Nee, niet logisch.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 11:39 schreef KingRadler het volgende:
het is gewoon logisch er is 1 algemeen Topic over Formule 1 over algemene zaken dat er speelt.
en er is 1 topic over algemene zaken dat er speelt in de huidige GP race
Ik had ook voor gestemd maar wellicht is 1 topic toch beter....quote:Op vrijdag 23 maart 2018 11:34 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Lekker handig die twee topics...
Maar nu wordt er ook over race-gerelateerde zaken in het algemene topic gepost. De scheiding tussen zaken is nog niet heel duidelijk.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 11:39 schreef KingRadler het volgende:
het is gewoon logisch er is 1 algemeen Topic over Formule 1 over algemene zaken dat er speelt.
en er is 1 topic over algemene zaken dat er speelt in de huidige GP race
Exact. Niet logisch, niet handig. Live-topic kan weg wat mij betreft. Of wel laten bestaan, maar op slot buiten de echte live-momenten en verplicht daar posten tijdens de live momenten. Maar dat levert meer werk op voor de mods. Dus wat mij betreft optie 1: weg met het live topic. Verwarrend en het vervelendste: alles wordt nu dubbel besproken.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 11:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Nee, niet logisch.
Tijdens het seizoen hebben de algemene F1 zaken vrijwel altijd te maken met de afgelopen race of met de aankomende race.
Zoals in het verleden ook al bleek (toen we ook deze onlogische scheiding hadden) worden er nu in twee topics dezelfde dingen besproken.
Daar was het ook handiger geweest om onderscheid te maken tussen een topic tussen infantiele meme spammende usertjes en mensen die serieus over politiek wilden praten.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 11:56 schreef KingRadler het volgende:
maak gewoon GP topic algemeen als de race is afgelopen. Begint de race weer het topic vol spammen zodat we weer een GP topic hebben.
Zo is het ook gegaan bij Politiek.
Ik heb geen idee wat hier staatquote:Op vrijdag 23 maart 2018 11:56 schreef KingRadler het volgende:
maak gewoon GP topic algemeen als de race is afgelopen. Begint de race weer het topic vol spammen zodat we weer een GP topic hebben.
Zo is het ook gegaan bij Politiek.
En dit is de reden waarom er voor deze opzet is gekozen. Het was een groeiend probleem en werd vaak over geklaagd, en dit is de beste oplossing daarvoor.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 11:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar was het ook handiger geweest om onderscheid te maken tussen een topic tussen infantiele meme spammende usertjes en mensen die serieus over politiek wilden praten.
1 topic maken een Mix tussen Algemeen en Live.quote:
Dus de oude situatie.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 12:00 schreef KingRadler het volgende:
[..]
1 topic maken een Mix tussen Algemeen en Live.
Na de race het topic veranderen in Algemeen, begint de race weer dan terug naar LIVE
Als men tijdens een GP in beide topics post wordt het onoverzichtelijk, ja.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 11:37 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik heb er voor gestemd maar heb er inmiddels wat twijfels over: heel overzichtelijk is het (nog) niet.
Maar goed: laten we het een kans geven.
Is misschien een idee, maar dan begin ik de meerwaarde van deze opzet wel wat beperkt te vinden. Evengoed ben ik er dus voor om het in ieder geval een weekendje aan te kijken.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 12:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als men tijdens een GP in beide topics post wordt het onoverzichtelijk, ja.
Misschien het algemene topic sluiten tijdens een GP?
Dat liever niet. In het ideale geval wordt live het spamfest, en is dit het rustige topic waar ruimte voor discussies blijft. Zodra live die kant op gaat na de race gaat ie dicht.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 12:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als men tijdens een GP in beide topics post wordt het onoverzichtelijk, ja.
Misschien het algemene topic sluiten tijdens een GP?
Ah, ok. Het live-topic is dus voor de trollen, zodat wij ongestoord in het algemene topic kunnen posten tijdens (trainingen, kwalificatie en) de race? Helder!quote:Op vrijdag 23 maart 2018 11:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat hier staat
[..]
En dit is de reden waarom er voor deze opzet is gekozen. Het was een groeiend probleem en werd vaak over geklaagd, en dit is de beste oplossing daarvoor.
Laat duidelijk zijn dat er tijdens die sessie natuurlijk wel een wat hoger niveau verwacht wordtquote:Op vrijdag 23 maart 2018 12:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ah, ok. Het live-topic is dus voor de trollen, zodat wij ongestoord in het algemene topic kunnen posten tijdens (trainingen, kwalificatie en) de race? Helder!
Dat is ongeveer wat ik suggereerde: live-topic alleen open tijdens live-momenten en dan verplicht daar posten. En dus weer dicht meteen na het live moment. Maar nogal omslachtig en veel werk voor de mods.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 12:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als men tijdens een GP in beide topics post wordt het onoverzichtelijk, ja.
Misschien het algemene topic sluiten tijdens een GP?
Dat lijkt me geen enkel probleem hoorquote:Op vrijdag 23 maart 2018 12:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Laat duidelijk zijn dat er tijdens die sessie natuurlijk wel een wat hoger niveau verwacht wordt
De meeste trollen komen na de race, als Max is uitgevallen. Als je dan het live topic dicht heb komen ze nog naar het algemene topic.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 12:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat liever niet. In het ideale geval wordt live het spamfest, en is dit het rustige topic waar ruimte voor discussies blijft. Zodra live die kant op gaat na de race gaat ie dicht.
Maar goed, ik kan me inbeelden dat dat nog niet meteen helemaal goed gaat. Misschien is het aan het begin nodig om iedereen de juiste kant op te sturen.
Hoezo is twee topics een oplossing? Is het live topic onzichtbaar voor 'infantiele meme spammende usertjes'?quote:Op vrijdag 23 maart 2018 11:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dit is de reden waarom er voor deze opzet is gekozen. Het was een groeiend probleem en werd vaak over geklaagd, en dit is de beste oplossing daarvoor.
Nee, het live topic moet die kennelijk aantrekken zodat het gewone topic er van verschoond blijft.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 12:17 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hoezo is twee topics een oplossing? Is het live topic onzichtbaar voor 'infantiele meme spammende usertjes'?
Ik zie echt serieus 0 voordelen, en nog precies dezelfde nadelen als een paar jaar geleden toen we ook twee topics hadden.
En kijken waar je een paar honderd miljoen vandaan gaat halen.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 12:28 schreef F1gamer het volgende:
https://www.gpupdate.net/(...)grand-prix-in-assen/
Nu nog de FOM/Liberty overtuigen
Ditquote:Op vrijdag 23 maart 2018 11:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Exact. Niet logisch, niet handig. Live-topic kan weg wat mij betreft. Of wel laten bestaan, maar op slot buiten de echte live-momenten en verplicht daar posten tijdens de live momenten. Maar dat levert meer werk op voor de mods. Dus wat mij betreft optie 1: weg met het live topic. Verwarrend en het vervelendste: alles wordt nu dubbel besproken.
Eensch.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 11:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Exact. Niet logisch, niet handig. Live-topic kan weg wat mij betreft. Of wel laten bestaan, maar op slot buiten de echte live-momenten en verplicht daar posten tijdens de live momenten. Maar dat levert meer werk op voor de mods. Dus wat mij betreft optie 1: weg met het live topic. Verwarrend en het vervelendste: alles wordt nu dubbel besproken.
Massa heeft weer eens kritiekquote:'Max Verstappen moet mentaal sterker worden'
Voormalig F1-coureur Felipe Massa vindt dat Max Verstappen mentaal sterker moet worden. Volgens de Braziliaan kan hij daarbij een voorbeeld nemen aan teamgenoot Daniel Ricciardo.
Massa: 'Verstappen kan een voorbeeld nemen aan Daniel Ricciardo'
Felipe Massa toonde zich in het verleden al vaker kritisch naar Max Verstappen toe en ook na zijn pensioen ziet de Braziliaan ruimte voor ontwikkeling bij de Nederlander: "Max moet mentaal sterker worden", zo deelt hij in gesprek met het Italiaanse Corriere Della Serra.
"Ik heb Max zien debuteren als 17-jarig mannetje. Hij is een groot talent, maar op mentaal vlak kan hij nog stappen maken. Vorig jaar maakte hij bijvoorbeeld fouten die je als titelkandidaat niet meer mág maken."
Volgens de voormalig Sauber, Ferrari- en Williams-coureur kan Verstappen een voorbeeld nemen aan zijn teamgenoot, die volgens Massa begrijpt dat je ook heel ver kunt komen door consequent punten te blijven scoren.
"Daniel Ricciardo is een spectaculaire coureur, maar weet ook hoe hij een auto over de streep kan brengen. Ricciardo presteert zeer constant en in dat opzicht kan Verstappen nog veel van hem leren."
zolang het in een reeks blijft vind ik het allemaal prima, vind het bij bijvoorbeeld TDF heel irritant dat ze voor iedere etappe een nieuw topic hebbenquote:Op vrijdag 23 maart 2018 13:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe werkt dat in voetbal of andere subfora?
hij zegt toch weinig verkeerdquote:Op vrijdag 23 maart 2018 13:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Massa heeft weer eens kritiek
Volgens mij is juist Max mentaal hartstikke sterk. Die steekt geen middelvinger op naar zn teamgenoot
Max heeft vorig jaar heel wat meer mentale sterkte laten zien dan zijn teamgenoot waarvan Max, volgens Massa, nog een hoop moet/kan leren.quote:
Behalve dat alles dat hij zegt simpelweg niet waar is .quote:
Vettel zeker ja, Hamilton kan ik me niet zo goed herinnerenquote:Op vrijdag 23 maart 2018 13:23 schreef Geralt het volgende:
En zoveel fouten heeft Max niet gemaakt vorig jaar.
In elk geval minder dan bijvoorbeeld een Vettel of een Hamilton.
Ik weet 100% zeker dat het niet getest is.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 13:27 schreef HansvanOchten het volgende:
Is de camerapositie voor de on board beelden eigenlijk niet getest?
Dit kan toch niet?
Complete waanzin in zo een miljoenenbedrijfquote:Liberty Media erkent dat er nog werk aan de winkel is om de onboardbeelden te verbeteren, maar het probleem zit hem in de reglementen. “Deelnemers moeten voor 30 juni van het voorgaande seizoen op de hoogte worden gebracht van veranderingen aan de installatie-instructies voor de camera of transponder.” Bovendien is het aantal posities waar een camera bevestigd mag worden beperkt. Dat houdt in dat er dit seizoen geen veranderingen doorgevoerd kunnen worden, en dat veranderingen voor 2019 voor 30 juni doorgevoerd moeten worden. Tot die tijd moet men het doen met de huidige regels. De verwachting is dat er meer gebruik gemaakt gaat worden van de beelden afkomstig van de camera langs de neus, de beelden van de camera naast de airbox kan vooral benut worden voor achterwaarts gericht materiaal. “We willen geen beelden die niet interessant of spannend zijn”, zei een bron binnen Liberty tegen Motorsport.com. “Ons model is om beelden te maken die entertaining zijn. Maar we gaan geen overhaaste verandering doorvoeren.”
twitter:NobleF1 twitterde op vrijdag 23-03-2018 om 13:19:28 #F1 looking for solution to the awful Halo-blocked onboard cameras - but rules are a problem https://t.co/tk1InmIEnE reageer retweet
Ik gok een vinkje halo on/off.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 13:34 schreef KingRadler het volgende:
benieuwd hoe ze dit gaan oplossen in Codemasters F1 2018
Dit wisten we 2 jaar geleden alquote:Op vrijdag 23 maart 2018 13:32 schreef Geralt het volgende:
[..]
Complete waanzin in zo een miljoenenbedrijf
Zij maken de regels niet, dus moeten het doen met wat er is. Blame the FIA!quote:Op vrijdag 23 maart 2018 13:32 schreef Geralt het volgende:
[..]
Complete waanzin in zo een miljoenenbedrijf
Dat doe ik ook.quote:
Heerlijk om dat in de huiskamer te mogen meemakenquote:Op vrijdag 23 maart 2018 13:34 schreef KingRadler het volgende:
benieuwd hoe ze dit gaan oplossen in Codemasters F1 2018
Hij zegt een hoop verkeerd. Ik schat Max mentaal sterker in dan RIC. Max bleef, op 1x vroeg vh circuit vertrekken na, er rustig onder al zijn pech en blijf prima races rijden.quote:
https://www.mrgreen.com/an/f1/f1-australiaquote:Op vrijdag 23 maart 2018 13:37 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wat was die links waar je euro kon zette op Max of kan dat niet meer nu ?
Maar afwijken vd regels hoeft helemaal geen probleem te zijn. Als iedereen wil dat het aangepast wordt, dan kan dat gewoon. Maar het zal wel geld kosten, dus dan kunnen er teams gaan tegenstribbelen. En dan zit je idd met die onwrikbare regel.quote:
Massa..... man die jaren meedeed en 1 keertje wat in de melk heeft kunnen brokkelen, voor de rest gewoon zoek gereden.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 13:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Massa heeft weer eens kritiek
Volgens mij is juist Max mentaal hartstikke sterk. Die steekt geen middelvinger op naar zn teamgenoot
Toch vervloek ik die Glock nog altijd met zn open sollicitatiequote:Op vrijdag 23 maart 2018 13:47 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Massa..... man die jaren meedeed en 1 keertje wat in de melk heeft kunnen brokkelen, voor de rest gewoon zoek gereden.
De camera's/positie daarvan.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 13:46 schreef beantherio het volgende:
Wat zou er aangepast moeten worden? Zo'n halo gaan ze echt niet in een paar weken herontwikkelen hoor. En nu de auto's er op aangepast zijn zullen de teams er ook niet om staan te springen om zo'n ding weer te verwijderen. Ook vanuit de inzet van het veiligheidsaspect zal niemand van de betrokken partijen (FIA, Liberty, teams, rijders) dat willen.
Ik niet.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 13:49 schreef Geralt het volgende:
Dat die halo dit seizoen niet verdwijnt snapt iedereen wel. De hele auto is daar op gebouwd. Die kun je niet zo er af halen.
Het gaat over het wijzigen van de positie vd camera, niet over het verwijderen van de halo...quote:Op vrijdag 23 maart 2018 13:46 schreef beantherio het volgende:
Wat zou er aangepast moeten worden? Zo'n halo gaan ze echt niet in een paar weken herontwikkelen hoor. En nu de auto's er op aangepast zijn zullen de teams er ook niet om staan te springen om zo'n ding weer te verwijderen. Ook vanuit de inzet van het veiligheidsaspect zal niemand van de betrokken partijen (FIA, Liberty, teams, rijders) dat willen.
Nattepoes for FIA presidentquote:
Daar zullen de teams ook niet om staan te springen. Hun auto's zijn ontwikkeld en getest met een bepaalde camerapositie als uitgangspunt. Afhankelijk van de precieze verandering van de positie wordt die testdata dan niet meer actueel. Dat zullen trouwens geen grote verschillen zijn maar toch.quote:
Mooi even gedaan.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 13:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
https://www.mrgreen.com/an/f1/f1-australia
Geen dank
Dat valt bij deze GP wel mee, maar zoals Monaco bij Masenet lijkt me irritant, Spa met Radillion en EauRouge lijkt me ook echt een gebrek aan informatie en maakt een open bocht ineens blind of blinde bocht blinder.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 14:01 schreef KingRadler het volgende:
ben benieuwd bij de start of de Rijders genoeg zien bij de 1ste bocht met hun Halo
Die zijcamera's achter de coureur zijn ze liever kwijt dan rijk, levert alleen maar vuile lucht op. Een nose cam is denk ik dan wel prettiger.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 14:01 schreef beantherio het volgende:
[..]
Daar zullen de teams ook niet om staan te springen. Hun auto's zijn ontwikkeld en getest met een bepaalde camerapositie als uitgangspunt. Afhankelijk van de precieze verandering van de positie wordt die testdata dan niet meer actueel. Dat zullen trouwens geen grote verschillen zijn maar toch.
Zou kunnen maar dan ben je wel een jaartje verder voordat zoiets ontwikkeld, getest en gecertificeerd is door de FIA.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 14:10 schreef Sjemmert het volgende:
Ik zei het al eerder maar die cams moeten gewoon in de Halo's geïntegreerd worden. Dan krijg je een beetje een drivers point of vieuw.
Er zit volgens mij gewoon een camera op de neus, gebruik die dan... of de vleugel camera. Maar laat die belachelijke halo uit beeldquote:Op vrijdag 23 maart 2018 14:01 schreef beantherio het volgende:
[..]
Daar zullen de teams ook niet om staan te springen. Hun auto's zijn ontwikkeld en getest met een bepaalde camerapositie als uitgangspunt. Afhankelijk van de precieze verandering van de positie wordt die testdata dan niet meer actueel. Dat zullen trouwens geen grote verschillen zijn maar toch.
Mja, constructief nogal een breuk in de halo. Die T neemt 90% van de impact op zich.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 14:10 schreef Sjemmert het volgende:
Ik zei het al eerder maar die cams moeten gewoon in de Halo's geïntegreerd worden. Dan krijg je een beetje een drivers point of vieuw.
Dan nog is het beeld 30 x beter dan wat het nu is. Of anders de Nose-cam, aangezien alleteams op RB na toch al een zelfde soort puist voorop hebben.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 15:22 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Camera in de helm gaat ook niet werken. Wij kijken naar 2D beelden, en dan blokkeert die halo wel het beeld.
dat is dan ook op z'n vroegst volgend jaar, hopelijk zijn die halo's dan weer geschiedenisquote:Op vrijdag 23 maart 2018 14:10 schreef Sjemmert het volgende:
Ik zei het al eerder maar die cams moeten gewoon in de Halo's geïntegreerd worden. Dan krijg je een beetje een drivers point of vieuw.
Het is ook de stiekeme foute hoop dat het tijdens een GP dit jaar bizar fout gaat. Niet om iemand te zien lijden of dergelijk ernstig letsel toe tewensen, maar eerder de hoop dat de FIA hun ongelijk toe gaan geven, hoe eerder des te beter. Ten eerste is het ding te snel ingevoerd, ten tweede blijf ik er bij dat de kans op freak accidents eerder toe zal nemen dan zal dalen met Halo.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 15:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is dan ook op z'n vroegst volgend jaar, hopelijk zijn die halo's dan weer geschiedenis
ze hebben toch van die hydraulische scharen om dat ding in no time af te knippen en het is het paradepaardje van Todt dus die zal niet zo snel toe willen gevenquote:Op vrijdag 23 maart 2018 15:46 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Het is ook de stiekeme foute hoop dat het tijdens een GP dit jaar bizar fout gaat. Niet om iemand te zien lijden of dergelijk ernstig letsel toe tewensen, maar eerder de hoop dat de FIA hun ongelijk toe gaan geven, hoe eerder des te beter. Ten eerste is het ding te snel ingevoerd, ten tweede blijf ik er bij dat de kans op freak accidents eerder toe zal nemen dan zal dalen met Halo.
Eens. Dat was wel gewoon erg zuur.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 13:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Toch vervloek ik die Glock nog altijd met zn open sollicitatie
Die ene had Massa wel mogen pakken in zn thuis Grand Prix van mij
het is ook gewoon een aardige gast, geen kapsonesquote:Op vrijdag 23 maart 2018 16:06 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Eens. Dat was wel gewoon erg zuur.
Alsof Glock daar wat aan kon doenquote:Op vrijdag 23 maart 2018 13:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Toch vervloek ik die Glock nog altijd met zn open sollicitatie
Die ene had Massa wel mogen pakken in zn thuis Grand Prix van mij
Hamilton van de baan rammen.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 16:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alsof Glock daar wat aan kon doen
quote:Op vrijdag 23 maart 2018 15:28 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik ook maar dat was toch ivm met de sleepwet?
Enige wat je mist is dat alles tig keer herhaald wordt hier als er iets gebeurd livequote:Op vrijdag 23 maart 2018 16:27 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Ik vind het wel prettig dat het livetopic bestaat. Gaat toch te snel, zeker tijdens de race, dan ben ik de race aan het kijken. En dan kan ik dit topic gewoon wel bijhouden
quote:De jaarkalender van de Formule 1: Wanneer beginnen de Grands Prix?
Het Formule 1-seizoen telt dit jaar 21 grands prix, één meer dan vorig jaar, en de starttijden van veel races zijn veranderd. In dit overzicht ziet u precies wanneer u de wekker moet zetten of juist lekker uitgebreid kan lunchen.
Sportredactie 02-02-18, 11:58 Laatste update: 22-03-18, 22:07
37
Grand Prix van Australië
25 maart start race 07.10 uur, denk aan de zomertijd!
Grand Prix van Bahrein:
8 april start race 17.10 uur
Grand Prix van China:
15 april start race 08.10 uur
Grand Prix van Azerbeidzjan
29 april start race om 14.10 uur
Grand Prix van Spanje:
13 mei start race om 15.10 uur
Grand Prix van Monaco:
27 mei start race om 15.10 uur
Grand Prix van Canada:
10 juni start race om 20.10 uur
Grand Prix van Frankrijk:
24 juni start race om 16.10 uur
Grand Prix van Oostenrijk:
1 juli start race om 15.10 uur
Grand Prix van Engeland:
8 juli start race om 15.10 uur
Grand Prix van Duitsland:
22 juli start race om 15.10 uur
Grand Prix van Hongarije:
29 juli start race om 15.10 uur
Grand Prix van België:
26 augustus start race om 15.10 uur
Grand Prix van Italië:
2 september start race om 15.10 uur
Grand Prix van Singapore:
16 september start race om 14.10 uur
Grand Prix van Rusland:
30 september start race om 13.10 uur
Grand Prix van Japan:
7 oktober start race om 07.10 uur
Grand Prix van Verenigde Staten:
21 oktober start race om 20.10 uur
Grand Prix van Mexico:
28 oktober start race om 20.10 uur
Grand Prix van Brazilië:
11 november start race om 18.10 uur
Grand Prix van Abu Dhabi:
25 november start race om 14.10 uu
Hoe laat begint de voorbeschouwing van Q morgen op Ziggo?quote:Op vrijdag 23 maart 2018 16:35 schreef klaasweetalles het volgende:
de eerste de beste die dit jaar nog gaat roepen hoe laat een grand prix begint maak ik van kant
[..]
Staat gewoon in de OP van het nieuwtjes topic dombo.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 16:35 schreef klaasweetalles het volgende:
de eerste de beste die dit jaar nog gaat roepen hoe laat een grand prix begint maak ik van kant
[..]
Kun je dan de GP van Bahrein en China nog even checken, want iets zegt me dat er iets niet kloptquote:Op vrijdag 23 maart 2018 16:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Staat gewoon in de OP van het nieuwtjes topic dombo.
Tijden kloppen welquote:Op vrijdag 23 maart 2018 16:49 schreef chufi het volgende:
[..]
Kun je dan de GP van Bahrein en China nog even checken, want iets zegt me dat er iets niet klopt
En dit weekend dan?quote:Op vrijdag 23 maart 2018 14:34 schreef tralalala het volgende:
RTL Duitsland gaat elk raceweekend minimaal één vrije training uitzenden.
Zijn dat de winter- of zomertijden?quote:Op vrijdag 23 maart 2018 16:35 schreef klaasweetalles het volgende:
de eerste de beste die dit jaar nog gaat roepen hoe laat een grand prix begint maak ik van kant
[..]
De tijden op dat moment...quote:Op vrijdag 23 maart 2018 17:00 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Zijn dat de winter- of zomertijden?
lolquote:Op vrijdag 23 maart 2018 16:22 schreef F1gamer het volgende:
Moeten we voor formule1 café in het live of algemene topic posten?
Het is de bedoeling dat alles wat zich afspeelt in het raceweekend in de live-reeks te posten. Dit topic wordt dan ontlast met slowchat en is meer gericht op de wat inhoudelijkere zaken rondom F1 die niet per se racegebonden hoeven te zijn. Zie ook mijn reactie in FB: F1 / [F1-Feedback]quote:Op vrijdag 23 maart 2018 16:22 schreef F1gamer het volgende:
Moeten we voor formule1 café in het live of algemene topic posten?
https://www.gpupdate.net/(...)lden-geen-oplossing/quote:Halo belemmert onboardbeelden, oplossing niet beschikbaar
^ditquote:Op vrijdag 23 maart 2018 18:29 schreef Meike26 het volgende:
Ik vind het wat overdreven.. dan is het algemeen topic een soort van semi-nieuwtjes topic?
Het was goed zoals het was
Dit wel ja. Het F1 nieuwstopic hadden we al voor serieuzere F1 meuk op een langzamer tempo. En deze voor de slowchat Nu hebben we ook nog een fast-slowchat topic erbijquote:Op vrijdag 23 maart 2018 18:29 schreef Meike26 het volgende:
Ik vind het wat overdreven.. dan is het algemeen topic een soort van semi-nieuwtjes topic?
Klopt dat gaat dit jaar niet meer lukken. Maar dit is ook geen gezicht zo met die onboard beelden. Met de TV cam stoor ik me er niet zo aan maar die onboard beelden zijn echt afschuwelijk. Een T-cam is al beter dan vanaf de zijkant maar nog...quote:Op vrijdag 23 maart 2018 14:13 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zou kunnen maar dan ben je wel een jaartje verder voordat zoiets ontwikkeld, getest en gecertificeerd is door de FIA.
quote:Op vrijdag 23 maart 2018 18:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
Maar wat is er anders aan die beelden nu? Dat lees ik nergens.
Hahaquote:
Het halve zicht word geblokkeerd door dat ding. Vooral op beelden vanaf de zijkant, zie de foto die Crash post. Die beelden zijn waardeloos.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 18:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
Maar wat is er anders aan die beelden nu? Dat lees ik nergens.
Ik zie ook nog geen reden om gelijk al overdreven enthousiast te zijn. Het gat met Mercedes lijkt nog niet gedicht. Als ie nou zoals Lewis in beide FPs de eerste tijd neer had gezet, dan was er misschien reden om overdreven enthousiast te zijn.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 18:51 schreef ShaoliN het volgende:
Vind max nog niet overdreven enthousiast over zijn auto.
Uhh, nee. De regels (waaronder de cameraposities vallen) lagen voor 30 juni al vast en de FIA heeft de halo er onder het mom van veiligheid doorgedrukt.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 18:13 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
https://www.gpupdate.net/(...)lden-geen-oplossing/
Uhh... ze hadden maanden voor een oplossing?
En de simpelste is... gewoon weghalen
Dit had hij ook niet kunnen tegenhouden.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 18:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Haha
Dit had Bernie nooit goedgekeurd
Dat snap ik echt niet, publiek vermaken is toch prio 1 van de FIA? Dan moet een camera positie toch een belangrijk punt zijn in het beslissingsproces? Nu lijkt het zo van ‘kut, vergeten dat die beugel nu voor de camera zit’quote:
afbeelding even gejat voor een berichtjequote:
Had hem zelf ook eerlijk gejatquote:Op vrijdag 23 maart 2018 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
afbeelding even gejat voor een berichtje
Je haalt de FIA en Liberty door elkaar. En ook de FIA heeft pas na 30 juni besloten dat die halo (veiligheid) er moest komen en kon dus ook niet meer de cameraposities (die niet onder veiligheid vallen) aanpassen zonder unanieme goedkeuring van de teams.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 19:13 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dat snap ik echt niet, publiek vermaken is toch prio 1 van de FIA? Dan moet een camera positie toch een belangrijk punt zijn in het beslissingsproces? Nu lijkt het zo van ‘kut, vergeten dat die beugel nu voor de camera zit’
Je hebt inderdaad gelijk.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 19:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je haalt de FIA en Liberty door elkaar. En ook de FIA heeft pas na 30 juni besloten dat die halo (veiligheid) er moest komen en kon dus ook niet meer de cameraposities (die niet onder veiligheid vallen) aanpassen zonder unanieme goedkeuring van de teams.
Tuig dat het isquote:Op vrijdag 23 maart 2018 18:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Uhh, nee. De regels (waaronder de cameraposities vallen) lagen voor 30 juni al vast en de FIA heeft de halo er onder het mom van veiligheid doorgedrukt.
Dus Liberty kan/mag de cameraposities niet zomaar aanpassen. In ieder geval niet zonder unanieme goedkeuring van de teams.
En ze hebben ook de macht niet (daarvoor moet je bij de FIA zijn) om de halo er af te halen als dat al mogelijk zou zijn. De halo is geïntegreerd in de auto en zou volledige nieuwe ontwikkeling van de auto betekenen. Dus op zijn vroegst volgend jaar. Al verwacht ik het niet.
Man man, die Halo lijkt net op een buggy voor baby'squote:Op vrijdag 23 maart 2018 19:19 schreef CrashO het volgende:
[..]
Had hem zelf ook eerlijk gejat
Staan er trouwens nog meer in hetzelfde album (oa Ham), iemand op Reddit had tijd teveel
https://imgur.com/a/m5Rs4
twitter:TomBell4 twitterde op vrijdag 23-03-2018 om 12:16:42 @tedkravitz https://t.co/LMO99gWn8o reageer retweet
die Tedquote:Op vrijdag 23 maart 2018 20:36 schreef beantherio het volgende:
Weer een straf...[ afbeelding ]twitter:TomBell4 twitterde op vrijdag 23-03-2018 om 12:16:42 @tedkravitz https://t.co/LMO99gWn8o reageer retweet
twitter:tedkravitz twitterde op vrijdag 23-03-2018 om 10:51:35 Talk about not seeing the bigger picture: The red flag was for a loose wire on the startline, not a crash, and Ricciardo wasn’t going to drive over it anyway as was coming into pits. Disproportionate 3 place grid penalty that cd take home driver out of contention for race win. https://t.co/sEMKnpphuu reageer retweet
Wedden dat die laatste zin van je precies is zoals het gegaan is.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 19:13 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dat snap ik echt niet, publiek vermaken is toch prio 1 van de FIA? Dan moet een camera positie toch een belangrijk punt zijn in het beslissingsproces? Nu lijkt het zo van ‘kut, vergeten dat die beugel nu voor de camera zit’
Wees blij dat het geen Sky of Amerikaanse zender is...quote:Op vrijdag 23 maart 2018 22:56 schreef BroesWillems het volgende:
Was er vorig jaar ook reclame tijdens het F1 café? Waardeloos bij een betaalzender.
Waar staat dat?quote:Op vrijdag 23 maart 2018 23:17 schreef SnowOokami het volgende:
Hahaha Honda heeft wel een quali mode en Renault niet faalhazen bij Renault
Dat zei/vroeg Olav net aan Max en die bevestigde dat.quote:
De shouldercam is compleet useless geworden. De Tcam slaat ook nergens op. Je ziet niet eens de voorvleugel meer fatsoenlijk. Tevens lijkt het wel een botsauto vvanaf de Tcam.quote:
Honda is een grote test voor Red Bull, als Honda het beter doet dan Renault of meer mogelijkheden biedt dan gaat RB volgend jaar over naar Honda.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 23:17 schreef SnowOokami het volgende:
Hahaha Honda heeft wel een quali mode en Renault niet faalhazen bij Renault
http://www.f1countdown.com/ half uurtje nog ;-)quote:Op zaterdag 24 maart 2018 02:06 schreef Jigzoz het volgende:
Dat zomertijdgebeuren...
Uurtje nog tot VT3. Toch?
De NSA had geen verbinding meer gehad en stuurt gewoon automatisch een nieuwe naar de laatst bekende locatie.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 06:50 schreef WodanIsGroot het volgende:
Iemand anders ook sky aan t kijken?
Ik snap de reclame van dhl niet.
In beeld een man op antarica, voiceover "on antartica a satalite phone is your lifeline". Maar dan gaat de telefoon kapot! Mooi kut, maar wanhoop niet, want dhl bezorgde in drie dagen een nieuwe telefoon.
Maar hoe heeft die kerel nou een nieuwe telefoon besteld terwijl zn satalietphone kapot is
Ahaquote:Op zaterdag 24 maart 2018 06:52 schreef nils7 het volgende:
[..]
De NSA had geen verbinding meer gehad en stuurt gewoon automatisch een nieuwe naar de laatst bekende locatie.
Niks veranderd, t zelfde als vorig jaar.quote:
Iedereen.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 07:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Force India heeft nul stappen gemaakt
je kijkt voor het eerst van je leven ?quote:Op zaterdag 24 maart 2018 06:56 schreef nils7 het volgende:
Mooi wijkje wel waar die baan ligt. Vlakbij het strand, park en circuit dus :-)
Die aids. Steeds maar weer.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 08:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
BEST FANS OF THE WOOOOORRRRLLLLDDD
Denk dat ze dit seizoen alleen nog maar voor 1 rondje per Q aanzetten. Dus hier 1x, volgend raceweekend 1x enz. Beter voor de levensduur en olieverbruik per sessie/100km.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 08:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Q mode van Mercedes is bijna ongeloofwaardig
Het is ook jammer dat je geen vergelijkingsmateriaal hebt doordat Bottas crasht. Dan heb je nog enig idee in hoeverre het de Q mode is en in hoeverre het Hamilton is.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 08:26 schreef Fer het volgende:
[..]
Denk dat ze dit seizoen alleen nog maar voor 1 rondje per Q aanzetten. Dus hier 1x, volgend raceweekend 1x enz. Beter voor de levensduur en olieverbruik per sessie/100km.
Misschien kan HAM er goed omgaan, door de ervaring ermee.
Waarom? De anderen zouden ook zo'n knopje kunnen maken.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 08:51 schreef BadderHaring het volgende:
Het verschil tussen Mercedes en de rest in q-mode is tamelijk gênant voor de geloofwaardigheid van de F1.
Ik doel op de reden waarom ze dat niet doen.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 08:53 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Waarom? De anderen zouden ook zo'n knopje kunnen maken.
iedereen kan een knopje en een ledje ophet stuur maken....maar als je geen extra vermogen beschikbaar krijgt heb je er niks aanquote:Op zaterdag 24 maart 2018 08:53 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Waarom? De anderen zouden ook zo'n knopje kunnen maken.
Heeft hij niet gezegd, not even close. Weinig reden om je zo druk te makenquote:Op zaterdag 24 maart 2018 08:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
BEST FANS OF THE WOOOOORRRRLLLLDDD
HAM en quali mode fan ?quote:Op zaterdag 24 maart 2018 09:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heeft hij niet gezegd, not even close. Weinig reden om je zo druk te maken
Dat. De rest zit er gewoon te ver vanaf. Slaagt er zonder q-mode al niet in om de motoren lang genoeg heel te houden en genoeg vermogen te geven.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 09:05 schreef Predator38 het volgende:
[..]
iedereen kan een knopje en een ledje ophet stuur maken....maar als je geen extra vermogen beschikbaar krijgt heb je er niks aan
dat was 2 a 3 tiende dus party mode is dan nog steeds een halve seconde ?quote:Op zaterdag 24 maart 2018 09:09 schreef franske19 het volgende:
Die party mode maakt het verschil slechts gedeeltelijk Verstappen en Vettel maakte een fout en Hamilton niet.
Hoe kom je er bij om mij dat te vragen?quote:
Hamilton maakte ook plenty fouten in zijn rondje.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 09:09 schreef franske19 het volgende:
Die party mode maakt het verschil slechts gedeeltelijk Verstappen en Vettel maakte een fout en Hamilton niet.
Dat wisten ze bij Sky al drie dagen geleden?quote:Op zaterdag 24 maart 2018 09:15 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Hamilton maakte ook plenty fouten in zijn rondje.
http://www.skysports.com/(...)he-is-happy-he-hasnt
Zijn rondje was toch echt briljant, het is de combi van Ham en de Q. Mode die de Merc. zo absurt snel maakt.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 09:15 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Hamilton maakte ook plenty fouten in zijn rondje.
http://www.skysports.com/(...)he-is-happy-he-hasnt
Een onderbouwing dat iedereen altijd fouten maakt.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 09:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat wisten ze bij Sky al drie dagen geleden?
Tussen geen perfecte ronde rijden en fouten maken zit nog wel een verschil.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 09:24 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Een onderbouwing dat iedereen altijd fouten maakt.
Perfecte rondes bestaan niet.
quote:Op zaterdag 24 maart 2018 09:15 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Hamilton maakte ook plenty fouten in zijn rondje.
http://www.skysports.com/(...)he-is-happy-he-hasnt
quote:The four-time world champion broke the all-time record for the most pole positions in F1 last season, a feat which would seemingly suggest he has regularly transcended the anticipated limits of his machinery.
Alleen als Max hem voorbij Rai krijgt. Maar dan komt hij wel vet awkward uit bij bocht 1.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 09:28 schreef daNpy het volgende:
Vettel en Max op dezelfde startrij. Dat wordt weer sandwichen morgen?
Zit om precies te zijn geen verschil. Wanneer het niet perfect is, betekent het dus dat je fouten maakt. Zo werkt taal, zo werkt de wereld.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 09:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tussen geen perfecte ronde rijden en fouten maken zit nog wel een verschil.
Nee, dat is gewoon een autisteninterpretatie. Fouten maken is geen binaire kwestie, maar een kwestie van gradaties. We classificeren bepaalde zaken als fouten als ze een bepaalde mate van perfectie afwijken. Als je met 99.99% van de optimale snelheid door een bocht gaat dan noemen we dat geen fout. Wanneer je wat driftend de bocht te wijd neemt, doen we dat wel. Of we iets wel of niet als fout beschouwen hangt niet af van de vraag of het wel of niet 100% perfectie was en bovendien zijn er vele gradaties in fouten.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 09:52 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Zit om precies te zijn geen verschil. Wanneer het niet perfect is, betekent het dus dat je fouten maakt. Zo werkt taal, zo werkt de wereld.
Dat jij dat blijkbaar als iets negatiefs ervaart dat is aan jouw...
Nee, het is juist binair.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 09:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon een autisteninterpretatie. Fouten maken is geen binaire kwestie, maar een kwestie van gradaties. We classificeren bepaalde zaken als fouten als ze een bepaalde mate van perfectie afwijken. Als je met 99.99% van de optimale snelheid door een bocht gaat dan noemen we dat geen fout. Wanneer je wat driftend de bocht te wijd neemt, doen we dat wel. Of we iets wel of niet als fout beschouwen hangt niet af van de vraag of het wel of niet 100% perfectie was en bovendien zijn er vele gradaties in fouten.
Ja echt klote. Gewoon zoals vorig jaar gaarnequote:Op zaterdag 24 maart 2018 10:01 schreef Gezicht het volgende:
Die nieuwe graphics zijn wel kut ja. Kan nog maar de helft lezen.
Dan heb jij vorig jaar niet goed opgelet. Ham ramt die knop gewoon in als het nodig is hoor tijdens de race.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 09:11 schreef Predator38 het volgende:
[..]
dat was 2 a 3 tiende dus party mode is dan nog steeds een halve seconde ?
maargoed in de race heeft zowel mercedes als ferarri geen extra power
Voor autisten wel ja, dat maakt deze discussie ook gelijk zinloos.quote:
zal niet nodig zijn als hij als hij goed weg komt bij de startquote:Op zaterdag 24 maart 2018 10:43 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dan heb jij vorig jaar niet goed opgelet. Ham ramt die knop gewoon in als het nodig is hoor tijdens de race.
Ben daar niet zo zeker van hoor. Heeft nu ook maar voor 1 rondje gebruikt en Ferrari/Redbull is sterker geworden, geen tijd om de motor laag te zetten en op te sparen.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 10:43 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dan heb jij vorig jaar niet goed opgelet. Ham ramt die knop gewoon in als het nodig is hoor tijdens de race.
7tiende is een hele slok hoor, vorig jaar was het 3tiende, dus Mercedes is ook gewoon sterker gewordenquote:Op zaterdag 24 maart 2018 10:51 schreef Fer het volgende:
[..]
Ben daar niet zo zeker van hoor. Heeft nu ook maar voor 1 rondje gebruikt en Ferrari/Redbull is sterker geworden, geen tijd om de motor laag te zetten en op te sparen.
Die Q mode is dan ook nog wat anders dan in een race wat rustiger aan doen om de auto te sparen als het kan en even weer vol te gaan als er wat dreiging ontstaat.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 10:51 schreef Fer het volgende:
[..]
Ben daar niet zo zeker van hoor. Heeft nu ook maar voor 1 rondje gebruikt en Ferrari/Redbull is sterker geworden, geen tijd om de motor laag te zetten en op te sparen.
Nee hoor, als je de mensen langs de baan mag geloven rijdt Max tientallen rondjes over exact dezelfde stukken asfalt. Op de centimeter nauwkeurig lijkt het. Dat is een van zijn sterke punten. Hamilton is ook zo een.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 10:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Voor autisten wel ja, dat maakt deze discussie ook gelijk zinloos.
als je tv groot genoeg is en je kijkt in HD dan zijn ze meer dan prima te lezen. Ik vind het stukken beter dan voorheen. Je krijgt veel meer info mee.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 10:01 schreef Gezicht het volgende:
Die nieuwe graphics zijn wel kut ja. Kan nog maar de helft lezen.
mee eensquote:Op zaterdag 24 maart 2018 10:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
als je tv groot genoeg is en je kijkt in HD dan zijn ze meer dan prima te lezen. Ik vind het stukken beter dan voorheen. Je krijgt veel meer info mee.
Vergis je niet in Hamilton. Die gebruikt dit truukje al een paar jaar nu, die weet precies waar je er gebruik van moet maken. Meer power, meer snelheid beinvloed ook je rempunten. Dus je moet ook wel heel goed in je hoofd kunnen plannen waar je die extra power gaat gebruiken enndat je misschien ergens eerder moet remmen of een andere manier de bocht uit moet komen.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 10:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
7tiende is een hele slok hoor, vorig jaar was het 3tiende, dus Mercedes is ook gewoon sterker geworden
65 inch oled en ik vind het maar matigquote:Op zaterdag 24 maart 2018 10:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
als je tv groot genoeg is en je kijkt in HD dan zijn ze meer dan prima te lezen. Ik vind het stukken beter dan voorheen. Je krijgt veel meer info mee.
b6 65-er hier. Ik kan het prima lezen.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 10:56 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
65 inch oled en ik vind het maar matig
Super arcade, echt dat Amerikaanse. Wordt er ook nog niet echt warm van.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 10:01 schreef Gezicht het volgende:
Die nieuwe graphics zijn wel kut ja. Kan nog maar de helft lezen.
Dat werkt 2 kanten op. Als je aan de ene kant meer rondjes op de cruise kan maken, kun je de motor opsparen voor meer snelle rondjes. Minder cruise rondjes, minder high power rondjes.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 10:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die Q mode is dan ook nog wat anders dan in een race wat rustiger aan doen om de auto te sparen als het kan en even weer vol te gaan als er wat dreiging ontstaat.
Nee, wat jij doet is menselijk gereutel om voor jezelf te vergoeilijken dat iets niet perfect is.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 10:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Voor autisten wel ja, dat maakt deze discussie ook gelijk zinloos.
OK maar ik denk dat hij het nauwelijks nodig gaat hebben als hij gewoon goed weg komt bij de start, achter hem wordt het interessanter om plek 2quote:Op zaterdag 24 maart 2018 10:55 schreef Fer het volgende:
[..]
Vergis je niet in Hamilton. Die gebruikt dit truukje al een paar jaar nu, die weet precies waar je er gebruik van moet maken. Meer power, meer snelheid beinvloed ook je rempunten. Dus je moet ook wel heel goed in je hoofd kunnen plannen waar je die extra power gaat gebruiken enndat je misschien ergens eerder moet remmen of een andere manier de bocht uit moet komen.
Nee hoor, ik ben het met je eens.quote:
Ik heb een 42 inch tv en ik kan het prima lezen.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 10:56 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
65 inch oled en ik vind het maar matig
Doelde meer op het feit dat die 0,6s niet alleen maar die Q modus is, maar ook een rijder die die extra power nuttig weet in te zetten.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 11:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
OK maar ik denk dat hij het nauwelijks nodig gaat hebben als hij gewoon goed weg komt bij de start, achter hem wordt het interessanter om plek 2
Om in je analogie te blijven kun je veel lampen van helemaal uit naar vol aan draaien met vele gradaties daartussen. Ergens heb je een punt waar er volgens de natuurkundige definitie stroom door gaat lopen, ergens heb je het punt dat een mens afhankelijk van je zicht en afstand tot de lamp licht gaat waarnemen en ga zo maar door.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 11:01 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Nee, wat jij doet is menselijk gereutel om voor jezelf te vergoeilijken dat iets niet perfect is.
Een lamp staat ook aan of uit.
En dan heb je ook nog spreektaal versus werkelijke definities. Zoals nu dat het woord duurzaam synoniem is geworden voor efficiënt en het woord theorie in spreektaal iets totaal anders betekent dan in de academische wereld.
Dat mag hoor, het doet alleen niets af van het concept "perfect" of het woord "fout".
Edit: dit is dus ook de reden waarom taal zoveel verschillende woorden heeft, ze hebben namelijk een andere definitie.
ja gaat weer een zwaar jaar worden voor degenen die een andere wereldkampioen willenquote:Op zaterdag 24 maart 2018 11:50 schreef aesop het volgende:
Hamilton beweert dat hij in q2 en Q3 in dezelfde modus reed, en dat het een kwestie was van de juiste temperatuur in de banden. Erg ongeloofwaardig als je het mij vraagt.
Edit: Toto Wolff schijnt erkend te hebben dat er wel degelijk een knopje is ingedrukt in Q3, alleen was zijn eerste run matig. Zijn tweede was nagenoeg perfect, maar het haalt de glans van zijn pole wel af.
Op mijn tv was ook alles prima te zien. Zag gister al allemaal commentaar, maar zou niet weten wat nou het probleem is.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 11:15 schreef franklop het volgende:
vind de graphics prima hoor. Nog wel wat werk aan, maar kan ermee leven
Niet zo vreemd als het halve scherm vol staat met meuk.quote:
Die halo is daarvan het ergstquote:Op zaterdag 24 maart 2018 12:27 schreef CrashO het volgende:
[..]
Niet zo vreemd als het halve scherm vol staat met meuk.
[ afbeelding ]
Op de centimeter, dat is in natuurkundige termen al een enorme afstand.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 10:53 schreef Fer het volgende:
[..]
Nee hoor, als je de mensen langs de baan mag geloven rijdt Max tientallen rondjes over exact dezelfde stukken asfalt. Op de centimeter nauwkeurig lijkt het. Dat is een van zijn sterke punten. Hamilton is ook zo een.
Een paar centimeter ernaast rijden is voor hun al een fout EN een imperfect rondje.
En de rode teksten zijn onleesbaar.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 12:27 schreef CrashO het volgende:
[..]
Niet zo vreemd als het halve scherm vol staat met meuk.
[ afbeelding ]
Ben benieuwd wat ze er bij de race van maken. Daar kom ik doorgaans informatie te kortquote:Op zaterdag 24 maart 2018 12:27 schreef CrashO het volgende:
[..]
Niet zo vreemd als het halve scherm vol staat met meuk.
[ afbeelding ]
Nee dat betekend het niet. Lees het stukje van Ham maar.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 09:52 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Zit om precies te zijn geen verschil. Wanneer het niet perfect is, betekent het dus dat je fouten maakt. Zo werkt taal, zo werkt de wereld.
Dat jij dat blijkbaar als iets negatiefs ervaart dat is aan jouw...
Ik heb vooral het idee dat de namen en tijden kleiner zijn geworden. Ziet er verder wel slick uit maar het is gewoon minder goed te lezen. Waar ik vorig seizoen vanaf m'n vaste plaats op de bank alles gemakkelijk kon lezen moet ik daar nu toch aardig wat moeite voor doen (en ja ik heb slechte ogen )quote:Op zaterdag 24 maart 2018 12:27 schreef CrashO het volgende:
[..]
Niet zo vreemd als het halve scherm vol staat met meuk.
[ afbeelding ]
Dit ja. Ik dacht even dat er geen klok was, maar die bleek gewoon nauwelijks leesbaar te zijn. Rood is geen handige kleur voor een tekst op een scherm.quote:
Ja, want dan heeft Lewis in ieder geval niemand om tegen te rijden en wordt ie fluitend kampioen.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 10:32 schreef Tarado het volgende:
fuck die Mercs, maar goed ze in de 2e auto een sukkel hebben zitten
Dat moet nog maar blijken. Ik heb er weinig hoop op dat het niet weer Mercedes gaat worden. Maar goed, dat geeft dan weer een hoop extra vrije tijd op zondag.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 12:15 schreef Minimunt het volgende:
Wat een depressieve reacties hier allemaal. Racepace is duidelijk anders dan deze qualificatie-modus. De top 3 teams zitten ongelofelijk dicht bij elkaar en in de race / bij de start kan van alles gebeuren. Wordt een leuker seizoen dan pak een beet 2/3 jaar terug.
lol wut?, dat gaat automagisch goed manquote:Op zaterdag 24 maart 2018 09:32 schreef Monolith het volgende:
Wel verwarrend met het zetten van de wekker op mijn telefoon met die zomertijd.
Dat zeggen we altijd. Tot de lichten uitgaan op zondag en Hamilton fluitend naar de overwinning en het kampioenschap rijdt.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 12:15 schreef Minimunt het volgende:
Wat een depressieve reacties hier allemaal. Racepace is duidelijk anders dan deze qualificatie-modus. De top 3 teams zitten ongelofelijk dicht bij elkaar en in de race / bij de start kan van alles gebeuren. Wordt een leuker seizoen dan pak een beet 2/3 jaar terug.
Dat zou je denken, maar ik moet dus mijn wekker om 6:10 zetten, niet om 7:10.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 13:31 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
lol wut?, dat gaat automagisch goed man
In het echie heb je natuurlijk twee ogen die iets meer zien.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 14:06 schreef Goudenvis het volgende:
[..]
Even zonder grappen, die halo lijkt me wel echt lastig op eau rouge
Hij maakt hem gewoon..quote:Op zaterdag 24 maart 2018 15:17 schreef G3rtonimo84 het volgende:
[..]
Allemaal tegelijkertijd meestal, het is maar net wie het snelste reactievermogen heeft.
Ik zou em vanavond al zetten en niet wachten tot morgenochtend.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 13:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zou je denken, maar ik moet dus mijn wekker om 6:10 zetten, niet om 7:10.
Je provider zet de tijd goed. Je kunt dus ws genieten van 1 uur Kamphuesquote:Op zaterdag 24 maart 2018 13:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zou je denken, maar ik moet dus mijn wekker om 6:10 zetten, niet om 7:10.
Mijn app geeft aan 'alarm ingesteld voor x uur y minuten van nu'. Als ik dat dan optel, dan kom ik tot de conclusie dat ik 6.10 aan moet houden, niet 7.10.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 16:52 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Je provider zet de tijd goed. Je kunt dus ws genieten van 1 uur Kamphues
Zit je godverdomme mooi klem in zo'n F1-auto.quote:
Ik word gelijk wakker van een wekker ja en ik moet toch op telefoon / tablet kijken dus die ligt dan gewoon binnen handbereik. Bovendien is er nog een opwarmronde.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 16:47 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik zou em vanavond al zetten en niet wachten tot morgenochtend.
Trouwens, zet het alarm maar iets vroeger of zijn je ogen direct open als de wekker gaat en springt de tv op de slaapkamer dan ook automatisch aan?
quote:Op zaterdag 24 maart 2018 17:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mijn app geeft aan 'alarm ingesteld voor x uur y minuten van nu'. Als ik dat dan optel, dan kom ik tot de conclusie dat ik 6.10 aan moet houden, niet 7.10.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Feyenoord!!! * Barça
Gaat dit jaar niet fluitend gebeuren. Hamilton had een goeie flying lap, maar die ervoor was echt niet zo top. Toen zaten Vettel, Raikonnen en Max er makkelijk bij. Denk dat Hamilton toen zijn extra power niet gebruikte.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 13:31 schreef Fir3fly het volgende:
Dat zeggen we altijd. Tot de lichten uitgaan op zondag en Hamilton fluitend naar de overwinning en het kampioenschap rijdt.
Mijn telefoon laat gewoon de juiste tijdsduur zien. "Alarm ingesteld voor 6:30 vanaf nu" dus als ik om 23:30 mijn nest in duik en de wekker om 7:00 zet.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 17:09 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Ja en om 2:00 is het ineens 3:00.
Je slaat een uur over. Gelukkig gaat je wekker af op de tijd die je instelt (tip 7:00) en niet na tig uur. Developers weten dat mensen moeilijk kunnen rekenen :w
kwam door de code rood van Bottas, hij kreeg dat setje niet meer goed op temperatuur.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 17:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Gaat dit jaar niet fluitend gebeuren. Hamilton had een goeie flying lap, maar die ervoor was echt niet zo top. Toen zaten Vettel, Raikonnen en Max er makkelijk bij. Denk dat Hamilton toen zijn extra power niet gebruikte.
Maar dat betekent niet automatisch dat hij dan hetzelfde vermogen heeft als in de kwali.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 10:43 schreef Donderkonijn het volgende:
Dan heb jij vorig jaar niet goed opgelet. Ham ramt die knop gewoon in als het nodig is hoor tijdens de race.
live is wel leuker.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 17:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Uhmmm, als je Ziggo klant bent , kun je toch kijken hoe laat je wil? Ga echt niet om zeven uur op staan morgen. Tien uur is vroeg genoeg.
is ook helemaal niet nodig, ze hebben zat over en het grootste rendement.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 17:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar dat betekent niet automatisch dat hij dan hetzelfde vermogen heeft als in de kwali.
quote:Op zaterdag 24 maart 2018 17:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
is ook helemaal niet nodig, ze hebben zat over en het grootste rendement.
Voor mij is het live.quote:
quote:Op zaterdag 24 maart 2018 17:09 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]Dat hoef je mij als developer niet te vertellen, de vraag is alleen waar de bug zit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
quote:Op zaterdag 24 maart 2018 14:06 schreef Goudenvis het volgende:
[..]
Even zonder grappen, die halo lijkt me wel echt lastig op eau rouge
quote:De "Raidillon aan de Eau Rouge" (vaak wordt de gehele bochtencombinatie foutief "Eau Rouge" genoemd, terwijl alleen het kleine knikje onderaan de heuvel "Eau Rouge" heet), is wellicht het bekendste deel van het circuit. Het is een lange bocht, net na de oude pitlane, die de renners rechts naar boven het dennenbos inleidt. In de Formule 1 wordt deze bocht normaal gesproken vol gas genomen.
quote:Op zaterdag 24 maart 2018 17:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De hele bochtencombinatie is Eau Rouge
Mij boeit het niet wat ze officieel bewerenquote:
Omdat ze in qualifying voor 1 rondje meer motorvermogen hebben? Ik heb ene Max Verstappen toch echt Hamilton gewoon op de baan zien inhalen vorig jaar, toen ook iedereen riep dat Mercedes superieur was. Voorlopig alleen maar een aanname van je.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 17:32 schreef Tarado het volgende:
is ook helemaal niet nodig, ze hebben zat over en het grootste rendement.
geen zin om alle bronnen voor je op te zoeken maar laat ik het dan maar een publiek geheim noemen dat Mercedes en het meeste vermogen heeft en ook nog eens het meeste rendement uit een kg brandstof haalt, maar dan kan je toch wel een keer ingehaald worden, sterker nog als hij morgen niet bij de start als eerste weg is kan het nog echt wel moeilijk voor hem worden maar in free air is die Mercedes gewoon heel moeilijk te verslaan.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 17:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Omdat ze in qualifying voor 1 rondje meer motorvermogen hebben? Ik heb ene Max Verstappen toch echt Hamilton gewoon op de baan zien inhalen vorig jaar, toen ook iedereen riep dat Mercedes superieur was. Voorlopig alleen maar een aanname van je.
Je weet dat autoracen niet alleen maar om motorvermogen gaat, he? Zo zijn er ook bronnen die zeggen dat Red Bull wederom het beste chassis heeft. Het is leuk als je hard rechtdoor kunt rijden, maar in de meeste circuits zitten ook bochten.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 17:55 schreef Tarado het volgende:
geen zin om alle bronnen voor je op te zoeken maar laat ik het dan maar een publiek geheim noemen dat Mercedes en het meeste vermogen heeft en ook nog eens het meeste rendement uit een kg brandstof haalt,
Ook vandaag reden ze een rondje maar ik hoop echt dat jij gelijk krijgtquote:Op zaterdag 24 maart 2018 18:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je weet dat autoracen niet alleen maar om motorvermogen gaat, he? Zo zijn er ook bronnen die zeggen dat Red Bull wederom het beste chassis heeft. Het is leuk als je hard rechtdoor kunt rijden, maar in de meeste circuits zitten ook bochten.
Anyway, jij mag heilig overtuigd zijn van de superioriteit van Mercedes, aan de hand van wat ik vandaag gezien heb, ben ik dat niet. Morgen weer verder.
Ik snap dat mensen de moed er in willen houden, maar op de circuits met veel rechte stukken gaat Hamilton gewoon makkelijk wegrijden.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 18:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook vandaag reden ze een rondje maar ik hoop echt dat jij gelijk krijgt
In dit hybride tijdperk is motor vermogen HEEL belangrijk. Vandaar dat Mercedes al 4 keer kampioen is en waarschijnlijk dit jaar weer.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 18:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je weet dat autoracen niet alleen maar om motorvermogen gaat, he? Zo zijn er ook bronnen die zeggen dat Red Bull wederom het beste chassis heeft. Het is leuk als je hard rechtdoor kunt rijden, maar in de meeste circuits zitten ook bochten.
Anyway, jij mag heilig overtuigd zijn van de superioriteit van Mercedes, aan de hand van wat ik vandaag gezien heb, ben ik dat niet. Morgen weer verder.
Alleen maar een aanname.quote:
Er stond toch waarschijnlijk ? Het seizoen is nog lang maar het ziet er gewoon weer goed uit voor Mercedes.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 18:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Alleen maar een aanname.
Ik vind 'niet de beste' wel wat overtrokken. Met een net iets mindere auto kan het ook wel lukken, maar dan moet je dat als coureur wel kunnen compenseren. Betrouwbaarheid is wel cruciaal. Als jij een race of 4-5 meer uitvalt vanwege materiaalpech dan een concurrent dan kun je het in mijn ogen wel vergeten.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 18:27 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik snap dat mensen de moed er in willen houden, maar op de circuits met veel rechte stukken gaat Hamilton gewoon makkelijk wegrijden.
Zijn partymode zorgt voor pole en daarna kan niemand hem bijhouden.
Op de circuits waar snelheid er wat minder toe doet en het chassis en rijderskwaliteit belangrijker worden, kunnen Ferrari en RedBull er wel wat van maken, misschien.
Maar zoals Verstappen zelf al zei:"uitgesloten dat je kampioen wordt als je niet de beste auto hebt."
Zoals we vorig jaar zagen.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 18:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind 'niet de beste' wel wat overtrokken. Met een net iets mindere auto kan het ook wel lukken, maar dan moet je dat als coureur wel kunnen compenseren. Betrouwbaarheid is wel cruciaal. Als jij een race of 4-5 meer uitvalt vanwege materiaalpech dan een concurrent dan kun je het in mijn ogen wel vergeten.
Gebaseerd op 1 kwalificatie?quote:Op zaterdag 24 maart 2018 18:36 schreef Sjemmert het volgende:
Er stond toch waarschijnlijk ? Het seizoen is nog lang maar het ziet er gewoon weer goed uit voor Mercedes.
Dat niemand hem bij kan houden zal wel meevallen. In de long runs gisteren zaten ze dicht bij elkaar. Er voorbij komen is wat anders.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 18:27 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik snap dat mensen de moed er in willen houden, maar op de circuits met veel rechte stukken gaat Hamilton gewoon makkelijk wegrijden.
Zijn partymode zorgt voor pole en daarna kan niemand hem bijhouden.
Op de circuits waar snelheid er wat minder toe doet en het chassis en rijderskwaliteit belangrijker worden, kunnen Ferrari en RedBull er wel wat van maken, misschien.
Maar zoals Verstappen zelf al zei:"uitgesloten dat je kampioen wordt als je niet de beste auto hebt."
Dat mag jij vinden, Max Verstappen is het niet met je eens. Althans, zijn uitspraak gaf niet de ruimte die jij wel neemt.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 18:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind 'niet de beste' wel wat overtrokken. Met een net iets mindere auto kan het ook wel lukken, maar dan moet je dat als coureur wel kunnen compenseren. Betrouwbaarheid is wel cruciaal. Als jij een race of 4-5 meer uitvalt vanwege materiaalpech dan een concurrent dan kun je het in mijn ogen wel vergeten.
Het ligt inderdaad ook aan de context. Deze drie coureurs zijn in mijn ogen wel in staat om een klein voordeel in materiaal maximaal uit te nutten, maar als VER en RIC niet beiden 6-7 keer uitvallen, dan eindigen ze afgelopen seizoen gewoon boven RAI bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 18:45 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden, Max Verstappen is het niet met je eens. Althans, zijn uitspraak gaf niet de ruimte die jij wel neemt.
Maar in de praktijk zal een paar procent minder performance misschien wel door een rijder gecompenseerd kunnen worden. Zet mij in een Mercedes en ik word geen kampioen, maar de verschillen tussen de beste rijders bij de top 3 teams zijn klein en wat je dus met een mindere auto kunt compenseren als je beter bent daarmee ook.
Vettel, Hamilton en Verstappen doen weinig voor elkaar onder en dan is een mindere auto gewoon funest.
Maar het meeste motorvermogen betekent niet automatisch de 'beste' auto. Dan had Ferrari tussen 1979 en 1997 wel wat meer races gewonnen.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 18:27 schreef BadderHaring het volgende:
Maar zoals Verstappen zelf al zei:"uitgesloten dat je kampioen wordt als je niet de beste auto hebt."
De 4 voorgaande seizoenen. Wintertests, 3 vrije trainingen en 1 kwalificatie. Dat is wat we gezien hebben dus dat is waar we conclusies uit kunnen trekken. De rest is gebaseerd op hoop. Ik hoop net zo hard als jij dat RBR en Ferrari een vuist kunnen maken tegen Mercedes. Maar vooralsnog lijkt Mercedes er gewoon weer te staan. Morgen kunnen we gaan zien hoe de verhoudingen in race pace liggen. Verwacht dat het dan dichter bij elkaar zit.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 18:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Gebaseerd op 1 kwalificatie?
Dat stel ik dan ook nergens.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 18:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar het meeste motorvermogen betekent niet automatisch de 'beste' auto. Dan had Ferrari tussen 1979 en 1997 wel wat meer races gewonnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |