SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I solemnly swear i'm up to no good
Het blijft troep maar ik kon eerst een heel pak koekjes opeten nu niet meer.quote:Op maandag 26 maart 2018 10:10 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
dat is ineens een stuk minder qua troep![]()
En als je het daarna wel eet in normale verhoudingen kom je dan weer aan?quote:Op maandag 26 maart 2018 10:16 schreef Sunnythesun het volgende:
Om af te vallen is no carb (voor mij) wel een goede tactiek gebleken in het verleden, maar om het er af te houden niet handig. Want je leert er idd niet een gebalanceerd en gezond 'normaal' eetpatroon mee op na te houden
Als dat allemaal vet was dan eet hij 3571 calorien te weinig elke dag.quote:Op maandag 26 maart 2018 10:19 schreef Stormqueen het volgende:
mijn broertje doet dus nocarb nu en is in 3 weken 10 kilo afgevallenmaar hij eet dus ook véél te weinig nu. We zaten zaterdag bij de HAP voor mijn vader en hij ging van zijn stokje van wat straaltjes bloed. Bleek ie nog niets te hebben gegeten die dag (14:00). Ik hoop dat hij snel wat normaler gaat doen.
Als je te veel neemt wel ja. Het kan best duurzaam hoor, maar niet als je, zoals ik, niet goed bent in maat houden en iets minderen. Ik vond helemaal niet eten makkelijker dan met mate. Dus carbverslaving slaat weer toe en hoppa.quote:Op maandag 26 maart 2018 10:18 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
En als je het daarna wel eet in normale verhoudingen kom je dan weer aan?
quote:Op maandag 26 maart 2018 10:20 schreef Stormqueen het volgende:
Oh en de weegschaal zei heel resoluut weer 79.9 vanmorgen, dat vond ik uitermate sympathiek!
Heel sympathiekquote:Op maandag 26 maart 2018 10:20 schreef Stormqueen het volgende:
Oh en de weegschaal zei heel resoluut weer 79.9 vanmorgen, dat vond ik uitermate sympathiek!
natuurlijk is dat niet allemaal vet. Maar goed, hij zal de 1000 kcal niet halen en zo'n machtig lichaam heeft ook een hoog onderhoud natuurlijk. Maar iets meer eten mag bestquote:Op maandag 26 maart 2018 10:21 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Als dat allemaal vet was dan eet hij 3571 calorien te weinig elke dag.
Eens hiermee ja. Ben er zelf ook eens geweest, en dan komt het toch neer op je lijstje maken en bespreken waarom je bepaalde dingen wel / niet eet etc.quote:Op maandag 26 maart 2018 10:26 schreef Brighteyes het volgende:
Een vriend van mij zei dit weekend ook 'zou het werken als je naar een dietist ging', waarop ik hem uitlegde dat ik denk dat er heel weinig is dat een dietist mij kan vertellen dat ik niet al lang weet.![]()
![]()
Niet helemaal waar, in 'slank' zitten mensen die laten nog steeds mijn hoofd suizen met echt goede informatie, maar dat zijn dan weer net niet de dingen die een dietist je vertelt.
Ik weet prima wat ik wel en niet moet doen, het gaat om het toepassen, en dat gaat niemand anders voor me doen dan ikzelf.
Neemt niet weg dat ze voor sommige mensen die nog niet heel veel weten van voedsel en hoe en wat best nuttig kunnen zijn. Maar grofweg blijft afvallen nog steeds een rekensom van minder erin stoppen dan er weer uit gaat. En daar zijn dan 100 miljoen verschillende mogelijkheden en opties voor.
Oh maar da's zonder kleren en schoenen dus 61, dat is prima!quote:Op maandag 26 maart 2018 10:23 schreef ferrari_rood het volgende:
De mijne zei gisteren met kleren en schoenen aan 63.0
Is toch een hbo studie. Hoewel ik wel vaak lees/hoor van die gare diëtisten die liga koekjes aanraden enzo.quote:Op maandag 26 maart 2018 10:15 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vraag me echt oprecht af waar diëtisten hun wijsheid vandaan halen en hoe het kan dat iemand die zulke adviezen geeft zichzelf diëtist mag noemen
ik zou er zelf ook zo doodongelukkig van worden. Jezelf altijd maar constant iets ontzeggen.quote:Op maandag 26 maart 2018 10:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
natuurlijk is dat niet allemaal vet. Maar goed, hij zal de 1000 kcal niet halen en zo'n machtig lichaam heeft ook een hoog onderhoud natuurlijk. Maar iets meer eten mag best
Ik denk dat voor heel veel mensen een dietist vooral een stok achter de deur is. Een persoon bij wie je op de weegschaal gaat staan. Dat is ook een soort van blootgeven. Heb je wel goed genoeg je best gedaan? En de angst of je wel afgevallen bent of niet en iemand die je daar op afrekent is voor velen waarvoor ze het doen.quote:Op maandag 26 maart 2018 10:26 schreef Brighteyes het volgende:
Een vriend van mij zei dit weekend ook 'zou het werken als je naar een dietist ging', waarop ik hem uitlegde dat ik denk dat er heel weinig is dat een dietist mij kan vertellen dat ik niet al lang weet.![]()
![]()
Niet helemaal waar, in 'slank' zitten mensen die laten nog steeds mijn hoofd suizen met echt goede informatie, maar dat zijn dan weer net niet de dingen die een dietist je vertelt.
Ik weet prima wat ik wel en niet moet doen, het gaat om het toepassen, en dat gaat niemand anders voor me doen dan ikzelf.
Neemt niet weg dat ze voor sommige mensen die nog niet heel veel weten van voedsel en hoe en wat best nuttig kunnen zijn. Maar grofweg blijft afvallen nog steeds een rekensom van minder erin stoppen dan er weer uit gaat. En daar zijn dan 100 miljoen verschillende mogelijkheden en opties voor.
En net 62.6 met wederom schoenen en kleren aanquote:Op maandag 26 maart 2018 10:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh maar da's zonder kleren en schoenen dus 61, dat is prima!
3 uur wordt gedekt door basisverzekering iddquote:Op maandag 26 maart 2018 12:02 schreef Cue_ het volgende:
Volgens mij wordt x aantal uur standaard vergoed door je verzekering, dus proberen kan sowieso geen kwaad
Ik loop bij de psycholoog vanwege mijn burn out en trauma verwerking. Dat richt zich momenteel niet op mijn "ik voel me kut dus ik ga eten" gaan we ook niet doen want andere dingen hebben wat dat betreft nu meer prioriteit.quote:Op maandag 26 maart 2018 12:07 schreef Stormqueen het volgende:
Maar waarom zou je dan een diëtist nodig hebben, thinkk?
Verantwoordelijk gehouden worden is waar het vaak wel om gaat.quote:Op maandag 26 maart 2018 10:43 schreef DrSauvignon het volgende:
Ik denk dat voor heel veel mensen een dietist vooral een stok achter de deur is. Een persoon bij wie je op de weegschaal gaat staan. Dat is ook een soort van blootgeven. Heb je wel goed genoeg je best gedaan? En de angst of je wel afgevallen bent of niet en iemand die je daar op afrekent is voor velen waarvoor ze het doen.
Als er iets te vieren is in het ziekenhuis (wéér een soort accreditatiegedoe, ADlijstjes, Elzevierlijstjes etc etc) is er ook altijd gebak. Of we krijgen chocolade. Afgelopen week kregen we een *gasp* saunabon! Kijk, dát is echt een cadeautjequote:Op maandag 26 maart 2018 16:33 schreef Brighteyes het volgende:
Godallemachtig wat een eten! Wat denken mensen toch als ze dat soort dingen meenemen en neerzetten?
Wij hebben hier nu weer een board meeting en er staan stapels 'tim-tam's', dat zijn een soort rechthoekige chocoprinsen uit Australie, maar ook 'lemoncrisps' (ook uit Austr.) ik zag bakken paaseitjes staan, echt rot op met al dat eten!
Mijn collega's zitten ook echt de hele tijd paaseitjes te vreten. 1tje heeft er 80% eitjes dus daar wil ik er nog wel af en toe een van pakken. Maar probeer het eigenlijk niet te doen. Dan pak ik liever een stukje (donkere) chocolade op het moment dat ik er echt heel veel zin in heb.quote:Op maandag 26 maart 2018 16:33 schreef Brighteyes het volgende:
Godallemachtig wat een eten! Wat denken mensen toch als ze dat soort dingen meenemen en neerzetten?
