan bent.
  woensdag 28 maart 2018 @ 07:47:36 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178140917
Weer gezakt. *O*
En dat op dag 1 van mijn menstruatie. :o Dat verklaart ook de cracotte-uitspatting en de jankerige ruzie met mijn ‘lieftallige’ gisteren. :+

Nu vandaag met een rommelige dag thuis de flow vast zien te houden.

Vanavond plasma doneren, dus morgen ook weer een lagere weegschaal. *) O-)
pi_178140976
Vandaag skip ik even een boksles. Heb morgen avond nog training en vrijdag volleybalwedstrijd. Merk dat mijn lichaam even rust nodig heeft, vooral als ik vrijdag de wedstrijd volle bak wil spelen.

Verder qua eten gaat het de laatste dagen erg goed. Kan me (tot nu toe) goed inhouden wat betreft rotzooi eten, dus ben benieuwd naar de weegschaal van het weekend. Wil voor 1 mei onder de 70 kg.
pi_178141184
Lekker, BE *O* *O*

Ik heb gisteren een nieuwe oefening in de sportschool gedaan en nu doen m'n schouderspieren pijn :o Daar heb ik geloof ik nog nooit spierpijn gehad _O- Het werkt!
pi_178141241
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 08:29 schreef Isabeau het volgende:
Lekker, BE *O* *O*

Ik heb gisteren een nieuwe oefening in de sportschool gedaan en nu doen m'n schouderspieren pijn :o Daar heb ik geloof ik nog nooit spierpijn gehad _O- Het werkt!
Wat voor oefening was het dan?
pi_178141257
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 08:35 schreef Pinuts het volgende:

Wat voor oefening was het dan?
Military press.
  woensdag 28 maart 2018 @ 08:51:17 #193
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178141372
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 08:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Military press.
De moordenaar van ego's.

Elke halve kg extra aan de stang voelt als +10kg
  woensdag 28 maart 2018 @ 08:55:36 #194
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178141414
Ik moest even googlen, maar ik noem het gewoon de shoulder press :D Gister ook gedaan
  woensdag 28 maart 2018 @ 09:01:46 #195
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178141478
quote:
6s.gif Op woensdag 28 maart 2018 08:55 schreef Cue_ het volgende:
Ik moest even googlen, maar ik noem het gewoon de shoulder press :D Gister ook gedaan
Bij Military press staan je voeten dichter bij elkaar (military) en sta je meer rechtop dan bij een Shoulder press (Strict Press).

Het verschil is volgens mij verwatert tegenwoordig hoor, maar de purist kan er wel over vallen.
  woensdag 28 maart 2018 @ 09:07:57 #196
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178141546
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 09:01 schreef Rauw. het volgende:
Bij Military press staan je voeten dichter bij elkaar (military) en sta je meer rechtop dan bij een Shoulder press (Strict Press).

Het verschil is volgens mij verwatert tegenwoordig hoor, maar de purist kan er wel over vallen.
Zou kunnen idd, zo specifiek niet naar youtube gekeken/geluisterd ;)

Voor mij goed genoeg om het onder 1 noemer te laten vallen :)
  woensdag 28 maart 2018 @ 09:21:51 #197
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178141766
quote:
6s.gif Op woensdag 28 maart 2018 09:07 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zou kunnen idd, zo specifiek niet naar youtube gekeken/geluisterd ;)

Voor mij goed genoeg om het onder 1 noemer te laten vallen :)
Het is ook maar net hoe je het je geleerd wordt..
Met de hielen tegen elkaar wordt het wel bijzonder veel zwaarder strict pressen. :9
  woensdag 28 maart 2018 @ 09:25:35 #198
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178141812
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 09:21 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Het is ook maar net hoe je het je geleerd wordt..
Met de hielen tegen elkaar wordt het wel bijzonder veel zwaarder strict pressen. :9
Dat wordt dus pas interessant als ik wat meer gewicht aankan :D
pi_178142040
Is een boterham bij jullie 1 of 2 sneden brood?
  woensdag 28 maart 2018 @ 09:39:30 #200
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178142062
YESSS YESSS YESSS YESSS.

een Boterham is 2 sneden brood op elkaar met beleg ertussen.
een Dubbele Boterham is 4 sneden brood op elkaar met beleg tussen de sneden (3x Beleg).

en een Broodje is een snee brood
pi_178142193
Ah goed km te weten dan kan ik daar rekening mee houden :)
  woensdag 28 maart 2018 @ 09:47:22 #202
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178142202
Een boterham is gewoon 1 snee brood (in de meeste gevallen dubbel gevouwen met beleg ertussen)
pi_178142208
quote:
17s.gif Op woensdag 28 maart 2018 09:39 schreef Rauw. het volgende:
YESSS YESSS YESSS YESSS.

een Dubbele Boterham is 4 sneden brood op elkaar met beleg tussen de sneden (3x Beleg).

En wat is dan de definitie van brood?

* douche-eendje heeft vandaag zelfgebakken tarwe-semolinabrood met rozemarijn en rozijnen mee :9
  woensdag 28 maart 2018 @ 09:50:30 #204
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178142250
quote:
10s.gif Op woensdag 28 maart 2018 09:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

En wat is dan de definitie van brood?

* douche-eendje heeft vandaag zelfgebakken tarwe-semolinabrood met rozemarijn en rozijnen mee :9
Brood is een meelproduct dat wordt gemaakt door brooddeeg te bakken, te koken of te stomen.

Zegt Wikipedia.
pi_178142323
quote:
6s.gif Op woensdag 28 maart 2018 09:47 schreef Cue_ het volgende:
Een boterham is gewoon 1 snee brood (in de meeste gevallen dubbel gevouwen met beleg ertussen)
Ja zo zie ik het ook. Maar Rauw zegt wat anders. Nu ben ik in de war _O-
  woensdag 28 maart 2018 @ 09:54:16 #206
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178142359
De brood discussie is mijn favoriet. O+

Ik kan niet wachten tot SQ er is.
  woensdag 28 maart 2018 @ 09:54:33 #207
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178142372
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 09:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Gewoon niet naar Rauw luisteren, simple as that :7
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:14:56 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178142810
quote:
17s.gif Op woensdag 28 maart 2018 09:39 schreef Rauw. het volgende:
YESSS YESSS YESSS YESSS.

:D Mindfuck!

Een boterham is een boterham.
Een dubbele boterham is een dubbele boterham.

How hard can it be?
Oh cue zegt het handiger, een boterham is 1 snee brood inderdaad. En een dubbele dan dus 2.
pi_178142829
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:14 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

:D Mindfuck!

Een boterham is een boterham.
Een dubbele boterham is een dubbele boterham.

How hard can it be?
Dit.

Een broodje = een broodje. Die je los in zo'n bak bij de supermarkt kan kopen. Van die dingen.
pi_178142847
"Met een broodje wordt meestal een klein, apart gebakken brood bedoeld of, in de noordelijke provincies inclusief Noord-Holland, een snee brood. "

Wiki.
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:16:51 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178142848
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:15 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dit.

Een broodje = een broodje. Die je los in zo'n bak bij de supermarkt kan kopen. Van die dingen.
Ja, of in een zak van 10. Of nee wacht, dat zijn dan bolletjes natuurlijk. :Y)
pi_178142851
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:16 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, dat zijn bolletjes :P
pi_178142856
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 09:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wacht ff, ik ga even 1 snee snijden hiervan :9 zo die uit het midden.

O: smoothie van 100 ml melk, 300 ml magere yoghurt, banaan, blauwe bessen en kaneel.
L: Anderhalf snee van mijn zelfgebakken brood, kaas en runderrookvlees als beleg.
T: vergeten mee te nemen. Dus m'n noodvoorraad gedroogde abrikozen maar aanvallen.
D: nasi

& 10 km fietsen en vanavond nog een stukje wandelen.
pi_178142858
Een broodje zijn bij mij trouwens ook bolletjes enzo geen sneetjes brood.
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:17:22 #215
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178142862
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:16 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Of kadetjes, die zijn ook weer anders.
pi_178142875
Oh een boterham vind ik 1 snee.
Twee sneetjes noem ik dus twee boterhammen.

Gek lijstje gister:
O: Yoghurt met muesli 241 kcal
L: 4 wasa vezelrijk met boter kip en ei 363 kcal
D: aardappels bloemkool jus en duitse biefstuk 336 kcal
T: klein zakje suikervrije drop en 4 chocoladebiscuit 247 kcal

1187 kcal totaal. Geen moment honger gehad.
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:17:55 #217
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178142881
maar let op, een tosti zijn wel 2 boterhammen/2 sneeen :D
pi_178142887
quote:
6s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:17 schreef Cue_ het volgende:
maar let op, een tosti zijn wel 2 boterhammen/2 sneeen :D
Ja, tosti is dubbele boterham.
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:18:21 #219
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178142888
sws is een broodje ook gewoon een snee brood.

Hoe de fuck heet het anders een broodje kroket.
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:18:25 #220
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178142889
Een broodje zijn vaak broodjes uit de oven, dus harde broodjes :D
zachte zijn bolletjes :+
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:18:36 #221
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178142892
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja onze boterhamme, niet die van rauw :P
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:18:41 #222
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178142896
quote:

[..]

Dat past niet tussen het tosti-ijzer.
pi_178142897
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:18 schreef Rauw. het volgende:

Een broodje kroket is voor jou een boterham met een kroket erop?
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:18:46 #224
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178142900
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:18 schreef Rauw. het volgende:

Tis een bolletje kroket! :6
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:18:59 #225
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178142906
quote:

[..]

Een broodje kroket is voor jou een boterham met een kroket erop?
Nee, ertussen, niet erop :P
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:19:12 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178142911
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:17 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Of kadetjes, die zijn ook weer anders.
Nee, dat zijn puntjes, toch?
pi_178142915
quote:
6s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:18 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nee, ertussen, niet erop :P
Dus voor rauw is een wit bolletje ook een boterham?
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:19:41 #228
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178142922
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:17 schreef Missladybug het volgende:
Oh een boterham vind ik 1 snee.
Twee sneetjes noem ik dus twee boterhammen.

2 Boterham mag ik dan hopen.

2 boterhammen is 2x meervoud = dus 2x2 (of meer).
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:19:42 #229
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178142924
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dat weet ik niet :N
pi_178142928
O- 2 bh (2 sneetjes) Waldkorn met pindakaas
T- banaan met misschien een beetje Griekse yoghurt.
L- 2 bh (2 sneetjes) tijgerwit met smeerkaas
T- mandarijn
D- bloemkool ovenschotel (bloemkool, gehakt, kerriesaus) met rijst
T- Griekse yoghurt met kiwi en een beetje honing.
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:20:07 #231
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178142933
quote:
14s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:19 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Puntjes zijn zachte bolletjes die puntig zijn :D
pi_178142935

Broodje kroket.
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:20:29 #233
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178142942
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nee want dat is maar 1.

2 witte bolletjes op elkaar is een boterham officieel.
pi_178142944
quote:
6s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:20 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Puntjes zijn zachte bolletjes die puntig zijn :D
:Y
pi_178142970
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:20 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Nee want dat is maar 1.

2 witte bolletjes op elkaar is een boterham officieel.

Ik vind 1 wit bolletje eigenlijk wel soort van 2 sneden brood. Zo zwaar zijn ze ook.
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:25:16 #236
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178143054
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:21 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik vind 1 wit bolletje eigenlijk wel soort van 2 sneden brood. Zo zwaar zijn ze ook.
Dat is onzin.

1 broodje is nooit 2 sneden.
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:26:37 #237
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178143082
quote:
14s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:19 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat is gewoon niet waar.

een kadetje kan iedere vorm hebben.
pi_178143203
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:25 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Dat is onzin.

1 broodje is nooit 2 sneden.
Natuurlijk niet. Als je ham en kaas op een wit bolletje doet en in het tosti-ijzer dondert heb je tosti. Tosti = 2 boterhammen.

Ergo, een wit bolletje = 2 boterhammen.
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:36:56 #239
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178143274
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Als je ham en kaas op een wit bolletje doet en in het tosti-ijzer dondert heb je tosti. Tosti = 2 boterhammen.

Maar voor Rauw zijn 2 boterhammen, 4 sneetjes, dus dan ook 2 witte bolletjes per 1 tosti
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:38:04 #240
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178143297
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Zoals jij het nu zegt moet je hem eerst door snijden en de ham en kaas ERTUSSEN doen, niet ER OP. Dan heb je 2 sneeën en dus een boterham.

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik laat het bolletje altijd aan 1 kant aan elkaar vast (ik snij hem open, niet door) , waardoor je 1 broodje eet met daartussen kaas en ham.

Als je hem doorsnijdt ben je sowieso al een fout mens.

Nogmaals 2 boterhammen houdt in 2x meervoud, en is dus minimaal 4 sneeën brood.
pi_178143309
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 08:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Military press.
Oh die zit er bij ons heeeeel vaak in. Dat kan flink pijn doen ja _O-

Weer onder de 80 gezakt dus ik ga er vanuit dat dit nu duurzaam zal zijn. Dinsdag weer wegen met de trainer samen.
pi_178143330
Ik heb eindelijk op de weegschaal gestaan zojuist. Ik ben gewoon 10 kilo aangekomen in een best korte tijd ;( :{ :'( Ik vind het echt ernstig. Eigenlijk. Maar ok.
pi_178143363
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:58 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

koop ze bij de Turk of de Aldi ofzo. Ik betaal iets van 1.60 voor een pond.

En: weer gerend *O*
of als er ergens een goudreinet in je buurt zit. Snackgroenten, veel soorten, altijd goedkoop.

quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 23:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hier was het weer treuzel de treuzel haha.
De mijne vind water een feest. Ook als het uit de lucht komt :'(

quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:20 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]

Broodje kroket.
godver. Ik heb nu zin in een broodje kroket.

Een boterham is 1 boterham. Een snee brood. Een boterham is al voorgesneden. Een puntje of een bolletje is een dicht geval met korst compleet intakt (totdat je hem belegd natuurlijk). En dat is een broodje.

Ik heb een stomme fout gemaakt op werk en dat zorgt voor stress en de bijbehorende snaaizin }:| Fout is op te lossen maar dat kost wel extra. En daar baal ik behoorlijk van.

O: Banaan (en een hap van vriends witte broodje met kaas en een slok van zijn vla :@ )
T: Ananas
L: Twee boterhammen met pindakaas en een beetje roomboter
T: Protein Yoghurt
D: Tortilla's met spinazie, zoete aardappel en vegakip ofzo. De zure room is ook uitgenodigd.
T: kopje thee, twee koekjes

oh en mijn vingers worden slanker. Mijn ringen zitten niet meer muurvast
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:41:32 #244
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178143372
Heir hebben ze vandaag wss broodje kroket of broodje braadworst. Dus ik moet m'n lunch even weer goed timen :+
pi_178143429
quote:
14s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:38 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Zoals jij het nu zegt moet je hem eerst door snijden en de ham en kaas ERTUSSEN doen, niet ER OP. Dan heb je 2 sneeën en dus een boterham.

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik laat het bolletje altijd aan 1 kant aan elkaar vast (ik snij hem open, niet door) , waardoor je 1 broodje eet met daartussen kaas en ham.

Als je hem doorsnijdt ben je sowieso al een fout mens.

Nogmaals 2 boterhammen houdt in 2x meervoud, en is dus minimaal 4 sneeën brood.
Ik snij m soms per ongeluk door omdat ik een idioot ben. Meestal raak ik dan ook mn klauw. ;(

Maar gozer, 1 boterham (boterhammen?) is niet 2 sneeen.
pi_178143435
Ik kom uit Noord-Holland en noem dus alles gewoon een broodje :6

Voor de zekerheid dus gewoon sneetjes benoemen wil je verwarring voorkomen ;)

Een ham is ook 1 ding, anders noem je het plakken (sneetjes dus)
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:45:11 #247
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178143471
Maar Rauw, een sneetje is dus wel gewoon 1 snee brood?
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:45:23 #248
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178143479
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:43 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Maar gozer, 1 boterham (boterhammen?) is niet 2 sneeen.
pi_178143480
Ik maak een tosti. Van 2 boterhammen. sneeen brood
pi_178143492
Ik negeer Rauw geloof ik maar gewoon wbt semantiek. Hij spreekt een andere taal :P
pi_178143495
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:41 schreef DrSauvignon het volgende:
of als er ergens een goudreinet in je buurt zit. Snackgroenten, veel soorten, altijd goedkoop.
Of gewoon op de markt. Haal ik altijd. Heel goedkoop, sowieso groente en fruit daar. En vaak ook wel goede kwaliteit.
pi_178143497
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:45 schreef Rauw. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Maar is het dan 1 boterham of 1 boterhammen?

Ik snap de meervoudsvorm niet ;(
pi_178143507
Ik had mijn mond moeten houden _O-
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:47:32 #254
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178143529
quote:
6s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:45 schreef Cue_ het volgende:
Maar Rauw, een sneetje is dus wel gewoon 1 snee brood?
Een sneetje impliceert ook een bepaalde grootte.
Maar ook als je een heel paasbrood door midden snijdt heb je 2 sneden brood.
Als je daar beleg tussen doet dan heb je een boterham.
pi_178143535
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik had mijn mond moeten houden _O-
Dit is mijn lievelingsdisccusie O+
pi_178143554
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:56 schreef douche-eendje het volgende:

SPOILER
:W :*
pi_178143559
quote:
7s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:47 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Een sneetje impliceert ook een bepaalde grootte.
Maar ook als je een heel paasbrood door midden snijdt heb je 2 sneden brood.
Als je daar beleg tussen doet dan heb je een boterham.
Nee, als je een heel paasbrood door midden snijdt heb je een heel paasbrood in 2 stukken paasbrood.
Als je daar beleg tussen doet heb je nog steeds een heel paasbrood.
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:48:53 #258
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178143564
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:46 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Maar is het dan 1 boterham of 1 boterhammen?

Ik snap de meervoudsvorm niet ;(
1 boterham is 2 sneden, 2 boterhammen is 4 sneden, 3 boterhammen is 6 sneden etc.

3 sneden is 1 boterham en een broodje.

(tenzij je ze niet op elkaar legt natuurlijk. dan zijn het 3 broodjes. of 1.5 boterham als je stapelt met beleg ertussen)
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:49:59 #259
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178143591
Hoe dan ook, voor 99% van de mensen is hier een boterham, 2 sneeen, dus je kan het gewoon zo benoemen. Heeft Rauw maar pech :D
pi_178143592
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:48 schreef Rauw. het volgende:

[..]

1 boterham is 2 sneden, 2 boterhammen is 4 sneden, 3 boterhammen is 6 sneden etc.

3 sneden is 1 boterham en een broodje.
pi_178143596
Anders weeg je gewoon je brood af en concludeer je vanuit die informatie of het één of twee sneeën zijn. Een snee is 35 gram ofzo.

Doen jullie uberhauot aan avondeten afwegen enzo?
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:50:50 #262
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178143610
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:50 schreef Aardbeientaartjes het volgende:
Anders weeg je gewoon je brood af en concludeer je vanuit die informatie of het één of twee sneeën zijn. Een snee is 35 gram ofzo.

Wie ben jij om te bepalen hoe dik ik mijn snede maak.
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:52:23 #263
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178143647
quote:
Wel gedaan, nu niet meer.
pi_178143667
Ben ik even blij dat ik meestal crackers eet.
pi_178143689
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:53 schreef Missladybug het volgende:
Ben ik even blij dat ik meestal crackers eet.
Daar maak je geen lekkere tosti van.
pi_178143734
quote:
6s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:50 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Wie ben jij om te bepalen hoe dik ik mijn snede maak.
:P Bepaal het zelf maar O+
pi_178143738
Oké bij mij is
1 snee brood, 1 boterham
2 sneden brood, 2 boterhammen
Bolletjes, puntjes zijn bij mij gewoon broodjes.
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:57:09 #268
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178143759
Bezweken onder groepsdruk van foute mensen?

Komt mij bekend voor!
pi_178143794
quote:
6s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:57 schreef Rauw. het volgende:
Bezweken onder groepsdruk van foute mensen?

Komt mij bekend voor!
Ik had al zo'n idee dat je wel bekend zou zijn met foute conclusies ja
pi_178143806
quote:

Ze zijn gewoon even moeilijk aan 't doen om 't moeilijk doen. :')

Ik had geen tijd en heb toch uitgeslapen. :7
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:59:49 #271
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178143811
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:58 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik had al zo'n idee dat je wel bekend zou zijn met foute conclusies ja
De geschiedenisboeken staan er vol mee.
  woensdag 28 maart 2018 @ 11:01:44 #272
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178143849
Next up;

Patatje Pinda of Friet Saté?
Of is het Patat Saté en Friet Pinda?

Zou het uberhaupt geen Aardappel Julienne moeten heten?
  woensdag 28 maart 2018 @ 11:02:09 #273
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178143854
Beiden niet, want niet te vreten! :X
pi_178143862
quote:
99s.gif Op woensdag 28 maart 2018 11:01 schreef Rauw. het volgende:
Next up;

Patatje Pinda of Friet Saté?
Of is het Patat Saté en Friet Pinda?

Zou het uberhaupt geen Aardappel Julienne moeten heten?
Patatje pinda.

Satesaus is bij deegwaren.
pi_178143887
Patat pinda als ik thuis ben, frietje saté als ik bij m'n vriend ben. :+ Maar het blijft altijd een eierbal. O+
  woensdag 28 maart 2018 @ 11:04:23 #276
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178143894
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2018 11:02 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Patatje pinda.

Satesaus is bij deegwaren.
En bij de Berehap (of ook wel Bereklauw voor mensen die fout zijn) Heet het dan Saté of Pinda?
pi_178143927
quote:
6s.gif Op woensdag 28 maart 2018 11:04 schreef Rauw. het volgende:

[..]

En bij de Berehap (of ook wel Bereklauw voor mensen die fout zijn) Heet het dan Saté of Pinda?
Berehap pinda.
  woensdag 28 maart 2018 @ 11:06:34 #278
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_178143936
Voedseldiscussies. O+ _O-

Vandaag eters, dus dat maakt het al minder meh om uitgebreider te koken. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_178143938
Saté *O*
pi_178143945
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 11:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Saté *O*
Sate betekent stukjes vleesch.
  woensdag 28 maart 2018 @ 11:07:27 #281
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_178143948
En altijd saté. Eigenlijk.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_178143950
satesaus = saus voor over de sate.
Dat kan een pindasaus zijn.
pi_178143958
This one wasn't hard.
  woensdag 28 maart 2018 @ 11:08:06 #284
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178143960
Doordat sate ook wel als saus wordt bedoelt, durf ik nooit sate te bestellen, want geen idee wat voor suas je dan erbij krijgt, terwijl het stukejs vlees op een stokkie moeten zijn -O-
  woensdag 28 maart 2018 @ 11:08:22 #285
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_178143964
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2018 11:07 schreef Lonaa het volgende:
satesaus = saus voor over de sate.
Dat kan een pindasaus zijn.
Ik weet gewoon oprecht niet wat ik bestel bij de snackbar. _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 28 maart 2018 @ 11:08:57 #286
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178143976
quote:
6s.gif Op woensdag 28 maart 2018 11:08 schreef Cue_ het volgende:
Doordat sate ook wel als saus wordt bedoelt, durf ik nooit sate te bestellen, want geen idee wat voor suas je dan erbij krijgt, terwijl het stukejs vlees op een stokkie moeten zijn -O-
Dus een berehap is eigenlijk al een saté.

