Lissabon zelf viel heel erg mee, minder chaos dan in Napels in ieder geval. Mijn verhaal was ook op de terugweg hoor, niet in Lissabon zelf.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 14:19 schreef Diqiu-Long het volgende:
In Lissabon heb ik ook met de (huur)auto gereden: word online erg overdreven, hoe slecht ze er rijden. Maar weet wel dat ik nooit meer een auto in Lissabon zal huren!
Wat een ramp was het, om die auto af te leveren. Want de verkeersdrukte is enorm, en neemt niet bepaald af in de avonduren.
Megane is gewoon een mongool. Gaat plotseling naar rechts, danwel laat zich intimideren door de snel achterop komende bestelwagen. Ziet ieder geval niet dat de rechter auto al richting aan had.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 13:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Jammer genoeg een mooi voorbeeld van een ongeluk dat eigenlijk niet had mogen gebeuren:
http://www.dumpert.nl/med(...)kertje_op_de_a2.html
Nu kan ik me voorstellen dat mensen die haast hebben zich ergeren aan degene voor hen die niet even snel een rijstrook naar rechts gaan, maar wanneer ik dus voor je rijd en even wacht met het opschuiven van een rijstrook naar rechts (op een baan met meer dan twee rijstroken) is het bijna altijd om dit soort situaties te voorkomen.
Nu kan het de bestuurder die een rijstrook naar rechts opschoof verweten worden dat slechts één keer je richtingaanwijzer laten knipperen vlak voordat je van rijstrook wisselt niet bepaald handig is, maar de kans is redelijk dat ondanks het 'goed' gebruik maken van je knipperlichten degene die van twee rijstroken rechts eentje naar links opschuift - de rijstrook waar ook jij naar opschuift - je niet in de gaten heeft. (Ik ben er vrij zeker van dat het bewijs daarvan meerdere malen in deze reeks te vinden is). Ook zou je kunnen zeggen dat de reactie wellicht extreem was. En ik neem aan dat de bestuurder bang was de afslag te missen, anders zie ik niet in waarom je jezelf tot bumperklever maakt.
Wellicht dat als de bestuurder die naar links opschoof zijn nek en oogballen kon bewegen er ook niets had plaatsgevonden, maar dat is een ander verhaal.
Nu verwijt ik de Caddy hier niet van, maar in verband met dit soort situaties is het ook irritant dat wanneer je een rijstrook opschuift naar rechts, degene achter je, die jou wilt inhalen, al min of meer naast je rijdt terwijl jij niet eens volledig van rijstrook hebt gewisseld. Uiteraard is het terecht irritant wanneer degene voor je, terwijl jij vaart wilt maken, onnodig langzaam van rijstrook wisselt, maar af en toe gebeurt het met een reden.
En dat is waarom ik hoop dat vogels als mikpunt (de auto's van) bumperklevers zullen nemen.
Dat is inderdaad de reden dat ik liever niet een baan opschuif ter hoogte van een andere auto. Als je vanaf de A12 komende vanuit Utrecht afslag Voorburg wilt pakken is ook wel een mooi stukje ritsen. Ik moet twee banen opschuiven, en die banen willen op mijn baan. Blij dat ik daar voor mijn werk niet meer heen hoef.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 17:16 schreef Fer het volgende:
[..]
Megane is gewoon een mongool. Gaat plotseling naar rechts, danwel laat zich intimideren door de snel achterop komende bestelwagen. Ziet ieder geval niet dat de rechter auto al richting aan had.
Sowieso mensen in een personenauto die vrachtwagens inhalen met 1 kilometer snelheidsverschil. Viel me vorige week tegen hoe vaak je dat tegenkomt.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 14:21 schreef Nattekat het volgende:
Mensen op de rechterbaan die een aaneengesloten treintje van vrachtwagens, auto's en busjes creëren... 1km voor de afrit zet je de inhaalactie in om dat 80km rijdende treintje in te rijden, maar eenmaal bij de afrit is het nog een hoop gehannes om er überhaupt tussen te komen.
Uiteraard met de bijbehorende lamlullen die met 85 dat treintje inhalen en lamlullen die op de linker baan eveneens geen enkele ruimte laten.
Ik rij vaak op een 100km weg 100-102 op de gps. Sommige vrachtwagens halen op de begrenser maximaal 90-91. Als je dan gaat inhalen lijkt het voor iemand die met 115 aan komt rijden ook alsof het niet opschiet.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 07:01 schreef vipergts het volgende:
[..]
Sowieso mensen in een personenauto die vrachtwagens inhalen met 1 kilometer snelheidsverschil. Viel me vorige week tegen hoe vaak je dat tegenkomt.
Kleine variatie daarop: op je allervriendelijkst even naar rechts gaan omdat iemand achter je zit, er rijden langzamere mensen rechts een stukje verderop. En dat die ander dan exact met zo'n snelheidsverschil inhaalt dat hij naast je hangt op het moment dat je weer naar links moet Ik zie het meestal wel aankomen en gooi hem dan op tijd weer ervoor maar toch, denk eens na.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 14:07 schreef Donderkonijn het volgende:
Nieuwe GROTE ergernis bij mij: je gaat netjes een baan naar rechts voor iemand die eraan komt en wat doet meer/mevrouw, niet inhalen maar precies linksachter in je dode hoek gaan hangen jouw snelheid matchend.....ga er dan voorbij......
Nee nadat je aan bent komen rijden en de auto gewoon naast de cabine van de vrachtwagen blijft rijden. Was trouwens op de A1 op een stuk waar je 120 mocht.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 09:32 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik rij vaak op een 100km weg 100-102 op de gps. Sommige vrachtwagens halen op de begrenser maximaal 90-91. Als je dan gaat inhalen lijkt het voor iemand die met 115 aan komt rijden ook alsof het niet opschiet.
Ik koop of lease geen nieuw, dus voor mij is er nog plenty keuze.quote:Op donderdag 29 maart 2018 13:21 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Je gaat toch niet een mindere uitvoering nemen omdat je geen xenon of led wil?
Yes, I know. Hoop alleen wel dat er dan iemand wakker is geworden bij de overheid of rdw en de toegestane hoeveelheid kelvin voor voor xenon/led heeft begrend. Had onlangs een nieuwerwetse auto mee van de dealer en tijden een avondrit waren de spiegels ongeveer 90% van de tijd 'verduisterd'. Dat zegt toch wel iets. En om nou te zeggen dat ik door de xenon-verlichting zo ontzettend veel meer zag.....quote:Op donderdag 29 maart 2018 13:15 schreef alpeko het volgende:
Wel een steeds beperktere. Ik wens je over 10 jaar veel succes met het kopen van een nieuwe auto 100% zeker dat alles dan LED is. Halogeen is geweest.
quote:Op maandag 2 april 2018 17:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Yes, I know. Hoop alleen wel dat er dan iemand wakker is geworden bij de overheid of rdw en de toegestane hoeveelheid kelvin voor voor xenon/led heeft begrend.
Jij wil de kleurtemperatuur begrenzen?quote:Op donderdag 29 maart 2018 13:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Bij LED moeten ze gewoon een max 3000 of 3500 kelvin invoeren. Dan zit je in de buurt van standaard halogeen.
Zeker. Beter voor de veiligheid. Als we over 15 jaar allemaal met led-verlichting met 8000k rondrijden, dan ziet niemand meer iets. 3500k is mooi. Zit je een beetje in de buurt van halogeen.quote:
Ben je niet in de war met lumen?quote:Op maandag 2 april 2018 18:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zeker. Beter voor de veiligheid. Als we over 15 jaar allemaal met led-verlichting met 8000k rondrijden, dan ziet niemand meer iets. 3500k is mooi. Zit je een beetje in de buurt van halogeen.
Nope.quote:
Niet om je te bekritiseren of iets dergelijks, begrijp me niet verkeerd, maar aangezien dit een veelvoorkomende situatie is leek dit me wel het bespreken waard.quote:Op zondag 1 april 2018 22:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Kleine variatie daarop: op je allervriendelijkst even naar rechts gaan omdat iemand achter je zit, er rijden langzamere mensen rechts een stukje verderop. En dat die ander dan exact met zo'n snelheidsverschil inhaalt dat hij naast je hangt op het moment dat je weer naar links moet Ik zie het meestal wel aankomen en gooi hem dan op tijd weer ervoor maar toch, denk eens na.
Als je dan de keer erna naar rechts gaat halen ze steevast wel met een fatsoenlijk snelheidsverschil in.
De lichtsterkte maakt niet zo heel veel uit, als het licht maar de goede kant op schijnt.quote:
Precies. Het grootste probleem zijn slecht afgestelde koplampen. Ook de kleurtemp maakt weinig uit.quote:Op maandag 2 april 2018 20:09 schreef Ridocar het volgende:
De lichtsterkte maakt niet zo heel veel uit, als het licht maar de goede kant op schijnt.
Dat verschijnsel noemen ze ook wel optisch wit.quote:Overigens ben ik ook voorstander van een kleurtemperatuurbegrenzing in plaats van de benamingen "wit" en "geel" als in het voertuigreglement. Het wit schurkt al gauw tegen blauw aan.
Tja ik doe precies hetzelfde. Ik ga naar rechts, maar als je geen gang maakt om in te halen, ga ik weer terug naar links.quote:Op maandag 2 april 2018 19:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Niet om je te bekritiseren of iets dergelijks, begrijp me niet verkeerd, maar aangezien dit een veelvoorkomende situatie is leek dit me wel het bespreken waard.
Vind je niet dat als je eenmaal een rijstrook naar rechts bent gegaan waarna je overduidelijk ingehaald gaat worden, jij degene achter je dan ook ongehinderd moet laten inhalen? Nu weet ik uiteraard niet om wat voor situaties het bij jou ging, maar bij een auto 'ervoor gooien' denk ik toch gauw aan situaties waarbij er eigenlijk geen (veilige) ruimte voor jou op de rijstrook links is.
Nu is het vervelend wanneer men snelheid kwijtraakt, dus persoonlijk zou ik het wel kunnen begrijpen als je pas na de langzame voertuigen ruimte zou maken, maar wanneer je ruimte maakt en vervolgens weer vlak voor me - met de nadruk op vlak - je wagen ervoor gooit is dat ook vervelend!
Tenzij je een paar honderd paarden onder de motorkap hebt en daarmee min of meer zelf ruimte kunt creëren!
Ha, een paar honderd paarden onder de motorkap helpt geen snars als jij netjes rijd tegen idioten. Trust me , i know. Het enige wat dat doet als je dan je gaspedaal intrapt is die frusti's nog kwader maken omdat ze je niet bij kunnen houden met hun standaard leasebak. Dan MOETEN ze er kost wat kost toch nog voorbij al ben je al lang weg, met alle gevolgen voor de bestuurders achter je van dien. Er zijn echt veel mensen die het niet kunnen hebben als je bij ze wegrijd. Beter gewoon een baantje naar rechts gaan en drama voorkomen. Bovendien heb je er bijna nergens de ruimte voor, en mensen voor je willen zich nog wel eens de tering schrikken als jij ineens achterop komt met een behoorlijk snelheidsverschil.quote:Op maandag 2 april 2018 19:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Niet om je te bekritiseren of iets dergelijks, begrijp me niet verkeerd, maar aangezien dit een veelvoorkomende situatie is leek dit me wel het bespreken waard.
Vind je niet dat als je eenmaal een rijstrook naar rechts bent gegaan waarna je overduidelijk ingehaald gaat worden, jij degene achter je dan ook ongehinderd moet laten inhalen? Nu weet ik uiteraard niet om wat voor situaties het bij jou ging, maar bij een auto 'ervoor gooien' denk ik toch gauw aan situaties waarbij er eigenlijk geen (veilige) ruimte voor jou op de rijstrook links is.
Nu is het vervelend wanneer men snelheid kwijtraakt, dus persoonlijk zou ik het wel kunnen begrijpen als je pas na de langzame voertuigen ruimte zou maken, maar wanneer je ruimte maakt en vervolgens weer vlak voor me - met de nadruk op vlak - je wagen ervoor gooit is dat ook vervelend!
Tenzij je een paar honderd paarden onder de motorkap hebt en daarmee min of meer zelf ruimte kunt creëren!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |