abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178005537
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 maart 2018 @ 14:00:41 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178034637
En voor de tweede keer in één week tijd bijna op mijn voorligger geklapt omdat een mongool daarvoor besluit om uit het niets een U-bocht te maken. Dan hebben we het over een 2x2 weg waar 55 gereden wordt. De ABS itt de vorige keer met rust gehouden, maar het scheelde niet veel. Vorige keer besloot een malloot bij het optrekken naar 70 na een stoplicht spontaan te remmen.

Echt... is er ergens een plek waar je rijbewijzen bij een pakje boter krijgt? Had me veel geld bespaard.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_178038623
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 14:00 schreef Nattekat het volgende:
Echt... is er ergens een plek waar je rijbewijzen bij een pakje boter krijgt? Had me veel geld bespaard.
Dan had je waarschijnlijk hetzelfde gedaan bij iemand anders en stond er een andere naam bovenaan jouw post.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 maart 2018 @ 17:10:52 #4
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178038690
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 17:07 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dan had je waarschijnlijk hetzelfde gedaan bij iemand anders en stond er een andere naam bovenaan jouw post.
Ik heb meer dan 1 hersencel :Y
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  FOK!fotograaf vrijdag 23 maart 2018 @ 17:15:49 #5
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_178038784
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 14:00 schreef Nattekat het volgende:
Met alle respect, maar België komt toch wel aardig in de buurt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 24 maart 2018 @ 21:19:20 #6
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178064352
Zaterdag = opa en oma dag. Lekker toeren over de buitenwegen, voor niks afremmen op een rechte weg, stil blijven staan voor een rotonde terwijl er niemand aan komt, etc. Allemaal dingen waar je rekening mee kan houden. Maar vandaag kwam oma linksaf een 80 weg opgedraait, en het is dan lekker handig om maar meteen de strook te volgen waar je op uit komt. Links dus. En daar komen dan, heel gek, ineens tegenliggers aan :?
Na wat nadenken blijkt er rechts nóg een weghelft te liggen! :o
Nou, dan gaan we daar op ons dooie akkertje maar eens heen rijden.......

Kort na dit fenomeen wil ik een bocht door, maar daar reed al een tegenligger op mijn weghelft die de binnenbocht nam. Met een noodstop kon ik een aanrijding voorkomen |:(
Letterlijk 30 meter verder komt er een scooter (met helm) van het fietspad af, aan de verkeerde kant (dus rechts van mij) en rijdt recht op mij af. Wat bezielt dat soort mensen :?

En dit is nog maar de top 3 van vandaag :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_178064432
quote:
13s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 21:19 schreef daNpy het volgende:
Zaterdag = opa en oma dag. Lekker toeren over de buitenwegen, voor niks afremmen op een rechte weg, stil blijven staan voor een rotonde terwijl er niemand aan komt, etc. Allemaal dingen waar je rekening mee kan houden. Maar vandaag kwam oma linksaf een 80 weg opgedraait, en het is dan lekker handig om maar meteen de strook te volgen waar je op uit komt. Links dus. En daar komen dan, heel gek, ineens tegenliggers aan :?
Na wat nadenken blijkt er rechts nóg een weghelft te liggen! :o
Nou, dan gaan we daar op ons dooie akkertje maar eens heen rijden.......

Kort na dit fenomeen wil ik een bocht door, maar daar reed al een tegenligger op mijn weghelft die de binnenbocht nam. Met een noodstop kon ik een aanrijding voorkomen |:(
Letterlijk 30 meter verder komt er een scooter (met helm) van het fietspad af, aan de verkeerde kant (dus rechts van mij) en rijdt recht op mij af. Wat bezielt dat soort mensen :?

En dit is nog maar de top 3 van vandaag :')
Zaterdag en zondag kom je echt veel zondagsrijders tegen ja :D Had vandaag ook een aardig stuk gereden en zat eerst achter een vrouw in een behoorlijk vlotte Mercedes. Bij elke rotonde ging ze inderdaad eerst stoppen daarna stapvoets over de rotonde heen.. Daarna zat ik op de Enkhuizer Lelystad dijk en zat er een BMW 116D achter mij. Het was vrij rustig en ik had de cc op 102km/h (GPS). Die 116D kwam behoorlijk vlot aan en ging ook vrij vlak achter me rijden. Terwijl er echt HEUL VEUL momenten waren waarop hij er voorbij kon. Maar nee, hij liet dan soms een gat vallen en gaf dan weer extra gas en kwam heel dichtbij. Weet niet of 'ie nou tegen mijn 540i wilde sporten, maar ik was gewoon lekker richting het avondeten aan het cruisen, geen zin in :+
  zaterdag 24 maart 2018 @ 21:26:59 #8
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178064470
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 21:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Zaterdag en zondag kom je echt veel zondagsrijders tegen ja :D Had vandaag ook een aardig stuk gereden en zat eerst achter een vrouw in een behoorlijk vlotte Mercedes. Bij elke rotonde ging ze inderdaad eerst stoppen daarna stapvoets over de rotonde heen.. Daarna zat ik op de Enkhuizer Lelystad dijk en zat er een BMW 116D achter mij. Het was vrij rustig en ik had de cc op 102km/h (GPS). Die 116D kwam behoorlijk vlot aan en ging ook vrij vlak achter me rijden. Terwijl er echt HEUL VEUL momenten waren waarop hij er voorbij kon. Maar nee, hij liet dan soms een gat vallen en gaf dan weer extra gas en kwam heel dichtbij. Weet niet of 'ie nou tegen mijn 540i wilde sporten, maar ik was gewoon lekker richting het avondeten aan het cruisen, geen zin in :+
Ik heb nog een of andere Taxi I Am Gay///////////// ingehaald idd met onze 1.4 100pk race Seat ( :'))
Na het inhalen bleven hield ze mijn snelheid aan en bleef achter me rijden. Nouja, tot de weg niet meer recht bleek te zijn en je aan dat rare ronde ding moet gaan draaien. Dat kan alleen in combinatie met het middelste pedaal ofzo :')
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_178065055
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 21:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Maar het meest achterlijke zijn de mensen die als ze op een tweebaans weg worden ingehaald gas bij gaan geven.
Echt, die mogen ze voor mij veroordelen voor poging tot doodslag.

Nu heb ik de beschikking over flink wat vermogen in 2 auto's, maar in de Range Rover is dat net een fractie minder. Als zo'n *^%% dan gas gaat bijgeven.... Levensgevaarlijk.

Ik zeg niet dat jij dat doet overigens.
pi_178065077
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 21:26 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik heb nog een of andere Taxi I Am Gay///////////// ingehaald idd met onze 1.4 100pk race Seat ( :'))
Na het inhalen bleven hield ze mijn snelheid aan en bleef achter me rijden. Nouja, tot de weg niet meer recht bleek te zijn en je aan dat rare ronde ding moet gaan draaien. Dat kan alleen in combinatie met het middelste pedaal ofzo :')
Over het algemeen heeft een AMG er maar 2.
  zaterdag 24 maart 2018 @ 22:11:20 #11
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178065444
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 21:55 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Over het algemeen heeft een AMG er maar 2.
Klopt idd, anders raken ze in de war.
pi_178065458
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 21:54 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Maar het meest achterlijke zijn de mensen die als ze op een tweebaans weg worden ingehaald gas bij gaan geven.
Echt, die mogen ze voor mij veroordelen voor poging tot doodslag.

Nu heb ik de beschikking over flink wat vermogen in 2 auto's, maar in de Range Rover is dat net een fractie minder. Als zo'n *^%% dan gas gaat bijgeven.... Levensgevaarlijk.

Ik zeg niet dat jij dat doet overigens.
Ja die had ik ook nog inderdaad! Echt bok irritant, vooral als daarna de 2 rijstroken weer worden samengevoegd.
Had ook nog zo een assface die met 3 anderen in een Clio zat (40/50ers gok ik) en ik reed op de rechter rijstrook. Om later uit te voegen. Dus ik rijd daar rustig met 100km/h (snelweg waar je 100km/h mag). Die Clio reed op de 3e rijstrook van rechts en wilt in 1x even naar de meest rechter gaan, ook niet echt vloeiend maar 'hoekend'. Gelukkig zag 'ie nog dat ik er reed.. Toen ging 'ie even op het gas en bleef 'ie doorrijden, terwijl er voor mij ruimte was. Maar nee, hij moest nog per se even voor de auto met aanhanger. Maar die reed vrij vlak achter een andere auto, dus daar propte hij zich maar even tussen en ging direct door de afrit op. Daarna tijdje 1 rijstrook en toen het weer 2 werden ging hij meteen naar links om met minimaal verschil iemand in te halen. Toen hij eindelijk naar rechts ging (al remmend) deed ik uit frustratie ook maar even een kickdown, terwijl ik nee schuddend langs 'm reed :P
pi_178065499
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:12 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ja die had ik ook nog inderdaad! Echt bok irritant, vooral als daarna de 2 rijstroken weer worden samengevoegd.
Had ook nog zo een assface die met 3 anderen in een Clio zat (40/50ers gok ik) en ik reed op de rechter rijstrook. Om later uit te voegen. Dus ik rijd daar rustig met 100km/h (snelweg waar je 100km/h mag). Die Clio reed op de 3e rijstrook van rechts en wilt in 1x even naar de meest rechter gaan, ook niet echt vloeiend maar 'hoekend'. Gelukkig zag 'ie nog dat ik er reed.. Toen ging 'ie even op het gas en bleef 'ie doorrijden, terwijl er voor mij ruimte was. Maar nee, hij moest nog per se even voor de auto met aanhanger. Maar die reed vrij vlak achter een andere auto, dus daar propte hij zich maar even tussen en ging direct door de afrit op. Daarna tijdje 1 rijstrook en toen het weer 2 werden ging hij meteen naar links om met minimaal verschil iemand in te halen. Toen hij eindelijk naar rechts ging (al remmend) deed ik uit frustratie ook maar even een kickdown, terwijl ik nee schuddend langs 'm reed :P
Maar bedoel op een weg met tegenliggers ;)
pi_178065506
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:11 schreef daNpy het volgende:

[..]

Klopt idd, anders raken ze in de war.
Niks mis met een AMG en/of automaat.
pi_178065516
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:13 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Oooh shit haha, dat is helemaal irritant ja _O- Ook die kom je helaas weleens tegen.
  FOK!fotograaf zaterdag 24 maart 2018 @ 22:47:53 #16
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_178066375
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:14 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Oooh shit haha, dat is helemaal irritant ja _O- Ook die kom je helaas weleens tegen.
Beetje gas bij en als je er bijna voorbij bent of het penibel wordt, knipper aan en rustig naar rechts laten lopen? Andersom ook wel eens gedaan met invoegen, eentje die achter mij zat, hem ernaast zet vanaf de invoegstrook en naast mijn aanhanger bleef hangen. Knipper aangedaan en rustig naar links laten lopen, die aanhanger was toch wel een stukkie zwaarder dan die IQ die daar reed en ik vond een aanhanger crashen in de veroorzaker van een mogelijk probleem of zelf vol de vangrail in gaan niet zo'n hele moeilijke keuze, eerlijk gezegd.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_178066454
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:47 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Beetje gas bij en als je er bijna voorbij bent of het penibel wordt, knipper aan en rustig naar rechts laten lopen? Andersom ook wel eens gedaan met invoegen, eentje die achter mij zat, hem ernaast zet vanaf de invoegstrook en naast mijn aanhanger bleef hangen. Knipper aangedaan en rustig naar links laten lopen, die aanhanger was toch wel een stukkie zwaarder dan die IQ die daar reed en ik vond een aanhanger crashen in de veroorzaker van een mogelijk probleem of zelf vol de vangrail in gaan niet zo'n hele moeilijke keuze, eerlijk gezegd.
Oooh zolang je geen naaimachine rijdt is het meestal goed op te lossen inderdaad. En als het ekt ekt niet anders kan remmen. Maar gelukkig heb ik dat nog nooit hoeven doen :P
  FOK!fotograaf zaterdag 24 maart 2018 @ 23:14:44 #18
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_178067027
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:51 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Oooh zolang je geen naaimachine rijdt is het meestal goed op te lossen inderdaad. En als het ekt ekt niet anders kan remmen. Maar gelukkig heb ik dat nog nooit hoeven doen :P
Ik bedoelde eigenlijk meer dat je het probleem van degene die het moeilijk maakt ook gewoon weer zijn probleem maakt... Maargoed, grootste truc bij inhalen is zorgen dat je al met flink snelheidsverschil naar links duikt. Als een ander dan wil reageren en gas bij gaat geven heb jij hem al ingehaald.
The summer is magic!

pi_178067385
Je moet wel echt een egocentrisch perspectief hebben als je bij een in- én uitvoegstrook − weefstrook? − ongeacht uit welke richting je komt en welke je naar toe gaat, geen knipperlichten gebruikt.
  zondag 25 maart 2018 @ 00:17:35 #20
430653 Shittieboy
Allround mafketel
pi_178068082
Erg vervelend als mensen voor rotondes stil gaan staan terwijl je gelijk kan doorrijden (niemand OP de rotonde maar wel BIJ ANDERE opkomende banen). En dan raar aankijken als je op een veel trager (in zowel top als acceleratie) er vlak achter gaat staan omdat ze door kunnen.
En dan natuurlijk nog de mensen die denken dat van rechts altijd voorrang heeft, ondanks voorrangskruispunten (voorrangsweg is waar ik rij, zij de "uitrit").

Little extra info: we hebben het hier over ik op een gelimiteerde tweewieler met mooie ronde deegplakken in een koffertje achterop.
pi_178068188
Afgelopen week een woordenwisseling gehad met een oude vent in een Q7 (hoogst waarschijnlijk van de baas).
Die vond tijdens het file rijden dat hij voorrang had toen hij zijn knipperlicht aan zette om van baan te wisselen, en ik reed door omdat ik anders vol op de rem moest gaan.
Kwam het oude sukkeltje naast me rijden, raam open om even op een zeer sarcastische manier te vertellen dat ik een "keurige chauffeur" ben.
Hij vond mijn argument dat het aan zetten van een knipperlicht niet betekent dat je voorrang hebt blijkbaar niet zo interessant omdat hij vervolgens 4 auto's rechts in haalde en zonder knipperlicht verderop de auto er tussen smeet.
pi_178072082
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:51 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Nouja, ik heb het regelmatig als ik in RS3 of F-type rij, dat mensen willen 'racen'. Idioot op zo'n weg.
pi_178073365
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:13 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Normaal gesproken vind ik het extreem wanneer men uit de auto stapt om anderen te confronteren met hun stommiteiten, maar in dit geval zou ik het wel kunnen begrijpen.

Voor zulke gevallen is een beetje vermogen wel fijn inderdaad.
pi_178084909
Hoe moet je eigenlijk signaleren dat een ambulance aankomt. Heb met de knipperlicht naar rechts aan en geblinkt met grootlicht.

Iedereen ging mij links voorbij daar ik 100 reed.
pi_178084965
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:31 schreef ManianMan het volgende:
Hoe moet je eigenlijk signaleren dat een ambulance aankomt.
Niet? Daar zorgen ze zelf wel voor toch?
  zondag 25 maart 2018 @ 20:34:00 #26
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178084969
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:31 schreef ManianMan het volgende:
Hoe moet je eigenlijk signaleren dat een ambulance aankomt. Heb met de knipperlicht naar rechts aan en geblinkt met grootlicht.

Iedereen ging mij links voorbij daar ik 100 reed.
Dat doet de ambulance toch? Gewoon zorgen dat je zelf niet in de weg rijd :)
pi_178085021
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:33 schreef alpeko het volgende:

[..]

Niet? Daar zorgen ze zelf wel voor toch?
Maar de meeste spiegelen helemaal niet dus ze zitten in de weg.
pi_178085107
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:36 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Dan helpt grootlicht ook niet. Als ze al niet voor een ambu met loeiende sirenes aan de kant gaan waarom dan wel voor jou?
pi_178085111
Stomme automobilist die net voor mij uit de weg op schiet vanaf een parkeerplaats :(

Oeps, die schieter was ik :@ Slecht uitzicht op die plek door geparkeerde auto’s dus ik moest even gas geven om op mijn weghelft te komen en hij moest bijremmen om me die ruimte te geven. Ik hoop dat hij mijn opgestoken hand ook echt als een ‘sorry’ zag.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178085301
quote:

[..]

Als ze slecht spiegelen, heeft het ook weinig zin als jij ze probeert wakker te schudden met groot licht. Dan zijn ze alleen maar geirriteerd en kijken ze weer 5 minuten niet in de spiegels. Het is handiger als ze meteen de ambulance zien, en als iemand niet reageert gaat de chauffeur van de ambulance ook wel met groot licht seinen.
pi_178085623
quote:

[..]

Heb weleens gezien dat de auto's voor een blinde automobilist gas los lieten, een stukje terug zakten en rechts gingen rijden na het zien van de zwaailichten in hun spiegel. Dat gebeurde vóór de blinde automobilist en dus ook bij een slechte spiegelaar zou er dan een lampje moeten gaan brandden dat er misschien een reden is waardoor ze dat doen :') Maar nee hoor, gewoon op je gemakje vrachtwagens gaan inhalen. En pas op het moment dat de ambulance er direct achter zit begon er iets te dagen.
pi_178086897
quote:
9s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:59 schreef Chai het volgende:

[..]

Heb weleens gezien dat de auto's voor een blinde automobilist gas los lieten, een stukje terug zakten en rechts gingen rijden na het zien van de zwaailichten in hun spiegel. Dat gebeurde vóór de blinde automobilist en dus ook bij een slechte spiegelaar zou er dan een lampje moeten gaan brandden dat er misschien een reden is waardoor ze dat doen :') Maar nee hoor, gewoon op je gemakje vrachtwagens gaan inhalen. En pas op het moment dat de ambulance er direct achter zit begon er iets te dagen.
Dan zijn er ook nog automobilisten die een ambulance ook niet zien als ze die gewoon door de voorruit kunnen bekijken.

(Tip: ondertiteling aanzetten)
pi_178095598
https://www.ad.nl/auto/ko(...)mobilisten~a8796bab/

Wordt ook eens tijd, verwacht niet dat mensen actie ondernemer voor hun licht als ze zelf constant groot licht op hun bakkes krijgen (als er verder niemand rijdt die er door gehinderd zou kunnen worden)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178095702
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 23:34 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Je moet wel echt een egocentrisch perspectief hebben als je bij een in- én uitvoegstrook − weefstrook? − ongeacht uit welke richting je komt en welke je naar toe gaat, geen knipperlichten gebruikt.
Dat doet 95% verkeerd...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178095738
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 12:11 schreef ludovico het volgende:

Wordt ook eens tijd, verwacht niet dat mensen actie ondernemer voor hun licht als ze zelf constant groot licht op hun bakkes krijgen (als er verder niemand rijdt die er door gehinderd zou kunnen worden)
Ik heb die klacht nog nooit gehad maar moet bekennen dat ik ook niet zou weten wat ik er aan zou moeten doen. Ja naar de dealer gaan voor een andere auto?
pi_178095973
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 12:11 schreef ludovico het volgende:

Dat van nieuwere lampen de intensiteit krachtiger en helderheid hoger is, trek ik niet in twijfel, maar is het probleem niet voornamelijk dat men de koplampreikwijdte niet (goed) aan de belading van de auto aanpast?
pi_178098147
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 12:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Dat van nieuwere lampen de intensiteit krachtiger en helderheid hoger is, trek ik niet in twijfel, maar is het probleem niet voornamelijk dat men de koplampreikwijdte niet (goed) aan de belading van de auto aanpast?
Ze sturen inderdaad ook vaak de lichtstralen veel te ver naar voren.... Maar volgens mij is het vrijwel nooit nodig in NL om ze ver naar voren te schieten?
pi_178098182
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 12:17 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik heb die klacht nog nooit gehad maar moet bekennen dat ik ook niet zou weten wat ik er aan zou moeten doen. Ja naar de dealer gaan voor een andere auto?
Ik hoop dat ze er wat andere lampies in kunnen zetten dat het probleem weg is...

En anders lekker mensen blijven verblinden met je auto toch, niks aan de hand... Dat is ook meer de reden dat ik het terug doe, in de hoop dat ze ergens over gaan nadenken.

Snap wel dat ik misschien over de grens ga van wat netjes is en wat mag maar goed.
pi_178099571
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 14:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ze sturen inderdaad ook vaak de lichtstralen veel te ver naar voren.... Maar volgens mij is het vrijwel nooit nodig in NL om ze ver naar voren te schieten?
Alhoewel ik neig te zeggen dat de verantwoordelijkheid over de koplampreikwijdte bij bestuurders zou moeten liggen, leert de praktijk ons dat het wellicht geen verkeerd idee is voor fabrikanten om in te grijpen.
  maandag 26 maart 2018 @ 18:07:34 #40
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178104215
Ze hebben het er op het nieuws over dat mensen hun licht aan moeten zetten in de mist :')
Vanmorgen ook weer genoeg gezien zonder. En als je dan seint zitten ze een partij dom te kijken, ongeloofelijk.
pi_178104492
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 18:07 schreef daNpy het volgende:
Ze hebben het er op het nieuws over dat mensen hun licht aan moeten zetten in de mist :')
Vanmorgen ook weer genoeg gezien zonder. En als je dan seint zitten ze een partij dom te kijken, ongeloofelijk.
Hoe kun je nou in de mist zien hoe mensen dom kijken?
Tap tap tap
  maandag 26 maart 2018 @ 18:57:57 #42
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178105393
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 18:18 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Jij ziet tegemoetkomende bestuurders niet zitten bij het passeren?
pi_178105552
net weer een petje in zijn Polo die me inhaalde over de buslijn, nog op een kruispunt ook :(

je zou haast denken dat je iets verkeerd doet
pi_178106526
Ik vraag mij echt af wat er in hun sommige hoofden omgaat.

Net ik rechterstrook, wil inhalen. Op de middenstrook iemand die mij net voorbij gaat en ik wil erachter aanschuiven. In de verte achter ons iemand op de middenstrook die minstens 30km/u harder rijdt dan ik en die andere auto. Ik schuif naar links en ga ervanuit dat ie snelle ook wel zou opschuiven naar de meest linker strook om ons “slakken” allemaal in te halen.

Nee dus, vol ankeren en blijft achter mijn bumper hangen. Blijft daar een kilometer rijden, terwijl links helemaal vrij is. Pas als ik inmiddels een paar ingehaald heb en weer naar rechts ga, gaat deze vol op het gas en verdwijnt aan de horizon met minsten 30-40 km/u verschil.

8)7
.
pi_178106725
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 18:57 schreef daNpy het volgende:

[..]

Jij ziet tegemoetkomende bestuurders niet zitten bij het passeren?
Niet in de mist.
Meestal let ik gewoon op de weg enzo.
Tap tap tap
  maandag 26 maart 2018 @ 21:05:09 #46
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178108724
En nog steeds, zijn de Belgen ons echt zwaar de baas als het gaat om linksrijden, wát een kutvolk :r
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 26 maart 2018 @ 21:19:22 #47
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178109186
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 19:56 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Niet in de mist.
Meestal let ik gewoon op de weg enzo.
Oke.
  maandag 26 maart 2018 @ 21:19:57 #48
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178109208
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 19:50 schreef Fer het volgende:
Ik vraag mij echt af wat er in hun sommige hoofden omgaat.

Net ik rechterstrook, wil inhalen. Op de middenstrook iemand die mij net voorbij gaat en ik wil erachter aanschuiven. In de verte achter ons iemand op de middenstrook die minstens 30km/u harder rijdt dan ik en die andere auto. Ik schuif naar links en ga ervanuit dat ie snelle ook wel zou opschuiven naar de meest linker strook om ons “slakken” allemaal in te halen.

Nee dus, vol ankeren en blijft achter mijn bumper hangen. Blijft daar een kilometer rijden, terwijl links helemaal vrij is. Pas als ik inmiddels een paar ingehaald heb en weer naar rechts ga, gaat deze vol op het gas en verdwijnt aan de horizon met minsten 30-40 km/u verschil.

8)7
Het is net alsof ze niet door hebben dat er links of rechts een extra strook ligt :+
pi_178111608
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 14:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Rij eens buiten de randstad en je denkt daar hopelijk snel anders over.
pi_178111660
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 22:40 schreef JF_ het volgende:

[..]

Qua zichtbaarheid voor andere weggebruikers doet het helemaal niks.

Maar misschien voor je eigen zicht maar de meeste snelwegen zijn wel verlicht, en verder kom ik alleen in bebouwd gebied ja met de auto, dus ik heb eigenlijk geen idee of het klote is int donker ;)

Wat ik wel weet is dat ik soms verblind word door de lichten van sommige mensen.
pi_178114094
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 22:42 schreef ludovico het volgende:

Maar misschien voor je eigen zicht maar de meeste snelwegen zijn wel verlicht
Volgens wikipedia niet:

quote:
In totaal is 992 km van de 2342 km autosnelweg verlicht
pi_178119332
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 00:52 schreef Light het volgende:

[..]

Volgens wikipedia niet:

[..]

Joah vooruit, daar waar ik rij dan ;)
pi_178121214
Zouden jullie, terwijl jullie op de de meest linker rijstrook reden, knipperlicht naar links van degene (op veilige afstand) achter jullie (die dus waarschijnlijk haast heeft) als irritant ervaren?

(Je kan daar wel een prent voor krijgen, als ik het niet mis heb)
pi_178121482
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Zouden jullie, terwijl jullie op de de meest linker rijstrook reden, knipperlicht naar links van degene (op veilige afstand) achter jullie (die dus waarschijnlijk haast heeft) als irritant ervaren?

Ligt aan de situatie. Als het druk is en je rijdt al praktisch in colonne, dan heb ik zoiets van: "pfff, rot op joh :')", maar als het rustig is en/of er is ruimte om aan de kant te gaan, dan ga ik dat ook wel.

Het toverwoord is vooral die veilige afstand. Iemand die denkt me van de weg te drukken door zowat bij me op de achterbank te gaan hangen, kan de pot op. Ik heb een broertje dood aan bumperklevers.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_178122474
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:

nee, kan een reden voor zijn (familie ligt te creperen, racekak, vriendin die jurassic park scene aan het schoppen is omdat je vergeten bent de was te doen en/of huis in de fik en you name it)

ga ik wel opzij, voor mij is het een kleine moeite.

er zit wel een maar aan, men moet niet te ver gaan.

quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:42 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ligt aan de situatie. Als het druk is en je rijdt al praktisch in colonne, dan heb ik zoiets van: "pfff, rot op joh :')", maar als het rustig is en/of er is ruimte om aan de kant te gaan, dan ga ik dat ook wel.

Het toverwoord is vooral die veilige afstand. Iemand die denkt me van de weg te drukken door zowat bij me op de achterbank te gaan hangen, kan de pot op. Ik heb een broertje dood aan bumperklevers.
oeff, das klote, stond je broertje stil en is iemand er met 140kmh in gedoken oid?
life happens while you're pusing the throttle.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 13:29:36 #56
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_178122644
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 18:18 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Gewoon met je ogen.

Vorige week nog een mafklapper meegemaakt. In colonne op de A15 vanuit Tiel richting knooppunt Ressen. Zit er een idioot in een Caddy te drukken, vervolgens haalt ie me rechts in en gooit ie em er zonder pardon tussen. Ik seinen met groot licht, krijg ik ff een braketest om m'n oren. Volgende afslag moet meneer eraf, kreeg ik nog ff de kans om naast em te rijden. Die vent schuimbekkend achter zn stuur niet te geloven. Heb em maar begroet met een ruk-gebaar.

Fijne dag achterlijke. Volgende keer peer ik em gewoon in je laadruimte. Je achterruit was toch al kapot.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_178143595
Waar ik inmiddels een aardige hekel aan begin te krijgen zijn die mensen die denken dat als ik voldoende ruimte laat tussen mij en mijn voorganger (of mijn auto dat automatisch doet voor mij) dat dat betekent dat ik ruimte laat voor hen om zich er met hun opgefokte gedrag en bijbehorende auto en te lage snelheid tussen te proppen. Met als gevolg dat mijn auto weer meer ruimte wil laten en/of ik weer kan remmen en iedereen weer meer vertraging oploopt.
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
pi_178143779
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:50 schreef Kevindinhinho het volgende:
Waar ik inmiddels een aardige hekel aan begin te krijgen zijn die mensen die denken dat als ik voldoende ruimte laat tussen mij en mijn voorganger (of mijn auto dat automatisch doet voor mij) dat dat betekent dat ik ruimte laat voor hen om zich er met hun opgefokte gedrag en bijbehorende auto en te lage snelheid tussen te proppen. Met als gevolg dat mijn auto weer meer ruimte wil laten en/of ik weer kan remmen en iedereen weer meer vertraging oploopt.
Dat is inderdaad vrij irritant!

Ik vraag me af of ooit iemand in een ongelukkige samenloop van omstandigheden een boete heeft gekregen voor in zo een situatie het praktisch gezien bumperkleven (totdat jij zelf snelheid verlaagt - op de een of andere manier versnellen mensen die hun wagen er op deze lompe manier ervoor gooien haast nooit, al is er de ruimte).

[ Bericht 1% gewijzigd door br00djekaas54321 op 28-03-2018 11:09:51 ]
pi_178144183
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:58 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad vrij irritant!

Ik vraag me af of ooit iemand in een ongelukkige samenloop van omstandigheden een boete heeft gekregen voor in zo een situatie het praktisch gezien bumperkleven (totdat jij zelf snelheid verlaagt - op de een of andere manier versnellen mensen die hun wagen er op deze lompe manier ervoor gooien haast nooit, al is er de ruimte).
In Duitsland hebben ze daar camera’s voor, dus dat kan ja als het precies daar gebeurd. In NL zal de controlerende agent jou geen boete geven lijkt mij.
pi_178145388
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:50 schreef Kevindinhinho het volgende:
Vooral leuk als er achter je 50-100 of meer meter aan vrije ruimte is en mensen dan toch persé voor je moeten duwen.

En waarom mogen vrachtauto's inhalen op een tweebaans snelweg waar je 120-130 mag rijden? Al diverse keren fors in de remmen gemogen om half zeven 's ochtends omdat zo'n figuur even voor mijn neus gaat inhalen met 85 terwijl ik er met 130 aan kom zetten.
pi_178145601
Een irritatie van mijn kant is het nieuwe gebruik van aanduidingen op de matrixborden boven de A12.
Het was altijd simpel. Eén rood kruis boven de linkerbaan betekend 120 of 130 op de andere twee, en drie groene pijlen is drie banen met 100 km/u. Nu is er ook een tussenvorm met een rood kruis links en twee groene pijlen op de overige twee banen. Waarschijnlijk bedoeld om aan te geven dat en verderop drie banen open gaan en de snelheid verlaagd wordt, maar omdat er tussen Maarsbergen en Veenendaal geen borden staan die de snelheid aangeven, raken mensen in de war hoe snel er nu gereden mag worden.
  woensdag 28 maart 2018 @ 13:32:02 #62
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178146819
Die tussenvorm zie je bij alle spitsstroken rondom het wisselmoment naar open of dicht. Als er verder geen snelheid is aangegeven dan houd je gewoon de snelheid aan die je het laatst hebt gezien.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 29 maart 2018 @ 11:31:24 #63
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178167193
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 22:40 schreef JF_ het volgende:

Als je met normale, goed afgestelde halogeenverlichting, niet genoeg kunt zien, moet je misschien je rijbewijs inleveren.

De nieuwerwetse verlichting zorgt hoofdzakelijk voor veel 'overlast', terwijl de voordelen maar heel beperkt zijn.

[ Bericht 9% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 29-03-2018 11:41:31 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178168544
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 11:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als je met normale, goed afgestelde halogeenverlichting, niet genoeg kunt zien, moet je misschien je rijbewijs inleveren.
Techniek staat nu eenmaal niet stil. Ik denk dat niemand kiest voor Xenon of LED omdat ze dan beter zicht hebben. LED wordt steeds vaker ook al op de instapmodellen toegepast bij de premiummerken. Het biedt natuurlijk ook op esthetisch vlak de nodige voordelen voor fabrikanten.
  donderdag 29 maart 2018 @ 13:09:01 #65
Why is all the rum gone?
pi_178168632
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:03 schreef alpeko het volgende:

Techniek staat nu eenmaal niet stil.
Maar als consument heb je een keuze.

quote:
Ik denk dat niemand kiest voor Xenon of LED omdat ze dan beter zicht hebben.
Nee, natuurlijk niet. Het is een statussymbool voor de bourgeoisie. En onvoorstelbaar dat het ooit is goedgekeurd voor de openbare weg (Xenon, dan). Bij LED moeten ze gewoon een max 3000 of 3500 kelvin invoeren. Dan zit je in de buurt van standaard halogeen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178168660
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Maar als consument heb je een keuze.
Die keuze had ik niet hoor. Zowel bij mijn vorige als huidige auto niet. Toen xenon in de business uitvoering en nu met LED in de aangeklede uitvoering.
  donderdag 29 maart 2018 @ 13:15:01 #67
Why is all the rum gone?
pi_178168737
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:10 schreef alpeko het volgende:

Die keuze had ik niet hoor. Zowel bij mijn vorige als huidige auto niet. Toen xenon in de business uitvoering en nu met LED in de aangeklede uitvoering.
Er is altijd een keuze. :)
pi_178168745
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wel een steeds beperktere. Ik wens je over 10 jaar veel succes met het kopen van een nieuwe auto ;) 100% zeker dat alles dan LED is. Halogeen is geweest.

Maak van die 10 jaar maar enkele jaren. Ik zie dat bijv. een licht geupgrade Picanto (DynamicPlus) ook al full LED is. Nu staat me bij dat jij van de klassiekere auto's was, dus dan heb je dat probleem nog niet zo.

[ Bericht 3% gewijzigd door alpeko op 29-03-2018 13:22:25 ]
  donderdag 29 maart 2018 @ 13:21:23 #69
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_178168855
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je gaat toch niet een mindere uitvoering nemen omdat je geen xenon of led wil?
pi_178168870
Ik word in iedere geval niet meer verblind, sinds ik in een moderne stadsauto rij met een relatief hoge zit. In de 205 was dat wel anders....
  donderdag 29 maart 2018 @ 13:23:13 #71
430653 Shittieboy
Allround mafketel
pi_178168890
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:21 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Maar je kan wel aangeven dat je een betere uitvoering wilt echter zonder de led/xenon lampen neem ik aan? Kost hen minder en klant is blijer
pi_178168928
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:23 schreef Shittieboy het volgende:

[..]

Maar je kan wel aangeven dat je een betere uitvoering wilt echter zonder de led/xenon lampen neem ik aan? Kost hen minder en klant is blijer
Tegen meerprijs wellicht. Kost ze juist meer want ze moeten er af-fabriek een andere unit in zetten. Zo zit de dagrij-verlichting bij mij in de LED koplamp verwerkt. Als je opeens de halogeen laat plaatsen krijg je deze in de bumper erbij.
pi_178192013
Jammer genoeg een mooi voorbeeld van een ongeluk dat eigenlijk niet had mogen gebeuren:

http://www.dumpert.nl/med(...)kertje_op_de_a2.html

Nu kan ik me voorstellen dat mensen die haast hebben zich ergeren aan degene voor hen die niet even snel een rijstrook naar rechts gaan, maar wanneer ik dus voor je rijd en even wacht met het opschuiven van een rijstrook naar rechts (op een baan met meer dan twee rijstroken) is het bijna altijd om dit soort situaties te voorkomen.

Nu kan het de bestuurder die een rijstrook naar rechts opschoof verweten worden dat slechts één keer je richtingaanwijzer laten knipperen vlak voordat je van rijstrook wisselt niet bepaald handig is, maar de kans is redelijk dat ondanks het 'goed' gebruik maken van je knipperlichten degene die van twee rijstroken rechts eentje naar links opschuift - de rijstrook waar ook jij naar opschuift - je niet in de gaten heeft. (Ik ben er vrij zeker van dat het bewijs daarvan meerdere malen in deze reeks te vinden is). Ook zou je kunnen zeggen dat de reactie wellicht extreem was. En ik neem aan dat de bestuurder bang was de afslag te missen, anders zie ik niet in waarom je jezelf tot bumperklever maakt.

Wellicht dat als de bestuurder die naar links opschoof zijn nek en oogballen kon bewegen er ook niets had plaatsgevonden, maar dat is een ander verhaal.

Nu verwijt ik de Caddy hier niet van, maar in verband met dit soort situaties is het ook irritant dat wanneer je een rijstrook opschuift naar rechts, degene achter je, die jou wilt inhalen, al min of meer naast je rijdt terwijl jij niet eens volledig van rijstrook hebt gewisseld. Uiteraard is het terecht irritant wanneer degene voor je, terwijl jij vaart wilt maken, onnodig langzaam van rijstrook wisselt, maar af en toe gebeurt het met een reden.

En dat is waarom ik hoop dat vogels als mikpunt (de auto's van) bumperklevers zullen nemen.
pi_178192415
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 13:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Jammer genoeg een mooi voorbeeld van een ongeluk dat eigenlijk niet had mogen gebeuren:

Nu kan ik me voorstellen dat mensen die haast hebben zich ergeren aan degene voor hen die niet even snel een rijstrook naar rechts gaan, maar wanneer ik dus voor je rijd en even wacht met het opschuiven van een rijstrook naar rechts (op een baan met meer dan twee rijstroken) is het bijna altijd om dit soort situaties te voorkomen.

Nu kan het de bestuurder die een rijstrook naar rechts opschoof verweten worden dat slechts één keer je richtingaanwijzer laten knipperen vlak voordat je van rijstrook wisselt niet bepaald handig is, maar de kans is redelijk dat ondanks het 'goed' gebruik maken van je knipperlichten degene die van twee rijstroken rechts eentje naar links opschuift - de rijstrook waar ook jij naar opschuift - je niet in de gaten heeft. (Ik ben er vrij zeker van dat het bewijs daarvan meerdere malen in deze reeks te vinden is). Ook zou je kunnen zeggen dat de reactie wellicht extreem was. En ik neem aan dat de bestuurder bang was de afslag te missen, anders zie ik niet in waarom je jezelf tot bumperklever maakt.

Wellicht dat als de bestuurder die naar links opschoof zijn nek en oogballen kon bewegen er ook niets had plaatsgevonden, maar dat is een ander verhaal.

Nu verwijt ik de Caddy hier niet van, maar in verband met dit soort situaties is het ook irritant dat wanneer je een rijstrook opschuift naar rechts, degene achter je, die jou wilt inhalen, al min of meer naast je rijdt terwijl jij niet eens volledig van rijstrook hebt gewisseld. Uiteraard is het terecht irritant wanneer degene voor je, terwijl jij vaart wilt maken, onnodig langzaam van rijstrook wisselt, maar af en toe gebeurt het met een reden.

En dat is waarom ik hoop dat vogels als mikpunt (de auto's van) bumperklevers zullen nemen.
Ik denk dat dit gewoon een gevalletje dode hoek was. Die Mégane gaat inderdaad vrij abrupt naar rechts en op een rare plek (zo vlak achter die bus). Doordat 'ie zo hoekig naar rechts gaat zat 'ie denk ik vrij lang in de dode hoek. Toch had die Combo ook even beter kunnen kijken. Ik rijd ook met een bestelbus en check extra goed m'n dode hoek en doe meestal net als jij. Als het lijkt alsof iemand naar links wilt gaan ga ik pas daarna naar rechts. Liever het zekere voor het onzekere.
pi_178192515
Vandaag als fietser deelgenomen aan het verkeer.
Eerst kwam er een stadswagentje met opa erin die een hele moeilijke (lees: standaard) bocht moest maken. Ik zag hem al gefixeerd turen naar het stukje weg waar hij wilde uitkomen, zonder verder naar het verkeer te kijken dus heb hem de ruimte gegeven. Opa knalde door, heeft vast niet eens gezien dat ik er was en eigenlijk voorrang had.

Daarna ging iemand grondig gebruik maken van de ruimte op de weg. Fijn, een auto die rakelings langs je fiets rijdt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178192917
Was deze week naar Lissabon voor het werk en kwam ook een flapdrol tegen. Ik reed rustig op de cruise control de maximum snelheid, voor me reed een personen auto en die reed ook gewoon netjes door. Maar bij het inhalen van de vrachtwagen ging 'ie remmen.. Daarna ging 'ie naar rechts, terwijl hij z'n knipperlicht naar links aan deed. Naja, goed dacht ik nog.. Ik lekker er voorbij en moest uiteindelijk even een sanitaire stop maken. Daarna kwam ik dus weer achter die flapdrol en wéér hetzelfde. Remmen naast een vrachtwagen.. Als je te bang bent om in te halen doe het dan gewoon lekker niet.

En dan weer die f*cking drukte in België. Had ik 4600km gereden (van de totaal 4860km) met nagenoeg geen files. Is heel Antwerpen donkerrood op google maps.. De navi wilde zelfs via Terneuzen en Goes. Dat was overigens een verstandige beslissing want dat reed prima door en was ik nog aardig op tijd thuis ipv met 2 uur vertraging via Antwerken.
pi_178193084
In Lissabon heb ik ook met de (huur)auto gereden: word online erg overdreven, hoe slecht ze er rijden. Maar weet wel dat ik nooit meer een auto in Lissabon zal huren!

Wat een ramp was het, om die auto af te leveren. Want de verkeersdrukte is enorm, en neemt niet bepaald af in de avonduren.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 maart 2018 @ 14:21:35 #78
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178193141
Mensen op de rechterbaan die een aaneengesloten treintje van vrachtwagens, auto's en busjes creëren... 1km voor de afrit zet je de inhaalactie in om dat 80km rijdende treintje in te rijden, maar eenmaal bij de afrit is het nog een hoop gehannes om er überhaupt tussen te komen.

Uiteraard met de bijbehorende lamlullen die met 85 dat treintje inhalen en lamlullen die op de linker baan eveneens geen enkele ruimte laten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_178193187
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 14:19 schreef Diqiu-Long het volgende:
In Lissabon heb ik ook met de (huur)auto gereden: word online erg overdreven, hoe slecht ze er rijden. Maar weet wel dat ik nooit meer een auto in Lissabon zal huren!

Wat een ramp was het, om die auto af te leveren. Want de verkeersdrukte is enorm, en neemt niet bepaald af in de avonduren.
Lissabon zelf viel heel erg mee, minder chaos dan in Napels in ieder geval. Mijn verhaal was ook op de terugweg hoor, niet in Lissabon zelf.
pi_178196654
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 13:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:

Megane is gewoon een mongool. Gaat plotseling naar rechts, danwel laat zich intimideren door de snel achterop komende bestelwagen. Ziet ieder geval niet dat de rechter auto al richting aan had.
.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 02:32:59 #81
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_178207247
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 17:16 schreef Fer het volgende:

[..]

Megane is gewoon een mongool. Gaat plotseling naar rechts, danwel laat zich intimideren door de snel achterop komende bestelwagen. Ziet ieder geval niet dat de rechter auto al richting aan had.
Dat is inderdaad de reden dat ik liever niet een baan opschuif ter hoogte van een andere auto. Als je vanaf de A12 komende vanuit Utrecht afslag Voorburg wilt pakken is ook wel een mooi stukje ritsen. Ik moet twee banen opschuiven, en die banen willen op mijn baan. Blij dat ik daar voor mijn werk niet meer heen hoef.

Zonet tussen 01:00 en 02:00 wel rustig kunnen rijden, keertje afgesneden door een Brit die toch wel de A2 op moest, en iemand die veel te hard reed maar het toch nodig vond dit te doen op dezelfde strook als waar ik een vrachtwagen inhaalde inclusief groot licht naar mij en mijn voorganger 300m verderop :|W was een driebaans. Beetje lastig in te schatten dat hij 160 reed. Ook mensen die gas geven terwijl je ze inhaalt ... nouja, als je er op let is elke rit een hel.

Utrecht (bij Kanaleneiland) is ook niet heel overzichtelijk meer op dit moment ontdekte ik. Volgens mij heb ik over de busbaan gereden, maar door al die pionnen etc was ik even de weg kwijt.
pi_178207757
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 14:21 schreef Nattekat het volgende:
Mensen op de rechterbaan die een aaneengesloten treintje van vrachtwagens, auto's en busjes creëren... 1km voor de afrit zet je de inhaalactie in om dat 80km rijdende treintje in te rijden, maar eenmaal bij de afrit is het nog een hoop gehannes om er überhaupt tussen te komen.

Uiteraard met de bijbehorende lamlullen die met 85 dat treintje inhalen en lamlullen die op de linker baan eveneens geen enkele ruimte laten.
Sowieso mensen in een personenauto die vrachtwagens inhalen met 1 kilometer snelheidsverschil. Viel me vorige week tegen hoe vaak je dat tegenkomt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_178208487
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 07:01 schreef vipergts het volgende:

[..]

Sowieso mensen in een personenauto die vrachtwagens inhalen met 1 kilometer snelheidsverschil. Viel me vorige week tegen hoe vaak je dat tegenkomt.
Ik rij vaak op een 100km weg 100-102 op de gps. Sommige vrachtwagens halen op de begrenser maximaal 90-91. Als je dan gaat inhalen lijkt het voor iemand die met 115 aan komt rijden ook alsof het niet opschiet.
.
pi_178212478
Nieuwe GROTE ergernis bij mij: je gaat netjes een baan naar rechts voor iemand die eraan komt en wat doet meer/mevrouw, niet inhalen maar precies linksachter in je dode hoek gaan hangen jouw snelheid matchend.....ga er dan voorbij......
pi_178241569
Nabij Almere rechts inhalen met 50 meter ruimte aan de rechter kant terwijl je mij dan ook nog eens afsnijdt, boven de toegestane snelheid etc... Tering idioot.
pi_178241782
Op een provinciale weg (80km/h even naar 50 km/h) achter een auto zitten die linksaf moet... Hoezo de voorsorteerstrook in t midden(die was er) gebruiken? Nee hoor, gewoon op 'mijn' rijstrook hard afremmen zonder richting aan te geven...

Zucht...mensen...
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zondag 1 april 2018 @ 22:45:31 #87
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_178246750
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:07 schreef Donderkonijn het volgende:
Nieuwe GROTE ergernis bij mij: je gaat netjes een baan naar rechts voor iemand die eraan komt en wat doet meer/mevrouw, niet inhalen maar precies linksachter in je dode hoek gaan hangen jouw snelheid matchend.....ga er dan voorbij......
Kleine variatie daarop: op je allervriendelijkst even naar rechts gaan omdat iemand achter je zit, er rijden langzamere mensen rechts een stukje verderop. En dat die ander dan exact met zo'n snelheidsverschil inhaalt dat hij naast je hangt op het moment dat je weer naar links moet :r Ik zie het meestal wel aankomen en gooi hem dan op tijd weer ervoor maar toch, denk eens na.

Als je dan de keer erna naar rechts gaat halen ze steevast wel met een fatsoenlijk snelheidsverschil in.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_178250286
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 09:32 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik rij vaak op een 100km weg 100-102 op de gps. Sommige vrachtwagens halen op de begrenser maximaal 90-91. Als je dan gaat inhalen lijkt het voor iemand die met 115 aan komt rijden ook alsof het niet opschiet.
Nee nadat je aan bent komen rijden en de auto gewoon naast de cabine van de vrachtwagen blijft rijden. Was trouwens op de A1 op een stuk waar je 120 mocht.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_178253396
Mensen die gaan seinen omdat ze er niet tussen worden gelaten, terwijl er achter een zee van ruimte is.

Ga weg, opgewonden standje.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  maandag 2 april 2018 @ 17:42:18 #90
Why is all the rum gone?
pi_178260815
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:21 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Ik koop of lease geen nieuw, dus voor mij is er nog plenty keuze. :)
  maandag 2 april 2018 @ 17:46:02 #91
Why is all the rum gone?
pi_178260918
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:15 schreef alpeko het volgende:

Wel een steeds beperktere. Ik wens je over 10 jaar veel succes met het kopen van een nieuwe auto ;) 100% zeker dat alles dan LED is. Halogeen is geweest.
Yes, I know. Hoop alleen wel dat er dan iemand wakker is geworden bij de overheid of rdw en de toegestane hoeveelheid kelvin voor voor xenon/led heeft begrend. Had onlangs een nieuwerwetse auto mee van de dealer en tijden een avondrit waren de spiegels ongeveer 90% van de tijd 'verduisterd'. Dat zegt toch wel iets. En om nou te zeggen dat ik door de xenon-verlichting zo ontzettend veel meer zag.....

Maak van die 10 jaar maar enkele jaren. Ik zie dat bijv. een licht geupgrade Picanto (DynamicPlus) ook al full LED is. Nu staat me bij dat jij van de klassiekere auto's was, dus dan heb je dat probleem nog niet zo.
[/quote]
  maandag 2 april 2018 @ 18:29:31 #92
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178261659
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 17:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Yes, I know. Hoop alleen wel dat er dan iemand wakker is geworden bij de overheid of rdw en de toegestane hoeveelheid kelvin voor voor xenon/led heeft begrend.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Bij LED moeten ze gewoon een max 3000 of 3500 kelvin invoeren. Dan zit je in de buurt van standaard halogeen.
Jij wil de kleurtemperatuur begrenzen?
  maandag 2 april 2018 @ 18:32:46 #93
Why is all the rum gone?
pi_178261712
quote:
5s.gif Op maandag 2 april 2018 18:29 schreef AchJa het volgende:

Jij wil de kleurtemperatuur begrenzen?
Zeker. Beter voor de veiligheid. Als we over 15 jaar allemaal met led-verlichting met 8000k rondrijden, dan ziet niemand meer iets. 3500k is mooi. Zit je een beetje in de buurt van halogeen.
  maandag 2 april 2018 @ 18:37:45 #94
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178261769
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 18:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zeker. Beter voor de veiligheid. Als we over 15 jaar allemaal met led-verlichting met 8000k rondrijden, dan ziet niemand meer iets. 3500k is mooi. Zit je een beetje in de buurt van halogeen.
Ben je niet in de war met lumen?
  maandag 2 april 2018 @ 18:38:43 #95
Why is all the rum gone?
pi_178261783
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 18:37 schreef AchJa het volgende:

Nope.
pi_178262772
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 22:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Kleine variatie daarop: op je allervriendelijkst even naar rechts gaan omdat iemand achter je zit, er rijden langzamere mensen rechts een stukje verderop. En dat die ander dan exact met zo'n snelheidsverschil inhaalt dat hij naast je hangt op het moment dat je weer naar links moet :r Ik zie het meestal wel aankomen en gooi hem dan op tijd weer ervoor maar toch, denk eens na.

Als je dan de keer erna naar rechts gaat halen ze steevast wel met een fatsoenlijk snelheidsverschil in.
Niet om je te bekritiseren of iets dergelijks, begrijp me niet verkeerd, maar aangezien dit een veelvoorkomende situatie is leek dit me wel het bespreken waard.

Vind je niet dat als je eenmaal een rijstrook naar rechts bent gegaan waarna je overduidelijk ingehaald gaat worden, jij degene achter je dan ook ongehinderd moet laten inhalen? Nu weet ik uiteraard niet om wat voor situaties het bij jou ging, maar bij een auto 'ervoor gooien' denk ik toch gauw aan situaties waarbij er eigenlijk geen (veilige) ruimte voor jou op de rijstrook links is.

Nu is het vervelend wanneer men snelheid kwijtraakt, dus persoonlijk zou ik het wel kunnen begrijpen als je pas na de langzame voertuigen ruimte zou maken, maar wanneer je ruimte maakt en vervolgens weer vlak voor me - met de nadruk op vlak - je wagen ervoor gooit is dat ook vervelend!

Tenzij je een paar honderd paarden onder de motorkap hebt en daarmee min of meer zelf ruimte kunt creëren!
pi_178263613
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 18:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

De lichtsterkte maakt niet zo heel veel uit, als het licht maar de goede kant op schijnt.

Overigens ben ik ook voorstander van een kleurtemperatuurbegrenzing in plaats van de benamingen "wit" en "geel" als in het voertuigreglement. Het wit schurkt al gauw tegen blauw aan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 2 april 2018 @ 20:55:42 #98
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178264791
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 20:09 schreef Ridocar het volgende:

De lichtsterkte maakt niet zo heel veel uit, als het licht maar de goede kant op schijnt.
Precies. Het grootste probleem zijn slecht afgestelde koplampen. Ook de kleurtemp maakt weinig uit.

quote:
Overigens ben ik ook voorstander van een kleurtemperatuurbegrenzing in plaats van de benamingen "wit" en "geel" als in het voertuigreglement. Het wit schurkt al gauw tegen blauw aan.
Dat verschijnsel noemen ze ook wel optisch wit.
pi_178265050
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 19:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Niet om je te bekritiseren of iets dergelijks, begrijp me niet verkeerd, maar aangezien dit een veelvoorkomende situatie is leek dit me wel het bespreken waard.

Vind je niet dat als je eenmaal een rijstrook naar rechts bent gegaan waarna je overduidelijk ingehaald gaat worden, jij degene achter je dan ook ongehinderd moet laten inhalen? Nu weet ik uiteraard niet om wat voor situaties het bij jou ging, maar bij een auto 'ervoor gooien' denk ik toch gauw aan situaties waarbij er eigenlijk geen (veilige) ruimte voor jou op de rijstrook links is.

Nu is het vervelend wanneer men snelheid kwijtraakt, dus persoonlijk zou ik het wel kunnen begrijpen als je pas na de langzame voertuigen ruimte zou maken, maar wanneer je ruimte maakt en vervolgens weer vlak voor me - met de nadruk op vlak - je wagen ervoor gooit is dat ook vervelend!

Tenzij je een paar honderd paarden onder de motorkap hebt en daarmee min of meer zelf ruimte kunt creëren!
Tja ik doe precies hetzelfde. Ik ga naar rechts, maar als je geen gang maakt om in te halen, ga ik weer terug naar links.
.
pi_178268765
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 19:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Ha, een paar honderd paarden onder de motorkap helpt geen snars als jij netjes rijd tegen idioten. Trust me , i know. Het enige wat dat doet als je dan je gaspedaal intrapt is die frusti's nog kwader maken omdat ze je niet bij kunnen houden met hun standaard leasebak. Dan MOETEN ze er kost wat kost toch nog voorbij al ben je al lang weg, met alle gevolgen voor de bestuurders achter je van dien. Er zijn echt veel mensen die het niet kunnen hebben als je bij ze wegrijd. Beter gewoon een baantje naar rechts gaan en drama voorkomen. Bovendien heb je er bijna nergens de ruimte voor, en mensen voor je willen zich nog wel eens de tering schrikken als jij ineens achterop komt met een behoorlijk snelheidsverschil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')