SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I solemnly swear i'm up to no good
Het blijft troep maar ik kon eerst een heel pak koekjes opeten nu niet meer.quote:Op maandag 26 maart 2018 10:10 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
dat is ineens een stuk minder qua troep![]()
En als je het daarna wel eet in normale verhoudingen kom je dan weer aan?quote:Op maandag 26 maart 2018 10:16 schreef Sunnythesun het volgende:
Om af te vallen is no carb (voor mij) wel een goede tactiek gebleken in het verleden, maar om het er af te houden niet handig. Want je leert er idd niet een gebalanceerd en gezond 'normaal' eetpatroon mee op na te houden
Als dat allemaal vet was dan eet hij 3571 calorien te weinig elke dag.quote:Op maandag 26 maart 2018 10:19 schreef Stormqueen het volgende:
mijn broertje doet dus nocarb nu en is in 3 weken 10 kilo afgevallenmaar hij eet dus ook véél te weinig nu. We zaten zaterdag bij de HAP voor mijn vader en hij ging van zijn stokje van wat straaltjes bloed. Bleek ie nog niets te hebben gegeten die dag (14:00). Ik hoop dat hij snel wat normaler gaat doen.
Als je te veel neemt wel ja. Het kan best duurzaam hoor, maar niet als je, zoals ik, niet goed bent in maat houden en iets minderen. Ik vond helemaal niet eten makkelijker dan met mate. Dus carbverslaving slaat weer toe en hoppa.quote:Op maandag 26 maart 2018 10:18 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
En als je het daarna wel eet in normale verhoudingen kom je dan weer aan?
quote:Op maandag 26 maart 2018 10:20 schreef Stormqueen het volgende:
Oh en de weegschaal zei heel resoluut weer 79.9 vanmorgen, dat vond ik uitermate sympathiek!
Heel sympathiekquote:Op maandag 26 maart 2018 10:20 schreef Stormqueen het volgende:
Oh en de weegschaal zei heel resoluut weer 79.9 vanmorgen, dat vond ik uitermate sympathiek!
natuurlijk is dat niet allemaal vet. Maar goed, hij zal de 1000 kcal niet halen en zo'n machtig lichaam heeft ook een hoog onderhoud natuurlijk. Maar iets meer eten mag bestquote:Op maandag 26 maart 2018 10:21 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Als dat allemaal vet was dan eet hij 3571 calorien te weinig elke dag.
Eens hiermee ja. Ben er zelf ook eens geweest, en dan komt het toch neer op je lijstje maken en bespreken waarom je bepaalde dingen wel / niet eet etc.quote:Op maandag 26 maart 2018 10:26 schreef Brighteyes het volgende:
Een vriend van mij zei dit weekend ook 'zou het werken als je naar een dietist ging', waarop ik hem uitlegde dat ik denk dat er heel weinig is dat een dietist mij kan vertellen dat ik niet al lang weet.![]()
![]()
Niet helemaal waar, in 'slank' zitten mensen die laten nog steeds mijn hoofd suizen met echt goede informatie, maar dat zijn dan weer net niet de dingen die een dietist je vertelt.
Ik weet prima wat ik wel en niet moet doen, het gaat om het toepassen, en dat gaat niemand anders voor me doen dan ikzelf.
Neemt niet weg dat ze voor sommige mensen die nog niet heel veel weten van voedsel en hoe en wat best nuttig kunnen zijn. Maar grofweg blijft afvallen nog steeds een rekensom van minder erin stoppen dan er weer uit gaat. En daar zijn dan 100 miljoen verschillende mogelijkheden en opties voor.
Oh maar da's zonder kleren en schoenen dus 61, dat is prima!quote:Op maandag 26 maart 2018 10:23 schreef ferrari_rood het volgende:
De mijne zei gisteren met kleren en schoenen aan 63.0
Is toch een hbo studie. Hoewel ik wel vaak lees/hoor van die gare diëtisten die liga koekjes aanraden enzo.quote:Op maandag 26 maart 2018 10:15 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vraag me echt oprecht af waar diëtisten hun wijsheid vandaan halen en hoe het kan dat iemand die zulke adviezen geeft zichzelf diëtist mag noemen
ik zou er zelf ook zo doodongelukkig van worden. Jezelf altijd maar constant iets ontzeggen.quote:Op maandag 26 maart 2018 10:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
natuurlijk is dat niet allemaal vet. Maar goed, hij zal de 1000 kcal niet halen en zo'n machtig lichaam heeft ook een hoog onderhoud natuurlijk. Maar iets meer eten mag best
Ik denk dat voor heel veel mensen een dietist vooral een stok achter de deur is. Een persoon bij wie je op de weegschaal gaat staan. Dat is ook een soort van blootgeven. Heb je wel goed genoeg je best gedaan? En de angst of je wel afgevallen bent of niet en iemand die je daar op afrekent is voor velen waarvoor ze het doen.quote:Op maandag 26 maart 2018 10:26 schreef Brighteyes het volgende:
Een vriend van mij zei dit weekend ook 'zou het werken als je naar een dietist ging', waarop ik hem uitlegde dat ik denk dat er heel weinig is dat een dietist mij kan vertellen dat ik niet al lang weet.![]()
![]()
Niet helemaal waar, in 'slank' zitten mensen die laten nog steeds mijn hoofd suizen met echt goede informatie, maar dat zijn dan weer net niet de dingen die een dietist je vertelt.
Ik weet prima wat ik wel en niet moet doen, het gaat om het toepassen, en dat gaat niemand anders voor me doen dan ikzelf.
Neemt niet weg dat ze voor sommige mensen die nog niet heel veel weten van voedsel en hoe en wat best nuttig kunnen zijn. Maar grofweg blijft afvallen nog steeds een rekensom van minder erin stoppen dan er weer uit gaat. En daar zijn dan 100 miljoen verschillende mogelijkheden en opties voor.
En net 62.6 met wederom schoenen en kleren aanquote:Op maandag 26 maart 2018 10:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh maar da's zonder kleren en schoenen dus 61, dat is prima!
3 uur wordt gedekt door basisverzekering iddquote:Op maandag 26 maart 2018 12:02 schreef Cue_ het volgende:
Volgens mij wordt x aantal uur standaard vergoed door je verzekering, dus proberen kan sowieso geen kwaad
Ik loop bij de psycholoog vanwege mijn burn out en trauma verwerking. Dat richt zich momenteel niet op mijn "ik voel me kut dus ik ga eten" gaan we ook niet doen want andere dingen hebben wat dat betreft nu meer prioriteit.quote:Op maandag 26 maart 2018 12:07 schreef Stormqueen het volgende:
Maar waarom zou je dan een diëtist nodig hebben, thinkk?
Verantwoordelijk gehouden worden is waar het vaak wel om gaat.quote:Op maandag 26 maart 2018 10:43 schreef DrSauvignon het volgende:
Ik denk dat voor heel veel mensen een dietist vooral een stok achter de deur is. Een persoon bij wie je op de weegschaal gaat staan. Dat is ook een soort van blootgeven. Heb je wel goed genoeg je best gedaan? En de angst of je wel afgevallen bent of niet en iemand die je daar op afrekent is voor velen waarvoor ze het doen.
Als er iets te vieren is in het ziekenhuis (wéér een soort accreditatiegedoe, ADlijstjes, Elzevierlijstjes etc etc) is er ook altijd gebak. Of we krijgen chocolade. Afgelopen week kregen we een *gasp* saunabon! Kijk, dát is echt een cadeautjequote:Op maandag 26 maart 2018 16:33 schreef Brighteyes het volgende:
Godallemachtig wat een eten! Wat denken mensen toch als ze dat soort dingen meenemen en neerzetten?
Wij hebben hier nu weer een board meeting en er staan stapels 'tim-tam's', dat zijn een soort rechthoekige chocoprinsen uit Australie, maar ook 'lemoncrisps' (ook uit Austr.) ik zag bakken paaseitjes staan, echt rot op met al dat eten!
Mijn collega's zitten ook echt de hele tijd paaseitjes te vreten. 1tje heeft er 80% eitjes dus daar wil ik er nog wel af en toe een van pakken. Maar probeer het eigenlijk niet te doen. Dan pak ik liever een stukje (donkere) chocolade op het moment dat ik er echt heel veel zin in heb.quote:Op maandag 26 maart 2018 16:33 schreef Brighteyes het volgende:
Godallemachtig wat een eten! Wat denken mensen toch als ze dat soort dingen meenemen en neerzetten?
Wij hebben hier nu weer een board meeting en er staan stapels 'tim-tam's', dat zijn een soort rechthoekige chocoprinsen uit Australie, maar ook 'lemoncrisps' (ook uit Austr.) ik zag bakken paaseitjes staan, echt rot op met al dat eten!
quote:Op maandag 26 maart 2018 17:04 schreef Stormqueen het volgende:
Da's het probleem. Zodra ik het zie heb ik er heel veel zin in...
Ik doe het nu gewoon zelf in de kast of in een lade. Ik lijk plots een stuk netter op het werkquote:Op maandag 26 maart 2018 17:11 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vraag tegenwoordig wel of het ergens anders mag. En dan leg ik uit dat ik een junk ben. En ik vraag ze of ze ook rook zouden uitblazen in het gezicht van iemand die net gestopt is, of bier zouden drinken naast een alcoholist. Het is nu al vrijwel opgehouden
Dat werkt an sich ook wel, ik vond net een zak gele M&M's in mijn lade. Ik wist niet eens meer dat die er stond.quote:Op maandag 26 maart 2018 17:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik doe het nu gewoon zelf in de kast of in een lade. Ik lijk plots een stuk netter op het werkDirect aan het opruimen. Maar mocht het nodig zijn dan ga ik jouw tactiek ook maar gebruiken
Fijn dat 'ie best lekker was! Wel balen dat je snel alweer trek kreeg. Je kan evt ook in verhouding wat meer havermout doen, dus ipv 40g havermout op 200ml melk 50g doen bijvoorbeeld (en evt dan alsnog wat meer maken). Dan is ie vanzelf ook nog wat dikker.quote:Op maandag 26 maart 2018 16:56 schreef Pinuts het volgende:
De havermoutpap vanmorgen was best lekker. Alleen kreeg ik tegen een uur of 10 alweer honger. Morgen dis even iets meer maken.
daar heb ik echt zo'n zin in. Al een paar dagen.quote:Op maandag 26 maart 2018 17:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat werkt an sich ook wel, ik vond net een zak gele M&M's in mijn lade. Ik wist niet eens meer dat die er stond.
Nadeel is wel dat ik nu M&M's wil natuurlijk.
"maar ik eet helemaal niet zo veelquote:Op maandag 26 maart 2018 18:43 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb rond mijn 20ste overigens een periode gehad dat ik elke dag 1 zak (geen kleintje) leeg at. Elke dag. Bovenop gewoon eten + cola + eventueel andere snacks. Zó gek dat ik dik werd. Snap er niks van.
De moeder van mijn nichtje was er heel erg op tegen dat ze een gastric bypass kreeg. Ik dacht eventjes dat dat was vanwege alle risico's, maar nee, ze was bang dat haar lieve dochter's lichaam niets van natuurkunde begreep en niet zou afvallen met zo'n ingreep. Ze zei namelijk altijd dat ze amper at en toch dik bleef. En zo'n gastric bypass is in theorie natuurlijk vooral gewoon een kcal-restrictie: je kan niet zoveel eten = minder kcal = afvallen. En als je al bijna niets eet, dan gaat zo'n gastric bypass niets magisch doen.quote:
quote:Op maandag 26 maart 2018 18:49 schreef Stormqueen het volgende:
Als je alleen chocolade, fanta en frituur eet hoef je idd maar kleine hoeveelheden te eten om je machtige lichaam op niveau te houden
Maar voer ik het in in MFP? Of niet? Tellen de kcal?quote:
Eh, verteren duurt 20min toch? Of is dat een fabeltje. Anders zou ik aantal minuten binnenhouden delen door 20, dat resultaat vermenigvuldigen met de totale kcal van het eten. En dat is dan je inname.quote:Op maandag 26 maart 2018 18:54 schreef Lonaa het volgende:
Zeg, wat doe ik met mijn lijstje als ik het opgegeten heb maar binnen 5 minuten via dezelfde weg weer gedropt heb in het toilet?
quote:Op maandag 26 maart 2018 18:56 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Eh, verteren duurt 20min toch? Of is dat een fabeltje. Anders zou ik aantal minuten binnenhouden delen door 20, dat resultaat vermenigvuldigen met de totale kcal van het eten. En dat is dan je inname.
#didthemath
Ja je mag dingen eten, maar niet net zoveel als dat je denkt dat eruit is gegaan. Want dat is altijd minder dna dar erin is gegaan.of je moet echt ziek zijn en helemaal niets in je hebben zittenquote:Op maandag 26 maart 2018 18:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Maar voer ik het in in MFP? Of niet? Tellen de kcal?
Ergo, mag ik nu nog dingen opeten, of niet?