Mind = blown.
  woensdag 28 maart 2018 @ 11:08:58 #287
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178143978
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 11:08 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ik weet gewoon oprecht niet wat ik bestel bij de snackbar. _O-
Ik wel, klein bakje patat, een bamischijf en een kroket :7
pi_178143983
quote:
Ik wil mijn vriend inruilen voor jou. Jij bent sterker en snapt meer van voedsel.
pi_178143995
quote:
6s.gif Op woensdag 28 maart 2018 11:08 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Dus een berehap is eigenlijk al een saté.

Mind = blown.
Ik krijg mn berehap altijd zonder stokje.
sate = vlees op stokje. Ergo, berehap = geen sate.
  woensdag 28 maart 2018 @ 11:09:56 #290
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178143997
quote:
17s.gif Op woensdag 28 maart 2018 11:09 schreef Sarasi het volgende:

Ik wil mijn vriend inruilen voor jou. Jij bent sterker en snapt meer van voedsel.
_O- :D O+
  woensdag 28 maart 2018 @ 11:10:53 #291
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_178144015
quote:

[..]

Meh, friet en een kaassoufflé.

Maar die ene keer dat ik er saus bij bestel... Geen idee hoe ik het dan noem. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 28 maart 2018 @ 11:11:27 #292
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178144024
quote:
17s.gif Op woensdag 28 maart 2018 11:09 schreef Sarasi het volgende:

[..]

woensdag 28 maart 2018 @ 11:11:37 #293
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178144027
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 11:10 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Meh, friet en een kaassoufflé.

Maar die ene keer dat ik er saus bij bestel... Geen idee hoe ik het dan noem. :')
mayo en curry :D

(ik eet geen pinda/sate-saus, dus boeit me niet)
  woensdag 28 maart 2018 @ 11:11:51 #294
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178144029
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2018 11:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik krijg mn berehap altijd zonder stokje.
sate = vlees op stokje. Ergo, berehap = geen sate.
Ik krijg hem altijd mét.
pi_178144033
quote:

[..]

EN JE HOUDT OOK VAN BAMISCHIJVEN! :D Als je heter nu ook nog mee eens bent dat die rond horen te zijn (anders hadden we 't wel bamiblok genoemd), vraag ik je ten huwelijk.
pi_178144039
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 11:11 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik krijg hem altijd mét.
Dan is berenhap sate.

Mind = blown now too.
  woensdag 28 maart 2018 @ 11:13:57 #297
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_178144076
quote:
6s.gif Op woensdag 28 maart 2018 11:11 schreef Cue_ het volgende:

[..]

mayo en curry :D

(ik eet geen pinda/sate-saus, dus boeit me niet)
Ik ook amper, degene waar ik wel eens patat mee haal is er daarentegen dol op. :D

Zelf mayo en ketchup. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 28 maart 2018 @ 11:14:08 #298
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178144082
quote:
17s.gif Op woensdag 28 maart 2018 11:11 schreef Sarasi het volgende:

[..]

EN JE HOUDT OOK VAN BAMISCHIJVEN! :D Als je heter nu ook nog mee eens bent dat die rond horen te zijn (anders hadden we 't wel bamiblok genoemd), vraag ik je ten huwelijk.
Natuurlijk zijn bamischijven rond :D
pi_178144093
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 11:11 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik krijg hem altijd mét.
Shit. Found a loophole: 'stukjes geroosterd vlees op stokje' = sate.
Dus, gefrituurde berehap = geen geroosterd vlees met stokje = geen sate.
Geroosterde berenhap met stokje = sate.
  woensdag 28 maart 2018 @ 11:14:45 #300
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178144096
Anders heet het ook een Bamiblok.

Fuk bamiblokken.
pi_178144098
Frietje satésaus en mayonaise en een broodje kroket