Wij hebben hier nu weer een board meeting en er staan stapels 'tim-tam's', dat zijn een soort rechthoekige chocoprinsen uit Australie, maar ook 'lemoncrisps' (ook uit Austr.) ik zag bakken paaseitjes staan, echt rot op met al dat eten!
quote:Op maandag 26 maart 2018 17:04 schreef Stormqueen het volgende:
Da's het probleem. Zodra ik het zie heb ik er heel veel zin in...
Ik doe het nu gewoon zelf in de kast of in een lade. Ik lijk plots een stuk netter op het werkquote:Op maandag 26 maart 2018 17:11 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vraag tegenwoordig wel of het ergens anders mag. En dan leg ik uit dat ik een junk ben. En ik vraag ze of ze ook rook zouden uitblazen in het gezicht van iemand die net gestopt is, of bier zouden drinken naast een alcoholist. Het is nu al vrijwel opgehouden
Dat werkt an sich ook wel, ik vond net een zak gele M&M's in mijn lade. Ik wist niet eens meer dat die er stond.quote:Op maandag 26 maart 2018 17:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik doe het nu gewoon zelf in de kast of in een lade. Ik lijk plots een stuk netter op het werkDirect aan het opruimen. Maar mocht het nodig zijn dan ga ik jouw tactiek ook maar gebruiken
Fijn dat 'ie best lekker was! Wel balen dat je snel alweer trek kreeg. Je kan evt ook in verhouding wat meer havermout doen, dus ipv 40g havermout op 200ml melk 50g doen bijvoorbeeld (en evt dan alsnog wat meer maken). Dan is ie vanzelf ook nog wat dikker.quote:Op maandag 26 maart 2018 16:56 schreef Pinuts het volgende:
De havermoutpap vanmorgen was best lekker. Alleen kreeg ik tegen een uur of 10 alweer honger. Morgen dis even iets meer maken.
daar heb ik echt zo'n zin in. Al een paar dagen.quote:Op maandag 26 maart 2018 17:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat werkt an sich ook wel, ik vond net een zak gele M&M's in mijn lade. Ik wist niet eens meer dat die er stond.
Nadeel is wel dat ik nu M&M's wil natuurlijk.
"maar ik eet helemaal niet zo veelquote:Op maandag 26 maart 2018 18:43 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb rond mijn 20ste overigens een periode gehad dat ik elke dag 1 zak (geen kleintje) leeg at. Elke dag. Bovenop gewoon eten + cola + eventueel andere snacks. Zó gek dat ik dik werd. Snap er niks van.
De moeder van mijn nichtje was er heel erg op tegen dat ze een gastric bypass kreeg. Ik dacht eventjes dat dat was vanwege alle risico's, maar nee, ze was bang dat haar lieve dochter's lichaam niets van natuurkunde begreep en niet zou afvallen met zo'n ingreep. Ze zei namelijk altijd dat ze amper at en toch dik bleef. En zo'n gastric bypass is in theorie natuurlijk vooral gewoon een kcal-restrictie: je kan niet zoveel eten = minder kcal = afvallen. En als je al bijna niets eet, dan gaat zo'n gastric bypass niets magisch doen.quote:
quote:Op maandag 26 maart 2018 18:49 schreef Stormqueen het volgende:
Als je alleen chocolade, fanta en frituur eet hoef je idd maar kleine hoeveelheden te eten om je machtige lichaam op niveau te houden
Maar voer ik het in in MFP? Of niet? Tellen de kcal?quote:
Eh, verteren duurt 20min toch? Of is dat een fabeltje. Anders zou ik aantal minuten binnenhouden delen door 20, dat resultaat vermenigvuldigen met de totale kcal van het eten. En dat is dan je inname.quote:Op maandag 26 maart 2018 18:54 schreef Lonaa het volgende:
Zeg, wat doe ik met mijn lijstje als ik het opgegeten heb maar binnen 5 minuten via dezelfde weg weer gedropt heb in het toilet?
quote:Op maandag 26 maart 2018 18:56 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Eh, verteren duurt 20min toch? Of is dat een fabeltje. Anders zou ik aantal minuten binnenhouden delen door 20, dat resultaat vermenigvuldigen met de totale kcal van het eten. En dat is dan je inname.
#didthemath
Ja je mag dingen eten, maar niet net zoveel als dat je denkt dat eruit is gegaan. Want dat is altijd minder dna dar erin is gegaan.of je moet echt ziek zijn en helemaal niets in je hebben zittenquote:Op maandag 26 maart 2018 18:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Maar voer ik het in in MFP? Of niet? Tellen de kcal?
Ergo, mag ik nu nog dingen opeten, of niet?
Ja, maar ik zou geen lijstje meer nemen, die vallen blijkbaar niet zo lekker.quote:Op maandag 26 maart 2018 18:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
quote:Op maandag 26 maart 2018 18:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar ik zou geen lijstje meer nemen, die vallen blijkbaar niet zo lekker.
quote:Op maandag 26 maart 2018 18:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ja je mag dingen eten, maar niet net zoveel als dat je denkt dat eruit is gegaan. Want dat is altijd minder dna dar erin is gegaan.of je moet echt ziek zijn en helemaal niets in je hebben zitten
Nou ja als je ziek bent zou ik vooral veel drinken, en licht verteerbare meuk eten. Kom je toch niet aan je kcal. Als je het er bewust uitgekotst hebt zou ik het niet weten want dat is boven forumpaygrade, maar dan stel ik voor dat je een psycholoog belt. Als je gewoon spontaan misselijk werd omdat sneldraaiende monsieur cannibale of schommelschip ofzo, zou ik mijn wiskunde aanhouden.quote:Op maandag 26 maart 2018 18:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
quote:Op maandag 26 maart 2018 18:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar ik zou geen lijstje meer nemen, die vallen blijkbaar niet zo lekker.
quote:Op maandag 26 maart 2018 19:04 schreef Cue_ het volgende:
Als je 't bewust uitkotst is 't niet slim weer zelfde hoeveelheid te eten, want dan was 't voor niets.
Of je hebt zo'n trek dat je gewoon twee keer wou eten. Snap ik ook wel weer![]()
Ach.. Als ervaren koster, kan ik je overal mee helpen
Ongelooflijk dat er zoveel kcal in zit. Je hebt ook wel van die zakjes van 40/45 gram ongeveer op station/kantines. Dat is dan iets van 200 kcal. Als je dat nou eens in de zoveel maand eet, kan het niet heel veel kwaad denk ik. Behalve dat het natuurlijk vrij slecht voor je lichaam is.quote:Op maandag 26 maart 2018 18:42 schreef Isabeau het volgende:
Een middelgrote zak pinda m&m's is meer dan 1500 kcal
Je hebt ook nog grote zakken van 400 gram, dat is meer dan 2000 kcal.
Dus, hoe streng lijn je? Kan je 1 middelgrote of 1 grote zak pinda m&m's eten op een dag![]()
Verder niets. Dat dan weer wel.
Zonder pinda's overigens 35 kcal minder per 100 gram. Scheelt toch weer. Een beetje.
ik dacht dat je lichaam dan ook de ongezonde dingen niet meer kon handelen.. en je dan dus moet overgeven of diarree krijgt als je chocolade etc eet. Maar niet dus. Heb laatst een soort serie over die operatie gezien, dan werden er meerdere mensen gevolgd met overgewicht die ervoor kozen om op die manier af te vallen, maar in die documentaire zag je echt hoeveel mensen simpelweg niks begrijpen van gezond eten.quote:Op maandag 26 maart 2018 18:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]klopt!
Ze eet overigens nog steeds vooral alleen chocolade en energy drankJe wordt er niet per se gezonder op, zo'n ingreep. Ze ziet er wel beter uit
Nou, dat laatste idd.. verbazend, maar ik denk dat we dat hier zo onwijs onderschatten. Wij vragen ons hier af wat een diëtist nu precies toevoegt, maar voor de meeste mensen zijn het orakels van kennis die ze zelf niet hebben vrees ik..quote:Op maandag 26 maart 2018 19:35 schreef Aardbeientaartjes het volgende:
[..]
ik dacht dat je lichaam dan ook de ongezonde dingen niet meer kon handelen.. en je dan dus moet overgeven of diarree krijgt als je chocolade etc eet. Maar niet dus. Heb laatst een soort serie over die operatie gezien, dan werden er meerdere mensen gevolgd met overgewicht die ervoor kozen om op die manier af te vallen, maar in die documentaire zag je echt hoeveel mensen simpelweg niks begrijpen van gezond eten.
Dat is eigenlijk wel de bedoeling maar veel mensen kunnen er gewoon tegen.quote:Op maandag 26 maart 2018 19:35 schreef Aardbeientaartjes het volgende:
[..]
ik dacht dat je lichaam dan ook de ongezonde dingen niet meer kon handelen.. en je dan dus moet overgeven of diarree krijgt als je chocolade etc eet. Maar niet dus. Heb laatst een soort serie over die operatie gezien, dan werden er meerdere mensen gevolgd met overgewicht die ervoor kozen om op die manier af te vallen, maar in die documentaire zag je echt hoeveel mensen simpelweg niks begrijpen van gezond eten.
Er is bijgekomen: allemaal chocoladerolletjes met spikkeltjessuiker, een hele zak witte chocolade, een hele zak diverse soorten chocolade eitjes, kruidkoeken, een grote zak snoep en nog een grote doos merci.quote:Op maandag 26 maart 2018 16:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb dit weekend op het werk al 1 (heel grote) chocolademuffin, 1 bosbes muffin, 1 kersengebakje, paaseitjes, een reep chocolade, blikje cola, een doos merci, chocoladekoekjes en andere digestive koekjes weerstaan
Nog één nachtje doorbikkelen tussen het eten. Benieuwd wat er bij is gekomen.
Slecht voor je lichaam?quote:Op maandag 26 maart 2018 19:32 schreef Aardbeientaartjes het volgende:
[..]
Ongelooflijk dat er zoveel kcal in zit. Je hebt ook wel van die zakjes van 40/45 gram ongeveer op station/kantines. Dat is dan iets van 200 kcal. Als je dat nou eens in de zoveel maand eet, kan het niet heel veel kwaad denk ik. Behalve dat het natuurlijk vrij slecht voor je lichaam is.Ik gun mezelf nog weleens zo'n zakje ooit.
ik vind je wél hartstikke stoer!quote:Op maandag 26 maart 2018 23:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er is bijgekomen: allemaal chocoladerolletjes met spikkeltjessuiker, een hele zak witte chocolade, een hele zak diverse soorten chocolade eitjes, kruidkoeken, een grote zak snoep en nog een grote doos merci.(en ik heb er zo'n zin in
)
Ik heb nog een foto voor vriendlief gemaakt omdat ik vond dat het de spuigaten uitliep qua snoepgoed op het werkquote:Op dinsdag 27 maart 2018 08:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh dat vind ik echt super knap. Ik was er waarschijnlijk als een hongerig zwijn bovenop gestort.
Het klonk idd wel als echt de halve Jamin ofzo.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 08:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb nog een foto voor vriendlief gemaakt omdat ik vond dat het de spuigaten uitliep qua snoepgoed op het werkHeb wel een handje witte chocolade mee naar huis genomen...door mezelf te vertellen dat ik het 'straks wel mocht' kon ik er ook af blijven
![]()
Nice!!quote:Op dinsdag 27 maart 2018 07:03 schreef Stormqueen het volgende:
Enik woog 79.3
Wel ná het kakken, maar soit
Ai dat is wel zuur ja. Wel goed van het rennen!quote:Op dinsdag 27 maart 2018 10:02 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wow SQ! Wat gaaf!
Ik kreeg er nog een halve kilo bij van afgelopen weekend. Helaas. Gisteravond wel 1,5km kunnen rennen aan een stuk en na even wandelen kon ik nog verder rennen![]()
O: melk met special flakes
L: kwark, 2 crackers met ham en zuivelspread
D: pasta volgens mij
S: 2 uur volleyballen en zo veel mogelijk wandelen
T: stukje chocolade of 2
Echt hè dat gevoel in je mond en het geluid van het kraken en en enquote:Op dinsdag 27 maart 2018 11:47 schreef Stormqueen het volgende:
Ja maar krokante dingenik snap je wel.
Met een beetje honing en walnoten!quote:Op dinsdag 27 maart 2018 11:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik was vergeten hoe lekker in Griekse yoghurt eigenlijk vind
Oh ja heerlijkquote:Op dinsdag 27 maart 2018 15:04 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Met een beetje honing en walnoten!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |