abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181862006
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 23:58 schreef aryla het volgende:
Hoppa, nog een keer de films/series die ik nog niet weet plus nog een nieuwe.

1. de eerste is serie die zich afspeelt in Australië, ik weet nog dat in het intromuziekje een didgeridoo voorkomt, maar ik vond het altijd als een hond klinken. het gaat over een man, rond een jaar of 19 gok ik, en hij had altijd een hoed op ofzo, er waren ook een aantal kinderen, en een ervan werd ziek ofzo. ik weet ook dat er iets op een zolder was, daar verstopten ze zich, want die jongen werd gezocht ofzo, het leek alsof het een hele tijd geleden afspeelde, met koetsen enzo. het was op de tv rond het jaar 2000.

2. een kinderfilm, er was een meisje (dacht ik ) en die had onder haar bed een spijker, als ze die spijker aanraakte werd ze heel erg klein, ze ging dan een muizen hol binnen. er was een goede aardige muis. maar ook een slechte muis. aan het einde van de film zwaait ze haar moeder uit die naar het werk gaat o.i.d en dan zegt ze gedag, en iets (een klein mensje ofzo) zei gedag tegen haar moeder terwijl ze in het borstzakje van het meisje zat. en die moeder had zoiets wtf

3. Het is een film over ik dacht een hitman ofzo. deze kerel moet iemand vermoorden, maar deze persoon zit in een kerk. dus vermoorde hij hem niet want dat vond ie niet kunnen ofzo. Verder was er iets met koffie, daar zat een of andere chip in en dan ging je dood. > geen idee of dit klopt, maar ik weet nog dat er iets was met koffie, een kerk, en iemand die iemand ging vermoorden.

4. Het is een film over twee aziatische meisjes, ze zijn beide doof en/of blind. De titel had dacht ik iets met Babel of Babylon. Er is een scene waar twee mensen op een hoog balkon snachts seks hebben. En de twee meisjes zitten in het begin op een schommel dacht ik.

xxjes
Nr. 3 doet me sterk denken aan "A prayer for the dying" met Mickey Rourke al zegt dat van die koffie mij niets, maar is ook heel lang geleden dat ik de film gezien heb.
pi_181862193
Ik zoek ook een paar dingen:

1. Ergens halverwege jaren '80 heb ik een Amerikaanse film (dus film uit jaren '70 maar waarschijnlijk ook eerste helft jaren 80) gezien over een gezin met een stuk of wat kinderen en het meisje probeert de anderen te vermoorden geloof ik; ze duwt de radio die op de rand staat het bad in waardoor haar vader geelctrocuteerd wordt en volgens mij geeft ze haar broer een zetje als die een bal van het dak van de garage wil pakken? (dat laatste weet ik niet helemaal zeker).
2. Ook in de jaren '80 gezien is een Nederlandse jeugdfilm (eveneens film schat ik uit eerste helft jaren of eind jaren 70) iets over twee jongens (eentje was daar net heen verhuisd???) en een gesloten fabriek? En geesten van fabrieksarbeiders van 100 jaar geleden of zo? En er was iets met een klok die op 10 over 10 of 10 voor 10 stond of zoiets???
pi_181862468
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 12:27 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ergens tussen 1977 en 1983 werd er een Britse serie uitgezonden waarin mensen uit het heden verdwenen en waarbij ze werden getransporteerd naar de tijd van Cromwell. Ik kan me er niet meer zo heel veel van herinneren maar als kind vond ik het heel eng. Ik herinner mij nog dat er entiteiten 's nachts in huizen aanwezig waren, die er in ieder geval iets mee te maken hadden. Die werden heel simpelweg geportretteerd door met zaklampen langs de muur van een trap te schijnen, alsof ze de trap naar boven namen. Ook herinner ik mij nog dat mensen een soort van konden weggetrokken in die andere dimensie of naar dat verleden, dat werd dan gefilmd door met een camera uit te zomen, waardoor het leek of de kamer op dat moment heel langwerpig werd en de persoon aan de andere kant van de kamer verdween.

Weet iemand welke serie dit is?
Dit al geprobeerd?

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_science_fiction_sitcoms
  woensdag 12 september 2018 @ 17:33:07 #104
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_181862619
quote:
Staat er volgens mij niet tussen. Ik denk dat het ook niet echt SF of horror was, meer een soort spooky fantasy.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_181864962
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 17:33 schreef EdvandeBerg het volgende:

Staat er volgens mij niet tussen. Ik denk dat het ook niet echt SF of horror was, meer een soort spooky fantasy.
Volgens mij is dat https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sapphire_%26_Steel
No Dukes of Hazzard in the classroom
  woensdag 12 september 2018 @ 19:53:43 #106
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_181865763
quote:
Ik heb eens wat gegoogled en stukjes gezien en er zijn zeker overeenkomsten. Maar of deze het is, kan ik niet met zekerheid zeggen. Als ik deze Sapphire & Steel destijds als knaapje zou hebben gezien, had ik zeker zeven kleuren gescheten
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_181865857
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 19:53 schreef EdvandeBerg het volgende:

Ik heb eens wat gegoogled en stukjes gezien en er zijn zeker overeenkomsten. Maar of deze het is, kan ik niet met zekerheid zeggen. Als ik deze Sapphire & Steel destijds als knaapje zou hebben gezien, had ik zeker zeven kleuren gescheten
Het was ook doodeng :D

Maar die beschrijving van lichten op de trap komt me erg bekend voor iig.
No Dukes of Hazzard in the classroom
  woensdag 12 september 2018 @ 23:53:34 #108
178114 Digipack
Daar zitten DVD's in.
pi_181871433
Hallo allemaal,

Ik ben niet helemaal zeker van alles wat ik me nog van de gezochte film meen te herinneren, maar hopelijk kan iemand er wat mee.

- Het is een Engelstalige thriller/horrorfilm die ik zo'n drie tot vijf jaar geleden op tv gezien heb, waarschijnlijk op Film1.

- De film begint met een vrouw die wakker wordt in een haar onbekende ruimte. Ze is volledig naakt en ligt op een soort tafel. Ze trekt iets aan (overall?) dat ze ergens in de kamer vindt.
Ze gaat op onderzoek uit en vindt gaandeweg meer vrouwen die ook niet weten wat er aan de hand is.
Eenmaal buiten ontdekken de vrouwen dat ze zich op een omsloten terrein bevinden.
Ze worden opgejaagd door gewapende mannen. Er vallen doden.
Het eind van de film:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- Er staat me vaag nog iets bij van nummers. Misschien op de kledingstukken die de vrouwen dragen. Door het systeem dat ze in de nummers ontdekken, leren de vrouwen iets over hun situatie.

- Ik herinner me ook gelezen te hebben dat mensen die de hoofdrolspeelster kennen, verbaasd waren over het feit dat ze een naaktscene speelde. Wellicht was ze een soapactrice met een braaf imago.

Ik moest een paar dagen geleden ineens aan deze film denken, en vind het erg irritant dat ik de titel niet meer weet, dus als iemand me kan helpen, heel graag.
  donderdag 13 september 2018 @ 00:07:33 #109
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_181871607
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:53 schreef Digipack het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ben niet helemaal zeker van alles wat ik me nog van de gezochte film meen te herinneren, maar hopelijk kan iemand er wat mee.

- Het is een Engelstalige thriller/horrorfilm die ik zo'n drie tot vijf jaar geleden op tv gezien heb, waarschijnlijk op Film1.

- De film begint met een vrouw die wakker wordt in een haar onbekende ruimte. Ze is volledig naakt en ligt op een soort tafel. Ze trekt iets aan (overall?) dat ze ergens in de kamer vindt.
Ze gaat op onderzoek uit en vindt gaandeweg meer vrouwen die ook niet weten wat er aan de hand is.
Eenmaal buiten ontdekken de vrouwen dat ze zich op een omsloten terrein bevinden.
Ze worden opgejaagd door gewapende mannen. Er vallen doden.
Het eind van de film:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- Er staat me vaag nog iets bij van nummers. Misschien op de kledingstukken die de vrouwen dragen. Door het systeem dat ze in de nummers ontdekken, leren de vrouwen iets over hun situatie.

- Ik herinner me ook gelezen te hebben dat mensen die de hoofdrolspeelster kennen, verbaasd waren over het feit dat ze een naaktscene speelde. Wellicht was ze een soapactrice met een braaf imago.

Ik moest een paar dagen geleden ineens aan deze film denken, en vind het erg irritant dat ik de titel niet meer weet, dus als iemand me kan helpen, heel graag.
Misschien 1 van deze?
https://www.thecinemaholic.com/best-human-trafficking-movies/
The Light Is Leaving Us All
  donderdag 13 september 2018 @ 09:05:30 #110
178114 Digipack
Daar zitten DVD's in.
pi_181874576
quote:
Bedankt, maar hij staat er helaas niet tussen.
pi_181876426
kijkt veel films
  donderdag 13 september 2018 @ 11:40:21 #112
178114 Digipack
Daar zitten DVD's in.
pi_181876545
quote:
Nee, helaas. Dit lijkt me een Saw-achtige film. De film die ik bedoel is realistischer. Maar toch bedankt!
pi_181981999
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 17:02 schreef BufordTJustice het volgende:

[..]

Nr. 3 doet me sterk denken aan "A prayer for the dying" met Mickey Rourke al zegt dat van die koffie mij niets, maar is ook heel lang geleden dat ik de film gezien heb.
Is hem helaas niet
pi_182003924
quote:
resident evil retribution
pi_182003947
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 11:40 schreef Digipack het volgende:

[..]

Nee, helaas. Dit lijkt me een Saw-achtige film. De film die ik bedoel is realistischer. Maar toch bedankt!
verkeerde gequote eerder
  woensdag 19 september 2018 @ 19:55:04 #116
178114 Digipack
Daar zitten DVD's in.
pi_182012251
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 12:47 schreef redboyke het volgende:

[..]

resident evil retribution
Eén of twee van de Resident Evils spelen inderdaad gedeeltelijk op een groot schip, maar lijken verder in niets op de film zoals ik die beschreef. En realistischer dan Saw...? Toch bedankt voor de moeite.
pi_182323296
Ik zoek een Nederlandse spelshow, waarbij onderstaand nummer telkens te horen was. Deze show is redelijk oud, ik vermoed jaren 90. Ik weet dat dit de themesong van Hawai 5-0, maar weet vrijwel zeker dat een Nederlandse spelshow deze tune ook heeft gebruikt.

Hawaii 5-0, a song by Royal Philharmonic Concert Orchestra on Spotify

Hoop dat jullie me kunnen helpen!
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:33:21 #118
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_182334520
Ik zoek:

Nederlandse of Belgische film of combinatie daarvan.
Jaren '80
Psychologische drama

Scene: Sneeuwgebied, man en vrouw met twee grote honden (die mogelijk op de vlucht waren)
Klassieke muziek op de achtergrond.

Gevonden: Eline Vere, 1991.

[ Bericht 10% gewijzigd door Dagoduck op 05-10-2018 14:16:22 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_182405272
Bizarre tekenfilmreeks, volgens mij op MTV.
Ongeveer 2 jaar geleden. Bestaat uit kleine sketches en duidelijk bedoeld om te choqueren.
Eerste sketch is een vreemd "mannetje" dat een broodrooster neukt.
Ook komt er geregeld een suïcidale kip voorbij.

Elke sketch heeft zijn eigen stijl en duurt ongeveer 5 minuten.
Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht.
pi_182425324
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 04:15 schreef DenHeldert het volgende:
Bizarre tekenfilmreeks, volgens mij op MTV.
Ongeveer 2 jaar geleden. Bestaat uit kleine sketches en duidelijk bedoeld om te choqueren.
Eerste sketch is een vreemd "mannetje" dat een broodrooster neukt.
Ook komt er geregeld een suïcidale kip voorbij.

Elke sketch heeft zijn eigen stijl en duurt ongeveer 5 minuten.
Triptank?
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_182633378
Ik weet nog maar heel weinig details, maar enig idee welke film dit geweest kan zijn?

Het gaat om het het feit dat een vrouw het atelier van een kunstenaar in brand zet.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:55:24 #122
178114 Digipack
Daar zitten DVD's in.
pi_182634879
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 19:36 schreef J.Caesar het volgende:
Ik weet nog maar heel weinig details, maar enig idee welke film dit geweest kan zijn?

Het gaat om het het feit dat een vrouw het atelier van een kunstenaar in brand zet.
Ik denk dat je wat meer info moet geven (genre? jaar?), maar het eerste waar ik aan dacht was House of Wax.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 22:27:00 #123
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182636655
Ik loop al een tijdje rond met volgens mij een kerstfilm ergens uit eind 70 begin 80 schat ik zo in. Hoe die hele film precies gaat weet ik niet meer (daarom wil ik de titel ook weten) maar in de film ontploft/ vliegen er dingen in brand zoals auto's van een racebaan en treintjes etc. Het gaat volgens mij om elektrisch speelgoed wat dus niet veilig blijkt te zijn ofzo. Ja, het is weer lekker summier maar veel meer kan ik me ook niet herinneren...
  zondag 21 oktober 2018 @ 14:31:11 #124
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_182648032
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 22:27 schreef AchJa het volgende:
Ik loop al een tijdje rond met volgens mij een kerstfilm ergens uit eind 70 begin 80 schat ik zo in. Hoe die hele film precies gaat weet ik niet meer (daarom wil ik de titel ook weten) maar in de film ontploft/ vliegen er dingen in brand zoals auto's van een racebaan en treintjes etc. Het gaat volgens mij om elektrisch speelgoed wat dus niet veilig blijkt te zijn ofzo. Ja, het is weer lekker summier maar veel meer kan ik me ook niet herinneren...
Santa Claus: The Movie (1985) - IMDb
pi_182650107
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 20:55 schreef Digipack het volgende:

[..]

Ik denk dat je wat meer info moet geven (genre? jaar?), maar het eerste waar ik aan dacht was House of Wax.
Nee die is het niet. Toch bedankt.

Ik snap dat de info erg gelimiteerd is.

Ik kan me alleen nog herinneren dat het atelier op een zolder is, afgescheiden met een plastic laken.
En de vrouw sticht de brand volgens mij uit jaloezie.
Het is een drama film.

:') meer weet ik niet helaas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')