Ja, maar ik zou geen lijstje meer nemen, die vallen blijkbaar niet zo lekker.quote:Op maandag 26 maart 2018 18:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
quote:Op maandag 26 maart 2018 18:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar ik zou geen lijstje meer nemen, die vallen blijkbaar niet zo lekker.
quote:Op maandag 26 maart 2018 18:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ja je mag dingen eten, maar niet net zoveel als dat je denkt dat eruit is gegaan. Want dat is altijd minder dna dar erin is gegaan.of je moet echt ziek zijn en helemaal niets in je hebben zitten
Nou ja als je ziek bent zou ik vooral veel drinken, en licht verteerbare meuk eten. Kom je toch niet aan je kcal. Als je het er bewust uitgekotst hebt zou ik het niet weten want dat is boven forumpaygrade, maar dan stel ik voor dat je een psycholoog belt. Als je gewoon spontaan misselijk werd omdat sneldraaiende monsieur cannibale of schommelschip ofzo, zou ik mijn wiskunde aanhouden.quote:Op maandag 26 maart 2018 18:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
quote:Op maandag 26 maart 2018 18:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar ik zou geen lijstje meer nemen, die vallen blijkbaar niet zo lekker.
quote:Op maandag 26 maart 2018 19:04 schreef Cue_ het volgende:
Als je 't bewust uitkotst is 't niet slim weer zelfde hoeveelheid te eten, want dan was 't voor niets.
Of je hebt zo'n trek dat je gewoon twee keer wou eten. Snap ik ook wel weer![]()
Ach.. Als ervaren koster, kan ik je overal mee helpen
Ongelooflijk dat er zoveel kcal in zit. Je hebt ook wel van die zakjes van 40/45 gram ongeveer op station/kantines. Dat is dan iets van 200 kcal. Als je dat nou eens in de zoveel maand eet, kan het niet heel veel kwaad denk ik. Behalve dat het natuurlijk vrij slecht voor je lichaam is.quote:Op maandag 26 maart 2018 18:42 schreef Isabeau het volgende:
Een middelgrote zak pinda m&m's is meer dan 1500 kcal
Je hebt ook nog grote zakken van 400 gram, dat is meer dan 2000 kcal.
Dus, hoe streng lijn je? Kan je 1 middelgrote of 1 grote zak pinda m&m's eten op een dag![]()
Verder niets. Dat dan weer wel.
Zonder pinda's overigens 35 kcal minder per 100 gram. Scheelt toch weer. Een beetje.
ik dacht dat je lichaam dan ook de ongezonde dingen niet meer kon handelen.. en je dan dus moet overgeven of diarree krijgt als je chocolade etc eet. Maar niet dus. Heb laatst een soort serie over die operatie gezien, dan werden er meerdere mensen gevolgd met overgewicht die ervoor kozen om op die manier af te vallen, maar in die documentaire zag je echt hoeveel mensen simpelweg niks begrijpen van gezond eten.quote:Op maandag 26 maart 2018 18:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]klopt!
Ze eet overigens nog steeds vooral alleen chocolade en energy drankJe wordt er niet per se gezonder op, zo'n ingreep. Ze ziet er wel beter uit
Nou, dat laatste idd.. verbazend, maar ik denk dat we dat hier zo onwijs onderschatten. Wij vragen ons hier af wat een diëtist nu precies toevoegt, maar voor de meeste mensen zijn het orakels van kennis die ze zelf niet hebben vrees ik..quote:Op maandag 26 maart 2018 19:35 schreef Aardbeientaartjes het volgende:
[..]
ik dacht dat je lichaam dan ook de ongezonde dingen niet meer kon handelen.. en je dan dus moet overgeven of diarree krijgt als je chocolade etc eet. Maar niet dus. Heb laatst een soort serie over die operatie gezien, dan werden er meerdere mensen gevolgd met overgewicht die ervoor kozen om op die manier af te vallen, maar in die documentaire zag je echt hoeveel mensen simpelweg niks begrijpen van gezond eten.
Dat is eigenlijk wel de bedoeling maar veel mensen kunnen er gewoon tegen.quote:Op maandag 26 maart 2018 19:35 schreef Aardbeientaartjes het volgende:
[..]
ik dacht dat je lichaam dan ook de ongezonde dingen niet meer kon handelen.. en je dan dus moet overgeven of diarree krijgt als je chocolade etc eet. Maar niet dus. Heb laatst een soort serie over die operatie gezien, dan werden er meerdere mensen gevolgd met overgewicht die ervoor kozen om op die manier af te vallen, maar in die documentaire zag je echt hoeveel mensen simpelweg niks begrijpen van gezond eten.
Er is bijgekomen: allemaal chocoladerolletjes met spikkeltjessuiker, een hele zak witte chocolade, een hele zak diverse soorten chocolade eitjes, kruidkoeken, een grote zak snoep en nog een grote doos merci.quote:Op maandag 26 maart 2018 16:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb dit weekend op het werk al 1 (heel grote) chocolademuffin, 1 bosbes muffin, 1 kersengebakje, paaseitjes, een reep chocolade, blikje cola, een doos merci, chocoladekoekjes en andere digestive koekjes weerstaan
Nog één nachtje doorbikkelen tussen het eten. Benieuwd wat er bij is gekomen.
Slecht voor je lichaam?quote:Op maandag 26 maart 2018 19:32 schreef Aardbeientaartjes het volgende:
[..]
Ongelooflijk dat er zoveel kcal in zit. Je hebt ook wel van die zakjes van 40/45 gram ongeveer op station/kantines. Dat is dan iets van 200 kcal. Als je dat nou eens in de zoveel maand eet, kan het niet heel veel kwaad denk ik. Behalve dat het natuurlijk vrij slecht voor je lichaam is.Ik gun mezelf nog weleens zo'n zakje ooit.
ik vind je wél hartstikke stoer!quote:Op maandag 26 maart 2018 23:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er is bijgekomen: allemaal chocoladerolletjes met spikkeltjessuiker, een hele zak witte chocolade, een hele zak diverse soorten chocolade eitjes, kruidkoeken, een grote zak snoep en nog een grote doos merci.(en ik heb er zo'n zin in
)
Ik heb nog een foto voor vriendlief gemaakt omdat ik vond dat het de spuigaten uitliep qua snoepgoed op het werkquote:Op dinsdag 27 maart 2018 08:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh dat vind ik echt super knap. Ik was er waarschijnlijk als een hongerig zwijn bovenop gestort.
Het klonk idd wel als echt de halve Jamin ofzo.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 08:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb nog een foto voor vriendlief gemaakt omdat ik vond dat het de spuigaten uitliep qua snoepgoed op het werkHeb wel een handje witte chocolade mee naar huis genomen...door mezelf te vertellen dat ik het 'straks wel mocht' kon ik er ook af blijven
![]()
Nice!!quote:Op dinsdag 27 maart 2018 07:03 schreef Stormqueen het volgende:
Enik woog 79.3
Wel ná het kakken, maar soit
Ai dat is wel zuur ja. Wel goed van het rennen!quote:Op dinsdag 27 maart 2018 10:02 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wow SQ! Wat gaaf!
Ik kreeg er nog een halve kilo bij van afgelopen weekend. Helaas. Gisteravond wel 1,5km kunnen rennen aan een stuk en na even wandelen kon ik nog verder rennen![]()
O: melk met special flakes
L: kwark, 2 crackers met ham en zuivelspread
D: pasta volgens mij
S: 2 uur volleyballen en zo veel mogelijk wandelen
T: stukje chocolade of 2
Echt hè dat gevoel in je mond en het geluid van het kraken en en enquote:Op dinsdag 27 maart 2018 11:47 schreef Stormqueen het volgende:
Ja maar krokante dingenik snap je wel.
Met een beetje honing en walnoten!quote:Op dinsdag 27 maart 2018 11:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik was vergeten hoe lekker in Griekse yoghurt eigenlijk vind
Oh ja heerlijkquote:Op dinsdag 27 maart 2018 15:04 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Met een beetje honing en walnoten!![]()
Ik gaf op een gegeven moment alle traktaties aan de klassenhulpjesquote:Op dinsdag 27 maart 2018 13:56 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Zooi op het werk, check. Teveel jarigen die de klassen langs komen. Gelukkig is het vaak zo’n goedkope cake en die kan ik heeeeeeel makkelijk afslaan!
Dan moet ik die hebben.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 15:05 schreef Missladybug het volgende:
Nou dat is ook niet vriendelijk van MFP.
Ik heb Fatsecret. Mag 2200 kcal![]()
![]()
Verder ben ik heel blij dat mijn bazin en tevens enige collega ook aan het lijnen is.
Geen verleidingen hier.
Alle instellingen wel goed gezet?? MFP was bij mij niet uitzonderlijk hoog of laag namelijk..quote:Op dinsdag 27 maart 2018 15:46 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Dan moet ik die hebben.
Wel fijn geen verleidingen.
Ik vind 1450 te weinig. Volgens mij is 1800 ook goed.
Volgens mij wel.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 15:53 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Alle instellingen wel goed gezet?? MFP was bij mij niet uitzonderlijk hoog of laag namelijk..
Haha, tegenwoordig gooi ik het na schooltijd de prullenbak in of ik beloon hardwerkende leerlingen. Behalve als het soms echt iets lekkers of iets kleins is.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 15:32 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik gaf op een gegeven moment alle traktaties aan de klassenhulpjes![]()
En dat gezegd hebbende komt net een leerling tompoucen langs brengen die de mediatheekbeheerder over had..Gelukkig zijn het vieze slappe diepvriesdingen dus die deel ik met alle liefde aan mijn leerlingen en werknemers uit
Ja, dan heb je kans dat je laag moet zitten om dat voor elkaar te krijgen. Neem aan dat dit ook zonder activiteiten gerekend is.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 15:54 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Volgens mij wel.
Wellicht streefgewicht icm lengte.
Ik heb een gezond bmi atm wil er nog wat af.
Zakje chips at ik wel graag.. maar al die chocolade zooi.. eind van het jaar kwam ik altijd thuis met een shopper vol kaarsen, douchegel en..merci e.d.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 16:00 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Haha, tegenwoordig gooi ik het na schooltijd de prullenbak in of ik beloon hardwerkende leerlingen. Behalve als het soms echt iets lekkers of iets kleins is.
Iddquote:Op dinsdag 27 maart 2018 16:02 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja, dan heb je kans dat je laag moet zitten om dat voor elkaar te krijgen. Neem aan dat dit ook zonder activiteiten gerekend is.
Ik hou me daar ook zo veel mogelijk aan eerlijk gezegd.. anders gebeurt er weinigquote:Op dinsdag 27 maart 2018 16:25 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, zonder enige vorm van lichaamsbeweging mag ik ook maar 1500 kcal eten om af te vallen denk ik... even checken!
Oh nee omdat ik 80 kilo weeg mag ik er dan 1600, woop!
maar hoe kan het dan zo zijn dat die natuurkundige wetten niet op jou van toepassing zijn? Ik bedoel, jij leeft toch geen volkomen passief bestaan?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 16:36 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik hou me daar ook zo veel mogelijk aan eerlijk gezegd.. anders gebeurt er weinig
ik zou me daar toch niet te veel aan vasthouden hoor. Je hebt geen passief leven, dus moet je je inname ook niet baseren op een passief leven.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 16:33 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb wel aangegeven dat ik veel sta. Maar vandaag sport ik verder niet. Ja ik heb de trap genomen in het ziekenhuis. En train mijn buikspieren nog
Ik vraag me vooral af hoe je met structureel veel meer af kan vallenquote:Op dinsdag 27 maart 2018 16:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
maar hoe kan het dan zo zijn dat die natuurkundige wetten niet op jou van toepassing zijn?
Zoiets niks voor je om een keer te doen? http://www.santevoeding.nl/medgem.htmlquote:Op dinsdag 27 maart 2018 16:43 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik vraag me vooral af hoe je met structureel veel meer af kan vallen![]()
Blijkbaar ligt mijn energieverbruik laag of is mijn lijf erg efficiënt of zo. Die sport apps schatten dat altijd veel te hoog in sowieso dus daar ga ik al helemaal niet van uit. Mijn onderhoud zou op 2100 liggen ongeveer maar ik vrees dat ik daarmee aan zal komen.
Het heeft natuurlijk ook te maken met spiermassa. Wanneer dat groter wordt zal mijn verbranding ook toenemen is de theorie.
Ik zal het iets nuanceren: 1600 is mijn richtlijn, iets er boven of een keer er onder raak ik niet van in paniek.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 16:48 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, dat zal ook zeker wel schelen denk ik, spieren. Of eet je in het weekend misschien structureel je tekorten weer bij? Dat heb ik ook tijden gedaan namelijk![]()
Doordat ik nu tamelijk actief ben voor een kantoorpik kan ik wat meer hebben, maar zodra ik thuis zit gaat het iig fout. Ik heb die beweging wel echt extra nodig. (4 dagen in de week fiets ik zo'n 18 kilometer en dat is kennelijk genoeg om het afvallen in stand te houden).
Maar een halve kilo per week is toch ook idioot veel??quote:Op dinsdag 27 maart 2018 16:54 schreef Pinuts het volgende:
Bij mij gaf mfp aan dat als ik een halve kg per week wil afvallen ik zo'n 1200 kcal per dag moet eten, terwijl de meeste formules mijn onderhoudt op 2100 schatten. Een nu dus gemiddeld 1600 kcal. Dan kan ik later nog evt iets omlaag. Maar veel minder dan dit wil ik eigenlijk niet gaan eten
Mwaaaaah, ligt een beetje aan waar je vandaan komt.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 16:57 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Maar een halve kilo per week is toch ook idioot veel??
Ik vind een kilo per maand al mooi zat
Zeg Madivi, wees je alsjeblieft niet te streng voor jezelf? Ik zie helemaal niet zo'n vreselijk lijstje hoor. Ja, hebt een koekje en een plakje cake gehad, so what. Je hebt geen kilo cake en gezinspak koeken gegeten toch? Dit is toch wat normale mensen doen, en dat is toch precies wat we hier allemaal trachten te bereiken?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 17:08 schreef Madivi het volgende:
Binnenval zonder bijlees, zonder ruggengraat, maar met lijstje.
O: 200g magere kwark met bosbessen
T: plak cake![]()
L: 2 kommen gevulde tomatensoep met 1 handje croutons
T: jodekoek met chocolade![]()
D: normaal bord pasta met groente en gehakt
Ja, en vocht alles. Daarom. En daarom is het ook fijn dat het snel gaat in het begin, want dan hou je tenminste moed om door te gaanquote:Op dinsdag 27 maart 2018 17:10 schreef Sarasi het volgende:
Maar hoe zwaarder je bent, hoe meer kcal je nodig hebt voor onderhoud ook, dus dan gaat 't sowieso sneller in 't begin.
Als ik 1 kilo per week er af wil moet ik echt crashen. Dat doen we dus mooi niet.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 17:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mwaaaaah, ligt een beetje aan waar je vandaan komt.
Als ik 25 kilo moest afvallen op 1 kilo per maand zou ik bij voorbaat al de handdoek in de ring gooien, laat staan als je er 50 moet bijvoorbeeld![]()
Ik vind een kilo per maand mooi voor de "eindstrijd", de laatste paar kilootjes, maar het echte hardcore afvallen doe ik graag in zo'n schema:
kilo 1-10: 1 kilo per week
kilo 11-20: halve tot driekwart kilo per week
kilo 20-25 (en verder): 1 tot anderhalve kilo per maand
nee, als dat voor jou werkt, helemaal prima! Voor mij werkt het niet. Ik moet écht een hoger tempo houden, anders geef ik op.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 17:44 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Als ik 1 kilo per week er af wil moet ik echt crashen. Dat doen we dus mooi niet.Ik vind 1kg per maand echt dikke prima
Zolang er maar een dalende lijn is en spieren juist stijgend zijn ben ik meer dan tevreden. Dit is me al heel lang niet meer gelukt namelijk
![]()
Nu wel bere trek dus snel eten koken
Ja, zou ik wel leuk vinden, maar dan hou ik het nooit vol qua hoe weinig ik nog kan eten om dat te doen.. en het lijkt me niet zo gezond in mijn geval dus..quote:Op dinsdag 27 maart 2018 18:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, als dat voor jou werkt, helemaal prima! Voor mij werkt het niet. Ik moet écht een hoger tempo houden, anders geef ik op.
+1! Echt wat een uitdaging.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.O: Smoothie met 400 ml magere yoghurt, een banaan, blauwe bessen, en een scheut melk.
L: 3 sneden brood, 2 met kaas en 1 met runderrookvlees. 1 zoete puntpaprika. bakje kwark.
T: handje nootjes
D: Broccoli, gekookte aardappels en valess (vleesvervanger)
T: 3 paaseitjes
Ik heb een grafiek van een website die daar rekening mee houdtquote:Op dinsdag 27 maart 2018 17:10 schreef Sarasi het volgende:
Maar hoe zwaarder je bent, hoe meer kcal je nodig hebt voor onderhoud ook, dus dan gaat 't sowieso sneller in 't begin.
quote:Op dinsdag 27 maart 2018 19:56 schreef douche-eendje het volgende:
HoiIk kom maar weer eens poging 3454365434 doen
.
HoiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.O: Smoothie met 400 ml magere yoghurt, een banaan, blauwe bessen, en een scheut melk.
L: 3 sneden brood, 2 met kaas en 1 met runderrookvlees. 1 zoete puntpaprika. bakje kwark.
T: 3 paaseitjes![]()
Je laatste T past goed bij de TT
I solemnly swear i'm up to no good
Alles wat erbij is gekomen sinds uhm... december 2016?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 20:19 schreef Madivi het volgende:
Welkom douche-eendje! Hoeveel zou je graag kwijt willen? Succes in ieder geval!
Hoiquote:Op dinsdag 27 maart 2018 20:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Hoi![]()
Je laatste T past goed bij de TT
koop ze bij de Turk of de Aldi ofzo. Ik betaal iets van 1.60 voor een pond.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 20:46 schreef Pinuts het volgende:
Pff.. Waarom zijn die Snoeptomaten altijd zo duur. Vind die heerlijk om achter mijn bureau weg te knagen. Nu bij de Appie tweede halve prijs maar nog steeds net geen 5 euro voor 2 emmers...
We komen gewoon nooit van elkaar of ons gewicht af, maar doorzettingsvermogen om er iedere keer weer mee aan de slag te gaan hebben we dan welquote:Op dinsdag 27 maart 2018 20:59 schreef Stormqueen het volgende:
Hoi eendje
Clubje is alweer bijna compleet. Zal ik levitation even bellen?
quote:Op dinsdag 27 maart 2018 20:59 schreef Stormqueen het volgende:
Hoi eendje
Clubje is alweer bijna compleet. Zal ik levitation even bellen?
Ik ben in al die jaren wel serieus veel gezonder gaan leven! Meer bewegen, sporten, zelden nog frisdrank, niet de standaard snacks in de bioscoop, minder uit eten, minder afhaal maaltijden etcquote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:07 schreef douche-eendje het volgende:
We komen gewoon nooit van elkaar of ons gewicht af, maar doorzettingsvermogen om er iedere keer weer mee aan de slag te gaan hebben we dan wel
Ja ik ook hoor. Ik heb nu vooral last van de beruchte relatiekilo'squote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben in al die jaren wel serieus veel gezonder gaan leven! Meer bewegen, sporten, zelden nog frisdrank, niet de standaard snacks in de bioscoop, minder uit eten, minder afhaal maaltijden etc
Mijn hij is in 2 jaar tijd gigantisch afgevallenquote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:41 schreef douche-eendje het volgende:
Ja ik ook hoor. Ik heb nu vooral last van de beruchte relatiekilo's![]()
. Maar hij gelukkig ook.
Zelf kweken. Ik koop ze nu nog, maar deze zomer wordt het ladingen van 3 of 4 soorten kleine tomaatjes zo van de struikquote:Op dinsdag 27 maart 2018 20:46 schreef Pinuts het volgende:
Pff.. Waarom zijn die Snoeptomaten altijd zo duur. Vind die heerlijk om achter mijn bureau weg te knagen. Nu bij de Appie tweede halve prijs maar nog steeds net geen 5 euro voor 2 emmers...
Ik durf niet meer nadat ik werkelijk zulke smerige tomaatjes aan mijn vertroetelde struikje kreegquote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:49 schreef Vanyel het volgende:
Zelf kweken. Ik koop ze nu nog, maar deze zomer wordt het ladingen van 3 of 4 soorten kleine tomaatjes zo van de struik
Viel het mee met de schouderpijn & je bh die daar op drukt?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 22:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Lesje 3 gelopen. Wat een zeilweer zeg.
Maar heb nog recht op een toetje
Tosti'squote:Op dinsdag 27 maart 2018 22:12 schreef Sunnythesun het volgende:
Weheheh manlief 'klaagt' dat we nu zo licht eten dat hij niet genoeg binnen krijgt op een dag. Zit nu tosti's te nassen![]()
Ik ga voor wat extra kwark geloof ik..
Zeilweer... ja zo kan je het ook omschrijvenquote:Op dinsdag 27 maart 2018 22:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Lesje 3 gelopen. Wat een zeilweer zeg.
Maar heb nog recht op een toetje
Doet hij niet meer aan sport sinds gestopt met handbal dan?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 22:14 schreef Sunnythesun het volgende:
Ja echt he..![]()
Vrijdag gaat hij mee naar de sportschool![]()
Hij handbalt nog/weerquote:Op dinsdag 27 maart 2018 22:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Doet hij niet meer aan sport sinds gestopt met handbal dan?Ik vond hem altijd zo'n sportief type
Nee, absoluut nietquote:Op dinsdag 27 maart 2018 22:19 schreef Sunnythesun het volgende:
Hij handbalt nog/weermaar 1x per week schiet niet zo veel op en hij wordt ook ouder en zo..
beetje krachttraining kan geen kwaad![]()
Nou idd, hij merkt dat zijn kracht nu wel echt begint af te nemen en sneller blessures en zo.. Ben benieuwd of hij het wat vindt.. De trainer vindt het iig heel leuk, die wil graag zien of hij mij bij kan houdenquote:Op dinsdag 27 maart 2018 22:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, absoluut nietIs waarschijnlijk ook goed voor het handballen
Nee maar mijn man heeft eens gekeken en er zit een prachtige blauwe plek. Donderdag weer naar de fysiotherapeut. Joyquote:Op dinsdag 27 maart 2018 22:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Viel het mee met de schouderpijn & je bh die daar op drukt?
Helaas altijd aan het werk op de ochtend dat er hier markt is.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En snacktomaatjes op de markt halen, ook super goedkoop
Ah, dat verklaart wel dat de sportbh rot zit op die schouder. Maar welquote:Op dinsdag 27 maart 2018 22:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nee maar mijn man heeft eens gekeken en er zit een prachtige blauwe plek. Donderdag weer naar de fysiotherapeut. Joy
Mijne moet er ook nog uit voor het slapen gaan. Maar Labradors en waterquote:Op dinsdag 27 maart 2018 22:13 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Zeilweer... ja zo kan je het ook omschrijven![]()
Hondje had ook niet echt veel zin om lang te wandelen na het eten..
Mijn Cocker heeft er meestal ook geen moeite mee. Hij had waarschijnlijk gewoon trek in zijn koekje achterafquote:Op dinsdag 27 maart 2018 22:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mijne moet er ook nog uit voor het slapen gaan. Maar Labradors en water
Goeie! Zal eens gaan kijken.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zelf kweken. Ik koop ze nu nog, maar deze zomer wordt het ladingen van 3 of 4 soorten kleine tomaatjes zo van de struik
quote:Op dinsdag 27 maart 2018 22:39 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Mijn Cocker heeft er meestal ook geen moeite mee. Hij had waarschijnlijk gewoon trek in zijn koekje achteraf
Ja, dat ook.quote:
Ligt ook een beetje rot nu. Wel blij dat ik gegaan ben idd.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 22:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ah, dat verklaart wel dat de sportbh rot zit op die schouder. Maar weldat je bent gegaan!!
Hier was het weer treuzel de treuzel haha.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 22:39 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Mijn Cocker heeft er meestal ook geen moeite mee. Hij had waarschijnlijk gewoon trek in zijn koekje achteraf
Wat voor oefening was het dan?quote:Op woensdag 28 maart 2018 08:29 schreef Isabeau het volgende:
Lekker, BE![]()
![]()
Ik heb gisteren een nieuwe oefening in de sportschool gedaan en nu doen m'n schouderspieren pijnDaar heb ik geloof ik nog nooit spierpijn gehad
Het werkt!
Military press.quote:
De moordenaar van ego's.quote:
Bij Military press staan je voeten dichter bij elkaar (military) en sta je meer rechtop dan bij een Shoulder press (Strict Press).quote:Op woensdag 28 maart 2018 08:55 schreef Cue_ het volgende:
Ik moest even googlen, maar ik noem het gewoon de shoulder pressGister ook gedaan
Zou kunnen idd, zo specifiek niet naar youtube gekeken/geluisterdquote:Op woensdag 28 maart 2018 09:01 schreef Rauw. het volgende:
Bij Military press staan je voeten dichter bij elkaar (military) en sta je meer rechtop dan bij een Shoulder press (Strict Press).
Het verschil is volgens mij verwatert tegenwoordig hoor, maar de purist kan er wel over vallen.
Het is ook maar net hoe je het je geleerd wordt..quote:Op woensdag 28 maart 2018 09:07 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zou kunnen idd, zo specifiek niet naar youtube gekeken/geluisterd
Voor mij goed genoeg om het onder 1 noemer te laten vallen
Dat wordt dus pas interessant als ik wat meer gewicht aankanquote:Op woensdag 28 maart 2018 09:21 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Het is ook maar net hoe je het je geleerd wordt..
Met de hielen tegen elkaar wordt het wel bijzonder veel zwaarder strict pressen.
En wat is dan de definitie van brood?quote:Op woensdag 28 maart 2018 09:39 schreef Rauw. het volgende:
YESSS YESSS YESSS YESSS.
een Boterham is 2 sneden brood op elkaar met beleg ertussen.
een Dubbele Boterham is 4 sneden brood op elkaar met beleg tussen de sneden (3x Beleg).
en een Broodje is een snee brood
Brood is een meelproduct dat wordt gemaakt door brooddeeg te bakken, te koken of te stomen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 09:47 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
En wat is dan de definitie van brood?
* douche-eendje heeft vandaag zelfgebakken tarwe-semolinabrood met rozemarijn en rozijnen mee
Ja zo zie ik het ook. Maar Rauw zegt wat anders. Nu ben ik in de warquote:Op woensdag 28 maart 2018 09:47 schreef Cue_ het volgende:
Een boterham is gewoon 1 snee brood (in de meeste gevallen dubbel gevouwen met beleg ertussen)
Gewoon niet naar Rauw luisteren, simple as thatquote:Op woensdag 28 maart 2018 09:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ja zo zie ik het ook. Maar Rauw zegt wat anders. Nu ben ik in de war
quote:Op woensdag 28 maart 2018 09:39 schreef Rauw. het volgende:
YESSS YESSS YESSS YESSS.
een Boterham is 2 sneden brood op elkaar met beleg ertussen.
een Dubbele Boterham is 4 sneden brood op elkaar met beleg tussen de sneden (3x Beleg).
en een Broodje is een snee brood
Dit.quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:14 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Mindfuck!
Een boterham is een boterham.
Een dubbele boterham is een dubbele boterham.
How hard can it be?
Ja, of in een zak van 10. Of nee wacht, dat zijn dan bolletjes natuurlijk.quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dit.
Een broodje = een broodje. Die je los in zo'n bak bij de supermarkt kan kopen. Van die dingen.
Ja, dat zijn bolletjesquote:Op woensdag 28 maart 2018 10:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, of in een zak van 10. Of nee wacht, dat zijn dan bolletjes natuurlijk.
Wacht ff, ik ga even 1 snee snijden hiervanquote:Op woensdag 28 maart 2018 09:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja zo zie ik het ook. Maar Rauw zegt wat anders. Nu ben ik in de war
Of kadetjes, die zijn ook weer anders.quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, of in een zak van 10. Of nee wacht, dat zijn dan bolletjes natuurlijk.
Ja, tosti is dubbele boterham.quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:17 schreef Cue_ het volgende:
maar let op, een tosti zijn wel 2 boterhammen/2 sneeen
Een broodje kroket is voor jou een boterham met een kroket erop?quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:18 schreef Rauw. het volgende:
sws is een broodje ook gewoon een snee brood.
Hoe de fuck heet het anders een broodje kroket.
Tis een bolletje kroket!quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:18 schreef Rauw. het volgende:
sws is een broodje ook gewoon een snee brood.
Hoe de fuck heet het anders een broodje kroket.
Nee, ertussen, niet eropquote:Op woensdag 28 maart 2018 10:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Een broodje kroket is voor jou een boterham met een kroket erop?
Nee, dat zijn puntjes, toch?quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:17 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Of kadetjes, die zijn ook weer anders.
2 Boterham mag ik dan hopen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:17 schreef Missladybug het volgende:
Oh een boterham vind ik 1 snee.
Twee sneetjes noem ik dus twee boterhammen.
Dat weet ik nietquote:Op woensdag 28 maart 2018 10:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dus voor rauw is een wit bolletje ook een boterham?
Nee want dat is maar 1.quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dus voor rauw is een wit bolletje ook een boterham?
quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:20 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Puntjes zijn zachte bolletjes die puntig zijn
quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:20 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Nee want dat is maar 1.
2 witte bolletjes op elkaar is een boterham officieel.
Dat is onzin.quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:21 schreef Lonaa het volgende:
[..]![]()
Ik vind 1 wit bolletje eigenlijk wel soort van 2 sneden brood. Zo zwaar zijn ze ook.
Dat is gewoon niet waar.quote:
Natuurlijk niet. Als je ham en kaas op een wit bolletje doet en in het tosti-ijzer dondert heb je tosti. Tosti = 2 boterhammen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:25 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Dat is onzin.
1 broodje is nooit 2 sneden.
Maar voor Rauw zijn 2 boterhammen, 4 sneetjes, dus dan ook 2 witte bolletjes per 1 tostiquote:Op woensdag 28 maart 2018 10:33 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Als je ham en kaas op een wit bolletje doet en in het tosti-ijzer dondert heb je tosti. Tosti = 2 boterhammen.
Ergo, een wit bolletje = 2 boterhammen.
Zoals jij het nu zegt moet je hem eerst door snijden en de ham en kaas ERTUSSEN doen, niet ER OP. Dan heb je 2 sneeën en dus een boterham.quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:33 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Als je ham en kaas op een wit bolletje doet en in het tosti-ijzer dondert heb je tosti. Tosti = 2 boterhammen.
Ergo, een wit bolletje = 2 boterhammen.
Oh die zit er bij ons heeeeel vaak in. Dat kan flink pijn doen jaquote:
of als er ergens een goudreinet in je buurt zit. Snackgroenten, veel soorten, altijd goedkoop.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 20:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
koop ze bij de Turk of de Aldi ofzo. Ik betaal iets van 1.60 voor een pond.
En: weer gerend
De mijne vind water een feest. Ook als het uit de lucht komtquote:Op dinsdag 27 maart 2018 23:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Hier was het weer treuzel de treuzel haha.
godver. Ik heb nu zin in een broodje kroket.quote:
Ik snij m soms per ongeluk door omdat ik een idioot ben. Meestal raak ik dan ook mn klauw.quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:38 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Zoals jij het nu zegt moet je hem eerst door snijden en de ham en kaas ERTUSSEN doen, niet ER OP. Dan heb je 2 sneeën en dus een boterham.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik laat het bolletje altijd aan 1 kant aan elkaar vast (ik snij hem open, niet door) , waardoor je 1 broodje eet met daartussen kaas en ham.
Als je hem doorsnijdt ben je sowieso al een fout mens.
Nogmaals 2 boterhammen houdt in 2x meervoud, en is dus minimaal 4 sneeën brood.
quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Maar gozer, 1 boterham (boterhammen?) is niet 2 sneeen.
Of gewoon op de markt. Haal ik altijd. Heel goedkoop, sowieso groente en fruit daar. En vaak ook wel goede kwaliteit.quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:41 schreef DrSauvignon het volgende:
of als er ergens een goudreinet in je buurt zit. Snackgroenten, veel soorten, altijd goedkoop.
Maar is het dan 1 boterham of 1 boterhammen?quote:
Een sneetje impliceert ook een bepaalde grootte.quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:45 schreef Cue_ het volgende:
Maar Rauw, een sneetje is dus wel gewoon 1 snee brood?
quote:Op dinsdag 27 maart 2018 19:56 schreef douche-eendje het volgende:
HoiIk kom maar weer eens poging 3454365434 doen
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.O: Smoothie met 400 ml magere yoghurt, een banaan, blauwe bessen, en een scheut melk.
T: 3 paaseitjes![]()
![]()
Nee, als je een heel paasbrood door midden snijdt heb je een heel paasbrood in 2 stukken paasbrood.quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:47 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Een sneetje impliceert ook een bepaalde grootte.
Maar ook als je een heel paasbrood door midden snijdt heb je 2 sneden brood.
Als je daar beleg tussen doet dan heb je een boterham.
1 boterham is 2 sneden, 2 boterhammen is 4 sneden, 3 boterhammen is 6 sneden etc.quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:46 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Maar is het dan 1 boterham of 1 boterhammen?
Ik snap de meervoudsvorm niet
quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:48 schreef Rauw. het volgende:
[..]
1 boterham is 2 sneden, 2 boterhammen is 4 sneden, 3 boterhammen is 6 sneden etc.
3 sneden is 1 boterham en een broodje.
Wie ben jij om te bepalen hoe dik ik mijn snede maak.quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:50 schreef Aardbeientaartjes het volgende:
Anders weeg je gewoon je brood af en concludeer je vanuit die informatie of het één of twee sneeën zijn. Een snee is 35 gram ofzo.
Wel gedaan, nu niet meer.quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:50 schreef Aardbeientaartjes het volgende:
Doen jullie uberhauot aan avondeten afwegen enzo?
Daar maak je geen lekkere tosti van.quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:53 schreef Missladybug het volgende:
Ben ik even blij dat ik meestal crackers eet.
quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:50 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Wie ben jij om te bepalen hoe dik ik mijn snede maak.
Ik had al zo'n idee dat je wel bekend zou zijn met foute conclusies jaquote:Op woensdag 28 maart 2018 10:57 schreef Rauw. het volgende:
Bezweken onder groepsdruk van foute mensen?
Komt mij bekend voor!
Ze zijn gewoon even moeilijk aan 't doen om 't moeilijk doen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:50 schreef Aardbeientaartjes het volgende:
Anders weeg je gewoon je brood af en concludeer je vanuit die informatie of het één of twee sneeën zijn. Een snee is 35 gram ofzo.
Doen jullie uberhauot aan avondeten afwegen enzo?
De geschiedenisboeken staan er vol mee.quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik had al zo'n idee dat je wel bekend zou zijn met foute conclusies ja
Patatje pinda.quote:Op woensdag 28 maart 2018 11:01 schreef Rauw. het volgende:
Next up;
Patatje Pinda of Friet Saté?
Of is het Patat Saté en Friet Pinda?
Zou het uberhaupt geen Aardappel Julienne moeten heten?
En bij de Berehap (of ook wel Bereklauw voor mensen die fout zijn) Heet het dan Saté of Pinda?quote:Op woensdag 28 maart 2018 11:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Patatje pinda.
Satesaus is bij deegwaren.
Berehap pinda.quote:Op woensdag 28 maart 2018 11:04 schreef Rauw. het volgende:
[..]
En bij de Berehap (of ook wel Bereklauw voor mensen die fout zijn) Heet het dan Saté of Pinda?
Ik weet gewoon oprecht niet wat ik bestel bij de snackbar.quote:Op woensdag 28 maart 2018 11:07 schreef Lonaa het volgende:
satesaus = saus voor over de sate.
Dat kan een pindasaus zijn.
Dus een berehap is eigenlijk al een saté.quote:Op woensdag 28 maart 2018 11:08 schreef Cue_ het volgende:
Doordat sate ook wel als saus wordt bedoelt, durf ik nooit sate te bestellen, want geen idee wat voor suas je dan erbij krijgt, terwijl het stukejs vlees op een stokkie moeten zijn
Ik wel, klein bakje patat, een bamischijf en een kroketquote:Op woensdag 28 maart 2018 11:08 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik weet gewoon oprecht niet wat ik bestel bij de snackbar.
Ik wil mijn vriend inruilen voor jou. Jij bent sterker en snapt meer van voedsel.quote:Op woensdag 28 maart 2018 11:08 schreef Cue_ het volgende:
Doordat sate ook wel als saus wordt bedoelt, durf ik nooit sate te bestellen, want geen idee wat voor suas je dan erbij krijgt, terwijl het stukejs vlees op een stokkie moeten zijn
Ik krijg mn berehap altijd zonder stokje.quote:Op woensdag 28 maart 2018 11:08 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Dus een berehap is eigenlijk al een saté.
Mind = blown.
quote:Op woensdag 28 maart 2018 11:09 schreef Sarasi het volgende:
Ik wil mijn vriend inruilen voor jou. Jij bent sterker en snapt meer van voedsel.
Meh, friet en een kaassoufflé.quote:Op woensdag 28 maart 2018 11:08 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik wel, klein bakje patat, een bamischijf en een kroket
quote:Op woensdag 28 maart 2018 11:09 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik wil mijn vriend inruilen voor jou. Jij bent sterker en snapt meer van voedsel.
mayo en curryquote:Op woensdag 28 maart 2018 11:10 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Meh, friet en een kaassoufflé.
Maar die ene keer dat ik er saus bij bestel... Geen idee hoe ik het dan noem.
Ik krijg hem altijd mét.quote:Op woensdag 28 maart 2018 11:09 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik krijg mn berehap altijd zonder stokje.
sate = vlees op stokje. Ergo, berehap = geen sate.
EN JE HOUDT OOK VAN BAMISCHIJVEN!quote:Op woensdag 28 maart 2018 11:08 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik wel, klein bakje patat, een bamischijf en een kroket
Ik ook amper, degene waar ik wel eens patat mee haal is er daarentegen dol op.quote:Op woensdag 28 maart 2018 11:11 schreef Cue_ het volgende:
[..]
mayo en curry![]()
(ik eet geen pinda/sate-saus, dus boeit me niet)
Natuurlijk zijn bamischijven rondquote:Op woensdag 28 maart 2018 11:11 schreef Sarasi het volgende:
[..]
EN JE HOUDT OOK VAN BAMISCHIJVEN!Als je heter nu ook nog mee eens bent dat die rond horen te zijn (anders hadden we 't wel bamiblok genoemd), vraag ik je ten huwelijk.
Shit. Found a loophole: 'stukjes geroosterd vlees op stokje' = sate.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |