Dan had je waarschijnlijk hetzelfde gedaan bij iemand anders en stond er een andere naam bovenaan jouw post.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 14:00 schreef Nattekat het volgende:
Echt... is er ergens een plek waar je rijbewijzen bij een pakje boter krijgt? Had me veel geld bespaard.
Ik heb meer dan 1 hersencelquote:Op vrijdag 23 maart 2018 17:07 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dan had je waarschijnlijk hetzelfde gedaan bij iemand anders en stond er een andere naam bovenaan jouw post.
Met alle respect, maar België komt toch wel aardig in de buurt.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 14:00 schreef Nattekat het volgende:
Echt... is er ergens een plek waar je rijbewijzen bij een pakje boter krijgt? Had me veel geld bespaard.
Zaterdag en zondag kom je echt veel zondagsrijders tegen jaquote:Op zaterdag 24 maart 2018 21:19 schreef daNpy het volgende:
Zaterdag = opa en oma dag. Lekker toeren over de buitenwegen, voor niks afremmen op een rechte weg, stil blijven staan voor een rotonde terwijl er niemand aan komt, etc. Allemaal dingen waar je rekening mee kan houden. Maar vandaag kwam oma linksaf een 80 weg opgedraait, en het is dan lekker handig om maar meteen de strook te volgen waar je op uit komt. Links dus. En daar komen dan, heel gek, ineens tegenliggers aan
Na wat nadenken blijkt er rechts nóg een weghelft te liggen!
Nou, dan gaan we daar op ons dooie akkertje maar eens heen rijden.......
Kort na dit fenomeen wil ik een bocht door, maar daar reed al een tegenligger op mijn weghelft die de binnenbocht nam. Met een noodstop kon ik een aanrijding voorkomen
Letterlijk 30 meter verder komt er een scooter (met helm) van het fietspad af, aan de verkeerde kant (dus rechts van mij) en rijdt recht op mij af. Wat bezielt dat soort mensen
En dit is nog maar de top 3 van vandaag
Ik heb nog een of andere Taxi I Am Gay///////////// ingehaald idd met onze 1.4 100pk race Seat (quote:Op zaterdag 24 maart 2018 21:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zaterdag en zondag kom je echt veel zondagsrijders tegen jaHad vandaag ook een aardig stuk gereden en zat eerst achter een vrouw in een behoorlijk vlotte Mercedes. Bij elke rotonde ging ze inderdaad eerst stoppen daarna stapvoets over de rotonde heen.. Daarna zat ik op de Enkhuizer Lelystad dijk en zat er een BMW 116D achter mij. Het was vrij rustig en ik had de cc op 102km/h (GPS). Die 116D kwam behoorlijk vlot aan en ging ook vrij vlak achter me rijden. Terwijl er echt HEUL VEUL momenten waren waarop hij er voorbij kon. Maar nee, hij liet dan soms een gat vallen en gaf dan weer extra gas en kwam heel dichtbij. Weet niet of 'ie nou tegen mijn 540i wilde sporten, maar ik was gewoon lekker richting het avondeten aan het cruisen, geen zin in
Maar het meest achterlijke zijn de mensen die als ze op een tweebaans weg worden ingehaald gas bij gaan geven.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 21:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zaterdag en zondag kom je echt veel zondagsrijders tegen jaHad vandaag ook een aardig stuk gereden en zat eerst achter een vrouw in een behoorlijk vlotte Mercedes. Bij elke rotonde ging ze inderdaad eerst stoppen daarna stapvoets over de rotonde heen.. Daarna zat ik op de Enkhuizer Lelystad dijk en zat er een BMW 116D achter mij. Het was vrij rustig en ik had de cc op 102km/h (GPS). Die 116D kwam behoorlijk vlot aan en ging ook vrij vlak achter me rijden. Terwijl er echt HEUL VEUL momenten waren waarop hij er voorbij kon. Maar nee, hij liet dan soms een gat vallen en gaf dan weer extra gas en kwam heel dichtbij. Weet niet of 'ie nou tegen mijn 540i wilde sporten, maar ik was gewoon lekker richting het avondeten aan het cruisen, geen zin in
Over het algemeen heeft een AMG er maar 2.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 21:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik heb nog een of andere Taxi I Am Gay///////////// ingehaald idd met onze 1.4 100pk race Seat ()
Na het inhalen bleven hield ze mijn snelheid aan en bleef achter me rijden. Nouja, tot de weg niet meer recht bleek te zijn en je aan dat rare ronde ding moet gaan draaien. Dat kan alleen in combinatie met het middelste pedaal ofzo
Klopt idd, anders raken ze in de war.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 21:55 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Over het algemeen heeft een AMG er maar 2.
Ja die had ik ook nog inderdaad! Echt bok irritant, vooral als daarna de 2 rijstroken weer worden samengevoegd.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 21:54 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Maar het meest achterlijke zijn de mensen die als ze op een tweebaans weg worden ingehaald gas bij gaan geven.
Echt, die mogen ze voor mij veroordelen voor poging tot doodslag.
Nu heb ik de beschikking over flink wat vermogen in 2 auto's, maar in de Range Rover is dat net een fractie minder. Als zo'n *^%% dan gas gaat bijgeven.... Levensgevaarlijk.
Ik zeg niet dat jij dat doet overigens.
Maar bedoel op een weg met tegenliggersquote:Op zaterdag 24 maart 2018 22:12 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja die had ik ook nog inderdaad! Echt bok irritant, vooral als daarna de 2 rijstroken weer worden samengevoegd.
Had ook nog zo een assface die met 3 anderen in een Clio zat (40/50ers gok ik) en ik reed op de rechter rijstrook. Om later uit te voegen. Dus ik rijd daar rustig met 100km/h (snelweg waar je 100km/h mag). Die Clio reed op de 3e rijstrook van rechts en wilt in 1x even naar de meest rechter gaan, ook niet echt vloeiend maar 'hoekend'. Gelukkig zag 'ie nog dat ik er reed.. Toen ging 'ie even op het gas en bleef 'ie doorrijden, terwijl er voor mij ruimte was. Maar nee, hij moest nog per se even voor de auto met aanhanger. Maar die reed vrij vlak achter een andere auto, dus daar propte hij zich maar even tussen en ging direct door de afrit op. Daarna tijdje 1 rijstrook en toen het weer 2 werden ging hij meteen naar links om met minimaal verschil iemand in te halen. Toen hij eindelijk naar rechts ging (al remmend) deed ik uit frustratie ook maar even een kickdown, terwijl ik nee schuddend langs 'm reed
Niks mis met een AMG en/of automaat.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 22:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Klopt idd, anders raken ze in de war.
Oooh shit haha, dat is helemaal irritant jaquote:Op zaterdag 24 maart 2018 22:13 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Maar bedoel op een weg met tegenliggers
Beetje gas bij en als je er bijna voorbij bent of het penibel wordt, knipper aan en rustig naar rechts laten lopen? Andersom ook wel eens gedaan met invoegen, eentje die achter mij zat, hem ernaast zet vanaf de invoegstrook en naast mijn aanhanger bleef hangen. Knipper aangedaan en rustig naar links laten lopen, die aanhanger was toch wel een stukkie zwaarder dan die IQ die daar reed en ik vond een aanhanger crashen in de veroorzaker van een mogelijk probleem of zelf vol de vangrail in gaan niet zo'n hele moeilijke keuze, eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 22:14 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Oooh shit haha, dat is helemaal irritant jaOok die kom je helaas weleens tegen.
Oooh zolang je geen naaimachine rijdt is het meestal goed op te lossen inderdaad. En als het ekt ekt niet anders kan remmen. Maar gelukkig heb ik dat nog nooit hoeven doenquote:Op zaterdag 24 maart 2018 22:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Beetje gas bij en als je er bijna voorbij bent of het penibel wordt, knipper aan en rustig naar rechts laten lopen? Andersom ook wel eens gedaan met invoegen, eentje die achter mij zat, hem ernaast zet vanaf de invoegstrook en naast mijn aanhanger bleef hangen. Knipper aangedaan en rustig naar links laten lopen, die aanhanger was toch wel een stukkie zwaarder dan die IQ die daar reed en ik vond een aanhanger crashen in de veroorzaker van een mogelijk probleem of zelf vol de vangrail in gaan niet zo'n hele moeilijke keuze, eerlijk gezegd.
Ik bedoelde eigenlijk meer dat je het probleem van degene die het moeilijk maakt ook gewoon weer zijn probleem maakt... Maargoed, grootste truc bij inhalen is zorgen dat je al met flink snelheidsverschil naar links duikt. Als een ander dan wil reageren en gas bij gaat geven heb jij hem al ingehaald.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 22:51 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Oooh zolang je geen naaimachine rijdt is het meestal goed op te lossen inderdaad. En als het ekt ekt niet anders kan remmen. Maar gelukkig heb ik dat nog nooit hoeven doen
Nouja, ik heb het regelmatig als ik in RS3 of F-type rij, dat mensen willen 'racen'. Idioot op zo'n weg.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 22:51 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Oooh zolang je geen naaimachine rijdt is het meestal goed op te lossen inderdaad. En als het ekt ekt niet anders kan remmen. Maar gelukkig heb ik dat nog nooit hoeven doen
Normaal gesproken vind ik het extreem wanneer men uit de auto stapt om anderen te confronteren met hun stommiteiten, maar in dit geval zou ik het wel kunnen begrijpen.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 22:13 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Maar bedoel op een weg met tegenliggers
Niet? Daar zorgen ze zelf wel voor toch?quote:Op zondag 25 maart 2018 20:31 schreef ManianMan het volgende:
Hoe moet je eigenlijk signaleren dat een ambulance aankomt.
Dat doet de ambulance toch? Gewoon zorgen dat je zelf niet in de weg rijdquote:Op zondag 25 maart 2018 20:31 schreef ManianMan het volgende:
Hoe moet je eigenlijk signaleren dat een ambulance aankomt. Heb met de knipperlicht naar rechts aan en geblinkt met grootlicht.
Iedereen ging mij links voorbij daar ik 100 reed.
Maar de meeste spiegelen helemaal niet dus ze zitten in de weg.quote:Op zondag 25 maart 2018 20:33 schreef alpeko het volgende:
[..]
Niet? Daar zorgen ze zelf wel voor toch?
Dan helpt grootlicht ook niet. Als ze al niet voor een ambu met loeiende sirenes aan de kant gaan waarom dan wel voor jou?quote:Op zondag 25 maart 2018 20:36 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Maar de meeste spiegelen helemaal niet dus ze zitten in de weg.
Als ze slecht spiegelen, heeft het ook weinig zin als jij ze probeert wakker te schudden met groot licht. Dan zijn ze alleen maar geirriteerd en kijken ze weer 5 minuten niet in de spiegels. Het is handiger als ze meteen de ambulance zien, en als iemand niet reageert gaat de chauffeur van de ambulance ook wel met groot licht seinen.quote:Op zondag 25 maart 2018 20:36 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Maar de meeste spiegelen helemaal niet dus ze zitten in de weg.
Heb weleens gezien dat de auto's voor een blinde automobilist gas los lieten, een stukje terug zakten en rechts gingen rijden na het zien van de zwaailichten in hun spiegel. Dat gebeurde vóór de blinde automobilist en dus ook bij een slechte spiegelaar zou er dan een lampje moeten gaan brandden dat er misschien een reden is waardoor ze dat doenquote:Op zondag 25 maart 2018 20:36 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Maar de meeste spiegelen helemaal niet dus ze zitten in de weg.
Dan zijn er ook nog automobilisten die een ambulance ook niet zien als ze die gewoon door de voorruit kunnen bekijken.quote:Op zondag 25 maart 2018 20:59 schreef Chai het volgende:
[..]
Heb weleens gezien dat de auto's voor een blinde automobilist gas los lieten, een stukje terug zakten en rechts gingen rijden na het zien van de zwaailichten in hun spiegel. Dat gebeurde vóór de blinde automobilist en dus ook bij een slechte spiegelaar zou er dan een lampje moeten gaan brandden dat er misschien een reden is waardoor ze dat doenMaar nee hoor, gewoon op je gemakje vrachtwagens gaan inhalen. En pas op het moment dat de ambulance er direct achter zit begon er iets te dagen.
Dat doet 95% verkeerd...quote:Op zaterdag 24 maart 2018 23:34 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Je moet wel echt een egocentrisch perspectief hebben als je bij een in- én uitvoegstrook − weefstrook? − ongeacht uit welke richting je komt en welke je naar toe gaat, geen knipperlichten gebruikt.
Ik heb die klacht nog nooit gehad maar moet bekennen dat ik ook niet zou weten wat ik er aan zou moeten doen. Ja naar de dealer gaan voor een andere auto?quote:Op maandag 26 maart 2018 12:11 schreef ludovico het volgende:
https://www.ad.nl/auto/ko(...)mobilisten~a8796bab/
Wordt ook eens tijd, verwacht niet dat mensen actie ondernemer voor hun licht als ze zelf constant groot licht op hun bakkes krijgen (als er verder niemand rijdt die er door gehinderd zou kunnen worden)
Dat van nieuwere lampen de intensiteit krachtiger en helderheid hoger is, trek ik niet in twijfel, maar is het probleem niet voornamelijk dat men de koplampreikwijdte niet (goed) aan de belading van de auto aanpast?quote:Op maandag 26 maart 2018 12:11 schreef ludovico het volgende:
https://www.ad.nl/auto/ko(...)mobilisten~a8796bab/
Wordt ook eens tijd, verwacht niet dat mensen actie ondernemer voor hun licht als ze zelf constant groot licht op hun bakkes krijgen (als er verder niemand rijdt die er door gehinderd zou kunnen worden)
Ze sturen inderdaad ook vaak de lichtstralen veel te ver naar voren.... Maar volgens mij is het vrijwel nooit nodig in NL om ze ver naar voren te schieten?quote:Op maandag 26 maart 2018 12:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Dat van nieuwere lampen de intensiteit krachtiger en helderheid hoger is, trek ik niet in twijfel, maar is het probleem niet voornamelijk dat men de koplampreikwijdte niet (goed) aan de belading van de auto aanpast?
Ik hoop dat ze er wat andere lampies in kunnen zetten dat het probleem weg is...quote:Op maandag 26 maart 2018 12:17 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik heb die klacht nog nooit gehad maar moet bekennen dat ik ook niet zou weten wat ik er aan zou moeten doen. Ja naar de dealer gaan voor een andere auto?
Alhoewel ik neig te zeggen dat de verantwoordelijkheid over de koplampreikwijdte bij bestuurders zou moeten liggen, leert de praktijk ons dat het wellicht geen verkeerd idee is voor fabrikanten om in te grijpen.quote:Op maandag 26 maart 2018 14:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ze sturen inderdaad ook vaak de lichtstralen veel te ver naar voren.... Maar volgens mij is het vrijwel nooit nodig in NL om ze ver naar voren te schieten?
Hoe kun je nou in de mist zien hoe mensen dom kijken?quote:Op maandag 26 maart 2018 18:07 schreef daNpy het volgende:
Ze hebben het er op het nieuws over dat mensen hun licht aan moeten zetten in de mist
Vanmorgen ook weer genoeg gezien zonder. En als je dan seint zitten ze een partij dom te kijken, ongeloofelijk.
Jij ziet tegemoetkomende bestuurders niet zitten bij het passeren?quote:Op maandag 26 maart 2018 18:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hoe kun je nou in de mist zien hoe mensen dom kijken?
Niet in de mist.quote:Op maandag 26 maart 2018 18:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jij ziet tegemoetkomende bestuurders niet zitten bij het passeren?
Oke.quote:Op maandag 26 maart 2018 19:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Niet in de mist.
Meestal let ik gewoon op de weg enzo.
Het is net alsof ze niet door hebben dat er links of rechts een extra strook ligtquote:Op maandag 26 maart 2018 19:50 schreef Fer het volgende:
Ik vraag mij echt af wat er in hun sommige hoofden omgaat.
Net ik rechterstrook, wil inhalen. Op de middenstrook iemand die mij net voorbij gaat en ik wil erachter aanschuiven. In de verte achter ons iemand op de middenstrook die minstens 30km/u harder rijdt dan ik en die andere auto. Ik schuif naar links en ga ervanuit dat ie snelle ook wel zou opschuiven naar de meest linker strook om ons “slakken” allemaal in te halen.
Nee dus, vol ankeren en blijft achter mijn bumper hangen. Blijft daar een kilometer rijden, terwijl links helemaal vrij is. Pas als ik inmiddels een paar ingehaald heb en weer naar rechts ga, gaat deze vol op het gas en verdwijnt aan de horizon met minsten 30-40 km/u verschil.
Rij eens buiten de randstad en je denkt daar hopelijk snel anders over.quote:Op maandag 26 maart 2018 14:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ze sturen inderdaad ook vaak de lichtstralen veel te ver naar voren.... Maar volgens mij is het vrijwel nooit nodig in NL om ze ver naar voren te schieten?
Qua zichtbaarheid voor andere weggebruikers doet het helemaal niks.quote:Op maandag 26 maart 2018 22:40 schreef JF_ het volgende:
[..]
Rij eens buiten de randstad en je denkt daar hopelijk snel anders over.
Volgens wikipedia niet:quote:Op maandag 26 maart 2018 22:42 schreef ludovico het volgende:
Maar misschien voor je eigen zicht maar de meeste snelwegen zijn wel verlicht
quote:In totaal is 992 km van de 2342 km autosnelweg verlicht
Joah vooruit, daar waar ik rij danquote:
Ligt aan de situatie. Als het druk is en je rijdt al praktisch in colonne, dan heb ik zoiets van: "pfff, rot op johquote:Op dinsdag 27 maart 2018 12:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Zouden jullie, terwijl jullie op de de meest linker rijstrook reden, knipperlicht naar links van degene (op veilige afstand) achter jullie (die dus waarschijnlijk haast heeft) als irritant ervaren?
(Je kan daar wel een prent voor krijgen, als ik het niet mis heb)
nee, kan een reden voor zijn (familie ligt te creperen, racekak, vriendin die jurassic park scene aan het schoppen is omdat je vergeten bent de was te doen en/of huis in de fik en you name it)quote:Op dinsdag 27 maart 2018 12:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Zouden jullie, terwijl jullie op de de meest linker rijstrook reden, knipperlicht naar links van degene (op veilige afstand) achter jullie (die dus waarschijnlijk haast heeft) als irritant ervaren?
(Je kan daar wel een prent voor krijgen, als ik het niet mis heb)
oeff, das klote, stond je broertje stil en is iemand er met 140kmh in gedoken oid?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 12:42 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ligt aan de situatie. Als het druk is en je rijdt al praktisch in colonne, dan heb ik zoiets van: "pfff, rot op joh", maar als het rustig is en/of er is ruimte om aan de kant te gaan, dan ga ik dat ook wel.
Het toverwoord is vooral die veilige afstand. Iemand die denkt me van de weg te drukken door zowat bij me op de achterbank te gaan hangen, kan de pot op. Ik heb een broertje dood aan bumperklevers.
Gewoon met je ogen.quote:Op maandag 26 maart 2018 18:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hoe kun je nou in de mist zien hoe mensen dom kijken?
Dat is inderdaad vrij irritant!quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:50 schreef Kevindinhinho het volgende:
Waar ik inmiddels een aardige hekel aan begin te krijgen zijn die mensen die denken dat als ik voldoende ruimte laat tussen mij en mijn voorganger (of mijn auto dat automatisch doet voor mij) dat dat betekent dat ik ruimte laat voor hen om zich er met hun opgefokte gedrag en bijbehorende auto en te lage snelheid tussen te proppen. Met als gevolg dat mijn auto weer meer ruimte wil laten en/of ik weer kan remmen en iedereen weer meer vertraging oploopt.
In Duitsland hebben ze daar camera’s voor, dus dat kan ja als het precies daar gebeurd. In NL zal de controlerende agent jou geen boete geven lijkt mij.quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:58 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad vrij irritant!
Ik vraag me af of ooit iemand in een ongelukkige samenloop van omstandigheden een boete heeft gekregen voor in zo een situatie het praktisch gezien bumperkleven (totdat jij zelf snelheid verlaagt - op de een of andere manier versnellen mensen die hun wagen er op deze lompe manier ervoor gooien haast nooit, al is er de ruimte).
Vooral leuk als er achter je 50-100 of meer meter aan vrije ruimte is en mensen dan toch persé voor je moeten duwen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:50 schreef Kevindinhinho het volgende:
Waar ik inmiddels een aardige hekel aan begin te krijgen zijn die mensen die denken dat als ik voldoende ruimte laat tussen mij en mijn voorganger (of mijn auto dat automatisch doet voor mij) dat dat betekent dat ik ruimte laat voor hen om zich er met hun opgefokte gedrag en bijbehorende auto en te lage snelheid tussen te proppen. Met als gevolg dat mijn auto weer meer ruimte wil laten en/of ik weer kan remmen en iedereen weer meer vertraging oploopt.
Als je met normale, goed afgestelde halogeenverlichting, niet genoeg kunt zien, moet je misschien je rijbewijs inleveren.quote:Op maandag 26 maart 2018 22:40 schreef JF_ het volgende:
Rij eens buiten de randstad en je denkt daar hopelijk snel anders over.
Techniek staat nu eenmaal niet stil. Ik denk dat niemand kiest voor Xenon of LED omdat ze dan beter zicht hebben. LED wordt steeds vaker ook al op de instapmodellen toegepast bij de premiummerken. Het biedt natuurlijk ook op esthetisch vlak de nodige voordelen voor fabrikanten.quote:Op donderdag 29 maart 2018 11:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je met normale, goed afgestelde halogeenverlichting, niet genoeg kunt zien, moet je misschien je rijbewijs inleveren.
Maar als consument heb je een keuze.quote:
Nee, natuurlijk niet. Het is een statussymbool voor de bourgeoisie. En onvoorstelbaar dat het ooit is goedgekeurd voor de openbare weg (Xenon, dan). Bij LED moeten ze gewoon een max 3000 of 3500 kelvin invoeren. Dan zit je in de buurt van standaard halogeen.quote:Ik denk dat niemand kiest voor Xenon of LED omdat ze dan beter zicht hebben.
Die keuze had ik niet hoor. Zowel bij mijn vorige als huidige auto niet. Toen xenon in de business uitvoering en nu met LED in de aangeklede uitvoering.quote:Op donderdag 29 maart 2018 13:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Maar als consument heb je een keuze.
Er is altijd een keuze.quote:Op donderdag 29 maart 2018 13:10 schreef alpeko het volgende:
Die keuze had ik niet hoor. Zowel bij mijn vorige als huidige auto niet. Toen xenon in de business uitvoering en nu met LED in de aangeklede uitvoering.
Wel een steeds beperktere. Ik wens je over 10 jaar veel succes met het kopen van een nieuwe autoquote:Op donderdag 29 maart 2018 13:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is altijd een keuze.
Je gaat toch niet een mindere uitvoering nemen omdat je geen xenon of led wil?quote:Op donderdag 29 maart 2018 13:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is altijd een keuze.
Maar je kan wel aangeven dat je een betere uitvoering wilt echter zonder de led/xenon lampen neem ik aan? Kost hen minder en klant is blijerquote:Op donderdag 29 maart 2018 13:21 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Je gaat toch niet een mindere uitvoering nemen omdat je geen xenon of led wil?
Tegen meerprijs wellicht. Kost ze juist meer want ze moeten er af-fabriek een andere unit in zetten. Zo zit de dagrij-verlichting bij mij in de LED koplamp verwerkt. Als je opeens de halogeen laat plaatsen krijg je deze in de bumper erbij.quote:Op donderdag 29 maart 2018 13:23 schreef Shittieboy het volgende:
[..]
Maar je kan wel aangeven dat je een betere uitvoering wilt echter zonder de led/xenon lampen neem ik aan? Kost hen minder en klant is blijer
Ik denk dat dit gewoon een gevalletje dode hoek was. Die Mégane gaat inderdaad vrij abrupt naar rechts en op een rare plek (zo vlak achter die bus). Doordat 'ie zo hoekig naar rechts gaat zat 'ie denk ik vrij lang in de dode hoek. Toch had die Combo ook even beter kunnen kijken. Ik rijd ook met een bestelbus en check extra goed m'n dode hoek en doe meestal net als jij. Als het lijkt alsof iemand naar links wilt gaan ga ik pas daarna naar rechts. Liever het zekere voor het onzekere.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 13:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Jammer genoeg een mooi voorbeeld van een ongeluk dat eigenlijk niet had mogen gebeuren:
http://www.dumpert.nl/med(...)kertje_op_de_a2.html
Nu kan ik me voorstellen dat mensen die haast hebben zich ergeren aan degene voor hen die niet even snel een rijstrook naar rechts gaan, maar wanneer ik dus voor je rijd en even wacht met het opschuiven van een rijstrook naar rechts (op een baan met meer dan twee rijstroken) is het bijna altijd om dit soort situaties te voorkomen.
Nu kan het de bestuurder die een rijstrook naar rechts opschoof verweten worden dat slechts één keer je richtingaanwijzer laten knipperen vlak voordat je van rijstrook wisselt niet bepaald handig is, maar de kans is redelijk dat ondanks het 'goed' gebruik maken van je knipperlichten degene die van twee rijstroken rechts eentje naar links opschuift - de rijstrook waar ook jij naar opschuift - je niet in de gaten heeft. (Ik ben er vrij zeker van dat het bewijs daarvan meerdere malen in deze reeks te vinden is). Ook zou je kunnen zeggen dat de reactie wellicht extreem was. En ik neem aan dat de bestuurder bang was de afslag te missen, anders zie ik niet in waarom je jezelf tot bumperklever maakt.
Wellicht dat als de bestuurder die naar links opschoof zijn nek en oogballen kon bewegen er ook niets had plaatsgevonden, maar dat is een ander verhaal.
Nu verwijt ik de Caddy hier niet van, maar in verband met dit soort situaties is het ook irritant dat wanneer je een rijstrook opschuift naar rechts, degene achter je, die jou wilt inhalen, al min of meer naast je rijdt terwijl jij niet eens volledig van rijstrook hebt gewisseld. Uiteraard is het terecht irritant wanneer degene voor je, terwijl jij vaart wilt maken, onnodig langzaam van rijstrook wisselt, maar af en toe gebeurt het met een reden.
En dat is waarom ik hoop dat vogels als mikpunt (de auto's van) bumperklevers zullen nemen.
Lissabon zelf viel heel erg mee, minder chaos dan in Napels in ieder geval. Mijn verhaal was ook op de terugweg hoor, niet in Lissabon zelf.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 14:19 schreef Diqiu-Long het volgende:
In Lissabon heb ik ook met de (huur)auto gereden: word online erg overdreven, hoe slecht ze er rijden. Maar weet wel dat ik nooit meer een auto in Lissabon zal huren!
Wat een ramp was het, om die auto af te leveren. Want de verkeersdrukte is enorm, en neemt niet bepaald af in de avonduren.
Megane is gewoon een mongool. Gaat plotseling naar rechts, danwel laat zich intimideren door de snel achterop komende bestelwagen. Ziet ieder geval niet dat de rechter auto al richting aan had.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 13:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Jammer genoeg een mooi voorbeeld van een ongeluk dat eigenlijk niet had mogen gebeuren:
http://www.dumpert.nl/med(...)kertje_op_de_a2.html
Nu kan ik me voorstellen dat mensen die haast hebben zich ergeren aan degene voor hen die niet even snel een rijstrook naar rechts gaan, maar wanneer ik dus voor je rijd en even wacht met het opschuiven van een rijstrook naar rechts (op een baan met meer dan twee rijstroken) is het bijna altijd om dit soort situaties te voorkomen.
Nu kan het de bestuurder die een rijstrook naar rechts opschoof verweten worden dat slechts één keer je richtingaanwijzer laten knipperen vlak voordat je van rijstrook wisselt niet bepaald handig is, maar de kans is redelijk dat ondanks het 'goed' gebruik maken van je knipperlichten degene die van twee rijstroken rechts eentje naar links opschuift - de rijstrook waar ook jij naar opschuift - je niet in de gaten heeft. (Ik ben er vrij zeker van dat het bewijs daarvan meerdere malen in deze reeks te vinden is). Ook zou je kunnen zeggen dat de reactie wellicht extreem was. En ik neem aan dat de bestuurder bang was de afslag te missen, anders zie ik niet in waarom je jezelf tot bumperklever maakt.
Wellicht dat als de bestuurder die naar links opschoof zijn nek en oogballen kon bewegen er ook niets had plaatsgevonden, maar dat is een ander verhaal.
Nu verwijt ik de Caddy hier niet van, maar in verband met dit soort situaties is het ook irritant dat wanneer je een rijstrook opschuift naar rechts, degene achter je, die jou wilt inhalen, al min of meer naast je rijdt terwijl jij niet eens volledig van rijstrook hebt gewisseld. Uiteraard is het terecht irritant wanneer degene voor je, terwijl jij vaart wilt maken, onnodig langzaam van rijstrook wisselt, maar af en toe gebeurt het met een reden.
En dat is waarom ik hoop dat vogels als mikpunt (de auto's van) bumperklevers zullen nemen.
Dat is inderdaad de reden dat ik liever niet een baan opschuif ter hoogte van een andere auto. Als je vanaf de A12 komende vanuit Utrecht afslag Voorburg wilt pakken is ook wel een mooi stukje ritsen. Ik moet twee banen opschuiven, en die banen willen op mijn baan. Blij dat ik daar voor mijn werk niet meer heen hoef.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 17:16 schreef Fer het volgende:
[..]
Megane is gewoon een mongool. Gaat plotseling naar rechts, danwel laat zich intimideren door de snel achterop komende bestelwagen. Ziet ieder geval niet dat de rechter auto al richting aan had.
Sowieso mensen in een personenauto die vrachtwagens inhalen met 1 kilometer snelheidsverschil. Viel me vorige week tegen hoe vaak je dat tegenkomt.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 14:21 schreef Nattekat het volgende:
Mensen op de rechterbaan die een aaneengesloten treintje van vrachtwagens, auto's en busjes creëren... 1km voor de afrit zet je de inhaalactie in om dat 80km rijdende treintje in te rijden, maar eenmaal bij de afrit is het nog een hoop gehannes om er überhaupt tussen te komen.
Uiteraard met de bijbehorende lamlullen die met 85 dat treintje inhalen en lamlullen die op de linker baan eveneens geen enkele ruimte laten.
Ik rij vaak op een 100km weg 100-102 op de gps. Sommige vrachtwagens halen op de begrenser maximaal 90-91. Als je dan gaat inhalen lijkt het voor iemand die met 115 aan komt rijden ook alsof het niet opschiet.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 07:01 schreef vipergts het volgende:
[..]
Sowieso mensen in een personenauto die vrachtwagens inhalen met 1 kilometer snelheidsverschil. Viel me vorige week tegen hoe vaak je dat tegenkomt.
Kleine variatie daarop: op je allervriendelijkst even naar rechts gaan omdat iemand achter je zit, er rijden langzamere mensen rechts een stukje verderop. En dat die ander dan exact met zo'n snelheidsverschil inhaalt dat hij naast je hangt op het moment dat je weer naar links moetquote:Op zaterdag 31 maart 2018 14:07 schreef Donderkonijn het volgende:
Nieuwe GROTE ergernis bij mij: je gaat netjes een baan naar rechts voor iemand die eraan komt en wat doet meer/mevrouw, niet inhalen maar precies linksachter in je dode hoek gaan hangen jouw snelheid matchend.....ga er dan voorbij......
Nee nadat je aan bent komen rijden en de auto gewoon naast de cabine van de vrachtwagen blijft rijden. Was trouwens op de A1 op een stuk waar je 120 mocht.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 09:32 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik rij vaak op een 100km weg 100-102 op de gps. Sommige vrachtwagens halen op de begrenser maximaal 90-91. Als je dan gaat inhalen lijkt het voor iemand die met 115 aan komt rijden ook alsof het niet opschiet.
Ik koop of lease geen nieuw, dus voor mij is er nog plenty keuze.quote:Op donderdag 29 maart 2018 13:21 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Je gaat toch niet een mindere uitvoering nemen omdat je geen xenon of led wil?
Yes, I know. Hoop alleen wel dat er dan iemand wakker is geworden bij de overheid of rdw en de toegestane hoeveelheid kelvin voor voor xenon/led heeft begrend. Had onlangs een nieuwerwetse auto mee van de dealer en tijden een avondrit waren de spiegels ongeveer 90% van de tijd 'verduisterd'. Dat zegt toch wel iets. En om nou te zeggen dat ik door de xenon-verlichting zo ontzettend veel meer zag.....quote:Op donderdag 29 maart 2018 13:15 schreef alpeko het volgende:
Wel een steeds beperktere. Ik wens je over 10 jaar veel succes met het kopen van een nieuwe auto100% zeker dat alles dan LED is. Halogeen is geweest.
quote:Op maandag 2 april 2018 17:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Yes, I know. Hoop alleen wel dat er dan iemand wakker is geworden bij de overheid of rdw en de toegestane hoeveelheid kelvin voor voor xenon/led heeft begrend.
Jij wil de kleurtemperatuur begrenzen?quote:Op donderdag 29 maart 2018 13:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Bij LED moeten ze gewoon een max 3000 of 3500 kelvin invoeren. Dan zit je in de buurt van standaard halogeen.
Zeker. Beter voor de veiligheid. Als we over 15 jaar allemaal met led-verlichting met 8000k rondrijden, dan ziet niemand meer iets. 3500k is mooi. Zit je een beetje in de buurt van halogeen.quote:
Ben je niet in de war met lumen?quote:Op maandag 2 april 2018 18:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zeker. Beter voor de veiligheid. Als we over 15 jaar allemaal met led-verlichting met 8000k rondrijden, dan ziet niemand meer iets. 3500k is mooi. Zit je een beetje in de buurt van halogeen.
Nope.quote:
Niet om je te bekritiseren of iets dergelijks, begrijp me niet verkeerd, maar aangezien dit een veelvoorkomende situatie is leek dit me wel het bespreken waard.quote:Op zondag 1 april 2018 22:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Kleine variatie daarop: op je allervriendelijkst even naar rechts gaan omdat iemand achter je zit, er rijden langzamere mensen rechts een stukje verderop. En dat die ander dan exact met zo'n snelheidsverschil inhaalt dat hij naast je hangt op het moment dat je weer naar links moetIk zie het meestal wel aankomen en gooi hem dan op tijd weer ervoor maar toch, denk eens na.
Als je dan de keer erna naar rechts gaat halen ze steevast wel met een fatsoenlijk snelheidsverschil in.
De lichtsterkte maakt niet zo heel veel uit, als het licht maar de goede kant op schijnt.quote:
Precies. Het grootste probleem zijn slecht afgestelde koplampen. Ook de kleurtemp maakt weinig uit.quote:Op maandag 2 april 2018 20:09 schreef Ridocar het volgende:
De lichtsterkte maakt niet zo heel veel uit, als het licht maar de goede kant op schijnt.
Dat verschijnsel noemen ze ook wel optisch wit.quote:Overigens ben ik ook voorstander van een kleurtemperatuurbegrenzing in plaats van de benamingen "wit" en "geel" als in het voertuigreglement. Het wit schurkt al gauw tegen blauw aan.
Tja ik doe precies hetzelfde. Ik ga naar rechts, maar als je geen gang maakt om in te halen, ga ik weer terug naar links.quote:Op maandag 2 april 2018 19:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Niet om je te bekritiseren of iets dergelijks, begrijp me niet verkeerd, maar aangezien dit een veelvoorkomende situatie is leek dit me wel het bespreken waard.
Vind je niet dat als je eenmaal een rijstrook naar rechts bent gegaan waarna je overduidelijk ingehaald gaat worden, jij degene achter je dan ook ongehinderd moet laten inhalen? Nu weet ik uiteraard niet om wat voor situaties het bij jou ging, maar bij een auto 'ervoor gooien' denk ik toch gauw aan situaties waarbij er eigenlijk geen (veilige) ruimte voor jou op de rijstrook links is.
Nu is het vervelend wanneer men snelheid kwijtraakt, dus persoonlijk zou ik het wel kunnen begrijpen als je pas na de langzame voertuigen ruimte zou maken, maar wanneer je ruimte maakt en vervolgens weer vlak voor me - met de nadruk op vlak - je wagen ervoor gooit is dat ook vervelend!
Tenzij je een paar honderd paarden onder de motorkap hebt en daarmee min of meer zelf ruimte kunt creëren!
Ha, een paar honderd paarden onder de motorkap helpt geen snars als jij netjes rijd tegen idioten. Trust me , i know. Het enige wat dat doet als je dan je gaspedaal intrapt is die frusti's nog kwader maken omdat ze je niet bij kunnen houden met hun standaard leasebak. Dan MOETEN ze er kost wat kost toch nog voorbij al ben je al lang weg, met alle gevolgen voor de bestuurders achter je van dien. Er zijn echt veel mensen die het niet kunnen hebben als je bij ze wegrijd. Beter gewoon een baantje naar rechts gaan en drama voorkomen. Bovendien heb je er bijna nergens de ruimte voor, en mensen voor je willen zich nog wel eens de tering schrikken als jij ineens achterop komt met een behoorlijk snelheidsverschil.quote:Op maandag 2 april 2018 19:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Niet om je te bekritiseren of iets dergelijks, begrijp me niet verkeerd, maar aangezien dit een veelvoorkomende situatie is leek dit me wel het bespreken waard.
Vind je niet dat als je eenmaal een rijstrook naar rechts bent gegaan waarna je overduidelijk ingehaald gaat worden, jij degene achter je dan ook ongehinderd moet laten inhalen? Nu weet ik uiteraard niet om wat voor situaties het bij jou ging, maar bij een auto 'ervoor gooien' denk ik toch gauw aan situaties waarbij er eigenlijk geen (veilige) ruimte voor jou op de rijstrook links is.
Nu is het vervelend wanneer men snelheid kwijtraakt, dus persoonlijk zou ik het wel kunnen begrijpen als je pas na de langzame voertuigen ruimte zou maken, maar wanneer je ruimte maakt en vervolgens weer vlak voor me - met de nadruk op vlak - je wagen ervoor gooit is dat ook vervelend!
Tenzij je een paar honderd paarden onder de motorkap hebt en daarmee min of meer zelf ruimte kunt creëren!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |